معرفی ۱۵ تا از قدرتمندترین شخصیت های دنیای کمیک که توانایی های جادویی دارند

جادو یکی از توانایی های بسیار قدرتمند شخصیت های کمیک بوکی است. توانایی ای که هم شرور ها و هم قهرمانان کمیک از آن استفاده می کنند تا به هدف خود برسند. جادو نقش مهمی در دنیای کمیک و نجات بشر دارد. بارها شده است که به کمک همین توانایی جادویی، شخصت هایی مانند دکتر استرنج، جهان را از نابودی نجات داده اند. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از قدرتمندترین شخصیت های کمیک بوکی که توانایی های جادویی دارند می پردازیم.


۱۵. دکتر دووم:

دکتر دووم یک دانشمند باهوش حساب می‌آید که با ماسکی آهنین صورت زخمی خود را که زمانی بسیار زیبا بود، می‌پوشاند. دکتر ویکتور وان دووم که استاد موضوعات علمی و علوم جادوگری به حساب می‌آید، فرمانروای سرزمین لاتوریا است. او به دنبال راهی می‌گردد تا از طریق فتح سرتاسر دنیا و همچنین تصاحب آن، بشریت را بهتر از قبل کند.

توانایی های دکتر دووم در هنر های عرفانی از روم باستان و از طرف مادرش نشات می گیرد. او توانایی های جادویی خود را در تبت و به کمک راهبین تبتی آموخت. دکتر دووم به کمک سفر در زمان، بارها به گذشته بازگشت و قدرت های جادویی خود را افزایش داد. بطوری که در ابتدا دکتر استرنج دووم را یک جادوگر سطح متوسط می دانست اما بعد ها او را یکی از قدرتمند ترین جادوگر های مولتیورس دانست. از توانایی های دکتر دووم عبارتند از انرژی نیروی عرفانی، احضار مردگان، ایجاد طلسم، سفر ابعادی، ایجاد پرتال های انتقال و ….


۱۴. بلک ادم:

حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، یکی از جادوگران بزرگ مصر باستان به نام شزم، با توجه به افزایش سنش به دنبال یک قهرمان شایسته برای به ارث بردن قدرت های خود بود. او پسر رامسس، تث آدم را برای جایگزینی خود انتخاب کرد اما پیش از آنکه جادوگر قدرت‌هایش را به طور کامل به اَدِم اعطا کند، دختر نیمه شیطان شزم به نام بلیز در این موضوع مداخله کرد و بعد از آن ادم تبدیل به یک آواتار از خدایان مصر باستان شد.

قدرت های بلک ادم برگرفته از قدرت های شش خدای مصری از جمله آمون، حوروس، شو، ایزیس، زهوتی و آتون است. بلک ادم وقتی کلمه شزم را به زبان می آورد، دارای قدرت های جادویی و جسمانی زیادی می شود. از قدرت و سرعت ماوراطبیعی تا ادراک ماورایی و شنیدن صدای تمامی موجودات جادویی. همچنین بلک ادم از توانایی پرواز و ایجاد رعد و برق های جادویی برخوردار می باشد.


۱۳. ساحره:

ساحره، اِنچنترس یا افسونگر  که با آن در فیلم جوخه انتحاری آشنا شدیم. جادوگری قدرتمند است که دارای توانایی بکارگیری انرژی جادویی با اثرات گوناگونی، از جمله شفا دادن، اجرای وهم و دورنوردی می‌باشد، و به‌طور مستقیم حتی هرگونه اشیاء غیر زنده‌ای را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد. جون مون یک دختر نوجوان معمولی و یک هنرمند کارمزدی بود که به شکلی اتفاقی به تالاری اسرارآمیز برخورد می‌کند، مکانی که یک موجود جادویی ناشناخته با نام Dzamor قدرتش را برای نبرد با شیطان و ابرقهرمان شدن در اختیار او قرار می دهد. با گفتن کلمه «اِنچنترس»، جون به ساحره‌ای قدرتمند دارای توانایی‌های گسترده جادوگری تبدیل خواهد شد.

ساحره جادوگری قدرتمند است که دارای توانایی بکارگیری انرژی جادویی با اثرات گوناگونی است. انچنترس حتی قادر به دسترسی از فواصل بسیار دور به قدرت جادویی فردی دیگر است، به‌طور مثال او با هدایت قدرت تقریباً تمامی موجودات جادویی بر روی کرهٔ زمین از طریق خود به شزم در حین نبرد با اکلیپسو کمک نمود. او به راحتی قادر به پرواز و راه رفتن از میان دیوارها است. او همچنین دارای درجه‌ای از قدرت ابرانسانی، مقاومت در برابر آسیب و واکنش‌های سریع فراتر از یک انسان عادی است. جادوی ساحره به قدری قدرتمند است که حتی زاتانا نیز نتوانست او را شکست دهد.


