۱۰ تا از مقاوم ترین سیارات در کمیک های مارول

اگر طرفدار کمیک های مارول باشید یکی از چیزهایی که به آن علاقه خواهید داشت، سیارات شخصیت های ابرقهرمانان و شرور ها در این دنیای کمیکی است. این سیارات مکانی برای مهاجمان بیگانه یا موجوداتی صلح دوست است که در برابر موجودات شرور از خود و سیاره شان دفاع می کنند. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از مقاوم ترین و قویترین سیارات در دنیای کمیک بوکی مارول می پردازیم.


۱۰. کوربین (KORBIN):

کوربین سیاره ای بود که در کهکشان سوزان قرار داشت. شیاطین آتش به رهبری حاکم موسپل هایم سرتر، این سیاره را مورد حمله قرار دادند. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، کوربیت ها بزرگترین مبارز خود بتا ری بیل را خلق کردند. او به کمک قدرت هایش به دفاع از سیاره اش پرداخت و موفق شد جمعیت زیادی از مردم خود را نجات داده و در سفینه ای فضایی به نام Skuttlebutt جمع کند. بتا ری بیل و مردمانش درست قبل از نابودی سیاره کوربین موفق به فرار از آنجا شدند.


۹. ساکار (SAKAAR):

ساکار تنها سیاره دارای حیات در سیستم ستاره ای تایو است که در کهکشان فورناکس در دنیای مارول قرار دارد. این سیاره دارای بیابان های بزرگ، سازه های سنگی دست ساز، جنگل ها و کوهستان های سرسبز، آتشفشانهای همیشه فعال و اقیانوس های عظیم بود. ساکار در دنیای کمیک اولین بار زمانی معرفی شد که شورای ابرقهرمانان زمین تصمیم گرفتند تا هالک را به فضا تبعید کنند و سرانجام هالک به سیاره ساکار رسید و بعد از نبرد با حاکم ساکار و شکست دادنش، این مکان به سیاره هالک معروف شد. این سیاره بعد ها توسط گالاکتوس بطور کامل از بین رفت اما به کمک سنگ زمان به حالت اولیه خود بازگشت.


۸. زاندار (ZANDAR):

زاندار خانه زانداریان و چندین نژاد دیگر، همچنین پایتخت امپراتوری نوا با جمعیت ۱۲ میلیون است. زاندار در کهکشان آندرومدا و در ستاره دوتایی گرفتی M31V واقع شده است. زاندار به دور سه خورشید می‌گردد. این سیاره بارها توسط شخصیت های شروری مانند نبیولا، نژاد اسکرول و انایلوس مورد حمله قرار گرفته است. در دنیای سینمایی مارول این سیاره توسط تانوس در جهت به دست آوردن سنگ قدرت نابود شد.


۷. تیتان (TITAN):

تیتان نام یکی از قمرهای سیاره زحل است. سالها قبل نژاد جاودانه ها بر روی زمین به دو گروه تقسیم شده که رهبری گروهی را اورانوس و دیگری کرونوس بر عهده داشت. کرونوس پیروز شد و اورانوس و یارانش به فضا تبعید شدند. بعد ها منتور، یکی از جاودانه های تبعید شده به تایتان رسید و بعد از نبردی سخت، آنجا را مستعمره خود کرد. بعد از مدتی منتور با سوئی، یکی از ساکنین قدیمی تیتان ازدواج می کند و صاحب دو فرزند به نام های اروس و تانوس شد. مدتها بعد که تانوس به شخصیت قدرتمند و بد ذاتی تبدیل می شود به تیتان حمله می کند و مادر و مردم تیتان را قتل عام می کند. با این وجود تیتان به حیات خود ادامه می دهد و به مکان کاوش های علمی تبدیل می شود.


