آیین شیطان پرستی

شیطان پرستی یکی از آیین هایی است که برخی به آن پیشینه چند هزار ساله می دهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجودی که دارای قدرت باشد، توسط مردمان گذشته و یا در نظر گرفتن دو خدای متضاد یعنی خدای خیر و شر می دانند. پس از رنسانس و برداشته شدن تعالیم متعصبانه کلیسای کاتولیک از روی جامعه غرب، چند حرکت فلسفی جدید شکل گرفت. یکی از آن رویکرد های فلسفی در جامه غرب رویکرد متفاوت درباره مسئله انسان و خدا بود که زمینه ساز جریان های فکری جدیدی شد. بعد از چند قرن در اوایل قرن بیستم، برخی از افراد فاسد الاخلاق با اتکا به نظریات پروتستانی و توراتی، جریان شیطان پرستی را با ویژگی هایی همچون قتل، تجاوز، عدم رعایت اصول اخلاقی، بی اعتنایی به مسائل توحیدی و… پایه گذاری کردند. سال ۱۹۶۰ را می توان شروع دوران جدیدی در حیات و فعالیت شیطان پرستان در آمریکا دانست. شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان باید دید.

تاریخچه و مبدا شیطان پرستی:

شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اول پیدایش آدمی نسبت داد. شواهد نشان می دهد که شیطان پرستی در نواحی آمریکای لاتین و آفریقای مرکزی به قرن ها قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در آمریکای جنوبی، یکی از قبایل  این قاره که به خوب و بد اعتقاد داشتند، شیطان را پرستش می کردند و قربانی هایی از انسان هم تقدیم او می کردند. مکان های انجام این مراسم ها هنوز نیز وجود دارد و مومیایی های بدست آمده از آنجا که بیشتر زن هستند این نظریه را تایید می کند. در آفریقای مرکزی نیز، در قبایلی که معروف ترین آنها قبیله «اوکاچا» می باشد. شیطان به عنوان قدرت مطلق زمبن و آسمان ها و پدید آورنده خشم و نفرت شناخته می شود. موضوع مهمی که درباره شیطان پرستی قدیمی وجود دارد این است که اصولا شیطان را کلیسا بوجود آورد تا با آن هم خدمتی به بشریت کرده باشد تا گناهان را از خود دور کنند و هم از قدرت جادوگران در قرون وسطا بکاهد و آنان را پیروان شیطان معرفی کند. شیطان پرستی استفاده از کمک شیطان در کارهای زیان آور و کمک به برخی از پادشاهان در جنگ ها بوده است. شیطان پرستی قدیمی اعتقاد دارد که شیطان وجود دارد و قدرت او عظیم ترین قدرت در جهن است. شیطان پرستی قدیمی مخالف کلیسا است و در مراسم خود امورات ضد مسیحی زیادی را انجام می دهد. آنها قربانی انسان را امری ضروری برای رضایت شیطا می دانند و بیشتر هم دختر بجه ها را برای رضایت شیطان قربانی می کردند. شیطان پرستی جدید را تعدادی از نجیب زادگان انگلیسی  به راه انداختند، برای اینکه از قدرت شیطان و قدرت تاریکی بهره ببرند و پس از آن مراسم شیطان پرستی نوین برگزار می شود. البته تغییرات سیاری نسبت به شیطان پرستی قدیمی داشت ولی استفاده از قدرت شیطان همچنان باقی مانده است. شیطان پرستی جدید بر خلاف شیطان پرستی قدیمی اعتقادی به وجود شیطان خارجی ندارد، بلکه شیطان را در طبیعت و وجود هر انسانی می داند که این باطن شیطان در آن وجود دارد. شیطان پرستی جدید دارای اصولی می باشد از جمله:

۱_ خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر فرد یک خداست.

۲_ وابسته به راه چب بودن در برابر راه درستی.

۳_ عدم پرستش شیطان، زیرا شیطان جسم خارجی ندارد.

۴_ اعتقاد به استفاده از لذت های جنسی در حد اعلای آن.

انواع رویکرد های شیطان پرستی:

شیطان پرستی لاوی:

این نوع شیطان پرستی از مبنای اعتقادی یهودیت سرچشمه گرفته است. این نوع گرایش اعتقاد به این داردکه محور و مرکز عالم، انسان است. این شاخه از شیطان پرستی به بنیان گذار این فرقه، آنتوان لاوی نسبت داده می شود. کسی که کلسای شیطان را تاسیس کرد و اولین سازمانی که از لغت شیطان پرستی فلسفی استفاده نمود. او تحت تاثیر نوشته های داروین و نیچه بوده است. شیطان در نظر لاوی موجودی مثبت است درحالی که تعالیم خدا جویانه کلیسا را مورد تمسخر قرار می دهد. یک شیطان پرست لاوی خود را خدای خود می داند. شیطان پرستان فلسفی عموما خدایی برای پرستش قائل نمی دانند و به زندگی غیر مادی بعد از مرگ نیز عقیده ندارند. اما زندگی این گروه از شیطان پرستان عاری از معنویت نیست.