۱۲. اسکارلت جادوگر:

اسکارلت ویچ با نام اصلی واندا ماکسیمُف، دختر مگنیتو و زنی به نام ماگدا بود و همچنین خواهر دوقلوی کوئیک سیلور و خواهر ناتنی پولاریس و یکی از قدرتمندترین جهش یافته های دنیای کمیک به‌شمار می‌رود.

اسکارلت یک جادوگر قدرتمند است. او توانایی تغییر و مختل کردن واقعیت در محدوده ای خاص را دارد و هیچ کس از این توانایی او در امان نیست. زیرا به کمک ایجاد توهم و تغییر میدان مولکولی باعث ایجاد سردرگمی در فرد می شود و هیچ شانسی برای مقابله با این مشکل ندارد. از دیگر توانایی های جادویی اسکارلت جادوگر عبارتند از ذوب کردن اجسام، به آتش کشیدن هر شی قابل احتراق، تخلیه انرژی در یک حجم معین، اختلال در انرژی و زنده کردن مردگان.


۱۱. کیرکه:

کیرکه یا سِرسی در اساطیر یونانی الهه جادو، دختر هلیوس و پرسه، جادوگری  قدرتمند است که به داشتن دانش گسترده در زمینهٔ گیاهان دارویی و دشمنی با شخصیت ابرقهرمان زن شگفت انگیز شهرت دارد. کیرکه که یک الهه باستانی است، دارای سطح بسیار بالایی از توانایی های جادویی می باشد. کیرکه جاودانه است، توانایی تغییر واقعیت دارد و از معروف ترین توانایی های او، تبدیل اشیا و افراد به حیوانات دست آموز است. کیرکه می تواند مواد را در سطح مولکولی تغییر بدهد، انرژی جادویی ایجاد کند، سپر های جادویی و ضد ضربه بسازد، می تواند صدای خود را آنقدر بالا ببرد که کیلومتر ها آنطرف تر شنیده شود، می تواند ایجاد توهم کند و آنقدر زیبا است که بتواند دشمنان خود را فریب بدهد. با این وجود او به گیاه مولی حساسیت دارد و جادوی او را مختل می کند.


۱۰. زاتانا:

زاتانا یک جادوگر و همانند پدرش جان زاتارا ساحره‌ای واقعی است. او بیشتر برای نقش داشتن در گروه لیگ عدالت، ارتباط معطوف به گذشته و دوران کودکی با شخصیت بتمن، و رابطهٔ عاشقانه با شخصیت‌های جان کنستانتین و تیموتی هانتر شناخته شده است. زاتانا رتبه چهارم را در فهرست ۱۰۰ زن جذاب کتاب های کمیک دارد.

زاتانا یکی از قدرتمندترین شخصیت های جادویی دی سی است. زاتانا توانایی کامل بر تولید و کنترل آتش، هوا، آب، یخ، زمین و گیاهان و تغییر هر نوع انرژی سرد و گرمی را دارد. زاتانا توانایی تغییر مولکولی و ایجاد توهم، سفر بین بعدی، پاک کردن خاطرات فراد و زنده کردن مردگان و انتقال روح خود را دارد. ناگفته نماند که نهایت قدرت جادویی زاتانا در دنیای کمیک تا به امروز ناشناخته مانده است.


۹. لوکی:

لوکی لوفی سان فرزند ملکه فربواتی و لوفی، رهبر غول های یوتنهایم و فرزند خوانده خدای خدایان اودین و برادر ناتنی ثور اودین سان است. لوکی یکی از قدرتمندترین و دوست داشتی ترین شخصیت های تاریخ کمیک است. با افزایش سن، تمایلات شیطانی او آشکار شد. او همیشه به دنبال جنگ و انتقام بود. در نهایت با گذشت زمان او تبدیل به خدای شرارت شد.

