اودین در برابر زئوس، کدام یک پیروز نبرد خدایان است؟

اودین و زئوس هردو از پانتئون باستانی و البته قدرتمند هستند. از این دو پانتئون نسخه ای نیز در کمپانی مارول حضور دارد که البته قدرتمند هم هستند. اودین پدر همگان خدای خدایان ازگاردی و زئوس خدای خدایان المپ نشین. اودین پسر بور و زئوس پسر کرونوس . در این مقاله می پردازیم به مبارزه بین ارباب اسمان و حاکم المپ در دنیای کمیک (نسخه مورد نظر ما از زئوس زئوس دنیای مارول است).

قبل از مبارزه نقل قولی از اودین خطاب به ثور در دنیای کمیک را در زیر قرار می دهیم که تقریبا شخصیت خودش رو در ان خلاصه می کند:

آره. من یه پیرمرد احمقم که به کارش علاقه داره و کمی عبوس و بی حوصله است. وقت هایی هست که تدبیر زیادی از خودم نشان نمی دهم…. ولی اینجا قلب دانش  هاست. شعور و آگاهی درخت جهان که عظمتش پرده از چشمان من گشود. درختی که همه چیزه. درختی که از ریشه تا برگ ان در شریان های این جهان نفوذ کرده. تو این جهان واقعیت ۱۰ قلمرو وجود داره…ده سیاره، ده جهان و این درخت در نهاد همه انها ریشه گسترانده. در هر ستاره و سیاره ای، هر قهرمان و هر شرور. در هر شکلی از زندگی و در هر داستان. من اودین بورسان هستم که دنیا رو از گوشت مردگان پدید آورد. من اودین با یک چشم هستم. و گاهی اوقات چشم بسته من از همه جهان بینا ترهست. مهم تر از همه اودین پدر همگان هستم. من قاصد و زبان درختم. من پادشاه تمام افسانه ها و قصه ها هستم…و تو فرزند من هستی.

این مبارزه به طور کلی در دنیای مارول تصور می شد که برابر است و در نیروی مرتبه کیهانی رتبه و مکان یکسانی برای انها نشان داده شده بود و هنگامی که اودین در برابر زئوس قرار گرفت جهان را به تزلزل در آورد ولی واقعیت این است که این مبارزه برنده خواهد داشت.


جاودانگی: زئوس

برخلاف اودین این زئوس است که عمری جاودانه دارد و حتی پس از مرگش باز می گردد البته این ویژگی را تا حدودی اودین هم دارد و نشان داده حتی پس از مرگ هم توانایی زنده شدن دوباره را دارد ولی با اختلاف کم تر از زئوس. این از ویژگی خدایان المپ نشین است که تقریبا همه ی انها عمری جاودانه دارند. ولی اودین را به طور کلی نمیتوان جاودانه فرض کرد ولی به خاطر استفاده از سیب های IDUNN عمری بسیار طولانی دارد.


قدرت بدنی و سرعت: زئوس

هردو از خدایانی هستند که همواره قدرت بدنی انها به چشم امده است. زئوس به دلیل اینکه از نژاد خدایان المپ است همانند انها قدرت بدنی بالایی دارد. میزان  قدرت بدنی اودین هم با ضربه ای که به گالاکتوس وارد کرد به وضوح پیدا است. زئوس هم با قدرت بدنی خود توانست به راحتی هالک را شکست دهد. حتی زئوس از نوعی نیروی زندگی خداگونه برخوردار است که در صورت اسیب به بهبود سریع او کمک میکند و برای وارد کردن اسیب جزئی علیه این نیرو لازم است که اسیب به اندازه ای باشدکه مولکول های او را پراکنده کند. زئوس نسبت به همتای خود اودین از تقریبا از سرعت بیشتری بخوردار است و این سرعت تنها به حرکت او اختصاص ندارد و حتی در مبارزات هم دیده می شود. البته اگر ما قدرت بدنی پایه این دو شخصیت را مقایسه کنیم باز هم زئوس برتر است چون قدرت بدنی پایه زئوس کلاس ۱۰۰ و اودین کلاس ۶۰ است که کلاس ۱۰۰ تقریبا از سطوح بالای قدرت بدنی پایه در دنیای مارول است اما چیزی که این اختلاف را جبران میکند این است که هردو توانایی افزایش این مقدار را دارند .


قدرت درونی: اودین

اودین از بیشمار توانایی هایی برخوردار است که از هرکدام میتواند برای شکست حریفانش استفاده کند. او همچنین توانایی بالایی در جذب انرژی دارد مثلا جذب انرژی ذات اصلی سورتور که تقریبا معادل با نیروی خود اودین است یا جذب تمام نیروی تابوت باستانی زمستان ها که این نیرو توانایی منجمد کردن یونیورس و حتی زمان را دارد. او حتی نیز به اندازه ای قدرتمند بود که اسکای فادر ها در مبارزه با سلستیال ها او را به عنوان رهبر خود انتخاب  کنند. زئوس نیز توانایی جذب طوفان هایی قوی را دارد. اودین همچنین توانایی دستکاری مولکولی / ایجاد توهم / تله پاتی / هدایت نوعی صاعقه / کنترل تمام نیروی زندگی ازگاردی ها و… را دارد.


قدرت خارجی: اودین

اودین خدایی که دارای یکی از قویترین انرژی ها به نام اودین فورس است و حتی قهرمانان مختلف از جمله ثور و دکتر استرنج با استفاده از این انرژی به حد قابل توجهی از قدرت رسیده اند اگر چه قبل از داشتن این نیرو سطح نیروی او ترکیبی از نیروی ذاتی خود و برادرانش بود. هنگامی که اودین اولین بار این انرژی را بدست اورد او انرژی را به طور کامل مشاهده می کرد انرزی ای که یونیورس مارول را شکل می داد و حتی پایه های او را متزلزل می کند. این انرژی در حدی بود که اودین توانست یک یونیورس را نابود کند یا حتی بشریت را به یک بعد دیگه منتقل کند. علاوه بر ان توانایی های جادویی اودین نیز نسبت به زئوس برتری دارد و یک مزیت دیگر است. قدرت خارجی او در این حد  است که مرگ او باعث میشود نبود نیرویش در هر بعد و واقعیتی حس شود. درباره ی زئوس نیز صاعقه او یک نیروی قدرتمند است که به قدر زیادی قدرتمند است و اگر چه به شکل یک سلاح جادویی است ولی بیشتر فیزیکی است ولی به نظر نمیرسد که بتواند اسیب جدی ای به اودین وارد کند. همچنین او توانایی تغییر اب و هوا و کنترل ان را دارد یا دستکاری حجم بزرگی از الکتریسیته.


استقامت و مقاومت: برابر

زئوس از استقامت بالایی برخوردار است به طوری که حدود نه ماه در برابر ثور پسر اودین بدون وقفه جنگید و حتی در پایان او را شکست داد. حتی اودین شاهکاری مثل مقاومت در برابر اتش ابدیت دارد که خود قابل تحسین است اما با این حال زئوس نیز به دلیل امادگی بدنی بالای او از مقاومت بالایی برخوردار است ولی با اختلاف کمی از اودین کمتر است. اودین همچنین میتواند در جنگ خود برابر زئوس از سلاح هایی استفاده کند که مقاومت او را به طرز چشمگیری افزایش میدهد .


تجهیزات و مهارت در مبارزه: اودین

تجهیزات و سلاح های اودین برای هر حریفی ترس اور است. علاوه بر اینکه لشکری مجهز دارد ابزار های قدرتمندی هم دارد. شمشیر اودین شمشیری که اودین معمولا از نسخه کوچک شده و ضعیف تر ان استفاده می کند و نسخه اصلی ان حتی بیرون کشیدن ان از غلاف هم باعث اسیب دیدن یونیورس می شود. اودین از این شمشیر در نبرد با  سلستیال ها استفاده کرد و زمانی که محاصره شده بود با تهدید به استفاده از این شمشیر دشمنانش را اجبار به عقب رفتن کرد. اودین قسمتی از مهارت در مبارزه خود را از پدرش اموخته کسی که اودین را برای این کار تمرین داده است.


تجربه و تاکتیک های جنگی: اودین

هردو از قدیمی ترین خدایان هستند و سن بالایی دارند ولی این اودین است که علاوه بر سن شانس حضور در جنگ ها و نبرد های بیشتری را داشته هست. نبرد های او هرکدام در نوع خود یک شاهکار است چه پیروز شده باشد و چه شکست خورده باشد مانند قرار گرفتن در برابر سلستیال هایی که کمتری کسی توان رو به رویی در برابر انها را داشت. علاوه بر اینها اودین به گونه ای پیش رفته که باعث شده عاقل تر باشد و حقه های بیشتری در مبارزه از خود نشان دهد و مسلما بیشتر این مزیت ها از تجربه او منشا می گیرد. اودین یک استراتژیست بهتر و داناتر است مثلا برای جلوگیری از رگناروک به طوری قابل توجه برنامه ریزی کرده یا قرن ها برای لحظه امدن سلستیال میزبان چهارم برنامه ریزی کرده است.

