سوپرمن علیه سنتری

در طول سال ها، هر دو کمپانی داستان های مصور دی سی و مارول شخصیت های بسیار قدرتمندی را در کمیک های خود به وجود آورده اند. سوپرمن یکی از قوی ترین شخصیت هایی است که دی سی آنرا ارائه کرده است. از طرف دیگر، مارول هم همیشه در تلاش بود تا شخصیتی سوپرمن مانند خلق کند. سرانجام در سال ۲۰۰۰ باب رینولدز یا همان The Sentry به علاقه مندان به دنیای کمیک معرفی شد.

گذشته از چند تفاوت کلیدی، اغلب از سنتری به عنوان سوپرمن مارول یاد می شود. با این حال، سنتری در واقع بسیاری از توانایی های منحصر به فرد خود را دارد. از زمان معرفی سنتری، طرفداران بحث و گفتگو های زیادی را در این زمینه که کدام یک از این دو مرد پولادین قوی تر هستند انجام داده اند. سوپرمن یا سنتری؟ کدام یک در نبردی حماسی پیروز می شوند؟ در ادامه این مقاله که ترجمه شده از سایت cbr می باشد، به چند فاکتور و بررسی ویژگی های این دو شخصیت می پردازیم تا پیروز نبرد را بشناسیم. با ما همراه باشید.


سطح قدرت دشمنان: سوپرمن

با گذشت سالها، سوپرمن با تهدیدهای جدی علیه خود، سیاره زمین و حتی جهان روبرو شده است. با این حال، در مقایسه با سنتری، سوپرمن دشمنان قدرتمند بیشتری را شکست داد. آنتاگونیست اصلی سنتری در طول سال ها وُید (Void) بوده است، نسخه ای بد از سنتری که در ذهنش ساکن است. وُید مانند سنتری، همه قدرتها و تواناییهایش را دارد، اما وُید از آنها برای منافع خودخواهانه و شر استفاده می کند.

شیاطین و دشمنان سوپرمن هرگز در درون او اقامت نکرده اند. درعوض، او مرتباً با لکس لوتور ، دومزدی، دارک ساید، برینیاک، متالو، ژنرال زاد و بسیاری موارد دیگر روبرو می شود. سوپرمن قطعاً با دشمنان سرکش قدرتمند بیشتری  نسبت به سنتری درگیر بوده و همه آنها را در مقطعی شکست داده است.


قدرت اصلی ذاتی: سنتری

اگر فکر می کنید سوپرمن قدرت بیش از حد دارد، ممکن است تعجب کنید که سنتری در واقع توانایی های بسیار بیشتری دارد. او نه تنها تمام توانایی های شخصیت سوپرمن (منهای دید گرما و نفس یخبندان) را دارد، بلکه سنتری همچنین می تواند نور را دستکاری کند، زمان را کند کُنَد، اشکال و اجسام را تغییر دهد، دورجنبی کند، تله پاتی کند، نامرئی شود و یک هاله عاطفی ایجاد کند.

بدون شک، سنتری نسبت به سوپرمن دارای قدرت های بیشتری است که یک مزیت مهم است. در واقع، توانایی های سنتری تئوریزه شده است که محدودیتی نداشته باشد، تا زمانی که او خود را تحت فشار قرار دهد.


قدرت اصلی خارجی: برابر

اگرچه سنتری قدرت بیشتری در درون خود دارد، اما او همیشه نمی تواند آنها را به آن آسانی که سوپرمن بکار می برد، اعمال کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، وُید در درون سنتری ساکن است. بنابراین، برای هر عمل نیک که سنتری انجام می دهد، وُید یک عمل به همان اندازه شر را انجام می دهد.

به همین دلیل، سنتری باید دائماً نسبت به میزان قدرتی که در هنگام جنگ اعمال می کند هوشیار باشد. مطمئناً این مورد برای سوپرمن صحیح نیست. سوپرمن می تواند در تمام مدت از توانایی های کامل خود استفاده کند (تا زمانی که بتواند در زیر آفتاب زرد شارژ شود). در حالی که سنتری ممکن از نظر قدرت ذاتی اندکی از سوپرمن قوی تر باشد، عدم وجود کاهش دهنده در قدرتهای سوپرمن، قدرت های خارجی این دو را در حالت نسبتاً برابری قرار می دهد.


متحدین: سوپرمن

 

در تاریخ انتشار کوتاه سنتری، او زمانی با انتقام جویان و هم با انتقامجویان تاریک (دشمنان انتقام جویان اصلی) متحد بود. در حالی که مطمئنا هر دو تیم قدرت های زیادی دارند، اما به هیچ وجه توانایی مقابله با لیگ عدالت را ندارند. اعضای معمولی لیگ عدالت به راحتی می توانند اعضای اصلی انتقام جویان را شکست دهند.

فانوس سبز، مارشن من هانتر و زن شگفت انگیز به همراه سوپرمن نیرویی واقعاً غیرقابل توقف خواهند بود. اگرچه ممکن است سنتری بتواند در مقابل سوپرمن مقاومت کند، اما لیگ عدالت قطعاً تا آن زمان انتقامجویان را از بین می برند و به سراغ سنتری می روند.


تجربه: سوپرمن

سوپرمن قدمت بیشتری نسبت به سنتری دارد و از سال ۱۹۳۸ در کمیک ها حضور داشته است. این باعث شده است تا سوپرمن با انواع تهدیدهای مختلف روبرو شود و تجربه بیشتری را در این سالها بدست بیاورد. سنتری در سال ۲۰۰۰ توسط پاول جنکینز و جی لی خلق شده است اما روز به روز به محبوبیتش افزوده می شود. با این وجود در زمینه تجربه به پای سوپرمن نمی رسد. به عنوان مثال، سوپرمن موفق شده است چندین بار دارک ساید را به تنهایی شکست دهد، امثال برینیاک و دومزدی را شکست داد و زمین را چندین بار از نابودی کامل نجات داد.

از طرف دیگر، سنتری چندین بار در برابر انتقام جویان به میدان رفته است، اما بیشتر علیه وُید (دشمن درونیش) می جنگد. سوپرمن با چالش های زیاد تری روبرو بوده و تجربه او از سنتری بسیار بیشتر است.


شخصیت: سوپرمن

هر دو شخصیت یک “S” بر روی لباس خود دارند که نماد امید است. سوپرمن خدمت های بی شماری به بشریت کرده است. سوپرمن سمبل امید کریپتون و زمین است، آرمانی که سوپرمن سعی دارد هر روز آنرا گسترش دهد و دنیا را پر از امید کند. او مرتباً مردم را نجات می دهد و همیشه با لبخند به مردم کمک می کند.

سنتری هم شخصیتی است که مردم را دوست دارد و همیشه به آنها امید می دهد اما او یک دشمن تاریک و بد ذات (وُید) در دورن خود دارد که اغلب در برابر  او می ایستد و گناه های نابخشودنی زیادی انجام داده است. بخاطر این دشمن درونی او زمانی با انتقام جویان تاریک متحد بود، به ازگارد حمله کرد و افراد بسیاری را کشت و… نمونه آن آرس بود که سنتری او را به دو قسمت تبدیل کرد. با این اوصاف مسلما شخصیت سوپرمن نسبت به سنتری دوست داشتنی تر و جذاب تر است.


قدرت: برابر

سنتری و سوپرمن آنقدر قوی هستند که بتوانند سیاره زمین را نیز جابجا کنند، در مقابل حملات هسته ای دوام بیاورند و از انواع بسیاری از بیماری ها و جادو ها مصون بمانند. اما همانطور که در بالا گفته شد، سنتری اندکی از سوپرمن قوی تر است.

سنتری در یک نبرد فقط فیزیکی به احتمال ۶۰ درصد توانایی غلبه بر سوپرمن را دارد. تنها نکته منفی برای سنتری این است که وُید نیز قوی می شود. به این دلیل سنتری دوست ندارد تا نهایت قدرت های خود را به کار بگیرد، زیرا باعث آسیب رسیدن به آدم های خوب اطرافش می شود. بنابراین سنتری و سوپرمن در زمین بازی برابری قرار دارند.


تجهیزات: سوپرمن

در طول زمان های حضور سوپرمن در دنیای کمیک، او مجموعه کاملی از فناوری بیگانه را گردآوری کرده است. در بعضی مواقع، این فناوری ها او را حتی تقویت کرده یا مانع از ضعیف شدن و شکست خوردنش شده اند.

در مقابل، سنتری در طول زندگی ابرقهرمانی خود به ندرت از تجهیزات و ابزار جنگی استفاده کرده است. به تازگی در کمیک، او با استفاده از دستگاهی دیده می شود که به او کمک می کند توانایی های خود را کنترل کند، اما این به تقویت نیروی او یا برای مقابله با وُید کارایی ندارد. بنابراین اگر بخواهیم برتری را با تسلیحات این دو ابرقهرمان بسنجیم، مسلماً سوپرمن از تسلیحات بیشتر و برتری برخوردار است و پیروز نبرد می شود.


ماندگاری: سنتری

گذشته از قدرت سنتری، او هیچ ضعف جسمی ندارد. از طرف دیگر سوپرمن در برابر عوامل مختلفی از جمله کریپتونیت، جادو و عدم تابش خورشید آسیب پذیر است. این بدان معنی است که سنتری می تواند سوپرمن را خسته کند ولی خودش هنوز آمادگی بسیار بیشتری را برای ادامه نبرد داشته باشد.

با این حال، سنتری در یکی از کمیک های هالک، تنها با یک مشت از طرف هالک شکست خورد و از پا درآمد، اما باید این را هم حساب کرد که در آن کمیک هالک در نهایت قدرت مطلق خود بود، اما هنوز هم فارغ از این بحث ها، در یک مبارزه فیزیکی، سوپرمن بسیار زودتر از سنتری خسته می شود و سنتری ماندگای بسیار بیشتری از او دارد.


بزرگترین شاهکار: سوپرمن

در بیش از ۸۰ سال انتشار سوپرمن، مطمئنا سوپرمن دستاوردهای زیادی داشته است. در سری کمیک بحران نهایی، سوپرمن با موفقیت توانست زمین را از نابودی و سقوط در تاریکی نجات دهد. همچنین سوپرمن در داستانی به نام All-Star Superman، خورشید را از خطر نابودی نجات داده است. سوپرمن همچنین بسیاری از ابرشروران بزرگ تاریخ را شکست داده است مانند دومزدی، دارک ساید، برینیاک، مستر میکسیزپیتلیک و…

متأسفانه، با این وجود که سنتری قدرت های بسیار زیادی دارد، اما او شاهکار ها و موفقیت هایی به بزرگی سوپرمن ندارد. دلیلش را نیز می توان زیاد نبودن حضور سنتری در دنیای کمیک دانست. همان طور که گفته شد سنتری در سال ۲۰۰۰ خلق شد و بیشتر مواقع نیز در کمیک های مارول حضور نداشت. امیدواریم سنتری نیز در آینده شاهکار های باشکوهی داشته باشد اما آنچه مسلم است، این است که سوپرمن شاهکار ها و موفقیت های بیشتری را نسبت به سنتری کسب کرده است.


برنده: سوپرمن

پس از نگاهی به چندین مؤلفه و ویژگی هایی از هر شخصیت، به نظر می رسد که سوپرمن به احتمال زیاد در مقابل سنتری به پیروزی خواهد رسید. سوپرمن با کمک متحدین و فناوری های پیشرفته خود، از شانس بیشتری برای شکست دادن همتای مارولی خود برخوردار است.به هر حال، هر دو ابرقهرمان بسیار قدرتمند هستند. اگر می خواستند، هرکدام می توانستند مخرب ترین نیرو در جهان خود باشند و تمدن های بی شماری را به زانو در بیاورند.

درست است که سنتری از قدرت بدنی بیشتری نسبت به سوپرمن برخوردار است، اما در یک نبرد همه جانبه همه چیز قدرت بدنی نیست. همچنین سنتری به دلیل کم بودن حضورش در کمیک، از تجربه و موفقیت های کمتری نسبت به سوپرمن برخوردار است. شاید طی سال های آینده و حضور شخصیت سنتری در دنیای سینمایی مارول، این خلأ ها نیز پر شود.

همچنین بخوانید:
چرا ثور قوی ترین انتقامجو است؟
خدایان مارول و دی سی
دومزدی علیه هالک
انتقام جویان در مقابل لیگ عدالت
189 Comments
  1. ایلیا کاربر می‌گوید

    آره بری همینه که سوپرمن تو سینما آمده و سنتری نه یومده

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      چرا چرت و پرت میگی چه ربطی داره

    2. ابوالفضل کاربر می‌گوید

      چ ربطی داره خخخخخخخخخخخخخخخ

  2. امیر کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید که اینو میگم اما به نظر من سنتری برنده میشه درسته که سوپرمن قدرت منده اما دلیل نمیشه که شما به همین راهتی بگین که لیگ عدالت از انتقام جویان قویتره بعد هم برای اینکه بشه فهمید کدوم تر هستند باید تمام کمیک های هر کدام را بخوانید و بعد نظر بدید تازه سنتری تو کمیک ها وقتی که با وید ترکیب میشه قدرتش چندین برابر سنتری میشه و به گفته پیتر پارکر اون حتی با گالاکتوس هم جنگیده و تونسته اونو به زمین بندازه درمورد هالک هم که با یک مشت تونس سنتری رو شکست بده باید بگم که تو اون کمیک سنتری تمام قدرت هایی که میتونست به راهتی هالک رو شکست بده فراموش میکنه و به همین دلیل بیهوش میشه واین ها فقط برای داشتن مغز بی پروای سنتری هست اما تو کمیک وقتی سنتری و وید با هم ترکیب میشن دیگه هیچ چیزی نمیتونه مغز اونو از وار بندازه یا با مغذش بازی کنه و باید اینو هم بگم که هیچ کدام از افراد انتقام جویان و مردان ایکس و….جرعت مقابله با هالک رو نداشتن و برای همین به دامن سنتری افتادن چون میدونستند از همه اونا قویتره
    یک چیزه دیگه اینکه تو دنیای مارول بیاندر و گالاکتوس و مرد مولکولی از همه قویتر شناخته شدن و سنتری با گالاکتوس که جنگیده تو متن بالا هم بهش اشاره کردم و بیاندر هم وقتی تو یک کشور حالا اسمش نمیدونم یک قدرت بسیار زیاد پخش میشه که نصفش به مرد مولکولی و نصف دیگه به بیاندر میرسه و سنتری تونسته مرد مولکولی رو به راحتی شکست بده پس براش شکست دادن بیاندر کاری نداره وباید اینو هم بگم که سنتری یک موجود جاودانه هست و نمیمیره با توجه به سخن خودش که میگه من زندگی درون مرگ هستم
    با تشکر

    1. جواد کاربر می‌گوید

      داره میگه سنتری نمیگه وید که. تازه مسلماً یکی از دلایل شکستش همین وید خواهد بود. بعدهی میگین با این و اون ترکیب بشه و فلان. اینطوری سوپرمن پرایم اینو میخوره که. بعد نیروهای کمکی هم بحث خیلی مهمی که نمیشه از اون گذشت. تجربه سوپرمن بیشتره. تسلیحات و زره های بهتری داره. میگه من زندگی درون مرگ هستم رو هم بی خیال شو، تانوس هم میگفت من اجتناب ناپذیرم آخر انطوری به چوخ رفت. احتمال داره این حادثه ای هم که در بالا هم مطلب گفته و هم شما اشاره کردین و من اطلاع دقیقی از اون ماجرا ندارم دوباره از همین اتفاقات برای سنتری پیش بیاد کارش تمومه

      1. امیر کاربر می‌گوید

        تمام اطلاعات شما درست اقا جواد منظور من اینه که کسی که میخواد درباره مبارزه درباره دو تا از قدرت مند ترین های مارول و دیسی بحث کنه باید تمام اطلاعات رو درباره اونا داشته باشه مگه نه منم یه سایت میزنم میگم سوپرمن علیه سنتری اونوقت سنتری رو برنده انتخاب میکنم
        کسی که میخواد اینکارو بکنه باید اطلاعات کافی رو داشته باشه ببخشید اینو میگم اما شما حتی یک مطلب هم درباره سنتری نخوندید و دشمناش و شاید تعداد اندکی خوندید من کسی هستم که خیلی علاقه دارم به کمیک و تمام کمیک های سنتری و سوپرمن رو خوندم که دارم این حرفا رو میزنم
        ما کاری به تانوس نداریم که میگفت من اجتناب ناپذیرم من دارم بر اساس کمیک و واقعیتی که دردن کمیک اتفاق میفته میگم
        سنتری میمیره و توسط دو قلو های افسانه و اون هم با شکست دادن دانه مرگ
        سنتری داخل خورشید زندگی میکرده و ذوب میشده و دوباره زنده میشده من بر اساس این گفته خودش رو گفتم درباره تیم های عدالت و انتقام جویان هم الکی کسی نباید اطلاعات بده بگه کدوم قویتره چون هیچ اطلاعی نداده به کفته خود استین لی سازنده دنیای مارول میگه هیچکسی کامل نیست اگه به همین راحتی باشه خیلی کازا میشه کرد از نظر من کسایی که با سنتری مبارزه کردن سطحشون خیلی بالاتر از سوپرمن و دشمناش بوده و تونسته بدون اینکه درون هیچ کمیکی زخمی بشه اونا رو شکست بده
        اطلاعات دیگه ای هم دارم ولی تا اینجا شاید راضی شده باشید پس ختم کلام

        1. جواد کاربر می‌گوید

          بله. ممنون از شما بابت توضیحاتتون. شما خیلی به دنیای کمیک واردین و من زیاد نیستم. البته وقت کمی هم برای این مباحث دارم. البته موارد بیشماری وجود داره که یک نفر در یک نبرد پیروز بشه. شاید یک پیروزی ناگهانی و اتفاقی حاصل بشه یا دیگه تکرار نشه. اما با نظرات شما هم موافقم چون خیلی دقیق و درست توضیح میدین. بازم ممنون.

