ثور در برابر سنتری؛ کدام یک پیروز نبرد است؟

خب شاید جذاب ترین دث بتل ها از همین مقایسات نبرد های قهرمانانی مانند ثور و سوپرمن هست . در این نوع دث بتل ها ما شاهد نبرد های خونین , نزدیک و نفسگیر هستیم چیزی که چه در سینما و چه در صفحات کمیک اغلب شاهد بودیم . در این مقاله نیز قصد داریم به مقایسه و نبرد دو ابر قهرمان قدرمند مارول یعنی ثور اودین سان و سنتری بپردازیم . مثل همیشه موارد مختلف رو بستری میکنیم و در نهایت نتیجه گیری :


مهارت جنگی: ثور

ثور از زمان کودکی توسط استادان ازگاردی به طور ویژه انواع سبک های جنگی مرسوم در ۹ قلمرو و همچنین طرز استفاده از انواع سلاح های سرد (مثل پتک، شمشیر، گرز، تیر و کمان، تبر و …) را آموزش دیده است. کاپیتان آمریکا قبلا گفته ثور به تمام فنون جنگی باستانی و مدرن زمینی مسلط است. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم ثور ماهرترین جنگجو بین انتقام جویان است. چه در دوران جوانی که با مهارت بالا لیدی سیف رو در یک مبارزه تمرینی شکست میدهد . او حتی توان استفاده از سپر کپ و پرتاب اون رو هم با مهارت بالا دارد چیزی که ۷۷ مامور اموزش دیده شیلد هم از انجام اون ناتوان بودند . خب او من بیست رو هم شکست داده کسی که با هر فرم نبرد و مبارزاتی طی ۱ میلیون سال اشنا شده و در طی ۱ میلیون سال برای نبرد تمرین داشته .بدون شک کپ یک جنگجوی واقعا ماهره ولی ثور هم به اندازه ای ماهر بود که توی یه نبرد با هم به تساوی برسند.

سنتری توانایی های زیادی دارد و صد البته در طی نبرد هایی که با شخصیت های قدرتمند داشته مهارت های مبارزاتی خاصی را فرا گرفته اما همانطور که اشاره شد طرف مقابل شخصیتی است که به طور ویژه و تخصصی توسط ازگاردی ها آموزش داده شده است . اما شاید سنتری بتواند با قدرت بالای خود این ضعف رو جبران کند چیزی که بار ها در کمیک دیدیم که یک موجود با قدرت بالای خود نداشتن مهارت در مبارزه رو جبران میکند .


مقاومت و استقامت: برابر و تا حدی سنتری

خب استقامت بالای سنتری مانند مقاومت در دمای صفر مطلق و تنفس در فضا است .  خب همه ی ما با صوت بلک بولت اشنا هستیم که چقدر قویه جوری که برای لحظه ای یکی از قویترین نسخه های گالاکتوس رو در سری دکتر استرنج از شدت بالای خود گیج کرد با این حال اثر خاصی بر روی سنتری نگذاشت . خب همه ی ما میدونیم نابود کننده نهایی چه قدر قدرتمنده . حتی گالاکتوس هم از این سلاح واهمه داره . مطمئنا با واچر Uatu اشنا هستید واچری که بار ها سوگند خودش رو مبنی بر دخالت نکردن بر روند طبیعی جریانات شکسته ولی اولین باری که او این سوگندش رو در دنیای کمیک شکست به کمیک های فنتستیک فور برمیگردد جایی که واچر خبردار شد گالاکتوس به سمت زمین حرکت کرده و اینجا بود که وارد شد و سعی کرد گالاکتوس رو از بلعیدن زمین منصرف کنه که موفق نشد ولی در نهایت نابود کننده نهایی طی اتفاقاتی به دست رید رسید که توانست با این سلاح ماجرای گالاکتوس رو به اتمام رسوند و زمین رو از بلعیده شدن نجات داد . این سلاح به اندازه ای قدرتمنده که به گفته رید توان نابودی تمام واقعیت ها رو دارد در حالی که سنتری از این سلاح جان سالم به در برد و باید سنتری را در سطح کوانتومی نابود کند .یا حتی مقاوت در برابر انفجار کازمیک کیوب یک اسقامت واقعا در سطح بالا رو نمایش میده . چیزی که انفجارش همه چیز رو میتونه در مقیاس اتم نابود کنه . توان نابودی سلستیال ها به تعداد بالا . حتی از کازمیک کیوب برای خلق مجدد مولتیورس استفاده شد !! . دکتر دووم با کازمیک کیوب توانست گالاکتوس رو شکست دهد و حتی نیروی او را هم بگیرد . با تمام این موارد امتیاز این مورد به سنتری خواهد رسید .

خب درمورد ثور از تحمل ضربات هالک و انرژی های ساطع شده از سلستیال ها گرفته تا انرژی کیهانی سیلور سرفر و حتی خود گالاکتوس . شاید یک مورد جذاب برای این گزینه جنگیدن در اتش خلقت سورتور برای مدت طولانی باشد اتشی که خب حتی بعد از مرگ سورتور باعش مرگ اودین شد . یا حتی زنده ماندن در مجاورت گاد بمب که توان نابود کردن تمام خدایان رو داشت . مقاومت در برابر طوفان خدا , طوفانی ککه توان نابودی سیارا ستاره ها کهکشان ها و حتی یک یونیورس کامل رو داشت. زنده ماندن در برابر ضربات اودین تقویت شده با زره نابود گر و دارای اودین سورد. نه ماه مبارزه با زئوس بدون اب و غذا یا مبارزه در دو سال تمام بدون هیچ استراحت یا غذا و ابی.


تجربه: ثور

همانطور که قبلا اشاره کردیم ثور و سنتری هر دو مبارزات مرگبار و نفس گیری را با موجودات قدرتمندی تجربه کرده اند اما تجربه سنتری بیشتر در حد زمین و چند سال زمینی است در حالی که ثور علاوه بر صدها سال آموزش تخصصی در ازگارد، به مدت هزاران سال نیز در سراسر کهکشان ها به نبرد های مختلفی پرداخته. پس امتیاز تجربه بدون شک به ثور تعلق میگیرد. از مبارزه با خدایان قدرتمندی چون زئوس و حتی سلستیال ها و شرکت در ماموریت های مختلف انتقام جویان .
شاید فکر کنید تجربه در مبارزه چندان کارامد نخواهد بود، ممکن است برخی اوقات اینگونه باشد اما نه همیشه. به عنوان مثال سنتری با آن طیف وسیع از قدرتها و شاهکار های ابرانسانی در برابر نال خیلی سریع قافیه را میبازد و از دور خارج میشود که احتمالا یکی از مهمترین دلایلش تجربه چندین میلیارد ساله نال و تجربه ناچیز سنتری بود. در صورتی که همین ثور نبرد تقریبا برابری با نال داشت و آسیب های جدی به او وارد کرد که اینجا باز هم تجربه بیشتر نال و لحظه ای درنگ ثور منجر به شکست او شد .


سرعت: برابر

خب هردو ابر قهرمان از سرعت ابر انسانی در نبرد های خود برخوردار هستند و چه ثور و چه سنتری این مورد رو در نبرد های خود به نمایش گذاشته اند . سرعت واقعا بالای سنتری جوریه که بافت مکان و زمان رو خم میکنه و این فقط در اثر سرعت واقعا بالا اتفاق میوفته . سنتری در عرض چند لحظه تمام یونیورس رو طی میکنه و ثور هم به واکنش های خود به کوییک سیلور سرفر یا گرفتن سیلور سرفر در سرعت واقعا بالای خود . سنتری هم میلیون ها سال نوری رو در عرض چند ثانیه طی میکنه . خب ثور با میولنیر خودش به اندازه سرعت میگیره که بافت فضا خم میشه سرعت او به حدی میرسد که به لبه بینهایت میتواند برسد یا حتی رسیدن به فضای وید فراتر از دسترسی فکر . یا حتی سرعت میولننیر به اندازه ای میرسد که زمان رو دور بزند . و با در نظر گرفتن این مورد ثور در برابر میلنیر خود واکنش میدهد . به سرعت هایپریون واکنش میدهد . خب سرعت سنتری در حدیه که گلوله رو قبل از برخورد به هدف بگیره . یا رسیدن به زحل در لحظه . یا انجام همین کار با بردن وید به خورشید .سنتری در حالت وید یا حتی دث سید سنتری به شدت سریعتر میشه . و میشه با قاطعیت گفت که در اون زمان سرعت بیشتری نسبت به ثور داره .


انرژی درونی: سنتری

خب همانطور که گفته شد بار ها گفته شده منبع قدرت سنتری یک میلیون خورشید در حال انفجار هست در واقع سنتری این یونیورس رو درون خود دارد . یک یونیورس شامل سیارات و خورشید های در حال انفجار و چیزی بیشتر از یک میلیون خورشید در حال انفجار .  نابودی سیاره با یک ضربه و تخلیه یک اتش فشان از ساده ترین توانایی های او است که در کمیک از خودش نشان داده است . به گفته خود ثور سنتری توان نابودی یونیورس رو هم داره و این کار سختی برای او نیست . جذب قدرت سنتری در حدی بود که برا مرد جذب کننده غیر قابل انتظار بود و بیشتر از اینکه به او کمک کند او را به کشتن داد . ابتدا باعث سوختن تمام وجودش و اعصاب او شد و در نهایت او را به ذره ذره متلاشی کرد . خب این نکته وقتی جالب میشه که مرد جذب کنند قدرت اودین رو هم قبلا جذب کرده بود و حتی توانست اودین رو به چالش بکشه . حتی قدرت ثور رو هم جذب کرده بود . مهم تر از این ها مرد جذب کننده کازمیک کیوب رو هم قبلا حذب کرده بود . همه ی این ها قدرت واقعا زیاد سنتری رو نمایش میده . این مورد خود نشان دهنده قدرت درونی واقعی سنتری است که واقعا از نیروی درونی ثور هم بیشتر است .

خب ثور هم مسلما متناسب با خدا بودنش انرژی درونی قابل توجهی دارد . خب نیروی درونی ثور در حدیه که با ترموبلاست خود ایگو رو شکست بده . موجودی که قدرتش به یه گالاکتوس تغذیه شده میرسه و به تمام یونیورس لرزه میاندازه . یا شکست دادن منگوک موجودی که اودین هم از او واهمه دارد با نیروی انتی فورس خود . ولی بهترین انفجار او که همراه با میولنیر انجام میشه گاد بلاسته . انفجاری که به شدت موجودی رو که تمام قدرت های اودین و پانتئون ها ی دارک گادز رو جذب کرده بود مجروح کرد . اگزیتار سلستیال هم از گاد بلاست ثور در امان نبوده . این در حالیه که اودین زئوس ویشنو با انفجار حاصل از ترکیب قدرت های خود حتی توان تاثیر گذاشتن روی arishem رو نداشتند و این سلستیال هم مسلما سطح پایینتری نسبت به اگزیتار داشت .


شاهکار ها :

خب برا سنتری قبلا در اینجا به صورت کامل فیت های سنتری در زمینه های مختلف قرار داده شده بود و حالا در اینجا به صورت خلاصه اونها رو بیان میکنیم .

۱- خب در نبرد با مرد جذب کننده او ابتدا به ذهن سنتری وارد شد که این ورود با اجازه خود سنتری بود که باعث شد واقعا از اشفتگی درون ذهن سنتری تعجب کنه هر چند او فقط بخشی از ذهن سنتری رو دید که خودش اجازه داده بود . جذب قدرت سنتری در حدی بود که برا مرد جذب کننده غیر قابل انتظار بود و بیشتر از اینکه به او کمک کند او را به کشتن داد . ابتدا باعث سوختن تمام وجودش و اعصاب او شد و در نهایت او را به ذره ذره متلاشی کرد .  مرد جذب کننده قبلا نشان داده بود که مشکلی در جذب نیروی کاراکتر هایی چون ثور و اودین ندارد وحتی بدون مشکل کازمیک کیوب رو هم جذب کرده بود .

۲-  زنده ماندن از نابود کننده نهایی و مقاومت در برابر انفجار کازمیک کیوب .

۳- شکست دادن Terrax و مهم تر از این شکستن تبر کیهانی او.

۴- نبرد با xorn . xorn که گفته میشه قدرت بیش از ۵۰ میوتانت را در خود دارد که کمترین انها قدرتی در حد کپ مارول ( کارول ) دارند . حتی حرف های کارول بعد از مبارزه با Xorn این بود که مثل اینه که از ۵۰ میوتانت در یک نیرو به او ضربه وارد شده و با قدرت های ۵۰ میوتانت روبه رو شده البته xorn قدرت تمام میوتانت های مرده در خاندان ام رو در خود داشت انرژی حاصل انها رو درون خود جمع کرده بود . جوری که کارول با یک جذب کم در یک لمس با Xorn به یکی از قدرتمند ترین فرم های خود تبدیل شد و به قدرت های کیهانی دست پیدا کرد . سنتری تنها کسی بود که توانست مدتی در شرایط برابر با او نبرد کند و حتی موجب شکست او شود .

۵- بلند کردن اگزیتار سلستیال .

۶- مبارزه با وید و حتی شکست دادن اون حتی در مواردی که ضعیف هم شده بود .

۷- نبرد با فوتون موجودی که تلپاتی امنیورسال داره و حتی توان نابودی مولتی اترنیتی رو هم داشت .

۸- جنگیدن با انتقام جویان تقویت شده با norn stone خود یکی دیگر از فیت های این شخصیت است . جایی که لوکی با استفاده از این سنگ جادویی انتقام جویان رو تقویت کرد . با این حال همه ی این ها موجب کشته شدن خود لوکی توسط وید شد . خب این سنگ واقعا قدرتمنده جوری که اسپایدرمن پیوند خورده با سیمبیوت زمانی که به این سنگ متصل شد توانست در یک مبارزه هر چند کوتاه هالک رو کتک بزنه . خب این سنگ ها انرژی زیادی دارند و در واقع توسط سلستیال ها خلق شدند تا برای سفر های بین بعدی استفاده بشن هر چند همه ی اینها تحت کنتر یک سنگ واحد بودند .

و حالا ثور خب مسلما قرار دادن تمام فیت های ثور با جزییات کامل در این مقاله سخته چرا که ثور متناسب با حضور های متعدد خود شاهکار های فراوانی رو هم داشته:

۱- خب ثور موتور جهان رو هل داده که اگه وزن ۹ قلمرو و ایگدراسیل رو هم حساب کنیم . خب بر اساس شات های کمیک قابل ثابت شدنه که هر قلمرو برابر با یک یونیورسه و حتی خود ایگدراسیل ازگاردی هم نه تروفورم بلکه ازگاردی بی نهایت لایه داره . اینکه این فیت وقاعا در چه حده خب با برخی اشارات به شات ها و حرفای مختلف هم میشه سطح اون رو واقعا اورد بالا و هم این فیت رو در حد یه فیت معمولی به شمار اورد با این حال با گذر از تمام این حرفا این یه فیت خوب از ثور به شمار میاد . علاوه بر این خب ثور اودین سورد رو هم بلند کرده که گفته میشه به اندازه هرچیزی بزرگه . و بالاخره بلند کردن مار میدگارد .

۲- غلبه بر جاذبه بی نهایت و غلبه بر وزن ستاره نوترونی با جاذبه ای ۲۰۰ میلیارد برابر جاذبه زمین .

۳- مبارزه با تجسم زنده از اودین فورس خب مشخصا همه میدونید که اودین فورس تا چه اندازه قدرتمنده و مسلما تجسم اون هم …

۴- مبارزات متعدد با هالک و حتی نبرد با ابامنیشن که متناسب با اون شکست دادن هردو و بالاخره وان شات کردن موجودی با قدرتی به اندازه هالک .

۵- کنده کاری فلز اورو با دستانش برای ساخت چکش . شکستن این فلز به صورت اتفاقی . شکستن بدنه اگزیتار سلستیال .

۶- ناک اوت کردن فونیکس فورس و انداختن گالاکتوس با یک ضربه

۷- خب حالا امواجی که ثور در مبارزات خودش ایجاد میکنه : ثور ضربه ای به گور میزنه که امواج حاصل از اون روی سیارات و قمر ها هم تاثیر میزاره . با برخورد چکش دو نسخه ضعیفتر ثور به هم امواجی ایجاد میشه که روی کازموس تاثیر میزاره و تمام لایه های واقعیت رو به لرزه میندازه و بار ها گفته شده که واقعیت بی نهایت لایه داره . در نبردش با ایگو کازموس به لرزه میفته . نسخه جوانتر ثور با یک ضربه به گور باعث ایجاد سیاهچاله میشه .

۸- زدن سلستیالی که اودین زئوس ویشنو حتی با ترکیب قدرت های خود نتوانستند روی اون تاثیر بگذارند .

۹- زدن گلوری و مقاومت در برابر اتش کیهانی اون . موجودی با قدرت ده هزار خدا و حتی جهان های اونها که در این نبرد طوفان کوانتومی ایجاد شد که منجر به پاره شدن واقعیت بشه

۱۰ – کشتن موجودی در حد اترنیتی و بیهوش کردن هرکول چائوس وار با یک ضربه

۱۱- مبارزه پایاپای با اودین تقویت شده با زره نابودگر و دارای اودین سورد که در اوج عصبانیست به سر میبرد . هرچند در نهایت این ثور بود که شکست خورد . شکست دادن مفیستو

۱۲- با گاد بلاست خود موجودی رو زد که قدرت اودین و پانتئون های دارک گادز رو جذب کرده بود

۱۳ – زدن ایگو و منگوک

و فیت های زیاد دیگه چه مقاومتی و چه سرعتی که بیشتر انها توی متن بالا بیان شده . البته فیت های ثور شامل جذب نیرو ها رو در قسمت پایین قرار میدیم .


