قدرتمندترین شخصیت های موجود در کمیک های مارول

انتقامجویان به تازگی در برابر سخت ترین دشمن خود یعنی تانوس به میدان رفتند و توانستند با فداکاری مرد آهنی تانوس را شکست بدهند، احتمال اینکه فکر کنید تانوس یکی از قدرتمند ترین موجودات مارول است، بسیار زیاد است. اما باید بگوییم تانوس حتی با شش سنگ ابدیت و ارتشش به سختی و با ارفاق بسیار زیاد بین ۳۰ شخصیت قدرتمند دنیای مارول جای می گیرد. موجوداتی قدرتمند در دنیای مارول وجود دارند که اگر بخواهند، حتی با فکر کردن می توانند تانوس و خاطراتش را از عالم مارول محو کنند.
از شیاطین جهنم دنیای مارول بگیرید تا موجودات چند بعدی و آسمانی که هرگز نابود نمی شوند. یا از گالاکتوسی که سیاره می خورد تا نسخه ای از ثور که با فکر کردن عالم مارول را با خاک یکسان می کند. در ادامه ما ۵۵ تا از قوی ترین و برترین موجودات عالم مارول را به شما معرفی میکنیم که شاید نام بعضی از آنها را حتی تا بحال نشنیده باشید. لازم به ذکر است که این مقاله رتبه بندی نیست.

۵۵. منگوگ:

منگوگ یا مانگوگ مجموع نفرت میلیار‌د‌ها میلیارد تن از نژادی فضایی است که پس از یورش آن‌ها به ازگارد توسط اودین، حکمران ازگارد خنثی شد و هدف نهایش نابودی آزگارد است. نفرت و خشم، محرک‌های اصلی منگوگ هستند که قدرت بی‌نظیری به او اعطا می‌کنند. برای مثال دشمنانش هرچقدر که از بترسند قدرت او افزایش پیدا می کند. او به راحتی می تواند پتک ثور را بلند کند و شکست دادن شخصیت هایی مانند هالک و کاپیتان مارول برایش مثل آب خوردن می ماند.


۵۴. یمیر:

یمیر یک غول یخی و اولین جیانت تاریخ و دشمن قسم خورده آزگارد و شخصیت اودین هست. اون قدرتهاش رو از سرما میگیره. توانایی زوددرمانی داره و میشه یجورایی گفت جاودانه هم هست برای اینکه اودین یکبار تونست اونو بکشه ولی دوباره بوجود آمد. یمیر یکی از بهترین دوستان و متحدین سورتور (غول آتشین نابود کننده آزگارد) هم هست.


۵۳.انایلوس:
این شرور اولین بار در سال ۱۹۶۸ در چهار شگفت انگیز ظاهر شد. استن لی و جک کربی شخصیتی را خلق کردند که در یک محیط پرآشوب بزرگ شد. او زندگی بسیار سختی داشت اما سرانجام صاحب قدرت های بسیار زیادی شد و به یکی از بدترین دشمنان انتقامجویان تبدیل شد. او با کمک قدرت های کیهانی خود می تواند انرژی را دستکاری کند، فرایند پیری خود را کند کند و این توانایی را دارد که بعد از مرگ نیز به زندگی باز گردد. او حتی طی حوادث «بی‌نهایت» جزو یکی از رهبران شورای کهکشانی بود و حملات کهکشانی بسیار زیادی را انجام داده است. جالب است بدانید که اسکارلت جادوگر توانسته انایلوس را شکست بده.

۵۲. کور واک:
مایکل کورواک یک مهندس کامپیوتر از قرن ۳۱ میلادی در زمین ۶۹۱ مارول بود که به انسان ها خیانت می کنه و به نژاد بگانه «بادون» میپیونده و دشمن نگهبانان کهکشان میشه. بعدها او به یک ابرکامپیوتر دست پیدا می کند و صاحب قدرت های موجودی مانند گالاکتوس میشه. او با سفر به زمان وارد جنگ با انتقام جویان می شود و تعدادی از اعضای انتقام جویان را نیز می کشد اما بعد از مرگ معشوقه اش، کورواک به خودش میاد و سعی کرد آدم خوبی باشد و اشتباهاتش را جبران کند. او یکی از قوی ترین موجوداتی است که انتقام جویان و نگهبانان کهکشان با او جنگیده اند.

