بررسی نبرد دکتر فیت در برابر فانتوم استرنجر

سلام خدمت دوستان عزیز و کاربران دوست داشتنی ایرونی‌سنتر، در این مقاله میخوایم به سراغ مقایسه دو تا از استادان جادوگری در دنیای دیسی بپردازیم یعنی … دکترفیت و فانتوم‌استرنجر! این دو شخصیت همکاری ها و حتی مبارزات مختلفی در برخی کامیک ها داشتن و ما سعی میکنیم به بهترین شکل ممکن با درنظر گیری مقیاس های مناسب به مقایسه این دو شخصیت بپردازیم .

کنت نلسون یکی از نمایندگان نظم و کسی که تونسته تا به حال به خیلی از جادو های دیسی دست پیدا کنه و ورد ها و طلسم های زیادی رو اموزش دیده و یادگرفته ، کسی که با کلاهخود سرنوشت که توسط نابو به وی داده شد به اولین میزبان دکترفیت تبدیل شد و به دانش ها و تجربیات زیادی در جادو و نحوه استفاده درست از اون در راه نظم دست پیدا کرد .

فانتوم استرنجر؛ بیگانه ای که از اربابان نظمه و سالیان سال تجربیات زیادی در مبارزات و بحران های مختلف داشته ، کسی که نفرین و راز های عجیب و مخوفی درون خودش پنهان کرده ، کسی که حتی حاضر نبود به خانواده خودش هویت اصلیش رو بگه و نه تنها پتانسیل قدرت بالا بلکه دانش زیادی از مالتیورس و جادو داره ! اون حتی برای دورانی جزو Quintessence بوده و بر مالتیورس نظارت داشته .

خب البته ناگفته نمونه شاید برخی تصور کنن چون فانتوم استرنجر از اربابان نظمه و دکترفیت از نمایندگان نظم مبارزه بین این دو نفر مبارزه یک طرفه و جذابی نباشه و پیشاپیش برنده رو فانتوم استرنجر در نظر بگیرن، اما باید یادآوری کنم که نابو یکی از اربابان نظمه و وقتی میزبان کلاهخود سرنوشت رو میزاره روی سرش مستقیما به نابو متصل میشه و پشتیبانی و قدرت وی رو داره که در بخش های بعدی بهتر به این موضوع میپردازیم ، اما باید قبل از پرداختن به مقیاس های مقایسه در مورد نظم و اشوب هم توضیح کمی بدیم ؛ خب نظم و آشوب دو نیروی متضاد هستن و اربابان و نمایندگان آشوب سعی در نابودی جادو و برهم ریزی نظم و اربابان و نمایندگان نظم سعی در برقراری نظم و محافظت از جادوی مالتیورس رو بر عهده دارن و این دو طرف همواره مخالف هم و در حال مبارزه هستن تا به اهداف خودشون برسن و حتی در رویداد های مهم دیسی به ارتباط چرخه خلقت و ساخته شدن مالتیورس و نبرد های اشوب و نظم اشاره شده ؛ حتی نبرد بینشون همه‌چیز رو میسازه و توی هندبوک قهرمانان دیسی بخش اطلس هم این بخش تایید شده!


قدرت و سطح پتانسیل جادویی: مساوی

خب دکترفیت و فانتوم استرنجر هر کدوم فیت های جادویی بالایی زدن و توی این بخش به هر کدومشون میپردازیم.

از جمله فیت های فانتوم استرنجر میتونیم به مقابله در مقابل حلقه بلک لنترن اونم برای اینکه به این موضوع اشاره شد که فانتوم استرنجر یه جورایی نه مرده است و نه زنده، فانتوم استرنجر همزمان که شخصی مرموز و بیگانه است، همانقدر در زمان بحران های کیهانی یک نهاد قدرتمنده که نهاد های زیادی از اون برتری ندارند. استرنجر توی سری نیو۵۲ زمانی که با اسپکتر نبرد کرد نبرد به چنان سطحی کشید که پرزنس لازم دونست از جسم یک سگ استفاده کنه و به اونها خطر ادامه دادن نبردشون رو اطلاع بده، خطر اینکه ممکنه اگه ادامه بدن کل خلقت دیسی رو به نابودی بکشونند . ولی این تنها زمانی نبوده که استرنجر وارد میدان شده ، وقتی بارت الن به میزان جادویی دست یافت که اون رو در سطح قویترین جادو های دیسی میبرد، استرنجر وارد میدان شد و با بارت صحبت کرد که باید جادو خطرناکی که حمل میکنه رو پس بده؛ و همه میدونیم که قرار نبود همه‌چیز اونقدر اسون پیش بره. بله استرنجر با بارت الن با جادویی در سطح بالاترین لول های جادو نبرد کرده !