برخلاف اودین زئوس خود عادت به چیدن نقشه های جنگی ندارد و بیشتر از زیردستان خودش استفاده میکند مثل بهره مندی از متیس. اگر ما سن این دو را بررسی کنیم اودین واقعا اختلافی چشمگیر دارد چون زئوس دونسل پس از گایا به وجود امده در حالی که اودین پیش از خلقت حضور داشته است و چیزی حدود میلیارد ها سال سن دارد و حتی خیلی پیش از خورشید  THOR #5 1966 در زمان های قبل از زمانTHor #618 – 2007 ! ( طبق یک تئوری خلقت زمان به ۱۳٫۷۵میلیون سال قبل بر میگردد). مزیت دیگری که به اودین در این زمینه کمک می کند دانشی است که پدر او یعنی بور به اودین منتقل کرده است و بور تقریبا هرچیزی را میدانست و او کسی است که ایگدراسیل را کاشت درختی که هرچیزی را به هم پیوند میدهد و حتی منشا دانش اودین است.


شاهکار: اودین

شاهکار های اودین خود کافی است تا هر کسی را از روبه روشدن با او منصرف کند. شاهکارهایی که ثابت میکند اودین یکی از قویترین خدایان در جهان مارول است .

  • عقب کشاندن سیارات LONG DEAD  از لبه یونیورس در کسری از ثانیه.
  • دستکاری تمام نیروی مغناطیس یونیورس.
  • حرکت دادن واقعیت ها با فکر برای جلوگیری از سوختن انها توسط اتش ابدیت.
  • جدا کردن قلمرو دهم از ایگدراسیل.
  • نبرد با سث ( موجودی مولتیورسال ) که در هر لایه از وجودیت حس شد که این به معنای تاثیر گذاری در بینهایت لایه از ان است که نتیجه ان نزدیک بود باعث پاره شدن بافت مولتیورس بشود.
  • نبرد با ابدیت که موجب نابودی کهکشان ها شد ولی اودین بعدا انها را با قدرت خود بازیابی کرد.

البته زئوس هم شاهکارهایی دارد که اگر چه به شاهکار های اودین نمی رسد ولی باز هم قابل دفاع هستند :

  • زئوس SEALED که مادرش است را در حالت تقریبا تمام انرژی او که در این حالت مادرش (جنبه تاریک داستان های مارول NYX)قدرت زیادی دارد را شکست داد. (SEALED در این حالت قبلا توانسته بود تاریکی خود را در تمام خلقت گسترش دهد) همچنین او یکی از جنبه های اولیه خلقت نیز به شمار میرود و تقریبا نوعی قادر مطلق است.
  • زدن ثیفون هیولایی که در اواخر جنگ بین تایتان ها و خدایان از چاله های تاتاروس ازاد شد که همه خدایان در این هنگام فرار کردند و به مصر رفتند به جز زئوس.
  • زدن هالک و ازکار انداختن او فقط با سه ضربه.

برنده: اودین

اگر چه هردوی انها قوی هستند و در قدرتمند بودن انها شکی نیست ولی با احترام به زئوس این اودین است که برنده است و با توجه به نیروی اودین فورس و البته فاکتور های زیاد دیگری برنده است. حتی تجهیزات او که خود برای شکست دادن زئوس کافی است ولی مسلما جنگ این دو زمان زیادی را به خود اختصاص میدهد و پایه های یونیورس را به لرزه می اندازد. حتی اودین نسبت به همتای خود از تدبیر و دانایی بیشتری برخوردار است که می تواند شرایط را به نفع خود مدیریت کند تا به پیروزی برسد. پس نتیجه این جنگ را میتوان به اودین پادشاه ازگارد اختصاص داد.


نویسنده: امیررضا قاسمی


204 Comments
  1. هر روزتان نوروز،نوروزتان پیروز کاربر می‌گوید

    هووووووررررااااا کامنت اول.عالی بود

  2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    مقاله عالیی بود با نتیجه هم صد در صد موافقم زئوس قویه اما در برتری اودین شکی نیست ممنون جناب حسینی

  3. erfan کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از ادمین خوب سایت به نظر خود من هم اودین در مارول کمی از زئوس قدرتمند تر است (به واسطه داستان های ثور) اما از طرفی هم نمیشه این دو رو مقایسه کرد چون زئوس خیلی از اودین کمتر حضور پیدا کرده اما به نظر من اگه نسخه های اساطیری رو مقایسه کنیم زئوس اساطیر برندس

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بله در اساطیر قابل مقایسه نیستن بی شک در اساطیر زئوس برتره

  4. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید در سر تیتر مقاله نوشتین ادوین به جای اودین

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله تصحیح شد، ممنون.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        خواهش میکنم

      2. علی کاربر می‌گوید

        اره درسته من میدونستم چون تو فیلم تور و عشق تندر تور زئوس رو کشت ادین که دیگه پدر تور هست

  5. Randall sepector کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود آقای قاسمی خسته نباشید

  6. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    و بخش متحدین خوب شد که نبود اما اگر بود میرسید به اودین خدایان آزگاردی از المپی قویترن و البته ارتش اودین هم قویتره

  7. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    البته زئوس مارول هم فکرکنم انرژی پدرهمگان داره البته از مال اودین ضعیفتره و همچنین بیرحمی هم که
    البته جناب حسینی کار خوبی کردن که بیرحمی رو به کسی ندادن اما بیرحمی هم اگه باشه اودین بیرحمتره مثلا در مقاله ۲۰ شخصیت مارول با بیشترین تعداد کشتار هم میبینین که اودین در رتبه سه هست اما زئوس حتی در شخصیت هایی که بعد ایناهم قرار میگیرن نیست یعنی خب زئوس مارول نمیتونه شخصیت بدی باشه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      یعنی شخصیتش از زئوس دیسی و اینا بهتره

    2. Randall sepector کاربر می‌گوید

      داش لطفاً این قضیه کشتار و بی رحمی رو میشه بزاری خیلی کار خوبی کردند که زدن یک مشت شیطان رو کشتند که بعدش در کمیک فرد بی‌گناهی کشته نشه
      امیدوارم ناراحت نشی
      و در ضمن زئوس مارول کری هارو هم سلاخی کرده
      اسپم : یک سوال داشتم ببخشید به نظرتون سلاح جدید ونوم از نکرو سورد و اودین سورد قویتر هست یا خیر و اینکه ونوم در حالت جدیدش از اودین و زئوس قدرتمند تره ؟

      1. king venom کاربر می‌گوید

        cbr که میگه این سلاح قدرتمندترین سلاح توی مارول یونیورسه
        پس میشه گفت خیلی خیلی قدرتمنده

        1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

          قویترین سلاح؟فکر نمیکنم تا وقتی رگلیتورها و قلب عالم باشه اون قویترین باشه.
          میولنیر هم یه زمانی ابهت داشت……الان همه میگیرنش

      2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        به نظر بنده که کار خوبی نکردن اصلا اما نظرتون محترم

        1. king venom کاربر می‌گوید

          دکتر منهتن
          خب همین که نشون داد این تبر میتونه نکروسورد که جزو سه سلاح قدرتمند ماروله رو نابود کنه و مهم تراز همه خود نال رو شکست بده تا حدی اینو ثابت میکنه
          ناسلامتی این سلاح از ترکیب نیروی بینهایت انیگما(که قدرتش با ققنوس برابره ) و قدرت ال فادر ثور که توی میولنیر بود و تخته سیلور سرفر که پاور کازمیک رو داشت هستش و فک نکنم زیاد بیراه بگه

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            سر یک سلستیال رو هم جدا کرد
            پ.ن : زئوس ، اودین و ویشنو با هم قدرتشون رو ترکیب کردند و به طرف یک سلستیال فرستادند ولی سلستیال هیچبش نشد

            1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

              یعنی منظورتون اینه که ثور از اینا قویتره میدونین زئوس با دو مشت هالکو له کرد اما ثور همیشه باید طی یک نبرد نه چندان آسون شکستش بده اودین داشت تانوس و سیلور سرفر رو باهم به راحتی شکست میداد اگه انتقام جویان نمیگفتن تانوس رفته بود اون دنیا
              حتی خواهر ابدیت هم اودین با بخشیش وارد نبرد شده! زئوس کسیه که تانوس ازش مبترسه بدجور ،همچنین با آمتشو میکابوشی وارد نبرد شده و اقتدارش به حدیه که تانوس بنهش احترام میذاره اون بالا هم شاهکاراش هست

              1. Randall sepector کاربر می‌گوید

                چرا اصلا کامنتم رو نمیخونی کی حرف از ثور زد من دارم کاپیتان یونیورس ادی براک رو میگم که زد نال رو کشت
                اماتسو میکابوشی هم کسی هست که لوسیفر مارول رو شکست داده و زئوس ارتش چیزی نیست

                1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                  آها شرمنده

                2. king venom کاربر می‌گوید

                  رندال
                  درواقع ادی براک قبل از اینکه انیگما فورس وارد بدنش بشه سیمبیوت ونوم رو پس گرفته بود توی ونوم ۳۴
                  و همین الان که من دارم تو نت نگاه میکنم اسم این نسخه ونوم رو گاد ونوم گذاشتن
                  درضمن لوسیفر مارول خیلی قوی نیست تا حدی که از گوست رایدر هم شکست میخوره

          2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            نه بنده بحثم قدرت نبود منظورم بیرحمی بود چرا تمام اسکای فادر ها و موجودات خداگونه کمیک ها چه مارول چه دیسی بیرحمن چرا؟!!!!!!!!!!! این برای بنده سواله اون از زئوس دیسی که به افراد بیگناه هیچ توجهی نداره و همینطوری میکشه اینم از زئوس مارول که کری های بیگناهو کشته

