۱۵ فیلم برتر کمیک بوکی

فیلم های کمیک بوکی در چند وقت اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و روز به روز به طرفداران فیلم های کمیک بوکی نیز اضافه میشود. حالا ما در این مقاله سعی کردیم  ۱۵ تا از بهترین فیلم های کمیک بوکی در طول تاریخ را برای شما معرفی و رتبه بندی کنیم. توجه بفرمایید تک تک فیلم های این لیست ارزش دیدن دارند و ما ۱۵ تا بهترین آنها برای شما عزیزان گلچین کرده ایم.


۱۵. مرد آهنی:

فیلم مرد آهنی شروعی خیلی خوب برای ورود شخصیت مرد آهنی به دنیای سینمایی مارول بود. در این فیلم روند تکامل تونی استارک را میبینیم و کم کم با زندگی یک میلیاردر خوش گذران دخترباز که سلاح های زیادی هم میفروشه آشنا میشیم. کیفیت شخصیت پردازی فیلم خوبه اما میتونست بهتر باشه. انتاگونیست اصلی فیلم هم نسبتا خوبه اما شخصیت پردازی آنچنان کاملی نداره. جلوه های ویژه فیلم هم خوب هستن. شخصیت پردازی تونی استارک هم در فیلم با بازی داونی جونیور بزرگترین نقطه قوت فیلمه که باعث لذت بردن از فیلم میشه. این فیلم شروع مارول برای اوج گرفتن بود و تا ابد به اون مدیونه.


۱۴. شزم:

قرار بود اشخاص مشهوری مثل جان سینا و دوین جانسون هم در این فیلم حضور داشته باشن. حتی شایعه شده بود قراره فیلم درجه سنی بزرگسال داشته باشه. اما کلا بر عکس شد و این فیلم به یک فیلم بچه گونه تبدیل شد. اما این فیلم بهتر از انتظارات ظاهر شد. جلوه های ویژه فیلم عالی هستن و جوک های خنده دار فیلم در جاهای درست باعث جذابیت این فیلم میشن. موضوع فیلم اینه که پسری نوجوان به اسم بیلی باتسون که در یتیم خانه بزرگ شده و بالاخره یک خانواده اونو به فرزند خواندگی گرفتن. اما برای بیلی ارتباط برقرار کردن با بچه های اون خانه کمی سخته اما میتونه باهاشون کنار بیاد، اما در آخر فیلم روابط او با خانواده جدید خودش بهتر میشه. بیلی طی یک سری اتفاقات قدرت ۶ خدای یونانی مثل: زئوس- مرکوری- آشیل- هرکول- سلیمان و اطلس صاحب میشه و به شزم تبدیل میشه. این فیلم با شوخی های به جا و جالبش میتواند لحظات شادی را برای شما رقم بزند.


۱۳. انتقام جویان، پایان بازی:

پر فروش ترین فیلم تاریخ. البته بهترین بودن همیشه مبنا بر فروش نیست. باید در عمل هم ببینیم این فیلم چطوری هست. این فیلم ادامه ای بر فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت هست و بعضی از نقاط قوت اون فیلم به صورت بهتری در این فیلم وجود دارد، اما به هیچ وجه از مشکلات فیلم نمیشه چشم پوشی کرد. مثل جوک های زیاد در حین نبرد ها باعث شده جنگ های بزرگ فیلم به نظر حماسی نیان یا این فیلم بازم مشکلات جنگ ابدیت داره و به شخصیت های فرعی اهمیت خاصی نمیده. اما از جلوه های ویژه عالی فیلم نمیشه گذشت. جلوه های ویژه به بهترین شکل  ممکن حس دیدن یک فیلم از گروه انتقام جویان را تداعی می کند. این فیلم هم بعضی شایعات هیجان انگیزی داشت که مثل فیلم جنگ ابدیت دروغ بودن. به هر حال فیلمی موفقیت آمیز برای مارول بود.


۱۲. زن شگفت انگیز ۲۰۱۷:

خب داریم در مورد تنها فیلم کمیک بوکی که تونسته جنگ جهانی رو به صورت عالی نشون بده صحبت می کنیم. فیلمی که داستان زن شگفت انگیز با نام اصلی پرنسس دایانا، دختر هیپولیتا و شاهزاده آمازون ها روایت می کنه. روایت داستانی خیلی خوب که عطش جنگ رو نشون میده و  همچنین خونریزی و مرگ و از دست دادن زندگی ها است. این فیلم بدون شوخی با مخاطب رفتار می کنه و چهره واقعی جنگ رو نشون میده. آنتاگونیست اصلی فیلم هم تا آخر معلوم نمیشه کیست و در ۲۰ دقیقه پایانی فیلم بهتون میگه آنتاگونیست اصلی کیه. جلوه های ویژه فیلم و طراحی لباس بعضی کرکتر ها میتونست بهتر باشه. در کل اگه دنبال فیلمی فانتزی با روایت جنگ جهانی هستید این فیلم میتونه به بهترین شکل ممکن جوابگو شما باشه و به عنوان یک فیلم کمیک بوکی هم فیلم عالی است.


۱۱. بتمن آغاز  می کند:

بیشتر فیلم های کمیک بوکی که بیشتر از یک آنتاگونیست اصلی داشتن یا شکست خوردن یا ناامید کننده بودن. اما این فیلم با ترتیب خاصی، تمام شخصیت های فیلم دونه به دونه براتون معرفی می کنه و شروعی میشه بر داستان بروس وین. بروس وقتی کوچک بود در یک کوچه خانواده خودش از دست داد و از اون موقع با خودش عهد بست نزاره برای کسی دیگر این اتفاق بیفته و به پارتیزانی به اسم بتمن تبدیل شد که کابوس جنایت کاران گاتهام میشه. شخصیت پردازی در این فیلم خیلی خوب انجام شدن. اما به کرکتر هایی مثل مترسک میتونست بهتر پرداخته بشه. جلوه های ویژه  فیلم هم خوب هستن اما میتونست به جلوه های ویژه اهمیت بیشتری داده بشه. این فیلم شروعی هم بر سگانه موفق کریستوفر نولان در مورد بتمن بود.


۱۰. انتقام جویان، جنگ ابدیت:

بالاخره مارول از فیلم جنگ ابدیت رونمایی کرد. با وجود بعضی تبلیغات دروغ مثل حضور ایکس من ولی بازم نمیشه گفت این فیلم ناموفقه. حتی فیلم بسیار خوبی شد. اما انگار سعی شده فیلمی غم انگیز ساخته بشه با یاد اوری دوباره و دوباره مشکلات ابرقهرمان ها. شخصیت پردازی آنتاگونیست اصلی فیلم در سطح قابل قبولی. اما بعضی کرکتر ها مثل درکس که اصلا با هدف کشتن تانوس عضو گروه نگهبانان کهکشان شد هیچ اهمیتی در این فیلم بهشون داده نشده. جلوه های ویژه فیلم هم خوب هستن. اما یکی از مشکلات فیلم که زیاد هم حاد نیست جوک گفتن وسط مبارزه. البته این مشکل زیاد بزرگی برای این فیلم نیست و در صحنه های کمی ریتم فیلم به هم میزنه. در مجموع فیلم زمینه ساز خوبی برای ربط دادن گروه انتقام جویان و محافظان کهکشان بود. اما فیلمی با این همه کرکتر معروف و موضوغی بزرگ میتونست بسیار بهتر باشه.