خب نتیجه گیری:
چگونه ثور میتواند سنتری را شکست دهد؟

خدای آذرخش: اولین برگ برنده ثور نسبت به سنتری آذرخش است. اکثر طرفداران ممکن است فکر کنند صاعقه ثور هیچ تاثیری بر سنتری ندارد اما این موضوع نمیتواند درست باشد. صاعقه ثور سابقا باعث شده شخصیت های قدرتمند و شناخته شده ای مثل هالک، تانوس، گور قصاب خدایان و نسخه ای قویتر از همین سنتری یعنی دث سید سنتری از درد فریاد بزنند . قدرت آذرخش ثور باعث شد حتی میکابوشی شخصیتی که ۹۸% مولتیورس مارول را جذب کرده بود از درد فریاد بزند، سنتری از فرم وید خارج شود و گلوری موجودی که قدرت ده هزار خدای باستانی را داشت به زمین بیفتد. شاید اوج قدرت آذرخش ثور را بتوان در کمیک ثور ۲۰۱۹ مشاهده کرد که ساختار خلقت در کل یونیورس را تغیر داد. بنابراین آذرخش میتواند تاثیر جدی در مبارزه داشته باشد. صاعقه ثور حتی باعث باز شدن جایی شد که برای باز کردن ان نیاز به نیروی اودین بود .

میولنیر پتک جنگجو: سلاح مخصوص ثور امروزه برای اکثریت طرفداران کمیک شناخته شده است. این سلاح طیف وسیعی از قدرت ها و توانایی ها را در اختیار ثور قرار میدهد که برسی جداگانه تک تک آنها از بحث فعلی خارج است اما اکنون مهمترین این توانایی ها که میتوانند تاثیر محسوسی در نبرد ایجاد کنند را بررسی میکنیم
گاد بلست: گاد بلست در واقع ترکیب انرژی درونی خود ثور با قدرت های میولنیر است. حاصل آن یک قدرت مخرب است که از طریق پتک میولنیر به مقصد هدایت میشود. در ادامه توضیحات بهتر متوجه خواهید شد که منظور از قدرت مخرب دقیقا چیست اما قبل از آن لازم است این نکته را هم توضیح دهیم که ثور معمولا به دو دلیل از گاد بلست استفاده نمیکند: یک، اینکه با استفاده از آن انرژی زیادی را از دست میدهم و دو، اینکه این قدرت میتواند حتی روی یک کهکشان تاثیر بگذارد.
خب ثور از گاد بلست برای شکستن جمجمه سیلیستیال اگزیتار، و شکست دادن سورتور و یمیر در نبرد استفاده کرده. گاد بلست قبلا چنان آسیبی به گالاکتوس گرسنه وارد کرده که او رو مجبور کرد برای نجات خودش پا به فرار بزاره همچنین باعث شده جاگرنات از میدان مبارزه خارج شود. گاد بلست مجستن زلیا که نیروی اودین و پانتئون های دارک گادز را جذب کرده بود از دور خارج کرد، ایگو سیاره زنده را به حالت اغما برد و آخرین باری که ثور از آن استفاده کرد نیز به مدت چند ثانیه توانست بلک وینتر (زمستان سیاه) را متوقف کند.

آنتی فورس (ضد نیرو): ثور قادر است یک انفجار قدرتمند انرژی به نام آنتی فورس را تولید کند. ساز و کار آنتی فورس تقریبا شبیه به گاد بلست است. این انفجار میتواند حداقل میلیون ها سیاره را نابود کند و ثور قبلا با استفاده از این نیرو مگنوگ را شکست داده است.

ترمو بلست: ترمو بلست از جمله انفجار های کمتر شناخته شده ثور محسوب میشود. ساز و کار این نیرو هم تقریبا مشابه گاد بلست و آنتی فورس است. قدرت ترمو بلست اونطور که گفته شده در حدی هست که یک یونیورس رو به طور کامل نابود کنه برخورد این نیرو با ایگو باعث شد این سیاره زنده تا مرز نابودی پیش برود و باعش لرزه در تمام یونیورس شد .

این سه نیرو به خاطر برد تخریبی زیادی که دارند خیلی به ندرت توسط ثور استفاده میشوند.

خب ثور توان دستکاری مولکولی رو هم داره و دیدیم که مرد جذب کننده رو تبدیل به هلیم کرد .

جذب انرژی : خب این توانایی ثورواقعا به اون در برابر موجودات قدرتمند کمک کرده و به تعدد انرژی اونها رو جذب کرده و ده یا صد برابر اون رو به سمت خود موجود فرستاده . مثل کاری که با اتش کیهانی گلوری کرد که برگرفته از تمام قدرت خود گلوری بود و اون رو به سمت گلوری فرستاد که منجر به ایجاد طوفان کوانتومی شد و باقت واقعیت رو هم پاره کرد . همچنین جذب شمشیر سایه شمشیر سورتور که به صورت مستقیم با شمشیر خود سورتور در ارتباطه و توان پاره کردن بافت فضا و زمان رو داره .همچنین جذب انرژی پانتئون های زمینی .

توانایی باد هزاران جهان ثور حتی باعث دردکشیدن گلوری شد .

توانایی ایجاد سپر دفاعی با میولنیر . سپری که با ایجاد غلضت بالا از نیروی اطراف خود مانع از رسیدن هرچیزی به سمت ثور میشه . توان دفاع در برابر کازمیک فورس های قدرتمند و حتی اونهایی که به سرعت یک سیاره رو نابود میکنند و حتی توان که مقاومت در برابر بمبی که میتوانست بخشی از یونیورس رو نابود کنه .
از بین بردن نیرو های جادویی و طلسم های ایجاد شده از اون . درست مثل مبارزه با جاگرنات و یا مفیستو .

یارن بی یورن : زمانی که ثور لیاقت استفاده از پتک میولنیر را از دست داد از تبری به نام یارن بی یورن در مبارزات استفاده کرد. خب میولنیر امکانات خاصی را در اختیار ثور قرار میداد که یارن بی یورن بسیاری از آنها را پوشش نمیدهد اما حقیقت این است که یارن بی یورن از بعضی لحاظ کشنده تر از میولنیر محسوب میشود.

لبه تیز این سلاح میتواند بسیار برنده باشد و وقتی با خون ثور پیوند بخورد قطعا کشنده تر هم خواهد شد به طوری که میتواند زره آپوکالیپس که توانایی دوام در برابر انفجار سیلیستیال ها را دارد نابود کند. ثور از این سلاح برای کشتن اگزیتار استفاده کرده که این ماموریت موفقیت آمیز بود.

هرچند کارایی این سلاح در برابر سنتری مشخص نیست مخصوصا با زود درمانی فوق العاده ای که سنتری دارد ولی با توجه به تاریخچه اش بعید نیست بتواند تغیراتی در نبرد ایجاد کند.


چگونه سنتری میتواند ثور را شکست دهد؟

خب سنتری برا هرکسی ترسناکه چه یک خدا باشه و چه یک انسان واقعا قدرتمند . اولین ویژگی قدرمند او انرژی بالای درونیه که باعث نابود شدن مرد جذب کننده و سوختن اعضاب اون شد . دستکاری مولکولی بالای سنتری که حتی به او کمک کرد مولکول من رو شکست بده . شاید یک مورد واقعا کمک کننده نامیرایی سنتری باشه چرا که این رو هم دیدیم و هم شنیدیم . جایی که بار ها در خورشید سوخت و باز بازسازی شد . حتی خود وید هم به سنتری میگه تو امکان مردن رو نداری . ذهن سنتری هم یک سلاح واقعا قدرتمنده ذهنی با قدرت های وحشتناک که هم در برابر نفوذ های جادویی و هم در برابر نفوذ های ذهنی قویترین افراد این زمینه یعنی اما و چارلز مقاومت کرده . و شاید ترسناکتر از خود سنتری وید باشه .

موجودی که با ازاد شدنش هرگونه محدودیت سنتری در قدرت هایش رو برطرف میکنه .  توان ایجاد تغییر واقعیت رو هم داره در سطح بالا و قابل توجه . در واقع سنتری ( وید سنتری ) فقط با مدیتیشن برا بقیه قهرمانان توهم ایجاد کرد و انها رو در بدترین کابوس های خودشون قرار داد . و تنها راه خروج انها از این توهم و تغییر واقعیت مبارزه فیزیکی با موجودات درون واقعیت ساخته شده بود . این کار او باعث به هم خوردن جریان واقعیت اصلی شد و حتی به ان اسیب هم وارد کرد .وید به راحتی استخوان های هالک رو در هم شکست . سرعت بالای وید و حتی دسترسی به وایت هات رووم که باعث میشه مطمئن ترین و امن ترین جا برای او باشه . سنتری با جدا کردن خودش از وید در نگاتیو زون باعث ایجاد دو حفره شد یکی در جهان اصلی و دیگری در کنسر ورس .

وید واقعیت رو پاره کرد و به دنیای اصلی وارد شد . پاره شدن واقعیت و جهان در حد فاصل چند سال نوری رخ داد و در این فاصله خرابی های زیادی رو به دنبال داشت این یعنی اسیب دیدگی هر چیزی در این بخش جریان زمان و واقعیت ( این یکی یه کم زیاده روی بود برای وید ) . در ادامه این ماجرا ها کنسر ورس و هر چیز درون ان به شکل فجیعی نزدیک به پاشیدن رفت و موجب نابودی میلیون ها زندگی شد چه انها که فانی بودند و چه انها که جاودان بودند . سنتری تمام نیرو های کنسر ورس رو به صورت متمرکز در یک جا درون ان جمع کرد در حالی که اغلب نیرو های این ورس از کلیر زون سرچشمه میگیره که فراتر از جایی است که موجودات مولتیورسال شکل واقعی به خود میگیرند . با تمام این موارد میشه گفت شانس بردن سنتری بیشتره همانطور که در نبرد های این دو هم دیدیم .


نویسندگان: امیررضا قاسمی و ابوالفضل ایروانی

265 Comments
  1. قوی ترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    نمی خوام از دایره لغات خارج بشم ولی ثور قوی تره اولین کامنت

    1. DARKSEID کاربر می‌گوید

      اول اینکه اتک تایتان بیا اینو بکن تو گونی
      دو اینکه ثور قویترین اونجر نیست
      استاربرند قوی‌ترینه ، البته به شخصه بنظرم سنتری پتانسیل زدن استار رو داره
      برتری هالک رو هم راحت میشه به ثور ثابت کرد
      واندا و استرنج هم از ثور قدرتمندترن
      سوم اینکه سنتری خخییییللللللییی قدرتمندتر از ثوره
      چهارم اینکه مبحث مقاله فایت بود نه قدرت

      1. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        از بیخ و بن غلط هست حرفاتون .
        فقط اول حرفتون درست هست

        1. DARKSEID کاربر می‌گوید

          ثور از استاربرند قویتره؟😂😂😂😂😂

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            منطور همون که استاربرند برتره بود
            که من میگم خیر نیست

          2. Dr. Strange
            Dr. Strange کاربر می‌گوید

            حرف خودتو نقض میکنی ؟
            گفتی که استار برند از ثور قوی تره . و من هم اینجا باهات موافقم

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        کاربره دارک ساید
        اول اینکه فونیکس قوی ترینه(تو سری اونجرز فونیکس فورس از استاربرند قوی تر معرفی شد.به همین دلیل مون نایت به دنبالش رفت.در نتبجه فونیکس فورس برتره)
        خیر هالک برتر نیست
        واندا اره استرنج قابله بحثه

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          اینو هم بزار روش که ثور بچه فینیکسه و خود کمیک میگه قدرت فونیکس تو رگ های ثور جریان داره!!
          درکل اینکه ثور ممکنه قوی ترین اونجر باشه یا نه بستگی به دیدگاه نویسنده هم داره!! مثلا از نظر جیسون آرون و دانی کیتس ثور قویترین اونجرزه حالا چه اون اودین سان باشه چه جین فاستر!! حتی جیسون آرون نظرشه نسخه جدید ثور از حداقل میزبان فونیکس قویتر ممکنه باشه ولی از خود فونیکس نه!! ولی از نظر ال اوینگ هالک قویترینه و از نظر جاناتان هیکمن استاربرند قویترینه!! از نظر برایان بندیس هم سنتری قویترینه!!

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            درسته.ولی تو یکی از کمیک هایه اونجرز که فکر کنم ساله۲۰۱۹منتشر شد موقعی که مون نایت به دنباله قدرت هایه بزرگه مارول بود بهش میگن{فکر کنم خدایه ماه بهش گفت}که فونیکس فورس از استاربرند برتره که به همین دلیل میره به دنباله فونیکس فورس و ن=در نهایتم میزبانش میشه

        2. DARKSEID کاربر می‌گوید

          فینیکس که زیاد حسابش نمیکنم جز اونجرز
          ابن ۱
          دوم اینکه هالک و ثور تو یک ردن و برتری ثور به هالک و بالعکس رو میشه ثابت کرد

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            بازهم در دوره ای عضو بوده
            اینم هست ولی خب بازم هم نظر من رو ثوره.

          2. God Venom کاربر می‌گوید

            توی ران جیسون آرون فونیکس تو دوتا دوره زمانی مختلف عضو اونجرز بوده پس الان میشه میزبان فونیکس رو یه اونجر حساب کرد!!

      3. یک بنده خدا کاربر می‌گوید

        تنذ بود جناپ تبریک میگم

      4. محمد کاربر می‌گوید

        ثور ووید رو شکست داده دیگه دلیل از این محکم تر ؟

      5. محمد کاربر می‌گوید

        تازهمون طور که گفتم خیلی ها ادعا میکنن که بلک وینتر حتی از دکتر منهتن قوی تره منم قبول دارم ولی ثور به راحتی شکست ش دادبلک وینتر حتی از مرد مولکولی هم قوی تره و ثور تونست منگاگ رو شکست بده که به راحتی میتونه سنتری شکست بده بلک وینتر هم تنها با فکر کردن شکست میده تونست ایگو ووید سورتور منگاگ گالاکتوس سلستیان و.‌. رو شکست بده(در حالت عادی ) در حالی که سنتری حتی جلوش مقاومت هم نمی تونه بکنه

        1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

          درسته ولی
          واندا هم با سه کلمه صیک فینیکسو زد

          1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

            و جهت اطلاع فینیکس یک نهاد مگاورسال هست.

      6. Amir کاربر می‌گوید

        چی؟ همه اینو می‌دونن ثور کمیک قوی ترین انتقام جو هست دومی شم هالکه اصلا واندا قابل مقایسه با ثور نیست تو خود کمیک هم گفته زورم به ثور نمیرسه ثور هم چندین بار به راحتی اونو شکست داده

        1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

          این که ثور قویترین اونجره…‌‌نمد
          ولی میشه منطق داد
          میشه هم دیبانک کرد
          واندا هم هاوس آو ام یا خارج از اون؟ تو هاوس برتر از ثور بود بیرونش ضعیفتر و اینکه کدوم کمیک واندا گفته این حرفو؟

          1. Amir کاربر می‌گوید

            سلام اسم کمیک رو نمی‌دونم ولی این یکی از اون کمیک ها است که ثور بدون زحمت کشیدن زیاد اسکارلت رو شکست میده
            «Thor vs Scarlet Witch – A Difference In Power»
            https://youtu.be/8yS4jKw6FyQ

      7. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

        با سلام.
        در مورد ثور و سنتری باید بگم که ثور هم از سنتری قدرتمند تره و هم قوی تره
        دوم اگر کمیک خوان بودی باید این رو می‌دونستی که ثور و سنتری قبلاً باهم درگیر شده آند و تمام شدن این مبارزه با مرگ سنتری همراه بود و سنتری توسط ثور خیلی وحشیانه کشته شد کمیکش هم هست و میتوانی بخوانی که ثور خیلی وحشیانه سنتری را میکشد به صورتی که سنتری به دست و پا زدن میوفتد ولی ثور فشار دست رو بیشتر میکن و سنتری را خفه میکند و او را میکشد و میتوانی ویدئویی هم راجع این نبرد در یوتیوب سرچ کنی ولی من این نبرد را در کمیک خوانده ام و نظر شخصی من که ممکن است خیلی ها با آن موافق باشند خیلی ها نه اینکه ثور میتواند سنتری را شکست دهد و این اتفاق قبلاً در کمیک رخ داده است اما سنتری شکست نخورد بلکه کشته شد با تشکر فراوان و امیدوارم یک چیز مفید را توضیح داده باشم.

        1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

          خیر به عنوانه ثور فن قبول ندارم
          ثور کی سنتری رو کشت ؟؟؟؟؟؟؟؟
          سنتری خودش گفت منو بکش و اصلا ثور خفش نکرد انداختش تو خورشید که بازم سنتری نمرد
          دقیقا تو کدام کمیک این اتفاق افتاده؟؟

          1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

            پسر خوب برو کمیک بخونی سنتری اعصابش خراب شد با تمام قدرت به ثور حمله کرد و ثور رو حسابی زد فکر کرد ثور رو کشته ولی ثور با میولنیر زدش بعد سنتری خیلی خیلی عصبانی شد ثور هم از کوره در رفت بعد دو تا تو حالت آخر عصبانیت به هم حمله کردن سنتری از لحاظ زور و بازو کم آورد و ثور به زمین زدش و آنقدر گلوش رو گرفت تا خفه شد بعدش با ایرون من رفتن به برج انتقام جویان در ضمن تو اون کمیک جنگ بین شخصیت های انتقام جویان بود اگر اشتباه نکنم و تو یک کمیک دیگه هم ثور باز سنتری رو شکست داد.

            1. Punisher
              Punisher کاربر می‌گوید

              آقای پور محتشم عزیز اشتباه میکنید ثور هیچ وقت سنتری رو خفه نکرده.! اتفاقا برعکسش سنتری سعیش رو کرده این کار رو با ثور بکنه که البته موفق نشده.
              در کل ثور و سنتری در برحه های مختلف زمانی بر هم برتری دارند یک زمانهایی ثور به طور نسبی قویتر بوده و یک زمانهایی سنتری.

