۵ فیلم برتر تایکا وایتیتی

تایکا دیوید کوهن که به‌طور حرفه‌ای با نام تایکا وایتیتی شناخته می‌شود، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر فیلم و تلویزیون، و طنزپرداز اهل نیوزیلند است. او برندهٔ یک جایزه اسکار و دو نامزد شدن دیگر است. بیشتر ما او را با کارگردانی فیلم ثور: رگناروک می شناسیم که یکی از بهترین فیلم های مارول تا به امروز بوده است. در ادامه به معرفی ۵ فیلم برتر او می پردازیم. با ما همراه باشید.


۵. جوجه خرگوشه:

جوجو خرگوشه فیلمی در سبک کمدی-درام به کارگردانی تایکا وایتیتی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و از بازیگران آن می‌توان به اسکارلت جوهانسون، خود تایکا وایتیتی در نقش هیتلر، ربل ویلسون و سم راکول اشاره کرد. این فیلم در جهانی خیالی و در دوران جنگ جهانی دوم رخ می دهد و داستان پسر بچه ای را روایت می کند که عاشق هیتلر است. تایکا وایتیتی استاد ساخت فیلمهای کمدی درام است که در کنار به خنده در آوردن شما را می گریاند و این فیلم اینطور است. جوجه خرگوشه موفق به دریافت جایزه اسکار شد و امیاز ۸۰ در راتن و ۵۸ در متا را بدست آورد.


۴. پسر:

پسر یا بوی یکی دیگر از بهترین فیلم های تایکا وایتیتی است که باید ببینید. این فیلم که در سال ۲۰۱۰ بر روی پرده سینما رفت موفق شد پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ سینمای کشور نیوزیلند شود. داستان این فیلم درباره سن بلوغ است. این فیلم داستان پسری را روایت می کند که عاشق مایکل جکسون است و بعد از مدتها پدرش را که از زندان بیرون آمده است می بیند. این فیلم موفق شد امتیاز ۸۶ را در سایت راتن بدست آورد. با این حال منتقدان امتیاز ۷۹ را به این فیلم دادند. ناگفته نماند که همانند جوجه خرگوشه، تایکا وایتیتی در این فیلم بازی میکند.


۳. ثور رگناروک:

ثور رگناروک بطور حتم یکی از برترین فیلم های تاریخ سینمای مارول است. این فیلم داستان حمله هلا، خواهد ثور و لوکی به آسگارد بعد از مرگ اودین را روایت می کند که حالا ثور باید خودش را ثابت کرده و مردمش را نجات دهد. این فیلم از نظر داستان پردازی، تیم بازیگری و جلوه های ویژه بسیار موفق بود و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفت و آنها امتیاز ۸۳٫۵ را به آن دادند. با اینحال بعضی از طرفداران از طنز این فیلم ناراضی بودند. این فیلم ۸۵۴ میلیون دلار فروش داشت و خود تایکا وایتیتی نیز در آن حضور داشت.


۲. آنچه در سایه ها انجام می دهیم:

آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم فیلمی کمدی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی تایکا وایتیتی و جامین کلمنت، محصول سال ۲۰۱۴ نیوزیلند می‌ باشد. داستان فیلم در مورد گروهی از خون‌آشامها می‌باشد که در ولینگتون (پایتخت نیوزیلند) زندگی می‌کنند. این فیلم به دلیل دیدگاه عجیبی که نسبت به خون آشامان داشت، به سرعت ورد استقلال طرفداران قرار گرفت و به یکی از بهترین فیلم های کمدی ترسناک تبدیل شد. این فیلم امتیاز بالایی را توسط منتقدین دریافت کرد و باز هم تایکا وایتیتی در ای ن فیلم خود هم بازی می کند.


۱. شکار انسان های سرگردان:

در جستجوی آدم‌های یالدار یا شکار انسان‌های سرگردان یک فیلم به کارگردانی تایکا وایتیتی است که در ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به سام نیل، ریس داربی، و باز هم خود تایکا وایتیتی اشاره کرد و داستانش نیز درباره یک نوجوان بزهکارش و پدرش است که در حال فرار هستند. این فیلم محبوب ترین فیلم تایکا وایتیتی است و با ۲٫۵ میلیون دلار هزینه موفق شد ۲۳ میلیون دلار درآمد کسب کند. این فیلم موفق شد بطور ویژه ای نظر منتقدین را جلب کند بطوری که کمتر منتقدی نقد متوسطی از این فیلم ارائه داده است.

11 Comments
  1. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    تایکا وایتیتی کارگردان خیلی خوبیه من برای ثور ۴ خیلی روش حساب کردم و انتظار بالایی ازش دارم
    اگه بتونه مثل جوجو خرگوشه یه فیلم کمدی درام با چاشنی اکشن از ثور ۴ بسازه مطمئنا یکی از بهترین فیلمهای مارول رو خواهد ساخت

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      جوجه خرگوش گه یک فیلم بسیار مزخرف بود که فقط به خاطر اشارات سیاسی اسکار برد
      فیلم رگناروک رو موافقم فیلم خوبی بود کارگردان بزرگی مثل تارانتینو هم ازش تعریف کرده اما خب فیلم مناسبی برای خدایان نیست لحن طنز به این چنین شخصیت هایی نمی خوره شما کمیک های خوب ثور رو هم نگاه کنید می‌بینید که لحن همشون حماسی هست

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        درسته به همین دلیلی که می فرمایید اسکار برد اما این کارگردان در خندوندن بیننده خیلی وارده.

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ثور یک خداست نباید زیاد طنز داشته باشه. دیکه یخورده ثور به اون عظمت رو تو رگناروک لوده کرده بودن. اگه همون اتفاق بخاد تو ۴ هم بیفته تو این سایت با خاک یکسانش میکنیم.
      چون ثور نباید انقدر مسخره بشه.
      اسپادرمن یا مرد آهنی چرا اما ثور نه. ثور باید فیلمش یچیزی تو مایه های اینفینیتی وار باشه. متاسفانه همه آثار تایکا طنزه هست. همونطور که تمام آثار اسنایدر دارکه

  2. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    کارگردان خیلی خوبی هست در سبک طنز .
    از همه بیشتر از جوجو خرگوشه و ثور راگناروگ و شکار انسان های سرگردان خوشم اومد.
    ممنون از مقاله 🌷👍

  3. کاربر می‌گوید

    کاشکی این لیست فقط به فیلم های سینمایی محدود نمی کردید و از سریال های فوق العاده ای مثل ماندالورین هم یاد می کردید.

    1. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      محمد امید جان این لیست به تایکا وایتیتی ربط داره نه جان فاورو

      1. کاربر می‌گوید

        Doctor Strange
        کارگردان بهترین اپیزود های ماندالورین تایکا وایتیتی بوده.
        برای مثال قسمت آخر فصل اول که بی نظیر بود

        1. Doctor strange
          Doctor strange کاربر می‌گوید

          عه؟ من نمی‌دونستم .
          بهترین قسمت برای من اپیزود های فصل ۱ قسمت ۳ و قسمت اخر بود
          فصل دو رو ندیدم

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      به امید خدا در آینده چشم.

  4. Goku
    Goku کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود🙂

دیدگاه ها غیر فعال است.