بررسی نبرد بلک ویدو و سرباز زمستان با دردویل و شوالیه ماه

خب بعد از مدت ها همراه شما هستیم با یک دث بتل جدید . دث بتلی که خب نمیشه گفت انچنان جذابه ولی به هر حال عنوان دث بتل بودن رو یدک میکشه و فعلا پاسخگوی مقالات کامیک بوکی سایت میتونه باشه . در این دث بتل برای بار دوم به مقایسه بین دو گروه میپردزیم . گروه اول با حضور بلک ویدو و وینتر سولیجر و گروه دوم با حضور مون نایت و دردویل .


وینتر سولیجر :

اگه از لحاظ تجربه این قسمت رو بررسی کنیم خب وینتر سولیجر کهنه سربازی از جنگ جهانی دوم بود که متناسب با سنش تجربه بالایی هم داره و این مزیت در کنار حضور در ترور ها و نفوذ های زیاد دیگه به مراتب بیشتر هم میشه . از نظر مقاوت هم باکی با داشتن بازوی سایبرنتیکی خودش و همچنین زنده ماندن از انفجار ها و ضربات سخت سطح بالایی رو در این مورد از خودش به نمایش گذاشته . این بازو دارای ژنراتور تولید الکتریسیته داخلی است که چ در دفاع و چه در حمله کمک زیادی به وینتر سولیجر میکنه و به او امکان وارد کردن ضربات سهمگین در حملات خودش رو میده . . سرعت بالا همراه با توانایی ماهرانه در مخفی شدن از دیگر نکات مثبت این کاراکتر است . جایی که بار ها هنر مخفی شدن خودش رو به نمایش گذاشته و چاشنی سرعت خودش حتی توانست دردویل رو که یکی از قویترین حواس رو داره غافلگیر کنه .

در زمینه مهارت مبارزه خب وینتر سولیجر در حدی هست که توانست بلک ویدو رو شکست بده . بلک ویدو که در دنیای مارول از مبارزانی همچون الکترا و پانیشر سطح بالا تری داره . حتی سابقه رقابت و مبارزه با بلک پنتر رو هم داشته کسی که انواع مختلفی از سبک های مبارزاتی رو بلده هرچند قبلا زمانی که وینتر سولیجر هنوز تحت کنترل هایدرا بود در مبارزه ای با تیچالا شکست خورد .

از لحاظ قدرت خب باکی وزنی در حد ۲ تن رو هم بلند کرده است .


دردویل :

خب مشخصا وقتی اسمی از دردویل اورده میشه اولین نکته حواس فوق بشری او به چشم میاد . حواسی که مثل رادار یک زیردریایی کار میکنه و واقعا به مبارزات دردویل کمک کرده . بدون شک همه با مهارت مبارزاتی بالای دردویل اشنا هستیم . سرعت واکنش های دردویل به ضربات و اشیایی که به سمت اون پرتاب میشه واقعا بالا است . به راحتی وزنه ی حدود ۲۰۰ کیلو گرمی رو پرتاب میکنه . و بلند کردن مواردی در حد نیم تن . به راحتی در برابر اشیا پرتاب شده توسط بولزای واکنش میده و همه رو دفع میکنه و حتی اونها رو به راحتی نگه میداره . همزمان سه تیر پرتاب شده از سه کماندار رو میگیره . واکنش در برابر تیر تک تیرانداز / ددپول / پانیشر . واکنش در برابر ضربه ایرون فیست . واکنش هایی با سرعت صاعقه . سرعت در حد گلوله . و دفع گلوله ای که اسپایدرمن هم نتوانست .

خب از نظر مهارت مبارزه دردویل در مبارزه با بولزای و شکست اون . یا حتی شکست تعدادی از نینجا های گروه هند . ناک اوت کردن پانیشر با مهارت بالا و به سادگی تمام . زدن فردی با ضربات وارده عصبی . ناک اوت کردن همر هد . فرار کردن از گلوله های وینتر سولیجر با مهارت بالای خود در حرکات اکروباتیک .

