۱۵ بازی برتر کمیک بوکی

بازی های کمیک بوکی یا به عقیده عده ای ابرقهرمانی، بین بازی باز ها خیلی شهرت دارند. معمولا این بازی ها به این صورت است که شما با چندین باس فایت (مبارزه با دشمن های بزرگ) و سربازان آنها در مراحل مختلف مبارزه می کنید. این بازی ها معمولا به خاطر اکشن جالب و قابلیت های مختلف در بعضی بازی ها و المان های نقش آفرینی است که شهرت زیادی به هم زده اند. در مجموع این بازی ها هیجان و حماسه سازی های زیادی به وجود می آورند. حالا ما ۱۵ بازی برتر کمیک بوکی در طول تاریخ را برای شما در این مقاله رتبه بندی کرده ایم.


۱۵. مرد عنکبوتی ۲۰۰۰:

این بازی اولین بازی موفق ساخته شده از روی شخصیت مرد عنکبوتی است. اکشن ها و گرافیک خوب نسبت به سال ساخت بازی را جذاب می کند و باس فایت های خوب هم به برای ادامه بازی مخاطب را مجذوب خود می کند. این بازی خیلی خوب است، اما اینکه اگر الان این بازی انجام بدهید باهاش ارتباط بر قرار بکنید را تضمین نمی کنیم، چون این بازی نسبت به استاندارد های الان صنعت گیم خیلی عقب است (به خاطر قدیمی بودن) اما نسبت به سال ساخت این بازی عالی است و میتواند خاطرات خوبی از مرد عنکبوتی برای شما رقم بزند.


۱۴. مجازاتگر:

این بازی اکشن خاصی دارد. البته کمی هم خشونت به کار میبرد و با گیم پلی خوبی، شما را راهی کشتن تعداد زیادی خلافکار می کند. داستان بازی هم تا حدودی خوب است. طراحی لباس های بازی میتوانست بهتر باشد. گیم پلی بازی تا حدودی شبیه سری مکس پین است و به همان میزان خشونت دارد. این بازی گرافیک خوبی هم نسبت به سال ساخت دارد. البته این بازی بعضی ایراداتی مانند طراحی های بد مراحل نسبتا کم و….. دارد و تا حدودی حس مجازاتگر بودن را القا می کند و تنها بازی تقریبا خوب شخصیت مجازاتگر یا پانیشر است.


۱۳. بتمن، ریشه های آرکام:

این بازی با اکشن عالی و گرافیک ناب و داستان غافلگیر کننده اصلا اجازه نمی دهد تا حوصله شما حتی یک دقیقه سر برود. باس فایت هایی مثل دث استروک و بین هم بازی را بیش از پیش جذاب می کند. تغییر بخش هایی از داستان ناگهانی هستن و در بعضی مواقع میتوانند نکته منفی باشند. البته تغییرات خیلی کم و حتی ضعیفتر از بازی بتمن: شهر آرکام باعث کم شدن محبوبیت این بازی شد. این بازی بازی بدی نبود اما نسبت به بازی بتمن: شهر آرکام یک پسرفت کامل بود! البته نکات اضافی مانند مسافرت سریع با بتوینگ (هواپیمای بتمن) در این بازی بودن که از سختی بازی می کاهیدن. در مجموع با اثری عالی از نظر داستانی طرف هستیم


۱۲. لگو انتقام جویان:

خب رسیدیم به بحث بازی های لگویی. این بازی داستان اورجینالی نداره و داستان فیلم های انتقام جویان ۱ و انتقام جویان عصر اولتران در غالب لگو و با طنزگونه های لگویی روایت می کنه. تعداد شخصیت های زیاد با قابلیت های بی شمار.

البته وقتی شما بازی تمام بکنید میتونید کرکتر های لگویی با پول لگویی بخرید و برای آزاد کردن قفل هر کرکتر نیاز به انجام ماموریت اون کرکتر دارید. نقشه بازی هم نسبتا بزرگه اما میتونست بهتر طراحی بشه و قابلیت های بیشتری سازنده ها درش به وجود بیارن. البته نباید از طراحی عالی دو فیلم اول انتقام جویان به صورت لگویی گذشت. اگر از طرفداران تیم انتقام جویان باشید این بازی میتواند لحظات زیبایی را برای شما رقم بزند.


۱۱. لگو بتمن ۳:

تا حالا به این فکر کرده اید بتمن با لیگ عدالت در دنیایی لگویی به جنگ موجودات کیهانی و قدرتمند برود؟ خب این بازی دقیقا همین موضوع را به شما هدیه می دهد. شخصیت های بازی تعداد خیلی زیادی دارد و حتی در داستان بازی هم پر از شخصیت است که تمام آنها حتی شخصیت های فرعی هم کار هایی را می کنند که در طول و روند بازی تاثیرگذار هستد. بتمن زره های زیادی در این بازی دارد که هر کدام قابلیت های متنوعی دارد. داستان بازی هم خیلی جالب و تقریبا پیچیدگی هم داره اما اصلا گیج کننده نیست. در هر حال اگر علاقه دارید با بتمن و لیگ عدالت با مجرم های کیهانی مبارزه بکنید، این بازی شما را ناامید نخواهد کرد و تجربه جالبی از بازی های لگوی را به شما میچشاند.


۱۰. لگو بتمن ۲:

برتری نسخه دوم سگانه لگو بتمن به نسخه سوم داستان پایدار و در خدمت بودن کرکتر ها به داستان است. احتمالا تا حالا دوست داشته اید دو تیم جوکر- لکس لوتر با بتمن- سوپرمن تقابل داشته باشند. درست نمی گویم؟ حالا در این بازی دقیقا میتوانید همین تقابل را نظاره گر و کنترل کننده باشید. در واقع ساختار تمام زره های بتمن در نسخه سوم قبلا در نسخه دوم طرح ریزی شده بودند.

حتی فرعی ترین کرکتر ها در این بازی یک نقشی دارند و همین موضوع بازی را جذاب می کند. البته با اینکه بازی فضای تیره و تاریکی دارد اما از شوخی های طنزگونه ی دنیای لگو هم بهره میبرد. انیمیشن موفقی هم از روی این بازی ساخته شده است که شما میتوانید به تماشای آن هم بپردازید. شخصیت های زیادی از دنیای دیسی به مانند جنرال زاد در بازی هستند که میتوانید بعد از باز کردن با پول لگویی به مانند همه بازی های لگویی بخرید. اگر بازی لگویی با تم تیره و تاریک (دارک) میخواهید این بازی کاملا برای شما ساخته شده است.


۹. لاکپشت های نینجا، لاکپشت ها در زمان:

نقدی بر تنها بازی موفق لاک پشت های نینجا: این بازی با اینکه بسیار قدیمی هست اما گیم پلی غیر فرسوده ای دارد و حتی شاید اصلا این گیم پلی در هیچ بازی دیگری ندیده باشید. هر کدام از شخصیت های قابل بازی در بازی گیم پلی متفاوتی دارند و بر جذابیت بازی افسوده اند. دزدان دریایی و گنگستر ها و نینجا های شریدر در طول بازی جزو دشمنان شما هستند و باید برای جنگیدن در این بازی صبر به خرج دهید. داستان بازی هم عالی کار شده و به لذت بردن هر چه تمام تر شما کمک می کند. اگرچه بازی همه پسند نیست و ممکن است افرادی از این بازی خوششان نیاید. در هر حال اگر دوست دارید در مدیوم گیم با لاک پشت های نینجا همراه شوید این بازی میتواند انتظارات شما را براورده کند.


۸. لگو مارول:

برعکس بازی لگویی انتقام جویان این بازی داستانی اورجینال و جذاب دارد. البته این بازی نقشه و محیط کوچکتر و شخصیت های کمتری دارد اما همه این ها را داستانی فوق العاده جبران می کند. بودن گروه های ایکس من و چهار شگفت انگیز هم در کنار گروه انتقام جویان داستان را بیش از پیش جذاب می کند. در واقع این بازی یکی از موفقیت آمیز ترین پروژه های کمپانی بزرگ مارول و دیزنی است که با خلاقیت های زیاد و غافلگیری های زیاد برای مخاطب این جمله را به مخاطب می گوید:

من بازی برای تو هستم پس دوست داری چه کار بکنیم؟ داستان های بزرگ مارول را ادامه دهیم و لحظات حماسی خلق بکنیم؟ پس بزن بریم. در این لحظات حماسی هم با طنزگونه های همیشگی لگو، شما با اعتماد به نفس بیشتری به بازی ادامه می دهید. هدیه ای از طرف مارول برای مخاطبان مارول.