و از فیت های دکترفِیت (شامل میزبان میشه که میزبان رو در این مقایسه کنت نلسون در نظر میگیریم) میتونیم به دگرگونی سطح واقعیت و زمین و مبارزاتی توسط دیگر میزبانان با سوپرمن شرور قبل بحران و حتی غلبه بر جادوی افرادی مثل اسپکتر و یا نابو و کلاهخود سرنوشت اشاره کنیم ، حتی به گفته آلن‌‌اسکات کنت نلسون به صورت احتمالی قویترین جادوگر یونیورسه و جاهای زیادی به این موضوع که سطح نیروی حقیقی دکترفیت چقدره و چه تاثیری میتونه روی دنیا داشته باشه اشاره شده ، اما همونطور که میدونیم کنت نلسون سعی در برقراری نظم داره و زیاد دست به کار های عجیب و غریب نمیزنه و سعی داره بیشتر مخفی بمونه و در مواقعی که جادو و نظم در خطر بود وارد بشه .

خب و اما در این بخش مساوی رو در نظر میگیریم چون هر کدوم سطح جادوی بالایی رو در اختیار دارن و مبارزات و کار های زیادی در راستای اهدافشون انجام دادن که به مهمترین هاشون توی توضیحات بالا اشاره شد .


سرعت و استقامت: دکترفیت

خب فانتوم‌ استرنجر چندین بار وقتی که اتریگان سعی کرده بهش حمله کنه به راحتی بهش واکنش نشون داده و مبارزه کرده ، از نظر استقامتی هم در مقابل نفرین ها و جادو های زیادی مقاومت کرده و مثالش هم میتونیم بازم به بلکست نایت اشاره کنیم زمانی که در مقابل اسپکتر با حلقه بلک لنترن ایستادگی کرد و ددمن رو نجات داد ؛ اما از اون سمت هم دکترفیت با کلاهخود سرنوشت به استقامت و سرعت‌عمل بالایی دست پیدا میکنه، برای مثال میتونیم به مقاومت در برابر ضربات محلک و سنگین اسپکتر یا مقاومت در برابر موردرو یا حتی جلوگیری از گردباد های عجیب و پر سرعت که توسط انتی مانیتور در بحران زمین های بینهایت به زمین فرستاده میشد و دکترفیت جلوشون رو میگرفت اشاره کنیم .

در نتیجه این بخش با فاصله کمی به نفع دکترفیت تموم میشه .


تجربه و مهارت: فانتوم استرنجر

خب همونطور که میدونیم دکترفیت و فانتوم استرنجر سالیان سال در مقابل اشوب و هرج و مرج در کنار هم جنگیدن و تجربیات و شناخت خیلی خوبی از ضعف ها و نقاط قوت هم‌دیگه دارن ، اما در اینجا مهارت و تجربه استرنجر کمی بیشتره بخاطر مهارت بالا در استفاده از جادوش و استرنجر بارها ثابت کرده که در جادو یک نابغست ؛ اون سلاح ها و اسپل های جادویی قدرتمندی رو میتونه بسازه ؛ تجربه های زیادی از مکان های فرابعدی و خارج زمان و مکان داره و حتی می‌تونه به زبان های ناشناخته حرف بزنه و اگر در مقابل کنت نلسون بخوایم در نظر بگیریم استرنجر برای قرن ها زندگی کرده و قطعا تجربه های بیشتری نسبت به میزبان دکترفیت داره ، البته همونطور که گفتیم میزبان با گذاشتن کلاهخود سرنوشت روی سرش به دانش ها و جادو های زیادی مسلط میشه اما مهارت و تجربه چیزیه که به مرور زمان بهش افزوده میشه و در اینجا بخش تجربه و مهارت به نفع استرنجر تموم میشه .


