۱۵ تا از سریع ترین کاراکتر های دنیای مارول

افرادی که با کمیک های مارول آشنایی زیادی ندارند تصور می کنند که کوئیک سیلور سریع ترین شخصیت در جهان مارول است. اما واقعیت به شکل دیگری است. جهان مارول مملو از ابرقهرمانانی است که سرعتشان، چندین برابر سرعت نور است و هیچ کس به گردپای آنها نمی رسد. با این وجود به پای سریعترین شخصیت های دنیای دی سی نمی رسند. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از سریع ترین کاراکترهای دنیای مارول می پردازیم.


۱۵. کاپیتان مارول:

کارول سوزن جین دَنوِرز برای اولین بار به عنوان یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در شمارهٔ ۱۳ از مجموعه کمیک ابرقهرمان‌های مارول (مارس ۱۹۶۸) حضور پیدا کرد و پس از اینکه در طی یک انفجار، دی‌ان‌ای وی با شخصیت مار-ول درآمیخت، دارای قدرت‌های ابرانسانی شد. این شخصیت همچنین در نقاط مختلف تاریخچه زندگی خود با نام‌های باینری، وُربِرد و کاپیتان مارول شناخته شده‌است.

دی ان ای شخصیت مارول قدرت های فوق بشری ای را به کارول دانورس بخشید. از قدرت و دوام ابرانسانی گرفته تا توانایی سفر کیهانی. او تا ساعتها می تواند با سرعت ۳ ماخ (۴ هزار کیلومتر در ساعت) پرواز کند و در فضا نیز سرعت او چند برابر و تا حالت ابرصوت افزایش پیدا می کند.


۱۴. ویز کید:

ویز کید یک دختر با توانایی های فرابشری است که اولین بار در کمیک She-Hulk شماره ۴ در سال ۲۰۰۴ در دنیای مارول معرفی شد. او در یک موسسه حقوقی کار می کرد و به ابرقهرمان شدن علاقه ای نداشت. با این حال پس از وقایع «جنگ داخلی» در دنیای مارول و تصویب قانون ثبت قدرت های فوق بشری، ویز کید مجبور شد قدرت های فوق بشری خود را ثبت کند و به یک ابرقهرمان تبدیل شد. ویز کید قادر به حرکت با سرعت ۳۰۰۰۰ مایل در ساعت بوده یعنی سرعت او ۳۹ برابر سرعت صوت است و در عرض چند دقیقه می تواند کل خاک آمریکا را دور بزند.


۱۳. فیلا-ول:

فیلا ول (PHYLA-VELL) که با نام های مختلفی از جمله کاپیتان مارول و کیوازار نیز شناخته می شود برای اولین بار در سری پنجم کمیک های کاپیتان مارول شماره ۱۶ خلق و معرفی شد. او دختر مار-ول و جنسیس-ول و یکی از قدرتمندترین موجودات نژاد کری ها است. او سلاحی معروف به دستبند های کوانتومی در اختیار دارد که به کمک آن به یکی از قدرتمندترین موجودات کیهان تبدیل می شود. به کمک همین دستبند ها فیلا ول می تواند با سرعت ابرصوت (هایپرسونیک) در فضا حرکت کند ولی هرگز به پای سرعت پدرش مار-ول نمی رسد. با این وجود او یکی از قدرتمندترین های کیهان و استاد شمشیر زنی است.


۱۲. شیطان سرعت:

دیمون اسپید با نام دیگر جیمز سندرز یک شیمیدان ناراضی بود که از کار خود با شرکت های دارویی خسته شده بود. او با شخصیت En Dwi Gast با نام مستعار مادر بزرگ ارتباط برقرار کرد و در برابر همکاری با او قدرت های فرابشری بدست آورد و به دشمن انتقام جویان تبدیل شد.

جیمز سندرز با استفاده از فرمولی خاص سرعت خود را بطرز بسیار شگفت آوری افزایش داد و نام دیمون اسپید را بر روی خود گذاشت. دیمون اسپید می تواند با سرعتی بیشتر از سرعت صوت حرکت کند و برای مدتی بسیار طولانی بر روی آب حرکت کرده و یا از روی ساختمانی بلند و صاف بالا برود. به تازگی او به گروه شش شرور (Sinister Six) که دشمن مرد عنکبوتی می باشند پیوسته است.