از حواسش که به شدت قویه میشه گفت توانایی حس کردن در مقیاس مولکولی رو داشته . توانایی اسکن کل محله هلز کیچن با حواس خودش . تشخیص پالس های الکترو مغناطیسی . تشخیص امواج مورد نظر از بین امواج مختلف . تشخیص بوی یک تک تیرانداز و فواصل دور و اینکه در یک مکان چه اتفاقاتی در چند لحظه پیش افتاده . در حالی که حواس او به وسیله دستگاهی مختل شده ولی به راحتی با کپ که یکی از ماهر ترین مبارزان دنیای مارول است مبارزه میکنه و حتی میشه گفت اون دست بالا رو در مبارزه داشت . مبارزه در برابر سیبر توث . مبارزه پایاپای و حتی بهتر با تسک مستر . ناک اوت ردن ۱۰۷ عضو تقویت شده یاکوزا در کمتر از ۳ دقیقه . برابری در مبارزه با ایرون فیست . مبارزه برابر با بلک پنتر . زدن ولورین .


بلک ویدو :

خب کسی که مهارت بالایی در کشتن دارد . کسی که حتی پانیشر هم اون رو تحسین کرد . توانایی جاخالی دادن به گلوله های متعدد پانیشر از فاصله نزدیک رو داره و بعدش در یک مبارزه اون رو شکست میده حتی به گلوله های اون در یک روبه رویی دیگه واکنش هم داد . در یک مبارزه نزدیک با الکترا به تساوی میرسه ولی میشه گفت از اون قویتره و مشخصا الکترا رو هم میشناسید که یک مبارز واقعا ماهر هستش . او همزمان با ۱۰۰ فرد مسلح جنگید و شکست داد . توانایی دستکاری ضربان قلب خود و متعاقبا تغییر صدای اون رو دارد جایی که باعث شد دردویل نتواند از این مهارت خود استفاده کند . توانایی تحمل درد او به حدی است که عمل جراحی روی شکمش رو بدون بیهوشی و با تحمل درد سپری کرد .

شکست دادن اسپایدرمن در مبارزه . لوگان رو در یه نبرد شکست داد . توانایی بلند کردن وزنی حدود ۳۰۰ کیلوگرم رو داره . قدرت ضربات او مشخصا قویتر از حالت طبیعی است و حتی توان تخریب زره های فلزی و مقاوم رو هم دارد . در حالی که واقعا تضعیف شده و حتی توان حرکت رو هم نداشت با ضربه ای باعث بیهوشی کراون میشه . نبرد با دردویل و داشتن دست بالاتر در نبرد . تحمل بالایی در تحمل درد و حفظ هوشیاری خودش حتی با اسیب دیدگی وسیع و اسیب ناشی از سم رو داره . بار ها حتی با خوردن گلوله هم تاثیری در روند عملکردش نداشته . تحمل ضرباتی که حتی باعث تخریب یک کامیون و حتی خانه شد . از چند طبقه سقوط میکند ولی بعد بدون مشکل بلند میشه .

از لحاظ ذهنی هم او به اندازه ای قویه که حتی بر شستشوی ذهنی غلبه کرده , با توهم ذهنی مبارزه کرده و حتی از خودش مقاومت در برابر انواع شکنجه های ذهنی نشان داده . در حالی که زخمی شده خودش رو به یه خودرو با سرعت در حال فرار میرسونه . در حالی که روبه روی یک تیرانداز ایستاده از گلوله او جاخالی میده و به سرعت خودش رو به اون میرسونه . سرعتی بیشتر از اسپایدرمن رو از خودش در حرکت و واکنش نشون داده .

جاخالی از ضربات هاکای و بولزای . واکنش هایی به سرعت صاعقه . توانایی بالای او در کار با تفنگ های مختلف و هدفگیری در شرایط مختلف و گاها حتی بدون دیدن و با درک محیطی از طریق حواس دیگر . به راحتی نخ کمان هاکای رو در فاصله ای چند مایلی پاره میکنه . یا از جایی کارت بولزای رو هدف قرار میده که حتی بولزای هم توان دیدنش رو نداره . مثل فیلم در حالی که به صندلی بسته شده همزمان چند فرد مسلح رو ناکار میکنه . مبارزه با نسخه ای از خودش و شکست او . شکست دادن لیدی بولزای . همزمان هاکای و وینتر سولیجر رو غافلگیر میکنه و بعد از زدن وینتر سولیجر به راحتی فرار میکنه .


