دارک ساید در مقابل آپوکالیپس: کدام شرور قوی تر و خطرناک تر است؟

دارک ساید و آپوکالیپس درکمیک های دی سی و مارول دو شخصیت شرور خدا گونه و فوق العاده قدرتمندی هستند. با گذشت سالها، چالش ها و تهدیدهای جدید مدام افزایش یافته است تا برخی از بزرگترین قهرمانان هر دو جهان را به چالش بکشد. دارک ساید و آخرالزمان به عنوان برخی از تهدید های قدرتمندتر در جهان مربوطه، چالشهای بزرگی را پیش روی قهرمانان مارول و دی سی قرار داده اند. اگرچه هیچکدام هرگز واقعاً نتوانسته اند بطور کامل موفق شوند، با این وجود هر دو چنان قدرتمند هستند که طرفداران اغلب در مورد آنها بحث کرده اند که چه کسی در جدال بین این دو شخصیت پیروز خواهد شد. با نگاهی به چند عامل خاص، در ادامه ما به بررسی قدرت ها و توانایی های این دو شرور می پردازیم تا ببینیم کدام شرور قوی تر و تهدید بزرگتری برای جهان است؟


سطح قدرت دشمن: آپوکالیپس

در حالی که ممکن است لیگ عدالت بسیار قدرتمندتر از انتقامجویان باشد، X-Men به احتمال زیاد از هر دوی آنها قدرتمندتر است. X-Men با وجود چندین جهش سطح امگا در کنار یکدیگر شامل ققنوس و پروفسور ایکس، به راحتی می تواند لیگ عدالت را شکست دهد. البته، این به ترکیب تیم X-Men بستگی دارد، اما به طور کلی آنها می توانند بزرگترین قهرمانان DC را از بین ببرند. به همین دلیل، آخرالزمان در مقابل دارک ساید، با ابرقهرمانان قوی تری رو برو می شود. البته در این قسمت منظور دشمنان ابرقهرمان بود و اگر قدرت دشمنان شرور این دو شخصیت را در نظر بگیریم دارکساید پیروز میدان است.


قدرت اصلی ذاتی: آپوکالیپس

آخرالزمان به لطف آرایش ژنتیکی منحصر به فرد خود، بدن خود را در سطح مولکولی تغییر می دهد و به او اجازه می دهد تا تقریباً هر شکل و فرم مورد نظر خود را بگیرد. علاوه بر این، او همچنین با فن آوری آسمانی آمیخته شده است، که نسبت به مخالفانش امتیاز بیشتری به او می بخشد. در طرف دیگر دارک ساید به خودی خود فوق العاده قدرتمند است، اما هیچ چیز منحصر به فرد در ترکیب ژنتیکی خودش وجود ندارد. علاوه بر پرتوهای امگا، دارک ساید توانایی های چندین خدای جدید دیگر را نیز در خود دارد. مطلب بالا بدان معنا نیست که دارک ساید ضعیف است بلکه هم اندازه آخرالزمان قوی است، اما آخرالزمان از مزیت توانایی ذاتی منحصر به فرد تری برخوردار است.


قدرت خارجی اصلی: دارک ساید

دارک ساید با داشتن قدرت معادله ضد زندگی در اختیار خود، به راحتی یکی از قدرتمندترین موجودات در کل جهان DC است. دارک ساید به عنوان فرمانروای سیاره آپوکولیپس مجبور شد برای حکومت خود سخت جنگ کند. او با ظلم و ستم و قدرت خود، خدایان و قهرمانان دیگری را که در برابر او ایستاده بودند، یکی یکی از میان برداشت. پرتوهای امگا یکی دیگر از سلاح های دارک ساید است که به اندازه ای قدرتمند هستند که می توانند به سوپرمن آسیب برسانند. اگرچه ممکن است آپوکالیپس از طریق DNA خود از مزیت بهتری برخوردار باشد، اما دارک ساید به ویژه با معادله ضد زندگی، می تواند به طور قابل توجهی قدرتمندتر باشد.


