۸ تا از بدترین کارهای سوپرمن

همه ی ما سوپرمن رو به عنوان ناجی زمین و یکی از قدرتمند ترین ابر قهرمانان دنیای کمیک می شناسیم که به خوش قلبی معروف هست. ولی حتی شخصیت خوش قلبی مثل سوپرمن هم گاها خطا میکنه و حتی باعث اسیب دیدن اطرافیان خودش میشه و این تا حد زیادی به قدرت بالای او برمیگردد. خب ما در این مقاله می پردازیم به بدترین کار هایی که این شخصیت انجام داده است:


۱. مشاهده مرگ یک فرد جلوی چشمانش:

در داستانی به اسم Superman Champions Universal Peace در شماره #۲ سوپرمن در تلاش است تا فرمول سمی کشنده که به سرقت رفته است را پیدا کند ولی می فهمد که این سم به فردی به نام لوبان فروخته شده است. تا زمانی که سوپرمن به مخفیگاه لوبان میرسد دانشمندانی که برای لوبان کار میکردند زمان کافی برای ساخت ان سم را داشتند بنابراین ما شیشه ای از این سم را در دستان لوبان میبینیم. لوبان که میترسد سوپرمن را تهدید میکند که اگر انجا را ترک نکند شیشه را می شکند و هر دوی انها کشته خواهند شد. ولی سوپرمن به حرف های او توجه نمیکند و جلو میرود که لوبان مجبور میشود شیشه را بشکند. درحالی ریه های لوبان در حال پر شدن از سم بود او درخواست کمک می کند ولی سوپرمن هیچ واکنشی به ان نشان نمی دهد. و فقط با لبخندی میگوید که سم روی او هیچ تاثیری ندارد.


۲. کشتن جو چیل:

این داستان درباره ی اوریجین متفاوت سوپرمن در یکی از دنیا های موازی است که در سری کتاب های جهان های دیگر (Elseworlds ) روایت میشود. در این دنیا سوپرمن به جای اینکه توسط خانواد کنت ها پیدا شود توسط توماس و مارتا وین پیدا شد. توماس او را بروس نامید و به عنوانی شخصی دلسوز تربیت کرد که باید از قدرت های زیاد خود برای تبدیل شدن به چیزی بهتر استفاده کند. سوپرمن هم در این سالها یک دوران کودکی شاد و لذت بخش را با خانواده وین ها داشت تا اینکه در ان شب نمادین با ضرب گلوله توسط جو چیل کشته شدند. در این زمان سوپرمن پسر جوانی بود که به شدت خشمگین می شود و با دید لیزری خود صورت جو چیل را ذوب میکند.


۳. کشتن واندروومن با کمند حقیقت خود او و بخار کردن گرین ارو:

در ارک داستانی بتمن / سوپرمن: قدرت مطلق گروهی متشکل از ابر شرور هایی به نام Lightning Lord, Saturn Queen Cosmic King به گذشته باز می گردند و اعضای  گروه عدالت به جز سوپرمن و بتمن را که در ان زمان جوان بودند می کشند البته واندروومن نیز از بازمانده های ان اتفاق است. انها سوپرمن و بتمن جوان را خودشان مطابق میل خود بزرگ میکنند بنابراین هردوی انها به شرور هایی خطرناک تبدیل می شوند. در این ارک سوپرمن گرین ارو را با دید گرمایی خود بخار می کند.  در ادامه واندروومن تلاش میکند که به بتمن نشان دهد که در  دنیای اصلی او و سوپرمن از  بزرگترین محافظان بشریت هستند ولی او به هیچکدام از حرف های واندروومن گوش نمیدهد  سوپرمن هم در این زمان به واندروومن حمله میکند و او را با کمند خودش خفه میکند.