            1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

              چون کشتن افرادی که برای جهان یا سرزمینشون خطر آفرین هستند رو وظیفه خودشون میدونن

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                آدمای بیگناه ؟!!!!! بچه هایی که حتی آزارشون به مورچه هم نرسیده؟!!!!! خب اگه برای کشتن اینا به این دو وحشی حق میدین دیگه حرفی نمیمونه

                1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

                  کدوم بیگناهی؟شیطان های الدرجهاد بیگناهن؟ غول های یوتنهایم بیگناهن؟

                  1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

                    ببخشید اودین کلی کهکشان و تمدن رو به خاک و خون کشیده خیلی‌هاشون آدمای خوبی بودن البته اولین مارول نه دیسی

              2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                به نظر من ‌گناه کارترین هاهم لایق رحم هستن قطعا

                1. Randall sepector کاربر می‌گوید

                  که اره بروند و آدم های لی گناه رو بکشند

                  1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                    حق میدین؟!! بنده باهاتون مخالفم نظرتون محترم اما اصلا اصلا باهاتون موافق نیستم

                  2. Sori کاربر می‌گوید

                    هلگا، دختر و فرزند اول اودین راجبش به ثور میگفت
                    ما به نه دنیا لشگرکشی‌کردیم و ملیون ها نفر رو کشتیم و غارت کردیم
                    فکر میکنی اینهمه طلا از کجا اومده؟
                    ولی اون یک دفعه تصمیم گرفت پادشاه عادل و خردمندی بشه!
                    هلگا حاصل وحشی گری خود اودین بود
                    اودین یک مسیر رو شروع کرده بود و باعث شد هلگا بهش باور داشته باشه
                    و ناگهان اوپسسس… یادش اومد باید مثل یک پادشاه دانا صلح برقرار کنه!! پس پا روی همه ی جنایت هاش گذاشت و از هلگا خواست اون هم کشتار رو کنار بزاره
                    و چون هلگا قبول نکرد دختر خودشو زندانی کرد
                    هلگا این راهو شروع نکرده بود!

              3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                اودین یک زمین و تمام مردم بیچارش رو بخاطر اینکه از برادرش نترسن کشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اودین کلی کهکشان و تمدن بیگناهو نابود کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اودین …… خب اگه بهش حق میدین که هیچی وظیفه؟!!!!!!!!! نه وظیفه؟؟!!!!!!!!!!!!!! کشتن آدمای بیگناه؟!!! خب من واقعا نمیدونم که چظپری حق میدین مئبنده قبلا نظرمو گفتم
                زئوس مارول رو نمیدونم ظاهرا اونهم کری های بیگناهو سلاخی کرده

                1. Randall sepector کاربر می‌گوید

                  من بهش حق میدم
                  چون که اگر در مبارزش اون کار ها رو نمی‌کرد ممکن بود به جای یکی دو تا کهکشان باعث نابودی صد ها کهکشان بشه

      3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بعدهم فقط آدم های بدو نکشتن که اودین چندین قلمرو و کهکشان رو نابود کرده و همه رو نابود کرده که فکرکنم خشم همین مردم مانگوگ رو ایجاد کرد اون برای اینکه مردم یک زمین از برادرش میترسیدن همشون رو نابود کرد!اون حتی اگه ثور مانع نمیشد میخواست زمینو نابود کنه
        اون حتی به وسرش ثور هم زحم نکرد اون گذاشت برادراش بمیرن اگه به اینا میگین خوب که حرفی نمیمونه

      4. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        زئوس هم پس کری هارو کشته ممنون بخاطر اطلاع رسانی

  8. VIDAR کاربر می‌گوید

    خداقوت 👏 محشر بود 🌷 کیف میکنم میکنم بعد از مدتی حالا خداراشکر با سرعت مقاله جدید منتشر میکنید 🌟 فقط جسارتا به جای اودین ، ادوین نوشتید 😅

  9. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    مگه من گفتم بد بود عالی بود فقط یک سری چیزارو گفتم همین مقاله عالی بود شما اول بخونین کامنتمو من که نگفتم مقاله بده عالی بود مقاله

  10. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود جناب قاسمی و با آیتم ها موافقم کارتون حرف نداره دمتونم گرم
    جناب دکتر منهتن این مقاله رو آقای امیررضا قاسمی نوشته بنده امیررضا حسینی هستم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید حواسم نبود

  11. Mahdi کاربر می‌گوید

    کلا با احترام به نویسنده امیر رضا قاسمی ولی کلا شما داری طرفای ثور و خاندانشو بالا میبری خدایی همش راجب ثور و اینا دارین مقاله میزارین

    1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

      در چه ماده ای در قانوس اساسی و یا غیر اساسی نوشتن مقاله زیاد از ثور جرم اعلام شده؟
      چه مجازاتی دارد؟

  12. MFT کاربر می‌گوید

    سلام . مقاله خوبی بود . 👏👏🌺🌺🌺

  13. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار خوووبی بود😁😁
    با نتیجه هم موافقم اودین برنده هست.
    خیلی‌ ممنون.

  14. Spidey کاربر می‌گوید

    با تشکر بسیار از سایت خوب شما .
    مقالاتی که در مورد اودین می گذارید بسیار عالی . خوب هستند حتی از مقالات کمیکی هم بهتر از این مقالات شما متشکرم دوست داشتم مبارزه بین این دو رو ببینم .
    لطفاً مقاله ای در مورد مبارزه ازگارد و واکاندا بگذارید ممنونم

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید آزگارد علیه واکاندا که یه ثور برای کل واکاندا بسه

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید آزگارد علیه واکاندا که یه ثور برای کل واکاندا بسه آزگارد خیلیییییییییی قویتره مخصوصا اگه زمانی که اودین پادشاهش بود

  15. Randall sepector کاربر می‌گوید

    اون اینفینیتی که اودین باهاش مبارزه کرد ربطی به موجود انتزاعی اینفینیتی داره ؟ یا فقط بخشی از اودین هست ؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      نهاد انزاعی اینفینیتی خواهر اترنیتی هست

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        خسته نباشی دلاور اینو که خودمم میدونستم میگم اون اینفینیتی که با اودین جنگید با این اینفینیتی چه ارتباطی داره

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          فکرکنم بخشی از همونه مطمئن نیستم

        2. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

          Randall Sepector
          روح اودین در واقع خالق بخشی از اینفینیتی به حساب میاد و موقع خلق بینهایت هم به این مورد اشاره میشه تا جایی که یادمه . اون بینهایت هم یجورایی همون خواهر ابدیت بود ولی بخشی از اون . موقعی که اودین با او میجنگید هنوز بینهایت و ابدیت خلق نشده بودند . نویسنده بعدا توضیح میده ارتباط بینهایت اصلی با بینهایتی که با اودین جنگید را که توضیحش هم مفصل و جامع بود . فکر کنم در مصاحبه با یکی از کانال ها یا شبکه های ( نمیدونم اسم درستش چیه ؟! 😄😅 ) یوتویوب بود که به این مورد اشاره میکنه .

          1. Randall sepector کاربر می‌گوید

            هممم ممنون

          2. فلامینگوی مهاجر کاربر می‌گوید

            این همه اطلاعات واقعه عجیبه!!! دمت گرم بابا

  16. مایکل کاربر می‌گوید

    سلام بر همگی چنتا سوال دارم لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره به هرکدوم از این سوالات که میتونه پاسخ بده
    امپتی هند کیه و چه قدرت‌هایی داره؟
    منظور از اورسول اسپکتر چیه ، چه قدرت هایی داره و چه کارهایی کرده؟
    سول فایر دارک ساید چطور قدرتش رو از دست داد؟
    اون دارک ساید که از دیوار سورس عبور کرد و به سول فایر رسید کلون بود یا اصلی؟
    اون یوگاخان که به شزم جدید(خدای خدایان) قدرت میده کدوم ورژن یوگاخانه؟
    سوال آخر اینکه شزم جدید هنوز قدرت هاشو داره؟ یا به نسخه قبلی که از خدایان یونانی قدرت می گرفت برگشته؟
    لطفا در صورتی اطلاعات دقیق دارین و بدون تعصب جواب بدین باتشكر

    1. حسین کاربر می‌گوید

      ادمین عزیز یه سوال بپرسم.

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        بپرس.

        1. حسین کاربر می‌گوید

          سوال من اینه ادمین جان،آیا دومزدی می تونه انتقام جویان رو شکست بده:
          (نسخه سینمایی با سینما)
          (نسخه کمیک با کمیک)
          (با تشکر).

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            سینما که همرو میزنه، شاید فقط تانوس با دستکش ابدیت بتونه حرکتی بزنه.
            اون بنده خدا ها کریپتونایت از کجا می‌خوام بیارن.
            کمیک هم بله.

    2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      فک کنم تو این سایت چرخ بزنید کامنت مقالات مقایسه را بخانید به جواب میرسید

  17. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله محشری بود من با نتیجه کاملا موافقم کسی با نه تا سلستیال جنگید قویتر از کسیه که هالک رو شکست داده

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      چه ربطی داره سلستیال ها به سادگی اودین رو زدند

      1. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

        انتظار داشتین ۹ سیلیستیال میزبان چهارم رو شکست بده واقعا ؟!؟ اونها قدرتمندترین نمایندگان نژاد سیلیستیال ها بودند .

