آدام وارلاک در برابر دکتر استرنج: ۵ دلیل پیروزی استرنج و ۵ دلیل برای آدام

دنیای ابرقهرمانی مارول طی یک دهه گذشته به کمک فیلم ها و شخصیت های مطرحش، بطور سرسام آوری محبوبتر شده است. به همین دلیل نظریه پردازی و تئوری های بسیاری حول محور این شخصیت ها مطرح شده است. یکی از آنها حول شخصیت آدام وارلاک و احتمال حضور او در آینده دنیای سینمایی مارول و نبرد با شخصیت معروف دکتر استرنج است. آدام وارلاک یک شخصیت ابرقهرمان با قدرت، دوام و استقامت ابرانسانی است و توانایی های جادویی نیز دارد.

آدام وارلاک و دکتر استرنج هر دو قدرت هایی مبتنی بر جادو دارند و از قدرتمند ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک هستند. تئوری های نبرد این دو شخصیت در فضای مجازی طرفداران بسیاری دارد. در ادامه مقاله به بررسی پنج دلیل پیروزی آدام وارلاک در برابر دکتر استرنج و پنج دلیل نیز برای پیروزی دکتر استرنج می پردازیم.


۱۰. دکتر استرنج: شنل معراج

در حالی که دکتر استرنج توانایی های بسیاری داره و میتونه به کمک اونها برای هر کسی مشکل ایجاد کنه، با این وجود سلاح هایی داره که میتونه از اونها در برابر هر کسی استفاده کنه. در دنیای سینمایی مارول تنها سلاحی که دکتر استرنج استفاده میکنه (بجز سنگ های ابدیت)، چیزی نیست جز شنل معراج.

اطلاعات زیادی از شنل معراج موجود نیست اما آنچیزی که معلومه اینه که شنل معراج، دارای ذهن و درک هستش و از قدرت بسیار بالایی برخورداره. دکتر استرنج به کمک این شنل میتونه پرواز کنه و یا در برابر ضربات و حملات سنگین مقاومت کنه. این سلاح در اینفینیتی وار برای تانوس مشکلات زیادی ایجاد کرد و مسلماً در نبرد با آدام وارلاک هم میتونه کمک خوبی برای دکتر استرنج باشه.


۹. آدام وارلاک؛ قدرت فوق بشری

درسته که دکتر استرنج طیف وسیعی از قدرت ها و توانایی ها رو داره، اما وقتی صحبت از قدرت و دوام بدنی میشه، در این مورد دکتر استرنج قدرت خاصی نداره و به راحتی میشه به اون ضربات جبران نشدنی ای وارد کرد مثل نبردش با دورمامو که بارها به راحتی کشته شد یا در برابر تانوس که از قدرت و استقامت بالایی برخوردار بود.

اوضاع برای آدام وارلاک کاملا متفاوته. اون از قدرت ابرانسانی بالایی برخورداره و خیلی ها اون رو با سوپرمن برابر میدونند. همچنین از قدرت های عرفانی و جادویی برخورداره. با توجه به این اگه آدام بتونه به دکتر استرنج برسه، با چندین ضربه قدرتمند، میتونه دکتر استرنج رو از دور خارج کنه و یا آسیب شدیدی به استرنج وارد کند.


۸. دکتر استرنج: احضار اشیا

احضار اشیا یکی از توانایی های بسیار خوب برای دکتر استرنح هستش که میتونه مزیت خوبی برای اون در نبرد با آدام وارلاک باشه. به کمک این قدرت دکتر استرنج میتونه هر شی ای رو احضار کنه یا بوجود بیاره و یا از اونها نوعی سلاح رو بوجود بیاره و به جون دشمنانش بندازه. این توانایی برای گول زدن دشمنان دکتر استرنج بسیار مفید و کارآمده.

دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول هم از این توانایی برخورداره و ما این توانایی اون رو در اینفینیتی وار و در نبرد با تانوس مشاهده کردیم که اگه تانوس سنگ ها رو نداشت، مسلماً با این توانایی دکتر استرنج، کار تانوس تمام شده بود. هرچقدر هم که حریف دکتر استرنج قدرتمند باشه، این توانایی اون رو گیج و رسیدن به دکتر استرنج رو براش بسیار سخت میکنه.


۷. آدام والاک: استفاده از انرژی کیهانی:

یکی از قدرت های برتر آدام وارلاک اینه که اون میتونه انرژی های کیهانی رو جذب و از اون ها استفاده کنه که نتنها خاصیت نابود کننده ای داره، بلکه میتونه به عنوان انرژی محافظتی هم بکار بره که حتی دکتر استرنج هم نمیتونه این انرژی رو از بین ببره. آدام وارلاک میتونه به کمک این تواناییش قدرت های خودش رو بازیابی بکنه و بعد از مبارزه به حالت عادی برگرده. آدام از این توانایی در برابر موجودات قدرتمند کیهان استفاده میکنه و این توانایی، یکی از بزرگ ترین خطر هایی هستش که دکتر استرنج رو تهدید می کند.


۶. دکتر استنرنج: تله پورت و دورنوردی

وقتی بحث از قدرت های جادویی و شگفت انگیز میشه، کمتر کسی در دنیای ابرقهرمانی وجود داره که توانایی تله پورت داشته باشه. ولی دکتر استرنج دوست داشتنی ما این توانایی رو داره و میتونه به هر جایی که دلش بخواد بره. این یک امتیاز برای استرنج است که به کمکش به راحتی میتونه هرجایی که بخواد بره، فرار کنه، دشمنانشو تو فضا رها کنه یا دوستانش رو با خودش همراه بکنه. این توانایی به استرنج در نبرد با آدام کمک زیادی خواهد کرد.


۵. آدام وارلاک: سنگ های ابدیت

چیزی که آدام وارلاک و دکتر استرج رو برابر میکنه اینه که هر دو از دارندگان سنگ های ابدیت هستند. درسته که آدام وارلاک هنوز به دنیای سینمایی معرفی نشده، اما در کمیک اون یکی از بدست آورندگان دستگش ابدیت است و همیشه سنگ رو را با خود به همراه دارد.

نباید قدرت سنگ روح را ناچیز دانست. آدام وارلاک می تواند به کمک این سنگ توانایی های جدیدی بدست آورد و شکی نیست که آدام، راهی برای استفاده از این سنگ در برابر دکتر استرنج پیدا می کند.


۴. دکتر استرنج: سپر های انرژی

دکتر استرنج توانایی های زیادی داره و میتونه از اونها برای حمله استفاده کند. ولی دکتر هوش بالایی داره. اگه ببینه اوضاع خرابه از توانایی های دفاعیش استفاده می کنه که یکی از اون ها سپر های محافظتی انرژی هستند. سپر های انرژی، نوعی صفحه جادویی هستند که جادوگرانی نظیر دکتر استرنج می توانند برای محافظت از خود و جلوگیری از صدمه زدن به دیگران از آن استفاده کنند. و مطمعناً مثل تله پورت یکی از امتیاز های مثبت دکتر استرنج است که می تواند در نبرد با آدام وارلاک از آن استفاده کند.


۳. آدام وارلاک: سرعت ابرانسانی

آدام وارلاک از قدرت و همچنین سرعت ابرانسانی برخوردار است. او بسیار سریع است و این توانایی را دارد که در فضای بیکران با سرعتی بیشتر از نور پرواز کند. سرعت آدام وارلاک در نبرد با دکتر استرنج کمک بسیار خوبی به او می کند. او با سرعت خود می تواند از حملات دکتر استرنج فرار کند و اگر شراسط مساعد باشد، با سرعت به دکتر استرنج نزدیک شود و آسیب شدیدی به او بزند یا او را بکشد.


