نقد بازی مختار: فصل قیام؛ بریم برای فتح کوفه

آمده ام مادرت را به عزایت بنشانم.

اشتباه نکنید این حرف من نیست. حرف مختار ثقفی به کفار و کج فهمان کوفه است و احتمالا باید چند لحظه بعد شاهد قتل عام این بدبخت بیچاره ها که بیشتر تکه کلامشان همین جمله است توسط مختار ثقفی باشید.

مختار: فصل قیام بازی ای است که شاید به اندازه بازی های امروزی کمپانی های بزرگ داستان و جلوه های ویژه قوی ای نداشته باشد، اما بازی نسبتا خوبی است که هر ایرانی باید یکبار آن را بازی کند.

مختار: فصل قیام یک بازی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی مهدی جعفری جوزانی می‌باشد. این بازی دومین قسمت از سه‌گانه سفیر عشق محسوب می‌شود که داستان مختار را طی دوره‌ای ۶ ساله در شهر هایی مانند کوفه و مکه و نبرد با سپاهیان یزید و مخالفانش در کوفه روایت می‌کند. سبک بازی مختار: فصل قیام، اکشن-ماجراجویی و با زاویه دوربین سوم شخص بوده و شامل ۱۲ مرحله مختلف است که در طول سفر مختار ثقفی به مکه و آغاز قیام شکل می‌گیرد.

توسعه‌دهنده این بازی استودیو رسانا شکوه کویر و ناشر آن مؤسسه منادیان امروز است. این بازی با موتور آنریل انجین ۴ ساخته شده و برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است. در ادامه به نقد و بررسی بخش های متفاوت این بازی مانند موسیقی، داستان و جلوه های تصویری این بازی می پردازیم. با ما همراه باشید.

سیستم مورد نیاز برای بازی مختار:

سیستم عامل: ویندور ۷، ۸.۱، ۱۰ – نسخه‌ی ۶۴ بیتی

پردازنده (CPU): Intel core i3 4160 یا AMD Ryzen 3300x

کارت گرافیک: GeForce GTX 740 یا AMD Radeon RX Vega 8

حافظه رم: ۶ گیگابایت

فضای مورد نیاز برای نصب: ۱۱ گیگابایت

دایرکت‌‌ ایکس: DirectX 11


موسیقی:

بهترین بخش بازی مختار بدون شک موسیقی حماسی و جذاب آن است. موسیقی این بازی امتیاز کامل دارد و عملا هیچ عیب و ایرادی را نمی توان به آن گرفت. موسیقی هایی با تم حماسی و عارفانه که در موقعیت های حساس و رویاهایی که مختار با آنها مواجه می شود، پخش می شود و لذت بازی را برای شما مخصوصا در مرحله آخر بازی چند برابر می کند. موسیقی های این بازی که توسط بزرگان این عرصه کار شده است، پیشرفت بسیار زیاد تری نسبت به نسخه اول این بازی یعنی سفیر عشق دارد، پیشرفتی که به وضوح قابل درک بوده و بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از مم ترین ایرادات وارده به سفیر عشق موسیقی متن بازی و در هنگام نبرد بود که سازندگان به خوبی توانستند این موضوع را در فصل قیام رفع کرده و به بهترین نحو از آن استفاده کنند.. امیدواریم در قسمت سوم و پایانی این سه گانه نیز موسیقی های این سری بازی همانند مختار: فصل قیام به خوبی بدرخشد و ارزش بازی را ارتقا دهد.


دوبله و دیالوگ های شخصیت ها:

شاید در نگاه اول با خودتان بگویید که این بخش هم بسیار خوب کار شده بود. اما متاسفانه باید بگوییم فاجعه بوده است. متاسفانه دوبله و دالوگ های بازی نتنها باعث دلنشین شدن بازی نمی شود بلکه شما را از آن دل زده می کند. شما با دیالوگ های خنده دار و صداهای نچندان جذاب بازی شاید در دنکاه اول بخندید و شرگرم شوید ولی به سرعت متوجه ضعف شدید در ادامه بازی خواهید شد. وقتی در جای جای کوفه و مکه تکه کلام دشمنانتان “مادرت را به عزایت می نشانم” آنهم با یک لحن خنده دار باشد و صدای خنده دار دشمنان، شما هیچ وقت با شخصیت ها همزات پنداری نخواهید کرد.

متاسفانه دیالوگ ها هم حال خوشی ندارد، بجز شخصیت های منفی که فقط مادرمان را به عزایمان می نشانند، تمامی NPC ها هم اصلا دیالوگ ندارند و اگر به آنها نزدیک شوید یا دارند حرف  می زنند و شما متوجه نمی شوید و یا دارند یک حرف های نامربوط به هم می زنند که اصلا به هم ربطی ندارد. البته ما منکر تلاش سازندگان این بازی نمی شویم و انها را ستایش می کنیم، اما باید برای این قسمت فکر بهتری بکار بگیرند و دالوگ ها را بیشتر کرده و صداگذاری آن را اندکی خشن تر کنند. طبق اطلاعات منتشر شده تیمی مشتمل بر بیست و یک نفر از اساتید دوبله کشور با هنرمندی استاد منوچهر والی زاده در نقش مهران و استاد میثم نیکنام در نقش مختار با مدیریت جناب آقای حسام صادقی نیکو وظیفه صداپیشگی این اثر اکشن و هیجان انگیز و درعین حال روایتگر را بر عهده داشته اند.


داستان پردزای:

به قول معروف نمیدانم بگویم یا نگویم اگر میگویم چگونه بگویم؟ مختار و زندگی او داستان کمی نیست و می توان حداقل سریال ها و چند فیلم مستقل بزرگ را از روی آن ساخت، به آن شاخ و برگ داد و طوری آن را ساخت که دهن هر کسی از دیدن آن باز بماند. این را بگوییم که داستان بازی مختار عیبی ندارد و در حد خود نیز داستان خوبی است و اگر سازندگان مقدار بیشتری برای حذاب کردن داستان بازی تلاش میکردند، میتوانستیم بازی مختار را حتی تا حدودی با بازی های همسطح خود در دنیا مقاسیه کرد. مشکل داستان مختار اصل موضوع است. آزاد شدن از زندان کوفه، حرکت به سوی مکه، بازگشت به کوفه و آغاز قیام. دقیقا به همان صورتی که در سریال مختار دیده ایم بدون اندکی تغییر و تنها با یک تفاوت بسیار عجیب. آنهم این که این پروسه داستانی در بازی مختار فصل قیام که شش سالی می شود  برعکس سریالش که ده ها قسمت داشت، تنها در ۴ الی ۵ ساعت رخ داده است. مسلما این داستان که برای همه ایران آشنا است و به لطف صدا و سیما و با پخش چندین باره سریال مختار حتی بچه ده ساله هم از این موضوع با خبر است بسبار گنگ و سطحی خواهد شد که همینطور نیز شد. ایکاش همانند سفیر عشق روی موضع کوچک تری تمرکز می کردند و شاید هم این عجله برای ساخت داستانی بهتر در سومین قسمت این مجموعه بازی باشد.


گرافیک و جلوه های بصری:

مختار: فصل قیام را می توان بهترین بازی ساخت ایران تا به امروز دانست و این موضوع را جدا ازم وسیقی موفق آن میتواند به گرافیک و جلوه های ویژه و محیط زنده و پویای آن دانست. هیچ وقت در هیچ بازی ای در طول تاریخ کوفه را به این زیبایی و سرزندگی نخواهید دید. شهری با معماری خاص که دل هر بیننده ای را جذب خودش می کند. سازندگان به خوبی توانستند محیط زیبایی از کوفه و مکه خلق کنند با ساختمان های زیبا، کوچه پس کوچه های جذاب و مناطقی که خلق شده اند برای مخفی کاری و نبرد های تن به تن. شهر به خوبی طراحی شده است و NPC های آن،کارگران، حیوانات و دیگر موارد در بازی، آن را به شدت جذاب کرده است.

شاید بازی در همان کوفه و تا حدودی در مکه بوده باشد اما سازندگان محیط را ارتقا داده و می توان درون بازی به بیرون از شهر کوفه رفت که دریاچه دارد و مردم در حال کار بر روی مزارع هستند. می توان در اینجا اسب سواری کرد که لذت خوبی در بازیکن به عنوان اولین بازی ایرانی که این امکانات را می دهد ایجاد میکند.

البته سازندگان میتوانند در سری بعدی این بازی این شهر را ارتقا داده و فروشگاه هایی برای تعویض اسب، خرید مزدور، استراحت کردن، خرید لباس، تفریح و….. اضافه کنند. بخواهیم خیلی امیدوارانه نگاه کنیم. اگر سازندکان بخواهند سری بعدی بازی را به یک بازی جهان باز تبدیل کنند و این المان ها را در آن بکار بگیرند نامشان را برای همیشه در تاریخ بازی های ویدئویی در ایران جاودان می کنند.

نقد کلی: بازی مختار بازی خوبی است جدا از این ایرانی است و وظیفه ما است که از آن حمایت کنیم. اما این دلیل نمی شود که ضعف های آن را نگوییم. بازی دلنشین است و هر ایرانی باید آن را تجربه کند. البته کمی و کاستی دارد که امیدواریم در آینده شاهد این مشکلات نباشیم. به امید موفقیت قسمت بعدی این سه گانه.

امتیاز ایرونی سنتر: ۷.۵ از ۱۰

567 Comments
  1. بردیا کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون بابته نقد.یعنی بازیه خوبیه؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      برای یک بار بازی کردنش بله
      قیمتش هم که به اندازه یه ساندویچه معمولیه
      فط باید سیستمت بکشه

  2. بردیا کاربر می‌گوید

    یعنی سیستمه من در حدیه که مختارم نمیتونم بازی کنم؟؟؟؟وات د فاک

    1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

      همچین سیستم کمی نمیخواد گرافیک بازی خیلی بالاس یه سیستم متوسط رو به بالا باید داشته باشی

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        میگم به سیستمه شخمیه من نمیخوره

    2. Dr.fate.
      Dr.fate. کاربر می‌گوید

      بردیا فکر کنم جمله آخرت رو خیلی سريح گفتی 🤣🤣🤣

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      درست فکر میکنی

  3. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    خسته نباشید به نویسندگان نقد

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خسته نباشید به نویسنده نقد 😂

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        خسته نباشید ادمین.خدا قوت.ولی من هنوز دلم از اون مقاله های طولانیه خفنه قدیمی میخواد

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          به امید خدا بزودی

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            خیلی دلم تنگ شده.اونا خیلی خفن بودن.کیف میکردم میخوندم

  4. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    خسته نباشی ادمین.
    با توجه به تصاویر به نظر بازی جالبی میاد. حداقل فکر کنم ارزش امتحان کردن رو داره.
    یادش بخیر اولین بار که سریال مختار رو دیدم دو سه سال از آگا باربد اینا بزرگتر بودم. چقدر زود گذشت.

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      هههههههه ههههههههه.پوکیدم

  5. تیموریان کاربر می‌گوید

    بازی باحالی بود

  6. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    ادمین یه سوال،
    من دقیق متوجه نشدم داستان بازی از کجا شروع میشه؟ بعد حادثه عاشورا؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله دقیقا بعد از حادثه عاشورا و آزاد شدن مختار از زندان
      گیم پلی پنج ساعته داره که داستانش تو شش سال روایت میشه
      از فرار از کوفه تا بازگشت و پس گیری شهر کوفه هست.
      قسمت سوم هم مثل اینکه قراره تک به تک قاتلین امام حسین رو پیدا کنه و بکشه.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        امیدوارم همینطور در صنعته گیم پیشرفته بیشتری داشته باشیم.

      2. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

        ادمین بنظرم اگر براش زمان بیشتری میزاشتن و استوری مود طولانی تری طراحی میکردن بهتر بود نظرتون چیه؟؟
        چون یکم عجله کردن توی شیش ماه خوب خیلی زمان کمی بود….

        سفیر عشق رو هم بازی کردم بنظرم سفیر عشق گرافیک برتری داشت اما خب مختار داستانش صدالبته قویتر بود و گیمپلیش عالی شده بود و بهتر از همه تنوع سربازان شده بود بنظرم 🙂

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          من ادمین نیستم ولی بنظرم بله اینجوری صد رد صد خیلی بهتر میشد

        2. admin
          admin کاربر می‌گوید

          ببینید من همه چیزی که این بازی براش نیاز بود تا تبدیل به شاهکار بشه رو تو مقاله گفتم. هنوز هم دیر نشده. میتونن اینها رو تو سری سوم این سه گانه بکار ببرند.
          ببینین
          اول بازی باید جهان باز بشه تا بعد پایان بازی هم بشه در محیط گردش و جستجو کرد. و جدا از بزرگ تر کردن محیط، شهر های دیگه های هم داشته باشه و مناطق متفاوت داشته باشه.
          دو، بازی باید مکان هابی مثل دریاچه، شکارگاه، صحرا، نخلستان و…. یا کلی ایستراگ داشته باشه.
          سوم، بازی باید تو زمینه های دیالوگ و ان پی سی ها به شدت خودشو بالا بکشه.
          چهارم، باید مغازه‌های در شهر وجود داشته باشه که بشه بهش رفت و آمد و خرید کرد مثل مسجد، سلاح فروشی، خرید مزدور، محل نبرد، محل غذاخوری، حمام عمومی، لباس فروشی و…. کلی چیز دیگه. دیگه وقتی جی تی ای پونزده سال پیش این امکانات رو داشت چرا این بازی نداشته باشه؟
          پنجم و آخرین هم داستانی به شدت درگیر کننده و غیر قابل حدس زدن به همراه باس فایت های سخت و دیالوگ های خشن تره که اگه همه اینها رعایت بشه این بازی رو در حد حتی بیشتر از اساسین در ایران بالا می‌بره.

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            واقعا همشون عالی میتونه باشه.واقعا خوشحالم که بالاخره ایرانم تو زمینه ی گیم پیشرفت میکنه

          2. کاربر می‌گوید

            Admin
            این بازی مطلقا نیازی به ویژگی های بازی های اپن ورد نداره. چون مختار فصل قیام یک بازی داستانی تا حدودی خطی با محیط های سندباکس. باید گیم پلی اش بهبود بدن. با اضافه کردن شاپ و فروشگاه به بازی موافقم

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              بله میدونم
              منظورم سری سوم این سه گانه بود که هنوز در دست ساخت است.
              واقعا حیف است که وقتی بازی تموم بشه نتونی تو کوفه که یه شهر با سازه ای ایرانی اسلامی است گردش کنی.

  7. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

    دوستان واقعا برای صنعت گیم ما مفید بود و پیشرفت محشری داشت یعنی بیاید قبول کنیم با این حجم از مشکلات اقتصادی مالی تحریمی و سیاسی و…… این واقعا پیشرفت عالی ای بود خسته نباشند واقعاً

    نمیگم بی نقص هست اما
    شما ببینید تا قبل این ما صنعت گیممون چی داشت ؟؟؟
    هیچی
    تهش چیلدرن اف مورتا بود
    خب ایا بنظرتون بجای هیت کردن این بازی بهتر نیست ازشون حمایت کنید؟؟؟
    قیمت بازی ۲۰ الی ۳۰ تومنه یه بازی اورجینال خارجی با همین سطح کیفیت از ۴۰۰ تومن تا سه یا چهار میلیون باید بخرید
    کلش شیش ماهه ساخته شد
    بعد یسری ادم که مردم الکی گندشون کردن دارن پشت بازی عین چی حرف میزنن فحش میدن و…..
    طرف نقدش اینه
    چرا رفتن واسه عربا بازی میسازن چرا واسه خودمون نمیسازن چرا این چرا اون چرا ..‌
    بابا مرد مومن یوبیسافت بزرگترین شرکت بازی سازی اروپا و ثروتمند ترین شرکت بازی سازی جهان کلا یبازی از فرانسه ساخته
    من نمیگم نباید ساخت چرا اتفاقا منم خوشحال میشم یبازی محشر برای رستم بسازن
    شاهنامه ما قابل رقابت با داستان های اساطیری یونانه
    واقعا حیفه اره ولی نباید بهشون فحش داد نقد باید دلسوزانه و کارساز باشه باید همراه با پیشنهاد برای پیشرفت باشه
    خلاصه انشاالله این گروه به یاری خدا بکار خودشون ادامه میدن در ادامه گسترش پیدا میکنن از کربلا گرفته تا جنگ های سوریه و….. میسازن
    از کوروش کبیر
    شاهنامه
    رستم و سهراب
    خیلی از داستان های نظامی گنجوی
    و……

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      انشاالله.ولی میدونی چی منو میسوزونه؟؟اینکه مثلا اساسینز کرید اصلا کلا از ایران اومده حشاشین ها کلا از ایران بودن و حتی یک قسمتشم مختصه ما ایرانی ها نبوده.این منو خیلی میسوزونه

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        حشاشین موسسینشون عرب بودن
        به تدریج ایرانی ها هم جوین دادن😂😂

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          در واقع طبغه چیزی که میدونم اکثرشون ایرانی بودن.عربا هم ساخته باشن بازم خیلی این وضع مسخرست

          1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

            باربد
            داستان حشاشین رو بخون حالا الان باید برم ریاضی بنویسم برگشتم بصورت کامل واست میکم نقش عرب ها و عجم ها و…. توش چیه

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              اقا یه مقدار راجبشون خوندم.دیدم باربد زیادی حرفه الکی میزنه

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      احسنت دورد بر شما 🌹🌹🙏🙏

    3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      SBH
      بسیار عالی

    4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      بله دقیقا

    5. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      تنها چیزی که میتونیم ازش اقتباس کنیم برای حالا هر چی گیم مثلا
      خدایان زرتشت و اهورا مزدا اینان
      شاهنامه بیشتر یه فیلم میشه ساخت ازش
      گنجوی هم فقط هفت پیکر قابل اقتباسه
      کوروش اینا باید یا گیم یا فیلم بسازن

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        فقط همین ها؟
        پس اون هزار سال اشکانیان و ساسانیان و هزار و دویست سال بعد اسلام تا قاجار چی؟
        تازه حوادث مدرن چند ده ساله جهان رو بیخیال.
        اینطوری بگم که تا آخر عمر هم بخوان داستان بسازن، داستان هابی که میتونن بسازن تموم نمیشه.

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          داستان های تاریخی بیشتر فیلم و سریال خوبی میشن

          1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

            نه

            الان اساسین کرید
            ولوات اساسین
            ال ان نوریه
            برادرز این ارمز
            پرنس اف پرشیا
            رود تو فریدام
            گرند ایجز روم
            گلادیاتور بیگنز
            دیفندر اف روم
            شدوز اف روم
            سان اف روم
            و………………..
            ببین اینکه کم از تاریخ بازی میسازن به دلیل نداشتن تاریخه
            کلا یه مصر یونان رم ایران ژاپن با چندتا کشور دیگه هستن که تاریخ اونجوری دارن
            ایران پتانسیل وحشتناک خوبی داره
            سلسله های ایرانی رو میشه مانند اساسینز کنار هم قرار داد و از دوران پسا هخامنش تا قاجاریه رو دونه به دونه بازی ساخت

            شاهنامه ما خداااای بازی هست از نظر داستان

            ببین اصلا بشینی از داستان اولش بخونی تا ضحاک که فکر کنم داستان هشتم یا یازدهم بود قشنگ هر کدوم یه خط استوری مود عالین
            رستم که داستانش اوفففف قشنگ تیپشم به کریتوس میخوره باید یه کراس اور بزارن رستم جرش بده اون کله کچل بیریخت رو😂
            بعد میشه تغییراتی توش ایجاد کرد واسش قشنگ مراحل فرعی و اصلی گذاشت حتی داستان های رومنس هم داره شاهنامه (البته بصورت اسلامی ها 😂😐)

            فکر کن بری مغازه با رستم:
            خروشید و جوشید و برکند خاک
            ز سمش زمین شد چاک چاک
            بگفت های این چه دولتیست ز این های های
            چای شده بیست هزار قران های های
            چیپس شده ارزو برما وای
            چیتوز موتور را فروخته ای وای😂😂😂😂😂😂😂😂

            به قران فردوسی در گوووور لرزید😂😂
            ولی خب خارج از شوخی قشنگ میتونیم با حمایت از جوونامون حتی در جهان شرکت های گیمی داشته باشیم که حرفی برای گفتن دارن

            1. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              سید
              باز سریال مقتبس از شاهنامه رو ترجیح میدم

              1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

                خب چه عیبی داره هردو رو داشته باشیم ؟؟هم سریال هم بازی مثل ویچر
                خیلی هم عالی میشه
                ولی ولسه سریال بنظرم اونا بسازن بهتره چون نه تجهیزات داریم نه علم جلوه های بصری خوب نه کارگردان خوب سبک اکشن و درام حالا درام شاید پلی اکشن اصلا فیلمنامه و دیالوگ هامون هم فاجعست واقعاً
                باز تو گیم چندنفر نخبه پیدا کردیم ولی تو سینما نه واقعا نمیخوام سیاه نشون بدما ولی واقعا سینمای ایران فیلم خوب کم داره شاهکار خیییییلی کم داره

                حالا انشاالله تو این زمینه هم رشد کنیم ولی فعلا فکر نمیکنم بتونیم

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              گبول دارم

  8. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    ادمین عالی . نقد بی نقصی بود و خسته نباشید .
    به نظر بازی جذابیه و متناسب با امکانات در نوع خودش پیشرفت بزرگیه .

