در Rockstar Games چه می گذرد؟

از بی خبری در مورد Grand Theft Auto 6 تا شکست اخیر GTA Trilogy

شرکت بزرگ بازیسازی Rockstar Games که به عنوان یکی از بهترین استودیو ها در سراسر جهان شناخته شده است. این استودیو که ابتدا با نام DMA Design شناخته می شد. با grand Theft Auto که ذر سال ۱۹۹۷ عرضه شد. مورد توجه بسیاری قرار گرفت. به هر حال با اغاز قرن جدید، شهرت و تحسین بسیاری نیز برای Rockstar Games به ارمغان آمد. زمانی که نسخه سوم سری بازی های GTA یعنی Grand Theft Auto 3 عرضه شد. نقد های تحسین برانگیزی دریافت کرد. فروش بازی در سال ۲۰۰۱ نیز بی نظیر بود! از آن زمان، Rockstar Games با حفظ یک خروجی ثابت و با کیفیت از عنواین خود در طول سال ها جای خود را در دل گیمران و منتقدان باز کرده است. با این حال، شرکت مادر این استودیو، TAKE TWO اخیرا با تصمیمات مختلفی که برای Rockstar Games گرفته است. به طور قابل توجهی شهرت آن را بین مردم کاهش داده است. از بی خبری درباره بازی مورد انتظار grand Theft Auto 6 تا شکست بسیار بدی که برای بازی grand Theft Auto: The trilogy افتاد. آیا این سوال برای شما اتفاق نیافتاده که چه اتفاقاتی برای Rockstar Games رخ داده است؟

 

در حالی که چنین کاهش شهرتی برای Rockstar Games ممکن است برای برخی از گیمران شوکه کننده باشد. با بررسی دقیق تر می توان دریافت کرد که به آرامی اما پیوسته، حرکات بد Take Two به تدریج اعتبار راکستار را در چند سال گذشته کاهش داده است.

همه چیز با Red Dead Redemption 2  شروع شده است. اگرچه بازی فوق العاده ای بود و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. با این حال به قیمت اخراج شدن صد ها کارمند؛ و همچنین برای هفته ها و ماه ها، به همریختگی شد. این اولین باری نبود که Rockstar Games برای عرضه به موقع بازی تلاش می کند. با این تفاوت که گزارشات گسترده ای که در این مورد، نوشته شد. این سوال را ایجاد کرد که آیا ساخت یک بازی با کیفیت و عالی در زمان مشخص شده؛ می تواند فشار کاری بالا بر کارمند ها را توجیه کند یا خیر؟

استودیو همچین شاهد خروج دو تن از اعضای کلیدی و بسیار مهم بود. یکی از بنیان گذاران یعنی Dan Houser بود که نقش نویسنده اصلی Red Dead را ایفا می کرد. ظاهرا او ۱۰۰ ساعت هفته را برای اتمام بازی کار کرده است. یکی دیگر از نویسندگان کلیدی بازی، لازو جونز نیز همان زمان شرکت را ترک کرد. اگرچه این حدس و گمان محض است. (شاید کاملا ممکن باشد!) که هر دو بر کار کردن بر روی یک نوع بازی بار ها فشار زیادی را تحمل کرده اند. این مورد با در نظر گرفتن تاسیس یک استودیو جدید توسط دن هاورز یعنی Absurd Ventures In Games، بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.   

Rockstar Games ممکن است مجموعه ای از بازی های فوق العاده داشته باشد که از استقبال تجاری و انتقادی بسیاری برخوردار باشند. اما استودیو تقریبا به طور انحصاری روی Grand Theft Auto و Red Dead Redemption 2 در طول دهه تمرکز کرده است. البته به جز Max Payne 3 در سال ۲۰۱۲ و دیگر شایعاتی که درباره نسخه دوم بازی Bully وجود دارد. اگرچه باید به Take Two در این باره حق داد. زیرا ساخت بازی ها در سال های اخیر، به شدت پر هزینه و وقت گیر شده است و تا آن جایی که لازم است. آن ها ریسک در ساخت بازی های جدید با شهرت کمتر را کاهش دهند.  حتی با این وجود، تعداد خروجی های راکستار به شدت نیز کم شده است و به مانند گذشته نیست. Grand Theft Auto V شاید نمونه بارز این باشد. از زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۳، GTA V یک نسل کامل کنسول و چندین بار عرضه مجدد را تجربه کرده است. اگر بخواهیم منصف باشیم. از زمان انتشار بازی Rockstar Games برای آن در طول سال ها با ارائه محتواهای آنلاین با کیفیتی، بازیکنان را سرگرم نگه داشته است. اگرچه به قیمت عرضه نشدن نسخه ششم نیز تمام شد.

Rockstar Games

بیش از هشت سال از عرضه ۵ Grand Theft Auto می گذرد و طرفداران اطلاعات کمی در مورد Grand Theft Auto 6 دارند. چیزی که عجیب و ناراحت کننده است. این است که Rockstar Games هنوز سخت در تلاش برای توسعه نسخه های نسل نهمی بازی است. GTA V برای عرضه بر PS5 و Xbox Series X/S   می تواند برای بازی و Rockstar Games به شدت خوب باشد. با این حال به نظر می رسد که بیشتر برای مزیت های مالی است تا چیزی به نفع خود بازی. همچنین یک سوال بزرگ را ایجاد میکند که چرا راکستار، نیرو و منابع خود را بر توسعه نسخه ششم صرف نمی کند و صرفا به ساخت محتوا بر روی GTA V مانور می دهد. نکته ای که این قضیه را ناراحت کننده تر می کند. شایعات مختلف است که نشان می دهد. راکستار ممکن است با رویکرد آنلاین تری نسخه ششم را عرضه کند. به معنای آنکه نقشه ای در حال تحول داشته باشد که می تواند برای بازی به شدت سود کننده باشد. با این حال اصل مهم تری را از خود دور می کند. طرفداران برای مدت طولانی برای محتوای تک نفره و معنی دار فریاد می زنند.