هوش و توانایی ذهنی: مساوی

خب و در این بخش درسته که هوش دو نفر یعنی میزبان ( که در اینجا کنت نلسون در نظر گرفتیم ) و نابو با هم دیگه میتونن بهتر از فانتوم استرنجر باشن ولی امکانش هست که بین فکر کنت نلسون و خود نابو تفاوت و دوگانگی ایجاد بشه و تو مسائلی هم‌نظر و هم‌فکر نباشن ، مثال دقیقش JusticeLeagueDark2018 که نابو دست به کاری عجیب زد و تصمیم بر نابودی جادو گرفت که کنت با اون مخالفت کرد و در نبرد های بعدی نابو دچار مشکل شد و شکست خورد ؛ پس نمیتونیم با قاطعیت این بخش رو به دکترفیت بدیم ، از طرفی فانتوم‌استرنجر هم از نظر هوش و سطح عملکرد ذهنی کم نمیاره و پیش بینی ها و تفکرات نسبتا درستی داره ، علاوه بر اون جاهای زیادی گفته شده وی دانای مطلقه و همه‌چیز رو میبینه و می‌دونه ، اگر هم بخوایم یه مثال ساده رو هم ازش بیان کنیم استرنجر از خیلی وقت پیش راجب سرنوشت استارهارت اطلاع داشت ، حتی اون بار ها از نقشه های پاندورا مطلع شده ؛ پس در نتیجه این بخش رو هم مساوی اعلام میکنیم .


سلاح و تجهیزات: دکترفیت

خب فانتوم استرنجر همونطور که قبلا هم بهش اشاره شده سلاح خاصی نداره و اکثرا با جادوش سلاح هاش رو میسازه ، اما بجز اون یه شنل جادویی هم داره که همونطور که بالاتر گفتیم توی نجات ددمن از بلک لنترن شنل فانتوم استرنجر کمک زیادی بهش کرد ، از جمله دیگر ویژگی هاش میشه به مخفی و ناشناس نگه داشتن استرنجر هم اشاره کرد ، اما دکترفیت علاوه بر کلاهخود سرنوشت ، طلسم آنوبیس هم داره که در کنار کلاهخود نیروی زیادی ازش میگیره و از طریق اون میتونه با دیگر میزبانان دکترفیت هم ارتباط داشته باشه که توی بخش پشتیبانی بیشتر راجبش صحبت میکنیم . دکترفیت هم تا به حال سلاح های جادویی ساخته اما کلاهخود سرنوشت و طلسم آنوبیس هم برای برتری در مقابل استرنجر در این بخش کافیه و در نتیجه برتری در سلاح و تجهیزات به دکترفیت تعلق میگیره .


پشتیبانی: دکترفیت

خب دکترفیت علاوه بر پشتیبانی مستقیم نابو که از طریق کلاهخود سرنوشت به نابو متصل میشه از طریق طلسم آنوبیس هم میتونه به باقی میزبان ها وصل بشه و باهاشون در ارتباط باشه ، علاوه بر اون کنت پشتیبانی هایی مثل تیم های Jsa و Jla و حتی برخی اربابان و نمایندگان نظم رو داره که چون هر دو عضو این تیم هستن میتونیم در نظرش نگیریم برای هیچ‌کدومشون ، اما خب فانتوم استرنجر هم میتونه پشتیبانی افرادی مثل ددمن یا اسپکتر رو داشته باشه ولی چون دکترفیت هم در برخی حضور ها همکاری هایی با این شخصیت ها داشته اینا هم در نظر نمیگیریم ، با این حال فانتوم‌استرنجر شانس زیادی در بخش پشتیبانی از دکترفیت نداره و پشتیبانی های دکترفیت قطعا بیشتر هستن ، در نتیجه این بخش هم به نفع دکترفیت در نظر میگیریم .


نامیرایی و جاودانگی: فانتوم استرنجر

خب اگر بخوایم میزبان دکترفیت یعنی کنت نلسون رو در نظر بگیریم اون به تنهایی از نظر نامیرایی و جاودانگی شانس زیادی در مقابل استرنجر نداره ، البته ناگفته نمونه که نابو بعد از مبارزش با اسپکتر و مرگش که با این حال هم حتی نسل نهم جادو رو زنده نگه داشت و کلاهخود سرنوشت هنوزم نیروی خودشو داشت ، اما با این حال فانتوم استرنجر از این نظر برتری های بیشتری داره ؛ فانتوم استرنجر یک موجود حدودا نامیراست ، در واقع اون نه یک موجود زنده و نه یک موجود مرده است و برای همین موضوع هم به حلقه های بلک لنترن ایمن بود.

از طرف دیگه دقیق نمیشه گفت که چه راه هایی برای کشتن او ممکنه از اونجایی که در سری کمیک ( The Brave and The Bold (2007) #20 ) گفته شده که قوانین طبیعت و واقعیت نسبت به موجودات عادی یونیورس هست نمیشه گفت که دقیقا چه چیز هایی روی اون جواب میده و چه چیز هایی نه ؛ از طرفی فانتوم استرنجر در این مورد یک اسپل بسیار بدرد بخور دارد که یک اسپل ضد مرگ هست که میتونه با مرگ تضاد ایجاد کنه در نتیجه این بخش به فانتوم استرنجر تعلق میگیره .