لوکی قدرتمندترین آسگاردی از نظر توانایی های جادویی است. او از قدرت، دوام و استقامت بالایی برخوردار است اما نیازی به استفاده از اینها نمی بیند و در بیشتر مواقع سعی می کند تا به کمک توانایی جادویی خود به اهدافش برسد. لوکی جاودانه است و به هر بعدی که بخواهد بجز هل، می تواند سفر کند،توانایی پرواز و دستکاری ماده دارد، می تواند اشیا را هر چقدر که بخواهد جابجا کند، لوکی می تواند توانایی های عجیب و غریبی را به هر کس که بخواهد اهدا کند، همچنین می تواند با هر کسی در هر کجای دنیا ارتباط ذهنی برقرار کند و ذهن افراد را دچار مشکل کند در حدی که بتواند ثور را نیز شکست بدهد، توانایی ایجاد توهم لوکی در حدی است که حی سرتر غول آتشین نیز نمی تواند از آن خلاص شود، لوکی می تواند ابرها را به اژدها و ماشین ها را به بستنی یا کیک تبدیل کند. ناگفته نماند که توانایی ها لوکی بر روی زمین تضعیف می شود و دلیلش نیز این است ک همه آسگاردیان در زمان حضور بر روی زمین اندکی ضعیف تر می شوند.


۸. بارون موردو:

بارون کارل آمادئوس موردو جادوگری با استعداد، به ویژه در زمینهٔ هنرهای تاریک جادو است که عموماً به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان دکتر استرنج شناخته می‌شود. موردو هنرهای سحر و جادو را زیر نظر جادوگر اعظم انشنت وان، و در تبت آموزش دید تا اینکه دکتر استیون استرنج نیز برای تعلیم به آنجا آمد. استرنج توطئه موردو برای قتل انشنت وان را خنثی نمود و در نتیجه بارون موردو از آنجا تبعید شد و در نهایت دکتر استرنج تبدیل به جادوگر اعظم گشت. او اغلب با شخصیت بدذات دورمامو به امید شکست دادن دکتر استرنج همکاری می‌کند.

بارون موردو تقریباً همانند دکتر استرنج آموزش دیده بود، با این تفاوت که او مهارت‌های خود را بر روی منافع شخصی متمرکز کرده بود. او دارای قدرت‌های جادویی گسترده‌ای است که حاصل سال‌ها مطالعه جادوی سیاه و هنرهای عرفانی است. او قادر به بکارگیری نیروهای جادویی برای خلق اثرات مختلفی شامل: هیپنوتیزم، مغناطیس حیوانی، دورجنبی و اجرای وهم است. او قادر به جداسازی شکل کیهانی خود از بدنش است، که این کار سبب لمس ناپذیری و نامرئی شدن او از چشم بیشتر مخلوقات می‌شود. او با استفاده از جادو توانایی پرتاب نیروهای کشنده انرژی دارد و همچنین قادر به دورنوردی در ابعاد مختلف است.


۷. تریگون:

ده ها هزار سال پبش انسان ها در سیاره چند بعدی آذرات دست به انجام عبادتی می زدند که در آن نیرو ها و انرژی بد خود را از بدنشان بیرون می آوردند و در مکانی نگهداری می کردند. این انرژی پلید در نهایت تبدیل به موجود بدذاتی به نام تریگون شد که تاکنون توانسته است جهان های بسیاری در تمامی دنیا ها به نابودی بکشاند و اساس قدرت هایش نیز بر پایه فنون جادویی است.

  • مانند تمامی شیاطین، تریگون نیز از قدرت های جادویی بسیار بالایی برخوردار است.
  • تریگون از دوام، سرعت و قدرت ابرانسانی، پرواز و تله پورت برخوردار است.
  • توانایی کنترل ذهن و پیش بینی حوادث آینده را دارد.
  • تریگون می تواند در زمان سفر کرده و توانایی تغییر محیط در سطح مولکولی را نیز داراست.
  • تریگون دسترسی نامحدودی به هنر های جادویی و سایر نیرو های ماروا طبیعی دارد. او می تواند کیهان را به خواست خود تغییر داده و به هیچ وجه پیر یا ضعیف نمی شود.
  • تریگون استاد ایجاد توهم و کنترل ذهن است و به کمک روح میلیون ها موجودی که نابود کرده است، برای همیشه در خلقت وجود خواهد داشت.
  • تریگون یک ارتش عظمیم شیطانی به همراه دارد با این حال به تنهایی می تواند تایتان های جوان و در مواردی لیگ عدالت را شکست دهد.

۶. ووتان:

ووتان یک استاد جادوگری باستنی و از دشمنان اصلی شخصیت های نابو و دکتر فیت است. هزاران سال پیش زنی که امروزه به نام ووتان شناخته می شود. در بیابان آفریقا زندگی می کرد که مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفت. در این زمان او تصمیم گرفت تا حقیقت وجود هستی و درد بشر را کشف کند و توانست از دست شکنجه گران فرار کند. او سالها آموزش های جادویی دید تا در نهایت به حدی رسید که امروزه او را به عنوان الهه جادو پرستش می کنند. کنترل ذهن، ایجاد توهم در سطح کیهانی، سفر ابعادی، ایجاد انرژی و تخلیه نیروی زندگی افراد، تعدادی از توانایی های بیشمار ووتان می باشد.