۴. کشتن دکتر لایت:

در داستان Justice League” Vol. 2 #22 زمانی که  سازمان JLA با لیگ عدالت وارد یک درگیری میشوند. در این زمان دکتر لایت جدید ترین عضو سازمان JLA قدرت خود را به دلیل توانایی ذاتی سوپرمن در جذب نور خورشید از دست داده بود به طور اشتباهی واندروومن که ان زمان با سوپرمن رابطه داشت را مورد حمله قرار میدهد ولی قبل از اینکه فرصتی برای عذر خواهی داشته باشد در این زمان سوپرمن سر دکتر لایت را با دید گرمایی خود بخار میکند. اگر چه بعدا مشخص میشود که مرگ دکتر لایت توسط سوپرمن عمدی نبوده و به خاطر کریپتونایتی بود که خود سوپرمن در اعصاب چشم خود قرار داده بود ولی باز هم مرگ دکتر لایت به دستان سوپرمن بوده است.


۵. کار های او در سری داستان های بی عدالتی:

کشتن جوکر و دراوردن قلب او چون جوکر باعث یک سری اتفاقات و در نتیجه کشته شدن لوییز لین باردار توسط خود سوپرمن شده بود چون سوپرمن لوییز را با دومزدی اشتباه گرفته بود و پس از متوجه شدن این اتفاقات قلب جوکر را در جلوی چشمان بتمن از جا در آورد.

کشتن شزم.

کشتن بلک کنری (اگر چه بعدا توسط دکتر فیت دوباره به زندگی برگشت).

کشتن گرین ارو زمانی که در مبارزه ای که با سوپرمن داشت تیر او به شانه جاناتان کنت برخورد میکند که این باعث عصبانیت سوپرمن میشود و او در واکنش به این کار گرین ارو را میکشد.

اتش زدن صد ها مردم زنده. این مردم گروهی از مردم بودند که به اعتراظات پرداخته بودند و هدفی روشن و نه بد داشتند ولی وقتی سوپرمن از محل جلسات انها اگاه میشود وارد عمل میشود و همه ی انها را می سوزاند.


۶. اذیت کردن جیمی اولسن:

سوپرمن در این دوره تصمیم گرفت که یک یتیم به اسم جیمی اولسن را به عنوان سرپرستی قبول کند که کمی عجیب به نظر میرسید چون سوپرمن نه وقت کافی برای این کار را داشت و نه هویت مخفی او به او این امکان را میداد. اما با تمام این شرایط جیمی با او احساس خوبی داشت و شرایط برای او لذت بخش بود تا اینکه سوپرمن برای دور کردن جیمی از خود شروع به کار هایی مثل سوزاندن هدایایی که به سوپرمن میداد / مسخره کردن او / وادار کردنش به انجام کار های سخت و … کرد چون یک پیشگویی به او گفته بود که سوپرمن فرزند خود را خواهد کشت ولی به جای انجام این کار ها میشد حقیقت را به او بگوید و نه یک یتیم را اذیت کند و او را از خود براند که باعث آسیب روحی به او شود.


۷. تخریب خانه های مردمانی فقیر:

هنگامی که یک پسر جوان در Action Comics #8 مرتکب جرم میشود مادر او فورا این قضیه را به دلیل درامد کم انها میداند. سوپرمن از این قضیه به این نتیجه رسید که بهترین راه برای پایان دادن به جرم و جنایت نابود کردن محله های فقیر شهر های بزرگ است حتی او به این کار خود فکر هم نمیکند که کاری دیوانه وار و ابلحانه است و فقط کار خود را انجام می دهد. حتی گارد ملی هم برای مقابله با سوپرمن اعزام میشود. خوشبختانه مردم این فرصت را داشتند قبل از اینکه اسیبی ببینند از منطقه دور شوند ولی مشکل این است که انها خانه های خود را هم از دست داده اند. نتیجه ان جایگزین شدن خانه های تخریب شده با اپارتمان های مرتب تر و بهتر بود ولی این هزینه زیادی برای مرم فقیر این محلات داشت و حتی جرم و جنایت را هم بیشتر کرد.


