دکتر دووم در برابر برینیاک؛ کدام یک پیروز نبرد مرگ می شود؟

دکتر دووم با نام اصلی دکتر ویکتور ون دووم، یک شخصیت خیالی شرور بزرگ در کامیک های مارول می باشد که توسط استن لی و جک کربی خلق شده است. دکتر دووم به عنوان دشمن دیرینهٔ چهار شگفت‌انگیز و رهبر کشور خیالی لاتوریا به شمار می‌رود. برینیاک نیز که در دنیای دی سی خلق شده است، یک سایبورگ یا اندروید زیست فرازمینی، کچل و پوستی سبز رنگ که دشمن اصلی لیگ عدالت محسوب می شود. بنظر شما کدام یک از این دو دانشمند شرور، قدرتمندتر هستند و در یک نبرد سهمگین پیروز می شوند. در این مقاله به توانایی ها و شانس های پیروزی دکتر دووم و برینیاک می پردازیم. با ما تا انهای این مقاله همراه باشید.


دکتر دووم: دووم بات ها

دکتر دووم برا هر مشکلی برنامه دارد و به همین دلیل دووم بات ها را خلق کرد. هر دووم بات در واقع یک نسخه رباتیک از خود دکتر دووم است. این ربات ها از نظر ظاهری و نوع زره، هیچ فرقی با دکتر دووم ندارند و از این جهت بسیار خطرناک اند. اما این چیزی نیست که آنها را ترسناک می کند. در حقیقت حتی نمی توان تفاوت دووم بات ها را با خود دکتر عذاب تشخیص داد. در ادامه به بررسی چند توانایی این ربات های نابودگر می پردازیم.

  • دووم بات ها می توانند همانند سازنده آنها، صاعقه ایجاد کنند.
  • این ربات ها توانایی خودترمیمی دارند و به راحتی بدن خود را بازیابی می کنند.
  • این ربات ها به راحتی می توانند افرادی را که توانایی نامرئی شدن دارند شناسایی کنند.
  • این ربات ها هر زمانی که احساس کنند در حال شکست خوردن و به اسارت در آمدن هستند، خود را نابود می کنند.
  • این ربات ها دارای هوشی بسیار بالا هستند و تنها به شخصیت دکتر دووم خدمت می کنند.
  • مشکل اصلی این ربات ها، کاهش سیستم انرژی داخلی و حملات با انرژی های قدرتمند است که EMP های مدار آنها را مختل می کند.

برینیاک: یک لشکر از هواپیماهای بدون سرنشین

برینیاک لشکری از ربات های نابودگر پرنده دارد که هدفشان تسخیر شهرها و شکست دادن دشمنان برینیاک می باشد. این ربات های پرنده در تعداد زیاد می توانند یک شهر همانند نیویورک را به نابودی کشانده و یا یک میدان انرژی غیرقابل نفوذ ایجاد کنند. این ربات ها توانایی مقابه با شخصیت هایی همچون سوپرگرل را نیز دارند.


دکتر دووم: نبوغ کیهانی

دکتر دووم دانا ترین و باهوش ترین شخصیت دنیای کمیک های مارول است. او بسیار خطرناک است و هیچ عملی انجام نمی دهد مگر اینکه برنامه ای برایش ریخته باشد که مو لای درزش نرود. او توانسته است به کمک همین نبوغ عالی ای که دارد، خدایان بسیاری را شکست دهد و قدرت های آنها را تصاحب کند. برای نمونه دکتر دووم در نبردی، قدرت های بیاندر های مارول را بدست می آورد و تبدیل به پروردگار دووم، یک قادر مطلق می شود.


برینیاک: فناوری سایبرنتیکی کیهانی

برینیاک مخلوقی تکنو-ارگانیک با هوشی باورنکردنی در سطح دوازدهم و دارای فناوری ابر پیشرفته سایبرنتیکی است. او شهر ها و سیارات را می دزدد برای اینکه آنها برای او منابع، علم و توانایی های جدید به ارمغان می آورند. قرن ها، برینیاک در حال جمع آوری شهرها و نابود کردن آنها بود، به همین دلیل او آگاهی هزاران جهان را در ذهن خود به همراه دارد. دووم شاید یک دانشمند توانا و خبره باشد اما دانش او به هیچ وجه به پای هوش و اطلاعاتی که برینیاک در اختیار دارد نمی رسد.