۵۱. تکامل عالی:
High Evolutionary یا همان تکامل عالی با نام اصلی (هربرت ادگار ویندام در منچستر انگلیس متولد شد.) او یک دانشجوی پرستاری بود که آنقدر آزمایش های ژنتیکی اشتباه انجام داد تا سرانجام به High Evolutionary تبدیل شد. این کاراکتر به وسیلهٔ استن لی و جک کربی خلق شده و در ثور توانا شمارهٔ ۱۳۴ام (نوامبر ۱۹۶۶) برای اولین بار معرفی شد. او خصوصیات بسیار جالبی دارد و از آن دست شخصیت های کمیک است که مورد کم توجهی قرار گرفته. زمانی او یک دانشمند دیوانه است که دوست دارد هر کاری که می خواهد انجام بدهد. زمانی نیز فردی بسیار مهربان و خوش قلب می شود که نگهبان زمین است. او با گالکتوس جنگیده است ولی شکست خورده است، موج سوار نقره ای را شکست داده و او را به موجودی فانی تبدیل کرده است و می تواند ضد زمین هایی با انسان های جدید بوجود بیاورد. از قدرت های او می توان به هوش کیهانی، هوش سایبرنتیکی، توانایی تکامل و واژگون کردن اشکال زندگی، قدرت و دوام فوق بشری، دستکاری مواد در سطح زیر اتمی، دستکاری انرژی و طرح ریزی، آگاهی کیهانی، پیش آگهی، تله پاتی، تله کینزی و مقاومت در برابر حملات اتمی اشاره کرد.

۵۰. ابراکسس:
Abraxas یک شخصیت کیهانی مارول است که توسط جف لو و کوین مگوایر ساخته شده . ابراکسس از اون دست موجوداتی هستش که فقط باید تاریخچش رو خواند، اینکه اون چیست و کیست را هرگز موجوداتی مانند انسان ها درک نخواهند کرد. Abraxas همتای ابدیت و تجسم تخریب است. او با بلعیدن سیارات توسط گالاکتوس تحت کنترل قرار گرفت تا بتواند انرژی های او را در امان نگه دارد. اندکی پس از مرگ گالاکتوس ابراکسس آزاد شد و بلافاصله در پی نابودی نه تنها زمین ۶۱۶، بلکه تمام زمین ها و جهان های مارول برآمد. او قدرت مطلقه و توانایی های بی حد و حصری هم داره. اون قدرت زیادی در تقییر ماده داره و نابود کردن کهکشان نیز از دست اون برمیاد. کلا چهار شگفت انگیز این بشر رو دیده بودن هنگ کرده بودن باهاش چیکار کنن.

۴۹. ​​چتون:
ملیارد ها سال پیش، کمی بعد از بوجود آمدن زمین، (Demiurge) یا همان اولین خدا، نیروی بیوسفر سیاره زمین را با ذات خود بذر کرد و نژاد خدایان بزرگ «Elder Gods» را خلق کرد. که مهم ترین عضو آنها چتون بود. چتون بهمراه خواهرانش در سطح زمین پراکنده شدند و یک ملیون سال بر زمین فرمانروایی کردند. چتون وقت خود را صرف مطالعه نیروهای عرفانی کرد و در نهایت به اولین جادوگر سیاره زمین تبدیل شد. یک ملیارد سال پیش و در طی نبرد و انحطاط خدایان بزرگ، چتون موفق به فرار به بعدی دیگر شد ولی قبلش دانش های خود را بر روی سنگ هایی بر روی زمین حک کرد و بعد از آن بهمراه ارتشی از خدایان شیطانی، وارد نبرد با گروهی دیگر شد. اما در دوران معاصر دوباره به زمین بازگشت و در کمیک امپراتوری مخفی توانست اسکارلت جادوگر را تحت کنترل خود بگیرد که با فداکاری دکتر استرنج، از تصرف چتون آزاد شد.
چتون قدرت های عجیب و غریب بسیاری دارد. او موجودی با قدرت عرفانی غیر قابل تصور است که می تواند حتی به کیهان نیز آسیب برساند. تله پاتی، سفر به ابعاد دیگر، تله کینزی، و هوش کیهانی از قدرت های اوست.

۴۸. زره نابودگر:
در واقع زره نابودگر را می توان میولنیر متحرک خطاب کرد. این زره توسط اودین، زئوس و پانتئون‌های زمین از فلزی به نام uru ساخته شده است. این زره که وظیفه حفاظت از آزگارد را بر عهده داره به قدری قدرتنمنده که ثور و هالک را شکست داده و باعث شده فردی مانند گالاکتوس مثل سگ از دستش فرار کند. این زره در دنیای سینمایی مارول حضور داشت و در اولین فیلم ثور به راحتی توسط ثور نابود شد. (یعنی در این حد ضعیف شدن نسبت به کمیک گندیه که فقط MCU میتونه به شخصیتاش بزنه).

۴۷. تایرنت:
در گذشته های دور، چیزی حدود چند میلیارد سال قبل، گالاکتوس، یک ماشین زندگی فوق العاده قدرتمند و ظالم را ایجاد کرد که از نبوغ و قدرت بسیار بالایی برخوردار بود و حتی ابعاد او با گالاکتوس برابری می کرد. مدتها بعد تایرنت به یک حاکم ستمگر و شرور تبدیل شد و به گالاکتوس خیانت کرد. اما سرانجام در نبرد با گالاکتوس که منجر به نابودی کهکشان های زیادی نیز شد، شکست خورد و بسیاری از قدرت هاش توسط گالاکتوس از او گرفته شد و گالاکتوس او را به دورترین گوشه های جهان تبعید کرد. بعد از مدت زمان بسیاری تایرنت با ارتشی که در دوران تبعید بوجود آورده بود بر میگرده و دوباره به دنبال فتح سیارات میره و با سیلور سورفر، تراکس، مورگ، بتا ری بیل و کاپیتان مارول درگیر می شود و همه آنها را شکست میده. قدرت کیهانی تایرنت به قدری زیاد که کاپیتان مارول را با یک مشت شکست داده و حتی تانوس نیز از رویارویی با او وحشت داره.

