۹۰ شخصیت قدرتمند تاریخ دنیای کمیک های مارول و دی سی

هیک کس هیچ وقت نمی داند کدام شخصیت بطور حتم در دنیای کمیک قوی تر است چون طبق یک جمله معروف برنده را فقط نویسنده انتخاب می کند نه من و شما. دنیای کمیک های مارول و دی سی از بیشمار شخصیت ساخته شده است که جهان برای آنها همانند ذره است. در ادامه به معرفی ۹۰ تا از برترین آنها می پردازیم. فقط چند نکته را باید یاد آور شویم.

۱٫ تمامی رتبه بندی ها در هر سایی در عالم کامل نیست و در طول سال ها دستخوش تغییر و تحول خواهد شد.

۲٫ سعی شده شخصیت های بسیاری قرار داده شود.

۳٫ تعدادی از شخصیت هایی که اصلا از محبوبیت برخوردار نیستند و اطلاعات کمی از آنها وجود دارد در لیست نیامده اند.

۴٫ فهم بخشی از اصطلاحات این مقاله نیاز به شناخت شما از کمیک های این شخصیت ها دارد.


۹۰. استپن ولف – کالیباک:

استپن ولف که دایی دارکساید و برادر زن یوگا خان میشود ، جز مریدان اوست ، تبرش خون خدایان قدیم را ریخته ، واندروومن را مجروح کرده است ، در کل او کرکتر خیلی قدرتمندی نیست به نسبت بقیه نیوگادز ، همچنین او توسط هایفادر کشته شد

کالیباک:

مادرش سولی توسط دساد کشته شد که به دستور ملکه هگرا مادربزرگ کالیباک عمل می کرد. کالیبک به یک جنگجوی افسانه ای تبدیل شد و اغلب به عنوان فرمانده دوم دارکساید خدمت می کند. پس از اینکه دارکساید پیمان صلح با نیو جنسیس، سیاره رقیب آپوکولیپس خانه کالیباک را شکست، او در نبردهای حاصل به پدرش کمک کرد. کالیباک اغلب در مقابل اوریون قرار می گرفت و پس از درگیری های متعدد متوجه شدند که آنها برادر ناتنی هستند. این تنفر کالیبک از اوریون را به سطوح جدیدی افزایش داد، زیرا دارکساید آشکارا برای اوریون بیش از فرزند اولش ارزش قائل بود.

در یک نقطه، کالیباک به اندازه کافی ناامید بود تا بدون رضایت دارکساید با اوریون مقابله کند. نقشه کالیباک از هم پاشید و او همدست خود دساد را که او نیز خدمتکار دارکساید بود، کشت تا ردهای خود را بپوشاند. دارکساید وقتی متوجه شد ، خشمگین شد و پسرش را به انبوهی از خاکستر تبدیل کرد. پس از گذشت زمان کافی، دارکساید، کالیبک را زنده کرد، به این امید که پسر درس عبرت گرفته باشد.


۸۹. گریل:

گریل دختر دارکساید است که در سری کمیک دارکساید وار آنتی مانیتور رو تشویق به جنگ با پدرش یعنی دارکساید کرد ، اون به معنای واقعی از پدرش متنفر است، همچنین مادر او یک آمازونی است، او چشمان برادر ناتنی اش یعنی کالیباک رو با هیت ویژنش سوزاند.


۸۸. مترون:

مترون خدای دانش نیوگادز ، دارای صندلی بنام صندلی موبیوس است که با استفاده از آن یک پلنت باستره، بدون اون از واندروومن هم شکست میخوره ، موبیوس چیر باعث میشه کل دانش گذشته و حال را داشته باشد، همچنین او از یک هارد درایو کهنه زمینی یک پروژکتور کیهانی ساخت که کل تاریخچه نیوگادز را نشان می‌داد


۸۷. یمیر:

یمیر یک غول یخی و اولین جاینت تاریخ و دشمن قسم خورده آزگارد و شخصیت اودین هست. اون قدرتهاش رو از سرما میگیره. توانایی زوددرمانی داره و میشه یجورایی گفت جاودانه هم هست برای اینکه اودین یکبار تونست اونو بکشه ولی دوباره بوجود آمد. یمیر یکی از بهترین دوستان و متحدین سورتور (غول آتشین نابود کننده آزگارد) هم هست.


۸۶. کاپیتان مارول – یورمونگاد:

یورمونگاد ملقب به مار میدگارد دشمن درجه ۱ ثور اودین سان است ، در راگناروک او قرار است که دور میدگارد بپیچد و آن را نابود کند و با ثور جنگید و شکست خورد اما با زهرش قبل از مرگش توانست فرزند اودین را بکشد، یورمونگاد یکی از فرزندان لوکی است!

کارول دانورز یک هیبرید انسان/کری و یک جنگجوی نظامی است، که عموماً به عنوان کاپیتان مارول شناخته می‌شود دانورز جوان بدون حمایت پدر مستبد خود، به تنهایی به عنوان یک دانشجوی امیدوار به نیروی هوایی پیوست، و به سرعت به درجه سرگرد به عنوان یک مامور اطلاعاتی ارتقا یافت. در نهایت، زمانی که یک سرباز کری به نام کاپیتان مار-ول به ناسا نفوذ کرد، به او ماموریت داده شد تا رئیس امنیت ناسا باشد. دانورز که به طور تصادفی در معرض ماشین روان-مگنیترون قرار گرفت، با انرژی از گروه‌های کری نگا-باند مار-ول حک شد، که در سطح ژنتیکی دگرگون شد و توانایی‌های قدرتمندی به دست آورد. او در ابتدا نام خانم مارول را برگزید. به‌عنوان یک انتقام‌جو، پس از حمله مارکوس شرور و جهش‌یافته تروریستی معروف به Rogue، که برای همیشه قدرت‌ها، خاطرات و حتی شخصیت او را جذب کرد، زندگی او از کنترل او خارج شد.

در یک فرآیند بسیار طولانی، دانورز توانایی‌های خود را بازیابی کرد، او همچنین متحد ایکس من، استارجمر ها، اونجرز و گاردینز آو گلکسی است. قدرت های هسته ای هستند که او را در جایگاه بالاتر از یمیر قرار میدهند (نقطه ضعف یمیر هر چیز داغ است، کپ مارول هم که قدرت های هسته ای داره و بقیش معلومه, از اونجایی که ثور توانسته با یورمونگاد برابری کند ، احتمالا کاپیتان مارول هم بتواند)


۸۵. اوریون:

در کودکی، در یک تلاش صلح بین New Genesis و Apokolips با اسکات فری معامله شد. او که به عنوان فرزند پدر بزرگ ایزایا بزرگ شد، به او آموزش دادند که خشم و عصبانیت خود را کنترل کند و تبدیل به قدرتمندترین جنگجوی جهان شد. این به خودی خود کار آسانی نبود، با توجه به اینکه میراث او با خشم Darkseid وحشیانه و بی رحم می جوشید. یادگیری چگونگی کنترل طبیعت تاریک او بخش زیادی از جوانی اوریون را به خود اختصاص داد، اما با رشد او، دوستانش در میان خدایان جدید، به ویژه لایتری، به او کمک کردند تا خشم خود را هدایت کند.

Orion توانست معادله Anti-Life را بدست آورد (منبعی که Darkseid در جستجوی آن بود). او سپس به آپوکولیپس رفت و در مورد تولدش با دارکساید روبرو شد و در نهایت برای کنترل آپوکولیپس مبارزه کرد (او از استفاده از معادله ضد زندگی به دلیل مسائل غرور و به دست آوردن سرنوشت بدون کمک خودداری کرد). او دارکسید را شکست داد و کنترل آپوکولیپس را به دست آورد. با معادله ضد حیات، اوریون به زمین رفت تا ایجاد صلح بین کهکشانی را آغاز کند. او زمین را به جهانی مانند اتوپیایی تبدیل کرد که شروع به برهم زدن تعادل کیهان کرد. مشخص شد که دارکساید در کنار مترون به اوریون اجازه دادند تا او را شکست دهد، بنابراین او می‌توانست پتانسیل معادله ضد زندگی را درک کند. اوریون بعداً مجبور شد قدرت معادله ضد زندگی را رها کند و تصمیم گرفت که این معادله به بهترین شکل ممکن باشد، زیرا استفاده او از قدرت های آن، اصول اراده آزاد را نقض می کرد و برابر با استبداد بود.

مهمترین فیت این شخصیت مقاومت جلو هیت ویژن دارکساید (همان اشعه معروف چشمان دارک ساید) است ، همچنین یک دوره با دارکساید یکی شده بود ولی دارکساید خودش را جدا کرد و باعث مرگ اوریون شد اما بدلیل اینکه اوریون باعث زنده بودن دارکساید در اون دوره بود تصمیم گرفت با هیت ویژنش به اوریون جانی دوباره ببخشد.


۸۴. هلا:

او دختر لوکی خدای شرارت آزگارد و نوه اودین است در هنگام تولد هلا اودین فهمید که او بسیار قدرتمند است و باید محار شود. به همین دلیل بعد از گذشت چند سال هلا را به فرمانروایی هل هایم (جایی که روح افرادی که به واسطه پیری و مریضی به آنجا میرفت) و نیفلهایم رساند اما هلا حریص بود او دوست داشت تا والهالا (جایی که روح جنگجویان به آنجا میرفت) را نیز در قلمرو خود داشته باشد و از این رو به دشمنی با اودین، ثور و امپراطوری آزگارد دامن زد. (البته اشتباه نشود که هلا در دنیای سینمایی مارول خواهر ثور و لوکی و دختر اودینه اما در کمیک دختر لوکیه).


۸۳. تانوس – سوپرگرل:

تانوس در تیتان، یکی از قمرهای زحل به دنیا آمده‌است و فرزند دو جاودان به نام‌های عالارس و سوی-سان می‌باشد. تانوس شیفته مرگ می‌شود، ایزد مرگ را می‌ پرستد و عاشق تجسم فیزیکی آن یعنی بانوی مرگ می‌شود. برای تایتان سیاه‌دلی مانند تانوس، دستکش آهنی بی‌نهایت همانند جام مقدس حضرت عیسی بود؛ جایزه‌ای نهایی که بیش از هرچیزی، طمع به‌دست آوردن آن را داشت. و به آن رسید اما با فداکاری های قهرمانان مارول، سرانجام چه در کمیک و چه در دنیای سینمایی شکست خورد. آسیب زدن به تانوس حتی بدون داشتن سنگ های ابدیت نیز کار غیر ممکنی است. تانوس از رفلکس، سرعت و دوام ابرانسانی، انحراف زمان و ابعاد، و مهارت مبارزاتی تن به تن بسیار بالایی برخوردار است.

کارا زور ال دختر عموی سوپرمن ، فرزند زور ال و آلورا است ، او توانسته پسرعمویش را شکست دهد ، یکی از آواتار های دارکساید را شکسست دهد و کره ماه را با یک مشت پودر کند! او کنترل رو قدرت هایش ندارد ، سرانجام در کمیک کرایسز آن اینفینیتی ارتز توسط آنتی مانیتور کشته شد!


۸۲. هاوک من – واندروومن:

دایانا پرنس یا دایانا آو تمیسیرا ملقب به واندروومن، یکی از قدرتمندترین اعضای جاستیس لیگه. ​​​​​​خود واندروومن سابقه شکسن دادن سوپرمن رو داره، فانتوم استرنجر رو یکبار در نیو ۵۲ و یک بار در ریبرث شکست داد، و خب ضد شاهکارهایی هایی مثل شکست خوردن از آکوامن هم داره.

هاوک من: در دوران مصر باستان، شاهزاده خوفو درگیر دشمنی با رقیب خود، کشیش مصری “هفثت” است. هفثت در نهایت خوفو و همسر وی چی-آرا را دستگیر کرده و آن‌ها را می‌کشد. هزاران سال بعد، در سال ۱۹۴۰، خوفو به عنوان باستان‌شناس آمریکایی، کارتر هال، و چی-آرا به عنوان، شیئرا سندرز دوباره متولد می‌شوند.

خود هفثت نیز به عنوان یک دانشمند به نام آنتون هستور در زندگی بعدی حلول می‌کند. کارتر هال بمحض پیدا کردن چاقوی باستانی که هفثت برای کشتن او استفاده کرد، دوباره خاطرات خود را از زندگی گذشته به یاد می‌آورد و هستور را نیز به عنوان کشیش شیطانی دوباره زاده شده می‌شناسد. فلز خیالی «Nth» سیارهٔ ثاناگار بکار رفته شده در چکمه‌ها، کمربند و بال‌ها، به او اجازه پرواز و غلبه بر نیروی گرانش می‌دهد. این فلز همچنین باعث افزایش قدرت، سرعت، مقاومت در برابر دمای بالا در حین پرواز، بینایی و التیام یافتن سریع او می‌شود.

با توجه به تجسم‌های متعدد و بهره‌مندی از خاطرات آن‌ها، خوفو/هال در استفاده از انواع سلاح‌های مختلف مهارت بالایی دارد. هاوک من از انواع سلاح‌های سرد باستانی نظیر سپر، خنجر، گرز، نیزه، تبرزین و مچ‌بند برخوردار است. همچنین گرز هاوک من توانایی اسیب زدن به سوپرمن را دارد . یکی از نسخه های هاوک من که نگهبان کوره نام دارد توانایی شکست دادن شخصیت های کیهانی را نیز دارا است.


۸۱. هایپریون – لوکی:

لوکی:

لوکی لاوفیسون , خدای حیله گر، خدای شیطنت و دروغ گویی ,یکی از اعضای هیولاهای فراست غول های جوتونهایم است، اما در میان آسگاردی ها، گروهی از افراد را پذیرفته و بزرگ کرد. اودین از بعد آسگارد، او که نسبت به بقیه نژادش کوچکتر به دنیا آمد و توسط پدرش لاوفی طرد شد، پذیرفت. اودین او به آسگارد برد تا در کنار برادر خوانده‌اش ثور بزرگ شود. او توسط انسان های معروف به وایکینگ ها پرستش شد و بخشی از اساطیر نورس شد. لوکی پس از اطلاع از اصل واقعی برادرش نسبت به او حسادت کرد و علیه او و آسگارد نقشه کشی کرد. مداخله کیهانی بعدی او منجر به تشکیل انتقام جویان “قدرتمندترین قهرمانان زمین” شد. ، همچنین او باعث شد تا ثور تبدیل به قورباغه شود!

هایپریون:

ابر موجودی که به عنوان هایپریون شناخته می شود در کودکی به زمین آمد و به عنوان تنها بازمانده از نژاد ابدیان از دنیایی در حال مرگ فرستاده شد. انسانی به نام پدر او را تحت نام مارکوس میلتون بزرگ کرد و اخلاق جامعه را به او آموخت. او در بزرگسالی به ابرقهرمانی معروف به هایپریون تبدیل شد و در کنار تیمی از ابرانسان‌ها به نام اسکادران عالی از جهان محافظت کرد. یک روز جهان او و دیگری شروع به برخورد کردند. در حالی که او تلاش می کرد از نابودی واقعیت خود جلوگیری کند، در خلا باقی ماند که جهان ویران شده اش زمانی اشغال شده بود، به عنوان تنها بازمانده در نیستی شناور.


۸۰. هالک:

به شخصه فک نمیکنم بجز قبایل بومی آمازون کسی در دنیا باشه که اسم هالک رو نشنیده باشه. این موجود همیشه عصبانی سبز و قدرتمند رو. ما نمیخوایم در مورد شخصیت هالک بحث کنیم چون همتون دربارش میدونین. در دنیای مزخرف سینمایی مارول هم که تا میتونستن به شخصیت هالک گند زدن. اما اون چیزی که در دنیایی سینمایی هست با کمیک از زمین تا آسمون فرق داره. در کمیک هالک نسخه های متفاوت و عجیبی داره (من جمله هالک خاکستری که شهاب سنگ دوبرابر زمین را نابود کرد و پروفسور هالک که گلادیاتور رو شکست داد) سنتری رو شکست داده و موارد بیشمار دیگر.


۷۰. گرین اسکار:

اسکار (Skaar) فرزند شخصیت ابرقهرمانی هالک و و کایرا اولدسترانگ است. بعد از تبعید هالک به سیاره هالک، او با شخصیت کایرا که یکی از جنگجویان “رد کینگ” شاه سیاره بود آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند. کایرا دو فرزند برای هالک به دنیا آورد که یکی از آنها اسکار نام داشت. او در ابتدا فکر می کرد که پدرش مسبب مرگ مادرش است، ولی وقتی متوجه اشتباهش شد، با هالک آشتی کرد و به یار او تبدیل شد. اسکار قدرت های پدر و مادرش را با هم دارد. قدرت باستانی ای که از مادرش به ارث برده است این توانایی را به او می دهد که انرژی های داخلی و زمین ساختی سیاره ها را هدایت کرده، یعنی اگر بخواهد می تواند سیاره ها را نابود کرده و یا شکل و ساختار آنها را بطور کامل تغییر دهد.


۷۸. ثور:

ثور اودین سان ، خدای تاندر و فرزند اودین، یکی از قدرتمندترین انتقام جویان است او سابقه تاریخی بسیاری دارد و دوران باستان پرستیده می شد. او سلاح هایی همچون میولنیر، یارن بی یورن و استورم بریکر دارد که باعث می شود او تبدیل به یکی از قدرتمند ترین انتقام جویان در طول تاریخ شود. نسخه های بیشمار دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی چند تای آنها می پردازیم.


۷۷. سوپرمن – شزم:

کال ال بیگانه ای پولادین از اعماق فضا آمده و بر زمین تبدیل به منجی و خدای آنها شد. سوپرمن یکی از نمادین ترین شخصیت ها است  نیازی به معرفی ندارد. بهترین شاهکار های او در کمیک زدن ایمپریکس و ناک‌ اوت کردن چند عدد از آواتار های دارکسایده. و البته بعد کمیک ها بحران قدرت ناشناخته ای بنام سوپرفلار داره که به راحتی کهکشان پودر می‌کنه. همچنین او و اوریون تنها افرادی هستند که جلو هیت ویژن دارکساید می‌توانند مقاومت کنند.

اما شزم کسی که بار ها با سوپرمن جنگیده و حاصلش یکبار تساوی یکبار پیروزی یکبار شکست البته بعد بحران، یکبار سوپرمن کل جاستیس لیگ من جمله شزم را شکست داد، بار دیگر تساوی (به لطف دخالت جاستیس لیگ) و بار دیگر با دوتا صاعقه سوپرمن رو شکست داد. او توانست به کمک سوپرمن کتاب بینهایت رو بلند کند که وزنش اندازه مالتیورسه، با اسپیر آو دستنی (یک نیزه جادویی) اسپکتر رو زد، با میزبان اکلیپسو جنگید و دوبار واندروومن رو شکست داد.


۷۶. بلک آدام – زئوس (دیسی):

زئوس دیسی کسی است که واندروومن را خلق کرد ، در نبرد با سوپرمن نزدیک بود او را نابود کند و در نهایت توسط آواتار تازه به بلوغ رسیده دارکساید کشته شد ،

بلک آدام نیز دشمن خونی شخصیت شزم است. او شزم رو با سه حرکت در کمیک های ریبرث ناک اوت کرد. شزم هم سوپرمن رو با دوتا صاعقه شکست داد. سوپرمن هم یک نبرد با زئوس داشت که نزدیک بود شکست بخورد و خب مسلما بلک آدام از امثال شزم و سوپرمن قدرتمندتر است. و بصورت تقریبی با این منطق که بلک آدام و زئوس هردو از سوپرمن و شزم قدرتمندترن، تاحدودی برابر حساب میشوند.


۷۵. اولترامن:

همزاد شرور سوپرمن که عضو سندیکت جنایت است ، کتاب بینهایت را بدون کمک کسی بلند کرد ، بلک آدام رو شدادکست و …، این موارد نشون میده که از سوپرمن قدرتمندتره و در ضعیفترین حالت با اون برابره، درکل اولترامن قدرتمندتر از بلک آدام و سوپرمن است.


۷۴. سنتری:

سنتری  همان سوپرمن دنیای مارول است با قدرت های نسبتاً بیشتر. رابرت رینولدز که یک فرد بی‌اهمیت حساب می‌آمد، اما بعد از قورت دادن فرمول یک ابرسرباز، تبدیل به سنتری شد. نکته مهم درباره سنتری اینه که اون یک نسخه بد از خودش داره بنام وید که در درونش زندگی میکنه و باعث نابودی میلیون ها انسان شده. میشه گفت که سنتری جاودانه و به جز وید ، هیچ نقطه‌ی دیگری در بدنش آسیب پذیر نیست. او توانایی های زیادی از جمله تغییر شکل، دستکاری مواد، دورجنبی، نامرئی شدن، حرکت با سرعت نور و انتقال فکر داره. سنتری اونقدر قوی هست که تونسته مرد مولکولی رو هم شکست بده.


۷۳. کاپیتان اتم:

ناتانیل آدام داوطلب شد تا در آزمایشی شرکت کند که توسط یک مرکز تحقیقاتی به نام Continuum انجام شد. در این مرکز، تحقیقات دکتر مگالا بر روی میدان کوانتومی و “انتقال ابعادی از طریق نظریه M” متمرکز شد. از آدام خواسته شد تا کشتی انتقال ابعادی را هدایت کند اما به نظر می رسد در طول آزمایش اتمیزه شده است. به زودی پس از آن، او دوباره ظاهر شد، که اکنون یک شکل زندگی مبتنی بر انرژی است. به گفته دکتر مگالا، توانایی‌های کاپیتان اتم عمدتاً ماهیت هسته‌ای دارد و شامل ضربه زدن به نیروی هسته‌ای قوی است، انرژی که پروتون‌ها و نوترون‌ها را در هسته متصل می‌کند. اتم های فیزیکی آدم دائماً در حال جدا شدن هستند و به او قدرتی باورنکردنی می دهند. از قدرت های کاپیتان اتم میتوان به: دستکاری میدان کوانتومی، از هم پاشیدگی و بازسازی مولکولی، التیامبخشی، تغییر اندازه، تلپورت، زره کوانتومی و بیشمار توانایی های دیگر اشاره کرد.


۷۲. زئوس (مارول) – هایفادر:

زئوس کوچکترین پسر تیتان کرونوس و رئا، فرزندان ایزد آسمان اورانوس و ایزدبانوی کهن زمین گایا به‌شمار می‌رود. او قوی‌ترین عضو و فرمانروای المپ نشینان، نژادی از ابعاد ماوراء و ابرانسانی محسوب می‌شود. او پدرش را کشت و جایگاه او را به عنوان پدر آسمان در قلمرو المپ گرفت. زئوس ایزد آذرخش المپ نشینان و پدر هرکول است، زئوس آنقدر قدرتمند است که در نبردی با هالک، با دو مشت هالک را به زانو درآورد.

فرمانروای سیاره نیو جنسیس (New Genesis) و رقیب خود دارک‌ساید. های‌فادر با یک ضربه استپن‌ولف (Steppenwolf) را شکست داده، از حمله دارک‌ساید با دستکش کشنده (Killing Glove) جان سالم به در برده و تا سورس وال (Source Wall) در انتهای دنیای دی‌سی سفر کرده است. جای شکی در قدرت حمله، پایداری و سرعت های‌فادر وجود ندارد. های‌فادر رهبری خدایان نوین (New Gods) قدرتمندی مثل اوراین (Orion) و لایتری (Lightray) و ارتش آن‌ها را بر عهده دارد. نفوذ های‌فادر بر چنین موجوداتی جانشین حضور کم او در دنیای دی‌سی می‌شود. با قدرت‌های شخصی فراوان، ترکیبی از توانایی‌های نیرومند، قدرت‌هایی که در عصایش دارد و تحت اختیار داشتن ارتشی از خدایان، منطقی به نظر می‌رسد که چرا جنگ بین سیاره‌های نیو جنسیس و آپوکالیپس (Apokolips) این قدر طول کشیده است.


۷۱. نال:

نال یک خدای شیطانی باستانی بود که قدمتش به قبل از سلستیال ها بر می گردد. نال که به خدایسیمبیوت ها و خدای تاریکی معروف است، توانسته به کمک شمشیر معروفش نکرو (All-Black the Necrosword)، که ثور با به دست آوردن آن به نکرو ثور تبدیل شد سلستیال ها را شکست دهد و سر یکی از آنها را جدا کند که اشاراتی به این سر جدا شده در فیلم نگهبانان کهکشان شده بود. نال از قدرت های کیهانی خاصی برخوردار است که عبارتند از:

دوام، سرعت و قدرت ابرانسانی، بوجود آوردن و احضار قدرت تاریک مطلق که به Umbrakinesis معروف است. دستکاری در انرژی و مخصوصاً انرژی تاریک. توانایی تغییر شکل و زوددرمانی و ایجاد نژاد هایی از موجودات بیگانه مانند سیمبیوت ها و مصون ماندن از هر نوع بیماری و سموم.

در کل نال دانی کیتس از سنتری ضعیفتره (انرژی خام سنتری) کازمیک کیوب و اینکه ثور هم تونست فکش رو بکنه، خب حتما میگید نال شکستش داد، اما خب این از ضعف نویسندست) اما نال جیسون آرون شاید از سنتری قدرتمندتر باشه و دلیل اینکه نال بالاتر از زئوس ماروله این است که گور زئوس رو ناک اوت کرد و گور هم از نال ضعیفتره.


۷۰. سلستیال ها:

سلستیال ها مخلوقاتی مانند انسان و بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند و از قدیمی ترین نژادهای فضایی در جهان مارول به‌شمار می‌روند. اریجین سلستیال ها و اینکه آنها از کجا آمده اند معلوم نیست اما آنچیزی که معلوم است این است که آنها نژادی با اندازه ۲۰۰۰ پایی از مهندسین فضایی هستند که روی نژاد های ضعیف آزمایش می کنند. از مخلوقات آنها می توان به «اترنالز» اشاره کرد.


۶۹. گالاکتوس:

قبل از اینکه گالاکتوس، جهان خوار بشود، گالاکتوس فقط یک موجود بیگانه عادی بود. طی اتفاقاتی که در زمان بیگ بنگ رخ داد گالاکتوس دارای قدرت بسیار زیادی شد بطوری که می توانست سیارات را ببلعد و اگر سیاره ها را نخورد، قدرتش کم می شود بنابراین مجبور است برای زنده ماندن سیاره بخورد. اگر از گرسنگی بمیرد هر چیزی در فاصله ۵۰ سال نوری را نابود می کند. گلاکتوس از توانایی های کیهانی خاصی برخوردار است که هیچ کس در تاریخ کمیک چنین قدرت هایی را ندارد. همچنین یکی مخرب ترین سلاح عالم مارول که همان نفی کننده نهای است در اختیار اوست اما با تمام این قدرت ها، گالاکتوس قادر مطلق نیست و از افرادی همچون بیاندر ، دختر سنجابی ، هرالد آو ثاندر ، فرانکلین ریچاردز ، فینیکس و سیلور سرفر شکست خورده است. تاریخچه شخصیت گالاکتوس در کمیک بسیار طولانی است و از بحث ما خارج است.


۶۸. ایمپریکس:

اگر بخواهیم در یک جمله ایمپریکس را تعریف کنیم باید بگوییم او گالاکتوس دنیای دی سی است. یک موجود عظیم کیهانی که از بیگ بنگ تا به امروز در حال نابودی جهان هاست. موجودی کیهانی با قدرت های کیهانی مبتنی بر انرژی که هیچ ابرقهرمان و ضدقهرمانی دوست ندارد با او وارد جنگ شود. ایمپریکس آنقدر قدرتمند است که برای شکست دادنش بتمن، دارک ساید، دومزدی، لکس لوتر و برینیاک با هم متحد شدند. او در حمله خود به زمین موفق شد حدود ۸ میلیون نفر را نابود کند که در بین آنها قهرمانانی مانند ملکه هیپولیتا، ماکسیما، آکوامن و جنرال لین کشته شدند. البته همه بجز ماکسیما بعد از مدتی به زندگی بازگشتند. با این وجود ایمپریکس در برابر انرژی های عظیم کیهانی ناتوان است.


۶۷. سیلور سرفر:

 

قبل از اینکه اون به حالت امروزی خودش دربیاد، یک موجود فضایی معمولی و انسان دوست بود. تا اینکه گالاکتوس قصد کرد تا سیاره موج سوار نقره ای را بخوره. اون با یک سفینه به سمت گالاکتوس پرواز کرد و گفت: من چه کاری باید انجام دهم تا شما از خوردن سیاره من منصرف بشین؟” گالاکتوس گفت: می تونی برده من باشی و به دنبال جهان های دیگر برای خورده شدن توسط من باشی. سیلور سورفر قبول کرد و گالاکتوس او را به شکل نقره ای اش که همه میشناسیم در آورد. موج سوار قدرت های کیهانی بالایی داره و مشخصه اصلی اون تخته نقره ایش هستش که میتونه هرچیزی رو تو خودش نابود کنه.