  9. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    به به،نقد کاملی بود👌🏻
    ولی من که از این بازیا خوشم نمیاد حتی سریالش هم ندیدم

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      فکنم این و پایتخت و افسانه جومونگ
      تا زمان نوه های منم پخش شن
      سال ۱۴۳۰ شمسی
      پایتخت ۳۷ ساخته میشود
      افسانه جومونگ و مختار برای بار N ام پخش میشوند

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        گبول دارم

    2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      ببخشید به عنوان یک فن اسپایدرمن،
      به نظرتون بهترین بازیهای کامپیوتری این شخصیت به ترتیب کدوما هستن؟ اگه سختتونه همش رو بگین سه یا چهار تای اولی رو بگین.

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        آقای ایروانی
        من خودم برای کامپیوتر رتبه بندیم اینه:
        ۱_اسپایدرمن۲۰۰۰(شاهکاری بی همتا)
        ۲_اسپایدرمن۲(the game)
        ۳_آلتیمیت اسپایدرمن(حتما پیشنهاد میکنم)
        ۴_اسپایدرمن دنیاهای از هم گسیخته(این یکی خیلی متفاوت و جذابه و اصلا همین بازی بود که بحث مولتی ورس و دنیاهای موازی رو در کمیک ها و انیمیشن های مردعنکبوتی وارد کرد)
        ۵_لگو مارول هم هست که مردعنکبوتی و کلی شخصیت دیگه درش نقش مهمی دارن

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          بسیار عالی
          ممنون بابت پاسخ.

  10. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    فکر کنم بازی جالبی باشه .
    اما حیف که کنسولی نیست 😔😂

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سازندش گفته مثل اینکه قراره برای کنسول ها هم بیاد.

  11. کاربر می‌گوید

    بازیش به عنوان اولین بازی ایرانی که با آنریل انجین ۴ ساخته شده خوبه. ولی نقص های زیادی داره که باید برطرف کنن

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دقیقا

  12. Mhd.k کاربر می‌گوید

    هعی خدا
    اینم بازی ساختنشون تاریخ ایرانی نداشتیم که برن رو تاریخ عرب بازی بسازن اینهمه خرج کنن واسه تاریخ عرب

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      دقیقا حرف دل منو زدی

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      تاریخ عرب؟؟؟؟؟تاریخ عرب؟؟؟این تاریخه اسلامه.اسلام

      1. Mhd.k کاربر می‌گوید

        عه ؟ فک کردم تاریخ مسیحیته

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          مسخره کردن نداره.میگم این یه واقعه ی تاریخی در دینه اسلامه نه لزومن عرب ها

    3. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

      مرد مومن یوبیسافت فرانسه فقط یه یونیتی از فرانسه ساخته
      بعدشم
      بقول سعدی
      بنی ادم اعضای یکدیگرند
      در افرینش ز یک گوهرند

      ببینم فکر کردید نژادپرستی شاخ و دم داره ؟؟؟
      عرب و ایرانی و اروپایی و آمریکایی و آفریقایی همه ادمن و تاریخشون قابل احترام

      ضمنا ما مسلمونیم اسلام عرب و عجم پیش خدا یکین موفقیت هاشونم برای همس فکر میکنی مختار کم ایرانی تو لشگرش داشت ؟؟
      واقعا متاسف میشم وقتی یه ادم میاد اینجوری حرف میزنه
      مگه وقتی خدا مارو افرید مرزی بینمون گذاشت؟
      این مرز هارو خود ما انسان های جاهل گذاشتیم وگرنه خدای ما مارو بخاطر خودمون می‌پسندد و ما هم با کار هامون ساخته میشیم
      فرض کن من بگم مسلمونم ولی پاشم برم ادم بکشم
      یکی اصلا کافر باشه ولی هزاران کار خیر انجام بده

      پیش خدا اون کافر نسبت به من بالاتره

      واسلام
      نامه تمام

      1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

        گفتم تاریخشون قابل احترام منظورم تاریخ نبود منظورم فرهنگ و کسانی که درش زاده شدن حتی تاریخ خود ایرانم بخش های نحسی داره که خود ما ایرانیان هم برش لعن میکنیم ولی حرف کلیم این بود که همه انسانها برابرند و کارهاشون عیارشون رو نشون میده نه ملیت یا مذهب و اعتقاداتشون بخدا قسم خیلی از مسیحیان و یهودیان و….. مسلمون تر از ماه هستند لذا خدا وقتی میگه به بهشت نمیروی مگر مسلمان باشی منظور فقط قران خوندن و… نیست منظور نشون دادنش در عمل هست و خدا در ایات و احادیثی فرمودند ان کسی که صبح تا شب و شب تا صبح تنها به عبادت من بپردازد کمتر از طفلیست که درکی از ما ندارد اما دلش به حال فقیری میسوزد

        امیدوارم منظورم رو روشن رسونده باشم

        1. Mhd.k کاربر می‌گوید

          باشه

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        اس بی اچ
        خیلی وقتا باهات مخالفم ولی اینجور بحثا عشق میکنم کامنتاتو میخونم

      3. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بوییسافت نکرده
        به ما ربطی نداره
        ما باید بکنیم
        باید از تاریخ کوروش اینا بازی بسازیم
        نه اینکه بریم سراغ کسانی که کشورمون رو در هم کوبوندند
        امپراتوری به اون قدرت داشتیم ساسانیان
        چند قرن بعدش
        به همین کشور و نهایتا چن تا بخش از خوارزم محدود شدیم
        باید بریم از جا هایی که اقتدار داشتیم گیم بسازیم که مایه افتخارمون باشه
        اون خارجیا بفهمن که ما با عربا فرق داریم یا حداقل داشتیم
        تاریخمون صد ها برابر غنی تره
        یارو هر چقد ایرانی تو لشکرش داشته باشه مهم نیست
        مهم اینه که ما از تاریخ خودمون بسازیم
        در ضمن
        فک میکنی کم گیم از تاریخ فرانسه هست؟
        فقط با یه سرچ تو نت ۱۰ تا بازی از ناپلئون پیدا میکنی

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          عربا هم انسانند؟ اره داچ
          همونایی که به کشورمون یورش بردند
          فرهنگمون رپ نابود کردند
          زبانمون رو دستکاری کردن با ادبیات خودشون
          اره داچ افرادی که سوسمار میخورند هم اکنون هم رده ما هستن که فقط ۲۵۰۰ سال قدمت داریم
          اره داچ
          انقد برا این عوضی ها (اعراب) ساییدیم
          که خارجی ها تصورشون از ما یه ملتی همچون عرب ها چه از لحاظ فرهنگ چه از لحاظ دین چه از لحاظ زبان چه از لحاظ خط چه از لحاظ پوشش حتی
          برو کمیک های سوپرمن ۲۰۰۷ رو بخون
          یه ابرقهرمان ایرانی هست بنام سیریکو
          قیافش کپی عرب هاست
          پوشش
          از همه لحاظ
          اونا ما رو هم رده اعراب میدونند
          ولی نمیدونن که زمانی که کلمه عرب معنی نداشت و هیچ عربی وجود خارجی نداشت
          ما قدرتمندترین امپراتوری رو داشتیم
          کوروش چهار گوشه جهان رو فتح کرد
          از شرق تا غرب
          از شمال تا جنوب
          حالا داریم برا کسایی می ساییم که تمام اینارو با یه حمله پودر کردند

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اینکه خارجی ها ما رو مثل اعراب میدونند تقصیر فهم اونا نیست
            تقصیر خودمونه که انقد ساییدیم برا کسانی همچون اعراب
            اگه برا همه احترام قائل باشم
            ضد نژاد پرستی باشم
            ضد تبعیض جنسیتی باشم
            ولی اعراب. رو درحد حیوان هم (اوخ ببخشید به حیوان توهین کردم) نمی‌دونم

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              چه اهمیتی داره که شما اعراب رو در چه حدی بدونی؟!
              مثلا خیلی مهمی حالا؟!؟!

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                راستش
                سید بهامین هاشمی رو ریپلای زدم
                بحثم با ایشونه

                1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                  حالا بیخیال مهم نیست هرچی دوست داشتی بگو فقط خواستم یاداوری عددی نیستی که از کی خوشت بیاد یا نیاد.

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    اوکی
                    کی داره به کی میگه

                    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                      هر موقع منم اومدم به تمامیت یک میلیت توهین کنم و بگم از حیوون بدترشون میدونم بعد بگو
                      موضوع اینکه تو توهم خود بزرگ بینی داری نه من.
                      حالا عزیزم منم چیز بدی نگفتم که گفتم در توهمت بمون.

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      اخه مسئله اینجاست
                      این که هدایت شدست
                      رندالم به همگان ثابت شدست
                      من از سعادتی خیلی دلگیر شدم

                    3. کاربر می‌گوید

                      بردیا
                      من حمایت از تمدن پارسی خودم به حمایت از تمدن اعراب ترجیع میدم. مثل شما ها طوطی وار حرف های چند تا رسانه رو تکرار نمی کنم

                    4. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      جناب سعادتی
                      حرف بسیار حاقی بود

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                وقتی باطل بگی همه میریزن سرت{البته همچنیم باطل نگفتی منتها حقم نبود}

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              میپردازم بهت

            3. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

              ههههههه ههههههه
              بقول بردیا بهت میپردازم الان کلاس زبان دارم (شایدم نپرداختم باید ببینم حال و حوصلش هست یا نه)

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                بپرداز شما تو این زمینه ها خیلی خوب توضیح میدید و با اطلاعاتید

            4. بردیا کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              من خودم عربم.ولی با این حال با بخشه عظیمی از حرفات موافقم.منتها بعضی جاها خیلی زیاد روی بود
              مرده حسابی تو از شیطان پرستا و داعش دفاع کردی بعد میگی اعراب حیوانم نیستن؟؟؟؟دوستان خب خودتون ببینید.بعد به من میگفتین مذهبیه تندرو.خب اینو ببینین.
              راجبه اینکه دین اشاره کردی میتونم بگم چه ربطی داشت؟؟یعنی الان دینه اسلام مطعلق به عرباست؟؟برام سوال شده.ظمنه اینکه گفتم بازم میگم مختار ربطی به تاریخه عربا نداره ربط به تاریخه اسلام داره که اینکه تو فرقشونو متوجه نمیشی کاملا عادیه

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                من هرگز از داعش و اونا حمایت نکردم
                خودم میکنم نمیکنم شما ها میگین میکنم XD
                اقا اوکی

              2. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                عربی؟ جالب شد
                تغییر در عقیدم ایجاد نشد نه رو تو نه رو اعراب
                نه تنها که کاهش نیافت این حجم از نفرت بلکه با فهمیدن اینکه سلطان حق گویان (XD) عرب است دو چندان شد

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  درکه کوته تو از جهان کوچک ترین ارزشی نداره.هیچ انسانی نه از اولعجمه نه عربه نه…این ها اسم هاییه که ما روی خودمان گذاشتیم.ما مرز هارو تایین کردیم.ما گفتیم از اینجا میشه این از انجا میشه ان.مثلا شما میگین تاریخه ایران ولیدر واقع این فقط تاریخه بخشی از انسا هاست.نه صرفا ایرانی نه صرفا…متوجه شدی؟؟اینکه تو میگی اراب این کارو کردند من به عنوانه یک عرب قبول دارم ولی شما الان دارید بی احترامی میکنید.ما چرا باید تقاصه کاره اجدادمونو پس بدیم؟؟؟برام سواله.چرا؟؟؟مسئله اینجاست که تو و امثاله تو تفرقه انداز بین غشر های مختلفه جامعه هستند که به جاش حرف از حقوقه بشر میزنند ولی در واقع در باطن هیچ.تو میگی اعراب این کارو کردند اوکی ولی یه سوالداشتم.همش تقصیره اوناست؟؟ما چیکار کردیم؟؟برای تغییرش چه کار کردیم.خوده تو چیکار کردی؟شاید بگی کاری نمیتونستم بکنم اگه تو نمیتونستی اگه این نمیونست اون نمیتونست اگه…نمیتونستن پس کی میتونست؟؟؟به قوله خودت ما ایرانی هستیم و باید از وطنمون دفاع کنیم ولی الان چی شده؟؟چه بلایی سرش اومده؟؟کشوری که زمانی یکی از مرفع ترین کشورای دنیا بود الان یه کشوره جهان سومیه.مملکتمون افتاده دسته یه مشت…اینم تقصیره عرباست؟؟؟عجب.مطمئنم الان یه مشت حرفهبیهوده و محدود به ذهنیت و حده تفکره خودت میگی که ذره ای ارزش ندارن.خب منتظرم

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    داچ
                    فشار نخور

              3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                بردیا
                خودتون رو خسته نکنید جناب
                شاعر میفرماید
                براي کسي که مي‌فهمد، هيچ توضيحی لازم نيست و برای کسی که نمی‌فهمد، هر توضيحی اضافه است!

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  ببنید این واسه زمانیه که دیگرانو تحته تاثیر نذاره

              4. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                من فرقشونو متوجه میشم
                اما میگم
                نه از تاریخ اسلام نه از تاریخ اعراب باید بازی بسازیم
                وقتی این همه تاریخ غنی داریم
                مگه تهی از تاریخیم که بریم سراغ تاریخ اسلام؟

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  اها پس بگو.ببینم برم سواله چرا نباید از اسلام که دینی هست که خیلی از مردمه دنیا از هر نقطه ای از کشور بهش اعتقاد دارن بازی نسازیم؟؟

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    تاریخمون در اولویته

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      خب اونو که منم قبول دارم.من مشکم با بی احترامی کردنه توئه

                2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                  خب باشه سمعا و طاعتا حالا میگم پروفسور باربد دستور داده از از این لحظه به بعد هیچ فیلم و سریال و بازی و کلا هیچ اثری از اعراب ساخته نشه فقط از تاریخ خود ایران بسازن
                  دستور دیگه ای ندارین رئیس؟! میخواین دقیقا از چه دوره ای چه اثری ساخته بشه؟!؟!

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    ایشون میگم هدایت شدست یعنی فراتر از مفهومه صنعتی سنتی.معلوم نیست دستور بعدیش چیه

                  2. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    فقط یه اسکل میاد ۲۵۰۰ سال رو میبوسه میزاره کنار میره سراغ تاریخ یک ملیت دیگه

            5. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

              نمیدانم بد نمیگی اما بد گفتی

            6. کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              چه بخوای چه نخوای ژن ما با این عرب ها قاطی شده و خیلی کم میتونی یک ایرانی واقعا از نژاد پارس پیدا کنی. هممون آلوده گشته ایم………

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                سعادتی تو هم؟؟اوکی.مشکلی نیست

              2. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                درسته جناب سعادتی
                ولی میتونیم با افرادی که سوسمار میل می‌کنند و تازع معنی و مفهوم پنت هاوس رو درک کرده اند تفاوت داشته باشیم

      4. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        جم کن بابا جم کن رفتن از تاریخ اعراب بازی ساختند اینور کلی داستان غنی داریم بعد میاد حرف میزنه از نژاد پرستی و خزعبلاتی که ربطی نداره به بحث اگر می خواستند از مسلمان ها بسازند این همه ایرانی مسلمان توی تاریخ هست حتما از مختار و اون دوره باید بازی میساختند ؟
        چهار تا مطلب هم بخونی در مورد تاریخ این چرندیات رو نمیگی نه با حرف اکبر و مکبر و سخنرانی های معلم پرورشی ها

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          پشمام
          رندال بلده عینه ادم بحث کنه
          اوکی.ببین اینم حرفه درستیه.واقعا قبول دارم ولی خب ببینید از یه طرفم خب قیامه مختار یکی از اتفاقاته تاریخی در تاریخه اسلام بوده.سره همین از یه طرف ساخته چنین بازی منطقی هست.منتها با این حال بازم حرفه شما هم درسته جناپ.

        2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

          تو بارها ادب و شعورت رو نشون دادی جم کن برو تو شاد مشقاتو بنویس

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            سید.بیا در جناهه حق در کنار یکدیگر بجنگیم

          2. Randall
            Randall کاربر می‌گوید

            زجه نزن بچه دبستانی از ادبیات بدی حرف نزدم این چند وقت زیادی ور زدی هیچی بهت نگفتم وقتی در مورد چیزی که نمیدونی حرف مفت نزن حتما لازم نیست وقتی چیزی نمیدونی برای توجه کامنت بزاری مشکلی هم داری میتونی بری عربستان سعودی خدمتگزار اونا بشی حداقلم بشین مطالعاتت رو یکم ورق بزن حداقل سه چهار خط درست درباره تاریخ ایران میفهمی بین دروغ هاش دیگه از این چرندیات کامنت نزاری

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              شعورت در همین حده.کاریش نمیشه کرد

              1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                در حدی هست که هر کسی نیاد بهم تیکه بندازه بگه برو شاد مشقاتو بنویس

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  شک دارم

                2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

                  ههههههههه ههههههههههه ببین درهمین حد بدون که اگه بچه سال نبودی و شاد نداشتی اینقدر اپلود فشار نداشتی ههههههههههه

                  1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                    آره دا من فشاری میشم که ۱۰ تا ه مینوسم 😡

              2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                چطور در جواب کامنت امپتی هند همچین چیزی نگفتی ؟ تازه یک پاچه خورای ریزی هم کردی لحنم بدتر از امپتی هند نبود اما متاسفانه شما یک چیزی نداری که گفتنش ممکن است ناراحتت کند

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  من برای شما بار ها گفتم احترام زیادی قائل بودم.منتها شما بارها و بارها اومدین و الکی تیکه انداختین و هرکسیم که باهاتون مخالف بود یا میگفتین بچست یا مسخره میکردین و معلوم بود نظره دیگران را به کفشتان حساب میکردین و میکنین.پاچه خوارم شنا فکر میکنم احترام و پاچه خواری را اشتباه گرفتین

                2. بردیا کاربر می‌گوید

                  امپتی هند بر خلافه تو کاملا واضح و مودبانه حرفشو زد.نه تیکه انداخت
                  نه کسی رو مورد تمسخر قرار داد
                  نه به نظره شخصیه دیگران بی احترامی کرد

                  1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                    آها

                3. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  رندال اوباشگر
                  جواب بسیار دندان شکن و عالی بود
                  کف کردم
                  عجب جوابی
                  بردیا
                  در افق محو شو
                  همچنین کرم ضدآفتاب هم بردار

                4. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  رندال اوباشگر
                  جواب ((حاقی)) بود 🤝
                  اون حرفت خطاب به بردیا

            2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

              رندال
              ببین هرچچچچچییی میخوای بهم بگو
              نه واسم مهمه نه میخونمش
              بای بای

              1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                خب

        3. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          رندال اوباشگر
          خودتی؟ شک کردم
          با اصل حرفت موافقم…
          اما حتی اگر بمیرم تو جبهه تو نمیام
          بنابراین از سر لجبا تو هم که شده میگم حرفت باطلی بیش نیست XD

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            من میگم یه نفر دیگست رندال نیست.هاشم اینقدر با ادب نیست

          2. Randall
            Randall کاربر می‌گوید

            ای شیطون پس رفیق هستی اره ؟ 😍
            چه رفاقت صمیمی ای هم هست

        4. کاربر می‌گوید

          رندال اوباشگر
          اظهار فضل تان بسیار پر محتوا بود اما تاثیرگذار نبود……
          ولی اره با مطلب ات موافقم👍

    4. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

      یکی از بازیها با منشا تاریخ ایران بازی انگاره هست درباره معماری ایرانی

  13. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    به نظر شما بدبخت ترین و زجر کشیده تربن کاراکتر کمیک بوک کیه؟!
    من میگم مردعنکبوتی:((((((
    خیلی زجر کشیده بنده خدا:((

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نمیدونم
      یا مرد عنکبوتی یا بتمن.

    2. Mhd.k کاربر می‌گوید

      ولورین

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      بنظرم…..
      آآآآمممممم
      پس از کلی فکر بنظرم….
      مممممم
      سوپرمن اینجاستیس
      کاپیتان آمریکا ام سی یو
      اینا

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        سومرمن اینجاستیس؟!
        مگه چقدر زجر کشیده

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          هیچی داچ

    4. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

      بنظرم بتمن و سوپرمن و جیسون تاد
      البته جیسون یکم بخاطر کله شقی خودشم هست

  14. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    ممکنه دکتر استرنج ۲ و بلک پنتر تاخیر بخورن . دکتر استرنج که یه چندتا کامئو از شخصیت های جدید داره میگن به نتیجه نمیرسن کامئو چجوری باشه ایده ها مختلفه و همه هم کیفیتش خوبه . بلک پنتر هم خیلی وقت پیش بازیگر شوری اسیب دیده بود ولی همین هفته پیش گفته شد که ضربه مغزی شدید دیده که عوارض شدیدی رو برجا گذاشته و حتی چند دنده هم به شدت دچار شکستگی شده . ( این فیلم نفرین شده است چادویک مرد یه بازیگر نقش فرعی هر چند سن بالایی داشت ولی اونم مرد و حالا هم این یکی )

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      من که از بلک پنتر ۲ هیچ انتظاری ندارم .
      متوسط هم بشه برای مارول دست میزنم .

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      عجب.معمای بعدی:راز بلک پنترن

  15. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    تا الان تقریبا در رابطه با صحنه پس از تیتراژ اسپایدی نو وی هوم حدودا چهار داستان لو رفته ( دو تا رو قبلا گفتم توی سایت ولی سومی و این چهارمی رو نه ) ولی اخرین که احتمال حقیقت داشتنش بیشتره به نظرم جالبتر از بقیه است .
    فقط میگم که شاید توی سایت گاد ونوم بیشتر از بقیه این صحنه رو دوست داشته باشه ولی در عین حال از انتهای صحنه پس از تیراژ ناراحت بشه .