ارتش: دارک ساید

هر دو فرد برای دستیابی به اهداف خود ارتشی قدرتمند دارند. متأسفانه آخرالزمان به طور معمول از چهار سوارکار خود که به سواران آخرالزمان معروف هستند استفاده می کند. اگرچه این چهار سوار قدرت های خارق العاده ای دارند، اما هیچکدام از آنها در مقابل ارتش های گوناگون دارک ساید حرفی برای گفتن ندارند. در مرحله اول ، پارادیمون های دارکساید قادر به انجام خسارتهای عظیم هستند. اگرچه آنها نسبتاً ضعیف هستند، اما تعداد بسیار زیاد آنها به تنهایی ترسناک است. ثانیاً، دارک ساید هم Granny Goodness و هم Fury ها را در اختیار دارد. کسانی که با کمیک ها آشنا هستند می دانند که مادربزرگ یا (گرنی گودنس) یکی از بی رحمانه ترین شخصیت های شرور در آپوکالیپس است. به همین ترتیب، Fury ها یا همان زنان خبره دارک ساید نیز هستند که بسیار خطرناک و وحشی هستند. مهم نیست که سوار کارهای آخرالزمانی چقدر قدرتمند باشند، شکی نیست که آنها نمی توانند در مقابل ارتش های بی شمار دارک ساید مقاومت کنند.


تجربه: دارک ساید

دارک ساید چند صد هزار سال و آپوکالیپس چند ده هزار سال سن دارند. همچنین دارک ساید با ابرقهرمانان و شروران متنوع تری درگیر جنگ بوده. از این رو دارک ساید از تجربه بیشتری برخوردار است. در رابطه با سال انتشار هم، شخصیت دارک ساید نزدیک به ۱۵ سال زودتر از آپوکالیپس ساخته شده است. دارک ساید در سال ۱۹۷۱ ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون دنیای دی سی درگیر این شخصیت شرور بوده است. اما آپوکالیپس در سال ۱۹۸۶ خلق شد. در حالی که او به سرعت به یکی از بزرگترین دشمنان X-Men تبدیل شد، اما به طور مرتب برای مدت زمان طولانی، برعکس دارک ساید، بعد از هر شکست ناپدید می شد. اگرچه او تقریباً همیشه قوی تر می شود، اما بطور واضح معلوم است که تجربه دارک ساید به مراتب از آپوکالیپس برتر است.


بی رحمی: دارک ساید

هر دو شرور در بی رحمی همتا ندارند، اما دارک ساید قطعا بی رحم تر است. در حالی که آخرالزمان هم کارهای وحشتناکی انجام داده است. آپوکالیپس معمولاً انگیزه ای دارد که فراتر از سلطه جهانی است. آخرالزمان، گرچه گمراه شده است، اما به طور معمول با مردان ایکس در یک نقطه نظر ایدئولوژیک بین تعامل جهش یافته و انسانی درگیری است. اما دارک ساید مطمئناً اهداف خاص خود را دارد، او بیشتر به دنبال تسخیر و بردگی هر آنچه در توان دارد، می باشد. به همین دلیل دارک ساید به مسافت های بسیار بیشتری رفته و افراد مختلفی را در انواع و اقسام جهنم ها قرار داده است تا آنچه را که می خواهد بدست آورد. جالبه که بدونید در آپوکالیپس، مقر حکمرانی دارک ساید خندیدن جرم است و باعث کشته شدن افراد می شود.

قدرت: برابر

از نظر علمی، آخرالزمان کمی قوی تر از دارک ساید است. به لطف توانایی او در تغییر سطح خود در سطح مولکولی، از نظر فنی هیچ محدودیتی برای تغییر ابعاد و زود درمانی ندارد. اما دقیقاً دارک ساید نیز همین قدرت ها را دارد، هر دو حتی اگر بمیرند نیز دوباره زنده می شوند و می توانند از خود کالبد های دیگری بسازند . بعضی از منتقدین پیروزی را به دلیل جهش یافتگی و تسلیحات گوناگون به آپوکالیپس می دهند و بعضی دیگر به دلیل خدا بودن دارک ساید و برابری قدرت او با افرادی مانند سوپرمن، دارکساید را قدرتمند تر می دانند.


