بدترین کارهایی که بتمن انجام داده است

بتمن یکی از بزرگترین شخصیت های دنیای کمیک هست که واقعا عالی بوده و از هر بعد شخصیتی میتوان او را تحسین کرد. شخصیتی که نزدیک به هفتاد و پنج سال قدمت دارد و از قدیمی ترین قهرمانان کمیک به شمار میرود. همچنین او سومین شخصیت پرطرفدار در دنیای کمیک بعد از اسپایدرمن و  سوپرمن  است. بتمن واقعا در زندگی خود سختی های زیادی رو تحمل کرده ولی چیزی که او را ماندگار میکند حفظ شخصیت خود در تمام این سختی ها و موانع است. او شاهد کشته شدن پدر و مادرش جلوی چشمانشش بوده / شاهد از دست دادن الفرد کسی که همیشه پشتوانه او بوده و همانند یک پدر واقعی برای او بوده، بوده است. با این حال اعمال قهرمانا او به حدی زیاد است که نمیتوان انها را در یک مقاله جمع اوری کرد ولی ما برخلاف این نکته میپردازیم به بدترین کارهایی که بتمن تا الان انجام داده است:


۱۰. رها کردن KGBeast تا از گرسنگی بمیرد:

او یکی از بزرگترین دشمنان بتمن است که توانسته اسیب های جدی ای رو به بتمن وارد کنه. در داستان Ten Nights of the Beast که توسط جیم استارلین و جیم اپارو و مایک دکارلو نوشته شده، بتمن علیه این ویلین که برای قتل افرادی استخدام شده بود قرار گرفت. یکی از اهداف رییس جمهور ایالت متحده بود. بتمن با استفاده از زیرکی خود او را شکست داد و با استفاده از دانشی که از راه های فاضلابی گاتهام داشت او را در یکی از این فاظلاب ها زندانی کرد و او را رها کرد تا از گرسنگی بمیرد. البته بعد ها وقتی که استارلین این سری داستان ها را رها کرد توسط نویسنده ای دیگر اینطور به ان پرداخته شد که بتمن برای نجات او بازگشت.


۹. واداشتن رابین به خوردن موش:

فرانک میلر کسی که با نوشتن دو داستان YEAR ONE و  THE DARK NIGHTS RETURNSسهم بزرگی در کمیک های بتمن داشته است. ولی با این حال او در دهه نود در کمیک ALL STAR BATMAN AND ROBIN بتمن را بیش از حد بد جلوه داد او بتمن را یک سادیست جلوه داد که انگار مشکل عصبی دارد. او هنگام زدن دشمنانش خنده های نه چندان مناسب از خود نشان میداد یا او به شدت بی رحم بود. او دیگ گریسون که تنها دوازده سال داشت و به تازگی شاهد کشته شدن پدر و مادرش بود را در غار خفاشی بست و او را با روش تمرین های سخت خود واداشت که چیزی جز خوردن موش ها نداشته باشد و از انها برای خوردن استفاده کند. حتی وقتی الفرد به او غذایی کافی میدهد بتمن به شدت عصبانی میشود . یا حتی رفتار بد بتمن با دیگ گریسون علاوه بر رفتار در گفتار هم بود و او را یک عقب مانده خطاب کرد.


۸. رابطه با لویس لین:

لویس لین را هرکس به عنوان عشق اصلی سوپرمن میشناسد و از انجا که بتمن از کسانی است که با سوپرمن ارتباط نزدیک دارد پس دیدن او در کنار لویس لین چندان هم زیبا نیست. در کمیک لویس لین #۸۹ بتمن فاش میکند که عاشق لویس بوده اما هرگز ان را بیان نکرده است ولی در ادامه کلارک از لویس دست می کشد و بتمن است که با لویس ازدواج میکند و درنهایت هم صاحب یک فرزند میشوند ولی بعدا فاش میشود که این یک داستان خیالی بوده است.  اما در واقع یک جای دیگر نیز شاهد این هستیم که بتمن با لویس رابطه داشته است. در داستان BATMAN AND SUPERMAN: WORLD’S FINEST که توسط پاول دینی و جو استاتون نوشته شده است ما شاهد رابطه قوی بتمن با لویس هستیم.