۲. دکتر استرنج: دیدن احتمالات آینده

بزرگترین توانایی دکتر استرنج این است که او می تواند به کمک سنگ زمان، تک تک احتمالات و آنچیزی که اتفاق می افتد را تجزیه و تحلیل کند. دکتر استرنج این توانایی را در برابر تانوس استفاده کرد و در نهایت موفق نیز شد. بنابراین هیچ شکی نیست که او می تواند از آن در برابر آدام وارلاک استفاده کند. دکتر استرنج به کمک این توانایی قدرتمندترین ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول می شود و می تواند میلیون ها احتمال را بررسی کند و روشی پیدا کند تا با آن بتواند آدام وارلاک را شکست دهد.


۱. آدام وارلاک: جاودانگی

برترین امتیاز آدام وارلاک نسبت به دکتر استرنج، جاودانگی او است. آدام وارلاک را می توان شکست داد، اما به هیچ وجه نمی توان آنرا کشت برای آنکه مرگ نمی تواند روح خود را ادعا کند. این بدان معنی است که آدام وارلاک قادر است برای همیشه زنده بماند. و به این صورت شاید دکتر استرنج بتواند آدام را شکست بدهد، ولی به هیچ وجه نمی تواند آنرا بکشد و این بزرگترین امتیاز آدام وارلاک است.

29 Comments
  1. هیچکس کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود ممنون از شما، از نظر من آدام وارلاک قدرتمند تر است.در کنار ویژگی های ابرانسانی و قدرت های عرفانی زیاد دارای تجربه ی بسیار بیشتری نسبت به دکتر استرنج است.و همینطور می تواند از انرژی کیهانی استفاده کند.

  2. Amir کاربر می‌گوید

    باسلام
    مقاله ی عالی ای بود راستش خیلی عالی بود و اطلاعات خوبی هم بهم داد ولی از نظر شخص من آدام وارلاک قوی تر از استیون استرنج هست و پیروز نبرد اون میشه

  3. Amir کاربر می‌گوید

    یه سوال من اطلاعات زیادی داخل کمیک بوک ها ندارم آیا آدام وارلاک سنگ روح رو در اختیار داره

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      بله داره

  4. ستی کاربر می‌گوید

    توی کمیک ها دکتر استرنج میتونست از پیر شدن خودش جلوگیری کنه ینی یه جورایی جاودانه س. و اینکه قدرت ها و جادو هایی داره که خیلی از ادام وارلاک خیلی خفن تره و توی mcu هنوز نشون داده نشده. از نظر من دکتر استرنج خیلی قویتره.

    1. النا کاربر می‌گوید

      به نظر من هم واقعا همین طوره و دکتر استرنج خیلی قویتر و برتر است

  5. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خب مبارزه ی سختیه ولی برنده دکتر استرنجه
    می‌تونه حرکت اونو کند کنه یا توهم براش به وجود بیاره
    شانس استرنج ۶۰ و ادام وارلاک۴۰

    1. محمد کمیکی کاربر می‌گوید

      سلام خب تو اسمت دکتر استرنجه مشخصا میگی استیوان استرنج قویتره چرا فنا میان نظر میدن من بخوام استرنج برنده بشه چرا خودمو گول بزنم اخه میدونم وارلاک برندس نظرم تعصبی نبود و از روی بی احترامی هم چیزی نگفتم وقت گفتم فن بودن زیاد خوب نیست

  6. محمد کمیکی کاربر می‌گوید

    راستی ادمین جان من حدود یکساله که در سایت شما فعالم و میخوام بگم سایت خیلی خوبی دارید وقت اگه مثل اسپایدی بیشتر روی کمیک تمرکز کنید عالی میشه چون واقعا کارتون خوبه مثل اسپادی مارول فن نیستید و یک طرفه حرف نمیزنید لطفا مقاله های کمیکتونو بیشتر کنید با تشکر از استیو راجرز

