بررسی نبرد گرین ارو در برابر هاکای

خب.در این مقاله قرار است بپردازیم به رقابت دو کاراکتر مشابه دو ابر قهرمان ، دو کماندار. یکی آموزش دیده برای استفاده ماهرانه از کمان و دیگری متولد شده با استعداد خاص استفاده از کمان ، هاکای و گرین ارو .  این مبارزه وقتی جذاب تر میشه که شباهت های واقعا زیاده این دو کاراکتر را بررسی کنیم.به علاوه این یکی از جالب ترین دث بتل های موجود در بین کمپانی های مارول و دیسی است . دو کاراکتر که هر کدام نماد مقاومت و تلاش یک انسان عادی در بین ابرقدرت ها هستند.

*شخصیت پردازی  :
شاید قبل از موارد تعیین کننده در نتیجه مبارزه بهتر است که.به شخصیت پردازی این دو کاراکتر.بپردازیم . گرین ارو کاراکتری جذاب کسی که خودش رو یک شکارچی ماهر توصیف می کنه تا یک قهرمان. کسی که قدرت اراده او واقعا قابل تحسین است جوری که حتی توان مقاومت در برابر حلقه بلک لنترن رو هم داره.هر دو پررو.رک.و تا حدی از نظر.خلق و خوی شبیه به هم هستند.الیور کویین بچه پولدار و کلینت بارتون یک یتیم و بازیگر سیرک. الیور مهارت خودش را در بزرگسالی در جزیره استار فیش کسب کرد.اورجین او نیز تا حدی توسط جک کربی و اد هرون تغییر یافت.کاراکتر گرین ارو تا حدود ۲۵ سال چندان به چشم نیامد تا اینکه در عصر نقره ای ریبوت شد . در این دوره بود که کاراکتر او به شدت پیشرفت کرد. هاکای بازیگر سیرک بود و آنجا بود که برای استفاده از سلاح های مختلف آموزش دید.او مدتی را به عنوان دستیار سوردزمن فعالیت کرد.و تحت آموزش وی و تریک شات قرار گرفت.کاراکتر هاکای نسبت به گرین ارو در زمان کمتری توانست به موفقیت و شهرت قابل قبولی برسد . عصبی بودن.سخت مزاجی.و سرسختی.از ویژگی های بارز هاکای است.با یک نگرش کلی به زندگی هاکای و گرین ارو میتوان گفت که هاکای نسبت به گرین ارو زندگی دارک تری رو تجربه کرده و در کل شخصیت پردازی دارک تری در مقایسه با گرین ارو دارد.


۱- توانایی کار تیمی و رهبری : هاکای

هاکای با هدایت تیم های مختلف ثابت کرده که این مهارت رو به خوبی بلد است . او کسی بود که انتقام جویان ساحل غربی رو ایجاد کرد . و در کمک به برخی اعضای گروه تاندربولتس که قهرمان شده بودند و هدایتشون نقش مهمی داشت . در مقابل درباره گرین ارو میشه گفت که نسخه لاوی اکشن او در ارو ورس نسبت به نسخه کامیکی توانایی بیشتری در رهبری از خود نشان داده هرچند در کامیک در برخی موارد مثل کینگدام کام شاهد داشتن چنین توانایی او رو در گرین ارو بوده ایم . در رابطه با کار تیمی شاید بشه گفت همکاری گرین ارو با هال جوردن یکی از کار های تیمی کم نقص او است و حتی با این که فلسفه های این دو نفر با هم در تضاد است اما این تیم اپ یک کار تیمی قابل قبول و خوب بود .