برنده: بستگی به نویسنده دارد

خب همونطور که میدونیم هر کدوم از این کرکتر های جذاب و مهیج در دنیای دی سی توی بخش هایی ضعف و توی بخش هایی قوت دارن ، اما مبارزه و مقایسه این دو همیشه جذاب و به یاد موندنی بوده ، البته یکی از عامل های اصلی پیروزی در نبرد این دو شخصیت شرایط سطح قدرت و یا حتی افزایش و کاهش قدرته که بستگی به داستان کمیک و نویسندگان داره که خب همیشه مشخص و یه جور نیست و نمیشه دقیقا تایین کرد چه کسی برنده خواهد بود ، اما چیزی از جذابیت این دو شخصیت و مبارزشون ‌کم نمیشه و همیشه جذابیت خودشونو داشتن. امیدوارم از مقاله لذت برده باشید ، نظرات و پیشنهاداتتون رو برای ما بنویسید.

منابع:

Justice Society Of America(2009)

PhantomStranger(New52)

Madame Xanadau(2008)

JusticeLeagueDark

Day Of Vengeance

DoctorFate(1988)

DoctorFate(1987)

Blackest night

Jsa(1999)

Conjurors

Injustice

Impulse


نویسندگان: محمدجواد زلفی و آریا صفابخش


76 Comments
  1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    فانتوم به احتمال ۸۰ درصد

  2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

    منم موافقم مساوی نتیجه درستیه (:

  3. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    ممنونم بابت مقاله محشر بود
    با نتیجه مخالفم ،
    نبرد فانتوم استرنجر و اسپکتر که کل خلقت رو لرزوند ، فانتوم استرنجر ۲۰۱۳ شماره ۵
    فانتوم استرنجر شانسش همون‌طور که کاربر اودین سان گفت ۸۰ درصده
    البته یه ایرادی داشت پاراگراف اول،
    به خانوادش نگفته؟ تو ریبرث معلوم شد که فانتوم استرنجر همون یهودا اسخریوطی دوازدهمین حواری عیسی ناصری و خائن به مسیحیته در کل من میگم :
    فانتوم استرنجر = اسپکتر » دکتر فیت
    درکل شانس دکتر فیت اینطور که مقاله گفته زیاد نیست ، فانتوم استرنجر با یه حرکت میتونه ارتباط نابو و کلاهخود رو قطع کنه که دکتر فیت رسماً فلج میشه ، شاید شاید شاید شاید شاید شاید شاید یه اسیب سطحی به یهودا وارد کنه ، درکل ممنون بابت مقاله

    1. Erfan کاربر می‌گوید

      Dark knight آیدی اینستا یا تلگرام یا واتساپتو بده چند تا سوال دارم ازت

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        تلگرامم
        Barbod

    2. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      درسته شاید یه سری بخشایی تو مقایسه به نفع دکترفیت بوده باشه اما نتیجه رو مساوی در نظر گرفتیم ، در مورد بخش بعدی پیامت هم بگم که بله استرنجر شانس زیادی داره و همچنین اینم بگیم که مبارزه اینجور مجیکال کرکتر ها اونم با این جذابیت و فراز و نشیب به نویسنده و پیش‌روی داستان هم بستگی زیادی داره ؛ اما به غیر از اینا اگه یه میزبان رو در نظر بگیریم بدون کمک های نابو و پشتیبانی ها و …( که تو مقاله بهش اشاره شد ) شاید شانس زیادی در مقابل استرنجر نداشته باشه اما اگه خود نابو و میزبان رو در نظر بگیریم قطعا خیلی جذاب‌تر از اینا میتونه باشه مثل همون داستان زندانی شدن استرنجر توی هلمت او فیت توی دارک جاستیس لیگ .

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        جناب
        دکتر فیت خودش عددی نیست برا فانتوم
        و اینکه ، نابو رو برابر با استرنجر میدونید؟ نابو خخییییللللییییی قدرتمندتره
        غیرقابل مقایسه ان
        اگه نابود باشه پیروزی حتمی با دکتره

        1. بنده کمیک کاربر می‌گوید

          دارک نایت
          داداش گلم این درست نیست که اسپکتر نابو را کشت ؟

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            جهت اطلاع گرامیتان
            آن اسپکتر ، آزتار ملقب به اسپکتر نامحدود بود
            هر چند بعد از اینکه نابو رو زد سیکشو زد گفت الفرار
            منم میگم از فانتوم استرنجر قدرتمندتره
            البته نابو تونست با آزتار برابری کنه ، آزتارم با دو حرکت فانتوم رو زد
            آزتار =» نابو » فانتوم استرنجر
            خود نابو هم تونست فانتوم‌ رو جذب کنه