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      بزار حدس بزنم ادی یهو پشت پیتر ظاهر میشه و میگه میشناستش و چیزایی راجبش میدونه !!! اینه؟؟ چون من اینو شنفتم مگه اینکه چیز دیگه ای باشه!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        برام سواله بدونم دوتای دیگه چیه

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      میشه اون دوتای دیگه رو هم بگی؟

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        محمد
        گفتن صحنه پس از تیتراژ = اسپویل و نتیجه عواقب ناگوار .
        …..
        گفته میشه اندرو ۲۱ و توبی ۲۵ دقیقه در فیلم حضور دارند . به نظرم نسبت به زمان کل فیلم کمه ولی به احتمال زیاد برای جلوگیری از شلوغ شدن فیلمنامه هست

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          آها اگر چیز اسپویل داریه که نه.فکر کردم در حد دیدن واندا یا لوکیه

  16. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب برا سال ۲۰۲۲ دیزنی برا تولید محتوای خودش ۳۳ میلیارد دلار مشخص کرده و که در مقایسه با سایر کمپانی ها، نتفلیکس حدود ۱۷ میلیارد دلار و وارنر ۲۰ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد . . این وسط دیزنی واقعا خرج میکنه . الان فک کنم سومین یا دومی رسانه بزرگ در جهانه .

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اره خب.ولی خداییش خرج میکنه خیلی خوب سود میکنه.یعنی خرجای سنگین میکنه درامدای سنگین تر در میاره

  17. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    عذر میخوام بابت اسپم
    من امروز فیلم ونوم دو رو دیدم.
    به نظرم فیلم خوبی بود فقط شخصیت پردازیها یه لول از قسمت قبلی ضعیفتر بود اما پیچش داستانیش بهتر از قسمت قبلی نباشه بدتر نبود.
    چیزی که من میخوام الان راجبش صحبت کنم نقد فیلم نیست بلکه صحنه پس از تیتراژش هست که بسیار مهمه.
    من خودم شخصا یه تئوری دارم،
    به نظرم شکل گیری این ناهنجاری در مولتی ورس همزمان با سه رویداد هست که هر سه همزمان رخ میدن و ما تا الان دو تاش رو دیدیم. اولی مرگ کانگ فاتح توسط سیلوی، دومی ناهنجاری زمانی واندا و سومی این گندی که دکی استرنج میزنه.

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اقای ایروانی
      اگه اخباری که در رابطه با صحنه پس از تیتراژ نو وی هوم منتشر شده درست باشه این قضیه اونجا جواب داده میشه . علت اصلی این اتفاق هم طلسم دکتر استرنج بود

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      بدون اکت سوم این فیلم به معنای واقعی کلمه هیچی نداره که مخاطب رو جذب کنه!!! من از فیلم با اینکه راضی نبودم ولی تا حدی ازش خوشم اومد که قبلا گفتم چرا ، ولی خب فیلم جوریه که اگه کسی ازش بدش بیاد من باهاش مخالفت نمیکنم و کاملا بهش حق میدم ، چون کاملا مشخصه که عوامل از عمد نمیخواستن رو فیلمنامه خیلی تمرکز کنن تا زرتی مخاطب رو ببرن تو صحنه پس از تیتراژ!!
      درمورد صحنه پس از تیتراژ خب من هنوز به تئوری کندوی بین ابعادی که سایت اسکرین رنت مطرح کرده معتقدم چون این تئوری توضیح میده که چرا اطلاعات درون کندو از قدمت سلستیال ها بیشتره یا اینکه چطور سیمبیوت پیتر پارکر رو میشناسه!!

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      ممکنه.خمشون در یک زمان زخ داده باشن و یک شکافه مولتیورسی به وجود اومده باشه.تئوریه جالبیه.البته صد در صد همه چیز به این اسونیا هم نیست

  18. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    آقای قاسمی
    جدا از این مواردی که گفتین جدیدا سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده که اگه شیوعش جهانی بشه قطعا شاهد تاخیر دوباره کلیه فیلم ها خواهیم بود.

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      انشالله که چنین اتفاقی نیوفته

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      کرونا که الان روند ساخت مثلا دک استرنج ۲ رو کند کرده اگه شیوع دوباره باعث بسته شدن مجدد سینما ها بشه مشخصا دیزنی هم اکران رو به تاخیر میندازه . که باز قضیه میشه مثل اول و تاریخ نامعلوم اکران ها …

  19. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    تا حالا شده کمیک یا فیلم کمیک بوکی اشگ تون رو در بیاره؟!
    اگه اره چه داستانی،از چه شخصیتی بوده؟!

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نه.من معمولا خیلی هم غمگین باشه داستان به کیفم حساب میکنم

    2. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      داستان باربد 😂😂

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        ذهنه مریضی داری اگا هاشم.

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        😂😂

    3. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      من دقیقا یادمه اولین داستان کمیک بوکی که اشکم رو در آورد مرگ گوئن بود:(((
      واقعا سر اون داستان بد جور گریم گرفت و به معنای واقعی کلمه اشکم در اومد……

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        من بیشتر خندیدم تا اینکه گریم بگیره 🙁

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          😐
          کسی حق نداره به مرگ گوئن بخنده😡😠

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            داچ
            غیرت رو یک شخصیت مرده خیالی؟ کارت درسته
            منم رو بتمن ….
            یه بنده خدایی فحش داد به مارتا وین….
            نزدیک بود..
            بماند
            خلاصه با منم سر بتمن شوخی نکنید

            1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

              گوئن با همه فرق داره واسه همین گفتم

  20. Alireza کاربر می‌گوید

    ادمین جان چه اتفاقی برا گروه گپ تلگرام افتاده؟؟
    چن وقتیه دیلیت شده؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیلی وقته حذف شده.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        ادمین
        مقاله ی بعدی راجبه چه خواهد بود؟

        1. کاربر می‌گوید

          بردیا
          مقاله بعدی یدونه نقد سینمایی حق

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            نقد ونوم یا اترنالز

            1. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              اترنالز فکنم

          2. بردیا کاربر می‌گوید

            با شما نبودم.

  21. Randall
    Randall کاربر می‌گوید

    😂😂

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      تو که باز برگشتی.با فیسه پیامرسانه اعظمم برگشته

      1. Randall
        Randall کاربر می‌گوید

        اگای باربد کاری کرد برگردم 😂
        باربد کلک نمیدونستم همچین ادمی باشی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اقا خداییش تقصیره من نیست حرفای تو چیز داره ذهنم به جاهای بد میره

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      رندال چرا عکس سپهبد خلسه رو گذاشتی پروفایل

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        سوال منم همینه.یعنی میخواد پیام بده؟؟اخه من خوب بلدم مسدود کنم

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          اگر پیامش برای باربد باشه چی؟

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            جلو هر کسیم بکوبمش جلو رندال ازش دفاع میکنم

  22. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    فیافیه آنتونی مکی ی جوریه که اینگاری ی چیزایی دربارت میدونه که اگه بگه همه جات پارس

  23. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    ممد:نبودم.ندیدم

  24. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب با توجه به واکنش دانی کیتس احتمال میره توی اینده نزدیک شاهد یک اتفاق نزدیک بین ثور و هالک باشیم ولی احتمال درگیری این دو شخصیت به نظر خودم کمه ولی اگر اگر همچین اتفاقی بیوفته میشه گفته اینبار نوبت به یه ثور فن رسیده که این نبرد رو بنویسه برخلاف دفعه قبل که یک هالک فن این رو بر عهده داشت

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      خب شرایط تغییر کرد و خود دانی کیتس تقابل این دو شخصیت رو تایید کرد . احتمال این که نبرد برنده خاصی داشته باشه به نظرم کمه و شاید دانی حالا که روی هالک هم کار میکنه نبرد این دو رو بزرگ و البته برابر جلوه بده که طرفدارای هردو رو به سمت خودش جذب کنه و در صورتی که در این نبرد یکی رو برنده کنه با هجوم هیتر های عزیز روبه رو میشه .
      ولی این رو هم گفتم که دانی مثل یک ثور فن عمل میکنه و شاید شاید طبق علاقه خودش ثور رو ……

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        عجب.

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        اقا کسی راجب ونوم ال اوینگ حرف نمیزنه؟!؟! بنظرم شماره یکش خیلی راز آلود بود ، ولی اصلا همه اینا به کنار جمله کنگ از همش عجیب تر بود!! جایی که اون ادی رو قدیمی ترین دوست خودش خطاب میکنه!! کنگ فاتحی که با امثال آدام وارلاک و دکتر دووم و تانوس و اونجرز و… میگرده و تازه هیچ کدومشون رو دوست خودش ندونسته!! واضحه که قراره داستان های پیچیده ای مربوط به مسائلی مث زمان و ابعاد تو کمیک های ونوم داشته باشیم!!!

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          گاد ونوم خب هنوز که چیز خاصی مشخص نشده . اگه جلوتر رفت شاید بشه بهتر هم در این رابطه صحبت کرد یا تئوری های مختلفی که ارائه شده رو ببرسی کنیم .

          1. God Venom کاربر می‌گوید

            اره فک کنم از همین شماره دو که قراره این هفته منتشر بشه شروع میشه ، هرچند حجم اتفاقاتی که تو قسمت اول خیلی زیاد بود پس احتمالا آرک طولانی باشه!!
            درمورد هالک هم من هنوز قسمت اول رو نخوندم ولی خب کیتس سابقه سیاهی تو نشون دادن هالک داره!! از کمیک تانوس که شد سگ خونگی تانوس تا کارنیج مطلق که ایمورتال هالک ونومی از کارنیج شکست خورد تا کینگ این بلک که جزو تسخیر شدگان نال بود!! پس حالا ببینیم چیکار میکنه!

  25. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    (جم کن بابا جم کن رفتن از تاریخ اعراب بازی ساختند اینور کلی داستان غنی داریم بعد میاد حرف میزنه از نژاد پرستی و خزعبلاتی که ربطی نداره به بحث اگر می خواستند از مسلمان ها بسازند این همه ایرانی مسلمان توی تاریخ هست حتما از مختار و اون دوره باید بازی میساختند ؟
    چهار تا مطلب هم بخونی در مورد تاریخ این چرندیات رو نمیگی نه با حرف اکبر و مکبر و سخنرانی های معلم پرورشی ها)
    سید بهامین هاشمی یک نکته توهین آمیز در این کامنت پیدا کنی همینجا مثل یکی از پست ها ازت عذر خواهی میکنم و نه کامنت میزارم داخل این سایت
    یک نکته فقط بگو

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      ببخشید چرا مثل بچه ها افتادین به جون هم؟! حالا اصلا برا موضوعی دارین بحث میکنین که بی فایدست حالا مثلا ما بگیم از فلان موضوع اثر نسازن و از فلان موضوع بسازن مگ برای کسی مهمه؟! منتظرن ببینن ما چی میگیم؟! بزار هرچه میخواهد دل تنگش بگوید.

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        جناب ایروانی

        عذر میخواهم اما کلا نصف کامنتای این سایت الکیه چمیدونم ثور میبره یا سوپرمن هالک قویتره یا ثور
        اون بهتره یا این فلان فیلم برتره یا فلان سریال

        ولی حداقل این بحث تاریخی یکم مفید تره

    2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

      نگفتم توهین امیز گفتم جفنگ وچرت و پرت /:
      ادبیاتت خداوکیلی برای اولین بار بعد رسیدن به بلوغ درست شده عین ادم داری مینویسی (ببین هرچقدر هم ادم بشی تا وقتی اندازه خودت واسط فشار اپلود نکنم اروم نمیگیریم تا الان یک دهم فشار برات اپلود کردم مونده نه دهم که به امید خدا در ادامه اپلود میشه یخیخیخخیخیخیخXD )

      1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        هن ؟
        گریه نکن حالا من فشار میخورم 😡😡

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      من موندم کدوم جناح رو بگیرم
      با حرفت موافقم
      اما با بهامین رفیقم
      دوستان کمکم کنید
      کدوم جناح رو بگیرم؟

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        طرف سلطان بهامین/:

        1. Randall
          Randall کاربر می‌گوید

          سید بنواز که عالی مینوازی

    4. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

      اتفاقا تو بازی اولی (سفیرعشق)کاراکتری که داشتیم کیان ایرانی بود

  26. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    ام اچ دی کی سعادتی باربد و باقی کسانی که تو فاز این چیزان
    امدم بپردازم شاید یکم طومارش طولانی بشه بکنمش چند کامنت

    اول باربد
    ۱ اونا کشورمون رو نپوکوندند خودمون بهشون پیوستیم تاریخت ضعیفه
    وقت امپراطوری ساسانی در هزار و چهار صد سال پیش دید جای پاش سفت شد نسل و شجره خانوادگیشون زیر سوال رفت چرا که دست توی مال مردم میزدن دزدی اختلاص ریا و حتی بدتر از همه………..با هر زنی که میدیدند دستور میدادند که شب ها به زور کتک و ضربات وحشتناکی اونا رو ببرن پیشش تا اونا راضی بشن

    مردم دیگه از دست این کثا…تها خسته شده بودند که پیامبر هم نامه ای به مردم ایران زد هرکی خواست بیاد به ما بپیونده خیلیا همونجا راضی شدن ولی حکومت نه نشد
    وضعیت ایران ادامه پیدا کرد تاحدی کهمردم شورش کردن و در همون حین عمر که به ناحق شده بود خلیفه و بر علیه امام علی قیام کرده بود اومد به ایران حمله کرد و اونو گرفت
    تو مشکلت با اینه که مارو فتح کردن؟؟؟؟؟؟؟
    ههههههه ههههههههه
    مرد مومن فکر میکردی خود ما در زمان قدرت میومدیم بهشون میگفتیم لطفاااااا به ماااااا بپیییوندیدددددد بعد اونا میومدن باهامون دست میدادن میگفتن باشهههه بفرمااااااید اینم کشور ما خدمت شمااا
    بای بای
    ههههههه
    واقعا همچین فکری کردی؟؟؟؟؟ فکر میکنی کوروش کم ادم کشته؟؟؟؟کم کشور فتح کرده؟؟؟بعد بهت گفتن میرفته هر کشوری هیچکاری با مردمش نداشته تو باورت شده؟؟؟هههه هههههه ببین تو حق ترین چیز عالم هم باشی دشمن پیدا میشه واست زیاد هم پیدا میشه ترسی نداشته باش
    فکر کردی توی اونهمه کشور که رفته کم بر علیهش شورش کردن؟؟؟؟فکر کردیشبیه یه فرشته مهربون بهشون گفته ای گلای تو خونه دانش اموزای نمونه اینکارا کار خوبی نیست……اونام میگفتن چشم میشدن موافق نظام؟؟؟؟خخخخخخ
    قطعا کلییییییییی ادم بخاطر مخالفت با نظام هخامنش کشتهشدن اما رفتن تو کتاب درسی نوشتن وای وایایشونمعصوم بوده پاک و عاری ز هرگونه گناه وای وای وای واای
    از دروغ های این ادمایی که تاریخ رو تحریف میکنن همین بس که
    اسکندر مقدونی توی یونان بوده خوب؟؟؟
    از یونان تا ایران
    پاشده
    کوبیده و اومده یکی نیست بگه ایا هیچکس متوجه یه سپاهبا اونهمه سیاهی لشکر نشده؟؟؟؟
    احیانا غذای اونهمه لشکرچجوری رسیده از یووونان به ایییییران؟؟؟؟؟
    بعد این یارو زده تخت جمشید رواز یه تنگه گرفته؟؟؟؟؟فقط یه تنگه؟؟؟
    بعد میگن تنگه رو گرفت و تخت جمشید رو اتیش زد اوکی بابا شما خوب
    ببینم در تاریخ فقط میگن تخت جمشید ببینم اون امپراطوری عظیم و وحشتناک ایران فقط یه قصر بنام تخت جمشیدداشته؟؟؟؟
    اونهمه جای دیگه ایران که میگن حتی بعضا از قاره اسیا بزرگتر بوده وقتی تخت جمشید اومد پایین خواب بودن؟؟؟
    یا ترسیدن گفتن وااااااااای اینا حمله کردن وای خدایا چقدر قوین ما هم چقدر کوچولو هستیم پس فرار کنیم بای بای بای

    نظرت چیه امپراطوری ای که یک سوم جهان رو در اختیار داشت و سپاهش از کلی از کشور های امروزی بیشتر که هیچ شاید بگیم اگه روسیه و ترکیه حساب نباشن میشه گفتاندازه یه اروپا بوده میتونسته توی نیم ساعت میتونسته بزنه کل اون لشکر رو بزنه ها؟؟
    نکنه لشکره از اینا بزرگتر بوده؟؟؟
    اگه بوده خودت بگوببینم اب وغذای اونهمه انسان رو فرشته ها براشون بالا سرشون میاوردن؟؟؟از یونان تا ایران؟؟؟ ههههههه
    یعد احینا میگم
    چرا یه ادم جوان باید بشه امپراطور بعد همینجووووری بیاد سرشو بندازه پایین بگه چیکار کنیم حوصلمان سر رفته ؟؟
    اوکی بریم ایران رو بگیریم من رفتم ایران رو بگیرم بای بای همگی /:
    همه اینا رو گفتم بدونیتوی تاریخ نسل به نسل یسری دروغ مسخره افتاده بین مردم که اون هم میزارنش لا به لای تاریخ
    ههههههه هههههههه
    ناراحتی مارو غارت کردن؟ پوففففف
    دادا فکر نمیکنی اونهمه چیزی که اونا غارت کردن خودمون قبلا از بقیه ادمای بد بخت غارت کرده بودیم؟؟؟
    کوه نور و دریای نور رو فکر کردی از یه کوه در اوردن گفتن اههههههه اینم الماس
    نبابا
    رفتیم هند رو گرفتیم بعد زدیم شلم و غلم کردیمشون دار و ندارشون رو زدیم واس خودمون ایزی ایزی تامام تامام
    پس ما هم قاتل بودیم
    وحشی بودیم
    دزد بودیم
    و……..
    چرا؟؟؟
    چون اون زمان کاملا رایج بود ایرانم زرتشتی بود دین زرتشت هم تحریف شده بود و خب نمیشه سرزنششون کرد زیاد
    ولی ما اومدیم تو کتاب درسی از کوروش پیامبر ساختیم

    درواقع ذوالقرنین کوروش نیست فردیست دیگر که ترجیح بر این هست که نگم ولی خب در همین حد بدونید که این مقدس بازی در اوردنا چرت محض هست و اگر اعراب چون در گذشته خودشون چند نفر بودن که ادم میکشتن و قاتل بودن خودشون از سگ هم کمترن ما هم از سگ کمتریم
    ببخشید کلا انسان ها از سگ کمترن چون در تمام تاریخ تمام کشور ها سلسله هایی داشتن که به قدرت رسیدن کشتن بردن خوردن و ……….
    ببخشید مگه قاجاری ها ایرانی نبودن؟؟؟
    در این حد (ببخشید ادمین) اسکل بودن که یه گاوی داشته ذبح میشده فرار میکنه از روی غریزه میره تو یه مسجد خالی و مردم احمق نفهم اون زمان میگفتن این گاو توسط امام زمان هدایت شدس و متبرکه
    گرفتن موی تن گاو رو به عنوان تبرک میکندن میزاشتن تو غذاشون
    حتی ببخشید ببخشید مدفوع گاو!!!!!
    مراجع تقلید اون زمان هم میگفتن چون این اتفاق افتاده اگر اشتباه نکنم تبریز باید از مالیات دادن محروم بشه!!!!!
    اخر سر امیر کبیر اومد جمعشون کرد خل هارو
    بگذریم
    چون اجداد ما خرافاتی بودن ما هم احمق و خرافاتی ایم؟؟؟
    تاریخ تنها داستانی است برای گرفتن درس عبرت گرفتنه
    این نیست که قبلا اگه کسی اشتباه کرده باشه نسلش دیگه تباه بشه نسلش میتونن به راه راست هدایت بشن و درس عبرت بگیرن
    در مورد اعراب
    ببین من سیدم و تمامی سادات عرب هستن بنابراین منم از سگ کمترم که زیاد بهم برنخورد اما اینکه به تمام خانواده ام هم وهین شد بله بشدت بهم برخورد
    بگذریم اصل مطلب:انسان هارو با اجدادشون نمی سنجند با خودشون میسنجند با کارهاشون با اخلاقشون باپند هاشون
    ببینم یه هندی بیاد اینو در مورد ما بگه که چون نادرشاه زد دار و ندارشون رو دزدید پس ما دزدیم و خبیث هستیم و……. خوشحال میشی؟؟؟؟ بنظرت درست میگه؟؟؟ ما عرب های بدبخت هم همین هستیم بله هنوزم ادمی داریم نژاد عرب هست و بده
    ولی اریایی بد هم داریم اروپایی بد امریکایی بد افریقیی بد چه اهمیتی داره؟؟؟؟چرا انسان های خوب رو نمیبینید؟؟؟؟ فکر میکنی خارجیا در مورد ما چی میگن؟؟؟؟دوست مادرم الان سی سال ایتالیا زندگی میکنه باورت میشه یا نه هزاران بار ازش پرسیدن شما تو ایران توی غار زندگی میکنید؟؟؟؟؟
    شما اصلا قاشق چنگال دارید؟؟
    شما تو ایران غذا هاتون رو میپزید؟؟؟
    مارو یه سری انسان وحشی از قبیله ادم خوار های باستانی میدونن چرا؟؟؟ چون عده ای نژادپرست عقده ای مارو اینجوری جلوه دادن ادمایی بی فرهنگ و شعور و ادب
    ببین میدونی اشتباه ایرانیا در چیه؟؟؟؟فکر میکنن نژاد اریایی خیلی خاصه چون تاریخشون قدمت داره خیلی خفنن