دوام: دارک ساید

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، Darkseid یک شرور بسیار با تجربه تر و بی رحم تر از آخرالزمان است. به همین ترتیب ، دارک ساید هیچگاه واقعاً مانند آخرالزمان کشته نشد. اگرچه هر دو توانسته اند از جهات جالب و خلاقانه ای به قبل از مرگ برگردند ، اما دارک ساید ثابت کرده است که یکی از بدترین دشمنان برای لیگ عدالت است  یا حتی فراتر از لیگ عدالت، سایر نیروهای قدرتمند موجود در جهان DC همگی نتوانسته اند دارک ساید را بطور کامل نابود کنند و او هر بار بعد از مرگ دوباره زنده می شود. با توجه به اینکه چند نفر مانند آنتی مانیتور توانسته اند دارک ساید را بکشند، اما دوباره دارک ساید زنده شده است و آنها را شکست داده است.


تجهیزات: آپوکالیپس

با وجود فناوری آسمانی ای که بطور ذاتی در بدن و روح آپوکالیپس است، او برنده بارز در زمینه تسلیحات است. با استفاده از این فناوری ها، آخرالزمان قادر به جذب و هدایت انفجارهای انرژی است و باعث می شود وی از انواع مختلف حمله مصون شود. با این حال، دارک ساید هم از فناوری های مخصوص خود را دارد. به خصوص در مورد مادرباکس ها. همچنین آپوکالیپس و دارک ساید قادر هستند بلافاصله به هر مکان معین منتقل شوند. در حالی که هر دو ممکن است از این فناوری تا حدی استفاده کنند، آپوکالیپس این فناوری را در حالت های تهاجمی و دفاعی استفاده می کند، در حالی که دارک ساید با این توانایی بیشتر طی الارض می کند.


بزرگترین دستاورد: برابر

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، هر دو شرور در جهان مربوط به خود از قوی ترین و بی رحم ترین شرور ها بودند. در طول داستان داستان عصر آخرالزمان، آپوکالیپس موفق شد جهان را به طور کامل از نظر خود تغییر شکل دهد، و تنها چند مرد ایکس باقی ماندند که توانستندجهان را به عقب برگردانند. از طرف دیگر دارک ساید، یک بار معادله ضد زندگی را به دست آورد و نتنها موفق به تسخیر جهان شد، بلکه آن را درون Dark Multiverse نیز فرو برد. اگرچه هر دو در نوع خود موفق به انجام خواسته های خود شدند، اما در پایان همانند تانوس، با رشادت های ابرقهرمانان شکست نصیبشان شد. از آنجا که هر دو شرور باعث چنین تغییر شدید در زمین خود شده اند، در این زمینه با هم برابرند.

برنده: دارک ساید

در حالی که آپوکالیپس هنوز یک شرور فوق العاده قدرتمند است، دارک ساید یک تهدید بسیار بزرگتر و قدرتمند تر است. در کل،آپوکالیپس به طور معمول به عنوان تهدیدی برای سیاره زمین است. اما در طرف دیگر دارک ساید به عنوان تهدیدی برای کل جهان است. دارک ساید با تمام تاریخ، توانایی ها و ارتش هایی که در اختیار اوست، بدون شک تهدید بزرگی برای کل جهان DC نسبت به آپوکالیپسی که برای جهان مارول است. اگر چه آخرالزمان مخالفان بزرگتری را به خود اختصاص داده است و مدتها با مردان ایکس و انتقام جویان درگیر بود، اما دارکساید با ارتشش، مادر باکس ها، دانش برترش و بی رحمانه بودن او را به یکی از بزرگترین تهدیدات در کلیه کمیک ها تبدیل کرده است. به همین دلیل دارک ساید در برابر با آپوکالیپس بع احتمال ۷۰% پیروز می شود.