۵. دورمامو:

دورمامو موجودی با قدرت های عرفانی عظیم و فرمانروای بعد تاریک در دنیای مارول است. در گذشته ای نامعلوم دورمامو و خواهرش به دلیل رعایت نکردن قوانین نژادشان به بعد تاریک تبعید شدند. این دو برادر و خواهر تا آنجا که توانستند سعی در نابودی جهان ها و الحاق آنها به دنیای خود داشتند و به همین شیوه قدرت های خود را تا حد نامعلومی افزایش دادند.

دورمامو یکی از قدرتمندترین موحودات در کل کمیک های مارول است و به راحتی میلیون ها بعد را به تسخیرخود درآورده است. دورمامو به هیچ وجه نابود نمی شود. ممکن است جسمش از بین برود اما به سرعت خود را احیا می کند. دورمامو بسیار قوی تر از مفیستو (ارباب جهنم) است و به گفته خودش به راحتی می تواند سلستیال ها یا شخصیت قدرتمندی مانند هلا را نابود کند.


۴. دکتر استرنج:

دکتر استیون وینسنت استرنج جادوگر عالی جهان است و به همین دلیل در بیشتر هنرهای عرفانی بالاترین سطح را به دست آورده‌است و موظف است از دنیا در برابر موجودات شرور ماورایی محافظت کند. دکتر استرنج در اصل جراحی بود که به لطف مهارت‌های ویژه پزشکی‌اش، ثروت زیادی کسب کرده بود. تا این که در یک حادثه رانندگی، رشته‌های عصب در دستانش از بین می‌روند. استیون سپس به امید یافتن جادوگری به نام انشنت وان، که در افسانه‌ها از او به عنوان شفا دهنده تمامی امراض نام برده شده، به قاره آسیا می‌رود. در نهایت با یاری گرفتن از رهنمودهای جادوگر اعظم، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد و در نهایت به بالاترین حد فنون جادیی می رسد.

انتقال ماده، ایجاد توهم و تغییر ماده در مقیاس کیهانی، تله پاتی، تله کینزی، سفر بین ابعادی، آگاهی بر گذشته و آینده و نامرئی شدن تنها بخش کوچکی از توانایی های دکتر استرنج است. دکتر استرنج می تواند تمامی نیروهای جادویی موجودات دیگر را تحت کنترل خود در بیاورد، می تواند سیارات را به کمک نیروی جادویی خود از بین ببرد، با مردگان ارتباط برقرار کند، سنگ زمان را در اختیار دارد و همیشه با خود شنلی زنده و وفادار را حمل می کند.


۳. دکتر فیت:

دکتر فیت با نام اصلی کنت نلسون متولد سال ۱۹۲۸ فرزند یک باستان شناس به نام سون نلسون بود که در سال ۱۹۴۰ در بین النهرین و به همراه پدرش معبدی باستانی متعلق به نبو (یکی از اربابان نظم در دنیای دی سی) را پیدا می کنند. بومیان می ترسیدند که حتی وارد این معبد بشوند اما سون نلسون اعتقادی به جادو و طلسم نداشت. با ورود آنها به معبد، گاز سمی ای فضای معبد را پر کرد و باعث بیدار شدن نبو و مرگ سون نلسون شد. با این وجود کنت نلسون زنده ماند و نبو او را به شاگردی خود قبول کرد و تمامی حقایق و فنون جادویی را به کنت آموزش داد و او تبدیل به دکتر فیت و به یکی از اعضای خداوندگاران نظم در دنیای دی سی تبدیل شد.

بیشتر قدرت های دکتر فیت از نبو به او رسیده است و کلاهخود سرنوشت، سلاحی است که قدرت های او را تا حد کیهانی افزایش می دهد و بدون آن کلاهخود، قدرت های دکتر فیت در حد جادوهایی که آموزش دیده است باقی می ماند.

قدرت های دکتر فیت بدون کلاهخود سرنوشت و آموزش های نابو عبارتند از: قدرت و استقامت ابرانسانی، تله پاتی و تله کینزی، پرواز، تغییر ماهیت اشیا، آسیب ناپذیری (ریه های او آسیب پذیر است)، پیش آگاهی و مصونیت از هر نوع بیماری.

