فرار از تارکوف: ۱۰ واقعیت از این بازی روسی که نمی دانستید

امروزه دیگر روسیه، آن روسیه سابق ضعیف که تنها در صنایع نظامی قدرتمند بود نیست. روسیه امروز به لطف برنامه ریزی های دقیق خود به یکی از قدرتمندترین کشور ها در اقتصاد، فیلم سازی و ساخت بازی های رایانه ای تبدیل شده است. مسلما نام بازی Metro ساخت روسیه را شنیده اید. امروز قصد داریم یک بازی دیگر از محصولات ساخت روسیه را که فرار از تارکوف (Escape from Tarkov) نام دارد به شما معرفی کنیم، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.


۱۰. بازی بتل رویال نیست:

بازی های بتل رویال بسیاری وجود دارند اما فرار از تارکوف با همه آنها تفاوت دارد. همانطور که از نام این بازی معلوم است، در این بازی باید از محیط فرار کرده و برای بقا بجنگید. برخلاف پابجی، فرار از تارکوف اینطور نیست که هر کاری دلتان بخواهید انجام دهید و با همه درگیر شوید، اصلا در بازی نیاز به این کارها نیست. تمام کاری که باید بکنید این است که به مناطقی که بازی تایین کرده است رفته و از محیط آن خارج شوید، البته خروج از محیط نیز تابع قوانینی است که باید آنها را رعایت کرده باشید.


۹. اکران و…

بازی فرار از تارکوف برای امروز و دیروز نیست. این بازی در اواخر آگوست ۲۰۱۶ عرضه و تا مدتها ناشناخته باقی مانده بود. متاسفانه بعد از این همه سال و تلاش ها و بروزرسانی های سازندگان آن، این بازی همچنان در حالت بتا است. البته بازی هر از چند گاهی بروزرسانی های مفیدی را ارائه می دهد.


۸. محتوای داستان بازی:

همانند بازی هایی همچون پابجی و فورتنایت، مبارزات نفس گیر و شکست دادن دشمنان، سنگ بنای این بازی روسی است. با اینحال، توسعه دهندگان آن، از تمایل خود برای افزودن ماموریت ها و اهداف داستانی به بازی خبر داده اند. در این بازی، بازیکنان با انتخاب اینکه سرباز آمریکایی باشند یا روسی، می توانند USEC یا BEAR را انتخاب کرده و بازی را شروع کنند. در حال حاضر این موضوع بی نتیجه است، اما ممکن است در بروزرسانی های آینده بازی، مراحل داستانی به فرار از تارکوف اضافه شود.


۷. استودیوی روسی:

مناطق بازی فرار از تارکوف در یکی از شهر های روسیه است. به همین دلیل سازندگان آن می باسیت با این مناطق آشنایی کامل داشته باشند. استودیو Battlestate Games سازنده بازی فرار از تارکوف می باشد که جالب است بدانید که این بازی، اولین بازی عمومی ساخته شده توسط این استودیو است. از قرار معلوم این استودیو برای بازی فرار از تارکوف برنامه هایی دارد و قرار است اسپین آف هایی از همان جهان تارکوف بسازد.


۶. با موتور گرافیکی Unity ساخته شده است:

امروه موتور های گرافیکی بسیاری وجود دارند که استودیو های بازی سازی از آن برای ساخت بازی های بزرگ و کوچک استفاده می کنند. یونیتی مسلما یکی از محبوب ترین موتور های بازی سازی در جهان است که این بازی روسی به کمک این موتور خلق شده است. فرار از تارکوف از گرافیک واقع گرایانه بسیار بالایی برخوردار است و موتور یونیتی این توانایی را دارد که بازی هایی با گرفیک خیره کننده خلق کند. بنابراین سازندگان این بازی، یونیتی را انتخاب کرده و فرار از تارکوف را به یکی از بهترین بازی های ساخته شده به کمک این موتور بازی سازی تبدیل کردند.


۵. شیوه بازی گروهی:

این بازی نیز همانند مابقی بازی های هم عنوان خود، با گروه های چهار نفره با یکدیگر به رقابت می پردازید. با اینحال، خوشبختانه کسانی که چهار دوست ندارند، می توانند پس از اجرای بازی، به دیگر گروه ها پیوسته و با آنها همکاری کنند. یاران و دوستان شما بخش مهمی از بازی هستند و بدون کمک آنها، شما برای رسیدن به منطقه فرار، به احتمال ۹۹ درصد با مشکل مواجه خواهید شد.


۴. هر چیزی که با خود حمل می کنید مهم است:

برخلاف دیگر بازی های این سبک که همه در ابتدا یک نوع وسیله دارند، در فرار از تارکوف، چیزی که در ابتدا برای خود ذخیره می کنید از همه چیز مهم تر است. شما می توانید خود را به کوله پشتی، جلیقه، کلاه ایمنی، ماسک، عینک، سلاح، وسایل درمانی و….. مجهز کنید. هر کدام از این وسایل ویژگی های خاص خود را دارند که در طول بازی به کمک شما می آیند. مدیریت این وسایل در طول بازی بسیار مهم است و بقای شما را تضمین می کند. همجنین در طول بازی می توانید غنایمی بدست آورید که بدردتان می خورد.


۳. تاجران:

معامله گران مختلفی در تارکوف وجود دارند که به بازیکنان این امکان را می دهند تا اقلام ضروری را فروخته و شانس زنده ماندن خود را بهبود ببخشند. گفتیم که شما درطول بازی می توانید به غارت وسایل دیگران بپردازید. سپس می توانید با این معمله گران به معامله پرداخته و خرید و فروش کنید برای مثال می توانید ۱۴ بسته سیگار را با یک اسلحه تک تیرانداز M1A معمله کنید، بشرطی که فضای ذخیره سازی آن را در اختیار داشته باشید. احتمال بسیاری وجود دارد که در آینده برای این تاجران نیز بخش داستانی ایجاد شود.


۲. هوش مصنوعی را دست کم نگیرید:

شما و تیم مقابلتان در تارکوف تنها نیستید. افراد دیگری نیز در تارکوف هستند که در کمین هستند و به آنها Scavs یا راهزنان می گویند. این شخصیت ها در واقع محلی های تارکوف هستند که تصمیم به راهزنی گرفته و مطمعنا شما را مورد حمله قرار خواهند داد. راهزنان بطور تصادفی در طول بازی در برابر شما قرار می گیرند ولی سعی نکنید با آنها بجنگید زیرا هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی دارند.


۱. این بازی رایگان نیست:

برعکس تمام بازی های این سیک همانند پابجی و فورتنایت، فرار از تارکوف پولی است و قیمت بسیار بالایی هم دارد که کمتر کسی در ایران از عهده خرید آن بر می آید. این بازی را می توان از سایت های معتبر خریداری کرد و دارای چهار نسخه ۴۵ دلاری، ۷۵ دلاری، ۱۰۰ دلاری و ۱۴۰ دلاری است که در بخش تجهیزات و محتوای درون بازی مقداری با یکدیگر تفاوت دارند.

2 Comments
  1. کویر بزرگ گونه راز بقا(خیلیم ربط داره) کاربر می‌گوید

    کامنت اول

  2. د‍ِ فَن آف نایتوینگ کاربر می‌گوید

    ۱۴۰ دلار؟؟؟ شوخیتون گرفته؟؟؟ به هر حال بنظر بازی باحالی میاد مرسی(و احتمالا کامنت دوم)

دیدگاه ها غیر فعال است.