نقد و بررسی فیلم Spider-Man: No Way Home: غافلگیر کننده!

بعد از انتظار فراوان سومین فیلم از سه گانه فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول(mcu) منتشر شد. منتظر غافلگیری بودید؟ خب باید بگم این فیلم یکی از غافلگیر کننده ترین فیلم های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول. اما این غافلگیری جنبه مثبتی داره؟ بریم ببینیم این غافلگیری ها چه وجهی دارن. پس با ایرونی سنتر همراه باشید.

هشدار: این مقاله سرتاسر اسپویل است. 

اول از همه نمرات فیلم مرور می کنیم. خلاصه ای از داستان بازگو می کنیم و بعد به سراغ نقد و بررسی فیلم میریم.

نمرات فیلم: 

Metacritic: 71

Rotten Tomatoes: 95

imdb: 9.2

خلاصه داستان: هویت مرد عکبوتی لو رفته است. او بعد از مشکلات فراوانی که برایش پیش میاید و اتفاقات بدی که برای دوستانش میفتد سعی می کند تا با دکتر استرنج ارتباط بر قرار کند……

داستان فیلم چندان قوی شروع نمیشه. بدون هیچ مکثی  دقیقا از آخر قسمت قبلی شروع می شود. بسیار از هم گسسته و شلوغ.( که با رفتن به خانه عمه می حتی شلوغ تر هم می شود!) البته این فیلم به هیچ وجه نیازی به شروع قوی ندارد. شروع این اثر فیلم Spider-Man: Far from Home بوده است و No Way Home مانند قسمت دومی برای دور از خانه است به همین دلیل بهتر است توجه زیادی به قوی یا ضعیف بودن این شروع نداشته باشیم. برگردیم به نقد. به طرز عجیبی شاهد پخته شدن تام هالند در نقش مرد عنکبوتی هستیم. از نظر بازیگری تام هالند بسیار قوی تر شده است طوری که در بعضی از سکانس ها واقعا باور می کنیم او از اول زندگی اش برای مرد عنکبوتی بودن متولد شده است. شیمی بین او و ام جی( با بازی زندایا کلمن) جذابیت خاصی دارد که اخیرا کمتر در فیلم های ابرقهرمانی شاهد آن بوده ایم. ند هم به عنوان بهترین دوست پیتر پارکر( و البته شاید چاق ترین اشنای پیتر) واقعا نقش آفرینی ویژه ای دارد. گاها شاید حضورش مسخره باشد اما اصل شخصیت او همین است که مسخره باشد! و اگر فکر می کنید که او در این فیلم بسیار مضحک است باید بگویم هدف طراحی این شخصیت هم مسخره و مضحک بودن است! بعد از دیدن عکس یکی از غافلگیری ها نقد ادامه میدیم….

کاملا درست میبینید! او مت مورداک معروف به دردویل است.
کاملا درست میبینید! او مت مورداک معروف به دردویل است.

مت مورداک حضور کم اما بسیار بسیار جذابی دارد. آیا این قرار است شروعی باشد برای حضور دردویل در فیلم های مارول؟

میرسیم به عمه می و هپی هوگان. آن ها به تازگی به هم زده اند اما هنوز هم هپی علاقه زیادی به عمه می دارد. عمه می جزو بزرگ ترین مکملین پیتر در طول داستان است. راهنمای پیتر و کسی که او را بزرگ کرده است این بار وظیفه خود می داند در این بحران سخت حکم مادری مهربان را برای پیتر داشته باشد. مادری که هیچوقت پیتر نداشته است اما عمه می سعی می کند همانی باشد که پیتر نیاز دارد. یک دوست خوب. یک پشتیبان. و از همه مهم تر یک مادر دلسوز. ولی در موقعی که پیتر سردرگم می شود و نیاز بسیار زیادی به عمه می پیدا می کند……. او…… پیتر را یا بهتر بگویم دنیای فانی را ترک می کند. گرین گابلین باعث مرگ عزیز ترین فرد زندگی مرد عنکبوتی می شود. خشم فراوانی برای پیتر پارکر به وجود میاید که غیر قابل توصیف است. بریم دو تا غافلگیری دیگه هم ببینیم و برگردیم……..

افسانه ها هرگز نمی میرند…….

یکی از موضوعاتی که باعث می شود سکانس های احساسی فیلم ریتم خوبی نداشته باشند  موسیقی ها است. یکی از بزرگ ترین ضعف های این فیلم نداشتن یک موسیقی با کیفیت است. حداقل در سکانس های درام و تراژیک. البته از انصاف نگذریم موسیقی های سکانس های اکشن به خوبی کار شده اند و حسابی هیجان و آدرنالین به خون مخاطب تزریق می کنند. متاسفانه جلوه های ویژه این اثر یکی دیگر از نکات منفی است که می توان بهش اشاره کرد. کافی است طراحی دکتر کانرز این فیلم را با تانوس در فیلم قبلی انتقام جویان مقایسه کنید تا متوجه بشید جلوه های ویژه فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نسبت به فیلم های قبلی مارول ضعف های بزرگی دارد. در مجموع می توان گفت این فیلم از نظر داستان پردازی در حد قابل قبولی است و با استفاده از شخصیت پردازی های مناسب توانسته ریتم عالی را شکل دهد که سرانجام آن یکی از بهترین فیلم های مرد عنکبوتی است.

