گرانقیمت ترین جنگنده های آمریکایی

۱_ FA/18 super horent

اف ای هجده برای نخستین بار در سال هشتاد میلادی وارد خدمت نیروی دریایی ایلات متحده شد. این جنگنده دو موتوره نخستین هواپیمای ضربتی ساخت آمریکا به شمار می‌رفت. این جنگنده به صورت گسترده در عملیات طوفان صحرا مورد استفاده قرار گرفت و کماکان در نیروی دریایی ایلات متحده و همچنین در اسکادران نمایشی فرشتگان آبی در نیرو دریایی مشغول خدمت است.

هر عدد ازین جنگنده معادل نود و چهار میلیون دلار قیمت دارد که آنرا در رتبه دهم این لیست قرار می‌دهد.

۲_ EA/18G GROWLER

گراولر مدل سبکتر شده جنگنده اف هجده است که مسلح به انواع پادهای جنگ الکترونیک میباشد. این هواپیما بوسیله پادهایی که روی قسمت نوک بال و نیز سه پاد اخلالگر در زیر بالها و بدنه توانایی های بسیار زیادی در اخلال در سیستمهای رادار زمینی و رادار جنگنده ها،  اخلال در سیستمهای مخابراطی و کور کردن رادارها برای تهاجم جنگنده های خودی دارد.

از این شیطان پرنده به عنوان جنگنده مخوفی یاد میشود که قاتل سیستمهای راداریست سیستمهای اخلال گر این هواپیما حتی قادر به نمایش اطلاعات موجود در رادار دشمن بر روی سیستم جنگنده های خودیست و همچنین برای پشتیبانی از جنگنده ها نیز استفاده میشود و میتواند هواپیماهای خودی را درکور کردن راداری دشمن ومخفی نگاه داشتن ماموریتشان و هم در صورت شناسایی وشلیک موشک به طرف دسته پروازی قادر به منحرف کردن موشکهاست.

این جنگنده میتواند ویروس مخرب سوتر را وارد شبکه راداری دشمن کند و کل شبکه را از لحاظ نرم افزاری نابود کند. و نیز میتواند موشکهای ضد رادار مخوف هارم را نیز حمل و شلیک کند.
قیمت این جنگنده معادل صدودو میلیون دلار است.

۳_ V-22 OSPREY

این هواگرد که از پیشرانهای روتوری و چرخان بهره میبرد قادر است همانند یک هلیکوپتر از زمین برخاسته و نیز در آسمان معلق بماند. انجام این عمل برای این هواگرد به وسیله موتورهای آن که در راستای نود درجه افقی تا عمودی متحرک است میسر شده و با این عمل کارایی مانند یک هلیکوپتر و سرعت پروازی معادل یک هواپیمای ترابری دارد.
از این هواگرد برای اولین بار در عملیات برای آزاد سازی عراق استفاده شد و کارایی مناسب خود را به اثبات رساند. قیمت این هواگرد معادل صدو هجده میلیون دلار است.

۴_ F35 Lightinig

اف سی و پنج لایتینینگ هواپیمایی چند منظوره و رادار گریز است که توانایی های بسیار زیادی دارد و قرار است تا در هر سه رسته نظامی ایالات متحده ( نیروی دریایی  نیروی هوایی و تفنگداران دریایی )خدمت کند.  برای این منظور اف سی و پنج به سه نوع و دسته«A,B,C»تقسیم میشود.

نوع«A» دارای تناسباتی با بالی نسبتا کوچک و اندازه استاندارد برای نیروی هوایی ساخته شده. نوع«B» از بالی پهنتر و و دریچه هایی برای قرار دادن فن ها و دریچه ها یی که تعادل را بر قرار میکند و همچنین اگزوزی که به سمت پایین گردش میکند به منظور عمود پرواز کردن جنگنده بهره میبرد و این نمونه مخصوص نیروی تفنگداران دریاییست.
نوع«C»که دارای سطح بال بیشتری نسبت به نوع«A,B» است و برای ایجاد نیروی برا بیشتر به منظور نشست و برخاست از روی ناو هواپیما بر به این صورت ساخته شده. قیمت این جنگنده معادل صدو بیست و دو تا صدو پنجاه میلیون دلار برای انوع مختلف است.

۵_ E-2D advanced hawkeye

ای دو دی ادونسد گام بزرگی در جهت پیشرفت هواپیماهای شناسایی و مراقبت هوایی به شمار میرود رادار و سیستمهای پیشرفته این هواپیما توانایی بسیار زیادی از جمله شناسایی اهداف پر تعداد در فاصله چهارصد تا ششصد کیلومتر است. سیستمهای شناسایی این هواپیما قادر است حتی یک درخت را در عمق خاک کشور مورد تخاصم زیر نظر بگیرد و این یعنی قدرت تشخیص فوقالعاده.

این هواپیما توانایی مدیریت هوابرد و جنگهای هوایی وکلاسیک زمینی هشدار زود هنگام را مانند یک آواکس بزرگ جثه دارد و نکته حایض اهمیت این هواپیما توانایی نشست و برخاست از روی ناو هواپیما بر است که نیروی شناسایی و گشت هوایی همیشه در دسترس برای فرماندهان را تامین می‌کند. قیمت این هواپیما معادل دویست و سیو دو میلیون دلار است.