۴۶. اولتران:
اگر فیلم انتقامجویان: عصر اولتران را دیده باشید، ممکن است شوکه شوید که بدانید داستان بوجود آمدن اولتران در کمیک بسیار متفاوت است. در فیلم انتقام جویان ۲، تونی استارک اولتران را به کمک بروس بنر (هالک خودمان) می سازد، اما در دنیای کمیک بوک، اولتران توسط مرد مورچه ای و هنک پیم ساخته می شود.
اولتران توسط هنری پیم اختراع شده بود تا یک اتفاق برجسته و نقطه تحول اساسی در زمینه تکنولوژیکی باشد. اما همه چیز آنطور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفت و اولتران خیلی زود از لحاظ ذهنی پیشرفت بسیاری کرد و طولی نکشید که اتفاقات بسیار وحشتناکی رخ داد. اولتران عقاید بسیار متفاوتی را برای خود برنامه نویسی کرد که یکی از آنها نابودی انسانها بود. البته ناگفته نماند که اولتران نسخه های بسیار زیاد و متفاوتی دارد. از قدرت های اولتران می توان به اشعه مغزی هیپنوتیزم کننده، فرستنده های پرتویی، بدن آدامانتیومی و تکنولوژی مغز شبکه ای اشاره کرد.

۴۵. سر جیم جاسپرز:
سر جیم جاسپرز یک جهش یافته شرور و سیاستمدار و در دوره ای نخست وزیر انگلیس بود. جاسپرز به کمک هنری جیریچ و سباستین شاو کمپین ضد ابرقهرمانی را رهبری می کرد. و سرانجام توانست نخست وزیر انگلیس شود. او با جهش یافته های دیگر رابطه بدی داشت و خواهان نابودی همگی آنها بود. همچنین او ربات هایی با نام The Fury  داشت که اغلب دستورات وی را انجم می دادند. از قدرت های سر جیم جاسپرز می توان به دستکاری واقعیت، احیای انرژی و تغییر ابعاد اشاره کرد.

۴۴. گرند مستر:
ان دوای گست ملقب به گرندمستر یا پدربزرگ یکی از ارشدان جهان هستی مارول است که در سال ۱۹۶۹ توسط روی توماس و جان بیوسما خلق شد. سالمندان یا ارشدان جهان هستی همان کسانی هستند که در جهانی قبل از بیگ بنگ زندگی می کردند. و با انفجار بزرگ، دنیای آنان نیز نابود می شود. سالمندان عمر خود راصرف یک چیز می کنند و آنهم سرگرمی است و سرگرمی گرندمستر نیز بازی کردن است. نکته مهم درباره او این است که اگر در بازی به کسی ببازد، برای همیشه به قولی که به آن فرد داده وفادار می ماند. از قدرت های گرندمستر می توان به سرعت و استقامت بالا، هوش کیهانی، دستکاری انرژی، تله پاتی و جاودانگی اشاره کرد.

۴۳. دکتر دووم:
این شخصیت یک دانشمند باهوش و درخشان به حساب می‌آید که با ماسکی آهنین صورت زخمی و زشت خود را که زمانی بسیار زیبا بود، می‌پوشاند. ویکتور وان دووم که استاد موضوعات علمی و علوم جادوگری به حساب می‌آید، فرمانروای سرزمین لاتوریا است. او به دنبال راهی می‌گردد تا از طریق فتح سرتاسر دنیا و همچنین تصاحب آن، بشریت را بهتر از قبل کند. بطور صد درصد میتوانیم او را مشهورترین شرور چهار شگفت انگیز بنامیم.
از قدرت های دکتر دووم را می توان به انتقال ذهن، هوش و نبوغ بالا، استقامت و دوام ابرانسانی، هوش کیهانی و دستکاری در مواد، هنرهای عرفانی و جادو و مقاومت در برابر بیماری ها و طیف وسیعی از حملات اشاره کرد.
جالب است بدانید دکتر دووم از فاتحان سنگ های ابدیت است و در دوره ای نیز برای بدست آوردن پتک ثور تلاش هایی کرد، اما همونطوری که همه حدس میزنن. دکتر دووم لیاقت بلند کردن این پتک رو ندارد.