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          نه انتظار نداشتم چون سلستیال ها آفرینش رو شکل دادند

          1. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

            بله و تازه سیلیستیالهای میزبان آسمانی چهارم از سیلیستبال عادی که نال چندتا چندتا حسابشون رو میرسه خیلی فراتر هستن اونها بر تصمیمات کل سیلیستیالها نظارت میکنن و تایین زندگی دیگر نژاد ها بر عهده میزبان چهارم سیلیستیالها هست . اگه اشتباه نکنم اونها مستقیم با والای همگان سیلیستیال ها در ارتباط هستن .

  18. سوپرمن کاربر می‌گوید

    زئوس اگه با ایمورتال هالک مبارزه کنه شکست میخوره

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      شاید

  19. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

    مرسی از آقای قاسمی بابت مقاله .
    فقط یک نکته ، اودین با ابدیت نبرد نداشته تا جایی که میدونم . در بخش شاهکار ها فقط کنم منظورتون از ابدیت در واقع بینهایت بوده .
    موفق باشید .

  20. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    این سلاح ونوم خیلی شاخه.
    قطعا از شمشیر نکرو قویتره. اما از شمشیر اودین رو فکر نمیکنم…
    پ.ن: به نظر همگی ایا کمیک اخر کینگ این بلک خوب بود یا نه؟ مرگ کنال هندی بود یا خوب بود؟

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      من واقعا خوشم نیومد از قسمت آخر
      یعنی نسبت به دیگر کمیک هوایی که با همین سبک و سیاق بوده ( تهاجم ) پیچش داستانی فوق العاده و خیره کننده ای هم نداشت آخرشم که کلیشه ای بود مثل همیشه دیگه
      در کل ایونت بدی نبود ولی به هر حالارزش ۵ ماه صبر رو برای قسمت آخرش نداشت

      1. ثور لاور کاربر می‌گوید

        قابل پیشبینی بود😂😂، شما قبل از انتشار نقد کنی با بعد از انتشار فرقی نداره.
        و اینکه دکتر استرنج چرا اسپویل کردی عزیز من؟

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          شما هم کلا نظر بذری نظر ندی فرقی نداره
          من هم نقد نکردم سوال پرسیدن نظرم رو گفتم

    2. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

      هنوز شماره آخر رو نخونده بودم ولی خوشم میاد عجب اسپویل گرایی هستین شما ها . 😅😂😅😅
      ادمین گرامی ، لطفا یکم بهشون هشدار بدین حداقل یه هشدار اسپویل بزارن الان کل داستان رو اسپویل کردن رفت . 😂

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        چشم.
        بچه ها، یخورده بیشتر رعایت کنید. 😂😂😂

        1. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

          تشکر . 😹😸🙏

        2. ثور لاور کاربر می‌گوید

          از سال دوهزار و هجده دارم ونومو دنبال میکنم، سه سال!!! همش منتظر شماره آخر این ایونت بودم، نابود شدم به مولا

    3. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      ایونت جالبی بود
      فقط من از اینکه میولنیر همه میگیرنش و اینکه نال را کمی ضعیف کردن و ونوم را زیادی بالا بردند ناراحت شدم دلم یک تیم اپ نمادین میخواست و ضربه آخرو ونوم میزد

  21. king venom کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج
    ببین نکروسورد سلستیال هارو سلاخی کرده درحالی سلستیال ها اودینسورد رو ذوب کردن حالا حسابشو بکن که تبر ونوم venom axe که نکرو و خالقش نال رو نابود کرد چقدر از بقیه سلاح های مارول بالا تره و شاید فقط قلب یونیورس و تنظیم کننده ازش قویتر باشن
    قسمت پنجم شوکه کننده بود ولی فک نکنم نال زیاد مرده باقی بمونه

    1. ثور لاور کاربر می‌گوید

      ببخشید دوست عزیز ولی نمیتونی یه اخطار اسپویل بدی!!

    2. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

      کاربر کینگ ونوم حالا دیگه که همه چی رو اسپویل کردین رفت 😅 ، یک سوال داشتم آیا این سلاح در حدی هست که بتونه با دستکش بینهایت حاوی ۶ سنگ بینهایت هم رقابت کنه ؟!

  22. king venom کاربر می‌گوید

    ثور و سرفر و درکل همه قهرمانا پشماشون ریخت 😂😂😀😎😍
    ونوم عشقه 😘😘👍👍👍💜💜

  23. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    کاربر ازوک حرمت شکن ممنون از نظرتون .
    بله منظورم اینفینیتی بود و با عجله نوشتم اشتباه شده بود . بابت اشتباهم عذر خواهی میکنم.
    کاربر رندال در رابطه با جنگی که اودین با اینفینیتی داشت . این اینفینیتی ترکیبی از جنبه اودین و اینفینیتی نهاد انتزاعی است که به خاطر یه سری کار های فکر کنم هلا ایجاد شده بود ( وقتی اودین در حالت خواب خودش بودفکرکنم البته .هلا قسمت هایی از ابدیت که در اودین بود رو با ابدیت نهاد انتزاعی ترکیب کرد و این جنبه از ابدیت رو ایجاد کرد) و جنگی رو با اودین به همراه ثور دداشت ولی ثور کمک زیادی نتونست کنه . زندگی ها رو هم یکی پس از دیگری نابود میکرد انگار که هرذگز وجو نداشته اند

  24. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

    پس فکر کنم هلا خالقش به حساب بیاد نه اودین

    1. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

      فی الواقع نه اودین و نه هلا هیچ کدام خالق اینفینیتی نیستند . شاید بشه یجورایی گفت اودین ولی هلا نه .
      باز هم میگم اون بخشی از اینفینیتی بود که به روح اودین ربط داشت هلا فقط باعث شد این تجسم نمایان بشه همین خالقش نبود . البته این موارد رو گفتم نویسنده توضیح داده . روح اودین وقتی به حالت منفی رسید باعث شد تا با بخشی از کیهان مارول پیوند بخوره و به این ترتیب بخشی از اینفینیتی خلق شد . ( دقت کنین اینفینیتی نماد مکان هست در کازموس مارول و ابدیت نماد زمان . )
      موفق باشید .

  25. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله خوبی بود
    به نظر من اودین برندس چون زئوس یک ماه یا ثور جنگیده
    بعد اودین که از ثور قویتره فک کنم تو یه هفته شکستش بده

    1. king venom کاربر می‌گوید

      سجاد نامیرا
      اودین فقط تو یه دقیقه ثور رو له و لورده میکنه تازه اگه نخواد جدی باشه

    2. آزوگ حرمت شکن کاربر می‌گوید

      اودین در حالت عادی خیلی خیلی از ثور حالت اصلی قدرتمندتر هست و فکر کنم اگر بخواد در عرض چند دقیقه ثور را شکست میدهد .
      البته اگر ضعیف و خیلی پیر شده باشه قدرتش خیلی کم میشه و در این حالت حتی ثور ( جین فاستر ) هم به سختی به چالشش میکشه . ! ولی خب همون طور که گفتم در اوجش خیلی از این حرفا قدرتمندتر هست و تانوس با یکی دو سنگ بینهایت هم از پسش بر نمیاد . 😉

  26. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    آزوگ حرمت شکن و king venom
    مگه من گفتم ثور از اودین قویتره?

  27. Joonedel کاربر می‌گوید

    اگه منظور شما زئوس کامیک باشه درسته اودین اما اگه در اساطیر بروید اودین هیچ شانسی نداره! هیچ! زئوس قادر مطلقه و حتی خود بالدور توی گاداف اعتراف میکنه که الیمپ نشینان قویتر هستن و تو پیروزی زعوس شکی نیست

  28. Spidey کاربر می‌گوید

    لطفاً مقاله های بیشتری در مورد شخصیت‌های ایرانی بزارید و همین مقاله ها رو در برابر اهورامزدا قرار بدید

    1. king venom کاربر می‌گوید

      کدوم اهورامزدا؟؟ مارول یا دیسی؟؟
      چون جفتشون اونو خیلی ضعیف نشون دادن ولی
      اسطوره اش قطعا از زئوس و اودین امثال اون قویتره چون شخصیتش خیلی بیشتر از اینا به الله نزدیکه
      و اگه قبول داشته باشین که زردشتیان یکتا پرست بودن پس اهورامزدا همون الله هستش
      درکل اینا قابل مقایسه باهاش نیستند

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        در حقیقت ضعیف نشون دادن که هیچ اصلا نشون ندادن زرتشت دین الهی است خیلی ها قبولش دارن پس میشه گفت اهورامزدا نزدیک ترین شباهت رو به خدا ی اسلام و مسیحیت و یهودیت داره و خوب همه هم میدانیم الله چه قدرتی داره

      2. Attack titan کاربر می‌گوید

        خود من رو وارد کامیک کنن بزنم همشون رو داغون کنم🤣

  29. مایکل کاربر می‌گوید

    سلام ادمین گرامی لطفا در مورد
    SCP foundation
    یه مقاله بنویسید شک ندارم عالی میشه، راستش در منابع خارجی این جهان و کاراکترهاش با اختلاف قوی تر از مارول و دی سی حتی به صورت هم زمان دونسته شدن البته نظرات برعکس هم بود ولی در کل کفه ی ترازو به نفع مارول و دی سی نبود واسه همین گفتم بیام از شما بپرسم که در مورد این دنیا و شخصیت هاش اطلاعاتی دارین یانه؟ اگه آره لطفا بگین اگرم نه لطفا یه مقاله در موردش آماده کنین شک ندارم خیلی جالب و عالی میشه ، با تشکر