۱۱. بتا ری بیل:

بتا ری بیل ابرقهرمانی فضایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ پا به دنیای کمیک‌ها کمپانی مارول گذاشت. بتا ری بیل یک قهرمان از نژاد فضایی‌هایی با نام کوربینیتی‌ ها و دوست و متحد ثور و خدایان آسگاردی است. در حالت عادی بتا ری بیل می تواند با سرعت صوت حرکت کند و در صورت استفاده از سلاح استورم بریکر مخصوصش، می تواند به سرعت نور دست پیدا کند که او را به یکی از سریع ترین شخصیت های مارول بدل کرده است.


۱۰. کوئیک سیلور:

کوئیک سیلور با نام اصلی پیتر ماکسیموف، برادر دوقلوی اسکارلت جادوگر و برادر ناتنی پولاریس است و هر سه فرزند مگنتو هستند. کوییک سیلور و جادوگر سرخ ابتدا جزو انجمن جهش‌ یافتگان شرور (به رهبری مگنتو) هستند و پس از جدایی از این گروه کوییک سیلور و جادوگر سرخ به مردان ایکس می‌ پیوندند و تحت تعلیم پروفسور ایکس قرار میگیرند. این شخصیت در دنیای سینمایی مارول نیز حضور داشته است.

  • سیستم های قلبی و عروقی کوئیک سیلور از کارایی بیشتری نسبت به موجودات دیگر برخوردار است.
  • مواد شیمیایی موجود در عظلات کوئیک سیلور تولید سموم خستگی نمی کند.
  • سرعت پردازش مغز او برابر با هر سرعتی است که او در همان لحظه در حال حرکت با آن است.
  • خون و مایع بدن کوئیک سیلور بسیار چسبناک است و به او این امکان را می دهد تا در سرعت های بالا، چشمان او کور نشود و یا آسیب نبیند.
  • کوئیک سلور می تواند زمین را تنها در ۹۲ ثانیه دور بزند.
  • سوخت و ساز بدن پیتر ماکسیموف ۱۵ برابر بیشتر از یک انسان معمولی است.
  • کوئیک سیلور هیچ وقت در دنیای کمیک با نهایت سرعت خود حرکت نکرده است و حد نهایی سرعت او تا به امروز معلوم نشده است.

۹. مار-ول:

شخصیت مار-ول یکی از قدرتمندترین های نژاد کری محسوب می شود. او اولین شخصیت در دنیای مارول است که به کاپیتان مارول معروف شد. او یکی از قدرتمندترین موجودات کیهان است و توانایی تله پاتی، تله کینزی و ایجاد انرژی را دارد. او دستبندی معروف به نام Nega-Bands دارد که قدرت هایش را افزایش می دهد. به لطف فیزیولوژی قدرتمند نژاد کری و دستبند های Nega-Bands مار-ول سرعتی برابر با سرعت نور دارد و پس از آشنایی با خدایی به نام «زو»، قدرت های او بیشتر شده و آگاهی کیهانی نیز بدست می آورد.


۸. اسپکتروم:

مونیکا رامبو با نام مستعار اسپکتروم، زنی سیاه پوست با قدرت های ابرانسانی است که اولین بار در جلد ۱ کمیک Amazing Spider-Man شماره ۱۶ در دنیای مارول حضور پیدا کرد. مونیکا رامبو در حادثه ای و توسط یک دستگاه نیرو، انرژی خود را بدست آورد و به یکی از اعضای اصلی انتقام جویان تبدیل شد. اسپکتروم این توانایی را دارد که به هر شکلی از انرژی در طیف الکترومغناطیسی تبدیل شود و به قدرت و سرعتی فراتر از درک بشر برسد. به کمک همین توانایی، اسپکتروم قادر به دستیابی به سرعت نور است و حد نهایی سرعتش نیز، بیشتر از این مقدار نمی باشد.


۷. کوازار (Quasar):

وندل وون که به مارول بوی هم شناخته می شود، یک سرباز در ارتش ایالات متحده آمریکا بود که طی برخورد با انرژی موجودات بیگانه به قدرت های ابرقهرمانی دست یافت و نام کوازار (به فارسی) قیصر را بر روی خود گذاشت و به انتقام جویان ملحق شد. قدرت‌های کوازار به او اجازه می‌داد تا با دسترسی به منطقه کوانتومی از توانایی هایی نظیر پرواز، ایجاد میدان انرژی و دوام ابرانسانی برخوردار باشد. یکی از توانایی ها کوانتومی، دسترسی به سرعت ابرانسانی است. کوازار قادر است خود را به انرژی کوانتومی خالص تبدیل کرده و شکل و فرم خود را در زمان پراکنده کند. با توجه به این، کوازار می تواند با سرعت حداقلی چند برابر نور حرکت کند.