۴۲. The Ultimate Nullifer (نفی کننده نهایی):
این یکی کمی عجیب به نظر می رسه. The Ultimate Nullifer یا همان سلاح نفی کننده نهایی بخشی از Galactus است، نفی کننده نهایی در کمیک به شکل یک دستگاه فلزی کوچک شناخته میشه که قادر به ایجاد وحشت در گالاکتوس بود و گالاکتوس از اون می ترسد (خوب باید هم از یکی از قوی ترین سلاح های عالم بترسه). (ولی خیلی بده از چیزی که وجود خودته و خودت ساختی بترسی، اونهم کی؟ گالاکتوس!) البته گالاکتوس این سلاح رو بیشتر مواقع با خودش به همراه داره.
بسیاری از افراد و سایت هایی که در حوضه کمیک فعالیت دارند؛ نفی کننده نهایی رو ویرانگرترین سلاح عالم مارول می دونند. این سلاح اگر در اختیار گالاکتوس باشه میتونه کل جدول زمانی خلقت از ابتدا تا انتها رو از بین ببره یا اصلا از دوباره خلق کنه. ریشه های باستانی این سلاح معلوم نیست اما اون چیزی که معلومه اینه که این سلاح بخشی از خود شخصیت گالاکتوس هستش. (بیارین اون شمشیر المپوس لامصبو خخ)

۴۱. نهاد بیگانه (Alien Entity):

the Alien Entity موجودی خداگونه و کیهانی با قدرت های فوق العاده زیاد است که از بدو بوجود آمدنش، در جستجوی پاسخ معنای زندگی است. او برای پی بردن به این موضوع، پیش رید ریچاردز رفت و بنیانگذار یک واقعیت جدید شد. در کمیک اطلاعات بسیار کمی از این موجود وجود دارد و حتی زادگاه، نام و سنش نیز معلوم نیست.


۴۰. گلادیاتور:
نام اصلی گلادیاتور کلارک است. او در استرنتیا متولد شد که بخشی از امپراطوری Shi’ar است. همچنین او رهبر نگهبان امپراتوری Shi’ar نیز بوده است. همچنین او در دوره ای عضو نگهبانان کهکشان و نگهبانان تاریک نیز بوده است. قدرت های او حتی از سوپرمن دنیای دی سی نیز بیشتر است. او قادر به خرد کردن یک سیاره بزرگ است، قادر به تحمل گرمای ساطع شده از نیروی ققنوس می باشد، رفلکس میکروسانیه ای، دید میکروسکوپی، دید اشعه ایکس، نفس یخی، شنوایی نوری، توانایی مقاومت در برابر حملات مبتنی بر جادو و سفر در فضا با سرعت صد برابر نور می باشد. البته گلادیاتور مانند سوپرمن در برابر نوعی خاص از اشعه ای نادر آسیب پذیر است. (یعنی اسکی رفتن از سوپرمن در این حد هم نوبره)

۳۹. ویشانتی:
ویشانتی لقبی است که به سه موجود اساطیری و نیرومند با نام های «آگاماتو»، «اشتور» و «هوگاث» داده شده. ویشانتی در واقع سه موجود در یک بدن است، سه موجود جداگانه که دارای هدفی یکسان اند. قانون معروف ویشانتی این است که «با قدرت زیاد، باید مسئولیت بزرگی نیز به وجود آید».
نزدیک اواخر قرن بیستم، ویشانتی و سایر موجودات جادویی وارد نبردی عظیم شدند. این جنگ به جنگ هفت کره معروف بود. در طول این جنگ ویشانتی با همتای خود، تثلیث خاکستر وارد نبرد شد. ویشانتی انتظار داشت که دکتر استرنج به او در این نبرد کمک کند اما وقتی متوجه شد که این نبرد قرار است چند هزار سال طول بکشد، کرک و پرش ریخت و گفت نمیتونه زمین رو بدون محافظ بزاره و دست رد به سینه ویشانتی زد. البته طبق پیش بینی این نبرد پنج هزار سال طول کشید اما این نبرد در بعد دیگری بود و به زمین تنها یک ساعت گذشت.

۳۸. ایون:
  ایون موجودی کیهانی بود که با انفجار بیگ بنگ بوجود آمد، او فرزند ابدیت و معروف به محافظ جهان است. نیازی به گفتن نیست که اون طرفدار زمین و موجودات آن است. وظیفه اون اینه که جهان را به اندازه کافی حفظ کند و زندگی ها رو نجات بده. ایون باند های کوانتومی رو طراحی کرد و معمولا به محافظین جهان میداد.
ایون توسط مایلستروم کشته شده اما بازم به زندگی برگشته. از قدرت های ایون میشه به زنده کردن اجساد، اسلحه ساختن از بدن موجودات، هوشیاری کیهانی و نامیرا بودن اشاره کرد.

۳۷. In-Betweener (در بین):
In-Betweener یا همان «در بین خودمان» موجودی کیهانی است که نهاد مفاهیم اصلی جهان است: زندگی و مرگ، واقعیت و توهم، خیر و شر، وجود و هیچ و انسان و خدا. In-Betweener  نماینده ای از Lord Chaos و master order، دو موجود اصلی انتزاعی جهان که وظیفه شان حفظ تعادل جهانی است می باشند.

