فکت هایی از ترایگان که هر دی سی فنی باید بداند

ترایگان (Trigon) یک شخصیت خیالی ابرشرور در کتاب‌های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. ترایگان روح خبیث شش چشم قرمز رنگی است که هدفش گسترش شر بر روی زمین از طریق دخترش ریون است. او یکی از قدرتمندترین موجودات در دنیای دی‌سی محسوب می‌شود که بسیاری از جهان‌ها را به بردگی خود گرفته است. در ادامه به فکت هایی از پیشینه و قدرت ترایگان در دنیای کمیک می پردازیم با ما همراه باشید.


اوریجین ترایگان:

سالها پیش که گروهی از انسان ها، زندگی بر روی زمین را رها کرده و در دنیایی دیگر، دنیای چند بعدی آذرات را تاسیس کردند. دست به مراسمی می زدند که در آن احساسات تاریک روح خود را از بدن خود بیرون می آورده و دور می انداختند. این انرژی شیطانی سالها در فضا شناور ماند تا سرانجام فرم فیزیکی خاصی گرفت که به تریگون معروف شد. تریگون به سرعت ذات خود را نشان داد و تنها در طول یک سال، کل سیاره آذرات را فتح کرد.


ترایگان نوزاد:

هنگامی که ترایگان به دنیا آمد به شکل یک نوزاد بود اما همین نوزاد کل گروه و مردمی که او را بوجود آورده بودند را نابود کرد. او در بدو تولد مادر خود را به قتل رساند و در سن شش سالگی توانست کل سیاره زادگاهش را بطور کامل از بین ببرد. روز به روز می گذشت و در پایان ترایگان آنچنان قدرتمند شد که به شکل امروزیش درآمد و فاتح جهان لقب گرفت و تهدیدی شد برای کل مولتیورس های دی سی.


فاتح جهان:

در همان دوران کودکی ترایگان به هزاران ابعاد و جهان های دیگر سفر می کرد و درصدد بود تا همه آنها را فتح کند. تریگان در سن سی سالگی موفق به فتح میلیون ها جهان شده یود که باعث شد تا به او لقب فاتح جهان و فرمانروای جنون بدهند. هدف اصلی ترایگان تسلط بر تمامی جهان ها در کل مولتیورس است.


آذرات:

آذرات یک قلمرو بین بعدی است که به عنوان زادگاه ترایگان شناخته می شود. سالها قبل زنی به نام آذر و گروهی از انسان ها، معبد بین بعدی آذرات را برای انجام اعمال نیک تاسیس کردند که سرانجام به خلق ترایگان منجر شد. تا مدت ها بنظر می رسید که ترایگان تمامی مردم و خدمتگزاران آذرات را به قتل رسانده است، اما بعد ها معلوم شد که تعدادی زنده مانده اند و عمر خود را برای مهربانی و پاکی در دنیا وقف کرده اند.


قدرت های ترایگان:

ترایگان روح خبیثی قدرتمند و نامیرا است که قادر به شلیک انرژی، دورآگاهی، دورجنبی، دگرپیکری، پرواز، قدرت و پایداری ابرانسانی، انحراف واقعیت، بکارگیری ماده و تغییر شکل مواد است. او همچنین استاد اجرای وهم و کنترل ذهن است و توانایی ایجاد توهم برای فریب دیگران، و کنترل صدها نفر به طور همزمان و حتی قدرتمندترین قهرمان‌ها را دارد. او می تواند با یک اشاره ماهیت سیارات را تغییر دهد و یا روح میلیون ها نفر را در آن واحد تخلیه کند. او می تواند کرمچاله هایی را به ابعاد دیگر باز کند و یا از همان ابعاد، لژیون شیطانی خود را وارد دنیای انسان ها کند. مهم تر از همه ترایگان چنیدن بار توانسته است تایتان های نوجوان و لیگ عدالت را به راحتی شکست دهد.


Staff Of Trigon:

ترایگان یک سلاح بسیار نادر و وحشتناک با خود حمل می کند. این سلاح به Staff Of Trigon یا سربازان تریگون مشهور است. این سلاح ابزار کشنده ای است که ترایگان برای رسیدن به اهداف خاصی و اثر گذاری بر روی افراد از آنها استفاده می کند. در طول سالها این سربازان از قدرت های متفاوتی برخوردار بودند و هیچ نویسنده ای حد قدرت و کارهایی که این سربازان می توانند انجام بدهند را شرح نداده است. برای مثال ترایگان از این سلاح استفاده کرد تا کاری کند که کید فلش بطور غیرقابل کنترل دور خودش بچرخد و در زمین گیر کند.