      2. Mohamad کاربر می‌گوید

        وید وسنتری یکی هستند درواقع جفتشون یک سخصیت دارند پس چه فرقی میکنه

    2. فلش کاربر می‌گوید

      سلام خوبی خسته نباشی برو یکم کنیک بخون بعد بیا بگو ک انتقامجویان از لیگ عدالت قوی تره یا یکم مقاله بخون بعد بیا بگو درحال حاظر لیگ عدالت ب راحتی انتقان جویان رو شکست میده اصلن بیابه فلش نگاه کنیم اگ خوب دقت کنید فلش میتونه ب تنهایی کل انتقام جویانو شکست بده چطور؟ خوب اون میتونه ب زمان عقب برگرده قبل ازین انقام جویان و جادوگراشو اینا به وجود بیاد میبینی به راحتی میتونه بکشه

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        برو توی لیگ عدالت علیه انتقام جویان تا جوابتو بگیری برو کامنت هارو بخون

      2. amir کاربر می‌گوید

        خیلی از شخصیت های مارول هستن که می تونن تو زمان سفر کنن و این دلیل شما اصلا منطقی نیست ببخشید این حرف رو میزنم ولی فلش به تنهایی هیچ کاری در برابر انتقام جویان به پیش نمیبره هم در انتقام جویان و هم در لیگ عدالت شخصیت های قدرتمند بیشماری وجود داره اینکه اینطور با قاطعیت نظر میدین نشانه تعصب شما هست و اینکه میگید فلش کل انتقام جویان رو حریفه کاملا نشانه کمبود اطلاعاتتون هست. شما حتی نمیدونید انتقام جویان کی هستن و بر اساس فیلم هایی که دیدید نظر میدید من حتی فکر نمیکنم که فلش رو هم بشناسید و بر اساس سریالش نظر میدین. متاسفم این حرف رو میزنم ولی شما نمونه بارز یک فن بوی هستید(:

    3. منم کاربر می‌گوید

      منم موافقم چون اگه هالک به سوپر من حمله کنه و سنتری به سراغ بقیه بره سنتری برنده میشه

      1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        اسمت منم هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    4. علی کاربر می‌گوید

      سوپرمن از سنتری قویتره خود سنتری یه کپی از روی شخصیت سوپرمنه قدرت بدنی سوپرمن از هالک هم بیشتره و هالک از لحاظ فیزیکی قویترین شخصیت ماروله و از سنتری قویتره سوپرمن شخصیت هایی رو شکست داده که که سنتری قویتر بودن

  3. امیر کاربر می‌گوید

    سلام اقا جواد ببخشید که میخواستم شما رو قانع کنم با حرفام اما شما راست میگید دلایل بسیاری برای پیروزی یک فرد در یک مبارزه وجود داره که تعداد اونها انگشت شمار نیست و برای پی بردن به اونها باید تمام اطلاعات را داشته باشی
    من نمی خواستم ثابت کنم که سنتری از سوپر من قویتره من فقط میخواستم ثابت کنم که برای اینکه بفهمید کی قویتره باید خیلی تلاش و کوشش کرد تا تمام اطلاعات رو بدست بیاره
    اقا جواد ممنون از شما که در این بحث جنجالی(حالا خیلی جنجالی نبود ) شرکت کردید و به نوبه خودتون اطلاعاتی که داشتید رو برای من باز کردید و تشکر میکنم که به تمام صحبت های من در این سایت جوابگو هستید
    من اصلا نمیخواستم در این باره بحث هایی داشته باشم چون میدونستم یه عده ای برای یه کارای خاص این کارا رو انجام میدن ولی چون که خودم رو در این باره مسئول دونستم بحث هایی داشتم

    ببخشید ولی ایا شما مدیر سایت هستید؟اگه هستید ببخشید که درباره نوشته های شما انتقاد کردم اگر هم حرف بدی از ما گفته شد عذر خواهم و اگر هم مدید نیستید باز هم بابت انتقادم از شما عذر خواهی میکنم
    ان شا الله کسی که تمام این اطلاعات رو بدست بیاره یک سایت خوب بزنه و با منطق درست درباره اونا صحبت کنه که باعث بحث بین طرفداران دی سی و مارول نشه
    با تشکر بسیار فاوان به شما اقا جواد بازم میگم اگه چیزی از ما دیدی ما را به بزرگی خودتان ببخشید

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      ببینید به نظر خود من بسته به شرایط مبارزه هر دو نفر ( سنتری و سوپرمن ) میتونند برنده بشوند . هرچند معتقدم اگر همه شرایط عادی و معمولی و برابر باشد ( یعنی مثلا هر دو شخصیت در نسخه و حالت معمولی خودشون باشند و هیچ کمک خارجی به هیچ کدوم نشود . ) ، تا حدودی شانس سنتری برای پیروزی بیشتر هست . حالا فعلا نمیخوام به دلایلش اشاره کنم .
      اما شما هم دیگه خیلی در وصف قدرت سنتری زیاده روی کردین و در بخشی از کامنت هاتون ادعا کردین که سنتری میتونه به راحتی بیاندر رو شکست بده . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید بگم که شما یا بیاندر ها رو نمیشناسیند و یا خواستین در مورد قدرت سنتری بیش از حد اغراق کنید . به جرات میشه گفت که بیاندر ها قدرتمندترین و قادرترین نژاد مارول هستند . آنها شخصیت های فوق قادری مثل دادگاه زندگی ، ابدیت ، بینهایت ، اربابان نظم و بی نظمی و … ، رو به قتل رسوندند و دنیای مارول را تا مرز از هم گسیختگی کامل پیش بردند . !!!
      از آنجایی که منشا بیاندر ها از دنیای معمولی و اصلی مارول نیست و آنها از دنیایی دیگر به نام جهان فراتر ( Beyond World ) منشا گرفته اند ، بنابراین عملا هیچ محدودیت خاصی ندارند و احتملا فقط شخص والای همگان هست که قدر تر از آنها هست . ( حداقل تا به امروز به یقین و ۱۰۰% اثبات نشده که شخصیت دیگری به جز والای همگان قادر تر از بیاندر ها باشه . ) . امروزه نژاد بیاندر ها منقرض شده فرض میشه و جالبه که خودشون هم باعث انقراض خودشون شدند . بنابراین هر جور هم که حساب کنید سنتری قابل قیاس با یک بیاندر نیست .

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        منم با آقای راجرز موافقم…… سنتری و سوپرمن دقیقا شبیه به هم هستند
        با تفاوت های کم و از نظر من اگر جنگی رخ بده البته بازم میگم از نظر من سنتری ۵۵ درصد می‌بره ……..البته منظورم با سوپرمن کمیک نیست منظورم سوپرمن دنیا سینمایی هست و اگر سوپرمن کمیک را بیاوریم قطعا برنده میشه…….

        1. arya کاربر می‌گوید

          سنتری هنوز در سینما نیومده شما به چه معیاری مقایسه میکنید سنتری کمیک باید با سوپرمن کمیک مقایسه شود و سینما هم با سینما

      2. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

        معلومه سنتری برندس چون وقتی قدرت و استقامتش از سوپرمن بیشتره دیگه قدرت های دیگه اش حریف سنتری نمی شه

      3. میلاد کاربر می‌گوید

        https://images.app.goo.gl/2qg164LqGUqcPmX29
        (با اجازه از سایت خوب ایرونی سنتر این لینک و گذاشتم)
        من شخصا با نظرتان موافقم خودمم طرفدار سوپرمنم اما فکت بالا یه چیزی دیگه میگه
        تا بحال اشتباه نگفته البته هر چیزی یک اولین باری داره در هر صورت گفتم بزارمش بد نیست
        بازم ممنونم از سایت ک مطالب خوبتون

        1. arya کاربر می‌گوید

          آقا میلاد فک کنم در پروشات جوابتون رو دادم که این فکت اشتباهه آقا کسی شما ها دیدید که یک کراووس آور برگزار شده که سنتری هم سوپرمن و هم واندروومن رو همزمان شکست داده باشه استیو راجرز هم که گفت نبوده و این ها باهم مبارزه نکردن این حتما توسط یک سنتری فن نوشته شده و بی اطلاعات و اصلا نه مقاله ای است و نه در سایت معتبر این گفته شده و نه این اتفاق افتاده مشخصه که فقط زیر عکس یچیز نوشته

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            موافقم

    2. جواد کاربر می‌گوید

      نه آقا چه ناراحتی ای. یه اطلاعاتی میدیم یه اطلاعاتی میگیریم دیگه. حالا یکی یه طرفدار سادست، یکی هم وارده و اطلاعات بشتری داره. معذرت خواهی نداره که دوست من.
      نه من مدیر این سایت نیستم. البته طرفدار دی سی هستم. و بیشتر مواقع سعی میکنم در فضای مجازی کسی مطلبی میزاره منم یه جوابایی بدم. مدتیه با این سایت آشنا شدم و به احتمال زیاد باید بگم این سایت طرفدار دی سی هستش. چون همه مطالبش یا جانبداری از دی سی هست یا داره مارول رو میکوبونه البته واسه من اهمیت چندانی نداره چون خودم طرفدار دی سی هستم. بازم ممنون

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        من مشکلی باکوبیدن مارول ندارم هرچند خودمم مارولی هستم مشکلی ندارم به شرط این که دلایلتون محکم باشه من توی مطلب دارک ساید علیه آپوکالیپس و لیگ عدالت علیه انتقام جویان هیچ دلیل و مدرک محکمی ندیدم و ممنونم که یکی از خود دی سی فن ها گفت که این سایت کلا طرفدار دی سیه

        1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          بله این سایت دی سی فنه ولی هیچوقت تعصب نداره و و مثل سایت مارول فن ………… نیست
          و واقعا کاربر محمد قبول کنید که پارک ساید قویتر از آپوکالیپس هست و دلایل محکمی هم داشت
          و لیگ عدالت هم قویتر از اونجرز هستند اما قبول دارم که اون مقاله زیاد دلایل محکمی نداشت
          با تشکر
          سید بهامین هاشمی ۱۲ساله از تهران 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          1. Mohamad کاربر می‌گوید

            نه آپو کالیپس علیه دا ک ساید رو قبول اما هیچ جوره مقاله انتقام جویان علیه لیگ عدالت و آکوامن علیه ثور و واندر وومن علیه ثور و سوپرمن علیه سنتری و از همه مهم تر مارول علیه دی سی کدام ابر قهرمآن قدرتمند تری دارد تو کتم نمیره و شما هم باید قبول کنی این سایت هم کمی تعصب رو داره

          2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            بله درسته
            شما اول بگو چرا سامانه سلام رسانی بسته شد نیومده تخم مرغ بزنی !!؟؟؟؟؟
            وقتی رفتم دیدم تنهام اونم ۸ صبح
            شروع کردم به تخم مرغ زدن
            بعدش صادق اومد بیرون دیگه بقیه اش بد آموزی داره فقط بگم کبود شدم🤣🤣🤣🤣🤣🤣
            آخه چرا نیومدی واقعااا چرااااااااااااااااااااااااا

          3. Mohamad کاربر می‌گوید

            باید وعده میکردیم من که نفیمیدم تو رفتی بعدم تو گفتی منو صادق داداشیم بیام هشت صبح به خونه خودمون تخم مرغ پرت کنم واسه چی؟؟؟😂😂😂بعدم من آدرس خونه صادقو نداشتم تو از کجا آدرس آوردی؟؟؟؟بعدم صادق اومد در میرفتی حد اعقل😂😂

          4. صادق کاربر می‌گوید

            ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شدم یه صدایی میاد
            اومدم دیدم بهامین داره تخم مرغ پرت میکنه
            رفتم کازمیک رو صدا کردم اومد
            گفتم اوناهاش خود خودشه
            اون بود هی سلام میرسوند

          5. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

            منم برات دارم
            فردا با دارك سايد فرم اصلي و پرزنس و ميكاييل ميايم در خونت ببينم تخم مرغ پرت ميكنيم……………………………………….. دوست دارم بدونم كازميك جون ميخواد چيكار كنه (: (: (:
            تازه از نظر نيروي پشتيباني هم تعمين كردم
            دادگاه زندگي والاي همگان و رون كينگ ثور
            براي اطمينان بيشتر به كاربر محمد كه باهم داداشيد (: (: كه تو خونتونه ميگم بره از سوپري دم كوچه يه شونه تخم مرغ اضافي بگيره پولشم پرزنس خلق ميكنه
            اگر اوضاع خطري شد اوور مانيتور يا مانيتور ذهن رو هم گفتم گوش به زنگ باشه
            آخه براي تولدش تلفن آيفون ۱۱ خريديم (: (: (:
            حالا كي هي سلام ميرسونه ؟؟؟؟؟ (:

          6. Mohamad کاربر می‌گوید

            (واسه تولدش یه آیفون یازده خریدم)واقعا؟؟؟من یه سوال فنی راجب آیفون یازده دارم…………:
            پولشو از کجا آوردی😂😂😂

          7. صادق کاربر می‌گوید

            ببخشید
            من بودم سلام میرسوندم

            به خدا من و محمد داداش نیستیم
            آخر من از دست تو سکته میکنم😥😥😥😥😥

          8. صادق کاربر می‌گوید

            جوون‌مرگ میشم من از دست تو 😂😂😂😂

  4. امیر کاربر می‌گوید

    سلام بله درسته من درباره این هم شنیدم اما گفتم چون که قدرت های مرد مولکولی و بیاندر با هم برابر شده و یک قدرت بین انها نصف شده برای همین گفتم اخه مرد مولکولی با سنتری هم جنگیده و سنتری اونو برده ببخشید ولی اگه اطلاعات بیشتری در این باره دارید بگید
    با تشکر

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      سلام .
      خیلی خلاصه میگم : ببینید قدرت های مرد مولکولی اصلا با بیاندر برابر نیست . اوون ریس اولش بر اثر یک آزمایش اتفاقی دنیای بیاندر ها ( Beyond World ) رو کشف کرد . ولی گفته میشه مقداری بسیار بسیار اندک ( در حد یک بینهایتم !!! ) از انرژی این دنیا بهش برخورد کرد و باعث خلق شخصیت مرد مولکولی شد . ( این شخصیت بسیار قدرتمند هست . ) همین اتفاق باعث شد که بیاندر به وجود این دنیا و دنیای انسان ها پی ببره و بعد هم از شخصیت مرد مولکولی به عنوان بمب زنده هر دنیا استفاده کردند . چون این شخصیت مرد مولکولی مثل یک بمب زنده میماند و گفته میشه انفجارش ( نابود شدنش !!! ) میتواند میلیارد ها بعد را نابود کند . ( البته این جمله مطمئنا تا حدودی اغراق آمیز هست . !! )
      من شخصا این کمیکی که سنتری در اون مرد مولکولی رو شکست داده مطالعه نکردم و خوب طبیعتا از جزئیاتش با خبر نیستم . اما به هر حال باز هم این موضوع اصلا و ابدا ، قدرت بیشتر سنتری در برابر بیاندر ها رو اثبات نمیکنه . چون همانطور که توضیح دادم مرد مولکولی به نوعی مخلوق بیاندر ها به حساب میاد . برای فهم بهتر این موضوع باید بگم که مثلا شکست دادن مخلوق شخصیت A توسط شخصیت B ، برتری و قدرتمندتر بودن شخصیت B رو نسبت به A اثبات نمیکنه . اگر اینجور بود ، بیاندر ها هم همانطور که گفتم با شکست دادن و نابود کردن شخصیت هایی مثل دادگاه زندگی ، بینهایت ، ابدیت ، مرگ و … ( که همگی مخلوق شخصیت والای همگان هستند . ) ، قدرتمندتر از والای همگان به حساب میامدند . در صورتی که شخصیت والای همگان قادرترین و تواناترین شخصیت تمام مارول هست .
      در مورد دکتر دووم هم باید بگم که در اون کمیک با کمک مرد مولکولی تحت یک شرایطی خاص ( که الان نمیخوام به جزئیات بیشتر اشاره کنم . ) قدرت بیاندر ها رو گرفت و به پروردگار دووم که بسیار نیرومند و توانا هست ، تبدیل شد .

      1. صادق کاربر می‌گوید

        جناب استیو راجرز شما واقعا اطلاعات کمیک بوکی‌تون خیلی بالاست ایمیلتون رو میدین چون من در باره مارول اطلاعات زیادی ندارم و میخواستم ازتون چندتا سؤال بپرسم خیلی هم ممنون 🙏🙏🙏🙏🙏

      2. Arash کاربر می‌گوید

        خیلی خلاصه بود خداییش😂😂

        1. Mohamad کاربر می‌گوید

          فکر کن خلاصش نمیکرد چقدر میشد

  5. امیر کاربر می‌گوید

    ببخشید یک چیز دیگه هم میخواستم بگم اینکه دکتر دووم تونسته قدرت بیاندر رو به اختیار خودش در بیاره و این میتونه یکی از نقطه ضعفاشو به ما برسونه

  6. امیر کاربر می‌گوید

    با سلام مرسی از راهنمایی هاتون میخواستم نظر شما رو در باره یک چیزی بپرسم به نظر شما سنتری در چه جایگاهی از مارول قرار میگیزه ایا شخصیت مهمی هستش مثلا من با خودم فکر میکردم اگه از بیاندر قویتر باشه رتبه دوم رو میگیره چون رتبه اول که معلومه والای همگان هستش اما میخواستم بدونم نظر شما در این باره چیه شما رتبه چند به سنتری میدهی منظورم از سنتری همون سنتری که با باب و وید ترکیب میشه که قدرتش چندین برابر میشه
    با تشکر

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      سلام مجدد .
      خوب حقیقتا من خودم خیلی پیگیر رتبه و رنک قدرت شخصیت های کمیک ( مخصوصا مارول ) بوده ام .
      باید بگم که رتبه بندی دقیق قدرتمندترین ها خیلی خیلی سخته و هر شخصی در این مورد نظر خاص خودش رو داره . برای فهم بهتر قدرتمندترین ها میان و قدرتمندترین ها رو دسته بندی میکنند . ( مثلا رتبه بندی قدرتمندترین انتقام جویان ، قدرتمندترین قهرمانان مارول ، قدرتمندترین افراد گروه ایکس ، قدرتمندترین جهش یافته ها ، قدرتمندترین خدایان ، قدرتمندترین شخصیت های کیهانی و … . ) اینجوری ضریب اشتباه کاهش پیدا میکنه و مقایسه ساده تر هست .
      در مورد سنتری معمولا اون رو در فهرست قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول و قدرتمندترین انتقام جویان میبینیم که اکثر اوقات هم در این دو لیست جز ۳ نفر اول هست . سنتری در حالت معمولی هم یکی از قدرتمندترین ابرقهرمانان مارول هست . اما وقتی به حالت ووید میرسه قدرتش چندین برابر میشه . به صورتی که حتی میشه اون رو در فهرست قدرتمندترین شخصیت های مارول قرار داد . حالا من نمیتونم بگم در این فهرست رتبه چندم رو داره چون مطمئنا در مارول شخصیت های قدرتمند زیادی وجود دارند ( مثل والای همگان ، بیاندر ، بینهایت ، ابدیت ، مرگ ، گالاکتوس و … ) که طبق شواهد و مدارک قدرت و تواناییشون به مراتب بیشتر از سنتری ( حتی در حالت ووید ) هست . نکته دیگه اینکه معمولا شخصیت ها رو در حالت و نسخه معمولی خودشون تصور میکنند و در لیست ها قرار میدن . بنابراین احتمالا اگر سنتری رو در چنین لیست هایی مشاهده کنید رتبه خیلی بالایی ( خوبی ) نداره چون احتمالا در حالت و نسخه معمولی تصور شده .
      خود من حد واقعی قدرت سنتری در حالت ووید رو نمیدونم اما مطمئنا بسیار قدرتمند خواهد بود . برخی از طرفدارن سنتری رو در این حالت قدرتمندترین قهرمان مارول به حساب میارن . اما باید توجه داشت که اولا این حالت سنتری اصلا نمیشه گفت که قهرمان هست و دوما اینکه در این صورت ابرقهرمانان دیگر هم باید با نسخه های قدرتمند خودشون در نظر گرفته بشوند . در هر صورت این نسخه چندین تا شاهکار هم داره و میتونید برای اشنایی بیشتر با این شخصیت به لینک زیر مراجعه کنید :
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://marvel.fandom.com/wiki/Void_(Dark_Sentry)_(Earth-616)&ved=2ahUKEwiqscKT-abmAhWloVwKHYqiC2kQFjAJegQIAhAB&usg=AOvVaw0mpyutVE9-wA6c8t7JnWiL
      امیدوارم توانسته باشم در رسیدن شما به پاسخ صحیح راهنماییتون کنم .
      موفق باشید .