              1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

                خواهشاً برای اینکه حرف مرا باور کنید در یوتیوب این را سرچ کنید thor kills sentry همه چیز از آن کمیک بالا می‌آید . و خود به یقین می‌رسید

    2. محمد کاربر می‌گوید

      ثور توی کمیک ووید رو شکست داد که ووید ۴ برابر سنتری هست ش تازه تونست بلک وینتر رو شکست بده (خیلی‌ها ادعا می کنن که بلک وینتر حتی از دکتر منهتن هم قوی تره ) بلک وینتر تنها با فکر کردن سنتری رو شکست میده تازه تونست با نال بجنگه کاری رو کرد که سنتری نتونست

      1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

        یک‌بلک وینتر رو هرالد آو ثاندر زد و حتی اونم هرالد آو ثاندر تونست با جذب گالاکتوس، بلک وینتر رو بزنه و اگه گالاکتوس نبود امکان داشت نتونه بلکو بزنه
        اینکه بلک وینتر منهتن رو هم میزنه درحد شوخی میگیرم
        ثور وید رو زد؟
        اکه منظورت کامیک سیجه
        خود وید گذاشت و گفت من رو بکش

  2. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    من یه کاور طراحی کرده بودم واسه مقاله ثور علیه سنتری برای ادمین هم فرستاده بودم چرا استفاده نشد؟

  3. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    جوووون
    دث بتل اومد

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      دقیقا.نمیددنی چه عشقی کردم

  4. بردیا کاربر می‌گوید

    بسیاااااااار عالی
    دوتا از بزرگانه سایت با هم مقاله نوشتن.

  5. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    چقور حوب که تو این مقاله از نیروی پشتیبانی استفاده نکردید و اینکه سرعت سنتری از ثور بیشتره و براب نیستند و در کل به نظر من سنتری پیروز این نبرده

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      کاملا پوافقم.سنتری در حالته ضعیف کله نگاتیو زونو طی کردتو چند ثانیه

      1. Amir کاربر می‌گوید

        خب ثور نال رو هم تا مزر شکست دادن برد اما سنتری چند ثانیه هم نتونست جلوش مقاومت کنه.

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اون الفادر ثور بود که قدرته اودین رو نیز داشت ثور عادی نبود عزیز دل

  6. Hassan logon
    Hassan logon کاربر می‌گوید

    یه سوال منگوک چطوری تونسته پتک ثور رو بلند کنه؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      دلایله مختلفی میتونه داشته باشه

    2. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      چیییییییی ؟ هنننننن ؟ کجا تونسته ؟

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        سابقه داشته که بلند کنه

  7. بردیا کاربر می‌گوید

    نظره منم رو سنتریه

  8. God Venom کاربر می‌گوید

    مقاله عالی جامع و کاملی بود، به اقای قاسمی و ایروانی عزیز خسته نباشید میگم!!
    وقتی مقاله رو خوندم قشنگ به این باور رسیدم که مبارزه این دو از چیزی که فکر میکردم نزدیک تره!! ثور خیلی فیت های عظیمی داره که یکیشون کشتن همین سنتریه که شاید خودش خواسته باشه ولی باز تو اون جمع ثور تنها کسی بود که قدرت اینکارو داشت و اصلا این ثور بود که تمام مدت داشت با سنتری/ووید مبارزه میکرد حتی تو یه کمیک سابقه شکستن گردنش روهم داره!! با این حال بازم بنظرم سنتری احتمال بردش بیشتره چون عملا پیروزی های بیشتری داشته و حتی تونسته با قدرتش جلو میولنیر رو بگیره!! همچنین عامل شفا بخشی سنتری در سطحی بالاتر از امثال وولورین و ددپول قرار داره و عملا مرده باقی نمیمونه حتی الان که نال کشتش خود کیتس صراحتا گفته که سنتری در آینده نزدیک قطعا برمیگرده!! با همه اینا شکی نیست که ثور اگه بخواد واقعا تو یه مبارزه تن به تن سنتری رو شکست بده نیاز به یه ارتقا قدرت حسابی داره!! بخاطر همین بنظرم نسخه جدید ثور که ترکیب نیروی ال فادر اودین فورس و پاور کازمیک رو داره که تا اینجای کار نشون داده واقعا قدرتمنده شانس خیلی بیشتری برای مبارزه با سنتری و شکست دادنش داره!!

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      گاد ونوم
      درسته.من فکر کردم سنتری خیلی راحت ثورو ناک میکنه
      منتها جنابه ایروانی نشون داد ثور همچینم ناتوان نیست
      ولی خب اره واقعا بنظرم سنتری برتره.ولی یک چیزی اینکه معیاره زوره فیزیکی چرا در مقاله نبود؟

  9. عرفان کاربر می‌گوید

    عجب مقاله ای
    دستتون درد نکنه

  10. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار کاملی بود
    یکی از بهترین دث بتل ها 🙂
    نظر من هم برابر و تا حدودی ثور هست
    بسیار ممنون 🙏

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نظره من رو سنتریه
      ولی اره خداییش یگی از بهترین دث بتلاسه سایته

  11. Odin کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    بسیار مقاله کامل و خوبی بود
    خسته نباشید
    تو فایت شانس ثور خیلی بیشتره

  12. DARKSEID کاربر می‌گوید

    ریلم ها = ۱۰ تا سیاره
    ایگدراسیل= یه یونیورس
    ایگدراسیل» موتور عالم=۱۰ قلمرو=۱۰ تا سیاره
    بهترین فیتش زدن گلوری بود
    خرد کردن کله بیاندر هم میتونست باشه

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اگه اشتباه نکنم قلمرو ها رو هرکدوم یک یونیورس هم نام بردن . حالا شاتش رو اگه وقت کردم میفرستم . ایگدراسیل = یونیورس . خب ایگدراسیل ازگاردی که بخشی از ایگدراسیل تروفورمه رو فراتر از یونیورس هم میشه در نظر گرفت . ولی توی همون شات اشاره به یونیورس بودنشه . کلا اشارات متناقض زیاد دارذه .

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        بله اودین گفته هر قلمرو یک یونیورسه کامله

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      برادر من خود اودین گفته هرکدوم از ده قلمرو یک یونیورسه نه سیاره!! و اینکه ثور فیتای گنده تری هم داره!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        درسته گاد ونوم
        ولی اینم فیته خوبیه

  13. DARKSEID کاربر می‌گوید

    تجزیه مولکول من یادتون رفت

  14. DARKSEID کاربر می‌گوید

    استدلال بهتری برای برتری ثور در زمینه مهارت در مبارزه می‌تونستین بیارین
    مهارتش از شانگ چی هم بیشتره

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ثور به هیج وجه مهارت بیشتری نسبت به شانگ چی نداره .

      1. Thor کاربر می‌گوید

        داداش طرف هزاران سال عمر کرده چطور مهارتش بیشتر نیست

  15. DARKSEID کاربر می‌گوید

    استدلال بهتری برای برتری ثور در زمینه تجربه می‌تونستین بیارین
    ثور ۱ میلیون سالشه

  16. DARKSEID کاربر می‌گوید

    انرژی درونی سنتری درحد چندین ستارست و …..
    استدلال جالبی نبود
    انرژی سنتری از سی سی بیشتره دلیل محکم تری بود
    اما از اون طرف خداوندگار تاندر گادبلست رو داره
    گادبلست»گالان
    برتری گالان به سی سی رو هم میشه ثابت کرد
    پس قدرت درونیشون تقریبی برابره

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      اینکه انرژی درونی سنتری در حد چندین ستاره است کجای مقاله گفته شده ؟ برتری گالان نسبت به کازمیک کیوب رو هم قبلا توضیح داده شده .

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      سنتریم در برابر نفی کننده ی نهایی مقاومت کرده
      نفی کننده ی نهایی میتونه مولایورس و حتی نهاد هایه لنتزاعیم محو کنه

  17. DARKSEID کاربر می‌گوید

    ثور مقاوم جلوی سنگ ذهنه
    سنگ ذهن هم یه یونیورسه
    پس ثور جلوی یک یونیورس مقاومه

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      سنتری هم قدرتش رو از یه یونیورس میگره پس در حد یه یونیورسه نه بیشتر . این نتیجه گیری از پایه مشکل داره .

  18. DARKSEID کاربر می‌گوید

    اینکه اما فراست با گودرت فینیکس رفت تو ذهن ثور ، پرنس آو تاندر مقاومت کرد هم میتونست باشه

  19. DARKSEID کاربر می‌گوید

    ((میشه گفت شانس بردن سنتری بیشتره همانطور که در نبرد های این دو هم دیدیم .))
    کدوم نبردا؟
    ۳ بار کردن
    مرج سنتری وی اس آلفادر ثور ، بلک پنتر ۲۰۱۹ ، نتیجه نبرد برابر
    دث سید سنتری وی اس ثور ، نتیجه نبرد دث سید سنتری
    وید وی اس مایتی ثور، سیج ۲۰۱۱ ، ایشوی ۴ ، نتیجه نبرد مایتی ثور
    کلا نسخه های معمولیشون فایت ندادن
    و اینکه تو فایت فقط اسلحه ، مهارت در مبارزه و تجربه و مقدار کمی قدرت درونی مهمه
    ثور هم سه چهارم این فاکتور ها رو داره
    الان با چه منطقی سنتری تو نبرد تن به تن شانسش بیشتره؟؟!

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      وقتی پای دوتا نیروگاه قدرت مثل ثور و سنتری و امثال اینا وسط باشه قدرت درونی یه فاکتور فوق کلیدیه!! و اینکه سلاح ثور یعنی میولنیر ارتباط مستقیم به میزان قدرتش داره و بدون اون بیشتر از نصف قدرتشو از دست میده!! (البته این تو ران جیسون آرون بیشتر اینطور بود)
      خود سنتری قدرت درونیش بزرگترین فاکتور برای مبارزاتشه درست مث امثال سوپرمن و شزم!!! درکل اینکه قدرت درونی رو یه فاکتور کم اهمیت حساب کنیم یه دید بشدت اشتباهه!! و در اصل سلاح کم اهمیت فاکتور بحساب میاد مگه اینکه اون سلاح بخش مهم و حیاتی از ماهیت و قدرت شخصیت باشه مث همین ثور!!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        کلا معیار ها در مبارزاته مختلف تغییره میکنه و ارزششون هم همینطور
        مثلا تو نبرده دکتر استرنج و واندا زوره فیزیکی اهمیتی نداره
        ولی تو این نبرد چرا بسیار داره
        ولی کلی نظره خودمم اینه که قدرت درونی مهم ترین عامله

      2. DARKSEID کاربر می‌گوید

        اولا که برو دوباره کامنتمو بخون
        دارم میگم فایت تن به تن
        اون قدرت درونی بیشتر برای مشخص کردن اینه که کدوم قدرتمندتره
        اینجا فایت تن به تنه و مهارت در مبارزه ، اسلحه و تجربه بیشتر بکار میاد تا قدرت درونی

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          تو فایته تن به تن قدرت ها و توانایی هایه دو طرف به کار میاد که قدرت درونی مهم ترینشونه

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          شما م برو اول مبارزات این دوتا رو دوباره چک کن میفهمی تو یه فایت تن به تن قدرت درونی چه تاثیری داره!!
          یعنی این دو از قدرتشون تو یه فایت استفاده نمیکنن!؟
          تا حالا دیدی سوپرمن و شزم با کنگ فو همو بزنن؟!😂😂 سوپرمن حتی برای شکست واندرومن که یه مبارز خیلی سطح بالاست نیاز چندانی به مهارت بالا نداره و با قدرتاش میتونه اینکارو انجام بده!! ثور با اینکه یه مبارز سطح بالاست ولی برعکس واندوومن از اوناییه که با کله میرن سمت دشمن و هرچی تو چنته دارن رو میکنن به جز یه سری مواقع خاص!! پس از این نظر اون فرق چندانی با یکی مث سوپرمن نداره!!

          1. Goku
            Goku کاربر می‌گوید

            هالک هم هیچ مهارتی نداره! اما قدرت بالایی داره و بارها هم ثور رو شکست داده! در واقع قدرت بالا میتونه جای مهارت مبارزه رو بگیره.
            بعد یه مقایسه دارک ساید و کریتوس کدوم قدرتمندتره؟

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              دو ورسه پتفاوت رو نمیشه خوب مقایسه کرد

          2. DARKSEID کاربر می‌گوید

            کامنتم تایید نشد
            کمیک سیج ایشوی ۴
            قبل از اینکه سنتری لوکی رو بکشه
            بله ثور و سنتری داشتن با زور بازو میجنگیدن
            اکثر فایتای سوپرمن و شزم هم با همین معیار هایی که گفتمه یعنی زور بازو و… یا نهایتا شزم بخواد صاعقه بزنه
            بازم میگم
            قدرت درونی تنها برای اینه که مشخص کنیم کدوم قدرتمندتره

            1. God Venom کاربر می‌گوید

              قدرت درونی فقط مربوط به زور و بازو نیست مخصوصا برای شخصیت هایی مث ثور و شزم و سنتری که مث یه ژنراتور مدام از خودشون انرژی تولید میکنن و مجموعه توانایی هاشون به این انرژی وابسطست مخصوصا همون زور و بازو!!!

              1. God Venom کاربر می‌گوید

                همچنین طبق کاور شماره ۲۳ ران کیتس ثور قراره قدرت جدید هم بدست بیاره!!

                1. بردیا کاربر می‌گوید

                  گاد ونوم
                  حرفه شنا درسته.میگم اون قضیه ی پیش گویی تانوس چی شد؟

                2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

                  دروغ که تو کارت نیست کیومرث جان

                3. بردیا کاربر می‌گوید

                  😢

              2. DARKSEID کاربر می‌گوید

                من مگه گفتم زور بازو همون قدرت درونیه؟
                نه اتفاقا دا
                شزم و سوپرمن به ندرت از قدرت درونیشون استفاده کردن تو فایتاشون بیشتر با زور بازو بود
                ثور و سنتری هم فایت ندادن نسخه های عادیشون
                ولی اگه سیج ایشوی ۴ و ۳ و بلک پنتر ۲۰۱۹ رو در نظر بگیری مهری بر تایید منست

            2. بردیا کاربر می‌گوید

              ببین فقط با قدرت درونی نمیشه فهمید کی قوی تره.چنین چیزی نیست
              دلایله مختلفی میتونن باشن
              استقامت
              قدرته فیزیکی و…یعنی فقط با اون نمیشه گفت

    2. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      درست میگی این سه تا یک بار با یک دیگر فایت دادند اما یک ثور سنتری شکست داد و در یک مبارزه دیگر هم سنتری را کشت در کل فایت هایی که داده آند بیشترشان را ثور پیروز شده است درضمن قبول کردن نیروی درونی سنتری یعنی اینکه سنتری از قدرتمند ترین خدای نورس قدرتمند تر است که من این حرف کذب میدانم و رای من روی ثور هست زیرا ثور هم از لحاظ قدرت بدنی از سنتری برتر هست هم از لحاظ قدرت درونی با تشکر 🌹🌷

    3. Amir کاربر می‌گوید

      حرف حق

  20. DARKSEID کاربر می‌گوید

    سرعت سنتری جهت اطلاع بیشتره

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ممنون جهت اطلاع

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      میگم تو همون باربد نیستی؟

    3. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      خیر در تمام مقایسات سرعت این دو برابر بودند و تا حدودی ثور از سنتری سریع تر هست

  21. لوکی ( ⭐ ) کاربر می‌گوید

    تور می بره . اما با اختلاف بسیار کم . قطعا زخمی میشه ‌.
    اما می بره ‌.

    1. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      تو همون لوکی کامیکانی ؟

  22. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب مثل اینکه شایعات میگن دکتر استرنج رو تا سکرت وارز داریم و تنها نکته مثبتش اینه که سکرت وارز تا چند سال اینده هم نمیاد و مثل اندگیم نیاز به برنامه ریزی داستانی و پیش زمینه زیاد داره . کارگردانش هم مثل قبل برادران روسو هستن .

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اینارو زمانی میشه گفت که تایید شه سکرت وارز

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      توی فاز اول تا سوم این تونی استارک بود که نقطه وسط فیلمای اونجرز بود یعنی رهبر و اصلی ترین ابرقهرمان mcu بود!!
      الان منابع میگن که قراره دکتر استرنج نقطه وسط برای فازای بعدی و سکرت وارز و یه جورایی رهبر اونجرز باشه!! و این کاملا مشخصه چون مولتیورس داره توسط دکتر استرنج و اسپین اف هاش معرفی میشه و استرنج تونی استارک بعدی خواهد بود!!