۲- سطح قدرت ویلین : گرین ارو

از لحاظ مقایسه سطح قدرت ویلین های شخصی گرین ارو با اختلاف با ویلین های خطرناک تری روبه رو میشود . هاکای در مقایسه با گرین ارو ویلین شخصی چندان خطرناکی ندارد . در حالی که گرین ارو با ویلین های تهدید کننده ای همچون Dark Archer، Count Vertigo، Shado و … روبه رو میشود . هرچند در مقایسه نقش این دو کاراکتر در نبرد با ویلین های گروه یعنی جاستیس لیگ و اونجرز هردو نقش تقریبا یکسانی دارند و در نهایت این گرین ارو است که ویلین های شخصی واقعا خطرناک تری برای خود دارد . هاکای کاراکتریه که بیشتر از اینکه با ویلین های شخصی خود درگیر باشد با ویلین هایی که کل گروه رو تهدید میکنند روبه رو میشود.


۳- سرعت کار با کمان : گرین ارو

هاکای دارای سرعت فوق العاده چه در هدف گیری مستقیم و چه در واکنش به اهداف پرتاب شده به سمت او است . در مقابل گرین ارو با سرعت عالی خود توانست قطرات اب در حال سقوط رو یا فردی که در حال سقوط است برای نجاتش مورد هدف قرار دهد که نشان از سرعت بالای او در واکنش و تیراندازی با کمان است . یا واکنش به فردی که به سمت او تفنگ هدفگیری کرده . از نظر مقایسه شلیک تعداد تیر در دقیقه نیز گرین ارو از هاکای جلو تر است توان شلیک تعدا بیشتری از تیر رو در دقیقه با کمان دارد . گفته شده که گرین ارو توان شلیک ۳۳ تیر در دقیقه رو دارد در حالی که قطعا توان هاکای کمتر از این عدد است .


۴- دقت در تیراندازی : برابر

در رابطه با هاکای مسلما اولین گزینه که کمک بزرگی در این زمینه میکنه توانایی بالای او در دیدن و تیزبینی است . که باعث میشه به درک بالایی از محیط اطراف خود برسد . هرچند در این زمینه حواس دیگر او نیز به بالا رفتن دقتش کمک میکنند جوری که حتی توان هدفگیری یک فرد بدون دیدن او را نیز دارد . دقت او در تیراندازی قابل مقایسه با بولزای است . هاکای توان استفاده از وسایل مختلفی همچون خلال دندان , ورق , سکه و حتی ناخن ( نسخه التیمیت ) رو با دقت بالا دارد و این دقت تا حدی مربوط به اموزش های وی است که باعث شده توان استفاده از وسایل مختلف به عنوان سلاح را داشته باشد . این اموزش ها اغلب به اموزش های سوردز من و تریک شات در زمان پایه برمیگردد . در این زمینه گرین ارو مهارت بالای خودش رو با هدفگیری یک نقطه از گوش یک فرد با هفت تیر نشان داده . یا ازاد کردن دست فردی بسته شده که با سرعت در حال سقوط است یا هدف گیری تیری که به سمت او می اید . در کنار بینایی هاکای قدرت شنوایی او نیز به دلیل سمعک های مینیاتوری مورد استفاده به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است . هرچند قدرت شنیداری طبیعی هر یک از گوش های او به دلیل یک حادثه در حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است .


۵- مهارت و سرعت مبارزه : هاکای

خب مسلما کسی که مستقیما زیر نظر کپ اموزش دیده مهارت بالایی در مبارزه دارد . یعنی هاکای , کسی که برای یک قاتل ماهر بودن , یک نینجا بودن , یک مامور شیلد بودن یا یک جنایتکار هوشمند اموزش دیده . همچنین هاکای نشان داده که بعنوان رونین مهارت بالایی در استفاده از کاتانا و در سایر سلاح ها دارد . سرعت و مهارت بالای هاکای باعث شده که توان گرفتن تیری که به سمت او شلیک شده رو بدون دیدن و با دست خالی داشته باشد . هاکای نسبت به گرین ارو زمان بیشتری رو صرف یادگیری و اموزش کرده و مسلما در این زمینه برتر است . سبک مبارزه هاکای نیز توسط ایرون فیست تحسین شده . در سمت مقابل گرین ارو کسی که از بزرگسالی در این زمینه مهارت پیدا کرده . تمرین دهنده او از تمرین دهنده بتمن و دث استروک بوده . در هنر استفاده از شمشیر واقعا ماهر است و در این زمینه حتی میتواند رد هود و دث استروک را به چالش بکشد پس میشه گفت که شمشیر زن ماهر تری نسبت به هاکای است . هرچند الیور نشان داده که گاها در نبرد مشت به مشت ضعف دارد . در مقایسه سبک مبارزه این دو نفر میشه گفت که روش های ارو نبوغ اکیز تر ولی روش های هاکای وحشیانه تر و با خشونت بیشتر هستند .