۹. پلنگ سیاه:

پلنگ سیاه فیلمی با کیفیت بود و هیچکس فکرشم نمی کرد این فیلم انقدر موفق بشه. شخصیت پردازی های این فیلم خیلی خوب و تمیز صورت گرفته و نمیشه بهش خورده گرفت. مشکلات تچالا برای حفظ حکومت و برقراری نظم همینطور که با خاطرات خودش دست و پنجه نرم می کنه به بهترین شکل ممکن صورت گرفته. از طراحی های زیبا واکاندا تا معضل قاچاقچی های ویبرانیوم. اما این فیلم نقاط ضعفی هم داره برای مثال روی جلوه های ویژه فیلم خوب کار نشده به نظر مبتدیانه هستن، مخصوصا از نیمه وسط به بعد فیلم همینطور جلوه های ویژه بدتر می بینید. اما نقات قوت این فیلم به نقات ضعفش میچربد و تجربه ای لذت بخش از فیلم دیدن برای شما به ارمغان می آورد.


۸. کاپیتان آمریکا، سرباز زمستان:

این فیلم بهترین فیلم اختصاصی کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول است. شخصیت پردازی های صحیح و شوخی های به جا و پایان بندی عالی از نکات مثبت این فیلم هستند. صحنات اکشن جذاب این فیلم میتواند شما را میخکوب کند. شخصیت های مکمل و فرعی مثل بیوه سیاه و ماریا هیل هم به کیفیت فیلم کمک کرده اند. بازیگران خوب زیادی هم در این فیلم خضور دارند و طراحی انتاگونیست فیلم در حد خوبی قرار دارد. با وجود بعضی کم و کاستی ها این فیلم جزو بهترین فیلم های مارول است که میتواند شما را تا اخرین لحظه میخکوب بکند. البته میتونیم این فیلم رو بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول بنامیم.


۷. مرد پولادین:

این فیلم اولین حضور سوپرمن در دنیای سینمایی دیسی بود. موضوع آدم فضایی به اسم کال-ال که در نوزادی پیش از نابودی سیاره کریپتون پدرش او را در محفظه ای می گذارد و به فضا می فرستد. کال-ال در سیاره زمین فرود می آید. قدرت های او در سن ۱۸ سالگی بروز کرد و متوجه شد انقدر توانمند هست که بتونه کار های زیادی انجام بده مثل کمک کردن به دیگران. با جلوه های ویژه عالی و اکشن فوق العاده و داستان پردازی و شخصیت پردازی خوب، این فیلم برای اولین حضور سوپرمن فیلم عالی ای بود. اما مشکل این فیلم در درجه اول فضای دارکش و دوم اهمیت ندادن به انتاگونیست اصلی یعنی جنرال زاد بود.

جنرال زاد شخصیتی پر پتانسیل در دنیای کمیک های دیسی هست که میتوان داستان های پر پتانسیل زیادی از روی او نوشت اما نویسندگان این فیلم علاقه داشتن کرکتر جنرال زاد در اولین حضورش بکشن. که به نظرم چندان کار حرفه ای نبود چون این کرکتر پر از پتانسیل و داستان های جذاب اما در اولین حضورش مرد؛ البته این رو هم بگیم که جنرال زاد تا اینجای کار، بهترین شرور دنیای سینمایی دی سی است. با تمام این توصیفات این فیلم تا آخرین لحظه برای شما برنامه دارد. این فیلم با صحنات آخر فیلم به راحتی مرگ زاد توجیه می کنه و نشان میده فیلم با کیفیتی است.


۶. شوالیه تاریکی بر میخیزد:

این فیلم به شما نشون میده داستان کلیشه ای زمین خوردن و بعدش برخواستن چگونه باز هم میتونه به بهترین صورت ممکن با جذابیت به سراغ شما بیاد و نشون میده وقتی یک شرور ابرقدرت سراغ شهری بیاد حتی پلیس هم کاری نمیتونه بکنه. در این وقت شهر به بتمن نیاز داره و بتمن دوباره بعد از چندین سال بر می گرده. اما با شکستن کمرش توسط بین از بازی خارج میشه و بین شروع می کنه به تغییر نظام شهر گاتهام. اما بتمن بر می گرده و تمام گاتهام نجات میده و در آخر رستگار میشه تا نشون بده به دیگران بیشتر از خودش اهمیت بده و احساسی ترین لحظه فیلم رقم بزنه و بهتون بگه بعضی وقت ها باید بهترین ها فدا بشن.


۵. لوگان:

فیلمی اقتباس شده از کمیکی موفق مسلما هم باید موفق شود. این فیلم با جلوه های ویژه محشرو شخصیت پردازی های صحیح و کارآمد شما را مجذوب خود می کند. البته فیلم به صورت کلیشه ای تمام می شود اما پایان احساسی دارد و فیلم به بعضی از شخصیت های فرعی هم که می توانستند ماجراهای جدیدی را رقم بزنند بها نمی دهد. میتوانیم کیفیت بالای فیلم لوگان تضمین بکنیم اما همه پسند بودن را خیر. این فیلم به احساسی ترین جنبه های زندگی این جهش یافته پیر یعنی لوگان می پردازد


۴. مرد عنکبوتی ۲:

این فیلم به واقع بهترین فیلم ساخته شده از مرد عنکبوتی است و با صحنات اکشن نفس گیر و پر جنب وجوش شما را به خود جذب می کند و یک رابطه استاد و شاگردی وقتی مجبور میشن با هم درگیر می شوند را به تصویر می کشد. سم ریمی به خوبی میدانسته که چطوری شخصیت پردازی مرد عنکبوتی رو نشون بده. اون بهترین شخصیت پردازی از مرد عنکبوتی در مدیوم سینما رو نشان داده و تقریبا از تمام پتانسیل مرد عنکبوتی برای فیلمسازی استفاده کرده. البته فیلم خیلی به جنبه عاطفی آنتاگونیست توجه کرده و می تونست این توجه به چیز های دیگه ای از اخلاقیات آنتاگونیست بشه و همه اون به عواطف کرکتر معطوف نشه. این فیلم با بازی درخشان توبی مگوایر بهتر هم شده است.


۳. سوپرمن ۲:

فیلمی قدیمی که هنوز هم جذابیت بالایی دارد. جلوه های ویژه این فیلم از زمان خود جلو تر هستند و شخصیت پردازی های فیلم فراتر از خوب هستن. به تصویر کشیدن سوپرمن به شکلی عالی در این فیلم گنجانده شده است و لحظات خوب و حماسی را برای شما رقم میزند. این فیلم مفهوم امید و امید داشتن را به شما می آموزد و می گوید همیشه برای پیروزی امید داشته باشید تا بزرگترین پیروزی ها نصیب شما شود و بدونید با امید همه چیز ممکن است. اگرچه فیلم در بعضی سکانس ها زیادی اغراق به خرج میدهد البته این اشکالات ریز از ارزش های این فیلم کم نمی کند.