۸. اجازه داد تا پسر بهترین دوستش توسط نژادی بیگانه ربوده شود:

سوپرمن یک نژاد فضایی را کشف کرد که باعث خرابی های گسترده ای در سطح کهکشان شده بودند بنابراین به مقابله به انها رفت و با قدرت زیاد خود به نابودی انها پرداخت ولی در همین حال لژیونی از ابر قهرمانان از اینده فرا رسیدند و به او نشان دادند که این بیگانگان هزاران سال بعد به نجات زمین کمک میکنند بنابراین او متوقف شد و به زمین بازگشت. انها که اسیب دیده بودند به ترمیم لشکر خود پرداختند و برای این کار انها شروع به ربودن کودکان کردند که یکی از این کودکان جاناتان راس جوان بود پسر پیتر راس یکی از بهترین دوستان سوپرمن. علی رغم اینکه جاناتان پسر بهترین دوستش است ولی با بی مسئولیتی زیاد به خاطر اینده این اجازه را میدهد که جاناتان به عنوان برده برای ارتش نژاد بیگانه ربوده شود.


نویسنده: امیررضا قاسمی


52 Comments
  1. Mahdi کاربر می‌گوید

    بلاخره این مقاله ساخته شد همونطوری که اینده رو پیش بینی کرده بود ولی خدایی امیر قاسمی بیشترش مال جهان های موازی بود یا از عمد نبود قبول داری؟

  2. مایکل کاربر می‌گوید

    سلام تشکر بابت مقالات خوبتون

    یه مسئله اینکه من کمیک جنگ دارکساید رو دانلود کردم اما داستان تبدیل شدن شزم به خدای خدایان توش نبود لطفا اگه کسی لینکی داره که بتونم اون داستان رو دانلودش کنم بده ، ممنون

    1. Hassan logon کاربر می‌گوید

      از تو سایت کامیکان بگیر

      1. مایکل کاربر می‌گوید

        گفتم که اونو دانلود کردم جنگ دارکساید ، منظور من اون کمیکی هستش که اتفاقات اختصاصی شزم توش هست یعنی مثلا مبارزه ش با یوگاخان اونو میگم ، لینکشو داری؟

  3. ثور لاور کاربر می‌گوید

    آقا جان شما خواب ندارید؟‌ صبح پاشدم دیدم دو تا مطلب جدید هر کدوم یه عالمه کامنت!!!!! ، اینجوری دیگه نمیشه کامنت اول شد😭😭😭
    مقاله خیلی خوبی بود آقای قاسمی، سرعت مقاله هاتون عالیه!!!! کیفیتش هم عالییییی، براتون بهترینارو آرزو میکنم

  4. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    ۲ و ۳ ۵ که زمین موازی هیچ(برا بقیه هم همینطوری حساب میکنم)
    ۶ هم که بخاطر صلاح طرف بوده
    بعدش داش بخاطر کریپتونایت بوده و غیر عمده……خود مردعنکبوتی در حالت غیرعادی یکیو کشت…..خب این غیرعمده چون در حالت عادی نبوده
    خدایی یکم با دیسی مشکل دارید
    خب چرا برا مارول غیرعمد نمیارید اما برای دیسی غیرعمدم میارید تا بزور اندازه مارول بشه…….

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      واقعا اسمت برازندته، نویسنده زحمت کشیده مقاله نوشته، واسه مرد عنکبوتی هم نوشت !!!!! دیگه چی کار کنه؟؟؟!!!!

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        نه میدونم داداشم
        میگم اینکه برا شخصیتا زمین موازی یا قتل غیرعمد حساب کنی اشتباهه

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      خب اول یه مقاله راجب شخصیت محبوب خودم بتمن نوشتم که به قول راندل اسپکتور هرکاری انجام بده درسته ( فقط یه شوخیه ساده کردم میدونم بعضی کارهاش هم غلطه ) بعدش هم راجب اسپایدرمن نوشتم که کسی نیاد بگه این مقالات از روی تعصب نوشته شده و یا قصدش تخریب بوده یا …. ولی باز هم گفته شد که من با دیسی مشکل دارم ( نمیدونم چرا باید مشکل داشته باشم ) خدایی اگه کسی در بین این سه مقاله مشکلی داشته باشه باید طرفدارای اسپایدرمن باشند که تقریبا از این هشت موردی که نوشتم هیچ کدومش میشه گفت مقصر مستقیم نبوده ولی در حالی که سوپرمن با این همه خوش قلبی برخی مشکلات رو هم داشته مثل همین مشتی که به یه هواپیمای جنگی زد که حتی خلبانش رو هم به کشتن داد ولی این هم مربوط به قبل از نیو۵۲ هست و البته در لیست هم قرار داده نشد