۷. شکنجه سخت:

اگرچه از اصول مهم بتمن در کارش نکشتن است ولی او اگرچه نمیکشد ولی گاها شده که با زدن زیاد حریفانش باعث بیهوش شدن انها شده. مسلما او در مواردی نیز در بازجویی های خود از افراد در این کار زیاده روی کرده. مثلا در Batman: The Dark Knight (2011) اثر دیوید فینش بتمن هنگام جستجوی دوست دوران کودکی گمشده خود، داون گلدن، متوجه می شود که پنگوئن در ناپدید شدن او نقش دارد و به سرعت خونسردی خود را از دست می دهد. چیزی که با یک گفت و گوی کلامی ساده شروع شده بود به گفت و گوی فیزیکی کشیده میشود. بتمن در این کار های خود برای شکنجه از شکستن استخوان های Oswald Cobblepot استفاده میکند اما وقتی نوبت به پنگوئن میرسد بتمن قبل از ان با فردی دیگر درگیر میشود ولی این کارها حتی الفرد را هم حیرت زده میکند.


۶. ایجاد سیستم چشم برادر و  OMAC:

زمانی که زاتانا قصد داشت برای مجازات دکتر لایت او را تبدیل به یکی از احمق ترین شرور های دیسی کند بتمن با دیدن این اتفاقات با کاری که زاتانا کرد مخالفت کرد ولی انها خاطرات بتمن را پاک کردند. چیزی که زاتانا فکر ان را نکرده بود اینکه شاید روزی خاطرات بتمن برگردد و همینطور هم شد و باعث بی اعتمادی بیش از پیش بتمن نسب به دیگر قهرمانان شد. نتیجه این بی اعتمادی ساخته شدن سیستم چشم برادر بود. این سیستم توسط مکسول لرد یا راس الغول نیز حک شد. مثلا مکسول لرد با چشم برادر زمانی که واندروومن را مجبور به شکستن گردنش میکرد به همه مردم این صحنه را نشان داد. یا در نهایت چشم برادر تمام OMAC ها را برای کشتن متا-انسان ها فرا خواند. در ادامه چشم برادر این اعمال را کافی ندید و هدف خود را بر سلطه بر جهان قرار داد و برای این کار او به سرباز های بیشتری نیاز داشت. او برای این کار افراد را با نانو ربات ها الووده کرد و به OMAC تبدیل کرد. در کل این پروژه باعث کشته شدن انسان ها و حتی امازونی های بسیاری شد. این سیستم در نهایت توسط بلو بیتل و Mister Terrific نابود شد.


۵. کشتن دشمنان:

اگر چه ما بتمن را با خط قرمز معروف او یعنی نکشتن میشناسیم ولی در اوایل ایجاد بتمن او این کار را انجام میداد و حتی از اسلحه نیز استفاده میکرد. در بتمن #۱ (۱۹۴۰) ما دیدیم که او از اسلحه های مختلف برای کشتن استفاده میکرد. در این شماره وقتی هوگو استرنج از زندان فرار کرد او با تزریق دارو به دیوانه ای فرار کرده او را به غولی تبدیل میکند، ولی بتمن به سختی توانسات او را متوقف کند البته با اویزان کردن او از دار از هواپیمای خفاشی.


۴. انتخاب ازرائیل به عنوان جانشین خود:

یکی از اتفاقات مهم بتمن در زندگی او شکسته شدن کمرش توسط بین در داستان سقوط شوالیه بود که باعث شد او در مدتی از حرفه اش دور باشد و برای خود جانشینی را انتخاب کند. او اشتباه بزرگی میکند و به جای انتخاب دیگ گریسون او جین پاول (ازرائیل) را انتخاب میکند. ازرائیل به عنوان یک قاتل اموزش دیده انتخاب و اشتباهی بزرگ بود زیرا او از روش های خشن خود استفاده کرد و حتی اعتماد نیروی پلیس و مردم نسبت به بتمن را نیز از بین برد. حتی کار به جایی رسید که الفرد از کار خود کنار کشید. ولی همه ی این اتفاقات باعث شد تا بتمن خانواده خفاشی را  ایجاد کند.


