فیل اسپنسر: به دنبال تقلید استراتژی سونی در قبال عناوین انحصاری نیستیم

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر دپارتمان ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، به تازگی در مورد چگونگی چرخش استراتژی این پلتفرم حول محور اصالت عناوین خود صحبت کرده است.

فیل اسپنسر اخیرا طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gamesradar، درباره‌ی آینده‌ی سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) در سایر پلتفرم‌ها و موارد دیگری از جمله استراتژی خود برای عناوین انحصاری ایکس‌باکس صحبت کرد. در این مصاحبه، او گفت که این شرکت به دنبال تقلیداستراتژی‌های موفق رقبا نیست.

فیل اسپنسر با احترام به سایر شرکت‌ها مانند سونی و نینتندو صحبت خود را شروع کرد و در مورد روش کار و رویکرد تیم ایکس‌باکس به سخنان خود ادامه داد. او گفت که جدایی ناپذیر از استراتژی آن‌هاست صحبت کرد، که مطمئناً با افزایش استودیوهای خلاق زیر نظر ایکس‌باکس، در حال حاضر واقعا به حد بالایی رسیده است. او درباره‌ی استراتژی‌های ایکس‌باکس گفت:

استراتژی ما این نیست که شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات به من می‌گویند “نسخه‌ی شما از این یا آن بازی کجاست؟” من مدت‌هاست که در این صنعت هستم، برای سازندگان در همه‌ی پلتفرم‌ها احترام زیادی قائلم و بسیاری از آن‌ها را می‌شناسم، اما این که ما کاری متفاوت از آنچه پلتفرم‌های دیگر انجام می‌دهند را انجام دهیم، واقعا خوب است. ما در تلاش برای ایجاد یک نسخه‌ی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شرکت‌های دیگر نیستیم. در واقع تقلید کردن، خلاقیتی نیست که خواهان مشاهده‌ی آن در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم.

مایکروسافت در حال حاضر تعداد زیادی استودیو در اختیار دارد که آخرین بار استودیو های زنی مکس به ان ها اضافه شدند


نویسنده: روزبه سرایانی

دیدگاه ها غیر فعال است.