۲. وی مثل وندتا:

شما با خلاقانه ترین فیلم کمیک بوکی طرف هستید. خب داستان طوفانی آغاز می شود و مخاطب را در خود قرق می کند. صحنات اکشن فیلم هنرمندانه درست شده اند و شخصیت پردازی خیلی با کیفیت انجام شده است که در سکانس های اول فیلم این مشخص میشود . اگر واقعا فیلمی میخواهید که شخصیت اصلی ترکیبی از زورو و بتمن و هیتلر باشد شخصیت اصلی دقیقا همین است. این فیلم سوالات بسیاری رو در ذهن شما به وجود میاره که مدام در ذهن شما موقع دیدن این فیلم تکرار میشود و با خود بازگو می کنید تا آخر فیلم که احتمالا از ذهنتان خارج بشود.

اما مهم ترین رکن فیلم جاه طلبانه بودن اونه که باعث خلق سکانس های جدید و جالب میشه. این فیلم از اون فیلم هاست که هر فیلمی نمیتونه باهاش رقابت بکنه و سالم از اشکالاتی که ازش گرفته میشه خارج بشه. وی الان نماد انقلاب و آزادی در تمام دنیا و این پر طرفدار بودن این فیلم هم ثابت می کنه. دولت ها همیشه بد نیستن، اما باید به دولت های فاسد اعتراض و نابودی برسه تا فساد از اون ها پاک بشه.


۱. بتمن، شوالیه تاریکی:

خب رسیدیم به شاهکار لیست. خب خب تمام ذهنیتی که در مورد یک فیلم کمیک بوکی دارید الان بریزید دور.  خب همه فیلم های کمیک بوکی با جلوه های ویژه خفن و کرکتر های تخیلی نیرومند میشناسن اما این فیلم متفاوت است. این فیلم یک الگو برای ساخت شخصیت پردازی و ساخت آنتاکونیست است. صحنات اکشن جذاب و پر از خلاقیت و فقط کریستوفر نولان میتونه درست بکنه که با محرک اصلی فیلم یعنی جوکر با بازی درخشان هیث لجر ترکیب فوق العاده ای است.

نولان در این فیلم همینطور که به موشکافی عدالت میپردازد، صحنات حماسی هم خلق می کند. او پیامد های ناشی از مرگ زندگی با درام را مخلوط می کند تا سکانس هایی به یاد ماندنی بسازد و هیث لجر هم به شما یاداوری می کند که برای موفق شدن یک فیلم فقط کارگردان مهم نیست و بازیگر هم میتواند فیلم را به اشکال مختلف در بیاورد و برای شما سکانس های لذت بخشی درست کند. این فیلم به شما می گوید وقتی یک قهرمان به صورت روحی و روانی خورد شود چه اتفاقی برای او می افتد. اما اراده این قهرمان هم مهم است وقتی اراده باشد امید هنوز زنده است. وقتی یاد اشخاص مهم زنده باشد (مثل هاروی دنت) امید هنوز زنده است. وقتی روشنایی باشد امید هنوز زنده است.

جوکر خطاب به بتمن: من نمیخوام بکشمت. بدون تو چی کار کنم؟ دزدی از دستفروش های مافیا؟ تو منو کامل می کنی. این جمله نشون میده بتمن و جوکر با هم کامل میشن.


نویسنده: محمد امید سعادتی


97 Comments
  1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    سلام.محمد امید جان ماله خوبی بود نظر من فرق داره خیلی قبول ندارم مشکلم اینه که الان وینترسولجر و من آف استیل شدن بهترین فیلم های MCU و DCEU .رتبه اند گیم هم باید بیاد بالاتر و ۳ تای اول مال دیسی هستن .البته من وی فور وندتا رو ندیدم ولی میدونم مال دیسیهبه هر حال هورااااااااا کامنت اول

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ولی انصافا وی فر وندتا را ندیدید حتما ببینید
      حتی اسپایدی متعصب هم از این به عنوان برترین شاهکار فیلم کمیک بوکی یاد میکنه بنظرم حداقل ۲ رتبه آخر درست بود ولی بنظرم اینفینیتی وار باید میومد سوم لوگان چهارم بلک پنتر پنجم کپ آمریکا سرباز زمستان ششم بتمن آغاز میکند هفتم شوالیه تاریکی برمیخیزد هشتم مردعنکبوتی ۲ نهم شزم دهم واندروومن یازدهم مردآهنی دوازدهم
      فقط چرا جوکر نبود؟

      1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

        بلک پنتر و واندروومن خیلی فیلم های خسته کننده ای بودند اصلا لیاقت نمره بالا رو ندارن

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    واو چندتا نویسنده . !! این سایت همینجوری پیش بره از نظر تعداد نویسنده ها از CBR میزنه جلو .
    راجب مقاله هم بگم که ترتیب بهترین فیلمها بر اساس سلایق مختلف افراد فرق میکنه و منم شخصا زیاد با این رتبه بندی موافق نیستم . به هر حال مرسی بابت مقاله .
    موفق باشید .

  3. REZA EP کاربر می‌گوید

    سلام دوستان وقت همگی به خیر
    خیلی ممنون بابت این مقاله و کمال تشکر رو دارم از نویسنده آقای سعادتی
    سرعت مقاله نویسی عالی شده و انشاالله همینطور ادامه پیدا کنه
    همانطور که کاربر استیو راجز عرض کردن نوشتن چنین لیست هایی در واقع یکجورایی سلیقه ای هستش مثلا رتبه یک برای خودم اونجرز اینفینیتی وار هستش علتش هم اینه که ازنظر من تانوس شخصیت و هدف و اراده فوق العاده ای داره و بالاخره برخلاف اکثر فیلم ها این شخصیت منفی هستش که میبره نه قهرمان ها
    رتبه دوم از نظر خودم فیلم لوگان هستش که بخوام حقیقتشو بگم تاحالا یک فیلم کمیکی اینطوری با احساسات من بازی نکرده بود(همون موقع که اومد رو عرض میکنم یعنی حول و حوش ۲۰۱۷) به خصوص لحظه مرگ پروفسور ایکس که باهاش اشک ریختم و همچنین مرگ لوگان.واقعا جیگرم کباب شده بود
    سومی از نظرم شوالیه تاریکی هستش که علتشو گفتین
    درهرحال خیلی ممنونم بابت مقاله و انشاالله سایت با نهایت قدرت به پیش بره

