برد انویدیا نسبت به AMD در بازار خودرو های نیمه خودران

چند خودروساز الکتریکی چینی در حال روی آوردن به غول تراشه آمریکایی انویدیا برای افزایش قدرت سیستم های رانندگی نیمه خودمختار خود هستند تا تسلا را حداقل در بازار چین کنار بزنند.

استارت آپ های چینی Xpeng و Nio از تراشه انویدیا Drive orin در آخرین اتومبیل های خود استفاده می کنند. Baidu که سال گذشته یک واحد خودرو به نام Jidu راه اندازی کرد، اعلام کرد قصد دارد از همان تراشه انویدیا در خودروی آینده خود استفاده کند ، و همچنین پولاستار ، برندی تحت غول خودروی چینی Geely هم میخواهد از همین تراشه برای خوردرو آینده خود استفاده کند.

انویدیا با این چیپست و پلتفرم نرم افزاری همراه آن، توانایی های رانندگی کاملاً خودمختار را وعده می دهد با این حال، خودروسازان چینی خودرو های کاملا خودمختار را با توجه به استاندارد های چین نمیتوانند منتشر کنند ولی در عوض، آنها در حال تمرکز بر روی “سیستم کمک به راننده خودکار پیشرفته”، و یا ADAS هستند.این ها سیستم هایی هستند که به خودرو اجازه می دهند برخی عملکردها را نیمه خودمختار انجام دهد، مانند تعویض لاین ، به عنوان مثال ADAS تسلا Autopilot نامیده می شود در حالی که سیستم Xpeng Xpilot است.

رقابت کمپانی های مختلف در بازار خودروهای الکتریکی چین که انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ دوباره رشد قوی نشان دهد رو به تشدید است.

انویدیا از بهترین های این رقابت شدید در میان سازندگان EV چین است.

شرکت تسلا ایلان ماسک که کارخانه ای در شانگهای دارد، در ماه دسامبر رکورد تعداد خودروهای ساخت چین را زد و برند آن علی رغم مواجه شدن با یکی از بدترین بحران های روابط عمومی خود در این کشور در سال گذشته همچنان در صدر این بازار پر تلاطم باقی مانده است.

خودروساز الکتریکی آمریکا یعنی تسلا از تراشه های انویدیا استفاده نمی کند. در عوض تراشه هایی از AMD استفاده میکند تا ADAS خود را به نام تراشه کامل خودرانندگی (FSD) و همراه با قابلیت های شخصی سازی شده ارائه دهد.


نویسنده: محمد امامی

دیدگاه ها غیر فعال است.