۵ حقیقت که باید درباره کتاب دارک هولد بدانید

کتاب دارک هولد یک کتاب جادویی منفی است که در دنیای کمیک های مارول وجود دارد و در دنیای سینمایی مارول و در فیلم دکتر استرنج در مولتیورس جنون نیز بطور کامل معرفی شد. اما مطالبی از این کتاب در دنیای کمیک وجود دارد که شاید ندانید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.


چطور بوجود آمد؟

در  Mighty Avengers شماره ۲۲، چتون (با نام دیگر کثان) مجبور می شود از زمین فرار کند تا از خشم اتم خداخوار جلوگیری کند. قبل از انجام این کار، او طلسم های خود را در طومار می نویسد و آنها را در رشته کوه Wundagore قرار می دهد تا همیشه بر روی زمین نفوذ داشته باشد.

چتون را می توان به خاطر خلق Darkhold یکی از برترین شخصیت های تاریخ مارول دانست. نام چتون و این کوه نیز در فیلم مولتیورس جنون آورده شده است.


تعداد کل طلسم ها:

در کمیک، کتاب دارک هولد شامل ۶ طلسم است. اینها شامل توانایی دسترسی به برزخ، توانایی تجسم نیروی تاریک، توانایی کنترل اراده انسان، احضار خدایان بزرگ، کشیدن انرژی روانی و عناصر مربوط به خون آشام ها است.

اثربخشی دارم هولد در دستیابی به ابعاد شیطانی و احضار خدایان دیگر دلیل اصلی این است که جادوگران و دیگر انواع موجودات ماوراء طبیعی همیشه آرزوی دستیابی به آن را دارند.


واندا از آن برای فاسد گردن دیگر انتقام جویان استفاده کرد:

ممکن است طرفداران MCU از شرارت واندا غافلگیر شوند، اما حجم بیشتری از این اتفاق در کمیک های مارول رخ می دهد. در Darkhold Alpha #1 ، او برخی از انتقام‌جویان را فریب می‌دهد تا کتاب دارک هولد را بخوانند تا بتواند آنها را به قلمرو دیگر بفرستد.

در کمیک، او دوستان قهرمان خود را از روی بدخواهی محض فاسد می کند و هدفش تبدیل شدن به تنها قهرمان واقعی است. البته او متوجه خطای خود می شود.


دارک هولد واقعی:

تعدادی کپی از دارم هولد در کمیک های مارول وجود داشته است و با خواندن یکی از آنها در Doctor Strange In The Multiverse Of Madness است که واندا در مورد جهان هایی که فرزندانش در آن وجود دارند مطالب یاد می گیرد.

همچنین “دارک هولد واقعی” از گوشت یک خدای بزرگ ساخته شده است. در Darkhold Omega #1 ، این نسخه با Wanda ترکیب می‌شود و او را خیلی قدرتمندتر از قبل میکند. او نه تنها با Darkhold ترکیب می شود، بلکه Chthon را نیز جذب می کند.


دارک هولد دلیل وجود خون آشام ها است:

 در Doctor Strange، Sorcerer Supreme # 11  گروهی از جادوگران از دارک هولد برای ساختن اولین خون آشام به نام وارنا‌ استفاده می کنند. اما وارنا به جای اطاعت از آنها، علیه آنها روی می آورد و از طلسم های کتاب برای ایجاد خون آشام های بیشتر استفاده می کند.

بنابراین، بسیاری از قدرتمندترین خون آشام های مارول باید از وارنا برای وجودشان تشکر کنند. به دلیل سرپیچی وارنا بود که شخصیت هابی مانند موربیوس و باید خلق شدند. بسیاری از همین خون آشام ها مانند دراکولا تلاش کردند تا دارک هولد را بدزدند

4 Comments
  1. spider-fan کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله
    با دارک هولد آیا میشه مفسیتو رو هم فراخوند یا مثلا یه همچین چیزی؟؟
    چون من اصلا از این جادو بازی ها سر در نمیارم اصطلاح هاشون رو هم نمیدونم//:

  2. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    الان برام جالب شده که ابن کتاب به چه شکل تاثیر در ام سی یو خواهد داشت چون مثل کمیک که صد در صد نخواهد بود و تغییراتی خواهد کرد
    برایم جالبه این تغییرات را ببینم

  3. سپهر کاربر می‌گوید

    اینکه واندا با استفاده از دارک هولد( دانش خود چثان) اونو جذب کرد یکی از مسخره ترین چیزایی بود که تاحالا توی کمیک دیدم واقعا سطح خلاقیت نويسنده…

    1. خارپشت کارکشته کاربر می‌گوید

      الان یک چیزی واسم سوال شد
      عواقب استفاده از دارک هولد واسه ی واندا چی خواهد بود
      یا بخاطر اسکارت ویچ بودن عاقبت نداره؟🤔

دیدگاه ها غیر فعال است.