بررسی نبرد ثور و سوپرمن در سینما

خب شاید یک سوال جذاب در بین طرفداران کمیک نبرد بین سوپرمن و ثور هست سوالی که بحث های خاص خودش رو داشته و همواره پرماجرا بوده. ما قبلا در سایت در یک مقاله به نبرد بین سوپرمن و ثور در کمیک پرداختیم ولی چیزی که جذاب تر است نبرد بین این دو در دنیای سینمایی است چیزی که طرفداران خاص خودش را دارد. در این مقاله قصد داریم به نبرد بین این دو شخصیت در دنیای سینمایی بپردازیم:

نکته: خب ما این دو شخصیت را در بهترین حالت خود مقایسه میکنیم. سوپرمن که کلا حضور کوتاه تری نسبت به ثور داشته و در همان حضور ها هم قدرمند و تقریبا در یک سطح ظاهر شده است ولی سطح قدرت ثور  تغییرات زیادی داشته و هیچ وقت حد ثابتی را تجربه نکرده. مسلما قویترین حالت ثور در اینفینیتی وار بود.


تجربه: ثور

درست به مانند کمیک در دنیای سینمایی مارول نیز ثور سن زیادی دارد و نزدیک به هزار سال  تجربه دارد .  علاوه بر این ثور یک خدای قدرتمند است که در جنگ های گوناگونی شرکت داشته و قبل از حضور در این نبرد ها اموزش های بسیاری دیده و حتی از تجربه های دیگر خدایان ازگاردی از جمله پدرش اودین استفاده کرده است . بنابر این چیزی که مسلم است تجربه بالای ثور است که واقعا قابل مقایسه با تجربه سوپرمن نیست . شاید بگید در نبرد ثور با سوپرمن تجربه به چه کار می اید . خب تجربه یعنی قرار گرفتن در حالت های گوناگون با شرایط مختلف مثلا بدون سلاح در برابر هالک قرار گرفتن یا با سلاح در برابر تانوس قرار گرفتن مهم این است که این تجربه ها باعث میشود که ثور در لحظه با توجه به اتفاقاتی که تجربه کرده است بهترین تصمیم را بگیرد و از برخی اتفاقات ناگهانی غافلگیر نشود .


سرعت: سوپرمن

سوپرمن چه در کمیک و چه در دنیای سینمایی یکی از سریع ترین شخصیت ها است . این مزیت باعث میشود او در واکنش و سرعت در برابر حریف خود دست بالا را داشته باشد و بتواند دفاع مناسبی در برابر حملات حریف از خود بروز دهد . همانطور که دیدیم فلش هم نتوانست با سرعت بالای خود کاری در برابر سوپرمن از پیش ببرد. حتی دیدیم که که سرعت سوپرمن در فیلم در حد سرعت فلش گرفته شد. البته ثور نیز هنگامی که استورم  بیکر یا حتی میولنیر را در اختیار دارد سرعت زیادی در پرواز به خود میگیرد ولی باز هم اینطور که پیداست در حد سرعت سوپرمن نیست. البته مزیت مهمی که ثور دارد در صورت استفاده از استورم بیکر میتواند به راحتی از بایفراست استفاده کند و خود یا سوپرمن را به هرکجا که فکر میکند تلپورت کند که این کار را برای سوپرمن سخت میکند.


مقاومت و دوام: ثور

برای اینکه بفهمیم از بین ثور و سوپرمن کدامیک دوام بیشتری دارند لازم است تا چند نکته را برسی کنیم.

ثور بدون هیچ آسیب و مشکلی در برابر اشعه های زره استارک قرار گرفت اشعه هایی که میتواند یک انسان بالغ را بیهوش کند. یک درجه که فراتر رویم ثور چندین ضربه از هالک را بدون آسیب قابل توجهی دریافت کرد که لازم نیست توضیح داد یک ضربه هالک چه تاثیری بر یک انسان عادی دارد. چندین ضربه قدرتمند متوالی از آلتران که بدن ویبرانیومی داشت هم تاثیر چندانی بر ثور نداشت و چند لحظه بعد ثور به میدان مبارزه برگشت. حتی انرژی آتشین شمشیر گرگ و میش سورتور (در حالت تضعیف) هم نتوانست به ثور آسیب بزند. اگر از اینها یک گام فراتر رویم میتوانیم مقاومت ثور نسبت به سنگ های بینهایت را برسی کنیم. وقتی ملکیث سنگ واقعیت را داشت چندین حمله با انرژی این سنگ به ثور باز هم نتوانست ثور را از ادامه مبارزه باز دارد و گرچه در آن مبارزه ملکیث دست بالاتر را داشت اما ثور به خوبی مقاومت کرد.

سنگ بینهایت قدرت میتواند با یک اشاره یک سیاره بزرگ را نابود کند و ما در فلش بکی که توسط کالکتور در فیلم محافظین کهکشان به آن اشاره شد دیدیم که حتی یک گروه سیلیستیال هم وقتی خواستند انرژی آن را استخراج کنند به طور کامل نابود شدند. وقتی تانوس خواست  تا از انرژی سنگ بینهایت قدرت برای خرد کردن جمجمه ثور استفاده کند مقاومت ثور آنقدر زیاد بود که چند لحظه در برابر چنین انرژی ای دوام بیاورد تا لوکی تصمیمش را برای تقدیم کردن تسراکت به تانوس تغیر دهد در حالی که این سنگ میتواند با یک تماس زمین را متلاشی کند. همچنین ثور برای ساختن استورم بریکر چند دقیقه خود را در معرض انرژی کامل یک ستاره نوترونی قرار داد که این دسته از ستارگان بیشترین انرژی و چگالی را دارند.

سوپرمن از برخورد دو موج با طول موج بسیار بالا که یک انسان را به سرعت میکشد تاثیری نمیبیند و فقط برای چند لحظه سرعتش کند میشود. گاز های سمی سایبورگ که در عرض چند لحظه یک انسان بالغ را میکشند عملا هیچ تاثیری بر سوپرمن ندارند. انفجار های انرژی دومزدی که بخش قابل توجهی از یک شهر را نابود میکند هم فقط چند متر سوپرمن را پرت میکند. در نهایت اما بمب اتم هم بیشتر از چند دقیقه نتوانست سوپرمن را متوقف کند. البته باید توجه کرد سوپرمن به خاطر اینکه نزدیک خورشید و در معرض انرژی خورشید بود خیلی سریع بهبود یافت. در جمع بندی این قسمت امتیاز مقاومت به ثور میرسد. انرژی بمب اتم بسیار زیاد است اما باز هم به هیچ وجه در حد ستاره نوترونی و سنگ های بینهایت نیست. لازم است اشاره کنیم که به طور قطع نمیتوان واکنش سوپرمن در برابر سنگ های بینهایت را حدس زد شاید او هم بتواند مانند ثور در برابر آنها مقاومت کند با این وجود بر اساس شواهد قطعی که تاکنون داریم مقاومت ثور در سطح بالاتری است.


سلاح: ثور

خب وقتی در مورد تسلیحات ثور و سوپرمن و مقایسه آنها صحبت میکنیم به نظر انتخاب در این زمینه بسیار ساده باشد و همینطور هم هست. پس در این مورد به توضیح مختصری اکتفا میکنیم.

در حالیکه سوپرمن معمولا از سلاح خاصی استفاده نمیکند، ثور مجموعه ای از سلاح های قدرتمند را در اختیار داشته و دارد. از پتک میولنیر گرفته که میتوانست به ثور قدرت و توانایی پرواز، کنترل صاعقه، کنترل آب و هوا را بدهد گرفته تا استورم بیکری که همه قدرت های میولنیر را حتی در سطح گسترده تر دارد تنها تفاوت مربوط به افسون سایستگی است که استورم بیکر این افسون را ندارد. این سلاح حتی میتواند در برابر انرژی پرتابه ای از شش سنگ بینهایت مقاومت کند و مطمئنا میدانید که هر یک سنگ به تنهایی چه قدر انرژی دارد چه برسه به استفاده از تمام شش سنگ و ساطع کردن یک انرزی از تمام انها. سلاحی که با یک ضربه سر شخصیتی مثل تانوس را از بدن جدا میکند. بنابراین قطعا آسیب های بسیار شدیدی به سوپرمن وارد میکند و میتواند با حداکثر چند ضربه کاری کار او را تمام کند. جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که استورم بیکر توانایی احضار بایفراست را دارد. خب دیگه فکر کنم لازم نیست بگیم که امتیاز این مورد به کدامیک میرسد.


قدرت فیزیکی: سوپرمن

اگرچه هم ثور و هم سوپرمن از لحاظ فیزیکی جز قویترین ها در دنیای خود هستند اما اگر بخواهیم خیلی ریز شویم میبینیم که در این مورد سوپرمن دست بالاتر را دارد. قدرت فیزیکی ثور به وضوح از لوکی بیشتر بود. او میتواند با قدرت فیزیکی خود زره استارک را خم کند، انسان بالغی را با یک دست صدها متر پرتاب کند، با یک ضربه پتک سکویا را نابود کند و حتی در برابر قدرت فیزیکی موجودی مثل تانوس مقاومت کند. فقط افراد بسیار معدودی که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمیرسد (هالک، هلا و تانوس) توانسته اند در یک مبارزه قدرت فیزیکی بیشتری نسبت به ثور از خود نشان بدهند. از طرفی ما مرد پولادین را داریم که از لحاظ فیزیکی دست کمی از دومزدی نداشت و فقط با یک دست در برابر قدرت فیزیکی واندروومن، آکوامن و سایبورگ مقاومت میکند و پس از چند لحظه تمامی آنها را شکست میدهد. او میتواند یک ساختمان بسیار بزرگ را به سهولت بلند کند و در مبارزه به سرعت برتری فیزیکی خود را به استپن ولف تحمیل کند. بله اگر دقت کنیم میبینیم که اگرچه هر دو واقعا قوی هستند اما در این مورد سوپرمن حداقل کمی قویتر است.


