۱۰ تا از بهترین فیلم های اکشن با کارگردانان زن

بسیاری از فیلم های اکشن را مردان می سازند و انتخاب یک زن برای کارگردانی فیلم های اکشن کار عموما دشواری است. اما فیلم های اکشن چیزی نیست که ساخت آن ذاتاً به مردان تعلق داشته باشد و زنانی هم هستند که فیلم های اکشن عالی ساخته اند. در ادامه به معرفی ده فیلم از کارگردان های زن بر اساس رتبه بندی فیلم ها در راتن تومیتوز می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱۰. مجازاتگر، منطقه جنگ _ لکسی الکساندر (امتیاز ۲۹):

فیلم مجازاتگر منطقه جنگ که محصول سال ۲۰۰۸ میلادی است، همانطور که از نامش پیدا است بر اساس شخصیت معروف پانیشر از دنیای مارول ساخته شده است. کارگردان این فیلم لکسی الکساندر، تهیه‌کننده، کارگردان و کاراته‌کار اهل آلمان است. او از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ و از اثار دیگر او نیز می توان به خیابان سبز اشاره کرد.

هدف لکسی الکساندر از کارگردانی مجازاتگر، ساخت فیلمی بر اساس فیلم های اکشن دهه هشتاد بود. با این حال او دائما با استودیو درگیر مواردی همچون کاهش بودجه فیلم و تمایل آنها به ساخت فیلمی شبیه به شوالیه تاریکی بود. در پایان، این فیلم نتنها در امتیاز و جلب نظر طرفداران، بلکه در گیشه نیز شکست سنگینی خورد و با تنها ده میلیون دلار فروش، نتوانست هزینه تولید ۳۵ میلیون دلاری خود را جبران کند.


۹. صلح ساز _ میمی لدر (امتیاز ۴۳):

میمی لدر اولین بار با ساخت فیلم the peacemaker یا همان صلح ساز، با بازی نیکول کیدمن و جرج کلونی، وارد دنیای سیاخت فیلم های اکشن شد. داستان این فیلم درباره یک سرهنگ دوم نیروهای ویژه و یک متخصص هسته ای است که باید تسلیحات گمشده هسته ای روسیه را پیدا کرده تا از یک فاجعه آخرالزمانی جلوگیری کنند.

صلح ساز فیلمی جذاب است که هنوز نیز همانند روز اول ارزش دیدن دارد و بیننده را میخکوب می کند. با اینحال فیلم با استقبال متوسطی روبرو شد و نظرات متفاوتی را به همراه داشت. لدر سال بعد از آن نیز فیلم “برخورد عمیق” را که درباره نبرد اتمی آخرالزمانی است، می سازد ولی متاسفانه بعد از اکران این فیلم، دیگر به ساخت فیلم های اکشن ادامه نداد.


۸. فرشتگان چارلی (۲۰۱۹) _ الیزابت بنکس (امتیاز ۵۲):

پس از ساخت چند فیلم از فرشتگان چارلی در دهه اول قرن ۲۱، الیزابت بنکس، بازیگر تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، ساخت ریبوت این سری فیلم ها را بر عهده گرفت. داستان فیلم درباره فرشتگان چارلی است. آنها تیم بسیار با استعداد و آموزش‌دیده‌ای هستند که در سطح جهانی خدمات امنیتی و اطلاعاتی را به مشتریان خصوصی ارائه می‌دهند.

بازیگران این فیلم شامل کریستن استوارت، نائومی اسکات، خود الیزابت بنکس و نوحا سنتینو هستند. متاسفانه این کارگردان و فیلمش بدشانسی آوردند و نتنها منتقدان از این فیلم رضایت نداشتند، بلکه مخاطبان زن جوان نیز از این فیلم حمایت نکردند و این فیلم با عملکرد ضعیفی در گیشه روبرو شد.


۷. روزهای عجیب _کاترین بیگلو (امتیاز ۶۳):

داستان فیلم روز های عجیب به کارگردانی کاترین بیگلو که همسر سابق جیمز کامرون است بدین صورت است که: در دو روز آخر سال ۱۹۹۹ جریکو وان که یک خواننده‌ی هیپ هاپ و منتقد رفتار پلیس با سیاه‌پوستان است کشته می شود و شهر لس آنجلس دچار آشوب می شود. درست است که این فیلم در گیشه شکست بسیار بدی را متحمل شد، اما عموم طرفدارن از این فیلم راضی بوده و در این فیلم مسائلی همچون روابط نژادی و رفتار پلیس را به خوبی به بیننده نشان می دهد.


۶. نقطه شکست _ کاترین بیگلو (امتیاز ۷۰):

فیلم نقطه شکست یا نقطه فروپاشی، فیلمی به کارگردانی کاترین بیگلو با بازی کیانو ریوز و پاتریک سوویزی است و داستان آن نیز درباره یک مامور اف بی آی ای است که وارد یک گروه سارقین بانک  که موج سوار نیز هستند می شود و با رهبر این گروه رابطه دوستی برقرار می کند. این فیلم به یکی از محبوب ترین فیلم های اکشن دهه ۹۰ تبیدل شد و منتقدان بیگلو را بخاطر ساخت این فیلم مورد تمجید قرار دادند. ناگفته نماند که این فیلم در سال ۲۰۱۵ بازسازی شد که نتوانست انتظارات را آنطور که باید برآورده کند.


