معرفی زئوس دی سی

زئوس یکی از قویترین خدایان در تاریخ یونان و خدای اذرخش و طوفان است. او در بین اساطیر یونانی پادشاه خدایان و فرمانروای تمام مکان های مذهبی در کوه المپ است. این شخصیت باستانی به خاطر شهرت و البته محبوبیت خود در کمیک های منتشر شده از هردو کمپانی مارول و دی سی حضور دارد. در این مقاله می پردازیم به معرفی این خدای قدرتمند:

دیسی کمپانی ای است که از این شخصیت در کمیک های خود استفاده کرده است. هر چند که این نسخه نسبت به نسخه مارولی خود قدرت کمتری دارد. دیسی معمولا در نسخه های خود از پانتئون های یونانی تا جایی که توانسته به اساطیر پایبند بوده است و سعی در حفظ همان شرایط انها کرده است. اما بسته به این که چه کسی نویسنده باشد زئوس به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت ستایش امازونیها / یونانیان باستان وتمدن های رومی  قرار می گیرد. او اولین بار در کمیک های دیسی در سری داستان های واندروومن توسط برایان ازرلو و کلیف چیانگ ظاهر شد. همچنین زئوس به عنوان یکی از اعضای پنج نهاد قدرتمند پرزنس به شمار می رود که از ناظران جاودان بر زمان و مکان هستند. مطمئنا او توانایی کنترل و دستکاری اب و هوا را دارد. همچنین می تواند مردگان را زندگی ببخشد یا یک زندگی جدیدی را به وجود اورد. فرزندان او نیز به اندازه زئوس محبوب و قدرتمند هستند که معروف ترین انها دایانا / واندروومن است که از اعضای اصلی لیگ عدالت به شمار می رود یا هرکول و ارس خدای جنگ همچنین اتنا که دختر او به شمار می رود از خود او قدرتمند تر است و از حامیان اصلی خواهرش واندروومن نیز هست.

همسر او هرا نام دارد که ملکه خدایان است. مادر او هم رئا (RHEA) نام دارد و به عنوان جوان ترین فرزند کرونوس به شمار می رود. کرونوس برای بدست اوردن جایگاه پدر، او را کشت ولی او قبل از مردنش پیش بینی کرد که این اتفاق برای کرونوس هم خواهد افتاد. به این ترتیب کرونوس تدابیری را برای جلوگیری از وقوع این پیش بینی انجام داد که سختگیرانه هم بود به همین خاطر رئا به صورت پنهانی از کرونوس زئوس را به دنیا اورد. خدای رعد و برق تمام قدرت اسمان را کنترل می کند و صاعقه های قدرتمند خود توانایی اسیب رساندن به هر خدای المپ نشین را تقریبا دارد. از نظر دیگر خدایان و الهه های یونانی او یکی از قویترین خدایان است که توانسته پدر خود کرونوس (یکی از قدرتمند ترین تایتان های یونانی ) را شکست دهد. زئوس و خدایان همراه او همواره در المپ ساکن نبوده اند و در برخی مواقع به علت جنگ هایی از انجا خارج شده اند. در کل بیشتر توانایی های زئوس ریشه در خدایان  دارند.

یکی از ویژگی های زئوس این است که او علاقه ای برای به کار بردن زیرکی و هوشمندی در نبرد های خود ندارد و بیشتر فقط به قدرت خود متکی است  مثلا برای شکست دادن پدرش از کمک متیس استفاده کرد. او همچنین سرسخت و با انعطاف پذیری کم است همچون ثور ولی چون تجربه بیشتری دارد کمی بالغ تر عمل می کند اما باز هم تحت تاثیر احساسات خود قرار میگیرد. از شکست های او میتوان به شکست در برابر دارکساید جوان که قسمتی از قدرت خود را از دست داده بود اشاره کرد. در سری کمیک های واندروومن #۳۷ واندر وومن و زئوس (که اتفاقا  قدرت زیادی هم از خود نشان داده) در برابر گریل و دارکساید قرار می گیرند که در این مبارزه زئوس که در برابر دارکساید جوان قرار گرفته بود شکست خورد و قدرت او توسط دارکساید جذب شد و البته با این نیروی جذب شده دارکساید به حالت قدرتمند خود باز گشت.

البته بررسی این مبارزات معیار خوبی برای سنجش میزان قدرت و توانایی نیست. مثلا در سری داستان های بی عدالتی که یکی از دنیا های موازی است زئوس توانست سوپرمن را به راحتی شکست دهد ولی این نسخه از سوپرمن ضعیف تر از نسخه اصلی بود. زئوس همچنین منبع قدرت برای شخصیت هایی مثل واندروومن یا شزم به شمار می رود. واندروومن انرژی خود برای هدایت صاعقه هایش در استفاده از دستبند های خود را از زئوس می گیرد البته واندروومن بارها از خواهرش اتنا نیز نیرو گرفته است. و زئوس برای شزم یکی از شش خدایانی است که از انها قدرت می گیرد. مقدار نیروی زئوس نیز به میزان ایمان مردم به او بستگی دارد. خواسته های غیر معقولانه و نادرست زئوس و بی توجهی او به انسان ها باعث شده که او گاها نیز با دخترش واندروومن در مقابل هم قرار بگیرند به طوریکه یکبار دایانا به خاطر کشته شدن کین میلوهای خدایی از هاوایی توسط زئوس به او حمله می کند.