۶. کلینتار (KLYNTAR):

کلینتار که به عنوان سیاره سیمبیوت ها نیز شناخته می شود، سیاره ای مصنوعی است که در دور ترین نقطه کهکشان آندرومدا واقع شده است. میلیارد ها سال قبل خدای سیمبیوت ها، نال، کلینتار را به منظور قلمرو فرمانروایی و پایگاه خود در برابر سلستیال ها بنا کرد و بعد از نابود کردن سلستیال ها، حمله به کل تمدن های عالم را آغاز کرد.

بعدها سیمبیوت ها از کنترل نال خارج شده و علیه خالق خود قیام می کنند و نال را در مرکز سیاره زندانی کردند. کلینتار نبردهای زیادی مانند حمله گالاکتوس و نژاد کری به خود دید و در پایان نیز همین نبرد ها و فرار سیمبیوت ها از کلینتار باعث نابودی و از بین رفتن این سیاره شد.


۵. ضد زمین (Counter-Earth):

دو ضد زمین معروف در دنیای مارول وجود دارد. اولین ضد زمین توسط High Evolutionary یا همان تکامل عالی با نام اصلی هربرت ادگار ویندام که یک دانشمند کیهانی بود، به کمک سنگ های بی نهایت به منظور بوجود آوردن نسلی سالم و پاک ساخته شد که در نهایت توسط موجودات بیگانه کیهان نابود شد. در این دنیا دکتر دوم، بروس بنر و رید ریچاردز هیچ قدرتی نداشتند، تونی استارک هیچ وقت توسط طالبان اسیر و زخمی نشد و پیتر پاکر نیز به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض رادیواکتیو جان خود را از دست داده بود.

دومین ضد زمین را فرانکلین ریچاردز (یک جهش یافته سطح امگا) ساخته است. در طی حمله Onslaught و کشته شدن ابرقهرمانان، فرانکلین ناخواسته با استفاده از قدرت کیهانی خود، موفق به ساخت یک جهان جیبی و انتقال ابرقهرمانان به آن شد تا از مرگ آنها توسط Onslaught جلوگیری کند. ناگفته نماند که فرانکلین ریچاردز بیشتر از یک ضد زمین بوجود آورده که همه آنها مورد حمله موجودات شرور کیهانی قرار گرفته است.


۴. هلا (HALA):

هلا یک سیاره مدرن در کهکشان ابر ماژلانی بزرگ در همسایگی کهکشان راه شیری است و قلمروی فرمانروایی نژاد کری محسوب می شود. نژاد کری، نژادی جاودانه و جنگجو هستند که هدفشان سلطه بر تمام کهکشان است و رهبر آنها نیز موجوی است به نام «هوش برتر». دشمن دائمی نژاد کری، نژادی به نام اسکرال است و همیشه با یکدیگر درگیر هستند.

سیاره هلا، یک سیاره نظامی است که به شیوه دیکتاتوری اداره می شود. این سیاره در نبرد همیشگی با نژاد اسکرال و امپراتوری «شی آر» (Shi`ar) است. هلا بارها از سوی نژاد کری و شی آر مورد حمله قرار گرفته است و در عملیاتی به نام طوفان کهکشانی، با منفجر شدن بمبی به نام «Nega Bomb» در حدود ۹۸ درصد از مردم و نژاد کری جان خود را از دست داده و سیاره هلا تا مرز نابودی پیش رفت. با این وجود باقیمانده نژاد کری تکامل پیدا کردند. بعدها نیز دشمنان کری ها به کمک ماده ای کیهانی به نام گرداب سیاه، به هلا حمله کرده و آنرا برای همیشه نابود کردند.


۳. سیاره نبرد (Battleworld):

این سیاره که با نام لاتوریون، جهان رستاخیز و سرزمین فلزی نیز شناخته می شود، یکی از قدرتمندترین و عجیب ترین سیارات دنیای مارول است. در طی حوادث جنگ های پنهان، دکتر دوم و مرد مولکولی وارد نبرد با بیاندر ها می شوند و با شکست دادن بیاندر ها، قدرت اونها رو تصاحب می کنند و دکتر دووم تبدیل به پادشاه دووم می شود. او از باقیمانده دنیا، جهانی به نام Battleworld میسازد. در این سیاره هایدرا و شخصیت های شرور هر کدام برای خود قلمرویی داشتند و گالاکتوس بزرگ نیز نگهبان قصر دووم بود.