مهارت مبارزه: ثور

یکی از توانایی های خوب که در مبارزه تن به تن به کار می اید مهارت در مبارزه است چیزی که میتواند حتی نداشتن قدرت بالا و کمتر از حریف را هم جبران کند که خوشبختانه ثور از ان برخوردار است. همانطور که دیدیم ثور در مبارزه با هالک قبل از استفاده از انرژی درونی خود قدرتی کمتر نسبت به هالک داشت ولی با مهارت بالای خود توانست هالک را محدود کند و حتی توان غلبه بر او را هم پیدا کند. مهارت بالای ثور تنها در این مورد محدود نمیشود و او توان بالا در استفاده از سلاح خود را هم دارد. البته سوپرمن نیز میتواند از خود در این زمینه دفاع قابل قبولی را برجای بگذارد ولی دفاع در برابر ضربات استورم بیکر کار اسانی نیست.


متحدین: ثور

خب این مورد شاید در نبرد تن به تن تاثیر گذار نباشد و ما هم این مورد را به صورت یک امتیاز مجزا استفاده نمیکنیم و فقط این فرض را بررسی میکنیم که اگر کار نبرد به متحدین بکشد چه میشود. خب چیزی که مشخص است متحدین ثور یعنی اعضای انتقام جویان در دنیای سینمایی واقعا قدرت زیادی دارند و این در مقایسه با لیگ عدالت در دنیای سینمایی واقعا اختلاف زیادی است. قدرت اسکارلت ویچ در الان به حدی رسیده که خود به راحتی توان مقاومت با تمام اعضای لیگ عدالت را دارد یا حتی دکتر استرنج با استفاده از سنگ زمان میتواند کار های زیادی کند. البته فلش نیز با سرعت بالای خود یک نکته مثبت برای لیگ عدالت به شمار میاید.


انرژی درونی: برابر و تا حدی سوپرمن

وقتی راجب انرژی درونی این دو صحبت میکنیم مسئله کمی پیچیده میشود. سوپرمن انرژی درونی اش را از خورشید و ستارگان زرد و تا حدی از شرایط جوی زمین تامین میکند. با استفاده از انرژی دریافتی میتواند اشعه ایکس ری و تنفس منجمد کننده تولید کند و همچنین توانایی پرواز هم به دست بیاورد. از طرفی درباره ثور بعد از نابودی میولنیر توسط هلا مشخص شد که قدرتهای ثور به سلاحش وابسته نیست و بدون سلاح هم میتواند دست کم صاعقه و آب و هوا را کنترل کند. انرژی درونی سوپرمن شرایط محیطی بستگی دارد، اگر در معرض نور خورشید باشد این انرژی افزایش میابد. ثور این محدودیت را ندارد و دست کم تا وقتی که ازگارد وجود دارد انرژی او ثابت خواهد بود. در صورتی که مکان مبارزه در زمین و یا اطراف یک ستاره زرد باشد امتیاز این مورد برای سوپرمن خواهد بود در غیر این صورت این امتیاز به ثور میرسد. ذکر این نکته هم الزامی است که برخی از سلاح های ثور مثل استورم بریکر باعث میشوند انرژی ثور به شدت افزایش یابد ولی چون ما در مورد انرژی ذاتی و درونی صحبت میکنیم این مورد لحاظ نشد.


برنده: ثور

خب پس ازاین همه دلیل میرسیم به برنده این رقابت که به نظرم نیاز به گفتن ندارد و مشخص است که ثور برنده این رقابت است و درسته که سوپرمن قویه و این رو هیچکس نمیتونه رد کنه ولی ثور در دنیای سینمایی از سوپرمن قویتر است و قطعا با سلاح های قوی خود توان شکست سوپرمن را دارد. این مبارزه قطعا به این اسانی ها نیست و مطمئنا خرابی های زیادی را به دنبال خواهد داشت.


نویسندگان: امیررضا قاسمی و ابوالفضل ایروانی

130 Comments
  1. Flash
    Flash کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود
    موافقم

    1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      منم با برد ثور موافقم اما با بخش قدرت بدنی (قدرت فیزیکی) موافق نیستم درضمن ثور و هالک قبلاً با یکدیگر فایت قدرت بدنی یا همون فیزیکی داده آند و ثور هالک را شکست داد و نشان داد قدرت بدنی بیشتری نسبت به هالک دارد

      1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

        با توجه به تریلری که از ثور عشق و تندر پخش شده نه تنها از نظر من بلکه از نظر خیلیا قدرت بدنی ثور از سوپرمن بیشتره یا همون قدرت فیزیکی ثور از سوپرمن بیشتره چون ثور تو اون تریلر یک سفینه تقریبا یک میلیون تنی رو بلند کرد و داشت میکشید و سفینه هم خودش رو سنگین کرد و با تمام سرعت خودش رو کشید بالا اما باز ثور داشت سفینه با اون همه وزن و اوبوهت رو میکشید پایین و تقریبا ثور تو اون تریلر ۲ میلیون تن رو بلند کرد و کشید سوپرمن تونست یک ساختمون چندین تنی رو بلند کنه همین و ثور تونست یک سفینه ۲ میلیون تنی رو بلند کنه پس خواهشاً بخش قدرت فیزیکی یا همون قدرت بدنی رو اصلاح کنید و ثور رو در بخش قدرت فیزیکی بزارید چون واقعاً نشون داد قدرت بدنی یا همون قدرت فیزیکی بیشتری نسبت به سوپرمن داره.
        تمام.

    2. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      من این رو قبول دارم که سوپرمن در کمیک از ثور قوی تره اما سوپرمن فن ها قبول کنید ثور در سینما از هر لحاظ به جز سرعت و تا حدودی قدرت های درونی ثور حتی از لحاظ قدرت بدنی هم از سوپرمن قوی تره

    3. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      راستی نگفتید ثور یک سفینه چند تنی رو مثل یک مو رو هوا می‌چرخوند تو اینفیتی وار قدرت بدنی ثور از سوپرمن بیشتره از نظر من.

  2. کاربر می‌گوید

    بساااار ممنون.واقعا دستتون پرد نکنه.راستی من فکر کردم راجرز رفته،ناراحات شدم الان دیدم هست.ولی خب الان بنظرم ممکنه سوپرمن فنا اعتراض کنن.(نه که من بدم میاد،خیلییی دلم میخواد اعتراض کنن یه بحث دیگه رخ بده)

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      کسی که به خاطر چهار تا قدرت سوپرمن به رگ غیرتش بر بخوره کاری نداشته باش بهش
      چیزی که کال ال رو سوپرمن میکنه قدرت هاش نیست بلکه امید و باور به مردم و حتی دشمنانش هست

      1. کاربر می‌گوید

        Bardya
        نه راستش ما دیسی فن ها برعکس مارول فن ها علاقه ای به درست کردن بحث نداریم.

        1. کاربر می‌گوید

          منم دعوا دوست ندارم.ولی دلم یه بحثی گفت و گویی چیزی میخواد

      2. کاربر می‌گوید

        رندال
        آخه متاسفانه معیار اکثریت واسه خیلی چیزا قدرته.من خیلی جاها دیدم میگن مثلا فلان فیلم بخاطر اینکه فلان شخصیت ضعیفه بده

  3. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    موافقم
    برنده برابر و تا حدودی ثوره
    کامنت اول یک مقاله مهم 😂
    تشکر از مقاله 😁🌷

  4. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید
    با برنده خیلی موافقم 😂
    کامنت اول

  5. mister sinister کاربر می‌گوید

    تو سینما موافقم

  6. کاربر می‌گوید

    چهار کامنت نخست مال مارول فناست😎😎😎

    1. کاربر می‌گوید

      Bardya
      به کتف مبارک چپم :/

      1. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂👊👊👊👊👊👊

      2. کاربر می‌گوید

        قشنگ عصبی شدی ها،به خودم افتخار میکنم😎😎

        1. کاربر می‌گوید

          Bardya
          من اینقدر کار های مهم در روز دارم که حرف های بچه ای مثل تو به کتف ام نباشه
          سپاس از این همه احترام :/

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            احسنت احسنت

          2. کاربر می‌گوید

            نکشیمون جومونگ.گودرت خالص.

            1. Randall sepector کاربر می‌گوید

              😐😐😐 ببخشید شما واقعا چند سالت شده ؟
              کتایه نیست برایم سواله

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                جناب رندال / بردیا / اقای سعادتی
                ببخشید من دخالت میکنم ولی واقعا بحث راجب مقاله مشکلی نداره اما تا جایی که به بحث بین کاربرا منجر نشه لطفا حرفایی که فکر میکنید ممکنه توهین به حساب بیاد نزنید .
                باز هم بابت دخالتم عذر خواهی میکنم فقط قصدم جلوگیری از بحث بین شما عزیزان بود .