زئوس همچنین به دخترش علاقه مند نیز شده است که نتیجه این علاقه این بود که دایانا به دستور هرا مجبور به شرکت در یک چالش به نام مبارزه خدایان بود. زئوس در برخی مواقع از خود تزلزل نشان داده به طوری که مثلا در دوره ای اتنا جایگاه او را به عنوان پادشاه خدایان بدست اورده بود که در این دوره ارس خدای جنگ به پادشاه دنیای مردگان منصوب شده بود. زئوس در برابر  شمشیر الهه کش نیز به شدت اسیب پذیر نشان داده شده است البته گفته شده زئوس در برابر سلاح های خاصی که به خون خود او اغشته هستند نیز اسیب پذیر است. به طور کلی از توانایی های او میتوان به :

۱. ایجاد سازه هایی از انرژی : دیدیم که زئوس از انرژی درونی خود یک شنل برای خود ایجاد کرد .

۲. ایجاد صاعقه های قدرتمند و ایجاد الکتریسیته : صاعقه های زئوس به مخرب بودن شهرت دارند که توانایی اسیب زدن به قدرتمند ترین افراد را دارند . همچنین او می تواند الکتریسیته را در بدن خود جاری کند همانطور که دیدیم در مبارزه با دارکساید مشت های او سرشار از الکتریسیته بود .

۳. انفجار الکتریکی قوی: زئوس این توانایی را دارد که صاعقه های خود را دستکاری کند و به انها ویزگی های انفجاری و مخرب دهد .این انفجار در حدی است که حتی توانست به دارکساید اسیب بزند .

۴. قدرت بدنی بالا مخصوص خدایان المپ نشین و فیزیولوژی خاص انها: این توانایی به خاطر این است که زئوس از یک نژاد باستانی و قدرتمند خدایان است . و این توانایی میراث این نژاد است .

۵. اگاهی کیهانی : زئوس از مولتیورس و قلمرو های فراتر از ان نیز اگاهی دارد .این اگاهی به زئوس درک درستی از یونیورس و تمام زندگی های موجود در ان می دهد .

۶. سفر میان بعدی : زئوس قادر است به میل خود بین کوه المپ و زمین سفر کند .

۷. تله کنسیس

۸. سرعت بالا :زئوس سرعتی دارد که فراتر از انسان های عادی است . این سرعت به میزانی است  که او توانست در جنگ با دارکساید سرعت خود را با او مطابقت دهد به طوری که واندروومن هم اظهار داشت که مبرزه ای با  این سرعت ندیده است .

۹. استقامت بالا

۱۰. تغییر اب و هوا :زئوس به عنوان خدای طوفان این توانایی را دارد که هوا را به میل خود تغییر دهد .ماندد تغییر اب و هوا در هنگام مبارزه با دارکساید که مطابق میل او اسمان بارانی و طوفانی بود .

۱۱. تله پورت و پرواز و … اشاره کرد.


نویسنده: امیررضا قاسمی


75 Comments
  1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    مقالتون عالی بود دستتون درد نکنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      آقای قاسمی ممنونم واقعا

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    ایوال به نویسنده خوب این مقاله خوب .
    دو نویسنده سرعتی و ماهر سایت یعنی آقای امیررضا قاسمی و آقای امیررضا حسینی سرعت مقالات سایت و کیفیت اونها رو به وضوح افزایش دادن .
    موفق باشید .

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      ممنون لطف دارید .

  3. محمود کاربر می‌گوید

    اوللللللللل

  4. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    اما زئوس از ثور مهربونتره درسته از قدرتش استفاده میکنه اما خشونتش واقعا از ثور خیلی کمتره البته منظور بنده نسخه دیسی کامیکس زئوس هست

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      جسارتا میتونم بپرسم رو چه حسابی میگین ؟!

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        از روی کارهای زئوس و خب شخصیت مهربونترش یعنی زئوس دیسی در بدترین شرایط میکشه اما ثور در اکثر مواقع در کشتن تردید نداره

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          نظرتون کاملا محترمه . ولی ثور هم اینقدرا که شما میگین بیرحم نیست دشمنانش خیلی خطرناک هستن برای همین زیاد بهشون رحم نمیکنه .

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            استیو راجرز#
            بله ثورهم هرگز آدم های بیگناه رو نکشته و احتمالا نخواهد کشت اما ترحم زئوس دیسی بیشتره اما ثورهم عالیه و بارها جونشو به خطر انداخته بخاطر افراد بیگناه حتی در مبارزه با هالک خیلی قدرتشو محدود کرده حرفتون درسته

  5. Randall Spector کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوبی بود خسته نباشید اگر هم میشه خدایان یونانی مارول و اترنالز رو هم معرفی کنید

  6. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود امیررضا جان خسته نباشید.
    شرمنده بابت اسپم: دوستان بازم مقالات آموزشی گیمینگ بزارم یا کلا برم سراغ مقالات با موضوعات دیگر؟ چون احساس می کنم استقبال خاصی از مقالات آموزشی گیمینگ نشده.

