رتبه بندی ۵ فیلم برتر زیر ۸۰ دقیقه

فیلم های کمی هستند که تایم کمی داشته باشند و موفق باشند. با این حال مهارت کارگردان‌ و بازیگران این فیلم ها را موفق می کند. در ادامه به معرفی ۵ فیلم برتر که زیر ۸۰ دقیقه هستند می پردازیم.


۱_ پیش از غروب:

پیش از غروب (به انگلیسی: Before Sunset) فیلمی به کارگردانی ریچارد لینکلیتر و محصول سال ۲۰۰۴ آمریکا است. این فیلم درامی با داستانی به روایت ریچارد لینکلیتر، ایتن هاک و ژولی دلپی می‌باشد. فیلمنامه این فیلم در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شد.

داستان فیلم ادامه پیش از طلوع است که در پایان داستان پیش، جسی (ایتن هاک) و سلین (ژولی دلپی) قرار شد که پس از شش ماه در همان مکان با یکدیگر ملاقات کنند.


۲_ کدی:

کدی یک فیلم مستند ترکی محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی Ceyda Torun درباره گربه‌های ولگرد بسیاری است که در استانبول زندگی می‌کنند. این فیلم درباره بیشمار گربه های شهر استانبول است و تنها ۷۹ دقیقه نیاز است تا به تماشای آن بنشینید تا شما را محو خودش کند. این فیلم توانست نظر مثبت منتقدان را به خودش جلب کند و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ شد.


۳_ مرد نامرئی ۱۹۹۳:

مرد نامرئی (انگلیسی: The Invisible Man) فیلمی علمی–تخیلی و ترسناک به کارگردانی جیمز ویل است که در سال ۱۹۳۳ منتشر شد و آغاز تمام فیلم های با این مضمون بود. این فیلم با اینکه تنها ۷۱ دقیقه بود، موفق‌ترین فیلمِ یونیورسال استودیوز پس از فیلم فرانکنشتاین بود و با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد


۴_ بچه ۱۹۲۱:

چارلی چاپلین بسیاری از فیلم‌های صامت موفق را خلق کرد، اما اولین کارگردانی او – بچه – در اولین اکران تنها ۶۸ دقیقه طول کشید. این فیلم درباره شخصیت ولگرد محبوب چاپلین است که پسر جوانی (جکی کوگان) را دنبال می کند که ناخواسته توسط مادرش رها می شود.

ولگرد از پسر مراقبت می کند و او را از خطر دور نگه می دارد تا زمانی که بتواند پیش والدینش بازگردد. فیلمی خنداردار و گاهی هم ناراحت کننده که چاپلین به خوبی از پس آن برآمده است.


۵_ یک روز زیبا ۲۰۱۲:

مدت زمان این انیمیشن از Don Hertzfeldt تنها ۶۲ دقیقه است، اما این مدت زمانی کافی است تا شما را به یک سفر زیبا ببرد. It’s Such A Beautiful Day شخصیتی اصلی به نام بیل را دنبال می کند که با توهمات ناشی از یک بیماری ناشناس دست و پنجه نرم می کند. 

دنیای درونی بیل که به سرعت در حال تغییر است، با واقعیت محیط معمولی‌اش در تضاد است و در حالی که وضعیتش بدتر می‌شود، به بیمارستان می‌رود. این فیلم پر از سکانس های بصری چشمگیر و پرسش های فلسفی است که مدت ها ذهن شما را به خود مشغول می کند.

دیدگاه ها غیر فعال است.