۶- سطح قدرت متحدین : گرین ارو

در اینجا نیز شاید به اشتباه سریعا به مقایسه اونجرز و جاستیس لیگ بپردازید که واقعا اشتباه است . منظور از متحد کسی هست که سریعا در دسترس باشد و بتواند به راحتی به کمک هم گروهی خود بیاید نه اینکه کل اونجرز یا جاستیس لیگ رو برای این مقایسه ردیف کنیم که واقعا نتیجه خاصی هم ندارد . گرین ارو نسبت به هاکای متحدین بیشتر و نزدیک تری رو دارد و این برگرفته از نقش و کار های او در این سال ها است . از نزدیک ترین افراد به گرین ارو میتوان به ارو فمیلی اشاره کرد . و در نهایت با قاطعیت میشه گفت که امتیاز این مورد نیز به گرین ارو میرسد .


۷- تجربه : هاکای

هرچند کاراکتر گرین ارو زودتر از هاکای خلق شد ولی این هاکای بود که نسبت به همتای خود خیلی زودتر شروع به یادگیری و تمرین در این مسیر کرد . او از سن کم خود و در حالی که یتیم بود کار خودش رو شروع کرد و تحت اموزش های مختلف قرار گرفت در حالی که گرین ارو کار خودش رو وقتی شروع کرد که در جزیره سرگردان شده بود . شروع بسیار زودتر هاکای باعث میشه که او مدت زمان واقعا بیشتری در این زمینه بوده باشد و به مراتب تجربه بیشتری رو هم برای او به ارمغان می اورد . اگر به نبرد های تیمی و فردی که این دو کاراکتر در ان حضور داشتند نگاه کنیم شاید بشه گفت در این مورد هردو تجربه تقریبا یکسانی رو کسب کرده اند . و علت تفاوت تجربه این دو شروع زودتر هاکای و حتی داشتن سابقه بر عهده داشتن رهبری تعدادی از کاراکتر ها است .


۸- تجهیزات : برابر

هاکای انواع مختلفی از تیر ها رو همراه خود دارد که بیشتر از منابعی مثل صنایع استارک تامین میشه . تیر های او مثل تیر ویبرانیومی , ادمانتیومی و حتی ذرات پیم و … هستند . گرین ارو نیز به نسبت هاکای تیر های متنوع و مختلفی رو دارد . از نظر کمان نیز وزن کمان هایکای به طور طبیعی دو برابر وزن کمان گرین ارو هست . در رابطه با تیر های مورد استفاده هاکای سال ۱۹۸۲ برای اولین بار مارول ۳ سات ز تیر های مختلف مورد استفاده او در این سال ها همراه با جزییات منتشر کرد . چند سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ مت فراکشن با ادای احترام به اون تقریبا چنین کاری رو در داستان خود برای هاکای انجام داد . ( سری هاکای ۲۰۱۲ ایشو ۳ ) . سونیک ارو , تیر مکنده , تیر کابل دار که مقاومتی حتی در برابر کشش اطلس رو دارد , تیر انفجاری و …. از انواع تیر های مورد استفاده هاکای هستند . در این مورد گرین ارو نیز از تیر هایی مثلا از جنس الماس , چوب , یا تیر اتش یونانی و … استفاده میکند . تیر چوبی برای مقابله با خون اشام ها و گرگینه ها مورد استفاده قرار میگیرد . نوع زرد رنگ این نوع تیر برای مقابله احتمالی با اعضای گرین لنترن مورد استفاده قرار میگیرد . تیر فانتوم زون نیز یکی از انواع تیر های گرین ارو است . ( تیری ابی که توسط سوپرمن بر اساس تکنولوژی ساخته شد که برای فرستادن افراد به فانتوم زون بود . سپس این تیر توسط روی هارپر دزدیده شد ولی روی بدون استفاده اون رو در نهایت به میا داد . ) . گان ارو نیز نوعی از تیر است که گلوله تفنگ شلیک میکند . هرچند هردو کاراکتر از تیر های خاص استفاده میکنند ولی گرین ارو نشان داده که نسبت به هاکای بیشتر تمایل به استفاده از تیر های معمولی دارد و به همین دلیل دوره ای از این تیر ها استفاده میکرد و این تمایل رو حتی میتوان در نسخه مدرن او نیز دید . تیر های مورد استفاده گرین ارو برا اساس نبوغ خاصی توسط خودش طراحی شده اند که بیشتر برای متوقف کردن حریفان مورد استفاده قرار میگیرد برخلاف هاکای که از تیر های خشن تری بهره میبرد که حتی گاها برای کشتن حریفان استفاده میشود .


