معرفی ۱۰ سلاحی که در فیلم های نگهبانان کهکشان با آنها آشنا شدیم

سری فیلم های نگهبانان کهکشان از دنیای سینمایی مارول یکی از دوست داشتنی ترین و پرطرفدار ترین فیلم های تاریخ سینما است. این جهان فضایی رنگارنگ پر است از ناشناخته ها و حقایقی که کوچکترین توجهی به آنها نکرده و گذرا از کنار آنها رد شده اید. یکی از ناشناخته ترین موارد این جهان سینمایی، سلاح های آن است. سلاح های متعدد و عجیبی در این فیلم ها بکار گرفته شده است که مطمعنا توجه کافی به آنها نداشته اید. در ادامه به بررسی و معرفی ۱۰ سلاح از این جهان کمیک بوکی می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱۰. کواد بلستر:

کواد بلسترها سلاح معروف شخصیت پیتر کوئل یا همان استار لرد هستند که در تمامی فیلم های که او در آن حضور داشته، از این سلاح استفاده شده است. کواد بلستر دو لوله و ماشه برای شلیک دارند و همزمان با یکدیگر شلیک می کنند. این سلاح قابلیت استفاده از تیر های مختلف پلاسمایی و الکتریکی را دارد. گلوله های الکتریکی قابلیت بیهوش کردن نفرات را دارد ولی افراد قدرتمندتر در برابر آنها ایمن هستند، اما با درد بسیاری همراه است. گلوله های پلاسمایی این سلاح نیز برای نابود کردن نفرات دشمن بکار گرفته می شود و آنقدر قدرتمند است که می تواند به تانوس نیز آسیب برساند.


۹. نکرو بلستر:

نکروبلستر ها سلاح هایی مبتنی بر انرژی هستند که معمولا توسط ساکارانی ها مورد استفاده قرار می گرفتند. این سلاح توسط پیاده نظام ساکارانی ها مورد استفاده قرار می گرفت و رایج ترین سلاح در زرادخانه این ارتش فضایی بود. این سلاح که نوعی انرژی سبز شلیک می کند، برای کشتن سربازان عادی دشمن به کار می رود و بر روی افراد و شخصیت های قدرتمندتر تاثیری ندارد.


۸. هادرون اینفروسر:

هادرون اینفروسر یک سلاح قدرتمند فضایی است که توسط راکت راکون و در فیلم اول نگهبانان کهکشان بر علیه شخصیت رونان استفاده شد اما به دلیل اینکه رونان سنگ قدرت را در اختیار داشت، توانست از قدرت بی انتهای این سلاح که هر شخصیتی را از پای در می آورد مقاومت کند. همانطور که از اسم این سلاح پیدا است، هادرون اینفروسر گلوله هایی را که حاوی ذرات هادرون است را شلیک می کند و به دلیل اینکه از دو هادرون پروتون و نوترون بوجود آمده است، این سلاح را آنقدر مخرب و قدرتمند می کند که به راحتی بتواند اجسام قمری را نابود کند، اما این سلاح بعد از هر بار استفاده نیاز به تعمیر دارد. ناگفته نماند که احتمالا این سلاح نام خود را از Large Hadron Collider بزرگترین شتاب دهنده ذرات هادرونی جهان گرفته است.


۷. توپ لیزر کانون:

راکت راکون بزرگنرین و عجیب ترین زرادخانه سلاح های کیهان را در اختیار دارد، یکی از بهترین سلاح های او توپ لیزری او است که اولین بار در برخودر او با پیتر کوئیل از این سلاح استفاده کرد. توپ لیزری سلاحی است که انرژی الکترومغناطیسی معینی شلیک می کند تا هدف را موقت بیهوش و یا غيرفعال کند. راکت راکون اولین بار از این سلاح هنگامی که فهمید پیتر کوئیک وسیله ارزشمند دارد، برای متوقف کردن او استفاده کرد. دومین بار او زمانی از این سلاح استفاده کرد که گامورا قصد داشت تا پیتر کوئیک را از دست ایگو نجات دهد و راکون او را به کمک این سلاح متوقف کرد.


۶. نوا ماشین گان (مسلسل نوا):

نوا ماشین گان مسلسل سه لوله مرگباری است که اعضای سپاه نوا از آن بر علیه تهدیدات و دشنمان خود استفاده می کنند. مسلسل نوا را می توان در سکانس فرار از زندان در سری اول نگهبانان کهکشان مشاهده کرد. دقیقیا زمانی که راکت راکون بعد از بدست آوردن این سلاح می گوید: “اوه اره” و شروع به شلیک می کند. این مسلسل به سربازان سپاه نوا کمک می کند تا در زمانی کوتاه، گلوله های بیشتری را شلیک کرده و تعداد بیشتری از دشنمان را نابود کنند.