                1. کاربر می‌گوید

                  بنده البته خب از طرف خودم بگم به هیچ وجه قصد بی اجترامی کنم.من این دورو بسیار دوست دارم و هم احترام زیادی براشون قائلم.راستش این خب میگم از طرف خودم حرف میزنم ولی از نظر من یه درگیری در حد درگیری چند تا دوسته.یعنی چی؟؟یعنی مثلا چندتا دوست تو کلللل روز ممکنه ده بار دعوا کنن ولی اصلا به دل نمیگیرن.(حالا نه که ما منو سعادتی و رندال دوست باشیما حالا البته منکه بذم نمیاد ولی در هر صورت)

  7. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    نمیدونم کدوم مقاله بود من همین بحث ثور و سوپرمن سینما رو وسط کشیدم و حسابی سرش بحث کردیم حتی من و استیو با کاربر بتمن چند نفر دیگه درگیری لفظی پیدا کردیم😂😂😂
    درکل خیلی هم مقاله خوبی بود هرچند نتیجش مشخص بود 👍👍👍👍👍

    1. کاربر می‌گوید

      آره،منم یادمه.

  8. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    اونطور که کریس همسورث گفته تو قسمت چهارم ثور حتی از اینم قراره قویتر بشه و خب چون قراره با ویلنی بجنگه که دست کمی از امثال تانوس و هلا یا سارتور نداره یعنی گور قصاب خدایان

    1. کاربر می‌گوید

      آره،و همینطور کریس گفته فیلمنامش بهترین فیلمانه ایه که تو این سالهای اخیر خونده(دقت گنین از اینفیتی وارو اندگیم زیاد نگذشته)تازه تایگاوایتیتی هم گفته میخوام دوبرابر بهتر از رگنارک بشه این فیلم

    2. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      باید قوی تر بشه تازه حالا فکرش بکنید شمشیر نکرو رو هم بگیره دستش دیگه ….

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        کاربر mhd.k
        نکرو سورد همراه با هلا بود و توی ازگارد نابود شد مگه اینکه مارول لخواد برش گردونه که فکر نکنم این کار رو به این زودی انجام بده

        1. Mhd.k
          Mhd.k کاربر می‌گوید

          ولی توی همیه تصویراش یه شمشیر سیاه دستش بود ب مولا باید بیارنش اصلا گور بدون اون جذابیتی نداره😩

  9. mister sinister کاربر می‌گوید

    تو سینما سوپرمنو به مشت و لگد و چند نوع لیزر چشمی محدود کردن

    در صورتی که سوپرمن با کف دستی زدن میتونه واقعیت رو بشکافه(کمیک the next)

    1. کاربر می‌گوید

      خب خودت بگو،میشه بیای تو فیلم چنین چیزی بیاری؟؟؟بعضیا انتظاراتشون خیلییی زیاده

      1. mister sinister کاربر می‌گوید

        نه انتظار ندارم
        ولی خیلیم پایین اوردنش

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          آوردنش که اوردن تو کدوم از این کمیک های تاپ سوپرمن موضوع قدرت بوده ؟ شماره کمیک بده

          1. Superman
            Superman کاربر می‌گوید

            جناب راندال بله قدرت چیز مهمی نیست

    2. کاربر می‌گوید

      جناب قاسمی خب در این صورت پس گور چطور هست؟؟یعنی میزنن کللل ارجین و قدرت گورو تغییر میدن؟؟فکر نکنم

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        بردیا
        چیز مهم اینه که شخصیت پردازی گور رو خراب نکنن شخصیت گور دراصل باید حالتی درام و احساسی و حتی دارک داشته باشه که من احتمال میدم بخش مهمی از بار دارک و احساسی فیلم مربوط به این شخصیت باشه
        درمورد قدرتا شاید به تقلید از کمیک گور از جسد هلا که شاید رو سیاره گور سقوط کرده باشه برداره
        یا کمی قضیه رو سیمبیوتی کنه بگه این سلاح مثلا یه سلاح زنده یا تاریکی زندست این احتمال از عکسایی که از کاستوم کریستین بیل سر فیلمبرداری گرفته شده بیشتر میشه چون با توجه به عکس اگه نکروسورد رو برتن کرده باشه مثل کمیک به صورت شنل براش در اومده

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          گور نقطه عطفی بود در ران جیسون ارون فکر نکنم واقعا مارول و دیزنی بخواد شبیه یک دلقکنتش

          1. Doctor strange
            Doctor strange کاربر می‌گوید

            از دیزنی که هر چیزی ازش بر میاد 😠

  10. ایران کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله از این مقاله باز هم بزارید

  11. Superman
    Superman کاربر می‌گوید

    بنده با نتیجه موافقم البته در سینما

  12. اريس کاربر می‌گوید

    عالي بود ممنون اقاي سعادتي

    1. کاربر می‌گوید

      اريس
      این مقاله بنده ننوشتم😅

  13. اريس کاربر می‌گوید

    قبلا ثور دربرابر اكوامن مقاله بدي بود ولي اين يكي عاليه

  14. اريس کاربر می‌گوید

    ببخشيد كينوشته

  15. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    با سلام.
    در نظرات دیدم که برخی از کاربران در مورد ایگدارسیل صحبت و گفت و گو داشتن. جا داره به این نکته اشاره کنم به صرف اینکه ما در هر یونیورس یک ایگدراسیل میبینیم نمیشه گفت هر یونیورس یک ایگدراسیل داره. چون اودین گفته ما فقط شاخه های درخت جهان رو میبینیم و ریشه های اون تمام زمان و تمام واقعیت ها رو در بر میگیره. در واقع بر طبق این فرضیه همه اینهایی که میبینین بخشی از ایگدراسیل هستند نه هر کدوم یک ایگدراسیل جدا. و اینکه بله در آرک های داستانی دست کم یک بار اشاره شده که بذر نیلگلن گیلبرگ (ازگاردیها بهش اینو میگن) یا همون بذر درخت جهان قراره مولتیورس بعدی رو شکل بده.
    اگه ادمین صلاح ببینه و البته کاربران مایل باشن یک مقاله در آینده مخصوص ایگدراسیل و شواهد و مدارک مولتیورس بودن یا نبودن اون نوشته میشه.

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      ابوالفضل
      ببین بحثش همیشه داغه پس بنویس 👍👍😉😉

    2. کاربر می‌گوید

      من مایلم

    3. hawkman کاربر می‌گوید

      من مستر سینیستر نیستم شخص جدیدی هستم دارم کامنت میدم اک دومشون نیستم.
      فقط جناب ایروانی
      چیزی به اسم ترو ایگدراسیل وجود داره که گفتن ایگدراسیل اصلیه
      اما تا بحال کسی این رو ندیده و تو کمیک هم بصورت رسمی عکسی ازش ندادن و بهش اشاره کردن.
      برا همین بیشتر ایگدراسیل هایی که اشخاص میدونن ایگدراسیل خود یونیورس هستش. و بهش اشاره نشده، پس ایگدراسیل اصلی متاورس کوانتومیه نه اینایی که در کمیک شخصیت ها بهش اشاره میکنن

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        در کدوم کمیک گفته شده ترو ایگدارسیل وجود داره ؟!!

        1. hawkman کاربر می‌گوید

          #رندال_اسپکتور
          دوست عزیز
          ترو ایگدراسیل در کمیک های کلاسیک ثور بود که بعد دیگه در کمیکها نیومد و عین شمشیر سوپرمن که در قلعه سوپرمن هستش اما در کمیک نیست قضیه تروایگدراسیل هم همینه و در کمیک حذف فیزیکی شده و فقط ایستراگ های غیرمستقیم ازش هست و اودین و ثور فیت مستقمیمی باهاش نداشتن و فیت های ثور و اودین با ایگدراسیل با همان ایگدراسیل یونیورسال یا ایگدراسیل نه قلمرو هستش.
          (همانطور که گفتم مثلا قضیه شاخ و برگ ایگدراسیل یه ایستراگ غیرمستقیم با ایگدراسیل ترو هستش اما در کمیک بطور واضح یا حتی تئوری اودین فیتی باهاش نداشته و فکر نمیکنم مارول بیاردش چون تو ازگارد تناقض ایجاد میشه و حتی در مفاهیمش

          #ابوالفضل_ایروانی

          شما شماره کمیک بده ما هممون بریم بخونیم تو کدوم کمیک گفته که بذر نیلگلن میخواد کازموس رو شکل بده

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            خب شما اگر زحمتی نیست لطف کنید شماره اون کمیک کلاسیک رو بدید اگر داخل ران والت سایمنسون باشه که چه عالی داستانش هم خوبه مطمئنا

            1. King Venom
              King Venom کاربر می‌گوید

              خب من حوصله توضیح دادن ندارم ولی لینک زیر مفصل راجب درخت جهان نسخه های مولتیورسال یا یانیورسالش توضیح داده اگه قانع کننده بود که هیچی اگه نبود دلیل بیارین
              https://fictionaldebates.quora.com/MINI-DEBATE-YGGDRASIL-IS-THE-MULTIVERSE-1

              1. hawkman کاربر می‌گوید

                دقت بکن دوست من
                تو سکشن ۲ که توضیح میداد
                درباره اودین میگفت که چشمش رو فدا کرد تا از ایگدراسیل اطلاعات بدست بیاره. گفت ایگدراسیل یونیورسال نوک کوه یخه
                و اون زیر هم در تفسیر حرف بالدر و اودین گفت که ترکیب همشون میره ایگدراسیل مالتیورسال که در تعریف ال اوینگ و اروین سولاردانگ جدیدا به ماهیت متاورس تغییر کرده و دارای ابعاد کوانتومی .
                البته من به شخصه متاورسالیش رو تا حدی قبول نمودم اما واقعا ابعاد کوانتومیش رو نه چون توی ران ال اوینگ که گفت تا حدودی مبهم شده و تبدیل به تئوری شده.
                و در آخر هم گفت که اودین و دیگران فقط اطلاعات و آگاهی درباره ایگدراسیل متاورسی دارن و تا حالا ندیدنش