۹- هوش و خلاقیت : گرین اروگرین ارو به نسبت هاکای در سطح هوش و نبوغ بالاتری قرار دارد . او در زمینه های مختلف علمی تخصص دارد . میتوان نبوغ و خلاقیت بالای او را در روش های مورد استفاده او دید به خصوص در طرح تیر هایی که برخلاف هاکای خودش اون ها رو ساخته است و با هدف متوقف کردن حریفانش برخلاف کشتنشون با روش هاش هوشمندانه مورد استفاده قرار میگیره . هر دو نفر نیز از استراتژیست های قبال قبولی به شمار میروند .


۱۰ – استقامت و قدرت : هاکای

خب شاید بشه گفت که استقامت هاکای و ارو تفاوت چندانی ندارد و تقریبا برابر است . هاکای با ۴۲ ساعت تمرین بدون استراحت استقامت و توان بدنی بالای خودش رو نشان داد و گرین ارو نیز توانست وزن ۱۰۳ پوند رو در حالی که چند لیتر خون از دست داده بود برای مدتی نگه دارد . با این حال هم هاکای و هم گرین ارو هنوز یک انسان عادی هستند و نمی توان استقامت و قدرت انها رو با ابرقدرت ها مقایسه کرد . هردو توان بلند کردن و تحمل وزن های زیاد رو دارند درست مثل بلند کردن یک ماشین یا تحمل وزن یه کروکودیل