شیطان پرستی دینی:

مبانی بنیادین این نوع گرایش به شیطانیسم، پرستش یک نیروی ماورا الطبیعه اساطیری و یا چند خدایی می باشد. عمده پیروان آن به خدایان روم باستان، الهه های شرقی و… گرایش دارند. اما رکن اصلی این نوع نیز مانند سایر انواع شیطان پرستی، تاکید بر خود پرستی دارد. این نوع شیطان پرستی نیز مانند شیطان پرستی لاوی است با ای تفاوت که در این نوع گرایش، شیطان گونه ای خدایی و متافیزیکی دارد. انواع معمول شیطان پرستی، خدایان خود را از ادیان قدیمی مصر باستان و الهه های بین النهرینی و رومی و یونانی اقتباس کرده اند. آنها شیطان را بر حق و به عنوان کسی که بر علیه خدا شورش کرده است قبول دارند.

شر پرستان (شیطان پرستی کاتولیک):

این نوع شیطان پرستی نیز مانند دو نوعی که اشاره شد، نوعی از شر پرستی با اشاره به تاریکی است و از کثیف ترین فرق انحرافی به حساب می آید. میل و درخواست به برگشت به تاریکی در این شاخه بارز است. این فرقه از شیطان پرستی به دوران تفتیش عقاید گلیسا باز می گردد. این نوع شیطان پرستان معمولا متهم به اعمالی از قبیل خوردننوزادان، گوشت گوسفندان، قربانی کردن دختران باکره و نفرت از مسیحیان هستند. این طرز تفکر در کتاب «مالیوس مالیفیکاروم» دسته بندی شده است. این کتاب حاوی مطالب خرافی درباره جن گیری و مطالبی از این دیت است. ترجمه لغوی نام کتاب نیز، پتک جادوگران است.

شیطان پرستی در مصر:

افکار و عقاید شیطان پرستان مصر بر این اساس استوار است که خئاند به شیطان ظلم کرده است و بدون اینکه اجازه دفاع به او بدهد او را از بهشت بیرون کرد و از این رو باید او را پرستش کرد زیرا با شجاعت به مخالفت خدا پرداخت. رهبر این گروه جوانی به نام «عماد الدین حمدی» است که لقب خدمتگزار شیطان را دارد و تاکید کرده که بار ها توانسته است شیطان را بخواند و با او به گفنگو بپردازد. اجتماعات این گروه در روز های شنبه برگزار می شود که در قوم یهود نیز این روز مقدس است. آنها اعتقادات عجیبی دارند و تجاوز به دختران یکی از آنهاست. آنهم در دوجا، گورستان و لب ساحل زیرا اعتقاد دارند تجاوز به دختران در این دو مکان تخم شیطان را در رحم آنان می کارد. این گروه شیطان پرستی در سال ۱۹۹۳ در مصر تشکیل شد آنها در مراسم خود زیر پوش هایی می پوشند که روی آن نوشته هایی سراسر توهین به خدا قرار دارد. این گروه سخت مورد مخالفت گروه های مذهبی مصر قرار گرفته است.

شیطان پرستی در کردستان عراق:

یزیدیه یا یزیدیاناز ادیان باستانی در کردستان عراق است. در زبان پهلوی این کلمه یزدان بود اما چون اعراب معنی آنرا نمی دانستند این کلمه را به یزید، یعنی یزیدبن معاویه نسبت دادندو آنها را یزیدی خواندند. آنها معتقدند که خدا وجود دارد و جهان را ساخته ولی دیگر کاری با آن ندارد و شیطان با نام ملک طاووس یاد می کنند. زمانی که خدا خواست تا همه از جمله شیطان به انسان سجده کنند او سر باز می زند زیرا آتش را از آب برتر می دانست و سرکشی خود را شروع کرد. یزیدیان این سرکشی را بر حق می دانند و شیطان را قبول دارند و پرستش می کنند. همچنین آنها هرگز گوشت نمی خورند زیرا ملک طاوس به شکل خروس است.

علائم شیطان پرستی:

1 Comment
  1. کاربر می‌گوید

    ببخشید اون چشم سائورون تو لرد آو د رینگزه 😂😂😂🤣😑

دیدگاه ها غیر فعال است.