  4. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    خب دوستان من دو تا دستگاه دارم الان با اون یکی دستگاه اومدم.
    Reza ep#
    خودم هم می خواستم لوگان بالاتر بزارم اما به نظرم کیفیت ۴ فیلم اولی که گزاشتم از لوگان بهتر بود.
    البته اگر دقت بکنید من لوگان فیلمی عالی و موفق خطاب کردم.
    Marvel and dc
    دوست عزیز من طرفدار کمپانی خاصی نیستم ( البته دنیای کمیک خیلی دنبال می کنم) من فقط اون نقدی که به هر فیلمی داشتم جلوی خودم گزاشتم و بهترین ها جدا کردم.
    وی مثل وندتا هم حتما ببینید چون خیلی زیبا. نکات مثبت و منفی فیلم ها هم ذکر کردم.
    خب ممنون حداقل تا الان الفاظ رکیک نشنیدیم( شوخی) ( ادمین تائید کنی شوخی)
    البته اینم باید عرض بکنم تمام این فیلم ها براساس متد های نقد یک فیلم کمیک بوکی نقد کردم و به نظر من درست هم نقد کردم. خب شما گفتید الان سرباز زمستان و مرد پولادین چرا شدن بهترین فیلم های mcu و Dceu
    ببینید من بر این عقیده هستم که این دو فیلم های با کیفیت تری از بقیه فیلم های mcu و DCEU هستن.
    و اما دلیل من برای اول گزاشتن شوالیه تاریکی:
    این فیلم فرای یک فیلم کمیک بوکی. اشتباه نکنید فیلم های کمیک بوکی یا بد یا خوب یا عالی یا فوق العاده بودن.
    اما شوالیه تاریکی شاهکار صنعت فیلمسازی که دلایل در خود مقاله عرض کردم دوستان.
    شاد پیروز و موفق باشید.

    1. REZA EP کاربر می‌گوید

      سلام آقای سعادتی عزیز وقت شما به خیر
      خیلی ممنون برای اینکه وقت گذاشتید و کامنت منو خوندید و البته بنده قصد جسارت نداشتم و ندارم کسی که در سایت ایرونی سنتر نویسندگی رو برعهده داره به قول معروف کم الکی نیستش!!!بنده هم در کامنت اولم عرض کردم که این سه ترتیب فیلمی که گفتم ازنظر خودم هستش و خب ممکنه خیلی ها با اون مخالف باشن وگرنه اینکه شما در تحلیل فیلم و کار خودتون وارد هستید هیچ شکی نیست
      درهر حال خیلی ممنون بابت مقاله و انشاالله از شما مقاله های خیلی بیشتری ببینیم
      موفق و مويد باشید

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        REZA EP
        شما خیلی به من لطف دارید. من اصلا لیاقت اینکه کسی انقدر محترمانه با من صحبت بکنه ندارم.
        شاد و پیروز سر زنده باشید

        1. REZA EP کاربر می‌گوید

          سلام آقای سعادتی وقت به خیر
          اختیار دارین استاد این چه حرفیه وظیفه همه ماست که با احترام با شما صحبت کنیم ناسلامتی توی این حرفه چند سر و گردن از ما بالاتر هستید و به قول معروف پیشکسوتین تو این کار
          فقط جسارته میشه لطف کنین یک مقاله هم درمورد مقایسه کاراکترهای همتای مارول و دی سی بنویسید?? خیلی ممنون میشم
          انشاالله موفق و پاینده باشید

  5. amirrr کاربر می‌گوید

    خب ممنون از نویسنده و از ادمین به خاطر جذب نویسنده زیاد . ولی اگر بر اساس سلیقه هم باشه سلیقه اکثریت کمیک فن ها چیزی غیر این است . به نظر من اینفینیتی وار بهترینه

  6. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    عالی بود
    آقا منو واقعا توی تلگرام نیستم میشه مقاله ای نوشتم به آقای رادمنش بدم ایشون به ادمین بده

  7. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    سوپرمن ۱ و اینفینیتی وار هم میتونست باشه ولی باز هم مقاله ی عالی بود من خودم سلیقه هم این هست
    شوالیه تاریکی
    مرد عنکبوتی ۲
    سوپرمن ۲
    وی مثل وندتا
    لوگان
    سوپرمن ۱
    اینفینیتی وار
    کاپیتان آمریکا سرباز زمستان
    کاپیتان آمریکا جنگ داخلی
    نگهبانان کهکشان ۱
    شوالیه تاریکی ۲
    شوالیه تاریکی ۱

  8. Daredevil کاربر می‌گوید

    سلام. مقاله ی خوبی بود ولی من موافق نیستم و سه تای اول به نظر من اینا هستن
    ۱_ جنگ بینهایت
    ۲_ شوالیه تاریکی
    ۳_ سرباز زمستان

  9. امیررضا کاربر می‌گوید

    ببخشید ولی به نظرم جنگ ابدیت میتونست رتبه بالاتری داشته باشه ولی به هر حال عالی بود

  10. سپهرسعادتی کاربر می‌گوید

    آقا سلطان بازگشت به خانه کو؟

  11. محمود کاربر می‌گوید

    سلام به نظر من فیلم تور و هالک خیلی قشنگ

  12. امیررضا حسینی کاربر می‌گوید

    هر کسی سلیقه ای داره این لیست زیاد به سلیقه من خوش نیومد اینطور بود بهتر میشد
    ۱ شوالیه تاریکی
    ۲ اینفنتی وار
    ۳ مرد عنکبوتی ۲
    ۴ کاپیتان آمریکا سرباز زمستان
    ۵ شوالیه تاریکی بر می‌خیزد
    ۶ اونجرز ۲۰۱۲
    ۷ لوگان
    ۸ سوپرمن ۲
    ۹ پلنگ سیاه و اند گیم
    ۱۰ من آف استیل
    ۱۱ واندروومن ۱
    ۱۲ ثور راگناروک
    ۱۳ شزم
    ۱۴ مرد آهنی ۱
    ۱۵ جنگ داخلی و آکوامن

  13. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    شزم از واندروومن بهتره فکرکنم

  14. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

    اول یه ایول بگم به سرعت مقاله گذاری سایت !
    دوم منم با این لیست زیاد موافق نیستم . گرچه این لیست مشخصا سلیقه ای هست و معیارش نظر نویسنده هست . حتی انگار نویسنده یه مقدار زیادی به دیسی تمایل داشته ! با توجه به رتبه بندی ها و متن .
    اما به نظر من فیلم های کمیکی بهتری هم بودن مثل مردان ایکس روز های گذشته و اینده و شاید محافظان کهکشان . بتمن اغاز مکیند هم جاش تو لیست نبود رتبه بندی ها به نظر من تا حدودی اشتباهه . واندروومن و انتقام جویان ۳ باید رتبه بالاتری میداشتن . رتبه اول مشخصا حق دارک نایت هست !
    از رتبه بندی ها که بگذریم با چندتا از قسمت های مقاله مشکل دارم :
    ۱ لفظ بچه گونه درست نیست برای فیلم شزم .
    ۲ دارک نایت اکشن خوبی داشت ؟؟؟ اصلا . قطعا سه گانه نولان لحظات نفسگیر و تعقیب و گریز های جالبی داشت اما اکشن و نبرد خوبی نداشت . نولان اکشن ساز خوبی نیست ( خودم هوادار کار های نولانم ) . تو فیلم تنت هم میشه به خوبی دید .تو همون سه گانه نولان هم نبرد های بتمن وریش الغول و جوکر و بین اصلا تصویربرداری جالبی ندارن .

