کلمات تحریک کننده باکی بارنز در جنگ داخلی چه بود؟

باکی بارنز یا همان سرباز زمستان (با بازی سباستین استن) تغییرات اساسی زیادی را در طول حضورش در دنیای سینمایی مارول داشته است. او از یک شخصیت مکمل در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو به فردی تبدیل شد که سریال اختصاصی خود را در دیزنی پلاس داشته و در آینده نیز نقش مهمی در دنیای سینمایی مارول دارد.

او در فیلم سرباز زمستان تبدیل به یک شرور شده بود که توسط هایدرا و برای نابودی شیلد کنترل می شد. هایدار آن را شستشوی مغزی می داد و از آن به عنوان یک سلاح کشتار جمعی استفاده می کرد.

ریشه های شستشوی مغزی باکی بارنز در فیلم جنگ داخلی آشکار شد. زمانی که او بین استیو راجرز و مرد آهنی گیر کرده بود و اینجا طرفداران با کلماتی که باعث شستشوی مغزی باکی بارنز می شد آشنا شدند.  آیا این کلمات معنی و داستان خاصی داشت؟

در صحنه آغازین جنگ داخلی دیدیم که باکی توسط یک سرباز روسی هایدرا کنترل می شود، او کلماتی را از یک دفترچه قرمز معروف به سرباز زمستان بیان می کند و بعدها این دفترچه به دست زمو (با بازی دنیل برول) افتاد و برای تحت کنترل گرفتن باکی و نابودی انتقام جویان به این دلیل که خانواده او در نبرد سکووییا جانشان را از دست داده بودند، از آن استفاده کرد.

این کلمات به شرح زیر است: “اشتیاق”، “زنگ زده”، “هفده”، “صبح، “کوره”، “نه”، “خوش خیم”، “بازگشت به خانه”، “یک” و “ماشین باربری”. وقتی همه این کلمات با هم ترکیب می شوند، باکی از هر فرمانی که فرد کنترل کننده به او می دهد اطاعت می کند.

در این حالت شستشوی مغزی باکی اقدامات بسیار زیاد بدی انجام می دهد که مهم ترین آنها کشتن هردو والدین تونی استارک، تقریبا ترور نیک فیوری و حمله به تونی استارک و چند نفر دیگر در حوادث جنگ داخلی بود. فهمیدن کشته شدن پدر و مادر تونی استارک توسط زمو، تیر آخری بود بر پیکر دوستی استیو و تونی که با نبردی سهمگین به پایان رسید. البته آنها بعد از مدتی و برای مقابله با تانوس و برگرداندن افراد پودر شده آشتی کردند.

باکی بارنز بعد ها توانست خود را درمان کند و به یک قهرمان واقعی تبدیل شود و کلمات کنترل کننده دیگر کارایی نداشت که در سریال فالکون و سرباز زمستان نشان داده شد.

نویسندگان این فیلم تایید کردند که هیچ معنی و دلیل خاصی برای انتخاب این کلمات وجود نداشت. با این حال طرفداران نظریه های بسیاری در این مورد داده اند. برای مثال نظریه پردازان کلمه بازگشت به خانه را بی ارتباط با فیلم بازگشت به خانه مرد عنکبوتی نمی دانستند. اما نویسندگان جنگ داخلی به سرعت این تئوری را رد کردند. باکی در حال حاضر از شستشوی ذهنی رهایی یافته و این موضوع، کلمات کنترل کننده را به حاشیه برده و شاید برای همیشه داستان آنها در دنیای سینمایی مارول تمام شده باشد.

1 Comment
  1. […] فیلمی نشان دهد که داستان ان را قرار است پوشش دهد یعنی کاپیتان امریکا نخستین انتقام جو. داستان نه تنها متفاوت نسبت به فیلم […]

دیدگاه ها غیر فعال است.