مانند هر حاکمی دکتر دووم به نیروهایی نیاز داشت تا از قلمرو اش محافظت کنند و برای اینکار او سپاه ثور (Thor Corp) را انتخاب کرد. سپاه ثور از زنان و مردان متعددی از دنیاهای مختلف تشکیل شده بود. در این سپاه چندین ثور از واقعیت های متفاوت، از جمله جریان اصلی ثور وجود داشت و این سربازها بدون هیچ شک و تردیدی به پروردگار دووم خدمت می کردند. بعدها جین فاستر به کمک ثور اودینسان موفق شدند به درون این سپاه نفوذ کنند و مابقی را از دروغی که دووم به آنها گفته بود آگاه کنند. سرانجام سپاه ثور بر علیه دکتر دووم قیام کرد و زمانی که مولکول من قدرت خود را به رید ریچاردز داد، Battleworld نابود و سپاه ثور نیز تجزیه شد.


۲. ایگو سیاره زنده (EGO):

یک بار ایگو به ثور گفت که وجود او حاصل دانشمندی است که با یک سیاره ادغام شده و سیاره ای جدید را بوجود آورده است. ایگو شروع به جذب سفینه های فضایی و حتی سیارات برای زنده ماندن کرد و هدفش هم این است که عنصر وجودی خود را در هر سیاره ای بکارد و تمام دنیا را به تسخیر خود در بیاورد.

در دوره ای گالاکتوس قصد داشت تا ایگو را بخورد اما ایگو و ثور وارد نبرد با گالاکتوس شده و او را مجبور به عقب نشینی کردند. ایگو سیاره ای است که هر قسمت آن زنده است و توانایی فکر کردن دارد. همچنین می تواند شکل خود را تغییر بدهد. ایگو این ویژگی را دارد که آب و هوای خود را دستکاری کند و باعث ایجاد طوفان یا حتی آتشفشان بشود. دارای اندام های هضم کننده ای برای جذب موجودات زنده است. ایگو می تواند انرژی عظیم روحی روانی درست کند که حتی باعث آسیب رساندن به گالاکتوس می شود.

۱. آسگارد (Asgard):

ازگارد یا آسگارد یا قلمرو طلایی در اساطیر اسکاندیناوی، یکی از نه بخش جهان در کیهان‌شناسی نورس و اقامتگاه اِزیرها (یا به روایتی آس‌ها) خدایان جنگاور اسکاندیناوی است. آزگارد که در میان نه بخش جهان بالاتر از دیگران و در آسمان جای دارد، با دیواری بلند از سنگ‌های بزرگ محافظت می‌شود. دیوار آزگارد توسط یکی از یوتون‌ها به نام بلاست (یا هریمثورز) ساخته شد. اودین و همسرش فریگ و بعد از آنها ثور فرزند اودین فرمانروایان آسگارد به شمار می‌رفتند.

آسگارد قدرتمند ترین و مقاوم ترین سیاره دنیای مارول محسوب می شود. آسگاردی ها خود را خدا می دانند اما در واقعیت آنها یک نژاد بیگانه قدرتمند و تقریباً جاودانه هستند که توسط انسان ها به عنوان خدایان یاد می شوند. آسگارد نبردهای خشونت بار زیادی را به خود دیده است. از حمله سرتر و هلا گرفته تا حمله سنتری به آسگارد. سیاره آسگارد را در سری فیلم های ثور در دنیای سینمایی مارول نیز دیده ایم و در فیلم ثور، رگناروک، آسگارد توسط سرتر بطور کامل نابود شد و ثور به همراه باقی مانده مردم آسگارد، نیو آسگارد را بر روی زمین ساختند.