۶۶. اودین (مارول):

اودین، خالق انسان ها در دنیای مارول، پدر ثور، حاکم آسگارد و محافظ نه قلمرو است. ما اودین رو در دنیای سینمایی مارول دیدیم ولی قدرتش یک صدم اودین کمیک هم نبود. اون قدرتهاش انقدر زیاده که به راحتی افرادی مثل تانوس و موج سوار نقره ای رو به زانو در آورده و گالاکتوس هم حریفش نمیشه. منبع قدرت های اودین از یک انرژی کیهانی عظیم به نام «نیروی اودین» نشات می گیرد. نیروی اودین یکی از برترین انرژی های جادویی/کیهانی در جهان مارول است که از درخت جهان نشات می گیرد. این انرژی قدرت هایی همچون ذهن خوانی، جادو، دوام و قدرت کیهانی، تغییر در واقعیت و تله پاتی داره. این انرژی قابل انتقال دادن به شخص دیگری هم هست و منبع قدرت نیزه گانگنیر محسوب می شه. البته نکته مهم درباره این قدرت اینکه که این انرژی رو باید شارژ کرد. بنابراین اودین هر چند مدت به خواب میره تا این انرژی رو دوباره شارژ کنه.


۶۵. نکرو کینگ ثور

پس از اینکه اولد کینگ ثور با نکروسورد گره خورد برای شکست گالاکتوس، تبدیل شد به نکرو کینگ ثور .

از شاهکار های این شخصیت میتوان به شکست دادن گالاکتوس اشاره کرد. حالا چرا بالاتر از اودینه؟ اولد کینگ ثور برابر یا قدرتمندتر از اودینه، و اولد کینگ ثور به همراه نکروسورد تبدیل میشه به نکرو کینگ ثور که به مراتب از امثال اودین قدرتمندتره !


۶۴. منگوگ:منگوگ یا مانگوگ مجموع نفرت میلیار‌د‌ها میلیارد تن از نژادی فضایی است که پس از یورش آن‌ها به ازگارد توسط اودین، حکمران ازگارد خنثی شد و هدف نهایش نابودی آزگارد است. نفرت و خشم، محرک‌های اصلی منگوگ هستند که قدرت بی‌نظیری به او اعطا می‌کنند. برای مثال دشمنانش هرچقدر که از بترسند قدرت او افزایش پیدا می کند. او به راحتی می تواند پتک ثور را بلند کند و شکست دادن شخصیت هایی مانند هالک و کاپیتان مارول برایش مثل آب خوردن می ماند. امثال اودین هم حتی از او میترسند.


۶۳. بلک وینتر:

بلک وینتر برای اولین بار در ثور ۲۰۲۰ معرفی شد ، موجودی بود که مثل آب خوردن یونیورس میخورد، تا اینکه هرالد آو ثاندر / کازمیک کینگ ثور با جذب گالاکتوس او را شکست داد، هنوز پیشینه او معلوم نیست.


۶۲. کازمیک کینگ ثور:

کازمیک کینگ ثور یا بعنوان اسم رسمیش هرالد آو ثاندر ، جز قدرتمندترین ورژن های ثور هست! در یک کلام او از طیف وسیعی از نسخه های ثور قدرتمندتر است. او توانست آسیب شدیدی به گالاکتوس بزند و نهایتا توانست با استفاده از جذب گالان ، بلک وینتر را شکست دهد!


۶۱. سوپرمن پرایم وان میلیون – اودین (دیسی):

داستان دیسی وان میلیون کمپانی دی سی در قرن ۸۵۳ اتفاق می افتد. در آن دوران هنوز سوپرمن زنده است اما تمام دوستان و خانواده خود را از دست داده است. در طی این داستان، شخصیت سولاریس نقشه ای برای قتل سوپرمن کشیده بود اما سوپرمن به درون خورشید می رود و ۱۵ هزار سال در آنجا می ماند. بعد از ۱۵ هزار سال سوپرمن از خورشید بیرون می آید اما تمام بدنش طلایی شده بود و قدرت هایش نیز در حد یک شخصیت یونیورسال کیهانی افزایش پیدا کرده بود.

دوتا نکته :

خواهشمندم که سوپرمن پرایم نگویید زیرا سوپرمن پرایم با سوپرمن پرایم وان میلیون متفاوت است!!! سوپرمن پرایم وان میلیون سومین ورژن قدرتمند سوپرمن است که اینجا گفتیم اما سوپرمن پرایم ورژن ادالت سوپربوی پرایمه

نکته دوم:

یه چیزی علم عثمان شده که سون ددلی سینز یا همون هفت گناه کبیره او را شکنجه کرده اند. این اتفاق تو کمیک فیوچر استیت افتاد اما نکته اینجاست که کل اون ایونت حول یک آینده احتمالی یا همون پاسیبل فیوچر رخ میدهد! ما بینهایت پاسیبل فیوچر داریم، حالا یک بینهایتم ((احتمال)) داره که این اتفاق یعنی شکنجه پرایم وان میلیون رخ دهد.

اما اودین دیسی، خب شاهکار های این کاراکتر خلق یونیورس, خلق تایم لاین، دستکاری انرژی، دستکاری ماده، دستکاری فضا-زمان و دستکاری واقعیته. همچنین جادوی سطح ۱۰ از ۱۰ داره توانایی پرواز و تلپورت و بی جسمی هم داره.


۶۰. یوگا خان:

یوگا خان پدرسالار سابق آپوکولیپس و اولین حاکم آن بود. اگرچه آپوکولیپس قدرتمندترین امپراتوری جهان بود و خود او یکی از قدرتمندترین موجودات موجود بود، اما هیچ یک از اینها برای یوگا خان کافی نبود. یوگا خان که خواستار دانش مطلق و قدرت مطلق بود، علیرغم هشدارهای ایزایا، تلاش کرد تا از سد دیوار منبع بشکند اما شکست خورد زیرا موانع حتی برای قدرت او نیز بسیار قوی بودند. در نتیجه غرور خود، یوگا خان به یکی از غول‌های آسمانی تبدیل شد که هزاران سال در کهکشان پرومته به‌عنوان اسیر درمانده به دام افتاده بود. همسر یوگا خان، هگرا، بعداً با دسیسه‌های پسرشان اوکساس، معروف به دارکساید، که کنترل آپوکولیپس را در دست گرفت و تاج و تخت را برای خود به دست آورد، مرد.

پس از چندین سال تلاش، یوگا خان سرانجام پیوندهای خود را شکست. او سیاره مجاور Velos را همراه با جهان های بی شمار دیگری برای بازیابی قدرت خود مصرف کرد. بازگشت او به موجودیت زنده حتی از پسرش دارکسید تهدیدی بزرگتر برای زندگی بود. خان پس از تخلیه دنیای دیگری و کسب قدرت بیشتر، به آپوکولیپس آمد.

برای اولین بار در زندگی اش، دارکساید با وجود شجاعتش که ادعا می کرد خان گذشته و او آینده است، ترسیده بود. خان او را مهار کرد و به طعنه پرسید که آیا قرار است پدرش را در آغوش بگیرد؟ خان حکمرانی خود را بر آپوکولیپس پس گرفت و زندگی را دو برابر برای مردم سخت‌تر کرد. دساد به او قول وفاداری داد و به او گفت که خدمتش به دارکساید دروغ بوده است. خان به او یادآوری کرد که همسر محبوبش هگرا را مسموم کرده. سپس خان ارتباط با سورس را قطع کرد و Boom Tubes و Mother Boxes را از کار انداخت. یوگا خان یک بار دیگر توجه خود را به سورس وال معطوف کرد، جایی که هایفادر سعی کرد با هشدار دادن دوباره به او در مورد محدودیت های خدایی، او را متوقف کند. و درست مثل قبل، خان او را نادیده گرفت و بدن او را به انرژی اولیه تبدیل کرد تا بتواند وارد منبع شود. تلاش دوم او موفق‌تر از اولین تلاشش نبود و بار دیگر در کهکشان پرومته زندانی شد.


۵۹-گانتث – کرونا:

کرونا یک موجود باستانی متولد سیاره مالتوس بود که عطش بسیاری به انجام آزمایشات کیهانی داشت. او ماشینی را می سازد که سد زمانی را سوراخ می کند و باعث شکستگی جهانی و بوجود آمدن جهان های موازی می شود. نگهبانان جهان سرانجام موفق به نابود کردن کرونا می شوند اما او بطور کامل نابود نشد و بعد از مدتی نکرون او را به حالت اولیه خود برمیگرداند. در دوره ای کرون جهان های بیشماری را از بین برد تا در نهایت به دنیای مارول و شخصیت گرند مستر رسید. و برای اینکه دنیای مارول را نابود نکند، وارد بازی ای با گرند مستر شد. کرون انتقام جویان و گرند مستر لیگ عدالت را انتخاب می کند و اگر تیم کرون پیروز می شد، باید دنیای مارول نابود می شد. خوشبختانه قهرمانان ماهیت داستان را فهمیدند و لیگ عدالت پیروز نبرد شد اما کرون به گرند مستر حمله کرد و قصد کرد تا دنیاهای مارول و دی سی را بطور کامل نابود کند که اسپکتر ظاهر شد و جلوی او را گرفت، و بعد از آن جهان ها را بحالت اولیه خود بازگرداند.

همچنین گانتث یکی از گاردینز آو یونیورسه (ناظران مالتیورس و مأموران سورس) دی سی است که قدرت های کیهانی بسیاری دارد.


۵۸. فرانکلین ریچاردز (ادالت):

فرانکلین ریچاردز فرزند آقای شگفت انگیز و زن نامرئی، قدرتمندترین جهش یافته دنیای مارول (البته جدیدا معلوم شد که جهش یافته نیست) از دیدگاه گالاکتوس و بسیاری از دوستداران دنیای کمیک بوکی است. قدرت های او غیر قابل وصف و در حد کیهانی می باشد و این توانایی را دارد که در زمان، مکان، فیزیک، و هر چیزی که فکرش را بکنید، دخالت کرده و آنرا دستکاری کند. در ادامه به معرفی بخشی توانایی ها شاکار های او می پردازیم.

فرانکلین آنقدر قدرتمند است که در کودکی توانسته است جهان های جیبی بسیاری را خلق کند. او در بزرگسالی توانست گالاکتوس را به پیشگام خود تبدیل کند. او توانسته است یک سلستیال را نابود کند. او توانایی تغییر در سطح ملکولی و فراتر از آن و کنترل کامل بر جهان کوانتومی را دارد. فرانکلین قادر به سفر در گذشته و آینده می باشد. به هیچ وجه نابود نمی شود و در صورت نابود شدن جسم او، آگاهی او به بدنی دیگر انتقال پیدا می کند. با تمام این موارد، قدرت های فرانکلین در اثر استفاده بیش از حد، کاهش پیدا می کند.


۵۷. هل بت – آواتار های دارکساید:

هل بت زره قدرتمند بتمن است که فلش با دویدن روش سطحش را صاف کرد ، سایبورگ بخش تکنولوژیش رو به عهده داشت و سوپرمن آهنگریش رو کرد، بتمن با استفاده از این زره توانست یکی از آواتار های دارکساید بنام کلون اپاکلیپس رو شکست بده، اما متاسفانه این زره از تمام انرژی بدن میزبان استفاده می‌کنه من جمله سلول های خاکستری… که باعث دیوانگی و مرگ می شود.

اما آواتار های دارکساید کرکتر های قدرتمندی هستند که میتوان آنها را شخصیت های کیانی دانست، دارکساید درون کریستالی آنتی لایف را نگه داشته است، مادرباکس را دارد. سرعت وحشتناک زیادی دارن که میتونن تنها در عرض چند ثانیه به سورس وال برسند، همچنین جنبه منفی دث آو اندلس رو زندانی کرده اند، زئوس دیسی را کشته است، اما توسط کرکتر هایی همچون هل بت ، سوپرمن ، واندروومن و سوپرگرل و فلش گاد آو دث شکست خورده اند. تنها اوریون و سوپرمن توانایی مقاومت جلو هیت ویژن او را دارند، هیت ویژن او توانسته جانی دوباره به اوریون ببخشه!


۵۶. لیدی دث:

لیدی دث نیز یکی از موجوداتی است که از بیگ بنگ ایجاد شده است. او نیز مانند سه همتای کیهانی خود یک قادر مطلق است که عموماً در کمیک به شکل زن نشان داده می شود. مرگ در کمیک های مارول به عنوان یک اسکلت زن به تصویر کشیده می شود، با این وجود می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. مرگ برای او معنی ندارد برای اینکه او خود مرگ است و هر کسی در سطح یونیورس را که بخواهد، می تواند نابود کند. او به ندرت صحبت می‌کند و معمولاً خادم‌هایش به جای او سخنوری می‌کنند. مرگ همان کسی است که تانوس عاشق او شده بود.


۵۵. بارباتوس:

بارباتوس خدای خفاش ها ، کسیست که مدعی شده که خفاشیست که بروس وین را در بچگیش دیدار کرده. مخلوق ورلد فورجر است، فریاد او تارهای مالتیورس را نابود میکند، کتاب های اندلس دریم را سوزاند و توانست تا دم سورس وال برود و در بعد ۶ زنده بماند و ورلد فورجر رو خارج از بعد ۶ در دارک مالتیورس بکشد و یونیورس های بیشماری را نابود کند و دوباره خلق کند. نهایتا توسط هاوک من شکست خورد، از طرفی دیگر نیز ارتشش هم توسط المنت ایکس نابود شد.


۵۴. ایترنیتی – اینفینیتی:

ابدیت آخرین موجود کیهانی مانند بی نهایت، فراموشی و مرگ است. او برادر دوقلوی اینفینیتی نیز هست. جالبه که بدونید دکتر استرنج اولین انسانی بود که با ابدیت برخورد کرد. بی نهایت یا اینفینیتی، نوعی نهاد کیهانی با قدرت مطلق و تجسم فضا در جهان هستی است. او دارای هیچ شکل فیزیکی نمی‌باشد، اما به طور همزمان در تمامی مکان‌ها حضور دارد. البته او توانایی این را دارد که خود را به شکل یک موجود انسان گونه که زن نیز هست بوجود بیارود، به همین دلیل جنسیت او را مونث می دانند. او خواهر دوقلوی ابدیت، از دیگر نهاد های کیهانی مارول می باشد. قدرت های او شامل کنترل فضا و زمان، حضور در تمام مکان ها در آن واحد، علم بی حد و حصر و جاودانگی اشاره کرد. در هر صورت اینفینیتی و ایترنیتی  نیمه یکدیگرند و از این رو برابرند .


۵۳. دریم:

رویا یا همان مورفئوس معمولاً به شکل یک مرد قد بلند دارای موهای آبی و تیره نشان داده می شود. او پروردگار دریم لندست و نمادش نیز کلاهی است که از جمجمه خدایان ساخته شده است. نکته جالب اینجاست که دریم لند اندازه یک مالتیورسه و بخشی از کره خدایان در دنیای کمیک است. همچنین سن او بیشتر از پرزنس ورتیگو  هست!


۵۲. ​​​​​​بلک ریسر – دث:

مرگ: به عنوان یک زن جوان و جذاب با لباس های سیاه معرفی می شود که سر و کار او با مردگان است. ، همچنین بسیاری او را قدرتمندترین اندلس میدانند و همینطور هم هست اما دستنی با احتساب کتابش در جایگاه بالایی نسبت به بقیه اندلس ها قرار میگیرد ، همچنین مانند بقیه اندلس ها قدمت او به قبل از پرزنس ورتیگو بر می گردد.

بلک ریسر یا همان فرشته مرگ خدایان، موجودی است که می تواند چند برابر سریع تر از سرعت نور بدود. موجودی که توسط دارک ساید برای نابود کردن آنتی مانیتور بکار گرفته شده بود و نزدیک بود آنتی مانیتور را نابود کند اما آنتی مانیتور از روی او نوعی دیگر از فلش را بوجود آورد که تنها با لمس کردن دارک ساید، آنرا نابود کرد. بلک ریسر نمودی از مرگ است و به هیچ وجه نمی توان آنرا کشت، چندین برابر سرعت نور حرکت می کند و آنقدر قدرتمند است که می تواند تنها با یک لمس کوچک، افرادی مانند، واندروومن، زئوس و دارک ساید را نابود کند. او همچنین جنبه منفی اندلس دث هست.


۵۱.  فاینال بت سوئت:

فاینال بت سوت قدرتمندترین زره بتمن که در ساخت آن المنت ایکس به کار رفته ، شاهکار هایی همچون شکست دادن جاستیس لیگ دارد ، در کل میتونیم اون رو هم رده المنت ایکس بدونیم ، المنت ایکس هم به بارباتوس و ارتشش آسیب رساند ، بنابراین به احتمال زیاد فاینال بت سوت هم اینکارو می‌کنه


۵۰. سارتور:

سارتور یک غول آتشین و فرمانروای قلمرو موسپل هایم و از دشمنان اودین و ثور است ، قدرت او نامحدود است و می تواند انرژی کیهانی را نیز دستکاری کند. البته همیشه از ثور شکست می خورد. آرزوی همیشگی او این بود که آسگارد را نابود کند.

سورتور در فیلم ثور: راگناروک حضور داشت. در ابتدای فیلم، ثور موفق به شکست دادن سورتور می شود اما در ادامه برای نابودی هلا مجبور به استفاده از آتش جاودان و برگرداندن سورتور می شود. در نهایت سورتور به کمک شمشیر شفق، توانست هلا و آزگارد را از صفحه روزگار محو کند. همچنین هل فایر سارتور توانایی سوزاندن مالتیورس رو داره


۴۹. رون کینگ ثور:

در طی حوادث Avengers Disasembled لوکی و سورتور با هم متحد شدند و توانستند آزگارد را نابود کنند. ثور با درک اینکه برای نابودی دشمنانش به قدرت های بیشتری احتیاج دارد، به همان شیوه ای متوسل شد که پدرش اودین نیز انجام داده بود. برای مثال:

اودین یک چشمش را قربانی کرد، ثور هر دو چشمش را قربانی کرد. اودین به مدت نه روز بر شاخه درخت ایگدراسیل (درخت جهان) آویزان شد، اما ثور خودش را آنقدر آویزان نگه داشت تا بمیرد. مجموع این مصیبت ها قدرتی به مراتب بیشتر از اودین به ثور بخشید و او را به موجودی با قدرت های عظیم

تبدیل کرد که آن را با نام رون کینگ ثور می شناسیم. هالا قدرت های رون کینگ ثور در چه حدی است؟ باید بگوییم قدرت های او حدی ندارد و نمی توان نهایت قدرتش را تصور کرد اما شاکارهایی در کمیک توسط این نسخه انجام گرفته است که عبارتند از:

رون کینگ ثور سایه نشینان بالا که خیلی ها آنها را بیاندر می دانند (تئوری بیاندر بودن سایه نشینان بالا) را شکست داده. چرخه رگناروک را با قدرتش متوقف کرد و رشته سرنوشت را قطع کرد تا مطمعن بشه دیگر رگناروک اتفاق نمی افتد. و موارد بیشمار دیگر.


۴۸. زاریئل – نرون:

نرون فرشته ای سقوط کرده و یکی از بزرگترین شیاطین جهنم دنیای دی سی است. خلقت نرون مشخص نیست. اما طبق گفته های خودش به زن شگفت انگیز، او از میلیار ها سال پیش و قبل از نبرد بهشت نیز وجود داشته است. با این وجود نمی توان به حرف های او اعتماد کرد زیرا او پروردگار دروغگویی است. او همیشه سعی دارد زمین را تصاحب کند و روح ابرقهرمانان را تحت کنترل خود بگیرد و از آنها استفاده های بدی بکند. نرون به عنوان یکی از قدرتمند ترین موجودات جادویی در جهان دی سی به تصویر کشیده می شود. او تقریباً غیر قابل نفوذ و غیر قابل مرگ است، جاودانه است و توانایی تغییر واقعیت و مقاومت در برابر همه نوع حمله را نیز دارد.

همچنین زاریئل فرشته محافظ زنان ، فرشته ای بود که عاشق یک زن فانی شد و به خواست خود بهشت را ترک کرد ، همچنین برای سرکوب فرشته طغیان گری بنام آسمودل که قصد بر کنار کردن و کشتن پرزنس رو داشت وارد عمل شد ، سوپرگرل با استفاده از شمشیرش دست اسپکتر رو قطع کرد ، همراه کنستانتین و فانتوم استرنجر و پرزنس و اسپکتر به کره خدایان رفت تا با محفلی که اکلیپسو و بلایت و نرون و ترایگان در آن حضور داشتند، بجنگد، متوجه شد که خالقش بزدلی بیش نیست که سال ها از بلایت هراس داشته و فانتوم استرنجر که حکم بزرگتر او را داره از ترایگان می‌ترسه، نهایتا توسط بلایت شکست خورد.


۴۷. ​​​​​اسپکتر (محدود) – اکلیپسو – فانتوم استرنجر – رادیانت – شزم د ویزارد:

ImageShazam (wizard) - WikipediaEclipso - Wikipedia

اسپکتر با نام دیگر ازتار یک موجود فوق‌طبیعی است که قدرتی تقریبا نامحدود دارد. هدف غایی و مأموریت اصلی او این است که انتقام خدا را روی انسان‌های شرور و خبیث اجرا کند و آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند. او همیشه به روح یک انسان که جان خود را از دست داده، متصل است و همین وابستگی محدودیت‌هایی را برایش به وجود می‌آورد. اسپکتر تا به امروز ۴ میزبان انسانی داشته است.

اسپکتر یکی از قدرتمندترین جادوگران و اجرام کیهانی در تمام دنیای دی‌سی به‌شمار می‌رود. درحالی که قدرت او بدون کنترل و تقریباً نامحدود است و حتی قادر به در هم شکستن جهان می‌باشد (برا مثال در یک دوره ای هفتصد جادوگر مانند دکتر فیت، شزم و… خواستند تا اسپکتر را شکست دهند ولی شکست خوردند) اما اغلب قدرت‌های او توسط پرزنس، برای جلوگیری از تأثیرات مخرب بر روی میزبان‌هایش، به سطح پایین‌تری محدود می‌شد.

رادیانت برعکس اسپکتر است. در حالی که اسپکتر تجسم انتقام خدا است، Radiant تجسم رحمت خدا است. او خواهر و نقطه مقابل اسپکتر است و دقیقاً قدرت هایی به همان اندازه دارد. او روح رحمت خداست و بر روح موجودات و افراد پاک ظاهر می شود تا آنها را به بهشت بدرقه کند ، او خواهر ورد هم هست , در سوپرمن بیاند مندراک با استفاده از کشتن پرزنس آنها (رادیانت و اسپکتر ) را هم کشت!

در ابتدا، اکلیپسو قرار بود اولین تجسم «روح خشم» و همچنین «فرشته‌ی انتقام» باشد اما بعد از گذشت مدتی تبدیل به یک شخصیت شرور شد. بعد از این اتفاق، شخصیت دیگری به نام «اسپکتر» جایگزین او شد. این شخصیت ابرشرور دنیای کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی کامیکس، در «قلب تاریکی» قرار دارد و می‌تواند هر کسی را که با این جسم برخورد می‌کند، تسخیر و جسم او را تصرف کند؛ تا به امروز، مهم‌ترین و معروف‌ترین قربانی او، بروس گوردن بوده است. به عنوان یک مخلوق الهی و مسئول طوفان بزرگ در کتاب مقدس، اکلیپسو دارای قدرت‌های جادویی گسترده با اثرات گوناگون است،  که شامل پرواز، تغییر اندازهٔ فیزیکی، آسیب‌ناپذیری، نامیرایی و تغییر آب و هوا برای خلق حوادث طبیعی است. او توانایی تسخیر هر شخصی را دارد که با او (قلب تاریکی، الماس سیاه که حاوی روح او بود) تماس بر قرار می‌کند. او با خود شمشیری به ظاهر نشکن و عرفانی حمل می‌کند. این شمشیر تا بحال توانسته اسپکتر و پرزنس دیسی را به قتل برساند . همچنین در پایان اینفینیتی فرانتیر مشخص شد که او برای دارکساید کار میکند.

فانتوم استرنجر یکی از عجیب ترین کاراکترهای دنیای دی سی است. او تنها زمانی ظاهر می‌شود که رویدادهای بزرگ نیاز به مداخله مستقیم او دارند. او شخصیتی مبهم و آگاه از همه چیز در کیهان می‌باشد. بالاخره هویت و اریجین فانتوم استرنجر در کمیک ریبرث فاش شد، او یهودا اسخریوطی حواری عیسی ناصری و خائن به مسیح است. فانتوم استرنجر جاودانه است و از تمامی علوم و فنون جادویی آگاه است. او می تواند در هر ابعادی از جمله قلمرو مردگان، بهشت، جهنم و… سفر کند، می تواند هر نوع موجودی که قابل دیده نشدن باشد را ببیند و تمامی وقایع جادویی در هرجایی از کیهان را درک کند. توانایی دستکاری کیهانی دارد و هیچکس قادر نیست به آن دروغ بگوید.

ماماراگان قبلاً بومی پادشاهی خاورمیانه کهندق بود. او در نهایت موفق شد از وحشیگری کشور بگریزد و در مقطعی بعد تبدیل به یک خدای رعد و برق رویا شد. این باعث شد که او به دایره ابدیت بپیوندد، شورایی از موجودات که جادو را از قلعه معروف به صخره ابدیت کنترل می کردند. یکی از اولین اقدامات آنها مجازات و مجازات بزرگترین متخلفان زمین بود. بنابراین آنها Phantom Stranger، Pandora و The Question to the Rock of Eternity را احضار کردند و مجازات های مختلف را برای آنها برانگیختند.

در مقطعی از تاریخ شورای جادوگران، اکثر اعضای شورا به جز مامارگان توسط بلک آدام کشته شدند. سال ها بعد، جادوگر در مقابل پاندورا ظاهر شد. او بسیار ضعیف است و به او می گوید که به تازگی قدرت خود را به یک قهرمان جدید جادو داده است که صندلی او را در شورای اکنون ویران شده خواهد گرفت. جادوگر می گوید که آمده است تا به پاندورا بگوید که او و شورا در مجازات او اشتباه کردند. او می گوید که دو عضو دیگر تثلیث مستحق مجازات خود بودند اما او فقط یک دختر کنجکاو بود و او از او طلب بخشش می کند. سپس به او می‌گوید که دیگر نمی‌تواند جعبه را باز کند و آنچه آزاد شده است را نمی‌توان پس داد. اما هنوز قدرت درون جعبه وجود داشت و باز کردن آن به قوی‌ترین یا تاریک‌ترین قلب نیاز داشت. سپس قبل از اینکه پاندورا بتواند بفهمد آن شخص چه کسی است، ناپدید میشود

بهترین شاهکار های شزم د ویزارد مجازات فانتوم استرنجر و نبرد با آزتار هست ، همچنین او و اسپکتر و فانتوم استرنجر جز ناظران مالتیورس و مأموران سورس هستند


۴۶. ورد:

وقتی پرزنس آفرینش را بوجود آورد، the word اولین چیزی است که وقتی خدا کلمه ای را به زبان آورد بوجود آمد و رسالت وجودش نیز، جنگ و نابودی با هر شخصیتی است که بخواهد در برابر پرزنس و یا خود کلمه ایستادگی کند. او به راحتی می تواند ۱۰ میلیارد سال را درون محفظه ای بگذارند در حالی که در دنیای خارج تنها ۱ ثانیه گذشته باشد. کلمه یکی از آن موجوداتی است که اسپکتر از آن وحشت دارد و phantom stranger به آن احترام می گذارد. کلمه قادر مطلق است و هیچ صدمه جسمی ای نمی بیند. با این وجود او نسبت به صدای پرزنس حساس است. همچنین او برادر رادیانت و اسپکتر است.


۴۵. نکرون:

نکرون تجسم مرگ و ظلمت است. او پادشاه عالم مردگان است و قلمرویش مکانی است که روح های مردگان، برای رسیدن به جهنم و بهشت، باید مدتی در آنجا باشند. نکرون رهبر و خالق سپاه فانوس سیاه نیز هست و در تلاش است تا با استفاده از میدان کوانتومی، قلمرو زندگان را به دنیای خود بکشاند. نکرون شخصی است که حوادث Blackest Night و هرج و مرج در زمین را بوجود آورد و قصد داشت بوسیله سلاح نهاد که در ادامه به آن اشاره می شود، دنیا را مطابق میل خود بازنویسی کند.


۴۴٫ نابو – آزتار (اسپکتر نامحدود – اسپکتر اورسول) – رائو:

ImageImageImage

منشا نابو بیش از ۱۰ میلیارد سال پیش آغاز شد. در اینجا، اندکی پس از شکل گیری جهان، دو نیروی عنصری – اربابان نظم و اربابان هرج و مرج – در آغاز مبارزه جهان برای برتری به وجود آمدند.

در جهانی به نام کیلیا، اربابان نظم خود را به عنوان اولین نژاد هوشیار در جهان نشان دادند، نژادی از موجودات جادویی بی جسم. پس از هزاره ها، حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد، یکی از اربابان نظم، از کیلیا به زمین فرود آمد و نابو حکیم، مشاور فراعنه مصر باستان شد. در زمان سلطنت فرعون رامسس (حدود ۱۲۶۰ ق.م)، نابو مشاور سلطنتی و جادوگر دربار شد. او در نبرد با Spectre که رامسس را به خاطر جنایاتش علیه عبرانیان کشت، فروتن شد.

مهمترین شاهکار های این شخصیت نبرد با آزتار است.

در آغاز، پرزنس، یگانه برتر از همه وجود داشت. ماهیت حضور چنان بود که جنبه های او نام و هویت خاص خود را داشتند. به دستور او، برخی از این جنبه ها وظایف و وظایف خاصی را بر عهده داشتند. از جمله خشم او به نام اکلیپسو، رحمت او به نام رادیانت و انتقام او به نام آزتار بود.

