چند سوال بی پاسخ از دکتر استرنج در مولتیورس جنون

دکتر استرنج در مولتیورس جنون یکی از فیلم های فاز ۴ دنیای سینمایی مارول است که موفقیت مالی بالایی کسب کرده است. اما این فیلم همانند هر فیلم ابرقهرمانی دیگری سوالات بی جواب بسیاری را در ذهن ما ایجاد کرده است. در ادامه به بررسی چند مورد از آنها می پردازیم.


دکتر استرنج چطور مرد عنکبوتی را بخاطر می آورد:

در ابتدای فیلم مولتیورس جنون دکتر استرنج هنگام صحبت با شخصیت آمریکا چاوز اشاره می کند که با توجه به حوادثی که برای مرد عنکبوتی رخ داده او آشنایی ای با مولتیورس دارد. اما نکته ای وجود دارد و آن این است که او طلسمی استفاده کرده است تا هویت مرد عنکبوتی از یاد همه برود.

احتمال دارد او هم هویت مرد عنکبوتی را فراموش کرده باشد و فقط خود مرد عنکبوتی و کارهای او را به یاد داشته باشد و یا این احتمال وجود دارد که این طلسم روی او تاثیری نداشته باشد.


چرا هیچ ویژنی در جهان های دیگر وجود ندارد:

مورد عجیبی که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که ویژن تقریبا در هیچ جهانی که در فیلم نشان داده شد وجود ندارد و این مقداری عجیب است. البته دلیل این مورد را ما هنوز نمی دانیم ولی یکی از دلایل غیرمرتبط با موضوع فیلم است که پل بتانی، بازیگر نقش ویژن برای این فیلم قراردادی نداشت.


چرا زمین ۶۱۶ مارول تنها زمین بدون بچه های واندا است:

این زمین که داستان اصلی دنیای سینمایی مارول در آن جریان دارد بدون بچه های واندا است و این بچه ها در آن وجود ندارند، اما در تعداد بسیاری از دیگر جهان ها که خود واندا آن را به ما نشان داد، این بچه ها وجود دارند و زندگی می کنند.

فیلم هیچ پاسخی به این سوالات نمی دهد اما می توان استدلال کرد که از بین بی نهایت جهانی که در مولتیورس وجود دارد، زمین ۶۱۶ تنها زمین بدون بچه های واندا نیست و زمین های بسیار دیگری نیز وجود دارند که این موضوع در مورد آنها نیز صادق است.


چه کسی تاج و تخت وونداگور را ساخت؟

واندا پس از حمله به کارماتاج به کوه و قلعه وونداگور می رود و در آنجا با قصری روبرو می شود که متعلق به خود او است‌. اما سوال بی پاسخ این است که این قصر چطور ساخته شده است درحالی که واندا تا به حال حتی با وجود این قصر نیز آشنایی نداشته است؟


چه اتفاقی برای بارون موردو افتاده است؟

ما با بارون موردویی در فیلم آشنا شدیم که از یک جهان دیگر بود، اما چه اتفاقی برای بارون موردو زمین اصلی افتاده است؟ فیلم فقط معلوم می کند که او و استرنج با هم به مشکل برخورده اند اما معلوم نمی کند چه اتفاقی برای موردو افتاده است.


تاثیر دائمی خواندن کتاب دارک هولد بر روی دکتر استرنج ها چیست؟

با توجه به فیلم خواندن کتاب دارک هولد برای تمامی دکتر استرنج ها عواقبی دارد و ممکن است بعضی از آنها را به تباهی و شرارت بکشاند، اما یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که اتفاق مشترک بین همه دکتر استرنج ها وقتی این کتاب را می خوانند چیست؟

جواب چشم سوم است. چشمی که دکتر استرنج منفی فیلم به آن دست پیدا کرده بود و دکتر استرنج جهان اصلی نیز در پایان فیلم آن را با درد و رنج فراوان بدست می آورد.