منبع: CBR

20 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود . مرسی .
    فقط درخواست داشتم که چندتا مورد را راجب ازگارد اضافه کنید . :
    « ازگارد یکی از عجیب ترین سیارات دنیای مارول است . یکی از محدود سیارات کاملا مسطح مارول است . ! ( شاید هم تنها سیاره کاملا مسطح مارول باشد . ! این مورد را زیاد مطمئن نیستم . ) ؛ اطراف آن هیچ ستاره ای نیست ؛ در هیچ مداری به دور خود و یا هر ستاره و سیاره ای گردش نمیکند ؛ بعضی از بخش های آن در زمستان دائمی و بعضی بخش ها در تابستان دائمی قرار دارد !! ؛ جاذبه در بخش های مختلف آن متفاوت است و ماده در آن بسیار چگال تر و با دوام تر از زمین است . » منبع : مارول ویکی فندوم .
    حالا اگر خودتون صلاح دونستید این موارد را اضافه کنید . راجب صحتش هم میتوانید اکثر این موارد را در سایت مارول ویکی فندوم ، پیدا کنید . چون تا حالا در هیچ سایت ایرانی این موارد گفته نشده . حتی در کمتر منبع خارجی این موارد گفته شده است.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام و ممنون از شما. قصد داریم در یک مقاله مجزا به معرفی کامل آسگارد بپردازیم و این مطالب در آن مقاله لحاظ می شود.

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی از شما .
        اتفاقا معرفی کامل ازگارد در یک مقاله جداگانه ایده خیلی خوبی هست .

      2. Spidey کاربر می‌گوید

        واقعا ممنون

  2. ارین کاربر می‌گوید

    از این ۱۰ تا سیاره که ۸ تاش نابود شد بعد اسم مقاله شده مقاوم ترین سیارات مارول.

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      خوب نابود شد که چی ؟!؟! اسم مقاله مقاومترین ها هست . نگفته که نابود نمیشند که . در کمیک تا جایی که من میدونم سیاره ای نیست که نابود نشدنی باشه . مثلا سیاره ازگارد در یک چرخه بینهایت قرار داره که این چرخه توسط « سایه نشینان بالا » ، کنترل میشه . بعد از هر بار نابودی ، ازگارد مجددا شکل میگیره . الان هم ازگارد در کمیک ها وجود دارد .
      در ضمن هرچه یک سیاره و نژاد ساکن بر آن قدرتمندتر باشند ، طبیعتا دشمنان قدرتمندتری هم دارند و از این زاویه بیشتر در معرض خطر هستند . یعنی مثلا شما اگه نگاه کنید ، مثلا اکثر دشمنان ازگارد ، جز قویترین و قدرتمندترین شخصیت های مارول به حساب می‌ایند .
      امیدوارم که متوجه شده باشید .

      1. Amir کاربر می‌گوید

        حق با جناب راجرز هست آزگارد دشمنای زیادی داره و چندین بار نابود شده اما دوباره بر پا شد و رون کینگ ثور سایه نشینان بالا یا همون بیاندر ها رو شکست داد و دوباره آزگارد رو ساخت و دیگه آزگارد نابود نمی شه

  3. Mohamad کاربر می‌گوید

    دوستان به نظر شما مقاوم ترین سیاره در کمیک خود زمین نیست؟؟؟؟فکر کنم بیشترین حمله به زمین بوده و بیشترین مقاومت رو زمین داره

  4. Nero کاربر می‌گوید

    با محمد موافقم.زمین همیشه مورد حمله قرار میگیره.ولی نابود نمیشه

  5. امیررضا کاربر می‌گوید

    و دیگه فکر نکنم کلینتار سیاره باشه چون توی رویداد پادشاه سیاه پوش معلوم شد سیاره نیست یه جور زندانه که از سمبیوت هست

  6. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید یک سوال داشتم امپراتور نوا کیه ؟؟؟؟؟؟ لطفاً هرکی تونست جوابمو بده ممنون میشم واقعا
    واینکه امپراتوری نوا قویتره یا نیوجنسیس (البته نیوجنسیس فقط یک سیاره هست اما امپراتورش(هایفادر فرد مهربان و خیر خواهیه و علاقه ای به ساختن امپراتوری کهکشانی نداره)