  23. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

    خب این نظر شخصی منه بله دلیل هاتون واقعا عالی بود و میشه گفت مقاله خوبی رو به ما دادین و من هم با نتایج موافقم
    .
    همین 🙄😐😂 انتظار داشتین خیلی خیلی پرش کنم ؟ نه شاید علت های تور خیلی خیلی بهتر باشه اما اصلا فکر نمی‌کنم که سنتری به تور کم بیاره

    1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      در کل این دو نفر سه بار مبارزه کردند که ثور دو بار پیروز شد و یکی از پیروزی های ثور با مرگ سنتری همراه بود و ثور سنتری را خفه کرد یک بار هم سنتری با تمام قدرت و خیلی خیلی خیلی سخت موفق به شکست ثور شد

  24. GENERAL
    GENERAL کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    یک سوال : ووید در برابر ثور چیزی هست؟ یا سوسک میشود ؟(با توجه به تئوری اول برنده شدن ثور)

    1. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      با سلام .
      قطعا چیزی هست
      حتی میتونیم بگیم ثور رو سوسک میکنه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        دکتر
        دقیقا.واقعا ووید برتره

      2. GENERAL
        GENERAL کاربر می‌گوید

        واو
        یعنی انقدر قدرت منده

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      ووید از نیمه دیگه سنتری قویتره با اینکه بارها ازش شکست خورده ولی ثابت شده که قویتره مخصوصا وقتی با سنتری ترکیب میشه یا کنترلشو بدست میگیره!! ووید ثور و اونجرز داشت میکشت که لوکی با سنگای نورن وارد عمل شد!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        میگم الل نیو ستری یا همون سنتری که با ووید یکی شده فیتاش چیه؟؟من شنیدم ۱۰ها برابره سنتریه عادی قدرتمنده

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      جنرال
      ووید به راحتی ثور را میمالد

      1. GENERAL
        GENERAL کاربر می‌گوید

        خیلی هم عالی

      2. Amir کاربر می‌گوید

        حالا که فعلا ثور ووید را زده

    4. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      ,ثور و ووید یا یک در گر فاین داده اند ‌و ثور ووید را شکست داده است نمی توان گفت که ووید در برابر. ثور کوچک است اما بزرگ هم نیست به هر حال ثور از ووید قوی تر و برتر است.

  25. سنتری کاربر می‌گوید

    سلام ادمین جان بنده هم در حال حاضر یک داستان علمی تخیلی می نویسم اگر امکانش باشد می شود از شما برای تحلیل و همچنین برای اصلاح آن از شما کمک بگیرم و اگر امکانش هست لطفا شماره تان ویا لینک تلگرامتان را برای بنده بفرستید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ای دی تلگرام در قسمت تبلیغات سایت قرار داره
      پیدا نکردید بگید بفرستم براتون.

  26. بردیا کاربر می‌گوید

    میگم ووید یا دکتر فیت؟؟{با دلیل}

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      شنیدم ووید خییییییییییلی قویه
      دکتر فیت خالی فکر نکنم مقیاس اوکی و خوبی باشه
      دکتر فیت نابو باشه میتونه با خاک یکسانش کنه ولی
      از طرفی فیت تونسته اسپکتر رو به چخ بده
      اگه اشتباه نکنم ازاتار رو هم زده
      کتاب سرنوشت
      کلاهخود سرنوشت
      برج سرنوشت
      سکه مسیح
      عصای موسی
      حکمت سلیمان
      برج سرنوشتو
      کلید سحروجادو
      و………………………. باهاشون برتر از ووید هست
      اما دکی فیت انتی فیت های ……………………..هم داره مثلا سوپرمن واندروومن بتمن و……… زدنش
      ولی میشه اوت لیئر حساب کرد اگه با قدرت ذاتی تجهیزات قدرت بدنی قدرت خارجی متحدین شاهکار ها دشمنان و تمامی فکاتور (جمع مکسر فاکتور که ناشی از چهارروز عربی خوندن واسه ازمون حضوری هست نشات میگیره خخخخ) من به نظرم دکتر فیت

      هرچند من در زمینه مارول خیلی نوبم و ادعایی ندارم اگه غلط میگم تصحیح بکنید

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        نظره منم رو دکتر فیته
        حالا یه بحثه قدیمی
        استرنج یا فیت؟

        1. DARKSEID کاربر می‌گوید

          بحث مسخره ایه
          استرنج کلاسیک دربرابر دکتر فیت پاور آو نابو
          من میگم دکتر فیت پاور آو نابو
          استرنج کلاسیک بهترین فیتاش این بود که با یه طلسم گوراث رو وان شات میکرد
          دکتر فیت نابو هم کل قدرت نابو رو داره و نابو هم کسی بود که کره خدایان که چندین برابر مالتیورسع رو مالید و …….

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            خیر بحثه مسخره ای نیست.
            من نسخه هایه عادی رو میگم
            ظمنه اینکه اوجه شاهکارش این بود که جلو قضاوت دادگاه ایستاد و اونو عوض کرد.

            1. DARKSEID کاربر می‌گوید

              بحث دموده و مسخره ایه

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                کلاسیکه بیشتر

        2. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          فیت

        3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          بردیا
          دکتر استرنج که کلاسیک یا مدرن نداره . برا کلاسیک خب توی مقاله قبلی توضیح divine creator رو نوشتم که یه کانسپته و حاصل تفکر اون فالن استارز هستند . که حالا کسی به اسم کادمون یکی از اعضای فالن استارز هست با تروفورم من ثینگ که اونم یه کانسپته مقایسه میشه . حالا دکتر استرنج یه سری کار ها و مراحل مربوط به یه چیز هایی رو که به اینها ربط داشت ردکرد و باعث شد که سطحش از divine creator هم فراتر بره و برسه به یه سری موجودات دیگه . دیگه خودت بفهم که دکتر استرنج سطحش از » divine creator »تروفورم من ثینگ بالاتر رفته . حتی توی سری من ثینگ به این ترو فورم برای سرپا نگه داشتن ترو نکسوس او ال ریلیتیز هم کمک کرد که امنیورساله . هر چند فیت اولی که از divine creator فراتر رفته از دومی هم بهتره که یه نقطه امنیورسال رو سرپا نگه داشته . divine creator واقعا یه کانسپت سطح بالا است و حالا اینکه کسی بخواد برا یه کانسپت سطحش رو مشخص کنه سخته به خصوص اینکه همه چیز برای اون یه رویا بیشتر نیست حتی واقعیت . دکتر استرنج توی اوایل حضورش واقعا فیتای سطح بالا زیاد داره . هر نویسنده برا خودش یه فیت های اینطوری میساخت . حتی چندتا کانسپت سخت هم همون اوایل معرفی شدن که حتی دیگه اسمی ازشون توی کمیک ها برده نشد .

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            همین لایف فورس که قدرت بیاندرز برا اون هیچی نیستن هم بخش کوچکی از ترو نکسوسه که استرنج به من ثینگ برا سر پا نگه داشتنش کمک کرد چون بدون استرنج نمیتونست اصلا همچبن کاری رو بکنه .

            1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              و جادوی استرنج هم حضور امنیورسال داره . اینو به صورت مستقیم خود استرنج میگه . جادویی که هرجای امنیورس هست

          2. Im stranger کاربر می‌گوید

            جناب قاسمی میشه برای اینکه دکتر استرنج از دیواین کریتور فراتر رفته شات بدین؟

            1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

              خب ارتباط مایا با دیواین کریتور اینه که مایا تجسم رویایی هست که دیواین کریتور میبینه .

    2. DARKSEID کاربر می‌گوید

      این چه مقایسه سمیه

    3. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      اگر دکتر فیت با کلاه نابو باشه ، میشه گفت دکتر فیت قویتر هست

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        همین؟؟؟منم میگم استرنج عصایه ایگدراسیلو داره که با اون به نسخه ی گاد اف مجیک در میاد.و کلی چیزه دیگه.

        1. Dr. Strange
          Dr. Strange کاربر می‌گوید

          میشه بگین با کدوم ابزار ها و سلاح ها دکتر استرنج و با فیت مقایسه میکنید ؟

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            تمام ابزار هایی که داره همچون:
            عصایه ایگدراسیل
            دیو کیهانی
            چشم اکاموتو
            کتابه ویشناتی و…

            1. Dr. Strange
              Dr. Strange کاربر می‌گوید

              در نسخه ی عادی فکر نکنم عصای ایگدراسیل رو داشته باشه
              ابراز های معروفش بیشتر دارک هولد و کتاب ویشانتی هست با تبر اژدها که میتونه انرژی ها رو جذب کنه و دکتر استرنج همینجور یکی از دشمنانش رو شکست داد
              یک تبر هم داره که میتونه انواع فلزات رو بشکنه ( به گفته ی خودش روی ویبرانیوم به راحتی خراش بر جا میگذاره )
              بحث دکتر فیت و استرنج هم اگر استرنج در حد توانش باشه میتونه خیلی زیاد از جادوی نابو رو جذب کنه .
              ولی دکتر استرنج هم یک سری نقاط ضعفی هم داره مثل جسمش یا اگر کسی یک سری از جادو های خودش رو بخونه ضعیف تر میشه و فقط برای این کار تمرکز زیاد لازم هست .
              اگر مجیک رو هم حساب میکنید ، بله اون هم قوی هست و اگر از قدرت های به درستی استفاده کنه یک چیزی مثل واندا میشه . توی کمیک What if…? هم دیدیم پتانسیل تبدیل شدن به جادوگر اعظم هم داره اما حتی با استرنج هم حریف آنچنان قدری برای فیت نیست.

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                بعدا قشنگ توضیح میدم الان موقعیتشو ندارم
                چرا داره.حتی تویه کینگ این بلک هم ازش استفاده کرد
                جفتشون سلاح هایه قدر زیاد دارن که بحثش طولانیه.حالا میپردازم بهش

                1. Dr. Strange
                  Dr. Strange کاربر می‌گوید

                  کلا فیت قویتر هست .

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    قبول ندارم.به چه عنوان؟

                    1. Dr. Strange
                      Dr. Strange کاربر می‌گوید

                      اگر کلاه و جادوی نابو رو حساب میکنید ، استرنج جزغاله میشه

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      نخوندم

                    3. Dr. Strange
                      Dr. Strange کاربر می‌گوید

                      من هم حرف های شما رو نخوندم

                    4. بردیا کاربر می‌گوید

                      نه جناپ من نخوندم.شما میگی فیت برتره و هیچ دلیله منطقیم نمیاری

                    5. DARKSEID کاربر می‌گوید

                      بهتره بخونی سلطان
                      جادوی نابو فراتر از خلقته

                    6. بردیا کاربر می‌گوید

                      دارک ساید
                      شوما خوبی
                      دکتر جادوش در اننیورس حس میشه

                    7. DARKSEID کاربر می‌گوید

                      بیا برو حاجی

              2. بردیا کاربر می‌گوید

                دلیل میخوام
                بگو تا بگم

                1. Dr. Strange
                  Dr. Strange کاربر می‌گوید

                  جادوی فیت با اسپکتر مقایسه میشه
                  اگر میشه شما اول برای همین دلیل بیار .

                  1. بردیا کاربر می‌گوید

                    دکترم به یه طلسم نسخه ای گالانو زد که دادگها ازش میترسید
                    دادگاه>>>>>>>>>>>
                    اسپکتر
                    حرفی؟حدیثی؟

                    1. Dr. Strange
                      Dr. Strange کاربر می‌گوید

                      خوب .
                      دلیل بیار چرا دادگاه از اسپکتر قویتر هست

                    2. بردیا کاربر می‌گوید

                      دکتر استرنج
                      با چند فیته ساده
                      یک بیاندرو تبعید کرد
                      دث اف دث.شخصی که فقط بخشی از دادگاهه زندگی توصیف شده تو یه دست گرین دور{درازه ی ورود به جهانه زیرین جایی که وان بیلو الل زندگی میکنه}و تو دستی دیگر کازموس اگ چیزی که به گفته ی جنابه قاسمی با چندتا دونش میشه یه امنیورس ساخت.همین فیت دث اف دثو حد اقل مگاورساله سطحه پایین میاره{حداقل}و همین ث اف دث فقط بخشی از دادگاهه
                      اون حاظر در تمامیه مولتیورس ها{امنیورس}توصیف شده
                      خب.تویه نیو اونجرز استاربرند با بیاندرز جنگید
                      ضرباتشونو تحمل کرد
                      و با ازاد کردنه انرزیش تونست یکیشونو بکشه.لازم به ذکره که نیرویه استاربرند بینهایت توصیف شده و بستگی به ذهنه میزبان داره قدرتش.یعنی ازادیه فقط بخشی از نیرویه استاربرند یه بیاندر کشت
                      حالا دادگاه کله نیرو رو محار میکنه و اونو مهر و موم میکنه.قدرته بیادرزم که فکر نمیکنم لازم به گفتن باشه.هست؟؟؟
                      اون اماتسو میکاب.شی که۹۸درصده مولتیورسو جذب کرد رو خطری را چیز میدونست
                      ثابت کن اسپکتر از دادگاه که یه موجوده حداقل حداقل مگاورساله برتره

                    3. Empty Hand کاربر می‌گوید
                    4. Dr. Strange
                      Dr. Strange کاربر می‌گوید

                      این همه نوشتی ، مال نسخه ی عادی هست ؟؟🤭😅

                    5. بردیا کاربر می‌گوید

                      دکتر
                      بله.میتوانی ثابت کنی؟؟

                  2. God Venom کاربر می‌گوید

                    خب من یکی قبول دارم فیت احتمالا قویتر باشه هرچند که استرنج تونسته تو راستای مقدمه چینی هوس اف ام واندا رو شکست بده که خب توی اون دوره هیچکس قادر به این کار نبود!! پس استرنج مقابل فیت دست بسته نیست ولی باز بنظرم استرنج برای مقابله با فیت به یه شیء تقویت کننده نیاز داره مث همون همون عصای ایگدراسیل که کل جادوی عالم رو در اختیار استرنج قرار میده!!

                    1. بردیا کاربر می‌گوید

                      بنده قبول ندارم.هیچکسم دلیله خاصی نمیاره
                      درسته این رو قبول دارم که تاجیی که میدونم عصایه ایگدراسیلو هنوزم داره دکتر و حتی تو کینگ این بلکم ازش استفاده کرد.
                      منظور از عالم مولتیورسه؟

                    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                      گاد ونوم جادوی عالم ؟ یا فقط جادوی زمین ؟ منظورت از عالم یونیورسه ؟ چون مثلا استرنج خودش با طلسم ماسه های ویشانتی هم جادوی خودش و هم لوکی رو کامل برا مدتی از بین برد .

                    3. God Venom کاربر می‌گوید

                      خب بستگی داره که خود ایگدراسیل رو چی بدونیم یه یونیورس ، ده یونیورس ، یا شایدم یه مولتیورس!! چیزی که مسلمه اینه که استرنج با این عصا به خدای جادو تبدیل میشه ولی خب جلوی وسوسه های عصا و زیاده خواهی خودشو میگیره که تو کمیک بلک کت علتش مشخص بود!! به همین خاطر اون از صد درصد قدرت عصا استفاده نکرده!!

  27. سنتری کاربر می‌گوید

    بنده پیدا نکردم لطفا برای من ارسال کنید آی دی تلگرام را

  28. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود ولی به نظرم تو نسخه های عادی سنتری برتره

  29. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید
    1. بردیا کاربر می‌گوید

      خودتون عکسو گرفتین؟

    2. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      کاستوم ثور و جین فاستر … واقعی هست ؟؟؟!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        شبیه فن ارته

      2. God Venom کاربر می‌گوید

        کاملا واقعیه!! و این کاستوم دقیقا از روی کمیک شماره ۳۸۲ ثور گرفته شده!! این عکس داره بهمون میگه ثور همسورث بعد از ثور ۴ هنوز هست توی mcu !!

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          خیلی کاستومه خوبیه
          واقعا عالیه
          انتظاراتم داره میره بالا

    3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      ثور برگشت به اوج.این منبع الهامش زره رون کینگ هست فکر کنم

      1. God Venom کاربر می‌گوید

        نه زره رون کینگ یه جور دیگست بالا گفتم از کجا اومده این زره!!

    4. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      واقعیه

    5. دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗 کاربر می‌گوید

      😐چی ؟ نه بابا این ها قراره کاستوم شه ؟ نمیشد بنفش کننش؟

    6. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      پشمااام
      اون ظاهر ثور،وای خدا چرا اینقدر گاده

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        چون ثورم گاده

        1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

          خیلی قشنگه
          خیلییییی

    7. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      یه چیزی هم من اضافه کنم.الان دیگه اصلا و ابدا دلم نمیخواد اسپایدی اصلا اسم اونجرز رو به زبون بیاره.خیلی خوشحالم که بعد از این همه مدت بالاخره از اونجرز و ابرقهرمان های دیگه فاصله گرفت چون واقعا باید این اتفاق میوفتاد.حالا که هویت مخفیش از ذهن همگان پاک شده پس این یعنی خیلی خیلی خیلی بیشتر میشه به خود اسپایدی/پیتر پرداخت.حداقل اگه باز هم میخواد عضو اونجرز بشه باید یه مدت طولانی بگذره،یعنی سه گانه دومش رو بسازن و بعد بره توی اونجرز!
      البته این قضیه هم هست که چطور میخوان هویت پاک شده پیتر رو دوباره برگردونن یا اصلا اینکه کی پیتر پارکر رو به یاد میاره؟؟!

  30. God Venom کاربر می‌گوید

    همین الان رفتم چک کردم اسم این زره تو کمیک «بتل ارمور» هستش که تو شماره ۳۷۸ ثور خلق شده و برای مقابله با طلسم های هلا و لوکی کار رفته!! درکل بنظرم یکی بهترین کاستوم های ثور هست که تاحالا خلق شده!! احتمالا تو فیلم هم همین اسمو براش میزارن و قطعا یه سری توانایی ها به ثور برای مقابله با گور میده!!

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      بعد از نو وی هوم که انتظاراتو براورده کرد وافعا خیلی امیدوار شدم

  31. God Venom کاربر می‌گوید

    خیلی هایپم ببینم خود گور کریستین بیل چه شکلیه!! خداکنه به کمیک وفادار باشه!