قدرت های دکتر فیت به همراه کلاهخود سرنوشت عبارتند از: نامرئی شدن، سفر ابعادی، مقاومت در برابر حملات کیهانی، سفر در زمان، پاک کردن حافظه از ذهن هر موجود زنده ای، جاودانگی، ایجاد هزارتوی عرفانی، و آسیب ناپذیری در هر زمان، مکان و شرایطی.


۲. هکتات:

هکتات (Hecates) الهه سحر و جادوگری و نکرومنیستی، پیوند خورده با مولتیورس تاریک و دشمن واندر وومن و لیگ عدالت تاریک است. او از طلوع تاریخ وجود داشته و تا پایان دنیا نیز زنده خواهد ماند. او برای مدتی همسر هادس، ایزد دنیای مردگان بود، با این حال آنقدر قدرتمند بود که تمامی خدایان یونان برای بخشش جانشان، به هکتات التماس می کردند. هکتات قدرت های خود در زمین را به پنج بخش تقسیم کرده است و آنها را در ۵ شخصیت قرار داده که مشهور ترین آنها زن شگفت انگیز و کیرکه هستند، این قدرت ها کاری با زن شگفت انگیز و کیرکه کردند که به تنهایی می توانستند تمامی لیگ عدالت و انتقام جویان را با یکدیگر شکست بدهند.

  • هکتات توانایی بکارگیری ارواح در هر مقیاسی را که بخواهد دارد.
  • او از طلوع تاریخ وجود داشته و تا پایان آن نیز وجود خواهد داشت.
  • او قادر مطلق عالم جادوست و بطوری که در کسری از ثانیه می تواند کیرکه را شکست دهد. ناگفته نماند وجود کیرکه مدیون هکتات است.
  • هکتات با یک اشاره می تواند افراد را از بین ببرد.
  • هکتات توانایی تله کینزی، تله پاتی و تغییر اندازه در مقیاس کیهانی را داراست و می تواند نیروی خود را به هر کسی که بخواهد انتقال دهد.
  • هکتات توانایی زنده کردن مردگان را دارد و اولین کسی است که دانش های جادویی را به بشریت آموزش داده است.

۱. اسپکتر:

ازتار یا اسپکتر، یک فرشته الهی و موجودی لایزال است که به عنوان انتقام خدا شناخته می شود و هدفش در قدم اول اطاعت از پرزنس و بعد از آن انتقام از موجودات شرور و خبیث است. ازتار یکی از شیاطینی بود که در نبرد بهشت به لوسیفر مورنینگ استار کمک کرد تا کنترل بهش را بدست بگیرد، اما مدتی بعد از شکست و تبعید به جهنم، توبه کرد و از میکائیل و پرزنس درخواست بخشایش کرد و پرزنس او را به فرشته انتقام تنبدیل کرد تا عدالت الهی را بر روی موجودات شرور انجام دهد.

به عنوان یکی از فرشتگان الهی، اسپکتر از دانش، دوام و قدرت کیهانی برخوردار است. (برای مثال در یک دوره ای هفتصد جادوگر مانند دکتر فیت، شزم و… خواستند تا اسپکتر را شکست دهند ولی شکست خوردند). اسپکتر این توانایی را دارد تا جهان های موازی را در سطحی چند برابر آنتی مانیتور به نابودی بکشاند، به هر بعدی که بخواهد می تواند سفر کند و هر قانونی را بشکند. اسپکتر به هیچ وجه نابود نمی شود و حمایت تمام و کمال شخصیت پرزنس، خدای عالم دی سی را نیز دارا است.

54 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مرسی بابت مقاله .
    به نظرم این لیست یک سری کم و کاستی ها و ایراداتی را دارا میباشد . کلا اینجور لیست ها هرچقدر که دامنه بزرگتری داشته باشند ، بهتر میشوند . مثلا اینکه شخصیت اودین هم به راحتی میتوانست در این لیست حضور داشته باشد ، چون اگر در اوج باشد ، حداقلش قدرتی در حد و اندازه های دورمامو دارد . خیلی از شخصیت های دیگر هم میتوانیتند در این لیست حضور داشته باشند . ضمن اینکه من خیلی خوب ۳ نفر اول رو نمیشناسم اما دورمامو به راحتی با قدرت خام خودش از دکتر قدرتمندتر هست و دکتر استرنج با سنگ زمان و حیله و کلک شکستش داده . البته با توجه به عنوان مقاله ، شخصا فکر نمیکنم که رتبه بندی باشه و فکر میکنم که صرفا معرفی هست .
    موفق باشید .