۱۱- فیت : هاکای

به جای قرار دادن فیت های این دو کاراکتر در زمینه های مختلف مثل سرعت و قدرت و استقامت و دقت در تیراندازی در متن این فیت ها رو در زیر قرار میدهیم تا راحت تر بتوان اونها رو مقایسه کرد .
– هاکای :
۱-زدن ۱۰ تیر دقیقا به یک نقطه
۲- هد شات کردن اهداف بدون دیدن انها
۳- گرفتن تیری با دست خالی در عین نابینایی با بهره گیری از قدرت شنوایی از سریق سمعک
۴- زدن ۵ تیر به ۵ هدف به صورت همزمان یا وان شات کردن همزمان ۴ سوپر اسکرال با ۴ تیر
۵- وقتی با فردی ماهر در شمشیر بازی روبه رو شد که توان اسیب زدن به او از طریق شلیک مستقیم رو داشت تیری رو به پشت او شلیک کرد که پس از برخورد کمانه کرد و به پشت سر اون فرد برخورد کرد .
۶- زدن تیر تریک شات یک تیرانداز ماهر با کمان در هوا یا حتی زدن تیر خودش در هوا برای تغییر مسیر آن
۷- هاکای توانست زمانی که یکی از دستانش به دلیل برخورد گلوله اسیب دیده بود از طریق کشیدن بند کمان با دندان به هدفش شلیک کنه . ( داخل تیم اپی که با بلک ویدو داشت دستش به دلیل برخورد گلوله تقریبا از کار افتاد )
۸- زدن تیر به گردن فونیکس فورس سایکلاپس یا زدن فونیکس فورس اما فراست با تیر منفجره
۹- نابود کردن سه هلی کوپتر با یک تیر
۱۰ – اسیب زدن موقت به هالک با تیر انفجاری
۱۱- بستن کراون شکارچی با یک تیر
۱۲- واکنش به انفجار اولتران با تیر گازی
۱۳ – شکستن کمان فلزی و بلند کردن ماشین از روی خودش
۱۴- وان پانچ کردن سنچری , کیت بیشاپ و یک دووم بات
۱۵ – پرتاب کردن همزمان ۳ نفر
۱۶ – زنده ماندن از انفجار حمله موشکی یا سالم ماندن در برابر امواج الکتریکی یا مقاومت در برابر مشت ددپول که سعی داشت او رو با یک مشت ناک اوت کنه . یا مقاومت در برابر ضربه دث لاک واسپ .
۱۷- سالم ماندن از چند طبقه سقوط و در ادامه افتادنش روی ماشین
۱۸ – در حالی که بسته شده با ضربه ای ونوم رو به دیوار میزنه و قبل از اینکه بولزای بتواند با کمانش کاری کند به دستش ضربه وارد میکنه .
۱۹ – جاخالی دادن از گلوله های وار ماشین , جاخالی دادن از گگلوله هایی که به صورت تیر بار در یک فضای بسته به سمت او شلیک میشد برای چندمین بار یا جاخالی دادن از چاقویی که در فاصله نزدیک بک ویدو به سمت او پرتاب کرده بود . یا جاخالی دادن از پرتاب های انجل با سرعت بالا و بهره گیری از حرکات اکروباتیک . انجل حتی سرعت هاکای رو خطر ناک در برابر psylocke میدونه . و قبل از اینکه انجل بتواند کاری بکند به او حمله میکنه و بهش اسیب میزنه . جاخالی دادن از اتش گلوله ها یی که همزمان توسط چندین نفر به سمتش هدف گرفته شده
۲۰ – در حالی که تعدادی از دهنده هایش و مچ دستش شکسته و زیر اوار قرار گرفته با شلیک یک تیر بروس رو از برخورد مستقیم با گلوله یک تفنگ نجات میدهد .
۲۱- لیزر رباتی رو که توان شلیک ۳۰ گلوله در ثانیه دارد رو خنثی میکنه .
۲۲- در حالی ک نابینا بود برادرش رو که توسط تریک شات اموزش دیده کتک میزنه . از فاصله ای که خود پانیشر معتقده هیچ ابرقدرت یا میوتانتی توان دیدن او را ندارد هاکای پانیشر رو میبیند .
۲۳ – با قدرت بویایی خود چند نفر رو تعقیب میکنه .