۷. بی عدالتی، خدایان میان ما:

شاید در نگاه اول با بازی معمولی درست شده از کرکتر های لیگ عدالت و دیسی طرف هستیم. اما داستان بازی به قدری عالی بود که دیسی سال بعدش از روی اون کمیک منتشر کرد! و جزو بهترین خط زمانی های دیسی از نظر شخصیت پردازی و داستان ها شد. داستان بازی را برایتان اسپویل نمی کنم تا خودتان در طول داستان شوکه بشوید و با خود زمزمه کنید:

حتی بهترین و تاثیرگذازترین و اشخاصی که نماد امید هستند هم میتوانند اتفاقاتی بیفتد که سست شده و همه چیز را از زندگی ابرقهرمانی خود فراموش کنند.

گیم پلی بازی هم خیلی خوب هست و البته همه میدانستیم قرار است با اثری عالی مواجه شویم چون سازنده این بازی یعنی استودیو ندرلم در ساخت بازی های فایتینگ استاد است! و ساخت سری بازی فوق العاده مورتال کمبت هم این را اثبات می کند. این بازی با اینکه اولین اثر کمیک بوکی استودیو ندرلم بود، اما داستان بدون نقص و عالی هم داشت که باعث تحسین این استودیو می شود.


۶. بتمن، تیمارستان آرکام:

اولین بازی ساخته شده از بتمن توسط استودیو راکستدی که همگان الان به عنوان بهترین استودیو سازنده عناوین کمیک بوکی میشناسند به صورت فوق العاده ای یک انقلاب در صنعت گیم بود. چون بیشتر بازی های اکشن یا ادونچر کمیک بوکی از سیستم مبارزات این بازی استفاده می کنند. داستان بازی هم تقابل جالبی بین جوکر و بتمن را در تیمارستان ارکام نشان میدهد. همچنین این بازی اولین بازی بتمن و تقریبا اولین بازی کمیک بوکی است که میانگین نمرات بالای ۹۰ گرفته است (۹۲) البته این بازی با وجود رقیبان سر سختی مانند بازی رستگاری خونین ۱ از جایزه بهترین بازی سال باز ماند. بازی در محوطه تیمارستان ارکام اتفاق میفتد و برجک های تیمارستان و غار ها قسمت های بیرونی تیمارستان را تشکیل میدهند. برای کسانی که منتظر یک بازی خیلی خوب از بتمن بودند این بازی یک محبت بود.


۵. بی عدالتی ۲:

استودیو ندرلم بعد از ساخت نسخه اول بازی بی عدالتی بازخورد های مثبت زیادی کسب کرد و به دنبال ساخت نسخه بعدی بازی رفت. گیم پلی این نسخه نسبت به نسخه اول خیلی پیشرفت کرده بود و حرکات سبک و نیم سنگین و سنگین زیادی به بازی اضافه شدند که در نسخه اول نبود. داستان این نسخه هم به مانند نسخه اول بسیار پایدار و جذاب است. شخصیت های بازی بیشتر از نسخه اول شده اند و با احتساب شخصیت های قابل خریدن در بسته های الحاقی شخصیت های این بازی تقریبا دو برابر نسخه قبلی می شوند!

البته شخصیت های جالبی مانند ساب زیرو، هل بوی و لاک پست های نینجا هم در بسته های الحاقی هستند. البته کمیک بی عدالتی ۲ هم منتشر شده است که کسانی گیمر نیستند اما علاقه دارند این داستان فوق العاده بدانند می توانند به انها رجوع کنند. داستان بازی البته در بعضی جاها گنگی و پیچیدگی زیادی پیدا می کند. میتوانیم بگوییم این بازی بهترین بازی با حضور شخصیت های زیادی از روی دنیای دیسی است.


۴. مردگان متحرک:

نمیدانم سریال مردگان متحرک را دیده اید یا نه. این بازی به طور تقریبی همان اتفاقات فیلم را بازنگری می کند اما با داشتن حق انتخاب در بعضی جاها بازی خیلی سخت می شود. گیم پلی بازی کاملا در خدمت داستان است و به طور کلی به داستان گره خورده است و برای هر چه جذابیت بیشتر بازی به شما حق انتخاب های زیادی میدهد که هم بر روی داستان و هم بر روی گیم پلی تاثیر می گذارد. گرافیک بازی هم بسیار جالب است شرکت تل تیل که سازنده این بازی و یک بازی دیگر از بتمن است و یک بازی اقتباس شده از فیلم بازی تاج و تخت یا گیم اف ترونز است و علاقه شدیدی به ساخت بازی ها با گرافیک کمیکی دارد! و البته تنها شرکت سازنده بازی ها هست که گرافیک کمیکی را برای بازی هایش انتخاب می کند. زامبی های بازی هم طراحی منحصر به فردی دارند. این بازی به تمام طرفداران کمیک و عاشقان داستان های زامبی وار پیشنهاد می شود.


۳. مرد عنکبوتی ۲۰۱۸:

بهترین بازی ساخته شده از مرد عنکبوتی و یکی از بهترین بازی های کمیک بوکی در مقابل شما قرار دارد. شرکت اینسومنیاک با چنان ظرافتی این بازی را ساخته است که با نقص های خیلی کمی هموار بشود. البته از یکی از بهترین استودیو های سونی کمتر از این انتظار نمی رفت. گیم پلی بازی قواعد ساده ای دارد که با لگد زدن و مشت زدن و تار پرت کردن و ضربات تمام کننده تشکیل شده است. داستان بازی هم حالت روشن و فانی دارد اما بعضی لحظات بازی خیلی غمگین کننده و احساسی می شود.

کمی المان های نقش آفرینی نیز در این بازی وجود دارد که به گیم پلی بازی کمک شایانی کرده است و باعث جذب شدن بیشتر افراد به این بازی می شود. همچنین این بازی پر فروش ترین انحصاری سونی است و سونی خیلی روی این بازی برای اوردن روی کنسول نسل بعدی خود نیز مانور داده است. این بازی بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است. اگرچه این بازی بعضی ایرادات دارد اما نمیتوان خوب بودن و جزو بهترین بازی های کمیک بوکی بودن این بازی را انکار کرد.


۲. بتمن، شوالیه آرکام:

پایانی بر سری بازی بتمن آرکام. راکستدی به خوبی میدانست یک بازی برای موفق شدن به چه المان هایی نیاز دارد. گیم پلی بازی البته فرق چندانی با نسخه قبلی یعنی بتمن: شهر آرکام نداشته است و فقط بتموبیل اضافه شده است. البته یکی از نکات منفی بازی دقیقا همین بتموبیل است. اشتباه نکنید رانندگی با بتموبیل و نابود کردن تانک های زرهی جذابیت خوبی دارد اما اینکه ۳۰درصد گیم پلی بازی را بتموبیل تشکیل میدهد نکته مثبتی نیست. مخفی کاری بازی هم نسبت به نسخه قبلی خیلی کم رنگ تر شده است. اما گیم پلی بازی به جز قسمت بتموبیل فوق العاده کار شده است و حس بودن در نقش بتمن در شهری پر از تانک و سرباز را میدهد. این بازی و اسپایدرمن ۲۰۱۸ خیلی شبیه هم هستند (از نظر کیفیت) اما برتری شوالیه آرکام داستان آن است! داستانی عالی که با شخصیت های اصلی و فرعی عالی با شخصیت پردازی عالی برای هر کدام درست شده است. صد البته این بازی می توانست خیلی بهتر باشد اما نکات مثبت زیادی که دارد نمی گذارد رتبه دیگری برایش انتخاب بکنیم.


