چرا هاوکی بازداشت طولانی تری نسبت به مرد مورچه ای داشت؟

حتی هنوز نیز یکی از مهم ترین بحث های پیرامون فیلم های گذشته دی سی این است که چرا هاوکی با همان کلینت بارتون حبس بیشتری از اسکات لنگ یا کرد مورچه ای را می گذراند. این سوال حتی هنوز هم جواب کامل و دقیقی برای آن وجود ندارد.

در طول فیلم جنگ داخلی این دو شخصیت در تیم کاپیتان آمریکا بودند و در نبرد فرودگاه نیز به کاپیتان کمک کردند. این یعنی نقض پیمان سکوویا و یعنی اینکه این دو باید دستگیر می شدند. بعد از دستگیری این دو شخصیت را به زندان فوق امنیتی ای در اقیانوس یردند.

بعد از مدتی کاپیتان با نفوذ در این زندان توانست تیم خود را آزاد کند، با اینحال بارتون و اسکات لنگ ترجیح دادند که در زندان بمانند و هر طوری که شده با سران آن برای آزادی دارای ظرط کنار بیایند. اما چرا بارتون حبس طولانی تری نسبت به مرد مورچه ای داشت؟

در زمان بشکن تانوس اسکات دوران محکومیت خود را که در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک تا حدودی دیدم، پشت سر گذاشته بود و شروع به اکتشاف های جدید کرده بود که بشکن تانوس به وقوع پیوست. در همین زمان اما کلینت با خانواده اش در حبس خانگی بودند.

به احتمال بسیار زیاد تفاوت طول محکومیت این دو ناشی از عمق دخالت آنها در همراهی با کاپیتان آمریکا و نقض پیمان سکوویا بود. کلینت واندا را از مقر انتقام جویان دزدیده بود پس پایش در این قضیه بیشتر گیر بود. از ظرف دیگر اسکات فقط از طرف فالکون دعوت شده بود و تنها در نبرد فرودگاه آلمان شرکت داشت.

به احتمال زیاد این دو جداگانه برای آزادیشان مذاکره کرده باشند. با این حال این مزیت طولانی بودن حبس خانگی بارتون امتیازاتی نیز برای او داشت. او در مزرعه بزرگش با دختران و خانواده اش در حبس بود و تفریحات بسیاری داشت. اما اسکات در آپارتمان خود در سانفرانسیسکو بود و دخترش را نیز همیشه همراه خود نداشت.

همانطور که در سریال فالکون و سرباز زمستان اشاره شد، محکومیت تمامی گروه کپ دیگر بخشیده شده است و کلینت و اسکات دیگر در حبس نیستند. با این حال بارتون ممکن است با اتحامات جدیدی به دلیل رونین شدن و کشتن افراد بسیاری در پنج سال فاصله بین اینفینیتی وار و اندگیم روبرو شود.

5 Comments
  1. کاربر می‌گوید

    چه حوصله ای دارینا ، میرین از لابه لای ام سی یو مقاله می نویسین ، دمتون گرم، من خودم دقت نکرده بودم

  2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    این اسکات هم همچین کم نقشی نداشتا سایز خودشو بزرگ کرد چقدر به همه جا آسیب زد. ولی خب یکی از دلیل های دیگش هم فکر کنم این باشه که هاکای مدت زمان بیشتری عضو انتقامجویان بود و طی حواد اونجرز ۱ و ۲ دخالت زیادی داشت و اسکات لنگ تازه اومده بود. یعنی سابقش کم بوده. 😂😂 بعدشم اسکات لنگ نفوذ بیشتری داشته هم پدر زنش آدم معروفی بوده (هرچند اون خودشم یه مدت تحت تعقیب بود 😂) هم بین پلیسا چندتا دوست و آشنا داشت و تازه ثروتمندتر هم بوده در کل یه اتفاقای پشت پرده ای این وسط افتاده. 😂😂😂
    به نظر من اسکارلت جرمش از هر دو تا اینا هم بیشتر بود فقط اون صحنه که به آیرون من حمله کرد زد دوسیت تا ماشینو عملا داغون کرد.!!
    یک سوال مهمتر،
    اگه ثور و هالک بودن هر کدام به چه گروهی کمک میکردن؟!

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      عموما هالک برایت نات و دوستی با تونی میره تو گروهش احتمالش زیاده.
      الهه ای مثل ثور رو هم نمیتونی به پیمان نامه محدود کنی پس احتمالا تیم کپ.
      اما ثور هم آدمی نیست که ببینه دوستاش میجنگن بیاد طرف کسی رو بگیره. شاید بی طرف باشه بخواد جدا کنه
      .
      .
      .
      خداروشکر این دو نبودن وگرنه کل کشور رو به فنا میدادن.

      1. کاربر می‌گوید

        قبول دارم ، بروس بنر بخاطر عذاب وجدان اون زمانایی که عصبانی شد و کلی خرابکاری تو شهر به بار آورد میره تو تیم استارک ، استدلال شما در مورد ثور هم کاملا درست بود، ادمین باور دارم برادر گمشده منی

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      بنظرم هالک ممکن بود طرف طرف کپو بگیره،چون خود هالک همیشه از دست قانونو ابن چیزا فرار میکرد پس وقتی چنین اتفاقی میوفته بنظرم طرف کپو میگرفت.ثور هم راستش مطمئن نیستم،ولی نظر خودت اونم طرف کپو میگرفت.

دیدگاه ها غیر فعال است.