و بیایید در مورد آخرین اشتباه آن ها صحبت بکنیم. جدید ترین بازی یعنی grand Theft Auto: The trilogy که توسط استودیو گروو استریت گیمز توسعه پیدا کرده است. یک مثال بسیار عالی برای رفتار حریصانه Rockstar Games و Take Two است. همه چیز بد نیست!- برخی پیشرفت ها در این تجربه وجود دارد. مانند بازسازی چشمگیر نور و بهبود کیفیت تصویر، از نکات مثبت آن است. اما کاستی های آن در بخش های دیگر به مانند بافت ها، انیمشین ها، ویژگی های از دست رفته، و مواردی از این قبیل، آن نکات مثبت را به شدت در چشم گیمر، کاهش می دهند. راستش را بگوییم. این حرکت به شدت نا امید کننده ای بود که آن ها، عمدا بازی های اصلی را از روی ویترین فروشگاه های دیجیتال حذف کردند. ( اگرچه ماد های عرضه شده برای این بازی ها نیز حذف شد! صادقانه بگویم. ارائه تجربه ای که این ماد ها به گیمر می دهند. از خود ریمستر بهتر است.) و عمدا تریلر گیم پلی مناسب را تا زمان عرضه از عموم مردم پنهان کردند. با این حال، آن ها بر روی حفظ وجه خود در جلوی گیمران تلاش میکنند. گروو استریت گیمز، بر روی پچ های بسیاری کار می کند و Take Two نیز نسخه های اصلی این سه گانه را به فروشگاه ها بازگرداند.Rockstar Games

Rockstar Games و به علاوه شرکت مادرش، مطمئنا از نظر کیفیت افت داشته اند. اگرچه از نظر مالی، مشکلی ندارند. با این حال سوالی که پیش می آید. این است که آیا این فقط یک افت موقت ناشی از تصمیمات اشتباه است یا چهره جدیدی از راکستار که دیگر تجربه های فراموش نشدنی را ارائه نمی دهد؟ گفتن این موضوع الان به شدت سخت است. اما سوال مهم تر این است که آیا گام های فعلی، اثرات بلند مدتی برای استودیو دارد یا صرفا به بخشی از تاریخ می پیوندد؟ و آیا راکستار با توجه به انتظار بسیاری از طرفداران برای GTA VI، اقدام خاصی انجام می دهد یا خیر.

شما هم نظر خودتان را درباره وضعیت فعلی راکستار و آینده آن با ما در میان بگذارید. آیا راکستار و Take Two می توانند اشتباهات خود را کشف کنند و سعی ای در رفع این مشکلات انجام شود؟


نویسنده: بردیا براتی

7 Comments
  1. روزبه کاربر می‌گوید

    عین حقیقت واقعا معلوم نیست چیکار میکنن

  2. Erfan کاربر می‌گوید

    توضیحات مختصر مفیدی بود تقریبا به نکات لازم اشاره شد
    نمیدونم فقط باید صبر کنیم ببینیم راکستار چیکار میکنه ولی امیدوارم اونقدری توان داشته باشه که بدون دن هوزر خودشو جمع و جور کنه و gta6 هم یه گیم ناب بده بشوره ببره این چیزارو

  3. حقیر یاب کاربر می‌گوید

    به ردد نمی‌رسه فکت

    1. Erfan کاربر می‌گوید

      Absolutely

  4. MRmister
    MRmister کاربر می‌گوید

    باه باه ، بعد از مدت ها مقاله 😋 مقاله کامل و مفیدی بود
    راکستار به شدت شرکت جذاب و خفنی هست ، ولی باید قبول کرد اون حس و حال گذشته خودش رو نداره
    امیدوارم این شرکت به سمت غلط و بد نره و نابود نشه…. مثل یه کابوسه ، چون متسفانه به تازگی هم شرکت های قدیمی و مورد علاقمون خیلی هاشون دیگه اون قدیمشون نشدن
    امیدوارم برنامه های آینده اش هم خوب در بیان ، مخصوصا Grand Theft Auto 6 که خیلی پستی بلندی داره ، نمیخوام بد بین باشم ؛ قطعا امیدوارم که فوق العاده بشه ، ولی گذشته به من یاد داده که بازی که با این مشکلات رو به رو میشه ، روندش اینقدر طول میکشه ، پر از پستی بلندی ، پر از شایعات هست نمیتونه اونجور خوب بشه . به هرحال دوست دارم خبر های رسمی بیشتری از این بازی بیاد بیرون .
    و البته امیدوارم شایعاتی هم که درباره‌ی bully 2 هست درست باشه 🙃

    درکل ممنون از مقاله

  5. SpIdEr_FaN کاربر می‌گوید

    به به آقا بردیا!!
    مبارکه
    .
    من خودم خیلی از راکستار خوشم میاد،اصلا نمیشه دوسش نداشت.اما خب اگه این gta6 رو زود تر عرضه کنه بهتره//:
    من خودم ردد ردمپشن دو رو بیشتر از gta5 دوست دارم برای همین هم منتظر gta6 هستم تا ببینم میتونه نظرم رو تغییر بده یا نه

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      دقیقا
      خیلی بازی هایه عالی ساختن که سره زبان ها افتاده ولی جی تی ای۶رو یکم میترسم

دیدگاه ها غیر فعال است.