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              اخه همین ازاتارم انتی فیتایی داره مثلا طبغه گفته ی خودت بلک ادام جرش داد
              با مثلا انتی مانیتوره مولتیورسال زدش(تا جایی که میدونم اون موقع در حالت ازاتار بود)

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                بردیا
                چیشد؟😂😂😂😐😐
                داش آنتی مانیتور اسپکتر رو جر داد نه آزتار رو
                اتفاقا برگشت و بلک آدام رو به سا داد
                اصن معلومه اون کمیک رو نخوندی

        2. TheDoctorFate
          TheDoctorFate کاربر می‌گوید

          درسته برای همینه که تو یه بخش های نیرو های نابو رو در نظر گرفتیم و تو یه بخش هایی هم خود میزبان ؛ در کل بگم اینجوری که میگی هم نیست و درسته نابو برتری داره اما اولا خیلی چیزا به داستان کمیک و نویسنده بستگی داره همچنین هم استرنجر شخصیت قابل پیش بینی ای نیست ، احتمال های زیادی وجود داره در کل که سعی کردیم تو مقایسه جوری معیار ها رو در نظر بگیریم که ناعادلانه نباشه

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            خب اگه نابو رو حساب میکردین دیگه دکتر فیت نبود جواد
            دکتر فیت نابو بود
            و اینکه نابو به طرز وحشتناکی از فانتوم قدرتمندتره اگه نابو رو بیارین تو مقایسه شبیه مقایسه گالاکتوس و بلک کنریه.
            خودتم نابو رو میدونی دیگه
            درکل مخالفم با حساب کردن نابو
            خخییلللییی ناعادلانه میشه

  4. spider کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود:)
    میگم دوستان یه سوال(این مخصوص کاربر دکتر استرنج و دکتر فیته)چشم آگاموتو قویتر هست یا کلاهخود سرنوشت؟
    الان یه عده نیان بگن این چه سوالیه،من از این دوتا چیز زیادی نمیدونم

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      کلاهخود سرنوشت مسلما

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      کلاه خوده سرنوشت در واقع قدرته بیشتری داره.

    3. Doctor strange
      Doctor strange کاربر می‌گوید

      قطعا کلاهخود سرنوشت قویتر هست

    4. Dr.fate.
      Dr.fate. کاربر می‌گوید

      کلاه خود سرنوشت

    5. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      طبیعتا کلاهخود سرنوشت

    6. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      کلاهخود سرنوشت قطعا

    7. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      طبیعتا هلمت او فیت ؛ همونطور که توی مقاله هم اشاره کردیم تاثیر خیلی زیادی توی قدرت میزبان داره.

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        خب معلومه برتره

  5. Erfan کاربر می‌گوید

    دوستان کسی میدونه در حال حاضر خدای اصلی دنیای دی سی کیه؟چون قبلا میگفتن لوسیفر و میکایل کل خلقت رو خلق کردن الان میگن پرپتوا مولتیورس رو خلق کرده و پرزنس همون سورسه…اگر کسی میدونه لطفا بگه خدای اصلی دیسی در حال حاضر پرزنسه یا الین بلک یا د هند یا سورس و اینکه چرا لوسیفر با قدرت عظیمش تو جهان دی سی نیست؟؟؟

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      در حاله حاظر د سورس هست
      ببین پرزنس و لوسیفر و…اینا همه ریتکان شدن و قدرتشون خیلی کم شد و در حده مولتیورسال اومد پایین.یعنی خی اونا خالق نیستن.ببین پرچوعا در واقع عضوی از نزاده د هندز یا همون دست ها هست.اونارو سورس به وجود اورد و هرکودمشون یک مولتیورس ساختن که از اونجایی که تعدادشون بینهایته میشه بینهایت مولتیورس یا همون امنیورس.واسه همینه که میگن سورس بینهایت دست داره{اشاره به د هندز}که هر کدام یک مولتیورس خلق کرده.سوال دیگه ای بود در خدمتم

      1. Erfan کاربر می‌گوید

        ممنون بردیا جان یعنی کل مولتیورس دیسی که شامل کره مانیتور ها و بهشت و جهنم و نیوجنسیس و اپوکالیپس و چیز های دیگه هست رو پرپچوا تنهایی خلق کرده؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          عرفان
          اونا بخشی از امنیورسن
          سورس کلا امنیورس دیسی رو خلق کرده پریچوآ مولتیورس رو