تایتان های نوجوان:

همانطور که از نام گروه پیداست، اعضای آن را ابرقهرمان‌های نوجوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها نقش همراه را برای ابرقهرمان‌های والاتر دی‌سی در گروه لیگ عدالت ایفا می‌کنند. این تیم توسط کید فلش (والی وست)، رابین (دیک گریسون)، و آکوالد (گارث) تأسیس شده‌است و سپس به دنبال اضافه شدن شخصیت واندرگرل (دونا تروی) نام تایتان‌های نوجوان را اخذ کردند. از دیگر مهمترین شخصیت‌های این سری داستان‌ها که کار دی‌سی کامیکس است می‌توان به بیست بوی، سوپربوی، میس مارشن، روی هارپر، بامبلبی، بلو بیتل، راکت، ناتاشا آیرنز، آیکون، تایگراس، ترا، ریون، سوپرگرل و استارفایر اشاره کرد.

ترایگان دشمن شماره یک تایتان های نوجوان است و دلیل آن نیز حضور ریون، دختر و دشمن ترایگان در این گروه می باشد. از زمان تاسیس این گروه، تایتان های نوجوان بارها در برابر ترایگان قرار گرفته اند و با توجه به شکست هایی که داشته اند، بارها نیز موفق شدند تا ترایگان را شکست داده و به ابعاد خود برگردانند.


فرزندان تریگان:

ترایگان سه پسر به نام های جیکوب، جارد و جسی دارد که به ترتیب مظهر خشم، شهوت و حسادت هستند و این توانایی را دارند که هفت گناه کبیره را به هر موجود زنده ای القا کنند. در دوره ای که ترگان به شدت ضعیف شده بود، برای افزایش قدرت خود به پسران خود دستور می دهد که پرتالی را بسوی زمین بوجود بیاورند. آنها موفق می شوند اما پس از باز کردن پورتال، به پدرشان خیانت می کنند و مابقی قدرتش را می دزدند. بعد از این اتفاق ترایگان بجای عصبانیت، به اینهمه شر بودن پسران خود افتخار کرد.


پدر ریون:

آرلا زن افسرده ای بود که جز فرقه کلیسای خون محسوب می شد که هدفشان، کشتن ترایگان بود. یکی از توانایی های ترایگان توانایی تغییر شکل است. او به همین شیوه به آرلا نزدیک شد و توانست او را اغوا کند. بعدها که آرلا حقیقت واقعی ترایگان را درک کرد، توسط او به زمین آورده شد که توسط یک فرقه جادویی نجات داده شد. منتها او دوام نیاود ولی بچه ای از ترایگان بدنیا آورد که ریون نام داشت.

ریون دختر ترایگان و دشمن شماره یک پدرش است. ریون دارای توانایی همدلی و قادر به جذب درک و تغییر احساسات دیگران است. او همچنین توسط این قدرت قادر به ربودن احساسات دیگران است. ریون قادر به احضار و کنترل انرژی جامد و سیاه رنگی است که شکل یک انسان یا کلاغی غول‌پیکر را به خود می‌گیرد. با استفاده از این توانایی، ریون قادر به انتقال خودآگاهی خود به ذهن دیگران برای اهداف درمانی، سفر به مسافت‌های طولانی و عدم حضور فیزیکی است. او همچنین از این قدرت برای سفر به بعدهای دیگر بهره می‌برد. بدین صورت که او بدن فیزیکی خود را تبدیل به روح کرده و می‌تواند خود و دیگران را تا فواصل محدودی دورنوردی کند. او از نقشه های ترایگان برای فتح جهان ها باخبر است به همین دلیل، همیشه سعی بر این دارد تا با کمک به گروه های ابرقهرمانی نظیر لیگ عدالت و تایتان های نوجوان، جلوی این اتفاق را بگیرد.

منبع: CBR

38 Comments
  1. Mohamad کاربر می‌گوید

    من به عنوان اولین کسی که در این مقاله کامنت میزاره😁😁ابراز خوشحالی و افتخار میکنم😂😂😂مقاله خوبی👌👌👌👍👍 بود ممنون😘😘

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    و یه سوال به نظر شما به تر تیب قدرت کدآم هاشون بیشتره دارک ساید ( یکی از کلون هاش )،تریگون و تانوس

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تریگون از هر دوتا قویتره، بعدش کلون دارک ساید هستش، و بعد تانوس. تانوس رو زیادی گنده نکنید، اوایل طنزی بود برا خودش.

      1. سنتری کاربر می‌گوید

        خیر دارکساید ا۱لی قادر مطلقه با ترایگان احتمالا برابر باشه و یا شاید قوی تر ولی ضعیف تر نیست

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          داوش اطلاعاتت کمه
          دارکساید اصلی میتونه با امثال دادگاه زندگی مارول قویتر باشه و تازه پتانسیل اصلیش نیست
          بعدشم تو کلا نمیشناسیش انقد قوی بود پرزنس اومد زندانی کنه حتی شایعات هست ممکنه تو کمیکای بعدی دارکساید اصلی بکشه پرزنسو
          واقعا اطلاعاتت کمه ترایگان برا دارکساید اصلی دسر هست

        2. سبحان کاربر می‌گوید

          تریگون میستر پنتر لیک (اگه درست نوشته باشم ) هم شکست داده دارک ساید این وسط چی میگه؟