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        میگم دنیای موازی و غیرعمد نیارید

      2. ثور لاور کاربر می‌گوید

        آقای قاسمی بنظرم بدترین کارهای آیرون من هم بذارید، راحت تا بیست تا مورد میشه نوشت انقد این بشر عوضیه😂😂

  5. Hassan logon کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود خسته نباشید

  6. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید دیگه کارای جهان موازی رو چرا نوشتبن جناب قاسمی ؟ یا اونایی که ریبوت شده البته قبول دارم سوپرمن اشتباهاتی داشته اما دیگه به نظر بنده خیلیاش عمدی نبوده یا مال جهان موازی بوده مثلا کارهای سوپرمن در زمین بی عدالتی که سوپرمن تو اون جهان یک شیطان کامل بود هیچ شباهتی نداشت به سوپرمن اصلی اونجا هم هدفش محافظت از جیمی اولسن بود ولی قبول دارم راه اشتباهی رفت و اینکه فکرکنم شماره ۷ قبل از نیو۵۲ بوده اگه اشتباه میکنم بگین سوپرمن در کمیک های قدیمی شخصیت خشن تری داشت اما بعدش کلا تغییر کرد از این لحاظ میپرسم ممنون میشم جناب قاسمی جوابمو بدن

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      بله شماره هفت مربوط به قبل از نیو ۵۲ بوده و بله سوپرمن در اوایل کمتر نگران عواقب قدرت های مخربش بود و همین هم باعث خرابی هایی میششد حتی یک بار هم یک هواپیمای همراه با خلبان رو با یه مشت پرتاب کرد که موجب مرگ خود خلبان هم شد ولی در لیست قرار داده نششد

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بله دیگه بعد نیو ۵۲ قتل و کشتار و خشونت به طور کانل از شخصیت سوپرمن حذف شد ممنونم بخاطر اینکه پاسخ دادین

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        و شماره یک هم خیلی خیلی قدیمیه فکرکنم مال کمیک های اولیه سوپرمن بوده

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوبی بود و و اینکه
    .
    سرعت مقاله نویسی تقریبا در حد سرعت نور شده:/

  8. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    هووووورررررااااا کامنت سوم! عااالی بود

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      خخخ، کامنت هشتم

      1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

        بابا وقتی اومدم کامنت بفرستم ۲ نفر کامنت گذاشته بودن

  9. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود اما دیگه به قول دوستان تو زمین بی عدالتی دیگه از اسمش بی عدالتی و شرارت دیگه اون رو نمیشه نوشت

    1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      لایک
      برا مردعنکبوتی هم اون زمین موازی حساب نبود

  10. ایران کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ممنون درخواست داره یک مقاله در باره ۵۰ شخصیت قدرتمند دیسی که یکبار نوشتید رو دوباره بنویسید و شخصیت هایی مثل شیطان وحشی عظیم دارکست نایت دث متال کازمیک آرمور سوپرمن واندرومن نجات دهنده و قویترین نسخه سوپرمن یعنی میلکمن رو به لیست اضافه کنین تا کامل تر بشه

    1. مایکل کاربر می‌گوید

      یکم راجع به میلکمن بگو چون تا جایی که میگن اون نسخه رسمی نیست یه چیز فانه مثل اون ددپولی که حتی نویسنده های مارول رو کشت یا پانیشری که این کارو کرده ، خلاصه بی زحمت در مورد میلکمن هرکی چیزی میدونه بگه ممنون

      1. ایران کاربر می‌گوید

        توسط پرایمال مانیتور خلق شده و میتونه اوریجین شخصیت ها رو عوض یعنی داستانشون رو ریبوت کنه فکر کنم پلات بینهایت داره و یک بار تونست آواتار پرژنس رو هم بزنه حتی مبتونه پرژنس رو هم ریبوت کنه و کمیک هم میخونه