        2. بردیا کاربر می‌گوید

          بله.در واقع پرچوعا خلق کرد به دستوره سورس منتها فکر میکنم یک خیانتی انجام داد چون بعد از خلقه مولیتورس دیگه باید به خوده سورس باز میگشت و از بین میرفت ولی فکر میکنم میخواست واسه ی خودش موجوداتی خلق کنه که جلوی باقیه نژاده خودش که از طرفه سورس اومدن رو بگیره.(تا جایی که یادمه اینجوری بود دث متالو خیلی وقت پیش خوندم خوب یادم نیست)البته به لطفه فرزندانش تو دیواره سورس زندانی میشه تا دیگه حالا ازاد میشه و…

        3. ایران کاربر می‌گوید

          ببین داش اون پرزنس و لوسیفر و میکاییل مال کمیک های ورتیگو هستند یه شرکت که زیرمجموعه دیسیه و کلا یه امنی ورس دیگه حسابش کن که چندتاومولتیورس و قلمرو داره که توسط لوسیفر و مایکل و الین بلک دختر مایکل خلق شدن و پرزنس کل امنی ورس ورتیگو رو تو دستش داره و قادر مطلق ورتیگو هست سورس تو دیسی هم حکم همون پرزنس ورتیگو رو داره البته پرزنس و اینا تو دیسیم هستن ولی در برابر نسخه ورتیگوشون خیلی خیلی ضعیفترن کمیک شاهکار سندمن هم هست اگه خواستید بخونید مال ورتیگو هست و در کنار کمیک واچمن آلن مور بهترین کمیک های دیسی هستن به نظرم

          1. Dark Knight
            Dark Knight کاربر می‌گوید

            امیر
            داش ورتیگو مولتیورسه اونیم که رو دستش گرفت یا همون خلقت در حقیقت یه مالتیورس به علاوه بهشت ‌وجهنم بود

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              طبغه توضیحاته سید امنیورس بود

              1. Dark Knight
                Dark Knight کاربر می‌گوید

                بردیا
                تینیجر آندرایجی خیلی ضایعست
                طبق
                نه ، سید فن تعصبی ورتیگوعه
                ورتیگو ۳ تا مالتیورس به علاوه بهشت و جهنم به علاوه دریم لند

  6. سیسکو تيموريان رامون(اوباشگر) کاربر می‌گوید

    به به محمدجواد
    ايشون خودشون فن دکترفيت و فانتوم استرنجر بودن خوشحالم که يکي از نويسندگان ايشون بود…
    خب فانتوم استرنجر يه نقطه ضعف بسيار بد داره که خيليا ازش استفاده کردن نمونش واندروومن..
    برا همين اگر دکترفيت اينو استفاده کنه دکنرفيت>فانتوم استرنجر
    وگرنه نتيجه درست هست
    باتشکر

    1. فرير کاربر می‌گوید

      ثور كميك يا ثور اينفينيتي وار

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        کمیک

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      میشه نقظه ضعفو بگین

  7. Dr.fate.
    Dr.fate. کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی عالی ای بود
    با نتیجه موافقم

  8. بردیا کاربر می‌گوید

    اقا ویشانتی یا نابو؟

    1. Dr.fate.
      Dr.fate. کاربر می‌گوید

      نابو

    2. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      نابو ( البته جای بحث داره ولی بازم به نظرم نابو برتری بیشتری نسبت بهش داره )

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        درسته.من دوست داشتم از تریقه این بحث اطلاعاته بیشتری راجبه قدرته ویشانتی بدست بیارم همین که هیچی نشد

  9. فریر کاربر می‌گوید

    چشم اگاموتو

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اشتباهه

  10. Alireza کاربر می‌گوید

    خب ، با تشکر از نوسینده‌ی محترم.
    به احتمال زیاد فانتوم استرنجر میبره ، اما بخاطر کلاهخود سرنوشت دکتر فیت، نبرد مساویه.