۳. پروتکل امنیتی لیگ عدالت:

بتمن بارها ثابت کرده که به عنوان یکی از اعضای لیگ عدالت شکاک ترین فرد این گروه است و به هیچ یک از اعضای ان اعتماد ندارد و از انجا که او قدرت ابر قهرمانی خاصی ندارد به فکر ایجاد این پروژه برای روز مبادا افتاد. برنامه ای که برای هریک از اعضای این گروه برنامه ای داشت که در صورت از دست رفتن انها و شرور شدن بتمن راهی برای مقابله با این امر داشته باشد. البته این کار مشکل خاصی ندارد و  طبیعی است ولی وقتی این کار اشتباه میشود که او این کار را مخفیانه انجام داده است. او در این برنامه به نقطه ضعف انها پرداخت. این برنامه به خودی خود خطرناک نبود تا اینکه توسط راس الغول دزدیده شد و علیه خود اعضای لیگ عدالت مورد استفاده قرار گرفت.


۲. کارهایی که در سری داستان های بی عدالتی انجام داده است:

پنهان کردن راز ربوده شدن پدر و مادر سوپرمن و تهدید شدن انها به مرگ توسط رییس جمهور

استفاده از ریون برای خارج کردن واندروومن از دخالت در کار های او با فرستادن واندروومن در خواب ابدی

معامله با اتریگان تا سوپرمن را در خواب ابدی قرار دهد.

همکاری با هارلی کویین تا قبل از مردن او و سپس دث استروک در حالی که سوپرمن را بعد از کشتن جوکر قاتل خواند و از او جدا شد.

ایجاد جنگ بین سوپرمن و واندرومن با مادر واندروومن.


۱. وارد کردن ویروس به سایبورگ:

بتمن بارها ثابت کرده که به هم تیمی های خود اعتماد ندارد و مشکوک است. در داستان های اینجاستیس یا همان بی عدالتی بتمن در مقابل سایبورگ قرار میگیرد. او سعی میکند که از دیوار دفاعی اخرین به روزرسانی برنامه ی او عبور کند ولی موفق نشد و بتمن از این راه شکست خورد ولی در ادامه ثابت شد که بتمن ممکن است که نتوانسته باشد ویروس خود را به سایبورگ وارد کند ولی او قبل از جدید ترین به روز رسانی های او و در اوایل این ویروس را به صورت غیر فعال در سایبورگ جایگذاری کرده است.


نویسنده: امیررضا قاسمی


23 Comments
  1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    هووووراااااااا کامنت اول.مقاله خوبی بود

  2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ممنون بخاطر مقاله جناب قاسمی فقط خیلیاش یعنی نود درصدش مال جهان موازیه و همچنین مقداریش هم مال قبل ریبوته ممن

  3. Randall sepector کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود خسته نباشید
    دم بتمن گرم خوب کار کرده واقعا یعنی تر کاری بتمن بکنه درسته

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    کامل نخوندم ولی خوب بود

  5. Mahdi کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون مقاله خوبی بود از اینجور مقاله ها بازم بزارید واقعا دست اقای قاسمی درد نکنه دست تنها داره اینهمه مقاله زود به رود مینویسه.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      🧐🧐🧐🤔🤔🤔

      1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

        واقعا باید از ادمین ممنون بود چون مقاله هایی که مینویسم اغلب دیر وقت تمام میشه و ادمین هم تا دیر وقت مشغول اماده سازی و قرار دادن روی سایت هستش . کلا فکر کنم با مقاله هایی که مینویسم خیلی ادمین رو اذیت کرده باشم و وقت زیادی رو از ایشون گرفته باشه

      2. SBH کاربر می‌گوید

        اوه اوه مهدی فکر کنم اشتب کردی………….اقا ادمین حسودیش شدD: راستی روزه هاتون قبول

  6. king venom کاربر می‌گوید

    سلام
    یه سوال نا مرتبط دارم
    درمورد گوگل درایو اگر یه فایل مث ویدیو رو توش آپلود کنم و بعد همون فایل رو از حافظه گوشی حذف کنم توی گوگل درایو باقی میمونه ؟؟؟؟
    اگه میشه لطفا جواب بدید ممنون میشم

  7. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    درود به همهٔ دوستان خوبم ، شاعران و مهربانانی که این کوچکترین را

    در این مدت کوتاه پذیرفتید ، و با مهمان نوازی پا به پای غمها و شادیهایم بودید ….