  7. امیر کاربر می‌گوید

    یک چیز دیگه این که سنتری موجود جاودانیه و به گفته خودش اون زندگی درون مرگ هستش ایا این میتونه بهش کمک کنه تا بیاندر رو شکست بده
    یا با کمک قهرمانان دیگه مثل دکتر دووم که با مرد مولکولی همکار شدن باعث شکست بیاندر ها بشه

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      اینکه سنتری به تنهایی بیاندر رو شکست بده ، تقریبا احتمالش کمتر از ۰ درصد هم هست . این استدلال شخصی من نیست این استدال و نتیجه گیری هست که طبق شواهد و مدارک به دست اومده . شخصیت های خیلی زیادی در مارول وجود دارند که کاملا جاودانه هستند اما به هیچ عنوان توان رویارویی با بیاندر ( مثل شخصیت هایی که مثال زدم و گفتم توسط بیاندر به قتل رسیدند و البته خیلی های دیگه . ) رو ندارند .
      البته همانطور که گفتم سنتری در حالت ووید بسیار قویه ، به صورتی که حتی در این حالت با گالاکتوس مقایسه میشود و برخی از طرفداران قدرت او را در این حالت با شخصیتی مثل گالاکتوس برابر میدانند . همین موضوع اثبات میکنه که سنتری در این حالت تا چه حد قدرتمند و خطرناک است .
      موفق باشید

  8. امیر کاربر می‌گوید

    مرسی بابت اینکه به سوالات من جواب دادید من کاملا با جواب های شما موافقم
    اما یک سوال دیگه و مهم اینکه به نظر شما سوپرمن قویتره یا سنتری
    ۲. اینکه سنتری میتونه قویترین شخصیت خبیث دی سی که دارک ساید هستش رو شکست بده

    به نظر من اگه کل انتقام جویان دست به دست هم بدن و برای مبارزه با بیاندر در تلاش باشن میتونن شکستش بدن این درست که شخصیت های قویتری مثل بینهایت و دادگاه زنرگی و…. در مقابلش شکست خوردن اما من دلیل اصلی شکست اونها رو این میدونم که اونا خودشون رو مثل خدا فرض میکردن و فکر میکردن به تنهایی میتونن همه کار کنن درباره این هم باید بگم که خود سنتری در حالت معمولی به گفته خودش بیشتر قدرتاش رو استفاده نمیکنه و این به این دلیل هست که نمیخواد مردم بهش بگن خدا و این یعنی خیلی دوست داره با گروه کارش رو انجام بده و داخل هر گروهی از مارول میرفته از اون به عنوان قویترین شخص اون گروه یاد میکردن و در بیشتر اوقات ازش میترسیدن
    سوال بعدیم اینه که به نظر شما هالک قویتره یا سنتری
    به نظر شخص خودم سنتری چندین برابر از اون قویتر خواهد بود و حتی در حالت وید تونسته تمام استخوان های هالک رو خورد کنه و از همه مهم تر اینکه یه قدرت داره که میتونه با اون هالک رو ارومش کنه و به حالت انسان تبدیلش کنه و به راحتی شکستش بده
    ممنون میشم اگه به این سوالات هم جواب بدید

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      راستی در مورد سنتری و دارک ساید باید بگم که خیلی خیلی بعیده که نسخه معمولی سنتری بتونه دارک ساید رو شکست بده . دارک ساید یکی از بزرگترین و قدرتمندترین دشمنان گروه لیگ عدالت هست و قدتش فراتر از تانوس تصور میشه . من هم فعلا دقیق از همه قدرت های اون اطلاع ندارم . اما خوب فکر میکنم که سنتری در حالت ووید بتونه با دارک ساید رقابت کنه و شاید حتی شکستش بده . چون همون طور که گفتم سنتری در این حالت چنان قدرتمند هست که با گالاکتوس مقایسه میشود .

  9. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    سلام مجدد .
    ۱- من قبلا به سوال اولتون پاسخ داده بودم و نظرم رو در این مورد گفته بودم . صرفا نمیشه گفت که سنتری قویتره یا سوپرمن و باید همه جزيیات و شرایط مشخص بشه . اما اگر همه چیز طبق شرایط عادی باشد ( یعنی مثلا هر دو شخصیت در حالت و نسخه معمولی خودشون باشند و به هیچ کدوم ، هیچ کمک خارجی نشود و … . ) ، در اینصورت من فکر میکنم که شانس پیروزی سنتری تا حدودی بیشتر از سوپرمن خواهد بود . اگر سنتری در حالت ووید باشد نتیجه در برابر سوپرمن معمولی مشخصه و نیازی به استدلال و فکر نداره اما سوپرمن هم نسخه های قدرتمند زیادی داره که از جمله اونها میشه به سوپرمن پرایم و کازمیک آرمور سوپرمن اشاره کرد . طبیعتا نمیشه تصور کرد که سنتری حتی در حالت ووید هم این نسخه های سوپرمن رو شکست بده چون اگه در موردشون تحقیق کنید متوجه میشین که قدرتشون تقریبا نامحدود هست .
    ۲- در مورد هالک و سنتری هم اوضاع تقریبا به همین صورت است که در مورد مقایسه سوپرمن و سنتری اشاره کردم . به نظر من نسخه معمولی سنتری قدرتمندتر از نسخه معمولی هالک هست . بسیاری طرفدارانی که زیاد کمیک میخونن و بسیاری از منابع معتبر هم این موضوع رو تایید میکنند . این هم از این موضوع .
    در مورد بیاندر هم اون اول که وارد کمیک شد ، عملا قدرت نامحدودی داشت و گفته میشد حتی کارهایی رو که ذهن انسان نمیتونه تصور کنه رو بیاندر ها میتونن خیلی راحت با اراده کردن انجام بدن . !!!! اگه اشتباه نکنم جیمز شوتز بود که بیاندر رو وارد کمیک کرد و در واقع بعد از والای همگان، اون رو به عنوان قادرترین شخیت کمیک معرفی کرد . اما بعدا خیلی دیگر از نویسندگان از این موضوع ناراضی بودند و خواستار کاهش شدید قدرت بیاندر شدند . به این ترتیب قدرت بیاندر و البته شخصیت مرد مولکولی ( این شخصیت در برحه ای از زمان اونقدر قدرتمند بود که گفته میشد حتی میتونه برخی از نهاد های کیهانی رو مغلوب کنه و شکست بده و به عبارتی گفته میشد از برخی نهاد های کیهانی قادرتر هست . !!! ) در منابع رسمی به طور قابل توجه کاهش یافت . ( به طوری که حتی قدرتشون کمتر از شخصیتی مثل ابدیت و مرگ رسید . که این در مقایسه با قدرت اولیه آنها خیلی خیلی ناچیز بود . ) بعضی از نویسندگان هم تقریبا مثل قبل بیاندر ها رو خیلی قدرتمند نشان میدادند . نتیجه این میشد که قدرت بیاندر ها در کمیک ها دائما در حال نوسان بود . همین عامل تا حدودی به ضرر انتشارات مارول بود و دائما تناقض هایی رو به وجود میاورد . به همین دلیل مارول تصمیم گرفت که تا اطلاع ثانویه نژاد بیاندر ها در کمیک منقرض بشه و بعدا که حد قدرتشون به طور کامل مشخص شد شاید برشون گردونند . فعلا هم تا جایی که من میدونم نژادشون منقرض شده فرض میشه .
    موفق باشد .

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      ببخشید میشه کمیک های ترجمه شده سنتری رو معرفی کنید من خیلی گشتم اماپیدا نکردم اگه میشه لینک اون سایت روهم بدید ممنونم

    2. حسین کاربر می‌گوید

      سلام من با نظرتون که سنتری از هالک قویتره کاملا مخالفم چون هالک وقتی به اوج قدرتش برسه قادر وید هم شکست بده چون اون تو یکی از کمیک هاش آنقدر قوی شد که تونست با یک مشت سیاره ای که ۵ برابر زمین بود رو نا بود کنه

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        در یه کمیک هم ووید تمام استخوان های هالک رو خرد کرد!!!

  10. امیر کاربر می‌گوید

    سلام مرسی بابت اطلاعتون
    این راسته که در یک داستان یک نویسنده درباره سنتری گفته که سنتری چندین سال نوری را در چند ثانیه رفته و اگر راست نیست ایا سرعتش از نور بیشتره یا از فلش که در دی سی هستش

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      خوب راستش من خودم در این مورد شنیدم که سنتری چند سال نوری رو در عرض چند ثانیه طی کرده اما خودم شخصا در کمیک چنین چیزی رو مشاهده نکردم .
      سرعت سنتری در مواقعی که در زمین هست گفته میشه که از سرعت صوت بیشتره و شنیدم که به ۵ مایل در ثانیه ( ۸ کیلومتر در ثانیه ) میرسه . !!! ضربه هایی که شخصیت سنتری در یکی از کمیک ها به شخصیت ثور وارد کرد ، آنقدر سریع بود که گفته میشه سد فضا – زمان را خم کرد ( و یا حتی شکست . !!! ) .
      البته سنتری وقتی در فضای خلا پرواز میکنه سرعتش خیلی بیشتر هست . او در عرض چند ثانیه از جو زمین به خورشید رسید که همین موضوع اثبات میکنه که سرعتش باید چند برابر سرعت نور باشه . ( البته در فضای خلا )
      در مورد سرعت فلش هم خیلی اطلاعات دقیقی ندارم اما از بعضی از دوستانم شنیدم اونقدر زیاده که تونسته سد فضا – زمان رو کاملا بشکنه و در زمان سفر کنه . !!!! این یعنی سرعتش در زمین به مراتب از سرعت نور بیشتر هست . البته من همون طور که خودم گفتم بیشتر این مطالب رو در مورد فلش شنیدم و نمیتونم بگم که به طور ۱۰۰% مطمئنم .

      1. امیر کاربر می‌گوید

        سلام ببخشید میتونید ایمیلتان را برایم بفرستید تا بتوانم در باره سوال هایم از شما کمک بگیرم

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          سلام . اشکالی نداره . اما اگه مایل بودین ترجیحا شما ایمیل خودتون رو بفرستید ، تا من آدرس یکی از ایمیل هایم رو براتون ارسال کنم .
          تا جایی که وقتم و البته اطلاعاتم یاری کنه ، پاسخگوی سوالات شما هستم .
          مرسی و موفق باشید .

  11. امیر کاربر می‌گوید

    یک سوالی داشتم میخواستم بدونم از بین نفرات زیر کدام یک سریعتر هستند
    فلش . سنتری. سوپرمن . ثور .

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      خوب فکر میکنم که به این سوال نمیشه خیلی دقیق پاسخ داد .
      اما اگه فرض کنیم که هر ۴ شخصیت در حالت و نسخه معمولی و استاندارد خودشون باشند ، نظر شخصی من به شرح زیر است :
      اول از همه همون طور که گفتم ، من فعلا اطلاعات دقیقی راجب سرعت شخصیت فلش ندارم . اما با توجه به مطالبی که در موردش مطالعه کردم فکر میکنم که فلش از بین این شخصیت ها سریعترینشون باشه .
      فکر میکنم که سوپرمن هم رتبه دوم رو داره . چون سرعتش در زمین رو با سرعت فلش مقایسه میکنند .
      فکر کنم که سنتری رتبه سوم رو داره .
      در پایان راجب شخصیت ثور ، باید بگم که هرچند در حالتی که در زمین هست و پتک میولنیر رو نداره ، سرعتش به مراتب از بقیه این شخصیت ها کمتره ، اما در این حالت هم دیده شده که حتی توانسته مسیر اشیا با سرعت بیشتر از نور رو تشخیص بدهد و در ادامه نسبت به آن واکنش نشان بدهد . !!! در حالتی هم که با پتک میولنیر در حال پرواز هست ، میتواند در زمین با سرعت مافوق صوت و در فضا با سرعت بیشتر از نور پرواز کند . سیلور سرفر اعتراف کرده که ثور در حال پرواز سریعتر از او ( سیلور سرفر ) است .
      در پایان همانطور که گفتم ، من در این مورد اطلاعات خیلی دقیقی ندارم بنابراین ممکنه که نظرم به طور کامل صحیح نباشه ( یعنی همه بخش های نظرم صحیح و دقیق نباشه . ) .
      در ضمن میشه گفت که به نوعی محدوده سرعت این شخصیت ها متفاوته . مثلا فلش که گفتم احتمالا سریعترین هست اما توانایی پرواز نداره . بنابراین نمیشه به طور دقیق این مقایسه رو انجام داد .

  12. امیر کاربر می‌گوید

    سلام مرسی بابت نظر هاتون تشکر

  13. avengers کاربر می‌گوید

    ممنون بابت اين مقاله ، مقاله خوبى بود البته در بعضى از جاها از خودش ضعف هايى نشون ميداد كه دوستان كاربر به انها اشاره كردند ممنون ،

  14. ساسان کاربر می‌گوید

    سنتری هر چقدر هم قدرتمند باشه،،، سوپرمن پرایم تنها سی ثانیه نیاز داره تا اینو از صفحه روزگار محو کنه. فقط سی ثانیه نه بیشتر.

  15. امیر کاربر می‌گوید

    سنتری هم شخصیت های بزرگه خودش رو داره و با سرعتی چشم گیری که چندین برابر نور هست فقط ۲ ثانیه زمان میبره سوپرمنو بکشه

    1. صادق کاربر می‌گوید

      عزیز من سوپرمن پرایم سرعتش ۲۶ برابر سرعت نوره و توانایی آگاهی از آینده و گذشته و سفر در زمان رو داره سنتری دقیقا چطوری میخوتد تو دو ثانیه اونو بکشه؟؟؟؟؟؟؟

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        اون نسخه معمولی سنتری مقایسه کرد و تو قدرتمند تین نسخه سوپرمنو پس بیخودی نظر نده اگه این طوریه من ادغام شده سنتری و ووید رو باسوپرمن معمولی مقایسه میکنم ببینم کی قوی تره

        1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          بعد میگین ما دوتا اصلا بحث نمی‌کنیم
          بیااااااا
          بابا چرا الکی میگین داداش نیستید 😂😂😂😂🐼🐼🐼🐼
          پاندا رو چون خیلی دوست دارم فرستادم …..🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼🐼

          1. Mohamad کاربر می‌گوید

            به خدا من اصلا صادقو نمیشناسم

        2. صادق کاربر می‌گوید

          عیبی نداره بابا محمد جان
          عزیز من
          برادر من داداش من 😂😂😂
          واسه چی عصبانی میشی
          خب اصلا نسخه های معمولی شون رو مقایسه میکنیم
          چطوره؟
          من با این مقاله موافقم
          سنتری با این که قدرت بیشتری داره ولی با استفاده بیشتر از قدرت هاش وید هم قوی تر میشه
          پس سنتری نمیتونه به راحتی از تمام قدرتش استفاده کنه ولی سوپرمن از این نظر محدودیتی نداره
          البته من با سنتری زیاد آشنایی ندارم و شاید اشتباه بگم ولی خب چیزیه که این سایت نوشته
          حالا بیخیال
          و این که سوپرمن نسخه معمولی هم سرعتش از سرعت نور بیشتره
          ولی اگه سنتری به وید تبدیل بشه که قطعا سنتری میبره
          و
          بهامین جان
          حالا چرا گیر دادی به ما؟😂😂😂😂😂
          که ما داداشیم یا نه
          اخه چـــــــــــــــــرا؟؟؟؟؟😂😂😂😂

          1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            آره جون خودتون شما داداش نیستید 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
            چرا گیر دادم رو خودمم نمی‌دونم همینجوری گفتم یه گیری بدم
            محمد در ضمن نیومدی تخم مرغ بزنی من ساعت ۸ صبح با دوتا شونه تخم مرغ دم خونه صادق حاضر بودم دیدم نیومدی خودم شروع کردم پرت کردن یه دفعه صادق با لباس خواب دیدم که اومد منو کشید تو سرخ و سیاهم کرد درام کرد بیرون……… چرا نیومدی واقعااا چرااااااااااااااااااااااااا

          2. Mohamad کاربر می‌گوید

            چرا دروغ میگی من عصبی نیستم😬😬😬از استیکرم هم کاملا مشخصه😬😂😂😂😂عزیز در ویکی پدیا یازومجی راجعب قدرت های سنتری تحقیق کن اون موقع میفهمی که با احتمال زیادی سوپرمنو شکست میده.داداش داداش😂😂چقد وقته ندیدمت😂😂ول کن سید

          3. صادق کاربر می‌گوید

            چشم
            اصلا من معذرت میخوام شرمنده روم به دیوار
            اصلا این بحث ها هیچ وقت به نتیجه نمیرسه
            چون هر کس روی چیزی که ازش خاطره داره یا بیشتر باهاش آشنایی داره تعصب داره حتی اگه خودش خبر نداشته باشه
            خود من سنتری رو زیاد نمیشناسم ولی سوپرمن رو بیشتر از سنتری میشناسم
            معلومه که روی سوپرمن تعصب دارم
            ولی تا جایی که میتونم دارم سعی میکنم بدون تعصب نظر بدم
            شاید هم حق با شما باشه و سنتری سوپرمن رو شکست بده

            بهامین جان ولمون کن بابا
            کرونا مارو نکشه تو میکشی😂😂😂😂😂
            من اصلا این محمد رو تا حالا ندیدم
            تو هم گیر دادی ما داداشیم😂😂😂😂😂
            مــــــــــــــــــــــــــــــــــامـــــــــــــــــــــــــــــــــان

          4. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

            ديدي خودت فاش كردي داداشيد
            به من بايد بگن بهترين كارآگاه دنيا
            بتمن كيلو چنده (: (: (:
            درضمن از طرف من به صادق كه تو خونتون هست سلام برسون
            حالا نگفتيد شما بزرگتريد يا صادق

          5. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            چشم صادق جان
            من شما رو ول میکنم
            حالا میچسبم به کاربر راجرز و آقای باب
            شما حتما دیگه برادرید 🤣🤣🤣🤣

          6. Mohamad کاربر می‌گوید

            اصلا توجه کردی صادق دی سی فنه و من مارول فن!!!!!یعنی اگه ما تو یه خونه بودیم بزرگترین کراس اور همونجا برگزار میشد😂😂😂به خدا ما اصلا تو خانواده صادق نداریم!!!