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      در مورد سوالتون خیلی نمیدونم اما بیشتر مواقع رهبرشون ریچارد رایدره یا سم الکساندر
      بله هایفادر میتونه امپراتور نوا را بزنه
      ارتش نوا نمیتونن گرین لنترن هارو بزنن چه برسه به یک نیوگادز که درحد کلون دارکساید قدرتمنده
      این کلونی که میگم کلون فیلم لیگ عدالت نبرد اپوکالیپسه که ارتش لنترن ها و لیگ عدالتو براحتی زد

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        #سیسکورامون
        ممنون از پاسخ گویی خوبتون

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          خواهش می شود
          یک چالش :کاربرانی که فکر میکنید اطلاعاتشان در بعضی چیزها از شما بیشتر است را بگویید من خودم هیچ مشکلی با اینکه کسی اسممو نیاره ندارم .
          کاربرانی که من میگم:
          کاربر راجرز در زمینه مارول
          کاربر منهتن در زمینه دکتر منهتن و نیوگادز ها
          مهدی رادمنش در زمینه لوسیفر و خدایان تاحدی برابر
          ارین حاجی بابایی در زمینه بیطرفی

          1. محمد امید کاربر می‌گوید

            سشسکو رامون
            کاربر راجرز درمورد مارول.

          2. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

            #سیسکو رامون

            اطلاعات من بیشتر در این زمینه ها هست:

            _سوپرمن
            _بتمن
            _خدایان قدیم و جدید
            _جهان های موازی
            _بعد ها
            _موجودات بسیار نیرومند (مانیتور ها و بالاتر مثل مانیتور مایند و سورس و اور سول و…)
            _انواع نیرو ها(نیرو های مختلف مثل هل فایر،پلات،اسپید فورس و…)
            _فلزات
            _دنیای بن تن
            _دنیای لاک پشت های نینجا

            من تو همه چی اطلاعاتم خوبه ولی اینا اطلاعات بیشتری دارم.

          3. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

            چه چالش سختي

            من به نظرم
            كاربر باب در زمينه مارول
            ادمين در كل زمينه ها
            محمدحسين در زمينه شخصيت هاي مولتي ورس ديسي (تو امني ورس ها زياد خوب نيست)
            صادق اخلاق و ادب …..كمبت
            مهدي……..كلا تو ديسي از همه نظر از من سر تره تو مارول هم همينه(من فقط تو نجوم و علم ميتونم باهاش رقابت كنم)
            سيسكو رامون = شخصيت هاي ناشناخته ديسي
            محمد=مارول
            دكترمنهتن=ديسي
            مارول اند ديسي و دكتر استرنج = در حوضه مارول و سينماي كميكي
            كاربر راجرز= تكنولوژي و مارول
            محمدرضا ابراهيمي= هالك و سوپرمن
            آريا= مطمئنم تو كميك سر تر از من هست
            محمد اودين سان =مارول
            آرين=مارول
            و…………………………

            كلا من هيچ ادعا خاصي در حوضه كميك ندارم(خود اين جمله ام يه ادعا هست) ولي من فقط لوسيفر رو خوب ميشناسم با داركسايد

  7. علی کاربر می‌گوید

    سلام جناب ادومین من یه سوال داشتم،ممنون میشم جواب بدید.
    شما این شخصیت ها را چه جور رتبه بندی میکنید.(قوی ترینشون کدومه.)
    دادگاه زندگی،دکترمنهتن،اسپکتر،دارک ساید(اصلی).

  8. علی کاربر می‌گوید

    ببخشید،ادومین جواب سالم رو ندادید.

    1. حسین کاربر می‌گوید

      میگم ادمین ازگارد مقاوم تره یا زمین؟
      سینما؟
      کمیک؟

دیدگاه ها غیر فعال است.