نکات مثبت فیلم: 

بازیگری تام هالند

شیمی بین شخصیت های اصلی مثل پیتر و ام جی و ند 

طراحی مبارزات

استفاده درست از پتانسیل غافلگیری ها 

نکات منفی:

موسیقی های نا به جا و در بیشتر مواقع بد 

جلوه های ویژه می توانست بهتر باشد

پبشبرد داستان بسیار کند است 

نمره ایرونی سنتر به این فیلم: ۸٫۸


نویسنده: محمد امید سعادتی


Metacritic

Rotten Tomatoes

IMDb

78 Comments
  1. admin
    admin کاربر می‌گوید

    یکی از بهترین ها بود
    خسته نباشید به آقای سعادتی برای نقد زیباشون.

    1. کاربر می‌گوید

      لطف دارید❤🌹❤

  2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    عجب

  3. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    فیلم بسیار بسیار عالی
    جزو ۴ فیلم برتر مارول بود
    نمره من : ۹/۱

  4. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    خیلی نقد عالی و تمیزی بود ولی هنوز جا داشت ی یکی دو صدم نمره بیشتر باشه ولی خیلی خوب نکات موشکافی شد.ممنون

    1. کاربر می‌گوید

      محمد اودین سان
      بعد از یکم بررسی کردن تصمیم گرفتیم نمره رو یک دهم افزایش و از ۸٫۷ به ۸٫۸ تغییر بدیم.

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        خیلیم عالی
        ولی یکی از بهترین نقد های سایت بود

        1. کاربر می‌گوید

          محمد اودین سان
          دیگه بنده سعی می کنم برای فیلم های بزرگ نقد های پر و پیمون بنویسم. خوشحالم که خوش تون اومده.

    2. GENERAL
      GENERAL کاربر می‌گوید

      به به ممد اقا
      اقا حالتون چطوره خوبید ؟

  5. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    با سلام
    با احترام به آقای سعادتی اصلا نقد خوبی نبود.ایرادات بیخودی از فیلم گرفتید که آدم اصلا شاخ در میاره!!
    من خودم فیلم رو بارها بارها دیدم و اینم نقد من(یه جاهایی اسپویل داره):
    اول از همه باید بگم فیلم شروع خیلی خوبی داشت.شروعش دقیقا از پایان فیلم far from home بود که هویت پیتر لو رفته.در درجه اول ما شاهد این هستیم که پیتر چرا هویت خودش رو از همه مخفی میکنه و چرا این کار اینقدر براش اهمیت داره.به اون موضوع به خوبی اشاره شد.این که اعضای خانواده پیتر و کسانی که باهاش در ارتباطن در خطر قرار دارن و این نکته به خوبی توی فیلم نشون داده شد.
    نکته بعدی تعادل واقعا عالی این فیلم بین صحنه های مختلفه
    مثلا اینطور نیست که یهویی از صحنه مرگ زن عمو می شادی کنن یا از صحنه های شاد برن به صحنه های غمگین.فیلم هم فان بودن و هم دارک بودن خودش رو به خوبی حفظ کرده.
    نکته بعدی که وحشتناک چشمم رو گرفت بازی و رشد شخصیت عالی تام هالند بود.این بشر توی هر فیلمی که بازی میکنه،مسشه رشد رو درش دید.صحنه های احساسی و فان رو به خوبی اجرا کرد.نه تنها تام هالند بلکه حتی زندیا و جیکوب باتالون هم انگاری باهاش رشد کردن!رابطه پیتر و میشل یه رابطه ی تلخ و شیرین برای هر دوشون بود که به خوبی نشونش دادن.همونطور که خودتون هم گفتید متفاوت بود.
    و اما از موسیقی.باورم نمیشه از موسیقی فیلم ایراد گرفتید!
    موسیقی این فیلم یکی از بهترین ها بود که در همه صحنه ها به خوبی گوش آدم رو نوازش میداد.البته نمیشه گفت که هیچ ایرادی نداره لی اونطوری که شما کفتید نیست.
    راجب صحنه های اکشن هم ترجیح میدم لاقل الان چیزی نگم.چون کیفیت پرده ای مناسب نیست.گرچه من اطمینان کامل دارم که صحنه های اکشن به خوبی کار شدن و این ایرادات کاملا الکی بود!
    پایان این فیلم فوق العاده احساسی تموم میشه.فقط و فقط یه اسپایدر فن واقعی میتونه پایان این فیلم رو درک کنه،جدی میگما!
    اون صحنه که پیتر میره توی مغازه اما میشل یا ند چیزی رو دربارش به یاد نمیارن نهایت احساسی بودنه.خیلی درد داره و فقط کسی میتونه این صحنه رو درک کنه که با اسپایدرمن زندگی کرده.پایان فیلم no way home دقیقا شروعی بود برای فیلم های بعدیش در mcu.دیگه خبری از تونی استارک،یا انتقام جویان نیست.فقط و فقط پیتره که میره توی یه خونه ساده با لباس(دست ساز خودش؟).اون تاب خوردن پایانی واقعا من رو یاد فیلمای سم ریمی انداخت.
    نمره من به این فیلم:۹/۶
    ۱_اسپایدرمن۲
    ۲_به درون دنیای عنکبوتی
    ۳_نو وی هوم
    به نظر من رتبه بندی فیلمای مردعنکبوتی این شکلی باید باشه