          7. صادق کاربر می‌گوید

            اَی خِـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا
            بگم آره من و محمد داداشیم ولمون میکنی؟؟؟؟؟

            چرا ما تو خونمون اسید نداریم؟؟؟؟

          8. Mohamad کاربر می‌گوید

            #سید
            اااا همیجنوری گیر دادی هان؟؟؟؟آقا شاهد باشین من اعتراف کردم من همون سید بهامین هاشمی هستم باگوشی و ایمیل داداشم و یه اسم دیگه کامنت میزارم😀😀😀بعدم صایق تو خجالت نکشیدی با لباس خواب اومدی منو زدی

          9. Mohamad کاربر می‌گوید

            #دادا 😂😂😂😂اگه میخوای قدرت های سنتری رو واست میفرستم.کامنت قبلیم خیلی ناجور بود اگه من خود بهامین باشم و صادق داداشم(ااااااگگگگگگگههههههه)اونوقت من سه نفر با سه تا عقیده مختلف هستم که یه جا کامنت میزارم !!!!دارم به خودم شک میکنم😵سردرد دارم😷😷😷سید ببین چیکارمون کردی(دارم به فحش میدم؟؟؟)😀😀😀دیدی من میتونم بهتر از تو گیر بدم😀😂😂😂😂

          10. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            (بزرگترین کراس اور همونجا برگزار میشد)
            داداش بزرگترین کارآگاه جهان رو گول نزن من که می‌دونم هر وقت خانواده میرن بیرون شما کراس اوور رو شروع میکنید
            فکر کردی🤣🤣🤣🤣
            ⁦چند بار هم خونتون آتیش گرفت خودم زنگ زدم آتش نشانی
            داداش حداقل میرفتی تحقیق میکردی همسایه بالاییتون کیه 😀😀😀😀😀

          11. صادق کاربر می‌گوید

            سید
            خدا ازت نگذره
            نگاه کن داداشمو چکار کردی😂😂😂😂😂😂
            به خودش شک کرده سردرد گرفته
            داداشم الان فکر میکنه سه نفره
            دچار بحران عقیدتی شده
            تقصیر توئه😂😂😂😂😂
            این چه کاریه داری با خانواده ما میکنی؟؟؟؟؟

  16. هیچکس کاربر می‌گوید

    از نظر قدرت خالص سنتری قوی تر است ولی در کنار المان های‌دیگر سوپرمن شانس بالایی خواهد داشت

  17. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام من داخل موضوع متحدین مشکل دارم شما گفتین اعضای اصلی و نسخه ی عادی هر شخص و من میگم که آیا ثور اودین سون (نسخه ی اصلی) قوی تره یا فانوس سبز قبول داشته باشن ثور قوی تره و همین طور استارک از بتمن در نسخه ی عادی به مراتب قوی تره همین طور استرنج، اسکارلت ویچ که خیلی قوین اما اگر قرار به جنگ همه جانبه باشه انتقام جویان میتونن از ایکس من که از لیگ عدالت هم قوی تره کمک بگیرن همین طور ارتش های مختلف و هالک خودش یه ارتشه

  18. صادق کاربر می‌گوید

    اگه سنتری با وید ترکیب بشه قدرتش چند برابر میشه اما شما نباید وید رو با نسخه معمولی سوپرمن مقایسه کنی اگه وید بخواد با سوپرمن پرایم وان میلیون بجنگه شکستش حتمیه سوپرمن هر ۱۵ دقیقه ای که داخل خورشید باشه قدرتش سه برابر میشه سوپرمن پرایم وان میلیون ۱۵۰۰۰ سال داخل خورشید بوده دیگه خودت حساب کن ببین چه قدرتی داره در ضمن کاربر amir درباره نبرد همه جانبه لیگ عدالت هم ارتش قدرتمندی داره ارتش های فانوس سبز، زرد ، قرمز، نارنجی ، و خیلی های دیگه و همچنین ارتش های سیاره آپوکالیپس و نیو جنسیس هم هستند که به کمکشون میان ویک سوال دیگه شما گفتید مردان ایکس از لیگ عدالت قوی ترن اما اگه فلش بره به زمان گذشته زمانی که همه اعضای مردان ایکس بچه بودن و اونا رو بکشه چی اصلا بره دوران کودکی پروفسور ایکس و اونو بکشه چی ؟؟؟؟ و این که بتمن از آیرون من ضعیف تره در نسخه عادی بله اما نسخه های قدرتمند بتمن اونو نابود میکنن مثل هل بت ،بت‌مایت ، بتمن رد دث، بتمن نیو گاد، یا بتمن زره جاستیس باستر با عشق😘😘😘😘😘😘

  19. صادق کاربر می‌گوید

    در ضمن بتمن فقط لازمه که بدونه یه همچین ابر قهرمانی وجود داره تا فوری کل اطلاعات همه طیر و طایفه شو دربیاره و کل نقطه ضعف هاشو بفهمه و فوری براش یه نقشه نابود کننده بکشه و یارو رو به فنا بده

  20. g.o.w کاربر می‌گوید

    الآن که میگی نقشه بکشه اگه ندونه جنگی هست و سنتری ناگهانی جلوش سبز بشه اونم در حالی که فقط اطلاعاتی سطحی ازش داره اونوقت چی میشه؟! در حالی که قبلتر تو مقایسه تانوس و سوپرمن گفتی اگه تانوس ندونه جنگی هست اونوقت شکست میخوره! خودت داری از چیزی حرف میزنی که انکارش کردی علتش هم اینه که داری طرفداری قهرمانای دی سی رو میکنی که البته خودتم در مقایسه تانوس و سوپرمن میدونی که تانوس برندست.اومدی اینجا هم میگی بتمن سنتری رو به فنا میده!! من خودم به نظرم سوپرمن میتونه سنتری رو شکست بده ولی نه شخصی مثل تانوس رو!!

  21. g.o.w کاربر می‌گوید

    در ضمن بتمن آمار همه ابر قهرمان هارو تو مغزش نداره فقط باید مطمین شه که جنگی هست اونوقت میره پی نقطه ضعف های طرف تو فیلم bvs هم دیدیم که چه قدر زمان برد تا نقطه ضعف های سوپرمنو پیدا کنه همین جوری تو یه سایت که ننوشتن نقطه ضعف فلان ابر قهرمان فلان چیزه که بره سه سوته پیداش کنه.

    1. صادق کاربر می‌گوید

      G.o.wجان من در جواب کاربر Amir گفتم که بتمن میتونه اطلاعات یارو رو دربیاره درباره مقایسه شخصیت های بتمن و آیرون من نظرم رو گفتم نه سنتری
      در ضمن بتمن همیشه احتمال نبرد با هر کسی رو پیش‌بینی می‌کنه و آماده‌س این بشر به هم‌تیمی هاش تو جاستیس لیگ اعتماد نمی‌کنه و برای نابودیشون نقشه کشیده آیرون من و سنتری که دیگه جای خود دارن بتمن بهترین کارآگاه جهانه چرا نتونه نقطه ضعف اینا رو پیدا کنه ؟
      ممنون می‌شم نظرتون رو بهم بگین
      با عشق😘😘😘😘

  22. g.o.w کاربر می‌گوید

    صادق عزیز اگه نظرم رو خونده باشین متوجه میشین که من نگفتم بتمن نمیتونه نقشه بکشه گفتم باید اول مطمین شه که قراره باهاش درگیر شه بعد.حتی اگه نقطه ضعف سنتری رو هم بدونه بدون نقشه نمیتونه ازش استفاده کنه مثلا تو همون bvs وقتی فهمیده بود که کریپتونات نقطه ضعف سوپرمنه چیکار کرد؟ فرض کن همون لحظه سوپرمن میومد و باهاش میجنگید چیکار میتونست بکنه؟! پس فقط دونستن نقطه ضعف کارساز نیست باید نقشه ای هم داشته باشه و نقشه رو زمانی میکشه که بدونه نبردی هست وگرنه در مورد اینکه بتمن از باهوشترین هاست هیچ شکی نیست ولی باهوشترین هم حتی نیاز به برنامه و نقشه داره.البته این نظر شخصی منه و شما هم میتونی نظر خودت رو داشته باشی.باعشق فراوان.

    1. صادق کاربر می‌گوید

      G.o.w جان
      بتمن همونطور که میدونید پارانوید شدید داره و اگه نیم درصد احتمال داشته باشه که یه روزی شاید یکی بخواد با بتمن بجنگه بتمن خودشو برای اون نیم درصد هم آماده می‌کنه والا این بشر به خودش هم شک داره دیگه سنتری و اونجرز که هیچی در ضمن در بالا که گفتی بتمن اگه ندونه جنگی هست چی میشه
      خب بله بتمن هم اگه ندونه که با کی میخواد بجنگه یا اطلاعات کاملی ازش نداشته باشه غافلگیر میشه و ممکنه شکست بخوره ولی اینجور مواقع بتمن فرار می‌کنه تا بعد با اطلاعات کامل با یارو درگیر شه اینم نظر من😊😊😊
      ❤❤❤❤❤❤❤

      1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

        من واقعا نمی دونم چرا ولی هرچی آقای صادق میگه منم باهاش موافقم 😂😂😂😂😂آخه واقعا چرا؟؟؟؟؟

        1. Mohamad کاربر می‌گوید

          تو همونی که میگفت منو صادق یکی هستیم؟؟چون من نظرم کاملا باصادق متفاوته😉صادق جان تو که میگی بتمن پارانوید شدید داره قبول اما این یعنی بتمن واسه کل موجودات یه جهان مشکوکه؟؟؟نه نشد دیگه بتمن انقدام مشکوک نیست یعنی اگه بود به خلوضعی میوفتاد همین که یکی به هفت ملیارد نفر مشکوک باشه هم حتی از نظر کمیکم غیر عادیه چه برسه به دنیای واقعی

          1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            بازم بحث کردید
            دیگه مطمئن شدم داداشید

          2. صادق کاربر می‌گوید

            محمد جان
            من گفتم بتمن پارانوید شدید داره
            درسته
            حرف شما هم درسته هیچکس نمیتونه برای هفت میلیارد نفر نقشه بکشه که اگه خواستن باهاش بجنگن همشون رو بزنه
            ولی خب منم نگفتم هفت میلیارد
            من همچین چیزی گفتم؟؟؟؟
            من گفتم که اگه احتمال داشته باشه کسی بخواد باهاش بجنگه خودشو آماده میکنه
            منظور من اشخاصی با قدرت های ویژه بود
            مثلا کافیه بدونه که
            یه یارویی هست که اسمش سوپرمنه زورش هم خیلی زیاده پرواز هم میکنه
            قطعا بتمن بهش شک میکنه و درباره اون اطلاعات جمع میکنه و یه نقشه میکشه تا اگه لازم شد طرف رو به فنا بده
            ولی اون که نمیتونه تمام خلافکار های شهرش رو مورد بررسی قرار بده
            اون معمولا در این مواقع از چند تا نقشه دقیق و حساب شده و یکسان که معمولا هم جواب میده استفاده میکنه
            در ضمن اون حتی تو رابطه با نامزدش عود میکرده و حتی یک بار نامزدشو به ربات بودن متهم کرده که میخواد از اون جاسوسی کنه
            وبرای اینکه نظریه خودش رو تست کنه نامزدش رو از موهاش گرفته و کشیده تا ببینه ربات هست یا نه

            رفیق ، داداش ، برادر من ، با مرام ، بروس وین ، قهرمان
            یه لطفی به همه بکن و خودتو به یه روانپزشک نشون بده

          3. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

            رفیق ، داداش ، برادر من ، با مرام ، بروس وین ، قهرمان
            یه لطفی به همه بکن و خودتو به یه روانپزشک نشون بده
            این رو الان با من بودید 😀😀😀😀

  23. g.o.w کاربر می‌گوید

    خوب حداقل صادق جان قبول کردی که اگه غافلگیر شه کار زیادی نمیتونه بکنه ولی خوب اگه بتونه فرار کنه اونوقت آره میتونه با یه نقشه حساب شده برگرده در ضمن این حرفای من به معنی این نیست که با بتمن مشکل دارم بعد از کریتوس بتمن دومین شخصیت محبوب منه.علت این بحثا اینه که متاسفانه خیلیا با دیدن فیلم های مزخرف اونجرز شخصیتهای قدرتمند مارول رو ضعیف و مزخرف میدونن در حالی که مارول هم شخصیتهای خیلی قوی با داستانی جذاب داره ولی در فیلمهای mcu فقط شخصیتهای زن خوب پردازش میشن و شخصیتهای مرد مثل ثور رو واقعا نابود میکنن!! یا شخصی مثل هالک که خیلی خرابش کردن در پایان از شما هم بابت گفتن نظرت ممنونم.باعشق

    1. صادق کاربر می‌گوید

      باید بگم که من اطلاعات زیادی از مارول ندارم و اطلاعاتم از دی‌سی خیلی بیشتر از مارول هستش و در این فیلم های بدردنخورmcu(البته من اصلا قصد بی احترامی ندارم به طرفداران mcu لطفا برنخوره دیگه شرمنده معذرت می‌خوام) شخصیت ها رو تا تونستن ضعیف کردن و کلا کردنش شهربازی طوری که داد بزرگان سینما رو درآورده البته من نمیگما همون بزرگان میگن این ((با عشق )) هم دیگه تکه‌کلامم شده هههههههههه😄😄😄😄😄😄😄😄😄

  24. صادق کاربر می‌گوید

    البته من در بالا نبرد شخصیت های بتمن و آیرون‌من رو در نظر گرفته بودم و در مورد نبرد بتمن و سنتری باید بگم به نظر من در این مبارزه بتمن شکست می‌خوره با اینکه خودم طرفدار بتمن هستم ولی اینجا اعتراف می‌کنم که شخصیت محبوبم نمی‌تونه سنتری رو شکست بده 😞😞😞😞ولی میتونه برای لحظاتی در طول مبارزه برای سنتری مشکل درست کنه هیچوقت بهترین کاراگاه جهان رو دست کم نگیرید☺☺☺☺ و همچنان

    با عشق😘😘😘😘😘

  25. صادق کاربر می‌گوید

    در ضمن G.o.w عزیز این سایت یک بار یه مقاله نوشته بود با عنوان انتقام جویان علیه لیگ عدالت می‌خواستم نظر شما رو درباره نبرد این دو گروه بدونم

  26. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام مجدد خوب در مورد فیلما باهات موافقم فیلمای مارول فیلمای چندان جالبی نیستن مخصوصا که زن سالاری موج میزنه یعنی این کاپیتان مارولی که اینا ساختن واقعا فک نکنم کسی بتونه باهاش درگیر شه در حالی که تو کمیک اصلا اینقدرا قوی نیست یا اسکارلت ویچ که اومد تو age of altron ذهن ثور رو به بازی گرفت!! در حالی که ذهن ثور در مقابل افرادی مثل پرفسور ایکس هم تا حدود زیادی مقاومه چه برسه به اسکارلت ویچ!!! درهر حال تنها علتی که باعث فروش بیشتر فیلمای مارول شد اینه که قبل هر اونجرز شخصیتهارو تو فیلمای مستقل معرفی میکرد و باعث میشد بیننده ها گیج نشن وگرنه من خودم محبوبترین فیلمای ابرقهرمانیم سه گانه نولان هستش که تکرار نشدنین ولی متاسفانه البته قصد توهین ندارم دنیای سینمایی دی سی اومد بدون اینکه اشخاصی مثل فلش و سایبورگ آکوامن رو معرفی کنه جاستیس لیگ رو داد بیرون وگرنه اگر چند تا فیلم حول این شخصیتها قبلش میساخت مطمینا فیلمش خیلی بهتر از این میشد فروشش هم بیشتر میشد.و متاسفانه شخصیت بتمن رو خیلی دست و پا بسته نشون داده بودن در حالی که باید خیلی بهتر و قویتر از این حرفا نشون داده میشد.مثل سه گانه نولان.به هر حال امیدوارم فیلم بعدی بتمن بازم این شخصیت فوق العاده رو به نحو احسنت به تصویر بکشه.بازم از شما بابت گفتن نظرت ممنونم.

    1. صادق کاربر می‌گوید

      یعنی این وارنر گند زد به همه چی (بازم قصد بی احترامی ندارما به طرفدار های فیلم های دی‌سی برنخوره) واقعا تو فیلم هاش ایرادات زیادی داره مثل همون قضیه مارتا
      میخوام بکشمت
      چی؟خدایش اسم مامانت مارتاست؟؟؟
      الهی قربونت برم اسم مامان منم مارتاست
      خداوکیلی ضایع نیست ملت رو چی فرض کردن اینا

  27. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    جناب G.O.W و جناب صادق من کلا نظر شخصی هر شخص بی طرفی را راجب مبارزات پر طرفدار میپرسم .
    اگه مایل بودین بگین که به نظرتون از بین ثور و هالک کدام یک قدرتمندتر هست و در یک نبرد فرضی پیروز میشود ؟ .

  28. g.o.w کاربر می‌گوید

    در مورد مقایسه انتقام جویان و لیگ عدالت هم به نظرم شانس لیگ عدالت برای پیروزی بیشتره چون اکثریت اعضاش ابرقهرمانهای قدرتمندین ولی انتقام جویان تعداد ابرقهرمانای قدرتمند کمتری داره.و اعضایی مثل کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ بر خلاف فیلمها در کمیک حرف زیادی واسه گفتن ندارن.ولی خوب اگه بخوایم لیگ عدالت رو با X-Men مقایسه کنیم اینبار جهش یافته ها پیروز میشن.خوشحال میشم نظرتو رو در این مورد بدونم.