۶. نوا (ریچارد رایدر):

ریچارد رایدر یک نوجوان بود که به سپاه نوا (سپاهی بین کهکشانی و حافظ صلح) ملحق شد و قدرت های ابرانسانی نظیر سرعت، قدرت و دوام ابرانسانی دریافت کرد. سپاه نوا به همراه گروه Guardians of the Galaxy و دیگر گروه‌های دنیای مارول، با تانوس مبارزه کردند. اعضای سپاه نوا تنها بخشی از قدرت گروه را در اختیار داشتند، اما رایدر مجبور شد قدرت WorldMind (اساس و پایه قدرت سپاه نوا) را کاملا جذب کند تا بتواند با دشمنان خود و سپاه نوا مبارزه کند.

ریچارد رایدر با نیروی نوا ارتباط مستقیمی دارد، چاه عمیقی از انرژی که مجموعه قدرت های خود را در اختیارد ریچارد قرار می دهد. یکی از توانایی هایی که این نیرو به ریچارد رایدر می دهد، سرعت ابرانسانی است. به کمک این انرژی نوا می تواند در کسری از ثانیه به سرعت نور رسیده و به سرعت، سرعت خود را چند برابر نور کند. البته نوا به ندرت و با احتیاط از این توانایی استفاده می کند زیرا اگر در این سرعت به سیاره ای برخورد کند، آن سیاره متلاشی می شود.


۵. موج سوار نقره ای:

موج سوار نقره ای با نام اصلی نورین راد، قبل از اینکه به حالت امروزی خودش در بیاید، یک موجود فضایی معمولی و انسان دوست بود. تا اینکه گالاکتوس قصد کرد تا سیاره موج سوار نقره ای را بخورد. موج سوار نقره ای برای جلوگیری از نابودی سیاره اش، به بردگی گالاکتوس درآمد و گالاکتوس او را به شکل نقره ای اش که همه میشناسیم درآورد. موج سوار قدرت های کیهانی بالایی دارد و مشخصه اصلی او تخته نقره ایش است که میتواند هر چیزی را در خودش نابود کند.

موج سوار نقره ای یکی از سریع ترین قهرمانان کمیک است. او می تواند با سرعی بیشتر از سرعت نور در فضا حرکت کند. او به عنوان پیشگام گالاکتوس قادر است میلیون ها سیاره را طی چند ساعت تجزیه و تحلیل کند و سرعتش از شخصت هایی نظیر نوا، کوازار و بتا ری بیل بسیار بسیار بیشتر است.


۴. سنتری:

سنتری کپی سوپرمن در دنیای مارول است. رابرت رینولدز که یک فرد عادی به حساب می‌آمد، اما بعد از قورت دادن فرمول یک ابرسرباز، تبدیل به سنتری شد. نکته مهم درباره سنتری اینه که اون یک نسخه بد از خودش داره که در درونش زندگی میکنه و باعث نابودی میلیون ها موجود شده. همچنین سنتری تقریبا جاودانه است و قدرتمندترین انفجارهای کیهان نیز تاثیری بر روی او ندارد. سنتری یکی از سریعترین شخصیت های مارول است، او فاصله زمین تا خورشید را تنها در ۸ دقیقه می پیماید، بنابراین سرعت سنتری نیز چند برابر سرعت نور می باشد. با تمام توان و سرعت، سنتری از سد زمانی عبور می کند و سرعتش از ثور همراه با میولنیر نیز بیشتر می شود.


۳. آدام وارلاک:

شخصیت محبوب آدام وارلاک اولین بار در داستان «چهار شگفت انگیز» در سال ۱۹۶۷ معرفی شد. وارلاک توسط گروهی به نام The Enclave خلق و ساخته شد. او پس از آن، خالقان خود را انکار کرد و به مبارزه با آنها پرداخت. آدام وارلاک از سرعت، قدرت و دوام کیهانی برخوردار است. آدم وارلاک با قدرت های کیهانی متنوعی بوجود آمده است. او به راحتی می تواند به سرعتی چند برابر نور برسد و در مواقعی آنقدر سریع بشود که قادر باشد در زمان سفر کند. به همین دلیل است که او را در بیشتر داستان های کیهانی در دنیای مارول می بینیم.