۲۴- در نبرد تن به تن clown رو شکست میده و در نهایت با یک خلال دندان اون رو خلع سلح میکنه . هنگام پرش از یک هواپیما نارنجکی پرتاب شده رو هدف قرار میده
۲۵- هفده نفر رو که همزمان به سمت او هدف رفته بودند رو بدون کشتن حتی یکی از انها ناک اوت میکنه
۲۶ – انجل با اینکه سعی داشت از تیر های هاکای فرار کند ولی نتوانست .
۲۷ – در حالی که توسط التران اطرافش به شدت پر از موانع بود تواسنت به هدفش شلیک کند .
۲۸ – batroc , machete , zaran رو همزمان شکست داد .
۲۹ – سه تیر رو به سمت یک نفر شلیک میکنه ولی هر سه برمیگردند و در واقع به سه نفر که پشت سر هاکای بودند برخورد میکنند تا هرسه به دیوار میخکوب شوند .
۳۰ – در حالی که روی کوئین جت ایستاده دث لاک رو با تیر میخکوب میکنه .
۳۱- شکست دادن کپ در یک مبارزه
۳۲- در حالی که به صندلی بسته شده بود از دست چند نینجا فرار کرد .
۳۳- تعدادی از افراد هایدرا و AIM رو با اینکه پایش اسیب دیده بود شکست داد .
۳۴ – واکنش به دث لاک واسپ در حال پرواز
۳۵- مبارزه در سطحی برابر با ماکینگ برد و یا حرکتی شبیه به صحنه کپ در اسانسور
۳۶- برتری بر یک حریف نامرئی با کمک هوش و مهارت خودش
۳۷- با تاکتیک خودش تاندربولتس رو میزنه
گرین ارو :
۱- متوقف کردن پارالاکس با هدف قرار دادن سینه او در حالی که توسط کایل از پشت گرفته شده بود
۲- با کشف الگوی امواج count vertigo توانست اون رو به موقع هدف قرار بده .
۳- مبارزه ای برابر و همسطح با دث استروک
۴- در حالی که زخمی شده بود و تیر خورده بود توانست با دهن خودش نخ کمان رو بکشه و تیر رو به سمت هدفش شلیک کنه
۵- پاک سازی یک حلق پر از مزدور به راحتی و بدون حتی یک خراش
۶- وسیله ای رو از فاصله حداکثری تا جایی که میتواند ببیند مورد هدف قرار میدهد
۷- ضرب و شتم ۲۰ نفر با یک کمان معمولی
۸- هدف قرار دادن یک سیم نازک تقریبا نامرئی
۹- با پرتاب یک تیر با دست خالی توانست تفنگ مهاجمی رو هدف قرار بده و اون رو خلع سلاح کنه
۱۰ – در حالی که بسته شده بود با دهنش چاقویی رو به سمت فردی پرتاب میکنه ( با دهانش ) و در همون حال با یک شی کوچک از توی دهانش به دست فرد دیگه که توی دستش تفنگ داره ضربه میزنه
۱۱- توانایی شلیک تیر با کمانه کردن ان چندین بار و در نهایت برخورد دقیق به هدف
۱۲- زدن تیر های پرتاب شده به سمتش در هوا
۱۳- شلیک و زدن هدف از طریق یک سوراخ کوچک
۱۴- زدن هفت تیر در یک نقطه از گوش یک فرد
۱۵- هدف قرار دادن قطرات اب در حال سقوط
۱۶- زدن چهار تیر به چهار هدف به صورت همزمان
۱۷- خلع سلاح یک فرد از بالای یک ساختمان به صورت ضربه دقیقه به پشت دستش
۱۸ – زدن پروانه با یک کمان خود ساخته
۱۹ – تحت اموزش های ناتاس به حدی پیشرفت کرد که حتی توانست خود او را گاها به چالش بکشد
۲۰ – حضور قاتلانی اموزش دیده رو که به سمت او میامدند رو حس کرد
۲۱ – همزمان با سه قاتل مبارزه کرد
۲۲- از یک تیر چسبی برای کتک زدن یک حریف قویتر از خودش استفاده کرد
۲۳- زدن یک کروکودیل و تحمل وزنش
۲۴- نگه داشتن ۱۰۳ پوند در حالی که چندین لیتر خون از دست داده بود
۲۵- تیری رو به سمت هدفی شلیک کرد که در مسیرش از روزنه ای عبور کرد که تنها نور خورشید امکان رد شدن از ان رو داشت