  29. g.o.w کاربر می‌گوید

    گرچه خودم طرفدار دو آتیشه هالکم و بعد کریتوس و بتمن شخصیت محبوبم هالکه و گفتن این حرف هم خیلی باب میلم نیست ولی به نظر من ثور قدرتمندتره چه در مورد نسخه معمولی این دو شخصیت و چه در مورد قویترین نسخه هاشون چون ثور ذاتا یک خداست و هالک یک هیولا.ثور در نسخه معمولی هالک رو چند بار شکست داده.در مورد قویترین نسخه هم که معلومه rkt خیلی قدرتمندتر از sph است.درسته که هالک هم چندباری ثور رو شکست داده ولی مقتدرانه و به خاطر صرف قدرت خودش نبوده.گرچه من ثور رو در اساطیر بیشتر میشناسم ولی خوب مطمینا ثور در مارول حتی اگه در حد ثور اساطیر هم قوی نباشه از هالک قطعا قویتره.بر خلاف ثوری که mcu در اندگیم نشون داد و حیثیت و ابهت اون ثوری که من از اساطیر میشناختم رو زیرسوال برد!!

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      مرسی بابت پاسخ کاملتون .
      فقط یک سوال دیگه : شما از آنجایی که میگین خیلی کریتوس را دوست دارید پس احتمالا باید بازی خدای جنگ را دقیق دنبال کرده باشید و اطلاعات خوبی ازش دارید . به نظرتون ثور در این بازی چقدر قدرتمند هست ؟! میتواند به طور جدی کریتوس را به چالش بکشد یا نه ؟! چون تا جایی که من میدونم در این بازیها کمتر خدایی توانسته حریف جدی برای کریتوس باشد . مثلا همین بالدر در سری قبلی فقط به خاطر قدرت رونین تن بودن یکمی برای کریتوس مشکل ساز شد وگرنه کریتوس خیلی سریع شکستش میداد .
      من قبلا این سوال را از ادمین محترم پرسیدم و ایشون هم خیلی کامل پاسخ دادند اما دوست دارم نظر شما رو هم بدونم چون به نظر میاد که سری خدای جنگ را دقیق دنبال کردین . مرسی .

  30. g.o.w کاربر می‌گوید

    خوب میدونین ثور در اساطیر خیلی قدرتمندتر از ثور در ماروله البته کاری به نسخه های قدرتمند ندارم و بیشتر جاها به عنوان قویترین خدای نورس نام برده شده حتی قویتر از اودین! وقطعا ثور برای کریتوس در سری بعدی بازی تهدیدی به مراتب جدیتر از همه مواقع خواهد بود چون هم ثور خیلی قدرتمند هست هم اینکه کریتوس دیگر کریتوس سابق نیست و خیلی ضعیفتر شده و از اونجایی که حتما اویل بازی نبردی بین ثور و کریتوس اتفاق خواهد افتاد طبق یکی از تعوریها )بابت ع متاسفم صفحه کلید اشکال داره( در نبرد اول بین دو شخصیت کریتوس به احتمال زیاد شکست میخوره یا حتی ممکنه کشته بشه! ولی خوب از اونجایی که کریتوس چندین بار از جهنم برگشته و از مرگ فرار کرده بازم برمیگرده و چون در نورس هر کس که از هلهایم برگرده به حالت جوانی خودش برمیگرده در این صورت اینبار میتوانیم شاهد کریتوس با قدرتهای سابقش باشیم اینی که که گفتم دو تعوری رو بررسی میکنه و بعد زنده شدن چون کریتوس شخص اصلی داستانه و کارهایداصلی رو خودش انجام داده و ثور هم قراره در راگناروک کشته بشه بعد کشتن یورمنگاند در راگناروک نبرد دوم بین این دو نفر شکل میگیره و اینبار کریتوس ثور رو شکست میده که شاید بعد نبرد خودش هم کشته بشه تا نقاشی روی دیوار به حقیقت بپیونده البته همون طور که گفتم کریتوس بارها پیشگویی هارو تغییر داده برای همین به طور قطعی نمیشه نظر داد ولی خوب این محتملترین ایده هست گرچه ایده های دیگه ای هم هست که الآن خارج از بحثه و با توجه به اینکه شاید شما این مجموعه رو تجربه نکردین گفتن اونها خارج از بحثه در مورد اینکه داستان بازی طبق همیشه مطابق داستانها پیش نمیره این هم هست که در بازی گفته شد پیشگویی ها وقوع راگناروک رو برای صدها سال دیگه پیش بینی کرده بودن ولی اینجا به خاطر کریتوس و آتریوس زودتر شروع شده بود. و علت اصلی نبرد اول ثور و کریتوس هم مرتبط با این موضوعه یعنی برای بردن آتریوس نه برای انتقام گیری.در هر حال نظر شخصی من این بود که ثور واقعا چالش جدی و سختی واسه کریتوس خواهد بود حتی باعث کشته شدن وی ولی در پایان کریتوس به احتمال زیاد باعث کشته شدن ثور میشه در ضمن خوشحال میشم نظر ادمین رو هم که شما گفتین توضیح دادن در این باره بدونم.باتشکر

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      از شما متشکرم که پاسخ دادید . از جناب صادق هم متشکرم .

  31. صادق کاربر می‌گوید

    جناب استیو راجرز همونطور که در بالا گفته بودم من اطلاعات زیادی از مارول ندارم هالک و ثور جزو قوی‌ترین انتقام‌جویان هستن همونطور که میدونید قدرت هالک به احساسات اون گره خورده و هرچه خشمگین تر میشه قوی‌تر میشه اگر چه که تابحال چند بار هالک تونسته ثور رو شکست بده اما از نظر من ثور قوی تر از هالکه چون ثور یک خداست و شانس بیشتری در برابر هالک داره در مورد قدرتمند ترین نسخه ها هم که کاملا واضحه رون کینگ ثور به راحتی هالک رو در قدرتمند ترین حالتش شکست میده و باید در جواب دوست عزیزمون کاربر G.o.w باید بگم که در مورد نبرد لیگ عدالت و انتقام جویان به نظرم لیگ عدالت پیروز میشه چون همونطور که گفتید اعضای قدرتمند لیگ عدالت بیشتره و انتقام جویان در برابر لیگ عدالت شانس زیادی برای پیروزی ندارند اما در نبرد بین لیگ عدالت و مردان ایکس به نظرم نبرد سختی میشه و در کل یک نبرد مساوی خواهیم داشت

  32. محمدرضا کاربر می‌گوید

    نبرد نزدیک و حساسیه اما به نظر من سوپرمن میبره . سوپرمن با دشمنای بیشتر و قویتری جنگیده و پیروز شده و شاهکارای بزرگتر و تاریخ خیلی غنیتری داره . همچنین اراده سوپرمن خیلی قویتره . اما اگه سنتری به ووید تبدیل بشه و همه قدرتش آزاد بشه یحتمل سوپرمنو بزنه .

  33. Mohamad کاربر می‌گوید

    در قسمت دشمنان سنتری آرس وخیلیای دیگه،وازهمه مهم تر ووید روداره

  34. Arash کاربر می‌گوید

    به نظرم با اینکه سنتری قدرت های بیشتری نسبت به سوپرمن داره اما وقتی سوپرمن به سوپرمن وان میلیوت تبدیل میشه سنتری دیگه جایی در دل مردم پیدا نمی کنه و دنیای مارول باید به فکر چنین تهولی در سنتری باشه.

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      سلام حیدری🙋🙋 درمورد سنتری باید بهت بگم که اون جزو یکی از شخصیت های جدید مارول هستش و همین موضوع موجب میشه که نسخه های زیادی ازش وجود نداشته باشه و اینو بهت بگم که تو داری قدرتمند ترین نسخه سوپرمنو با نسخه معمولی سنتری مقاسیه میکنی و اینکه تو داری از هوادار ها صحبت میکنی من در اینباره بهت میگم که سوپرمن پرایم وان ملیون بخواطر قدرتش معروف نیست بیشتر این معروف بودن رو مدیون شخصیت اولیه سوپرمن هست با تشکر

      1. Arash کاربر می‌گوید

        خاینو خودمم میدونم محمد امامن منظورم اینه که تا وقتی ووید توی وجود سنتری باقی مونده سنتری قدرت هاش برای مقابله با دشمنانش محدوده و باید به یک شکلی وید رو به کمک انتقام جویان از خودش بیرون بکشه نه اینکه باهاش پیوند بیشتری بخوره😠😠😠😈😈😈😇😇😇👍👍👍👍👍👣👣👣👣

        1. Mohamad کاربر می‌گوید

          عزیز سنتری وقتی با ووید ترکیب بشه اختیارش دست ووید نیست یعنی میتونه جبهه خودشو انتخواب کنه و سنتری در این مبارزه میتونه به راحتی از ووید واسه نابودی سوپرمن استفاده کنه هرچند که اگه به انتخواب خودش برای نگه داشتن ووید خودش رو محدود نمیکرد قدرتش باووید برابر بود پس اگه وویدی وجود نداشت اون موقع قدرت واقعی سنتری رو میدیدیم. در مورد جدا کردن سنتری باید بگم دکتر استرنج یک بار سعی کرده(یعنی من فقط دکتر استرنج رو میدونم شاید بقیه هم تلاش کرده باشن)و باید اضافه کنم خودشهم فکر میکرد موفق شده اما وقتی سنتری فهمید استرنج بهش دروغ گفته بهش هشدار داد که دیگه نزدیک سنتری نیاد در کل میخوام بگم حتی باتلاش جادوگر اعظم دنیای مارول ووید از سنتری جدا نشد و هنوز وجود فکرم نکنم کس دیگه ای توان جدا کردن ووید از سنتری رو داشته باشه.با تشکر

          1. Arash کاربر می‌گوید

            میگم که مارول باید به فکر یه تهول باشه که بشه یه جوری ووید رو از سنتری بیرون بکشه

  35. Arash کاربر می‌گوید

    راستی باید بگم اشکال این سایت ومقالاتش اینه که توی تک تک مقالاتش طرفداری لیگ عدالت رو می کنن مثلا میگن آکوآمن ثور رو شکست میده آخه مگه میشه آاین طرفدری از کاربران این سایت کم می کنه

    1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      آرش جان شما میتوانید بروید تو اسپایدی حاااال کنید

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        با احترام اسپایدی هم بخواطر تعصب زیادش رو مارول بد نام شد این سایت در حال حاضر تعصب آنچنانی نداره اما کم کم یه سری از مقاله هاش خوب……خوب ادمین شما اگه دوست دارید مث اونا باشین واسه این حرفم ایمیلمو ببندین😢اگرم که نه خودتون میدونین اما من پیشنهاد میکنم یکمی جانب داری رو کم کنید چون من طرافدار سایتتونم و خوشم نمیاد شماهم بدنام شین

    2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      درضمن ادمین جان
      حالا نیست حالا درسته
      پارسی را گرامی بداریم 🤣🤣

  36. Arash کاربر می‌گوید

    و اینکه اینو به همتون میگم که انقدر از لیگ عدالت خوشتون میاد توی فیلم لیگ عدالتو دیدین دور لبای سوپر من تاره یعنی پرست دیده نمیشه به دلیل اینه که بازیگر نقش سوپر من انقدر خود خواه بوده که واسه فیلمش هر کاری که کردن راضی نشد سیبیلشو بزنه برای همین دور لبشو تار کردن حالا هم نگفتم که لیگ عدالت بده اما مارول بهتره با اینکه دی سی از دهه شصت بوده اما در مارول به شکل منطقی تری قدرت به دست میارن

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اونقدر بی اطلاع و تعصبی هستی که خبر نداری هنری کویل بازیگر نقش سوپرمن تو قرارداد فیلم ماموریت غیرممکن باید سبیل میذاشت و با فیلم لیگ عدالت تداخل خورد و سران وارنر هر کاری کردن نتونستن اونا رو راضی کنن که هنری ریششو بزنه، همینقدر کم اطلاعی شما.

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        باشه ادمین جان چرا عصبی میشی درضمن شما و سایتتون ضرفیتتون بالاست که اکانتشو نبستین اما نگفت سایتتون بده در واقع ما باهم به صورت تلفانی ارطبات داریم و میدونم یه کمی نادرست حرفشو بیان کرد اما منظورش این بوده که سایتتون میتونست بهتر بشه اگه کمی مساوی به دو طرف قضیه نگاه میکردین در مورد هنری کویل خودش به من گفت بخواطر این که توی فیلم ماموریت غیرممکن بازی کنه سیبیلش رو نزد واقها درک نمیکنم چرا اومده اینو اینجا گفته اما باتشکر از ادمین عزیز که اکانتشو نبستین و فقط یه سوال تعصب حرفش کجا بود دقیقا؟؟

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          یه قسمتی رو متوجه نشدم منظورتون اون بود که اون کاربر به شما گفت هنری کویل سبیلشو نزده؟ اگه اینطور باشه که شما دارین اشتباه می کنید. در قرار داد هنری کویل با عوامل فیلم ماموریت غیرممکن درج شده بود که هنری نباید ریششو بزنه و و وارنر هم حتی خواست چند ده میلیون دلار به عوامل اون فیلم بده ولی اونا راضی نشدن. بنابراین مجبور شدن اون قسمت‌هایی در لیگ عدالت که هنری نمیتونست سیبیلو بزنه رو دستکاری کنن.

          1. Mohamad کاربر می‌گوید

            من مگه چیز دیگه ای گفتم منم گفتم بخواطر بازی کردن در فیلم ماموریت غیرممکن نتونست سیبیلش رو بزنه و بعله منظورم همون کاربرArashبود

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      من شخصا لیگ عدالت را برتر میدونم از انتقام جویان
      در هر دو حالت زیر لیگ عدالت برتر
      ۱=معمولی:اگه سوپرمن رو قوی ترین عدالت جو در نظر بگیریم ، او از قوی ترین انتقام جو قوی تره حالا فرقی نمی کنه که قوی ترین انتقام جو را کی در نظر بگیریم تور یا هالک،سوپرمن هر دو ی آن ها را در کمیک شکست داده
      همچنین لیگ عدالت برتری عددی نسبت به انتقام جویان دارد؛ قوی ترین های انتقام جویان تور ، هالک و کاپیتان مارولند
      و برترین های لیگ عدالت سوپرمن،آتریگان،سامپ تینگ،شزم،کاپیتان اتم،دکتر فیت،ماشن من هانتر و واندر وومن هستن (واندر ومن تور(جین فاستر)را شکست داده در کمیک)یعنی برترین های لیگ عدالت دو برابر انتقام جویان هستند و عملا دو نفر به یک نفر هست به عنوان مثال سوپرمن و شزم می تونن باهم به سراغ تور بروند ؛بهتون توصیه میکنم یک نگاه سر انگشتی به فصل دوم سریال لیگ عدالت بیندازین تا فقط تعداد اعضای لیگ عدالت دست تون بیاد(من از روی فیلم یا انیمیشن قضاوت نمی کنم)
      ۲=در صورتی که کمک بگیرن:در این صورت پای اعضای ارتش نوا و فانوس های سبز و ازگارد وآطلنتیس (در هر دو دنیا)و آمازون ها میاد وسط همچنین اعضای خانواده شزم و دوست های تور نیز پاشون میاد وسط ارتش فانوس های سبز که نسبت به ارتش نوا برتری دارد (مُگُ به تنهایی همشون حریفه،اون یک سیاره زندست)ارتش آتلانتیس مارول هم چندان قوی نیست آن ارتش همیشه از انتقام جویان شکست خورده میتوان یکی از دلایل این شکست را دو دستگی میان آتلانتیس ها دانست که آتوما ایجادش کرده و لی ارتش آتلانتیس دی سی برای نابود کردن کل خشکی آماده بود و ارتش آتلانتیس مارول نسبت به مال دی سی ضعیف تر است ؛ارتش از گارد بسیار نیرو مند است و تور با کمک آن ها موفق به گرفتن کره زمین شد ؛ارتش آمازون ها وآتلانیسی ها هم باهم خیلی قویند ودر فلش پینت کره زمین و در دعوا باهم نابود کردند ومن معتقدم اتحاد آتلانتیسی ها با آمازون ها به اندازه ازگارد قوی است
      و اما اودین؛اودین بسیار بسیار بسیار نیرومند است و خالق کره زمین مارول می باشد ومی تواند با یک زر به شمشیر یک کهکشان را نابود کند اما تک تک اعضای لیگ عدالت هم عضو ارتش فانوس های سفیدن (حتی سامپ تینگ) و ۸ فانوس سفید میتونن اودین را متوقف کنن (نه اینکه شکستش بدن فقط متوقفش کنن یعنی سرشو گرم کنن کافیه )بقیه اعضای لیگ عدالت هم که عضو فانوس های سفیدن بقیه انتقام جویان رو حریفند همچنین ارتش واکندا نیز هست که بسیار نیرو مند هست اما اعضای ارتش فانوس های سبز متهدینی همچون فانوس های بنفش،آبی وصورتی دارند، فلش نیز میتواند از ابعاد های دیگر و زمانهای دیگر کمک بگیرد که بازم برتری با لیگ عدالت است
      پس اینطوری شد :نیمی از ارتش فانوس های سبز (نیمه قوی)ارتش نوا را حریفند نیمه دیگر ارتش فانوس های سبز، ارتش آتلانتیس(در مارول) را حریفند ، ارتش آمازون ها هم که با کمک آتلانتیسی ها با ازگاردیان برابری میکنند ، ارتش فانوس های بنفش هم با کمک ارتش فانوس های صورتی واکندارا حریفند،خونواده شزمم با دوستان تور برابرند،اگر کمک های دکتر استرنج و شاگردین جادو گرش هم در نظر بگیریم ارتش فانوس های آبی با کمک اعضای لیگ عدالت از ابعاد مخلتف(که یا فلش ویا اکس لوتر آوردشون) و افرادی دیگر از زمان های مختلف(که فلش آورشون) ، دکتر استرنج و یارانشو حریفند ؛در این صورت هیچ یک از اعضای ارتش مارول پیروز نخواهند بود و ارتش دی سی نیز رفته رفته اختلافش با ارتش مارول بیشتر میشود تا حدی همه باهم در نهایت اودین را نیز شکست میدهند

      و جا داره بگم آآآآآآآآآخ دستم (از بس نوشتم)

      1. میلاد کاربر می‌گوید

        ادامه مطلب:
        هر چند مارول نیز میتواند از ایکس منها کمک بگیرد اما لیگ عدالت هم میتواند از دکتر منهتن کمک بگیرد ،کل ایکس منها (هم بسیار زیادند و بعضی از آنها بسیار قویند،اما خوب دکتر منهتن هم همچون اودین قادر مطلق است)با دکتر منهتن برابرند گروه شیلد هم هست اما گروه شیلد بیشتر سازمهن اطلاعاتی است تا عملیاتی ودر صورتی که انتقام جویان از شیلد کمک بگیرد لیگ عدالت هم از آمندا والر و لیگ جوخه انتهار کمک بگیرد که این دو باهم برابرند ؛هرچند مرد عنکبوتی و دوستانش ، هالک و دوستانش و چهار شگفت انگیز و محافظان کهکشان هم هست که ترفتار انتقام جویان هستن اما فلش با کمک لکس لوتر میتواند بی نهایت نسخه از لیگ عدالت و… از بینهایت ابعاد دیگر بیاورد، هم چنین تیتان ها هم هستن که ریون و پدر بسیار قدرتمندش در اون تیم حضور دارد وبازم کفه ترازو به نفع لیگ عدالت است.