    1. کاربر می‌گوید

      SpIdEr_FaN
      ۹٫۶
      دیگه واقعا بزرگ نمایی هم حدی داره.. این فیلم در حد دارک نایت بردید بالا. ایراداتی هم که گرفتم کاملا دلایل شون در مقاله ذکر شده دوست عزیز. این فیلم به هیچ وجه لایق نمره بالای ۹ نیست. بالای ۹ فقط به فیلم های سطح بالا در زمینه هنری تعلق می گیره و نو وی هوم واقعا فیلم عالی اما یک اثر هنری کامل و بی نقص به هیچ وجه نیست.
      حرف هاتون هم خیلی ببخشید ولی اکثرا از روی تعصب. ۷۰ درصد محتوای کامنت تون اینه: فلان جای فیلم فقط یک اسپایدرمن فن میفهمه فلان جاش هم فقط اسپایدی فن ها میفهمن و…..
      که باید بگم خیر. من خودم جزو کسایی هستم که مطالب درباره مرد عنکبوتی دنبال می کنم و کاملا به شخصیت پردازی اسپایدرمن آگاه هستم. پس لازم نیست این حرف ها رو حداقل به من بگید.
      با تشکر از کامنت تون که متاسفانه محتواش کاملا با تعصب درآمیخته شده بود.

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        آقای سعادتی
        درسته،الان که دقیق تر نگاه میکنم میبینم نمره ۹/۶براش زیادیه.ولی نمره ۸/۸؟؟؟؟
        من به فیلم فار فرام هوم نمره ۹ داده بودم و no way home طبیعتا ازش بهتر بود.پس لایق نمره بالاتر از ۹ هستش.فیلم جنبه هایی داره که تا الان هیچ کدوم از فیلم های مردعنکبوتی نشونش ندادن.واقعا صحنه های اکشن این فیلم رو میشه با کیفیت پرده ای قضاوت کرد؟؟
        یه نکته دیگه اینه که این سه گانه رو میتونم به سه گانه کاپیتان امریکا شباهت بدم.هر فیلم از شماره قبلی خودش بهتر بود.اونم در همه زمینه ها،از جمله بازیگری،موسیقی،داستان وفاداری به کمیک بوک و…….
        شما توی مقاله ذکر کردید که حضور ند اضافه هست و هدف از طراحی این شخصیت……
        در صورتی که کاملا اشتباه میکنید.باید بگم بازی ند هم پیشرفت کرده و من اون رو جزو برترین شخصیت های مکمل این سه گانه میدونم.یه جا هم گفتین موسیقی صحنه های احساسی بده و این بزرگترین نقطه ضعفه فیلمه.موسیقی این فیلم واقعا عالی بود چه در صحنه های اکشن و چه در صحنه های احساسی.کاملا اون حس زجر کشیدن پیتر رو به ما میداد.
        .
        اون قسمتی که گفته بودم فقط اسپایدی فنا میفهمن و……(منظورم این بود) که من اصلا کاری به نمرات imbd یا متا و راتن ندارم.بیشتر نظر فن های کمیک و اسپایدرمن رو ترجیح میدم تا سایت های نمره دهی به اصطلاح معتبر!
        به هر حال بیشتر که فکر کردم نمره ۹/۴رو مناسب تر دونستم