۶_ VH-71 Kestrel

هواگرد بعدی در واقع یک هلیکوپتر است ولی از لحاظ قیمت بسیار با ارزش است. پروژه ساخت یک هلیکوپتر با تکنولوژی بالا به منظور جایگزینی ناوگان فرسوده هلیکوپترهای ریاست جمهوری آمریکا برنامه ریزی شده است و از میان این برنامه این هواگرد بسیار گران قیمت ظاهر شده. ای طرح به منظور خارج ساختن ناوگان قبلی که هزینه های نگهداری زیادی داشت وارد میدان شد.

این هلیکوپتر عظیم الجثه دارای یکی از فضاهای داخلی بسیار عالیست و بهترین اجناس در داخلش به کار رفته و سطح رفاه مطلوبی دارد و همچنین کابین آن دارای سطح امنیتی بسیار زیادی در مقابل انواع تهدیدات میباشد. قیمت این هلیکوپتر معادل دویست و چهل و یک میلیون دلار است.

۷_ P8A poseidon

طرح بویینگ هفتصد و سی و هفت برای نسخه نظامی مراقبت دریایی از سوی نیروی دریایی ایالات متحد با استقبال مواجه شد و این هواپیما برای حضور در گشت و شناسایی دریایی وارد خدمت شد. این هواپیمای بزرگ جثه دارای سیستمهای کشف زیردریایی و سونارهای پرتاب شونده به دریا برای دقت بیشتر میباشد و در کار خود استاد است.

سیستمهای فوق پیشرفته این هواپیما قادر است ساکت ترین زیر دریایی ها را در عمق زیاد اقیانوسی شناسایی کند بعد ها متن کاملی از قابلیتهای منحصر به فرد این هواپیما خواهیم نوشت. قیمت این هواپیما معادل دویست و نود میلیون دلار است.

۸_ C17 globemaster

سی هفده به عنوان هواپیمای اصلی ترابری نیروی هوایی ایلات متحده وظیفه انتقال سربازان به مناطق جنگی. انجام کمکهای پزشکی و نیز شرکت در عملیات تخلیه هوایی نظیر چتر بازها تجهیزات نظامی و دارویی و غذایی را به عهده دارد. صدو نود فروند از این هواپیمای راهبردی ترابری اکنون در حال خدمت به ایالات متحده و هم پیما نانش هستند.

این هواپیما دارای چهار موتور توربو فن مشابه موتورهای بویینگ هفتصد و پنجاه و هفت است. این غول پرنده میتواند تا صد و دو نفر چترباز کاملا مسلح و با تجهیزات را با خود حمل کند . از این هواپیما از زمان ورود به خدمت در عملیاتهای مختلفی نظیر جنگ افغانستان و عراق به طورگسترده ای صورت گرفته شده است. قیمت این هواپیما معادل سیصدو بیست و هشت میلیون دلار است.

۹_ F22 raptor

سوپر جت جنگنده نسل پنجمی اف بیست و دو به عنوان برترین و پیشرفته ترین هواپیمای نظامی و رهگیر جهان توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته و در خدمت ایالات متحده قرار دارد. از این جنگنده برای انهدام موشکهای کروز دشمن و پرواز به مناطق دور و ناامن راداری در خاک دشمن و نیز رهگیری هواپیماها استفاده میشود
این سوپر جت تقریبا توانایی اختفا از دید اکثر رادارهای جهان با باندهای مختلف را داراست از قابلیتهای این فوق جنگنده هر چه بگوییم کم است.

ساخت این جنگنده در حدود بیست و پنج هزار شغل در آمریکا ایجاد کرد. قیمت این هواپیما معادل سیصد و پنجاه میلیون دلار است.

۱۰_ B2 spirit

بمب افکن فوق پیشرفته بی دو آنقدر هزینه بر بود که کنگره آمریکا در سال هشتاد و هفت سفارش خرید را از صد و سی و دو فروند به بیست و یک فروند کاهش داد و با وقوع سانحه برای یکی از آنها اکنون بیست فروند در حال خدمت میباشند. شرکت بزرگ نورث روپ از فناوری های فوق پیشرفته و محرمانه در این بمب افکن استفاده کرده و چنان این بمب افکن را پنهانکار ساخته که عملا نامرئی است و هیچ رادای قادر به شناسایی آن نمیباشد و برای ناپدید ساختن آثار حرارتی از خنک کننده های پیشرفته ای در خروجی موتور استفاده شده که هیچ سیستمی قادر به شناسایی آن نیست.

رادار گریزی این بمب افکن به حدیست که میشود بدون ترس از شناسایی و عواقب تلافی جویانه به اهداف دشمن حمله کند. قیمت سرسام آور این بمب افکن معادل چهار میلیاردو دویست میلیون دلار است.

 

همچنین بخوانید:

جنگنده گرگ شب A_14 night wolf
سری ترین جنگنده های نظامی جهان
پیش به سوی جنگنده نسل شش

دیدگاه ها غیر فعال است.