        1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

          کاملا داری اشتب می زنی داداش
          قویترین های انتقام جویان هالک ثور کاپیتان مارول اوووه سنتری که مرد مولکولی که قادر مطلق به حساب می‌آید رو شکست داد واندا هم آتلانتیس های مارول و انتقامجویان مگنیتو و کوئیک سیلور رو شکست داد
          دکتر استرنج هم چغندر تشریف دارند جادوگر اعظم مارول که دورمامو لوکی انتقامجویان هم حریفش نشدن
          ضمنا قویترین انتقامجو هر کی سودرمن شکستش میده
          ۱ ثور در حالت دیوانگی جنگجویان قدرتش ۱۰ برابر میشه و با اودین فورس قدرتش اونقدر میره بالا که به راحتی کهکشان هارو نابود کنه و استورم بریکر هم به تانوس صدمه می زنه پس صد درصد به سوپرمن آسیب جدی می زنه
          با میولنیر هم که می ترکونه شمشیر اودین هم هست که می تونه کیهان ذو نابود زره نابود گر هم هست که ثور و هالک رو به راحتی شکست میده
          ضمنا اون مار میدگارد هلا سورتور ملکیس کرس فونیکس فورس گالاکتوس نال خدای سیمبیوت ها سلسیتال ها و اینفینیتی رو شکست داد که یا خدا هستن یا‌ جادوگرن یا از نیرو های کیهانی قدرتمند هستن و دشمنان اون قویتر از دشمنان سوپرمنه
          دشمنان سوپرمت دومزدی و مستر میکسیز پیتلیک هستن تازه اون با دارک ساید اصلی نجنگیده و کلون دارک ساید هست که ضعیف است و دشمنان ثور قویترن
          ۲ هالک
          قدرت و استقامت سوپرمن به هیچ وجه به هالک نمی رسه یه نفر بود یا خالق سوپرمن بود یا یه نویسنده بود گفت سوپرمن می تونه ۲ میلیارد تن بلند کنه
          ولی هالک رقمی نزدیک به ۲ کوینتیلیارد رو بلند کرد چون ستاره ای به وزن ۳۳۳ هزار برابر زمین رو بلند کرد سرعت هم برتری آنچنانی به حساب نمی یاد لیزر سوپرمن و اینا هیو اثری روی هالک نداره
          ۳ سنتری
          اون قدرت استقامت سرعت دوام پایداری بالاتری از سوپرمن داره که قویتر بودن اونو ثابت می‌ کنه
          ۴ واندا و استیون شاید اینکه جادو از نقطه ضعف‌های سوپرمن کنار بره وبی هنوز برای اون خطرناکه و آسیب جدی به اون می زنه
          ضمنا سوپرمن هالک رو شکست داد کراس اوور بود که غیر رسمی به حساب میاد و ارزشی نداره
          قویترین های لیگ عدالت اتریگن می تونه قویترین عدالت جو باشه همین کاپیتان اتم اونو شکست میده بابا یعنی چی فقط اتش جهنم قدرتمند به حساب میاد و اصلا قویترین لیگ عدالت نمی تونه باشه شزم اون که سوسکه و یه بچه است کاری نمی تونه بکنه مارشن من هانتر به هیچ نمی تونه سوپرمن بتمن و واندروومن رو شکست بده و اصلا از لحاظ قدرت قویترین عضو لیگ عدالت نیست
          واندروومن شوخی می کنی سوپرمن زه راحتی تو لیگ عدالت اونو شکست داد بتمن هم واندروومن رو میزنه بابا یعنی چی سوپرمن از لحاظ به جز تجهیزات و تجربه بر واندروومن برتری داره واقعا که اینم بدون فانوس سبز و اینا شرورن و به هیچ به کمک‌ لیگ تدالت نمی یان
          تازه اگه بعد باشه تو دنیای ۶۱۶ انتقامجویان تانوس و گالاکتوس رو شکست دادن مثلا که می خواد جلوی کازمیک ایمورتال هالک قد علم کنه
          اون قدرت پایین تر از همه رو داره و با قدرت هالک بیشتر هم میشه و فقط والای همگان از پس اون برمیاد نه کازمیک آرمور و نه پرایم نه بارباتوس و نه هکتات واندروومن هیچ کدوم قابل مقایسه با این کاراکتر نیستن
          راستی اگه به بعد می رن تمام نسخه های هالک و ثور میارن وسط
          باز با چه رویی میگی قویترین انتقامجو هر کی باشه سوپرمن اونو شکست میده

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            بعضی از حرفات قبول ولی خیلی لیگ عدالتو کشیدی پایین
            قبول تو اون کراس را قبول نداری (مبارزه مارولی ها با دی سی ها)چه بهتر منم قبول ندارم
            اینم گفتم که لیگ عدالت در حالت عادی بخاطر برتری عددیشون برنده هستند ؛
            ثور گجت های قدرت مند زیادی داره ، سوپرمن هم شمشیرش هست که قدرت کیهان را داره و سوپرمن از قدرتش می ترسه، در زمن شزم به هیچ وجه سوسک نیست اون ترکیبی از خدایان باستان شما نمی تونی چون صرفا شزم بچست اونو بکشی پایین(بچه هست اما اسکل که نیست،اون دانایی فکر کنم یونس یا یکی دیگه را داره که الان درست یادم نیست)آتریگان هم بسیار نیرو مند می باشد او هم زور زیاد ،تجربه بالا(به خاطر سن بالاش)،مهارت بالا در جنگ آوری،قدرت های درونی او هم کم نیست، شمشیر او پوست بسیار ی از ابر شرور های جادویی بسیار نیرومند را پاره کرده و آتش او از جهنم میاد و با آتش معمولی خیلی فرق داره ،کاپیتان اتم هم زور و نیروی بسیار بسیار زیادی داره که با اون میتونه کره زمین همراه باسوپرمن نابود کنه (این اتفاق واقعا در فلش پینت افتاد)واندر وومن هم که خداست و اونجوری که فکر می کنین ضعیف نیست ، در باره مارشن من هانتر هم باید بگم که سوپرمن خودش اعتراف کرده که مارشن من هانتر قوی ترین فضایی که با آن مبارزه کرده (بعد از دارک ساید)
            اگر قرار باشه ما ارتش فانوس های سبز رو چون هیچوقت به لیگ عدالت کمک نکردن رو(که حقیقت نداره،و بارها با لیگ همکاری کردن ،درضمن این خود هل جوردن هست که کم درخواست نیروی کمکی کرده ولی هر وقت کرده از اوآ اومدن به کمکش) حساب نکنیم پس اودین هم نباید حساب کنیم چون اون هم هیچوقت به انتقام جویان کمک نکرده !!!
            سوپرمن هم هیچوقت تمام قابلیت خودشو رو نکرده بنابر این نمیشه گفت که کی قدرت بدنی اش یا استقامتش از اون بیشتره
            منم دکتر استرنج رو سوسک نگرفتم و اون و شاگردانش را در مقابل ارتشی بسیار قدرتمند از فانوس های آبی و … در نظر گرفتم
            درمورد اودین هم باید بگم در کامنت بالا به این که او میتونه با شمشیر یک کهکشان را نابود کنه اشاره کردم؛من هالک رو هم خوب می شناسم (از نظر من او قوی ترین انتقام جو می باشد و من خودم اون را خیلی دوستم دارم،او دومین قهرمان مورد علاقم بعد از بتمن می باشد)اما این که سوپرمن فقط۲میلیارد تن را میتواند بلند کند دروغ است(تو دروغ گو نبیستی احتمالا منبعت قدیمی بوده)،سوپرمن کتاب بینهایت را بلند کرد(با کتاب سرنوشت فرق دارد)و زور او هد و مرز ندارد.
            عطلاعاتت راجب مارول خوبه ولی نسبت به دی سی یکم ضعیف
            همچنین ارتش آتلانتیس هیچ وقت نتوانستند انتقام جویان را شکست دهند (دلیلش هم همانجور که گفت بخاطر آتوما می باشد)
            فکر کنم توجه نکردی ، من در حالت دوم نبرد انتقام جویان با لیگ عدالت را ، عدالت جویان را با انگشتر فانوس سفید در نظر گرفتم که یکی از قوی ترین اسلحه های دی سی می باشد
            کاری هم به نسخه های پایانی ابر قهرمانان مثل کازمیک سوپرمن و … و مقایسه آن ها باهم ندارم چون ربطی به موضوع نداره.
            اینم گفتم که فلش با کمک لکس لوتر می تواند بی نهایت ابر قهرمان از بی‌نهایت بعد بی آورد!
            هر چند مارول هم ابعاد خودش را دارد ولی هیچ یک از انتقام جویان و دوستان نزدیکش دسترسی ساده ای به این ابعاد ندارند .
            من به شخصه ابر شرور ها رو هم حساب نکردم چون دلیل نداره اونا به بزرگ ترین دشمنانشان کمک کنند
            اگر هم با اون قسمت مبارزه اودین با ۸ فانوس سفید مشکل داری میتونی جای اون فانوس های سفید رو با دکتر منهتن عوض کنی از نظر منم اینجوری بهتره . درضمن من یادم رفته بود که به ارتش هاوک من ها اشاره کنم اون ها هم هستن

            بازم کفه ترازو به نفع لیگ عدالت!

          2. میلاد کاربر می‌گوید

            ادامه مطلب که یادم رفت جواب بدم
            فلش و دوستانش از کویک سیلور نه تنها سریع ترند بلکه قدرت های فلش و دوستانش ۵ برابر کویک سیلورن(اگه خواستی دونه دونه نام میبرم)
            در مبارزه با هالک هم سرعت بسیار تا سیر گذاره ، درسته که هالک پر زور ترین انتقام جو اما قابلیت واکنش به ضرباتی با سرعت بالا را نداره
            اون زره قدرتمند ازگارد ها هم که میگی هالک و تور باهم نتونستن شکستش بدن رو می شناسم، یک نقطه ضعف ساده دارد، اونم اینکه در فضا و در محیط بی وزن نمی تواند کاری از پیش ببرد(یک بار تونی استارک در یکی از کمیک های انتقام جویان از همین نقطه ضعف استفاده کرد.)
            موج سوار نقره ای را هم نیا وردم چون او یکی از پیشگامان درجه یک گالکتوس است و اگر گالکتوس عاقل باشد به او اجازه دخالت در این نبرد بزرگ را نمی دهد
            او میتواند صبر کند تا دو ارتش بزرگ هم دیگر را نابود کنند وا راه را برای او هموار سازند
            ارتش آمریکا هم که در هر دو دنیا برابر است ، ارتش آمریکای مارول هالک قرمز را دارد که من اون رو به عنوان دوستان هالک حساب کردم
            درمورد مرد مولکولی و سنتری هم باید بگم نهایتا اونا در برابر چند تا سوپرمن دوام می آورند ۲تا،۱۳تا،۲۰تا،۲۰۰تا،اسلا بگو ۱۰۰۰تا در برابر بی نهایت سوپرمن از ابعاد مختلف چی؟این قابلیت سفر در ابعاد مختلف یکی از اصلی ترین دلایل پیروزی دی سی می باشد.
            《اصلاح میکنم شزم خرد سلیمان را دارد نه یونس》
            و بازم کفه ترا رو به نفع لیگ عدالت می باشد!تمام تمام ⚘

      2. arya کاربر می‌گوید

        یه اشتباه هابی داشت و یک چیز دیگه اودین عضو انتقام جویان نیست هم درباره ی دیسی هم زیاده روی هم کردی و در کل اطلاعات خوبی داری

        1. میلاد کاربر می‌گوید

          ممنون؛ این فقط نظر شخصی من بود و حرف من کسی برنده نمی کنه
          شاید شما راست میگید و من یکم راجب دی سی زیاده روی کردم اما سیعم را کردم که تعصبی فکر نکنم

          1. Mohamad کاربر می‌گوید

            نه داداش یکم چیه یعنی یه جوری زیاده روی کردی که دیگه …………‌‌در خود زیاده روی هم زیاده روی کردی یعنی من کلا هنگ کردم

  37. Arash کاربر می‌گوید

    آقا من کلا میگم انقدر از لیگ عدالت تعریف خوب نکنید درحالی که از انتقام جویان خآشتون نمیاد تازه اون قضیه ی سیبیل رو هم به خاطر این بود که حالا از لیگ عدالت بد گفته باشم

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      اخه مرتیکه مگه لیگ عدالت چیز های خوبی نداره که ازش نشه تعریف خوب کرد در ضمن تو خواستی لیگ عدالتو پایین بیاری چرا به هنری کویل گفتی خود خواه

    2. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

      آقای آرش
      شما چجوری و با چه منطقی میگید انتقام جویان قویتره !!!!!!😡😡😡😡😡😡😡
      من چجوری بگم لیگ عدالت قویتره
      ای خدااااااااااااااااااااا

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        شما با چه منطقی میگی لیگ عدالت قوی تره؟؟؟؟؟

        1. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

          منطق نیاز نیست من پرفسور لیگ عدالت شناسی دارم
          فکر کردی 😂😂😂😂😂
          ولی محمد جان خداییش بدون هیچگونه طرفداری قضاوت کنید
          لیگ عدالت برنده میشه بعدا دلایلش رو هم میگم
          با تشکر

          1. Mohamad کاربر می‌گوید

            تادلایلشو گفتی بهم بگو منم دلایلمو بگم منم پروفسورای مارول شناسی دارم تازه از من گسترده تره😂😂آقا توجه کردین منو سید چقد باهم بحث میکنیم نکنه داداشیم😂😂😂😂

          2. صادق کاربر می‌گوید

            والا شما دوتا بیشتر با هم بحث میکنید
            اونوقت سید به ما گیر داده که داداشیم

      2. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

        من میگم چطور و با چه منطقی میگیم سوپرمن از همه قویتره اصلا کازمیک ایمورتال ‌هالک پوزه ی کازمیک آرمور سوپرمن و به خاک می ماله
        اگه بتمن و بکشید تونی می تونه با کمک استیون و بروس و هنک یه زره قوی بسازه تا با بتمن مقابله کنه هر چند می تونه از اودین هم کمک بگیره چون زمانی که فونیکس فورس خواست زمین رو نابود کنه تونی با کمک اودین فونیکس باستر رو ساخت
        واندرومن هم که ثور به راحتی اونو شکست میده
        دکتر فیت هم واندا حریفش هست اون از استیون قویتره و با کنترل واقعیت بووووووم
        شزم هم شاید کارول بتونه اونو بزنه چون مقابل جادو آسیب ناپذیره و قدرت و سرعت و استقامت به مراتب بالاتری نسبت به شزم داره
        مارشن من هانتر هم کسی رو سراغ ندارم شکستش بده
        اما دکتر استرنج زاتانا رو شکست میده
        هل جوردن هم حالا شخصیت شروری هست
        فلش متاسفانه کوئیک سیلور رو شکست میده
        تازه اینجا بین اعضای قویتر فقط فلش و مارشن من هانتر شکست نمی خورن حالا شاید بگید جاستیس لیگ کمک آتلانتیسی های دی سی و ارتش گرین لنترن و….
        اما اینو هم فراموش نکنید که اونجرز کمک آزگاردی ها و ارتش نووا که با گرین لنترن برابری می کنه و واکاندایی ها و ارتش آمریکا رو داره

    3. میلاد کاربر می‌گوید

      جواب محمد:
      من تازه نگهبانان کهکشان(رءیس های فانوس سبز )با پاور گرل رو نیاوردم وسط برادر
      راجب برتری استراتژیک لیگ عدالت(به خاطر بتمن)،و همچینن راجب ترکیب فانوس های سبز با فانوس های آبی هم نگفتم ، یک فانوس سبز هم هست که یک جور معادله ریاضی هم نگفتم(قوی ترین فانوس سبز)
      ولی هر جا از حرافام که مشکل داشت بگو لطفاً

      1. میلاد کاربر می‌گوید

        البته منم یادم رفت وندا را عضو قوی ترین انتقام جو حساب کنم ولی در عوض فانوس سبزها(زمینیاش)،پاور گرل،فایر استورم و فلش رو هم عضو قوی ترین عدالت جو حساب نکردم
        هر جا از حرفامو که قبول نداشتی بگو که برات توضیح بدم دلیلشو، اگرم حرفت درست بود ازت می پذیرم⚘

  38. Superman کاربر می‌گوید

    عالی بود مقایسه👍

    1. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

      مقایسه ی من

  39. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سللم بازم یخورده دیگه در مورد سوپرمن و‌ سنتری تحقیق کردم ولی فهمیدم سنتری قویتره چون قدرت و استقامت و دوام و سرعت بالاتری از سوپرمن داره و تله پاتی قدرتمنده و دستکاری مولکولی داره همین هم باعث شکست سوپرمن میشه
    تازه اون مرد مولکولی رو شکست داد که تقریبا تقریباً قادر مطلق به حساب میاد ولی سوپرمن هیچ شانسی مقابل مرد مولکولی نداره
    سنتری با هالک و ثور مقایسه میشه نه با سوپرمن اون که زدن نداره ( شوخی)
    ضمنا اینم بگم از نظر من به احتمال ۳۳٪ قویترین انتقامجوست ثور هم ٪۳۳ و هااک هم به احتمال ۳۳ درصد و یک درصد باقی مونده اسکارلت ویچ میشه
    سنتری در نهایت میتونه اونجرز رو شکست بده وقتی که هالک و ثور و استیون و واندا تونستن حتما اونم می تونه
    چون وید قویتر میشه تابحال نهایت قدرت اون مشخص نشده ولی مطمئنم که سوپرمنو میزنه
    تازه سوپرمن پر طرفدارترین ابر قهرمان جهان شده وای توی رای گیری سنتری اونو از میدون بدر کرده

  40. Amir کاربر می‌گوید

    باسلام
    ادمین جان اگه مارشن منهاتر، فانوس سبز و زن شگفت انگیز نیروی غیر قابل توقفی هستن پس ثور و هالک و بلو مارول هویج تشریف دارن

  41. علی قنبری کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود منم با نظرش موافقم

  42. امیر کاربر می‌گوید

    یک سوال داشتم به نظر شما سنتری در قدرتمند ترین حالتش در برابر کینگ تور یعنی قویترین حالت تور مبارزه کند شانس برنده شدن با کیست؟؟؟

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # امیر
      سلام .
      قادرترین سخه و حالت ثور به نظر من Rune King Thor ، هست که قاعدتا تا جایی که من میدونم از تمام نسخه های سنتری با هم و همزمان قدرتمندتر هست . حتی من فکر میکنم که Rune King Thor ، میتواند تمام اعضای انتقام جویان را همزمان و در هر نسخه و حالتی شکست دهد . ( موردی که در مقاله قدرتمندترین شخصیت های مارول در این سایت هم ذکر شده است . ) . البته حد واقعی قدرت RKT ، شناخته شده نیست و نمیشه دقیق راجب حد نهایی قدرتش نظر داد .
      به نظر من دومین ، سومین و چهارمین نسخه ها و حالت های ثور هم با اختلاف زیاد از قویترین نسخه سنتری ( اینطور که شنیدم یا سنتری ووید هست یا نسخه ای معروف به دف اسپید سنتری . بازم میگم که مطمئن نیستم . ) قدرتمندتر هستند .
      این نظر شخصی من بود که دلیل هم براش دارم اما الان واقعا وقت گفتش را ندارم و خودتون هم در منابع خارجی یکمی تحقیق کنید احتمالا متوجه بشید .