۲. ماک کاری (Makkari):

ماک کاری عضوی از نژاد اترنالز یا همان ابدی هاست که در المپیا یونان متولد شده است. او به عنوان یک اترنالز، عمر بسیار طولانی ای دارد و در مصر، یونان و ایران باستان ماجراجویی های بسیاری کرده است و بیشتر مواقع با هرمس، خدای سرعت در یونان باستان اشتباه گرفته می شود. ماک کاری در مسابقه کهکشانی سریعترین موجودات مارول، یک بار توانست از رانر (سریعترین فرد دنیای مارول) جلو بزند و رتبه اول را در آن مسابقه بدست بیارود. مککاری اکثر توانایی ها ذاتی خود را صرف افزایش سرعت خود کرده است. او توانایی پرواز دستکاری ماده و ایجاد انرژی خود را وقف کرد تا به توانایی سفر در گذشته دست پیدا کند؛ البه بعد از مدتی دوباره این توانایی ها را بدست آورد.


۱. دونده (RUNNER):

گیلپتدون با نام مستعار دونده، یکی از قدیمی ترین موجودات زنده در جهان مارول و باقیمانده نژاد های هوشنمد کیهانی است که در انفجار بیگ بنگ از بین رفتند. دونده پنج میلیارد سال سن دارد و از قول خودش، سریع ترین موجود زنده در دنیای مارول است. با این وجود او در مسابقه ماراتن کهکشانی که شخصیت هایی از جمله کوئیک سیلور، ماک کاری، شیطان سرعت، دونده سیاه و خود دونده حضور داشتند، ماک کاری به پیروزی رسید و دونده به مقام دوم رسید. با این وجود، یک باخت دلیل نمی شود که دونده را سریع ترین شخصیت مارول ندانیم، او با سرعتی ده ها برابر نور حرکت می کند و آنقدر سریع است که وقتی بعضی اوقات تصمیم می گیرد که به مکانی برود، در همان لحظه در آن مکان حضور پیدا می کند.

منبع: CBR

41 Comments
  1. ارین کاربر می‌گوید

    تو رو خدا یه ذره اطلاعاتتونو زیاد کنید بعد مقاله بنویسید سنتری فاصله ی زمین تا ماه را در ۸ دقیقه طی میکنه خب نور هم تو ۸ دقیقه این فاصله رو طی میکنه یعنی سرعتش با نور برابره

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      در واقع من توی یک مقاله خوندم سنتری توی یک کمیک چند سال نوری رو توی چند ثانیه سفر کرده پس سرعتش خیلی بیشتر از نوره

    2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      زمین تا ماه رو نور ۱ ثانیه طی می‌کنه برادر
      اون زمین تا خورشیده که نور ۸ دقیقه طی میکنه

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        منظور؟؟؟؟

        1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

          با آرين بودم كه گفت نور زمين تاماه رو تو ۸ دقيقه ميره
          نور زمين تا خورشيد رو در ۸ دقيقا ميره داداش اول اطلاعت خودت رو بيشتر بعد به بقيه نصيحت كن

        2. Flash کاربر می‌گوید

          چیییییی یعنی باورم نمیشه همچین مقاله ای تو ایرونی سنتر دیدم کوییک سیلور از اسپکتروم کند ترههه؟؟؟؟؟ بابا ول کنین ناموسا تو این کمیک جدیده ی کوییک سیلور(no srendee) تقریبا تبدیل به یکی از سریع ترین شخصیت های مارول شده نمیدونم چیجوری مارول فن های خوبی مثل اقای راجرز اعتراض نمیکنن واقعا توقع نداشتم

    3. TUNI STARK کاربر می‌گوید

      #ارین
      سرعت نور فاصله ی بین زمین تا خورشید رو در ۸ دقیق طی میکنه

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    باسلام خدمت ادمین محترم میخواستم بپرسم شما سایتی رو سراغ دارید که کمیک ترجمه شده بزاره یعنی میخواستم بدونم چه سایتی قابل توجه شماست

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      در این زمینه اطلاعی ندارم متاسفانه