  11. Mahdi Spector
    Mahdi Spector کاربر می‌گوید

    خب خیلی خوب بود اما بعضی آپدیت های اوریجینی رو مد نظر قرار ندادیدمثل فاش شدن اسمش و … .
    اما خوب بود نتیجه گیری بیسیک فورستونو دوس داشتم چون اینجور مجیکال کرکتر های معروف اکثرا بالا و پایین زیاد داشتن در طی تایم لاین هاشون و به دلیل گنگ بودن با قاطعیت نمیشه گفت ، به نظرم فانتوم استرنجر به واسطه روابطش با اسکای لند و تجاربش برتری بی سابقه ای داره اما اونوقدر دلایل اساسی وجود نداره که بشه شخصیتی مثل فیتو زیر سوال برد 🙂
    در کل آریا و جواد دو فرد بسیار با سابقه و فن هستن نظرم رو به شخصه بخوام بیان کنم واقعا کسی در حدی نیست که بخواد تلاش و مهارتشونو زیر سوال ببره 🙂
    عالی

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      🙏🙏🌹🌹
      من چی؟

      1. کاربر می‌گوید

        Admin
        نگران نباش برادر چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه با هم به توپ میبندیم. با صد ها مقاله🙂( سعادتی مبالفه مود:ON)

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          سعادتی مبالغه ممودشم عشقه❤

        2. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          #سعادتی ریج

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            #ریج اف سعادتی

      2. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        ادمین حسودیش شد XD

    2. TheDoctorFate
      TheDoctorFate کاربر می‌گوید

      خیلی ممنون مهدی جان لطف داری شما استاد مایی ، بابت نظرت هم موافقم و خیلی میتونه بستگی به نویسندگان داشته باشه و همونطور که همه میدونیم دنیای کمیکه و هزاران اتفاق ، هیچ چیز رو نمیشه از قبل پیش بینی کرد و قطعی گفت .

  12. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    بسیار ممنون مقایسه عالی بود
    نظر من روی فانتوم استرنجر هست .

  13. بردیا کاربر می‌گوید

    من نشظرم رو فنتومه

  14. پدر بزرگ غول آسا کاربر می‌گوید

    سلام دوستان
    ببخشید دوستانی که به مقایسه شخصیت های کمیک علاقه دارن یه سر به این وبلاگ بزنن
    http://sbahaminh.blogfa.com/
    خیلی وبلاگ خفنیه نویسنده هاشم خیلی خفنن

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله نویسنده هاش عالین
      تایید میکنم.
      فقط قالب وبلاگش رو باید تغییر بده به یه قالب کمیک بوکی و اینکه تو صفحه اصلی فقط ده مقاله اول رو قسمت هاییش رو بزاره نه همه رو.

      1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

        قالب والا کار سختیه ساختنش میخوام کلا از هر دو طرف تمیز پیدا کنم ولی عکس مناسب با اندازه دقیق پیدا نمیشه شما سراغ دارید؟؟……نویسنده ها هم خیلی لطف دارید (: جناب سوری و اودینسان وباربد عالین که البته من نه زیاد خوب نیستم صرفا به عنوان ویراستار کار میکنم

        البته برای پایین نیومدن سطح وبلاگ به محمد اجازه صدور مقالات کمیک رو نمیدم XD (الان منو میکشه)

        در مورد تعداد مقالات بله ممنون از پیشنهادتون همین الان درستش میکنم

        راستی ادمین یه سوال دارم
        میشه ارتش جاودان رو نسل و پایه گذاری حشاشین مدرن دونست؟؟؟
        و در مورد حسن صباح ما روایات متفاوتی ازش داریم از مارکو پولو تا احادیث متفاوت
        در مورد چگونگیش سوالاتی دارم
        ۱ بعضا میگن او دوست خیام و خواجه بوده ولی بارها رد شده واقعیت چیه؟

        ۲ ایا مرگ خواجه توسط حسن صباح و حشاشین صورت میگرفته؟

        ۳ خب گفته شده با حشیش اونا رو بیهوش میکردن و در باغی که عسل ازش میریخته و بسیار زیبا بوده و حالا حوری و اینا توش بوده بیدار میکرده و میگفته اینجا بهشته و اینا این روایت در روایات مارکوپولو بوده اما در باقی جاها نقل نشده ایا درسته؟؟ و اسم حشاشین که از حشیش میاد به همین دلیل بوده یا خیر

        در اخر هم اگر یه مقاله در این مورد بنویسید خیلی ازتون ممنون میشم (:

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          خیر ارتش جاویدان اپل انسان بودن و یکدست
          برعکس حشاشین که از موجودات دیگری هممانند اجنه بینشون بود و متحدالشکل نبودن.
          بقیه رو نمیدونم.

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            البته قالب عوض کردن هم کاری نداره ها
            قالبی که میخوای رو کپی می کنی قالب قبلی رو کد هاش رو پاک میکنی جدیده رو میزاری. البته شاید یه چند تا حاشیه هاش بهم بخوره ولی مطالب دست نمیخوره.