  32. عرفان کاربر می‌گوید

    ظاهر ثور چقدر خوبه
    ایشالا که نمیره😑 و جین نیاد به جاش 😐 و در نهایت امیدواریم رون کینگ ثور رو ببینیم تو این فیلم
    یا سه تا ثور بیان با گور بجنگن

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نه بابا به این راحتیم نمیشه کنار گذاشتش
      چون اینجوری خیلی از اعضایه اصلی اونجرز کنار گذاشته میشن که صد در صد خوب نیست و مارول این کارو نمیکنه
      رون کینگ ثور رو که احتمالش خیلی کمه ولی نکرو چرا اون بنظرم هست

  33. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    خب خبر از اسپایدرمن ها
    – سونی اندرو گارفیلد را دوباره برای بازی در نقش اسپایدرمن میخواهد ولی هنوز مشخص نیست این بازگشت در کدام پروژه انجام شود
    – همچنین سونی در حال مذاکره با «اما استون (https://t.me/Marvel_Bunch/29412)» است تا او را به نقش گوئن استیسی بازگرداند
    – توبی مگوایر نیز به نقش اسپایدرمن بازخواهد گشت؛ مشخص نیست در کدام پروژه ولی براساس شایعات چند روز اخیر احتمالا در دنباله فیلم دکتر استرنج . شایعه شده زمانی که دکتراسترنج در بعد تاریک در حال غرق شدنه توبی اونو نجات میده . ولی فک کنم شایعه باشه چون توی فیلمنامه اشاره ای به توبی نشده بود .
    – اینکه پیتر، لباس iron spider و لباس هوم کامینگ، عینک ایدس و… رو ول کرد به این دلیل بود که فناوری استارک، دیگه اون رو نمیشناخت و براش کار نمیکرد!

  34. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    به احتمال خیلی خیلی زیاد هم اندرو و توبی و اگه با استون توافق بشه اونم برمیگرده . بازگشت توبی و اندرو دیگه میشه گفت قطعیه

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      واقعا کی فکرشو میکرد؟؟؟
      چنین چیزی رو واقعا؟؟
      من به شخصه هیچ وقت چنین انتظاری از ام سی یو نداشتم.این حد برام عجیبه.خیلی دیگه پروژه هایه بزرگ داره

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      تازه از منابع معتبری خبر میرسه که بعد سریال شی هالک ، هالک دوباره به فضا منتقل میشه و اینجا زمینه ساز فیلم جنگ جهانی هالک خواهد بود!! انصافا خیلی به هالک تو mcu کم لطفی شده و خدا از این به بعد هالک رو واقعا هالک کنن!!

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        خوب میشه.یه هالکه درست حسابی

      2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        گاد ونوم
        درباره سفر هالک که به عنوان سفر پدر پسری توصیف شده که فک کنم برا اینه که وارد ام سی یو بشه .
        اخبار راجب مولتیورس جنون شدت گرفته به خصوص اینکه قراره تام کروز در نقش واریانت ایرون من توی فیلم باشه . این یکی بیشترین اعلام در بین اینسایدر ها رو داشته . حتی ریچمن هم تاییدش کرد

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          علاوه بر تام کروز گفتن خواکین فونیکس هم قراره نقش یکی از ورینت های دکتر استرنج رو بازی کنه!!
          بنظرم قراره مولتیورسی ترین فیلم تاریخ سینما رو داشته باشیم اگه سکرت وارز بعدشو حساب نکنیم که میگن قراره شامل دوتا فیلم اصلی و چنتا فیلم فرعی باشه درست مث یه ایونت واقعی!! اگه درست باشه میشه گفت مارول ایونت سینمایی ساختن رو هم وارد صنعت سینما میکنه!!!

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            صد در صد فیلمع عظیمی میشه.حالا باید دید
            خدا بیامرز یه دوستی بود میگفت بتمن پتینسون ازش برتر میشه.

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      قاسمی
      احتمالا اینوری میشه
      اخه خیلی استقبال شد

  35. داوود برره کاربر می‌گوید

    اما استون و دیگر هیچ

  36. عرفان کاربر می‌گوید

    باید ببینیم چه آشی برامون پختن
    به نظر که خوشمزه میاد

  37. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    وارنر میخواد سی دبلیو رو بفروشه.
    اون دیسی اینم این.

  38. DARKSEID کاربر می‌گوید

    دوستان عزیزی که درحال بحث سر فیت و استرنج هستند
    در کمیک فلش ۲۰۱۶ ، یکی دوتا ایشوی اخر بود ، ۷۷۷ اینا
    دکتر فیت دیوار چهارم رو شکست و به خواننده کمیک دستور داد!
    Reader
    Below on the pages!!!
    اینم شات مربوط بهش
    https://t.me/comic_factss8/2227

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      ددپولم والا رو کشت

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      . فلش #۷۷۶ . فقط همین شات ! کل داستان بنده خدا با خواننده کمیک حرف میزنه و از اون کمک میخواد با خواهش میگه سرنوشت ما در دستان شماست . . این شبیه به ددپول میمونه . معیار مناسبی نیست . استرنج که خودش نمیاد بگه طلسمم برا شما خطرناکه . راوی داستان این حرفا رو میزنه . این مدل فرق داره تا انی که ددپول یا شی هالک و دکتر فیت انجام میدن . استرنج هم طلسمی که اجرا کرد برا خواننده هم خطر ناک بود . نایتمر تهدید برا خواننده است و توان طلسم کردن اون رو داره و همینطور دورمامو و تریبو که همشون از استرنج شکست خوردند . فک کنم این چهار مورد بیشتر از یه صحبت طنز از دکتر فیت باشه . هر چند دکتر فیت مث ددپول این کارا رو میکنه مث اونجا که همراه با فلش بودن و برگشت به خواننده گفت به ما در این مسیر کمک کنید .

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        فکر میکنم دارک ساید جان کم اوردند

    3. Dr. Strange
      Dr. Strange کاربر می‌گوید

      من به شما لایک میدهم 👍

    4. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      شکستن دیوار چهارم کار چنان شاخی نیست . توی کمیک های قدیمی جوکر و سوپرمن هم تونستند .. شی هالک هم میتونه . این کار ربطی به قدرت نداره .

  39. DARKSEID کاربر می‌گوید

    اولا که لایف فورس ربطی به بیاندرز نداره
    دوما اینکه با اوت لیر استرنج کلاسیک رو اوردی تا امنیورسال
    اپاکلیپس یک هشتم کره خدایان، بیلیون ها برابر مالتیورس توصیف شده
    اربابان نظم داشتن کره رو می‌مالیدن
    نابو هم قدرتمندترین ارباب نظمه
    بنابراین نابو »»»» بینهایت مالتیورس/امنیورس×۸
    نابو مولتی امنیورسال
    حالا استرنج کلاسیک در این حد هس ؟ ناح
    کاربر استرنج
    واقعا حرفی برای گفتن ندارم ، واقعا فرد منطقی و بدون تعصبی هستید .
    جناب بحث با کاربر بردیا بی فایدست
    اسپکتر که از دید اون لو مالتیورسه
    جدا از اینکه راحت میتونم تا لو کمپلکس مالتیورس بیارمش
    خود لیوینگ ترایبیونال از بیاندرز خورد
    بیاندرز هم از استاربرند خوردن
    بعد دادگاه امنیورسال/:
    کاربر بردیا
    تو فعلا بیا برتری دادگاه به لوکی کلاسیک رو ثابت کن ، بعد برتریش نسبت به خشم خدا
    لوکی کلاسیک استرنج کلاسیک رو زد
    استرنج کلاسیک با یه حرکت شوما گوراث رو وان شات میکرد
    گوراث »»»» دورمامو
    دورمامو مولتی ایترنیتی رو زد
    مولتی ایترنیتی هم دادگاه بخش کوچکی ازشه
    حالا بیا برو لوکی کلاسیک»»»» دادگاه زندگی رو نقض کن

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      قبلا هم گفتم اشتباه زیاد نتیجه گیری میکنی . اون داستان فلش . فیت بار ها از خواننده خواهش میکنه . اصلا حرف زدن شخصیت با خواننده جنبه طنز داره . اینطوری جوکر هم خیلی شاخه . من جایی از حرفام گفتم دکتر استرنج دورمامو نلایتمر یا تریبو دیوار چهارم رو شکست ؟ نه . گفتم که راوی داستان این حرفا رو زد .
      لایف فورس قطعا فراتر از نیروی بیاندره . ولی بیاندرز نه تنها چیزی برای لایف فورس نیست اصلا حساب هم نمیاد جلوی اون . میدونی از نکسوس اصلی نشات میگیره ؟ من ثینگ توی حالت محافظ رویا از اون علیه شکستن نکسوس استفاده میکرد ؟ میدونی به وان ابو ال ادرز بر میگرده ؟ .
      کره خدایان بیلیون برابر مولتیورس ؟ یا خدا ! . خب به کمیک پایبند نیستی حداقل حرفای خودت رو قبول کن که هر بار یک اندازه برا کره خدایان میگی . یک بار دو سه مولتیورسه و یک بار بی نهایت . اینم حرفت اشتباهه .
      مولتی امنیورسال یعنی چی ؟ مگه چندتا امنیورس داریم ما ؟
      داستان دکتر استرنج و اربابان شامبالا رو نخوندی میگی این اوت لیره . اگه خونده بودی به حرفت میخندیدی . دورمامو مولتی اترنیتی رو زد ؟ مقاله قبلی رو خوندی ؟ کمیک چک نمیکنی هندبوک رو خواهشا دیگه ببین . حداقل یه مراجعه ساده به سایت مارول هم میتونستی بکنی بعد این حرف رو بزنی . میتونم بپرسم کجا گفته شده دادگاه بخشی از اترنیتیه ؟ جز اینه که از حرف خودم استفاده میکنی ؟ مگه من نگفتم اوینگ اشتباه میکنه ؟ خود اوینگ توی توییت های دیگه دادگاه رو بالاتر از اترنیتی قرار میده . در رابطه با اون نبرد مولتی اترنیتی و دورمامو . خب اون دو تا یعنی اومار و دورمامو قبل از اون انرژی چند تا موجود رو جذب کردند . چشم اگاماتو رو گرفتند . بعدش هم مگه توی خود اون کمیک نبردی رو نمایش داد ؟ فقط ما توی ایشو بعدی دیدیم که اترنیتی متلاشی شده . خب باید بگه چه اتفاقی افتاده یا نه ؟ این دو قبلا نبردی با هم داشتند که واقعا دورمامو در حد اترنیتی نبود . استرنج کلاسیک کجا شوما گوراث رو وان شات کرده ؟
      خدایی حرفایی که میزنی رو با تحقییق بگو .

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        خدایی هزار بارنتیجه گیری اشتباه کردی تا حالا . نمیدونم کازمیک کیوب امنیورساله . سنتری امنیورساله . دورمامو قویتر از شوما گوراثه . مارول فقط یک مولتیورسه در حالی که میگی دورمامو فرامولتیورساله . میگی اودین از سوپرمن میخوره ولی توانایی خلق مولتیورس داره . بی دلیل روی حرفی اشتباه پافشاری نکن . داستان رو ندیدی میگی زاتانا اپساید داون من رو زد . خدایی اینا اشتباه دیداری هم نیست که مثل من بیاندر رو بیاندرز بخونی . مهم تر از چیز هایی که میشنوی خوندن داستان مربوطه هست . میای میگی من و نویسنده های دیگه یه مشت نوبیم که برا یه مشت نوب توی سایت مقاله مینویسیم . خب الان توی بحث کی با شما توهین کرد ؟ چند بار به شما گفتن نوب ؟ که توی تلگرام همه رو نوب میدونید ؟ در حالی که هزار جور داستان اشتباه تعریف کردید .

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          جنابه قاسمی شما شدیدددددد با اطلاعات و با ادب هستید ولی میترسم یه روزی باهاتون بحث کنم چون سنگین میکوبید

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            اگه یه کم تند جواب دادم از کاربرای سایت عذر خواهی میکنم .
            بردیا
            خدایی سعی میکنم با احترام کامل جواب هرکسی رو بدم . توی کل سایت حتی یک بحث که به این جور مسائل هم بکشه نداشتم .

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              شدیدا مودب هستید
              ولی با همین مودب بودن خیلی بد میکوبید.واقعا در حده جنابه ایروانی در اوج

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          بنظرم اقای قاسمی یه نیرویی داره به اسم قاسمی فورس😂 هیچی جلوش دوام نمیاره!!😉

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            همینو بگو.منو یاده جنابه ایروانی در اوج میندازه

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      یک
      زمانی که دووم لایف فورسو به دست اورد بیاندرز پاورو ناچیز خطاب کرد.پس دارن گل
      من نگفتم امنیورسال.گفتم منم میتونم چنین کاری کنم
      بیلیون ها برابره مولتیورس؟؟کدام کمیگ؟
      مولتی امنیورسال؟؟؟؟اوکی داش.منم میگم دکتر استرنج از دیوین کریتور فراتر رفته.دیوین کریتور کله امنیورس براش یه رویا توصیف شده.حرفی حدیثی؟؟؟
      باور کن من مطمئنم تو باربدی.مطمئنم
      اینکه لیوینگ از بیاندرز خورد ضعفه اونو نشون نمیده.قدرته بیاندرزو نشون میده
      شما اول برتریه خشمه خدا پلاستیکیتونو به سوپرمن ثابت کن بعد به ناظره امنیورس میرسیم
      ازتار به راحتی از مایکل شکست خورد
      مایکل تقریبا با لوسی برابره
      لوسی به یه بلسته بلایل تبدیل به سگ شد
      بلایل با یه ضربه ی ترایکان وان شات شد
      ترایگان از بیزارو شکست خورد
      بیزارو هم از سوپی ضعیف تره
      نقض کن(خیلی خزعبل بود؟خیلی سعی کردم به خزعبله تو برسه)

  40. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    ایشوی ۷۷۶ هم بود

  41. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    https://uupload.ir/view/video_2022-01-10_16-54-08_3ba6.mp4/
    ویدیو از پشت صحنه دکتر استرنج ۲ . اینهمه سر و صدا برا چه صحنه ای ؟ مگه در حال مردنه ؟ یا شکنجه شدن توسط ویلین داستان

    1. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

      این چه صدایی بود///:
      فک کنم احتمالا شنکجه سیبیل آتیشی رو برای دکتر اجرا میکردن😂😂

  42. Empty Hand کاربر می‌گوید

    فک کن تو سال ۲۰۲۲ هنوز بحث کنی که چون فلانی دیوار چهارم می‌شکنه و توانایی ها و خولق متا داره از یکی دیگه قویتره
    https://giphy.com/gifs/Vg0JstydL8HCg
    درکل
    نابو> دکتر استرنج کلاسیک >= دکتر فیت قبل بحران > دکتر فیت بعد بحران > استرنج مدرن ( این قابل بحثه حدودا )
    البته جایگاه دکتر فیت قبل بحران مطمعن نیستم هنوز حضوراش کامل نخوندم یسری جاهاش گیج کنندس مثلا دکتر فیت قبل بحران درحد اسپکتر توصیف شده پس دکتر فیت قبل بحران = اسپکتر ؟ درصورتی که یسری جاها با کسایی که زیر اسپکتر بودن هم به مشکل خورده مطمعن نیستم هنوز این داستان اسپکتر و فیت رو باید چجوری درنظر بگیرم ولی اگه درست باشه دکتر فیت قبل بحران > دکتر استرنج کلاسیک احتمالأ )

    1. Empty Hand کاربر می‌گوید

      پ.ن: راه های خیلی منطقی تری از اینکه بیاید گند بزنید به تاریخچه کیهانی مارول و استرنج رو امنی ورسال و درحد نهاد ها بکنید یا یسری دیوار چهارم شکستن رو حساب کنید هم برای ثابت کردن استرنج کلاسیک > دکتر فیت بود ؛/
      مثلا اینکه میتونست بعد زمین رو تبدیل به یه بعد تاریک کنه مثل مال دورمامو بعد تاریک دورمامو بینهایت بعد عه بعد فیزیکی البته نه ابعاد ریاضی و Spatial دایمنشن و کلا بعد داخل سری کلاسیک استرنج معمولا به یونیورس های جادویی اشاره میکنه
      صو استرنج کلاسیک خلق یه مالتیورس کامل ؛/ این خودش از ۹۸ درصد فیتای منطقی فیت تو کمیکای مدرن بالاتره
      ولی استرنج امنی ورسال واقعا سطح جالبی از خنده دار بود یسری فیت inconsistent و غیرمنطقی که یسری لحظات خاص آن رو آوردین برا استرنج امنی ورسال ؛/ یچیزی هست به اسم consistency به معنا رابطه و ساختار منطقی و سازگار برای فیت ها هم همینه
      شما توی بحث فیتایی از شخصیت بکار میبری که با سطح قدرتش تو اکثر حضوراش سازگار باشه
      الان استرنج کلاسیک امنی ورسال که تو FF جلو گالاکتوس لرزش میده یا نه یا جلو جنسیس بود نمسیس بود کی بود که یونیورس خلق کرد و داشت خدا میشد و استرنخ جلوش کم آورد بعد شوما گروث با جذب نیرو همون دوست عزیز رو یه دور پشت و رو کرد ؛/ الان اینا با استرنج امنی ورسال سازگاری دارن؟
      خب همین دلقک بازیارو منم برا فیت میتونم دربیارم بیارمش درحدی که پرزنس رو وان شات کنه ولی با قدرتش که اکثرا تو مدرن یونیورساله سازگار نیست
      یسری قوانین ساده پاور اسکیل رو مطالعه کنید بعد یه دور بیاید کامنت های خودتون رو بخونید
      https://character-stats-and-profiles.fandom.com/wiki/Fallacy
      یه مطالعه داشته باشید و فالسی ها و منطق ها و روش صحیح استفاده از مدارک توی یه دبیت و بحث راجب کارکتر های فیکشنال چون بعضی دوستان ته خنده آن
      https://giphy.com/gifs/Vg0JstydL8HCg

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        امپتی هند
        ح فایه شما درسته.من به هیچ وجه من دکترو امنیورسال نمیدونم ولی میگم اگه دارکساید(مطمئنم همون باربده)بخواد چنین نتیجه گیریایه مسخره ای بکنه خب من هم میتونم چنین کاری کنم.یعنی حرفم همین بود.اخه خیلی بی منطق بود.در کل کمیک ثباتی نداره و این بحثم داره به جاهایه باریکی کشیده میشه ترجیه میدم ادامه ندم.ولی بازم بابت توضیحات ممنون🙏🙏🙏

        1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

          یک شعر جالبی هست
          دین دیرین دیدین دریین

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          ای بابا.بچه مردم از دست رفت😕😞😞

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      موارد زیادی رو گفته بودی ولی واقعا چیز مهم قابل بحث نبود که بخوام جواب بدم . اینکه استرنج امنیورسال نیست رو یه فرد با اطلاعات کم رو هم میفهمه فک نکنم نیاز به این همه صحبت بوده باشه حالا شاید کار خاصی نداشتید که این همه تایپ کردید که خسته نباشید میگم چون تلاشتون قابل تحسین بود . بقیه هم حرفای تکرار چارتا مقاله بود .
      دلقک بازیا رو اتفاقا خوب اشاره کردید فک نکنم مزاحم شدن یک فرد کار خوبی باشه . به عنوان نویسنده در سایت جواب میدم ولی اینکه خودتون یا دوستانتون رو بفرستید تلگرام برا مزاحمت خوب نیست چون معمولا وقت ازاد ندارم .
      موفق باشید

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        حرفای ساده تری هم بود برا بحث کردن اونم وقتی یه ولگرد ساده میگیره دکتر استرنج کلاسیک رو میزنه .