«دربین» همزمان موجود و غیر موجود است. در همه جا هست و در هیچ جا نیست. اگرچه او یک موجود کیهانی است، اما جنبه هایی از وجود او به صورت عرفانی شکل گرفته است. یک چیز مهم دیگه درباه این شخصیت اینه که اون همتای متافیزیکی گالاکتوس هستش. برای همین قادر به استفاده از هیچکدوم از قدرتاش در برابر گالاکتوس نیست. البته سراخر بیاندر ها نسل In-Betweener ها رو از بین می برن.

«در بین» قدرت های زیادی داره. به عنوان تجسم فیزیکی تعادل کیهانی بین هرج و مرج و نظم، در بین قادر به دستکاری انرژی کیهان برای تغییر واقعیت هستش. توانایی دیگه اون آنالیز یک هدف و هدایت انرژی به سمت اون بطوری که کشنده باشه هستش.

اما و اما قدرت اصلی در بین اینه که میتونه موجودیت متضاد دشمن رو احضار کنه و از این طریق دشمناش رو نابود کنه. اون یکبار مرگ رو احضار کرد و مجبورش کرد تا بزرگان جهان رو از بین ببره.


۳۶. آماتسو-میکابوشی:
آماتسو-میکابوشی یک روح خبیث و خدای شر است که بیشتر برای دشمنی‌هایش با ثور و هرکول شناخته شده است. این شخصیت با الهام از میکابوشی از اساطیر ژاپن و کامی از خدایان ژاپن ایجاد شده است. اگرچه قدرت های فیزیکی او از موجودات دیگر کمتر است اما قدرت های جادویی و مقاومت او بسیار بالاست. یکی از توانایی های منحصر به فرد او استفاده از اجساد انسان های مرده می باشد. از توانایی های اون میشه به قدرت و دوام ابرانسانی، جاودانگی، قدرت های شیطانی، ایجاد نمونه هایی از خود، کنترل اجسام و افراد، معاد و ایجاد دروازه در بین دنیاها اشاره کرد.

۳۵. مرد مولکولی:
مولکول من با نام اصلی اوون ریس، یک کودک ترسو اهل نیویورک بود که بعد از بزرگ شدنش هم اراده ضعیفی داشت. اون تکنسین یک آزمایشگاه هسته ای بود. روزی بطور تصادفی ژنراتور ذرات آزمایشی رو فعال کرد و با شکل نامعلومی از اشعه بمباران شد. این اتفاق باعث شد تا ریس جهش ژنتیکی پیدا کنه و بتونه تمام مواد، حتی تا سطح مولکولی را کنترل کنه. نیروی فوق العاده ای که توسط این اتفاق آزاد شد باعث ایجاد یک کرم‌چاله بین بُعد کره زمین و بعدی نامشخص حاوی یک نهاد انتزاعی فوق‌العاده قدرتمند شد که بعدها با عنوان بیاندر شناخته شد. اوون ریس در ابتدا توانایی دستکاری ذهنی مولکول ها رو داشت اما بعد ها قدرت پیچندگی واقعیت رو در مقیاس چند جانبه بدست آورد. کاربرد اصلی مرد مولکولی در هر دنیا، زندگی به عنوان یک بمب زنده است، بمبی که قادره تا تمام دنیای که در اون ساکنه رو نابود کنه. اگر به هر دلیلی مرد مولکولی بمیره، مطابق برنامه ای که بیاندر ها براش ریختن کل دنیای خودش رو نابود میکنه.

۳۴. ایگو سیاره زنده:
ایگو شخصیتی است که در دنیای سینمایی مارول هم حضور داشته ، اگرچه منشأ او در فیلم متفاوت از کمیک ها است. در فیلم او پدر پیتر کوئل (استارلورد) است اما در کمیک اینطور نیست. یک بار ایگو به ثور گفت که وجود او حاصل دانشمندی است که با یک سیاره ادغام شده و سیاره ای جدید را بوجود آورده است. ایگو شروع به جذب سفینه های فضایی و حتی سیارات برای زنده ماندن کرد و هدفش هم این است که عنصر وجودی خود را در هر سیاره ای بکارد و تمام دنیا را به تسخیر خود در بیاورد. در دوره ای گالاکتوس قصد داشت تا ایگو را بخورد اما ایگو و ثور وارد نبرد با گالاکتوس شده و او را مجبور به عقب نشینی کردند.
ایگو سیاره ای است که هر قسمت آن زنده است و توانایی فکر کردن دارد. همچنین می تواند شکل خود را تغییر بدهد. ایگو این ویژگی را دارد که آب و هوای خود را دستکاری کند و باعث ایجاد طوفان یا حتی آتشفشان بشود. دارای اندام های هضم کننده ای برای جذب موجودات زنده است. ایگو می تواند انرژی عظیم روحی روانی درست کند که حتی باعث آسیب رساندن به گالاکتوس می شود. همچنین او بسیار باهوش است اما همان طوری که از نامش پیداست، بسیار مغرور نیز هست.