                1. King Venom
                  King Venom کاربر می‌گوید

                  همچنین راجب اون قسمت بذر درخت هم یه سری مطالب رو گفته و گفته که این بذر توسط موجودیت خداوند متعال «All-God» خلق شده که احتمالا داره به والای همگان اشاره میکنه یا شایدم فیرست فیرمیمنت!! پس اونجا تاکید داره که این بذر به کازموس بعدی مربوطه.
                  همونطور که گفتی اودین اطلاعات و اگاهی نسبت به ایگدراسیل داره که احتمال خیلی زیاد به پیوندش با این درخت مربوطه چون ما میدونیم که منبع اصلی اودین فورس درخت ایگدراسیل هست حتی یکی مثل دکتر استرنج با در دست گرفتن تیکه ای ناچیز از درخت به اسم عصای ایگدراسیل به اودین فورس دسترسی پیدا کرد که باعث شد بعدا به یکی از اهداف دونالد بلیک تبدیل بشه
                  درکل قطعا ایگدراسیل مولتیورسال وجود داره و احتمالا یه چیز درحد ابدیت مولتیورس هست که هرکسی توانایی دیدنش رو نداره و احتمالا اونقدر پیچیده و درهم تنیدست که کل خلقت رو پوشش داده

                  1. hawkman کاربر می‌گوید

                    بله قبول دارم

              2. Reza
                Reza کاربر می‌گوید

                کینگ ونوم
                سلام دوست عزیز ما مایل هستیم با شما کمی راجب این قضیه ایگدراسیل صحبت کنیم لطفاً اگر مایلی به این آیدی پیام بده در غیر این صورت هیچ (هیچ بی احترامی قرار نیست به شما بشه).
                @Jio_Graze

                1. admin
                  admin کاربر می‌گوید

                  😑😑😑
                  ولی من هر جور فک میکنم این عکس پروفایلتو یجا دیدم. 😑

                  1. Randall sepector کاربر می‌گوید

                    بله این عکس پروفایل اکثر برای گیف ها و استیکر هایی استفاده می شود که حاویه
                    ( نخوندم نشنیدم نکردم ندیدم و …. است که نشانه گنگ بودنه )
                    و در میم ها بعد از دکتر استاپ پر استفاده ترین میم هست گرچه برخی از نوجوانان برای کول و باحال بودن و نشان دادن اینکه خیلی بامزه و شاخ هستند از استیکر های این شخصیت استفاده میکنند

                    1. Reza
                      Reza کاربر می‌گوید

                      حاجی خیلی اطلاعاتت از این میما زیاده آفرین آفرین 👏👍

                    2. Randall sepector کاربر می‌گوید

                      ه

              3. Randall sepector کاربر می‌گوید

                میشه شماره کمیکی که گفته ترو ایگدارسیل وجود دارد بدید ؟

          2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

            Hawkman
            اجازه بدین کمیکش رو پیدا کنم بعد شماره و مشخصاتشو بهتون عرض میکنم،

          3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

            Hawkman
            اجازه بدین کمیکش رو پیدا کنم بعد شماره و مشخصاتشو بهتون عرض میکنم.

  16. DEADLIDEVIL
    DEADLIDEVIL کاربر می‌گوید

    سلام دوستان من با مقاله تا حدی موافقم اما این مقاله مشکلاتی داشت در مورد صلاح از نظر من قدرتمندترین‌حضور ثور در اونجرز اینفینیتی وار بوده و اونجا تنها استورم بریکل رو در اختیار داشت و اگر اند گیم رو در نظر بگیریم قدرت خود ثور تحلیل رفته است که حتی با کمک ایرون من و کپ آمریکا تانوس بدون دستکش رو هم نتونست بزنه حالا انتخاب با خودتون در مورد استقامت باید بگم تنها کمی از قدرت ستاره نترونی به ثور خورده چون اگر کل قدرتش به ثور برخورد میکرد ستاره ای باغی نمی موند در صورتی که اگر ثور دریچه را باز نگه میداشت هنوز کلی نیرو داشت پس تنها بخش کوچکی از اون به ثور خورد در مورد سنگ قدرت هم باید بگم تانوس اونجا نمی خواست ثور رو بکشه تنها میخواست از لوکی حرف بکشه در ضمن اگر با برخورد به هر چیزی اون رو نابود میکنه پس چطور در نگهبانان کهکشان یک چطور استار لورد و گامورا و راکون قدرتش رو مهار کردن و تانوس هم خیلی جاها تانوس اون رو استفاده کرد اما پرت شدن و آسیب دیدن اما نمردن اما از نظر من تا حدودی با هم برابرند اما با سرعت سوپرمن خیلی چیز ها عوض میشه چون سوپرمن میتونه از ضربات ثور جا خالی بده و ..‌. لطفاً نگید ثور افراد با بالا تر از سرعت نور رو ببین و سرعت داره چون تو فیلم تا حالا چیزی نشون داده نشده پس در نظر نمیگیریم

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      DEADLIDEVIL
      من اشکالی که به بخش سلاح وارد کردین رو دقیق متوجه نشدم. یعنی میگین امتیاز سلاح باید به سوپرمن میرسید؟!؟! اگه مقدوره واضحتر توضیح بدین که دقیقا با کدام قسما توضیحات بخش سلاح مخالفین و چرا؟!
      در مورد ستاره نوترونی بله کل انرژی اون ستاره بهش برخورد نکرد منظور ما از کل انرژی در واقع کل انرژی ای بود که در هر لحظه از خودش ساطع میکرد.! وگرنه نابودی یک ستاره نوترونی یک ابرنواختر کیهانی ایجاد میکنه و میتونه روی یک کهکشان کامل اثر بگذاره و یک کهکشان کامل رو نابود کنه.!! طبیعتا چنین نیرویی در خیال و وهم هم قابل قیاس با بمب اتمی که تا به حال به دست بشر ساخته شده نیست. البته اینو بگم که انرژی پنج دقیقه یک ستاره نوترونی میتونه یک سیاره مثل زمین رو نابود کنه.!! امیدوارم متوجه شده باشین.
      در مورد سنگ قدرت، خب خیلی واضح و سادس اولا که بله تانوس دقیقا میدونست که ثور همچین مقاومتی رو در برابر انرژی این سنگ داره برای همین تصمیم گرفت اینکار رو انجام بده تا در اون مدت لوکی رو تحت فشار قرار بده که جوابم داد. دوما استارلرد اون موقع که سنگ قدرت رو در دست گرفت ژن سیلیستیالی ایگو در وجودش بود. اگه فیلم محافظین کهکشان ۲ رو دیده باشین میدونین ایگو کیه. و تازه با وجود اون ژن اگه سنگ مدت بیشتری در دستش میموند نابودش میکرد. خب مقدار کمی از این انرژی هم به سایر اعضا رسید از طریق استار لرد اما مقدار خیلی خیلی کمیش چون در اصل سنگ در دست استارلرد بود و بیشتر انرژیش رو اون متحمل شد. اما موضوع تانوس خب خود تانوس هم مقاومت بسیار بسیار بالایی داره و طبیعیه که بتونه حداقل برای مدتی سنگ قدرت رو در دست بگیره. اگه اون لحظاتی رو میگین که یک انرژی ازش به سمت آیرون من و چندتا دیگه شلیک کرد که باید بگم اون فقط یک انرژی پرتاب شده از سنگ قدرت بود و تماس مستقیم با قدرت کامل نبود. بله اگه انرژیش به یک انسان عادی هم بخوره ممکنه اون انسان زنده بمونه ولی اگه به صورت ملموس باهاش تماس پیدا کنه احتمالا چیزی از بدنش باقی نمونه.
      بله سرعت سوپرمن خیلی کلیدیه امتیاز سرعت هم در مقاله به سوپرمن رسیده اما ثور هم سرعت واکنش بسیار بالایی داره حداقل یکی دو بار به گلوله واکنش نشان داده و همچنین به حمله کوئیک سیلور هم تقریبا واکنش داد در یک صحنه دیگه هم وقتی کوئیک سیلور در حال حرکت بود شخصیت ها ثابت بودن ولی ثور یکمی حرکت میکرد اگه خیلی با دقت ببینین. چند باری هم به نکروسورد های هلا واکنش نشان داد که سرعتشون دست کم اندازه تیرکمان و اینا بود و بله در حقیقت تمام اینها سرعت واکنش ثور را میرسونه. اینا رو گفتم چون گفتین در فیلم ها تا حالا چیزی نشون نداده.