        1. کاربر می‌گوید

          SpIdEr_FaN
          این نمرات نظر شخصی تون و بهش احترام میذارم ولی ۹ برای فار فرام هوم بسیار زیاده. چون نقاط ضعف اش حتی از نو وی هوم هم خیلی بیشتره.
          من گفتم حضور ند اضافه است؟ این قسمت مقاله رو دوباره براتون کپی می کنم:
          “ند هم به عنوان بهترین دوست پیتر پارکر( و البته شاید چاق ترین اشنای پیتر) واقعا نقش آفرینی ویژه ای دارد. گاها شاید حضورش مسخره باشد اما اصل شخصیت او همین است که مسخره باشد! و اگر فکر می کنید که او در این فیلم بسیار مضحک است باید بگویم هدف طراحی این شخصیت هم مسخره و مضحک بودن است!”
          من گفتم ند شخصیت ویژه ای داره. مسخره بودن ذاتش و این کار بسیار عالی انجام میده. از کجای حرف من برداشت کردید ند بازیگر بدی؟
          موسیقی های صحنه های احساسی واقعا بد. در حالی که میتونست بسیار بهتر باشه
          شما حتی نقد بنده رو کامل نخوندید. بعد دارید به همین راحتی اونو بی ارزش خطاب می کنید

          1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

            آقای سعادتی
            شاید من اشتباه برداشت کردم راجب ند.ولی خب من منتظر نقد های بیشتر از این فیلم هستم یا شاید نظرات دیگه.
            تازه فیلم دو روزه اکران شده پس باید صبر کنیم

        2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          خب مقایسه با دارک نایت فک کنم خیلی ها اینجور فکر کنند و نه فقط کاربر اسپایدر . الان خیلی ها این فیلم رو بهتر از اسپایدرمن ۲ به شمار میارن که اسپایدرمن ۲ هم زیاد تفاوت چندانی با دارک نایت نداره . کلا این فیلم واقعا فراتر از انتظارات بود و الان دیگه بیشتر مردم اون رو با اختلاف بهترین فیلم اسپایدرمن به شمار میارن که اتفاقا درصد بیشتر هواداران رو تشکیل میدن چه مارول فن باشن و چه به خصوص اسپایدر فن . نگفتم خودم گفتم بیشتر هواداران که تعداد بیشتری رو تشکیل میدن و مسلما این فیلم ها هم برا هواداران ساخته میشه نه منتقدای متا یا راتن . کیفیت فیلم بالا بود داستان به جز یکی دو مورد واقعا خوب ساخته شده بود انتظار نداشتم این فیلم با کارگردانی واتس همچین چیزی بشه . الان خیلی از اسپایدرفن ها و مارول فنا تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتن و دقیقا همون چیزیه که بعد از این همه مدت میخواستند و قول خودشون شاید سال ها دیگه همچین فیلمی نبینند . فیلم خوب بود . صحنه های فایت عالی بود . مخصوصا کار های ویلیام دفو که خودش شخصا انجام داده بود بیشترش رو و این کیفیت کار رو بیشتر میکرد . از لحاظ اکشن فیلم خوب بود حتی این رو خود بازیگرانی مثل مولینا و دفو هم اشاره کردند که به یه شرط به این نقش بازگشتند گه اکشن کافی داشته باشه . موسیقی فیلم خوب کار شده بود ههماهنگ و جالب بود هرچند نظر دادن راجب موسیقی فیلم کار سختیه و این رو حتی منتقدا هم نظر خاصی ارائه نمیدن راجب این مورد . کلا میشه به فیلم نمره ای حدود ۹٫۱ داد .

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            ناموسا دارین سر چند دهم چونه می‌زنین؟(شوخی)
            بنظرم اصلا در حد اسپایدرمن ۲ نیست طبق نقد جناب سعادتی
            دا اسپایدر
            به فار فرام هوم ۹ دادی؟ داش من همون دارک نایت نولان به زور بهش ۸.۹ الی ۹ میدم
            بعد به فار فرام هوم ۹ دادی؟ بنده فوت گشتم
            الان به اسپایدر من سم ریمی ۲ ، چند دادی؟
            جناب قاسمی
            حالا بعید میدونم در حد اسپایدر من سم ریمی ۲ باشه
            حالا بیریم بیبینیم

            1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

              دارک نایت
              ناموسا به دارک نایت نولان میدی۹؟!
              بهتره بگم من فوت گشتم برادر.
              .
              به اسپایدرمن،۲ ۱۰ میدم.و این رو هم بگم که این فیلم اصلا از اسپایدرمن ۲ برتر نیست(نظر شخصی)

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                معشوقه
                ویلن های مزخرف جز جوکر
                فایت و اکشن ضعیف
                گند زدن تو تو فیس
                ایراد های دارک نایت
                صو ۹ میدم
                ایراد های اسپایدی ۲
                جلوه های ویژه ضعیف
                بین سکانس ها تعادل نداشت
                کاستوم توبی هم به شخصه حال نکردم باهاش
                اکشنش هم چنگی به دل نمه زد
                در مجموع بنظرم ۷.۹ الی ۸.۳ لایقه اسپایدرمن سم ریمی ۲ ، و بنظرم هم رده اندگیم یا نهایتا یکم بالاتر