۳۳. مفیستو:
مفیستو حاکم جهنم است، اما نه جهنمی که شما در کتاب دین و زندگی خونده باشید. همچنین خیلی ها این شخصیت رو با لوسیفر یکی می دونن که این اشتباه است. لوسیفر قادر تمام مطلق و نمود شیطان هستش اما مفیستو یک شیطان با قدرت های جادویی و فوق العاده بالا است.
اینطور که خود مفیستو گفته، اون بهمراه شیاطین دیگه و سنگ های ابدیت توسط عالی ترین فرد در دنیای مارول ایجاد شده. در جهنم اون افرادی مثل آدولف هیتلر و آتیلا هون زندگی می کنند.
مفیستو دو فرزند داره که شاید شما با آنها آشنا باشید: بلک هارت و مفیستا. کار مفیستا نابود کردن دکتر استرنج بود، در حالی که بلک هارت وارث مفیستو بود.
مفیستو یک موجود شیطانی جاودانه هستش. مفیستو میتونه از قدرت های خودش برای مصارف مختلفی استفاده کنه، قدرت های فوق بشریش شامل تغییر شکل و اندازه، توهم، دستکاری خاطرات، تغییر زمان و مقاوت در برابر صدمات اشاره کرد. اگه به هر نحوی مفیستو نابود بشه، به راحتی و دوباره خودش رو بوجود میاره و میشه گفت جاودانه است.

۳۲. سیتوراک:
سیتوراک موجودی خداپرست است که مدتها پیش از روی زمین تبعید شده بود و حتی هیچ کس به یاد نمی آورد که چرا. او خدمه ای از هشت خدای دیگر داشت. وی دارای یک سنگ قدرتمند با نام «سنگ زرشکی» است که توسط آن به دیگران قدرت می‌دهد. معروف ترین کسی که صاحب قدرت سیتوراک شده کسی نیست جز جاگرنات. البته ناگفته نمونه که کسی که قدرت های سیتوراک رو داشته باشه به اجبار باید ازش اطاعت کنه.

۳۱. واچر ها:
واچر ها یا ناظران گونه ای هستند که در ابتدا مسئولیت محافظت از یونیورس را در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی بر عهده داشتند، نژادی که از همان ابتدای خلقتشان، تکنولوژی های بسیار پیشرفته تری نسبت به دیگر نژاد ها و گونه ها در اختیار داشته اند تا بتوانند به سادگی آن ها را کنترل کنند. درگیری واچر ها بیشتر با سلستیال ها است که باور دارند افراد با ژن ضعیف تر و یا آزمایشات شکست خورده، باید به کلی از پهنه‌ی گیتی پاک شوند، این در حالیست که واچر ها باور دارند هر موجودی، حق زندگی و حیات در این یونیورس را به نوبه‌ی خود داراست. واچر ها، حالتی مانند خواب موقتی نیز دارند که هر ۳ سال یکبار اتفاق میفتد و ۴۲ دقیقه به طول می انجامد؛ در این حالت، واچر ها نمی توانند از اطلاعات محیط اطراف خود آگاه شوند و تنها به بارگذاری داده های مشاهده شده می پردازند. واچر ها همتای محافظان در دنیای دی سی هستند. (منبع: کمیک اسکواد)

۳۰. بلک بلت:
بلک بولت فرزند ارشد ریندا، ملکه و آگون پادشاه آتیلان و وارث تاج و تخت اوست و می توان بلک بولت را قوی ترین ناانسان دانست. بعد ها او پادشاه آتیلان شد. بلک بولت از قدرت، دوام، استقامت و رفلکس ابرانسانی برخوردار است. همچنین دارای حس فوق بشری می باشد. اما قدرت اصلی بلک بولت این نیست. قدرت بلک بولت صدای اوست که توانایی نابودی یک شهر بزرگ را نیز دارد. به دلیل خطرات ناشی از این قدرت، بلک بولت تحت آموزش دقیق ذهنی قرار گرفته تا حتی در خواب نیز نتواند صحبت کند.

۲۹. سورتور:
سورتور یک قول آتشین و فرمانروای قلمرو موسپل هایم و از دشمنان اودین و ثور است که حتی اودین هم از او می ترسد. قدرت او نامحدود است و می تواند انرژی کیهانی را نیز دستکاری کند. البته همیشه از ثور شکست می خورد. آرزوی همیشگی او این بود که آسگارد را نابود کند.
سورتور در فیلم ثور: راگناروک حضور داشت. در ابتدای فیلم، ثور موفق به شکست دادن سورتور می شود اما در ادامه برای نابودی هلا مجبور به استفاده از آتش جاودان و برگرداندن سورتور می شود. در نهایت سورتور به کمک شمشیر شفق، توانست هلا و آزگارد را از صفحه روزگار محو کند.