  7. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    منم میخواستم بگم . اگه میشه یک مقاله کامل برای معرفی انترالز ها تدارک ببینید .

  8. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    واقعا مقاله خوبی بود

  9. 9021 کاربر می‌گوید

    سلام ممنون ادمین مقاله عالی بود
    به نظر من اگه بخوایم ورژن های زئوس رو رتبه بندی کنیم از این قراره:
    ۱٫زئوس ورژن خدای جنگ = زئوس اساطیر
    ۲٫زئوس مارول
    ۳٫زئوس دیسی

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید زئوس اساطیر از همه نسخه ها قویتره و زئوس مارول هم با زئوس دیسی تقریبا برابره اما خب شاهکار بیشتری داره و اینکه به نظر بنده
      ۱-زئوس اساطیر
      ۲-زئوس بازی خدای جنگ
      ۳-زئوس دیسی=زئوس مارول

      1. 9021 کاربر می‌گوید

        #دکتر منهتن
        خب سوال خوبی پرسیدید در اصل فرنچایز گاد آف وار تا اونجا که تونسته به اساطیر وفادار بوده(خیلی بیشتر از مارول و دیسی) و خدایان چه از لحاظ اخلاق و ظاهر و از لحاظ توانایی و قدرت ها شبیه اساطیر هستند.
        بخاطر همین من ورژن بازی رو با اساطیر برابر دونستم
        اما درباره ورژن مارول و دیسی که پرسیدید بگم که من خودمم هنوز مطمعن نیستم کدوم قوی تره اما توی دیسی زئوس از آتنا ضعیف تره اما در مارول و هر جای دیگه زئوس قویترین خدای یونانه پس من زئوس مارول رو کمی برتر دونستم. شایدم من اشتباه کنم

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          ببینین بله حرفتون درسته آتنا در دنیای دیسی خیلی قویه ایندو زئوس واقعا به هم نزدیکن بنده به نظرم برابرن اما نظرتون محترم

  10. darth revan کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود ولی باید بگم در مورد پایبندی به نسخه اساطیر که نه مارول و نه دیسی هیچکدوم پایبندی چندانی نداشتن چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ شخصیت و چه از لحاظ وقایع اتفاق افتاده چرا که کلا ساختار جهان یونان در اساطیر از زمین تا آسمان با جهان یونان یا مربوط به خدایان یونان در دیسی و مارول کاملا متفاوته و فک کنم در کمیک در جایی به نام اسکای لند زندگی میکنن در حالی که در اساطیر خلقت کامل خودشون رو دارن از لحاظ قدرت هم که کاملا واضحه زئوس اساطیر حکم یک قادر مطلق و دانای مطلق در سرتاسر هستی رو داره که بر کل خلقت نظاره میکنه در حالی که زئوس مارول و دیسی فقط اسکای فادر هایی هستن که قدرتشون نهایتا با یکی مثل دارک ساید کلون یا گالاکتوس مقایسه میشه و یقینا از همتای اساطیری خودشون با فاصله ای نجومی ضعیفترن.
    ولی در کل مقاله خوبی بود ممنون

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خیر لزومی نداره پایبند باشن زئوس اساطیر خیلی بیرحم بوده و همچنین زئوس اساطیر قادر مطلق نیست به هیچ وجه اما از زئوس مارول و دیسی قویتره

      1. revan کاربر می‌گوید

        دکتر منهتن
        ببین برای آخرین بار میگم هر نظری که داری نگه دار واسه خودتت الکی کامنتهای منو ریپلای نکن با نظرات بچگانه جنابعالی چیزی تغییر نمیکنه زئوس خدای جنگ از زئوس اساطیر هم قویتره چرا که در اساطیر زئوس از امثال chaos (تجسم وید مطلق) یا nyx (تجسم تاریکی در تمام کیهان) ضعیفتر محسوب میشه چرا که choas کسیه که خلقت رو از وید ایجاد کرده و برای همین زئوس نهایتا باهاش برابری میکنه ولی در خدای جنگ این اورانوس uranus هست که خلقت کامل رو از وید بوجود آورده و تایتانها از پرایمالها قویترن و خدایان هم از تایتانها قویترن زئوس هم قدرتمندترین خدایان هست پس کاملا واضحه که از نسخه اساطیری خودش هم به مراتب قدرتمندتره و حکم یک قادر مطلق رو داره omnipotent، کریتوس هم که دیگه جای خود داره!! ببین جناب برو اول بفهم معنی primordial چیه بعد بیا بگو هست یا نیست primordial به موجوداتی گفته میشه که میتونن مفهوم خود «بودن» رو خلق کنن creating matter out of void! برو اول ببین معنی این چیه بعد بیا بگو قادر مطلق هست یا نه. بازم گفتم نظرت رو نگه دار واسه خودتت مطمئمن باش اگر تمومش نکنی منم شروع به توهین میکنم. عزت زیاد