همچنین بخوانید:
سوپرمن علیه تانوس
فن آرت هایی از دارک ساید
بررسی قدرت های دارک ساید
انتقام جویان علیه لیگ عدالت
کپی های کاراکتر های مارول از دی سی
61 Comments
  1. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام ادمین جان من یه سوال داشتم سوال اولم اینکه موقعی آپوکالیپس جهان رو تغیر داد چرا دیگر ابر قهرمانان مثل ثور و کاپیتان آمریکا که اون زمان بودن جلوش قد علم نکردن و باهاش مبارزه نکردن یا پلنگ سیاه همون زمان یا خود شخص اودین

    1. محمد کاربر می‌گوید

      علتش این هست که دنیاشون متفاوت هست بنظرت چرا بعدد از این همه مدت یبار با هم دیگه روبه رو نشدن؟؟درست سازنده جفتشون مارول هست ولی جهان هاشون متفاوت هست ولی قرار هست که دنیای مردان ایکس و اتقام جویان رو یکی کنن البته بازیگراشون فرق می کنه

  2. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    عاليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

  3. علی کاربر می‌گوید

    ولی اگه بخوایم کل جهش یافته هرو در نظر بگیریم در بینشون افراد بسیار قوی تری از دارک ساید هست که اگه اراده کنن جهان رو به راحتی نابود میکنن و تهدید بزرگتری هستند مثل لژیون که تو فیلمش از قدرت های خودش به صورت کامل استفاده نکرد ولی بعد از مرگ به فضای ذهنی خودش میره و اگه بخواد میتونه خودش رو زنده کنه ولی در برخی از کمیک ها که مربوط به جهان موازی دیگری است دیگه به دنیا برنمیگرده و هزاران شخصیت داره که هرکدوم قدرت های خودشون رو دارن وبعضی از اونها قوی تر از دارک ساید هستن میتونن یک سیاره خلق کنن

  4. عباس کاربر می‌گوید

    دراک ساید خیلی قویتره تازه لیگ عدالت قدرت شکست دادن مردان ایکس را دارند به نظر من لیگ عدالت قویتره

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      نه عزیزم ایکس من قویتره

    2. محمد عرفان صادقی کاربر می‌گوید

      نخیر ولی انتقام جویان رو میتونه

  5. عباس کاربر می‌گوید

    #MARVEL AND DC. لیگ عدالت قویتره و ایکس من را شکست میده با وجود سوپرمن٬واندروومن٬مارشن منهانتر و خیلی های دیگه

  6. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    عباس
    حرفت اشتباهه
    حالا چه‌بخوای چه‌ نخوای حقیقت همینه

  7. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    عباس
    ایکس من هم افرادی مثل ولورین ، سایکلاپس ، ددپول ، اگزاویر ، جین ، استورم و جین رو داره

  8. عباس کاربر می‌گوید

    لیگ عدالت اندکی قویتره

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      جناب
      جین گری واسه شکست دادن کل لیگ عدالت کافیه

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        تونی استارک
        واییییی تو خیلی متعصبی لیگ عدالت با مردان ایکس برابره از انتقام جویان قویتر واییی اگه جین گری بدون نیروی فونیکس باشه که سوپرمنم نمیتونه بزنه اگه با نیروی فونیکس حسابش میکنی باید نسخه های قویتر لیگ عدالتو درنظر بگیری

        1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

          قبول دارم منهتن جان خودمم نظر عوض شد و به نظرم این دو گروه با هم برابرند

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            Marvel and DC #
            کاربر محترم سو تفاهم نشه با شما نبودم یه وقت ناراحت نشین بله به نظر بنده هم برابرند