  43. امیر کاربر می‌گوید

    اقای استیو راجرز لطفا اگر میشه شماره موبایلتونو بدید تا بتونم از واتساپ یا تلگرام یا اینستاگرام با شما در ارتباط باشم .
    لطفا چون من واقعا از اطلاعات شما خیلی خوشم اومد لطفا لطفا لطفا
    با تشکر

  44. امیر کاربر می‌گوید

    من در یک سایت خوندم که نوشته بود که بیاندر ها از مرد مولکولی به عنوان قویترین مبارز استفاده میکنن و به قطعه نشون دادن که مرد مولکولی از همه اونها قویتره و حتی گفته شده بود که اگر مرد مولکولی بمیره کل سرزمین انها نابود خواهد شد اما در این میان سنتری با مرد مولکولی مبارزه کرد و اونو نابود کرد و همون طور که معلومه کینگ تور یا همون قویترین نسخه تور در حد مبارزه با بیاندر ها نیست و اونا تور رو نابود میکنن و این درسته که کبنگ تور تمام قدرت های اودین رو داره و سرنشبنان بالا رو شکست داده و اینا اما اینطوری که داخل سایت نوشته بود مرد مولکولی واقعا قدرت منده و حتی بیاندر از اون به عنوان سلاح هسته ای استفاده میکرده که این نشون از قدرت اونو داره
    اگر تمام این حرف هایی که درون این سایت نوشته بود درست باشه پس در این صورت به راحتی میشه گفت که نسخه قوی سنتری میتونه کینگ تور رو نابود کنه حالا میخوایتم ببینم نظر شما یعنی استیو راجرز در مورد این موضوع چیه

  45. امیر کاربر می‌گوید

    البته در یکی از کمیک ها دیدم که تور با نهایت سرعت چکش خودش رو به سمت سنتری پرتاب کرد اما سنتری بدون اینکه لیاقت برداشتن اونو داشته باشه اونو به راحتی و بدون درست جلوی صورت خودش نگهش داشت

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # امیر
      به نفع خودتون هست که شمارتون رو قرار ندین . بعضی ها ممکنه سو استفاده کنند . به هر حال اگه خواستین به ادمین محترم بگین شمارتون رو حذف کنه . متاسفانه من نمیتونم به شمارتون پیام بدم به دلایلی که خارج از بحث هست اما اگه خواستید یک آی دی موقت در تلگرام برای خودتون درست کنید و اونو قرار بدین تا اونجا اگه مایل بودید اونجا با هم صحبت کنیم .
      بحث راجب این موارد خیلی طولانی میشه . من قبلا به طور خلاصه فکر کنم در همین مقاله بود که یکمی راجب این مورد توضیح دادم . اولا من بعید میدونم مرد مولکولی در اون حدی گه شما شنیدید باشه . چون من شنیدم بیاندر ها به عنوان یک بمب زنده ازش استفاده کردند تا اگه خواستند دنیای خارج خودشون ( دنیاهایی غیر از دنیای خودشون ) رو نابود کنند . من اینجور شنیدم حقیقتش . بعدشم مرد مولکولی قویتر از بیاندر ها نباید باشه قاعدتا . چون یجورایی بیاندر ها خلقش کردند و مخلوق قاعدتا قویتر از خالق نیست . ! در ضمن سنتری فکر کنم مرد مولکولی مابعد ریتکان رو شکست داد که مرد مولکولی و بیاندر های مابعد ریتکان نسبت به قبل خیلی خیلی ضعیفتر شدند و اصلا در حد گالاکتوس هم نبودند به هیچ وج . امیدوارم که پاسختون رو گرفته باشید .
      موفق باشید .

  46. امیر کاربر می‌گوید

    و شما فرض کن ببین گالاکتوس با اون همه بزرگی و قدرتش ترسید که به آزگارد حمله کنه ولی سنتری علاوه بر اون که اصلا هیچ ترسی درش وجود نداشت که هیچ که تونست کل آزگارد رو نابود کنه

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # امیر
      این که میگین اثبات کننده نیست و در ضمن توضیح هم داره . نورمن آزبورن بود که سنتری رو به طریقی فریب داد و باعث شد که سنتری به ازگارد حمله کنه .
      بعدشم جدای از این موضوع این ازگارد که سنتری بهش حمله کرد فقط یک شهر در زمین بود که به ازگاردی ها اختصاص داده شده بود و خود سیاره ازگارد نبود . گالاکتوس از جنگ با خود سیاره ازگارد و اودین ترسید . در صورتی که اون موقع که سنتری به ازگارد حمله کرد اصلا اودین زنده نبود و ازگارد ارتش بزرگ و مخصوص خودش را هم نداشت و مردم ساکن آن اکثرا مردم بی دفاعی بودند . علت اینکه ازگارد ارتش خودش را نداشت این بود که ایالات متحده و سایر کشور ها به دلایل قوانین حاکم اجازه داشتن ارتش به ازگارد را نمیدادند و تونی استارک این موضوع را به ثور ( که در آن زمان پادشاه ازگارد بود . ) توضیح داد و ثور هم قبول کرد . ! وگرنه گالاکتوس یک شهر و کشور که هیچ حتی خود سیاره زمین را هم خیلی سریع میتواند نابود و تجزیه کند .
      این نظر و استدلال من بود .

  47. امیر کاربر می‌گوید

    اینم آیدی موقت
    Amirf14
    تو رو خدا بیاین چون من خیلی از نظرات شما خوشم اومده و بعضی موقع ها که یک سوال به ذهنم میاد دوست دارم یک کسی که واقعا استعداد داره بیاد و با دلیل جوابمو بده

  48. امیر کاربر می‌گوید

    سلام
    اقای استیو راجرز من نظر و استدلال شما رو که نخواستم من گفتم کمیک در این باره چی میگه یا همون سایت cbr من خودم در ایباره خیلی خیلی تحقیق کردم و حتی درون سایت cbrهم نوشته شده بود که سنتری آزگارد رو به همراه اودین نابود کرده
    و ۲ هم ادمین جان شما که از داخل سایت cbr تحقیق میکنی اگر کمی دقت میکردی میدیدی که در جایه دیگه ای گفته شده که سنتری کاملا قویتر از سوپرمن هست که دلیل هایشم درون سایت cbr موجود است
    اقای استیو راجرز من درون سایت ها که میگشتم قویترین نسخه سنتری death seed هستش یا هم new sentry که داخل یک سایت نگاه کردم قدرت هاش اینقدر زیاد بود که با قویترین نسخه سوپرمن که حالا نمیدونم پرایم هستش یا سوپرمن آبی و در تمام تحقیقاتم که در مورد این شخصیت انجام دادم نوشته شده بود که سنتری کاملا گالاکتوس را به بن بست رسانده بود دقت کنید دارم میگم سنتری نه قویترین نسخش و به نظر من اگر در این حالت باشه کاملا میتونم بگم از رون کینگ تور هم قویتره و حتی اگر چیزایی که خوندم و شنیدم درست باشن سنتری در قویترین نسخه اش رتبه ۲ و بعد از والا ی همگان قرار میگیره
    شاید بدونید که قویترین نسخه سوپدمن چقدر قدرت داره ولی درون سایت ها death seed رو قویتر میدونستن اون هم با دلیل هایی که درون کمیک گفته شده بود
    حالا میخواستم نظر شما ادمین جان و استیو راجرز را درباره این مسئله بدونم
    البته منظورم از نظر شما این نیست که خودتون با استدلال های خوتون حرف بزنید منظور من استدلال های سایت های معتبر هست دقت کنید سایت های معتبر نه یک سایت
    با تشکر

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      نمیخواهم دخالتی کنم ولی باید نکاتی رو بصورت خلاصه عرض کنم . جناب سنتری اودین رو نابود کرده ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱مسخره بازی نیست که . دروغ تو روز روشن ؟؟؟ خود cbr سوپرمن رو قویتر از سنتری میدونه . لینک مقاله اش هم میدم . لطفاً دروغ نگید .
      لینک : https://www.cbr.com/superman-sentry-most-powerful-strongest-dc-marvel-comics/
      جناب هم رون کینگ ثور هم کازمیک خیلی خیلی راحت تر از اینکه شما تصور کنید میتونن قویترین نسخه ی سنتری در اوج اوج اوج رو پودر کنند . کازمیک ارمر در فاینال کرایسیس موجودی امنیورسال ب تصویر کشیده شد ، دارک مانیتور رو که بخشی از پرایمال مانیتور بود و قدرت بیلیون ها خورشید زو داشت شکست داد وزن هر دوشون بینهایته . لیمبو و مالتیورس رو با یه انگشت نگه داشت . اصلاً ابداً هیچ هیچ نسخه ی سنتری حتی نزدیک کازمیکم نیست عمراً . و کلی توانایی دیگه مثل پلات بینهایت ( نیرویی که پرزنس از اون وجود اومده و ازش استفاده میکنه ) البته لوسیفر و مایکلم دارن ولی کمتر . کازمیگ پلات بینهایت داره . حتی یه تئوری هست که میگن از لوسیفرم قویتره این تئوری ۲۰ ساله مطرحه . دستکاری داستان رو داره ، و میتونه خواننده ی کمیک رو حس و تشخیص بده . وکلی توانایی های دیگع که حوصله ی تکرارشون رو ندارم . رو چه حسابی قویترین نسخه ی سنتری قویتر از رون کینگ ثور یا کازمیک میدونید ؟؟ شما بهتره روی منطق شخصی و دلایلدخودتون حساب کنید تا سایت . مگه خودتون اطلاعات ندارید ؟ الان سایت cbr بگه جیسون تاد از پرزنس قویتره پس درسته دیگه هیچ اشکالی نداره . این اصن منطق درستی نیست تازه میشه بگید کدوم سایت قویترین نسخه ی سنتری رو قویتر از کازمیک یا پرایم میدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لینکشو بدین

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # امیر
      اولا من نظر و استدلال خودم را نگفتم و فقط داستان اصلی کمیک را گفتم . اگر نظر و استدلال خودم بود قبلش میگفتم به نظر شخصی من . اون آخر کامنت هم که اشاره کردم به استدلال شخصی فقط مربوط به این جمله بود که سنتری در حالت ووید هم اصلا در حد گالاکتوس در اوج و حتی گالاکتوس متوسط هم نیست . باقی محتویات نظرم از خود کمیک بود و نظر شخصی نبود .
      دوما فکر نکنم CBR چنین چیزی گفته باشه .
      سوما اگر هم CBR چنین چیزی گفته باشه ، قطعا چرت گفته . مگر اینکه راجب کمیکی گفته باشه که من ازش اطلاع ندارم . چون من حقیقتش تا حالا ندیدم اصلا سنتری و ووید با شخصیت اودین درگیر بشوند . فقط یک بار دیدم سنتری به تحریک نورمن آزبورن به ازگارد واقع در زمین حمله کرد که فکر کنم قبلا به اندازه کافی راجبش توضیح دادم .
      چهارما یک سوالی پرسیدی و من هم حقیقت را بهت گفتم . اگر این حقیقت ناراحتت کرد دیگه به من ربطی نداره . میدونی ناراحت میشی نپرس .
      پنجما برای بار چندم تاکید میکنم که سنتری معمولی که هیچ ، حتی سنتری ووید هم در حد گالاکتوس در اوج نیست به هیچ وج و ابدا . !! هرجا هم هرچی دیدید قطعا اشتباه بوده . اوج موفقیت ووید در برابر گالاکتوس تازه و تازه اونم به گفته اسپایدرمن این بوده که گالاکتوس را بر زمین زده . !! همین . البته همینم کار کوچکی نیست واقعا اما ابدا برتری ووید را ثابت نمیکند . سیلور سرفر هم چند بار گالاکتوس را بر زمین زده . ! آیا از گالاکتوس قادرتر و قدرتمندتره ؟!؟! قطعا خیر . احتمالا شما اصلا گالاکتوس را نمیشناسی . گالاکتوس از ارکان اصلی دنیای مارول هست که مرگش نظم کل دنیا را بر هم میزند .
      ششما همونجور که اشاره کردم من دف اسپید سنتری رو زیاد نمیشناسم . پس راجبش نظر قطعی نمیدهم . اما خیلی خیلی بعید میدونم در حد قدرتمندترین نسخه و حالت ثور و سوپرمن باشه . من حتی بعید میدونم که در حد گالاکتوس در اوج هم باشد . !
      چی ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ بعد از والای همگان ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ یا شما واقعا اطلاعاتتون خیلی محدود و سطحیه و یا اینکه بینهایت روی سنتری تعصب دارید . جدا از این دو حالت نیست . بیخیال اصلا . من به اندازه کافی توضیح دادم .حالا شما هرجور راحتید نتیجه گیری کنید .
      تمام .

  49. امیر کاربر می‌گوید

    من همین الان داخل سایت cbr که داشتم نظرات ادمین رو ترجمه میکردم دیدم که نوشته بود سوپرمن پرایم به صورت تئوری برنده این مسابقه است اما از نظر واقعی و قانونی کاملا death seed sentry برنده میدان خواهد بود
    من دیگه نظری در این باره ندارم همین که سایت cbr این رو واقعی و قانونی میدونه برام کافیه که بفهمم قویترین نسخه سنتری از قویترین نسخه سوپرمن قویتره البته اگر باز هم نظری دارید میتونید بدهید
    با تشکر

  50. امیر کاربر می‌گوید

    من برای همین میگم لطفا به پیوی تلگرام من بیایید تا عکس و مدرک در اختیار شما قرار دهم و من سنتری رو که نمیگم من دارم میگم death seed sentryرو میگم من خودمم گبج شدم واقعا شما خودت بیا تو ایدیم عکس برات بفرستم ببین اگه باور نمیکنی و توصیه میکنم اگر وقت دارید در مورد این شخصیت کمی تحقیق کنید خواهید فهمید

  51. امیر کاربر می‌گوید

    راستی ببخشید اشتباه شد میخواستم بنویسم همه سایت ها به غیر از cbr البته در مورد سنتری و سوپرمن در همین سایت نوشته بود چند دلیل که سنتری بهتره و چند دلیل که سوپرمن بهتره و تعداد خوبی های سنتری رو بیشتر از سوپرمن نوشته بودن و نشان از قویتر بودن این شخصیت از سوپرمن هستش اما بحث من در مورد death seed sentry هست
    نه اقای استیو راجرز من به هیچ عنوان تعصبی ندارم اگر دقت کرده باشید من از اول داخل همین سایت هستم و سوال هامو از شما میپرسم و فقط یکمی گیج شدم و همین باعث میشه نتونم خوب تصمیم بگیرم برای همین از شما میپرسم لطفا اگر میخواهید جواب من را بدهید در مورد death seedباشه چون من میدونم سنتری خودش حتی در حالت سنتری ویید قادر به شکیت دادن کینگ تور یا پرایم نیست و حتی گالاکتوس که هنوز مشخص نیست که چی به چی هست اما در مورد death که تحقیق کردم نوشته بود واقعا قوی هست و با سوپرمن پرایم مقایسه میشه و داخل چند سایت رفتم ادمینش نوشته بود که سنتری قویتره

  52. Arta کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود. به نظرم سنتری در حالت عادی از سوپرمن ظعیف تره ولی در حالت ووید تقریباً با سوپر من مساوی.

  53. امیر کاربر می‌گوید

    سلام یک سوال داشتم اقای استیو راجرز به نظر شما new sentry all قوییتر هستش یا death seed sentry لطفا هرچه سریعتر بگید

  54. جوکر کاربر می‌گوید

    سلام
    این سایت مقاله های خوبی داره ولی به نظرم دی سی فن شده
    چون سنتری قدرت های دیگه هم داره و می‌تونه سوپرمن رو شکست بده
    من بیشتر مقاله های این سایت رو خوندم و دیدم که همش قهرمان های دی سی دارن پیروز میشن
    دیگه این یکی هیچ جوره تو کتم که سوپرمن بتونه سنتری رو شکست بده!!
    سنتری خیلی قدرت داره و می‌تونه سوپرمن رو شکست بده
    بعضی ها میگن سوپرمن پرایم می‌تونه سنتری رو به راحتی شکست بده خوب باید توجه داشته باشن که رون کینگ ثور می‌تونه سوپرمن پرایم رو شکست بده
    و اینکه بابا سوپرمن نقطه ضعفش کریپتونایت هستش
    که بتمن تونسته چند بار شکستش بده
    پس سنتری قوی تر است از سوپرمن

  55. امیررضا کاربر می‌گوید

    با بیشترش موافقم ولی از دو تا بخشش متنفرم . یکی متحدین اخه چه ربطی داره؟؟؟؟ دارین دو تا شخصیت رو با هم مقایسه می کنید بعد میگین اینا میان کمکش؟؟؟؟ دومی هم شخصیت درباره ی قدرته بعد میگین این شخصیت جذاب تره اخه ربط نداره.
    بعد اگه سنتری بره توی حالت وید هیچ کسی حریف نیست.