    1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

      موافقم با هاتون این جمله رو فراستی هم گفت
      البته سکانس تعقیب و گریز خوبی داشت

  15. محمد امید کاربر می‌گوید

    با تشکر از دوستانی که تا الان نظرتان خودشان را دادند و با قلب های بزرگشان از من حمایت می کنند.💕💕🌹
    دوستان من این فیلم ها فقط براساس یک یا دو صحنه خیلی احساسی رتبه بندی نکردم و سطح کیفیتی فیلم ها مد نظر قرار دادم.
    و از نظر کیفیتی فکر می کنم و معتقدم که رتبه بندی درستی انجام دادم. من سلیقه خودم راهی ماجرا مقاله نکردم و کیفیت مد نظر قرار دادم.

  16. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    و حرف دیگه ای دارم اینه که لطفا وقتی قراره به کیفیت فیلم توجه بکنیم سلیقه و چیز قلبی خود را راهی مقاله نکنیم و واقع بین باشیم.
    با تشکر و سپاس و درود

    1. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      درسته .
      کیفیت سنجش فیلم ها با سلیقه و معیار های شما جوره . قابل احترام هم هست
      اما اونطور که مشخصه سلیقه و معیار های دوستان برای سنجش و رتبه بندی متفاوته.

  17. Amirtitan کاربر می‌گوید

    فیلم واندرومن و مردآهنی اصلا شایسته‌ی این لیست نیستن به نظرم رطبه شزم هم خیلی پایین دادید

  18. آراد کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود. ممنون از سایت خوبتون
    البته به نظرم فيلم جوکر باید جای فيلم واندروومن می بود.

  19. king venom کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود ولی همون طور که دوستان ارض کردن مقاله سلیقه ای بود و سلیقه شماهم این بود که من بهش احترام میزارم
    یه نکته ای انصافا بهتر نبود مارک استرانگ (شخصیت شرور فیلم شزم) بیاد نقش لکس لوتر رو بازی کنه انصافا برا این نقش ساخته شده ولی خداکنه بعداز فیلم فلش که قراره dcue ریبوت بشه اونو به جای جسی ایزنبرگ کسخل لکس لوتر کنن

  20. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    انصافا خیلی فیلم ها نبودن و رتبه بندی ها هم بعضی ها درست نبود ولی به هر حال نظر نویسنده هست و محترم هست

  21. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    بالاخره تونستم به انتظاري كه از سايت داشتم برسم ……….مرحبا احسنت عالي بينظير خارق العاده اصلا عاااااااااالي
    من بعد از خوندن اون مقاله بهترين شخصيت هاي دي سي و مقاله داركسايد و قدرت هاش ديگه تو سايت كم مقاله شاهكار پيدا ميكنم (البته اشتباه نشه ها ……مقالات مهدي جان آريا جان و استاد آرين(!_!) هم شاهكار بودن ) ولي اين مقاله براي شروع كار ايشون محشر بود …………….راستي ادمين تو تلگرام يه مقاله براتون ميفرستم خودم ترجمه كردم اگر خواستيد بزاريدش تو سايت ( البته نام نويسنده رو نياريد نميخوام معلوم بشه با تشكر ) البته اگر خواستيد

  22. behnam کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود ولی نظر من فرق داره:
    ۱ پایان بازی
    ۲ لوگان
    ۳ شوالیه تاریکی
    ۴ جنگ ابدیت
    ۵ جنگ داخلی
    ۶ سرباز زمستان
    ۷ پلنگ سیاه
    ۸ بتمن آغاز می کند
    ۹ مرد عنکبوتی ۲۰۰۲
    ۱۰ ایکس ۲
    البته انیمیشن ها را حساب نکردم
    بعضی فیلم های لیستم هنوز ندیدم

    1. سپهرسعادتی کاربر می‌گوید

      اینم میتونه باشه البته نظرمن اینکه بجای لوگان باید اسپایدرمن دور ازخانه باشه چون فیلم سوتی نداشت وصحنه های اکشن وهیجان انگیز زیاد وخوبی داشت

  23. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

    ترکیب من
    ۱-اند گیم
    ۲-لوگان و شوالیه تاریکی
    ۳-جنگ ابدیت و وی مثل وندتا
    ۴-مرد عنکبوتی و سوپرمن ۲
    ۵-ایکس من ۲
    ۶-شزم

  24. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    ببخشید سیویل وار

  25. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    فقط یک چیزی
    واقعا چرا جوکر نبود؟
    ۱-جوکر
    ۲-وی مثل وندتا
    ۳-جنگ ابدیت و دارک نایت
    ۴-اندگیم و لوگان
    ۵-کپ آمریکا : سرباز زمستان
    ۶-شزم

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      سیسکو رامون
      شما دلیل بیار که چرا باشه دوست عزیز.
      جوکر فیلمی با فیلمنامه تقریبا ضعیف و چندین نکته منفی بود. تنها نکته مثبت جوکر بازی عالی واکین فینیکس بود. چندین جای فیلم هم انگار فقط می خواستن یک سکانسی ظبط کرده باشن. البته مسلما از مرد آهنی بهتر بود اما تاثیری که مرد آهنی بر روی mcu گذاشت خیلی مهم بود و نقطه شروعی برای اوج گرفتن مارول در دنیای سینمایی بود. من همه این فیلم ها از نظر کیفیتی چندین بار بررسی کردم همینجوری از روی سلیقه دلخواه خودم انتخاب نکردم. پس لطفا نگین نویسنده فن فلانی فن فلانی من این فیلم ها چندین بار پشت سر هم دیدم و چندین بار بررسی کردم. من در بحث بررسی کردن بسیار جدی هستم و برام اسم کارگردان یا شخصیت مهم نیست من کیفیت یک فیلم کاملا چندین بار بررسی می کنم بعد نظر خودم درمورد اون فیلم میدم.
      شاد و سر زنده باشید🌹

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        موافقم.جوکر نچسب بود.فقط بازیگر جوکر عالی بود.فیلمنامه خوب نبود و مبهم بود

      2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        نمیدونم
        من از روی نمرات و جوایز میگم
        راستی من یک مقاله ای نوشتم با نام ۲۰ شمشیر قوی در دنیای کمیک

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          سیسکو رامون
          ببینید دوست عزیز جایزه گرفتن ملاک بر خوب بودن نیست.
          الان مثلا فیلم های آلفرد هیچکاک هیچ جایزه ای نبردن اما بهترین فیلم های تاریخ سینما هستن.
          نمرات هم جوکر نمرات بدی گرفته.