  9. سجاد کاربر می‌گوید

    سلام
    ممنون بابت این مقاله خوب
    فقط شما قدرت رو برابر اعلام کردین ولی آپوکالیس به نظرم اندکی قویتره چون توانایی های بیشتری داره و با تسلیحات اسمانی بسیار قویتر میشه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      سجاد
      جناب خیلییی حرفتون اشتباهه قطعا دارکساید قویتره فرم اصلیش که مقداری از دادگاهم قویتره فرم کلونش هم قطعا غز آپوکالیپس برتره

      1. سجاد کاربر می‌گوید

        دارک ساید اصلی که خیلی قویه و میتونه با یک اشاره اپوکالیس رو پودر کنه
        ولی‌ ما دارم کلون رو مقایسه میکنیم که با توجه به تجهیزت اسمانی اپوکالیس قویتره

  10. Toni Stark کاربر می‌گوید

    جالب بود ولی فکر نکنم مردان ایکس بتونن انتقام جویان رو شکست بدن
    پرفسور ایکس در برابر اسکارات ویچ:اسکارات ویچ
    سایکلاپس در برابر سنتری:سنتری
    ثور در برابر استورم:ثور
    هالک در برابر ولورین:هالک
    ققنوس در برابر مرد آهنی ققنوس باستر و هالک و ثور:مرد آهنی هالک و ثور
    مرد عنکبوتی در برابر ددپول:مرد عنکبوتی
    کاپیتان مارول در برابر اما فراست:کاپیتان مارول
    پلنگ سیاه در برابر تیز دندان:پلنگ سیاه
    فالکون در برابر آنجل:آنجل
    نایت کرالر در برابر شوالیه ماه:نایت کرالر
    روگ در برابر واسپ:واسپ
    دکتر استرنج در برابر مگنیتو:دکتر استرنج
    آیس من در برابر ویژن:ویژن
    بلک ویدو در برابر گمبیت:گمبیت
    هاکای در برابر

    1. mohammad 2 کاربر می‌گوید

      لیگ عدالت هر دو گروه رو به راحتی شکست میده میدونم حقیقت برات تلخه اونجرز که انگشت کوچیکه لیگ عدالت هم نمیشن ولی مردان ایکس شانس دارن دربرابر لیگ عدالت اما فلش و سوپرمن و مارشن کار همشونو یکسره میکنن

      1. حسین کاربر می‌گوید

        به نظر من هم لیگ عدالت اندکی قویتره.

      2. TUNI STARK کاربر می‌گوید

        شما دو تا که دیگه دارید داد میزنین متعصبید
        جین گری کل لیگ عدالتو میزنه
        چون نیروی ققنوسو داره
        در مورد حرفتون هم داخل مقاله ی لیگ عدالت در برابر انتقام جویان جوابتو دادم

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          چرا حرف الکی میزنی جین گری با ققنوس که نسخه عادی جین گری نیست نسخه قویترشه تو تعصبی ترین کاربر کل سایتی اگه اینطوریه منم نسخه های قویتره لیگ عدالتو میارم لیگ عدالت با مردان ایکس برابره گفتم فقط بلدی دیسی رو دست کم بگیری

          1. محمد عرفان صادقی کاربر می‌گوید

            برو هشیش ولورین پرفسور X جین گری برای کل لیگ عدالت بسه

        2. mohammad 2 کاربر می‌گوید

          شما که از اسمتون معلومه مارول فنید یه فلش برای کل اونجرز و مردان ایکس بسته مارشن شزم وسوپرمن جین گری رو شکست میدن اگه شک دارید جستجو کنید در کل لیگ عدالت خیلی قویتره

        3. Attack titan کاربر می‌گوید

          خب منم فاینال بت سوییت میارم

        4. محمدپارسا زندمهر کاربر می‌گوید

          تونی استارک #

          شما دارید اشتباه می کنید اگر جین گری با نیروی ققنوس رو حساب میکنید منم کازمیک امور سوپرمن رو حساب می کنم اون وقت چی میگی با مارشن من هانتر و شزم و فلش و واندرومن و ….. حتما الان میگه بلک ویدو از پرزنس قوی تره مگه نه