۵. فولاد آبی _ کاترین بیگلو (امتیاز ۷۵):

فولاد آب اولین فیلم اکشن کاترین بیگلو، کارگردان مشهور سینمای هالیوود است. این فیلم به تهیه کنندگی الیور استون و نویسندگی مشترک او با بیگلو، داستان یک پلیس تازه کار باز بازی جیمی لی کرتیس را روایت می کند که یک سارق را می کشد و سپس اسلجه این سارق گم شده و او نیز باید یه دنیال قاتلی که اسلحه را برداشته بگردد. در حالی که این فیلم در گیشه چندان موفق نبود، منتقدان بازی کورتیس و کارگردانی بیگلو را مورد تقدیر قرار دادند.


۴. پرندگان شکاری _ کتی یان (امتیاز ۷۸):

پس از کارگردانی فیلم خوک های مرده که تحسین منتقدان را به همراه داشت، کتی یان سکان ساخت اسپین افی از جوخه انتحار به نام پرندگان شکاری را بر عهده گرفت که داستان مشکلات شخصیت هارلی کوین پس از جدایی از جوکر را روایت می کرد. در حالی که فیلم به دلیل همه گیری کرونا فروش خوبی را در گیشه ها تجربه نکرد، با اینحال منتقدان و بینندگان از این فیلم راضی بودند و بازی مارگوت رابی را نیز مورد ستایش قرار دادند. با پرندگان شکاری کتی یان ثابت کرد که کارگردان خوبی است و مهارت این را دارد که وارد ژانر فیلم های اکشن شده و موفق بشود.


۳. نگهبانی از دیرباز _ جینا پرینس (امتیاز ۸۰):

جینا پرینس-بایدوود کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی پس از ساخت فیلم‌ عشق و بسکتبال، برای ساخت فیلم نگهبانی از دیرباز انتخاب شد و بدین ترتیب اولین کارگردان زن سیاه پوست شد که یک فیلم کمیک بوکی را کارگردانی کرده است. داستان فیلم درباره رهبر جنگجویی به نام اندی با بازی شارلیز ترون و گروه ۴ نفره از جنگجویان نامیرایش است که سده ها برای محافظت از مردم مبارزه کرده اند. این فیلم که توسط نتفلیکس ساخته شده است، تعریف و تمجید های فراوانی در پی داشت و به دنبال محبوبیت این فیلم، نتفلیکس اعلام کرد که دنباله آن نیز در دست ساخت است.


۲. زن شگفت انگیز _ پتی جنکینز (امتیاز ۹۳):

پیش از کارگردانی فیلم زن شگفت انگیز، پتی جنکینز تنها دو فیلم قاتل سریالی و هیولا با بازی شارلیز ترون را کارگردانی کرده بود. بعد از آن جنکینز سالها در تلویزیون کار کرد و پس از آن تقریبا سکان هدایت ثور، دنیای تاریک را بر عهده گرفت. بعد از آن نیز وارنر او را برای ساخت فیلمی از شخصیت معروف زن شگفت انگیز انتخاب کرد. داستان این فیلم درباره شخصیت پرنسس دایانا از کمیک های دی سی است که با سربازی به نام استیو ترور آشنا شده و زمان آن نیز در دوران جنگ جهانی اول جریان دارد. جدا از فروش خوب، این فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشت و از این رو جنکینز، دنباله این فیلم با نام زن شگفت انگیز ۸۴ را نیز کارگردانی کرد ولی متاسفانه نتوانست مثل سری قبل موفق ظاهر شود و این فیلم در امتیاز و گیشه یک شکست بزرگ را برای این کارگردان به همراه آورد.


۱. مهلکه _ کاترین بیگلو (امتیاز ۹۷):

بهترین فیلم اکشن کارگردانان زن نیز به کسی تعلق نمی گیرد جز کاترین بیگلو با فیلم تماشایی مهلکه. فیلم داستان چند سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز را روایت می‌کند که در خاک عراق مأمور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند.

این فیلم با استقبال منتقدان و طرفداران روبرو شد و بازی جرمی رنر نیز در نقش گروهبان ویلیام جیمز مورد ستایش قرار گرفت. سرانجام فیلم مهلکه نامزد ۹ جایزه اسکار شد که موفق به برد ۶ تای آنها که مهم ترینشان جایزه بهترین کارگردانی بود، شد. همین بیگلو را به یکی از بزرگترین کارگردان زن تاریخ هالیوود و فیلم های اکشن تبدیل کرد.

منبع: screenrant

11 Comments
  1. mohammad 2 کاربر می‌گوید

    خیلی عالیه که دو تا از فیلم های سینمایی dceu توی این رده بندی هست مخصوصا زن شگفت انگیز ۱ فیلم خیلی خوبی بود در کل مقاله خیلی خوبی بود

  2. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

    سلام
    مقاله خوبی بود میگم ادمین بجز اینا چه فیلم های دیگه ای هم به نظرتون میتونستن تو لیست باشن؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خواهران سرعت
      ماتریکس (البته این چند تا خواهر هستن نه یکی)
      همین مولان جدید
      و چند تای دیگه.

  3. اریا صفابخش کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود از خوندش لذت بردم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خوشحالم که این مقاله باب میلت بوده آریا جان.

    2. اینجانب ممد رضا کاربر می‌گوید

      شحیح

  4. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله عالیییییییی بود

  5. Randall sepector کاربر می‌گوید

    خسته نباشید
    به نظرم خواهران واچوفسکی هم جاشون خالی بود

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اون خواهران واچوفسکی است. ما اینجا منظورمون تنها یک خانمه.

  6. Hassan logon کاربر می‌گوید

    خدا را شاکرم تو کامنت های این مقاله کسی نگفت کامنت اول و حالمونا بهم بزنه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      حال شما بهم میخوره؟
      باید باعث افتخار کسی باشه که تو این سایت کامنت اول میشه. 🤣
      البته حق با شما هم هست، این حرکت زیادشم جالب نیست.

دیدگاه ها غیر فعال است.