            1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

              نه من اماده استفاده نمیکنم ترجیح به ساختش دارم که زمان گیره با توجه به محدودیت های بلاگفا نمیشه هر عکسی رو برداشت و از هر سایتی و مثلا یه عکس خوب با اندازه عالی پیدا میشه دیگه هم نمونه اش نیست و بلاگفا هم که چون سایته فیلتره قبول نمیکنه خیلی اذیت میکنه ادمو اصلا یه وضعیتیه ………..

        2. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          سید
          حشاشین به معنای کسانیه که از جامعه فاصله می گیرند

        3. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

          قبول دارم برای نوشتن مقاله کمیکی ساخته نشدم.فعلا تو همون کریتوس بمونم بهتره

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        ادمین میگم شما الان نویسنده هاتون کی هستند؟؟؟اخه اسم های مختلفی میبینم خواستم بدونم کی هستند؟راستی اینکه فکر کنم قبلا پرسیدم ولی میشه بگین اکه میشه لطفا ترجمه ی کمیک هم انجام دهید

        1. SBH (DC GOD OF RETCON) کاربر می‌گوید

          جناب صفا بخش
          امیرحسین تیموریان
          جناب قاسمی
          جناب سعادتی
          مهدی رادمنش یمدت بود ولی نمیدونم چرا رفتند
          ارین ایشونم بخاطر کنکور یمدت طولانی نبودن الانم چند هفته یبار یکی میدن بیرون
          جناب ایروانی
          دیگه….امممممم یادم نیست شاید یکی یادم رفته باشه ببخشید
          بقیه هم ادمین استقبال میکنه اگر مقاله خوب پر اطلاعاتی باشه از هرکسی میپذیره ولی این افراد همه بالای چندین مقاله دادن و نویسنده ثابت میشه حسابشون کرد

  15. spider کاربر می‌گوید

    به نظر شما بهترین کمیک مردعنکبوتی چیه؟
    .
    آقا باربد،یه نقل قول زیبا از بتمن بگو برادر

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      امیزینگ اسپایدرمن
      نقل قول از بتمن؟ سیس ماس زیاد داره ولی معروف ترینش اینه :
      شاید منظور بتمن همین باشد. نه برنده شدن، بلکه شکست خوردن، و بازگشت دوباره. با دانستن اینکه او شکست خواهد خورد، هزار بار شکست می خورد، اما باز هم تسلیم نمی شود.
      اینو به پلیس و جیم گوردون گفت البته بروس وین
      اینم یه سیس ماس از جوکر :
      تو مرا به خاطر احساس نابجای خودپسندی نمی کشی، و من تو را نمی کشم چون تو بیش از حد سرگرم کننده ای. فکر می کنم مقدر شده است که من و تو این کار را برای همیشه انجام میدهیم

      1. spider کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        ناموسا انتظار جمله خفن تری از بتمن داشتم😐💔✌🏻
        جملات مردعنکبوتی هم شاهکارن(لعنتی باید سخنران انگیزشی میشد تا ابرقهرمان😂)

    2. کاربر می‌گوید

      Spider
      کمیک های اسپایدرمن همه خوبن
      بعضی وقت ها حقیقت به اندازه کافی خوب نیست. مردم لایق چیزی فراتر از حقیقت هستن تا امید شون ثمره بخش باشه

      1. spider کاربر می‌گوید

        یعنی چی برادر سعادتی؟
        بیشتر توضیح بدین

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          کوئت بتمن بود

        2. کاربر می‌گوید

          Spider
          جمله دومم یکی از دیالوگ های معروف بتمن. یعنی مردم گاهی لیاقت چیزی بیشتر از حقیقت دارن و همیشه لزوما گفتن حقیقت کار مثبتی نیست

          1. spider کاربر می‌گوید

            آهان آهان
            بتمن هم جملات سنگین میگه

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        منظورشون اینه که از حقیقته زندگی باید فراتر رفت که باعثه بوجود امدن حسه امید در وحود خواننده شود

        1. کاربر می‌گوید

          بردیا
          تا حدودی حرفت درسته اما این جمله مال سگانه بتمن نولان😂😂

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            🤣🤣🤣🤣

  16. مهدی اسپکتور کاربر می‌گوید

    خب دوستان تا یک ماه وقتم آزاده مقاله در دست ایجاد مارول در اکثر موضوعات و دیسی مشاوره میدم. همکاری برای مقاله هم انجام میدم اما تایم محدود
    پی وی تلگرام : Imperious_Rex@

  17. son
    son کاربر می‌گوید

    سلام چطوری میتونم تو سایتتون مقاله بنویسم ؟

دیدگاه ها غیر فعال است.