۵. اسلحه بلستر تاشو:

اسلحه بلستر تاشو یکی دیگر از بیشمار سلاح های راکت راکون در دنیای سینما است. این تفنگ با نام کامل Collapsible Blaster Rifle یک اسلحه تاشو  است که به راحتی قابل حمل می باشد و آنقدر کوچک است که راکت او را در کیف خود نگهداری می کند. راکت راکون در نبرد با ایگو از این سلاح استفاده کرد تا برای گروت وقت بخرد تا هسته مرکزی ایگو را منفجر کند. این سلاح مقاومت بسیار خوبی در برابر ایگو داشت اما در پایان توسط او از بین رفت.


۴. بلستر الکتریکی نبیولا:

با بلستر برقی نبیولا برای اولین بار در فیلم نگهبانان کهکشان ۲ آشنا شدیم. نبیولا به کمک این سلاح توانست یاندو و راکت راکون را بیهوش کرده و آنها را اسیر کند. برای بار دوم نبیولا زمانی از این سلاح استفاده کرد که در تاسیسات انتقام جویان، با گذشته خود روبرو شد و مجبور شد تا به کمک این سلاح گذشته خود را بکشد. این سلاح الکتریکی برای اهدافی همچون بیهوش کردن و یا کشتن هدف بکار می رود.


۳. گاتلینگ بلستر:

گاتلینگ بلستر یکی از مخرب ترین سلاح های دنیای سینمای مارول مارول است. این سلاح مخرب در سکانس آغازین نگهبانان کهکشان ۲ به بینندگان معرفی شد. درحالی که گروت مشغول رقصیدن با آهنگ بود، پیتر کوئیل، گامورا، درکس و راکت راکون مشغول جنگیدن با یک هیولای کیهانی بودند. راکت از این سلاح بر علیه این هیولا استفاده کرد و در پایان به کمک گامورا و پیتر کوئیک، موفق به کشتن این موجود بیگانه شدند.


۲. کتی و ویکی:

کتی و ویکی یک جفت تپانچه هستند که توسط راکت راکون حمل می شوند. راکت از این دو سلاح در فیلم نکهبانان کهکشان ۲ و برای فرار از سفینه Ecletor، سفینه یاندو که توسط مزدوران فضایی به اشغال در آمده بود استفاده شد. کتی یک بلستر یک لول است در حالی که ویکی یک تپانچه سه لول است که انرژی یونی شلیک می کند.


۱. هاوربات های کلن:

هاوربات های کلن (Kyln Hoverbots) مجموعه ای از ماشین های پرنده بدون سرنشین هستند که توسط منبع اصلی نیرو در نوا کرپس کنترل می شوند و وظیفه آنها، ایجاد نظم در مراکز امنیتی است. اگر قسمت اول نگهبانان کهکشان را به یاد داشته باشید، در صحنه ای که پیتر کوئیل برهنه در زندان قرار دارد، چهار هاوربات مانع او می شوند تا به نگهبانان زندان حمله نکند. در صحنه فرار از زندان نیز راکت راکون بعد از بدست آوردن مسلسل نوا، چندین هاوربات را نابود کرد. هاوربات دیگری نیز به پیتر کوئیل حمله کرد اما توسط درکس منهدم شد.

منیع: cbr

19 Comments
  1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    ادمین جان پس سنگ قدرت کو ؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اینجا نگارنده منظورش سلاح های جنگی در نوع تفنگ ها است. نه هر نوع سلاحی، اگه دقت کنید، هیچ شمشیری هم در مقاله نیست.

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    خسته نباشید .
    من یک سوال از ادمین داشتم :
    با توجه به اینکه من معمولا زیاد به سلاح های به اصطلاح تفنگ مانند توجه نمیکنم ، به نظر شما این سلاح ها هیچ کدومش تاثیر خاصی بر شخصیت هایی مثل ثور دارد ؟!
    موفق باشید

    1. علیرضا کاربر می‌گوید

      ببخشید من جواب میدم اما فکر نمیکنم آسیب طولانی مدت و جدی به ثور بزنه اما حالا برای منم جالبه که اگر بشه ادمین جواب بده

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام. بجز هادرون اینفروسر و گاتلینگ بلستر، مابقی تاثیری بر روی ثور ندارند، اگه ثور در حالت پایان بازی باشه، احتمال صدمه بسیار شدید و حتی کشته شدنش هم توسط هادرون میره. البته توپ لیزر کانون به احتمال زیاد میتونه بیهوشش کنه.