11 Comments
  1. spider-fan کاربر می‌گوید

    نمیدونم چرا ولی بعضی مواقع احساس میکنم این پروژه مولتی ورس انگار برای فایگی و تیمش سنگین بود.شاید به پیش زمینه بزرگتری احتیاج داشت،شایدم به شخصیت های بیشتر اما به هر حال امیدوارم هرچه زودتر شرش کم بشه.هنوز دکتر استرنج۲ رو کامل ندیدم اما چون صبرم تموم شده بود همه چیش رو برای خودم اسپویل کردم!!!
    این سوالات بی جواب هم دقیقا همون چیزایی هستن که باعث میشن کیفیت فیلم بدجور افت کنه.اما از یه طرف امیدوارم.
    mcu دنیای پیچیده ای هست و هر اتفاقی که درش میوفته با برنامه ریزی دقیق فایگی و تیمشه پس به نظرم شاید به این سوالات بی پاسخ و حفره های داستانی متعدد فیلم های nwh و دکتر استرنج در آینده پاسخ داده بشه.

  2. Dr. Strange
    Dr. Strange کاربر می‌گوید

    با سلام
    مقاله بسیار خوب بود البته من سوال اول رو قبول ندارم چون وقت نمیشد که به ویژن اشاره بشه و همینطور اصلا لزومی نداشت
    البته دکتر استرنج ۲ به اکثر سوال های خودش و بعضی فیلم های قبلی جواب داد ولی خودش هم دوباره سوالاتی رو به وجود آورد نمونش همین سوالات شما .

  3. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    اتفاقا سوال یک الان که بهش فکر میکنم خیلی عجیب بود
    از اون عجیب تر وانگ بود
    چون وانگ هم بخاطر می اورد اون را🤔

  4. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    دومی هم نکته ای بود که اتفاقا برایه خودم هم عجیب بود
    چون انتظار داشتم هر لحظه سر و کله ی ویژن پیدا بشه ولی خبری نبود😕

  5. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    چهارمی بنظرم سوالیه که در ادامه به جواب ان میرسیم

  6. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    پنجمی هم همینطور منتها من برایم یک چیزه دیگری که سوال هست اینه که برایه اعضایه ایلومیناتی چه اتفاقی خواهد افتاد؟یعنی تمام؟همین؟مسخرست
    یا اینکه نسخه ی چارلز ایگزویر و بلک بولت ایا در جهان عادی نیز هستند؟یا اگر هستند کجا هستند؟ایلومیناتی جدید در جهان ۶۱۶به وجود می اید؟

  7. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

    خب همین چشم سوم چه تاثیری دارد؟ابن خودش سوال مهمیه

  8. ممد کاربر می‌گوید

    دکتر استرنج طلسمش کاری کرد که فقط مردم پیتر پارکر رو فراموش کنن نه مرد عنکبوتی رو

    1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      صحیح

  9. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    خب خب خب من اومدم با پاسخ های جامع
    اول، خب دکی کاری کرد که مردم یادشون بره مرد عنکبوتی همون پیتر پارکر هست که همینجورم شد ولی خب شخصیت مرد عنکبوتی رو یادشون نرفت.

    دوم، نمیشه گفت هیچ ویژنی در جهان های موازی دیگه ای وجود نداره چون اولا ما که همه جهان های موازی رو تو اون فیلم ندیدیم فقط یه دونه رو دیدیم که همونم نمیشه با قاطعیت گفت شاید ویژنشون نابود شده یا شایدم خیلی ارتباطی با واندا نداره یا کلی احتمال دیگه …

    سوم، خب چرا نداره که دیگه اونجاها واندا بچه داره شده اینجا نشده. خود شما ممکنه تو یه یونیورس ازدواج نکرده باشید و بچه دار نشده باشید یا برعکس … 🗿🗿

    چهارم، اینو واقعا نمیدونیم. حالا همچین تاج و تخت خیلی خاصیم که نبود یه چندتا از این گالما کلش اف کلنز اونجا بودن و چندتا سوراخ تو دل غار 🗿 میخوام بگم خیلی مسئله نگران کننده ای نیس.

    پنجم، احتمالا تو فیلم بعدی ببینیم. شایدم کلا بازیگرش با مارول به مشکل خورده و تماس فرت … . مثل همون کاری که با سیف کردن مارول از این خراب کاریا میکنه.

    ششم، آره یه چشم برزخی یا یه همچین چیزی در میارن حالا نمیدونم کاربرد خاصیم داره یا نه؟! فکر کنم بیشتر تو جهان پس از مرگ به کارشون بیاد. 🗿

    1. بردیا(BH) کاربر می‌گوید

      یا ابوالفضل
      جناب ایروانی هم به ویروس کاکا سنگی مبتلا شد😐🗿

دیدگاه ها غیر فعال است.