۱. بتمن، شهر آرکام:

تمام بازی های کمیک بوکی یا بد هستن یا خوب هستن یا خیلی خوب هستن. اما شاهکاری مثل شهر آرکام نیستند. گیم پلی این بازی به قدری خوب است که همه بازی های ابرقهرمانی بعد این بازی از همین سیستم گیم پلی استفاده کردند. نقشه بازی شهر آرکام (که کنار شهر گاتهام) است که نسبتا محیط بزرگ و پر ماموریتی است. داستان بازی هم که جزو بهترین داستان ها بین بازی های ویدیویی است و یک تقابل دیگر بین بتمن و جوکر است. البته شاید فکر بکنید این تقابل خیلی کلیشه ای شده است اما بعد از تمام کردن این بازی کلا نظرتان ۱۸۰ درجه تغییر می کند. داستان این بازی نشان میدهد چقدر تقابل بتمن و جوکر پتانسیل دارد.

گرافیک بازی هم نسبت به سال ساخت غافلگیرکننده است و گرافیک بازی به هیچ صورت شما را اذیت نمی کند. البته بودن شخصیت هایی مثل کتوومن هم مکمل خوبی برای داستان بازی است. اگر به شاهکار بودن این بازی شک دارید باید بگم میانگین نمرات این بازی ۹۶ است و این نمره بازی را جزو بهترین بازی های تاریخ قرار میدهد. من فقط یک جمله دیگر در مورد این بازی میگویم: از این بازی لذت ببرید.


نویسنده: محمد امید سعادتی


143 Comments
  1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    خیلی عاولی
    اینو باید نوبهای اسپایدی بخونن تا بدونن رتبه بندی چیه

    1. محمد اسپایدر کاربر می‌گوید

      داداش چرا داری توهین میکنی؟ الان اگه یه نفر دیگه کامنتی شبیه این داده بود میشد مارول فن تعصبی لطفا توهین نکن اسپایدی هم یه سایته که خیلی طرفدار داره پس توهین نکن

      1. Batman Batman کاربر می‌گوید

        توهین نکرد گفت نوب که حقیقته دی سی سایت فن تعصبی نداره کی بهشون بگید نوب های تعصبی ولی اسپایمن داره چند تا هم داره اینم یکی دیگش این اواخر به صورت اتفاقی پیداش کردم ……………………. از سایت اسپایدی تعصبی تر و بد تر فقط برو مقایسه هاشو بخون

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          Batman Batman
          اسم وبلاگ های پیش پا افتاده فن بوی نذار با خودت نمیگی محمد امید جون سکته بکنه؟😂😂
          اصلا با عرض پوزش روزم خراب شد.
          فقط مقاله اسپایدرمن علیه سوپرمن ته جوک بود🤣😂
          ادمین جایی وجود نداره بریم اعتراض بکنیم همچین وبلاگ هایی که اطلاعات دروغ پخش می کنن تعطیل بشن؟
          اخه سرعت مرد عنکبوتی خود مارول دقیق نمیدونه این بشر یک چرتی گفته بود هنوز دارم میخندم.😂😂
          از شما بتمن بتمن هم خواهش می کنم دیگه وبلاگ اینجور افراد نذارید تا من سکته نزنم😂
          فکر کنم یکی از استخوان هام شکست.
          ای خداااااااا اینجور افرادی مثل ………………………… خواهشا شفا بده تا ما نکشتن.

        2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

          یا ابالفضل این دیگه چه سمی بود من خوندم من نویسنده این رو پیدا کنم فقط

          1. Batman Batman کاربر می‌گوید

            اره توی گوگل دنبال چنتا مقاله خوب بدرد بخور بودم یهو اینو پیدا کردم یعنی داشتم کلمو میکبوندم به دیوار

  2. محمود کاربر می‌گوید

    به نظر من بازی لوگو مارول خیلی قشنگه

  3. فلش کاربر می‌گوید

    رتبه بندی عالی بود . اینجاستیس ها هم که عالین

    1. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

      آقا من اینجاستیس ها رو بازی کردم و فوق العاده هستن ولی چند وقته اسپایدرمنو گرفتم و اصلا یه چیز دیگست(دوستان من کلا دی سی فنم ها کسی جبهه نگیره)و بعد از مورتال کمبات ۱۱ بهترین بازیه این ۶ ماه اخیر(کلا ۶ ماهه کنسول گرفتم:-):-))هست واقعا
      بتمن ها رو تجربه نکردم و نظری نمیدم
      ولی لگو بتمن سه بدک نبود اما حرف آخر اینجاستیس و بذارید کنار و mk بزنید بهترم هست
      راستی من رد دد۲ خواستم معاوضه کنم با هورایزن زیرو داون گفتم از شما بپرسم بازی ای که دارم میگیرم ارزشش رو داره؟؟

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        داوش رد دد ۲ خداس میتونی باهاش ارتباط برقرار کنی
        میتونی خرید و فروش کنی
        قطار و بانک بزنی
        بری غذا و چیزمیز بخری
        بری با دوستان هفت تیر کشت خوش گذرونی
        تازه کلی صحنه دراماتیک داره

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          سیسکو رامون
          رد دد ۲ که شاهکار.
          بهترین بازی نسل هشتم از نظر من.
          از فیزیک و گرافیک فوق العاده گرفته تا گیم پلی متنوع.
          داستان بازی هم که یکی از بهترین داستان ها بین بازی ها در تاریخ.
          در مجموع این بازی عالی و من کلا به همه پیشنهاد می کنم.

      2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        کنشی(دیسی سابق)
        دارید رد دد ۲ با هورایزن معاوضه می کنید؟ خب هورایزن زیرو داون هم بازی خیلی خوبی و یکی از بهترین انحصاری های سونی{ که روی رایانه های شخصی هم منتشر کرده} اگر رد دد ۲ تمام کرده اید بله معاوضه بکنید اما اگر رد دد ۲ هنوز به اتمام نرسانده اید پیشنهاد می کنم به اتمام برسانید بعد معاوضه بکنید.
        شاد و پیروز و سر زنده باشید

        1. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

          محمد امید سعادتی
          خب راستش بازی بدک نبود ولی متاش ۹۸ بود و توقع داشتم چیز بهتری باشه

      3. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

        آقا ردد رو معاوضه نکن

  4. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عالی بود
    اما جای شوالیه ارکام و اسپایدرمن ۲۰۱۸ میبایست عوض بشه

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      چرا؟
      درسته بعضی جاها برتره اما باید فاکتور های بیشتر در نظر گرفته بشه تا یک لیست درست باشه

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      میدونید به نظر من این دو بازی مساوی بودن.
      اما برتری شوالیه آرکام داستان پر قدرت و پایدار.
      داستان اسپایدرمن هم خوب بود اما بعضی وقت ها انگار از هم گسیخته میشد و پایداری خودش از دست میداد.
      البته سلیقه شما هم قابل احترام.

    3. Batman Batman کاربر می‌گوید

      دلایل تو برای بهتر بودن اسپایدرمن ۲۰۱۸ بگو از لحاظ گرافیک که برابرن از لحاظ داستان هم شوالیه ارکام بهتر بود همون اول بازی اسپایدرمن متوجه یه اسکی ریز اسپایدرمن ۲۰۱۸ از شوالیه ارکام میشی الان چی میگی شاید به خاطر مارول و اسپایدرمن فن بودنت اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بهتر بدونی ولی حقیقت این نیست

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        تو چقدر متعصبی
        از نظر گرافیک اسپایدرمن ۲۰۱۸ بهتر بود
        موسیقیش هم بهتر بود

        1. Batman Batman کاربر می‌گوید

          من چقدر متعصبم تو چقدر متعصبی گرافیک بتمن شوالیه ارکام از اسپایدرمن بهتر نباشه بد تر نیست برو چند تا مقایسه ببین در مورد موزیک هم همین طور از همه مهم تر داستانش که چند سرو گردن بهتر تنها سایتی که اسپایدرمن بهتر میدونه اسپایدی اونم از کل سری ارکام جناب استیو نظر شما چیه

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            بتمن بتمن
            من متعصب نیستم حداقل به اندازه ی تو نیستم ! اسپایدی تنها سایتی هست که اونو برتر می‌دونه؟؟؟؟ اصلا میدونی سایت های ویجیاتو و وی گیمر اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو برتر از بتمن : شوالیه ارکام دونستند؟
            دو ایراد غیر بخشش داره بتمن ارکام نایت :
            روندن بتمویبل و تجهیزاتش واقعا بد بود
            بیش از حد جنگ داشت .
            یه ایراد جزئی هم داره اینکه تا ماموریت های فرعی رو انجام ندادی پایان داستانو نمی‌بینی.