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          اولا نظر خودت بچه گانست دوما بهتره بری اول بفهمی کمیک چیه بعد بیای هی بگی توهین میکنم میدونی الان هم خیلی ترسبدم که توهین کنی خب بیا توهین کن مگه من توهین کردم پس اگه درجواب کسی که توهین نکرده توهین کنی فقط و فقط سطح ادبت رو به نمایش گذاشتی اگه کامنتای من بچه گانست کامنتای تو نگاه بهش وقت تلف کردنه بعدهم فکرنکن خودت خوبی بقیه بد بعدهم زئوس در اساطیر نیمه قادرمطلقه و قادرمطلق نیست اول برو مفهوم قادرمطلقو بفهم بعد بیا به هرکی که طرفدارشی بگو قادرمطلق

          1. revan کاربر می‌گوید

            کاملا معلومه نظر کی بچگانه هست همون کسی که میاد زئوس رو در حد یک جادوگر میدونه معلومه سطح اطلاعاتش از اساطیر در چه حده! قبلتر میگفتم ارزش کامنتات یک درصد هم نیست اما الآن متوجه شدم یک درصد هم اضافیه البته شما رو مقصر نمیدونم بالاخره سطح معلوماتت در این حده اشتباه از منه که اومدم اینجا مفاهیم سنگین فلسفی اساطیری رو برای تو توضیح میدم مفاهیمی مثل primordial برای هر کسی قابل درک نیست! اصلا میدونی چیه هرچه میخواهد دل تنگت بگو!

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              یه طوری میگه اساطیر انگار داره فیزیک سطح دانشمندارو میگه برو تو هیچ درکی از هموناساطیرم نداری فکرمیکنی خودت خوبی بقیه بد آره قشنگ معلومه کامنت های تو به شدت بچه گانست ظاهرا درست هم نمیتونی بخونی کسی که درست نمیتونه بخونه که لازم نیست حرف الکی بزنه من گفتم زئوس جادوهم کنار قدرتاش داره این با اینکه جادوگره فرق داره پس اول درست خوندن یادبگیر بعد بیا خودتو برتر از همه جلوه بده لطفا یدگاهم تایید شه چون اون اول توهین کرد

            2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              بیا برو اساطیر بهچه درد میخوره که برم بخونم همین کمیکشم فرصت ندارم کارهای مهمتری هست تو فکرکن اساطیر واقعیه
              والسلام

            3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              بعدهم کامنت چرندت هم که ارزش نگاه کردن نداره چون همش خودنمایی هست و بس

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                خب بله درست میگین دست کمش گرفتم ولی کسی که فقط بلده خود نمایی کنه رو چه جوابی باید بهش داد بله اما دیگه درحد پرزنس هم نیست وجدانا

          2. Randall sepector کاربر می‌گوید

            جناب منهتن زئوس در اساطیر قادر مطلق هست دوست عزیز و خدای خدایان المپ و شما دست کم گرفتیدش در خدای جنگ خب من چیز زیادی از بازی یادم نمیاد فکر نکنم قادر مطلق باشه و در حد زئوس اساطیر باشه
            زئوس مارول هم nyx مادرش رو شکست داده و هرکول هم chaos رو شکست داده از همتای دی سی خودشون به نظر من قدرتمند. تر هستند و نسبت به دی سی هم پایبند تر بودند به اساطیر

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              ببخشید درست میگین اما به نظرم هرکول دیسی از مال مارول قویتره اما زئوس ها برابر. بله اما کسی که فقط خودنمایی بلده چی بگم بهش؟!

            2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              وقتی خودشو ازهمه برتر میدونه شما بفرمایید چی بگم بهش

      2. اریا کاربر می‌گوید

        زئوس در اساطیر خیلی مهربان بوده اصلا بی رحم نبوده

  11. حسین کاربر می‌گوید

    به نظر شما بن۱۰ قویتره یا سوپرمن یا ثور و هالک،هر کسی خواست جواب بده،ادمین میشه نظر خودتون را بگید.

    1. 9021 کاربر می‌گوید

      #حسین
      خب بستگی داره بن تن از کدوم یکی از موجودات فضایی استفاده کنه . بن تن موجودی داره به اسم موجود ایکس که قدرتش رو میشه با دکتر منهتن مقایسه کرد و می تونه به راحتی به سوپرمن و ثور قلبه کنه و نابودشون کنه اما برای استفاده از این موجود باید از دو شخصیت اجازه بگیره که همیشه با هم مخالفن و بن تن نمی تونه از قدرت فضایی ایکس استفاده کنه.
      بعد از فضایی ایکس قدرتمند ترین موجود بن تن way big هست که اندازش در حد یه ساختمونه و اگه بخواد با سوپرمن و هالک یا ثور بجنگه احتمالا شکست می خوره . ثور که به راحتی میتونه حملات way big رو دفع و با چند ضربه چکشش بن تن رو بکشه.
      سوپرمن هم قدرت بدنی بیشتری داره و خیلی سریعتره و بن تن رو شکست میده.
      هالک شاید اوایل جنگ با way big کمی به مشکل بخوره اما بن تن چیزی از هالک نمی دونه و سعی می کنه با تمام توان با هاش بجنگه که باعث عصبانی تر شدن هالک میشه و به راحتی با چند مشت بن تن روشکست میده
      برنده : ابر قهرمان ها هالک سوپرمن ثور

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # حسین
      قطعا ثور . 😌😉
      بعدشم سوپرمن .
      بعدشم بن ۱۰ . البته ناگفته نماند که بن تن موجودی داره که از کل شخصیت های این لیست قدرتمندتره و اغراق نکردم اگه بگم یه چیزی شبیه دادگاه زندگیه .
      و آخریم هالک .