    2. BBBBB کاربر می‌گوید

      خیلی معذرت میخوام ولی جوکر فیلم کمیک بوکیه؟؟؟؟😂😂😂این فیلم ربطی به دی سی و جوکر نداشت اون از فیلمنامه ضعیفش اون از سکانس های الکی واقعا داغون بود منتقدین هم میان به یه فیلمی مث جوکر کلی اسکار میدن بعد به یه شاهکاری مث اندگیم فقط یه اسکار میدن اونم به خاطر جلوه های ویژه😐
      و در ضمن نقد های منفی این فیلم هم زیاد بوده

  26. احمد کاربر می‌گوید

    به نظر من مرد پولادین کاملا اشتباست باید جاش یا اکوامن یا ثور رگناروک میبود

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ثور رگناروک؟
      بنظرم جاش خوبه

  27. ممد پرايم وان ميليون کاربر می‌گوید

    مقاله خوبي بىد ممنون از نويسنده
    اما كسايي كه ميدونن كجا گفته شده كه ترو فورم داركسايد رو پرزنس زنداني كرده اسم كميك و شمارش رو بگيد چون نه توي فاينال كرايسيس و نه توي راهنما هاش نبود همچين چيزي نديدم ممنون ميشم چندت از شاهكار هاي ترو فورم داركسايد هم بگيد

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بابا خیلی کم در کمیک بوده ترو فورم دارکساید
      شاهکار : شکست دادن اسپکتر

  28. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    محمد امید
    حرفتون درسته
    اما جوکر مفاهیم خیلی زیادی داشت
    ه

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      بله درسته جوکر مفاهیم زیادی داشت اما حتی بدترین فیلم ها هم مفاهیمی دارند.
      البته جوکر فیلم بدی نیست به صورت کلی گفتم.

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        بله
        در واقع داشت درد های یک‌ جامعه و یک ادم مریض رو می‌گفت .
        اما نه کمیک بوکی بود نه ابر قهرمانی.
        پ. ن. : ایکس ۲ چرا اینجا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ دارم دیوونه میشم. ایکس دو کلی اکشن فوق‌العاده داشت مثل نبرد نایت کرالر با سربازان در کاخ سفید و مبارزه ولورین با لیدی دث استوراک .
        فیلمنامه هم که نگم چه قدر خوب بود

        1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          دکتر استرنج
          بله احتمالا میتونست اما بعضی از این فیلم ها از اون فیلم تاثیرگذارتر بودن دوست عزیز.
          و اگر اون فیلم هم میتونست باشه.

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            یه مشکل دیگه هم باید بگم
            اند گیم باید در رتبه ی ۹ باشه.
            وی مثل وندتا هم رتبش می بایست ۱۳ یا ۱۱ باشه
            من فیلمشو هم دیدم.

  29. طرفدار CW کاربر می‌گوید

    خسته نباشی.آقای سعادتی(ناپلئون)
    مقاله خوبی بود.
    من با بیشتر لیست هم موافقم.
    فقط به نظرم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد و انتقام جویان چهار می‌تونستن رتبه بهتری داشته باشن.

    1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

      شما همون کاربر زومجی هستید ؟؟؟

      1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

        Elis Boyd Redding
        بله ایشون کاربر زومجی هستن.
        من خودمم جزو کاربران زومجی هستم😂😂

        1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

          پس مرگ بر HBO

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      طرفدار CW
      خیلی ممنون دوست عزیز نظر لطف شماست. خب از کاربران زومجی فعلا یک نفر امده است.

    3. Tyrion lannister کاربر می‌گوید

      اونجرز پایان بازی فاجعه بود از مسائل آخر الزمانی گرفته تا مسائل ضعیف شدن تور و تانوس و مسائل زمانی

      1. محمد اودین سان کاربر می‌گوید

        میگم داداش میای با دو خط چرت و پرت پر فروش ترین و یکی از ۵ فیلم برتر کمیکی جهان رو نقد میکنی؟

        1. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

          جزو پنج فیلم کمیک بوکی جهان !!!!!
          این فیلم خیلی نکات منفی زیادی داشت و اصلا در حد ۱۰ فیلم برتر خود mcu هم نبوده چه برسه به اینکه جزو ۵ فیلم برتر بشه البته این نظر شماست ولی اگه با توجه به بحث فنی بهش نگاه بندازیم در اون حد نیست

          1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

            به نظر من:
            ۷- کپتان امریکا سرباز زمستان
            ۶- اونجرز اندگیم
            ۵- اونجرز اینیفیتی وار
            ۴- لوگان
            ۳- سوپرمن۲
            ۲- اسپایدرمن ۲
            ۱- دارک نایت

        2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

          محمد اودین سان
          نه دوست عزیز پایان بازی انقدر نکات منفی داره که نتونه در ۵ فیلم باشه.

          1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

            دقیقا
            تو مسایل کوانتومی و سفر در زمان زد تو جاده خاکی

          2. BBBBB کاربر می‌گوید

            ببخشید ولی اندگیم به غیر از قوی کردن کاپیتان مارول دیگه هیچ ایرادی نداشت کلا هیچ فیلمی تا حالا ساخته نشده که کاملا بی نقص و بدون اشکالات باشه
            اندگیم باید کم کمش رتبه ش ۱یا۲یا۳بود
            ۱۳ دیگه جاده خاکیه

            1. روح رندال ( یا والدرون ) کاربر می‌گوید

              عزیز قوی کرده کاپیتان مارول رو که چی ؟ قدرت چیز مهمی نیست مخصوصا در سینما
              شما میکی مشکلات من میگم مشکلش فیلمنامه ساده انگارانه باگ های داستانی و نپرداختن به تانوس و نشون ندادن تفاوت تفکر ایرون من و یا کپ با تانوس هست اینا ایراد هست

              1. BBBBB کاربر می‌گوید

                بیین کاپیتان مارول رو زیاد قوی کردن و این باعث شده قدرت شخصیت های دیگه نادیده گرفته بشه
                اگه این مشکل نیست چیه پس؟؟؟

                1. روح رندال ( یا والدرون ) کاربر می‌گوید

                  قدرت بقیه نادیده گرفته بشه
                  که چی ؟ قدرت چیز مهمی نیست نهایتاً یک ایراد سطحی هست این هایی که گفتم ایراد هست

            2. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

              BBBBB
              بزرگترین مشکلش قوی کردن کاپیتان مارول نیست بزرگترین مشکلش اینکه اومدن از ثور یه شخصیت خپل دائم الخمر بیخیال بی مصرف ساختن که حتی اندازه کپ هم نتونست با تانوس مقابله کنه. بزرگترین مشکل اند گیم اینه. شخصیت پردازی ثور نابود شد.

              1. admin
                admin کاربر می‌گوید

                دیگه باگ های سفر در زمانش و اینا رو بیخیال

              2. داریوش کاربر می‌گوید

                وات
                الان بزرگترین مشکل اندگیم چاغ بودنه ثوره😂😐؟!
                عجب

              3. BBBBB کاربر می‌گوید

                میدونی دلیل چاق بودن ثور چی بود؟چون از نظر روحی بشدت آسیب دیده بود و داشت تاثیر کار تانوس رو نشون میداد که چطور حال ثورو خراب کرد پس الکی نظر نده

  30. Tyrion lannister کاربر می‌گوید

    خسته نباشید اما مقاله اشکال داشت
    اند گیم ضعیف بود اصلا نباید می‌بود
    ۱ دارک نایت
    ۲ دارک نایت رایزز
    ۳اینفتی وار
    ۴ لوگان
    ۵کاپیتان آمریکا وینتر سولجر

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      Tyrion Lannister
      دوست عزیز من همینطوری الکی الکی لیست درست نکردم که.
      من از وقت و جون و دل مایه گزاشتم.
      تمام این فیلم ها بیشتر از چندین بار پشت سر هم دیدم و بررسی کردم.
      اندگیم هم فیلمی بود که چه بخواین چه نخواین جزو ۱۵ فیلم برتر کمیک بوکی است.