در گذشته ای دور، در بهشت ​​طغیان شد. یک گروه شورشی از فرشتگان به رهبری لوسیفر مورنینگ استار تلاش کردند تا کنترل بهشت ​​را از پرزنس خارج کنند. به عنوان مجازات، آنها را به جهنم انداختند، جایی که آنها موجوداتی شدند که انسان های فانی آنها را به عنوان شیاطین می شناختند. با گذشت زمان، یکی از شیاطین، موجودی به نام آزتار، آمد تا از سرکشی خود توبه کند و از حضورش طلب بخشش کند. افسانه ای در جهنم می گوید که او یک شاهزاده در میان نفرین شدگان بود. آزتار جلوی دروازه های بهشت ​​آمد و فرشته میکائیل با او روبرو شد. او در برابر مایکل سجده کرد و به اشتباه خود و مسئولیت خود در قبال کارهایی که انجام داده بود اعتراف کرد و خود را به هر مجازاتی که حضور انتخاب می کرد تقدیم کرد. قضاوت پرزنس در مورد آزتار این بود که او ظرفی برای جنبه ای از خداوند – خشم الهی – خواهد شد. حافظه و آگاهی آزتار از وجود پاک می شود. آزتار با تأسف پذیرفت، به این امید که بخشی از چیزی که زمانی بود اجازه داده شود باقی بماند. خشم خدا به آزتار وارد شد و هر چه بود را سوزاند و بقایای شکل او را به نیروی شبح تبدیل کرد.

بالاخره جی اس ای ۱۹۹۹ آزتار از حالت محدود خود خارج میشود و اتفاقات زیادی می افتد. همچنین او نابو را کشت ، مایکل هم با دو ضربه او را به قتل رساند.

زمانی در گذشته باستانی کریپتون، رائو به عنوان خدای خورشید در نظر گرفته می شد و به همین دلیل، ستاره کریپتون به افتخار او نامگذاری شد.  Erok-El، بنیانگذار سلسله خانواده El، موجوداتی را که با موهای قرمز به دنیا می‌آیند، نشانه‌ای از نفوذ الهی رائو می‌دانست و این امر را رایج کرد که همه شهروندان مرد با موهای قرمز به طور خودکار در ارتش کریپتون پذیرفته می‌شوند.

رهبر کریپتون، جاف ال، بعدها فرهنگ توحیدی را پایه گذاری کرد که در آن رائو تنها خدای تمام کریپتون بود.  کلیساها به نام رائو تأسیس شد و برای افراد معتبر معمول بود که به عنوان کشیش رائو برای خود زندگی کنند.  کسانی که مسیر رائو را دنبال می کنند اغلب به عنوان رائوئیست شناخته می شوند.


۴۳. آزمیدوال:

پس از میلیون ها سال خدمت، آزمیدوآل نسبت به حاکم خود عصبانی و تلخ شد. او بقیه را جمع کرد و برنامه ای را برای موفقیت در جایی که لوسیفر شکست خورده بود – برای فتح بهشت ​​اعلام کرد. به عنوان بخشی از نقشه خود، او حاکم فعلی جهنم، نرون، را به عنوان متحد به خدمت گرفت. نقشه او توسط زاریئل، فرشته ایگل هاست کشف شد، اما زاریئل مطمئن بود که نقشه آزمیدوال شکست خواهد خورد. مدت کوتاهی پس از کشف، زاریئل از کینگ أنجل ها درخواست کرد که فرصتی برای آمدن به زمین به شکل فانی (هرچند هنوز در ظاهر فرشته ای) به زمین بیایند. آزمیدوال از ترس اینکه زاریئل نقشه خود را فاش کند، به همراه عده ای از پیروان خود به زمین فرود آمد و به زاریئل حمله کرد. در حالی که نرون نقشه ای دیوانه وار اجرا کرد تا ماه را از مدار خارج کند، آزمیدوال و نیروهایش به زاریئل و لیگ عدالت در کالیفرنیا حمله کردند. هنگامی که سوپرمن نقشه نرون را مختل کرد، به مبارزه پیوست و آزمیدوال را به حالت توقف درآورد. زوریل اطلاعات لازم را برای فرستادن آزمیدوال و دیگران به خارج از زمین به لیگ داد.

با نزدیک شدن به عملی شدن نقشه او، آزمیدوال توسط نرون متقاعد شد که زاریئل باید حذف شود. اگر به او اجازه داده می شد که زندگی کند و کلمه از شکست آزمیدوآل بیرون می آمد، برای همیشه لکه ای بر سلطنت آزمیدوآل باقی می ماند. آزمیدوال کت و شلواری از جنس یک کودک خردسال به تن کرد و با زاریئل و فرشته سابق مایکل به زمین بازگشت. لباس گوشتی آزمیدوآل از بین رفت، اما نه قبل از اینکه او جراحات مرگباری را به مارشن منهانتر وارد کند و عشق زاریئل را به نرون بسپارد. سپس حمله او به بهشت آغاز شد – ترکیب قدرت شیاطین نرون و فرشتگان سرکش آزمیدوال به سرعت وارد بهشت شد – اما زاریئل و روح مارشن منهانتر (که تجربه ای نزدیک به مرگ داشتند) آنها را کند کرد. آزمیدوال راه خود را به سطح هفتم بهشت و به بالاترین قصر رفت – فقط برای اینکه آن را خالی پیدا کند. زاریئل توضیح داد که حضور صرفاً موجودی نیست که باید شکست بخورد، بلکه نیرویی متعالی است که همه آفرینش را در بر می گیرد. سپس حضور آزمیدوال را از قدرت او سلب کرد و او را به جهنم تبعید کرد. نرون بلافاصله پس از شکست آزمیدوال عقب نشینی کرد، زیرا می دانست که در تمام مدت این روند به همین شکل است. او حتی اجازه داد عشق زاریئل به زمین بازگردد، زیرا می دانست که این امر آزمیدوآل را بیش از پیش عذاب می دهد.


۴۲. لایف انتیتی:

نهاد یا Entity تجسم زنده نور سفید آفرینش است که همه موجودات جهان را به دنیا آورده. سرچشمه نهاد بر روی زمین است و نگهبانان جهان، همیشه در حال محافظت از آن هستند. با این حال در طی رویداد Blackest Night نهاد توسط نکرون برای از بین بردن کل حیات موجودات زنده استفاده شد که در نهایت با تلاش های هال جردن و سینسترو موفق به این کار نشد. نهاد دارای انرژی و قدرت تمام نشدنی است و می تواند واقعیت را نیز تغییر دهد. سینسترو به کمک نهاد توانست تمامی سپاه فانوس سیاه را نابود کند. همچنین نهاد منبع انرژی حلقه های سپاه فانوس سفید نیز می باشد. البته نهاد برای استفاده از قدرت های خود نیاز به میزبان دارد که سینسترو و هال جردن دو تن از آنها بودند.


۴۱. لوسیفر (دیسی):

Image

خب این لوسیفر خیلی قدرتمند نیست برعکس همتای ورتیگوش، فقط میشه گفت از همه فرشتگان قدرتمند تر است. همچنین بلیال پسر ترایگان هم او را کشت.


۴۰. تانوس با اینفینیتی استونز:

همه ی ما با این نسخه اشنا هستیم که از قویترین نسخه های تانوس است و با جمع اوری سنگ های ابدیت و قرار دادن انها روی دستکش ابدیت به خواسته خود برسد. او در طول سال ها همواره به دنبال اثبات عشقش به مرگ و به دست اوردن دل او بود. او با جمع اوری سنگ های ابدیت هدف داشت که به راحتی و با یک بشکن ساده نیمی از موجودات عالم را نابود کند و دل مرگ را بدست اورد. سنگ های بی نهایت هر یک، یک قسمت از این واقعیت را کنترل می کنند و به دارنده انها یک قدرت خاص می دهند که باعث می شود دارنده همه ی انها به نیمه قادر تبدیل میشود.


۳۹. بیاندرز:

Beyonders نژادی از موجودات فوق‌بعدی هستند که به اندازه کافی قدرتمند هستند تا سیارات را جمع‌آوری کنند. ماهیت آنها به قدری بیگانه است که محدود به جدول زمانی متوالی خود هستند که آنها را از ترک بعد خود یا سفر در زمان باز می دارد. برای هزاران سال، آنها توسط هیچ موجودی از بعد زمین مشاهده نشدند (ظاهراً حتی خود واچرز تقریباً دانای مطلق هم مشاهده نکردند). “شکل واقعی” آنها نیز ناشناخته است، زیرا هر ذهنی که آنها را مشاهده می کند، تا آنجا که می تواند تلاش می کند تا آن نیروی ناشناخته را به عنوان تصویری که می تواند درک کند، درک کند. به منظور تعامل خارج از ابعاد خود، Beyonders مجبور هستند از طریق عوامل عمل کنند. پس از آگاهی از زمین، فراتر از آن شروع به مطالعه دنیای چندگانه مارول با سرگرمی و کنجکاوی کردند. آنها اولین بار زمانی مورد توجه زمینیان قرار گرفتند که نژاد بیگانه نووالی را مأمور ساخت سرزمین وحشی به عنوان بخشی از مطالعه تکاملی خود کردند. هزاران سال بعد، Beyonders، Fortisquians را به عنوان مأموری برای مشاهده دنیاهای دیگر، از جمله مکس، ایجاد کردند.

Beyonders شاهد کشتن همه سلستیالز در چندجهانی مارول به طور همزمان بوده‌اند، موجودیت‌های انتزاعی مانند ابدیت و بی‌نهایت را نابود می‌کنند، و سه عضو نژاد با هم توانستند خود دادگاه زنده را بکشند.

Beyonders همان چیزی است که دکتر دووم آن را “موجودات خطی” می نامد. همانطور که مولکول من گفت  علی رغم قدرت و دانش وسیعی که دارند، به نظر می‌رسد نمی‌توانند در زمان به جلو یا عقب سفر کنند. آنها محدودیت های دیگری نیز از خود نشان داده اند، زیرا انفجاری به اندازه کافی قوی برای نابودی چند هزار جهان برای کشتن آنها کافی بود.


۳۸. تروفورم دارک ساید – اسکاتان:

Discussion] Infinite Frontier Theory: The Empty Hand and Darkseid (New Threats to the Omniverse? Following up Multiversity?) : r/DCcomicsImage

تروفورم دارک ساید، همان دارک ساید اصلی است که کل آواتار ها را حریف است، او شاهکار خاصی ندارد، منتها میتونیم بگیم که کارهایی که آواتار های دارکساید کردن، تروفورم هم قطعا می‌کنه ،مثل آسیب زدن به گاردینز آو یونیورس، نبرد با اکلیپسو، سرعت وحشتناک زیاد و رسیدن به سورس وال، زندانی کردن جنبه منفی اندلس دث و..

اما اسکاتان جز قدرتمندترین سلستیالزه، او به همراه ایترنیتی و دادگاه زندگی توانستند پروتژ (یه بچه خدا که) ادعا کرده بود از والای همگان قدرتمندتره) را دی پاور کنند.


۳۷. شیطان وحشی عظیم:

در همان زمانی که بحران در زمین های بینهایت در حال وقوع بود، قبیله ای به نام بروخریا، اقدام به برگذاری یک آیین عرفانی با هدف ارتباط با تاریکی اعظم کردند اما نتیجه کار باعث شد تا یک موجود لایزال با توانایی های زیاد از خواب خود بیدار شود با این وجود که اصلا از قدرت های خود خبر نداشت. شیطان وحشی عظیم با تعدادی از عرفان و قهرمانان مواجه شد و هر کدام از آنها چیزی را به او آموختند. آتریگن به شیطان وحشی گفت که شر بوده است، اسپکتر درباره انتقام برایش سخن گفت و سوامپ تینگ نیز به او مفهوم خیر و شر را آموخت.

شیطان وحشی عظیم بقدری خشمگین شد که تصمیم گرفت به بهشت حمله کند و فرشتگان دیسی را قتل عام کند، سرانجام شیطان وحشی به دروازه های بهشت رسید و دستان خود را دور تا دور بهشت دراز کرد، پرزنس نیز همین کار را کرد. زمانی که هر دو دست یکدیگر را لمس کردند، شیطان عظیم در وجود الهی ادغام شد و از بین رفت.

شایعه ای درست شده که لوسیفر و بعل الذباب از شیطان وحشی عظیم شکست خوردند. این اشتباه است.

شیطان وحشی عظیم چندسال قبل از کمیک های سندمن معرفی شد، یعنی اون زمان شخصیت لوسیفر مورنینگ استار خلق نشده بود! بهترین فیتش زدن چندتا فرشته مولتیورسال سطح پایین دیسی بود که اون رو نهایتا یه مولتیورسال سطح بالا جلوه میدهد.


۳۶. بلیال:

Image

بلایت پسر ترایگان پدر اتریگان شیطانی بسیار قدرتمند حیله گر و باهوش است. او در کمیک هل ایز ارث کنترل جهنم را بدست گرفت و لوسیفر دیسی را کشت. او تلاش های بسیاری مبنی بر پارگی بعد بین جهنم و زمین کرد اما توسط پسرش اتریگان کشته شد.


۳۵. بلایت:

او تجسم نفرت انسان هاست. همچنین با یک ضربه توانست فانتوم استرنجر و زاریئل رو ناک اوت کنه. به گفته خودش خطاب به زاریئل، پرزنس دیسی از او میترسد.


۳۴. هفت آواتار عواطف:

آواتار های عواطف یا احساسات یا “EmotionalEntities” دارای یکی از جالب ترین و عجیب ترین پیشینه ها در دنیای دی‌سی هستند و به دلیل رابطه مستقیمی که با حلقه های قدرت و منبع انرژی آن ها دارند از محبوبیت زیادی برخوردارند. هر هفت آواتار مخصوصاً شخصیت های آیون و پارالاکس، دارای پیشینه ای طولانی در کمیک ها و نیازمند مقاله ای مجزا هستند با این وجود، در ادامه ما به معرفی اجمالی این هفت آواتار می پردازیم.

آیون: آواتار احساس اراده است و به حلقه های قدرت سبز که از نیروی اراده قدرت میگیرند نیرو می دهد؛ برای سال های طولانی آیون به همراه پارالاکس در باتریِ قدرتِ مرکزیِ سیاره OA زندانی بود تا پارالاکس را تحت کنترل داشته باشد و به حلقه های قدرت سبز نیرو دهد. آیون توسط ویلن معروف دنیای دی‌سی یعنی آنتی مونیتور زندانی شد تا او بتواند از قدرتـش استفاده کند اما آیون بعد ها توسط فانوس های گمشده نجات داده شد.

پارالاکس: آواتار احساس ترس است. او سال ها در جهان به عنوان هیولایی زندگی می کرد که افراد را تسخیر کرده و از ترس آنها نیرو می گرفته است. پارالاکس میزبان خود را کاملاً به تسخیر خود در می آورد و به کمک او به کار های شرورانه‌ی خود می پردازد.

آدارا: آواتار احساس امید است. او منشأ تمام امیدی است که در جهان وجود دارد؛ پیشینه‌ی بوجود آمدن او مانند تمام آواتار های دیگر به این صورت است: هزاران سال پیش، نیروی سفید رنگِ زندگی، نیروی خود را به هفت رنگِ رنگین کمان تقسیم کرد و خودش در مرکز زمین ساکن شد. پس از این این هفت نیرو هر یک موجودی را انتخاب کرده و با تسخیر او موجب به وجود آمدن هفت آواتار احساسات شدند.

پریدیتور: آواتار احساس عشق است. او سومین آواتار احساسی است که پس از تقسیم شدنِ نور سفید به هفت رنگِ رنگین کمان به وجود آمد. او به دنبال قلب های شکسته و یا تیره و خالی، و عشق است و این نوع افراد را تسخیر می کند و با تسخیر آن ها قدرت فوق العاده ای به آن ها می بخشد.

اُفیدین: آواتار حس طمع است. او هزاران سال پیش، مبارزه‌ی سختی با صاحب حلقه‌ی قدرت نارنجی یعنی لارفلیز داشت. بعد ها کرونا، هنگام تعقیب کردن آواتار های احساسات او را پیدا کرد و توانست از قدرتـش به نفع خود استفاده کند.

پروسِلایت: آواتار حس شفقت است. از بین آواتار های احساسات آخرین آواتار به وجود آمده بود.

بوتچر: آواتار حس خشم است. خشمِ بی پایان او باعث عطش فوق العاده‌ی او برای کشتار و پیدا کردن یک میزبان مناسب می شود؛ به همین دلیل او همیشه بدنبال میزبانی مناسب برای خود می باشد.


۳۳. پرزنس (دیسی) – ترایگان:

ImageImage

ترایگان:

سالها پیش که گروهی از انسان ها، زندگی بر روی زمین را رها کرده و در دنیایی دیگر، دنیای چند بعدی آذرات را تاسیس کردند. دست به مراسمی می زدند که در آن احساسات تاریک روح خود را از بدن خود بیرون می آورده و دور می انداختند. این انرژی شیطانی سالها در فضا شناور ماند تا سرانجام فرم فیزیکی خاصی گرفت که به تریگون معروف شد. تریگون به سرعت ذات خود را نشان داد و تنها در طول یک سال، کل سیاره آذرات را فتح کرد. در سی سالگی او ابعاد خود و چندین میلیون جهان را نیز فتح کرده بود. او بدترین دشمن تایتان های جوان است. قدرت های او هرگز به روشنی تعریف نشده و معلوم نیست تا چقدر توانایی دارد اما بیشتر قدرت های او بر پایه نیروهای شیطانی و فنون جادویی است.

این نکته قابل ذکر است که ترایگان مدرن بسیار قدرتمند تر از ورژن کلاسیکش هست فانتوم استرنجر هم از ترایگان مدرن میترسد، همچنین در فیوچر اند معلوم شد که ترایگان به شورایی متشکل از نرون، بلایت، اکلیپسو دستور میدهد. نهایتا ترایگان مدرن توسط دارک ریون با همون تروفورم ریون یعنی دخترش کشته شد

پرزنس:

پرزنس دیسی ، حاکم بهشت و خالق فرشتگان دیسی، بر خلاف عقیده مردم، یک کرکتر نهایتا فرامولتیورسال است و در حد شخصیت های مگاورسال نیست. در فیوچر اند معلوم شد که او از شخصی بنام بلایت میترسد، مندراک و اکلیپسو نیز او را کشته اند، درکل بهترین شاهاکار پرزنس دیسی شکست دادن شیطان وحشی عظیمه که یه شاهکار در حد مولتیورساله (دقت کنید قبل از هجوم به صفحه کامنت ها و انتقاد به خواندن  مقاله ادامه داده و پاسخ نقد خود را در ادامه خواهید گرفت).


۳۲. دادگاه زندگی – سورس (ورتیگو ) – فینیکس فورس:

سورس ورتیگو  خالق عالم ورتیگوست. اطلاعات انچنانی از این شخصیت در دسترس نیست جز اینکه لوسیفر ورتیگو از او قدرتمندتر است.

لیوینگ ترایبیونال یا دادگاه زندگی یکی از معدود خدایان با توانایی مطلق در دنیای مارول است.  دادگاه زندگی دارای توانایی نامحدود است و قادر به محو کردن تمام واقعیت‌ های هستی می‌باشد. او قاضی مالتیورس ها و ناظر خلقت است، همچنین دادگاه زندگی توانست با یک حرکت دستکش ابدیت رو خاموش کنه

مثل بی نهایت و ابدیت، ققنوس هم درست وسط بیگ بنگ ایجاد شد. ققنوس یا همان فینکس خودمان یکی از کهن‌ترین و قدرتمندترین نیروهای کیهانی در جهان به‌شمار می‌رود. این موجود در مواقعی برای زندگی میزبانی انتخاب می کند و فرد میزبان نیروهای عظیم ققنوس را بدست می آورد. یکی از معروف ترین این افراد جین گری است. ققنوس توانایی های بیشماری دارد که او را جز چند ده شخصیت قدرتمند مارول می کند که شامل: توانایی‌های گسترده در بکارگیری ماده و انرژی، دورآگاهی و دورجنبی کیهانی، بکارگیری حیات، پیشگویی کیهانی و ارتباط با عالم مردگان اشاره کرد. او همچون یک پرنده بر روی کتف دادگاه زندگی نشست.


۳۱. مستر میکسیزپیتلیک – بت مایت – میکائیل (ورتیگو):

Image

مستر میکسیزپیتلیک یک موجود پنج بعدی است که قدرت هایی فراتر از تصور دارد. او همیشه به دنبال سرگرم شدن است و سعی میکند تا سوپرمن را آزار دهد، با این و

جود که به راحتی توانایی نابودکردن سوپرمن را دارد. در کمیک ها او به شکل یک مرد قد کوتاه تاس با لباس های آبی یا نارنجی معرفی می شود. مستر میکسیزپیتلیک قدرت های کیهانی بیشماری دارد و بسیاری او را با بیاندر ها در دنیای مارول مقایسه می کنند. با این وجود او دو نقطه ضعف بزرگ دارد. اولی اینکه تحمل تحقیر شدن را ندارد و به سرعت دیوانه می شود، دوم اینکه باید کاری کرد تا او اسم خود را برعکس تلفظ کند تا ۹۰ روز به بعد پنجم برگردد و نتواند به کسی آسیب بزند ، همچنین او داخل کلاهش چندین یونیورس دارد، او با رایتر در ارتباط است

بت مایت در حقیقت همتای مستر میکسیزپیتلیک و فن بتمن است. درکل بارها جاستیس لیگ را آزار داده، همچنین بتمن با گفتن چند کلمه می‌تواند بت مایت را احضار کند .

مایکل دمیورگوس که همراه دو برادرش یعنی گابریل و لوسیفر مالتیورس ورتبگو رو ساخت، توانایی نابودی آن تنها با انفجارش دارد. لوسیفر او را در وید کشت و برای خلق الین بلاک او را برگردوند، در مجموع به وضوح از برادرش ضعیفتر است.


۳۰. واندروومن ویچینگ آور:

داستان اینجاست که هکتات جادوگر مولتیورس تاریک که در ادامه توضیحاتش رو دادیم  در جنگی دردناک با واندروومن او را تسخیر کرد و روح او شد پیوند این دو باعث به وجود امدن نسخه تاریک واندروومن یا درواقع دومین نسخه قدرتمند این کاراکتر شد او را میتوان خدای جادوی سیاه نام برد فردی بی رحم حیله گر باهوش و بسیار ترسناک. برای تفهیم قدرت این شخصیت توضیحات شخصیت هکتات (در زیر این رتبه).


۲۹. آساید داون من – هکتات:

Upside Down Man: DC's Justice League Dark Villain, Explainedقدرتمند ترین شخصیت های دنیای دی سی | ایرونی سنتر

هکتات (Hecates) الهه سحر و جادوگری و نکرومنیستی، پیوند خورده با مولتیورس تاریک و دشمن واندر وومن و لیگ عدالت تاریک است. او از طلوع تاریخ وجود داشته و تا پایان دنیا نیز زنده خواهد ماند. او در دورانی متحد خدایان یونان بود اما بتنهایی از همه آنها قوی تر است. هکتات قدرت های خود را در زمین به ۵ بخش تقسیم کرد تا بتواند در زمانی مناسب دوباره همه آنها را با هم جمع کند و به اهدافش برسد که یکی از آنها را در دورن زن شگفت انگیز قرار داد. هکتات دارای قدرت هایی از جمله جاودانگی، جادوگری، نابودی افراد تنها با یک اشاره، تغییر اندازه، تله کینزی، تله پاتی و… می باشد. هکتات آنقدر قدرت دارد که یک پنجم قدرت آن آنچنان نیروی به واندر وومن بخشید که او را دومین نسخه قدرتمند واندروومن یعنی ویچینگ آور تبدیل کرد .

آپساید داون من زمانی شکل گرفت که خلقت جادو را به دنیا آورد. جادو در شکل خام خود در نهایت به نور درخشانی تبدیل شد که هکات، اولین موجود جادویی را تشکیل داد. همانطور که او از نور شکل گرفت، آپساید داون من از تاریکی، در مکان دیگر شکل گرفت. هکات که از حضور او ترسیده بود، مانعی برای پنهان أپساید داون من ایجاد کرد، و نمی خواست قلمرو زیبای او توسط وحشت آلوده شود. نهایتا زاتانا او را شکست داد، همچنین در انتهای اینفینیتی فرانتیر مشخص شد که او برای دارکساید کار میکند.


۲۸. امپتی هند:

امپتی هند کیست؟ کسیست که ساکنان زمین ۴۲ را ساخت تا نقشه های تسلط خود را بر آنها آزمایش کند. این پایگاه خود را در خرابه های زمین ۷ ساخته است، که قبلاً به دستور آن ویران شده بود، تا ماشین فراموشی را بسازد و یک بار برای همیشه به داستان بی پایان ابرقهرمانان پایان دهد. در مواجهه با سوپرمن زمین ۲۳ و چندین قهرمان دیگر، به آنها اطلاع داد که به زودی با لژیون های تحت فرمان خود حمله خواهد کرد و به آنها اطلاع داد که قبلاً “Multiverse-2” را قبل از تبعید آنها به زمین ۸ نابود کرده است تا بتواند نقشه های خود را کامل کند. ; آنها به نوبه خود Justice Incarnate را تشکیل دادند و به قهرمانان ارث ۵۰ جهان هشدار دادند تا در برابر آن آماده شوند. همچنین در پایان اینفینیتی فرانتیر مشخص شد که او برای دارکساید کار میکند.


۲۷. سورس ۲۰۰۸

Darkside vs the source | Darkseid, Superhero wallpaper, Secret location

سورس ۲۰۰۸ یک کرکتر مگاورسال است، بر خلاف ورژن الانش یک کرکتره، او خالق امنیورس اون زمان است ، در نهایت سولفایر دارک ساید او را نابود کرد!


۲۶. سولفایر دارک ساید:

Soulfire Darkseid VS Living Tribunal | Comics Amino

این دارکساید نه اواتار یا کلونه نه ترو فورمه نه ربطی به اونای دیگه داره. ایشون سلاخ نیوگادز ها هستن که با کشتنشون نیروی اونا رو جذب کرده و جسدش رو توی سورس وال میزاشته دونه دونه خدایان رو کشت و به چیزی فرای خلقت تبدیل شد یه باتری از انرژی فوق قوی.

در نهایت به سورس رفت تا انتی لایف رو جذب کنه تا حدودی هم موفق شد تا سورس (این کرکتر هست اون یکی سورس وال دیوار سورس هست اشتباه نشه) که یه کاراکتر مگاورس بود و خالق دیسی رو جنگید و تا حدودی اونو کشت تا اینکه یه موجودی که سوپرمن نبود اما سوپرمن بود اومد و دمار از روزگار دارکساید در اورد (در مورد اون سوپرمنه بگم میدونیم سوپرمن نبوده اما لباس سوپرمن به تن داشت اینکه کیه و اینا احتمال میره از ارواح د هندز سورس مدرن یا هرچیز دیگه ای بوده باشه اما اینا همش تئوریه).


۲۵. دارکساید کامل:

دارکساید کامل که در اینفینیتی فرانتیر دیدیم در حقیقت تروفورم بعلاوه قدرت کل آواتار ها بود. او با یه حرکت، فانتوم استرنجر، اسپکتر، گانتث، هایفادر، شزم د ویزارد و هرا د کوئین آو د المپوس رو کشت! در پایان اینفینیتی فرانتیر نشان داده شد که او میخواهد تاریکی اعظم را آزاد کند. اطلاعات زیادی از این کرکتر در دسترس نیست جز همونایی که که گفته شد. دنباله این کمیک در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.


۲۴. دستنی:

دستنی تجسم سرنوشت و قدیمی ترین بی پایان است. او کتاب ارواح را با زنجیر به مچ دست راست خود حمل می کرد که شامل تمام رویدادهای گذشته، حال و آینده بود. نه ردپایی می گذارد و نه سایه می اندازد. قلمرو Destiny باغ راه های دوشاخه است، مسیرهای پیچ و خم مانندی که او مدام در آن قدم می زند. کتاب او نشانه او در گالری های بی پایان دیگر است. اگرچه دستنی کور است، اما هیچ مانعی برای او نیست. او همیشه آرام، بی‌تفاوت و حتی در موقعیت‌های حاد است. همچنین کتاب ارواح یا کتاب سرنوشت، کتابی است که در آن هر چیزی که بوده و هست و همیشه خواهد بود نوشته شده است. دستنی برای طولانی‌ترین زمان نگهبان آن بود، اگرچه هر کسی می‌تواند آن را بخواند اگر آرزوی واقعی آنها باشد.


۲۳. لوسیفر (ورتیگو):

لوسیفر مورنینگ استار که در کنار مایکل دمیورگوس و گابریل هورن بلاور لوکال مالتیورس ورتیگو رو ساخت، پسر پرزنس ورتیگو است، بهترین شاهکار های او کاغذ کردن واقعیت و زدن سیک یونیورس های ریجکت شده و سوزاندن دستنی بوک است، او همچنین مایکل رو در وید کشت و دوباره برگرداند تا الین بلاک را از او بسازد، او در لوسیفر ۲۰۱۶ با ایدن سورد دارک پرزنس را کشت همچنین لوسیفر را میتوان جزو باهوش ترین و حیله گر ترین شخصیت های تاریخ کمیک دونست.