۲۸. سنتری:
سنتری همان سوپرمن دنیای مارول است با قدرت های نسبتاً بیشتر. رابرت رینولدز که یک فرد بی‌اهمیت حساب می‌آمد، اما بعد از قورت دادن فرمول یک ابرسرباز، تبدیل به سنتری شد. نکته مهم درباره سنتری اینه که اون یک نسخه بد از خودش داره که در درونش زندگی میکنه و باعث نابودی میلیون ها انسان شده. میشه گفت که سنتری جاودانه و به جز ذهن ضعیف و نسخه بدش، هیچ نقطه‌ی دیگری در بدنش آسیب پذیر نیست. او توانایی های زیادی از جمله تغییر شکل، دستکاری مواد، دورجنبی، نامرئی شدن، حرکت با سرعت نور و انتقال فکر داره. سنتری اونقدر قوی هست که تونسته مرد مولکولی رو هم شکست بده. در این سایت مقاله ای درباره «نبرد سنتری و سوپرمن» قرار داره که مطالعه اون خالی از لطف نیست.

۲۷. آپوکالیپس:
آپوکالیپس با نام کامل أون صباح النور و القابی شامل، اولین نفر، انسان ابدی و فرزند مرگ، نخستین جهش یافته است است که در دوران مصر باستان می زیست. او پنج هزار سال قدمت دارد و همیشه یکی از بدترین دشمنان مردان ایکس بود. بعد ها او طی اتفاقات بیشمار و نابودی مردمش به یک جهش یافته با عقایدی عجیب تبدیل می شود جمله معروف او این است: «قدرتمند ترین افراد باید زنده بمانند، چه جهش یافته، چه ابرانسان»
آپوکالیپس دارای قدرت های جهش یافتگی بسیار عجیبی بود و وقتی این قدرت ها را با تکنولوژی آسمانی سلستیال ها ترکیب کرد، قدرتش بیشتر نیز شد. او توانایی دستکاری مواد، تله پاتی، تله کینزی، تغیر شکل و ابعاد، ایجاد انرژی مخرب، مقاومت در برابر همه نوع بیماری و حمله و بازسازی بدن خود را دارد.

۲۶. هالک:
به شخصه فک نمیکنم بجز قبایل بومی آمازون کسی در دنیا باشه که اسم هالک رو نشنیده باشه. این موجود همیشه عصبانی سبز و قدرتمند رو. ما نمیخوایم در مورد شخصیت هالک بحث کنیم چون همتون دربارش میدونین. در دنیای مزخرف سینمایی مارول هم که ماشالله تا میتونستن به شخصیت هالک گند زدن. اما اون چیزی که در دنیایی سینمایی هست با کمیک از زمین تا آسمون فرق داره. در کمیک هالک نسخه های متفاوت و عجیبی داره و در بعضی مواقع اونقدر قوی میشه که میتونه با یک ضربه خاک آمریکا رو نابود کنه.
از نسخه های هالک میشه به هالک زامبی، هالک خاکستری، هالک پول و هالک جهنمی اشاره کرد. اما هالک در کمیک قدرت ها و شاهکار هایی داره که سوپرمن و سنتری هم اونا رو ندارن. همونطوری که گفته شد اون با یک ضربه آمریکا رو نابود کرد، یک شهاب سنگ آسمانی که دو برابر زمین بود رو نابود کرد، گلادیاتور و سنتری رو شکست داده، طلسم سیتوراک رو نابود کرده و در کراس اوری بین مارول و دی سی، سوپرمن را با یک مشت به فضا پرتاب کرد.

۲۵. موج سوار نقره ای:
به نظر خودتون شما میهن پرست هستید؟ شرط می بندم که هر چقدر میهن پرست باشین به اندازه موج سوار نقره ای با نام اصلی (نورین راد) نمیرسین. قبل از اینکه اون به حالت امروزی خودش دربیاد، یک موجود فضایی معمولی و انسان دوست بود. تا اینکه گالاکتوس قصد کرد تا سیاره موج سوار نقره ای را بخوره. اون با یک سفینه به سمت گالاکتوس پرواز کرد و گفت: من چه کاری باید انجام دهم تا شما از خوردن سیاره من منصرف بشین؟” گالاکتوس گفت: می تونی برده من باشی و به دنبال جهان های دیگر برای خورده شدن توسط من باشی. سیلور سورفر قبول کرد و گالاکتوس او را به شکل نقره ای اش که همه میشناسیم در آورد. موج سوار قدرت های کیهانی بالایی داره و مشخصه اصلی اون تخته نقره ایش هستش که میتونه هرچیزی رو تو خودش نابود کنه.

۲۴. زئوس:
زئوس کوچکترین پسر تیتان کرونوس و رئا، فرزندان ایزد آسمان اورانوس و ایزدبانوی کهن زمین گایا به‌شمار می‌رود. او قوی‌ترین عضو و فرمانروای المپ نشینان، نژادی از ابعاد ماوراء و ابرانسانی محسوب می‌شود. او پدرش را کشت و جایگاه او را به عنوان پدر آسمان در قلمرو المپ گرفت. زئوس ایزد آذرخش المپ نشینان و پدر هرکول است. قدرت او را در دنیای مارول برابر با اودین می دانند، زئوس آنقدر قدرتمند است که در نبردی با هالک، با دو مشت هالک را به زانو درآورد.