    2. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

      بازیگر تایون لنیستر هم در سریال سندمن هستند

  31. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    بانو Gwendoline Christie برای باز در نقش لوسیفر در سریال The Sandman دی سی برای شبکه نتفلیکس انتخاب شده است.😑😑
    این همون بازیگر گیم آف ترونز بود

  32. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    آقا لوسیفر که جنسیت نداره چرا اومدین کلا جنسی‌اش رو موئنث کردید ای بابا
    حداقل بازیگرش خوبه

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      دقیقا
      البته لوسیفر خب تا بحال تو کمیک زنم بوده

  33. M.K کاربر می‌گوید

    ۱استارو قویتره یا پرفسور ایکس؟
    ۲سوپرمن یا ثور؟
    ۳بتمن یا کاپیتان آمریکا؟
    ۴سوپرمن یا هالک؟
    ۵اسپکتر یا دادگاه زندگی
    اگه میشه جواب بدید

    1. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      M.K
      با اینکه اسپم اما جواب میدم.
      ۱ برابر تا حدودی پروفسور ایکس { از نظر تلپاتی میگم}
      ۲ برابر
      ۳ بتمن
      ۴ سوپرمن
      ۵ دادگاه زندگی

      1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

        نگا کنین ایشون نگفت از چه نظر پس باید کلی بگیم
        در کل استارو برندست
        ۱-جوخه انتحار و لیگ عدالتو باهم زد
        ۲-حلقه فانوس قرمز داره و حمایت ارتش ردلانترن را داراست

    2. Daredevil کاربر می‌گوید

      M.K
      ۱_ پروفسور ایکس
      ۲_ برابر تا حدی سوپرمن
      ۳_ بتمن
      ۴_ سوپرمن
      ۵_ دادگاه زندگی

    3. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ۱-قطعا استارو
      ۲-برابر تا حدی سوپرمن
      ۳-بتمن
      ۴-سوپرمن
      ۵-قطعا دادگاه زندگی
      راستی میدونستید یوگاخان (یکی از خدایان قدیم دیسی) به تنهایی میتونه رون کینگ ثور را بزنه؟چون رون کینگ ثور با سایه نشینان رو به رو نشد و فقط با از بین بردن چرخه تغذیشون ضعیفشون کرد اما در دیسی یوگاخان با بوجود آوردنده چرخه رگناروک (که در مارول بهش میگن چتن و تو دیسی بهش میگن واتن محض اطلاعتون جک کربی برا دیسی هم چرخه ساخته) و ۱۲ سایه نشین جنگید و شکستشون داد و رگناروک را هم نابود کرد که البته از اون اتفاق بخاطر واتن فقط خودش و تعداد انگشت شماری زنده موندن از الدگاد ها ولی با تخم هایی که از مردن خدایان قدیم بوجود اومده بود تو آپوکالیپس و نیوجنسیس نشستن و خدایان جدید بوجود اومدن

    4. Goku
      Goku کاربر می‌گوید

      ۱. پروفسور ایکس
      ۲. سوپرمن
      ۳.بتمن
      ۴.سوپرمن
      ۵. دادگاه زندگی

  34. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    M.K
    ۱ برابر تا حدودی استارو
    ۲ برابر تا حدودی سوپر من
    ۳ قطعا بت من
    ۴ قطعا سوپر من
    ۵ برابر و تا حدودی لیوینگ ترایبونال

  35. Anne کاربر می‌گوید

    ایییییران
    اگر دل تورا شکستمممممم:||

    1. Daredevil کاربر می‌گوید

      Anne#,
      😐😐

  36. علی کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی عالی بود، اما رتبه بندی ها مشکل دارن. به هر حال ممنون جالب بود.😊😊

  37. مبیت کاربر می‌گوید

    خب باید بگم اصلا قبول نداشتم حتی با اینکه شوالیه ی تاریکی فیلم مورد علاقمه بازم میگم اندگیم باید رتبه ی یک باشه یعنی واقعا من اف استیل اینفیتی وار بهتر از اندگیم واقعا رتبه بندی نا امید کننده ای بود

    1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      خیر دارکنایت

  38. King thor کاربر می‌گوید

    من با مقاله کمی مشکل دارم اول با اینکه خیلی از فیلم های mcu خوشم نمیاد اما در حقش کم لطفی شده شما شزم رو قرار دادید من آف استیل رو قرار دادید ولی فیلمی مثل ددپول ۱ و گاردینز گلکسی ۱ و حتی ۲ رو قرار ندادید که بهترین کمدی ها رو در فیلم های کمیک بوکی داشتند به خوبی لحن رو عوض می کردند ریتمشون هم مناسب بود یعنی از اول تا پایان فیلم بیننده خسته نمی شد حداقل از مرد پولادین و شزم فیلم های بهتری بودند فیلم دکتر استرنج هم جاش خالی هست مشکلش انتاگونیستش بود وگرنه در بقیه موارد عالی بود کاپیتان آمریکا ۳ هم فیلمی بود که بر خلاف بعضی از آثار مارول کلیشه ای نیست در هر سایتی که رفتم در تاپ فایو mcu بود ( سایت ایرانی منظورم نیست ) ا اینفینیتی وار هم که عالی بود نمی‌دونم چرا در لیست نبود حالا اینکه هیچی چرا مردان ایکس ۱ و ۲ نبود 😐😐😐😐 خدایی چرا ؟ چرا روز های گذشته و آینده قرار نداشت ؟ 😐😐😐😐
    قصد جسارت ندارم، ولی خیلی لیست ضد مارول بوده ثور رگناروک هم فیلم سرگروم کنندهای بود بر خلاف واندروومن.
    هل بوی دل تورو هم شاهکار بود واچمن هم همینطور با اینکه پایانش اصلا خوب نبود .
    دوم اینکه مرد پولادین چرا از کپ آمریکا ۲ بهتر بود رتبش خیلی بالا هست . غرضم نیست ، که بگم فیلم بدی بود ولی رتبه ۷ واقعا خنده دار هست . واندروومن هم فیلم کلیشه ای و تکراری بود مخصوصا آخرش جلوه های ویژه خوبی هم نداشت بازی گال گادوت هم تعریفی نداشت خسته کننده هم بود .
    مورد سوم رتبه بندی چرا به این صورت هست ؟ دارک نایت که با اختلاف اول هست مطمئن هستم . ولی سوپرمن ۲ از مرد عنکبوتی ۲ کمی ضعیف تر بود نه اینکه شاهکار نباشه ولی مرد عنکبوتی کلا تاثیرات زیادی بر روی فیلم های ابر قهرمانی داشته و همچین فایت های اون برای زمان خیلی خوب بوده شخصیت پردازی ، قوس داستانی ، تاثیر پذیری پیام داستان همه چی در این فیلم عالی هست لایق جایگاه دوم رو داشت گرچه سوپرمن هم کمی ازش ندارم لوگان هم از وی مثل وندتا بهتره نمی‌دونم دلیل چی بوده که از مرد عنکبوتی و لوگان جایگاهش بالاتر بوده
    امیدوارم از این انتقاداتی که کردم دلگیر نشوید فقط به نظرم کمی در حق مارول اجحاف شده
    با تشکر