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      داداش تو باغی؟منم اینجا پیشم نمره اش صد در صده یا همون ۲۰ ولی ببخشید دیگه یکم این سایت این چند وقته دی سی فن شده

  7. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    خب استرنج خیلی قویه
    قدرت هاشو دست کم گرفتید

  8. […] جادوگران: دکتر فیت در برابر دکتر استرنج […]

  9. مهدی کاربر می‌گوید

    آخه چی میگن بعضیا، چرا خودتونو گول میزنید؟ من از طرفدارای استرنجم ولی مقایسش با وارلاک عین مقایسه تانوس با دستکش در برابره یه ابرقهرمان معمولیه، طرف جاودانه، یجورایی خداست، مفیستو توی جهنم نتونسته روحشو بگیره، آگاهی کیهانی داره، تمام کاراییکه استرنج میکنه رو اون هم براحتی میکنه مثل تله پورت، بجز تمام اینا یه ابرقهرمانه باتمام خصوصیات وکامل مثل سرعت فراتراز نور وقدرت ودستکاری مولکولی و…… ایبانی ماو بایه دستکاری مولکولی براحتی استرنج رو شکست داد درصورتی که وارلاک یکی از هزارتا کارش دستکاری مولکولیه اونم چند برابر قویتر از ماو، خیلی خنده دار ومسخرست که کسیکه میتونه تانوس رو بادستکش شکست بده وخودش میتونه قدرت دستکش رو براحتی تحمل کنه وفنا ناپذیره رو با هرکسی مقایسه کنی، چبرسه با کسیکه از نظره بدنی یه آدم معمولیه ومثل استادش بایه چاقو وشمشیر میشه کشتش

    1. Ghost rider کاربر می‌گوید

      مهدی #
      دقیقا درست میگی . من خودم عاشق استرنجم ولی آدام وارلاک قویتره. هرچی میخواستم بگی رو گفتی

  10. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    بابا چی میگید وارلاک سوپرمن هم شکست میده استرنج خیلییییییی زور بزنه حالا تا یه حدی سوپرمنو میزنه و عذاب میده بعد سوپرمن نابودش میکنه

  11. Mohammad Hossein کاربر می‌گوید

    # MARVEL AND DC
    احسنت 😂🇮🇷

    1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      قربانت داداش

  12. Batman کاربر می‌گوید

    سلام مقاله ی خوبی بود از نظرمن وارلاک قویتره چون او حتی کمی از هالکم قویتره ولی استرنج اصلا قدرتش به هالک نمیرسه!!!

  13. Batman کاربر می‌گوید

    #مهدی
    چیییییی؟؟؟ وارلاک به راحتی تمام کارای استرنجو میکنه؟؟؟؟ هان؟؟؟؟ وارلاک ابدا نمیتونه جادویی در سطح استرنج داشته باشه!!!!! هاااااا؟؟؟؟ تانوس با دستکشو میزنه؟؟؟ تانوس با دستکش، دستشو ببنده آدام وارلاک تبدیل به چغندر سخنگو میشه!!!!! وارلاکو با هیشکی نمیشه مقایسه کرد؟؟؟؟ هااااان؟؟؟؟ از ثور بگیر تا مانیتور ذهن همشون از آدام وارلاک قویترن!!!!! از همه ی حرفات معلومه که اصلا طرفدار ادام وارلاک نیستی و کاملا بی طرفی!!!!!!!!! 😂😂

    1. امیرحسین کاربر می‌گوید

      برو بچه استرنج نتونست به تنهایی از پس یکی از جادوگران ارتش تانوس بر بیاد اون وقت میخواد ادام وارلاک که قدرت و سرعت ابرانسانی و کیهانی رو داره شکست بده شاید بتونه اونو سردرگم کنه یا تو زمان گیر بندازه ولی قدرت از همه لحاظ آدام وارلاک سرتره چی میگی واسه خودت خیلی ها معتقد هستند حتی میتونه سوپر من و بسیاری از قهرمانان مارول رو متلاشی کنه اونوقت استرنج رو با این مقایسه میکنی