    احمقانه هست
    الان امریکا رو ببین
    نه تاریخ داشته نه داستانی هیچی نداشته اما بجاش زحمت کشیده داره داستان میسازه خلق میکنه مثل همین کمیکا
    ما چی میگیم؟؟؟
    نههههههه ما فردوسی داریم ارههههه این بی تمدن های عقب افتاده بی تاریخ دارن از خودشون میسازن ندارن مثل ما اونا بی تمدنن که چی ها؟؟؟؟؟؟؟که چی؟؟؟؟؟الان همون بی تمدن هایی که هیچ کس رو نداشتن با هری پاتر و تن تن و سوپرمن و اسپایدرمن داستان هارو یک قبضه خودمون کردن ما هم ببخشید یسری ادم عقب مونده هی چرت و پرت میگیم
    ببخشیدمگه فردوسی داشت سی سال از عمرش رو میداد بره با خودش میگفت چمیدونم قبل من اینا بودن بسمونه؟؟؟
    بجای این خرافات مسخره دست بجنبونین یا از همون شاهنامه استفاده کنید یا بنویسید!!! خلق کنید بسازید چرت و پرت نگین دیگه کسی شاهنامه نمیخونه بابا به پیر به پیغمبر الان برای هر بچه ای داستان های بتمن بیشتر از رستم جذابیت داره!
    بلد نیستین داستان بنویسید؟؟؟؟همون شاهنامه رو قشنگ بیاید روی کار بیارید جدیدش کنید جوان پسند کنید چه مشکلی داره؟؟؟بازی ازش بسازید سریال درست کنید نشینید هی بگین اونا بی تمدنن اره اصلا اونا بی تاریخ بی تمدن اما باهوشن اما تلاش میکنن هزارسال دیگه ما میشیم بی تمدن و بی تاریخ

    اونا اونقدر باهوشن که علاوه بر ساهت تاریخ برای خود دارن این تاریخی هم که داریم رو هم نابود میکنن با فیلمایی مثل ۳۰۰
    ما میدونیم اینا چرته اما یه بچه ۱۰ ۱۲ ساله خارجی که هیییچی از این چیزا نمیدونه میگه خب پس ایرانیا یسری هیولای وحشی بودن هستن و خواهند بود

    اگه نجات ندیم خودمون رو بچه های خودمون هم چیزی از اینا نمیفهمن و فیلمای هالیوودی رو باور میکنن
    و بخشی از ما عرب ها هستن ……. امام ها هستن دین ما هست
    دین در تاریخ تمام دنیا در اولویت قرار داره و مهمه
    اگه به جهان بفهمونیم اسلام دین اعتدال هست اسلام داعش و طالبان نیست تمام جهان میفهمن ایران هم ادمکش نیست
    ادامه کامنت بعد

    1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

      ببین این کامنتی که دیدی طومار ثبت شد فقط جواب یکی از دلایل (مسخرت) بود
      ۶ دلیل اوردی شش طومار مینویسم
      البته اگر ادمین دوست نداشته باشن توی سایت همچین بحث هایی بشه بنده به احترام ایشون کوتاه میام

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      حرف منو نگرفتی
      دوباره اصل حرفمو میگم ،
      اولویت تاریخ و آثار خودمونه
      بعد هم حرفم با اعراب بود
      همون فرانسه که مثال میزنی خودش از دوره جمهوری روم قبل از بوده
      آمریکا هم قدمت زیادی داره
      من میگم
      فقط یه اسکل میره ۲۵۰۰ سال تاریخ رو نادیده میگیره میره سراغ ۶ سال تاریخ یک ملیت دیگر

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        تو حرف منو نگرفتی
        من گفتم چی؟؟؟؟؟؟
        اولویت با دینه نه تاریخ بعدشم ثابت کردم چرا تاریخ اندازه پلشت اهمیت نداره اوکی؟؟؟؟
        امریکایی که اصل بود جزیره سرخ پوستان بود اون قدمت نامشخص داره اون امرکیایی که ایالات متحده مینامندش کلا ۲۵۰ سال قدرمت داره
        ضمنا حق نداری به دلیل سلیقه ات به بقیه بگی اسکل
        ضمنا در مورد تاریخ ۲۵۰۰ ساله برات گفتم معلوم نیست کجاش راسته کجاش دروغ مثل همون قضیه اسکندر

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          دین اولویته و تاریخ اندازه پلشت اهمیت نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          کن یو ریپت ایت

      2. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

        و اينکه همين صفویان که عظمتش در دوران شاه اسماعیل تا شاه عباس و کمی هم دوران فرماندهي افشاریه عظمتش اندازه قبل اسلام بود تازه یه حاکميت تمام شیعه بود

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      تاریخم ضعیفه؟
      ما قبول کردیم؟ ناموسا یه نبرد قادسیه رو بخون
      چهارتا از نبرد های ما و اعراب رو بخون
      اره داچ کوروش کم کشته
      اگر میشه یه نگاه به لوح حقوق بشر مربوط به قضیه بابل بکنید
      نبردش رو کامل مطالعه کن

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        بعد میپرسه چرا حرفم رو نگرفته
        مرد حسابی این خط رو بخون
        مرد مومن فکر میکردی خود ما در زمان قدرت میومدیم بهشون میگفتیم لطفاااااا به ماااااا بپییوندیددد بعد اونا میومدن باهامون دست میدادن میگفتن باشهههه بفرمااااااید اینم کشور ما خدمت شمااا
        بای بای
        ههههههه
        واقعا همچین فکری کردی؟؟؟؟؟ فکر میکنی کوروش کم ادم کشته؟؟؟؟کم کشور فتح کرده؟؟؟بعد بهت گفتن میرفته هر کشوری هیچکاری با مردمش نداشته تو باورت شده؟؟؟هههه هههههه ببین تو حق ترین چیز عالم هم باشی دشمن پیدا میشه واست زیاد هم پیدا میشه ترسی نداشته باش
        فکر کردی توی اونهمه کشور که رفته کم بر علیهش شورش کردن؟؟؟؟فکر کردیشبیه یه فرشته مهربون بهشون گفته ای گلای تو خونه دانش اموزای نمونه اینکارا کار خوبی نیست……اونام میگفتن چشم میشدن موافق نظام؟؟؟؟خخخخخخ

        اینجا فقط برای کوروش نبود همه جا

        گفتم که حق ترین سلسله هم باشی دشمن داری زیادم داری اصلیت مردم همه اسلام رو قبول کردن تا حدی که در دامغان بنای مسجد تاریخانه در دوره ساسانیان که قبل فتح ایران بوده ساخته شده

        لوح حقوق بشر ؟؟؟ هههههههههه
        انتظار داری بیاد بگه من گرفتم اینهمه ادم و سلاخی کردم اهن اوهون ایهین اهان؟؟؟؟؟؟
        خب معلومه نمیاد همچین چیزی بگه

        ضمنا اطلاعات بنده به جرئت میگم در زمینه تاریخ هخامنش از تمامی افراد در سایت بالاتره

        1. کاربر می‌گوید

          SBH (DC GOD OF RETCON)
          مسجد تاریخانه قبل از فتح ایران آتش کده بوده. بعد از فتح ایران تبدیل به مسجد میشه.
          معلومه بیشتر مطالب تون فقط در یک رسانه شنیدید و دارید بازگو می کنید. بهتره کتاب های درباره تاریخ بخونید یا کتیبه ها رو. چون اطلاعات تون یا ناقص هستن یا اشتباه

          1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

            جناب سعادتی بنده دامغانی هستم اینا رو دارید به من میگین؟؟؟
            ضمنا بله اتشکده ایبودکه توسط مردم به مسجد تبدیل شد شما هم رو مطلاعاتتون کار کنید

            1. کاربر می‌گوید

              SBH (DC GOD OF RETCON)
              شما گفتی قبل فتح ایران مسجد بوده که کاملا اشتباه. لازم نیست تفره برید

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          بدبخت کوروش
          تو گور لرزید

        3. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          باو
          ساسانیان و خسرو پرویزی که میگی…
          مقتدرترین ارتش تاریخ پارسیان دستش بوده
          کاتافراکت ها مطالعه کن

    4. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      من تو حرفم چیزی از قاجار گفتم؟ نه
      اون همه تاریخ
      راستی اگر دقت کنی تمام سلسله های بی عرضه بعد حمله اعراب بودند
      بعد از اسلام
      حکومت ساسانیان ضعیف بود؟ داش
      تاریخ من خوبه
      منتها حرفایی که تو میزنی
      حرفای معلم تاریخ و کتاب تاریخ مدرستونه
      یکم تو عمق ماجرا فرو رو و این سطحی بینی رو کنار بزار
      البته این مباحث مناسب سنت نیست
      ولی بدون که هر چی تو کتاباتون میگن…
      حیف ولش
      بهتره نگم

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        الان موقعیتشو ندارم.ولی میپردازم بهت

      2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        پرفسور توی کتاب اجتماعی چهارم یادمه اینقدر از این ساسانیا تعریف شنیدم گوشم پره
        ضمنا
        از نظر بنده مزخرف ترین منابع مطالعاتی تاریخ همین کتابای درسی مزخرفه که همش با گرایش های موئلف ها همراه بوده

        خودت بگو یه معلم میاد در مورد ساسانیان بگه برای بچه های ۹ ساله ۱۰ ساله که اونا میگرفتن ز.ن.ا میکردن؟؟؟؟؟؟ جان من خودت بگو؟؟؟؟؟؟
        مناسب سنم نی؟؟؟؟؟اها بله بله درست میگی

        سلسله های بیعرضه بنا بر این بودن که نمیزاشتن معصومین حکومت کنن
        توی ۵ سالی که امام علی حاکم بودند بعضا دستاورد های مسلمون ها اندازه ۱۰۰ سال هر حکومت دیگه ای جز حالا شاهکار های هخامنش و اشکانی و اوایل ساسانیان نبود نیست و نخواهد بود
        بنظرم در مورد حکومت امام علی مطالعه کن واقعا
        در قاجار
        امیر کبیر ۳ سال و ۹ ماه صدراعظم ایران بود که میشه پادشاه دونستش
        کارهایی کرد تا هزاران سال هنوزم که هنوزه تاثیر های خودش رو بر ملت میزاره
        بعد اسلام ما پادشاه خوب نداشتیم؟؟؟
        مختار ثقفی
        بعد از امام علی برترین حکومت دوران پسا اسلام برای او بوده
        حسین شاه قاجار (موسس سلسله قاجار که کشور گشایی بود که با سیاست دشمن رو عقب میراند نه با ضرب شمشیر)

        ما موفقیت بعد اسلام کم بود؟؟؟ هههههههههههههه
        اون زمان که ابوریحان بیرونی داشت به مساحت زمین پی میبرد اروپایی ها داشتن میگفتن زمین مرکز و خورشید دور اون میگرده
        وقتی رازی داشت الکل کشف میکرد اونا داشتن میگفتن اگه مشروب روی میز بریزیم خوش شانسی میشیم و شیطان عقب رانده میشه
        وقتی ما داشتیم رصد خونه میساختیم اونا داشتن میگتن سر میز شام با ۱۳ نفر نشینید چون ماه بعد یکیتون میمیره /:
        شیخ بهایی اون زمان حمامی ساخت با یک شمع که وقتی فرانسوی ها برای تحقیق اومدن خرابش کردن و هنوزم که هنوزه به رازش پی نبردند/:
        این پیشرفت جبری که میبینی برای خوارزمی بوده
        ۱ ریاضیات
        ۱.۱ حساب هندی-عربی
        ۱.۲ جبر
        ۱.۳ مثلث پاسکال
        ۱.۴ بسط ثابت
        ۱.۵ اعداد گنگ
        ۱.۶ اعشار
        ۱.۷ هندسه سهموی یا هایپربولیک
        ۱.۸ معادلات کوشی-ریمان
        ۱.۹ قانون کوتانژانت
        ۱.۱۰ اختراع محاسبات عددی
        ۱.۱۱ روش نیوتون رافسون در محاسبات عددی
        ۱.۱۲ علم مثلثات
        ۱.۱۳ فرمولهای مثلثاتی
        ۱.۱۴ محاسبه عدد پی
        ۱.۱۵ حل معادلات درجه سوم
        ۱.۱۶ حل هندسی معادلات درجه سوم
        ۱.۱۷ هندسه تحلیلی
        ۱.۱۸ دو جمله ای خیام
        ۱.۱۹ جفت طوسی
        ۱.۲۰ قانون کسینوسها
        ۱.۲۱ استقرای ریاضی
        ۱.۲۲ پرگار کامل
        ۲ نجوم
        ۲.۱ رصدخانه
        ۲.۲ جداول زیج
        ۲.۳ کشف اندرومدا
        ۲.۴ فاصله زمین از خورشید
        ۲.۵ محاسبه طول سال خورشیدی
        ۲.۶ ابزارهای نجومی
        ۲.۶.۱ اسطرلاب
        ۲.۶.۲ اختریاب
        ۲.۶.۳ ربع مقنطر
        ۲.۶.۴ ربع ساعتی
        ۲.۶.۵ ربع مجیب
        ۲.۶.۶ ذات الحلق
        ۲.۶.۷ اسطرلاب کروی
        ۲.۶.۸ السدس (شصتم)
        ۳ جغرافیا
        ۳.۱ مایل عباسی
        ۳.۲ اندازه‌گیری محیط و قطر زمین
        ۳.۳ کروی بودن زمین
        ۳.۴ اولین اطلس
        ۳.۵ دستگاه نماز
        ۳.۶ صفحه مدرج برای قطب‌نما
        ۳.۷ قطب‌نمای خشک
        ۳.۸ میل مغناطیسی
        ۴ شیمی
        ۴.۱ طبقه بندی مواد شیمیایی
        ۴.۲ فرایندهای شیمیایی
        ۴.۳ تشویه
        ۴.۴ تکلیس
        ۴.۵ تبلور
        ۴.۶ تقطیر
        ۴.۷ تقطیر تخریبی
        ۴.۸ تقطیر خشک
        ۴.۹ تصفیه
        ۴.۱۰ تقطیر بخار
        ۴.۱۱ تصفیه آب
        ۴.۱۲ مواد شیمیایی
        ۴.۱۳ تیزاب سلطانی
        ۴.۱۴ زاج سفید
        ۴.۱۵ نمک جیوه
        ۴.۱۶ ارسنیک
        ۴.۱۷ قلیا
        ۴.۱۸ نمک قلیایی
        ۴.۱۹ بوراکس
        ۴.۲۰ نمک آمونیاک خالص
        ۴.۲۱ جیوه
        ۴.۲۲ اسید نیتریک
        ۴.۲۳ اسید سولفوریک
        ۴.۲۴ نمک جیوه
        ۴.۲۵ آنتیموان
        ۴.۲۶ بیسموت
        ۴.۲۷ نیتروژن
        ۴.۲۸ گوگرد
        ۴.۲۹ اتانول
        ۴.۳۰ آمونیاک
        ۴.۳۱ نیترات پتاسیم (شوره)
        ۴.۳۲ گلاب
        ۴.۳۳ اسید اوریک
        ۴.۳۴ اسید هیدروکلریدریک
        ۵ خوردنی و نوشیدنی
        ۵.۱ قهوه
        ۵.۲ شیرینی
        ۵.۳ آب مقطر
        ۵.۴ الکل و اتانول
        ۵.۵ رستورانها
        ۵.۶ شربت
        ۵.۷ کارخانه شکرگیری
        ۶ شیشه
        ۶.۱ مروارید مصنوعی و پاکسازی مرواریدها
        ۶.۲ شیشه صاف و بدون ناخالصی
        ۶.۳ پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی
        ۶.۴ آینه های کاو، کوژ و کروی
        ۶.۵ رنگ‌آمیزی مصنوعی سنگهای قیمتی و مروارید
        ۶.۶ کارخانه شیشه سازی
        ۷ اپتیک
        ۷.۱ ذره بین
        ۷.۲ دوربین عکاسی
        ۷.۳ نظریه شکست نور
        ۷.۴ اندازه‌گیری ضخامت جو زمین
        ۷.۵ حل مسئله الحسن (الحازن)
        ۸ کاغذسازی
        ۹ فناوری نظامی
        ۹.۱ نخستین یگان موزیک
        ۹.۲ توپ داردانل
        ۹.۳ تفنگ
        ۹.۴ اولین جنگ با سلاح گرم
        ۹.۵ راکت
        ۹.۶ اژدر دریایی
        ۹.۷ تفنگ رگبار
        ۹.۸ دستگاه رمز و رمزگشا
        ۹.۹ تحلیل فرکانس
        ۱۰ صنعت نفت
        ۱۰.۱ نفت ضروری
        ۱۰.۲ نفت سفید
        ۱۰.۳ چراغ نفتی
        ۱۰.۴ تقطیر جز به جز
        ۱۰.۵ میدان نفتی
        ۱۰.۶ بنزین
        ۱۰.۷ آسفالت:
        ۱۰.۸ اولین چاه نفت جهان
        ۱۰.۹ پماد نفت (وازلین)
        ۱۰.۱۰ استخراج نفت شیل
        ۱۱ سفال‌گری
        ۱۱.۱ جادارویی سفالی
        ۱۱.۲ اسپانیایی-مغربی
        ۱۱.۳ ظروف سفالین براق
        ۱۱.۴ کارخانه چینی و سفال
        ۱۱.۵ سفالگری با استفاده از لعاب قلع
        ۱۱.۶ لعاب درخشان
        ۱۲ منسوجات
        ۱۲.۱ دستگاه پنبه ریسی
        ۱۳ مهندسی عمران
        ۱۴ موسسات
        ۱۵ مکانیک
        ۱۵.۱ آسیاب دارای چرخ دنده (گیربکس دار)
        ۱۵.۲ ساعت وزنه ای
        ۱۵.۳ نخستین هواپیما
        ۱۵.۴ موتور بخار
        ۱۵.۵ چرخ طیار
        ۱۵.۶ میل سوپاپ
        ۱۵.۷ میل لنگ
        ۱۵.۸ پمپ آب مکشی پیستونی
        ۱۵.۹ پمپ آب بادی
        ۱۵.۱۰ بادگرد عمودی
        ۱۵.۱۱ چرخ نخ ریسی
        ۱۵.۱۲ چرخ دنده سگمنت
        ۱۵.۱۳ ذوب آهن
        ۱۵.۱۴ فولاد دمشقی
        ۱۵.۱۵ گوی فلزی یکپارچه
        ۱۵.۱۶ علم استاتیک
        ۱۵.۱۷ مهندسی هیدرولوژی
        ۱۵.۱۸ مکانیک سیالات و اتوماسیون
        ۱۵.۱۸.۱ سنسور وسوپاپ و میل لنگ
        ۱۵.۱۸.۲ سوپاپ دو وضعیتی
        ۱۵.۱۸.۳ سوپاپ آنالوگ یا تنظیمی
        ۱۵.۱۸.۴ ساعت و زمانگیر
        ۱۵.۱۸.۵ ساعت شماطه دار
        ۱۵.۱۸.۶ آب سنج و چگالی سنج
        ۱۵.۱۸.۷ پمپ آب
        ۱۵.۱۸.۸ پمپ بادی
        ۱۵.۱۸.۹ توربین حرارتی
        ۱۵.۱۸.۱۰ توربین بادی عمودی
        ۱۵.۱۸.۱۱ چراغ نفتی
        ۱۵.۱۸.۱۲ خودنویس
        ۱۶ روشهای مهم ساخت و تولید
        ۱۶.۱ لایه لایه کردن تیرهای چوبی برای کم کردن اثر کج شدگی چوب
        ۱۶.۲ بالانس کردن چرخها
        ۱۶.۳ استفاده از الگوهای چوبی و کاغذی
        ۱۶.۴ ریخته گری در قالب شنی به سبک امروزی
        ۱۶.۵ ساییدن نشیمنگاه شیرآلات توسط سنگ برای آب بندی کردن آنها[۱۰۹]
        ۱۷ روبوتیک
        ۱۷.۱ ربات مکانیکی-هیدرولیک
        ۱۷.۲ دستگاه خون گیری مدرج
        ۱۷.۳ دستگاه موزیک اتوماتیک
        ۱۷.۴ حلقه فیدبک
        ۱۷.۵ سیستم کنترل ساختار متغیر
        ۱۷.۶ حافظه مکانیکی
        ۱۷.۶.۱ اختراع کامپیوتر گرافیکی مکانیکی
        ۱۸ دریانوردی
        ۱۸.۱ اولین دریانورد اکتشافی
        ۱۸.۲ کشتی قراول
        ۱۸.۳ خشابه
        ۱۸.۴ علم ناوبری
        ۱۹ ابزارآلات علمی
        ۲۰ وسایل زمان‌سنج
        ۲۱ طب و بهداشت
        ۲۱.۱ آزمایش داروها
        ۲۱.۲ اولین جواز طبابت و اولین نظام پزشکی
        ۲۱.۳ دیودورانت
        ۲۱.۴ اختراع صابون
        ۲۱.۵ تراشیدن ریش و اصلاح سر
        ۲۱.۶ شامپو
        ۲۱.۷ خمیر دندان
        ۲۱.۸ آسایشگاه روانی
        ۲۱.۹ سرنگ
        ۲۱.۱۰ کانول
        ۲۱.۱۱ نخ جراحی
        ۲۱.۱۲ واکسیناسیون
        ۲۱.۱۳ ضدعفونی محل زخم
        ۲۱.۱۴ شناخت بیماری هموفیلی
        ۲۱.۱۵ مسری بودن بیماریها
        ۲۱.۱۶ جراحی
        ۲۱.۱۷ ابزار اطاق عمل
        ۲۱.۱۸ جراحی میگرن
        ۲۱.۱۹ مفهوم بینایی
        ۲۱.۲۰ اختراع حروف برجسته برای نابینایان
        ۲۱.۲۱ نظریه لوله گوارش
        ۲۱.۲۲ سیستم گردش خون
        ۲۱.۲۳ واگیردار بودن سل
        ۲۱.۲۴ نخستین دایرةالمعارف پزشکی
        ۲۱.۲۵ کاشتن دندان
        ۲۱.۲۶ جرم گیری دندان
        ۲۱.۲۷ زنجیره غذایی
        ۲۱.۲۸ آداب غذا خوردن
        ۲۲ اختراعات دیگر
        ۲۲.۱ بسته‌بندی کاغذی
        ۲۳ علوم انسانی
        ۲۳.۱ اولین دانشگاه
        جواز تدریس
        هیت علمی
        دانشکده یا فکولتی
        فلسفه
        ادبیات

        ببخشید این دستاورد ها لابد برای عمه من بوده؟؟؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          چرا نمی‌فهمی
          چه ربطی به دانشمندان داره
          داریم درمورد سلسله ها صحبت میکنیم

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          زنا میکردند؟
          ایز ایت فینیشد؟ وری ایمپرسیو
          سید
          این اطلاعات ناب رو از کجا میاری؟

        3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          SBH
          ببخشید خیلی ساده و سطحی دارین به موضوع نگاه میکنید توصیه میکنم عمیق تر بیندیشید.

