تنهایی باعث بی خوابی می شود

بیشتر آدم ها از تنهایی بیزارند و دوست دارند که فرد جمع گرایی به نظر برسند. علاوه بر این پیدا کردن نیمه گمشده هم در این جور مواقع می تواند گره گشای مشکلات باشد.با این حال گاهی در موقعیتی پر از تنهایی قرار می گیریم و به تدریج گوشه گیر تر می شویم و اضطرابمان افزایش پیدا می کند. به این ترتیب دچار کاهش اعتماد به نفس می شویم و از موقعیت های مختلف اجتماعی کناره گیری می کنیم.اعتماد به نفس نقش بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی ما ایفا می کند.افراد موفق هیچوقت مانع ها را باور نمی کنند و همیشه بدنبال عبور از آن هاهستند. هیچکس به جز خودتان نمی تواند مانع مسیر موفقیت تان شود.اعتماد به نفس یکی از ارکان اساسی پیشرفت اجتماعی و شغلی  می تواند شاد و اگر بتوانید این قابلیت را در خودتان افزایش دهید، به جاهایی خواهید رسید که حتی فکرش را هم نمی کنید.

 

بدون تردید بی خوابی و یا حتی  بد خوابی برای هر فردی ایجاد مشکل می کند و حتی می تواند روند زندگی فردی او را کند کند. مرحله اول برای درمان و پیشگیری از بروز چنین مشکلی آشنایی با دلایلی هست که سبب بروز آن می شود. به همین دلیل کارشناسان و دانشمندان همیشه به دنبال کشف علت هایی هستند که سبب بیخوابی ما می شود.

استرس، نگرانی های مختلف، استفاده افراطی از چای و قهوه دلایلی هستند که موجب بی خوابی ما می شوند. حالا دانشمندان علت دیگری هم به این فهرست بلند بالا اضافه کرده اند و آن تنهایی است.

به گزارش محققین، افرادی که در زندگی شخصی دچار تنهایی هستند گزارش های زیادی از بی خوابی و اختلال در تمرکز و حواسپرتی و به تبع آن کاهش بهره وری را داشته اند. برخلاف تصورات پیشین تنهایی فقط برای افراد میان سال تاثیر گذار نیست بلکه برای آن هایی که در سنین جوانی نیز قرار دارند تبعات منفی به همراه دارد.

بنا بر آمار موجود، جوانانی که در زندگی فردی و اجتماعی خود احساس تنهایی می کنند ۲۴ درصد بیش از آنهایی که چنین احساسی ندارند در طول روز خسته شده و دچار کاهش تمرکز و مشکلاتی از قبیل حواسپرتی می شوند. دلیل این امر، به افزایش هورمون استرس در اثر تنهایی است. اهمیت نقش تنهایی در بی خوابی از آن حیث است که تنهایی به یکی از شایع ترین معضلات عصر حاضر تبدیل شده است به طوری  که بر وجوه مختلف زندگی و سلامت ما اثر منفی گذاشته است؛ و بی خوابی تنها یکی از پیامد های تنهایی است.

دیدگاه ها غیر فعال است.