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        ممنونم

    2. pepper potts کاربر می‌گوید

      سایت اسپایدی هست.باید توی سایت عضو شی تا بتونی کمیک های ترجمه شده رو بخونی.کمیک فیزیکی به صورت کتاب هم میفروشن ولی دیگه نمیدونم چجوری.سایت خیلی معتبرب هم هست

  3. Mohamad کاربر می‌گوید

    ثور هم سرعت بیشتراز نور داره چرا توی این مقاله نبود؟؟؟؟؟؟

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      ادمین جان توی این مقاله پاسخ گو نیستیا!!!!چرااا؟؟؟؟هروقت شد جواب سوال هامو بدین

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        والا ما این مطلب رو از CBR ترجمه کردیم و ثور رو قرار نداده بودند. خودمم تعجب کرده بودم. فک کنم چون با پتکش به سرعت بالا میرسه لحاظ نشده بود. ولی Cbr یجورایی انگار با ثور بده.

        1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          دقیقا چون تو رقابت ها هم سی بی آر
          میگه همیشه ثور میبازه

        2. سبحان کاربر می‌گوید

          سریع عرین شخصیت های کمیک از نظر من
          ۵-سوپرگل
          ۴-کوییک سیلور
          ۳-شزم
          ۴-سنتزی
          ۵موج سوار نقره ای
          ۶-سوپرمن
          ۷-فلش
          به نظر من اینها تنها شخصیت های هستند در کمیک که میشه بهشون لقب سریع ترین هارو داد
          البته در بین ابر قهرمانان

          1. امیر حسین علیزاده کاربر می‌گوید

            ادمین از اون حرف اولت که نوشتی هیچکدوم به پای DC نمیرسن معلومه دی سی فن هستی داری ضد مارول مینویسی

  4. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    اینم یه مقاله ی خفن دیگع از ایرونی سنتر پس سنتری سریعترین انتقامجوست

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      این مقاله ثور رو باسنتری نسنجیده شاید سرعت ثور بیشتر باشه

  5. همایون کاربر می‌گوید

    ثور خیلی کنده اصلا نمیتونه جز افراد پر سرعت باشه

  6. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام ادمین جان جای سه نفرو خالی بود
    تانوس که میتونه موج سوار نقره ای و کاپیتان مارول رو شکست بده
    قویترین انتقامجو ثور که با میولنیر توی اونجرز فقط سنتری از اون سریع تره
    قویترین انتقامجو هالک که سرعتش با ثور و سنتری مقایسه میشه و اون هم سرعت نور رو داره
    حالا من اینجا دو نفر رو قویترین انتقامجو گفتم
    جدیداً ثور کاراکتر محبوب من شده و حالا طرفدار بی نهایت متعصب هالک و ثور هستم

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوب و جالبی بود،
    من خودم ماک کاری رو خیلی دوست دارم و حالا که هم باید تو فیلم اترنالز هم بیاد،خیلی خوشحال شدم ،
    ادمین جان من یه سوال داشتم ،دونده سریعتره یا فلش? من خودم دونده رو برنده می‌دونم چون سرعتش ۱۵ برابره نوره و‌ فلش ۵برابر نور ،آیا این درسته?

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      اون بری الن قبل نیو۵۲ بود الان در حال حاضر حداقل دقت کنین حداقل سرعت فلش ۱۷ برابر نوره این حداقلشه بعدش در حال حاضر والی وست فلشه که سرعتش خیلییییییی زیاده از بری الن خیلییییی زیاد تره سرعتش

    2. امیرعلی کاربر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      توی کمیکی از مارول بود که سریعترین آدم هاش با هم مسابقه دادن . در این بین بری الن هم که توی جریان crisis on infinity earth به اسپید فورس منقل شده به این مسابقه پوست و همه رو شکست داد و بهش لقب سریعترین انسان دنیا رو دادن . البته اینم بماند که خود دی سی اعلام کرد که والی وست سریعتر از بری الن هست

  8. دوست شما کاربر می‌گوید

    نه سنتری نیست دونده سریع ترین شونه تازه اون تور با پتکش سرعت نمی گیره اون باسرعت رعدو برق یکسانه یعنی سریع تراز فلش

  9. دوست شما کاربر می‌گوید

    ارسالی به دکتر استرنج شما درست می گویی ولی دونده رو بازم داری دست کم می گیری چون تو گفتی ۱۵ برابر ولی باید به میلیارد حساب کنی دونده ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰هزار برابر از نور سریع تره تا به قول اقای ادمین تا فکر کنه بره کجا همونجاست