  56. king venom کاربر می‌گوید

    قبل از هرچیز بگم که سنتری اصلا شبیه سوپرمن نیست بینشون تفاوت های خیلی زیادیه
    خب مقایسه سوپرمن و سنتری کار خیلی سختیه
    چون فقط میشه دو جور این دو رو مقایسه کرد اونم با دوتا نتیجه متفاوت
    اگه بخوایم مث death battle به موضوع نگاه کنیم یعنی فقط قدرت ها و توانایی هارو حساب کنیم احتمال پیروزی سنتری بیشتر میشه :
    خب سنتری قدرت یک میلیون خورشید انفجاری رو داره که یعنی قدرت درونی بیشتری داره درحالی که سوپرمن کل قدرتشو از خورشید زرد خودمون میگره سنتری برعکس سوپرمن هیچ نقطه ضعف فیزیکی نداره و تقریبا فناناپذیره و نسبت به جادو هم ضعف خاصی نداره اون قابلیت خود درمانی خیلی بالایی داره به طوری که حتی از تجزیه شدن هم جون سالم بدربرده. سنتری سیری از توانایی های مختلف داره که سوپرمن تو حالت عادی نداره مث زنده کردن مردگان و انفجارهای خورشیدی و تغییر
    ماده و دستکاری مولکولی اون همچنین یه سری توانایی های ذهنی هم داره بطوری که تونسته ذهن تمام موجودات زمین حتی پورفسور ایکس و جین گری و اما فراست و… رو پاک کنه تا همه اونو فراموش کنن و ما نباید به هیچ وجه ووید رو فراموش کنیم که نیمه تاریک و بشدت قدرتمند سنتری هستش و درواقع سنتری بیشتر قدرتاش رو مدیون ووید هستش درواقع ووید به قدری خطرناکه که همه ابرقهرمانان مارول به اندازه دارک فینیکس ازش میترسن به طوری که یه بار تمام ابرقهرمانای کیهانی مارول برای متوقف کردنش جمع شدن
    سنتری توانایی های به مراتع وسیع تری نسبت به سوپرمن داره
    اما ما اگه بیاییم شاهکار هارو حساب کنیم احتمال پیروزی سوپرمن خیلی بیشتر میشه
    چون سنتری علارغم قدرتش هرگز کتاب بینهایت رو بلند نکرده سوپرمن تونسته فانتوم استرنجر رو شکست بده سنتری اریس رو از وسط نصف کرده درحالی که سوپرمن دومزدی رو از وسط نصف کرده سوپرمن دو بار تونسته دارکساید رو به تنهایی شکست بده درحالی که سنتری دربرابر موجودی تقریبا به همون اندازه قدرتمند یعنی نال به راحتی شکست خورده همچنین سوپرمن تونسته ورلدفورجر رو شکست بده(البته سنتری هم مولکول من رو شکست داده) و خیلی کارای دیگه علتش هم اینه که سوپرمن نمادین ترین شخصیت دیسیه درحالی که سنتری برای مارول یه شخصیت نمادین نیست پس طبیعیه که سوپرمن شاهکار های خیلی بیشتری داشته باشه
    اگه مثل death battle بخایم فقط توانایی و قدرت هارو حساب کنیم سنتری میبره
    اگه بخایم شاهکار هارو حساب کنیم سوپرمن میبره
    ولی اگه بخایم جفتشونو حساب کنیم مقایسه بینشون خیلی سخت میشه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      کی گفته شباهت ندارن الهام گیری شده سنتری از سوپرمن

  57. TONI STARK کاربر می‌گوید

    این مقاله از نظر من کاملا غلط بود آقای ادمین
    سنتری میبره چون میتونه با کنترل انرژی خورشید
    و میتونه انرژی خورشیدی سوپرمن رو از بدنش بکشه بیرون بعد سوپرمن تبدیل به یه انسان عادی میشه و میتونه با یه انفجار انرژی نابودش کنه
    اینم دلیل
    و لیگ عدالت از انتقام جویان قویتره و من دلایل کافی برای این حرفم در مقاله ی مربوط به خودش آوردم و حالا نوبت مدرکه
    در یک کمیک بلک وینتر (کسی که لیگ عدالت و گالاکتوس رو شکست داده) با ثور تونست با ثور برابری کرد
    یعنی ثور میتونه به تنهایی خیلی از اعضای لیگ عدالت رو شکست بده

    1. King thor کاربر می‌گوید

      یکی خدایی جواب اینو بده نوب بودن هم حدی داره ای بابا اول کمیک رو بخون بعد اینقدر حق بگو
      اون نسخه کازمیک کینگ ثور هست که اولا بلک وینتر در اون حالت به گفته گالاکتوس کشته میشد یعنی اگر خودش رو نشون نمیداد نابود نمیشد دوما اونجا ثور قدرت گالاکتوس رو جذب کرد و با استفاده از اون بمب درست کرد که باعث نابودی بلک وینتر شد در آخر هم لباس ثور ده کازمیک نبود و انگار قدرت کازمیکش با اون بمبی که درست کرده از بین رفته البته باید بقیه کمیک ثور رو دید شاید کازمیک رو داشته باشه ولی باز هم نسخه اصلی ثور نیست

  58. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

    با سلام
    خوب به نظر من اگه نبرد تن به تن باشه سنتری برندس
    چون قدرت ها و توانایی هاش از سوپرمن بیشتره
    و قدرت بدنیش هم بیشتر از سوپرمن نباشه کمتر نیست
    تازه بیشتر توانایی های سوپرمن رو هم داره

  59. Arta کاربر می‌گوید

    سلام من قبلا نظرم رو راجع به این مقایسه گقتم اما دیدم که جدیدا چند نفر میگن که سنتری برتر و این کامنت رو در جواب آنها مینویسم.
    سوپرمن در سری فاینال کرایسیس کتاب بینهایت را بلند کرده پس نتیجه میگیریم زور سوپرمن بیشتر.
    سوپرمن تونسته در یک لحظه بین ابعاد سفر کند اما سنتری هم توانسته زمان را خم کنه پس از لحاظ سرعت این دو تقریبا برابر هستند.
    مقاومت هم که سوپرمن برتر چون در برابر مشت های قدرتمند پی در پی سوپربوی پرایم و مشت های نبولامن مقاومت کرده.
    از لحاظ شاهکار هم که سوپرمن چون سوپرمن توانسته چندین بار دارک ساد و اعضای لیگ عدالت رو شکست بده،توانسته نبولامن را بزنه و با کمک سوپرمن زمین دو با سوپربوی پرایم نبردی برابر بکنه،توانسته فانتوم استرجر رو بزنه،و با یک مشت ورلد فورجر رو زمین گیر کنه و باعث تسلیم شدن او بشه و طبق گفته های خود ورلد فورجر به مالتیورس ورلد فورجر آسیب زادی وارد کرده. پس در نهایت سوپرمن کمی برتر است.

  60. Arta کاربر می‌گوید

    و این ها رو هم یادم رفت :یخ زدن بلک آدام و شکست جاستیس باستر.

  61. سپهر کاربر می‌گوید

    نظر من اینه که اگه سنتری ازنهایت قدرت خود استفاده بکنه و به وید اهمیتی نده شانسش برای پیروزی ۵۵% واگه به خاتر وید از نهایت قدرتش استفاده نکنه شانس سوپرمن برای پیروزی ۵۲% بدون دخالت متحدین من میگم

  62. سپهر کاربر می‌گوید

    ببخشید تو کامنت قبلی اشتباهی گفتم سنتری اگه ووید رو حساب نکنه شانسش ۵۵ درصد هست ۱۰۰ درصد اگه از تمام قدرتش استفاده کنه پیروز میشه

  63. سپهر کاربر می‌گوید

    تو کامنت قبلیم گفتم شانس پیروزیش اگه به وید اهمیت نده ۵۵ در صده اشتباه گفته بودم😰 ۱۰۰ درصده !

  64. مارول کاربر می‌گوید

    خود دکتر استرنج و اسکارلت ویچ برا کل دی سی کافی ین ادمین چرا انقدر مارول رو ضعیف میکنی اصلا میدونی مارول چی؟ دکتر استرنج و ثور و اسکارلت ویچ و کاپیتان مارول و سنتری و هالک برا کل دی سی کافی هستن چه مشکلی با انتقام جویان داری دکتر استرنج میتونه کل دی سی رو بفرسته تو دور دست ترین جای کهکشان زندانیشون کنه تا بمیرن دکتر استرنج با توانایی ساخت اشیا میتونه بمب اتم درست کنه بندازه رو لیگ عدالت اسکارلت ویچ میتونه کل دیسی رو نابود کنه

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      مارول#
      چقدر تو نوبی آره باشه تمام اونایی که گفتی باهم حریف کل لیگ عدالتم نمیشن چه برسه به کل دیسی چقدر نوب هستی بله لیگ عدالت از اونجرز قویترن و شخصیت های دیسی از مال مارول قویتر دکتر استرنج کل لیگ رک زندانی میکنه؟؟!! خیلی افراطی هستی دکتر استرنج حریف دکتر فیت هم نمیشه بعد مگه تو لیگ عدالت کیی نیست که بتونه تلپورت کنه چرا هست مثل دکتر فیت و… تازه اسکارلت ویچ ؟!! کل دیسی؟!! مطلب خنده داری بود یکم کمیک بخون بعد این حرفارو بزن اسکارلت ویچ حریف کاپیتان اتم هم نیست کل دیسی که بماند بمب اتم؟؟؟؟ میدونی امثال سوپرمن با بمب اتم چیزیشون نمیشه ؟! در لیگ عدالت هم کسایی هستن مثل کپ اتم البته تعصبت بیشتر از اونیه که حقیقتو ببینی لطفا تایید کنید ممنون

    2. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      و درضمن این تویی که نمیدونی دیسی چیه کاربر نوب

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      انقدر نوب هستی که حتی نمیدونی اگه دکتر استرنج اون کار رو انجام بده لیگ عدالت راحت برمیگردن و میزنن اونجرز رو له میکنن

    4. Attack titan کاربر می‌گوید

      مارول 😐😐😐😐😐😐😐😐😐

      هیچی نمیگم تو عالم خودت بمون چندین دلیل دارم مارول در قدرت در سطح دیسی نیست

      کاپیتان اتم سه یونیورس خلق کرد
      سوپرمن تو حالت عصبی سیاره نصف میکنه
      هالک واسه هالک سوپرمن مارشن کافیه
      سوپرمن ب جادو نقطه ضعف ندارد
      بمب اتم لکه ای بر روی هیچ یک از افراد دیسی نمیزاره
      ورلد فورگر بر کل اونجرز هیچ بر ۹۰ درصد مارولم حریفه
      همین دکتر منهتن از دادگاه قویتره میزنتش دلیلم دارم
      دکتر استرنج با فیت برابره کمی ضعیف تر بعد دیسی حریف
      و یه کلام بس اگه تو مارول یکی هست حریف پرایمال بشه ب جز والای همگان اصلی منتظرم بشنوم
      راستی

      کاپیتان مارول نمیتونه سوپرگرل بزنه بعد لیگ عدالت رو بزنه داداش واقعا فازت رو درک نمیکنم مجبور نیستی انگار با عصب جواب بدی

  65. amiroooo
    amiroooo کاربر می‌گوید

    دوستان که مگن لیگ عدالت اونجرز از بین میبره تو نبرد تیمی سنتری در کنار ثور اسکارلت ویچ هالک دکتر استرنج و پسر رید ریچارد کاپتان یونیورس بلومارول و خیلیا دیگه رو هم حساب نکردم همون واندا به تنهای کل لیگ عدالت از هستی پاک میکنه با ۳ کلمه یا پسر رید ریچارد به تنهای میتونه لیگ عدالت تو دنیای جیبیش ببره قویترین شخصیت دیسی سوپر من سنتوری ثور هالک هرکودوم به تنهای حریف سوپر منه اما لیگ عدالت لا هم نتونستن سوپر من حریف بشن در ضمن شخصیت سوپر من رو تحسین میکنم همیشه هم گفتم اگه سوپر من دیسی نداشت هیچ بود خیلیم اصرار داشتین مواوکول من رو جلو کل لیگ عدالت منفجر میکنم خخخخخخ

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      جان کاپیتان یونیورس که عضو اونجرز نیست چیزی از دیسی نمیدوتی نظر نده خب ورلد فورجر هم مال لیگ عدالته اسکارلت ویچ که جلوی منهتن شانسی نداره تازه کپ اتم هم عضو لیگ عدالته ثور حریف سوپرمن نیست سوپرمن قویتره تازه سوپرمن سومین یا چهارمین عضو قدرتمند لیگ عدالته
      ورلد فورجر
      کپ اتم
      دکتر فیت
      سوپرمن
      اگه سه تای اولی رو بشناسی متوجه میشی لیگ عدالت قویتره واندا😂😂😂😂😂😂😂ورلد فورجر واندا رو تبدیل میکنه به مورچه کپ اتم هم به نظرم حریفشه دکتر استرنج هم فیت لهش میکنه سنتری؟!اونهم که یا کپ اتم یا دکتر فیت یا ورلد فورجر لوردش میکنن هالک هم که اگه هالک عادی رو درنظر بگیریم(به نظرم ایمورتال هالک هالک عادی نیست)سوپرمن یا مارشن منهانتر حریفشن حتی اگه ایمورتال هالک روهم درنظر بگیریم شزم و سوپرمن و مارشن دیگه باهم حریفشن شایدم زیاد باشن البته اگه قدرت هاشونو بدونی خلاصه که لیگ عدالت و دیسی قویتر از اونجرز و ماروله

      1. Superman
        Superman کاربر می‌گوید

        سنتری هم شزم و واندروومن و فایر استورم براش کافین شاید حتی زیادم باشن

      2. Doctor strange
        Doctor strange کاربر می‌گوید

        خیلی نمک ریختی بپا تموم نشی
        خیلی جالبه دکتر منهتن عضو جاستیس لیگ ؟؟ از کی تا حالا؟
        خیلی جالب تر اینه که شما ۹۰% از اونجرز رو اصلا ذکر نکردید😀😀
        من خودم قبول دارم که جاستیس لیگ ، کمی قوی تره از اونجرز هست اما راستش شما کمی جوک هم به حرفتون اضافه کردین .
        ایمپالا هالک رو اصلا مینایی جناپ؟ و اینکه شزم و سوپرمن و مارشن من هانتر حریفشن 😁😁😁😁😁😁😁😁😁
        بابا شما ته تعصبین دیگه .
        بعد الان چجوری کاپیتان اتم هم با واندا می‌جنگه هم با سنتری؟
        به نظر میرسه شما اصلا حتی یک کمیک از سری ایمورتال هالک نخوندی که اینجوری ضعیفش می‌کنی
        در کل ، کل حرفتون یک طنز جالب بود ممنون.

        1. Superman
          Superman کاربر می‌گوید

          ایشون گفت دکتر منهتن با اسکارلت ویچ مقایسه کرد و گفت برابر من گفتم منهتن قویتره همین من کی گفتم عضو لیگ عدالت ایمورتال هالک این سه تا باهم میدونی چقدر قوین؟! اصلا کنستانتین و اتریگان هم به این سه تا اضافه میکنم من قویترین هارو دارم با قویترین ها مقتیسه میکنم خیلی از اعضای لیگ عدالتم نگفتم
          مستر میراکل
          اوریون
          سوپرگرل
          اتریگان
          پاور گرل
          بتمن
          سایبورگ
          بیگ باردا
          کنستانتین
          من تو کامنت قبلیم ایناروهم نگفتم فقط قویترین هارو گفتم بعد فقط تعصب تو حرف منو میبینید نه کسی که بهش جواب دادم رو

  66. amiroooo
    amiroooo کاربر می‌گوید

    یکی از بزرترین و قویترین شخصیتهای دو دنیا مارول و دیسی دکتر منهتن هستن که از نظر برابری قدرتها واندا باهاش برابری میکنه حالا بازم اسم لیگ عدالت میارین

  67. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    ورلد فرجر برای مدت خیلی کوتاهی تو لیگ عدالت بود و تازه عضو واقعیش هم نبود بیشتر متحدشون بود تا عضوشون این دو فرق دارن و اگه قرار باشه ایشون رو حساب کنین منم میتونم نسخه لایف برینگر گالاکتوس رو حساب کنم که اونم متحد اونجرزه و قدرتش با دادگاه زندگی جدید برابری میکنه و حتی میتونه به راحتی واقعیت ها رو خلق کنه
    و بعد از کی تاحالا دکتر منهتن شده عضو لیگ عدالت😂😐 ؟؟؟

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      نیست اما ورلد فورجر هست

    2. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      لایف برینگرم نمیدونم کی بوده اما مدت زمان ورلد فورجر بیشتر بوده فکرکنم و اینکه اگه مدت‌ کم حساب نیست سنتری و استار برند هم کم بودن

  68. King Venom
    King Venom کاربر می‌گوید

    راستی یه سوال ورلد فورجر در حال حاضر زنده هست؟؟ چون تو شماره ۳۷ لیگ عدالت وقتی میخواست جلوی پرپچوا رو بگیره خودشو فدا کرد تا بقیه فرار کنن از اون موقع من ندیدمش تو کمیک ها پس اگه میشه جواب بده؟

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      من طبق dc database که دیدم یکی از قدرتاش رستاخیزه!یعنی میتونه برگرده برید ببینید

  69. Alone
    Alone کاربر می‌گوید

    با سلام خدمت همگی
    ممنون از مقاله تان خیلی خوب بود
    ولی بنده یک اعتراضی دارم
    در سایت خودتون نسخه اریجینال سنتری ۱۳ امین قدرت برتر کل کمیک هست ولی سوپرمن نسخه وان میلیون پرایم اش وجود داره تازه اگر وید آزاد بشه حتی خیلی از قدرتمند ترین ها هم نمیتونن اونو بزنن حتی اونجرز همگی با هم
    سوپرمن فقط پرتو های نور خورشید را دریافت میکنه ولی سنتری انرژی و قدرت یک میلیون خورشید در حال انفجار را داره که خیلی قدر تر سطح بالا تره تازه همه دنیا هم نقطه ضعف های سوپرمن را میدونن که سنتری در برابرش مصون هست اما اگر بتونیم بگیم که تجهیزات داره یا بتمن که استاد پیدا کردن نقطه ضعفه و پشتیبان داره هم نمیتونیم بگیم که سوپرمن برنده میشه چون انتقام جویان هم هستند تازه اگر ید انتقام جویان از لیگ عدالت ضعیف تره که نیست (با دلیل در اون مقاله خواهم گفت) اسکاد ران سوپریم چون واسه دنیای اوناست میاد کمکشون پس سنتری میبره
    البته اگر با وان پرایم میلیون مبارزه کنه یا کازمیک آرمور ۱۰۰ درصد شکست میخوره
    و اگر هم بدون هیچ کمکی تن به تن بجنگند ۱۰۰ درصد سنتری میبره
    این هم عرض کنم من طرفدار فقط مارول یا دیسی نیستم بلکه کلا همه انتشارات در عرصه کمیک را دوست دارم

    1. Randall sepector کاربر می‌گوید

      من اینطور فکر نمیکنم

  70. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

    مقایسه جالبیه
    برابرن
    ولی خب بدلایلی برتری رو با اختلاف کم به سنتری میدم

دیدگاه ها غیر فعال است.