                1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

                  طنز بود ممنون

                2. آرمان کاربر می‌گوید

                  از یه دی سی فن بعید نیست اینگونه سوختن ( شوخی )

                  1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                    ارمان
                    سوختن چیه ؟ لذت بردن از فیلم مگه ربطی به دیسی یا مارول داره ؟

                  2. LORD__SBH
                    LORD__SBH کاربر می‌گوید

                    آرمان
                    این حجم از تعصب گیراست واقعا (معنی گیرا در اینجا رو خودمم نمیدونم پس نپرس)

                3. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

                  😂😂😂😂😂
                  خدایا کمک کن
                  بعدا سر فرصت جوابم رو میگم

                  1. admin
                    admin کاربر می‌گوید

                    اصلا نفهمیدم تو این رشته کمیک کی طرف کیه؟
                    جبهه بندی هاتون رو مشخص می کنید؟
                    من هم نظر مشابهی دارم.
                    متاسفانه دارک نایت در نبرد ها اصلا کلا سه گانه نولان در نبرد های شخصیت ها خیلی ضعیفه و یکی از چند مشکلش هم همینه.
                    مثلا نبرد بتمن افلک با نیروهای لوثر می ارزید به تمام نبرد های شوالیه تاریکی بجز اونی که تو چین بود.
                    در کل هدف از دیدن فیلم لذت بردن از اون هستش حالا یک سایت امتیاز بالا میده یک سایت پایین.

                    1. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      ادمین
                      با من نظر مشابهی داری؟ کف کردم
                      ناموسا اونایی که به ایراد هایی که از دارک نایت گرفتم گیر دادن ، خب چیه؟
                      معشوقه درست درمون داشت؟ بازی حال به هم زن مگی جیلینهال (ریچل داوز) قابل قبول بود براتون؟ ان هتوی (کت وومن) دارک نایت رایزز هم حتما شاهکار بود بازیش ؟ باز کیتی هولمز بهتر بود نسبت به جیلینهال
                      حالا هولمز و هتوی رو ولش
                      جیلینهال تو دارک نایت نولان بود
                      جدا از اون
                      بتمنش با یه مشت بچه ۶ ساله هم وان شات میشد(!)
                      اکشنش ضعیف بود
                      مارونی یه … نمد چی بگم
                      اگه د باس (لقب سالواتوره مارونی) رو از دارک نایت نولان میشناسید
                      باید بگم زهی خیال باطل
                      باید کمیک های یر وان و لانگ هالووین رو مطالعه کنید تا با رومن(لقب فالکونی) و د باس آشنا بشید
                      جدا از تو فیس حال به هم زن(همون دو چهره) …
                      من نمد چی بگم
                      درکل ۹ از ۱۰(۹۰ درصد این نه نمره هم واسه جوکر لجره/:)

  6. SBH کاربر می‌گوید

    سلام
    نخوندم اسپویل نشه ولی بازم ممنون بابت نقد. (همه گفتن عالی بوده پس حتما بوده)

    راستی رفتید ترکیه؟؟توی سینما حال داد؟
    برا بتمن درخواست اومده براتون با نه؟😂😂

    1. کاربر می‌گوید

      SBH
      بله این عکس های پست هم خود بنده در اکران خصوصی گرفتم. برای همین زیر عکس ها ممکنه یکم تصویر صندلی ها معلوم باشه.
      برای بتمن هنوز خیر به هیچکس درخواست ندادن.

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        بدون ما اقای سعادتی ؟ دلت اومد؟

        1. کاربر می‌گوید

          Admin
          اصلا بمولا نزدیک بود اونجا افسردگی بگیرم😂😂

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            نابود شدم XD

          2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            اقای سعادتی خدا بخواد برا بتمن همگی با هم برید منم توی مراسم فرش قرمز حاضر میشم . برا اسپایدی هم قرار بود برم ولی توبی زنگ زد بهم گفت کنسل شده منم دیگه نرفتم

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      😊

  7. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    من هنوز ندیدم هر وقت دیدم نمره ام رو اعلام می کنم
    با تشکر از نقدتون

  8. SBH کاربر می‌گوید

    شت
    توبی حضورش خیلی مثل اینکه کمه هعیییی😓

    1. کاربر می‌گوید

      SBH
      خیر اتفاقا حضور نسبتا خوبی داره

  9. Flash
    Flash کاربر می‌گوید

    به نظرم فیلم خیلی خوبی بود . و تنها مشکلش ریتم فیلم بود . بعضی جاها خیلی سریع پیش میرفت بعضی جاها که اصلا نیاز نبود خیلی کند میشد .