      1. DEADLIDEVIL
        DEADLIDEVIL کاربر می‌گوید

        ابوالفضل ایروانی
        منظور من این بود که در مورد سلاح ثور نمیتونه هو میولنیر هم استورم بریکل رو داشته باشه چون در اینفینیتی وار تنها استورم بریکل رو داشته مگر اینکه بخواهیم اند گیم رو در نظر بگیریم که فکر نمیکنم زیاد جلوی سوپرمن دوام بیاره در. در مورد سنگ قدرت هم باید بگم که هیچ جا نشون داده نشد که سنگ با برخورد به افراد قدرتمند و پر دوام مثل سوپرمن و ثور نابودشون نکرده و صرفا افرادی ضعیف و و فانی رو نابود کرده (البته نا گفته نماند که با برخورد به ایرون من هم اتفاقی نیفتاد.)ستاره نترونی رو درست میگید و به هر حال شاهکار قدرتمندی هست اما باز هم دلیلی نیست که بگیم با برخورد چند دقیقه نیروش زمین نابود میشه.و درضمن من میخوام این حرف که سوپرمن با بمب اتم کارش تموم رو تا حدودی اشتباه بدونم چون نظریه ای وجود داره که اونجا دومز دی قدرت سوپرمن رو جذب کرد چون دومز دی از جذب کردن انرژی بدش نمیومد و تو فیلم نشون داده شد که وقتی تا حدی اسیب میدید قدرت چیزی که بهش برخورد میکرد رو جذب میکرد و وقتی اون انفجار اتفاق افتاد سوپرمن با دومز دی در تماس بود و میتونه به غیر از قدرت بمب اتم قدرت سوپرمن هم جذب کرده باشه چون بعد از اون هم دومز دی قدرت های سوپرمن رو مثل لیزر و پرواز رو داشت و چرا باید یک بمب اتم همچین اثری رو سوپرمن داشته باشه که حتی یک قطره خون از دماغ سوپرمن نیومد و انگار یک تیکه پوست و استخوان شده بود و درونش خالی از ماهیچه و انرژی فکر نیکنم بمب اتم همچین تاثیری داشته باشه. در مورد سرعت باید بگم کوییک سیلور رو حتی ادم های عادی هم میتونستن ببینن البته ردی که به جا میذاشت نه خودش رو ثور هم میتونه به اون واکنش نشون داده باشه یا اگر غیر این بوده تنها یک لحظه واکنش نشون داده و این یک لحظه ها جلوی سوپرمن که سرعتش از کویک سیلور هم بیشتر تاثیر زیادی نداره. اما منم نمیگم سوپرمن با محرک سرعت و زور میتونه برنده این نبرد باشه چون هر دو شان همیشه چیزی برای رو کردن دارن.و از نظر من این دو تقریباً برابرند.

        1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

          عزیز من سوپرمن در اون صحنه برای مدتی جلوی نور خورشید بود و تونست خودش و شارژ کنه و گرنه سوپرمن مرده بود چون خورشید شارژش کرد دوباره به زندگی بر گشت و گرنه بمب اتم کشتش چی میگی برای خودت اگر سوپرمن جای ثور بود و داشت نیروی ستاره نوترونی رو تحمل میکرد در عرض ۲ دقیقه پودر میشد بله با خوردن چند دقیقه از نیروی ستاره نوترونی به راحتی می‌تونه کره ی زمین و سایارات اطراف اون رو نابود کنه در ضمن برای اینکه بهونه الکی نیاری ثور ۶ الی ۷ دقیقه تونست نیروی ستاره نوترونی رو تحمل کنه

  17. Marvel and DC fan کاربر می‌گوید

    تو دوام برای سوپرمن با اینکه فن ثورم ولی یادتون رفت بگید تبر استفن بولف وقتی خورد بهش هیچیش نشد و آره دوام تو سینما واقعا ثور تونست در برابر یک ستاره نوترونی مقاومت کنه سوپرمن در برابر بمب اتم مرد بدبخت فقط بخاطر خورشید سریع خوب شد

    1. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      بله ذکر اون نکته (تاثیر نداشتن تبر استپن ولف) فراموش شد که خب کاربران تیز بینی مثل شما در این سایت زیادن در بخش نظرات عنوان کنن این نکات رو. مرسی. البته به این نکته دقت کنین که تبر استپن ولف از نظر قدرتی و دوام اصلا قابل قیاس با استورم بریکر نیست.

  18. Goku
    Goku کاربر می‌گوید

    من این مقاله رو قبول ندارم چون نویسنده ثور فن هستش😡

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      😢😢😢 واییی خواهشا قبول داشته باشید
      من واقعا از ایموجی 😡 ترسیدم

      1. Goku کاربر می‌گوید

        ترسیدی که ترسیدی

    2. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      اتفاقا اگه میگفتن سوپرمن برندست صد تا ادم میرختن میگفتن طرف دیسی فن یا سوپرمن فنه؟؟؟؟
      خب دلیلتو بگو که سوپرمن دیگه چه کارایی میتونه بکنه که اونو برنده کنه؟؟؟؟

      1. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        میتونه سلاح ثور رو ازش بگیره، همون جور که تانوس گرفت و علیه خودش استفاده کرد.

        1. کاربر می‌گوید

          نوب

          1. Goku
            Goku کاربر می‌گوید

            باشه تو راست میگی😂😅😆🤣

        2. God Venom کاربر می‌گوید

          ثور اونجا رو فرم نبود و بخاطر همین رو سلاحش کنترل کافی نداشت ، شما حساب کن علاوه بر استورم بریکر ، میولنیر رو هم همراش داشت ولی بازم چون به اندازه کافی روشون کنترل نداشت نمیتونست مث اینفینیتی وار با تانوس بجنگه ، شما نگاه کن که ثور چطور توی اون فیلم با قدرت استورم بریکر رو پرتاب میکرد و دوباره باقدرت برش میگردوند!!

          1. Goku کاربر می‌گوید

            چرا داری چرت میگی؟! رو فرم نبودن ثور چه ربطی به کنترل سلاحش داره😐 بعد تانوس میتونه سلاح ثور رو برداره

            1. God Venom کاربر می‌گوید

              خیلیم ربط داره ، وقتی تانوس تبرو ازش گرفت که که ثور کلی کتک خورده بود!! و دلیل کتک خوردنشم رو فرم نبودنشه!!! پس سوپرمن باید نصف قدرتشو فقط برای اینکه تبر به دست ثور برنگرده استفاده کنه و تازه این واقعیت که ثور بدون استورم بریکر میتونه رعد و برق شلیک کنه روهم بزار روش!!!

              1. Goku کاربر می‌گوید

                خوب بله این موضوع که ثور بدون استورم بریکر میتونه صاعقه شلیک کنه کاملا درست میگید این موضوع توی رگناروک مشخص شد. اما صاعقه ثور مگه چقدر میتونه نبرد رو تعقیر بده از طرفی هم سوپرمن قرار نیست بزاره بهش برخورد کنه با سرعتی که داره میتونه به خوبی واکنش نشون بده.

        3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          گوکو
          آره میتونه بگیره یعنی این امکان وجود داره
          ولی یادتون نره سوپرمن در استفاده از سلاح اصلا خبره نیست بر خلاف تانوس که سالها در سراسر کهکشانها جنگیده و در ضمن ثور اونجا وضعیت خوبی نداشت وگرنه احتمالا به این راحتی تانوس نمیتونست این حرکت رو انجام بده.

  19. اريس کاربر می‌گوید

    اگه از بايفراست استفاده كنه و او رو ببره يك جايي بدونه خورشيد

    1. Goku
      Goku کاربر می‌گوید

      ثور فرق گلابی با سیب رو نمیتونه تشخیص بده، بعد میخواد از کجا بفهمه سوپرمن از خورشید قدرت میگیره😐 بعد سوپرمن انقدر سریع هستش که به ثور اجازه فکر کردن هم نمیده(البته اگه واقعا جدی مبارزه کنه)

  20. اريس کاربر می‌گوید

    ثور با مهارت مبارزش زمين گيرش ميكنه بعد با تبر تيكه تيكه ميكنتش

  21. اريس کاربر می‌گوید

    ثور تونست يك استراتژي بكشه تا به ازگارد برسه اون وقت سوپرمن به قدرتاش تكيه ميكنه

  22. کاربر می‌گوید

    سوپرمن تو کمیک ثور رو میزنه، ثور سینما سوپرمن اروورس رو می زنه ، نسخه هنری کویلش رو هم نابود می کنه ، تو کمیک یقین دارم که سوپرمن برندست، کلا مقایسه این دو اشتباهه ، یه یارویی مثل ثور سینما رو باید با واندروومن کمیک مقایسه کرد ( که در هر حال مساویه) ، سوپرمن کمیک رو هم با ویژن سینما (سوپرمن برندست)

    1. Goku کاربر می‌گوید

      ثور سینما رو با واندروومن کمیک ؟؟؟!!!!؟!😂واندروومن در کمیک باید با ثور در کمیک مقایسه بشه نه سینما😂ثور سینما جلوی واندروومن کمیک شانسی نداره.