      1. حسین کاربر می‌گوید

        #استیو راجرز

        ممنون به نظر خود من هم بن۱۰ هیچ شانسی جلوی سوپرمن و ثور نداره،شاید جلوی هالک بتونه یه حرکت بزنه(البته من فضایی ایکس را نمیگم چون بن۱۰ با این موجود میتونه در حد دکترمنهتن باشه و از تمام این لیست هم قویتره مگر اینکه شخصیت ها در نسخه قدرتمند خودشون باشن).
        ۱.صددرصد سوپرمن
        ۲.قطعا ثور
        ۳.هالک به احتمال زیاد چون بن۱۰ فقط با حمله کردن به هالک فقط هالک رو قوی میکنه و بر خلاف سوپرمن و ثور،هالک هیچ رحمی به بن۱۰ نمی کنه.

        1. آزوک حرمت شکن کاربر می‌گوید

          # حسین
          خب بن تن اگه بخواد میتونه کل حملات هالک رو با بعضی موجوداتش دور بزنه . یه موجود لجن مانند سبز ( اسمش یادم نیست ) داشت که هیچی روش اثر نداشت و همه چیز ازش رد میشد حالا نقطه ضعف اون موجود از قضا صاعقه بود اما هالک و سوپرمن سخت بتونن بهش آسیب بزنن البته به گیرندش اگه دسترسی پیدا کنن میتونن بهش صدمه بزنن که اونم سوپرمن با سرعت بالاش قطعا میتونه ولی هالک کندتر از اینکه بتونه . موجود گوست هم میتونه کاملا لمس ناپذیر بشه … . و چندتا موجود دیگش که یادم نیست . بن تن اگه به بلوغ قدرت رسیده باشه میتونه تا ساعتها به خودش تبدیل نشه حتی تا چند روز و همچنین با فکرش میتونه به هر کدوم از موجوداتش که خواست تبدیل بشه . تا یادم نرفته بگم بن تن یه موجود تلپورتر هم داره که میتونه با یه لمس هر شخصی رو به یک بعد دیگه تلپورت کنه . در کل بن تن هم اگه در اوج آمادگی باشه تنوع موجوداتش خیلی بالاس . ولی اگه در اوج نباشه به احتمال بیشتر از ۹۰ درصد از هالک شکست میخوره . مثلا اگه در حالت بچگیش باشه احتمالا خیلی هنر کنه فوقش چند ساعت جلوی هالک رو بگیره … . ولی اون بن تن بالغ شده خیلی ماهره و روی قدرت هاش و موجوداتش کنترل داره .

          1. حسین کاربر می‌گوید

            #آزوک حرمت شکن

            خوب دقیق اسم اون موجود را نمیدنم چون بن ۱۰ موجودات زیادی داره بعضی هاشونم رنگ هاشون هم باهم یکیه،ولی فکر کنم اسم اون موجود(آبگرید باشه)البته دقیق نمیدونم ،بعد من فکر نمیکنم که بن ۱۰ (بجز فضایی ایکس)بتونه حریف هالک بشه،مقاومت میکنه اما در آخر این خشم هالک است که بن۱۰ را شکست میده.

            1. Steve rogers کاربر می‌گوید

              # حسین
              بن تن به هیچ حریف سوپرمن و هالک و ثور نمیشه
              خب شاید بعضی ها بگن سوپرمن و ثور که هیچی شاید بن تن هالکو بزنه که در این حالت باید بگم شانس هالک ۱۰۰ هست هیچ موجودی از بن تن نمیتونه در مقابل انرژی رادیو اکتیو هالک مقاومت کنه اون موجودی که غیر قابل لمس میشه هم برای هالک مشکلی نیست میدونید چرا چون یکبار ویژن هم غیر قابل لمس شد ولی هالک اونو کشت

    3. Attack titan کاربر می‌گوید

      جان بن ۱۰ ثور رو ببینیه خودش رو خیس میکنه بعد بقیه که بماند اخه چهار دست رو بیاره ثور خدای قدرت هرکول رو از لحاظ فیزیکی له کرد بقیه هر کدوم رو بیارن باز ثور و سوپرمن هالک برنده ان

      اگه موجود ایکس رو بیاره ما هم رون ثور رو میاریم یا کینگ ثور فوینیکس رو یا پرایم یا کازمیک ایمورتال هالکرو میاریم یا هالک جهان شکن رو بازم حرفی دارین بگین اون غول رو بیارین باز شکست میخوره یه ۴۰ درصد از قدرن ثور میپکونتش

      راستی مقاله محشر

    4. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      به نظر من همه این شخصیت هایی که نام بردی ازش قویترن چون
      هالک که اگه ضربه بخوره عصبانی تر و قویتر میشه پس…
      سوپرمن هم که یه توپ خونه از توانایی ها داره پس…
      ثور هم که گادبلست داره _ قدرت بی یایان داره _ و با قادران مطلق درگیر میشه پس…