  3. Loki کاربر می‌گوید

    مقاله ی فوق العاده خوبی بود یکی از فیلم های موردعلاقم توی MCU همین نگهبانان کهکشان هست

  4. Steve rogers کاربر می‌گوید

    با سلام
    # استیو راجرز
    من راستش خودم خیلی از ثور خوشم میاد ولی فک نکنم تأثیر خاصی داشته باشه سلاح هایی که حداقل بتونن یه ستاره رو نابود شاید به زور بتونن به امثال ثور و سوپرمن آسیب بزنن

  5. Ghost rider کاربر می‌گوید

    خسته نباشید خیلی خوب بود . یک سوال دارم به نظر شما مفیستو قویتره یا ترایگان ؟

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    قطعا مفیتسو

  7. Batman کاربر می‌گوید

    #Ghost Rider
    سلام به نظر من تریگون قویتره!!!چون او بار ها دارکساید را به راحتی زده!!!! دارکساید هم فاصله ی خیلی کمی با اودین داره پس تقریبا میشه گفت که تریگون خیلی از اودین قویتره!!!! پس تریگون با فاصله ی خیییلی کم از مفیستو قویتره!!!

  8. Steve rogers کاربر می‌گوید

    # ghost rider
    به شخصه این دو نفر رو برابر میدونم چرا ؟
    مفیستو از لحاظ نیرو های شیطانی برنده است چون با قدرتش فرانک کسل رو به کازمیک گوست رایدر تبدیل کرد
    پسر دورمامو هست و همچین کاری ازش بعید نیست تله پاتی و غیره داره جادوگر ماهریه آتش قدرتمندی داره اما اون طرف ترایگان یه شیطان تمام عیار هست از هر لحاظ عالیه قدرت فیزیکی و جادویی و ذهنی بالا شاهکارهای بزرگتری داره براحتی لیگ عدالت و تایتان های نوجوان رو براحتی شکست داده و در کل بگم در دی سی از لحاظ فیزیکی فقط سوپرمن دارک ساید دومزدی بلک آدام و سوپرگرل ( در نهایت قدرت ) به ترایگان برتری دارن

  9. محمد امید کاربر می‌گوید

    ببخشید ادمین جان رون کینگ تور قدرتمندتره یا پروردگار دووم البته اگر شخص دیگری هم می تونست لطفا جواب بده

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      رون کینگ ثور ۱۰۰ درصد

  10. Ghost rider کاربر می‌گوید

    محمد امید#
    به نظر من اگه فرضیه بیاندر بودن سایه نشینان بالا درست باشه رون کینگ تور به طور حتمی برنده میشه ولی اگه درست نباشه پرورگار دووم برندس

  11. کیوان کاربر می‌گوید

    اصلا از نگهبانان کهکشان خوشم نمیاد
    ایده جذاب و خوبیداره ها
    ولی طنز زیادی توش بکار رفته که مسخرش میکنه. این فیلم بیشتر برا بچه هاست تا آدم بزرگ ها
    امیدوارم جیمز گان به جوخه انتحاری گند نزنه ولی مطمعن باشید میزنه خخخخخ

  12. Amir کاربر می‌گوید

    بنظرم مفیستو قوی تر باشه اون یکی از بزرگ ترین حاکم های جهنمه ( بزرگ ترین حاکم جهان زیرین مارول توبا هست) و قدرت های فراوانی داره بقدری که میشه گفت به راحتی از امثال اودین و گالاکتوس قوی تره و شاهکار های زیادی داره و در جنگ های زیادی علیه خوبی ها جنگیده همین طور متحدین زیادی هم مثل هلا و هادس داره و توی حکام جهنم ها خیلی طرفدار داره همین طور انواع ارتش های جهنمی مختلف

    اما تریگون هم قدرت های خاص خودش رو داره اونم یکی از حاکم های جهنمه و قدرت های فراوانی داره و همین طور که اشاره شد بار ها دارک ساید و سیاره ی آپوکالیپس رو درهم شکست و همین طور لیگ عدالت و تایتان های نوجوان رو شکست داده اما در کل همین طور که قبلا در یکی از مقاله ها ادمین اشاره کردن قدرتش از گالاکتوس در درجه ی متوسط بیشتره اما مفیستو در هر صورت از گالاکتوس برتری داره و ازش قوی تره شخصا نبرد رو ۶۵ به ۳۵ به نفع مفیستو میدونم

  13. علی کاربر می‌گوید

    تریگون از مفیستو اندکی قویتره.

  14. […] سینمایی مارول هستند که برای اولین بار در سینما در فیلم نگهبانان کهکشان معرفی شدند. گفتیم که تانوس برای افرادی که به آرمان او […]

  15. […] خود را به جهان معرفی کرد همچنین در سال ٢٠١۴ فیلم نگهبانان کهکشان را ساخت و با سختن این فیلم فقط تکه کوچکی از جهان کیهانی […]

دیدگاه ها غیر فعال است.