دکتر دووم: کمک والریا ریچاردز

مگان والریا ریچاردز دختر رید ریچاردز و سوزان استورم و خواهر فرانکلین ریچاردز می باشد. او یکی از برترین نوابغ جهان مارول است و می توان گفت از پدر خود نیز باهوش تر است. او توانایی نامرئی شدن و سفر در زمان نیز دارد. رابطه والریا ریچاردز و دکتر دووم با توجه به دشمنی دووم با پدر والریا، بسیار خوب است و او دووم را عموی خود می داند. مسلماً ددوم از والریا در برابر برینیاک استفاده خواهد کرد و نبوغ و توانایی های والریا ریچاردز، مشکلی است که برینیاک باید از آن بترسد.


برینیاک: بارها لیگ عدالت را شکست داده است

لیگ عدالت قدرتمندترین گروه ابرقهرمانی تاریخ کمیک است و همه می دانند که شکست دادن یکی از اعضای آن چقدر سخت است، چه برسد به شکست دادن همه آنها آنهم چندین بار. برینیاک بارها لیگ عدالت را شکست داده است و این بدان معنی است که برینیاک از فنون جنگی برنامه ریزی شده، سلاح های قدرتمند و….. برخوردار است که توانسته است قدرتمندترین گروه ابرقهرمانی را شکست دهد. روش ها و سلاح هایی که به کمک آنها، می توان دکتر دووم و متحدانش را شکست داد.


دکتر دووم: استاد فنون جادویی

توانایی های دکتر دووم در هنر های عرفانی از روم باستان و از طرف مادرش نشات می گیرد. او توانایی های جادویی خود را در تبت و به کمک راهبین تبتی آموخت. دکتر دووم به کمک سفر در زمان، بارها به گذشته بازگشت و قدرت های جادویی خود را افزایش داد. بطوری که در ابتدا دکتر استرنج دووم را یک جادوگر سطح متوسط می دانست اما بعد ها او را یکی از قدرتمند ترین جادوگر های مولتیورس دانست. از توانایی های دکتر دووم عبارتند از انرژی نیروی عرفانی، احضار مردگان، ایجاد طلسم، سفر ابعادی، ایجاد پرتال های انتقال و ….


برینیاک: قدرت بدنی در حد سوپرمن

بسیاری برینیاک را بدلیل هوش سطح دوازدهمیش، جز شرور های قدرتمند کیهانی دی سی دانند، اما این را نمی دانند که او انقدر قدرتمند است که از نظر دوام و پایداری، با شخصیت سوپرمن مقایسه می شود و در مواردی از سوپرمن نیز قدرتمندتر شده و توانسته است لیگ عدالت و سوپرمن را شکست دهد. برینیاک ترجیح می دهد از هوش و فناوری خود برای شکست دادن دشمنانش استفاده کند، اما مشکلی با درگیر شدن فیزیکی با دشمنان خود ندارد برای اینکه به راحتی می تواند موجودات قدرتمندی همانند سوپرمن را نیز شکست دهد.


دکتر دووم: دارنده ماشین زمان

یکی از بزرگترین ساخته های دکتر دووم، ماشین زمانی است که حتی تمامی دانشمندان جهان مارول به کمک هم نمی توانند آنرا بسازند. این ماشین زمان یک دروازه است و در قلعه دکتر دووم قرار دارد. این سلاح می تواند فرد استفاده کننده از آن را به گذشته برگرداند. در این نبرد یک ماشین زمان سلاح مفیدی است زیرا دووم هیچ شناختی از گذشته و توانایی های بیکران برینیاک ندارد و این ناآگاهی برای او گران تمام می شود.

دووم می داند که از نظر هوش و مهارت نقشه کشیدن برای نابودی حریف، حرفی در برابر برینیاک ندارد. به همین دلیل دووم به کمک این دستگاه می تواند به گذشته برگرد و اطلاعت زیادی را از برینیاک بدست آورد تا بتواند او را در نیردی سهمگین شکست دهد.


برینیاک: سفینه عظیم فضایی

دووم فرمانروای یک کشور عظیم به نام لاتوریا است که منابع عظیمی دارد، اما برینیاک نیز یک سفینه عظیم کیهانی دارد که تا دندان مسلح است و قادر به نابود کردن بزرگترین سفینه ها و سیاره های جهان مارول و دی سی است. این سفینه یک امتیاز بزرگ برای برینیاک است زیرا او به کمک این سفینه به راحتی می تواند از دور ترین نقاط، به لاتوریا حمله کند و سفینه های کوچک تر حاضر در سفینه مادر را بفرستند تا نیروی دفاعی سیاره لاتوریا را نابود کند. مسلماً دکتر دووم کار سختی در برابر این سفینه نابودگر در پیش دارد.