    5. mohammad 2 کاربر می‌گوید

      سوپرمن ثور رو به راحتی شکست میده ولی بن تن بستگی داره به چه موجودی تبدیل شه در کل سوپرمن از هر دو مخصوصا از ثور قوی تره

      1. Zeus کاربر می‌گوید

        حالا من یک سوال دارم آقا من از نظرات نفهمیدم کریتوس قویتره آتنا یا زعوس کدوم قویترن در اساطیر لطفاً اگه مقدور هست جواب بدین

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          در اساطیر اصلا کریتوس وجود ندارد
          ولی بینه زئوس و اتنا زئوس

  12. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مگه میشه همچین سرعت مقاله نویسی؟ خیلی عالیه.
    مقاله ی بسیار خوبی بود . خیلی ممنون

  13. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    دوستان یک خبر
    دیزنی پلاس می‌خواهد یک اسپین اف از سریال هاکای با نام اکو بسازه .
    حالا این اکو کی هست :
    🗿_ ناشنواهست
    🌚- حرکات دیگران رو مثل تسک مستر تقلید می‌کنه.
    اولین حضورش تو کمیک دردویل #۵ سال ۱۹۹۹ هست
    تو کمیک جنگ جهانی هالک هم بوده.
    از شخصیت های درجه ۴ مارول هم هست .

  14. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود اقای قاسمی

  15. آزوک حرمت شکن کاربر می‌گوید

    تصحیح
    من همون کاربر استیو راجرز سابقم از این به بعد تا اطلاع ثانویه اسم کاربریم تغیر میکنه .

  16. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید زئوس دیسی توانایی تغییر اندازه هم داره فکرکنم

  17. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    و همچنین توانایی جادو و دستکاری انرژی روهم داره زئوس دیسی حتی انرژی کیهانی آلفادر
    ببخشید یه سوال زئوس دیسی قویتره یا وید؟؟؟

  18. ارن یگر کاربر می‌گوید

    وید فک کنم فک‌کنم ها وید سنتری رو میگی؟؟؟؟ اگه سنتری بله وید چون از گالاکتوس و اینا قویتره و من دیگه بیشتر نظر نمیدم تا نظرات بقیه رو ببینم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ممنون از اطلاع رسانیتون

  19. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید اینکه نوشتین زئوس دیسی به انسان ها بی توجهی میکنه درست نیست فکرکنم اون بارها به قهرمانا کمک کرده و بهشون تسلیحات داده و اینکه درسته بیشتر به قدرتش متکیه اما نهایتا تا جایی که بنده میدونم اصلا هم اهل جنگ و خونریزی و کشتن نیست اما اگه اشتباه میکنم بهم بگین ممنون

  20. ممد پرایم وان بیلیون کاربر می‌گوید

    دوستان برای اینکه یخ سایت باز بشه چندتا نبرد میگم نظرتون رو بگید
    اربابان نظم علیه ترو فورم دارکساید
    فینیکس فورس علیه اربابان اشوب
    های فادر علیه گالاکتوس
    سوپرمن پرایم وان میلیون علیه کریتوس اوج
    اودین دیسی علیه فینیکس
    ارس دیسی علیه ورلد وار هالک
    نال علیه ارس دیسی
    لوسیفر مالتیورس دیسی علیه سنتری

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      با اجازتون عرض میکنم:
      ۱-دارکساید تروفورم کمی
      ۲-نظری ندارم
      ۳-اگه گالاکتوس اوج باشه از اسکای فادر ها قویتر میشه اما گالاکتوس معمولی هم از اودین هم از هایفادر ضعیفتره اما اگه پای معادله زندگی و تسلیحاتش به داستان باز نشه
      ۴-سوپرپرایم
      ۵-اودین دیسی بسیاری از شیاطین قدرتمند دیسیو نابود کرد حتی رو به روی لوسیفر ایستاد اما چون زدن همواره دلیل بر قویتر بودن نیست نظری نمیدم اما اگه سطح قدرتش واقعا اون باشه با اختلاف بسیار بسیار زیاد قویتره
      ۶-آرس دیسی
      ۷-نال
      ۸-مقایسه غلطیه فردی که با مارشن برابره رو با ششمین فرد قدرتمند دیسی و کسی که میتونه به راحتی هرچه تمام تر ۶ دادگاه روهم نابود کنه و فرزند پرزنسه مقایسه کنین

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ببخشید لشتباه دیدم فکرکردم نوشتین گالاکتوس برابرن کمی کریتوس

    2. Randall sepector کاربر می‌گوید

      ۱ اربابان نظم به نظرم چون کسانی هستند که دکتر فیت رو به عنوان نمایندگان نظم انتخاب کردند
      ۲ _ نمی‌دونم احتمالا اربابان آشوب
      ۳ سخته هایفادر با دارکساید برابره و دارکساید هم از گالاکتوس قویتر هست
      ۴ کریتوس از همه گوردتمند تر هست
      ۵ _
      ۶ ورلد وار هالک
      ۷ نال
      ۸ لوسیفر