  23. کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود با نتیجه موافقم کسی هالکو بدون پتک بزنه یا در مقابل سنگ قدرت مقاومت کنه قطعا با استورم بیکر میتونه سوپرمنو بزنه
    کاش واسه بقه هم از این مقاله ها بنویسید

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اها 😂

  24. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    خب کاملا مخالفم
    هیچ کاری به فیت ها ندارم و فقط با یه منطق ساده قضیه رو به نفع سوپرمن دی سی ای یو تموم میکنم
    ثور با استورم بریکر تازه به پای تانوس رسید
    و فرا تر از اون
    تانوس هم از دومزدی بی وی اس ضعیفتره
    واندروومن هم دست دومزدی رو کات کرد
    و ثور هم نهایتا با استورم بریکر میتونه همینکارو کنه یعنی قطع کردن دست دومزدی
    واندروومن هم یه فایت برابر با استپن ولف داشت
    و این یعنی ثور با استورم بریکر تازه هم رده استپن ولف میشه
    حالا سوپرمن به راحتی دهن استپن ولف رو سرویس کرد تو اسنایدرکات
    این یعنی
    سوپرمن » استپن ولف = واندروومن = فیت قطع کردن دست دومزدی
    خود دومزدی از ثور با استورم بریکر قویتره
    بهترین فیتی که از استورم بریکر دیدیم زدن ارتش تانوس با یه تاندربولت بود
    که بخش ناچیزی از واکاندا بود
    که اون منطقه فاینال فایت اینفینیتی وار در واکاندا که ثور واردش شد نهایتا برابر با مساحت منطقه فاینال فایت بی وی اس بود
    دومزدی هم با بلستش بخش اعظمی ازش رو با خاک یکسان کرد
    این یعنی:
    گادبلست ثور و استورم بریکر و همه چیزش رو هم = انفجار دومزدی
    فیت بهتری از استورم بریکر ندیدیم که بخواد بالاتر از انفجار دومزدی ببرتش
    انفجار دومزدی هم چندمتری سوپرمن رو پرت کرد
    و استورم بریکر و گادبلست ثور که تو قسمت سوم دیدیم هیچ اثری رو سوپرمن ندارند
    فیت ستاره نوترونی هم تاثر آنچنانی در نبرد نداره
    فقط فیت دوام ایناست
    دیگه ثور فول پاور با استورم بریکر و همه چیزش تو اینفینیتی وار نهایتا درحد انفجار دومزدی که واندروومن دستش رو قطع کرد و همین دایانا برابری کرد با استپن ولف و سوپرمن هم استپن ولف رو سرویس کرد
    هیچ بحثی نمیمونه
    ثور در گودرتمندترین حالتش یعنی اینفینیتی وار درحد انفجار دومزدی که طبق عبارت بالا :
    سوپرمن » استپن ولف = واندروومن = دومزدی= ثور اینفینیتی وار

    1. کاربر می‌گوید

      اصا چه ربطی به دومزدی داره ثور تو اینفینی وار داشت تانوس رو میکشت استورم بیکری که از انرژی سنگ های بی نهایت گذشته و تونست سینه تانوس رو بشکافه نمیتونه به سوپرمن اسیب بزنه ؟ خودت میگی ثور اینفینی وار اندازه تانوس قدرت داره و خب تانوس از استن ولف بسیار قویتره و رو چه حسابی میگی دومزدی از تانوس فراتره ؟ چون یه انفجار درست کرد که سوپرمن پرت شد ؟ تانوس با بمب به دومزدی حمله نمیکنه اصلا که دومزدی انرژیش رو جذب کنه.
      و اگه ثور نمیرسید واکاندا نابود میشد! ثور اینفینی وار نبرد اسونی نداره ولی برنده میشه.

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      برادر من ثور با استورم بریکر دست دومزدی رو قطع نمیکنه کلا سرشو قطع میکنه با یه ضربه!!! قدرت تبر استپن ولف اصلا قابل مقایسه با تبر خداگونه ای که از ستاره نوترونی برای مقابله با سنگ های بینهایت خلق شده نیست!!! (و قدرت واقعی سنگ ها هم انشالله تو وات ایف مشاهده فرمودید!) طبق چیزایی که تا حالا از ثور دیدیم اون چند پله قویتر از واندروومنه دیگه قدرت سلاح هاشم که نگم!! و احتمال صد درصدی این قدرت تو فیلم بعدی ثور به اوج خودش میرسه!!!

      1. Goku کاربر می‌گوید

        همون ضربه هم که به تانوس زد با غافلگیری بود چون تانوس فکر میکرد ثور توی فضا گشته شده اصلا انتظار این رو نداشت که با یه سلاح قوی برگشته باشه. وگرنه کسی که توی ۱۰ ثانیه هالک رو از پا در بیاره به این راحتی ها از ثور شکست نمیخوره اونم با دستکش ابدیت.
        بعد این حرف که ثور دومزدی رو با یه ضربه شکست میده رو میزارم در حد شوخی

        1. God Venom کاربر می‌گوید

          ولی باز تانوس توی اون لحظه از قدرت هر شش سنگ استفاده کرد!! ولی نتونست جلوی استورم بریکر رو بگیره که هیچ چیزو جز قدرت و کشندگی دیوانه وار استورم بریکر رو به ما نمیگه (یعنی این تبر میتونه قدرتی به اندازه سنگ هارو تحمل کنه) !! همچنین اگه به رگناروک مراجعه فرمایید میبینید که وقتی ثور قدرت درونیش رو کشف کرد تونست همونجوری هالکو بزاره تو آفساید و وقتی که میخواست بره تا کارشو تموم کنه بهش شوک دادن!!! (تو کمیک هم سابقه داشته که ثور رو با این شوک ها اسیر کنن) و همچنین این واقعیت که ثور معمولی که فقط میولنیر داره اونقدر قوی هست که تونست دست اولتران بینهایت رو قطع کنه!! پس زدن دومزدی با یه حرکت استورم بریکر بیشتر از شوخی یه نتیجه گیری صریح و واضحه (البته با استفاده از غافلگیی و وقتی فرصتشو بدست بیاره ولی اگه رودرو باشه بیشتر طول میکشه ولی باز راحت تر از سوپرمن سرشو میزاره رو سینش)

          1. Goku کاربر می‌گوید

            خوب اول از کجا میدونی اگه مبارزه ادامه داشت و به ثور شوک وارد نمی‌کردند میتونست کار هالک رو تموم کنه بعدش هالک نسبط به ثور خیلی ضعیف تر شده.
            اینکه میگی ثور راحت تر از سوپرمن سر دومزدی رو میزاره روی سینش خوب یه حرف بی اساسه؟! در ضمن خود سوپرمن هم این وسط کشته شد انوم در حالی که نیزه کریپتونی رو داشت و بتمن هم با گلوله های گریپتونی دومزدی رو ضعیف کرد و واندرومن هم بود. و اگه کریپتونایت نبود نمیتونستن دومزدی رو شکست بدن. این موضوع که یک ضربه دومزدی که به سینه سوپرمن زد و انو کشت به ثور بخوره چی میشه.(آیا این درسته که منم بگم میتونه با یک ضربه ثور رو بکشه😐) بعد دومزدی قدرت زود درمانی هم داره تا حدودی.

        2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          گوکو
          اتفاقا تانوس باید میدونست ثور به این راحتیا و در فضا نمیمیره و تازه وقتی صاعقه بهش خورد احتمالا فهمیده بود که این ثور هست.
          شاید چیزی که تانوس فکر نمیکرد این بود که ثور با یک سلاح قدرتمند برگشته باشه. بله تانوس غافلگیر شد اما بازم در یک نبرد بدون سنگ ها نمیتونست جلوی ثور با اون قدرت مقاومت زیادی داشته باشه. و اینکه اگه اینجوری قضاوت کنیم میتونیم بگیم اره استپن ولف هم سوپرمن رو نمیشناخت و غافلگیر شد.

    3. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

      دارک نایت
      شما باید اول ادعا هایی که دارید رو بتونید ثابت کنید که اگه نتونید میشه نظر شخصی شما
      من ثابت میکنم که ادعا های شما غلطه،
      اولا بر چه اساسی ثور با استورم بریکر تازه به پای تانوس رسید؟!؟! ثور با استورم بریکر (خودش به تنهایی) توانست تانوس با ۶ سنگ بینهایت رو در عرض چند ثانیه شکست بده. بعد شما میگید با تانوس برابره؟! اگه ثور حالت اند گیم رو میگید که آره منم به شخصه معتقدم سوپرمن لیگ عدالت زک اسنایدر به راحتی شکستش میده چون ثور هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی وضعیت به شدت بدی داشت.
      تانوس از دومزدی ضعیفتره؟! شما میتونید این ادعا رو ثابت کنید؟ بعدشم چه ربطی داره اصلا؟! البته من نظرم اینکه تانوس بدون سلاح در نبرد رو در رو شاید از دومزدی شکست بخوره (شاید) اما اگه اون شمشیرش در اند گیم رو داشته باشه دومزدی رو مثله مثله میکنه. نبرد همه جانبه هم باشه که تانوس فرقه سیاه و چندتا سپاه خیلی بزرگ و کلی تجهیزات داره که دیگه نیاز به توضیح نداره … .
      حالا در ادامه هم که شما چندتا جمله نوشتید و چندتا نتیجه گرفتید که من کاری با نظر شخصی شما ندارم ولی اشکالات اساسی به تقریبا همه این گزاره ها و جمله هایی که گفتید وارد هست.
      تانوس با اون شمشیر دو لبه اش به مراتب از استپن ولف شانس بیشتری برای پیروزی داره. بازم میگم این مورد مقایسه تانوس با دومزدی و استپن ولف مبحث جدایی هست که نمیشه وارد این بحثش کرد و وسط این موضوع بهش پرداخت.
      نکته دیگه اینکه شما یکی دیگه رو وارد این معادله کردی واندروومن. اصلا من نمیدونم نبرد سوپرمن و ثور چه ربطی به نبرد واندروومن و دومزدی و واندروومن و استپن ولف داره؟!؟ حالا هرچی بگذریم.
      یه چیز دیگه، سوپرمن به تنهایی استپن ولف رو شکست نداد بلکه با کمک آکوامن و واندروومن شکستش داد. تازه کلی هم طول کشید اما ثور به تنهایی تانوس با شش سنگ بینهایت رو شکست داد (فقط در عرض چند ثانیه). اینجا اگه بخوام طبق روش خودتون نتیجه گیری کنم:
      تانوس با شش سنگ بینهایت >>> استپن ولف
      سوپرمن+آکوامن+واندروومن >> استپن ولف
      ثور به تنهایی >>>> تانوس با شش سنگ بینهایت
      در نتیجه ثور >>>>>>>> سوپرمن
      البته اینو بگم که من اینجور نتیجه گیری ها رو اصلا قبول ندارم ولی حالا صرفا خواستم یاداوری کرده باشم به روش شما اینجوری هم میشه نتیجه گرفت.
      دومزدی از ثور قویتره؟!؟!؟!؟ اگه نظر شخصی شماست که هیچ اما اگه فکر میکنید واقعا اینطوره آیا دلیلی هم دارید براش؟!؟!
      بعدشم بزرگترین فیت استورم بریکر زدن ارتش تانوس نیست بلکه مقاومت در برابر قدرت و انرژی شش سنگ بینهایت هم که فکر نکنم لازم باشه قدرت شش تا سنگ رو اینجا توضیح بدهم. هرچند همون شکست دادن سپاه تانوس هم اصلا و ابدا کم چیزی نیست و همونا خیلی با افراد استپن ولف فرق داشتن و به نظرم قدرت و دوامشون بالاتر بود به طوری که حتی با یکی دو تا گلوله هم متوقف نمیشدن تنها برتری افراد استپن ولف (اونم تازه بخشیشون) توانایی پرواز بود. البته الان نمیخوام وارد بحث مقایسه افراد تانوس با استپن ولف بشم چون زیاد ربطی هم به بحث نداره.
      خود ثور در برابر یک ستاره نوترونی مقاومت کرد که میلیون ها بار از بمب اتم بزرگتره. و چند دقیقه هم در برابر سنگ بینهایت قدرت که قبلا در فیلم محافظین کهکشان دیدیم اونم با یک لمس یک سیاره حاوی یک تمدن بزرگ رو با خاک یکسان کرد.
      مساحت ها رو هم اشتباه محاسبه کردین ولی اصلا گیریم درست شما به این نکته توجه کن اگه ثور میخواست گل قدرت رو آزاد کنه ممکن بود به اطرافیانش هم صدمه بزنه که خیلیاشون متحد ثور بودن ولی دومزدی علی القاعده هیچی براش مهم نبود.
      نکته دیگه ای بود بعدا عرض میکنم.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        بنظرم یکی باید ادعاهای شما رو ثابت کنه