  43. ......KIRA کاربر می‌گوید

    اتک منتشر شد و تو همین ایام از اخرین پارت اتک که قراره ۱۶ قسمت باشه نقدش رو از قسمت اول میزارم (قسمت اول پارت دوم ها از اول انیمه میشه بالای ۱۲۰ قسمت /: ) و هر یکشنبه یه قسمت ازش میاد بیرون و قسمت اخر کل انیمه هم خرداد ماه میاد پس تا خرداد ماه نقد انیمه داریم (:

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      سید خودتی؟؟؟
      این چه اسمیه؟من چی اینو بخونم؟

      1. ......KIRA کاربر می‌گوید

        اره خودمم
        اون ذهن مریض توعه XD
        کیرا لقب لایت یاگامیه هیچ ترجمه موثقی و درستی ازش در زبان های دیگه نیست و واژه ای ژاپنیه عمدتا در ایران اون رو جانگیر و در انگلیسی کیلر (قاتل) مینامند ولی هردو ترجمه های نادرستی هستن و خب فقط به مفهوم و مترادف واژه اشاره میکنن و برای خود واژه ترجمه ای نداریم

        هعیییی امان از ذهن ناپاک

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          کیرا
          خب وقتی وضعیته منو میدونی چرا از این اسما میزاری؟؟؟

    2. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      شما بر چه اساسی میخوای نقد کنی ؟؟

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        نکنه شوما ماخوای نقد بوکونی؟؟؟

      2. ....KIRA کاربر می‌گوید

        بنده بالغ بر ۱۱۰ انیمه سریالی واچ کردم
        به نظرم با ۷ الی ۸ سال دیدن انیمه به صلاحیت این رسیدم که بتونم نقد کنم

        ؟؟؟

        1. ....KIRA کاربر می‌گوید

          البته عذر میخوام ۶ الی ۷ سال..

  44. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    خب دوستان امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.
    بحث مقایسه قدرت دو تا شخصیت تخیلی معمولا یه بحث گنگ بوده جوابش هم میتونه در مقاطع مختلف متفاوت باشه در این مقاله سعی شد ویژگی ها، توانایی ها و شاهکار های این دو شخصیت برسی بشه و قضاوت نهایی بر عهده خود خواننده باشه.

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      جنابه ابروانی
      بسیار لذت بردم.برام مقاله ی چالبی بود
      فقط مقاله ی دیکری تو راه هست؟

      1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

        بردیا
        خوشحالم که اینو میشنوم.
        فعلا (تا دو هفته آینده) از طرف من خیر.
        بقیه دوستان رو اطلاع دقیقی ندارم.

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          جنابه ایروانی
          ای بابا.مقالاتتان مخصوصا با جنابه قاسمی خیلی جالب هشتند.مثله همین

  45. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    شایعه:
    – رابرت دوانی جونیور، کریس ایوانز و اسکارلت جوهانسون در “Secret Wars” نقش وارینت‌های شیطانی مرد‌آهنی، کاپتان آمریکا و بلک ویدو را بازی می‌کنند
    – به گزارش دنیل ریچمن، سونی قصد دارد بزودی نسخه Extended فیلم “Spider-Man: No Way Home” را در سینماها اکران کند

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اخه سکرت وارز حتی تاییدم نشده
      چطوری این جور شایعاتو ازش میسازن؟

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      اقای قاسمی
      بنظرم این دیگه زیاد از حد تخیلی و حتی بیشتر از اون احمقانه ست چون دیزنی اگه ایرون من جونیور و کاپیتان آمریکا ایوانز رو که محبوب ترین ابرقهرمان های mcu هستن رو به شکل شرور برگردونه قطعا صدای مردم درمیاد!! دیزنی خل باشه یه همچین کاری نمیکنه!!
      ،
      درمورد نسخه extended نگفته چقدر از نسخه سینمایی طولانی تره؟! بشخصه خیلی دلم میخواد صحنه های بیشتری از گرین گابلین ویلم دفو ببینم!!

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        خب این نسخه به اندازه ای هست که سونی تمایل داره دوباره از اول اکران اسپایدی توی سینما ها رو اغاز کنه

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          وای.من که منتظرش میشم حتما.اخه واقعا نو وی هوم فراتر از انتظارم بود

      2. Dr. Strange
        Dr. Strange کاربر می‌گوید

        به عنوان واریانت هم نیازی به آوردن خود داونی و ایوانز هم نیست . بهتره افرادی مثل تام کروز رو به عنوان شرور بیارن
        خودم هم خیلی می‌خوام دکتر اختاپوس مولینا رو دوباره ببینم

  46. Mahan_Mokri
    Mahan_Mokri کاربر می‌گوید

    خوب مقاله جالبیه حقیقتا از نظر سطح اطلاعاتی بهتر از خیلی ها بودش ولی خوب سنگ مفت گنجشک مفت یه کامنت بریم یه سری ایراد ها رو مشخص کنیم:
    شاهکار های مقاومتی ثور چرا انقدر خلاصه و بدون ذره ای توضیحات بودش؟
    مقاومت :به شخصه به هالک احترام زیادی میزارم و یکی از بهترین دوستام بهترین هالک فنی هستش که دیدم ولی خوب اگه قراره فیت های مقاومت رو بگیم چرا نریم سراغ این موضوعات و برسی هالک وحشی…خوب اول از همه همونطور که در اون کمیک بیان شده و همه میدونیم قدرت هالک وحشی به صورت پی در پی در حال افزایش بودش و ثور بیش از یک ساعت با ثور درگیر بودش و جدای نبردی که قبلش باهم داشتن ثور برای یک ساعت در برابر هالک بدون افول وایستاد علاوه بر این ثور در برابر هالک و ثینگ که توسط جادو و نیروی کهن ازگارد که به قبل زمان برمیگرده تقویت شده بودن تونست وایسته و بعد شکست هردوی اون ها خودش از حال رفتش و خوب این تنها نبردی نبودش که ثور در اون ضعیف شده بودش و برای فیت های مقاومت چطوره قرار گرفتن در برابر انرژی ای که قراره یونیورس رو با یک حرکت تخریب کنه در حدی که در مینی سری مت فراکشن میبینیم که در نبرد میان اودین و ثور نبردی صورت میگیره و اودین به همراه دسترویر که طبق جدید ترین کمیک ها قدرتمند ترین سلاح فعلی ازگارد خونده شدش(نویسنده گویا از وجود و سطح قدرت اودینسورد بی خبر بوده) همراه با اودین سورد که مطمئنا شناخته شده ترین سلاح بعد از میولنیر هستش و خوب برای توصیف قدرتش بزارین اینطور بگم برخورد ۲ میولنیر باعث لرزش یونیورس شدش در همین مینی سری ها و حتی اگه از این موضوع هم بگذریم در نبرد دارگو کتور و اریک مسترسون نیرویی به اندازه بیگ بنگی تولید شدش که گفته شده قابلیت نابودی مولتیورس رو داره و ما میبینیم سلاح قدرتمند میولنیر در برابر قدرت اودینسورد خورد میشه و این خودش نشان دهنده سطح قدرته پس حتی بدون در نظر گرفتن لایف فورس اودین به عنوان یک خدای مولتیورسال میشه سطح انرژِی رو درک کردش علاوه بر این در اینجا حتی اشاره ای به موتور جهان نشده ، در این کمیک ثور در برابر نیرویی برابر با نیروی نابودی مولتیورس قرار گرفت اما بر چه اساس؟!طبق این کمیک وقتی ایگدرازیل در ساخت نسل جدید انسان ها شکست خورد تصمیم گرفت رگناروک را خودش به وجود بیاره و طبق اخرین اورجین های رگناروک اگه بخوام من حساب کنم طبق گفته های کید لوکی میبینیم اتش سارتور قراره ایگدرازیل رو به همراه یونیورس و تمام خلقت نابود کنه اما این همه چی نیستش و تا مولتیورس رو فرا میگیره که علاوه بر این کمیک در سری ال اوینگ هم بهش اشاره شدش و این فیت ها فقط بخش کوچیکی هستن لازم نیستش اشاره کنم به مقاومت ثور در برابر قدرت اتش گوست رایدر که فونیکس رو سوزوند و تحمل قدرت گاد بمب نیرویی که به حدی عظیم بود که قرار بودش که تمام خدایان رو در تمام دوران ها نابود که و طبق کمیک خدایانی که هستن و خدایانی که متولد خواهند شدش و حالا بیاین یه نگاهی به خدایان فقط ۱۰ قلمرو بکنیم و همین اشاره که گایا ، اودین ، میکابوشی و باست میتونن مولتیورس خلق و نابود کنن نشون میده ین انرژی چقدر عظیم بوده که ثور دریافت کردش علاوه بر این ها فیت هایی مثل تحمل نیمی از وزن یه سیاره جاذبه بی نهایت ، تحمل آتش جاودانی که به قدری قدرتمند بودش که در دوران کلاسیک اودین برای نابود نشدن جهان اون رو از دسترس خارج کردش و اثبات شده هرچیزی رو میسوزونه و خاموش نمیشه تقریبا علاوه بر این ها فیت هایی مثل نبرد ۹ ماهه با زئوس قدرتمند در دوران اوج المپیان ، نبرد ۲ ساله بدون استراحت ، نبرد استوارالفهایم ۴۰ ساله و بلند شدن بدون وقفه از بلست ارشیم بزرگ و تحمل نیروی تمسپ گاد به صورتی که زمانی که ثور این نیرو رو تحمل کردش دستش که از جنس بلک اورا بودش ذوب شدش و لازم به ذکره تمپست گاد یک الدرگاد هستش و سطح قدرت در حدی هستش که باعث ترس فینیکس فورس شدش …این ها فقط بخشی از فیت های مقاومتی بودش که به ذهن من رسیدش به صورت خلاصه .

    تجربه:خوب راستش این بخش یه سری چیز ها دیدم خوب بودش و جالب اما نیاز به اصلاح داشتش برای مثال در نبرد سنتری و ثور برای مثال با نال ما میبینیم نویسنده این کمیک دانی کیتس قصد داره کرکتر ثور رو بدون تحقیر جایگاهش از نبرد خارج کنه و خوب این یه چیز طبیعی هستش ، اما راجب سنتری بماند که نویسنده حتی به تایم لاین سنتری هم احترام نزاشتش اما! اما! اما! شکست سنتری توسط نال در اون زمان چیزی نبودش که عجیب باشه نال یک الدرگاد ، قاتل سلستیال ها ، هزاران هزاران خدای قدرتمند خدایی که ال بلک رو در خون سلستیال نخستین ساخته شکست سنتری و جذب ووید به نظر شخص بنده پلات نبودش و خوب راجب ثور چیزی برای اشاره نیستش با اینکه خیلی خلاصه و مبهم توضیحش دادین در نتیجه من بهش نمی پردازم تا متن طولانی نشه.

    سرعت:خوب جالب بودش این متن درست هستش اما این قیاس قیاس ثور و سنتری در حالت عادی هستش درسته؟!شلوغش نمیکنم اما راجب سرعت ثور و سنتری به راحتی میشه گفتش از نظر سرعت این ۲ کرکتر بهم نزدیک هستن (این قیاس بر اساس مرجد یا دث سید نیستش) ولی خوب از اونجا که شما به خم شدن زمان و مکان اشاره کردیم بزارین بهتون بگم میولنیر به گفته ثور به راحتی میتونه یونیورس رو طی کنه در مدت کوتاهی و چنتا از فیت های سرعتی ثور در مقابل بیسیک سنتری رو بزارین بهتون بگم که ثور به قدری سریع هستش که در دورانی که ازگارد قلمرویی فراتر از مکان و زمان بودش به راحتی بدون میولنیر تونستش از ازگارد تا زمین رو در مدت کوتاهی طی کنه یا به گفته خودش به قدری سریع پرواز کنه که فضا با سرعت پروازش خم بشه و دچار پیچش بشه یا میتونه به راحتی به سرعت نور و افرادی در این سرعت واکنش بده و طبق گفته ها و شواهد به راحتی به سرعت برق برسه و در برابر چیز هایی که حتی امثال مونیکا رمبو و دکتر دروید و…در مقابل واکنش بهش کم میارن و حتی نمیبیننش واکنش بده و خوب این همش نیستش توی شماره اول خدای تندر ثور در گوشه ایی از یونیورس یه دعا میشنوه و قبل اینکه دعا تموم بشه خودشو به اونجا میرسونه ! و خوب این فیت ها مثل سریع تر بودن از سیلور سرفر و کوییک و فایر لرد و فایت با هایپریون در نانو ثانیه هم فیت های بدی نیستن.

    انرژی درونی:واو داداش این چی بودش نوشتین یه یونیورس در داخلش داره؟!با اودین و امثالش قیاسش کردی؟!بیخیال میشدش تو خیلی جنبه های مختلف قیاس کردش اما بزار ببینیم چی گفتی الان:
    یونیورس=گفته شده بینهایت کهکشان و بی پایان=هر کهکشان حاوی بیش از ۴۰۰ میلیارد ستاره هستش و این فقط در جهان عادی ما هستش و جهان مارول خیلی گسترده تره و با توجه به گفته شما سنتری یه یونیورس داره؟!اریو کیدینگ؟سنتری قدرتمنده اما این حتی نیروی کامل یه کهکشانم نیستش بعدش ما با اودین قیاسش میکنی؟؟؟خالق تمام ستاره های یونیورس؟!!!و بعد میگی مرد جذب کننده نیروی اودین رو جذب کردش؟اقا بلست اودین رو جذب کردن شدش کل قدرت اودین ؟در صورتی که ابروزینگ من نه تنها کل قدرت اودین رو نگرفت بلکه فقط قدرت یکی از حرکات اودین رو گرفتش و بخشی از قدرت الهی ازگارد رو جذب کردش اما حتی این شاهکار هم دیگه ارزشی نداره چون شما دارین بر اساس مدرن قیاس میکنید و مرد جذب کننده در کمیک های مدرت خیلی ضعیف تر از قبل شده درست مثل خیلی از کرکتر های دیگه و مطئمنا نمیشه سطح قدرت یک کرکتر رو در سری جورنی تو میستری در سال ۱۹۶۵ رو با یه کمیک در مدرن ایج قیاس کنید و بزارین بگم اودین کسی هستش که با فوت کردنش در ضعیف ترین دوران های کمیکی خودش میتونه ستاره ها رو خاموش کنه و یکی از بلاست های نابودگرش در حد کشتن هلای کلاسیک بودش که میشه گفتش یکی از افرادی هستش که در سطح قدرت اسکای فادر های ضعیف میدونمش و حظور مطلق داشتش در کمیک و تونسته امثال ثور رو در یه حرکت شکست بده حالا به نظر شما واقا مرد جذب کننده کلاسیک حدش یه سیاره هستش؟!در خیلی کمیک ها پلات و اشتباهاتی هستش برای مثال در سری مایتی اونجرز اشاره شدش قدرت سنتری اگه درست یادم باشه ۱۰۰ هزار ستاره یا همین حدوده پس یعنی همه جا همینطوره؟!و خوب راجب انرژِ درونی ثور که یک نیروی الهی هستش و از ایگدرازیل به درون ثور میریزه و همین ایگدرازیل اسپکتی از درختی هستش که نیروش از والای همگان تامین میشه پس لازم به گفتن این نیستش که این نیرو چقدر خاصه و متفاوت و برخلاف باور اکثر افراد اذرخش ثور نیرویی از لایف فورس ثور هستش و به هیچ وجه عادی نیستش و نشون داده شده ثور میتونه نیرو ها رو جذب کنه و ۱۰ یا ۱۰۰۰ برابرش رو ازاد کنه و همه این ها یه طرف اقای نویسنده یه شکایت دیگه داشتم چرا فیت های نیروی درونی ثور رو انقدر پایین اوردین!؟برای مثال شکست منگوگ دقیقا توضیح بدین که در یونیورس مارول رو بیاین برسی کنیم:
    یونیورس مارول»»»یونیورس ما

    در یونیورس ما فقط کهکشان کوچیک راه شیری حدود ۲۰۰ میلیارد سیاره داره و به گفته ثور جهانی نرفته که یک خدا یا گروهی از اون ها وجود نداشته باشه که حالا فقط در کهکشان شیری حساب کنید که چه تعداد خدا وجود داره با همه این ها اودین و منگوگ باشاره میکنن که هیچ قدرتی در تمام بهشت ها و جهنم حریف منگوگ نیستش و حالا شکست منگوگ اون هم زمانی که ثور توسط ثانوسی که قدرت مرگ رو شکست داده خودتون حساب کنید چه سطح نیرویی لازم داره و بزارین بگم که گالاکتوس گشنه تونسته ثانوس همراه با سنگ های بینهایت رو شکست بده و حتی گفته شده قدرت نابودی مولتیورس رو داره و خوب اشاره کردین به زلیا ملکه پانتئون دارک گادز این فرد در حالت عادی یک اسکای فادر هستش به راحتی و طبق گفته کمیک قدرتی در نزدیکی اودین داره و اینجا با جذب قدرت های اودین و پانتئونی برابر با ازگارد حساب کنید به چه سطحی از قدرت رسیده بودش ، و در نهایت شما اشاره کردین به دهه ۸۰ زمانی که اودین و خدایان اساطیری که مورد پرستش قرار میگرفتن رتکان خورده و در ضعیف ترین حالات میشه گفت بودن دورانی که الدرگادا ظهور کردن خوب شما میگین زانو زدن؟!اوکیه مشکلی نیستش اما کاش بگین دلیلش قطع ارتباط زمین با بهشت هاشون بودش زمانی که در طی تغییرات کمیکی وابسته بودن به زمین همشون .