      2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        داش فان نیست اون یک آواتاره
        یک زمینن اونا ولی فان نیستن کمیک میلک وارز بخونی میفهمی تو اون دنیا بیشتر ابرقهرمان ها و شرورها خدان از جمله بتمن و سوپرمن
        سوپرمن:میلکمن
        بتمن:گاد آف دمنیتا
        واندروومن یادم نی ولی یکی از سلاحاش یک جاروبرقی طلا بود

        در کل عین ددپول مهر فان ندارن و اصلی هستن….ددپول هم بعضی کمیکاش فان نی

        1. مایکل کاربر می‌گوید

          الآن سوپرمن آواتار میلکمنه یا میلکمن آواتار اون؟ بعد این میلکمن قدرتاش چیاس؟ اینایی که این رفیقمون گفت رو داره؟ شاهکاراش چیان؟ دمت گرم بی زحمت بگو اگه میدونی

  11. mohammad 2 کاربر می‌گوید

    سوپرمن هم قدرتمند هم خفن سوپرمن عشقه حریف نداره. ولی نباید واندروومن رو میکشت دلم سوخت واسش خخ

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سوپرمن مهربونیشه که باعث شده خیلی دوسش داشته باشم

    2. فوزی غلام کاربر می‌گوید

      واقعا این همه مهربونی محاله طرف قاتل سریالی یا قاتل روانپریش هستش این همه کار بد انجام داده اون هم در حد کیهانی

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بیا برو افراطی الکی منم میتونم درباره شخصیت های مارول چرند بگم نصفش مال جهان موازی بوده نصفشم مال قبل نیو ۵۲ فن بوی

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بعدهم فراموش نکن که منم میتونم مثل تو حرف الکی بگم به ثور و اسپایدرمن و .. وقتی نمیدونی اینا همش یا مال جهان موازی بوده یا قبل ریبوتش بهتره نظر ندی

      3. mohammad 2 کاربر می‌گوید

        خب هرکی اینجور قدرت خداگونه داشته باشه حتما یه کار بدی انجام میده همین سوپرمن نسخه سینمایی وقتی داشت با زاد مبارزه میکرد نزدیک یک میلیون نفر کشته شدن

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          در کمیک در جهان اصلی بعد نیو۵۲ سوپرمن کار بدی نکرده اگه کرده باشه هم خیلی کمه اینا مال قبل نیو۵۲هست

      4. Attack titan کاربر می‌گوید

        فوزی غلام نبودی مارول داشت سقوط میکرد واقعا خسته نمیشی از این همه کوچک کردن خود؟

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          دقیقااااا درست میگین اینا میان به اولی شخصیت محبوب که با اسپایدرمن برابری کرده میگن قاتل خجالت نمیکشن منم میتونم بیام به شخصیتی توهین کنم ولی نمیکنم

        2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

          دقیقا
          طرف مغزش با کریپتونایت مختل بوده که دکترلایت کشته
          یکیش از سر خیرخواهی بوده(جیمی اولسن)
          یکی از اتفاقات پیشگویی آینده بوده
          سه تاشم زمین موازی

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            بله حتی اینا مال قبل نیو ۵۲ بوده اولاش سوپرمن خشونت بار رفتار میکرد ولی بعد عوض شد دقت کنید خیلیاش مال کمیک های قدیمی بوده

  12. MFT کاربر می‌گوید

    وای فکر نمی‌کردم سوپرمن اینکارو کرده باشه ‌‌. ازش متنفر شدم . ولی همه ی کاراش بد بود به جز کشتن واندروومن . چون شاید واندروومن انو می کشت . سرعت مقاله ها خیلی خوبه . با تشکر .

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      شما میدونین خیلیاش مال جهان موازی و قبل ریبوتش بوده؟!!!!