  39. پریسا عظیمی کاربر می‌گوید

    عالی بود…عالیییی

  40. spider کاربر می‌گوید

    به به،یک مقاله دیگه از جناب سعادتی.خب ببینید من اول از همه میرم سر اصل مطلب.شما آقای سعادتی،این مقاله رو طبیعتا با سلیقه خودتون نوشتید.شکی درش ندارم.
    اول از همه اینکه من نمیدونم شما چطور این فیلم هارو انتخاب کردید.فیلم های خیلی بهتری نسبت به مرد پولادین و واندوومن و آیرون من جاشون توی این لیست بود.دوم اینکه شما چطور تونستید پایان بازی رو در رتبه پایین تری نسبت به واندروومن قرار بدید؟؟؟
    پایان بازی به اون شاهکاری و حماسی رو پایین تر از این همه فیلم مثل مرد پولادین و واندروومن و جنگ داخلی قرار دادید،که این کاملا غیر تخصصیه.شما بر چه مبنایی اومدین و واندروومن رو توی اون رتبه قرار دادین؟؟فروش؟؟افتخاراتی که کسب کرد؟؟؟چی آقای سعادتی فقط بگید بر چه مبنایی این کار رو کردید.بعد اومدین نوشتین فروش زیاد همیشه برمبنای بهتر بودن نیست.اینم شد دلیل آخه؟؟
    جای واندروومن و آیرون من هرگز داخل این لیست نیست.شزم هم همینطور.گرچه چون از نظر من بهترین فیلم decu هست پس شاید قرار گرفتنش در این رتبه چندان بی ربط هم نباشه.
    من اگه باشم اینطوری رتبه بندی میکنم=
    ۱۵_مرد آهنی
    ۱۴_مرد پولادین
    ۱۳_واندروومن
    ۱۲_شزم
    ۱۱_بتمن آغاز میکند
    ۱۰_ کپ آمریکا سرباز زمستان
    ۹_شوالیه تاریکی برمیخیزد
    ۸_پلنگ سیاه
    ۷_جنگ داخلی
    ۶_سوپرمن۲
    ۵_جنگ ابدیت
    ۴_وی مثل وندتا
    ۳_پایان بازی
    ۲_مردعنکبوتی دو
    ۱_بتمن شوالیه تاریکی
    در کل این لیست منه.ولی آقای سعادتی لطفا دفعه بعد که میخواستید رتبه بندی کنید بر اساس سلیقه نظر ندید.

    1. spider کاربر می‌گوید

      جنگ داخلی رو خودم گذاشتم تو لیست.حقش بود باشه
      لوگان رو هم یادم رفت بنویسم.مرد آهنی میره بیرون و لیست عوض میشه.لوگان میشه چهارمی

    2. Goku
      Goku کاربر می‌گوید

      لیست خوبی دادی به شوالیه تاریکی و مردعنکبوتی۲ موافقم.اما به نظر تو رتبه ۳ برای انتقام جویان پایان بازی زیاد نیست؟!؟!؟؟؟؟؟

      1. spider کاربر می‌گوید

        گوکو
        به نظرم واقعا نه
        آخه واقعا خیلی فکر کردم ولی به نظرم این رتبه مناسبشه.واقعا حقشه چون این همه برنامه ریزی و …..
        واقعا لیاقت رتبه دوم رو داره به نظرم.
        (البته خب این نظر منه و ممکنه نظر یکی دیگه فرق کنه)

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          حاجی
          ناموسا وی فور وندتا دیدی؟

          1. spider کاربر می‌گوید

            دارک نایت
            الان منظورت اینه که دقیقا باید توی رتبه بالاتری میبود؟؟

    3. بردیا کاربر می‌گوید

      قبول دارم.

    4. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      اسپایدر بد نبود رتبه بندیت
      اما دارک نایت رایزز و بتمن بیگنز ناموسا؟
      واسه منو بین
      ۱- دارک نایت
      ۲ – وی فور وندتا
      ۳-لوگان
      ۴- اسپایدرمن سم ریمی ۲
      ۵- اینفینیتی وار

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        اینم خوبه

      2. spider کاربر می‌گوید

        دارک نایت
        ببین من سعی کردم واقعا اونجوری که بهتره رتبه بندی کنم.حالا با توجه به نمرات و …..
        رتبه بندیت هم خیلی باهاش موافق نیستم.اسپایدی ۲ واقعا باید حدافل رتبه دوم رو داشته باشه.وی فور وندتا هم سوم و چهارم هم لوگان.من اگه خودم باشم به شخصه اند گیم رو برای رتبه پنجم انتخاب میکنم

        1. Dark Knight
          Dark Knight کاربر می‌گوید

          ببین
          اندگیم تمرکز انفرادی مزخرفی داشت درسته که فیلم گروهی بود ولی اونجرز ایج آو اولتران (رو ثور و ویژن و کوئیک سیلور و واندا) و اونجرز ۱(رو تونی ) و حتی اینفینیتی وار تمرکز انفرادی خوبی داشتند ولی اندگیم گند زد سوتی های کارگردانی هم داشت ولی آغاز و پایان محشری داشت و روند فیلم قابل قبول بود شما فیلم رو که درست میکنی باید اغاز خوبی داشته باشه ، باید پایانی خوبی داشته باشه ، پایان مهم ترینه چون تو ذهن مخاطب حک میشه مث مرگ تونی اما اگه میخوای پایان خوبی داشته باشه فیلمت باید از پایان سکانس آغاز فیلم تا آغاز سکانس پایان فیلم درست درمون و خوب باشه اندگیم هم بهره مند بود وگرنه این سه تا مزیت نبودن بدترین فیلم تاریخ می‌بود ! اما اینفینیتی وار خیلی عالی عمل کرد نسبت به اندگیم
          اسپایدرمن سم ریمی ۲ مفهوم فلسفی و پشت قضیه ای نداشت خود مفهوم ظاهری فیلم محشر بود تمرکز انفرادی خوبی هم داشت پایانش هم محشر بود اما وی فور وندتا مفاهیم فلسفی و سیاسی داشت که تو زندگی روزمره مان کاملا قابل مشاهدست وی فور وندتا داشت جهان امروز رو نشون میداد متاسفانه چراییش رو بگم بن خواهم شد لوگان هم خشونت بیش از حد داشت مث هل بوی البته این بیشتر بود اما پایان قهرمانانه و محشری برای ولورین داشت پس از ۲۰ سال! به خوبی ولورین تو سینما اومد به شکل عالی هم از سینما رفت. و لوگان تونست وظیفه خود یعنی خروج ولورین به نحو احسنت، رو به طرز محشری انجام داد اما من میبینم که اسپایدی سم ریمی ۲ فقط زمینه چین سم ریمی ۳ بود چرا؟ چون فیلمنامه جوری طراحی شده بود که ام جی بفهمه اون پیتره تا در فیلم سوم مورد خطر توسط دشمنان پیتر قرار بگیره و از اینجور قضایا . این توضیح مختصری بود که می‌تونستم بدم

دیدگاه ها غیر فعال است.