  10. Flash
    Flash کاربر می‌گوید

    یکی از بهترین نکات فیلم این بود که بالاخره پیتر از اون حالت لوس دراومد و شخصیت جدی تر و دارک تری گرفت . شوخی ها هم به نظرم اکثرا به جا بودن .
    خطر اسپویل
    .
    .
    .
    مکالمه بین ویلن ها و اسپایدر من های مخصوص به خودشون عالی بود . مخصوصا مکالمه توبی با دکتر اکتاویوس .
    در کل به نظرم اسپایدرمن ۲ و دارک نایت کمی از این بهتر بودن .
    نمره ام در کل ۸.۹

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      دقیقا در این مورد با شما موافقم.

  11. آرمان کاربر می‌گوید

    ممنون از نقد شما هر چند به نظر منم بعضی ایرادات مثل موسیقی و جلوه های ویژه یکم زیادی گنده شده بودند
    باورم نمیشه فیلم با ۶۰۰۰۰ رای نمره اش هم رده پدرخوانده و شاوشنگ شده تو IMDb هر چند تا آخراش احتمالا میاد رو ۸,۵ یا ۸,۶ ولی بازم نمره خیلی بالاییه و معلومه مردم فیلم رو پسندیدن

    نمره متاش هم با توجه به سختگیری متاکریتیک خوبه و باید توجه داشت خیلی از فیلم های برجسته سینما هم نمراتی در این حد حتی پایین تر از این گرفتن از متاکریتیک
    نمونش :
    باشگاه مشت زنی ۶۶
    هفت ۶۵
    مسیر سبز ۶۱
    ماتریکس ۷۳
    ویل هانتینگ نابغه ۷۱
    ذهن زیبا ۷۰
    جوکر ۵۹
    گلادیاتور ۶۸
    و الا آخر

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      نمره ای ام دی بی میاد پایین . شصت هزار رای هنوز چیز خاصی نیست خیلی باید بیشتر از اینا بره

    2. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

      عجب 😳😳😳 سبحان الله
      مرد عنکبوتی نو وی هوم هم ارزشش هم اندازه گاد فادر شد 😳😳

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        ممکنه درحد گادفادر باشه

  12. پیت کاربر می‌گوید

    نمره imdb فیلم شد ۹٫۲😜

    1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      محض اطلاع بگم که imbd اصلا بدرد نمیخوره

  13. فرير کاربر می‌گوید

    عالي اينقد خوبي بود اقاي سعادتي ممنون خيلي منتظر فيلم بودم

  14. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    کف کردم
    نه نه
    فرای انتظار
    یعنی کففففففففففف کردم
    جناب سعادتی
    همینجا نقد خوبتون رو با یه سوال جواب میدم
    تمایل به هیت مارول و کرکتر اسپایدرمن؟(شوخی)
    اقا بسم الله
    کاملا با کاربر اسپایدر موافقم
    بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ بود
    لامصب این چی بود من دیدم؟ شاهکار بود
    نظرم : ۹.۹ از ۱۰(با چندتا هیت میشه برد به ۹.۶ یا ۹.۵)
    بسم الله
    بهترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ:
    ۱- اسپایدرمن نو وی هوم
    ۲- دارک نایت نولان
    ۳- وی فور وندتا
    ۴- لوگان
    ۵- اونجرز اینفینیتی وار
    من همچنان در شوکم
    این فیلم شاهکار بی همتاست
    اقا
    نو وی هوم»»» بتمن پتینسون

    1. کاربر می‌گوید

      در اینجا یک فرد جوگیر شده به نام دارک نایت مشاهده می کنید.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        ادمین مدیونی تایید نکنی
        جو گیر چی چیه
        بقول جناب قاسمی
        خیلی ها (من جمله خودم) این فیلم رو از اسپایدرمن سم ریمی ۲ بهتر میدونن
        اسپایدی ۲ هم ، نزدیک دارک نایت بود
        پس چرا نو وی هوم رو میکوبی برادر من؟ چرا فکر می‌کنی یکی بگه بهتر از دارک نایت نولانه جو گیر شده؟ ایراد های نو وی هوم ۳ تا هم نمیشه
        دارک نایت نولان یه لیست میشه درست کرد از ایراداش
        الان میگه سوادم به دی سی ای یو و ام سی یو محدود شده/:

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      شوخی میکنی؟
      اگر راست میگی پرده ایش رو میبینم
      عمو مختار اینو ببینه از خوشحالی میپاشه

    3. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      من ندیدم پس حرفی نمیزنم ولی باربد تو ته جوگیری (با عذر خواهی فراوان ناراحت نشید لطفا ) ولی خود ..(انتظار داری بگم خری؟؟؟ هههههههههههه زهی خیال باطل
      خود باطلی یعنی باطل توعه تو باطل نیستی XD

      این کامنت تنها جنبه مضاح داشته و برداشتی باطل از ان صورت نگیرد

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        XD

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        داض
        هیچ جوگیری در ان نبود
        فن تعصبی نولانی نمیتونی بطن ماجرا را در یابی