  2. Amir کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود ولی من جای انشنت وان رو خالی میبینم

  3. ارین کاربر می‌گوید

    دورمادو از استرنج خیلی قدرتمند نره تازه شما گفتید ساحره میتونه زاتانا رو شکست بده پس چرا رتبش از اون پایینتره؟

  4. صادق کاربر می‌گوید

    جای جان کنستانتین خالیه

  5. آرین کاربر می‌گوید

    کلا غلته پس فانتوم استرنجر کو تازه دکتر دووم از بلک آدام قوی تره

  6. Mohamad کاربر می‌گوید

    خود rktهم قدرت جادویی داره و البته به گفته آقای راجرز اودین هم جای خودش رو در این مقاله داشت

  7. ایلیا کاربر می‌گوید

    درمامو باید اول باشه

  8. سبحان کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود ولی به نظرم دورمامو باید جایگاه بالا تری داشته باشه و دکتر فیت هم نامردی چون قدرتش رو از کلاه میگیره و دکتر استرنج هم به خودی خود قدرتمند هست و با سنگ زمان و چشم اگاماتو و بقیه ابزار و آلات ش به نظرم میتونست جایگاه بالاتری داشته باشه

    1. Sentry کاربر می‌گوید

      دکتر فیت فقط یه کلاه داره و تازه همه ی قدرتش رو هم از کلاه نمی گیره نصف قدرتش رو از کلاه میگیره ولی دکتر استرنج بدون شنلش پرواز نمیتونه بکنه بدونه حلقه اتصال هم نمیتونه دروازه باز کنه و بدون سنگ زمان هم نمیتونه در زمان سفر کنه به نظر شما دکتر استرنج بیشتر از ابزار استفاده میکنه یا فیت

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        با توجه به نوشته هات بت میگم برو بشین فیلمتو بیین✋اگه قدرت های استرنجو میدونستی اینجوری حرف نمیزدی.

    2. Mahdu کاربر می‌گوید

      داداش دکتر فیت یک جایگاه هرکی که کلاه سرنوشت رو بذاره میشه دکتر فیت البته دیگه اختیارش دست خودش نیست و نوبو اونو کنترل میکنه و نوبو یه ارباب نظم که نمیخاد از قدرت های عظیم‌ توضیح بدم

  9. THOR کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود. ولی جان کنستانتین و فانتوم استرنجر قطعاً میتونستم در این لیست باشن.

  10. محمد کاربر می‌گوید

    رتبه ۶ این مقاله برای واندا میباشد زیرا او از همه لحاظ از بقیشون قوی تره تاز در کمیکی دیگر اعتراف شده که از دکتر استرنج خیلی قوی تر و چشم اگاماتور اونو بدلیل داشتن مهارت زیاد که نمی‌تواند کنتلرش کنه ردش کرد پس اون از دورمامو و استرنج هم قدرت های عرفانی بیشتره پس نظر شما چیه

  11. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد
    چطوری؟؟؟؟؟ ها؟؟؟؟؟
    چقدر اطلاعاتت کمه واقعا ، ویچ از دورمامو بالاتر؟؟؟؟؟؟ از استرنج بالاتر؟؟؟؟ از فیت بالاتر؟؟؟؟؟؟ استرنج می‌تونه شکستش بده ، میتونی اسم اون کمیک رو بگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چقدر نوبی ها

    1. محمد کاربر می‌گوید

      آقای دکتر استرنج شما اصلا استرنج با واندا مقایسه نکن گفته شده وانده هم میتونست قوی ترین جادوگر کمیک مارول شه ولی به دلیل اینکه چشم اگاماتور اونو بدلیل داشتن مهارت زیاد که نمی‌تواند کنتلرش کنه ردش کرد پس اون از دورمامو و استرنج هم قدرت های عرفانی بیشتره پس باید ۱۰۰ درصد جایگاه بهتری داشته باشه استرنج در برابر اسکارلت😅😅اسکارلت تانوس و شکست داده در حالی که استرنج خورد تانوس😆

  12. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    وای وای تعصب بی نهایت رو ویچ
    هی یارو چی میگی؟؟؟؟؟؟؟
    کجا ویچ تانوس رو شکست داده؟؟؟
    از دورمامو بیشتر؟؟؟؟؟؟ به معنای واقعی نوب بی اطلاع هستی
    اخه بچه جون دکتر استرنج هم می‌تونه واقعیت تغییر بده ، می‌تونه بره زمانی که اون به دنیا نیومده و بکشش

    1. Batman کاربر می‌گوید

      #دکتر استرنج
      سلام ،کاربر محمد کمیک اونجرز علیه ایکس من رو جدی گرفته!!!! برای همینه که میگه اسکارلت ویچ از دورمامو هم قوی تره!!!! چون توی اون کمیک، اسکارلت ویچ وقتی زمزمه می کنه :《دیگر ققنوسی نیست》 نیروی کیهانی ققنوس که قدرتش با دکتر منهتن تقریبا برابره از بین میره!!!!😱😱😱😭😭😭 و البته لازم به ذکر است که کمیک اونجرز علیه ایکس من، به درد لای جرز دیوار میخوره!!!!