          1. امیرحسین کاربر می‌گوید

            اونوقت بر چه اساسی میگی انگشت کوچیکه نمیشن قدرت های جادویی و ماورایی خدایان مارول رو دست کم گرفتی این حرفت خیلی بچگانه بود

      3. محمد عرفان صادقی کاربر می‌گوید

        خیر ایکس من تعدادشون خیلی بیشتره ولورین هم ایکس من رو شکست داده پس میتونه لیگ عدالت رو به تنهایی شکست بده

  11. Spidey کاربر می‌گوید

    Tuni stark تو درست تر می گویی

    1. mohammad 2 کاربر می‌گوید

      دوست عزیز شما برو تو همون سایت اسپایدیت که تمام مغالاتش دروغه خخ

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      spidey#
      اصلا قویترین شخصبت دیسی حریف گامورا هم نمیشه راضی شدین؟

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        چه ربطی دارد من اصلا اینقدر متعصبانه فکر نمی کنم مارول هم دارای قهرمان ها و شخصیت قدرتمند و کیهانی

    3. Attack titan کاربر می‌گوید

      اسپایدی با حرفات کاری ندارم میگم ققنوس چطور در برابر ورلد فورگر میخواد مقاومت اخ اخ اره ورلد میزنه جرش میده

      1. Spidey کاربر می‌گوید

        آقا اصلا من نگفتم tuni stark یک حرفش از شما با منطق تره نگفتم بهتره

      2. Spidey کاربر می‌گوید

        همین شخصیتی که شما داری میگی مبارزه که با لیگ عدالت داشته توسط سوپرمن شکست خورده ققنوس رو یکی از قویترین قهرمانان مارول می دانند و گاهی وقتها اون رو با سوپرمن مقایسه می کنند آخه شما هم یکم فکر کنید

        1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

          وایییییییی ورلد فورجر اولا سوپرمن در حالت عادی نزدتش بلکه حالت قویتر بوده بعد ورلد فورجر یونیورس ساخته قادرمطلقه دارین با سوپرمن مقایسش میکنین؟!!! شکست خوردن هم همواره دلیل بر ضعیفتر بودن نیست گاهی اوقات بله اما همیشه نه

      3. Spidey کاربر می‌گوید

        ببین ققنوس نهاد کیهانی و قدرتمندی که قبل از بیگ بنگ نیز وجود داشته ورلد فورجر که شما می گید توی مبارزه هاش با سوپرمن فقط با یه مشت شکست خورده در صورتی که و بیشتر مردم ققنوس رو با سوپرمن مقایسه می کنم

        1. Attack titan کاربر می‌گوید

          ورلد فورگر نهاد ۶ بعدیه داوش همین ققنوس نتونست مقاومت ثور رو در هم بشکنه

      4. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        ورلد فورجر جدیدا عضو لیگ عدالت شده که حتی نسخه قویتر جین گری یعنی جین گردی با فونیکس نمیتونه بزنتش

  12. Spidey کاربر می‌گوید

    Mohammadاسپایدی سایت خوبی منم به اندازه این سایت ازش راضیم تو خودت تعصبی حرف می زنی به من ربط ندارند

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      اسپایدی خیلی بده و فقط دیسیو میکوبونه

  13. Spidey کاربر می‌گوید

    محمد ۲ این سایت عالی و خوبه ولی دلیلی برای بی احترامی به سایت s p I d e y اصلا نداری الان اونا به این سایت توهین کردن???

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      اونا به دیسی توهین میکنن

  14. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین آخه چرا می گذارید به سایت های دیگر توهین شود ؟؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      والا تو سایت به ما هم توهین میکنن. بقیه که دیگه جای خودشونو داره.

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        بنده کی توهین کردم؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          منظورم شما نبودید عزیز.
          منظورم این بود که هستن افرادی که تو این سایت به ما هم ایراد میگرین چه برسه به پیج ها سایت های دیگه.