      3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        sbh
        فیلم از لحاظ فیلمنامه واقعا کم نقص بود . صحنه های مبارزاتی و جلوه ویژه که عالی بود . شخصیت پردازی پیتر واقعا خوب شده بود پس چرا همچین نتیجه گیری ای نشه ؟ مگه کل فیلم دارک نایت به جوکر بود ؟ جوکر فقط بخش کوچکی از یک فیلم دو ساعته است که با بازی عالی خودش تبدیل به یه شخصیت ماندگار شد . هیوجکمن رو خودم بهترین بازیگر در این زمینه میدونم ولی ایا فیلم هایی که هیوجکمن بوده رو به غیر از لوگان میشه گفت بهترین فیلم کمیک بوکی ؟ خب مشخصا نه .
        نو وی هوم عالی بود عالی ظاهر شد و خیلی ها رو تحت تاثیر قرار داد . تکرار یک شاهکار بی همتا بود و همینطور که منتقدا میگن شاید تا سال های زیاد دیگه همچین چیزی تکرار نشه .

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          دانلود حق از جناب قاسمی
          فن های نولان عزیز
          شما ها از جو دارک نایت بیاین بیرون
          واقعا بهترین فیلم کمیک بوکی بود
          همون ۹.۹ واقعا لایقه

    4. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      باربد
      من الان چی دارم میبینم؟؟!!

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          😂😂
          جوک خوبی بود

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        اسپایدر ی چارتا چک بکش زیر گوش من بفهمم خواب نیستم

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          بیداری داش
          این خواب نیست

    5. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      چی شد ؟
      ( دکتر استرنج در حال نابودی خود می‌باشد )

  15. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    نقد من (این نقد دارای اسپویل های خیلی جزئی میباشد)
    .
    .
    .

    برای اولین بار در تاریخ سینما اسپایدرمن هویت مخفی ندارد و همین موضوع به شدت زندگی طبیعی اون و اطرافیان نزدیکش رو تحت تاثیر و در خطر قرار میده همین موضوع باعث میشه تا پیتر پارکر داستان ما با چالش های متفاوتی دست و پنجه نرم کنه
    شخصیت پردازی اسپایدرمن تام هالند پیشرفت محسوسی نسبت به دو سری قبلی داشته و یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب میشه. در طول داستان فیلم اون کم کم میفهمه اسپایدرمن بودن واقعا چه معنا و مفهومی داره. در بسیاری از لحظات فیلم مخاطب میتونه به خوبی با اسپایدرمن تام هالند همزاد پنداری کنه
    شیمی بین پیتر پارکر (اصلی) با تقریبا همه شخصیت ها مخصوصا ام جی و دکتر استرنج که میشه مفصل و جداگونه راجبش صحبت کرد، خیلی خوب کار شده.
    شخصیت پردازی ام جی به عنوان دوست اول اسپایدرمن در این فیلم و چالش های که اون باهاش روبرو هست به خوبی به تصویر کشیده شده و در بیشتر مواقع حضور اون به پیشبرد بهتر داستان کمک شایانی میکنه.
    دومین دوست نزدیک به پیتر یعنی ند هم با وجود اینکه بیشتر لحطات خنده دار و سرگرم کننده رو به وجود میاره ولی به نظرم هدف اصلی هم از وجودش همینه و به خوبی هم اون نقشی که باید رو اجرا میکنه. ند از اون دست شخصیت هایی هست که در بدترین شرایط هم به دنبال نکات مثبت و چیز های امیدوار کننده میگرده و از این لخاظ یکمی من رو یاد شخصیت سم وایز گمجی سری «ارباب حلقه ها» میندازه.
    دکتر استرنج اونقدرا در فیلم حضور و تاثیر نداره ولی نقش به اندازه ای در این فیلم داره و به عنوان یک شخصیت مکمل تقش خودش رو تقریبا بی نقص اجرا میکنه.
    دو تا اسپایدرمن موازی یکمی دیر وارد داستان میشن ولی تیم آپ به یاد موندنی رو با اسپایدرمن اصلی تشکیل میدن و یجورایی بیشتر نقش راهنما و پیشکسوت رو برای پیتر شماره یک داستان اجرا میکنن که منطقی هم هست.
    شخصیت های منفی هم پیچش داستانی قابل قبولی دارن که دیگه خیلی راجبش صحبت نمیکنم تا مطلب طولانی نشه
    یکی دیگه از نقاط قوت این فیلم اینکه در عین حال که میتونه خنده دارترین فیلم اسپایدرمن باشه میتونه دارک ترین فیلم اسپایدرمن تاریخ سینما هم باشه و تعادل بین صحنه های فان و دارک در این فیلم خیلی خوب اجرا شده به عبارتی فیلم خیلی منظم و راحت بین صحنه های خنده دار و دردناک جابجا میشه
    نکات منفی فیلم هم زیاد نیست و در مقاله هم بهش اشاره شده دیگه تکرار نمیکنم مهمترینش همون جلوه های ویژه هست به نظرم.
    در پایان سومین اثر اسپایدرمن جان واتس مثل یک نامه عاشقانه برای طرفداران این شخصیت کمیک بوکیه این فیلم به وضوح یک موضوع خیلی مهم رو به ما نشون میده و روی اون تاکید میکنه، اهمیت شانس‌های دوباره، و باز هم خیلی خوب همان عبارت معروف قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به‌دنبال دارد؛ را یاداوری میکند.