          1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

            در پایینتر توضیح دادم کلا

            ببینید حرف کلی من از اول این بود:
            انسان ها ذاتن با هم برابرند درسته؟؟
            انچه ارزش هر انسان رو مشخص میکنه بیان و عمل انسانه نه اینکه چمیدونم از نژاد اریایی باشه یا این یا اون

            میگه اعراب از حیوون کمترن من چی بگم به این ؟؟؟
            چون یه عمری بوده خونخوار و خبیث دیگه کلا هرکی عرب باشه بده؟؟؟چون جد ده بیستمش قاتل بوده؟؟؟؟

            عین اینه بگی هرکی سیده چون جدشمعصوم بوده خودشم پاکه چه ربطی داره؟؟
            ابوبکر بغدادی رئیس و یکی از سه سران داعش هم سید بوده
            این تفکر بشدددددت نژاد پرستانه و احمقانه هست

            بالاتر گفتم واسه من دوچیز بی اهمیت ترین چیزاس
            ۱ سن (سن تاریخی نه سن عقلی سن عقلی به شدت مهمه)
            ۲_نژاد و کشور

            مگه خدا مارو افرید برامون مرز گذاشت؟؟
            مگه نژاد تعیین کرد؟؟
            کی گفته خون اریایی پاکه خون عرب کثیف؟؟یا خون عجم کثیف و خون عرب رنگین؟؟؟این چه خزئولات مسخره ایه؟؟؟؟؟؟؟؟

            من وقتی میگم تاریخ پلشت ارزش نداره منظورم در این چیزا و نژاد و خون و ژن بهتر و………. از ایم چیزا بود

            ضمنا خود شما بگو
            دین در اولویته یا تاریخ؟؟؟؟؟؟؟
            دین
            چرا؟؟؟؟
            دین رفتار ها و ارزش های انسان ها رو ارزیابی میکنه و تاریخ ارزش ها و رفتارهای اجداد رو
            میشه از تاریخ درس عبرت گرفت برای اینده
            دین هم همینگونه است اما درس عبرتی روشن واضح وکاااااملا همراه با اعتدال و عدالت رو به همراه داره

            بحث من همینه شاید منبد بیان نمودم که اینجوری شده الان واضح بیان کردم علت اون طعنه به کوروش موشک جواب موشک بود وگرنه نه به این باور دارم نه بو اون

            موفقیت های دانشمندان اسلامی در عصر طلایی اسلام هم در جواب اون حرفی بود که گفته بود که میگفتن هیچ موفقیتی در تاریخ اسلام نداشتیم
            در کل اخر کامنتا به بحث خاتمه دادیم

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              SBH
              وارد بحث دین نمیشم
              به نظر من ما چیزی به اسم نژاد برتر یا نژاد پست تر نداریم. یه چیز اشتباهی هم که میگن بیشتر برای تفرقه افکنی بین انسانها یه سری الفاظ مثل دو رگه و چمیدونم سه رگه و این مهملاته
              همونجور که خودتون گفتید فاغ از رنگ پوست، زبان، ملیت، جنسیت و و و … هرکی با اعمال خودش تایین میکنه چقدر انسانیت داشته باشه یا چقدر از حیوان ها پست تر باشه؟!.
              ما عرب خوب نداریم؟! ایرانی بد نداریم؟! سیاهپوست خوب نداریم؟! سفید پوست وحشی روانی و بد نداریم؟! حقیقت اینکه همه انسان هستند به نظر جد و ولجد انسانها زیاد اهمیتی نداره اعمال و رفتار و طرز تفکر اونها خیلی مهمه. اون موقعی که اصل و نسب همه چیز بود تقریبا هزار سال پیش اینا بود که ما الفاظی مثل شاهزاده یا گدا زاده و اینا داشتیم خوشبختانه انسانها هرچه پیشرفته تر شدن بیشتر فهمیدن تاریخ انقضای این مهملات تموم شده. البته متاسفانه هنوز هم این افکار کامل از بین نرفته و مخصوصا در بعضی کشور های جهان سومی بسیار شایعه

              1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

                بله کاملا درسته

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                این نزاد ها و…همه از ذهنیته ناکماله انسان ها امده.همش الکیه.همش

      3. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

        همه سلسله های ضعیف بعد اسلام بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        پس صفویان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان(البته قبل اون شاه بی کفایت که از مغولا خورد)ماستن؟؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          صفویان؟ داچ
          همین صفویان اختلاف انداختن بین سنی و شیعه
          بعد هم صفویان تنها دوره قدرتشون عباس بود که نزدیک مهرداد دوم و کوروش و ساسانیان هم نیست

    5. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      SBH
      عجب طوماری
      هم درست میگین هم غلط یعنی یه جاهایی از حرفتون کاملا درست و یه جاهایی هم نادرست.
      امیدواردم وقت بشه بعدا یه توضیحی بدم،

    6. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      چقدر چرت نوشتی تو بچه از هر ۳ ۴ تا چرت و پرتت ۲ ۳ تاش مزخرفه معلوم نیست این چرت و پرتا رو از کجا در اوردی طرف ۲۰۰۰ سال پیش اومده از خاک و وطنش دفاع کرده بعد یک فرد ۱۳ ساله بیاد در مورد سلسلش همچین چرندیاتی بگه
      بچه واقعا وقتشه یکم بزرگ بشی تاریخ واقعیته نه این چرت هایی که در مورد دارکساید و … مینویسی

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        من نمی‌دونم بش چی بگم
        رندال تو بگو
        چی بگم بهش؟
        رسما ۲۰۰ سال هخامنشیان رو زیر سوال برد

  27. محمد اودین سان کاربر می‌گوید
    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      اوه چه سممی 😂😂😂

  28. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    https://i.redd.it/p81gha68p5281.jpg
    ای خدا دارم از خنده پاره میشم

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      محمد هردو حق بود . مخصوصا اولی که یه فضای دیگه بود کاملا سمی

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        محمد داداش میری ساب ردیته یوتیوبرا میم جنع میکنی؟

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          خودم که نمیسازم.تازه ۵۰ درصد میم های ردیت ههم از اینستا هست.هر کودومش رو خیلی خوشم اومد اینجا هم میزارم

  29. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    رندال اوباشگر کاربر می‌گوید ۱۲ ساعت ago
    چطور در جواب کامنت امپتی هند همچین چیزی نگفتی ؟ تازه یک پاچه خورای ریزی هم کردی لحنم بدتر از امپتی هند نبود اما متاسفانه شما یک چیزی نداری که گفتنش ممکن است ناراحتت کند
    کیف کردم
    خعیلیی خوب گفتی

  30. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    عبارت توبی مگوایر و امیزینگ اسپایدرمن ۲ توی توییتر تبدیل به یکی از ترندینگ ها شده

  31. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    twitter.com/vr_mcu/status/1461727212734795776
    چیزی ندارم بگم
    twitter.com/spidey_realm/status/1464235111034019849/photo/2

  32. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    اقا حکومت امام علی بن ابی طالب
    ارتش منظم و گودرتمند؟
    نظم حکومتی درست؟
    چی داچ؟
    کشور محشر در دوره خود؟
    پیروزی ها و فتوحات ؟
    جالب بود
    سید
    دیگه نفرست

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      اشتباه گفته ؟
      حرف اشتباهی نیست

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        رندال
        داچ
        خلافت راشدین رو رسما درحد کوروش کبیر بالا اورد

        1. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

          خلافت راشدين کم چيزي نبودا

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            سیسکو
            چی؟😂😂
            داچ منظورت عمره؟ عثمان؟ ناموسا؟ یه خلافت اموی بگو یه چیزی ولی راشدین ضعیفترین خلافت اعراب بوده

  33. admin
    admin کاربر می‌گوید

    روزی که این مقاله رو نوشتم فکر نمی کردم بیست تا کامنت هم بگیره. الان……. 😏🥴

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      ما اینیم دیگه🤣

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      ادمین
      اگه من دارک نایتم
      کامنتای این مقاله رو به ۵۰۰ میرسونم
      حالا خواهی دید

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        🌹🌹🌹 مرد روزگاری اگه برسه به ۵۰۰
        با اطلاعات ترین کاربر کمیکی ایرانی اکه برسه به ۱۰۰۰
        این دومی کار خودمم نیست. 😂

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          ادمین
          وقتی با سه تا کامنت جنجالی علیه اعراب ، کامنتا رو در عرض ۲۴ ساعت به دوستان رسوندن ، بدون که در طی هفت شبانه روز دیگه به ۱۰۰۰ تا هم میرسیم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اصلاح میکنم:
            به پ
            دویستا رسوندم

        2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

          ادمین جان من یعنی اصلا هعیییییی

        3. بردیا کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          میدونی تنهایی نمیتونی.پس منم همراهت هستم.منتها اون مقامی که ادمین گفت رو منم توش سهیمم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            تنهايي میتونم

  34. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    اقا اینجانب دارک نایت
    عهد میکنم
    که در عرض ۷ شبانه روز
    کامنتا رو به ۱۰۰۰ برسونم

  35. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    کامنت ۲۰۹

  36. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    کامنت ۳۰۰

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اصلاح میکنم :
      ۲۱۰

  37. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ۲۱۱

  38. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ۲۱۲

  39. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ۲۱۳

  40. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ۲۱۴

  41. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    به نام سورس
    کامنت ۲۱۵

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      نه
      اینطور نه
      با محتوا باشه.
      دارای محتوا باشه و بحث توش باشه نه اینکه کامنت چندم کامنت چندم.
      بله 🥴😅

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        ادمین
        حداقل تا ۲۲۲ تا رفتم
        بقیه رو تایید کن
        بقیشون رو با محتوا میزنم

  42. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ۲۱۶

  43. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    به نام پرزنس
    کامنت ۲۱۷

  44. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    یا حضرت گرنت موریسون
    کامنت ۲۱۸

  45. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بنام اودین
    کام ۲۱۹

  46. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    چه میکنه این دارک نایت
    کامنت ۲۲۰

  47. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بنام پریچوآ ، مادر مالتیورس
    کامنت ۲۲۱

  48. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بنام گالان از قبل بیگ بنگ
    کام ۲۲۲

  49. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    یا حضرت تث آدام
    کامنت ۲۲۳

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      این کارو نکن لطفا

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        من با ادمین عهد کردم
        لطفاً در این پروسه سخت و نفس گیر دخالت مکنید

  50. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    من فکر کنم اشتباهی پیش اومده
    من احینا عرض کردم کوروش بدرد نخور بوده؟
    گفتم ساسانیان بد بودن؟؟؟
    اشتباه متوجه شدید

    بنده عرض کردم کوروش برترین پادشاه ایران است که تو تاریخ داشتیم
    ساسانیان هم درزمان خود لشکری داشتند حتی قویتر از هخامنشی ها
    حرف من اینه
    کوروش رو کردن پیغمبر
    درحالی که ذوالقرنین کس دیگری هست اصلا کوروش نیست
    و یا اینکه
    میگن کوروش هیییییچ ادمی جز سربازان دشمن رو نکشته
    اصلا با مردم کاری نداشته
    و…………
    درحالی که اینطورنیست

    برید توی تاریخ نگاه کنید چند حکومت داشتیم که بر علیه اونا توسط مردم شورش نشده باشه؟؟
    چند حکومت بدون خوابوندن اتیش مردم ادامه دادن
    چند حکومت بوده که اغتشاشگر ها رو مجازات نکرده؟؟؟؟
    طرفمیگه کوروش یه قالیچه سلیمان داشته
    یکی دیگه میگه معجزه اش این بوده که با یک نفس کشیدن کل لشکر رومی هارو تار و مارکرده!!
    خداوکیلی شما بگین

    خب ساساینیان
    بله در تاریخ نقل شده در اواااااااخر دوره ساسانیان نه اوایل و اواسط در اواخر که سرنگون گشت
    در اواخر شاه های ساسانی و اهل دربار هر غلطی میخواستن میکردن
    اساس فقه‌الغه ایرانی رو مطالعه کنید
    در تاریخ ایران باستان نیز به این امر اشاراتی شده نه کامل ولی شده
    به هر حال اینکه من الان گفتم ساسانیان در پایان خراب کردن یعنی از اول بد بودن؟؟؟ والا بخدا

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      حرفات قابل احترامه حاصل استعداده چون حرف خاصی توش نیست فاقد اعتباره

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      استاد
      اخر ساسانیان منظورتان خسرو پرویز است دگر؟
      خب عجقم مقتدر ترین ارتش تاریخ ایران مال دوره خسروپرویز بوده
      اوج گدرت کاتافراکت ها زمان خسروپرویز بود
      ببخشید چی رو خراب کرد؟؟؟

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        ارتش رو کاری ندارم که برادر من
        دارم درمورد فساد اخلاقی دوره ساسانیان در اواخر حکومت حرف میزنم

        رندال
        نخوندم

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          داچ
          کدوم فساد اخلاقی؟ حرمسرا؟ اگه از رو اون قضاوت میکنی که.. دیگه بقیش معلومه

          1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

            ها؟؟؟؟حرمسرا که اوکیه باو اصلش هم در دوره بعد اسلام و قاجار بوده من زنا رو میگم به کتاب هایی که ذکر کردم مراجعه کن

      2. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

        درشته درشته زمان خسروپرویز بوده

  51. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    رندال
    تو که رفته بودی چی میگی الان اینجا؟؟

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      باز آماری که از بچه های بالا گرفتم حرفات فاقد اعتبار بود 😍

  52. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    ادمین انلاینه که بدو بدو کامنتا رو بزنه تاییدXD

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      مشخصا حرف یک شخصی رو داری مثل طوطی تکرار میکنی میشه بپرسم چه کتاب های تاریخی مطالعه کردید مدرک تحصیلی در این رابطه دارید ؟
      خوب نیست ادم برای جلب توجه بخواد هر حرفی بزنه 😞 نکنه شما هم به اقای رائفی پور اعتقاد داری ؟ اصلا شاید حرفای ایشون باشه
      از وجود همچین نخبه ای باید استفاده کرد رسما حرف بسیاری از کسانی که حوزه تخصصشون اینه زیر سوال برد
      دکتر بهامین بهتره روی جمله بندی های خود کار کنید از کسی با این معلومات بعیده چنین جمله بندی هایی داشته باشه

  53. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    بگذریم از اصل داستان بحث کلا جدا شدیم رفتیم
    اصل بحث سر این کامنتا
    جناب باربد میفرمایند چی؟؟؟؟
    عربا از سگ هم بدترن/:
    اول اینکه بنده عرب سه رگه هستم رگ چهارمم به روس ها میخوره کلا اریایی نیستم منو نکشین توروخدا/:

    از پدر رسما میخورم به بنی هاشم
    مادربزرگ مادرم سید حسینی بودند
    مادر پدر پدر پدرم نیز سید بودند از امام موسی بن جعفر
    مادربزرگ پدریم نیز روس بوده پدرشون که یه عمارت در دامغان داشتن اونجا مادربزرگم و اینا بدنیا اومدن
    از طرفی هم مادربزرگ مادریم اصلا تونجف بدنیا اومدند عراقی هستن همینطور دو برادر و سه خواهرشون (خاله ها و دایی های مادرم)
    پس دارکنایت زدی به تمام رگ وریشه ام فحش دادی حقت بود بزنم هخامنشی و اریایی رو بیارم پایین خودت شروع کردی/:

    خب درکل بگم جز این بحث که به خاتمه میدمش همینجا

    ادامه در کامنت بعدی………..

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      عرب های عراق ، سوریه ، فلسطین ، و تمام اعراب خاورمیانه به جز اعراب خوزستان خودمان*

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        در ضمن
        خودمم میرسم به کربلا از لحاظ اجدادی

      2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        باربد

        عذرخواهی نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟
        عرب های عراق سوریه فلسطین و خاورمیانه از حیوون کمترن یا این مطلب برای تاکید بود؟

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          والا فکر کنم هنوز مثله قبل باشه

  54. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ادمین با محتوا باشه؟
    اوکی
    یه فکت درمورد اینفینیتی استونز
    هر یک سنگ ابدیت دارای یک مالتیورس هستند
    مجموعا ۶ تا مالتیورس
    دادگاه زندگی با یه حرکت اینارو خاموش کرد یعنی
    دادگاه زندگی » ۶ تا مالتیورس

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      !!!؟؟؟
      سنگ روح : وارپ ورلد که در حد یه مولتیورس کامله + سول ورلد و البته نکسوس اف ریلیتیز مخصوص به خودش
      سنگ واقعیت : اگه درست یادم باشه بخشی از تروفورم ایگدراسیل رو میبینیم . گردابی که هر داستان مارول رو در بر داره
      سنگ قدرت : یک ارنا که محل مبارزه شخصیت هاست و درون اون ما dynamus رو داریم که تجسم کازمیک پاور هستش .
      سنگ زمان : خب جهانی به اسم ellipsis هست ولی جایی ندیدم که گفته بشه در حد مولتیورسه
      سنگ مکان : جهانی به اسم وست ( vast ) این رو هم جایی ندیدم بگه مولتیورس

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        والا
        تو اون شاتی که دیدم
        زده بود هر ۶ سنگ مالتیورسن

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        یعنی واقعا سول استون یه مولتیورسه؟؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          بلی

  55. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    ( ضمنا اطلاعات بنده به جرئت میگم در زمینه تاریخ هخامنش از تمامی افراد در سایت بالاتره ) 😍😍
    دکتر جان بنواز
    میشه از دلایل خود بگید چرا ذوالقرنین کوروش نمی تواند باشد ؟ خیلی دوست دارم تفسیر شما رو بدونم

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      اگر به سرچ کردن در گوگل و استفاده از مقالاتش باشه ما در ایران زمین ۴۰ میلیون دانشمند و پرفسور داریم پس هیچ وقت ادعا نکنیم که با خوندن این مطالب که معلوم نیست نویسندش کیه و تخصصی داره
      البته به اقای بهامین برنخوره ایشون از من ۱ سال و ۲ ماه بزرگتر هستند و باید احترامشون رو نگه میداشتم
      اگر از بنده ناراحت هستید من از شما عذر خواهی میکنم 😞

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        پاراگراف اخر کنایه بود یا اعتراف؟؟

    2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

      رندال
      در مورد ذوالقرنین
      از ادمین بپرسی به قناعت میرسیخود ادمین منو به قناعت رسوند (:

  56. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    هی خارجیا میگن متا سختگیره
    اینا مسعود فراستی رو نمیشناسن
    فراستی » کل متا
    ماشاالله در زمینه نقد سختگیرانه و هیت هم پیشرو هستیم 😎😎

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      اباربد
      حرفات دقیقا شبیه این آدمایی که تازه یک سری حرف درباره بزرگی و آریایی ایرانی ها شنیدن هست اعراب و مسلمانان هم تاریخ طلایی داشتند که بخشی جای احترامه
      شما متاسفانه به یک قوم حتی به اعراب ایرانی هم توهین کردی عربستان تا ۶۰ سال پیش اصلا قابل مقایسه با ایران نبود اما درست نیست تمام اقوام عرب رو به عربستان ربط بدید که اون کارم نژاد پرستی هست
      هجوم مغول ها صد ها برابر بد تر از حمله اعراب بوده چرا ازش صحبتی نمیکنید ؟
      جدای از این اون کامنت که به خودت فحش دادی رو خودت گذاشتی ؟

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        رندال
        بگو جااااااااان من خودتی
        برای اولین بار از زمان اشنایی موافقم شت
        متاسفانه بصورت ۱۰۰درصد هم موافقم /:

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بهامین
          خودشه.خوده رنداله.پشمام.حقیقتن موندم توش.حق۱۰۰درصد بود

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        رندال
        درسته لحنم تند بود
        اما همچنان نظرم عوض نشد
        خیر نژاد پرست نیستم
        اقوام مغول؟ منظورت چنگیز خانه؟ داچ چنگیز خوبی ملت مغول رومیخواست
        کدوم کامنت؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          و اینکه شکستمون از چنگیز تقصیر خودمون بود
          در موردش مطالعه کن

        2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

          همون کامنتی که تو نوب مستر گذاشتی بین دیلیت اکانت کردن و اون جمله ها

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            من دیل اک نزدم که

        3. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

          باربد

          بله نژاد پرستی خوبشم هستی انکار نکن وجدانا

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            نیستم
            حرف حق رو زدم
            کل فرهنگ و ادبیاتمون تحت تاثیر عربیه

            1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

              تحت تاثیر باشه مشکل ؟؟؟از فعل ما و مون جمع نبندید من ایرانی تز نظر نسلی فرهنگی عرب هستم