    دوستان مهربان و نادیده ی من مهرتان تا ابد در دلم جاودان خواهد ماند …

    لهجه یتان مهربانی بود و من سرشار این مهرم …

    پندهایتان شیرین به دلم نشست به چشم و درس پس خواهم داد ، پندهایی که برداشتم و آنقدر فهمیدم که بی‌ تملّق هنوز در باب اندیشه و ادبیات

    چه راه سختی پیش روی دارم ، باشد که بیاموزم …

    به زیارت شاعرانگیتان تا آنجا که زندگی‌ مجال دهد خواهم آمد و این تماشاخانه ی مهر را از دور نظاره گر خواهم بود …

    حرمت دار عشق و کلمه و دوستی‌‌ام اما زبانم قاصر از اینکه چگونه همراهیتان را سپاس گویم

    آسمان دلتان خالی‌ از ابر اندوه ، قلمتان جاری….

    جای پای مهر ورزیتان بر ماسه‌های خیس دلم به یادگار خواهد ماند….

    با مهر و ارادت خالصانه

    ارین حاجی بابایی

  8. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    سلام دوستاى خوبم
    این شعر رو براى خداحافظى ازتون توى سایت گذاشتم
    توى این مدت خیلى چیزها ازتون یاد گرفتم
    حالا من اینجا کلى دوست خوب دارم که تا همیشه به یادشون خواهم بود

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      عه چرا دارید از سایت میرید حالا؟ ما باعثش شدیم؟

  9. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    آقا آرین کجا میخواید برید شما استاد ما و یکی از بزرگ ترین نویسنده های سایت هستید حیفه الان از ما جدا بشید

  10. MFT کاربر می‌گوید

    سلام . مقاله خوبی بود . خیلی تند مقاله می نویسید .

  11. Hassan logon کاربر می‌گوید

    سلام . خیلی خوب بود خسته نباشید
    من یه سری درخواست کردم مقاله ثور علیه سنتری را بنویسید و خب یکی از نویسنده های سایت گفتند درحال نوشتنه ولی حدود یه هفته گذشته میخواسم ببینم کی این مقاله آماده میشه چون من بی صبرانه منتظرشم

  12. Attack titan کاربر می‌گوید

    ببین دیر یا زود میاد میدونید چقدر نوشتن یه مقاله سخته بعد نویسنده های عزیز سایت چه زحمتی میکشن واسه نوشتنش یه کم صبور بودن کار بدی نیست

  13. محمود کاربر می‌گوید

    سلام من در سایتی بودم که نظر سنجی دارکساید سینما علیه تانوس سینما نهاده بوذد من به تانوس سینما رای دادم من میخواستم همین رو رو در از شما بپرسم به کدوم رای میدید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      باید قدرت دارک ساید الان رو دید که با توجه به آینده ای که سایبورگ دید، کسی که بتونه واندر وومن و مخصوصا آکوامن رو تو قلمرو خودشون بکشه خیلی وقته قویه.

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      بابا چه زود اخه هنو ویلن کامل نشده که این سایتا چقدر ناجورن باس یه ۳ سالی بگذره

  14. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    این مقاله و مقاله بعدی عالی بودند
    فقط من یک سوال داشتم آیا بتمن دستشو بو کرده بود که عزراییل بتمن بدی میشه ؟

  15. dgfdfddffedfuuyuyuyuyuuytuytuyuytg کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی خب بیشترش مال جهان موازی و تخیلی بود

  16. reza کاربر می‌گوید

    به نظر من میتونه واسه هر کدوم از کارهاش دلیل بیاره،چون اون بتمنه

  17. […] می کنه. اما در زمینه هوش تاکتیکی عملا مقایسه اش با بتمن مثل مقایسه یک فرمانده با تجربه (بتمن) و یک سرباز تازه […]

دیدگاه ها غیر فعال است.