            1. Batman Batman کاربر می‌گوید

              باشه اصلا بازی اسپایدرمن ۲۰۱۸ بهتر از شوالیه ارکام چه چی به ما چیزی میرسه ولی بازم زیر مایین شهر ارکام دومی نداره

              1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                بتمن بتمن
                خوب معلومه که گیم دیسی از گیم مارول بهتره!!!!
                ببین ایرادات بتمن ارکام نایت:
                بتمویبل
                کم رنگ شدن عامل مخفی کاری
                تا ماموریت های فرعی رو انجام ندادی پایان داستان رو نمی‌بینی
                بیش از حد جنگ دارد
                کاستوم بد نایتوینگ
                حالا تو پنج تا ایراد اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بگو

              2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                کلا من یه مقایسه بین این دو بازی انجام میدم
                گرافیک : اسپایدرمن ۲۰۱۸
                گیم پلی : بتمن : ارخام نایت
                داستان : بتمن ارکام نایت
                باس فایت ها : اسپایدرمن ۲۰۱۸
                موسیقی و صداگذاری : اسپایدرمن ۲۰۱۸
                هر کی مخالفه بگه.

  5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    میگم محمد امید جان
    الان تقریبا رکورد شکستی
    با ۱۵ سریال کمیک بوکی هم میشه به راحتی گفت رکورد شکستی.

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      داداش از کجا فهمیدی مقاله بعدی من چیه؟😂
      در کل در آینده مقاله زیادی از من خواهید دید دوستان.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        خوب دیگه😂😂😂😂😂
        اما از شوخی گذشته من‌همیشه اکثر حدس هام درست در اومده

      2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        پ.ن
        تو مقاله بعدی اگر دردویل اول نباشه…
        من …
        ( شوخی)
        ولی واقعا دردویل شاهکاری شاهکار تر از بقیه بود

        1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

          بین سه تا قطعا یکی اول میشه
          واکینگ دد دردویل واچمن
          البته واکینگ دد فصل های ۷ و ۸ خیلی بد خراب کرد پس بین واچمن و دردویل یکی اول میشه

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            چیییییی؟ واچمن اول بشه؟؟؟؟؟ من کلی ایرادمیتونم بگیرم .
            گند زدن به دکتر منهتن
            حضور بد دکتر منهتن
            پایانی بسیار کلیشه ای
            بازی فوق‌العاده بد بازیگر رورشاک
            یک سوتی
            بقیه سریال خیلی خوب بود

          2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            همین چهار قسمت وانداویژن با چهار قسمت واچمن برابره

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بنظرم باید صبر کنیم سریال های مارول بیاد و متا و راتن شان را ببینیم چون اگه بخوایم تاپ ۱۵ بزاریم ممکنه سریال های بد هم بیان

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون
        من صبر می کنم سریال های مارول بیاد بعد اون مقاله میدم. چون خیلی فکر کردن میخواد.

  6. ایران کاربر می‌گوید

    لطفا یه مقاله در مورد بیاندر بنویسید هر چقدر شد مهم نیست فقط بنویسید

  7. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    موافقم تقریبا
    ولی نسبت به دیگر رتبه بندی ها دقیق تر بود
    مثلا رتبه ۱ مناسب بود
    ۲ می تونست مرد عنکبوتی باشه.
    من خودم از بچه گیم تا حالا که بزرگ شدم لاک پشت های نینجا رو دوست دارم

  8. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    محمد امید جان مقاله عاااالی بود ولی به نظرم بگو مارا اونجرز باید بیاد بالاتر هم گرافیک و داستان خوبی داشت هم شخصیت هاش بیشتر از لگو مارول سوپرهیرو بود هم اون قدر هم سخت نبود که عین لگو مارول اونجرز بخوای یه کار ساده رو ۱۰ ساعت روش وقت بذاری و با یکم فکر کردن متوجه میشدی

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      مارول و دیسی
      من انقلابی بودن در نظر گرفتم.

  9. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود . با همه موافقم .
    فقط فکر نمیکنید جای marvels spiderman miles morales خالیه ؟؟؟؟
    درسته که یه اسپین افه و بازی بزرگی نیست . اما نکات قوت بسیار زیادی داشت . و همه معتقدن کیفیتش برابر با marvels spiderman هست .

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      HaSSaN.J
      دوست عزیز من خواستم یک سال بگزره بعد بزارمش دو یا سه ماه دیگه آپدیت می کنم مقاله.

  10. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    عجب سرعت عملي برو بچ ايروني سنتر
    ديگه زيادي پيشرفت داريد ميكنيدا
    من بايد سه چهارتا مطلب انتقادي سنگين تو وبلاگم ازتون بنويسم كه افت كنيد D:
    (بماند كه كل بازديد وبلاگم ۵ تا بوده)
    مقاله خوبي بود واقعا باريكلا
    با دكتر استرنج موافقم جاي اسپايدي ۲۰۱۸ بايد دوم باشه

  11. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    سیسکو رامون
    نوب های اسپایدی بیخیال اونا اسپایدرمن از کل لیگ عدالت و اونجرز قویتر میدونن.
    در کل کار جالبی نیست اسم سایت دیگری بیاریم دوست عزیز.
    و نظر لطف شماست که از مقاله من تعریف می کنید.

  12. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    سلام
    اون دوستانی که میگن سفر در در زمان اند گیم مشکل داشت
    تا حالا چیزی به اسم پارادوکس پدربزرگ شنیدید؟
    شما یک طرفه میگید بد بود ولی تعصبی و به صورت غیر علمی
    این پارادوکس میگه که شما در زمان سفر میکنید و پدربزرگتون رو میکشید.در نتیجه شما بوجود نمی آیید.پس وقتی شما نیستید چه کسی پدربزرگ را کشته؟
    و اینطوری میشه بگیم مارول اگر اون اشتباهی که شما میخواستید میکرد
    برخلاف قوانین عالم بود
    اونجرز میرن گذشته
    تانوس رو میکشن.بعد واقعیت تغییر میکنه.
    اگر این سفر منجر به خلق دنیایی موازی نشه پس در اون آینده هیچ دلیلی وجود نداشته که ماشین ساخته شه و بره تانوس رو بکشه و ساخته هم نمی شه.پس چرا تانوس مرده
    این رو امروز به ذهنم رسید شاید هم اشتباه میکنم ولی لطفا جواب بدید

    1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      حاجی خودت رو خسته نکن . کسی تا حالا تو زمان سفر نکرده که قوانین و شرایطش رو مشخص کنه .
      سفر در زمان یه فرضیه هست . و کلی ایده و نظریه راجبش وجود داره . تو فیلم های مختلف هم به شکل های گوناگون به تصویر کشیده شده . سریال فلش . مردان ایکس روز های گذشته و اینده . ددپول ۲ و اند گیم و تنت . هر کدوم از این فیلم ها به شکل های گوناگونی سفر در زمان رو به تصویر کشیدن .
      واسه سفر در زمان اند گیم هم لازم نیست از تنت نقل قول کنیم . خود تونی استارک وپروفسور هالک توضیح دادن موضوع رو :
      در مصاحبه های گرفته شده از نویسنده های فیلم ما فهمیدیم که اونها بعد از مشورت با یکی از فیزیکدانان کوانتومی ، قوانین سفر در زمان را برای این فیلم ، به همون صورتی که می بایست توشتند . اما تو خود فیلم دیدیم که به همین فیزیکدان اشاره هم می شه. جایی که تونی استارک به بقیه میگه : ” نوسان کوانتومی در مقیاس پلانک ، اختلال ایجاد میکند باعث به جریان افتادن « تئوری دویچ » میشود . ” آقای دیوید دویچ دقیقا همون کسی است که تئوری چندجهانی را مانند قانونی که در فیلم مطرح شد ارائه کرده .
      جدا از این ، به نظر خود من بهترین گزینه برای سفر در زمان دنیای مارول همین بود . با این روش سفر در زمان نه فیلم های قبلی پوچ و بی معنی میشه و نه خلاقیت و آزادی عمل از نویسنده ها گرفته میشه .