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        دکتر منهتن ولشون کنین دنبال بهانه هستن تا از سوپرمن متنفر شن شما اعصابت رو خورد نکن مقاله رو نمیخونن که فقط سر تیتر های هر بخش رو میخونن اصلا توضیحات اصلی رو نه فقط کشتن فلان که با رنگ پر نوشته شده رو میخونن

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          دقیقا میخوان سوپرمنو تحقیر کنن چون احتمالا الان از محبوبترین هاست

  13. Mani.s.j کاربر می‌گوید

    افرین خیلی سریع هستید
    اینا کا بیشترش مال دنیای موازی بود
    ولی به هر حال هر نویسنده ای یه طرز فکری دارد
    سوپرمن هم بیگناه هست
    اونی که محله های فقیر نشین رو نابود کرد خیلی دور از انتظار بود

  14. Mahdi کاربر می‌گوید

    بابا ادم هرچی میگه این ادمای افراطی باور نمیکنن بیشتتتترررر اینا یا مال جهان های موازی بوده یا قبل ریبوتش در ضمن اون کمیکی که سوپرمن اومد گردن واندروومنو با طناب شکوند واندروومن بتمنو کشت بعد سوپرمن از شدت عصبانی اومد واندروومنو کشت

  15. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    ادمین حالا که نویسنده ها یکی یکی یا نیستن یا کامل دارن میرن نویسنده گیری میکنید؟

  16. MFT کاربر می‌گوید

    سلام راستش جوابتون رو تو یه کامنت دادم : دکتر منهتن ، Mahdi , attak titan ولی فکر کنم تایید نشد . چیز بدی هم نگفتم ولی خوب قبول نشده . نمی دونم شما همون دکتر منهتن هستید ( چون فکر کنم کسای دیگه ای باشند که با نام کاربری دکتر منهتن باشن ) می خواستم بگم که راستش شمایی که دارید می گید می خوان سوپرمن رو تحقیر کنن خود شما هم داخل یه مقاله ای اومده بودید گفته بودید که ثور یک ویلن هست و چقدر عوضی هست و …… به قول یک ضرب المثل ( دیگ به دیگ می گه روت سیاه ) در ضمن من چیز بدی که نگفتم مثلا گفتم متنفر شدم نظر شخصی خودم بود مگه دروغ گفتم شما گفتید به صلاح بچه یتیم که داخل مقاله اشاره کرد می تونست واقعیت رو بهش بگه . یا اتفاق های دیگه . در ضمن آقای اتک تایتان اگه اعصابت خورد می شه ازت نگفتم که نظر بدی چون بر می گردی می گی برو سرچ کن و فلان . خودت می دونی چی می گم . در ضمن به قول خودتون شما توی تایتان و چیزای دیگه مهارت دارید و گرنه توی کمیک انگشت خیلیا هم نمی شید . ( ناراحت نشید حرف خودتون بوده ) در ضمن لهنتون تند بود لطفاً با لحن آرامتر صحبت کنید و من هم برای شما احترام قاىل هستم . از کامنتم ناراحت نشید . فقط لطفاً اگر می خواهید به کسی تذکر بدید با لحن آرومتر لطفا .

    1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      من به شما نگفتم به فوزی غلام گفتم اون حرفو بله و بنده به شما فقط عرض کردم‌ که این کارا مال جهان موازی بوده بیشترش اما فوزی غلام گفت قاتل سریالی و چرند گفت با شما نبودم شما میتونید از سوپرمن بدتون بیاد هرکی میتونه شما هم توهین نکردین ولی و در این سایت تنها کسی که اسمش دکترمنهتنه بنده هستم‌

    2. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      و البته بخاطر اونی که به شما گفتم شرمنده

  17. MFT کاربر می‌گوید

    دکتر منهتن . ببخشید من فکر کردم با من بودید . معذرت می خواهم . 🙏🙏🙏

  18. […] نقطه ضعف سوپرمن کریپتونایت است. اگر سایتاما از این واقعیت بسیار مهم […]

  19. s.w.b کاربر می‌گوید

    سوپرمن ماهیتش خوبه و هر کاری هم کنه باز جنبه مثبت داستانه و کسی نمیتونه اون رو حتی یه ذره بد جلوه بده

  20. Goku کاربر می‌گوید

    به شخصه زیاد از مقاله خوشم نیومد😑

دیدگاه ها غیر فعال است.