۲۲. دارکست نایت – سوپربوی دارک مالتیورس – فاینال بروس وین

ImageImageImage

فاینال بروس وین / بت منهتن / دکتر منهتن دارک مالتیورس، ورژنی از بتمن است که تبدیل به دکتر منهتن شده است، همچنین قدرت های او را به بتمن هو لفز (ورژنی از بتمن، ترکیب شده با جوکر در دارک مالتیورس) دادند و بتمن هو لفز تبدیل شد به دارکست نایت!

فاینال بروس وین خودش برابر با دارک مالتیورس = بینهایت مالتیورس است و دارکست نایت تقویت نشده هم برابر با اوست و این یعنی دارکست نایت برابر با بینهایت مالتیورسه!

نهایتا دارکست نایت پس از تقویت شدن توسط کرایسس، با پریچوآ یک نبرد داشت و پیروز شد .

اما در همین حین سوپربوی پرایم دارک مالتیورس با دارکست نایت تقویت شده نبرد کرد و آسیب بدی بهش زد. اما خود دارکست نایت گفت نمی‌خوام انرژیم رو برا تو هدر بدم، همچنین سوپربوی پرایم دارک مالتیورس نهایتا انرژیش تموم شد و بر زمین افتاد(در کمیک سکرت اریجین)، اما اگر از دارکست نایت تقویت شده ضعیفتر باشه ممکنه با دارکست نایت تقویت نشده برابر باشه بصورت تقریبی


۲۱. وایت فینیکس:

ققنوس سفید نهایت قدرت کیهانی است که می تواند زمان و مکان را در سطحی بسیار فراتر از ققنوس تاریک دستکاری کند. این حالت تنها زمانی قابل دستیابی است که میزبان و نیرو آنقدر با هم سازگار باشند که عملاً بتوانند به یک موجودیت واحد تبدیل شوند و ققنوس سفید معمولاً فقط برای مدت کوتاهی وجود دارد، طبق آنچه ما دیده ایم. تنها میزبانان شناخته شده فونیکس فونیکس که توانسته اند به ققنوس سفید تبدیل شوند، جین گری هست

بهترین شاهکار این شخصیت نگه داشتن یونیورس بوده است، همچنین وایت فونیکس چندین برابر فینیکس فورس قدرتمند است


۲۰. پنجاه و دو مانیتور:

۵۲ مانیتور همگیشان بخشی از مار نوو هستند، آنها در کره مانیتور ها زندگی می کنند که بسی بزرگتر از مالتیورس و کره خدایان است، آنها مالتیورس را جرم خطاب میکنند (یعنی مالتیورس انقد ناچیزه براشون)، همچنین کل خلقت برابر با یک کتاب دست مانیتور ها است.


۱۹. آنتی مانیتور – مانیتور:

ImageImage

مار نوو ملقب به مانیتور یکی از سه پسر پریچوآ است ، تمام ۵۲ مانیتور بخشی از او هستند، یعنی مارنوو به اندازه کل خلقت قدرتمند است. فکنم همین عبارت کافیست تا قدرت مار نوو را درک کنید.

اما موبیوس ملقب به آنتی مانیتور برابر با مار نوو است، جهان آنتی ماده موبیوس مالتیورس رو از امنیورس جدا می‌کنه، سپاه او شادو دیمونز / شیاطین سایه ای نام دارد، تنها مغز موبیوس توانایی خاکستر کردن کل دارک مالتیورس یعنی بینهایت مالتیورس را دارد!


۱۸. ورلد فورجر:

 

آلفیوس پسر ارشد پریچوآ ملقب به ورلد فورجر، کسیست که هایپرتایم کل تاریخچه مالتیورس رو در لای دستانش خلق کرد، از بین برادرانش قدرتمندترین توصیف شده، همچنین همانند موبیوس و مار نوو حالت فول پاورش درون بعد ۶ است، از یک طرف خارج از بعد ۶ در حالت ضعیف با یه ضربه تبرش یونیورس خلق می‌کنه!


۱۷. اولترا مانیتور:

اولترامانیتور ترکیب سه پسر پریچوآ یعنی موبیوس و مار نوو و آلفیوس، با پریچوآ جنگید، منتها شکست خورد، موجوداتی که برای پریچوآ عددی حساب نمی امدند رو سر اولترامانیتور / سه تا پسر ریختند و ….، جالبه بدونید که همین موجوداتی که عددی حساب نمی اومدند برا پریچوآ، سه برابر مالتیورس بودن!! (هر کدوم به تنهایی)


۱۶. تروفورم آبلیوین:

Image

پوچی ما قبل خلقت، موجودی که قراره ۹۹ درصد مارول را نابود کند، تروفورم آبلیوین، بهترین شاهکار این کرکتر همون نابودیه ۹۹ درصد مارول در آینده دور است. choes king یا اماتسو میکابوشی فردی که یک نفره توانسته بود تمام مولتیورس اصلی مارول را فتح کند تنها کلونی کوچک از کلون های اوست!!!


۱۵. پریچوآ – دکتر منهتن – پرزنس (ورتیگو ) – گولدن واندروومن _ دارک پرزنس – الین بلاک د نیو پرزنس

پریچوآ مادر مالتیورس، کسیست که لوکال مالتیورس دیسی را خلق کرد، کره خدایان متشکل از: دریم لند، نایتمر لند، اسکای لند، اپاکلیپس، نیوجنسیس هون , هل ، آندرورلد، آزگارد را خلق کرد (هر کدوم از اینا یک مالتیورسن) ، او از پسرانش قدرتمندترع و پسرانش قدرتشان از بینهایت مالتیورس هم بیشتر است! چه بسا پریچوآ که از هر ۳ تا پسر قدرتمندتره، ارتش او که عددی برایش حساب نمی آیند ۳ برابر یک مالتیورس است! او یک نهاد سطح بالا و یک مگاورسال سطح بالا حساب میشود . نهایتا همانطور که گفته شد دارکست نایت پس از تقویت شدن توسط کرایسس او را کشت.

دکتر جاناتان اوسترمن ملقب به دکتر منهتن جنبه مخالف پریچوآست ، پریچوآ منبع نیرویش کرایسسه اما منهتن آنتی کرایسسه ، منهتن یک نهاد سطح بالا و همانند پریچوآ مگاورسال سطح بالا حساب میشود ، او غیرقابل تجزیه است، همانند پریچوآ قدرتش از بینهایت مالتیورس هم بیشتر است .

گلدن واندروومن یا همان واندروومن با آنتی کرایسس ، قدرتمندترین ورژن واندروومن است که پس از گرفتن آنتی کرایسس با دارکست نایت همراه کرایسس یک نبرد برابر انجام می‌دهد و نهایتاً دارکست نایت را شکست میدهد ، قدرت او با پریچوآ، منهتن و دارکست نایت تقویت شده برابری میکند

پرزنس: خب تفاوت پرزنس ورتیگو با دیسی چیست؟ خب هیچ جا نگفته شده این دو کاراکتر جدان اما ظاهر هر دو متفاوت است ، پرزنس دیسی بعنوان صدا و دست و سگ(!) ظاهر شده اما پرزنس ورتیگو به شمایل پیرمرد چاق سیبیلو با کلاه و چتر، پرزنس دیسی سال ۱۹۴۰ وارد کمیک ها شد ولی پرزنس ورتیگو در سال ۲۰۰۰، همچنین فیت های متفاوتی دارند، پرزنس دیسی شیطان وحشی عظیم را ناک اوت کرد اما پرزنس ورتیگو خلقت را کف دستش گرفت و با چند کلمه تغییرش میداد، دارک پرزنس هم نیمه تاریک پرزنس ورتیگو  است

در کمیک لوسیفر ۲۰۰۰ ما با پیرمردی ریشو چاق و سیبیلو اشنا شدیم که او پرزنس بوده در ابتدا احتمال میرفت او همان دارک پرزنس باشد که با دگرپیکری خود را به این شکل در اورده در جلد ۶۸ کمیک لوسیفر ۲۰۰۰ او خلقت را به الین بلاک واگذار کرده و اورا جاینشین خود میکند ، این ورژن الین بلاک، الین بلاک د نیو پرزنس نام دارد که با یک تاچ قدرت لوسیفر را بهش برگردوند در لوسیفر ۲۰۱۶.

در کمیک لوسیفر ۲۰۱۶ جلد ۱۵ لوسیفر با ایدن سورد دارک پرزنس یا همان پرزنس اولیه دیسی را میکشد هرچند این کمیک به کل منسوخ شده است.


۱۴. میلک من:

شخصیت میلک من سوپرمن از بوسه بین دو شخصیت به نام کیسی برینکه و تری نون در زمین پرایم متولد شده است. او توسط رتکان (شرکتی با توانایی نابود مردن کل هستی) پذیرفته شد و با الگوهای قدیمی سوپرمن ترکیب شد، تا به سلاح زنده و عامل کنترل جهانی تبدیل شود. او پس از نابودی زمین پرایم از هستی خارج شد.

میلک من سوپرمن اولین بار در JLA / Doom Patrol Special شماره ۱ ظاهر شد. به راحتی یکی از عجیب ترین نسخه های جایگزین سوپرمن و در واقع قدرتمند ترین ورژن سوپرمن است که اولین بار در لیگ عدالت و دوم پاترول حضور یافت. این کمیک بخشی از رویداد کراس اوور Milk Wars است. جایی که بزرگترین قهرمانان DC با شخصیت های کمیک حیوانات جوان دیدار می کنند. داستان کمیک او حول شرکتی به نام رتکان می چرخد، که قدرت تغییر کل واقعیت ها را دارد. محل تولد او به مکانی بنام Happy Harbour می رسد که شبیه یک شهر عجیب و غریب آمریکایی از دهه ۱۹۵۰ است.

این نسخه نمادین و جالب از سوپرمن است که همانطور که از نامش پیداست شیر را به محله می رساند و از خوشحالی ساکنان اطمینان حاصل می کند. میلک من توسط اور مانیتور کسی که ابرقهرمانان را در داخل کتابهای کمیک ایجاد کرده است، مجددا وارد خلقت دی سی شده است. او در مقابل انفجاری که کل موجودیت دی سی را پاک کرده زنده ماند! در کل این میلک من، یک شخصیت نمادین است.


۱۳. مولکول من:

مولکول من با نام اصلی اوون ریس، یک کودک ترسو اهل نیویورک بود که بعد از بزرگ شدنش هم اراده ضعیفی داشت. اون تکنسین یک آزمایشگاه هسته ای بود. روزی بطور تصادفی ژنراتور ذرات آزمایشی رو فعال کرد و با شکل نامعلومی از اشعه بمباران شد. این اتفاق باعث شد تا ریس جهش ژنتیکی پیدا کنه و بتونه تمام مواد، حتی تا سطح مولکولی را کنترل کنه. نیروی فوق العاده ای که توسط این اتفاق آزاد شد باعث ایجاد یک کرم‌چاله بین بُعد کره زمین و بعدی نامشخص حاوی یک نهاد انتزاعی فوق‌العاده قدرتمند شد که بعدها با عنوان بیاندر شناخته شد. اوون ریس در ابتدا توانایی دستکاری ذهنی مولکول ها رو داشت اما بعد ها قدرت پیچندگی واقعیت رو در مقیاس چند جانبه بدست آورد. کاربرد اصلی مرد مولکولی در هر دنیا، زندگی به عنوان یک بمب زنده است، بمبی که قادره تا تمام دنیای که در اون ساکنه رو نابود کنه. اگر به هر دلیلی مرد مولکولی بمیره، مطابق برنامه ای که بیاندر ها براش ریختن کل دنیای خودش رو نابود میکنه ، او تنها با فکر کردن می‌توانست گالاکتوس را نابود کند و یک امنیورس جیبی را درون جعبه بگذارد (البته با قدرت کل بیاندرز).


۱۲. Then and Now

ImageImage

Now و Then دو فرزند ابدیت بودند که در خانه ایده ها ساکنند. در حالی که Then گذشته را شخصیت می بخشید، Now حال را شخصیت می بخشد. این دو خواهر و برادر به طور معمول به دنبال قهرمانانی می گشتند تا با آنها معامله کنند، و به میل قلبی خود برای داشتن زمان بیشتر برای سوء استفاده های بیشتر توجه می کردند، اگرچه دلیل آن از فردی به فرد دیگر متفاوت بود. داستان هر قهرمان در قالب کتاب جلوه می کردند و هر چه داستان های بیشتری در مورد آنها نوشته بودند، قیمت های بیشتری به دست آوردند زمانی که یک قهرمان با Now and then معامله می‌کرد، زمان کسب شده‌اش به صورت صفحات بیشتری برای کتاب‌هایش آشکار می‌شد. بازدید آن‌ها از خانه ایده‌ها نیز باعث می‌شود که هیچ خاطره‌ای از مداخله «then and now» نداشته باشند.


۱۱. بیاندر:

بیاندر یک نهاد فوق‌العاده قدرتمند در فرضیه چندجهانی است و در اصل از قلمرویی بیکران فراتر از فرضیه چندجهانی مارول، با عنوان «قلمرو بیاند» سرچشمه گرفته‌است و مجموع همه چیز خارج از چندجهانی بود. در ابتدا او را میلیون‌ها بار قوی‌تر از تمامی چندجهانی توصیف کردند. بیاندر نخستین بار زمانی از جهان انسان‌ها آگاهی پیدا نمود که مولکول من قدرت خود را بواسطهٔ یک حادثه اتمی بدست آورد. بیاندر مخلوقی ابرقدرت در ابعاد بی‌پایان است و در ابتدا به عنوان قدرتمندترین موجود در تمام دنیای مارول تصویر می‌شد و قدرتی حتی بیش از نهادهای کیهانی از جمله دادگاه زندگی و اترنیتی در اختیار داشت. او توانایی انحراف واقعیت داشت، مخلوقات ابرقدرتی همانند گالاکتوس و افراد گروه سلستیال را به راحتی شکست داد؛ توانایی باز خلق نمودن چیزهایی که نابود ساخته بود را داشت؛ به راحتی از شلیک ضربه مولکول من، که قادر بود میلیاردها بُعد را به خاکستر تبدیل کند جان سالم به در برد؛ همچنین توانایی بسیار گسترده‌ای در زمینه دورکاری ذهن دارد به‌طوری‌که قادر به اسکن ذهن تمام انسان‌های جهان است ، انرژی او میلیون ها برابر مالتیورس است و تمام نهاد مارول برای او تنها یک میکروب توصیف شده اند


۱۰. مندراک:

Dax Novu اولین و قدرتمند ترین مانیتور بوجود آمده و یک خون آشام کیهانی بود که ماموریت تحقیق و بررسی مشکلات و ضعف های مولتیورس دی سی را بر عهده داشت. او طی تحقیقات خود به نتایج بسیار وحشتناکی رسید. او متوجه شد مانیتور ها انگل هایی بودند که از مولتیورس تغذیه می شدند و سرانجام آنها در این فرایند از بین می روند. او سعی کرد این موضوع را به مانیتور های دیگر نیز بگوید اما آنها به حرف او توجهی نکردند و او را زندانی کردند.

داکس نوو آنقدر قدرتمند است که بتواند با قدرتمند ترین موجودات دی سی نیز مقابله کند. قدرت او بحدی است که به راحتی می تواند مولتیورس دی سی را بطور کامل نابود کند! داکس پسری به نام نیکس اوتان داره که حاصل رابطه با مانیتوری بنام زولو است، او با استفاده از کشتن پرزنس دیسی توانست رادیانت و اسپکتر را نیز به قتل برساند. سرانجام کازمیک آرمور سوپرمن او را متوقف کرد.


۹. کازمیک آرمور سوپرمن:

تات ربات ملقب به کازمیک آرمور سوپرمن رباتی بود که توسط پرایمال مانیتور با انرژی کوانتوم سوپرمن، اولترامن و سوپرمن ساخته شد تا با مندراک مقابله کند، مانیتور ها در برابر اون یک مورچه هستند، لیمبو (قلمرویی بزرگتر از مالتیورس) تنها نوک انگشتشه، جلو پاک کن رایتر که در ادامه باهاش آشنا میشیم مقاومه، قدرتش با دشمنش تنظیم میشه، پس از یک نبرد سخت با مندراک نهایتا با استفاده از عشقش نسبت به لوییس لین مندراک را شکست داد و او را در اوروید پرت کرد.


۸. د هندز:

د هندز دستان سورس خالق امنیورس و استراکچر نوین دیسی هستند، یکی از آنها پریچوآست، هر کدام یک مالتیورس خلق کردند و از آنجایی که دیسی بینهایت مولتیورس داره، یعنی د هندز هم بینهایتند ، آنها یا مگاورسال یا امنیورسال هستند.


۷. سون فورسز آو د یونیورس:

Image

انرژی ضد بحران در قطب مثبت انرژی ضد بحران نهفته است، نیروهای عدالت که هر موجودی را به یکدیگر و به گذشته خود پیوند می دهد و به آنها یادآوری می کند که آنها بخشی از تاریخ یک نسل هستند. هر یک از این انرژی ها برای کار خوب جهان چندگانه با همه عناصرش که در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند ضروری هستند، زیرا یکی از حرکات، دیگری احساسات و جادوهای دیگر و غیره را تضمین می کند. انرژی ضد بحران به «دست‌ها» سپرده شد، گروهی از موجودات فوق‌آسمانی که با استفاده از انرژی‌های مثبت درونی‌شان، وظیفه تولد چندجهانی را بر عهده داشتند. با بیرون راندن انرژی ضد بحران و ایجاد چندجهانی آنها، هر یک از اعضای دست ها می گذشتند و جان خود را برای ایجاد زندگی جدید می بخشیدند. تعدادی از بزرگترین قهرمانان مانند خانواده فلش و سپاه فانوس به این انرژی ها گره خورده اند و به آنها قدرت می دهند دکتر منهتن، موجودی تقریباً قادر مطلق از واقعیتی دیگر، از انرژی پیوندی ساخته شده است. انرژی بحران در قطب مقابل، عموزاده‌های تیره‌ترشان که از ترس و خشم همه موجودات زنده به دنیا آمده‌اند، زندگی می‌کنند، انرژی بحران که با نام هفت نیروی پنهان خلقت نیز شناخته می‌شود، نیروهای عذاب که در مورد تمایلات خودخواهانه و سرکوب گذشته به نفع لحظه فوری پرپتوآ فوق آسمانی سقوط کرده این انرژی ها را در تلاش برای ایجاد یک چندجهانی شرور که برای همیشه زندگی می کند و از واقعیت های دیگر تغذیه می کند، احتکار کرد. با این حال، نقشه های او خنثی شد و او در کنار هفت نیروی مخفی آفرینش در دیوار منبع توسط Cosmic Raptor مهر و موم شد. پس از تخریب دیوار منبع بود که لکس لوتر و Legion of Doom او قفل هر یک از این انرژی های تاریک را باز کردند

هفت انرژی پنهان خلقت هر یک از هفت انرژی خلقت نشان دهنده چیزی است که هر یک از اعضای Legion of Doom در تمام زندگی خود به دنبال آن بوده است. در میان آنها، Still Force توسط Gorilla Grodd، The Invisible Spectrum توسط Sinestro، Tear of Extinction توسط Black Manta، بلک اپل توسط Brainiac و The Void Wind توسط Cheetah جستجو می شود. اگرچه آنها بخشی از هفت نیروی پنهان نیستند، معادله ضد زندگی و جادوی آشوب نیز به عنوان نیروهای انرژی بحران در نظر گرفته می شوند. نیروی سرعت/نیروی ثابت نیروی سرعت بخشی از نیروهای هماهنگ است و میدان انرژی است که به جهان حرکت می دهد و به خانواده فلش و همه اسپیدسترها قدرت می دهد. بر اساس سرعت و حرکت، بازنمایی واقعیت در حرکت است، همان نیروی کیهانی است که فضا و زمان را به جلو می راند. نیروی ساکن، در مقابل نیروی سرعت، یک نیروی کیهانی مبتنی بر آنتروپی و اینرسی است که قادر به نفی حرکت است و پتانسیل القاء و شتاب بخشیدن به نیروی آنتروپی را ندارد. Still Force بخشی از هفت نیروی پنهان است. طیف عاطفی / طیف نامرئی طیف الکترومغناطیسی احساسی بخشی از نیروهای هماهنگ است و میدان انرژی است که احساسات و عواطف را به جهان می بخشد و به سپاه فانوس قدرت خود را می بخشد و توسط احساسات همه موجودات ذی شعور تغذیه می شود.


۶. تانوس با قلب عالم:

قلب جهان جزئی از عالم مارول است و در واقع قسمتی از نیروی والای همگان است که باعث تعادل بین دو قطب خوبی و بدی در عالم می شود. تانوس با این سلاح توانست دادگاه زندگی/ اینفینیتی / اترنیتی و حتی قهرمانان را شکست دهد. اما کسی که از دست او سالم باقی ماند ادام وارلاک بود که توانست تانوس را قانع کند شرایط را به حالت اولیه بازگرداند و این سلاح قدرتمند را نابود کند. و الان تنها کسی که از وجود این شی در در گذشته اگاه است همان ادام وارلاک است.


۵. وان اباو آل آدرز – د وان بیلو آل هالک (یا بصورت مخفف توبا هالک – کازمیک ایمورتال هالک / بریکر اپارت):

ImageImageImage

وان اباو آل آدرز/ والای دیگران دارای ۸۰ درصد قدرت وان اباو آل / والای همگان است ، او غالبا به شکل یه پیرمرد ریشو ظاهر میشود، او تقریباً قادر مطلق است

اعتقاد بر این است که تاریخچه بروس بنر زمین-TRN781 منعکس کننده تاریخ بروس بنر زمین-۶۱۶ است تا زمانی که One Below All موفق شد روح او را از بین ببرد و بدنش را تصاحب کند. دو میلیارد سال قبل از پایان هشتمین کیهان، هالک تسخیر شده توانست فرانکلین ریچاردز، گالاکتوس و مستر ایمورتال را بکشد. سال‌ها بعد، Sentience of Universe به او نزدیک شد، که فکر می‌کرد بروس بنر هنوز خودش است و می‌خواهد با هم ادغام شوند تا در کیهان بعدی به موجودی جدید تبدیل شوند. Sentience را گرفت و او را بلعید، که به نوبه خود، شروع به تغییر بنر کرد. در کیهان تازه ایجاد شده، هالک به موجودی شبیه کهکشان تبدیل شده بود. پس از ده میلیارد سال، Breaker of Worlds تقریباً تمام حیات، نور و سیارات را در سراسر جهان نابود کرده بود و آن را به پایان رسانده بود. پس از اینکه Breaker of Worlds O%los را نابود کرد، آخرین ساکن بازمانده – Par%l – سعی کرد با موجود کیهانی ارتباط برقرار کند و استدلال کند، اما بیگانه در عوض با شکل انتزاعی One Below All روبرو شد که به Par%l گفت که می خواست «همه را مثل من توخالی کند، مثل من تاریک و مرده» و سپس هییر را کشت و آنطور که می خواست تنها شود. با این حال، به عنوان آخرین عمل، Par%l یک مگس خبری را به کیهان قبلی فرستاد


۴٫ تانوس استرال رگلاتور:

استرال تانوس قویترین نسخه از تانوس است . در هر واقعیت موجود در دنیای مارول وسیله ای به نام تنظیم کننده وجود دارد که باعث می شود دنیای های موازی موجود در مولتیورس در کنار هم باقی بمانند و از هم جدا نشوند. چون این واقعیت ها با هم برابر نیستند به همین دلیل والای همگان هر یک از این تنظیم کننده ها را به وجود اورد تا به او برای در کنار هم ماندن واقعیت ها کمک کنند. نه تنها کمک کنند بلکه برای هر واقعیت ضروری و مورد نیاز هستند. این وسیله را قرار نیست کسی به سادگی پیدا کند یا از حضور ان اطلاعی داشته باشد حتی برای موجوداتی مانند گالاکتوس ولی موجودی مثل تانوس چون که خارج از هنجار های تعریف شده عمل می کند توان یافتن چنین وسیله ای را دارد حتی با سختی های فراوان همراه با ان.

اینکه تانوس چگونه از وجود همچین وسیله ای اگاهی داشته مشخص نیست ولی چیزی که معلوم است این است که گذشته و اینده او را به سمت این وسیله هدایت می کرد. تانس پس از بدست اوردن این وسیله از مرگ شروع کرد و نه تنها او را جذب کرد بلکه به خود مرگ تبدیل شد. او همچنین اینفینیتی / اترنیتی / دادگاه زندگی / گالاکتوس و حتی در پایان والای همگان را هم جذب خود کرد . دادگاه زندگی قبلا به والای همگان گفته بود که نمی تواند خرابی های حاصل از این وسیله را به راحتی جبران کند و در برابر ان ناتوان است. این وسیله در واقع نوعی پاشنه اشیل و نقطه ضعف برای والای همگان به حساب می اید و با تنظیم کننده می توان حتی او را هم جذب کرد .


۳٫ د سورس (مدرن) – تاریکی اعظم

(اگر این تئوری درست باشد که او نیمه تاریک سورسه)

ImageImage

سورس خالق امنیورس دیسی هست ، اطلاعات انچنانی از این سورس مدرن نداریم جز اینکه میدونیم یه کانسپته ، همچنین تاریکی اعظم که قبلاً نیمه تاریک پرزنس شناخته میشد، پس از آخر اینفینیتی فرانتیر که دارکساید تیمش را جمع کرد و Great Darkness را بر زبان آورد، رسما این قضیه که تاریکی اعظم جنبه منفی سورسه رو بولد کرد, هم اکنون خیلی ها بر این باورند که تاریکی اعظم همان جنبه منفی سورسه اما باید تا ۲۰۲۲ صبر کنیم تا دنباله اینفینیتی فرانتیر بیاد .


۲٫ پرایمال مانیتور (اوروید)

پرایمال مانیتور/اورمانیتور/اوروید همان کاغذ کمیک است که متشکل از داستان کمیک ، کاراکتر های کمیک و پنل های کمیک است ، او همچون بومی است که رایتر بر آن مینویسد ، خلق میکند ، رنگ میکند و طراحی می‌کند و قلم رو آن هر روز تاثیر میگذارد و این باعث میشود که در جایگاه پایین تر از رایتر قرار بگیرد . لازم به ذکر است که کل عالم دیسی تنها نقطه ای برای اوست


۱. رایتر – وان اباو آل – فالکرام (اگر او جک کربی باشد):

ImageImageImageImage

وان اباو آل یا همان والای همگان آواتار استن لی است ، او به معنای واقعی قادر مطلق است و بعنوان آواتار نویسنده کمیک قطعا در رتبه اول قرار میگیره ، ما او را تنها در فنتستیک فور ۵۱۱، اسپایدرمن ۴۰ و ایجنت ددپول ۱۶ دیدیم ، همچنین مداد او قدرتمندترین سلاح عالم مارول است.

فالکرام که بعنوان رهبر سلستیال ها شناخته میشود ، اریجین و هویت ناشناسی دارد ، برخی بر این باورند که او آواتار جک کربی یکی دیگر از نویسندگان است! اگر چنین باشد قطعا هم رده افرادی همچون والای همگان است .

وان بیلو آل/پایین همگان جنبه مخالف وان اباو آل هست ، در کمیک ایمورتال هالک ۵۰ نیز معلوم شد که او همان وان اباو آل هست، نابود میکند تا خلق کند ! اما وان اباو آل نهایتا خود را بین نقطه شر و خیر خنثی می‌کند .

رایتر یا همون آواتار گرنت موریسون یکی از رایتر های دیسی هس، او در انیمال من و سویساد اسکواد ظاهر شد، قلم او قدرتمندترین سلاح کمیک است که حتی رو پرایمال مانیتور هم تاثیر میگذارد ، او همچنین کامپیوتری بنام کامپیوتر رایتر روم دارد، در سویساد اسکواد ۵۸ در این کامپیوتر تایپ کرد تا مانستری او را به قتل برساند تا او به رایتر روم یعنی خارج از کمیک برود و لیمبو(( قلمرویی بزرگتر از مالتیورس )) رو خلق کند. او برای اولین بار در انیمال من ۲۵ ظاهر شد. او همیشه در کمیک ها حضور داشته و یک حاضر مطلق است.

سخنی با خوانندگان:

در مورد مقاله باید بگیم دوستان دقت کنید این مقاله بین ۹۰ شخصیت انتخاب شده توسط ماست وگرنه بینابین این شخصیت ها اگر بخوایم همه رو ذکر کنیم بالای دویست سیصد کاراکتر میشه که رتبه بندی اونا بی هیچگونه اقراری غیرممکنه دقت کنید مطلب و عکس گذاری و رتبه بندی کاراکتر ها در چند روز تموم شد که یه رکورده ولی بصورت کل از این حیث میشه اشخاصی مانند کازمیک کینگ ثور و…. رو در این مقاله اورد اما چون هم فونیکس هم ثور و هم الد کینگ در این مقاله بودن واقعیت اینه که ترجیح داده این شخصیت و بسیاری از کاراکتر های دیگه که میشه اونا رو جایز دونست اما به علت سنگینی کار و سختی ادیت و……… گذاشته نشوند.

در اخر باید عرض بکنم که به شدت مردد بودیم که این مقال رو بنویسیم عرضه کنیم یا خیر قطعا نقد هایی بسیار زیاد بر مقاله وارد بشه. تا چند روز پیش فردی میومد به شما میگفت کازمیک ارمور سوپرمن قویتر از لوسیفر هست سریع مسخره میشد.

برای اینکه درک کنید چرا پرزنس لوسیفر و کلا کاراکتر های ورتیگو امنی ورس نیست این مفهوم امنی ورس مولتیورس و غیره رو باید بدونید.