  30. SBH کاربر می‌گوید

    خودم از هردو خوشم میاد کمی با زءوس(حمزه پایه دار پیدا نکردم تو کیبورد) بیشتر حال میکنم

    فقط اقای قاسمی چند سوال

    مقایسه در دنیای کمیک هست یا در اساطیر ؟؟؟

    و اگر در کمیک هست در اساطیر کدام قویتر هستند (اگر هم در اساطیر هست در کمیک کدوم قویترن؟)

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      این مقاله راجب دنیای کمیک هست . خب داخل کمیک که اودین قویتر از زئوس است داخل اساطیر هم ربطی به هم ندارند ولی اگر بنا به مقایسه باشه زئوس قویتره .
      اگر باز سوالی هست بفرمایید

      1. SBH کاربر می‌گوید

        خیلی ممنون

  31. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین به نظر شما بهترین اسطوره ایران برای سینمایی شدن و کمیک چیه

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      رستم، اسفندیار، گرشاسب و خیلی های دیگه

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      زال یا سام اهریمن که تقریبا اگه وارد کامیو بشه ناعدالتی یا ضعیفش نکن قطعا از امثال اسپکتر و کلمه قویتر به حساب میاد

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        صد درصد موافقم

  32. Spidey کاربر می‌گوید

    از لحاظ شرور چی ؟؟اهریمن و زحاک و پادشاهان توران من شاهنامه خوانی میکنم و داستان های این شروران را خواندم و عالیند بنظر شما چیز دیگری هم می تواند باشد

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      شاهانامه خیلی کتاب خوبیه، شخصیت های شرور و مثبت خوب و کوچیک و بزرگی داره اما کی میخواد بسازه؟

      1. king venom کاربر می‌گوید

        ادمین
        قصد حرف سیاسی زدن ندام ولی اگه یه رابطه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی درست و حسابی با با غرب داشتیم قطعا میساختن همونطور که یه بار از خدایان مصر ساختن مصر هم کشوریه که قبلا همراه بقیه کشور های عرب با اسرائیل درگیری سیاسی داشتن ولی مصر بعنوان یه کشور مسلمان عمدتا سونّی باز هم به میراث فرهنگیش بیشتراز ما اهمیت میده و اجازه میده محقق های سرتاسر دنیا به اونجا برن
        درکل مخام بگم تا خودمون به این اسطوره ها اهمیت ندیم اونا هم اهمیت نمیدن اگه خودمون بزاریم قطعا توجه دنیا هم به این اساطیر جلب میشه

      2. Spidey کاربر می‌گوید

        شاید آمریکا ایران خودش که کاری نمی کند

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      همون اهریمن خوبه اها سهرابم هست سهراب هم میتونه باشه

      1. king venom کاربر می‌گوید

        مارول و دیسی دو تا نسخه مسخره و ضعیف از اهورامزدا و اهریمن دارن
        درحالی که خود اهریمن بعنوان نسخه تاریک اهورامزدا حتی میتونه از امثال شیطان عظیم وحشی و وان بلو ال قوی تر باشه چون نمود خباثت انسان ها و بلاهاییه که سرشون میاد هستش و خیلی به واقعیت نزدیکه
        خود ادمین هم یه بار گفت که هنوز هم داره دهنمون رو سرویس میکنه 😂😂😂😂

    3. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      من هم شاهنامه میخوانم.شاهنامه مخصوصا شعرش که در آرامگاه فردوسی هست عالیه

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        بجز اون شعر کدوم قسمتها رو بلدی من پیشدادیان رو از حفظم با داستان های بزرگ مثل سیاوش هفت خان رستم رستم و سهراب زال و سیمرغ فریدون و ..

  33. king venom کاربر می‌گوید

    ادمین
    یه پیشنهاد بنظرتون بین رستم و هرکول کدوم قوی تره میتونید توی یه مقاله مقایسشون کنین ؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      میشه ولی سخته، باید بررسی کرد. ببینیم چی میشه.

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        اره ادمین این عالیه

    2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      در اساطیر:برابر تا حدی رستم اگه رستم با سلاحای خفنش بیاد رستم
      کمیک:رستم(زد جوخه انتحار+سوپرمنو با شمشیرش پکاند)

      1. king venom کاربر می‌گوید

        تو دیسی اون رستم نیست بلکه یه تروریسته که اسمش رو از شخصیت افسانه ای رستم برداشته

        1. Spidey کاربر می‌گوید

          بله و ی جور توهین محسوب می‌شود

  34. یک تعصبی کاربر می‌گوید

    گاد ونوم vs گاد دووم
    گاد ونوم vs کازمیک آرمور سوپرمن
    گاد ونوم علیه رون کینگ ثور
    گاد ونوم علیه فونیکس لوگان
    گاد ونوم علیه دکتر استرنج ایگدراسیل
    گاد ونوم علیه اودین دیسی
    گاد ونوم علیه هرکول آلفادر

    1. Spidey کاربر می‌گوید

      دیسی اودین دارد 🤔🤔🤔🤯🤯😂😂😂😂

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        نمی دانستید؟خیلی هم قویه زد نصف جهنمو پکاند

        1. Spidey کاربر می‌گوید

          زیاد در مورد دیسی نمیدونم ولی خیلی جالبه

    2. king venom کاربر می‌گوید

      ۱-گاد دووم احتمالا
      ۲-گاد ونوم با تبرش
      ۳-گاد ونوم اون تونست قدرتای ال فادر کینگ ثور همراه با میولنیر برای جنگ با نال ازش بگیره
      ۴-گاد ونوم ترکیب انیگما فورس با پاور کازمیک و ال فادر کینگ ثور از فینیکس قویتر میشه
      ۵-گاد ونوم قطعا
      ۶-گاد ونوم قطعا
      ۷-گاد ونوم با تبرش

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        😐😐😐😐😐😐 کاملا نادرست هست یه نظرم
        گاد ونوم بسیار از کازمیک انور سوپرمن ضعیف تر هست الکی که نیست ماندارک رو شکست داده
        قدرت های ال فادر ثور رو ازش بگیره ؟ 😃😃 یعنی قدرت ثور میولینر هست ؟ ال فادر ثور هم از رون کینگ ثور ضعیف تر هست
        کی گفته ال فادر ثور از فینیکس قویتره برید کمیک اونجرز ۴۳ رو بخونید
        اینطور هم که دوستان میگن اودین دی سی نصف چهنم رو کشته و با لوسیفر روبه رو شده

        1. king venom کاربر می‌گوید

          رندال اسپکتور
          بله اون قدرتای سرفر و ثور رو همراه با تخته و چکشش ازشون گرفت چون تا آخر کمیک جفتوشون نتونستن از قدرتاشون استفاده کنن و اینکه خود میولنیر و تخته موج سواری بدون قدرتهای دارندشون اونقدرا قدرت ندارن پس فک کردی چطورتبر ونوم نکروسورد رو که جزو سه سلاح قدرتمند ماروله نابود کرد اونم بدون ترکیب قدرتای ال فادر و سرفر با انیگما فورس؟؟ پس اون میتونه بخش بزرگی از قدرتای رون کینگ رو ازش بگیره
          درمورد فینیکس هم بگم که انیگما فورس در سطح رده اونه و شاید بیشتر چون کاپیتان یونیورس کمترین میزان شکست رو بین ابرقهرمانای مارول داره درحد انگشت شمار و قبلا نشون داده که قدرتش میتونه از اترنیتی و شکل انتزاعی مرگ هم جلو بزنه اونم وقتی به اسکولی مثل ددپول پیوند بخوره حالا حسابشو بکن ترکیبش با قدرت ال فادر ثور و پاور کازمیک چقدر قویش میکنه
          درمورد کازمیک ارمور خیلی مطمئن نیستم ولی اگه زورش نرسه احتمالا تبرش میرسه (شاید) چون ال بلک رو نابود کرد و تا اینجای کار که نشون داده محدودیتی نداره و هرچیزی رو میتونه ببره ولی از طرفی کازمیک آرمور هم نشون داده تقریبا غیر قابل آسیبه ولی خب اینا شخصیت های کمیکین و هر چیزی ممکنه

          1. king venom کاربر می‌گوید

            اودین مارول هم مالتی ورس رو لرزونده ولی بازهم سطحش از نال پایین تره چون دو بار بد از سلستیال ها شکست خورده یه بار حتی با کمک نیرو های عظیمی مثل فینیکس و استاربرنت و جادوگر اعظم و کلا انتقام جویان باستانی نتونست و همشون کشته شدن یه بار با کمک اسکای فادر ها نتونست
            پس فک نکنم اودین دیسی هم بتونه چون قدرتش کمتره و حضورش توی کمیک ها کمتر از ده بار

        2. Zeus کاربر می‌گوید

          سلام یک سوال اگه بخوایم ثور و سوپر من رو مقایسه کنیم کدوم برنده هستند؟

          1. Goku کاربر می‌گوید

            Zeus
            تا حالا ۱۰۰ بار این سوال پرسیده شده
            سوپرمن
            اما فن های ثور مگه قبول میکنن!!😑

          2. بردیا کاربر می‌گوید

            زئوس
            تا حالا۱۰۰بار این سوال پرسیده شده
            ثور
            انا فن های سوپرمن مگه قبول میکنن!!
            😑

            1. Goku کاربر می‌گوید

              نمونشم همین چناپ بردیا😑
              از کامنت اسکی هم نرو!