مون نایت :

مون نایت , یکی از ماهر ترین استریت هیرو های مارول کامیکس . یک مبارز واقعا سرسخت با سبک مبارزه خاص جوری که تسک مستر هم میگه اصلا دوست نداره سبک اون رو کپی کنه چرا که مون نایت تمایل داره بیشتر از اینکه از ضربات جاخالی بده اونها رو تحمل کنه . این سبک او باعث شده فیت های متعددی در زمینه تحمل درد و همزمان بدون توجه به اون در مبارزات خودش داشته باشه مثل مبارزه با شی هالک یا تسک مستر . از نظر مقاومت کاستوم خب مقاوت کاستوم مون نایت چون از کربونادیوم ساخته شده بالا است و کربونادیوم هم خب مقاومتی نزدیک به ادمانتیوم داره ولی با انعطاف پذیری بیشتر . مهارت بالای مارک اسپکتور به ارتباط با حضور او در نیروی دریایی نیست و این مورد رو میشه در مهارت بالای او در استفاده از سلاح های مختلف و حتی تنوع مبارزاتی او دید .

توانایی بلند کردن وزنی تا نیم تن رو هم داره . در دفعات زیاد از گلوله جاخالی داده چه از نزدیک و چه از فاصله دور . حتی جاخالی از گلوله های همزمان که به سمت او شلیک شده .

دردی رو تحمل میکنه که حتی چارلز اگزاویر هم از اینکه او چگونه همچین دردی رو تحمل میکنه تعجب میکنه . از انفجار , سقوط از چند طبقه تقریبا بدون اسیب باقی میمونه . بارها مهارت بالای خودش رو نشان داده حتی برخلاف روند خودش ضرباتی رو با مهارت بالا دفع میکنه یا گروهی رو به سادگی ناک اوت میکنه . توانایی بالا در هدف گیری داره . مهارت خودش در مبارزه رو در نبرد با bushman یا arsenal و … به نمایش میزاره . توانایی تخریب زره های محکم از جنس فلزی رو به راجتی داره . و باز هم مقاومت اینبار در برابر انفجار حاصل از مورلان . برای چند لحظه وزن یک خانه رو برای جلوگیری از تخریب تحمل میکنه . مثل دیگر مبارزان این مقایسه توانایی خودش رو در ناک اوت کردن تعداد زیادی از افراد به صورت همزمان در یک فضای بسته رو داشته . حتی با مهارت خودش پانیشر و شانگ چی رو تحت تاثیر قرار میده . ولی مهم تر از اون سرعتش هست که هردوی اونها رو بیشتر از مهارتش در مبارزه تحت تاثیر قرار میده . در مبارزاتش اگاهی کامل از نقاط فشار داره . شکست دادن بلک کت . مبارزه ای دیگه با ارسنال و نشان دادن سرعت بالای خودش . زدن هاب گابلین و نشان دادن سرعت و مهارت خودش در حرکات اکروباتیک در مبارزه با او . مبارزه با دردویل و بلک نایت . مبارزه همزمان با افرادی مثل دردویل و ایرون من , رید ریچاردز هالک , ثینگ , بیست و گمبیت , استورم و نووا و خیلی افراد قدرتمند دیگه چه میوتانت و چه انتقام جو . مبارزه با پلاسما . و یک فیت مقاومت برای زره او در نبرد با دکتر دووم . روبه رو شدن با ونوم و پرت کردنش و شکست دادن سوردز من . شکست ددپول .

نتیجه :

هرچند اینکه بگیم کدوم گروه برنده این دث بتل است تا حدودی سخته ولی باز هم نتیجه این نبرد رو فعلا در مقاله قرار داده نمیشه و شما کاربرای سایت ایرونی سنتر میتوانید نظر خودتون رو راجب نتیجه این نبرد با توجه به مطالب موجود در مقاله و استدلال های خودتون در کامنت ها بیان کنید .

………………….

خب این هم از اخرین مقاله سال ۱۴۰۰ . نوروز رو به همه کاربرای سایت تبریک میگم . امیدوارم سال جدید سالی خوب و پر از شادی برای همه ی شما عزیزان باشه .