  13. Batman کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود، اگر رتبه بندی بود دورمامو باید سوم می بود اگر هم رتبه بندی نبود جای کسانی مثل جان کنستانتین ، فانتوم استرنجر، اودین و… خالی بود!!!

  14. ZATNNA کاربر می‌گوید

    سلام خوب بود ولی جایه کنستانتین خیلی خالی بود و…. خیلیا دیگه فقط با ۲ شخصیت حال کردم.زاتاناودکترفیت بقیه رو زیاد نمیشناسم مخصوصا شخصیت هایه مارول سپاس.

  15. Ehssn کاربر می‌گوید

    من همه شخصیت ها رو میشناسم ولی خدایی جای کنستانتین فانتوم استرنجر ویکان اودین خالی بود این ها هم لیاقت داشتن توی لیست بالا حضور داشته باشند

  16. امیررضا کاربر می‌گوید

    به نظرم باید دورمامو اول یا دوم می بود

  17. آرش کاربر می‌گوید

    جان کنستانتین کجاست؟ اون تونست مرده رو زنده{کاری که مرلین موفق به انجامش نشد} کنه شیطان را شکست بدهد و هزاران کار دیگر اون حداقل باید نفر سوم رو مطمئن نیستم ولی چهارم رو باید می بود دیگه

  18. IS King کاربر می‌گوید

    جان کنستانتین چی

  19. آرمین کاربر می‌گوید

    داداش جان کنستانتین کجاست پس شرکت دی سی خیلی رو جان کنستانتین کار کرده اون اگه نبود قیام تاریکی رخ میداد ، در انیمیشن لیگ عدالت تاریک سرنوشت یا دریمستون دنیا رو نابود میکرد ، در انیمیشن لیگ عدالت تاریکی اگه نبود واندر وومن همه رو میکشد و دارک ساید بر‌جهان غلبه می کرد

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بخاطر این نیومد چون قدرت های جادوییش میتونه توسط جادوگران اعظم مثل هکتات یا دکتر فیت از بین بره و جادوش در حد اشخاص این لیست نیست دوما این فقط لیست معرفی لیست قدرتمندی نیست

  20. روجا کاربر می‌گوید

    چرا شزم در لیست نبود بلک آدم که دشمن شزم است

  21. محمدمهدی اصلاحیان کاربر می‌گوید

    با سلام از نظر من جای جان کنستانتین و فانتوم استرنجر کاملا خالیه چون کنستانتین دکتر فیت رو زد

  22. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد مهدی اصلاحیان
    کنستانتین دکتر‌فیت رو زد؟ مطمئن هستی حالت خوبه؟‌ چون حرف خیلی مزخرف و از بیخ و بن غلطه.

    1. کنستانتین کاربر می‌گوید

      بله شما درست میگید در مقابلش ایستاد ولی زندانی شد معذرت میخوام ولی خودتون قضاوت کنید واقعا
      فانتوم استرنجر و کنستانتین جاشون خالی نیست کنستانتین ضعیفه؟

  23. کنستانتین کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید بله من اشتباه کردم باهاش جنگید و شکست خورد و زندانی شد ولی شما قبول داری که جای کنستانتین و فانتوم استرنجر کاملا خالیه یا نه
    به نظر شما کنستانتین اینقدر ضعیفه که توی این لیست نباشه لطفا جواب بدید

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      فانتوم استرنجر اره می بایست باشه
      اما کنستانتین خیر
      همون دکتر استرنج با هشت حرکت میزنتش.