  14. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    بتمن
    حرفتون تا حدودی درسته من اشتباه میکردم بله وارلاک از استرنج فقط اندکی قوی تره

  15. شاهرخ کاربر می‌گوید

    سلام . مگه چنتا سنگ زمان وجود داره ؟ که یکیش روی دستکش وارلاک و یکیش ب گردن استرنج است؟ شاید دستکش وارلاک فاقد سنگ زمان است؟ ک دراین صورت بازهم وارلاک چهار سنگ بیشتر در اختیار دارد ! وارلاک میتواند بارها توسط استرنج کشته شود ولی درنهایت استرنج خسته میشه و وارلاک با سرعتی فراتراز نور حرکت کرده استرنج را متلاشی میکند . وارلاک جدای از جادو! قدرت ابرانسانی دارد و نامیراست! درکل این دونفر غیرقابل مقایسه هستند. وارلاک را باید با خدایان جدید مقایسه کرد یا حداقل با ثور !!

  16. Tester کاربر می‌گوید

    بی شک وارلاک قویتره،آدام وارلاک جز ۵قدرت اول MCU هست البته اگه “والاتر از همه” و “خدا” رو در نظر نگیریم،در صورتی که استرنج جز پانزده تای اول هم نیست
    وارلاک حتی از اودین هم بالاتر بوده تو رده ی بهترینا
    باید بگم خدمتتون که وارلاک بارها جسمش مرده و تبدیل به سنگ شده و روحش باز هم در بدن های دیگه رخنه کرده و جالبیش اینه که هربار که به بدن جدیدی منتقل میشه قدرتش بیشتر و بیشتر از قبل میشه
    وارلاک قرار بود تو infinite war باشه که گفتن حضورش یعنی نابودیه بی وقفه تانوس و برای نسخه End Game هم دلیلی به حضورش نبود اما به احتمال زیاد در فیلم دکتر استرنج۲ یا محافظین کهکشان بعدی حضور داره
    دوستان بدونن وارلاک اصلاً شخصیت شوخی پذیری نیست
    بزودی “Eternal” معرفی میشه و دوستان میتونن قدرت شخصی “ایکاریس” که معروفه به فرزندخوانده آدام وارلاک ببینن،البته اصلاً قابل قیاس با وارلاک نیست اما گوشه ای از تواناییهاشو داره

  17. بی طرف کاربر می‌گوید

    من خودم طرفدار دکتر استرنجم خب وارلاک قویتره ولی این دو قبلا در کمیک با هم جنگیده اند و میدونید کی پیروز شد؟ اشتباه حدس زدید استرنج. استرنج از توانایی هاش به نحو احسن استفاده میکنه و موفق به پیروزی ادام میشه. ولی فکر نکنم ادام در اونجا سنگ های ابدیت را در اختیار داشته بوده. با تشکر

  18. بی طرف کاربر می‌گوید

    ادام قویتره ولی اونها در کمیک با هم جنگیده اند و استرنج پیروز میشه

  19. […] دکتر استرنج برخلاف دکتر فیت سابقه بیشتری در انجام کار های فردی دارد و البته تمایل او برای انجام کار فردی هم بیشتر است. دکتر استرنج جز بنیان گذار های گروهی از ابر قهرمانان به نام DEFFENDERS است. البته او در سال های اخیر به گروه انتقام جویان نیز پیوسته است. استرنج مطابق با میلش بیشتر به تنهایی به مبارزه با هیولا ها / شیاطین / خدایان تاریکی و جادوگران می پردازد. […]

  20. ثور خدای رعد و قویترین انتقام جو کاربر می‌گوید

    ممنون خوب بود به نظر من دکتر استرنج میبره

  21. Amir کاربر می‌گوید

    سلام لطفا یک مقاله برای مقایسه این شخصیت و ثور بنویسید

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      موافقم

دیدگاه ها غیر فعال است.