              ضمنا نژادپرستی
              خون و نسل نژاد همه انسانها با هم برابره
              همه انسانها برابرند
              اون اعمال انسان ها هست که ارزششون رو می‌سنجه نه نسل و نژاد و چمیدونم این چیزا اگر این رو قبول نداشته باشی در سلامت عقلیت شک میکنم😐

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                بله حرفت درسته البته پاراگراف دومت
                از طرف اجدادی منم به اعراب میرسم
                اما اره مشکله
                درسته ادبیاتشون خیلی خوبه
                ولی وقتی تایتل کتاب ادبیاتتون زدن فارسی نه پارسی یعنی بدون که اونی که میخونی ۶۰ درصدش عربیه

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  عزیزم من خودم به عنوانه یه عرب حرفتو قبول دارم.ولی این که اومدی توهین کردی به هیچ وجه تو کتم نمیره

                2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

                  دادا من عرب سه رگم تو اسمت اسم کهن پارسیه و یه رگه عربی من کلا عربم (البته اسم منم از اوستا و دین زرتشت میاد بهامین به معنای بهار هامین به معنای تابستان هست و از دوران پهلوی هخامنشی وجود داشته) ولی خب اوکیه

                  داداش الان تو دشمنیت با اعراب چیه؟؟؟
                  چرا همه انسان هارو با هم برابر میدونی ولی اعراب رو کمتر؟؟چون فرهنگ و ادبیاتش رومون تاثیر گذاشته؟؟؟همین؟؟؟
                  وا
                  دادا برو خداروشکر کن اونا نبودن باید میرفتی خط میخی میخوندی بخدا/:
                  کلاس اولمون اندازه سه سال طول میکشید/:
                  بیمولا نیمه پر لیوان رو ببین
                  خوورشید پووووشتش بیماست میدونستییی؟؟؟ XD

        4. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          عجیبه
          شما میگی مغولها نفع خودشون رو میخواستن چنگیز خوبی قوم مغول رو میخواست خب آخه عزیزم داری نا عادلانه قضاوت میکنی شما داری از کل وحشیگری های مغولها به راحتی چشم پوشی میکنی یا حالا حداقل به نوعی توجیهش میکنی همین مغولها وقتی به ایران حمله کردن چندتا کتابخونه آتش زدند؟! چقدر به بقیه ملت ها تجاوز کردن؟! چندتا مرد و زن بیگناه رو سلاخی کردند؟! همین یارو چنگیز میدونی با چندتا زن همبستر شد؟!؟ آره عزیزم چنگیز خان فقط نفع خودش رو میخواست و بعدشم نفع قوم مغول رو درست گفتی.
          از اون طرف نسبت به اعراب جبهه شدیدی میگیری. اعراب هم نفع خودشون رو میخواستن. اونها هم به فکر کشور گشایی بودند. عربستان یه زمین خشک و بی آب و علف بود بدون دار و درخت بدون معادن بدون هیچی هیچی نداشتن عربا خودتون که دارین میگین در بیابان ملخ میخورن خب این افراد شمشیر برداشتن به بقیه جا ها حمله کردن تا پول و ثروت و غنیمت و و و بقیه چیزها رو به دست بیارن مثل همون مغول ها که در بیابان های استپ از فرط گرسنگی تلف میشدن بعضا و اینکه مغلوها در بعضی زمینه ها اتفاقا از اعراب وحشیتر هم بودن. حالا باور کن من نیومدم از اعراب دفاع کنم ولی خب حالا یه مدتی اعراب اونم عده ایشون یه اشتباهایی داشتن یه وحشیگری هایی داشتن به نوادگانشون چه ربطی داره؟! هرچند هنوزم خیلیاشون همینجورن ولی خب اینکه دیگه تمامیت ملیت اعراب هرکی که به اصطلاح عامیانه رگ و ریشه عربی داره رو پستر از حیوان خطاب کنید یه حرف ضد حقوق بشریه شما همونی بودی که میگفتی برتران راسل پدر بزرگش قتل کرده به خودش چه ربطی داره؟! شما همونی بودی که وقتی من میگفتم از اعضای دستگیر شده داعش به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده بشه افکار من رو افراطی و ضد حقوق بشر میدونستین؟!

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            😂😂😂😂
            مغول ها رو ما تاثیر گذاشتند؟ برای چند قرن؟ زبان؟ فرهنگ؟
            اتفاقا ما رو اونا تاثیرگذاشتیم در ادامه…

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              یعنی ان همه حونی که ریخته شد
              اثاره نابود شده
              اون همه وحشی گری هیچ اهمیتی نداره؟؟؟ها؟؟عجب

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            و اینکه
            شما قصد برده داری و اینا داری
            اما من ته حرفی که میزنم اینه که ادم حسابشون نمیکنم
            فرق من و شما اینه
            منو به کار های افراطی خودت تشبیه نکنو اینکه هیچ ربطی بین قضیه برتراند راسل و این قضیه نمیتونم پیدا کنم
            برتراند راسل کارش به خودش مربوط بود
            اما اینا به کشور من ….
            ولش

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              نگرفتید کلا …
              اولا من خودم و شما رو تشبیه نکردم بد متوجه شدین. من هنوزم کاملا معتقدم باید از این روشها استفاده کرد اهمیت نمیدونم که بقیه من رو چی خطاب کنند افراطی، تند رو یا هرچی … من به خاطر خصومت شخصی نمیخوام این کار انجام بشه این چیزی که من میگم یه بازی برد برد هست مجنون هایی مثل داعشی ها که قراره از زندگی ساقط بشن میتونن قبل از ساقط شدن یه فایده ای برای بشیریت داشته باشن. حداقل میشه ازشون در مکان های مخصوصی برده های موقت و کنترل شده ساخت. در دنیا هیچ خیر مطلق و هیچ شر مطلقی وجود نداره اگه بخواین با یه انسان هیولا نما بجنگین بعضی وقتا لازمه در حد هیولا یا بدتر بشین البته این نظر من هست شاید برای بقیه بسیار مسخره باشه
              ربط برتران راسل با اینا؟! دقت کن
              اونایی که وحشیانه به ایران حمله کردن هر تاثیری گذاشتند چه خوب چه بد مال سالها پیش بود اونا الان همگی مردن کینه ورزی رو بیخیال شین حالا نوادگان اونها چه گناهی دارن که زمانی جدشون به یک سرزمین دیگه هجوم برده؟! حالا چون یه زمانی یه عده از عربستان وحشی گری هایی داشتن باید از هرکی که جد و ولجدش عربی بوده متنفر باشیم؟! این منطقیه؟!
              البته شاید اشتباه از من بود روی شما ریپلای زدم و سایر دوستان که جواب شما رو دادن به هر حال اینکه شما کی رو آدم حساب میکنید یا نه صرفا به خودتون مربوطه و نه شخص دیگه ای.

          3. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

            چناب ایروانی
            بنده در خیلی از جهات با شما مخالفت هایی داشتم ولی این یه مورد واقعا وحشتناک حق بود بخوامم نمیتونم زیر سوال ببرمش احسنت

            باربد جان اگه به تاثیر روی فرهنگ و اینا باشه و هرکی روی فرهنگ بقیه تاثیر بزاره در رده حیوانات قرار بگیره شما ایرانیا باید از دم نجس باشید از بس رو تاریخ و فرهنگ باقی کشورا تاثیر گذاشتید اما اینطور نیست چون تاثیر شما تاثیر مثبت بوده تاثیر ما اعراب نیز بر شما بخشی مثبت و بخشی منفی بوده بخش منفیش تاثیر اسلام نبوده تقصیر یسری طالب قدرت کور لعین مثل اثمانی و عمر و ……….. بوده

            1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              درسته همه جوامع رو جوامع دیگه تاثیر گذاشتن در طول تاریخ

        5. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

          کسی که اینجور کامنت هارو میزاره حقییقتا فاقد اهميته

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            اگه باربد منطورتونه کاملا موافقم

          2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            امیر حسین؟؟
            مرد مومن جنبعالی دوست من بودی/:
            هییییییی خدا

      3. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        نه ربط نمیدم

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          و اینکه تاریخ درخشانشون ؟ اوکی 😂😂
          تاریخ درخشانشون رو کاری ندارم
          حرفم اینه که چیزی جز بدبختی نیاوردند

          1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

            بله عصر طلایی اسلام درش اتفاقاتی رخ داد که کمتر سلسله ای در تمام تاریخ جهان رخ داده

            1. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              نخیر
              کدوم سلسله؟😂😂 عصر طلایی اسلام منظورت فتح آندلسه؟ باو
              کل لشکریان خلیفه ۱ دونه شتر بیشتر نداشتند وقتی آندلس فتح کردن
              بعد به این میگی عصر طلایی؟😂😂

              1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

                میدونی مشکلت کجاست؟؟؟اونجا که همه چی رو کشور گشایی سپاه لشکر جنگ و…… میدونی نه رفاه مردم پیشرفت علم بیرون دادن علما برقراری نظم عدال و…… برای همین هم هست که قدرت حکومت امام علی رو درک نکردید بهله‌.‌…

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  اخه تو اونموقع زندگی میکردی عشق و حال میکردی که الان با این اطمینان میگی؟
                  ما وضعیت مردم رو د اون زمان نمیدونیم
                  تنها چیزی که میدونیم همین وسعت قلمرو ایناست

                  1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

                    مگه ما وضع کامل دوران کوروش رو میدونیم؟؟؟

                    ببین هرچی بود از الان رفاهم بیشتر بود کنکور و کوفت و زهر مار نداشتیم XD

                    خارج از شوخی
                    بله با قاطعیت عرض میکنم در تمام تاریخ عدالت حکومت امام علی امنیت و رفاهش برای مردم زبان زد هست

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      اس بی اچ
                      رحم کن.خیلی بد میکوبی

                    2. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      واسه قاطعیتت استدلال بیار
                      بعد هم من مگه گفتم دوره کوروش رفاه بود؟ تنها چیزی که گفتم این بود که به دشمنانش رحم میکرد و کسی رو نمیکشت
                      اونم با توجه به آثار باقی مانده

                    3. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                      استدلال میخوای برای قاطعیت و عدالت؟؟؟
                      قاطیعیت امام علی
                      ببین وقتی ممکلکت رو دادن به دست امام معاویه حدود کل عرب و عراق عرب و…….. تو دستش بود امام که اومدند از کوفه شروع کرد و تا شام اونا رو تحت محاصره قرار دادن

                      اقتدار؟؟؟
                      در احادیث گفته شده دوتن قوی ترین مردان جهان بودند امام علی و حضرت حمزه
                      امام علی تو هییییچ نبرد تک به تکی شکست نخورده هیچ بارها با لشکری از جن و انس یک تنه مبارزه کرده و پیروز شده لشکری از جن و انس دقت کن

                      خطبه های مسجد کوفه در تاریخ نظیر ندارن واقعا نظیر ندارن

                      از عدالتشون برات بگم که یکی از برترین یارانشون که حتی بارها بخاطر ایشون در جنگ ها زخمی شدند و یکی از برترین دوستانشون بودن یکبار فقط یکبار لب به مشروب میزنن
                      فکر میکنی امام پارتی بازی کرد؟؟
                      خیر
                      همونجا گفتش شلاقش بزنن حساب حسابه
                      اما این یعنی امام مردی تندخو بودند؟
                      هرگز
                      فَبِمَا رَحْمِةٍ مِن اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لأَنفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاْعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْلَهُمْ وَ شَاوِرْهم فِى الأمَرِ… .۲
                      یکی از معروف ترین روایات تاریخه

                      پس به برکت رحمت خداوندى، با آنان نرمخو شدى، و اگر تندخو و سختدل بودى قطعا از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند. پس از آن‏ها درگذر و برایشان آمرزش بخواه و در کارها با آنان مشورت کن… .پیامبر (ص)

                      بجز این

                      از عدل امام بگم که در دوران حکومت در نهایت فقر زندگی میکردند
                      نهایت فقر
                      غذا به سختی داشتنتد اگر هم داشتند شیر و نان بوده
                      بهترین شامشون شاید نان و خرما و نان و نمک بوده باشه همین!!!
                      و عجیبتر اینکه در اون دوران با اون همه فلاکت و ……… باز هم به نیازمندان دیگه که حتی وضعشون از امام شاید بهتر هم بود کمک میکردند

                      از باغ خودشون برای یتیمان خرما میبردند
                      بگو ببینم تو کل تاریخ چند حاکم داشتیم که اینطور منشی داشته باشند؟؟؟

                      چند حاکم سراغ داری با بچه ها گردو بازی منه یا حتی اونا رو کول کنه؟؟چند حاکم؟؟؟

                      مگه همه چیز ضرب شمشیر هست؟؟
                      قاطعیت تعریفی دیگه داره به زور و چمیدونم حمله و کشوگشایی نیست
                      بیت المال در دوران امام به بهترین شکل ممکن تقسیم میشد
                      رفاه مردم اینطور نبود شب تا صبح بخوابن پول براشون واریز بشه حال کنن

                      کار میکردن و دقیقا معادل ارزش کارشون ارزش ها و پاداش های نقدی و مادی و معنوی دریافت میکردند
                      همه چیز بر پایه عدل بود

                      شما خطبه های مسجد کوفه رو دانلود کن و بخون خودت میفهمی قاطعیت عدل مهربانی رفاه و امنیت چیه

                    4. بردیا کاربر می‌گوید

                      اینکه کلا کسی رو نمیکشت که قطعا اشتباهه.یعنی خب صد در صد هر چقدرم خوب باشی بازم دشمنانی داری شورش هایی بوده که سرنگون کرده.یعنی اونجوریم که شما میگی نبوده

                    5. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                      قاطعیت دوران مختار رو خودت قطعا میدونی دیگه

                      حکومت مختار بعد از حکومت امام علی درخشان ترین دوران حکومتی در بعد اسلام بود البته از نظر هایی که بالا ذکر شد نه پشرفت علم و اینا در پیشرفت علم دوران امیر کبیر (به اسم ناصرالدین شاه هست ولی واقعیت امیر کبیر همه کاره بوده)
                      بوده
                      برترین دانشمندان شعرا و سیاستمداران ایرانی هم ابوریحان بیرونی عطار خیام سعدی حافظ فردوسی رازی خوارزمی جابر ابن حیان کمال الملک خواجه نظام الدین طوسی خواجه نصرالدین نظامی حسن صباح (درسته ادمی پست فطرت و کثیف شد اما در ابتدا و در همون اواخر هم از نظر هوش سیاسی حتی از خیام هم بالاتر بود)
                      ابو علی سینا و…….. خیلیا که اگه بخوام بگم تا صبح طول میکشه کلا از نظر جامعه علمی ایران بعد از اسلام سر امد دنیا بود که بعد ها با بی فکری شاه های صفوی و قاجار تمام اون موفقیت ها دزدیده شد و خب الان برعکس شده (البته هنوزم دانشمندان ایرانی خیلی داریم که واقعا سر امند هستن ولی از نظر سیاسی هنوز رد اون اشتباهات گذشته مونده و از بعضی کشور ها خیلی عقبیم تو بحث اقتصادی که بدترین کشور دنیا در حال حاضر ایرانه هعیییییی)

                    6. بردیا کاربر می‌گوید

                      برادر بهامین
                      خداییش مسلمان که میگن تویی.

                2. بردیا کاربر می‌گوید

                  دقیقا.در واقع بخشه اعظمش از نظرم امنیت و رفاعه مردمه

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    بهامین
                    هیچکس اون زمان نمیدونه چه خبر بوده
                    بنابراین
                    استدلالاتت نامعتبره

                    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                      از نظر کی؟؟

                      من روایات و ایاتی دارم که برای کسی که معتقد باشه کاملا معتبره و بنا بر این حرف جنابعالی هر گفته ای از هرچیزی نامعتبره حتی گفته های خودت

                      داری به من میگی استدلال بیار میارم میگی نامعتبره؟؟؟؟وات د هل؟

                    2. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      شما مدرکی داری که از باغ خودشون خرما میبردن؟
                      واسه همین نامعتبره
                      بعد هم کدوم حرفم نامعتبره؟ بگو تا برات معتبرش کنم

                    3. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                      مدرکم ایات و روایات اسلامیه که در تمام جهانم بگردی برای من معتبر ترین اسنادن اوکی؟؟؟؟

                    4. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      داچ
                      واس من معتبر نیستند
                      چون ندیدم
                      و فقط یه سری حرفه
                      حالا آثار باقی مونده ای می بود اوکی ولی اینا محکم نیستند

    2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

      باربد
      عااااالی XD
      فراستی »»»»»»»»» خداوند در روز قیامت (:

  57. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    بچه ها سرعت تایید کامنتا شده عین تلگرام یخخیخیخی

  58. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    هر قوم ایران چه عرب چه ترک چه کرد چه فارس و …‌‌از لحاظ ژنتیکی یکسان هستند و از یک ریشه ۱۰۰۰۰ ساله منشا میگیرند نه هجوم عرب نه هجوم مغول ها تونسته در ژنتیک ما تاثیر بگذارد ( بسیار کم گذاشتند ) عرب ایرانی بسیار با عربستانی از لحاظ ژنتیکی تفاوت داره اگر خواستید به عربستانی ها اشاره کنید نه عراب
    این ها حاصل تحقیقات دانشمندان هست نه تخیلات
    قابل توجه بهامین ، باربد و برادر سعادتی

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      درسته
      کاری به ژنتیک ندارم
      زبانمون رو چی میگی؟
      فرهنگمون؟

      1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        کسی که انگلیسی صحبت میکنه و کریسمس رو جشن میگیره انگلستانی به حساب میاد ؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          داچ
          نصف ادبیاتمون تحت تاثیره عربیه

          1. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

            خب باشه؟؟خودت نخوندی عربی از نظر لغتی و چیزهای دیگه کاملترین زبان دنیاس؟؟بعد الان درد تو اینه؟؟؟متاسفام واقعا بحث تاریخی یچیزی ولی اینکه ورود یه زبان دیگه به زبان خودمون رو ننگ بدونی ……..
            الان سه چارتا کلمه فارسی رفته تو انگلیسی اونا باید زار زار گریه کنن؟؟

            1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

              سیسکو رامون
              ایول احسنت حق گو خالص و کبیر (:

              پ ن : به اصالت خود بازگشتم

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                با اصلته کی بودی تو؟

                1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                  خخخخخ
                  دادا من بعد جناب ایروانی قدیمی ترین سایتم ههههه هههههههه من و کاربر ایروانی از ادمینم قدیمی تریم یعنی ادمین سایتو نساخته بود ما بودیم هههههههه

                  1. admin
                    admin کاربر می‌گوید

                    پرزنس خلق نشده بود بتمن وجود داشت.
                    🥴🥴🤑🤑

                    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

                      اههههه شباتو برممممم
                      راس میگید ها
                      سوپرمن کاربر ایروانیه
                      بتمن هم منم

                      شما هم بعدا خلق شدی سایت رو خلق کردین بی خبر از اینکه ما قبلا بودیم(:

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      ههههههه هههههههه.پوکیدم.اقا اگه به اینه که منم در حاله حاظر سنتری محسوب میشم.گودرت مندم ولی خیلی قدییم نیستم

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              سیسکو
              کاشکی فقط گریه میکرد.این نشسته به کله عرب های جهان رسما میگه از جیوان کمترن.در حالی کخ خودش…

            3. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              سیسکو
              اینکه زبانمون پارسی نیست
              اره ننگه
              درسته عربی زبان غنی هست
              اما اینکه. تاثیر بزاره رو زبانمون
              قطعا کار اشتباهیه
              اینم جز اشتباهات خودمونه که جنگ رو پیروز نشدیم
              جناب ایروانی
              مثال مغول اصلا شباهتی نداره به این قضیه
              ما جنگ مغول رو شروع کردیم
              اما یورش اعراب رو نه
              درسته خسرو پرویز درخواست رو رد کرد
              بله بعنوان پادشاه مملکت یا باید میگفت بله یا میگفت نه
              هر کدوم رو میکرد هیچ اشتباهی نبود
              اعراب گفتند قبول میکنی اینم گفت نه
              کجا کارش اشتباه بود؟ سوال پرسیدن اینم جواب داد
              اما خوارزمشاه گردن بازرگانان رو زد
              دیگه خودت داستانش رو میدونی
              قضیه برتراند راسل هم گفتم
              واسه یه کشور دیگه انجام داد
              اما این بحث سر کشور منه
              بنابراین به هممون ربط داره

              1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                دارک نایت
                به هر حال از دید های متوعی میشه به این موضوعات نگاه کرد و این بحث ها هم بسیار طولانیتر از چیزیه که ما بتونیم با یکی دو کامنت دو سه خطی بهش بپردازیم.
                اما در کل من محمد خوارزم شاه (اگه درست گفته باشم) حق میدم مغولا دیر یا زود به ایران حمله میکردن دنبال بهونه میگشتند محمد شاه این حرکت تحریک آمیز رو موقعی انجام داد که مغولها مشغول جنگ با چینی ها بودند و خب پیش خود گفت اگه قراره با مغولها بجنگیم چه بهتر الان بجنگیم که هنوز درگیر چینی ها هستند.
                مطمئن باش کشوری که به دنبال جنگ نیست به خاطر مرگ چندتا بازرگان یه جنگ همه جانبه درست نمیکنه تاریخ چنگیز رو بخون جناب متوجه میشی چنگیز یه ادم وحشی و جنگ طلب بوده.