در قائده کلی: امنیورس» مگاورس» مولتیورس» یونیورس» ورس» استار» پلنت.

البته مفاهیمی متفاوت مانند گالتیکال متاورس و………. هم وجود داره که در هر جهان این مفاهیم متغیر عرضه شده.

در مورد کاراکتر های پلنت توضیح خاصی وجود نداره ولی کاراکتر هایی مانند مرد سنگی پسر غلتان دختر رنگین کمانی پسر چرمی و…… رو قطعا پلنت یا حتی زیر اون میشه دونست!!!!

اشخاصی در رده استار رو میشه مثلا دخترسنجابی دونست (با در نظر گرفتن قدرتای ذاتیش نه شاهکار هاش).

موجوداتی معروف که همه احتمالا اونا رو میشناسید رو بتمن سوپرمن واندروومن ایرون من ثور هالک و کلا از این دست کاراکتر ها میدونیم که اکثرا معروفترین و مشهورترین اشخاصی هستن که کمیک رو میشه به اونا وابسته دونست تشکیل میدن.

موجوداتی مانند پرزنس و لوسیفر درون ورتیگو که یکی از بینهایت مولتیورس دیسی هست زندگی میکنن و طبیعتا کمتر از مگاورس هستن.

اما پرزنس دیسی بین مولتیورس و مگاورس هست که دقیقا قدرتی برابر با ترایگان داره لوسیفر دیسی هم که اشاره شد توسط بلیال پسر ترایگان مرد

اما چیزی به نام پرزنس ورتیگو دارک پرزنس لوسیفر مورنینگ استار ورتیگو (۲۰۰۰ ۲۰۱۶ ۲۰۰۴ ۲۰۱۸) داریم اینا چی هستن؟

خب ورتیگو در ابتدا امنی ورسی جدا بود که حول حوش سال ۲۰۱۸ با دیسی ادغام میشه تا قبل اون کاراکتر ها قدرت ها و توانایی هایی متفاوت داشتن مثلا الین بلاک (نیوپرزنس) پرزنس ورتیگو و البته دارک پرزنس رو میشه قادرمطلق در قائده مگاورس دونست (دقیقا قادرمطلق نیستن ولی برای تفهیم موضوع میگیم).

ضمنا در این باره که پرزنس خدا هست بله لقب خدا رو داره و خلقت رو مدیریت میکنه (خلقت رو بعضی مولتیورس و بعضی یونیورس میدونن). اما درواقع اون سازنده خلقت نیست چراکه پرپچوا بوده که مولتیورس رو ساخته درمورد یونیورس هم بحث زیاده ولی اتفاق نظر اینه که پرزنس نساخته. پس کی خالق دیسی بوده؟؟؟جواب سورس هست بله سورس مدرن که بعد از ادغام به عنوان خالق امنیورس معرفی شد و احتمال میره تاریکی اعظم هم نیمه تاریک اون باشه.

و اشخاصی مانند کازمیک آرمور سوپرمن رو امنیورس میدونیم که اگر پرایمال مانیتور بخواد میتونه فراکمیک بشه. فرا کمیک ها شامل د رایتر پرایمال مانیتور و به صورت کلی تمام افرادی که در رتبه اول و دوم ازشون نام برده شد میدونیم که همشون تجسمی از افراد حقیقی در داستان های کمیک هستند.


نویسدگان:

سید بهامین هاشمی

تیم ایرونی سنتر

378 Comments
  1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    بسیار عالی بود همشو نخوندم فقط رتبه ها رو خوندم که میخوام بگم در حق رون کینگ ثور جفا شد
    حالا دلیل
    تانوس با سنگ های بینهایت با اونجرز نبرد میکنه و با هر سنگ یکی رو ناک اوت میکنه.با سنگ زمان ثور رو پیر میکنه تا به خیال خودش ضعیف بشه ولی ثور میره رو حالت کینگ ثور پیر و سنگ ها روش بی اثر میشه و اون هم تانوس با سنگ ها رو ناک اوت میکنه.
    پس رون کینگ ثور باید حد اقل در جایگاه ۴۰ جلوی تانوس قرار بگیره
    از همه بچه های نویسنده تشکر میکنم

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      راستی کامنت اول

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      محمد جان داداش
      ام در مورد رون کینگ ثور و تانوس راستش این رتبه بندی رو منم یه ذره با باربد سرش بحث داشتم ولی به صورت کل
      تانوس با اینفینیتی استونز تونسته اینفینیتی و اترینیتی رو ناک اوت کنه
      ته فیت رون کینگ ثور پودر کردن دستگاه بافنده فرش آزگارد بودش که خب ربط داشت به سایه نشینا و منبع انرژی سایه نشین ها به چخ رفت
      در اینکه سایه نشینا کین هیچکس نمیدونه و به قطعیت رسیدیم که بیاندرز نیستن
      احتمالا نهاد هایی خالق هستن اما
      نهاد های خالق همگی زیردست اینفنیتی و اترینیتی هستن پس
      بینهایت و ابدیت»سایه نشینا (احتمالا البته بازم ممکنه این تغییر موجود باشه)
      تانوس با اینفینیتی استونز»بینهایت و ابدیت
      اها
      خب پس چرا تانوس از بینهایت و ابدیت پایینتره؟؟چون اون یک فیت حساب میشه و اور لیر هست عین اینه بگی چون بتمن اسپکتر رو زده پس قویتره که اینطور نیست

      در ادامه در بخش سخن با خوانندگان اشاره کردم که قطعاااااا اشتباهاتی ممکنه پیش بیاد که من از شما در این صورت عذر میخوام

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        راستی یه اشتباه لفظی پیش اومد گفتم چرا تانوس توی مقاله پایینتره منظورم بالاتر بود
        در کل
        تانوس اینفینیت استونز » رون کینگ ثور » بینهایت و ابدیت » سایه نشینان بالا (خالق مولتیورس یا یونیورس که مشخص نیست کدومش)

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          حرف من اینه که
          رون کینگ ثور>اولد کینگ ثور>تانوس با شش سنگ

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            نه

            1. ABOZAR کاربر می‌گوید

              سلام ممنون میشم یک مقاله کامل در مورد نسخه های خیلی قدرتمند wonderwoman مانند godess of truth و god of war در سایت قرار بدید خیلی ممنون میشم دستتون درد نکنه

    3. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      ضمنا ثور پیر نمیشه کینگ ثور پیر XD
      برادر من داداش این یه نکته هست که الد کینگ ثور پیر شد و به اودین فوث دسترسی پیدا کرد پادشاه ازگارد شد و بعد شد الد کینگ ثور این یک پس صرفا با پیر شدن قوی نمیشه
      دوما تانوس با جلو بردن زمان ثور رو پیر نمیکنه مگه نمیدونی زمان روی ثور تاثیر نداره ؟؟ (تغییر زمان به صورت دستی البته) پس کلا منتفی هست قضیه
      توجه داشته باشید که این مقاله بر حسب فیت ها و توانایی کاراکتر ها در کمیک هست نه سینما وگرنه توی سینما مثلا هلا خواهر ثور هست اما اینجا برادرزاده ثور پسر لوکی و نوه اودین حساب میشه (:

    4. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      محمد جلن
      تا صبح میتونم دلییل برات بیارم که
      تانوس با اینفینیتی استونز » رون کینگ ثور
      اوکی؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        و اینکه دا
        بالاتر از لوسیفر دیسی؟ وات د هل

      2. bardia کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        یه دیلل دارم به تنهایی برتریه رون کینگو نشون میده

    5. God Of Darkness کاربر می‌گوید

      ناموسا این چه لیستی بود از اول تا‌آخر نقص داره

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        هعیب
        مثلا قرار بود جواب انتقادات کاربران رو من ادمین جناب قاسمی ایروانی سعادتی و نوبادی و باربد بدیم

        همه منو تنها گذاشتن دارم یه تنه میجنگم ):
        ادمین بیاید وسط دیگه /:

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خوب جواب نده 😇
          البته شما شاهکار کردی و نیاز به تشکر ویژه دارید.
          خودتون هم گفتید این مقالات هیچ وقت مورد علاقه همه نیست چون هر فرد میخواد شخصیت مورد علاقه شون جلوتر باشه.

        2. کاربر می‌گوید

          LORD__SBH
          متاسفانه این مقاله چندین نقص داره که باعث میشه راه برای انتقاد بسیار باز باشه

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            بله تا الان شش باگ رو که کاربرا گفتن رو دیدم تا الان دوتاش رو بررسی کردم دیدم حرف خودمون درست بود
            وایت فونیکس رو حق با کاربرا بود
            تروفورم ابولین ورون کینگ ثور و تانوس رو هم دارم بررسی میکنم رتبه هاشون رو

            1. bardia کاربر می‌گوید

              میگم میشه بگید اون قصیه وایت فونیکس که گفتید چی هست؟

            2. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              هیچ حقی با کاربران در زمینه وایت فینیکس نیست
              لوسیفر دی‌سی رو هم میتونم به سادگی بالاسر وایت فینیکس بیارم

              1. bardia کاربر می‌گوید

                عزیزم:
                وایت فونیکس> وایت هات رووم >>> مواجه اشوبه واندا >>> ادر ورلد=قلب و روحه امنیورس(ظمنه اینکه اون کریستالم درون ادر ورلد هثت که شانله لایف فورسه که از قدرته کله نژده بیاندرز با همم با اختلاف برتره)در نتیجه
                وایت فونیکس >>>>>> لوسیفر دی سی و حتی لوسیفر ورتیگو

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

                2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                  بردیا
                  خب الان نگاه کن . وید هم به وایت هات رووم دسترسی داره . نسخه های عادی فونیکس هم دسترسی دارن ( هرچند اینجا یه استثنا هست که جین گری مانع شد سایکلاپس به اونجا وارد بشه که این به خاطر حالا رابطه خاص جین با فونیکسه )

      2. کاربر می‌گوید

        God Of Darkness
        چند تا از غلط ها رو نام ببرید که فیض ببریم 🙂

  2. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    اینجاس که باید بگید هوووووو
    راستی حتما بخش سخنی با خوانندگان رو مطالعه فرمایید (:

  3. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    راستی امکان وسط چین کردن عکس ها و مطالب هست؟؟

  4. کاربر می‌گوید

    مقاله عالی کامنت اول یا دوم شایدم سوم نمیدونم

  5. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    اول از همه یه ماشاالله بگیم به تمام نویسندگان برای نوشتن یکی از طولانی ترین مقاله هایی که تا الان در عمرم خوندم////:
    واقعا نمیدونم راجب کدوم نظر بدم،اینا خیلیییی زیادن||:
    فقط یه سوال:
    مردعنکبوتی کجاست،نمیبینمش؟؟؟!!😂😂

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      خواهش میکنم (:
      ایده مقاله با باربد بود و بخش عظیمش هم توسط ایشون بوده (:
      مرد عنکبوتی هم سر قبر عمه می تشریف دارن نیستن (:
      در کل سپاس (:

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اتفاقا بتمن بعنوان کسی که فیت فرامولتیورسال زده باید حضور می‌داشت نه اسپایدرمن

      1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

        این نامردیه دفعه بعدی مردعنکبوتی هم باید توی یکی از این لیست ها باشه😂😂
        من نمیدونم فیت مولتی ورسال یا یونیورسال و از اینجور چیزا داره فقط یه جورایی بیارش توی لیست😂😂

        1. bardia کاربر می‌گوید

          میگم یه پارتی بازیم در حده این ثوره ما بکنین دیگه

        2. SonOfMars کاربر می‌گوید

          داش این رتبه بندی ایراد داره
          اولا اینکه مارشن منهانتر نیست؟ سوپرمن خودش گفته مارشن ازم قویتره و همینطور مارشن چن بار با لیگ فایت رفته
          دریم پایین تر از بلک ریسر واقعا؟؟؟
          دوما میکسی و مایکل دمیورگوس پایین تر از امپتی هند؟ میکسی یه امنیورس رو نابود کرده
          مایکل هم با عصبانی شدنش خلقت نابود میشه
          لوسیفر و مایکل و میکسی پایین تر از دارکست نایت نباید باشن واقعا دث او اندلس گفته لوسیفر رو نمیتونه بکشه ، لوسیفر دارک پرزنس و مایکلو زد بعد پایین تر از دارکست نایت و مار نوو و فورجر و موبیوس؟
          دارکست نایت پرپچوآ رو زد بعد الان تو گذاشتیش زیر موبیوس و مار نوو و فورجر که همشون توسط پرپچوآ خلق شدن؟

  6. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

    که اینطور

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      اگه میترسیدم یکی مقاله رو بخونه اونم تو بودی که خوندی وای وااااااای
      از کاربر راجرز هم ترس دارم ):

      1. bardia کاربر می‌گوید

        گودرته ایروانی حتی پس از ریتکانم زیاده

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      میمیری طعنه نزنی؟ برو تروفورمت رو بیار
      کلونات سیرکشون بی مزه شده

    3. bardia کاربر می‌گوید

      رندال
      ببین اگه مشکلی چیزی داری بیا درست حرفتو بزن.با این کارا به جایی نمیرسی

      1. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

        😳😳 سبحان الله واقعا ؟؟

  7. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    در حدی مقاله بلنده و سایت کند شده که بعد هر کامنت باید رفرش کنم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تازه نصف متن و تصاویر رو هم کم‌کردم.
      حساب کن هزار تا هم کامنت بگیره. 😇

      1. bardia کاربر می‌گوید

        من برگشتم.خودمو دارک نایت به هزار میرسونیمش

  8. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    من اون متن پایین رو ننوشتم
    سید
    چیشد؟ در ۲۰۱۸؟
    داش..
    من چی بگم بمولا
    اون گلکتیکال هس
    و اینکه سورس مدرن چیشد ؟ خالق ورتیگو و دیسی؟ برادر من اصلا تکلیف این سورس مدرن تا ادامه اینفینیتی فرانتیر مشخص نیست
    خود سورس مدرن فقط در این حد میدونیم که خالق امنیورسه
    الان اینو گرفتی تا تهش رفتی؟

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      نه پرفسور
      بخون چی نوشتم گفتم سورس مدرن خالق امنیورس دیسیه که بعد ادغام اینجوری شده (و بعد ادغام ورتیگو یکی از بینهایت مولتیورسای دیسیه که توسط یکی از بینهایت د هندز ساخته شده )
      خالق ورتیگو قبل ادغام سورس ورتیگوست برادر

  9. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    متن کامل سون فورسز آو د یونیورس:
    انرژی ضد بحران در قطب مثبت انرژی بحران نهفته است، نیروهای عدالت که هر موجودی را به یکدیگر و به گذشته خود پیوند می دهد و به آنها یادآوری می کند که آنها بخشی از تاریخ یک نسل هستند. هر یک از این انرژی ها برای کار خوب جهان چندگانه با همه عناصرش که در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند ضروری هستند، زیرا یکی از حرکات، دیگری احساسات و جادوهای دیگر و غیره را تضمین می کند. انرژی ضد بحران به «دست‌ها» سپرده شد، گروهی از موجودات فوق‌آسمانی که با استفاده از انرژی‌های مثبت درونی‌شان، وظیفه تولد چندجهانی را بر عهده داشتند. با بیرون راندن انرژی ضد بحران و ایجاد چندجهانی آنها، هر یک از اعضای دست ها می گذشتند و جان خود را برای ایجاد زندگی جدید می بخشیدند. تعدادی از بزرگترین قهرمانان مانند خانواده فلش و سپاه فانوس به این انرژی ها گره خورده اند و به آنها قدرت می دهند دکتر منهتن، موجودی تقریباً قادر مطلق از واقعیتی دیگر، از انرژی پیوندی ساخته شده است. انرژی بحران در قطب مقابل، عموزاده‌های تیره‌ترشان که از ترس و خشم همه موجودات زنده به دنیا آمده‌اند، زندگی می‌کنند، انرژی بحران که با نام هفت نیروی پنهان خلقت نیز شناخته می‌شود، نیروهای عذاب که در مورد تمایلات خودخواهانه و سرکوب گذشته به نفع لحظه فوری پرپتوآ فوق آسمانی سقوط کرده این انرژی ها را در تلاش برای ایجاد یک چندجهانی شرور که برای همیشه زندگی می کند و از واقعیت های دیگر تغذیه می کند، احتکار کرد. با این حال، نقشه های او خنثی شد و او در کنار هفت نیروی مخفی آفرینش در دیوار منبع توسط Cosmic Raptor مهر و موم شد. پس از تخریب دیوار منبع بود که لکس لوتر و Legion of Doom او قفل هر یک از این انرژی های تاریک را باز کردند

    هفت انرژی پنهان خلقت هر یک از هفت انرژی خلقت نشان دهنده چیزی است که هر یک از اعضای Legion of Doom در تمام زندگی خود به دنبال آن بوده است. در میان آنها، Still Force توسط Gorilla Grodd، The Invisible Spectrum توسط Sinestro، Tear of Extinction توسط Black Manta، بلک اپل توسط Brainiac و The Void Wind توسط Cheetah جستجو می شود. اگرچه آنها بخشی از هفت نیروی پنهان نیستند، معادله ضد زندگی و جادوی آشوب نیز به عنوان نیروهای انرژی بحران در نظر گرفته می شوند. نیروی سرعت/نیروی ثابت نیروی سرعت بخشی از نیروهای هماهنگ است و میدان انرژی است که به جهان حرکت می دهد و به خانواده فلش و همه اسپیدسترها قدرت می دهد. بر اساس سرعت و حرکت، بازنمایی واقعیت در حرکت است، همان نیروی کیهانی است که فضا و زمان را به جلو می راند. نیروی ساکن، در مقابل نیروی سرعت، یک نیروی کیهانی مبتنی بر آنتروپی و اینرسی است که قادر به نفی حرکت است و پتانسیل القاء و شتاب بخشیدن به نیروی آنتروپی را ندارد. Still Force بخشی از هفت نیروی پنهان است. طیف عاطفی / طیف نامرئی طیف الکترومغناطیسی احساسی بخشی از نیروهای هماهنگ است و میدان انرژی است که احساسات و عواطف را به جهان می بخشد و به سپاه فانوس قدرت خود را می بخشد و توسط احساسات همه موجودات ذی شعور تغذیه می شود. قرمز/خشم، نارنجی/ بخل، زرد/ترس، سبز/اراده، آبی/امید، نیلی/شفقت، بنفش/عشق، سیاه/مرگ، سفید/زندگی را با هر احساسی دارای موجودیت عاطفی خاص خود مانند قصاب است. افیدیان، اختلاف منظر، یون، آدارا، پروسلیت، شکارچی، نکرون و موجودیت حیات. خارج از رنگ های شناخته شده طیف عاطفی، طیف نامرئی وجود دارد، در مقابل طیف احساسی، که شامل اشعه ماوراء بنفش است که از احساسات اولیه مدفون به ویژه نفرت تغذیه می کند. طیف نامرئی بخشی از هفت نیروی پنهان است و مانند همتای خود، نامرئی دارای موجودیت عاطفی خاص خود به نام آمبراکس است. نیروی حیات/اشک انقراض نیروی حیات بخشی از نیروهای هماهنگ است و نیروی کیهانی است که به زندگی اجازه می دهد تا شکوفا شود و هر موجود زنده ای را به روح خود متصل می کند. افرادی مانند آکوامن یا پوزیدون که به اقیانوس ها، فونت تمام زندگی، متصل هستند، از آن استفاده می کنند. کسانی که توسط نیروی حیات لمس می شوند، چه از طریق یک جسم باشد و چه از طریق خود انرژی، ارتباط خود را با تمام زندگی حفظ می کنند و می توانند به شیوه ای تله پاتیک ارتباط برقرار کنند. اشک انقراض، در مقابل نیروی حیات، یک نیروی کیهانی است که برای هر موجودی، حتی خدایان جاودانه، مرگ را به ارمغان می آورد و آنها را به قبرستان خدایان می فرستد. اشک حرکت به سوی انزوا و تنهایی است و به نیروی مرگ متصل است. اشک انقراض بخشی از هفت نیروی پنهان است. کره خدایان/وید ویند کره خدایان بخشی از هفت نیروی هماهنگ است و نیروی کیهانی است که به جهان جادو می بخشد و به خدایان و کسانی که توانایی های خداگونه دارند قدرت می بخشد. موجوداتی مانند خدایان جدید و پانتئون های دیگر مانند خدایان المپ، فرشتگان، شیاطین از این قدرت برخوردارند و تکینگی های چندوجهی به حساب می آیند. باد تهی، در مقابل کره خدایان و نیروی دوقلوی اشک انقراض، نیرویی کیهانی است که جادو و خدایان را از بین می برد و از بادهای خشنی که از گورستان خدایان می وزد گرفته می شود. وید ویند بخشی از هفت نیروی پنهان است. روبنای بعدی / یادداشت ششم روبنای بعدی جهان چندگانه نیروی کیهانی است که بر همه چیزهای قابل تصور و غیرقابل تصور حاکم است و بخشی از نیروهای هماهنگ است. توسط کسانی که برای نظارت بر همه خلقت مانند Mar Novu، Alpheus و Mobius به کار گرفته شده اند. نت ششم، در مقابل ابرساختار بعدی، نیروی کیهانی فراتر از تصور است و با نگاهی اجمالی به غیرممکن ها باز می شود. نت ششم بخشی از هفت نیروی پنهان است. ناخودآگاه جمعی/بلک اپل ناخودآگاه جمعی نیروی کیهانی است که به دیگران دانش و خرد می دهد و بخشی از هفت نیروی هماهنگ است. این مسئول اعطای قدرت به تله پات ها است و همچنین توسط بزرگترین ذهن ها استفاده می شود بلک اپل، در مقابل ناخودآگاه جمعی، نیرویی در اطراف دانش ممنوع است. سیب سیاه بخشی از هفت نیروی پنهان است. وفابی وفا وفاداری هفتمین نیروی هماهنگ است و در فطرت ایمان گره خورده است و بیشتر متکی به خیر دل مردم و فطرت قهرمانانه آنهاست. بی‌وفائی، همتای تاریک ایمان، نیرویی مبتنی بر ایمانی است که مردم در وضعیت شوم قرار دارند، زیرا بر شر درون قلب مردم و طبیعت خودخواهانه و ظالمانه تکیه می‌کند و زمانی باز می‌شود که فرد ایمانی را که نسبت به عزیزانش دارد از دست بدهد. بی وفایی بخشی از هفت نیروی پنهان است

  10. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    این خوبه خیلی وقت بود منتظر همچین شاهکاری بودم دم هم نویسنده ها گرم

  11. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    دم همه نویسنده ها گرم مقاله توپی بود.خیلی دقیق کار شده بود.از اینجور مقاله ها بزارید بیشتر.

  12. bardia کاربر می‌گوید

    ادمین مقاله هایه مدله گلدن ایج هم اومد

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      عه وا
      بچه مردم انگلیسیش پیشرفت کرد
      بابا افرین
      گولدن ایج برینگر هم منم

      1. فرير کاربر می‌گوید

        عالي ولي اينجا رتبه بندي نيست

        1. کاربر می‌گوید

          فرير
          اتفاقا این مقاله کاملا رتبه بندی😐😂

          1. bardia کاربر می‌گوید

            اخه رتبه بندیش خیلی مشکلات داره

            1. کاربر می‌گوید

              Bardia
              البته رتبه بندی دقیق نیست و هر کسی میتونه به نظر خودش این شخصیت ها رو رتبه بندی کنه.

              1. bardia کاربر می‌گوید

                درسته جنابه سعادتی

  13. bardia کاربر می‌گوید

    ❤❤❤

  14. bardia کاربر می‌گوید

    اقا مقاله عالی بود.ولی مشکلاتی هم داشت
    اول اینکه خب این مقاله رو دوتا دی سس فن نوشتن یعنی من نمیخوام هیت کنم اینو کاملا اروم یخوانید یعنی اشتباه برداشت نشه.من نظرم اینه که بهتر بود که کسی مثله جنابه قاسمی هم میبود که میتوانست شخصیت هایه بیشتری از مارول بزاره
    دوم خب این رتبه بندی صد در صد کامل نیست یعنی مشکلاته زیادی داره ولی خودتان هم راجبش توضیح دادید پش نمیشه خیلی بهش ایراد گرفت
    اینها مشکلاته خیلی کوچکی بود که خب واقعا چنین مقاله ی بزرگی صد در صد خواهد داشت
    باز هم من مقاله را خیلی دوست دارم ولی بنظرم با ویرایش و اضاف کردنه چند تا شخصیته دیگه از مارول بهتر هم میشه و حذف برخی دیگر.مثلا خداییش سیلور سرفر در این حد نیست.واقعا نیست.یا مثلا واندروومن اینقدرم قوی نیست.یعنی در واقع شخصیت هایه ضعیفی هستند.اپولی بازم ممنون خیلی مقاله ی حقی بود هم از اس بی اچ و هم از دارک نایته عزیز و هم از ادمین بابت این مقاله ی جامع.❤

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      چه ربطی به فن فلان بودن دارع
      یک اینکه سیلور سرفر توانایی زدن گالان رو داره و این بارها ثابت شده
      دوم اینکه واندروومن دوبار فانتوم‌ استرنجر رو مالید
      آمازونیوم واندروومن جلو دستکاری اتمی مقاومه
      برابری کرد با سوپرمن، خود سوپرمن هم یک عالمه فیت دارخ
      تو فایتش رلم آو گادز به فنا رفت
      دارکساید رو دوبار مالید
      صو واندروومن هم میتونست باشه

      1. bardia کاربر می‌گوید

        اخه ایشون اطلاعاته بیشتر از مارول داره واسه ی همین گفتم.ببین هرجدر حساب کنیم سرفر از گالاکتوس ضعیف تره و فقط بخشی از نیرویه گالاکتوس هست که اونو اینقدر قوی کرده.ببیت اینا زیاده خیلیا اینجور فیتارو دارن مثلا الان ثورم پایه هایه کازموسو نابود کرد
        یه بیاندرو تیکه کرد
        فونیکس رو ناک اوت کرد و…الان باید باشه؟؟؟خیر.واندروومن واقعا در اون حد قوی نیست که باشه

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          ببین
          فیت داره و لایق حضوره
          همین دارکساید که دوبار زدش مولتیورساله/:
          درمورد جناب قاسمی هم جوابتو دادم
          و اینکه تانوس با اینفینیتی استونز به راحتی میتونه رون کینگ ثور رد بزنه
          حتی برتری اواتار دارک ساید نسبت به رون کینگ ثور رو هم میشه راحت نشون داد

          1. bardia کاربر می‌گوید

            یعنی اط نظره تو اینقدر قویه؟؟؟عجب.من دیگه حرفی ندارم
            یا نه دارم.عزیزم من به راحتی میتونم بگم که رون کینگ از تانوسه با شش سنگ برتره

            1. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              اولا که بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
              دوما که بیا برو ثابت کن
              رون کینگ ثور »»» ۱ مالتیورس و ۵ تا یونیورس

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      بردیا جان عزیز متن تکمیلی همون پاراگراف اول رو بخون عزیز گفتم رتبه بندی بین ۹۰ شخصیت انتخابی توسط ما نه کل شخصیت ها وگرنه خب پسر غلتان و پسرچرمی میوردیم کلی مولتیورسال و پلنت و استار روهم میشه دویست سیصد شخصیت با نود تا سایت به زور بالا میاد چه انتظاری از دوسیت سیصد تا داری؟؟؟واسه من که مهم نیست ها ولی ایرونی سنتر به چخ میره و اها مهمه برام
      چون ادمین میاد به چخم میده XD

      1. bardia کاربر می‌گوید

        ادمین مهربان هست.شما را به چخ نتواهد داد
        اخه در تایتل مقاله نگفتید که این انتخابی است.گفتید ۹۰تایه برتر.منم نمیگم صد در صد کامل باشه یکی یکیه شخصیتایه قوی رو بیارین.میگم یکسری هارو ویرایش بدین حذف کنید و جایگزین کنید چون برخی واقعا برایه این مقاله زیادی ضعیف هستند

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      و اینکه حکم تایید جناب قاسمی و ایروانی هم داره این مقاله
      خود جناب قاسمی هم گفت زیادی وایت فینیکس رو گنده کردن
      همچنین جناب ایروانی مباحث مربوط به آزگارد و ….. رو تایید کرده
      ا

  15. Goku کاربر می‌گوید

    سلام، یه سوال آیا این مقاله بر اساس رتبه بندی هستش یا معرفی؟
    اگه رتبه بندی باشه که چرا ملیک من با لوسیفر ورتیگور آنقدر رتبه پایینی دارند اگه هم رتبه بندی نیست که هیچ.
    بعد رتبه بندی شخصیت های کمیک سخته شاید کسی یه جور دیگه این ها رو رتبه بندی کنه.
    من دو تا مقاله قبلی قویترین شخصیت های دی سی و مارول بیشتر خوشم اومد و بهتر بودن.
    الان مثلا چرا (رایتر)نویسنده رو توی آین مقاله گفتید خوب همه میدونن که قویترینه دیگه.