    خوب من راستش سعی کردم خلاصه کنم تا حد ممکن اما یه سری اشکالات هم بودش تو بخش فیت ها…
    نبرد با نورن استون؟سنتری درگیر ثور بودش و بقیه و لوکی فقط تونستش سنگا جمع کنه و در طول چند ثانیه حتی فرصت واکنشم نداشتش خوب؟!
    و اینکه داداش اشتباه زدی نورن استون درسته رتکان خورده اما اون سنگی که گفتی اصلا ربطی به اینا نداره و اون دوران هم ربط به الان نداره اون زمان ساخته کارنیلا بودن الانم که کار سلستیالاس بماند که سری های دیگه هنو چیزی نگفتن اما اون سنگ که تو میگی ماتریکس استونه که بحثش از نورن استون جداس

    یکمی طولانی شدش بخش نتیجه گیری دیگه برسی نکردم

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ”جنگیدن با انتقام جویان تقویت شده با norn stone خود یکی دیگر از فیت های این شخصیت است . جایی که لوکی با استفاده از این سنگ جادویی انتقام جویان رو تقویت کرد . با این حال همه ی این ها موجب کشته شدن خود لوکی توسط وید شد . خب این سنگ واقعا قدرتمنده جوری که اسپایدرمن پیوند خورده با سیمبیوت زمانی که به این سنگ متصل شد توانست در یک مبارزه هر چند کوتاه هالک رو کتک بزنه . خب این سنگ ها انرژی زیادی دارند و در واقع توسط سلستیال ها خلق شدند تا برای سفر های بین بعدی استفاده بشن هر چند همه ی اینها تحت کنتر یک سنگ واحد بودند” خب این واضح نیست ؟ درباره نورن استونز و ماتریکس استونز . تا جایی که من خوندم نورن استونز رو سلستیال ها خلق کردن و اون یک سنگ واحد که برا کنترل بقیه خلق شده هم ماتریکس استون نام داره . . بقیه مواردی رو هم که گفتید برمیگرده به سلیقه نویسنده که دوست داشته باشه این موارد رو توی مقاله قرار بده یا نه . من جواب خودم رو دادم ولی فک نکنم اقای ایروانی وقتی برا جواب دادن داشته باشن . و اگه باز سوالی هست لطفا کوتاه و خلاصه بفرمایید چون همین الان هم وقت نداشتم تمام مطالبی که گفتید رو بخونم .

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        الان دیدم درباره یونیورس سنتری حرف زدید خب https://s4.uupload.ir/files/main-qimg-d9d260cd2ce62dc129604c33e9de1f2f_t62b.jpg
        و مقایسه با اودین ؟ من فک نکنم جایی گفته باشم تمام قدرت اودین یا ثور رو گرفت . گفتم قدرت نگفتم تمام قدرت

    2. Reza
      Reza کاربر می‌گوید

      جالب بود

    3. Randall
      Randall کاربر می‌گوید

      چه متن طولانی هست

    4. بردیا کاربر می‌گوید

      چه طوماری!!!ماشالله.

  47. God Venom کاربر می‌گوید

    آقای قاسمی
    شما اطلاعاتی راجب شخصیت های sanar و berraca دارین؟!

    1. کاربر می‌گوید

      God Venom
      سلام برادر خوبی؟ سلامتی؟ تندرستی؟
      ببین من زیاد ماجرای این شخصیت ها یادم نیست. ولی اگه اطلاعات درباره شون خواستی کمیک America #7 بخون.
      یک سری اطلاعات محدود درباره شون وجود داره. مثلا اینکه سیاره Planeta Fuerton حاصل عشق این دو تا موجود.
      و اینکه میتونن در تمام امنی ورس تردد کنن. قدرت شون ولی خیلی مجهول در کل خواستی درباره شون اطلاعات جمع کنی اون کمیکی که بالا گفتم بخون

      1. God Venom کاربر می‌گوید

        ارره….خب…. اولین الهه های امنی ورسال همجنسگرای مارول و احتمالا کمیک 😂😐😑😳🤯🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
        ناموسا این چه سمیه که مارول خلق کرده»!؟

        1. کاربر می‌گوید

          God Venom
          اره انصافا خیلی سمه. شخصیت پردازی خوبی هم اخه ندارن. صرفا دو تا موجود کیهانی همجنسگرا تقریبا امنی ورسال هستن.
          باید یکم تغییرات توشون ایجاد بشه تا به شخصیت های حداقل قابل قبولی تبدیل بشن.

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          سنار را راستش زیاد راجبش نمیدونم ولی میدونم یه ربطی به امنیورس داره

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      گاد ونوم
      خب نوع شخصیتشون به خاطر حضورشون در تم کمیک ها و رابطشون با داستانای امریکا چاوز هست . خود امریکا چاوز هم همجنسگرا است . و اینکه اینا مولتیورسال هستن فک کنم که باز هم امنیورس = مولتیورس به کار رفته

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        عجب.من زیاد راجیه این شخصیتا نمیدونم.میشه یه مقاله معرفی ازشون بنویسید؟

  48. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

    خب نظر من اینه ک بستگی به چند تا چیز داره
    یک اینکه کجا مبارزه کنن شاید بگید ک مثلا سوپرمن نیست ک جلوی خورشید زرد گودرت بگیره این درسته ولی ثور کسیه ک هیچ وقت با تمام گودرتش تو زمین مبارزه نمیکنه بخاطر همینم هست ک مثلا ثور علیه هالک تو کمیک بیشتر مبارزه ها رو هالک برده ولی ۱۰۰ درصد به همه ثابت شدست ک هالک از ثور میخوره ثور ک نمیتونه بیاد وسط زمین یه گادبلست با تمام نیروی درونی بزنه همه جا به چخ میره خب حالا اگر ک ثور سنتری رو تلپورت کنه به یه سیاره متروکه
    بگم ک اگه وید اومد ثور نگا نمیکنه تا وید جرش بده اونم حالت دیوانگی جنگجویانشو داره ک حالا فعلا میخوایم ثور عادی و سنتری بدون وید رو مقایسه کنیم
    چند تا چیز به قول معلممون 😂🤏😐ضریبشون از بقیه چیزا بیشتر مثلا تو این نبرد ک تو تا کله خر میخوان همو جر بدن مث پاندای کنگ فو کار با کنگ فو همه نمیزنن یعنی درسته ک ثور از لحاظ فنون مبارزه دست برتر رو داره ولی زیاد به کارش نمیاد تو نبرد
    بعدی زور بازوعه ک واقعا اگه بخوام توضیح بدم کامنت ۱۰ پاراگراف میشه و جدا از این طولانی شدن کامنت خودمم حوصله تایپ ندارم ایییییییزیییییی😐🤏😂 زور بازو دو تاشون خیلی زیاده و شاهکار های زور بازوعه دوتاشون هم ناموشیه
    بحث بعدی استقامت اینجا دو نوع استقامت داریم استقامتی ک توان مبارزه داشته باشی ( مث ثور ک ۹ ماه بی آب و غذا با زئوس جنگید ) ک نمره این بخش به ثور میرسه
    نوع دوم استقامتی ک در مقابله با ضربات و صاعقه و … ازین جور نیروها سنتری و ثور نشون میدن ثور بمبی رو ک اودین و خدا های آینده و گذشته و همه و کلا جر میداده رو مهار کرد
    فاکتور بعدی خود درمانی این چیزایی ک میگم خیلی تو نبرد به کار میان مثلا نمیام فاکتور هم دستان یا همون افراد کمکی رو بیارم وسط ک مثلا ثور چون باباش اودینه با هم سنتری رو میزنن من آدم صادقی هستم ( باح باح 😂🤏😐) خود درمانی سنتری رو خو خودتون میدونید چقد قویه ولی همیشه لازم نیست کسی رو بکشیم تا شکستش بدیم مثلا منو رفیقم با هم کشتی میگیرم من ضربه فنی میکنم دهنشو صاف میکنم شکستش دادمه ولی نمیخواد بزنم بچه مردمو بکشم ک و ثور هم نیروی زود درمانی داره به کمک میولنیر حتی داخل ام سی یو هم بهش اشاره شد اونجا ک ثور گودرت ستاره نوترونی رو مهار کرد ک آسیب دید بعد تا سریع استورم بریکر رو گرفت دستش بهبود پیدا کرد
    خب فاکتور بعدی سلاح ک واقعا یه سلاح خفن تو نبرد میتونه نتیجه کل نبرد رو معلوم کنه مثلا دستکش تانوس یه سلاحه ک دیگ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره ک چقد سلاح میتونه کمک کنه تو نبرد اینه سنتری از ثور کم میاره ثور سلاح های مختلفی داره ک هر کدوم میتونن گودرت های خاصی بهش بدن یارن بی یورن میولنیر کمربند استقامت و … می‌رسیم به انرژی های بیرونی خب شاید اینجا بگید ک ۱۰۰۰۰۰۰ درصد سنتری برنده نبرده چرا چون همین چیز های سوپرمن رو داره نفس یخی لیزر چشم و … خب ولی هر عملی یه عکس العملی داره بعله معلم فیزیک پایه دوازدهم هستم خدمتتون 😐🤏😂نیوتون داره در مورد ثور و سنتری ک کدوم گودرتمند ترن کامنت میزاره تو سایت ایرونی سنتر گودرتتت😂🤏😐
    خب به نظرتون مثلا لیزر چشم سنتری چ تاثیری روی ثور داره آیا میکشش ؟ خب خیر ولی رعد ثور آسیب جدی ای وارد میکنه بی مولا خسته شدم اینقد نوشتم 😐🤏😂فک کنم از کامنت های کاربر استیو راجرز بلند طولانی تر شد میگم بچه ها چ خبر از کاربر استیو راجرز نمیبینمش جدیدا تو سایت کسی خبری ازش داره ؟ خب دیگ اول باب اسفنجی ببینید و بعد سلامت باشید گود بایییییی 😂🤏😐خیلی نمکم ن ؟

    1. رندال اوباشگر کاربر می‌گوید

      😂🤏😐

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      میپردازم بهتون.یکسری اشکالات داشت.خیر نزدیک به طومار هایه ایشون نبود
      ایشون همان جنابه ایروانی هستند که از نویسنکانه ایم مقاله هم هست

    3. عرفان کاربر می‌گوید

      خیلی زیبا بود برادر
      😂😂😂😂😂😂

    4. بردیا کاربر می‌گوید

      خب.بخشه اوله حرفت درسته و خب ثور از کله قدرتش استفاده نمیکنه
      منتها ایرادات:عزیزم ثور تلپورت کنه سنتریم تواناییه تلپورت رو داره این یک
      دو ما داریم سننری و ثورو مقایسه میکنیم نه ووید و ثور مدنس واریر.ظمنه اینکه حالته مدنس واریره ثور یک بیماری بود.یعنی به یک بیامریه ازگاردی دچار شد که موجبه این اتفاق شد یعنی دلبخواهی نیست هر وقت عشقش کشید بیاد اینکارو کنه(بکنه هم جلو ووید کاری نمیتونه بکنه زیاد)
      اتفاقا بسیار فنونه جنگی به کار میاد.سوپرمن موقعی که قدرتشو نداشت فقط و فقط با فنون مبارزه تونست چندین هیولا رو در نبردی گلادیاتوری شکست بده.تکرار میکنم در حالتی قدرتی نداشت یعنی در حده یه انسانه عادی بود.لازم به د
      ذکره که که اصلا مهارته مبارزه ی ثور و سوپی حتی قابله قیاسم نیستن
      استقامته سنتریم بسیار بالاست که تونست تو نکاتیو زون(جایی که خودش ضعیف و ووید قوی میشه)با ووید بجنگه و اونو شکست بده.ظمنه اینکه زئوس نمیخواست به ثور زیاد اسیب بزنه
      سنتریم در برابره انفجاره کازمیک کیوب مقاومت کرد(کازمیک کیوبی که باهاش حتی مولتیورس خلق کردن)
      عزیزم این درسته ولی وقتی با زود درمانی اسیبه کم تری ببینی و اسیباتت درمان بشه کم نمیاری جلو کسی
      درسته سلاح ثوره
      اینقدر اطلاعاتت از سنتری کمه که حتی نمیدونی که اون لیزر چشم و نفسه یخی نداره
      رعده ثور بهش اسیب میزنه؟؟؟؟ ههههههههه هههههههه.بله دیدیم.خوبم دیدیم.بیمولا که واقعا خیلی نکاتو لحاظ نکردی و معلومه ثور فنی(مثله خودمی)اما بیشتر دقت کن🙂

      1. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

        خب از همون بخش اول کامنتتون ک گفتید سنتری هم گودرت تلپورت داره شروع میکنم
        ببین وقتی من میگم ثور میتونه سنتری رو جای دیگ تلپورت کنه ک فایت بدن منظورم این نیست ک سنتری این توانایی رو نداره تو از حرف من اینو برداشت کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من میخواستم جای دیگ جز زمین فایت بدن ک بتونن تمام پتانسیلشون رو بزارن چون نبرد پایاپایی هستش کوچک ترین اشتباه ممکنه بازنده رو معلوم کنه و خب گفتی فنون جنگی بسیار مهمه این اشتباهه به نظرم ۱۰۰ درصد فنون جنگی مهمه ولی مثلا بروسلی میتونه هالک رو بزنه ؟؟؟؟ بروسلی مهارت و فنون جنگی داره هالک زور داره تو فایت سنتری و ثور ک دو تا گردن کلفت و شاخن بیشتر انرژی و درونی و بیرونی سلاح و … تا مهارت تاثیر داره تو نتیجه نبرد
        بعدش میگی زئوس نمی‌خواست با ثور بجنگه داداش حاشیه رو نگیر اصل مطلب رو بگیر من اینو گفتم تا به استقامت ثور پی ببریم ک ۹ ماه بدون استراحت توانایی نبرد داره بدون حتی اینکه ۱ قطره آب یا غدا بخوره
        بعدشم ثور سلستیانی رو زده ک همین زئوسی ‌ک باهاش جدی مبارزه نمی‌کرد با اودین و زره نابودگر نتونستن کاری مقابلش کنن راستی میخواستم در مورد این موضوعم یه چیزی بگم ببینید یه جایی ثور از زئوس و اودین شکست میخوره پس فردا میاد منگوگ ک اودین ازش میترسید رو به کلویید تبدیل میکنه 🤏😐این قضیه به رو فرم بودن و چیزای دیگه ای هم بستگی داره
        حالا از این قضیه میام بیرون ببینید یه چیزی هست به اسم استراتژی ک داشم بتمن تهشه ببین بر اساس ویژگی های رقیبت میتونه نقطه ضعفشو پیدا کنی و شکستش بدی الان ثور سنتری رو از حالت وید خارج کرد یعنی اینکه وید سنتری به قول خودت با اون همه ابهت عقب نشینی کرده و حتی خود وید ک اینقد قویه به سنتری گفته تو قابل مردن نیستی یعنی ببین به فلسفه داستان نگا کن
        سوپرمن مارول
        تو داستان نهایی تنها کسی ک میتونست جلو مندراک رو بگیره سوپرمن بود چون از کمیک حذف نمیشد درسته میمرد ولی دوباره به یه طریقی بر می‌گشت هیچ وقت از کمیک حذف نمیشه برای همین مندراک نتونست شکستش بده منظورم از سوپرمن کازمیک ارمور سوپرمن با پلات بینهایت ک سوپرمن و اوترامن داخل ربات تفکر رفتن ک شد کازمیک ارمور سوپرمن الان هم همینه سنتری رو نمیشه کشت ولی دلیل نمیشه ک نشه شکستش داد خیلیییییییی کرکتر های قوی تری از سنتری تو مارول و دیسی هست مثلا دادگاه زندگی ولی بیاندر ها کشتنش منظورمو متوجه می شی دیگ ؟
        الان ثور میدونه سنتری کسیه ک نمیمیره بلاخره باهاش توی انتقام جویان بوده و میدونه پس ۱۰۰ درصد اینقد هم خل و چل نیست بیاد همون اول یه گاد بلست بزنه ( وید رو عقب روند ) ولی خود سنتری چون نمیمیره هیچیش نمیشه این نبرد تا جایی ادامه پیدا میکنه ک از لحاظ استقامت یکیشون کم بیاره شاهکارا و گودرت های هر دو رو دیدیم حالا خودتو بزار جای نویسنده و اینکه گفتی رعد ثور به سنتری هیچ آسیبی نمیزنه باید بگم ک این نبرد نبرد استقامت هاست هر کی استقامت کمتر باشه باخته تو یه مشت محکم بخوره تو صورتت استقامتت بیشتره یا همینجوری یه جا وایساده باشی درسته اون مشت محکم تو رو نمی‌کشه ولی اون درد اون نیرویی ک بهت وارد شده باعث تحلیل استقامت میشه سنتری و ثور خدا ک نیستن استقامتشون هم حدی داره و این قضیه انرژی درونی ببینید انرژی درونی هر چقدرم زیاد باشه وقتی نشه ازش استفاده کرد این بده این خیلی بده سنتری نمیتونه در نبرد از تمام انرژی درونی استفاده کنه مث سوپرمن ک توی یه نبرد نمیتونه با تمام سرعتش حرکت کنه بلاخره حواس پرتی های خاص خودشو داره فایت دو کارکتر خیلی فرق داره ک تمرکزتو بزاری رو انجام یه کار یا چند کار
        و این تیکه ههههههههههههه هههههههههههههه اصکی از جناب آقای ابوالفضل ایروانی 😂😂😂😐🤏لطفا پیگیری کنید 😐😂😂🤏راستی گودرت حذف انرژی و سلاح های ثور فاکتور های خیلی خفنیه ها اگ به جا ازش استفاده کنه حواستون به اینم باشه دیگ من یه نیم ساعت دیگ باید برم امتحان بدم دعا کنید 😂😐🤏💔
        انشاا… دیگ کامنت تایید شه 🤏😐و راستی ۲۲۲ دومین کامنت به افتخارم دست و جیغ و هورااااااااا