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            شرمنده اشتباه متوجه شدم ببخشید

  15. Spidey کاربر می‌گوید

    بد نبود

  16. Steve rogers کاربر می‌گوید

    تونی استارک
    جین گری لیگ عدالتو حریفه واقعا که
    ۱ جین گری با فونیکس نسخه اصلی اون نیست
    ۲ سوپرمن از جین گری قویتره
    ۳ جین گری با فونیکس هم حریف بتمن نی
    ۴ مردان ایکس بعلاوه انتقام جویان بعلاوه چهار شگفت انگیز بعلاوه نگهبانان کهکشان رو هم پشت بتمن نمیشن
    ۵ ورلد فورجر جین گری با فونیکس رو در یک گوگل پلکسیانیوم ثانیه از تمام واقعیت ها براحتی حذف کنه
    ۶ تعصب با اینکه از نزدیک نمی بینمت ولی تعصب داره در کامنت هات موج میزنه آخه آدم عاقل میگه جین گری جاستیس لیگ رو شکست میده

    1. Spidey کاربر می‌گوید

      نه آدم عاقل هرگز نمی گه که جین گری لیگ عدالت را شکست می‌دهد می‌گوید تمام قهرمانان مارول حریف بتمن نمیشم تعصبت خیلی بالاست

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        نه شما که جین گری بدون فونیکس رو از کاپیتان اتم و ورلد فورجر قویتر میدونین تعصب بالایی دارین

      2. محمد عرفان صادقی کاربر می‌گوید

        بدبخت منم می تونم بتمن رو شکست بدم

        1. Randall
          Randall کاربر می‌گوید

          چقدر شما با نمکی 😋

        2. باربد کاربر می‌گوید

          بابا خفن
          قبل از اینکه به خودت بیای بتمن چپ راستت کرده

  17. Spidey کاربر می‌گوید

    ادمین بنظرت بهترین اسطوره ایران برا هالیوود و کنیم کدومه
    از لحاظ شرور اولین رتبه رو ضحاک ماردوش داره در اساطیر چمروش مرغ و اهورامزدا و میترا چیزی که من همیشه گفتم گیاه قلبی شکل واکاندا در واقع بیشتر شبیه گیاه هم خودمو ن است

  18. امپتی هند کاربر می‌گوید

    خب اینکه سعوال نداره دارکساید توی یک میکروثانیه میزنه تجزیش میکنه 😐 دارکساید ترو فورم متعسفانه مردم فک میکنن یک تافته جدا بافتس اما همون دارکساید عه دارکساید اصلی و اواتارهاش همه یک شخصن اما در سطح های ابعادی بالا و پایین مختلف با شکل های مختلف :/ دارکساید توی پرایم خودش ( توی فاینال کرایسیس درحال مرگ بود ) به راحتی مگاورسال عه و کلی فیت هست که این حرف رو ساپورت میکنه حالا برای تصور قدرت پرپچوعا باید بگم ترو فورم برا پرپچوعا بصورت تایید شده مثل شوخی میمونه حالا خودتون به قدرت پرپچوعا و منهتن ساما فکر کنید
    شو خوش گویان کامنت های مقاله را ترک میکنم ….

    1. سیب زمینی کاربر می‌گوید

      حق

  19. BLACKALF کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود با نتیجه هم موافقم اما به نظرم لیگ عدالت قوی تر از مردان ایکس است لیگ عدالت با داشتن شخصیت هایی مثل سوپرمن مارشن منهاتر دکتر منهتن کاپیتان اتم ارتیگان فلش فانوس سبز سوپر گرل پاور گرل ریون و زاتانا میتونه به راحتی مردان ایکس رو شکست بده و البته دارگ ساید در کل کهکشان دشمن داره و این در مورد اپوکالیپس سقد نمیکنه

  20. کاربر می‌گوید

    کلون دارکساید یا تروفورم؟ دارک ساید تروفورم که پخ کنه آپوکالیپس به درک واصل میشه

دیدگاه ها غیر فعال است.