      2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        ۱-گاد دووم
        ۲-کازمیک آرمور سوپرمن
        ۳-رون کینگ کمی
        ۴-برابر
        ۵-گاد ونوم
        ۶-اودین
        ۷-برابر تا حدی هرکول
        کینگ ونوم بدجوری تعصبی هستی خب شخصیتت درسته قویه ولی از عالم و آدم نه یک تبر داره و آنیگما فورس و سیمیبوت و میولنیر
        اصلا هم قدرت آلفادر ثور را نداره جناپ
        مایه تیله شکست شخصیت یکدونه ورلد فرجر هست خیلیییی دیگه شخصیتت قوی باشه سوپرمن با نصف هوپ فورسش میزندش
        (حالا قضیه این هوپ فورس چیه:بارها شنیدیم که سوپرمن نماد امیده…..تقریبا تو نیو۵۲ قدرتی بنام هوپ فورس گرفت که تو ریبرث هم بازیابی شد….با کمی تحقیق فهمیدم این نیرو آدم را قادر میکنه(قادر مطلق))

        1. king venom کاربر می‌گوید

          یک تعصبی
          حالا اگه فعلا سوپرمن رو بزاریم کنار
          بگم که اولا سطح قدرت کاپیتان یونیورس کاملا متغیره و به میزبان بستگی داره ولی اگه لازم باشه قدرتش رو تا حد لازم میتونه افزایش بده چون اولا اون بعنوان محافظ ابدیت ازش قدرت میگیره که این یعنی اون به تمام قدرتای موجود در یونیورس مارول دسترسی داره به طوری که نسخه کلاسیکش میتوست توی زمان سفرکنه یا دستکاریش کنه یا واقعیت رو تغییر بده و هر قدرت دیگه ای
          وقتی تانوس قدرتای مرگ رو بدست اورد به راحتی تونست ابدیت رو شکست بده و میخواست با کشتن اون کل جهان مارول رو نابود کنه که ددپول تبدیل شد به کاپیتان یونیورس و تونست راحت تانوس که قدرت های مرگ رو داشت رو نابود کنه که یعنی اگه لازم باشه میتونه قدرتش رو از هردو شخصیت ابدیت و مرگ بیشتر کنه و قطعا میدونی که جایگاه این دوتا چقدره
          و تانوس با ارتقاع قدرتی تقریبا به همین اندازه از چاه خدایان تونست ققنوس رو شکست بده و میدونم که ققنوس آتش خلقت ماروله ولی انیگما فورس محافظ خلقت ماروله که یعنی حتی اگه از لحاظ منطق کمیک هم بهش نگاه کنی باز کاپیتان یونیورس میبره
          هرکول هم میکابوشی رو شکست داده درست ولی کاپیتان یونیورس بعنوان خدای نور میتونه اینکارو انجام بده
          اودین دیسی هم همینطور که گفتم چند بار بیشتر ظاهر نشده و حتی ویکی فندومش هم خیلی کوتاست و هرچقدر هم که قوی باشه قطعا از اودین مارول قویتر نیست.
          کاپیتان یونیورس توی رتبه بندی همین سایت و سایت های دیگه از رون کینگ بالا تره اونم بخاطر اینکه قدرتش متغیره مخصوصا اگه کاپیتان یونیورس واقعیت خودش یا واقعیت ۶۱۶ باشه
          پس ببین گاد ونوم آیا میتونه یا نمیتونه

          1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

            من مطمعنم سوپرمن و اودین دیسی و گاد دووم را نمیتونه بقیه را خود دانی

          2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

            اون رون کینگ هم ادمین تو همون مقالع گفتن رتبه بندی نی ولی گاد ونوم فک کنم بتونه
            مطمعنم گاد دووم و سوپرمن کازمیک و اودین دیسیو نمیتونه بقیشو خود دانی

            سوپرمن عادی در حالت اوج(یعنی با هوپ فورس و ریکاوری کامل . هوپ فورس هم تو دیسی یچیزی در حد نیروی انیگما است اما ازش قویتره خیلییییییی) vs گاد ونوم
            من میگم سوپرمن ….. چون سوپرمن وقتی ریکاوری کامل بکنه بعضی ضربه هارو رد میده وقتی ریکاوری میکنه لباسشم سیاه میشه مثل یکبار جنگ با دومزدی…………..البته هوپ فورس هم نقش مهمی داره

  35. Spidey کاربر می‌گوید

    ایران که خودش اهمیت نمیده یه انیمیشن آخرین داستان است که خیلی خوبه پخش نمیشه یه سریال تلویزیونی عروسکی یاد من در مورد شاهنامه بود چقدر آشغال بود الان هند و تاجیکستان بیشتر از ایران فیلم ساختن

  36. Spidey کاربر می‌گوید

    چون خودم نقاله خوانی میکنم درمورد رستم می دانم ولی هرکول را زودتر معرفی کنم هرکول نماد قدرتمداری و شجاعت آمیخته با کم خردی در غرب است که از اندیشه کمتر بهره می‌برد و با زور بازو، از دشوار‌ترین آزمون‌ها و آوردگاه‌های پیش روی با پیروزی گذر می‌کند و به خوبی یک ابرقهرمان برای تماشاچیان آمریکایی است. به همین دلیل شخصیتی جذاب برای سینماگران آمریکا بوده
    قدرت های هرکول _نیرومندی بالا قدرت، پایداری، استقامت و چابکی ابرانسانی
    ایمن به تمام بیماری‌های زمینی
    مقاومت درمقابل سحر وجادو
    *اسیب ناپذیری
    البته هرکول یک دفعه کشته شده با دروغ نسوس که سانتور مرد بود کشته شد مثل اسفندیار
    تقریباً همه این ویژگی ها رستم هم داشته ولی او بسیار زیرک و باهوش بوده و بارها فرمانده سپاهیان بوده در تیراندازی اسب سواری و بیشتر مهارت های جنگی بسیار بالا است و حدود ۷۰۰ سال عمر کرده و در نبردهای بسیار بزرگی حضور داشته کشتن چند ده ها دیو بزرگ که با دیوان اساطیر یونانی برابر هستند کمک سیمرغ که در جنگ با اسفندیار بدرد خورد بعدش بستگی داره که کدام حالت رستم و درنظر داشته باشیم رستم در پیری رستم در جوانی چون چون قدرت بدنی انسان ها در پیری و جوانی با هم فرق دارد چه برسه به رستم ولی اگه رستم جوان باشد اصلا هرکول نباید نبرد را آسان بگیرد رستم بارها در اساطیر جوانمردی ذکاوتمند بوده ولی هرکول همچین ذکاوتی را نداشته و این خودش یک امتیاز بزرگ است ادمین جان به نظر شما اگه لیستم ایبو ایرادی دارد کامل کنید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بسیار عالی بود.

    2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      چه عژب ما یک اساطیردوست پیدا کردیم
      آقا ما خیلی اساطیر میخونیم اما دریغ از یک اساطیردوست

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        جالب حالا من هستم نگران نباشید وادمین هم خیلی به اساطیر ایران اهمیت می دهند

  37. Spidey کاربر می‌گوید

    بنظرم نتیجه گیری بدی نبود نظر شما چیست ادمین

  38. king venom کاربر می‌گوید

    spidey
    خیلی خوب بود بزرگترین برگ برنده رستم سیمرغ هستش چون از زیر و بم عالم خبر داره و میگن خلقت رو سه بار دیده پس حتما نقطه ضعف هرکول رو میدونه
    ولی واقعا رستم ۷۰۰ سال عمر کرده ؟؟؟ نمیدونستم

    1. Spidey کاربر می‌گوید

      بله به مرگ طبیعی هم نبوده با حیله شغاد برادرش و دسیسه شاهان توران بوده

  39. Spidey کاربر می‌گوید

    هرکس درمورد فیلم و انیمیشن و انیمه هم سوال داشته باشد من در خدمتم

  40. Mahdu کاربر می‌گوید

    سلام یه سوال آیا شزم نسخه خدای خدایان میتونه زعوس واودین رو بزنه

    1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      بله

  41. Spidey کاربر می‌گوید

    بله همینطوره شزم نسخه خدای خدایان میتونه زئوس رو بزن ولی اودین را خبر ندارم ببین شزم در این حالت روح قویترین خدایان باستانی رو داره توی مقاله های همین سایت هم اگه نگاه کنی همینو گفته خیلی ها با دارک‌ساید اصلی مقایسه اش می کنن اسمشم روشه خدای خدایان پس خیلی قوی و از آنجایی که دارک ساید یکی از شاهکارهاش کشتن زئوس بوده به احتمال بالا اره می تواند

  42. Spidey کاربر می‌گوید

    بله همینطوره شزم نسخه خدای خدایان میتونه زئوس رو بزن ولی اودین را خبر ندارم ببین شزم در این حالت روح قویترین خدایان باستانی رو داره توی مقاله های همین سایت هم اگه نگاه کنی همینو گفته خیلی ها با دارک‌ساید اصلی مقایسه اش می کنن اسمشم روشه خدای خدایان پس خیلی قوی و از آنجایی که دارک ساید یکی از شاهکارهاش کشتن زئوس بوده به احتمال بالا اره می تواند…

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      ببخشید اودین قویترین خدای باستانی مارول؟
      دادگاه
      والای همگان
      پایین تر از همه
      بلک وینتر
      پروتژ
      فالکرام
      دورمامو
      و اینکه خدای خدایان شزم راحت اودینو میزنه راحت خیلی راحت خدای خدایان شزمو دارن با دارکساید اصلی مقایسه میکنن درحد اودین میدونیدش؟