    1. bardia کاربر می‌گوید

      خیر رتبه بندیه کامل ندارن
      راستش منم اون قبلیا رو بیشتر دوست دارم
      خب ببین عزیزم اوپدن اینجا بگن کیا قوی ترینان نمی تونی بگی چرا قوی ترینشونو گفتی اونم به دلیل اینکه میشناسنش

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        قبلا هم گفته بودم اون دوتای قبلی (البته مارولش) کپی شده از تاپ تنز بود و ضمنا پر از اشتباهات گوناگون مثل رده پرزنس گفته شدن اینکه ورد یه کلمه هست و قادر مطقه رتبه داکس نوو و بلک ریسر و خیلیای دیگه بود که الان خود ادمین هم قبول دارن این اشتباهات رو بیمولا /:

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          اون مقاله برای چندسال پیش بود. مسلما خیلی شخصیت ها اضافه شده جدیدا.

          1. bardia کاربر می‌گوید

            ادمین
            البته خوده شما گفتید اون مقاله رتبه بندی نبود.یعنی اینم هست

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اگر استدلالی دارید برای اینکه لوسیفر ورتیگو فلان رتبه رو میتونست بگیره شرح دهید

    3. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      رتبه بندیه
      ضمنا
      کی گفته اصلا لوسیفر ورتیگو و پرزنس قادر مطلقن؟؟؟اصلا خدای دیسی و خالق دیسی کیه پرزنس؟؟؟هههههههه
      دوستان خواهش میکنم متن مقاله روبخونید دیگه به چخ رفتیم نوشتیمش قرار نیست چهارتا عکس ببینید با پنج تا رتبه که
      گوکو جان
      پرزس ورتیگو و دارک پرزنس نهایتش مگاورسال بالا هستن اصلا به امنی ورس پایین نمیرسن
      میدونستی ترایگان »پرزنس دیسی ؟؟؟
      خالق امنیورس هم د سورس مدرن هست و تئوری داریم مبنی بر اینکه تاریکی اعظم بخشی نیمه تاریک د سورس هست
      اصلا لوسیفر ته فیت هاش چیه؟؟؟
      زنده موندن در فضای بینابین ورتیگو و دیسی که یه فیت مگاورسه
      کشتن دارک پرزنس که بخاطر دارک سورد بد که دارک سورد هم از دارک پرزنس ساخته شده بود
      متاسفانه در اوایل کمیک ایران که ۴ سال پیش بود یک عدد سایت نوب بوق اومده گفته پرزنس قادر مطلق و خدای دیسی و برابر با والای همگانه و اند همه چیزه کسی هم که کمیک نمیخونه همه یرن مقاله میخونن به راحتی شایعه هه رواج پیدا کرد
      باورنمیکنی تئوری زندانی شدن دارکساید اصلی توسط پرزنس رو من ساختم بهو بدون اینکه بدونم همه نت رو فرا گرفت تا ز.ومج… و اس.پا.دی هم رفت در این حد!!!!
      یا میدونستی کل نیروی میکائیل ترکوندن مولتیورسه؟؟؟فقطط یه مولتیورس
      فرشتگان میدونستی همشون مولتیورسالن؟؟؟ههههههه
      شیطان عظیم وحشی که وان بیلو ال برابر میدونن میدونستی شیطان وحشی تهش یه مولتیورسال متوسط یا سطح بالاس؟؟
      جاستس لیگ متحد بشن میتونن به راحتی بزننش ههههه
      الان دارکساید اینفینیتی فرانتایر از پرزنس دیسی قویتره
      لوسیفر دیسی توسط پسر ترایگان به چخ رفته
      پرزنس دیسی با ترایگان برابره

      تا یه ماه پیش میگفتی کازمیک امنیورساله بهت میخندیدن×!!!!
      از نوبیت خودشون فکر میکنن همه نوبن یه فاینال کرایسیس نخوندن نمیفهمن کازمیک اگه به خواسته پرایمال باه فرا کمیکه نمیفهمن کازمیک میتونه خواننده کمیک رو شناسایی کنه و دستش رو از کمیک بیاره بیرون کاری که پرزنس هیچگاه نکرده نمیکنه و نخواهد کرد

      مقاله قبلی هم قربونت برم (با احترام به ادمین) با توجه به اوضاع اطلاعاتی اون زمان اگر رتبه بندی فرضش کنی …… اره همونی که فکرشو کردی چراکه مندراک از دارکساید پایینتر بود بعد فرشتگان تو تاپ تن بودن فرشتگان جز محافظت از بهشت هیچ غلطی نکردن نهایت همه فرشته ها رو سه قلوهای ورد رادیانت و ازاتار تشکیل میدن که ازاتار توسط بلک ادم وان شات شده (هرچند بعدا حسابش رو رسید) و در حالت اسپکتر بتمن و سوپرمن و دایانا و……..ترکوندنش و دارکساید کامل اونو همراه نابو گانتث فانتوم استرنجر و دو سه نفر دیگه از فرشتگان اعظم و اربابان نظم گرفت فقط در یک حرکت بدون هیچ درگیری ای کشتشون و پاشو روی سر اسپکتر قرار داد و قرچچ
      بله این ته فرشتگانه
      پرزنس دیسی ته فیتش نابود کردن گریت ایول بیست بود که اخرشم توسط ترایگان به چخ رفت
      پرزنس ورتیگو هم قربونشون برم هیچ غلطی نکرده و دیگه هم داستانشان بعد ادغام به سرانجام رسیده
      قبلش هم هههه ته فیتش گرفتن خلقت (یا یونیورس یا مولتیورس احتمالا یونیورس) تو دستش و کنترلش با حرف زدن بود که ورد که در حد ازاتار هست هم تونسته از این کار بر بیاد

      میلک من از پرزنس و لوسیفر و اینا ثابت کرده قویتره و اخرشم رتکان اومد به چخش داد
      مولکول من کهتوسط بیاندر خلق شده و بیاندر قعا از پرزنس و امثال اون سر تره تمام تلاشم تو این مقاله این بوده که بتونم بفهمونم که پرزنس قادر مطلق نیست قوی نیست چرا یه افرادی درک نمیکنن نمیفهمم بابا یبار یه نوبی اومده گفته خداس مردم جو گرفتشون فکرکردن چون لقب گاد رو داره پس = الله و یهوه و خدا و قادر و دانا و حاضر و همه چیزمطلق همه هم براش نقطه ای بیش نیستن من به شما چی بگم؟؟؟؟؟خلقت رو پرزنس خلق کرده ؟؟؟ ههههه
      مولتیورس ها که د هندز ساختنشون امنیورس هم دسورس خلق کرده این فقط یه بهشت ساخته با چند عدد فرشته مولتیورسال

      درست شد داداش گلم؟؟؟ببخشید یکم لحنم تند بود حرص میخورم مقاله رو نمیخونن فقط یه نگاه سر سری میندازن

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        قدرت پرزنس چقد چوسکی بود ما نمیدونستیم

        1. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          اره بابا سوسک چیه حداقل جلو بمب اتم زنده میمیونه این مگسه شایدم پشستXD

        2. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          الان دیدم ننوشتی سوسک نوشتی چوسک
          عذر میخوام از این اشتباه دیداری XD XD XD XD XD XD XD

          1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

            XD
            قربونت داپش

      2. Goku کاربر می‌گوید

        LORD_SBH
        😂خخخخخخ! رتبه بندیه؟!😐
        خوب چرا ملیک من سوپرمن رتبه ۱۴ هستش؟؟؟؟
        قبلا هم توی این سایت یه مقاله برای معرفیش نوشته شده بود. که یکی از نویسنده های خوب سایت هم انو نوشته بود.
        که بعد از رایتر قدرتمندترین شخصیت کمیکه که فقط خود نویسنده ی که میتونه انو نابود کنه و قدرت شخصیت هایی مثل مندراک و کازمیک آمور براش مثل لکه هستن. خوب پس چرا توی این مقاله رتبه مندارک ۱۰ و کازمیک ۹ هستش و ملیک من ۱۴ ؟!؟!
        الان این مقاله درسته یا اون؟؟؟؟🤔

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          قرار نیست همه مقالات این سایت به این بزرگی در مسیر یکسانی باشه
          خودتون هم میگید تعدد نویسنده وجود داره و دیدگاه ها متفاوت.
          حتی در سایت با عظمتی مثل cbr هم این قضیه هست.
          در مورد این مقاله:
          احتمالا رتبه بندی ها تغییر نکنه ولی اگر توضیحات درون متن بعضاً اشتباه است سریع بررسی و تغییر داده میشه.

        2. SBH
          SBH کاربر می‌گوید

          خوب با عذر خواهی از اون نویسنده خوی باید بگم چه مدرکی دارید ایشون درست بگن ها؟؟؟کاملا غلط گفتن

          میدونید فیت میلک من چیه؟؟
          زدن پرزنس

          پرزنس کیه؟؟
          شخصیت ۱۵ لیست
          کسی که نه قادر مطلقه
          نه خالق مطلقه
          نه سازنده خلقت
          نه یونیورس ساخت
          نه مولتیورس
          نه امنیورس ساخته
          کل کارش ساخت بهشت و فرشتگانش و گرفتن خلقت تو دستش و مدیریت اونه همین

          بعد چون یه عده نوب دیدن لقب پرزنس گاد هست گفتن = الله هست
          (منظورم ادمین نیست ها اصلا این شایعه سال ها قبل از ایرونی سنتر منتشر شده)
          بعد چه ارتباطی داره؟؟؟؟بله منم فکر میکردم میلک من چون از پرزنس قویتره پس بعد رایتر قویترین کمیکع
          ما چیزی به نام روند تکاملی و بهبود اطلاعاتی داریم و طبق اون اشتباهاتمون اصلاح میشه شما هم پیشنهاد میکنم کمیک های
          فاینال کرایسیس
          جوخه انتحار
          مد من
          انیمال من
          هل این ارتز
          کرایسیس این اینفینیتی ارتز رو بخونید تا بفهمید چی میگم

          اینکه پرزنس از

          1. bardia کاربر می‌گوید

            واقلا اس بی اچ شما بسیار پیشرفت کردید.هم انتقاد پذیری،هم جنبه و هم اطلاعات
            اطلاعات که اصلا نظاره گرش هستیم
            انتقاد پذیری که حتی ادمینم گفت
            جنبه هم نسبت به قبل بهتره.اخه سره اون قضیه ی نظر سنجی خیلی تصوره بدی از شما داشتم

  16. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    یا خدا این دیگه چه مگا اولترا طومار پرو مکسی بود !!!
    پس این مقاله بود !!!!!

    1. bardia کاربر می‌گوید

      فکر کنم طولانی ترین مقاله ی سایته.من چنین مقاله ای رو تا حالا حتی تو سایتایه خارجیم ندیدم

  17. bardia کاربر می‌گوید

    بخشه وایت فونیکسم اشتباهه
    بزرگترین فیتش اینه که میتونه از وایت هات روم فراتر بره.برایه دزکه وایت هات روم بگم امواجه واندا که به لطفه جنابه قاسمی به خوبی میشناسیم که زد ادرورلدی که قلب و روح امنیورس بود را نابود کرد اینفقدر در برابره وایت هات روم ناچیز بود که روش حتی تاثیر نذاشت و احساس نشد!!یعنی نیرویی که بخشی از امنیورسو نابود کرد جلو وایت هات روم اینه.حالا وایت فونیکس میتونه از وایت هات رومم فراتر بره‌.

  18. کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود و واقعا هم براش زحمت کشیده شده. فقط اگه atum the god eater هم توی لیست بود عالی میشد. این شخصیت کلی فیت سطح بالا داره( البته حضورش نسبتا زیاد نبوده)

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      بیا اینم از جناب سعادتی که نویسندن

      اممممایشون رو اطلاعات کاملی ازشون نداشتیم و ترجیح دادم نیارم بازم بسیار ممنون از شما(:

      1. کاربر می‌گوید

        LORD__SBH
        بله درک می کنم. توی کمیک های زیادی راستش نبوده. انشاالله در آینده یک مقاله معرفی براش می نویسم.

  19. فرير کاربر می‌گوید

    عالي ولي غلت بي نهايت دارد

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      غلط نه غلت

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      فریر
      خوشحال میشم تک تک غلط هارو بگی منم دونه دونه پاسخبدم اگه واقعا غلط بود که حق با شماست و ویرایش میشه در غیر این صورت شما هم قانع خواهید شد

    3. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      کامنت شما هم غلط دارد 😁

  20. bardia کاربر می‌گوید

    بنظرم اشخاصی مثله:
    فرست فرامامنت(یه امینورسه زنده)
    کریتور
    یه نسخه از من ثینگ که جنابه قاسمی راجبش توضیحه مختصر دادند
    لایف برینگر(به جایه حالت اصلی بهتر بود اینو میزاشتید.این نسخه از گالاکتوس قدرتی میشه گفت حتی در حده امنیورسال دارد)
    دریور(درست اسمش یادم نیست ولی یادمه این شخصیت اونقدر قوی بود که مولکول من رو کشت)
    نسخه هایی از دکتر دووم.حالا همه نه ولی مثلا دکتر دووپ لایف فورس یا گاد دووم خداییش جاش تو لیست یود)
    دث اف دث و…

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      خدایی بردیا مقاله رو خوندی یا رتبه ها رو دیدی؟؟؟
      بچه جان کچل شدیم اون تیکه سخن با خوانندگان رو بخون دیگه اه /:

      1. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        یه چی بگم امیدوار بشی
        من همش رو کامل خوندم با اینکه ۹۰ درصدش رو هم قبلا میدونسم🥲🤌🏻

        1. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          جوووون داداش منی بیمولا

          1. Dr. Strange
            Dr. Strange کاربر می‌گوید

            من هم همش رو خوندم 😁
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            ( دکتر استرنج در حال گشتن جایزه اش برای کامل خواندن مقاله می‌باشد )

            1. LORD__SBH
              LORD__SBH کاربر می‌گوید

              دکتر استرنج از سالامون گراندی اسکی نموده و خود را سوم شخص خطاب میکند

              لرد اس بی اچ میفرماید دکتر استرنج ایز اسکیمو (شایدم اسیکرو)

              1. Dr. Strange
                Dr. Strange کاربر می‌گوید

                من از آدم های اولیه الهام گرفتم :!

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  دکتر استرنج:دکتر استرنج…
                  دارک نایت:تو از سالومون گراندی اسکی رفتی
                  دکتر استرنج:من از انسان هایه اولیه الهام کرفتم(حالا الهام کی هست بماند)
                  من:من قدمام از انسان هایه اولیه نیز بیشتره😎

      2. bardia کاربر می‌گوید

        نشستم خط به خطشو خوندم خوشگله رندال
        من میگم خیلیا که اوردید واقعا لیاقته این مقاله رو نداشتن و بهتره چنین شخصیتایی رو می اوردید.البته این نطره منه

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      بردیا
      خب سعی کن اینطور به مقاله نگاه نکنی که چه افرادی نیستند . اینطور نگاه کن که رتبه بندی همینا به چه شکله وگر نه شخصیت که توی لیست نیست کم نیستند و واقعا هم نمیشه اینا همه رو اورد توی یه لیست .

      1. bardia کاربر می‌گوید

        من حرفم اینه که خب نمیشه که همه رو اورد ولی حد اقل شخصیتایی رو عوض کنید.م۲لا واندروومن تو خوده دی سی هم بین۹۰تایه برتر نیست همینطور هایپریون و…نظره من اینه

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          Kid come down
          We Got Headache

      2. Abozar کاربر می‌گوید

        سلام یه سوال داشتم گولدن واندروومن قوی تره یا سوپرمن پرایم وان میلیون چرا باتشکر

        1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

          با اختلاف زیاد گلدن واندروومن
          ببین سوپرمن پرایم وان میلیون یک شخصیت مولتیورسال هیت که اوجه شاهکارش ورود به بهشته
          ولی گلدن واندروومن‌مگاورسال هست و قدرتی در حد پرچوعا
          پرچولا کسی هست که یک مولتیورسه کامل دی سی رو خلق کرد که بهشت هم بخشی از اونه
          پس در نتیجه با اختلاف زیاد گلدن واندروومن برتره(خیلیییییییییییی خلاصه گفتم واقعا ببخشید فقط خواستم یک استولال بگم بدونی گلدن واندروومن برتره وگرنه دلیل زیاده منتهی طولانی میشه)

        2. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

          بستگی داره
          ولی به صورت کلی گلدن واندروومن به راحتی پیروز میشه
          چراش هم مشخصه پرایم وان میلیون اونقدرا که تو ایران شایع شده قدرتمند نیست و خیلی فیت های عجیبی هم نداره که با گلدن واندروومن بخواد مقایسه بشه

          1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

            صد در صد گلدن میزنه

        3. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

          حقیقتش من میتونم هردوشونو شکست بدم

          1. SBH (ثور،اودین=معامله برای چاپیدن پول از جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

            ادمین رد تایید زدید؟ چرا ؟ فقط گفتم قبولت داریم سید /:

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اول یچیز بگم
      منظور مولکول من با قدرت بیاندرزه
      و اینکه استاد
      همین مولکول من با قدرت بیاندرز
      فقط با فکر کردن لایف برینگر رو ناک اوت میکرد

      1. bardia کاربر می‌گوید

        خب دارک نایت گلم همین لایف برینگر از خیلیایه تو لیست با اختلاف برتر بود

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        مولکول من همیشه قدرت بیاندرز یا بیاند ریلم رو داشته به طوری که نسخه کلاسیکش با بیاندر قبل ریتکان پای پای جنگیده!! اونجا شاهکارش نه تنها گذاشتن مولتیورس تو جعبه بلکه خلق بعدی شبیه به بیاندر ریلم که توش میتونست از مولتیورس بزرگتر باشه!! همونجایی که با گالاکتوس ملاقات کرد!! اگه بری مقایسه کنی میبینی که چقدر شبیه فضای بیاند ریلمه!!!

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          دا
          یک اینکه این مولکول من که تو مقاله گذاشتیم قدرت کل بیاندرز رو داشت
          اما مولکول من عادی نوچ
          و اینکه
          مولکول من کلاسیک با بیاندر رتکان اول میتونست فایت بده
          مولکول من مدرن که از سنتریم ضعیفترع
          و مولکول من بیاندرز که تو مقاله هس یه امنیورس جیبی رو تو جعبه گذاشت و طبق حرف خودش:
          من داده های هستی رو تغییر میدم
          این عبارت بدین معناست که میتونم کاری کنم که پروتون دور الکترون بچرخه و با فکر هم لایف برینگر رو میزد

          1. God Venom کاربر می‌گوید

            بستگی داره که کدوم رتکان از بیاندر منظورت باشه، بیاندر چنتا رتکان داشته!!
            همچنین یکی از نبرداشون فک کنم تو سکرت وارز ۲ بود که میشه تو دهه هشتاد میلادی (اوج دوران قدرت بیاندر) و اونجا نبرد نزدیکی با بیاندر داشت که داشت ساختار فضا و زمان رو از بین میبرد!!! تا جایی که من میدونم تو این دوره رتکان خاصی رو بیاندر اعمال نشد!!

            1. bardia کاربر می‌گوید

              درسته.یادمه تو یکی از کمیکایه گاردینز او گلکسی با پروتژ نیست نبرده کوتاهی داشت(جالبه پروتژ بدون هیچ اسیبی ضرباتشو تحمل کرد)

            2. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              دا
              نه کینگ ونوم
              مولکول من با بیاندر با رتکان اول فایت داد

            3. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              و اینکه
              مولکول من کلاسیک خودش رتکان شد
              البته مولکول من بیاندرز اوج قدرت مولکول من بود
              حتی از کلاسیکش هم قدرتمندتر بود

              1. bardia کاربر می‌گوید

                نسخه ی کلاسیکش با پری ریتکان برابری گرده عزیز

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  پری رتکان دیگه چه سمیه
                  بیاندر با رتکان اول

                  1. bardia کاربر می‌گوید

                    دوبار فایت داشتن.حتی فکر کنم تو نبردش با پری ریتکان یه بار شکستش داد

              2. God Venom کاربر می‌گوید

                داش من گفتم این دو دوبار من یادمه باهم فایت دادن که یکیش تو دهه هشتاده!! بیاندر این دوره پری ریتکانه

                1. Dark Knight
                  Dark Knight کاربر می‌گوید

                  مولکول من فقط با یک بیاندر فایت داد
                  اونم بیاندر با رتکان اول بود
                  بردیا
                  مولکول من بیاندر پری رتکان رو زد؟

    4. Abozar کاربر می‌گوید

      ببخشید این رتبه بندی امنی ورسال و مولتی ورسال و اینها از پایین ترین حد قدرت تا بالاترین کامل میتونید در موردش توضیح بدید می‌خوام بدونم باتشکر

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        خیلی وقته کمیک نخوندم درست یادم نیست ولی تا جایی که یادمه
        یونیورسال
        مولتیورسال
        مگاورسال
        متاورسال
        امنی ورسال(میدونم کلی کمه کاستی داره و یکسری درجه هایی بینه اینها هست که بخاطر ندارم مثلا قبل یوینورسال سولار سیستم هم هست و…البته هرکدوم از اینها هم سطح داره مثلا مولتیورسال سطح پایین سطح متوسط و سطح بالا)

      2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        پایین‌ترین حد میشه پلنت بعد استار بعد ورس بعد یونیورسال بعد مولتیورس بعدش مگاورس بعد هم امنی ورس که قویترین هست دیگه یعنی قادر دانا و حاضر مطلق هستن یجورایی
        البته رتبه های دیگری هم هستند یا یادم نیست یا قابل مقیاس با این ها نیستند

        1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

          دقیقا
          منم رتبه هایه دیگری دیده بودم ولی به یاد ندارم

  21. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    دوستان در زمانی که فردی چیزی رو مینویسه برای اون چیز قطعا استدلالی داره شما رتبه رو میخونید توضیحات و استدلال رو نمیخونید میاید نقد میکنید خب برادر من اصلا چرا اونهمه نوشتیم /:
    هعیییییییی

  22. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون از نویسندگان که احتمالا نابود شدن تا این مقاله رو نوشتن

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      باربد شاید ولی من نه (:
      کل مقاله دو روز طول نکشید ایران جان

  23. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ولی یه تشکر به شدت زیاد باید از باربد و ادمین کنم این دو عزیز نبودند من هنوز داشتم توی وبلاگ برای یه پدربزرگ غول اسا مینوشتیم چهارنفره خیلی دستتون درد نکنه
    (ضمنا پدربزرگ غول اسا تنها فردی هست که بعد از اینهمه سال هنوز تو وبلاگ مونده و تنهامون نزاشته دمت گرم داداش من )
    (:

  24. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ادمین و کاربران عزیز برید یه سر به … …… بزنید ببینیم ما نرفتیم توش احینا ؟؟؟ XD

  25. God Venom کاربر می‌گوید

    سلام مقاله بدی نبود ولی خب یه سری مشکلاتم داشت ولی درکل من با چیزی درحدود ۷۰ درصدش موافقم

  26. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    در کمتر از ۱۲ ساعت مقاله بالغ بر ۱۰۰ کامنت خورده (تازه از اون ۱۲ سات ۸ ساعتش همه خواب بودیم (:
    اصلا برگام این رکوردی است نوین

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      هنوز هشتاد تا هم نخورده 😊😅

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        اهم
        حالا برای اینده ای دور یا شایدم نزدیک در نظر گرفتیم
        بد نابود شدم (:

        1. bardia کاربر می‌گوید

          برادر خودم به بالای سیصد میرسونم اونم حداقل

      2. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        ادمین خودمو چشم زدم تا ۱۱ صبح ۷۸ کامنت داشت
        از ۱۱ صبح تا ۷ شب کلا ۲۰ کامنت ثبت شده حتی کمتر

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خوب تبریک 😅

  27. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ADMIN IS ONLINE

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      How amazing :((((

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        yes thats right

        now again admin is online

        1. bardia کاربر می‌گوید

          but now ofline😢

        2. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          How amazing again:/(

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            ?Is it finished
            It was very impressive

  28. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    خسته نباشید این مقاله یکی از جامع ترین و بزرگ ترین مقاله های فارسیه کمیکیه هر چند انتقاداتی به رنکینگش وارده ولی خب انقدر زیاد بود که تا رسیدم آخر مقاله یادم رفت به چی انتقاد داشتم😂

  29. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    یه سوال ادمین به نویسنده ها پول میده یا نه . اگه آره که خب ادمین ورشکست شده سر این مقاله بس که نویسنده داره

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      خخخخ نه بابا کسی از ادمین پول نمیگیره (:
      و بله یه چندتا باگ توش پیدا کردم یه تحقیق بزنم ویرایش میشن همه باگ هاش یکی رتبه وایت فونیکس هست و یکی دوتا از شخصیت های دیگه مارول هم توشون اشتباهی رخ داده تحقیق میکنم اگه درس بود که هیچ نبود هم قطعا درستش میکنم

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        احسنت به شما آقای هاشمی که نقد پذیر هستید. 🙏🙏

        1. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          از محاصن گشتن با جناب صفابخش و جناب رادمنشه که هردو بینهایت نقد ناپذیر بودن XD
          البته خب حق میگفتن نقد من باطل بود ولی من کاری ندارم لرد اس بی اچ کبیر نقد میکنه باید کلشون خم باشه اطاعت کنن XD

  30. Pooria7903
    Pooria7903 کاربر می‌گوید

    مقاله متوسطی بود توضیحات خلاصه و کاربردی داشت در مورد حد قدرت شخصیت ها و معرفی اون ها کلا دنیای کمیک دنیای بی نظمی هست بخاطر نویسندگان فراوان و فقط باید از ایده هاشون برای ساخت فیلم و سریال استفاده کرد و البته این مشخص نبودن حد قدرت ها لازم هست برای اینکه خواننده براش قابل پیش بینی نباشه و در طول روند اون داستان متحیر بشه و به همین خاطر کلا از رتبه بندی قدرت شخصیت های کمیک بدم میاد رتبه بندی بر لساس ویژگی بود جالب تر بود کی وحشی تر یا کی مهربان تر هست کی پول دوست تر هدف از قهرمان بودن و شرور بودنشون در چی هست و …. نه اینکه کی با فکرش میتونه یک جهان نابود کی نمیتونه خب اینو منم میتونم یه شخصیت خلق کنم دی سی و مارول رو کلا بشوره ببره اما وقتی جذابیتی نداره چه فایده ای داره به نظرم مقاله های این شکلی درست کنید بهتره مقاله ۴۰ شخصیت قبلی این بی نظمی کمیک رو یه خورده جمع و جور تر بود خود این که بر اساس نظر چند نفر بود باز شک و ابهاماتی برای من در مورد رتبه بندی ایجاد کرد بعضی دلایل قابل قبول بعضی هنوز نه

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      باورتون میشه نفهمیدم چی گفتید ؟؟برادر من توهین نباشه یه وقت ولی تو رو خدا جمله بندیت رو بهبود بده (:

      1. bardia کاربر می‌گوید

        ایشون میگن بهتر بود بیصتر رو شخصیت و خلق و خویه کاراکتر بهتر بود مانور میدادید

        1. SBH
          SBH کاربر می‌گوید

          اها
          مگه من کاراکتر هاذو می‌سازم چه ربطی دارع به من
          من بدبخت که نویسنده دیسی نیستم

  31. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    یادی کنیم از کاربر عباس
    میگفت تانوس با اینفینیتی استونز از لوسیفر قویتره
    یه لحظه بش فک کردم دیگه حرفم نیومد

    1. bardia کاربر می‌گوید

      یادش بخیر.الان که میبینم برخی از حرفاش درسته.مثلا دادگاه از لوسی قوی تره.میگم نکنه این عباس یه چیزی میدونسته؟؟؟لحظه ای بفکر کنید

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        شاید دانای مطلقی پر رمز و راز بوده …
        لحظه ای بیاندیشید …

        1. bardia کاربر می‌گوید

          دقیقا.واقعا شخصیته پیچیده ای بود

      2. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        اتفاقا دادگاه زندگی ممکنه از لوسیفر ۲۰۱۸ ضعیفتر باشه
        اون ورتیگو رو می‌گفت که با اختلاف قدرتمندتر از دادگاهه
        همین مایکل با یه حرکت دادگاه رو وان شات می‌کنه

    2. SBH
      SBH کاربر می‌گوید

      خخخخخ اره بخدا

      البته بازم اشتباه می‌گفته ها

      لوسیفر ورتیگو: مگاورسال
      لوسیفر دیسی: مولتیورس بالا (قویتر از همه فرشتگان)
      اما
      چون دادگاه زندگی»بلیال
      و
      بلیال»لوسیفر دیسی
      پس
      لوسیفر ورتیگو»دادگاه»بلیال»لوسیفر دیسی

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        لوسبفر دی‌سی میشه تا مگاورسال بردش

        1. bardia کاربر می‌گوید

          دادگاه:ناظره همه ی مولتیورس ها(امنیدرس)در نتیجه
          دادگاه:امنیورسال
          پس:دادگاه>لوسیفر

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            دادگاه امنیورسال؟
            نخوندم ندیدم نشنیدم
            #امیررضا قاسمی
            جواب ایشون رو بده که دادگاه مولتیورساله(تروفورمش امنیورساله)

          2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            بردیا
            خدایی نمیدونم چرا ولی هزار جور دادگاهه . الان شات وجود داره از کمیک های کلاسیک میگه همه مولتیورس ها همزمان وجود داره از طرفی هم ما دیدم که از نظم و اشوب توی سری التیمیتس خورد که بعدا این دو و اینبتوینر ترکیب شدن تبدیل شدن به لوگوس . خود نویسنده ها هم میگن دادگاه توی خانه ایده ها حضور داره . اگه اشتباه نکنم یه جا هم میگه شکل واقعی منو کسی نمیشناسه . تروورمش رو همون میگیرن که توی خانه ایده هاست و خب معلومه خیلی قویه . ولی دادگاه در حالت عادی میشه گفت اینی که ما میبینیم جنبه مولتیورساله که با حمله همزمان از هر واقعیت به اون میشه اون رو کشت

            1. bardia کاربر می‌گوید

              راستش اون دادگاخ که میگید خب ادام وارلاک بود صد در صد در حده دادگاهه اصلی قوی نبود.ولی خوده دادگاه طبغه چیزی که خودتون و کمیکم گفت به بینهایت مولتیورس نظارت داره

            2. God Venom کاربر می‌گوید

              عه دادگاهم ترو فرم داره؟!؟! همه ترو فرم دار شدن این وسط فقط من ترو فرم ندارم😂😂

              1. bardia کاربر می‌گوید

                چرا عزیزم.تو هم تروفروم داری.کسی که تاریکیه اعظم زیر دستشه کم کسی نیست

          3. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            وات؟؟؟دادگاه امنیورس؟؟؟یه لحظه وایسا ببینم چجوری که مولتیورس بالا که خیییلی زور بزنیم میشه مگاورس شده یه امنیورس؟؟؟

            ناظر باشه بر بینهایت مولتیورس
            چه ربطی به امنیورس بودن داره
            میشه تهش مگاورس
            یه امنیورس تمام بینهایت مولتیورس واسشون زیر یه نقطه حساب شده و خودش و تمام موجوداتش رو میتونن اهم کنن اره اهم

            مشکل اینجاس انگار امنیورس خیلی کوچیک شده واسه ماها

            کاراکتر های امنیورس واقعا خیلی بالاتر از این چیزان اصلا اوووف اوووف خیلی قوین مثلا کازمیک که امنیورسه توی نبردش با مندراک که اونم امنیورسه جهان به چخ رفته بود پرزنس مرده بود خلقت به فنا رفته بود اون یه تیکه هم که مونده بود بخاطر مانیتور د اوور وید بود
            قشنگ یعنی به ……..رفته بود جهان
            بعد دادگاه وقتی بیاندرز روی ماه کشتنش حتی ماه هم به چخ نرفت
            میکائیل که یه مولتیورس /مگاورسه با مرگش ورتیگو به چخ میرفت بعد دادگاه وقتی مرد یه ماه نترکید اصلا هیچی نشد انرژی درونی دادگاه رو چجوری امنیورس کردی وقتی بیاندرز گرفتن به چخش دادن؟؟

            1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              سید الان حرفای من رو منظورته ؟ اگه حرفای من منظورت بود اشاره کن دوباره تا شات های حرفام رو بزارم و اینکه دادگاه مولتیورس ها رو قضاوت میکنه همینی که گفتم دقیق منظورم همینه .