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          این رو متوجه هستم منتها این حرفت یک تناقضی داره
          جلوتر میپردازم یهش
          نشد دیگه.مثالت ایراد داره.من میگم که مهارته مبارزه اهمیته زیادی کا مثالم زدم.ولی خب مثلا بروسلی و هالک بروسلی فقط مهارت مبارزش از هالک بالاتره که برایه ثور و سنتری این اصلا صدق نمیکنه.یعنی مثاله مسخره ای بود.چون از هر لحاظه دیگه ای بروسلی پایین تره ولی ثور و سنتری…
          خب عزیز سنتریم برایه اینکه به کسی اسیب نزنه۵سال تو خورشید زندگی کرد.یعنی صد در صد تو استقامت سنتری کم نمیاره
          خب.حرفت تا حدی درسته.منتها مسئله اینجاست موقعی که اون نیرویه درمانی رو داری یعنی رسما هیچ اسیبی نمیبینی
          مثالش اسپیس پانیشر هالک
          پانیشر هرچی شلیک میکرد سریع تر اینکه حتی ببینه هالک درمان میشد
          یعنی عملا اکن هیچ کاری نتونست بکنه.چرا؟چون زوددرمانی اون بیشتر بود
          این راجبه سنتری و ثورم صدق میکنه.وقتی هیچ اسیبی نبینه خب یعنی استقامتش پا برجا باقی میمونه و ثور کاره خاصی نمیتونه بکنه مگر در شرایطه خاص.این در حالیه که زود درمانیه ثور به هیچ وجه حتی نزدیک به اینم نیست
          اینا همش دولوغه
          اصلا هههههههههههههههههه ههههههههههه رو من به جنابه ایروانی یاد دادم(انا الله و انا الهه راجعون.جوونه خوبی بودم)
          سلاح قبول دارم ولی حذفه انرژی رو اینکه به دردش میخوره و اگه میخوره تا چه حد جایه بحث داره

          1. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

            سلامی مجدد بر بردیای عزیز
            ببخش اگ دیر جواب میدم امتحانامون خیلی سنگینه و وقت نمیکنم زیاد تو گوشی باشم
            خب برای بروسلی علیه هالک اولین مثالی بود ک اومد تو ذهنم منم زدمش 😂🤏😐داداش ۱۰۰ درصد مهارت مبارزه اهمیت بالایی داره ولی بستگی داره کی ازش استفاده میکنه بتمن علیه بین
            با ثور علیه سنتری فرق داره بتمن علیه بین مهارت مبارزه استراتژی ( ک بحث خیلیییییییی مهمیه میپردازم بهش ) قدرت بدنی ک با تمرینات زیاد به دست آورده
            در بحث بعدی گفتی ک وقتی زود درمانی بالا باشه استقامت هم یه جورایی تقویت میشه و طرف کم نمیاره و یه مثال زدی ک غلطه
            هالک کسی نیست ک با شلیک گلوله کشته بشه و اصلا بهش آسیب نمیرسه ک بخواد بدنش رو ترمیم کنه
            حالا با یه مثال برات توضیح میدم
            ببین
            هالک با استقامت بالایی ک داره در برابر شلیک تیر های پانیشر آسیب نمیبینه ولی مثلا هالک در مقابل ثور
            ثور میزنه یه خراش بزرگ رو سینه هالک میندازه اونجا آسیب دیده بعد ترمیم میشه
            در قدم بعدی گفتی ک سنتری ۵ سال تو خورشید بوده
            ببین اینم شبیه قضیه بالاعه شاهکار استقامتی نیستش شاهکار زود درمانیه چون سنتری هی می‌ساخته و سلول هاش آتیش می‌گرفته و دوباره به حالت اول برمی‌گشت
            این وسط یه سوال داشتم اگ میشه جوابمو بدید
            سنتری ک به گفته وید نامیراست
            و وقتی ک به خورشید پرت شد و سوخت و دوباره برگشت چطوری نال نصفش کرد و مرد 😐🤏خیلی برام عجیب بود بگذریم
            کار خیلی سختی بگیم کی میبره ثور همون جور ک میدونید گودرت سفر در زمان داره
            یا میتونه زمانو متوقف کنه حالا با هر کدوم از اینها مثلا میتونه سفر کنه به قبل از اینکه سنتری تو آزمایش گاه تبدیل به سنتری بشه و اونو بکشه ک به نظرم این کار رو نمیکنه مگر اینکه تو نبرد بیش از حد بهش فشار بیاد و دیگ بدونه نمیتونه شکست بده سنتری و ک از این گودرت استفاده کنه درست مث گاد بلست ک اگ به اصطلاح دشمن زیاد قدر نباشه ثور از گاد بلست استفاده نمیکنه و اینکه کلا افرادی مث ثور و سوپرمن و … کسایی نیستن ک کل نیروشونو بزارن رو نبرد چون آسیب های جدی به دور اطرافشون میرسه
            و یا ممکنه سنتری ثور رو شکست بده
            یه مثال میزنم در مورد نبرد این دو
            اگر سنتری با ثور درگیر شه
            اگه با منطق بخوایم پیش بریم ک هر دو آدم خوبی هستن و با هم درگیر نمیشن پس چجوری مبارزه کنن اینجا وید سنتری میاد ک با ثور میجنگه
            ک تو نبرد هم دیدیم ثور یه گاد بلست مهمونش کرد و وید عقب نشینی کرد و خود سنتری اومد
            ولی اگ بخوایم کلا پتانسیل دو کرکتر رو بسنجیم در فایت رو در رو و ثور علیه سنتری هر کدوم شانس پیروزی های خودشو داره و یه نکته دیگ ک انرژی درونی سنتری به نفع ثور تموم میشه ثور گودرت جذب انرژی رو داره و حتی بار ها تو کمیک دیدیم ک
            ( مث سوپرمن ک از خورشید انرژی میگیره و همین طور ابرنواختر و …)
            ثور هم از اجسام مختلف دیگه انرژی میگیره و حتی انرژی درونی و بیرونی قابل تغییره مثلا اگر سنتری پرتوی انرژی به سمت ثور پرت کنه و ثور جذبش کنه و ثور از اجسامی مثل ( ستاره ها و ابرنواختر و …) نیرو بگیره خیلیی قویتر میشه همچنین به نظرم باید نبرد تو یه سیاره دیگ به جز زمین باشه ک دو کرکتر بتونن با تمام توان مبارزه کنن
            در مورد پتانسیل و گودرت سنتری باید بگم ک سنتری درسته گودرت داخلی زیادی داره ولی نمیتونه از همش استفاده کنه و محدودیت داره بخاطر وید
            راستی به نظرم جادو ی ثور تو نبرد با سنتری میتونه تاثیر گذار باشه یه مثال برات بزنم :
            تو نبرد های ثور و سوپرمن قبلا ک سوپرمن ضعف داشت به جادو همه میگفتن ک ثور میزنه چون جادو داره
            ولی الان ک ضعفش برطرف شده میگن جادو ثور هیچ تاثیری نداره رو سوپرمن این ۱۰۰ درصد اشتباهه درسته سوپی به جادو نقطه ضعف نداره ولی اینطور نیست ک جادو توش تاثیر نداشته باشه مگه کشکه 😐😐🤏زود درمانی ثور از سنتری کم تره ( یعنی مثلا نمیتونه از سلول دوباره برگرده ) ولی زود درمانی فوق العاده ای داره درسته در حد سنتری نیست ولی بالاست زود درمانیش
            نکته بعدی استراتژیه ( بحث استراتژی خیلیییییی مهمه به همینجوری به چشم یه عنصر کم ارزش نگاه نکنید )
            یه مثال میزنم : در نبرد بتمن علیه آیرون من
            دوتا زره های خفنی دارن اگر ک بخوایم زره های معمولی ( مثلا هل بت و ثور باستر رو حساب نکنیم ) بتمن چون گودرت استراتژی و نقشه کشی بالاتری داره و همین طور میدونه مثلا اگ وسط نبرد حریفش یه حرکتی جدیدی زد چجوری مدیریت کنه و راه مقابله با اون حرکت رو پیدا کنه
            ثور کسیه ک هزاران سال عمر کرده از همون اول داخل ازگارد مهارت های جنگی استراتژیش تقویت شده و رهبر هزاران هزار چنگ بوده و به اصطلاح مغز بازی هوش نبرد بالایی داره همین بتمن با استراتژی نقشه داره برای شکست دادن تمام اعضای لیگ عدالت
            این یه برگ برندست برای ثور
            نکته بعدی اینکه
            ثور به اودین فورس دسترسی داره اودین فورس هم نیروی خیلیییییی قوی ایه اگ نسخه الان ثور رو حساب کنیم ک اودین مرده و ثور دسترسی مطلق به اودین فورس داره و همین طور مادر ثور فونیکسه ک ثور به فونیکس فورس هم دسترسی داره 😐🤏
            یه موضوع دیگه هم هست اینکه سنتری ک نمیمیره ثور هم الکی وا نمیده پس چجوری میشه فهمید کدومشون تو نبرد میبازه یا تا جایی نبرد ادامه پیدا میکنه ک مساوی میشن هر دو می‌فهمن ک هیچ کدوم نمیتونه اون یکی رو بزنه یا مثلا دیدی هالک تبدیل به بروس بنر میشه
            یا مثلا یه کرکتر تو نبرد بیهوش میشه اون کرکتر نمیمیره ولی بیهوش میشه مثلا فک کن میولنیر بخوره تو گیج گاه سنتری 😂😂😂😂😂😐🤏 بعد سنتری بیهوش شه 😂😂🤏اینو برای فان گفتم ولی کسی ک اول بیهوش بشه یا به هر صورتی کم بیاره شکست خورده
            و راستی یه بحث دیگه هم در مورد بحث فنون رزمیه ک من بهش اصلا دقت نکرده بودم
            بروسلی فنون رزمی بالایی داره ولی بروسلی با نانچیکو قویتره یا بروسلی بی نانچیکو
            اگر فنون رزمی با سلاحی به گودرتمندی میولنیر همراه شه خیلی میتونه قوی باشه علاوه بر اینکه ثور هم هزاران سال با میولنیر و ( حالا بقیه سلاح هاش ) کار کرده میتونه خیلی قویترش کنهخب ببین این باز مسئله پیچیده ایه ک میگی زود درمانی و استقامت با هم در رابطن ( یه جور رابطه بلعکس دارن یعنی )
            هر چقد ک استقامت بیشتر باشه توانایی بدن برای آسیب دیدن کمتر میشه ددپول یه آدم معمولیه استقامت خاصی نداره با یه شمشیر سرش به ۲ نصف تقسیم میشه ولی تو ۲ ثانیه درست میشه سرش
            خب از اونجا ک سنتری نمیتونه خیلی از گودرت درونیش استفاده کنه هر چقدرم ک گودرت درونیش بالا باشه ولی نمیتونه از کل گودرتش استفاده کنه برای اینکه :
            هر کاری ک سنتری میکنه وید یه همون گودرت خلافشو انجام میده رابطه برعکس دارن وحتی اگر بخواد از کل انرژی درونی ش رو بروز بده به بیرون باز هم نمیتونه چوت همینطور ک دیدیم مثلا سوپرمن : آیا میتونه تو نبردی ک مثلا با شزم داره از سرعتی ک وقتی داره با فلش مسابقه داره بهره بگیره ؟ خیر این جور نیست سوپرمن در مسابقه با فلش تمام تمرکزشو گذاشته روی سرعتش ولی تو نبرد با شزم علاوه بر اینکه ببینه حریف چیکار میکنه ( چ فن یا مثلا رعد میزنه یا به سمت حمله میکنه باید خودش هم به این عمل ها واکنش نشون بده )
            پس سنتری نمیتونه از تمام انرژی درونیش استفاده کنه
            یعنی من آدم دولوغ گویی عم 💔🥲🥲🤏عاه گلبم شیکست
            باح باح هیچ وقت گودرت هههههههه رو دست کم نگیر 😂😐🤏
            با تشکر 🤏🎃

  49. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

    بپرداز اوکیه یعنی استیو راجرز همون ابوالفضل ایروانی هستش ک نویسنده همین مقالست ک نظرش اینه ک ثور از سنتری میخوره؟ 😐😂🤏

  50. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

    بردیا داش گلبم شکست بهم گفتی نزدیک طومار های ایشون هم نبود هیع 💔🥲🤏ولی یه طومار خفن مینویسم باح باح 🤏😎🤏

  51. The mahyar کاربر می‌گوید

    سلام لطفا بزنید تو کار ترجمه و ادیت کمیک، با وجود همچین دیسی فن ها و مارول فن های با تجربه، برام سواله که چرا کارترجمه و ادیت رو شروع نمیکنید😅
    اگه خواستید شروع کنید برای ادیت در خدمتم

  52. حسسسسسن بزززززن کاربر می‌گوید

    کامنتم تایید نشد بمولا دیگ حال تایپ ندارم😐😐😐😐😐😐🤏ای خِدا

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      من منتظرم

      1. سام کاربر می‌گوید

        چه خبر عمو کم پیدایی
        دو هفتست ندیدمت

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        ?who are you

  53. سپهر کاربر می‌گوید

    آقای قاسمی بی زحمت یه مقاله در مورد ریون و معرفی نسخه های قدرتمندش بنویسید

  54. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    نظر خودم :
    ثور ۳ رده بالاتر از سنتریه
    از لحاظ قدرت درونی
    پس با اطمینان رو ثور حساب باز می‌کنم

  55. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    حاجی این چه کامنتا سمی بود من خوندم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  56. arianwithfamilynamehajibabayi.lovemarvel کاربر می‌گوید

    سنتری سوسک میشه

    1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      حق

  57. MFT کاربر می‌گوید

    جمع کنید این بند و بساط رو ثور با اقتدار میزنه

    1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      اقا بالاخره بعد چندتا کامنت سم دارم چندتا حق میبینم

  58. Amir کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود ولی به نظرم بهتر بود می نوشتید ثور احتمالاً میبره

  59. Amir کاربر می‌گوید

    چرا از کاربر استیو راجرز چند وقته خبری نیست دلمون براش تنگ شده اون پرچمدار ما ثور فن هاست😐😂

  60. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    دوستانی که میگن سنتری یزنه
    ی گلوله ارتش کری ، کتف سنتری رو از جا در اورد و بدبخت داشت به فنا میرفت
    بعد ثوری که لوکی کلاسیک رو وان شات کرد ازش شکست بخوره؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      عزیزم سنتری که جلویه انفجار کازمیک کیوب که توانایی نابودی یا خلق مولتیورسو داشت مقاومت کرد از ثور شکست بخوره؟

      1. Amir کاربر می‌گوید

        همین ثور هم کم از این فیتا نداره پس منطقی نیست بگیم از سنتری معمولی شکست بخوره

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          تو مقاله ی فیت هایه سنتری رو اول بخون
          بعد هم اینکه عزیزم با فیت عادی داریم و اوت لیر داریم
          این دو یکی نیستن

  61. Amir کاربر می‌گوید

    خب قدرت درونی سنتری یک میلیون خورشیده و میگید یه یونی ورسه‌‌…
    یه سوال یونیورس های مارول خیلی کوچیکن؟؟؟
    چون یه کهکشان سطح متوسط مثل راه شیری چهارصد میلیارد ستاره دارن که چندین میلیاردش جرمش از هزار برابر خورشید هم بیشتره بعد هنوز عضوی از یک کهکشان هستن همین راه شیری میلیارد ها ازش نیازه تا بشن یه یونی ورس…
    به نظرم اون پسوند یونی ورس از جلوی قدرت درونی سنتری برداشته شه بهتره اگه یونی ورس های مارول با کیهان خودمون تفاوت چندانی ندارن

    1. Thor کاربر می‌گوید

      نمی‌دونم در این مورد حق با شما هست ولی خب شاید منظورش تو کمیک جهان درون سنتری باشه… نه یک یونی ورس که رفته تو بدن سنتری. کلا تو اون بخش سوتی دادن مثلا نوشته خورشید در حال انفجار در حالی که خوشید هیچ وقت در این ده میلیارد سالی که عمر میکنه منفجر نمیشه یه ستاره باید حداقل ده ها برابر خورشید جرم داشته باشه تا در دوره ای از عمرش منفجر بشه…

      1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

        سوتی نبود واقعا قدرت سنتری برابر با یک میلیون خورشید در حال انفجاره

        1. Amir کاربر می‌گوید

          خورشید منفجر نمیشه 😐 اگه بخواد منفجر هم بشه قدرت پتانسیلش فرقی با خورشید معمولی نداره انگار خواستن پیاز داغشو زیاد کنن…

دیدگاه ها غیر فعال است.