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  به محمد خوارزمشاه حق میدی؟ این همون بزدلی نبود که در رفت پسرش جلال الدین مقاومت کرد؟

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          رندال
          نگاه کن به این میگن بحثه درست.والا.به این میگن اون رندالی که میشناختم

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        سیس ماس

  59. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    ادمین خدای قبول دارین کامنتام نسبت به ۶ یا ۷ ماه پیش پخته تر شدن ؟؟؟
    هنوز سعی دارم شوخ طبعی خودمو حفظ کنم ولی میرم کامنتا یا مقالات قبلی رو میخونم درک میکنم شما و کاربر ایروانی چقدر از دستم حرص میخوردید XD

    رندال
    بنده در کمیک و یا هرچیز دیگه هیچ ادعایی ندارم

    تنها ادعای من
    نجوم
    معارف اسلام
    تاریخ هخامنش و ناپلئون و بناپارت و تاریخ بعد اسلام در سلسله های امویان و عباسیان عاشوریان و……
    ادعا دارم و واقعا هم سال ها تحقیق داشتم گفت و گو وبحث های زیاد در مکان ها و زمان های زیادی هم در این سه مورد داشتم

    اوکیه؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اره قبول دارم.
      .
      .
      دوستان لطفاً به دیگر اقوام بی احترامی نکنید.
      سعی کنید با متانت بیشتر کامنت بزارید

      هر قوم و نژادی محترمه.

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        به قران قسم از اولین کامنت همین روگفتم /:
        کل حرفم رو ادمین در یه کامنت گفت خداروشکر

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          حرفه منم همین بود.من خودم به عنوانه ین عرب گفتم باربد همه رو قبول دارم ولی اون بخشه بی احترامیش تو کتم نمیرفت

      2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        ادمین
        البته بعضی از دانشمندان میگن که همه انسانهای امروزی کره زمین از یک نژاد هستند و بقیه نژاد های انسان چندین هزار سال قبل منقرض شده احتمالا توسط همین گونه امروزی.
        تغیراتی هم که در ظاهر فیزیکی انسانها هست همش به خاطر محیط زندگی اونهاست.

        1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

          فکر نمیکنم درست باشه البته این نظر بنده هست

  60. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    رندال جدیدا کمی ادم و انسان شدی
    تاثیرات سن بلوغ بر اخلاقیاتته؟؟؟ XD
    گفتم که فعلا باهات کار دارم ولی بی شوخی انسان شدی کمی باید ببینیم در ادامه چی میشیه/:

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      نه برادر من هنوز در ۱۲ سالگی هستم سه سال تا بلوغم مانده

      1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

        آها راس میگی پس شاید بلوغ زودرس داری 😂😂😂😂😂

      2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        رندال
        یه سوال داشتم اگه نخواستی جواب نده
        شما در اون گروه گپ ایرونی سنتر سابق بودین؟

        1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

          خیر نبودم اما از بعضی جزئیاتش خبر داشتم

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      اره بابا.تازگی یه چند تا چیز میز تو ژنش پیدا کردیم ببینیم حالا به نتیجه میرسیم یا نه.ممکنه انسان باشه.

  61. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    اکتاویوس : تو پیتر پارکر نیستی
    اسپایدی : دکی ، طلسم کار کرد

  62. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    معلم کاراته :
    بهترین راه آمادگی دفاعی؟؟؟؟
    شاگرد :
    فرار

  63. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    گرین گابلین و جوکر جنگی بی پایان و خطرناک و مرگبار بین بلک کت و کت وومن راه انداختند
    با پرتاب یه کاموا به سمتشون

  64. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    واندا در اینفینیتی وار:
    آه ویژن..
    سیامک انصاری :
    مرده؟ بایا کن

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      بابا نمک.بیا خیارامونو بهت بمالیم

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        دارکنایت وان شات شد

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اخه مسئاه اینجاست.جوری سر تا پاشو میشورم که خودش نمیفهمه.یعنی منظورو نمیگیره.

  65. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    دقت کردین طرفدار ها اسامی میزارن رو رابطه عاشقانه کرکتر مورد علاقشون؟
    بتی کتی (بتمن و کت وومن)
    دکراستار (لوسیفر مورنینگ استار و کلوئی دکر)
    تیم استف (تیم دریک و استفانی براون)
    وست آلن (بری آلن و آیریس وست)
    کوئین لنس (الیور کوئین و دایانا لنس)
    واندربت (واندروومن و بتمن)

    1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      به پیتر و مری جین چی میگن؟!
      پیتر واتسون////:

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بی مزه

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          هههههه
          خیلی هم بامزه بود،لاقل برای من

  66. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    بتمن فن ها چند تا سوال
    پدر و مادر بروس وین رو چرا کشتن؟!هوگو اسرنج همون کسیه که کشتشون؟!اصلا قضیه مرگشون چجوریه؟

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      داچ
      هیچی این یارو اسمشم یادم رفت 😂😂 خواست پول اینارو بزنه
      یعنی در حقیقت یه دزدی ساده بود
      پولتو خالی کن
      زنده میزارمت
      کوچه پشت سینمای گاتهام هم بود

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        یادمه یه جرج تو اسمش داشت

        1. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

          جو چیل بود فکر کنم

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            جو یا جرج چیل.دقیق یادم میست

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            درسته
            جو چیل

      2. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        ممنون از اطلاعات کامل و دقیقی که در اختیار بنده حقیر گذاشتید///:

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          داچ
          چیز خاصی نیست
          جو چیل می‌ره که پولشونو بزنه بعد میکشتشون بعد هم بروس زار زار می‌کنه جیم گوردون پیداش میکنه
          بروس فک میکنه کار کورت آو آولزه اما زهی خیال باطل
          بعد هم تو سه جوکر جو چیل به کاف می‌ره

  67. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستان علت تاخیر در نوشتن نقد ونوم وقت نداشتن اقای سعادتیه . اخرین وضعیت ایشون حاکی از اماده شدن برای سفر است ( فقط اشتباه نشه سفر منظورم سفر اخرت نیست )

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تموم شده
      فردا منتشر میشه
      خخخخ

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        ادمین یافت شد

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        ادمین ی چالش بزار ی روز بیا توی بحث ها کامل مثل کاربرا شرکت کن.خیلی باحال میشه

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          دقیقا.خیلی جالب میشه.مثله قدیم

    2. کاربر می‌گوید

      امیررضا قاسمی
      راستش ادمین به بنده گفتن شما امشب نقد دارید برای همین بنده نقد ونوم منتشر نکردم

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        بله بارگذاری شد.

      2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        اقای سعادتی
        منظورم سفر روز جمعه بود . مگه فراموش کردید اکران اسپایدی نو وی هوم برا منتقدین جمعه هست و درخواست برا شرکت نماینده ایرونی سنتر هم داده شده که طبق برنامه ادمین شما رو به نمایندگی برا تماشای فیلم فرستادند ؟

        1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          خخخخخخخخ XD

        2. کاربر می‌گوید

          امیررضا قاسمی
          اوه اره راست میگید. دارم چمدون هام آماده می کنم.

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            سعادتی
            میشه یه سوغاتی بیاری برای من؟؟

            1. کاربر می‌گوید

              بردیا
              حالا بگو سوعاتی چی می خوای تا ببینم میشه یا نه

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                سند شش دنگه یه ویلای خوشگل

  68. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    این اطلاعات و افکار باربد از بهامین بردیا تره
    چی یگی واسه خودت چه فرهنگی ازمون تغییر پیدا کرده ؟ این چیزا به وضعیت جامعه داره از کجا معلوم بعضی از سلسله های بعد اسلام وضعیت فرهنگی بهتری از دوران قبل اسلام داشتند
    علم غیب داری ؟

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      وضعیت فرهنگی نمیگم
      منظورم زبانمون ایناست که همشون جز فرهنگن
      دوره سامانیان زبان رسمی عربی بود

      1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        اها 😂

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      رندال
      ببینید جناب من قبلا گفتم واسه ی شما احترام قائل هستم در صکرتی که احترام بگذارید و درست بحث کنید.الان دلیل دیس شدنه من چیست؟

      1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        خب

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          دیس بک بدم؟؟

  69. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    ادمین کامنت ۳۴۷ هستیم حدود ۱۵۰ تا دیگه میشیم ۵۰۰
    تا هزار ۶۵۰ تا کامنت مونده
    از اونجایی که امروز درس خسته کننده هنر رو داریم ترجیه میدم بجاش کامنت بدم

    تا امشب میشیم ۵۰۰
    انشالله اگر خدا بخواد پس فردا هزار رو رد میکنیم
    گودرت

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      ننرس.خودمم هستم.من همونیم که چند دقیقه ای ۲۰رو به ۱۰۵رسوندم

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ماشاالله 🇮🇷🇮🇷🇮🇷

    3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      دوستان این کار رو نکنید
      حداقل بزارین مقاله ثور همچنان بیشترین کامنت رو داشته باشه
      کاری نکنید برم اونجا شروع کنم به کامنت گذاشتن. (شوخی) 😂😂😂

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        اونو که نمیشه گرفت
        اون مال دوران طلاییه
        اصلا کلا نباید از اون کامنت بیشتری داشته باشیم
        حکم آواتار هالیوود رو داره برا ایرونی سنتر 🤑🥴
        البته برترین انیمیشن های مارول تو جایگاه اوله تا یادم نرفته 😅😅

        1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          ای وای پس مقاله ثور اول نیست؟! 😞😞😔
          اشکال نداره یک مقاله جدید و جنجالی از ثور به راحتی پتانسیل این رو داره که ایرونی سنتر رو به عصر طلایی برگردونه 😉

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            فعلا که مختار داره همه رو درو می‌کنه.

          2. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            فقط یه مقاله ما رو بر میگردونه به گولدن ایج،،،
            مارول وی اس دی سی
            درسته قبلا نوشته شده
            اما مزخرف بود با کمال احترام
            اگه یه جدید باشه ، نه مقاله بلکه نظرسنجی باشه که بگه که نظرتون رو کامنت کنین
            تخمین ۶۰۰ تا کامنت به بالا زده میشه
            الان جمعیت کمیک فن های ایران بیشتر ضده
            یه بخش اعظمی از فیلم بازا پس از دیدن اندگیم و اینفینیتی وار به کمیک رو آوردن
            نکته دوم
            استیو راجرز! همین جناب ایروانی
            تا دو سال پیش کس زیادی کمیک فن نبود
            اما همین کمیک اسکواد و اسپایدی و ایرونی سنتر مردم رو با کمیک آشنا کردن بیشتر ایرونی سنتر و سپایدی
            حالا مردم میان کامنتای باب ، استیو راجرز ، منهتن رو میخونن در ایرونی سنتر و ویجیاتو و یهو کمیک فن ها مخصوصا ثور فنا زیاد میشن اونم بخاطر طومار های استیو راجرز
            و طی ۲ سال جمعیت کمیک فن های ایران به طرز وحشتناکی زیاد میشه
            اکثریت کامیکان کامنت میزارن اما همشون ایرونی سنتر رو هم چک میکنن
            الان بهترین موقع هست که یه همچنین مقاله ای بزنین بنظرم
            ۶۰۰ تا کام به بالا دارا خواهد بود

          3. بردیا کاربر می‌گوید

            جنابه ایروانی
            شما یه مقاله ی خفن از ثور بزار.خودم باقیشو اوکی میکنم

          4. کاربر می‌گوید

            ابوالفضل ایروانی
            اره مثلا ۱۰ بار که ثور یک شخصیت ناتوان بود.
            یا ۱۰ بار که مارول ثور را شخصیتی ضعیف نشان داد
            یا ۵ دلیل که چرا بازی خوبی از ثور ساخته نشده است
            مثال برای مقالات فوق العاده از ثور زیاد هست

            1. admin
              admin کاربر می‌گوید

              چرا ثور یکی از ضعیف ترین انتقام جویان است
              آیا ثور لیاقت ساخت فیلم اختصاص ی داشت؟
              و صد ها هزار چیز دیگه. 😅😅

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                ادمین و سعادتی
                عجب.نه شما واقعا دنباله دعوایین🤣🤣

                1. کاربر می‌گوید

                  بردیا
                  مگه کسی اینجا برای دعوا هست؟ فکر نکنم.

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    سعادتی
                    اخه با این پیشنهادات یه جنگ جهانی به پا میشه.

              2. کاربر می‌گوید

                Admin
                احسنت.

              3. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                آنتی فیت های ثور
                نویسنده های کارکشته ای …. بهرحال..

                1. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  متوجه نشدم

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    آنتی فیت های مضحکی داره
                    میشه یه لیست درست کرد

            2. فرير کاربر می‌گوید

              سوپي هم از بتي شكست خورد اصلا باربد با اون همه تعصب بايد جلوي تو زانو بزنه

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                هن؟

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  باربد تبریک میگم
                  تو از خودت متعصب تری🤣🤣🤣🤣

              2. Goku
                Goku کاربر می‌گوید

                فریر

                میشه بگی داری به کی میگی خخخخخ🤣🤣

              3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

                فریر
                نمیدونم واقعا نمیدونی یا نه ولی خب باربد خود دارک نایت هس

                1. فرير کاربر می‌گوید

                  داركنايت باربده اره ولي وقتي
                  باربده تعصبي تره تا داركنايت

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    اها 😂😂🤣😂🤣😂 پوکیدم
                    جر خوردم از خنده

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          مارشن و ثور جایگاه اوله

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            برو صفحه اصلی سایت پایینش ببین چهارتایی اول رو.

            1. Goku کاربر می‌گوید

              بیشترین کامنت سایت برای مقاله ثور علیه مارشن منهانتر هستش، بعد هم انیمیشن های مارول و ثور علیه سوپرمن.

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                گوکو
                انیمیشن های مارول اوله . بعدش ثور مارشن

                1. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  بله درسته از راست به چپ هست
                  بعد اینکه تعداد کامنت ها زیرش هست.

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    که تعداده مقاله انیمیشن های مارولم به لطفه رشادت های من و دکتر منهتن بود که جلو هالک فنا ایستادیم

                  2. Goku
                    Goku کاربر می‌گوید

                    اره رفتم نگاه کردم😂 انیمیشن های مارول بیشتر بود.۱۱۹۳
                    من ثور علیه مارشن رو اشتباه خونده بودم خخخخ ۱۰۲۴ بود.
                    اول اشتباه فکر کردم ۱۲۴۰ 😂🤣😂🤣

  70. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    حاجی پشششمام مثل اینکه حرف باربد اینا به گوش سازنده ها رسیده

    استوری امروزشون برای معرفی سه پروژه اینده بوده

    ۱_مختار فصل انتقام
    ۲_انتقام سخت (برای حاج قاسم)
    ۳_از کوروش کبیر تا داریوش بزرگ

    رسما برگام /:

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      🤣🤣🤣🤣🤣 باربد؟؟؟چیکار کردی باهاشون؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        چپ و راستشون کردم

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          این بده

  71. بردیا کاربر می‌گوید

    دوستان بیاید این بحثو به اتمام رسیدیم.با حرفای دوستان معلوم شد که واقعا حرفه کی راسته ا کی دروغ.بنظرم ادامش هیچ نتیجه ای نداره

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      بگذریم

      این بحث تمومه ولی این مقاله باید به بالای هزار کامنت برسه برای این کار باید تدبیری کرد که طی اون کاربر ایروانی باربد بردیا و گاد ونوم به جون همبیفتن تا جنگ جهانی ساخته بشه

      من محمد هم مسئول راه اندازی جنگیم
      محمد بگو ببینم چه بحثی پتانسیل جنگ داره؟؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        فقط با یه کامنت آتشین جنجال برانگیز میتوانم شعله های جنگ را فروزان کنم
        کنم؟

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بکن.

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            کنون برای من نفع استراتژیک ندارد
            ترجیحا چند ساعت دیگر

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              اوکی

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        اقا یه ایده.کله بیاندر ریلیم در برابر دارک مولتیوس و مولتیورسه اصلیه دی سی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بیاندر ریلیم نظره منه
          حالا دوستان میتونن رد یا تایید کنن.

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            خب داچ
            بیاند ریلم میلیون ها برابر مالتیورس توصیف شده
            دارک مالتیورس هم بینهایت مولتیورسه
            نزدیکن بهم ولی بینهایت رو نمیشه شمرد و همین این مقایسه را منتفی میکند

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              مسئله اینجاست که ابعادو دو جهان متفاوته یعنی نمیتونی بگی بینهایته دی سی واسه مارولم بی نهایته.ظمنه اینکه اگه به این باشه که مولتیورسم بی نهایت یونیورسه کسی نباید بتونه بی نهایت جهانو نابود کنه ولی…یعنی استدلالت بدرد نخور بود

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                دارک مالتیورس
                بینهایت مالتیورسع
                نه بینهایت یونیورس
                هم سطحن

            2. God Venom کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              اول از همه میلیون ها برابر مولتیورس بودن در درجه اول برای توصیف خود شخص بیاندر بکار گرفته شده و برای بیاند ریلم من دیدم که کلمه بینهایت هم براش بکار رفته!! این استدلالت بشدت مسخرست!!

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                من مگه میگم اون یکی بزرگتره؟ میگم دیه
                بینهایت برابر مالتیورس توصیف شده و بینهایت رو نمیشه شمرد

  72. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

    کامنت ۳۹۸

  73. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

    کامنت ۳۹۹

  74. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

    و اینک
    کامنت ۴۰۰
    هوووووووو

  75. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

    ادمین بهم تبریک بوگو

    حماسه ای به واکن دوباره
    یاعلی بوگو
    خدا هوامونو دارهههه
    گهرمان ایرانی
    تو اییییرونی سنتر حریفاشو با انو ر میاره یاعلی بگو
    دادان ان دان د ن دان

    1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

      تف تو این کیبورد اشغال گوشی

      ولی خوب حق مطلب شعرم ادا شد😂😐💪

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        این چه سمیه اخه؟؟

  76. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    یه چیز باحال مخصوص گادونوم و سید
    یه داستان بنویسید(همه میتونن) که ویلن های اونجرز با جاستیس لیگ در بیفتن یا ویلن های جاستیس لیگ با اونجر بجنگند
    نکته:
    ویلن ها هم ویلن های ایونت ها باشند
    بعنوان مثال نال (کینگ این بلک) VS جاستیس لیگ
    یا بالعکس
    تروفورم دارک ساید (فاینال کرایسس) VS اونجرز

    1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

      اوکیه شاید ۴ ماه دیگه اماده شد

      من روی داستان هام وقت زیاد میزارم روی دراگون من ۷ سال وقت گذاشتم یادمه از اول بچگیم ساخته بودمش کلاس اول رسیدم نوشتن یاد گرفتم اولین چیز دراگون من رو نوشتم ولی اونموقع چیزی از مارول و دیسی نمیدونستم قدرتای دراگون من هم در حد مرد عنکبوتی بود خیخیخیخیخی

  77. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    ادمین تبریک چیشد پس؟؟؟هعببببببببب

  78. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    امروز رفتم یه اپیزود از انیمیشن چی چی انتقام جویان دان کردم…..
    خطر اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    جین فاستر با یه ضربه میولنیر بیاندر رو ناک اوت کرد 😐😐😂😂😂😂

  79. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    میگما چه قد خوبه
    ادمین چند روزه داره میاد تو کامنتا
    ادمین با همین روند ادامه بده
    خیلی خوب شده حضورش لای کاربران بیشتره

    1. SBH(DC GOD OF RETICON) کاربر می‌گوید

      دقیقا غیب شد چون تو گفتی مردک دفعه پیش هم گفتی غیب شدن

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        😐😐

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        دارک نایت چشمش شوره.ولی نه جدی خیلی خوبه ادمینم تو بحثا میاد

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          انگ هم به من میچسبونی یه انگ درست حسابی بچسبون
          نه یه مشت خرافه

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            یک مفهومی در جهان وجود داره
            به اسمه شوخی😐😐

  80. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ادمین باز غیب شدی؟ هعب

  81. بردیا کاربر می‌گوید

    ادمین را یافتم

  82. بردیا کاربر می‌گوید

    اقا منم میخوام نظرمو بگم
    دارک نایت
    ببین تا حدی قبول دارم ولی تو دیگه خیلی زیاده روی کردی.اول اینکه خب اقا بخاطره اینکه از زبانه عربی در فارسی هست باید بگم خب این واسه فقط فارسی نیست واسه خیلی زبان های دیگه هم صد در صد این هست ولی ایا انها باید به قوله رندال زار زار گریه کنند؟؟؟؟بعد خیلی دیگه مبالغه کردی نصفه ادبیات؟؟؟؟؟؟؟وات د فاک.چخبره؟؟راجبه حمله ی اعراب طبغ گفته ها اون زمان اصلا حکومته درستی نداشتیم به هیچ وجه همانطور که سید م اشاره کرد و تا جایی که اطلاع دارم حتی برخی ایرانی ها هم به اعراب کمک میکردند.متوجه شدی؟؟یعنی حتی خوده ایرانی ها هم از این وضع ناراضی بودند.یعنی اینکه تو میگی اونا وحشین و…باید بگم حکومته اون زمانه ایران در حدی بد بود مردم به همینا هم راضی بودن.یک مسئله ی دیگه هم عزیزم دوستان هم گفتن اونها مال چند صد سال قبل بودن و نمیتونی بگی الان نوادگانشون مقصرن همانطور که اگه همون زمانم بودی نمیتونستی بگی همه ی اعراب بدن.یعنی اینکه کلی بگم اینکه عرب ها تو ادبیاته ایران تاثیر گذاشتند اوقدری که تو میگی نبوده و اینکه نمیتونی بخاطره اون الان دیگرانو مقصر بدونی و بگی از حیوان کمترند
    بهامین
    سخنانت را باید طلا بگیرن
    ایروانی
    با همشون موافقم جز همون بخشه داعش.ببینید در واقع طبغه دین اینکه ما بیایم در راهه دفاع از میهن خود و مردمه بیگناه و به حق کسی رو بکشیم هیچ گناهی نکردیم و حتی خیلی نیز کاره شایسته ای هست.یعنی اینکه ما در راه دفاع از خودمون و مردمه بیگناه با داعش میجنگیم و اونارو میکشیم کاملا حقه.ولی اینکه اونارو به برده بگیریم کاملا غلطه چون مجبور به این کار نیستیم و این دفاع از خود محسوب نمیشه و فقط بی رحمی هست.امیدوارم توضیحم کافی بوده باشه

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      ۶۰ درصد ادبیاتمون
      بله
      نمیدونستی؟ فقط یک حجم عظیم از لغات اومده تو پارسی
      جدا از اون دستور ادبیاتمون
      بعد هم رندال؟ سیسکو گفت
      خیلی بد گرفت قضیه رو
      بعد هم ۳ ۴ تا کلمه؟ برین بابا
      تو حرفت میدونی چند تا کلمه عربی بکار بردی؟
      مقصر
      غلط
      نظر
      مبالغه
      دفاع
      توضیح
      فقط تو این کامنتت که بخش ناچیزی از کلمات ادبیات به اصطلاح پارسی بکار برده شده، انقد کلمه عربی بود
      کل ادبیات رو دیگه…
      افتاد؟
      بعد هم برای بار هزارم
      طبق نه طبغ
      بعد هم چرا ه میچسبونی اخر کلمات؟ کسره باید زیر قاف بیاد نه اینکه به کلمه چسبیده شه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        میخوام منیعت که میگیچ۶۰درصد رو بدونم.واسه غلط املایی ها هم چه فشاری میخوری.ارام باش

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          خود لغات
          یه دهخدا رو یه دور بخون متوجه میشی
          البته اگه عربیتم خوب باشه

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            حالا فهمیدم از کجا شعراتو میاری.اوکی داش

            1. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              چی میگی
              نصف بیشتر کلماتمون از عربیه
              اینو هر کی میدونع
              مثلا نصف الان بکار بردم عربیه
              شعر حرفای توعه
              همین شعر عربیه
              میرم یدونه صفحه از دهخدا برات لیست میکنم بهت میگم چندتاش عربیه تا بفهمی

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          استاد بردیا
          اخر غلط املایی داشتن برای سلطان حق گویان کسر شأن است 😔

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            فشار بخور

  83. God Venom کاربر می‌گوید

    آقایون به عرضتون برسونم که هم اکنون با توجه به اخبار پیش فروش no way home این فیلم نه تنها رکورد افتتاحیه باکس آفیس ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رو میشکنه بلکه کلا رکورد باکس آفیس رو میشکنه و به اولین فیلم میلیاردی دوران کرونا تبدیل خواهد شد.
    نکته !! این فیلم قراره مثل بتمن ریوز به طور خصوصی برای یه سری از منتقدین پخش بشه(ای کاش منم منتقد بودم😭😂) پس مراقب اسپویلرا باشین!!