              1. LORD__SBH
                LORD__SBH کاربر می‌گوید

                نه منظورم بردیا بود

              2. LORD__SBH
                LORD__SBH کاربر می‌گوید

                بعد مگه گفتم دادگاه قاضی تمام مولتیورس ها نیست ؟؟
                چرا هست خب اصلا برای همین خلق شده
                حرف من اینه که چه ربطی داره وقتی دادگاه ناظر بر تمام مولتیورس ها نظارت داره پس امنیورساله؟؟؟دادگاه نهایتش مگاورسال پایینه همین

            2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              و اینکه کمیک میگه قاضی بر تمام مولتیورس ها .

            3. bardia کاربر می‌گوید

              چطور پرزنسی که تهش مولتیورساله سطحه بالاست امنیورسال بود؟؟؟همونجوری دادگاه نیز امنیورساله.

              1. LORD__SBH
                LORD__SBH کاربر می‌گوید

                پرزنس امنیورس نبود یه شایعه مزخرف بوده بخداااا

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  خب همین دیکه.میگم راجبه پدزنس اشتباه میکردیم رتجبه دادگاهم کردیم

              2. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                پرزنس مولتیورسال؟😂😂😂

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  نه داش مگاامنیورسال

                  1. Dark Knight
                    Dark Knight کاربر می‌گوید

                    اتفاقا میتونم تا اونجا هم ببرمش
                    البته ورتیگوش رو
                    پرزنس دیسی مولتی ورسال نی
                    زیرا :
                    پرزنس دیسی خالق لوسیفره
                    خود لوسیفر دی‌سی قدرتش برابر با کل فرشتگانه
                    اسپکتر که یه آنجل هس و به پای آرک آنجل ها نمی‌رسه،
                    نزدیک بود کل خلقت / مالتیورس رو به نابودی بده
                    و این یعنی:
                    لوسیفر وایلدر هانت »»»»» لوسیفر ۲۰۱۸/دیسی/هل ایز ارث »»»»»»»»» اسپکتر نامحدود/آزتار»»»» محدود» مالتیورس/خلقت
                    حالا پرزنس دیسی که از کل افراد نام برده شده تو لیست قدرتمندتره مولتیورسال باشه/

                    1. bardia کاربر می‌گوید

                      اخه مسئله اینجاست همین لوسیفرم خودش یه شیطان تو جهنمه که حتی صاحبشم نیست(ترایگان صاحبشه طبغه گفته خودش)یعنی تو همین کره ی خدایانم مقامش خیلی بالا نیست

                    2. Dark Knight
                      Dark Knight کاربر می‌گوید

                      وات؟
                      چه ربطی داشت
                      در ضمن
                      نرون و لوسبفر حاکمان جهنمن
                      البته لوسیفر دیسی قبل مرگش
                      الانم مورنینگ استار پاور رو باز پس گرفت و همه رو آسفالت می‌کنه

            4. حقگو کاربر می‌گوید

              یه سوال،تو اصلا مفهوم بینهایت رو میدونی؟بینهایت چیزیه که هیچوقت بهش نمیرسیم داداش گلم،فکرمیکنی بینهایت مولتیورس میشه تهش مگاورس؟اصلا ته نداره که بشه مگاورس یا امنیورس

              1. ....KIRA کاربر می‌گوید

                آها…….. دوست عزیز اون اینفینیتی اند اترینیتی یه اسمه و بینهایت مقیاس یونیورس مولتیورس مگاورس و اومنیورس داره که باز تمام این بینهایت ها در مقیاس کمیک هستن و رایتر اونا همین انسان های عادی هستند بنابراین تمام سخن شما تکذیب میشه☺️

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  تکذیب کردنتو بقولم

    3. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      یادی هم کنیم از کاربر ساب زیرو و کاربر محمد حسین …

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        محمدحسین جزو تاپ فایو پرو های این سایته

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          محمدحسین؟!؟! منو که نمیگی!؟

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            ببخشید تو رو خدا ولی نه ):
            منظورم MOHAMMAD HOSEIN کاربر بود الان دوساله نیست

            رندال
            اخه محدودیت سنی بالای دوازده داره عججججقم

            1. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

              چقدر بد جواب منو دادی 🥺🥺 مت گوناه دارم حالا چطور جوابت رو بدم

        2. رندال پیکانیتی کاربر می‌گوید

          لوووورد جون پس من چی 🥺👈👉

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            ضدی ضربتی ضربتی نوش کن عجق من کوژولو موژولوی من

        3. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          👍😅

  32. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    انقدر زیاد بود اصلا رتبه آخر رو هم یادم نیومد 😂😂
    واقعا جامع بود فقط به نظرم میلک من باید رتبش یکم بالاتر بود

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      دا
      میلک من جاش مناسبه
      شما نگران جاش نباش
      بهترین فیتش اینه که شیرش رو امنیورس تاثیر گذاشت
      ولی کاراکتر های بالا سرش فیت های بهتری هم دارن

    2. bardia کاربر می‌گوید

      واقعا.اصله تایتلشو دیدم کفم برید

  33. کاربر می‌گوید

    راستی تو سخنی با خوانند گفتین شخصیت هایی که اطلاعات زیادی ازشون نیست رو نمیارین ولی کلمه رو اوردین
    راستی ممنون بابت توضیحات راجب قادرین مطلق باز هم تشکر خسته نباشید

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      خواهش
      ورد تو کمیک هایی به صورت کامل و عین یک شخصیت حضور داشته اطلاعات خوبی ازش در دسترس هست برادر ازاتار هست و خودم اونو خیلی خیلی ازش خوشم میاد

      1. bardia کاربر می‌گوید

        من اابته با شخصیته ورد قبلا اشنا شده بودم ولی بازم شخصیته عجیبیه برام

      2. کاربر می‌گوید

        میشه راجب ورد یکم توضیح بدین یا بگین تو کدوم کمیک ها اومده اگه پاسخ بدید ممنون میشم

        1. Lucifer کاربر می‌گوید

          ورد برادر اسپکتر و رادیانته
          قدرتش بینهایته
          ۱۰ میلیارد سال رو تو یه جعبه گذاشت
          تو سوامپ ثینگ ۱۹۸۶ حضور داشت
          بیرو بیخونش

  34. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    دوستان از الان به بعد
    هرچی تو مقاله غلطه رو باربد نوشته
    درستاش رو من
    XD
    شوخی کردم
    خب در مورد تانوس و اینفینتی استونز و رون کینگ ثور تحقیقام تموم شد
    نتیجه تانوس با اینفینیتی استونز
    لطفا تا فردا باایستید تا همه چیز رو بهتون اطلاع بدم

    با تشکر

    1. bardia کاربر می‌گوید

      بابا با شش سنگ از برخورده دوتا جهان نتونستن جلوگیری کنن.بعد از رون کینگ برتر؟؟؟بابا بسه دیگه

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        بردیا داداش
        ببین عزیز دل تانوس با شش سنگ تونست اترینیتی و اینفینیتی که دو تجسم بینهایت از خلقت مارول هستن و نهاد حساب میشن رو شکست بده (یه تنه با شش سنگ هم اینفینیتی و هم اترینیتی رو زد) خب این دستکش بینهایت فیت های خوبی داره بعضی وقتا میگن تا فرا مولتیورس هم میره مثلا یه فیت کوچولوش
        اینه که خلقت رو باهاش کنترل میکرد :لینکش بزرگه و سایت فیلتره و نمیتونم بزارم متاسفانه یجوری بعدا میزارم یه عکس دیگه ازش رو
        یا در drax که اولین بار ظهور کرد با سنگ قدرت گرفت و تا تونست تا حد مرگ سیلور سرفر رو زد عین س.گ قشنگ زد پوکوندش
        یا اینکه
        شکست مون دراگون فیت به شدت جالبیه (یکبار نه بارها و بارهاجنگیدن هربار شکستش داده)
        میدونستید تانوس در ذهنش یه مکعب کیهانی حبس کرده و با استفاده از اون تلپورت میکنه (تلپورت های تانوس چیزیه که کمتر ازش دیده شده اما به شدت قدرتمنده

        اما اینا همش به دستکش ربط دارن شما خود تانوس یادتون نره
        بله موافقم تانوس در اوایل طنزی بیش نبود اما به مرور زمان فیت های جالبی داره
        بزرگترین فیت تانوس در موضوع دوامش :
        خب تانوس به h2h رفته بود و با ثور نبرد کرد :he went h2h with the as previously stated Thor, and came out with a bloody nose, he took everything the surfer could throw at him and answered, unscathed, “are you finished?”, he survived a black hole 2 LIGHTYEARS in diameter, which evaporated instantly, a black hole that size evaporating would put out the energy equivalent of multiple galaxies, and he survived it with a few scratches and bruises, he survived a blast from en enraged GALACTUS, who was not only fully fed, but used so much power in his blast that he was hungry again (this was with shields of his own design). He also survived a clone of Galactus that was twice as powerful (he also made that clone), which blasted him so hard it tore through 3 of his shields. He also (and I know this is getting long) survived a bloodlusted Odin, using Gugnir, while Thanos didn’t even want to fight, for a full comic, and came back up with a bit of cracked armor (this was without shields). Now you might see that I mention his shields quite a bit, and I will get back to them in the next section, but what is important to note, is that one thing did break his shields, with extreme ease even. Annihilus, who had previously captured Adam Warlock with the power of the LT (bit weird, but thats what the comic was), was firing his weapon powered by Adam onto a battlefield with his own forces, the last of Earth’s heroes, and Thanos. His first shot shred through Thanos’ shield like it was a tissue, the other three were uses to literally blow people like Thor and Gladiator to pieces (as in, leg over there and hand over here), and you know what Thanos did? He took all three of them, straight to the face, and came out soaked in the blood of Annihilus’ soldiers and some torn clothes. So all those feats about his shields? Now imagine his full durability.
        And now for the final section (and then I’ll stop I know it’s long) is his intellect, Thanos’ greatest asset. He not only has enhanced himself to the level he is at now, all of his shields are his own, he has made an army of clones of himself, including the clone from Galactus and himself. He has created ships that destroy planets, his intellect has led him to items of power such as the IG, the HOTU, the CC and even the Universal Regulator. He has outsmarted beings that are nearly omnipotent, he has beaten the grandmaster in a game of wits, he has tricked the devil himself and even bargained with the One Above All. In short, refer to Thanos next time someone says Batman is the smartest.
        In short, Thanos is an absolute powerhouse

        بله درست متوجه شدید
        گالاکتوس در اوج قدرت (اووووووج قدرت) بود رو با ساخت ارتشی از کلون های خودش اونم بعد سه نبرد سنگین شکست داد درحالی که سپرش شکسته بود و اصلا نمیتونست مبارزه کنه یجورایی میتونم بگم ته فیته
        و تیکه ی دوام اوردنش
        گالاکتوس با یه موج از شلیک انرژی فوق قدرتمند خودش تونست اونو بله ………. هیچکاری نکرد
        همین موج انرژی پدر ثور و گلادیاتور رو همزمان به صورتی در اورده بود که تا حد مرگ داشتن میرفتن
        بله این خود تانوس با دست خالی بود

        از نظر عقلی هم تانوس با نهاد یا مطلق معامله کرده و در بازی های ذهنی مفیستو اینفینیتی و چند تن از نهاد هارو زمین گیر و شکست داده

        اره اینا رو داشته باشید کلی کار دارم با تانوس خان

        1. bardia کاربر می‌گوید

          خب همین شش سنگ از برخورده دو یونیورسم نتونست جلو گیری کنه.البته این یه دلیل داره من گفتم ادمین تایید نکرد

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            بردی
            هر فیتی انتی فیتی هم داره
            همین کازمیک کینگ ثور توسط یه سنگ کوچولو به چخ رفت بله با یه سنگ
            و ضمنا بله شاید برخورد دوتا یونیورس رو نتونسته باشه جمع کنه
            شکست دادن اینفینتی و اترینیتی چطور ؟؟ اون قطعا این انتی فیت رو جبران میکنه

            1. bardia کاربر می‌گوید

              ادمین خداییش کامنتی که بهش جواب دادم هقچ توهینی نداشت

  35. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    بردیا
    قدرت لوسیفر دیسی = کل فرشتگان رو هم »»»»»»»»»»»» آزتار/اسپکتر نامحدود »»»»»»» اسپکتر محدود »» خلقت
    حالا لوسیفر ورتیگو بماند…
    با حضورش سیک خلقت های موازی رو زد
    دستنی بوک رو سوزوند
    خود دستنی بوک » وایت هات روم
    تازه لوسی با مایک رو هم دیگه قدرتشون با پرزنس ورتیگو برابر میشه
    خود مایکل که برابر با لوسی توصیف شده
    با یه حرکت رو تک تک اتم های…. بعدا تعریف میکنم ماجراش رو
    درکل
    لوسیفر ورتیگو»»»»» دیسیش»»»»»»»» وایت فینیکس (میتونم اینکار رو کنم که لوسیفر دیسی رد بیارم بالا ، اما تو مقاله خیلی متوسط حساب کردم)
    و اینکه لوسیفر دیسی تو وایلد هانت لوسیفر ۲۰۲۰ مورنینگ استار پاور رو باز پس گرفت و این یعنی برابر با همتای ورتیگوشه هم اکنون

    1. bardia کاربر می‌گوید

      ببین ممظور اط خلقت فکر کنم همون مولتیورس باشه که بایدم همین باشه چون در غیر این صورت…خب ببین ایت الان هیچه.دادگاه رویه تمانیه مولتیورس هایه مارول نظاره گره(تنها نسخه ای ازش که میشه گفت مولتیورساله همون دادگاهه دوم بود)یعنی اینا جلوش هیچه.
      عزیزم
      وایت فونیکس >>> وایت هات رووم >>>>> امواجه اشوبه واندا >>>>>> ادر ورلد=روح و قلب امنیورس به اضافه ی کریستالmkraan(اسمشو درست یادم نیست)که شامله لایف فورسه
      لایف فورس >>>>>> بیاندر پاور(کله بیاندر پاور)
      بیاندر پاور >>>>>>> لوسیفر و کله فرشتگان دی سی و…و هفت جد و اباده یک یکشون
      باقیشم دیگه نیاز به توضیح نیست

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        بردیا
        الان داری میگی وایت فونیکس »بیاندرز پاور
        و بنابراین
        وایت فونیکس » لوسیفر ورتیگو؟؟؟؟؟؟خدایی فکر کنن به حرفت
        ببین اول با خودت حساب کن
        لوسیفر مورنینگ استار
        یا لوسیفر خالی؟؟؟
        لوسیفر مورنینگ استار که نیاز به تعریف نیست هست ؟؟؟میخوای بگم مورنینگ استار چقدر قویتر است از وایت فونیکس؟؟؟واقعا خیلی خیلی خییییلی یعنی ببین خییلی
        لوسیفر دیسی به صورت خالی رو وارد بحثتون نمیشم (دوست ندارم وقتی اطلاعاتی ندارم الکی بیام وسط با باربد به بحثتون ادامه بدین حالا جایی یکیتون چپکی رفت تذکر میدم دیگه……………………

        1. bardia کاربر می‌گوید

          میشود بگویید لوسیفر مورنینگ استار که هستند که اینقدر بهش میبالید؟؟میخواهم با وایت فونیکس بمالمش

          1. LORD__SBH
            LORD__SBH کاربر می‌گوید

            جناب قاسمی
            بفرمایید توجیحش کنید
            چیکا کرده؟؟؟؟
            بیرون خلقت ورتیگو بین دیسی و ورتیگو در جایی که خلا مطلق بود دوزخ ساخت
            وایت فونیکس میتونه؟؟؟؟دوزخ خودش یه دنیاست یه خلقت نوین اوکیه؟؟؟
            لوسیفر مورنینگ استار دارک پررزنس رو (با ایدن سورد) کشت
            میکائیل رو کشت
            الین بلاک رو خلق کرد
            میکائیل رو فریب داد
            در خدا شدن الین بلاک تاثیر گذار بود (کسی رو فریب نداده ولی تاثیر گذار بوده)
            گودرت مورنینگ استار رو که گرفت از اورووید رفت بیرون
            میفهمید بیرون رفتن از اوور وید یعنی چی؟؟؟؟

            1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              بردیا
              خب وایت فونیکس کار خاصی نکرده . خدایی هر جا دیدم اونو امنیورسال میدونن ولی همه جا بدون دلیل . واقعا کار خاصی نکرده . برا دارک فونیکس میشه فیت های بیشتری نام برد تا وایت فونیکس .تنها عنوان بزرگی که به یدک میکشه محافظ mkraan کریستاله که حالا کپ بریتانیا توی ادر ورلد هم همچین کاره ای بود تقریبا . و اینکه درسته جین گری به عنوان وایت فونیکس میتونه فراتر از وایت هات رووم بره ولی فقط همین . کل حرفایی که از این شخصیت میزنن روی برداشت غیر مستقیمه . هرچند میشه با بزرگ نمایی این حرفای غیر مستقیم سطحش رو خیلی بالا اورد ولی باز هم چیز خاصی نیست .

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                اگه بشه چیز مهمی راجب این شخصیت ثابت کرد قطعا اینجا یا حالا در مقاله راجب این شخصیت در اینده قرار داده میشه

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  من دلایلمو گفتم.همشم از رو حرفه خودتون بود

                2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                  بردیا
                  خب درسته از حرفای خودم بود ولی الان نگاه کنی چند چیز رو خراب کردی .
                  ۱- گفتم شخصیت های سطح پایین مثل وید هم به وایت هات رووم دسرسی دارن پس این چیز مهمی نیست
                  ۲- اینجا دیگه نحوه مقایسه ای که کردی خرابه . خب نوشتی وایت فونیکس فراتر از وایت هات رووم خب چون میتونه بره درسته و نوشتی اینم فراتر از ادر ورلد چون از امواج اشوب فرار کرد ولی یه اشتباه که میکنی اینه که اون کریستاله و لایف فورس درونش رو میاری توی مقایسه که این نتیجه رو میگیری که وایت هات رووم از اون کریستاله فراتره . خب این دقیقا بی دلیله . کریستاله به خاطر اینکه توی ادرورلد بود شکسته شد الان اینکه تنها mkraan کریستال موجود نیست . ما یه کریستال mkraan رو هم داخل وایت هات رووم داریم که مسملما شکسته نشد پس یعنی این کریستال از اون کریستال فراتره ؟

                  1. bardia کاربر می‌گوید

                    اقا من قانع شدم

            2. bardia کاربر می‌گوید

              این فیتش تهش مگاورساله سطحه پایینه عزیز
              خب که چی؟؟؟یعنی الان دوزخ از جایی که از قلب و روحه امنیورس فراتره برتر است؟؟؟عجب
              ایدن سورد تا جایی که میدونم خودش توسط دارک پرزنس ساخته شده.یعنی با نیرویه خودش اینکارو کرد.یعنی چیزه خاصی نیست.تانوسم با استرال ریگلاتور که والا ساختش اواتاره اونو جذب کرد
              میکاییل خودش تهش مولتیورساله سطحه بالاست
              الیت نیز همینطور
              باقیشم گفتم فریبه یه شخصیته مولتیورساله سطحه بالا هست که دیکه همچین فکر نمقکنم برتری نسبت به دادگاه رو ثابت کنه
              در مورد اخری
              تویه سریه التیمیتس لایف برینکر اوورووید رو پاره کرد!!متوجه هستی.همین لایف برینگر همون گالاکتوسه ولی قدرتش برعکسه.یعنی کسی که با گالاکتوسه عادی برایره چنین کاری کرده.متوجه شدی؟؟؟یعنی اینا هیچکدوم در برابره دادگاه که گفته شده و ثابت شده در تمامیه مولتیورس ها حاظره دیگه من چیزی نمیبینمش

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                مایکل مولتیورسال؟ 😐😐😂😂😂
                ههههه هههههه

              2. LORD__SBH
                LORD__SBH کاربر می‌گوید

                جانم؟؟؟
                فیت اول راحت مگاورسال بالا / امنیورسال پایینه
                ههههه
                الین بلاک پرزنس جدیده بنابراین مگاورسال بالاس
                فریب شخصیت مولتیورس بالایی که فرضیه چندجهانی ورتیگو رو خلق کرده و در مورد ورتیگو همه چیز رو میدونسته و بعد طی فرایند همون فرضیه فریب خورده ابهت فیت رو درک کردی؟؟؟

                دادا اووروید یکی نیست به تعداد صفحات کمیک تجسمش در کمیک هست ولی اوروید یعنی تجسم تمام کاغذ های کمیک اون یدونش رو پاره کرده یعنی یه لکه از بینهایت لکه اورووید
                ههههههه ضمنا اون یک اوت لیئر هست و اوت لیئر ها حساب هیچوقت نمیشن (حرف من نیست همه اینو میگن)
                پس باطل گفتی
                در مورد وایت فونیکس هم جناب قاسمی جوابتون رو دادن دیگه ؟؟؟

                1. bardia کاربر می‌گوید

                  جیع ادمین تهیید نکرد

  36. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    من بد مقاله رو خوندم یا پروتژ نبود.کسی که گفته از دادگاه قوی تره و برابری کردنش با دادگاه ثابت شده

    1. bardia کاربر می‌گوید

      نبود.خیلیا نبودن.از یه طرف حق دارن زیادن شخصیتا از یه طرف خداییش یکسری از شخصیتا حقشون تو این مقاله نبود که باشن

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      آره پروتژ یکی از معروفا بود که یادمون رفت بزاریم
      ولی مثلا از دیسیی هم پرالایا نزاشتیم کلا اینجوری نمیشه دید این نود رتبه دارای ۱۲۰ شخصیت هستن (تو بعضی رتبه ها پنج شخصیت توی یه رتبه قرار دارن)

      اها راستی درمورد پروتژ نمیگم خییییییییییلی ضعیفه ها ولی اون ادعا ادعای بی پایه و اساسی بود و دادگاه و چندتا نهاد متوسط مارول با هم جمع شدن ………… کردنش اره والای همگان قطعا نمیتونه بشه وگرنه خوب میشد دمار از روزگارشون در میاور شما هم بهش سخت نگیرین دیگه بچس چاخان کرده XD

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        XD

      2. bardia کاربر می‌گوید

        اینکه اط دادگاه برتره با خواندنه سکرت وارز۲
        و گاردینز او گلکسی فکر کنم۲۶#به راحتی قابله اثباته

    3. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      با دادگاه برابری کرد؟😂😂
      همین پروتژ زورش به ایترنیتی و اسکاتان نمیرسید
      بعد از دادگاه قدرتمندتر باشه؟
      ببین گفته و این چیزا تحویل نده
      بهترین فیت پروتژ؟
      هرچند پروتژ رو مولتیورسال بیشتر نمی گیرم

  37. @Darkness
    @Darkness کاربر می‌گوید

    نفهمیدم یعنی والای همگان از پرزنس یا اصلا استرال ثانوس از پرزنس قویتره نفهمیدم باز:/

    1. bardia کاربر می‌گوید

      هرجفتشون با اختلاف از پررنس برترن

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      دادا اصلا پرزنس چوخ کی بوده؟؟
      ببین والای همگان که هم اندازه رایتر گودرت داره
      فالکرام اگه جک کربی باشه هم هم اندازه رایتره
      اواتار والای همگان /استن لی رو پایینتر از د سورس میدونیم
      اونی که شما فکر میکردین قادر مطلقه و خالق امنیورس و همههههههههههههههه چیزه پرزنس نیست سورس مدرن هست
      سورس بین رایتر ها و اواتار والای همگان که خودش یه رایتره قرار میگیره و فرا امنیورس حساب میشه چون خالق امنیورسه
      اره این ست از ماجرا
      بردیا هم درست میگه هردو با اخلاف فاحش از پرزنس برتر هستند

  38. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    هعی چقدر این مقاله حق بود حق پلاس اصن
    ۴ روز داشتم شخصیت دیسی ک جزء ۳۰ تای اول بودن میگفتم سر بحثی ک من با دارکنایت و بردیا داشتم یه آبلوین گفتیم همین دارکنایت دهن منو سرویس کرد هی میگفت ابلوین مخلوق پرزنسه ، ورتیگو هم نه همین پرزنس دیسی
    بردیا هم کله منو خورده بود میگفت بلایت از پرزنس ترسیده بوده ولی برعکس بود
    هعی🤌🏻🥲

    1. bardia کاربر می‌گوید

      دارک نایت میگفت ابلیوین مخلوقه پرزنسه؟؟؟
      من میگفتم بلایت از پرزنس ترسیده؟؟؟داش اوضات خوبه؟؟
      دارک نایت یادم نیست چنین چیزی گفته باشه
      منم برعکسشو گفتم پرزنس از بلایت ترسیده که خوده دارک نایت رفت تحقیق کرد متوجه شد حرفم درسته

      1. Mhd.k
        Mhd.k کاربر می‌گوید

        حاجی تو خودت یه طرف قضیه بودی نمیدونم کدوم مقاله بود ولی سر این بود ک شخصیت‌های مارول قویتره یا دیسی بجز رایتر و والا
        حالا فک میکنی هرچی بگم چرت میگم ولی ب مولا ک خوده حقه🤌🏻🥲

        1. bardia کاربر می‌گوید

          اره یادمه.ولی من نگفتم بلایت از پرزنس میترسه گفتم پرزنس از بلایت میترسه که خواستم بگم این پرزنس همچین پخی نیست
          دارک نایتم نگفت ابلیوین ساخته پرزنسه

  39. God Venom کاربر می‌گوید

    البته یکی از رتبه هایی که بنظرم اصلا درست نیست مال سیلور سرفر و گالاکتوس هست،، گالاکتوس تو حالت لایف برینگر مولتیورسال سطح بالاست و شاید بیشتر (لایفبرینگر قدرتای ذاتی گالاکتوسه که معکوس شده)!!! تو حالت عادی هم کسیه که قدرتاش میتونه تعادل مولتیورس رو به هم بزنه و حتی منفجر شدنش خلقتو از صفحه روزگار محو کنه!!! کلا این یکی رتبه اصلا منطقی نیست!!