  10. دوست شما کاربر می‌گوید

    سلام به همایون همونطور که گفتم ثور بیشتره یا برابره باسرعت پتکش نیست باسرعت رعده شاید هم با سرعت نور

  11. Flash کاربر می‌گوید

    چرا سنتری پایین تر از ادام وارلاکه ? مقالع خوب بود ولی بعضی موارد رو اصلاح کنین اسپکتروم به گرد پای کوییک سیلور بعد نو سرندر نمیرسه ثور و سنتری هم باید رتبه بهتری داشتن راستی ثور چرا نیست ??? عجیبه؟ درکل بد نبود

  12. ناشناس کاربر می‌گوید

    دونده رانر سریع تره یا فلش ؟؟؟؟ به نظرم دونده چون سرعتش ۱۰برابر نوره درحالی که فلش فوقیش ۳یا۴ نوره.

    1. فلش کاربر می‌گوید

      داداش . اگه نمیدونستی بدون سرعت فلش ۱۳ میلیون برابر نوره که اصلا تو ذهن رانر هم نمیگنجه اینقد سرعت

  13. محمد شهسواری کاربر می‌گوید

    الان من یه مقاله دیگه رو خوندم که این بود: دی سی و مارول کدام یک ابر قهرمانان بهتری دارند؟توی نبرد سریع ترین ها گفت فلش سرعتش ۱۰برابر کوییک سیلوره ،کوییک سیلور تو ۹۲ ثانیه زمین رو دور میزنه ۹۲تقسیم بر۱۰ میشه نه ممیز دو دهم ثانیه دور میزنه دور زمین ۴۰۰۰۰کیلو متره ۴۰۰۰۰تقسیم بر نه ممیز دو دهم ثانیه رو تقسیم میکنیم تا بفهمین فلش تو یه ثانیه چند کیلو متر میره حیاب کردم مبشه۴۳۴۸کیلو متر بر ثانیه البته تقریبا سرعت نور۳۰۰۰۰۰کیلو متر بر ثانیه ست ولی رانر یا دونده مارول ۱۰ برابر سریعتر حرکت مبکنه یعنی۳۰۰۰۰۰۰کیلو متر بر ثانبه نتیجه مشخص شد سریع ترین مارول از سریع ترین دی سی سربع تره.

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      خب صحبت شما صحیح نیست عزیز
      اون مقاله ای هم که خوندی اشتباه بوده احتمالا
      فلش اینقدر سریع هست که کنترل مولکولی داره بر بدنش و از خودش چندین کپی درست کنه و می‌تونه همزمان در چند جا حضور داشته باشه حتی شده که در اتاقی هم خودش بوده و هم فلش ( خودش ) 😐
      کل توکیو رو فقط در ۳۰ ثانیه خالی می‌کنه ( توکیو ۳۸ میلیون نفر جمعیت داره و فلش باید این ۳۰ ثانیه اگر هر بار ۲ نفر رو نجات می‌داده حدود ۱۹ میلیون بار به توکیو رفته و برگشته 🤨🤨
      نیم میلیون جمعیت کره شمالی رو در میکرو ۱.۰۰۰۰۱ ثانیه نجات داد چه با چند تا حساب کتاب ۱۳ برابر سرعت نور میشه ( حدودی )
      از پرتو امگا پیشی میگیره
      و قابلیت سفر در فضا و برگشت رو در چند ثانیه داره
      فقط در یک ثانیه ۸ بار دور زمین میدوه
      از زندان هایی که میرور مستر درست کرده بود فرار می‌کنه و دو بار فاصله سنگاپور تا سنترال سیتی رو طی می‌کنه در ۱۵ دقیقه
      آنقدر سریع میشه که موج آنتی مانیتور رو خنثی می‌کنه
      با سرعتش به یک بعد ها و زمین های دیگر سفر می‌کنه
      در چند ثانیه کا منظومه شمسی رو دور کرد و حتی با اسپکتر هم جنگی داشت و اولترامن رو شکست داده
      از سوپرمن در سرعت پیشی میگیره ( حتی وقتی فلج میشه با سرعت بسیار بالایی حرکت می‌کنه
      معادله ضد زندگی رو باطل می‌کنه
      زمانی که قدرتش رو از دست داده بود مانع زمانی رو شکست
      فلش پوینت رو ایجاد می‌کنه ( به گذشته سفر می‌کنه و مادرش رو نجات میده ) و اسپید فورس رو جذب می‌کنه و جریان زمان رو تغییر داده
      در حالی جلسه روان درمانی داشت در حال کمیک کردن به مردم بود و در دو جا حضور داشت
      والی وست رو از سپید فورس نجات داد
      در کل سرعت بری آلن تریلیون‌ها برابر نور تخمین زده شده
      اینا شاهکار های سرعتی بری بود حالا والی وست که بماند که قطعا از بری سریع تر هست
      دونده هم سیلور سرفر رو شکست داده و فکر نکنم سرعتش از سیلور سرفر کمتر باشه سیلور سرفر هم جهان مارول رو چند لحظه طی کرد ( مطمئن نیستم )
      ( جهان مارول بیش از تریلیون ها سال نوری وسعت دارد ) و برای جستجو رقبا به جهان های مختلف سفر میکرد و قبل از اینکه تصمیم بگیره در چه جایی قراره داره به اونجا سفر می‌کنه
      و همین دونده هم از ماکاری شکست خورد و خب ماکاری به چه اندازه سرعت داره ؟
      ماکاری ستاره ها رو در چند لحظه طی می‌کنه
      سرعتش فراتر از سرعت فکره ( لیدر حتی یکبار گفته که سرعت فکر بی انتهاست )
      قابلیت تبدیل خودش به سرعت رو داره
      لقب سرعت مطلق رو بدست آورد از سوی رانر و از بریون آلن شکست خورد ( بریون آلن همون ادای احترام مارول به بری آلن بود )
      حالا نتیجه گیریش با خودتون