  13. king venom کاربر می‌گوید

    چالش
    ۱-پرپچوعا vs دادگاه زندگی
    ۲-شکل اصلی دارکساید vs وان بلو ال
    ۳-لوسیفر vs مفیستو
    ۴-خدایان جدید به رهبری دارکساید vs آزگاردی ها برهبری اودین

    1. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

      خب در مورد چالشتون
      اولی قطعا پرپچوعا
      دومی وان بلو ال
      سومی هم قطعا لوسیفر
      چهارمی هم ایا ترو فورم ها حسابن ؟

    2. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

      خب در مورد چالشتون
      اولی قطعا پرپچوعا
      دومی وان بلو ال
      سومی هم قطعا لوسیفر
      چهارمی هم ایا ترو فورم ها حسابن ؟اگر حساب هستند
      موفق و پیروز باشید

    3. Daredevil کاربر می‌گوید

      ۱_ پرپچوعا
      ۲_ وان بیلو آل
      ۳_ لوسیفر
      ۴_ اگه دارکساید اصلی باشه خدایان جدید اگه دارکساید کلون باشه و اودین هم در اوج باشه آزگاردی ها

    4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # King Venom
      اولی پرچوا
      دومی فکر کنم وان بلو ال
      سومی لوسیفر
      چهارمی هم بستگی داره کلا . یعنی بستگی به شرایط داره .

    5. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ۱-پرپچوا
      ۲-وان بیلو ال
      ۳-لوسیفر
      ۴-ترو فورم ها علیه آزگاردی ها در اوج:تروفورم
      ۵-کلون ها علیه آزگاردی ها غیر اوج:کلون ها

    6. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      ۱ پریچوعا
      ۲ وان بلو ال
      ۳ قطعا لوسیفر
      ۴ بستگی داره

  14. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    فقط چرا اسپایدرمن مایلز موالز نباید باشه؟ اخه چرا؟ میتونست توی رتبه ی ۱۳ یا ۱۲ باشه

  15. VIDAR کاربر می‌گوید

    عالی بود … خیلی بهتر از رتبه بندی اسپایدی بود.

    ولی حیف که از روی موجودات کیهانی، مثل گالاکتوس و موج سوار نقره ای – سپاه فانوس های مختلف – آزگارد (بازی اختصاصی رو منظورمه نه حضور در بازی های دیگر) – دارک ساید یا آنتی مانیتور – لیگ عدالت و … ، تابحال بازی ندیدم یا نشنیدم که تقریبا اختصاصی یا حتی نزدیک به یک سری مشخص باشه.

    شاید ساخته باشن ولی بعید میدونم در حد بازی هایی مثل god of war یا حتی سری بتمن که در لیست هست باشه.

  16. محمود کاربر می‌گوید

    سلام به نظر من بازی دیسی مارول خیلی قشنگ است بعد هم
    ۱ مرد عنکبوتی
    ۲دیسی
    ۳ مارول

  17. محمود کاربر می‌گوید

    با تشکر از دوست عزیزم آقای کا ربر فوزی غلام

    1. فوزی غلام کاربر می‌گوید

      ببخشید شما؟من اصلا شما را نمی شناسم

      1. محمود کاربر می‌گوید

        ببخشید من با شما نبودم. حتما سایت می خواسته سیسکو رابین کاربر بگه

  18. مرد فردا کاربر می‌گوید

    اقای سعادتی من فقط یه سوال میکنم میشه جواب بدین چرا هالک تخریب نهایی رو نزاشتین یه جا تو ۲۰ بازی ۴ بود یه جا هم ۶ بود همه جا بود چرا نیاوردین لطفا جواب بدین.

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      مرد فردا
      شما یک دلیل منطقی بگو که چرا باید میزاشتمش؟ گیم پلی و گرافیک بد نسبت به سال ساخت. داستان بیش از حد آبکی و…
      من چرا باید اون بازی بزارم؟

  19. پریسا .A کاربر می‌گوید

    فقط میتونم بگم عالیییی بود آقای سعادتی

  20. مرد فردا کاربر می‌گوید

    نگفتی محمد امید؟

  21. Daredevil کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوب بود. ممنون

  22. Mahdi کاربر می‌گوید

    معلومه دیگ وقتی حرف درست و منطقی و زدم نبایدم نظرمو تایید کنین

  23. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    Mahdi
    بهت پیشنهاد می کنم شما که انقدر به قول خودت منطقی هستی بری سایت بزنی. اینجوری راحتی که حرف های منطقی میزنی.
    البته از کسی که هالک قویترین قهرمان مارول بدونه چیزی بعید نیست.

  24. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    من یه چند تا سوال دارم:
    اسپایدرمن مایلز موالز چرا نمیتونه باشد؟
    آیرون من ۲۰۲۰ چرا نمی‌تواند باشد؟
    بازی ددپول۲۰۱۳ چرا نمی‌تواند باشد؟

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      مایلز که گفتم بعد از اینکه یک سال از ساختش گذشت بعد در آپدیت مقاله میارمش.
      آیرون من ۲۰۲۰ نسخه vr میگید؟ اگه نسخه vr میگید که چندان بازی خوبی نبود.
      ددپول هم بازی کردم چندین نکته منفی و مشکل داشت مثل گرافیک بد نسبت به سال ساخت بعضی المان های منفی گیم پلی و….
      اگر سوال دیگه ای هم دارید در خدمتم.

  25. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    آیرون من وی ار درسته بازی خیلی خوبی نبود اما بازی خوبی که‌بود!( نمره ۷۸ از۱۰۰)
    ولی قبول دارم نمی‌توانست باشد
    به بازی ددپول دارین بی انصافی میکنید! نقاط قوت: وفاداری به کمیک ها ، شوخ طبعی به جا و خوب ددپول ، مبارزات اکشن بسیار خوب.
    این بازی میبایست در رتبه ۱۳ یا ۱۴ باشه

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      مسلما بازی ددپول بازی خوبی بود و بعضی المان های خیلی خوبی داشت.
      اما فکر نکنم اندازه بازی هایی مثل سپایدرمن ۲۰۰۰ که تاثیرات زیادی روی بازی های کمیک بوکی گزاشت تونسته باشه تاثیر گذار باشه.
      اما در کل بازی بدی نبود و خودم نمره ۸۰ از ۱۰۰ میدم بهش.

  26. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    یعنی الان به اسپایدرمن ۲۰۰۰ و بتمن ریشه های ارکام و پانیشر چند میدی که این توش نیست؟

  27. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج
    به اسپایدرمن ۲۰۰۰ نمره ۷۹ میدم به پانیشر ۸۲ و به ریشه های آرکام ۸۴٫
    برای این به جای ددپول اسپایدرمن ۲۰۰۰ گزاشتم چون انقلابی تر بود.

  28. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    به بازی اسپایدرمن ۲۰۱۸ و بتمن شوالیه آرکهام ‌و لگو مارول چند میدید؟
    من به ترتیب ۹۶ و ۹۴ و ۸۹‌ میدم

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      به شوالیه ارکام ۹۲ به اسپایدرمن ۲۰۱۸ ۹۰ و به لگو مارول ۸۶ میدم.
      به مایلز مورالز هم ۸۴ میدم.