    1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
      چرا اخه باید اینجوری باشه،خب منم یه منتقدم دیگه/:

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        تازه خدا میدونه بعد از چند روز میخواد نسخه بلوریش منتشر بشه

    2. کاربر می‌گوید

      God Venom
      اره به سایت ما هم پیشنهاد دادن قراره نماینده بفرستیم. گفتن نزدیک ترین جایی که اکران خصوصی می کنن ترکیه است. فعلا طبق صحبت هایی که با ادمین و آقای قاسمی داشتیم قراره من برم

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        یعنی ما میری ترکیه و کناره دیگر منتقد ها فیلم را تماشا میکنید؟

        1. کاربر می‌گوید

          بردیا
          بلی.

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          نه میره ترکیه ،
          پف فیل میل میکند و دلستر بر بدن میزند XD

      2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        بردیا
        دیگه قرار شد اقای سعادتی بران برا مراسم اکران . که منم برم برا مراسم فرش قرمز .

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          عجب

      3. God Venom کاربر می‌گوید

        اقای سعادتی
        دارین شوخی میکنین؟! یا واقعا میخواین برین؟!

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          شوخیه

  84. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بردیا
    از دیسی شناخت لازم و کافی داری؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      منظور؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        سوال سادست
        نگران نباش قرار نیست پس از جواب به این سوال ترور شی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          تا حدی ببدم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            درحد اعضای جاستیس لیگ حالیته؟

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              درست حرفتو بطن ببینم چی میخوای؟

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                می‌خوام ترورت کنم
                از اعضای جاستیس لیگ حالیته یا نه؟

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  کمبوجیم میشوی؟؟ندیده بودم مورچه با کفش درگیر بشه

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    بچه جان
                    از اعضای جاستیس لیگ کمیک خوندی یا نه؟ اگه خوندی کدوم یکی از اعضا؟

  85. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    محمد امید
    یجوری حرف میزنی ادم باورش میشه خخخخخXD

  86. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    کامنت ۴۴۶

  87. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    ۴۴۷

  88. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    ادمین بر طبل شادانهههههه بکوب پیروز و مردانهههه بکوپ حقا که حقت بود ۴۵۰ تایی شوی

    خخخخخخخخخ اقا من یه تنه کامنت ها رو با طومار هام درو کردم

  89. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    دارم این انیمیشنه رو اون صحنش رو چند بار تماشا می‌کردم ….
    جین فاستر با میولنیر بیاندر را ناک اوت میکند
    خیلی مضحکه
    الان جین فاستر رسما ۱۰۰ ها میلیون مالتیورس رو مورد ضرب و شتم قرار داد

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      این از گودرت دوست دختر ثور.بالاخره جین فاستر قدرت های درونی ثور رو بدست آورده و بدون اون ی فانیه پس در نتیجه ثور در حالت عادی بیاندر رو میزنه.چه فیت مولایی گیرم اومد

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      داداش این مثلا بیاندرو حتی ایرون منم شکستش داد! نسبت دادن این بیاندر به بیاندر اصلی مثل نسبت دادن دکتر منهتن سریال واچمن به منهتن اصلیه یا کپ اتم انیمیشن اینجاستیس به کمیکش که دهن سوپرمنو سرویس کرد!!

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        داچ
        سوپرمن دهن کپ اتم رو سرویس کرد
        این ۱
        دوم اینکه خب خیلی مسخرست

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          داش کمیکو درست نخودیا!! درسته اولش سوپرمن کپو به زانو درآورد ولی بعد چنتا زد و خورد این کپ بود که دست بالاترو داشت که واندروومن اومد وسط و… کلا کپ یه زره احمقانه مرد «ناموسا فقط با یه خراش رو گلوش ترکید؟!» ولی باز حتی موقع مرگشم با یه انفجار دهن جفتشونو برا مدتی سرویس کرد!!!!😂 این شرح وقایع بود!

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            داچ
            کمیک اینجاستیسو میگی؟
            من دارم ارث اصلی رو میگم
            کپ اتم و استارفایر و چندتا دیه به سمت سوپرمن حمله میکنن کپ اتم به قصد تجزیه اتمی سوپرمن وارد میشه اما سوپرمن جلو دستکاری اتمی مقاومت می‌کنه و کپ اتم رو شکست میده

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        اوردنه شخصیتی مثله بیاندر تو انیمیشن کلا از بیخ غلطه

  90. God Venom کاربر می‌گوید

    ادمینای عزیز
    آیا برنامه دارین تا بعدا کانال یوتیوبی چیزی بزنین ؟!؟! بنظر من ایده جالبیه ها و اکثر سایتا الان دارن اینکارو میکنن!

    1. کاربر می‌گوید

      God Venom
      برنامه که داریم براش. منتها عملی کردنش یکم سخته. ولی تمام سعی مون می کنیم که یک کانال یوتیوب هم درست کنیم.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        مگه کانال یوتیوب زدن سخته؟

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اینکه توش فعالیت داشته

        2. کاربر می‌گوید

          Dark Knight
          با توجه به مسائل فیلترینگ بله کمی سخته

      2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        وبلاگ ما کانال یوتیوب داره خیخخیخیخیخی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          ادمین:نخوندم
          سعادتی:نشنیدم
          قاسمی:ندیدم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            سید راس میگه

  91. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب برا افزایش تعداد کامنت های این مقاله نظرتون راجب مقایسه یه ارباب اشوب از مارول با یه ارباب نظم با دیسی چیه ؟ به چه منطقی این دو رو مقایسه میکنید ؟

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      نظری ندارم
      یه مقایسه بیارین که کاراکترای محبوب حداقل یکی از دو قطب مقایسه باشن
      بعنوان مثال یه چیزی میگم تا ثور فنا فشاری شن
      منهتن با نگاه کردن رون کینگ رو از هستی پاک میکنه
      مشکلی با این قضیه دارین؟ # بردیا # ابوالفضل ایروانی # محمد اودین سان

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        بزارین سوالتون رو با یه سوال دیگه جواب بدم. الان اگه شما بیاین بگین دو دو تا پنج تا هست من مشکل دارم؟!؟! خیر.
        هرکی میتونه هر ادعایی دوست داشت بکنه

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          خوبه

    2. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      آقای قاسمی به نظرم یه چیزی بنویسید که بقیه هم جذب بشن.من خودم به عنوان یه کاربر بیشتر از اون دث بتل ها میخوام.حالا اینکه کدوم شخصیت رو با کدوم مقایسه کنیم نمیدونم ولی باید به سلیقه های بقیه هم توجه کرد😁

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        خب پس اسپایدرمن دردویل …….. یا بتمن ولورین ….
        یکی از این دو

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          داچ قاسمی
          ولورین جلو بتمن نامردی نیست؟
          ترجیحاً همون اسپایدرمن دربرابر دردویل
          خب بنظرم بتمن دربرابر کپ
          یا
          هالک دربرابر شزم

        2. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          اسپایدرمن دردویل که خیلی ضایست بابا،معلومه اسپایدی میبره،بتمن و ولورین هم خوب چیزیه ها😁
          شایدم بتمن و ثور////:

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اتفاقا نبردشون نزدیکه و من نظرم رو دردویله

            1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

              خیر برادر باربد،درسته که نزدیکه ولی من احتمال پیروزی اسپایدی رو ۷۰به۳۰میدونم،دلیل هم دارم تا دلت بخواد.
              حالا باید صب کنیم ببینیم مقالش نوشته میشه یا نه

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                اوکی
                ولی از لحاظ محبوبیت
                خب من اسپایدرمن رو به شخصه بیشتر دوست دارم

                1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

                  محبوبیت که با اسپایدیه،اصلا دردویل قابل مقایسه باهاش نیست.

  92. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    دارکنایت
    تو اگه نگران زبان فارسی بودی کامنتای منو انگلیسی و چینی و فرانسوی ریپلای نمیکردی.اگر هم ناراحتی مشکلی نیستاز فردا با زبان تماما فارسی کامنت بزار ما هم یاد بگیریم از این جاهلیت دربیایم استاد

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      😂😂😂
      یدونه کامنتتو فرانسوی ریپ زدم
      چون پایین همون مقاله یه کامنتم رو فرانسوی ریپ زدی
      گفتم شاید بلدی

  93. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    آقا بردیا
    فرهنگستان عمید
    بخش الف
    کلمات عربی بخش الف :
    آتی
    آتیه
    آثار
    آثام
    آثم
    آجال
    آجام
    آخذ
    آخر
    آخرالامر
    آخرالزمان
    آخرت
    آداب
    آخیه
    آداب
    آدم
    آذان
    آذان الارنب
    آذان الثور
    آذان الجدی
    آذان الفار
    آرا
    ائتلاف
    ائمه
    ابابیل
    اباحه
    اباریق
    ابازیر
    اباشه
    اباض
    اباطیل
    اباعد
    اباعن جد
    ابالسه
    ابالیس
    ابتث
    ابتدا
    ابتداع
    ابتذال
    ابتر
    ابتسام
    ابتعاد
    ابتغا
    ابتکار
    ابتلا
    ابتنا
    ابتهاج
    ابتهال
    ابتیاع
    ابجد
    ابحاث
    ابخر
    ابخره
    ابد
    ابدا
    ابداع
    ابدال
    ابدالدهر
    ابدان
    ابدیت
    ابرا
    ابراج
    ابرار
    ابراز
    ابرام
    ابره
    ابریق
    ابزار
    ابسال
    ابصار
    ابصر
    ابطا
    ابطال
    ابطح
    ابعاد
    ابعد
    ابغاض
    ابغض
    ابقا
    ابکا
    ابکار
    ابکم
    ابلاس
    ابلاغ
    ابلغ
    ابلق
    ابله
    ابلیس
    ابن
    ابنا
    ابن آوی
    ابن السبیل
    ابن الوقت
    ابنه
    ابن عرس
    ابنیه
    ابهت
    ابیات
    ابیض
    ابین
    اجنحه
    اجواد
    اجوبه
    اجور
    اجوف
    اجهار
    اجیر
    احادیث
    احاطه
    احاله
    احالیل
    احبا
    احباب
    احبار
    احبه
    احتباس
    احتوا
    احتیاج
    احتیاط
    احتیال
    احجار
    احجار کریمه
    احجام
    احد
    احداث
    احداق
    احدب
    احدوثه
    احدیت
    احرار
    احراز
    احراق
    احرام(چیزی که حرامه)
    احرام(جمع حرم)
    احزاب
    احزان
    احزم
    احساس
    احسان
    احسنت
    احشا
    احشام
    احصا
    هنوز از بخش الف ۱۰۰ صفحه مونده
    از ۶۷ صفحه فرهنگستان انقدر لغت عربی
    در هر صفحه ۲۰ تا لغته که ۱۵ تاش عربیه
    خود فرهنگستان ۱۱۷۸ صفحست
    یعنی کل فرهنگستان ۱۷۶۷۰ لغت عربی را داراست
    یحتمل خواندن نصف یشترشون رو هم بلد نیستی
    حق نداری در زمینه ای که تخصص نداری اظهار نظر کنی

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیلی بیشتر از اینها است.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بله
        یه سری از لغات عربی که با الف شروع میشن رو گفتم
        طبق فرهنگستان عمید ۱۷۶۷۰ لغت عربی تو زبانمونه

    2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      چه میگی تو ؟
      سطح دغدغه هات فقط

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      طبق فرهنگ عمید
      کل لغاتی که از خودمونه و از هیچ زبانی وارد نشده ۵۸۹۰ تاست
      اونایی که عمید تونسته گردآوری کنه

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        ۳۵۳۴ تا لغت هم از زبان های اروپایی و لاتین وارد شده
        طبق فرهنگ عمید

    4. بردیا کاربر می‌گوید

      اها

  94. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ادمین
    من مرد روزگارم
    زیرا کامنت ها را بعد دو شبانه روز به ۵۰۰ رساندم
    مگه نه؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      درود بر تو
      تو بهترینی
      از بزرگان این سایت 🥴😅 🌹🌹 🇮🇷🇮🇷

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بسیار ممنون

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        من اعتراض دارم.دارک نایت تنخایی نبود .من و دیگر کاربران سایت هم بددیم.ظمنه اینکه اگه من باهاش مخالفت نمیکردم کشی حرفای دارک نایت براش مهم نیست

  95. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    جناب قاسمی
    بنظرتون هالک میبره یا شزم؟

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      نمیشه قطعی گفت . همون جمله معروف همیشگی به نویسنده بستگی داره .هر دو شانس پیروزی دارند . مثلا ممکنه شزم به روشی که زئوس هالک رو شکست داد هالک رو شکست بده با محدود کردن هالک . جدیدا که بروس با هالک کاری کرده که حتی برگای دکتر استرنج هم از این حرکت ریخته .

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        جناب قاسمی
        چرا ضدحال میزنی؟ باو یا شزم یا هالک ، نویسنده پویسنده بزار کنار
        ترجیحا شزم بخاطر فیت ها.

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          من میگم هالک

        2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          خب نظر شخصی خودم هالکه . صرفا نظر شخصیه .
          برا موضوعی که بالا گفتم اربابان اشوب مارول و دیسی . ترجیحا منظورم مقایسه نابو با arioch بود

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            اوکی
            دیتابیت بریم؟؟
            من با شزم
            شما با هالک

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              متم نظرم هالکه.جناب قاسمی تا جایی که جیدونم مارول یه اربابه اشوب داره که اونم همون نهادست.این یارو که گفتین کیه؟

            2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              این یکی رو دیگه ببخش . قبلا هم گفتم کلا علاقه ای به اینجور بحث ها ندارم . توی کل سایت هم بگردی چندان بحث خاصی نمیبینی از من ولی اگر سوالی مستقیم از خودم راجب اتفاق یا شخصیتی باشه من جواب میدم .
              بردیا
              arioch یه لورد اف چاوس یا همون ارباب اشوب هست . از لحاظ قدرتی هم به گفته خودش هیچ محدودیتی نداره یعنی هرچقدر که بخواد و تصور کنه قویتر میشه . خب این یعنی فراتر از هرچیزی که بخواد . کلا یک ارباب اشوب نامحدود به شمار میره . شکل ظاهری حقیقی هم نداره چون خودش به یه شکل ظاهر شد ولی گفت که این شکل اصلی من نیست که میشه گفت از این لحاظ منظورش غیر قابل تصور بودنه .
              بردیا یه سوال هم قبلا پرسیدی راجب کازمیک اگ فراموش کردم جواب بدم . حدودا تعریفش اینه که برا هر امنیورس چند تا کازمیک اگ لازمه

  96. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    اقا اینجا کامنت بزارین
    اوکی
    اولترامن یا کریتوس؟

    1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      اولترا من دیگه کیه؟!😂😂
      ناموسا اصلا هیچی از این فضایی های گنده سر در نمیارم،واقعا شما چجوری سر این شخصیتا با هم دیگه بحث میکنین😐😂

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        اسپایدر
        اولترامن همزاد شرور سوپرمن و از اعضای کرایم سندیکت است
        از سوپرمن گودرتمندتره

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      اولترامن نساییدم

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        جدا؟
        اولترامن تنهایی مث آب خوردن کتابی را بلند کرد که وزنش اندازه مالتیورسه
        بنابراین
        اولترامن » کریتوس

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          من الان هرچی بگم که تو متوجه نمیشی.ولی فقط بزار گاد اف وار رگنارک بیاد.فقط وایسا.اگه پیشبینیم درست باشه قشنگ یه چیزه عالی تو دستمه هیچی نمیتونی بگی یعنی هیچ جوره نمیتونی ردش کنی
          ولی بدون:کریتوس>اولترامن

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      کریتوس

  97. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ادمین یه مقاله زده بود به نام :
    چرا گامورا دختر مورد علاقه تانوس بود؟
    منم زیرش کامنت دادم که :
    ادمین : چرا گامورا دختر مورد علاقه تانوس بود ؟
    من : چون خوشگل بود ///:

  98. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    توضیحی درمورد پروفایلم :
    شات کمیکی که بتمن اسپکتر رو جر داد هست
    بنابراین جلو بتمن زانو بزن
    همانطور که خشم خدا زانو زد

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      مارول:شما خداهاتون پلاستیکیه

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        سووووووس مااااااااااااس

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      شاتی که گذاشتی بعنوان اوتلیر ها طبقه بندی شده😂😂

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        کی اوت لیر طبقه بندی کرده؟
        هرگز

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        گاد ونوم
        این اوت لیر نبود.تا جایی که میدونم این ماحراش اینه که یه ورد هست کله جادویه دی سی به اف میره تا چند دقیقه.بتمن اونو گفت و جادویه اسپکتر به اف رفت.در نتیجه بی قدرت شد و مثله سگ کتک خورد(این نشون میده تمامیه قدرت اسپکتر بخاطره جادو هست)

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          نه
          هیچ ورد جادویی در کار نبود
          با لگد زدش

  99. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    میشه لطفا اون بحث مسخره رو در ونوم و کارنبج ول کنید بیاید اینجا عین اااادم بحث کنین؟؟؟؟؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نه

  100. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    ادمین چرا کامنتام تایید نمیشن ؟؟؟؟؟ ؟با اسمم مشکلی دارید همون بانام بی نام؟؟اخه سوالاتی پرسیده بودم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله اون قبلی زیادی بزرگ بود.

  101. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بردیا
    ببین نظرتو می‌خوام بدونم
    کریتوس یا پریچوآ
    من شناختی از گاد آو وار ندارم و اظهار نظری نمیکنم
    نگران نباش دیس بک نمی‌زنم

  102. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    آگایون به فیلم های زیر از ۱۰ چند میدین؟ ادمین و نویسندگان هم شرکت کنند برای بالا رفتن آمار کامنت ها
    اونجرز ۱
    اونجرز اینفینیتی وار
    اونجرز اندگیم
    سیویل وار
    کپ امریکا ۲
    ثور راگناروک
    آیرون من ۱

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      نظر خودم به ترتیب از بالا
      ۷ از ۱۰
      ۸.۴ از ۱۰
      ۷.۹ از ۱۰
      ۷.۲ از ۱۰
      ۸ از ۱۰
      ۷.۴ از ۱۰
      ۷.۳ از ۱۰
      و اینکه نمراتتون به بلک پنتر و دکتر استرنج و شانگ چی و اترنالز هم بگید :
      نظر خودم :
      بلک پنتر : ۷.۷ از ۱۰
      دکتر استرنج : ۷.۱ از ۱۰
      شانگ چی : ۷.۵ از ۱۰
      اترنالز : ۵.۵ از ۱۰

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      فیلم های متوسط رو به بالا هستند عموما

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        درسته به جز اترنالز درحد ثور ۱ شاید بخاطر اکشن جذابش یکم بالاتر

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          کسی داره اینو میگه که میگفت اترنالز از ثور ۲ هم بدتره؟

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            از لحاظ محتوا داستانی
            بله البته نگفتم بدتره گفتم هم ردست یه سری فاکتورها میرسونتش به ثور ۱

            1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

              البته چون قبل از انتشار فیلم گفتی نظر حساب نمیشه میشه پیشبینی

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                پیش بینی نکردم
                حرف متا و راتن رو زدم

دیدگاه ها غیر فعال است.