نویسنده: امیررضا قاسمی

17 Comments
  1. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    باسلام
    خسته نباشید . به نظر من گروه دوم ( دردویل و مون نایت ) برنده هستن

    1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      دمن ایت

  2. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    مقاله عالی و درجه یک بود 👌👌
    از لحاظ مهارت در مبارزه بی شک مارک یک تنه چند رده بالای نات و وینتر سولژره (اگه مارک کلاسیک باشه)
    ولی با تجهیزات باکی و نات بالا میان تاحدودی
    ولی خب خودم بشخصه نظرم رو تیم مون نایت و دردویله

  3. spider-fan کاربر می‌گوید

    خیلی جالب بود ممنون آقای قاسمی.
    خودم نظرم روی گروه دردویل و مون نایت هست.خب میشه گفت توی این گروه مون نایت برتری زیادی داره.یک مبارز حرفه ای با تجهیزات بتمن و زره ای از کربونادیوم!

  4. God Venom کاربر می‌گوید

    مقاله باحالی بود
    از نظر من اگه نسخه های لایو اکشن رو هم بخوابیم حساب کنیم خب با توجه به چیزی که من تو تریلرا تا حالا دیدم مون نایت از همشون قویتره و اگه مبارزه گروهی نباشه مون نایت یک به یک همشونو شکست میده!!! و این فقط براساس چیزی بود که من تو تیزر ها دیدم و قطعا تو سریال بیشتر هم میبینم!!!
    تو کمیک سخت میشه گفت چون سطح شخصیت ها تو کمیک بالاتره مخصوصا بلک ویدو و دردویل ولی باز طبق همون کمیک ها بنظرم دردویل و مون نایت دست بالا رو دارن!!!

  5. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    دوستانی که از کاراکتر کیت بیشاپ توی سریال هاکای تعریف میکردند و از بازی هیلی استنفیلد خوششون اومده بود . مث اینکه قراره به خوبی های این کاراکتر اضافه بشه . با ایجاد رابطه رومانتیک بین این کاراکتر و امریکا چاوز .
    حتی دیزنی امروز به دنبال این خبر بیانیه ای در حمایت از این گروه منتشر کردو قول ایجاد رابطه های بیشتر این شکلی در فیلم های اینده داد .
    ….
    واقعا حداقل ای کاش سطح محتویات کودک رو رعایت میکردند .

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      😭😭

  6. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    گفته میشه این ویدیو مربوط به استرنج ۲ هست از صحنه ورود اسپایددرمن توبی .
    https://uupload.ir/view/video_2022-03-22_23-44-15_36jj.mp4/
    ولی فک کنم فیک باشه .

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      فیکه

    2. دیسی فندوم ( 🦅🗽حامی پیس میکر ) کاربر می‌گوید

      فیکه بابا

  7. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    صحنه پس از تیتراژ استرنج ۲ جایی که نشون میده فقط ریدریچاردز از ایلومیناتی زنده مونده تایید میکنه که این نسخه انتاگونیست اصلی فیلم فنتستیک فور هست . ( به طور خلاصه رید ریچاردز دنیای فاکس انتاگونیست فیلم فنتستیک فور ام سی یو با بازی کرازینسکی در نقش رید ریچاردز هستش )

    1. God Venom کاربر می‌گوید

      اگه اینطور باشه من شرط میبندم که این نسخه رید ریچاردز تبدیل به نسخه mcu از میکر( رید ریچاردز خبیث جهان التمیت) خواهد شد!!! همه اینا نشون میده داریم به ایونت سکرت وارز نزدیک میشیم!!
      -راستی اقای قاسمی خبری از ایرون من تام کروز هست یا اصلا این شخصیت وجود داره؟؟!! درحد یه آره یا نه!!

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        همین چند روز پیش شایعه شد مارول در حال فیلمبرداری صحنه های جدید با حضور ایرون من تام کروز هستش .

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          این شایعات تمومی ندارن
          اصلا یکی پس از دیگری

  8. بردیا کاربر می‌گوید

    ادمین سایت خیلی افت کرده
    جدی یکم باید پرکار تر بشین😉

  9. بردیا کاربر می‌گوید

    نظره من دردویل و مون نایت هستن

  10. Punisher
    Punisher کاربر می‌گوید

    جالبه قبلا اینو ندیده بودم.
    گروه دردویل و مون نایت شانس پیروزیشون خیلی بیشتره چون اگه خیلی ریز بشیم اونا هر دوشون قدرتای ابرانسانی دارن تا حدی
    دردویل مهارت و سرعتش خیلی بالاس ابر شنوایی و بویایی داره و مون نایت هم زخم هاش درمان میشه

دیدگاه ها غیر فعال است.