۵ تا از قدرتمندترین موجودات اساطیری

همه فرهنگ ها در سراسر جهان موجودات افسانه ای خاص خود را دارند. موجوداتی ناشناخته و ترسناک که کمتر کسی توانایی و جرئت رویارویی با آنها را دارد. در ادامه به معرفی ۵ تا از قدرتمندترین موجودات جهان اساطیری می پردازیم.


۵. کیمرا:

کیمرا یا Chimera موجودی است که از اساطیر یونان سرچشمه می گیرد و تصور می شد که یک هیولای ماده از آسیای صغیر است. این موجود دو سر در حقیقت از سه حیوان تشکیل شده بود. او دارای سر و بدن شیر بود که بر روی سر دوم آن، یک بز قرار داشت و دم آن نیز یک مار بود و توانایی ای همچون نفس آتشین داشت. اگرچه اعتقاد بر این است که کیمرا تقریبا غیرقابل کشتن است، اما طبق افسانه ها بلروفون توانست با فرو کردن شمشیر نوک سربی در دهان پر از شعله کیمرا، باعث خفه شدن او از فلز مذاب شود و او را بکشد. اصطلاح کیمرا در افسانه ها اغلب برای توصیف موجوداتی استفاده می شود که از قسمت های مختلفی از چند حیوان تشکیل شده اند.


۴. بازیلیک:

به عقیده بسیاری، بازیلیک یا کوکتریس، یکی از مرگبارترین موجودات اساطیری در تمامی ملل محسوب می شود. در اساطیر، یازیلیک نام ماری افسانه ای است که حتی آن را ملکه مار ها نیز می دانند. او این توانایی را دارد که تنها با یک نگاه آدم را بکشد. تعدادی نیز معتقد اند که حتی شنیدن صدای این حیوان و دیدن او از راه دور نیز باعث مرگ خواهد شد. طول او کمتر از سه وجب، سر او بسیار تیز و چشمانش بسیار سرخ است و رنگش نیز زرد متمایل به سیاه می باشد. حتی پرندگان نیز از او می ترسند و هیچ پرنده ای در اطراف او یافت نمی شود، زیرا به سرعت خواهد مرد. این حیوان در سرزمین های ترک و لیبی ساکن بود.


۳. اژدها:

اژدها یکی از معروف ترین موجودات افسانه ای است که در بسیاری از فرهنگ های مختلف دارای ویژگی های نسبتا یکسانی است. البته اژدها های هر فرهنگی مانند اژدها های چینی و آفریقایی تفاوت های بسیاری با هم دارند. اعتقاد بر این بود که اسامی متفاوت اژدهایان، به جنبه های مختلفی از ویژگی آنها مربوط می شد. در فرهنگ های غربی، اژدها غالبا به صورت خزندگان چهار پا به تصویر کشیده می شد که می توانستند پرواز کنند و همه جا را به آتش بکشند. با این حال در فرهنگ های شرقی، آنها بیشتر به عنوان مارهای چهار پا بسیار باهوش توصیف می شدند. در همین سایت مقاله ای درباره اژدهایان وجود دارد که با کلیک بر روی این قسمت می توانید این مقاله راخوانده و از آن لذت ببرید.


۲. کراکن:

کراکن موجودی است که منشا او اساطیر اسکاندیناوی است و اغلب او را یک ماهی مرکب غول پیکر و یا یک هیولای دریایی هشت پا توصیف می کردند. این موجود در سواحل نروژ و گرینلند یافت می شد و طبق افسانه ها قدرت او به حدی بود که به راحتی با ایجاد یک گردباد عظیم، بزرگترین کشتی ها را نابود می کرد و یا خودش کشتی ها را از بین می برد. بسیاری از اسطوره شناسان امروزی، علت خلق این هیولا را ناشی از عدم آگاهی مردم آن زمان با ماهی های مرکب بزرگی می داند که طولشان به ۱۸ متر می رسد و بسیار نادر هستند. آنها می گویند مردمان باستان با چند بار دیدن این ماهی، تصور کرده بودند که او یک هیولای دریایی خطرناک است.


۱. آژیرها:

آژیر ها موجودات خطرناکی بودند که بسیاری آنها را همان پری دریایی ها می دانند. آنها دارای قسمت بالایی اندام زنانه یک انسان بودند و قسمت پایینی بدن آنها نیز ماهی بود. آژیر ها در بسیاری از فرهنگ های مختلف باستانی وجود دارند که اغلب آنها، آژیر ها را نشانه بدبختی می دانند. طبق اساطیر صدای آنها بسیار دلربا بود و زیبایی بسیار وصف نشدنی داشتند و از این موهبت های برای گمراه کردن دریانوردان و یا نابود کردن کشتی های آنها استفاده می کردند. همتایان مرد آنها که «مرمن» نام داشتند نیز قابلیت احضار طوفان و نابود کردن کشتی ها را داشتند.

15 Comments
  1. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله جالبی بود ممنون

  2. VIDAR کاربر می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    خیلی وقته مقاله کمیکی نگذاشتید .. این مدت مقالات متفرقه با وقفه طولانی زیاد داشتیم
    در کل مقاله خوبی بود
    خداقوت

  3. ویکتور کاربر می‌گوید

    مرسی از مقاله
    راستی ادمین راجب تایتان ها و دنیای مانسترورس قرار شد بیشتر مقاله بزارید چی شد پس

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بزودی

      1. حسین کاربر می‌گوید

        ادمین عزیز میگم این موجودات قدرت شکست دادن موجودات قدرتمند اساطیر ایرانی مثل سیمرغ را دارند یا خیر

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          نمیدونم متاسفانه. شاید بتونم شاید هم نه.

          1. حسین کاربر می‌گوید

            تۺکر جناب ادمین، میگم میشه یکم از مقاله هایی که دو تا شخصیت رو با هم مقایسه می کنند بیشتر بنویسید🌷

  4. پروردگار دوم کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی بنظر من کراکن از آژیرها در رتبه بالاتری قرار میگیره

  5. مگنتو کاربر می‌گوید

    ادمین ععالی من حال کردم ولی ای کاش تعدادش بیشتر بود

  6. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید.

  7. SBH کاربر می‌گوید

    عالی بود

    فقط باسیلیک تو هری پاتر اندازه یه خونه بود چجوری طولش ۳ وجبه ؟

    1. محمد شهسواری کاربر می‌گوید

      تو فیلم هری پاتر همه موجودات افسانه رو مبالغه می کنند و شخصیت پردازی نامناسبی رو تحویل میدن

  8. knight کاربر می‌گوید

    ادمین چرا تصور میشد کیمرا از اسیای صغیره ؟ مگه دلیلی داشته ؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      یکی از دلایلش اینه که موجوداتی از این دست در اساطیر آسیایی نیز وجود داشته.
      یکی دیگه از دلایلش هم اینه که شیر و گاو موجوداتی مورد احترام در اساطیر پارسی و حومش بودن.
      البته من دلیل اول رو بیشتر می پسندم. حیوانی با سر شیر در بیشتر اساطیر آسیایی وجود داشته.

  9. کاربر می‌گوید

    سلام جالب بود ولی کاش بیشتر میبودن

دیدگاه ها غیر فعال است.