    3. Attack titan کاربر می‌گوید

      ترو فرم دارکساید
      فینیکس به نظرم
      های فادر
      نظری ندارم یکی شاهکارا و قدرت کریتوس اوج رو بگه
      اودین دیسی رو نمیشناسم دیسی فنای با اطلاعات میشه بگین شخصیتش رو
      ورلد وار هالک
      نال
      لوسیفر دیگه فالکرامم در برابر لوسیفر هیچی نیست

    4. امپتی هند کاربر می‌گوید

      خب این نظر منه
      ۱-خب بنظر من اربابان نظم دست بالاتر رو دارن مخصوصا اگه همشون جمع باشن …اربابان نظم کسی رو داشتن که قدرتی درحد و شاید بالاتر از پرزنس داشته و خب اگه همه اربابان از همه دوره های زمانی مد نظرتون هست این شخص به تنهایی ترو فورم دارکساید رو حریف هست …..
      ۲-خب بنظر من اربابان اشوب میتونن پیروز میدان باشن مخصوصا اینکه یه عضو از اربابان نظم یا اشوب به تنهایی می‌تونه در سطح مالتیورس اعمال خودش رو عملی کنه و حالا همشون اگه باهم باشن……و اینکه موردرو برگ برنده اربابان اشوب و حقیقی ترین ارباب اشوب هست کسی که با یه سنگ چند سانتی از قدرتش میتونست کل یونیورس رو از وسط نصف کنه و این کلا یه سنگ از قدرتشه و خب میتونید خودتون کل قدرت رو تصور کنید موردرو قدرتی می‌تونه نزدیک به دادگاه یا بالاتر درحد تانوس با قلب عالمی چیزی داشته باشه ……که خب …….فک کنم همچیز مشخصه . کلا نهاد های مارول بیشترشون یکم تقو لق میزنن …. یه فانتوم استرنجر بدبخت بیچاره که تو دیسی جز ۱۰۰ تا هم نیست می‌تونه توی نبردش کل مالتیورس رو به خطر بندازه و اون رو تا خطر نابودی ببرعه که خود پرزنس اومد متوقفش کرد و برای این کار شما معمولا باید تو مارول یه نهاد سطح بالایی چیزی باشی…..😕 و این یک مثال کوچیکه اسپکتر عادی کل مالتیورس رو می‌تونه از اول بسازه که دورمامو به قدرت مولتی اترنتی یکی از قویترین نهاد ها برای این کار نیاز داشت ….. که خب …. یه نهاد فوق قوی از مارول با یه نهاد خیلی متوسط از دیسی …….
      ۳-خب بستگی به این داره که گالاکتوس در چه حد از قدرتش باشه
      ۴-اممم شرمنده اما نمیتونم نظر دقیق بدم چرا ؟؟ چون پرایم وان میلیون کلا یکم سطح قدرتش عجیب و نا مشخص هست
      ۵-اممم اودین دیسی حالت خیلی قویتر سورس دث او نیوگادز رو به دو نیمه تبدیل کرد و یا علیه لوسیفر ایستاده که هم قدرت و جرعت زیادی میخواد ولی خب نمیتونم راجب قدرتش نظر قطعی بدم چون مشخص نیست دقیق چقدر قدرت داره..این رو به خودتون میسپارم
      ۶-ارس دیسی …. ارس دیسی متاسفانه تصور درستی ازش توی ذهن مردم نیست و مردم اون رو یه شرور محدود به واندروومن میدونن اما بارهایی هست که ارس ثابت کرده که جز برترین خدایان دیسی هست مثلا خیلی از خدایان المپ ارس رو دومین خدای برتر المپ میدونن و یا بیشتر خدایان المپ از ترس وحشت دارن
      ۷-ارس یا نال ..؟ جدا نبرد بدی نیست …… اما من سمت نال رو میگیرم البته نبرد خوبی هست و میتونیم اگه کسی از بچها حاضر بود به دیتابیت دوستانه راجبش بریم چون واقعا نبرد جالبی هست و مطمعنا ارس قرار نیست زود از میدان خداحافظی کنه
      ۸-وقتی میگید لوسیفر دیسی یقینا منظورتون لوسیفر ورتیگو نیست که خب ……لوسیفر دیسی هم شاید نه به اندازه همزاد ورتیگو اش اما دست کمی از نهاد های قدرتمند ندارن اون بر قلمرویی خارج از زمان و مکان و بزرگتر از مالتیورس و خارج از مالتیورس دیسی حکومت میکند و اینکه یه قلمرو بزرگتر از مالتیورس ازش میترسن و حساب میبرند گویای همچیز هست سنتری با اقتدار میبازه …..
      شاد و. موفق باشید

    5. محمد فالافالی کاربر می‌گوید

      این هم نظر من
      ۱-ترو فورم یا اربابان واقعا سخته دقیق نمیتونم بگم اما نظرم رو اربابان هست
      ۲-احتمالا اربابان اشوب اطلاعات دقیق ندارم
      ۳-گالاکتوس
      ۴-کریتوس توی به نبرد سخت
      ۵-اودین دیسی بنظرم
      ۶-ورلد وار هالک
      ۷-نال بنظرم
      ۸-لوسیفر ۱۰۰ درصد