    نمره من ۹
    موفق باشید.

  16. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    جناب قاسمی
    برای بتمن من و باربد و جناب ایروانی و اریا صفابخش و بقیه نویسنده ها هم باید باشیم
    ضمنا
    از اونجا که من و کاربر ایروانی اصلا قبل از اینکه ایرونی سنتر وجود داشته و ادمین زیستن را اغاز کرده (زیادی پام رو گذاشتم رو گاز) من و کاربر ایروانی در سایت کامنت میگذاشته و ضمنا نویسنده هم هستیم باید در جایگاه وی ای پی قرار گرفته و ادمین در جایگاه وی ای پی دسته دو باید برن
    اریا هم باید ردیف جلو بشینه دلم خنک بشه (سر دوازده بتلی که بهش باختم خخخخ)
    اره دیگه XD

  17. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    به نظر من الان که کیفیت پرده ای رو دیدیم نباید بگیم صحنه های اکشن یا جلوه های ویژه ضعیفن چون کیفیت پرده ای افتضاحه و نمیشه چیزی رو تشخیص داد.
    توی نظرات منتقدین میخونیم که گفتن اکشن و حماسی بود پس خب حتما یه چیزی هست دیگه!
    (گرچه خودم شنیدم که میگن طراحی لیزارد و سندمن بد بوده)

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      خلاصه بگم اکثر صحنه های اکشن واقعا عالی بود.

  18. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    خب
    فیلمنامه: بی نقص جز اولش, یه حالتی بود که انگار یه چی سر هم کرده بودن(از بعد رفتن پیتر و رفقاش به خونه پولداری هپی😂) ، داستان بعد اینکه پیتر خواست به ویلن ها کمک کنه خخیلللیییی بهتر و پخته تر میشه تا پایان فیلم که بهترین قسمت فیلم بود که اون رو به یک شاهکار تبدیل می‌کنه، نمره ام به فیلمنامه ۹.۹ هس
    بازی بازیگران: خب تام هالند که خییلللیی پخته تر بود بازیش، بقیه هم (توبی و اندرو و ویلن ها) ایرادی تو بازیشون نمیبینم، ولی زندیا و ند جای بهتر شدن داشت. , نمره ام به بازیشون : ۸.۹
    هیرو : نمد چی بگم والا ، اینکه پیتر تام ، محشر بود ایندفعه بیشتر بخاطر گرین گابلینه که اون رو از حالت بچه سوسول و این لوس بازیا در اورد ، نمره ام به تام : ۸.۴ الی ۸.۶
    ویلن : بیشتر گرین گابلین حالت ویلن اصلی رو داشت ، خب باید بگم که ویلم دفو گل کاشت!(بدو بیاین دیوار دفاعی ببندین 😂) شخصیت پردازیش خیلی بهتر بود ، اما مهم اینه که آسیب کافی رو به اسپایدی تام وارد کرد و برای همین کل سایت رو به مناسبت خارج شدن تام هالند از مود لوس ، به لطف نورمن ، شیرینی میدم 😂😂، نمره ام بهش : ۹.۶(کاستومش بد بود)
    اما این مرگ عمه جنبه منفی هم داشت
    داف ترین عمه جهان مرد 😂😂
    درکل ۹.۹ بنظرم

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      نقد حقی بود دارکنایت
      مخصوصا اون جمله یکی مونده به آخر😂😂😂😂

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        ما خط حقیم داش

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      کراش عمو مختار مرد.حیف شد

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        😂😂😂😂

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          مگه دروغ میگم😂😂😂

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اها و اینکه موسیقی خیلی مهم نیست
      اما موسیقیش بد نبود
      متوسط بود
      ولی موسیقی سکانس فایت استرنج و پیتر محشر بود

  19. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    فیلم رو دیدم.
    بابا خیلی شاخ بود نمرش حد اقل ۹ه

  20. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    کاری ندارم ولی قضاوت جلوه های ویژه روی نسخه پرده ای درست نیست

  21. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    نو وی هوم با پیشی گرفتن از جیمز باد در کمتر از ۳ روز مادر همه انتظارات رو به فکر فرو برد

  22. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    منم باید فن الاغکی شم😂😂😂😂

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      فن الاغکی دیگه چیه؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        اونروزی سید گفت

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          آها یادم اومد

دیدگاه ها غیر فعال است.