      1. TUNI STARK کاربر می‌گوید

        داداش رانر سریع ترین شخصیت کمیک ه
        فقط یه بار ماک کاری به طور اتفاقی ازش جلک زد
        ماک کاری با فلش مقایسه میشه که ماک کاری سریع تره
        رانر هم با والی وست که رانر میبره
        نه اون والی وستی که روی صندلی موبیوس نشست والی وست عادی

        1. Randall sepector کاربر می‌گوید

          تعصب چه می‌کنه با آدم

  14. محمد شهسواری کاربر می‌گوید

    من یه بار دیگه مقاله رو خوندم دیدم گفت حداقل ۱۰برابر من حداقلی حسابش کردم حداکثرشو نمیدونم ولی اینطور باشه تو راست میگی.

  15. TUNI STARK کاربر می‌گوید

    آقای ادمین به نظر شما
    والی وست قویتره یا رانر

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      والی وست سریعترینه تونی استارک نمیدونم چرا هر مقایسه رو به تفع مارول میدونی رانر ۱۰ برابر سرعت نور نوشته مقاله اگه دیگران رو هم حساب کنیم این رانر از وان میلیون پرایم کندتر به حساب میاد وان میلیون پرایم ۲۶ برابر سرعت نور میره قبول نداری برو مقاله قویترین های دیسی رو بخون

      1. Randall sepector کاربر می‌گوید

        نه رانر سرعتش بسیار بیشتر از این چیزی هست که فکر میکنید اون حتی قبل از اینکه تصمیم بگیره کجا بره همون جا هست و قطعا از ۱۰ برابر سرعت بسیار بیشتره در مورد والی وست هم که معلومه والی وست سریع ترین شخصیت کمیک هست ( مارول و دی سی )

        1. TUNI STARK کاربر می‌گوید

          باشه قبول والی وست سریع تره ولی من گفتم کی قویتره نه سریعتر

  16. سپهر کاربر می‌گوید

    واقعا که ثور تواین لیست نیست ثور توسرعت کوییک سیلور رو شکست داد پس باید رتبش از کوییک سیلور بالاتر باشه !!!
    ولی تو این لیست نیست!!!!
    مگه CBR باشخصیت که اصلاً وجود ندارد
    کینه داره !???

    1. gh کاربر می‌گوید

      داش ثور خیلی سریع هست ولی تو سرعت کوییک سیلورو شکست نداد با میولنیز شکستش داد (کمیکو میگم که برا نجات لوکی با پیترو جنگید دید از رعد برقاش سریع تره با میولنیر زدش)
      بعدشم کوییک سیلور از اسپکتروم سریع تره چون بیشتر از نور رفته
      در پاسخ به بعضی از دوستان رانر از فلش سریع تره میتونم اثبات کنم

دیدگاه ها غیر فعال است.