  29. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    به مایلز مورالز هم‌ چند میدید؟؟

  30. REZA EP کاربر می‌گوید

    سلام آقای سعادتی مقاله عالی بود
    میگم شما یک مقاله ۱۵ تایی در مورد بهترین سریال های کمیکی و کمیک های برتر دی سی و مارول بنویسید عالی میشه
    موفق و مويد باشید

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      حتما مینویسم مقاله هایی که شما گفتید دوست عزیز.
      فقط احتمالا ماه دیگه یا ماه بعدش.
      چون همین الان دارم روی یک مقاله دو قسمتی کار می کنم.
      شاد و پیروز باشید

  31. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

    محمد امید سعادتی
    حال ندارم برم تمومش کنم :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
    میگم اسپایدرمن ۲۰۱۸ بهش ۹۰ دادید؟؟
    من بودم ۹۵ میدادم

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      کنشی(دیسی سابق)
      دیگه دارید زیادی نمرات بالا میدهید.
      هرچند قبول دارم بازی بسیار زیبایی بود.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        محمد امید جان
        به نظرم ۹۲/۵ برا بازی اسپایدمن ‌خوبه
        دلایل برتری اسپایدرمن ۲۰۱۸ به بتمن شوالیه آرکهام:
        کیفیت بهتر( زمان ساخت ۳ سال تفاوت داره)
        گیم پلی بهتر ( البته فقط اندکی)
        شوالیه آرکهام فقط داستانی بهتر از اسپایدمن ۲۰۱۸, داره

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          دکتر استرنج
          کیفیت خودتون دارید میگید ۳ سال تفاوت دارند خب در ۳ سال معلومه گرافیک ها بهتر میشه.
          گیم پلی اصلا موافق نیستم و به نظرم آرکام نایت گیم پلی بهتری داشت.

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            محمد امید جان
            ببنید یک جا گیم پلی بتمن ارکام نایت یکم تزاری میشد هر چند که گیم پلی اسپایدمن اخر بازی جذابیت اول و نیمه اش رو نداشت اما به نظر من اینطوریه.

          2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            محمد امید
            عامل مخفی کاری هم در بازی بتمن ارکام نایت تقریبا متوسط بود

      2. matin کاربر می‌گوید

        میگم میشه بدا بازی Spider-Man: Web of Shadows نقد و بررسی کنید و بهش چه نمره ای میدید ؟

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          matin
          به اون بازی از ۱۰۰ نمره ۷۷ میدم.

          1. matin کاربر می‌گوید

            اها ممنون که جواب دادید ولی به نظرم میتونست به جای اسپایدرمن که رتبه ۱۵ باشه و در کل به نظرم میتونست تو این لیست باشهلیست شما خیلی عالیه ممنون از جوابتون من خودم ۸۳ از ۱۰۰ میدم

            1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

              متین
              ببینید من با اجازه جواب شما رو می دهم
              ببینید جناب ، اسپایدرمن ۲۰۰۰ در زمان خودش یکی از بهترین بازی های پی اس وان بود و از نظر گرافیگ در زمان خودش خیلی خوب کار شده بود .
              اما بازی مرد عنکبوتی دنیای های از هم گستیخته یه چند تا ایراد داشت که میشه از داستان ابکی اشاره کرد .

              1. matin کاربر می‌گوید

                دکتر استرنج عزیز داستان ابکی بازی حالا میگیم درست ولی سیمبیوت ها ادما شرور نمیکن و پیتر پارکرم در اصل به خاطر این انو از بدنش انداخت بیرون چونکه ان یه انگل بود این ماسخم به تو نبوو اگه نقد اشپایدی قبول داری که میگن مگه قبلا سیمبیوت شرورش نکرده بودن پس همکاری ونوم و اسپایدرمن چیز عجیبی نبود ارع بازی یچیزای عجیبی بود داستانش بد یا متوسط بود ولی گیم پلی بازی واقعا خیلی خوب بود بازم ممنون از پاسخت ولی نقدای اسپایدیم توجه نکن یارو از گیم هیچی حالیش نیس امده کلا سر داستان بازیو تا تونسته بد جلوه دادع ولی بازیش واقعا گیم پلی عالی داشت و اتفاقا وقتیم امد که همه از مرد عنکبوتی نا امید شده بودن سر ان بازیای مسخره و تنها یه سال اختلاف داشتش با دو تا از بازیای اشغال اسپایدرمن در کل میگم انم میتونست جای یکی از اینا باش مثل لگو بتمن ۳ چونکه یکم زیاد بازی لگویی هستش حالا بازم ممنون از پاسخت

                1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                  جناب شما داری الان سایت اسپایدی رو معتبر میدونید؟ اگر اینجوره باید بگم واتتتتت.
                  بعد بله بازی اسپایدرمن ۲۰۰۸ دومین بازی برتر اسپایدرمن از لحاظ تاب خوردن هست ( اولی بازی اسپایدرمنPS4 هست ) و شخصیت های فرعی خوب و باس فایت های قابل قبولی داره اما به کلی نمیتونه باشه ، اگر لیست تاپ ۱۸ یا ۱۷ بود میتونست باشه اما جای این بازی در این تاپ ۱۵نیست
                  در کل به نظرم ۵ بازی برتر مرد عنکبوتی اینها هستند:
                  ۱- اسپایدرمن ۲۰۱۸
                  ۲- اسپایدرمن : مایلز مورالز ( نصفشو بازی کردم )
                  ۳- مرد عنکبوتی ۲۰۰۰ ( اینو بازی نکردم )
                  ۴- اسپایدرمن ۲۰۰۸٫

                  1. ثور لاور کاربر می‌گوید

                    #استرنج و متین
                    نمی‌دونم چرا با سایت اسپایدی مشکل شخصی دارین، الکی میخاین اونو بکوبین، بابا اینجا ایرونی سنتره، بجای اینکه از سایت های دیگه انتقاد کنین از این سایت تشکر کنین.

                  2. matin کاربر می‌گوید

                    استرنج جان من میگم اسپایدی معتبر نیست بد تو میگی که اسپایدی قبول داری 😐 و اینکه درست با رتبه بندیتم موافقم

                    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                      متین
                      اهان ،ببخشید جناب . من انکار کامنت شما رو بد خوندم .
                      در کل بگم جای بازی اسپایدرمن دنیای های از هم گستیخته هم در لیست خالی بود

                    2. matin کاربر می‌گوید

                      جناب راستی یچیزی یادم رفتم بگم اینکه بازی اسپایدرمن دنیای از هم گسیخته انه که ۴ تا مرد عنکبوتی دارع این بازی اسمش اسپایدرمن تار های تاریکی یا همون تار های سایه هستش جناب

  32. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

    شرمنده بابت اسپم
    آیا کریتوس در گاد آف وار ۴ شخصیت منفی ای است؟؟به طور مثال
    سوپرمن دارکساید یا کتوومن از لحاظ شخصیتی

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      کنشی(دیسی سابق)
      کریتوس بیشتر شخصیت خاکستری داره و شخصیت اصلی بازی گاد اف وار.
      سوپرمن: خیلی خوب😊😊
      دارک ساید: حاکمی مستبد و خشن😈😈😈
      کتوومن: خاکستری مایل به منفی { بتمن هم همیشه سر کار میذاره🙄🙄}

    2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

      خیر شخصیت مثبت هست البته میشه گفت مثل پانیشر شخصیت خاکستری هست این که سوال سختی نبود

  33. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

    ممنون میشم جواب بدید

  34. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    کنشی(دیسی سابق)
    خب میشه گفت کریتوس تو گاد۴ مثل پانیشر یا ولورین میمونه و خاکستریه

    1. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

      یک جور هایی خاکستری متمایل به مثبت همانند پانیشر

  35. Best کاربر می‌گوید

    مارول اونجرز و مرد عنکبوتی مایلز مولارز و لگو مارول سوپر هیرو ۲ و لگو استار واریز اسکای واکر ساگا که بهترین بازی استار واریز شده ۲ سالی هست که روش کار میشه اینجاستیس هم فراموش شده

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      اولا مایلز مورالز نه مایلز مولارز
      دوما نمره مارول اونجرز کم شد

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Best
      مایلز مورالز گفتم چرا فعلا نیست.
      مارول اونجرز؟ واقعا،؟ این بازی به معنای واقعی کلمه افتصاح
      لگو مارول ۲ هم چیز چندان انقلابی خواصی نداشت.
      بعد من بازی های سری استاروارز نذاشتم چون میخوام در یک لیست دیگه تمام بازی های استاروارز رتبه بندی بکنم‌

  36. کنشی(دیسی سابق) کاربر می‌گوید

    درست گفتم؟؟

  37. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    با سلام
    من میخواستم بدونم که بازی بتمن : دشمن درون یا بازی بتمن سریال تل نیل چرا انمیتونه اینجا باشه؟

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج جون خودم
      ببین برادر نمیدونم دلیل منطقی است یا نه اخه تعداد بازی های بتمن در لیست همین الان هم خیلی زیاد و ممکن بود مخاطب از این موضوع زیاذ خوشش نیاد.