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        خدای باستانی میدونی چیه عزیز ؟ دادگاه از کی خدای باستانیه

      2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        داش از کی تا حالا اونا باستانی شدن؟اونا که باستانی نیستن ای خدا.یا ذالجلال والاکرام
        خدایان باستانی اینا هستن:
        کانشو
        اودین
        زیوس
        هرمس
        هرکول شیر المپ
        لافی
        هلیوس
        کرونوس
        گایا
        سیرس(شک دارم تو مارول باشه ولی تو دیسی هست توی مقاله ده ویلن برتر سیرس هس)
        و……………
        احتمالا کرونوس و هلیوس و کانشو از اودین قویتر باشن

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          والای همگان قویترین خدای مارول همچنین با تجربه ترینشونه و همچنین تعداد سال هایی هم که سن و سال اودین یک بیست میلیاردم والای همگانم نیست پایین تر ازهمه چرا نیست؟

          1. Randall spector کاربر می‌گوید

            خب وقتی نمیدونی خدا باستانی چیه من چی بگم واقعا

  43. Spidey کاربر می‌گوید

    دکتر منهتن اینایی که شما گفتی اصلا با عقل جور در نمیاد خیلیاشون موجودات کیهانی هستند یا شیطان اودین قویترین خدای باستانیه توی مقاله‌ای از همین سایت هم نگاه کنی اومده خدایان باستانی هم مثل زئوس و ژوپیتر و اودین و…. هستند بعدش اودین سومین موجودی توی مارول است که بیشترین تعداد جنگ و کشت و کشتار را داره با ابدیت جنگیده البته بخشی

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      خب والای همگان مگه خدای باستانی نیست؟پایین تر ازهمه ،بیاندر و دادگاه چی یا فالکرام ؟
      اودین قویترین اسکای فادر هست
      اودین اینکه رتبه ۳ در بیشترین کشتار رو داره علتش بیرحم بودن و بد ذات بودنه مثلا پانیشر ۴۰۰۰۰ نفر قتل کرده ثور ۳۰۰۰ نفر کدوم قویتره؟ ثور فقط با یه رعد کوچک پانیشر رو کباب سلطانی میکنه و اینکه تعداد قتلش خیدی بالاس دلیل نمیشه که قویترین خدای باستانی باشه

  44. Spidey کاربر می‌گوید

    دکتر منهتن بالا برای شما توضیح دادم بالای همگان مثل پرزنس است (خدای اصلی ) خدایان باستانی مثل زئوس واودین دادگاه زندگی موجود کیهانی است بیاندر یه موجود فضایی قدرتمند است فالکرام میگن همتا و یا خود والای همگان است که من زیادی این فرضیه رو درست نمیدونم
    تو این سایت قویترین خدایان باستانی را معرفی کرده که رتبه اول اودین هست رقابتی که بین زئوس و او دین بود اودین برد من اشاره مستقیم به تعداد کشتار ندارم منظور من این بود که خیلی قویه و بدونید که پانیشر دزد و قاچاقچی و از این قبیل افراد می کشته ولی تور دیگر موجودات قدرتمند مانند دیوهاو جادوگران کشته که به گفته خودش افرادی بودند مانند تانوس خودتان مقایسه کنید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      آها ببخشید من منظورتون رو درست متوجه نشده بودم و این روهم عرض کنم که اون مقاله درباره مارول نبود یا دیسی بلکه درباره اساطیر بود که غلط بود به نظر بنده اگه اساطیر حساب شه اودین مطلقا شانسی جلو زئوس و یا راع نداره :
      زئوس در اساطیر یونان خالق همه چیزه و قادرمطلقه و هیچ چیز در اساطیر یونان ازش قویتر نیست و پایان و قیامتی هم نداره درصورتی که اودین داره راگناروگ و هیچ گونه کنترلی روی عواملش هم نداره و فقط میتونه تا جای ممکن ازش جلوگیری کنه که خب بعدا اتفاق می افته عوامل راگناروگ معادل خواهران تقدیر در اساطیر یونانن و سرنوشت همه رو مشخص میکنن و جالبه بگم تئاین اشخاص کامل تحت فرمان زئوسن اما خب اودین کنترلی روی عوامل راگناروگ نداره همین مشخص میکنه که زئوس اساطیر با اختلاف بسیار زیادی نسبت به اودین اساطیر قویتره و همچنین در اساطیر ،اساطیر یونان قادر تر از نورسن خیلی درمورد راع هم فکرکنم خالق همه چیز به حساب بیاد در اساطیر مصر البته اطمینان ندارم

      1. Attack titan کاربر می‌گوید

        زئوس هیچوقت قویتر از اهورامزدا نیست لطفا از تاریخ خودمون بیشتر اطلاعات کسب کنین اهورامزدا همون خدای خودمون الله تقریبا

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          عرض کردم قویترین شخص تو کل اساطیر ها اهورا مزداست اهورا مزدا و اساطیر ایران همچنین به مظرم جذاب ترین شخصیت ها هستن حیف که کم توجهی شده بهشون

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      البته قویترین شخصیت اساطیری فکرکنم اهورا مزدا هست واقعا ناراحتم چرا اساطیر ما اصلا مورد توجه حتی خودمون قرار نگرفته وگرنه میشد فیلم ها و سریال های عالی ازشون ساخت و خیلی محبوبشون کرد اساطیر ایران بسیار بسیار جالبن اما متاسفانه مورد توجه بسیار کم قرار گرفتن و اشخاص زیادی بهشون اهمیت نمیدن وگرنه میشد ازشون داستان ها و فیلم های بسیار عال ساخت

      1. Randall spector کاربر می‌گوید

        تا وقتی شاهکا های اوس منوچ رو داریم چرا فیلم های اساطیری بخواهیم ؟

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          خب همین این شخصیتا پتانسیلی دارن که حتی جذاب تر از اونا عمل کنن ولی ازبس کم توجهی شده بهشون که تعداد کمی حتی میشناسنش

      2. Attack titan کاربر می‌گوید

        باو دکتر منهتن اهورامزدا و اهریمن و خیلیا از این تخیلی ها قویترن

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بله منظورم این بود که به تعداد نیست

  45. Spidey کاربر می‌گوید

    واقعا ناراحت کننده است که که در مورد اساطیر ایران نداریم

  46. Spidey کاربر می‌گوید

    منظورم سینما و سریال است :.🙁🙁🙁

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      کاربر محترم باهاتون موافقم حیف پتانسیل این شخصیتا که داره نابود میشه
      اهورا مزدا
      سیمرغ
      رستم و سهراب و شاهنامه که شناخته شده ترین و همچنین از جذاب ترین این شخصیتان حتی یک سریالم ندارن😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔 این اساطیر ایران شخصیت های غنی دارن

  47. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین بنظرت و بقیه دوستان که اطلاعات کامل دارن در رتبه بندی اساطیر ایران کدام اسطوره ها قرار می گیرند من می گم رتبه دوم و یا سوم مال سیمرغ است

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      اهورامزدا
      اهریمن
      سیمرغ
      و…

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      اهورا مزدا که یکه قطعا
      اهریمن هم باید دو باشه
      سیمرغم سه

  48. king venom کاربر می‌گوید

    باهاتون کاملا موافقم هرکی که آشنایی با شخصیت های ایرانی نداره فقط کافیه تو اینترنت جستجو کنه تا فکش به زمین بخوره

  49. king venom کاربر می‌گوید

    راستی یه نظر خواهی با اطلاعاتی که دارین سیمورغ شاهنامه رو مقابل ققنوس مارول قرار بدید بگین کی قوی تره ؟؟؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      بنده با اجازتون میگم بی شک سیمرغ برتری داره به نظرم

    2. Attack titan کاربر می‌گوید

      سیمرغ درستی جرررش میده اخه بزرگترین شاهکار فونیکس جذب خورشید یا شکست دادن گالاکتوس بود

  50. Spidey کاربر می‌گوید

    قُقنوس (، به عربی: العنقاء و به انگلیسی: Phoenix) پرندهٔ مقدّس افسانه‌ای است که در اساطیر ایران، اساطیر یونان، اساطیر مصر، و اساطیر چین از آن نام برده شده است.

    دربارهٔ این موجود افسانه‌ای گفته می‌شود که وی مرغی نادر و تنهاست و جفتی و زایشی ندارد. اما هزار سال یک بار، بر توده‌ای بزرگ از هیزم بال می‌گشاید و آواز می‌خواند و چون از آواز خویش به وجد و اشتیاق آمد، به منقار خویش آتشی می‌افروزد و با سوختن در آتش تخمی از وی پدید می‌آید که بلافاصله آتش می‌گیرد و می‌سوزد و از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌شود.

    ققنوس در اغلب فرهنگ‌ ها نماد جاودانگی و عمر دگربار تلقی شده‌ است.

    سیمُرغ نام یک پرندۀ اسطوره‌ای – افسانه‌ای ایرانی است. شاید بتوان سیمرغ را از مهم‌ترین موجودات در ادب پارسی برشمرد.

    دانشمندان زیادی از دیرباز به این پرنده در اساطیر ایرانی و شباهتهای آن با مرغان دیگری همچون (شاهین)، گرودای هندی، وارغن، کرشیفت، امرو و کمروی اوستایی، چمروش و کَمَک در ادبیات پهلوی، عنقای عربی، هما و ققنوس در ادب پارسی، فونیکس یونانی، انزوی اکدی، و سیرنگ در ادبیات عامیانه پرداخته‌اند.
    سیمرغ نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد. کُنام (آشیانه) او کوه اسطوره‌ای قاف است. دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد.