      1. کنستانتین کاربر می‌گوید

        عزیزم به نظر من شما کنستانتین خیلی دست پایین گرفتین او تونسته با مخش مورینگ استار رو گول بزنه
        حالا شما میگید خیلی ضعیفه

      2. کنستانتین کاربر می‌گوید

        عزیزم به نظر من شما کنستانتین خیلی خیلی ضعیف تصور کردی کنستانتین تونست لوسیفر مورینگ استار رو گول بزنه با مغزش حالا تو میگی هیچ کاری نمیتونه بکنه

  24. امیررضا کاربر می‌گوید

    ببخشید من توی ویکی پدیا خوندم زاتانا ی زمین سه قدرتی اندازه موجودات پنج بعدی داره و قدرتش هم با اسپکتر برابره میتونست توی این لیست باشه؟

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      اون یک ورژن دیگه از زاتاناست به اسم زاتانا لرد دو کی آس

    2. اريا صفابخش کاربر می‌گوید

      #اميررضا
      خب اميررضا جان در رابطه با سئوالت احتمال ميدم منظورت Annataz Arataz يا به فارسي اناتاز اراتاز باشه كه نميشه صرفا گفت به اندازه موجودات پنج بعدي قدرت داره اما بله يك بار موفق شد جادو يك موجود پنج بعدي (مكسي) رو تا حد خيلييييي زيادي كم كنه و به يك جعبه انتقال بده و اين تكنيك سطح بالا و قدرت مندي هست اما سطح قدرت اناتاز يسري شرايط خاص داره
      موفق باشيد

      1. امیررضا کاربر می‌گوید

        ممنون

  25. سجاد کاربر می‌گوید

    با سلام
    ببخشید ولی شما بزرگ ترین جادوگر مارول رو فراموش قویترین جادوگر ماول سیتوراک است که به نظرم باید جایگاه سوم رو میداشت چون تا جایی که میدونم قدرت های عرفانیش نامحدود است

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      سجاد درست میگی باید سیتوراک میبود و تو رتبه ۴ یا حداقل ۵ قرار میگرفت اما یه سوال دارم لوسیفر و چرا نیاوردن؟

  26. ارسام کاربر می‌گوید

    کنستانتین کوش

  27. ارسام کاربر می‌گوید

    کنستانتین نمی دونن کجا قایم کردی
    من جاش رو خالی میبینم

  28. سلام کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود اما اسپکتر خودش منبع جادو مثل لوسیفر قدرت جادو از شخصیت های مثل لوسیفر. مایکل.کلمه.اسپکتر و غیره میاد که یعنی اسپکتر جای در این مقاله نداره

  29. Meraj کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود ولی خب جای یه چند نفری خالی بود مثلا سیتوراک یا مثلا اودین

  30. جانی کیج کاربر می‌گوید

    لیست بدی نبود و خوب هم نبود چون کنستانتین توش نبود و فانتوم استرنجر و رتبه بندی زیاد خوب نبود

  31. BLACKALF کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی جای کنستانتین یا اون شروری که توی لیگ عدالت تاریک بود خالیه

  32. روح رندال ( شرک ) ) کاربر می‌گوید

    ریون منظورتون هست ؟

  33. ام ار مستر کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی جایگاه هکات رو بالاتر اسپکتر میدونم

  34. باربد کاربر می‌گوید

    بنظرم اینطوری بهتر می‌بود
    ۱- اسپکتر
    ۲- دکتر فیت
    ۳- دکتر استرنج کلاسیک- اسکارلت ویچ
    ۴- فانتوم استرنجر
    ۵-هکتات – دورمامو – انشنت وان
    ۶- ترایگان
    ۷-زاتانا
    ۸- کنستانتین
    ۹-انچنترس
    ۱۰- سرسی
    ۱۱- کیرکه ‌

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      این هم رتبه بندی خوب و جالبی است.

    2. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      باربد
      ؟؟!!😐😐

    3. امیررضا قاسمی کاربر می‌گوید

      باربد
      با رتبه بندیت . با یه جاهاییش مخالفم . مثلا دکتر استرنج کلاسیک واقعا از دکتر فیت قویتره این اختلاف کم هم نیستش .

  35. محمد کاربر می‌گوید

    به نظرم اسکارلت ویچ میتونستم ۴باشه

  36. کاربر می‌گوید

    دوباره مینویسم
    ۱-اسپکتر – هکتات – اکلیپسو
    ۲-دکتر استرنج کلاسیک-فانتوم استرنجر
    ۳-دکتر فیت
    ۴-اسکارلت ویچ
    ۵-دورمامو-انشنت وان
    ۶-ترایگان
    ۷-زاتانا
    ۸-جانی سی
    ۹-انچنترس
    ۱۰-سرسی
    ۱۱- کیرکه-لوکی

  37. World forger کاربر می‌گوید

    به نظر من جای موردو ارباب هرج و مرج خالیه و میتونه تو تاپ ۳ باشه .

دیدگاه ها غیر فعال است.