  38. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    مشکلی نیست اما قطعا از مردعنکبوتی ۲۰۰۰ بهتره

  39. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    بازی مردعنکبوتی ۲۰۰۲ هم میتونست باشه چون گرافیکش اندکی از زمان خودش جلوتر بود
    داستان قابل قبولی داشت
    مبارزات خوبی هم داشت
    تنها مشکلش دیالوگ ها بود که افتضاح بودن

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج جان
      مرد عنکبوتی ۲۰۰۲ هم میتونست باشه.
      البته به شخصه در زمانی که اومده بود خود من بازی کردم و زیاد تجربه خوبی نداشتم.‌
      شاید به خاطر دیالوگ های خیلی بدی که داشت زیاد خوشم نیومد.‌
      در مجموع حرف های شما منطقی.

  40. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    ولی اسپایدرمن۲۰۰۲ حس خوبی میده به ادام
    اما هر وقت دیالوگ ها میداد تو ذهنم…..

  41. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    با سلام
    ببخشید من یهو یک سوال به ذهنم رسید :
    مارول علیه کپکام ۲ یا ۳ چرا نمیتونه در این لیست باشه.؟ چون من قاطعیت مارول علیه کپکام ۲ رو با اینجاستیس : خدایان میان ما برابر می‌دونم
    هم از نظر متا بیشتره هم گیم پلی اش تا حدودی باهاش برابره
    همینطور بازی اندروید قهرمانان ماورل هم میتونست باشه چون بازی فایتینگ خوبی بود.

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج جان عزیز
      تا حدودی حرف های شما درسته اما به نظر بنده سطح این بازی در سبک فایتینگ پایین است. وقتی این بازی با بازی هایی مثل مورتال کمبت و مبارزان خیابانی و اینجاستیس و سوپر اسمش بروس مقایسه می کنیم چندان برتری نسبت به اونها نداره.
      بحث بازی های اندرویدی هم که کلا با بازی های بقیه پلتفرم ها جدا است.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        ببینید محمد امید جان
        مارول علیه کپکام ۲ واقعا نمره بسیار خوبی گرفته ( ۹۰) این نمره رو متاتریک داده.
        با اینکه در بحث کیفیت بصری اینجاستیس جلو تره اما گیم پلی این بازی می‌تونه با اینجاستیس ۱ در یک سطح باشه.

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          دکتر استرنج جان
          بله من منکر نمره بالای متاکریتیک این بازی نمیشم اما بازی های فایتینگ در رتبه بندی ها باید دقت کرد چگونه خلاقیت خاصی دارند بعد در رتبه بندی قرار داد.
          واگرنه من منکر خوب بودن این بازی نمیشم و شاید در لیست فرد دیگری بتونه باشه اما برای من یک بازی معمولی بود.
          از این بحث جدا نظر شما درمورد سونی و مایکروسافت چیه؟

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            محمد امید جان
            من مشکلی ندارم با نظرتون
            در مورد سوال شما خوب مشخصه : سونی به بازی هایش معروفه تا به فیلم هایش
            ولی بازی های خوب دارد .
            در مورد مایکروسافت هم نظری ندارم اما به نظرم بازیهایش شاهکار نیست مثلا در رتبه ی خیلی خیلی خوب قرار داره بازیهاش

            1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

              دکتر استرنج جان
              اتفاقا مایکروسافت هم شاهکار هایی مثال سگانه هیلو و سه گانه گیرز اف وار داره. چهارگانه فورتزا هورایزن هم هستن و به عقیده بنده فورتزا هورایزن ۴ بهترین ریسینگ تاریخ.
              مایکروسافت کلی آیپی خوب در حال ساخت هم داره.

              1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                محمد امید جان
                من فقط سه گانه اول اسپلینتر سل رو شاهکار می‌دونم .
                ولی به خوب بودن بازهایش شکی نیست

              2. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                محمد امید جان
                ببینید من یه دو سالی میشه بازی نکردم اما باز بهایی که مردم خیلی محدود هست
                سه گانه ویچر
                رینبو سیکس
                سه گانه اول اسپلینتر سل و بازی بعد از اون
                اسپایدرمن ۲۰۱۸
                اساسین کرید والها
                اساسین کرید اودیسه
                اونجرز ۲۰۲۰
                بتمن ارکام سیتی
                ددپول
                بتمن ارکام نایت
                اینجاستیس ۱
                مارول علیه کپکام ۲
                مایلز مورالز
                لگو مارول
                لگو بتمن ۱ و ۲

                1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                  ببخشید منظورم اونایی که کردم بود نه مردم این کیبورد ل.ع.ن… خودش هی تند و تند عوض میکنه

          2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

            بااجازه نظر من
            سطح کنسول:مایکروسافت
            بازی انحصاری:سونی
            پول:مایکروسافت(بخاطر بیل گیتس)
            استودیو ها : مایکروسافت (بخاطر بتزدا)
            حضور در صنایعی خارج از کنسول:مایکروسافت (بخاطر کامپیوترها و لب تاپ هاش که به گوشی های سونی میچربه مخصوصا با تمهیدات جدید سونی)
            نوآوری در کنسول:مایکروسافت (سونی چیزی مثل کینکت نداره و اینکه ایکس باکس هم وی آر داره)
            سونی:بازی مایلز مورالز
            مایکروسافت:دووم اترنال
            برنده:۵-۳ به نفع مایکروسافت

            1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

              سیسکو رامون
              البته انحصاری ممکنه مایکروسافت به سونی برسه چون آیپی های خفن زیادی مثل پرفکت دارک ( که اولین بازی aaaa هم است) و فیبل و الدراسکرولز و ایندیانا جونز و اوود و استاکر ۲ و هلبلید ۲ و پروژه ماریا و هیلو اینفینیتی و…
              اگر فال اوت ۶ و نسخه بعدی ولف اشتاین هم بیاد خیلی خوب.
              فورتزا هورایزن و فورتزا موتور اسپرت هم بیاد چه شود.
              هرچند حتی اسم گاد اف وار هم برای اوور هایپ کافیه. سونی هم استودیو هایی مثل ناتی داگ و سانتا مونیکا و اینسامنیاک داره و تقریبا اینکه این سه استودیو بازی عالی بسازن تضمین شده است.
              البته احتمالا برای نسل نهم من کنسول های مایکروسافت انتخاب بکنم.

              1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

                محمد امید جان
                راستش من یکم کار داشتم نتونستم جواب شما رو درست بدم.
                از نظر من که در مقایسه سونی و مایکروسافت ، قطعا سونی برتر هست .
                خوب مایکروسافت شاهکارهایی مثل سه گانه هیلو و گیرز اف وار و فورتزا هورایزن داره قبول
                سونی هم شاهکارهایی مانند چهار گانه گاد اف وار ( هر چند من فقط گاد اف وار ۴ رو بازی کردم) و چهار گانه انچارتد ( فقط ۴ و ۲ رو بازی کردم) و دو بازی در است اف اس داره. البته با توجه به نمره متا سه بازی اول گرم توریسمو ( بازی نکردم)
                هم شاهکار هستند.
                بازیهای خیلی خوبی مانند نیوه ۱ و ۲ و اسپایدرمن ۲۰۱۸ و بلادبورن داره.
                یا بازیهای رزیسنتس که اینسامنیاک ساخته شما مثل من فقط به گیم پلی اش تو سایت ها نگاه کنید متوجه میشوید که چه بازیی هست.
                نسخه های ۱ و ۲ قتلگاه.
                یا…
                البته مایکروسافت هم بازیهای خوبی داره مثل هیلو که شاهکار و گیرز اف وار و فورتزا هورایزن .