        برادر. من

        تانوس هیچی حواسش نبود ثور اتک کرد

        دوما اینکه

        خود دومزدی تانوس بدون دستکش

        با اختلاف قدرتمندترع

        این با سوپرمن فایت داد که به مراتب از تانوس قدرتمندتره

        و اینکه تانوس اندگیم اینفینیتی نداریم

        تانوس بدون دستکش تانوس بدون دستکشه

        و اینکه مطمئنی اسنایدرکات دیدب؟

        به کمک آکوامن؟

        یارو استپن

        تبرش رو کوبوند به کتف سوپ از جاش تکون نخورد

        بعد با هیت ویژن استپن ولف رو….

        بگذریم

        بعدش هم

        دومزدی و ثور بحثش جداست

        کامل هم بحثش جداست

        و اینکه

        گفتین چرا دارم دومزدی و استپن اینارو با تانوس اینا مقایسه میکنم؟ چون فیتای این دوتان

        و اینکه اگر اون اونکارو میکرد و این اینکارو میکرد نیست

        اگه میخواست کل قدرت رو ازاد کنه نداریم

        فیت استورم بریکر هم مقاومت جلو سنگا؟😐

        یارو ارتش تانوس رو پوکوند که بهترین فیتش بود

        حتی از زدن کله تانوس بدبخت بیچاره ناراحت اندگیم هم بهتر بود

        1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          نسخه مورد نظر مقاله ثور اینفینیتی وار هستش و اینکه فیت استورم بیکر در برابر انرژی ساطع شده از شش سنگ مشکلش چیه ؟ اونم وقتی که فقط یه اشعه ساده از سنگ ذهن تانوس رو مثل خیار نصف میکنه ؟ فک نکنم یه ضربه سوپرمن قویتر از یک لمس ساده سنگ قدرت باشه اونم زمانی که این سنگ با یه ضربه ساده کل زمین و تمدن بشریت رو به فنا میده ولی ثور جلوی اون مقاومت میکنه .

          1. Goku کاربر می‌گوید

            شما دارید از انیمیشن مثال می‌زنید و میگید این سنگ مثل خیار تانوس رو نصف میکنه!!!!!!!!😐😐😐چرا از عصر التران مثال نمیزنید که التران هم زمان هم جلوی سنگ ذهن مقاومت میکرد هم صاعقه ثور و اشعه زره استارک. خوب الان یعنی التران از تانوس مقاومت بیشتری داره🙂بعد دوام سوپرمن هم از تانوس بیشتره توی سینما که انجوره چون تانوس توی تایتان وقتی داشت با محافظان کهکشان و بعضی از انتقامجویان مبارزه میکرد توسط زره جدیدی که تونی استارک ساخته بود زخمی شد.
            بعد سوپرمن قرار نیست وایسته که ثور با استورم بریکر به اون ضربه بزنه خوب واکنش نشون میده و مطمعنا به این فکر هم میوفته که استورم بریکر رو از ثور بگیره و سوپرمن میتونه انو بلند کنه، بعد صاعقه ثور هم فکر نکنم تاثیر چندانی روی سوپرمن داشته باشه، البته صاعقه یک امتیاز بزرگ برای ثوره اما جلوی سوپرمن فکر نکنم خیلی تاثیر آنچنانی بزاره.

        2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          در تلگرام توضیح دادم.
          آقای قاسمی
          احسنت، من چند نکته دیگه رو هم اضافه کنم
          در فیلم محافظین کهکشان اشاره شد که سنگ بینهایت قدرت قبلا با یک لمس ساده یک سیاره حاوی تمدنی بزرگ رو به کلی از بین برده و ثور چند دقیقه در برابر لمس مستقیم این قدرت مقاومت کرد. بعضیا میگن خب آیرون من هم با زرهش مقاومت کرده که باید بگم اولا آیرون من به طور مستقیم با سنگ بینهایت قدرت برخوردی نداشته یک سری تانوس با انرژی پرتابه از این سنگ بهش حمله کرد که انرژی پرتاب شده از اون هم با لمس مستقیمش قابل قیاس نیست یک بار هم قدرتش رو به واسطه دستکش تحمل کرد که البته متاسفانه بعد بشکن هم مرد.
          حتی دیدیم که کاپیتان مارول آسیب ناپذیر هم با یک ضربه ساده از سنگ قدرت چند دقیقه ای از میدان نبرد ناک اوت شد. میدان آینه دکتر استرنج هم اگه اشتباه نکنم توسط انرژی سنگ قدرت تخریب و شکسته شد (البته این یکی رو دقیق در خاطرم نیست)
          در ضمن در فیلم ثور: دنیای تاریک هم دیدیم ثور چند مرتبه در برابر انرژی و قدرت ایثر (سنگ بینهایت حقیقت) مقاومت کرد و آسیب قابل توجهی ندید.

  25. عجیب کاربر می‌گوید

    دوستان من با مقاله کامل مخالفم جنگ ثور و سوپرمنه با متحدین چه کار دارید؟؟؟اون جوری دیگه جنگ ثور و سوپرمن نیست میشه انتقام جویان در برابر لیگ عدالت.بعد کی گفته ثور برنده هست؟؟؟؟یک دلیل میارم برای برنده شدن سوپرمن:آیا به نظر شما کاربران ثور در سینما می‌تونه واندرومن،آکوامن،سایبورگ و فلش رو باهم بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

      آره اگر ثور مثل سوپرمن دیوانه بشه می‌تونه هم زمان شکستشون بده چون سوپرمن وقتی اومد مقابل لیگ عدالت دیوانه شده بود.

    2. Punisher
      Punisher کاربر می‌گوید

      کاربر عجیب
      آره اگه همه متحدین هر دو دخالت کنن دیگه مثلا میشه جنگ لیگ عدالت و انتقام جویان ولی خب ممکنه همشون دخالت نکنن فقط یک یا دو نفر از این طرف و یکی دو نفر هم از طرف مقابل دخالت کنه. به هر صورت متحدین میتونن در نبرد تاثیر داشته باشن به همین خاطر برسی شدن.
      در مورد سوال آخرتون هم بله، به نظر من ثور جنگ بینهایت قطعا میتونه اینایی که گفتین رو راحت شکست بده. شاید فقط فلش رو به خاطر سرعتش نتونه که همون فلش هم فکر نکنم بتونه آسیب خاصی به ثور بزنه. (ضرباتش که هیچ تاثیری روی ثور نداره علی القاعده)

      1. Punisher
        Punisher کاربر می‌گوید

        راستی در ادامه توضیح قبلیم یک نکته ای رو هم اضافه بکنم،
        خیلیا (مخصوصا اخیرا) میان در تلگرام از من این سوال رو میپرسن و وقتی جواب میدم، میگن خب فلش با سرعت بیشتر از نور حرکت میکنه که طبق فیزیک اگر جسمی با سرعت نور به جایی برخورد کنه فلان میشه و …
        دقت کنید که اولا خیلی منطقی نیست ما بیایم برای چنین مبارزات سینمای مارول و دی سی به صورت دقیق قوانین فیزیکی رو لحاظ کنیم دوما میگیم اوکی حالا فرضا که اینجوری باشه حتی بازم من میگم تاثیر مهم و قابل توجهی روی ثور نداره. چرا؟! چون بلاخره ثور در مرکز انفجار بزرگ کل سکویا قرار داشت (انتقام جویان: جنگ آلترون) و آسیب قابل توجهی ندید حتی فراتر از اون چند دقیقه در برابر انرژی سنگ بینهایت قدرت و یا انرژی کامل ستاره نوترونی قرار گرفت و بازم این دو تا آسیب منجر به مرگش نشد. دقت کنید که انرژی کامل ستاره نوترونی طبق قواعد فیزیک یک سیاره مثل زمین رو در احتمالا کمتر از ده ثانیه از درون متلاشی و نابود میکنه. همون سنگ قدرت رو هم که دیدیم چه تاثیرایی میتونه داشته باشه و قبلا با یک لمس یک تمدن کامل رو از بین برده.!
        پس خیلی بعیده حتی ضربه فلش با بیشتر از سرعت نور هم که باشه تفاوتی ایجاد کنه. اگه هم فرض رو بر این بگیریم که اوکی چنین ضربه ای دیگه خیلی پر انرژی باشه و مثلا با برخورد به دست، دست ثور رو بشکنه، تصور کنید وقتی از این ضربه چنین انرژی آزاد بشه خب این انرژی که دست ثور رو بشکنه چه بلایی سر خود فلش میاره؟! قطعا میکشتش! چون طبق قانون نیوتن وقتی مثلا شما یک توپی رو به دیوار شوت میکنید به همون میزانی که توپ به دیوار انرژی وارد میکنه، دیوار هم به توپ انرژی وارد میکنه و به اصطلاح اون توپو مجددا پرتاب میکنه.! دیگه متاسفانه خیلیا وقتی میگن سرعت بیشتر از نور و قواعد فیزیکی به ایجاهاش فکر نمیکنن.