    6. تونی راجرز کاربر می‌گوید

      ۱-نظر ندارم خیلی نزدیکه
      ۲-فینیکس فورس حدودا با دادگاه برابره پس فینیکس فورس
      ۳-گالاکتوس به راحتی مخصوصا اگه توی اوج خودشه
      ۴-خیلی نزدیکه اما کریتوس تجهیزات بهتری دارخ که برتری بزرگیه
      ۵-اودین دیسی تونسته سورس رو با کمک زعوس و یه خدا نچندان قوی دیگه ۲ نیمه کن🤨🤨🤨
      ۶-ارس بنظرم توی یک نبرد ۷ به ۳
      ۷-نال در یک نبرد ۶ به ۴ البته اگه نکروسورد رو داره
      ۸-لوسیفر دیسی؟؟منظورتون مال خود دیسی هست ؟؟ اون از اون قدیمی ترش ضعیف تره و حدوا نزدیک دادگاه یا فینیکس فورس هست پس به هرحال بالاتر از سنتری هست

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        فینیکس با دادگاه برابره ؟ 😐😐😐 فینیکس از سلستیال ها هم ضعیف تره چه برسه به دادگاه زندگی

        1. تونی راجرز کاربر می‌گوید

          فینیکس فورس از سلستیال ها ضعیف تره ؟ جناب فینیکس فورس محافظ متراک کننده کل مارول و به گفته اترنتی حتی بالاتر از خودش هست و یبار دادگاه جدید و ابلوین و اینفینیتی جلوش زانو زدن و فینیکس جز نیروهایی هست که مالتیورس رو شکل دادن و حتی فینیکس فورس بیاندر رو شگفت زده کرده درحالی که دادگاه وقتی بیاندر رو دید این یک بچه خوب اون گوشه نگاه میکرد فینیکس فورس نیرویی هست که گفته شده دارک اش میتونه کل امنی ورس رو به خطر برسونه و کلی کلی کلی چیز دیگه فینیکس از سلستیالا و اودین خیلی بالاترعه

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            چی میگی عزیزم کمیک اونجرز ۲۰۱۸۶ شماره اول رو بخون فونیکس با اودین و استاربرند یک خط هم به یک سلستیال سالم نزدند
            در چه کمیکی دادگاه زندگی و ابلوین جلوی فونیکس زانو زدند چرت میگی کاملا جین گری فونیکس نتونست گالاکتوس رو بزنه چه برسه به اینا

            1. امپتی هند کاربر می‌گوید

              من کاری به بحثتون ندارم اما فینیکس فورس رو با فینیکس هاست ها اشتباه نگیرید

              1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

                کاربر قدرت نیروی فنیکس بسیار متغیر است .شاید هم من اشتباه میکنم ولی یک جا دیدم که به بیاندر به نظرم قبل ریتکان بود اسیب زد یا با حداقل مقدار تاثیر گذاری .
                نه اینکه بگم فنیکس قویتره ولی توان و نیروی متفاوتی داره

                1. Randall sepector کاربر می‌گوید

                  بله دقیقا درست هست تونست آسیب بزنه
                  البته فکر کنم در اون جا فونیکس یک جهان رو جذب کرده

              2. Randall sepector کاربر می‌گوید

                اون بانو فینیکس بوده و کل قدرت فینیکس رو داشته
                مثل اون اما فراست نبوده که فقط ۱/۵ قدرت فونیکس رو داشته باشه

    7. گدرت مطلق کازمیک ارمور هالک کاربر می‌گوید

      ۱-اربابان نظم
      ۲-اربابان اشوب
      ۳-گالاکتوس اوج به اسانی
      ۴-کریتوس
      ۵-فینیکس فورس
      ۶-ارس ۷ به ۳
      ۷-نال اگه نکروسورد رو داره
      ۸-لوسیفر

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        اگه هایفادر از سورس و سورس استفاده کنه میتونه با گالاکتوس در اوج برابری کنه

  21. […] زئوس کوچک ترین پسر کرونوس و رئا و از نوادگان اورانوس ایزد آسمان و گایا الهه زمین است. هنگامی که کرونوس پدر خود اورانوس را در ابعادی که بعد ها المپ نامیده شد زخمی کرد و به قدرت رسید اورانوس پیش‌بینی کرد که یکی از فرزندان او به نوبت خود او را سرنگون خواهد کرد. کرونوس از پیش بینی پدرش ترسید و هر کدام از فرزندان خود که به دنیا می آمد را می بلعید تا زمانی که زئوس به دنیا آمد. او که ششمین فرزند کرونوس و رئا بود و مادرش دیگر تحمل نداشت که ببیند پسرش توسط پدر بلعیده می‌شود برای همین یک سنگ را در دستمال پیچید و با کمک گایا توانست کرونوس را فریب دهد. […]

  22. Alireza کاربر می‌گوید

    یه سوالی داشتم :
    آرس، دنیای دیسی قویتره ، یا آرس تو بازی خدای جنگ؟؟

  23. Alireza کاربر می‌گوید

    راستی
    لوسیفر قویتره یا دکتر منهتن؟؟

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      علیرضا
      قطعا لوسیفر بسیار قوی تره .

      1. Alireza کاربر می‌گوید

        ممنون

  24. محمد حسام کاربر می‌گوید

    یه سوال داشتم زئوس اصل کاری مارول ایا

دیدگاه ها غیر فعال است.