    1. bardia کاربر می‌گوید

      گاد ونوم
      لیف برینگر صفحه ی کمیکو پاره کرد.مولتیورساله سطحه بالارو شک دارم

    2. SBH
      SBH کاربر می‌گوید

      باربد بیا جوابگو باش

    3. bardia کاربر می‌گوید

      منم منتظرم

  40. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب جدیدا خبرایی پخش شده که ۱- ددپول توی صحنه پس از تیتراژ دک استرنج ۲ حضور پیدا میکنه
    ۲- اندرو برای چند پروژه مارول قرار داد داره
    ۳- رید ریچاردز و مگنتو با بازیگرای فیلم های خودشون ( رید که همون رید ۲۰۰۵ هست و مگنتو هم مایکل فاسبندر ) در دک استرنج ۲ حاضر میشن

    1. bardia کاربر می‌گوید

      خب اینا تایید شدن؟

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      نایس مایکل فاسبندر عااااااالی بود

  41. Alireza کاربر می‌گوید

    شخصیت های مهمی مثل پروتژ و پرالایا ،چتون هم نبودن

  42. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    همین الان به مارول ویکی رفته ترو فورم لیوینگ ترابال رو رفتم ببینم همچین چیزی وجود خارجی نداشته و نداره توی هیچکدوم از ویکی های دیگه یا فندوم های دیگه هم اثری ازش نبود تو کل نت هییییییییییچی نبود توش

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      واقعا ؟
      من یک مقاله خیلی کوتاه در موردش دیدم البته چیز خاصی هم توش نبود .
      لینکش هم ندارم

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        فکر کنم یک تئوری هم بود

  43. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    قطعا درمورد مرگ دادگاه روی ماه توسط بیاندرز هم میدونید مگه نه؟؟؟
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTaOhtZoNvfRWqMjAotIrqCHzSujKeus8cScLvi5exHKtfjlDyc8477tdnNINqakXwMMmM&usqp=CAU

  44. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    حتی چیزی به نام امنیورسال لیوینگ تراینبال هم وجود نداره

    1. ایران کاربر می‌گوید

      والا داش نمیدونم بردیا چشه ولی اگه مقصود لوسیفر مورنیگ استار همون ورتیگو باشه واقعا دادگاه در حدی نیست که باهاش مقایسه بشه دلایلشم بالاتر خودتون گفتین نیازی نیست من بگم نمیدونم بردیا خوند یا نه

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        دا
        میگه مایکل مولتیورسال/:
        من به این بشر چه گویم؟

      2. bardia کاربر می‌گوید

        نخوندم
        🗿

  45. ایران کاربر می‌گوید

    راستی یه شخصیت هست کمیک های دث متال معرفی شد کرونیکلر اسمش بود فکر کنم البته اطلاعات زیادی ازش در دسترس نیست ولی مأمور سورس بود و گفت تحت محافظت و حمایت سورسم اونم صدرصد شخصیت قدرتمندیه شاهکار زیاد نداره ( ولی مترکن رو تو چند لحظه تونست زنده کنه ) ولی با توجه به اینکه تحت حمایت سورس هست حتمی خیلی قویه اگه خواستین این مقاله رو ویرایش کنید به نظرم این شخصیتم میتونید قرار بدید

    1. bardia کاربر می‌گوید

      درسته.اینم هست

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      کازمیک رپتور بنظرم می‌تونست باشه تا کرونیکلر

  46. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب سید با توجه با مدارکی از کمیک گفته میشه دادگاه ترو فورم داره . الان این ها رو یکی یکی میفرستم .
    – خب این برا حرفم که همزمان توی تمام مولتیورس ها حضور داره و اینکه ما اون زمان بی نهایت مولتیورس داشتیم : https://s4.uupload.ir/files/main-qimg-c803178b2ebc351fc208486496d016f6-lq_56kw.jpg
    https://s4.uupload.ir/files/همه_چیز_رو_قضاوت_میکنه_aeru.jpg
    و اینکه دث او دث تنها جنبه ای از دادگاه است ( توی اینجا نمیگه ترو فورم فقط میگه دادگاه ) که توی یه دستش در سبز رو نگه داشته که دسترسی به قلمرو وان بلو ال هست و توی اون دستش کازمیک اگ که برا ساخت امنیورس به یه تعداد کمی از اون نیازه . : https://s4.uupload.ir/files/دث_اف_دث_htow.jpg
    – سید اینجا خودش میگه صورت واقعی من ( همون ترو فورم ) همیشه پنهانه و کسی اسم واقعی منو نمیدونه : https://s4.uupload.ir/files/دادگاه_ترو_فورم_d3ur.jpg
    – این که اولین مدرکه که میگه دادگاه درون خانه ایده ها است در حالی که دادگاهی که معمولا ما میبینیم اینطور نیست . سید نگاه کن رتبه دن و نو توی مقاله کجاست . :
    https://s4.uupload.ir/files/دادگاه_درون_خانه_ایده_هاست_۵tf8.jpg
    سید اینا مدارک حضور ترو فورمه دادگاهه . کافیه ؟
    ………………………………….
    در رابطه با وایت فونیکس هم که بالا گفتم باز هم میگم وایت فونیکس اصلا توی این سطح نمیدونم امنیورسال نیست . دسترسی به وایت هات رووم هم دلیل اصلا خوبی نیست . خب وید و بقیه نسخه های فونیکس هم به این مکان دسترسی دارن . و دوما اینکه وایت هات رووم بخشی از فار شور در نظر گرفته میشه که خود فار شور فراتر از مولتیورس نیست چه برسه به وایت هات رووم

    1. bardia کاربر می‌گوید

      خیلی ممنون
      راجبه وایت فونیکس بگم اخه خودتان هم گفتید نیرویی که قلب و روحه امنیورسو نابود کرد حتی رو وایت هات روم تاثیر نذاشت.فکر نمیکنم یه مکانه مولتیورسال اینقدر به قوله خودم حق باشه.ظمنه اینکه من نمیگم دسترسی میگم اینکه وایت فونیکس طبغه چیزی که شنیدم که چندین نفر گفتن این بود که میتونه فراتر از وایت هات رووم بره.دلیل من اینه.

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      بله جناب قاسمی من تسلیمم (:
      نشد یه بار یه بتل رو پیروز بشیم ها ):
      ولی ممنون از اطلاعات مفیدتون
      وایت فونیکس که گفتم حق با کاربراس منظورم همین حرف شما بود جناب قاسمی

      1. bardia کاربر می‌گوید

        پشمام.جنایه قاسمی؟؟؟؟شما کی بودین دیگه؟

    3. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      ضمنا بنده در مارول اصلا اطلاعات خوبی ندارم (کلا ۴ تا کمیک ازش بیشتر نخوندم و خب زیاد به کاراکتراش جز کاپیتان امریکا و د وان بیلو ال / وان اباو ال خوشم نمیاد) و قطعا اطلاعات شما از من بیشتر هست در این زمینه (:

  47. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستان جدیدا شایعه شده واقعا شخصیت های زیادی توی دک استرنج ۲ هستند . از چارلز و مگنتو و رید گرفته و الان هم یک واریانت ایرون من قبلا هم موبیوس و لوکی و سیلوی و قاضی راونا و ددپول و ولورین . دیگه از اونایی که تایید شدن هم بگذریم که میشه یه لیست بزرگ از شخصیت های جدید .

    1. bardia کاربر می‌گوید

      عجب.من خیلی منتظرم.مخصوصا بخاطر دارک استرنج

  48. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید
    1. bardia کاربر می‌گوید

      پوتک کو؟

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        دیگه فعلا همینا شایعه شده ( قبلا یه شخصیت های دیگه رو گفته بودم )

      2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        این دیگه چه سمی بود بردیا
        البته پوتک رئیس ایلومیناتیه

        1. bardia کاربر می‌گوید

          جنابه قاسمی
          🤣🤣🤣🤣.جدی متوجه نشدین؟
          محمد
          صد در صد.بر منکرش لعنت

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            چی رو ؟ اینکه قبلا یه افراد دیگه بودن ؟ خب اره گفتم که ولی الان فک کنم کلا یک تغییر در افراد گروه اتفاق افتاد نسبت به خبر قبلی که گفتم زیاد تغییر نکرده

            1. bardia کاربر می‌گوید

              🤣🤣🤣🤣نه واقعت متوجه نشدید.بیخیال.مهم نیست

            2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

              پوتک ی رپره خیلیم تو فاز جن و من و ایلومیناتیه

              1. bardia کاربر می‌گوید

                اشتباهه
                پوتک عشقه پوتک زندگیه

  49. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    فنای مارول عزیز من علاقه به کوباندن ورتیگو دارند
    اساتید و سلاطین جامعه کمیک بوک
    لوسیفر ورتیگو فیت مولتی امنیورسال دارع
    اگه میخواهید بدونید
    بگم

    1. bardia کاربر می‌گوید

      فنای دی سی عزیزم من ددپول فیته بیاند او کمیک داره
      میخواید بگم

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        اولا که اون
        هم نان کننه
        هم کمیک فن رایته

        1. bardia کاربر می‌گوید

          اگر به کنن و نان کنن باشه خب الان اونا هم نان کننه پس نباید ازش حرفی بزنی(بعد میگم منطقت الکیه حرص میخوری)

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            ورتیگو نان کننه؟ 😂😂😂😂

            1. bardia کاربر می‌گوید

              نه دابش

  50. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    و اینکه من هنوز هم میتونم پرزنس ورتیگو و الینپبلاک رو گیگا امنیورسال کنم
    لوسبفر و مایکل رو مولتی امنیورسال
    و لوسیفر دیسی رو مولتی امنیورسال
    بخدا راه هس که اینکارو کنم

    1. bardia کاربر می‌گوید

      فقط میخوام بدونم‌اینارو از کجات دز اوردی؟؟

  51. عرفان حسین آبادی کاربر می‌گوید

    خسته نباشید به نویسندگان. هرچند لیست کاملا پر از اشکاله و دوستان خیلی خیلی شخصیت هایی مثل پرزنس و لوسیفر و میکاییل و باقی شخصیت ها جفا کردن. در کل در سایت های خارجی و منابع اصلی رو که دیدم کلا لیست خیلی خیلی پر از اشتباهاته. ولی خب خسته نباشید

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      بایستی کامنت ها و دلایلم رو کپی کنم؟؟؟؟
      اون سایتا منظورتون سی بی ار و تاپ تنز هست ها؟؟
      شایدم ویکی پدیا و فندوم
      خنده دار بود واقعا
      خسته شدم از بس گفتم

      اصلا به قول ادمین وللش چیکار دارم من؟؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        دا
        نویسنده سایت هستند جناب حسین آبادی
        که بخشی از مطلب میلک من رو از مقاله ایشان ((معرفی میلک من)) کپی کردم
        امیدوارم ناراحت نشده باشند
        به ایشون احترام بزار

        1. LORD__SBH
          LORD__SBH کاربر می‌گوید

          کسی بی احترامی نکرد
          شاید خوندن کامنتم رو یکم با لحن تند داشتید
          بازم ناراحت شدید عذرمیخوام

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      عه؟ پرزنس مثلا؟
      خب یک فیت از پرزنس دیسی بگو که نشون بده لایق جایگاه بالاتره
      همچنین منابع خارجی؟ سایتا؟ نه
      کمیک منبعشه
      اگر فیتی از پرزنس دیدید رو این کام ریپ بزنید و ۷ الی ۸ کامنت ، بحث کوتاهی داشته باشیم

    3. bardia کاربر می‌گوید

      جنابه حسین ابادی
      بازگشتتان را خوش امد میگویم

  52. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    با سلام
    متاسفانه چند روزیه که به خاطر مشغله های فراوان وقت ندارم خیلی به فضای مجازی بیام.
    شخصیت های دیگه ای هم میتونستند جز مقاله باشن و رتبه ها هم میتونست متفاوت باشه به هر حال کمیک جوریه که معمولا رتبه بندی دقیق نود کاراکتر قدرتمند رو تقریبا ناممکن میکنه خیلی وقتا هم بعضی از این کاراکتر ها به بعضی دیگشون بسیار نزدیکن و نمیشه دقیق تشخیص داد
    اما به هر حال چیزی که مهمه اینکه تیم نویسنده برای مقاله زحمت کشیدن و جا داره بهشون یک خسته نباشید گفت و اونایی که با کمیک آشنایی نسبتا خوبی داشته باشن در جریانن که نوشتن چنین مقاله ای واقعا سختی های خاص خودش رو داره. یک معرفی کلی هم از بیشتر شخصیت های معروف و قدرتمند کمیک هست که اینم خودش یک نکته مثبته.
    به هر حال موفق باشید.

    1. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      من گفتم جناب ایروانی رتبه رون کینگ رو ببینند من اصلا وااااای

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        LORD__SBH
        خیر اینطور نیست

      2. bardia کاربر می‌گوید

        جنابه ایروانی دیگه اون ایروانی قدیم نیست

  53. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    دوستان
    فیتای مولایی از کرکتر های ورتیگو دارم
    اگه خواستین
    بگم
    اها
    یه فیت امنیورسال از فلش هم دارم
    تو بحث ها به کارتون میاد
    اگه خواستین بگم

    1. bardia کاربر می‌گوید

      یعنی هرکی یه فیته خوب داشته باشه در اون حده؟؟؟؟؟

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        No

        1. bardia کاربر می‌گوید

          شک دارم

  54. ایران کاربر می‌گوید

    راستی داش بردیا بالاتر گفتی پروتژ با بیاندر برابری کرده اون اتفاقا اولین رتکان بیاندر تو دهه ۹۰ میلادی همین بیاندر که میگی اونقدر ضعیف بود که وقتی دادگاه سرزنش کرد چرا اومدی تو این مولتیورس خودش حرفی نزد و خواست برگرده یعنی در حد دادگاه زندگی هم نبود پروتژ رو هم دادگاه و اسکاتان شکست دادن دیگه

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      دقیقا
      تازه تو اکیپ اسکاتان و دادگاه ایترنیتی هم بود
      تو سری گاردینز آو گلکسی ۱۹۹۰

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      بهترین فیت پروتژ فایت با بیاندر اون دوره هس که نهایتا برابر با فانتوم استرنجره

      1. bardia کاربر می‌گوید

        ایران
        والا اتفاقا من شنیدم اون زمان بسیار قوی بوده.طیه دوره ی سکرت وارز۲منظورمه

  55. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب جدیدا خبرایی از اپیزود اخر هاکای اومده مثل اینکه باید خیلی پر سر و صدا تمام بشه و شاید یه شخصیت بزرگ جدید رو اونجا ببینیم .
    درباره سطح اتفاقات ثور ۴ گفته شده واقعا سطحش از نو وی هوم بالاتره و در حد مولتیورس جنونه

    1. bardia کاربر می‌گوید

      در این حد؟؟

      1. رندال مرید لوررد SBH کاربر می‌گوید

        آره 😍😍
        از خودت چه خبر بردیا ؟؟💥

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          جر خوردم از این حجم سسممم
          دابش رندی
          این چه پسوندیخ
          نیم ساعت دارم میخندم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            ناوسا ۳۵ ثانیه گذشت؟ ۵ ثانیه نهایتا

        2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          رندال
          چه اسم سممی گذاشتی 😂😂😂😅😅
          دیگه نفرست لطفا 😅

        3. bardia کاربر می‌گوید

          رندال
          من گهرم.ما با هم حرمته کیک و شیر کاکائو داشتیم،بعد تو میری مریده اس بی اچ میشی؟

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      هم اکنون در ماتحت ثور فن ها عروسیه
      میشه معرفی نال باشه؟با توجه به نکرو سورد و گور

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        زوده برا نال به نظرم . احتمالش خیلی کمه . همین گور همه رو درگیر میکنه

        1. bardia کاربر می‌گوید

          درسته.ولی خداییش بیاد خیلی خفن میشه

        2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          منظورم از معرفی ی چنتا اشاره بهشه
          ولی آره هنوز زوده

          1. bardia کاربر می‌گوید

            همون اشاره هم خیلی هایپ میکنه

      2. bardia کاربر می‌گوید

        محمد
        ۴۰شب و۴۰روز

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          هههههههه

          1. bardia کاربر می‌گوید

            🤣🤣

    3. God Venom کاربر می‌گوید

      اقا نو وی هوم فقط یه شروع بیشتر نبود!! مارول میخواد حسابی قیمه هارو بریزه تو ماستا!!! ولی خدا کنه از دستشون در نره اتفاقات و همچنان پادشاهی کوین فایگی همه چیزو مدیریت کنه و نو وی هوم نوید بخش بزرگ این موضوع بود!!!

      1. bardia کاربر می‌گوید

        دقیقا
        یادمه یکی بود میگفت بتمن پتینسون خودش به تنهایی از تمانیه فیلمایه چند ساله اخیر مارول بهتره.جوونه دیگه کاریش نمیشه کرد

        1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          بابا تو دیگه کی هستی

        2. bardia کاربر می‌گوید

          از چه لحاظ؟؟

  56. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب دوستان الان فیلمنامه لو رفته از دک استرنج ۲ منتشر شده . درستمثل فیلم های قبلی و همشون از یک منبع بوده که احتمال درست بودنش بالا هست . اگه کاربران سایت این یکی رو بخوان ترجمه شده روی سایت قرار میگیره

    1. bardia کاربر می‌گوید

      راستش ا۱لا بنظرم ایده ی خوبی نیست.اصلا

    2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      بزارید هر کس هم نخواد اسپویل بشه نخونه
      سطحش در چه حده؟

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        ترجمش تمام شد قرار میگیره

        1. bardia کاربر می‌گوید

          ای بابا

        2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          ممنون

        3. bardia کاربر می‌گوید

          کاشکی نمیکردین

  57. bardia کاربر می‌گوید

    مقاله ای مثله مختار بالای ۵۰تا کامنت خورد این ۳۰۰تا هم نصده😐

    1. ایران کاربر می‌گوید

      داش بالاتر گفتی شنیدم قوی بوده داش به شنیدن نیست اون بیاندر کلاسیک تو همون سکرت وارز ۲ تو سال ۱۹۸۶ داستانش تموم شد کسایی که کمیکو خوندن میدونن چی میگم و و بعد اولین رتکانش اتفاق افتاد که همون بود که بالاتر گفتم

  58. LORD__SBH
    LORD__SBH کاربر می‌گوید

    ادمین من ناراحت شدم مختار ۵۰۰ کامنت
    ااین ۳۰۲ کامنت
    هعییییییی

    1. Goku کاربر می‌گوید

      LORD_SBH
      چرا فکر کردید که این مقاله باید انقدر کامنت بگیره(چیز خیلی جدیدی هم نیست) با بیشتر شخصیت ها که قبلا آشنا بودیم توی مقاله قویترین شخصیت های مارول و دی سی، توضیحات هم تقریبا همونا بود، حالا چند تا شخصیت بهش اضافه شده(از جمله نویسنده😁) و با چند رتبه بندی اشتباهی.این مقاله هم بعضی مقاله های سایت رو نقض میکنه.

      1. SBH
        SBH کاربر می‌گوید

        ادمین لطفا تایید کن من حرف دلم رو بزنم

        رتبه بندی اشتباه؟؟؟منظورتون سطح دانش پایین کاربرای ایرانه ؟؟! کل دانششون نهایتا میشه دوتا ویکی فندوم

        من ناراحت به نقد نمیشم اما وقتی اینجوری برخورد میشه بشدت عصبانی میشم

        دوتا؟؟؟؟؟
        میدونی من و باربد چقدر کله پا شدیم تا این مقاله فقط رتبه بندی بشه؟؟بعد شما بدون هیچ دلیل و منطق و پایه و اساس خاصی میگی اشتباه؟؟؟بارها بهتون گفتم نقصش رو بگید چی شد؟؟

        بله نقض میکنه چون باید بشه
        نمی‌خواید؟
        برید با همون ویکی فندوم جونتون عشق کنین
        یا چهارتا که میگن لوسیفر شخصیت دوم تاریخ کمیکه
        اجباری هم نیست
        رسما با یه کامنت کل زحمات مارو بدون هیییییییچ منطقی نابود کردی من چی بگم به تو ؟؟

        1. bardia کاربر می‌گوید

          سید اروم باش.درک میکنم.ولی خب گاهیم باید بگی نخوندم و گذر کنی🗿

      2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        گوکو حالا مگه دعوا داره ؟ خب بنده خدا یه اظهار نظر راجب مقاله خودش کرد . این همه زحمت کشیده بود انتظار داشت کامنت بیشتر بخوره فقط همین

      3. Lucifer کاربر می‌گوید

        گوکو
        واقعا؟
        عاها
        پس تو میشناختیشون……
        آفرین

        1. bardia کاربر می‌گوید

          لوسیفر
          شک داشتی؟؟ایشون دانایه مطلقه

  59. Marvel کاربر می‌گوید

    بنظر من جایگاه هالک خیلی پایین بود هالک قوی تراز این حرف هاست
    هالک تونست با یه موشت گلاکتوس رو بکشه و چهار تا والچر رو شکست بده و همین طور بار ها تونسته تور رو شکست بده و به نظر من جایگاه هالک باید بالاتر باش

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      یک
      کی با یه مشت گالاکتوسو کشت؟
      اون تو نسخه ی اسپیس پانیشر هالک بود.اتفاقا بنظره من هالک نباید تو لیست میبود

      1. DARKSEID کاربر می‌گوید

        هالک یه مشت تو فک بیاندر پری رتکان زد
        یعنی به ۱۰۰میلیون مالتیورس ضربه زد
        بنابراین لایق حضوره

    2. ....KIRA کاربر می‌گوید

      دوست عزیز اون کازمیک ایمورتال هالک هست که چهار واچر رو کشت نه هالک معمولی
      در مورد ثور و هالک من برابر میدونمشون
      باز هم ممنون از نظر خوبتون

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        عزیزم
        اون اسپیس پانیشر هالک بود.کازمیک کله مولتورسو نابود کرد
        دو ناموسا من اسمتو چی بخونم؟

      2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

        یکی منو جمع کنه از این تیمارستان
        کمککککککککک
        پرتاب شدم

      3. بردیا کاربر می‌گوید

        رندال اوباشگر
        😢😢😢😢

      4. Reza
        Reza کاربر می‌گوید

        آقا عالی میتونم پرواز کنم

    3. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      اها بله …… #نوبان_گرامی_نظر_ندهند
      ادمین توهین نکردم فقط گفتم بهش خیلی نوبه نوب

  60. Marvel man کاربر می‌گوید

    بنظر من جایگاه هالک خیلی پایین بود هالک قوی تراز این حرف هاست
    هالک تونست با یه موشت گلاکتوس رو بکشه و چهار تا والچر رو شکست بده و همین طور بار ها تونسته تور رو شکست بده و به نظر من جایگاه هالک باید بالاتر باش

    1. DARKSEID کاربر می‌گوید

      جناپ
      گالاکتوس هالک رو وان شات کرد
      چی میگی داش؟
      منظورت واچره؟
      جناب رد هالک واچر زد
      که گالاکتوس با یه اشعه رد هالک رو وان شات کرد
      ثور هم رد هالک رو زد
      رد هالک هم از هالک قدرتمندتره

    2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      احساس میکنم کلک میزنی

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دروغ که تو کارت نیست هاشم؟

        1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

          مدرست تمام شد بردیا جان ؟

  61. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

    من که اصلا مقاله رو نخوندم سید

  62. Erfan کاربر می‌گوید

    سلام دکتر منهتنی که در کمیک ساعت قیامت بود مگاورساله یا امنی ورسال؟؟؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      مگاورسال.امنیورس خیلیه دیگه برایه اون

      1. Erfan کاربر می‌گوید

        آخه اینجا نوشته بتمنهتن اندازه کل دارک مولتیورس قدرت داره و دکتر منهتن حتی از دارک مولتیورس قوی تره و حتی از بیاندرز قوی تره گفتم شاید امنیورسال باشه

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          خیر عزیز.برتر نیست

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            از بیامدرط برتر نیست

    2. . کاربر می‌گوید

      منهتن نهایتا هزار تا یونیورس هست

      1. LORD__SBH
        LORD__SBH کاربر می‌گوید

        دوستان رتبه هارو خونید؟؟؟
        دکتر منهتن بله از تمام نژاد بیاندرز قویتره اما از بیاندر پری رتیکان ضعیفتره
        منهتن رو میشه امنیورس سطح خیییییییلی پایین حساب کرد
        درمورد چراییش یه مقاله مینویسم

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          خوشحال میشم راجبه چرایش توضیح دهید

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        اشتباهه

  63. Erfan کاربر می‌گوید

    یعنی واقعا دکتر منهتن از بیاندرز قوی تره؟

  64. Omega One کاربر می‌گوید

    دارکساید اخیرا تو کمیکا خود خداس
    فیتای خوب و رده بالایی میشه ازش جمع کرد.

  65. سام کاربر می‌گوید

    میدونید قادر مطلق ، دانای مطلق ، بینهایت و نا محدود تو تخیل وجود نداره
    رایتر و پرزنس و والای همگان هم محدودیت دارن نا محدود وجود نداره

  66. Mohammad reza کاربر می‌گوید

    سلام
    بعد دو سال برگشتیم اینجا بد نشده اما
    ۱ تانوس رتبه پایینی داره چون : قدرت فیزیکی بالایی داره که از اونجرز فقط هالک از لحاظ فیزیکی میتونه به اون غلبه کنه تونست موج سوار نقره ای که ۵۰۰۰۰۰ سال نوری رو در یک ثانیه بره تانوس هم تعقیبش کرد و بنابراین تانوس هم این شاهکار ۵۰۰۰۰۰ سال نوری بر ثانیه رو رفته
    در برابر فریاد های بلک بولت از فاصله کمتر از یک متر مقاومت کرده
    توسط دث نامیرا شده
    قدرت جادویی بسیار زیادی ( بدون سنگ های ابدیت ) داره
    تونسته بار ها اونجرز رو شکست بده
    پوست بسیار مقاومی داره
    درکس رو کشت
    خستگی ناپذیره و توانایی جذب انرژی داره
    میتونه پرواز کنه و براحتی از سوپرگرل بالاتره البته چون تا حالا از موقعی که رفتم دست از کمیک برداشتم یادم نمونده بعداکار های بیشتری از تانوس میگم و همینطور هالک
    راستی شاید بهامین و استیو راجرز و چنتا از بچه هایدیگه منو یادشون باشه
    ادمین جان بزار

  67. Mohammad reza کاربر می‌گوید

    بچه ها لینک گروه تلگرامو ندارم اگه کسی داره بده کاربر باب یا محمد یا بهامین

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سلام
      گروه تلگرامی نداریم.

      1. Mohammad reza کاربر می‌گوید

        نه همین بچه مچه ها یه گروه داشتن

    2. LORD__SBH
      LORD__SBH کاربر می‌گوید

      محمد خودتی؟سلام چه خبر دادا

      1. Mohammad reza کاربر می‌گوید

        داش تو کی هستی والا اسم و آواتار همه عوض شده فقط استیو راجرز از روی آواتارش شناختم

        فک کنم منو نشناختی همون دو سال پیش طرفدار هالک بودم خیلی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بهامینه
          سید بهامین هاشمی

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        قدیمیا برگشتن؟🤔

        1. Mohammad reza کاربر می‌گوید

          اره داش تو رو یادمه

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          من رو؟

  68. ناشناس کاربر می‌گوید

    عالی متشکرم اما شما فرمودید پرایمال مانیتور هم تجسمی از شخص حقیقی است پس به نظر بنده میتونست حتی در رتبه ۱ قرار بگیره البته اگه اشتباه برداشت کردم ممنون میشم بفرمایید

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      پرایمال ماینتور تجسمه برگه ی کمیک هست ولی والایه همگان و رایتر نویسنده هستن.از برگه بالاترن

      1. ناشناس کاربر می‌گوید

        متشکرم

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          قربونت

      2. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

        اولا که اوروید فقط یکی از مشخصاتش تجسم پنل سفیده
        تو میلک وارز گفتن که اوروید، همه ورس ها بخشی ازشه
        یعنی چه انیمه، چه مانگا چه دیسی چه مارول و … کلا فیکشن بخشی ازشه و یعنی اوروید در سطح فیکشن برترینه و اون تجسم نویسنده هم خودش باز بخشی از این داستان هاس و واقعا که نویسنده نی پس اوروید بالا د رایتر و وان اباو آل

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          عزیزم رایتر و والا تسجمه نویسنده هستن یعنی فیکشن خودش از اونا به وجود اومده و زیر دست اوناست و پس خیر اون برتر نیست

          1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

            چی میگی ناموسا
            رایتر و والا فیکشن رو ساختن؟ کی اینو گفته اصن
            رایتر خودش اصن پشم کی هس
            والا هم فقط مارول رو خلق کرد
            ضمن اینکه اینا واقعا نویسنده نیستن که
            بازم کرکتر خیالی تو داستانن که بخشی از اوروید حساب میشه

  69. ناشناس کاربر می‌گوید

    و اینکه چند درصد احتمال داده فالکرام جک کربی باشه ممنون میشم جواب اینم بفرمایید

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      ۵۰درصد
      همونقدر که ممکنه باشه ممکنه نباشه

      1. ناشناس کاربر می‌گوید

        بازهم متشکر

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          بازهم قربونت

    2. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      به احتمال نیست و قطعیه
      رو پنل بهش گفتن جک کربی و فیسش هم فیس جکه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        کدوم کمیک؟

        1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

          سری کپ امریکا به جک گفتن ار یو فالکرام اینم گف یس

  70. سپهر کاربر می‌گوید

    اینکه چنتا ایراد توی لیست هست رو کاری ندارم ولی کازمیک آرمور سوپرمن چرا باید جلوی پاک کن رایتر مقاوم باشه؟ آخه بر چه اساسی یه شخصیت خیالی نباید قابل حذف باشه!!!؟؟؟ کدوم منبع اینو گفته؟ کجای فاینال کرایسیس دقیقا؟

    1. لرد کبیر کاربر می‌گوید

      سلام جناب
      حقیقتش اون بخش رو من ننوشتم از درستیش هم خبر ندارم توی فاینال کرایسیس هم همچین چیزی وجود نداشت حالا نمیدونم کی نوشته اون تیکه رو دقیقا
      سعی میکنم اصلاحش کنم
      ممنون از دقتتون

دیدگاه ها غیر فعال است.