نتیجه :
هرچند با خواندن مقاله و نیز بررسی معیار های مختلف مشخص میشود که هاکای به راحتی برنده این نبرد است . هاکای هرچند بعد از گرین ارو خلق شده ولی به مراتب فیت های بهتری رو از خود نشان داده و واقعا عملکرد چشمگیر تری داشته . به نسبت گرین ارو قدرت بالای بیشتر در تیراندازی و دقت و در نهایت مبارزه از خود نشان داده و تقریبا میتوان با قاطعیت گفت که در مبارزه با گرین ارو او را شکست خواهد داد .


نویسنده: امیررضا قاسمی

15 Comments
  1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    اخ اخ از اون مقالات خفن جناب قاسمی
    خدا قوت❤❤

  2. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    ولی جدی یکی از قدیمی ترین و نمادین ترین بتل هایه مارولم همینه
    مثل ثور و سوپرمن یا…

  3. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    مقاله ی جالبی بود و حقیقتا انتظار این نتیجه گیری را نداشتم فکر میکردم برابر اعلام شود ولی باز هم ممنون

  4. mohamadodinson
    mohamadodinson کاربر می‌گوید

    خسته نباشید

  5. invoker کاربر می‌گوید

    سلام. اسم اون کمیکی که ثور سنتری رو میکشه چیه و کجا ترجمه شدش رو پیدا کنم.

    1. invoker کاربر می‌گوید

      با تشکر از راهنمایتون خخخخخخ

    2. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

      جایی ترجمه نشده

    3. ali کاربر می‌گوید

      اسم این کمیک که سوپرمن سنتری رو میکشه خواب های یک مریض هستش ترجمه نمی خواد تو خواب دوبله شده میبینی لطفا قبل خواب انقدر هله هوله نخور یدفعه میای میگی اون کمیکه اسمش چی بود که بتمم والای همگان و میکشه برو بچه اسپایدی سوپر من و له میکنه چه برسه سنتری

      1. invoker کاربر می‌گوید

        چی چی میگی واسه خودت!

        یکی کامنت اینو ترجمه کنه.

  6. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

    اگه فیت هارو مقایسه یا حساب نمیکردین برنده الیور کوئین میشد
    میشه گفت فیت یعنی توانایی انجام یه کار شاهکاری که انجام داده ولی این کار ها باعث نمیشه نتیجه تغیر کنه ( یاد فیت عظیم دختر سنجابی میفتم اما نمیدونم با اون کار عظیم چطور جزو ضعیف ترین هاست ) ولی حالا حساب کنیم ( فیت هارو) برنده ب نفع هاکای میشه
    چون که بیشتر برتری ها برای گرین ارو بود حالا اگه شاهکار ها و کار هاشون رو حساب نکنیم برنده گرین ارو میشه
    اونم یه چیز
    توی شماره اول ارورس رو آوردین و گفتین قدرت بیشتری نسبت به کمیک داره
    ایکاش اصلا نمیگفتین !
    چون که سریال های کامیک بوکی اصلا منبع خوبی برای الهام گیری نیستن خدایی
    مقاله عالی بود اطلاعات هایی داده که نمیدونستمشون

    1. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      دیسی فندوم
      ممنون بابت نظر .
      کلا خودم نتیجه رو صرفا بر اساس معیار هایی که توی مقاله اوردم قرار نمیدم چون نتیجه یه کم پیچیده تر از مقایسه چندتا معیار سادست . معیار برا کمک به خواننده مقاله که بتونه راحت تر نتیجه گیری کنه هست . خود معیار ها هم ارزش یکسانی ندارن . الان مثلا سرعت کار با کمان نسبت به معیاری مثل مهارت مبارزه چیز خاصی نیست .در کل با شرایط عادی دو کاراکتر که اشنا باشی حالا نظر خودم اینه که هاکای از خیلی جهات سطحش بالاتره . این اتفاقا به نظرم یکی از یک طرفه ترین مبارزاتیه که تا حالا مقالشو نوشتم .
      درباره قدرت رهبری هم ارو ورس رو منبع قرار ندادم صرفا گفتم توانایی رهبری نسخه لایو اکشن ارو بیشتر از نسخه کامیکیش هست .

      1. دیسی فندوم ( ارن با وفا ) کاربر می‌گوید

        🙏🙏باتشکر

    2. ali کاربر می‌گوید

      اگه برتری با گرین ارو بود الان مساوی میشدن پس برتری با هاکای بوده یا مساوی بودن هاکای برتری گرفته

  7. ایلیا کاربر می‌گوید

    موافقم با این مقاله

  8. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله بسیار خوب بود و بسیار عادلانه قضاوت کرد
    نظر من هم هاکای هست چون فیت های نسبتا بیشتری داره
    تا حدودی مهارتش هم بیشتره

دیدگاه ها غیر فعال است.