          1. Attack titan کاربر می‌گوید

            دارکساید اصلی امثال مستر اینا این رو واسه عصرانه میخوره

          2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            دارکساید اصلی قادر مطلقه

            1. Hawkman کاربر می‌گوید

              نه کی اینو گفته باو

  3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود . خسته نباشید .
    یک سوال از ادمین داشتم : به نظر شما رتبه بندی قدرت این ۳ نفر ( گالاکتوس در اوج قدرت ، دارک ساید اصلی و تریگون ) چگونه هست ؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام. دارک ساید قدرتمندترین است چون حالت الهی و فرشته ای با ذات بد رو داره، اگه گالاکتوس رو در نهایت نهایت قدرتش حساب کنیم در رده دوم و سومی هم تریگون قرار داره

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی بابت پاسخ .

  4. صادق کاربر می‌گوید

    مقاله باحالی بود
    دمتون گرم
    اصلا کیف میکنم با مقاله هاتون
    فقط چرا تو اون دو تا عکس اولی که گذاشتید تریگون چهار تا چشم داره؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ممنون.
      خودمم نمیدونم والا، یکیش که برای یه انیمیشنه، اون یکی هم یه طرح مفهومیه.

      1. صادق کاربر می‌گوید

        کدوم انیمیشن؟؟؟؟؟

        1. دیسی کاربر می‌گوید

          انیمیشن تایتان های نوجوان علیه لیگ عدالت.داداش من جوابتو دادم ممنون میشم اگه جواب بدی_انیمیشن خوب با حضور فلش(به غیر از فلش پوینت پارادوکس)سراغ داری؟

      2. دیسی کاربر می‌گوید

        طرح مفهومی؟؟؟

  5. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله جالبی بود دستتون درد نکنه. و اینکه یه سوال داشتم با توجه به اینکه گفتین دارک ساید اصلی از گالاکتوس قدرتمندتره، به نظر شما در بین اودین و دارک ساید اصلی کدام یک قدرتمندتره؟ با تشکر.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ۱۰۰ درصد دارک ساید اصلی

  6. g.o.w کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون بابت پاسخ.

  7. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین محترم میشه بگید تا اونجایی که شما میدونید با استقامت ترین ابر قهرمان کمیک و با استقامت ترین ابر شرور کمیک چه کسانی هستند

  8. سیلور سرفر کاربر می‌گوید

    یه سوال تراگان قوی تره یا زیوس دنیای مارول؟ من خودم میگم ترایگان خیلی قوی تره اما با یکی بحثم شده جوابمو بدید تا مطمین شم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ترایگان قویتره چون یک روح بالامرتبه است و از قدرت جادویی بی انتهایی برخورداره

  9. صادق کاربر می‌گوید

    با سلام
    ادمین جان
    یه درخواست دارم
    اگه میشه لطف کنید و چندتا فیلم و انیمیشن خوب کمیک بوکی معرفی کنید
    تشکر

    1. صادق کاربر می‌گوید

      و چند تا کمیک از سنتری هم معرفی کنید ممنون
      البته این شد دوتا درخواست

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        در مورد سنتری که اطلاعی ندارم. اما مجموعه انیمیشن های دی سی که این چند سال ارائه شده و آخرینش هم همین جاستیس لیگ تاریک نبرد آپوکالیپس و واندر وومن نژاد ها است رو ببینی خوبه. ولی هیچ انیمیشنی به پای فینال فانتزی، نجات کودکان نمیرسه.

        1. صادق کاربر می‌گوید

          خیلی ممنون ادمین جان

        2. Spidey کاربر می‌گوید

          اونا دیگه زیاد بدرد نمیخوره

    2. Spidey کاربر می‌گوید

      بتمن هاش بتمن چراغ های گازی گرین لنترن

  10. ریچل کاربر می‌گوید

    چه باحال من به نظرم شخصیت ترایگون تو تیتان ها به پیش واقعا فرق داره اونجا خنگا

  11. مجله تفریحی کاربر می‌گوید

    ممنون از سایت خوبتون واقعا لطفا یسر هم به سایت مخچه بزنید

  12. THOR کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود . یک سوال داشتم اینکه اودین قوی تره یا ترایگان

  13. […] شخصیت های دنیای کمیک از نظر قدرت فیزیکی نیز می باشد. تریگون به راحتی می تواند تایتان های نوجوان و لیگ عدالت را شکست […]

  14. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ترایگان واقعا قویه تو انمیشن لیگ عدالت داشت از دارک ساید کمپوت درست میکرد

  15. حسین کاربر می‌گوید

    سلام ادمین عزیز، میگم از بین ترایگان و اودین کدام قدرتمندتره.😊😊ممنون میشم بگید.

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اودین

      1. Goku کاربر می‌گوید

        ترایگان

    2. به تو چه گوزو کاربر می‌گوید

      ترایگان

دیدگاه ها غیر فعال است.