    زال را می‌پرورد و همواره او را زیر بال خویش پشتیبانی می‌کند. به رستم در نبرد با اسفندیار رویین‌تن یاری می‌رساند.اگرچه در شاهنامه سیمرغ به منزلهٔ موجودی مادی تصویر می‌شود، اما صفات و ویژگی‌های کاملاً فراطبیعی دارد. ارتباط او با این جهان تنها از طریق زال است. به یکی از امشاسپندان یا ایزدان یا فرشتگان می‌ماند که ارتباط گهگاهشان با این جهان، دلیل تعلق آن‌ها با جهان مادی نیست
    اگر نبردی بین آنها باشد تمام هرچیز در فاصله ۱۰۰کیلومتری نابود می شود 😅

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      فینیکس پودرش میکنه
      این چه مقایسه سمیه

    2. محمد حسام کاربر می‌گوید

      سلام چند تا سوال واسه سما اقایون داشتم
      ۱.اودین در نبرد سلاحه های اصلی که میاره چیه
      ۲.سلاح های مهم اودین رو نام ببر
      ۳.شزم چند درصد رعد داره و ثور چند درصد
      ۴.زره زئوس مقامه تره یا اودین .به درصد بگین
      ۵.ثور یک قهرمانه یعنی بهتر بگم خدا ولی هرکول یه ادم نیمه خدا ثور قدرت های بشری داره میدونید چی میگم که ولی هرکول سرعت.قدرت.مقاومت. اینو گفتم واسه اقایی که میگه نه قلمرو هل داده میدونم بله.
      ۶. سلاح هایی که زئوس میاره رو نام ببر

  51. Spidey کاربر می‌گوید

    میشه گفت هر دو جاودانه هستند به گفته خود آفرینش را دیدند و یا از زمان آفرینش حضور داشتند ولی سیمرغ چیزهای بیشتری میدونم ققنوس جین گری رو تبدیل به یک نیمه خدا می کند بایگانی وقتی با یکی از ادغام بشه بسیار قدرتمند میشه ولی یه عیب داره بدون میزبان راحت میمیره

  52. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین نظر شما چیست

  53. محمد حسام کاربر می‌گوید

    سلام دوستان میخواستم بگم که تک به تک زئوس میزنه و ارتش فکر کنم اودین قویتره دلیل اینکه میگم ژئوس قویتره اینکه پسر های زئوس یعنی کریتوس و هرکول از خود اودین قویتر هستند اگه بدونید حالا به غیر از پسر و دختر های دیگش

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اول اینکه تو کمیک کریتوس وجود نداره.دوم اینکه خیر هرکول از اودین قوی تر نیست.

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        کریتوس تو کمیک های دارک هورس حضور داره و سایت کمیکان هم ترجمش کرده
        بر فرض که باشه
        تغییری در نتیجه نبرد ایجاد نخواهد شد

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          نه اخه اون توش کاره خاصی نکرد

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      خب این اشتباهه
      اودین چه بدون متحد چه با متحد پیروزه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        ایشون فکر کنم اساطیر و گاد اف وارو ریخته تو هم به این نتیجه رسیده

  54. محمد حسام کاربر می‌گوید

    نه زئوس قویتره چون اینکه هم جوان تره هم هالک رو با ۳ یا ۲ مشت کشته تازه جاودانه هم هستش

    1. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      هالک؟ 😂😂😂😂

      1. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        دارک نایت

        منظورت چیه میگی هالک؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          ۱- هالک رو نکشت
          ۲- بر فرض که کشته باشه یک درصد هم تاثیری در نتیجه نبرد نداره

          1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

            قضیه زدن زئوس فرق داره . خب از هر لحاظ باعث محدود شدن هالک دشده بود . یعنی یه هالک بدون ویژگی های اصلی هالک بودن یعنی زود درمانی یا قویتر شدن با خشم بیشتر

    2. بردیا کاربر می‌گوید

      محمد حسام
      عزیزم چی داری میگی؟؟؟اول اینکه هالکو نکشته این یک.دو اینکه اتفاقا سنه بیشترش هم تجربه ی بیشتری داره و اینکه سلاح های بیشتری هم ارتش و متحدینه برتر هم قدرته خارجیه برتر و…یعنی هرجور حساب کنیم اودین برتره

      1. Goku
        Goku کاربر می‌گوید

        در کمیک که اودین قدرتمندتر از زئوس هستش.
        ولی در اساطیر چطور؟؟؟

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          به شخصه زئوس رو با اختلاف کم برتر می‌دونم در اساطیر

  55. محمد حسام کاربر می‌گوید

    بعدش اودین با جادو تونسته رعد درست کنه و بدون جادو هیچی نیست

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      شما درشت میفرمایید جتاپ

  56. محمد حسام کاربر می‌گوید

    منظورم من از اینکه قوی تره اینکه زئوس وپسرش یعنی هرکول از اودین و ثور مقام بالاتری دارن یعنی بهترن قوی ترن من این مقالرو داخل همین گوگل خوندم

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اها یعنی رفتی یه مقاله خوندی اومدی اینارو میگی.عزیزم ما تویه کمیک رو میگیم که تو همین کمیک ثور تو زور ازمایی هرکولو شکست داده.چه برسا به اودین که با فکر کردنم میتونه ثورو محو کنه

  57. محمد حسام کاربر می‌گوید

    سلام اولن اگه اودین با فکر ثور رو محو زئوس با اشاره محو میکنه دوما داری میگی زور ازمایی نمیشه کسی رو برنده دونست سوما اون ۱۰ خوانی که هرکول شکست داده ثور با استورم بریکر هم نمیتونه اونا رو شکست بده

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      قشنگ ثور رو فقط با ام سی یو میشناسی
      ثور تو کمیک موتور جهان(شامل نه قلمرو)رو هل داد
      همین نه قلمرو رو اودین هرکدام یک یونیورس معرفی کرد
      یعنی اون۹تا جهانو هل داد!!!!!هرکول میتونه؟
      رعده ثور به اماتسو میکابوشی که ۹۸درصده مولتیورسو جذب کرد اسیب زد(سینشو شکافت)
      بمبی که تمامیه خدیانه گذشته حال یا اینده رو میتونست نابود کنه جذب کرد
      ترومو بلسته ثور یه یونیورس(یه جهان)رو میفرسته هوا
      ببینم هرکول حتی نزدیک به اینا هم کرده؟

    2. God Venom کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂😂

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        گاد ونوم
        خودمم کامنتشو خو ندم همینجور بود واکنشم

  58. فرير کاربر می‌گوید

    زئوس ثور رو تو نه ماه زد ولي اودين تو نه دقيقه

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      بچه جان
      زئوس مارول فقط و فقط ه فش اروم کردنه ثور بود
      وگرنه همین زئوس یا سه ضریه هالکو ناک اوت کرد

      1. God Venom کاربر می‌گوید

        نه بابا هدفش این بود که دهنشو سرویس کنه

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        ثور رو نمیگم زئوسو میگم

  59. محمد حسام کاربر می‌گوید

    سلام جواب بیست و نه تا از این حرفا برید بالا و جواب منو بدین به جز اخری یعنی از ثورو نمیگم زئوس و میگم بیست و نه تا برید بالا و جواب اون سوال رو بدین

    1. Punisher
      Punisher کاربر می‌گوید

      محمد حسام
      در مورد سوال های اول و دوم، خب ببین اودین سلاح های زیادی داره مثل نیزه معروفش گانگنیر که تقریبا همیشه همراهشه و میشه گفت به نوعی مهمترین سلاحش هست بعدشم حلقه دروپنیر و زره نابودگر هستند. سلاح های دیگش مثل شمشیر اودین خیلی کم استفاده شده ولی خب بعضیاش واقعا خیلی قدرتمندند. فکر کنم این توضیح پاسخ سوال اول و دومتون رو پوشش بدهد.
      سوال سوم دیگه خیلی بیخود بود. (به خودت نگیر ولی رک گفتم) یعنی چی چند درصد رعد داره؟! منظورتون اینکه بدنشون از چند درصد رعد تشکیل شده؟؟!! من واقعا متوجه نشدم.
      سوال چهارم، خب این دو همیشه از یک زره استفاده نمیکنند ولی به نظر من اکثرا اودین زره های مقاومتری داره.
      پنجمی متوجه نشدم سوال بود توضیح بود چی بود؟!؟ بگذریم.
      آخری هم منظورتون در اساطیر هست یا کمیک؟ در کمیک که معمولا سلاح خاصی استفاده نمیکنه به جز جادو البته سلاح چه در کمیک و چه در اساطیر زیاد داره ولی خیلی استفاده نمیکنه اگه خواستین میتونید تو گوگل سرچ کنید و چندتا مقاله مرتبط رو مطالعه کنید بیشتر با سلاح هاش آشنا بشید.

      1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

        سوال ایشونو پیدا نمیکنم

  60. Amir کاربر می‌گوید

    سلام میگم اودین فول پاور قویتر هست یا نال یا گور ؟ بقیه میگن نال و گور از اودین قوی ترن ولی خب آلفادر ثور که خب به پای اودین نمی‌رسه فک نال رو پایین آورد و اگه حواسش پرت نمیشد داشت نال رو شکست میداد …

دیدگاه ها غیر فعال است.