        1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

          چه توضیحه کاملی👌

  26. دیسی فندوم ( حمایت بیشتر از ویلسون ) کاربر می‌گوید

    به شدتتتتتتتت موافقم
    توی سینمای تور برنده هستش
    اما توی کمیک … نتیجه برعکس میشه

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      نخوندم داداش🗿

      1. دیسی فندوم ( حمایت بیشتر از ویلسون ) کاربر می‌گوید

        ولی دیدی خخخخخخ

        1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

          ندیدم🗿🗿

  27. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

    پس من نتیجه گیری خودم رو کردم سوپرمن در کمیک از ثور قوی تره ثور هم در سینما از سوپرمن قوی تره حتی در سینما ثور از لحاظ قدرت بدنی از سوپرمن قوی تره.

    1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

      کمیک برابرن عزیز

      1. امیررضاقاسمی کاربر می‌گوید

        برابر نیستن. سوپرمن قویتره ://

        1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

          با اختلافه خیلی کم

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            خب پس ثور : ))

            1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

              یعنی اونقدری که از شما میترسم از کسی جز خد نمیترسم
              یعنی با دوتا کامنت باربد رو به تسلیم شدن وادار کردین(بعد من و کل کاربرایه سایت بسیج شدیم باهم نتونستیم😐)سید جلو شما تسلیم شد
              جنابه سعادتی هم یادمه گفتن زاتانا واندارو میزنه منتها شما ثابت کردین واندا برتره
              یعنی بگین ناتاشا والایه همگانو میزنه من لام تا کام حرف نمیزنم🤐

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                بردیا ممنون لطف داری . ولی شوخی کردم . بیکار بودم گفتم بحث ثور و سوپرمن راه بندازم هم سرگرم میشدیم هم سایت چند تا کامنت بیشتر میخوره . الان تعداد کامنت ها خیلی افت کرده . قبلا ادمین ساعتی حدود یه چهل پنجاه تا کامنت تایید میکرد. الان روزانه چهل کامنت هم نداریم . 😑😑

                1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

                  بابا قبلا باربد بود
                  یک شخصی بود که من باهاش بحث کنم
                  الان نیست😕فقط گاهی سر به سره سید میزارم
                  اگه کسی بود قشنگ کامنتارو تا دلتون میخواست میبردم بالا

  28. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

    من یک سوال داشتم التماس میکنم جواب بدین توی سینما ثور قدرت فیزیکیش از سوپرمن بیشتره اما توی کمیک سوپرمن قدرت فیزیکیش از ثور بیشتره درسته آقای استیو راجرز شما جوابم رو بدین یا هر کسی که پاسخ آیس.ال رو می‌دونه.

    1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

      راستشو بخوای شاهکار هایه فیزیکی سوپرمن بیشتر هستن ولی بازم ثور شاهکار هایی داره که تقریبا اونو با سوپی برابر میکنه
      ولی همچنان ثور در مسائل دیگری برتری به سوپرمن دارد

    2. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

      التماس 😂😐

  29. محمد پور محتشم کاربر می‌گوید

    لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً پاسخ بدین توی سینما ثور قدرت فیزیکیش از سوپرمن بیشتره .ای تو کمیک قدرت فیزیکی سوپرمن بیشتره خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم که جوابم رو بدنی آقای استیو راجرز شما جوابم رو بدین یا هر کسی که جواب این سوال رو میدونی التماس میکنم پاسخ بدین

    1. Punisher
      Punisher کاربر می‌گوید

      آقای پور محتشم،
      من برای بار چندم میگم
      نه ثور از سوپرمن قویتره نه سوپرمن از ثور!
      بستگی داره شما کدوم برحه زمانی خاصی رو در نظر بگیرید ولی کلا بین دو تا شخصیت کمیک بوکی این نویسنده هست که از همه قویتره یهو دیدین در کمیک بلک ویدو یجوری والای همگان رو به چالش کشید تعجب نکنید چون تو کمیک همه چی ممکنه. دیگه دو تا شخصیت که تازه در یک سطح هم هستن (مثل ثور و سوپرمن که پرسیدین) پس قطعا همه چی ممکنه. به علاوه حالا این برا دو تا شخصیتی بود که تازه هر دو در یک دنیا هستن اگه یکی در مارول باشه و یکی در دیسی دیگه قضاوتش سختر هم میشه چون بعضا معیار های این دو دنیا هم در زمان های مختلف فرق میکنه.
      حالا باز در سینما قضیه قدرت یکم پایدارتره چون بلاخره سینما مخاطب های بیشتری داره و بیشتر زیر ذره بین میره و تحلیل و برسی میشه.
      اگه خیلی اصرار دارید حتما یک جوابی داشته باشید، طبق شواهدی که تا الان دیدیم احتمالا میشه گفت سوپرمن شاهکارهای فیزیکی بیشتری از ثور از خودش نشون داده. (کمیک و سینما)
      البته قدرت فیزیکی تنها معیار مبارزه نیست. معیار های مهم دیگه ای هم دخیله که اکثرا در مقاله برسی شدن.

      1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

        میگم یه سوال
        چرا پانیشر؟

        1. Punisher
          Punisher کاربر می‌گوید

          بردیا
          دلیل خاصی نداره.

  30. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    سلام
    کی گفته مقاومت ثور از سوپرمن بیشتره اگه ثور میتونه جلو پرتوی امگا دارک ساید مقاومت کنه که نمیتونه من حرفی ندارم ثور فقط ر برابر جادو مقاومت بیشتری از سوپرمن میتونه نشون بده پرتوی امگا با مشت های هالک واقعا قابل قیاس نیست ثور به هیچ از سوپرمن از قوی‌تر نیست و اگه هنر کنه شانس پیروزیش از ۴۵ درصد بالاتر نمیره سوپرمن از قدرت و سرعت استقامت متحدین و نیروهای درونی از ثور برتره و ظاهرا در مورد فیزیولوژی بدن سوپرمن در این مقاله تحقیقی صورت نگرفته

    1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

      ثور جلویه گاد بمب مقاومت کرده و انرژیشو جذب کرده(این بمب تمام تمام خدایانو چه گذشته چه حال و چه اینده میتونست نابود کنه.)
      ثور با فونیکس نبرد کرد و شکستش داد(فونیکس به اسانی تمام میتونه مولتیورسو نابود کنه)
      و بسیار شاهکار دیگه
      مقاومت جلویه امگا بیم شک دارم خیلی کار سختی براش باشه
      قدرت فیزیکی که تهش۵درصد
      سرعت رو قبول دارم
      استقامتو نیستم
      متحدیتن همینطور
      نیروهایه درونیم که به هیچ وجه

    2. Punisher
      Punisher کاربر می‌گوید

      دوست عزیز اگر دقت کرده باشید این مقاله مربوط به نسخه های سینمایی دو شخصیت هست و کمیک بحثش متفاوته که خب قبلا بارها راجبش بحث شده و الان دیگه بهش ورود نمیکنم.
      سوپرمن در سینما هنوز در برابر پرتوی امگا قرار نگرفته و به علاوه ما هنوز قدرت پرتوی امگا در سینمای دی سی رو ندیدیم که قضاوت کنیم. هرچیم باشه فکر نکنم در حد سنگ بینهایت قدرت یا ستاره نوترونی باشه.!! به هر حال احتمالا در آینده خواهیم دید.
      ببینید در بخش مقاومت شاید سوپرمن هم بتونه این مقاومت ها رو داشته باشه (همونجور که در مقاله گفته شده) منتها بر اساس شاهکار های مقاومت فعلیشون ثور در این زمینه با اختلاف برتره. (فکر نکنم لازم باشه بگم مقایسه انرژی یک بمب هیدروژنی (که احتمالا از بمب اتم هم پر انرژی تره) با یک ستاره نوترونی چقدر خنده داره.!)
      گفتین متحدین که خب در بحث متحدین فقط یک واندا برای سوپرمن به علاوه کل اعضای لیگ عدالت سینما به راحتی کافیه.! دیگه دکتر استرنج و کاپیتان مارول و هالک و ویژن و آیرون من بماند کلا …

      1. بردیا(محافظ جیب جناب ایروانی) کاربر می‌گوید

        حق اندر حق

دیدگاه ها غیر فعال است.