            2. دکتر استرنج ( ناراحت برای رفتن رندال) کاربر می‌گوید

              سیسکو رامون
              استودیو مال مایکروسافت؟؟؟؟؟ ناتی داگ که شاهکار های مثل انچارتد ۴ و ۲ و است اف اس ۱و ۲ داره کشک؟ سانتامونیکا که سری گاد اف وارش ( فقط چهار رو بازی کردم) چغندر؟ ایسامنیاکی که این همه خلاقیت در بازی های روت و کلنک جا داره پیاز؟
              سطح کنسول مال مایکروسافت ؟ پلی استیشن ۲ و ۴ که بسیار قدرتمند هستن در زمینه فنی است بهتر از ایکس باکس وان یا ۳۶۰ نیستد؟
              میخوای شاهکارهای سونی رو بگم ؟
              انچارتد ۴
              انچارتد۲
              گاد اف وار ۲
              گاد اف وار ۴
              اد اف وار ۳
              جورنی
              اخرین بازمانده از ما ۱
              اخرین بازمانده از ما پارت ۲
              هورایزن زیرو داون
              بلادبورن
              دیومیز سوار
              و…

  42. علی کاربر می‌گوید

    خیلی خوب بود 😊😊

  43. Best کاربر می‌گوید

    فورتنایت حساب نمیشه؟

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Best
      خیر فورتنایت به هیچ وجه کمیک بوکی نیست و فقط اسکین بعضی از ابرقهرمان ها اورده.

  44. Best کاربر می‌گوید

    خدای جنگ (god of war )
    حساب نمیشه آخه بهترین بازی ۲۰۱۸ شده

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Best
      گاد اف وار اصلا کمیک بوکی نیست و اگرنه دوم میبود.
      البته من اینکه گاد اف وار بهترین بازی ۲۰۱۸ شد قبول ندارم به نظرم باید رد دد ۲ میشد. این گیم آواردز خیلی بد شده.
      لست اف از ۲ فقط به خاطر فمنیسمی بودن بهترین بازی امسال شد ( البته این بازی واقعا عالی اما…) وقتی بازی انقلابی مثل هادس هست ( بازی ایرانی نمیگم) چرا باید لست بهترین بازی سال بشه؟
      کلا گیم آواردز این چند سال اخیر وضعیت خوبی نداشته و داره به صورت کلی از اعتبارش کسر میشه.

      1. matin کاربر می‌گوید

        سلام خوبید ببخشید باز مزاحم شدم میگم میشه ۱۰ بازی برتر مرد عنکبوتی از نظر خودتون رتبه بندی کنید

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          Matin
          چشم متین جان اگر وقت کردم حتما مقاله ای که شما میگی هم مینویسم.

  45. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خدای جنگ کمیک بوکی نییتتتت فقط به خاطر موفقیتش بعدش از روش کمیک منتشر شده

  46. نقاد ریز بین کاربر می‌گوید

    شیر مادر حلالت،واقعا اسپایدی خیلی کورکورانه و تعصبی رو مارول زوم کرده در صورتی که فقط یک میدان به داستان های خوب دیسی بدید تا غوغا کنه،مارول ازایده های درجه۲و۳اش فیلم ساخته پرطرفدار شده،حالا دیسی که داستاناش وکمیکاش عالیه فقط باید بتونه وارد هالیوود بشه .

  47. amiralibodaghabadi کاربر می‌گوید

    بازی لگو مارول سوپر هیرو ۲ و لگو دیسی ابرشروران و مایز مولالز هم شایسته این لیست هست

  48. matin کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون فقط اگه میشه تو همین کامنت ۵ تاشو از نظر خودتون بدون دلیل بگید بازن خیلی ممنون

  49. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    Matin
    ۱ اسپایدرمن ۲۰۱۸
    ۲ اسپایدرمن مایلز مورالز
    ۳ اسپایدرمن ۲۰۰۰
    ۴ امیزینگ اسپایدرمن ( Amazing spider man)
    ۵ اسپایدرمن ۲۰۰۸

    1. matin کاربر می‌گوید

      خیلی خیلی ممنون از پاسخ ولی خدایی ۲۰۰۸ از میزینگ بهتر بودا ولی شما از من بهتر میدونی ولی اگه گیم ملی بگیم اختلاف فاحش بهتر بود من خودم رتبه بتدی کنم قبل امدن مایلز مورالز میکنم چون هنو بازی نکردمش
      ۱ مارول اسپایدرمن
      ۲مرد عنکبوتی ۲۰۰۰
      ۳ مرد عنکبوتی ۲۰۰۸
      ۴ مرد عنکبوتی دنیای از هم گسیخته
      ۵ مرد عنکبوتی امیزینگ یا مرد عنکبوتی ادج اف تایم
      بازم ممنان از پاسخت

    2. matin کاربر می‌گوید

      خیلی خیلی ممنون از پاسخ ولی خدایی ۲۰۰۸ از میزینگ بهتر بودا ولی شما از من بهتر میدونی ولی اگه گیم ملی بگیم اختلاف فاحش بهتر بود من خودم رتبه بتدی کنم قبل امدن مایلز مورالز میکنم چون هنو بازی نکردمش
      ۱ مارول اسپایدرمن
      ۲مرد عنکبوتی ۲۰۰۰
      ۳ مرد عنکبوتی ۲۰۰۸
      ۴ مرد عنکبوتی دنیای از هم گسیخته
      ۵ مرد عنکبوتی امیزینگ یا مرد عنکبوتی ادج اف تایم
      بازم ممنون از پاسخت

  50. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    میگم محمد امید جان
    جای بازی ایکس من لجندر و ایکس من اورجینز ولورین هم خالی بود
    به اونها چند میدید؟؟
    اگر پیام من را دیدید لطفاً بگو .

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      ایکس من لجندز بهش ۷۹ میدم و ایکس من اوریجینز بهش ۷۸ میدم.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        محمد امید جان
        منم به ایکس من لجندز۸۰ میدم و به نظرم واقعا جای بازی خالیه
        ایکس من ولورین هم بازی قشنگی بود اما خودمم هم قبول دارم نمی‌توانست در این تاپ لیست باشه .

  51. Best کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید میشه لطفاً ۵ بازی برتر جهان از نظر خودتون رو بگید

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Best
      منظور شما در طول تاریخ؟ اگر منظور شما در طول تاریخ خیلی سخته و ترجیع میدم بعدا در یک مقاله ۱۰ تایی یا ۱۵ تایی بهش بپردازم.

  52. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید جان
    من فقط میخواستم یک چیزی بهتون بگم اینه که بهتر نبود جای اینجاستیس ۱ با لگو مارول عوض میشد؟ چون هم از نظر متاکریتک هم از نظر IGN و هم از نظر خودم لگو مارول بهتر بود.

  53. Best کاربر می‌گوید

    بله در طول تاریخ و البته تمام بازی های آنلاین و آفلاین به نظر من اینان 👇
    ۱ رد دد رمپیشن ۲
    ۲ جی تی ای وی
    ۳ فورتنایت
    ۴ ویتچر ۳
    ۵ گاد آو وار ۴
    البته من از روی نمره نمی گم و از بازی های که کردم گفتم ولی خواستم نظر شما را بدونم بنظر من یک مقاله در این مورد بنویسید و یا نظرتان را همین جا بگید چون رتبه بندی بازی ها برام خیلی مهم است.

  54. spider کاربر می‌گوید

    خب خب.من خیلی وقته مقاله رو خوندم ولی وقت نکردم که راجب بهش نظر بدم.اما الان دیگه وقت نقد این جانب است.
    .
    اول از همه میرم سر اصل مطلب آقا.مارول اسپایدرمن۱وسه گانه آرکام.به نظر من رتبه اسپایدی باید دو باشه نه سه.بتمن آرکام سیتی که قبول دارم رتبه اول رو داره،ولی آرکام نایت باید رتبه پایین تری نسبت به اسپایدی داشته باشه.حالا چرا؟؟
    اسپایدی داستان و شخصیت پردازی فوق العاده عمیق تری نسبت به آرکام نایت داشت.گیم پلی و ها و باس فایت و ……همه توی اسپایدی یه سر و گردن کامل از آرکام نایت بهتر بودن.مقدار فروشش هم همینو میگه.در کل با این مقاله موافقم به غیر از رتبه های دو و سه که باید جاشون عوض بشه

  55. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    ایا ارتور مرگان میتواند کریتوس را هدشات کند؟

    1. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

      خیر ؟

دیدگاه ها غیر فعال است.