برنده: دکتر دووم

دکتر دووم برنده این نبرد مرگبار خواهد بود. او بسیار باهوش است و از قدرت جسمی بسیار بالایی برخوردار است که اگر از برینیاک بیشتر نباشد، کمتر نیست. دووم به کمک دوم بات ها می تواند برینیاک و سفینه های او را به دردسر بیندازد و یا بیشتر آنها را نابود کند. همچنین توانایی جادویی و در اختیار داشتن قدرت زمان شانس بیشتری به دووم برای پیروزی در این نبرد می دهد.

منبع: CBR

18 Comments
  1. Mohamad کاربر می‌گوید

    ماشااللاه سرعت.ادمین کیف کردیم.اینم نشانه ای از بیطرف بودن شما.دستت درست مرسی عالی👏👏👏

    1. فایت کاربر می‌گوید

      خب داداش اگه اینم برینیاک برنده میشد دیگه واقعا همه شک میکردن سایت طرفدار دیسیه

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    ادمین بازم عالیییی.فقط نوشتین قدرت برینیاک با سوپرمن برابره.بعد گفتین دووم از قدرت بدنی بیشتری نسبت به برینیاک برخورداره!!!!!

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      یعنی اینجور ک شما گفتین قدرت دووم از سوپرمن بیشتره؟؟؟؟من نمیفهمم اگه میشه یه توضیحی بدین لطفا

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تصحیح شد.

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        آره ادیمن جان اینجوری خیلی بهتر شد ممنون

  3. ارین کاربر می‌گوید

    عاشق مقالاتتونم

  4. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    بسیار موافقم دووم به مراتب قوی تره و در جنگ های پنهان دکتر دووم قدرت بیاندر رو داشت و تونست بلک پنتر که ۶ سنگ ابدیت رو داشت نابود کنه و با یه اشاره دکتر استیون استرنج رو نابود کنه و لشکری از ثور ها داشت و همین طور دوست مایسترو بود اونم لشکری از هالک ها داشت برینیک در برابر دووم هیچی نیست

  5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عالیییی ممنونم اگر همین جوری پیش برین عالیه خیلی خوب میشه ممنون ادمین جان

  6. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    میگم ادمین جان بد نیست یکم مقاله درباره ی سوپرمن باشه چون که پرطرفدارترین و قویترین ابرقهرمان کمیکه و از نظر من رقیب جدی برای تانوس هست

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      آقا کی این ابراهیمیو شست و شوی مغزی داده؟؟چ تمیز کار کرده😂😂😂این میگفت هالک اودینو میزنه حالا چسبیده به سوپرمن!!!!😐😐😐آیییییی کمککککک😂

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    ببخشید لطفاً یه مقاله در باره ی دکتر استرنج هم بذارید و همین طور درباره ی سوپرمن و ثور بیشتر بذارید و اینکه از این مقاله هایی که دو نفر رو مقایسه میکنین هم زیاد بزارید ،ممنون

  8. THOR کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود من با این مقاله موافقم. فقط میشه لطفاً یک سایت خوبه کمیک بوکی معرفی کنید

  9. میلاد کاربر می‌گوید

    بله دکتر دووم قوی تره ،شکی دزش نیست

  10. سجاد کاربر می‌گوید

    با سلام
    مطلب خوبی بود کاملا موافقم دکتر دووم بسیار باهوش تر از برینیاک است.و تجهیزات قدرتمند تری دارد.فقط من یک سوال دارم
    اقای ادمین اگه میشه شخصیت های زیرا از لحاظ تجهیزات رتبه بندی کنید
    لیدر – برینیاک – کانگ فاتح – تانوس –

    1. سجاد کاربر می‌گوید

      کسی نبود جواب من رو بده؟

  11. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود با نتیجه موافقم دووم براینیاک رو له میکنه اما سوال سجاد سجاد جان به نظرم
    تانوس
    براینیاک
    لیدی نمیدونم کیه فقط خواستم بگم اینجور که میبینم تجهیزات خوبی داره
    کانگ فاتح

    1. سجاد کاربر می‌گوید

      ممنون اقای Attack Titan که جوابم رو دادین

دیدگاه ها غیر فعال است.