۲۳. تانوس:
همه این روزها تانوس را دوست دارند. تانوس در تیتان، یکی از قمرهای زحل به دنیا آمده‌است و فرزند دو جاودان به نام‌های عالارس و سوی-سان می‌باشد. تانوس شیفته مرگ می‌شود، ایزد مرگ را می‌پرستد و عاشق تجسم فیزیکی آن یعنی بانوی مرگ می‌شود. برای تایتان سیاه‌دلی مانند تانوس، دستکش آهنی بی‌نهایت همانند جام مقدس حضرت عیسی بود؛ جایزه‌ای نهایی که بیش از هرچیزی، طمع به‌دست آوردن آن را داشت. و به آن رسید اما با فداکاری های قهرمانان مارول، سرانجام چه در کمیک و چه در دنیای سینمایی شکست خورد. آسیب زدن به تانوس حتی بدون داشتن سنگ های ابدیت نیز کار غیر ممکنی است. تانوس از رفلکس، سرعت و دوام ابرانسانی، انحراف زمان و ابعاد، و مهارت مبارزاتی تن به تن بسیار بالایی برخوردار است. او در کمیکی با یک ضربه کار مرد آهنی و هالک را تمام کرد. همچنین موج سوار نقره ای را به راحتی شکست داده است. او با برخورداری از سنگ های ابدیت، به حجم بسیار بالا و غیر قابل تصوری از انرژی کیهانی می رسد که حتی ثور نیز قادر به آسیب زدن به آن نیست.

۲۲. یورش (Onslaught):
Onslaught یا یورش یک شرور بزرگ در کمیک های مردان ایکس است که توسط حس آگاهی دو جهش‌یافته قدرتمند: پروفسور چارلز اگزاویر و مگنیتو ساخته شده است. او در طول دوران حضورش در کمیک مشکلات زیادی برای مردان ایکس ایجاد کرد. یورش قادر به تله پاتی، تله کینزی، طرح ریزی انرژی، دستکاری میدان های مغناطیسی، و تاثیر گذاری بر واقعیت است. درست است که او از پروفسور ایکس و مگنیتو ساخته شده اما قدرت هایش از هر دو آنها بیشتر و فراتر از سطح امگا بود.

۲۱. دورمامو:
دورمامو فرمانروای بُعد تاریکی، و موجودی با قدرت عرفانی بسیار زیاد است. او با استفاده از قدرت‌های گسترده‌اش به تسخیر دیگر جهان‌ها و ابعاد موجود در کیهان می‌پردازد، و در این راه خود را به یکی از بزرگترین دشمنان شخصیت ابرقهرمان دکتر استرنج تبدیل کرد. سن این موجود معلوم نیست، زیرا در بعدی دیگر زندگی می کند و قوانین فیزیکی زمین با آن بعد فرق دارد. هدف او مانند گالاکتوس، تسخیر تمامی سیارات و دنیاهاست. با این وجود دورمامو بسیار صبور است و برنامه ها و توطئه هایش برای بدست آوردن دنیا ها ممکن است چند صد ملیون سال نیز طول بکشد. دورمامو یکی از قوی ترین موجودات عرفانی شناخته شده در دنیای مارول است. قدرت های او شامل پیش بینی انرژی، دستکاری ماده، تغییر اندازه، انتقال فکر، قدرت بخشی، ایجاد اهریمن، و در مواردی وارد کردن ضربات سنگین به کیهان اشاره کرد.

۲۰. نال:

نال یک خدای شیطانی باستانی بود که قدمتش به قبل از سلستیال ها بر می گردد. نال که به خدای سیمبیوت ها و خدای تاریکی معروف است، توانسته به کمک شمشیر معروفش نکرو (All-Black the Necrosword)، که ثور با به دست آوردن آن به نکرو ثور تبدیل شد سلستیال ها را شکست دهد و سر یکی از آنها را جدا کند که اشاراتی به این سر جدا شده در فیلم نگهبانان کهکشان شده بود. نال از قدرت های کیهانی خاصی برخوردار است که عبارتند از:

  • دوام، سرعت و قدرت ابرانسانی
  • بوجود آوردن و احضار قدرت تاریک مطلق که به Umbrakinesis معروف است.
  • دستکاری در انرژی و مخصوصاً انرژی تاریک.
  • توانایی تغییر شکل و زوددرمانی
  • و ایجاد نژاد هایی از موجودات بیگانه مانند سیمبیوت ها و مصون ماندن از هر نوع بیماری و سموم.

۱۹. مرد آهنی (زره های ققنوس باستر، اروو باستر و زره الهه کش):

تونی استارک، یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین شخصیت های تاریخ کمیک است. این میلیارد خوش گذران دختر باز نه قدرت جادویی ای دارد و نه زور و بازوی زیادی، اما هوشی که دارد او را به یکی از قوی ترین و بهترین ابرقهرمانان تاریخ تبدیل کرد. اما آیا مرد آهنی می تواند در بین قدرتمند ترین های عالم مارول قرار بگیرد؟

اگر اندکی با کمیک آشنایی داشته باشید متوجه خواهید شد که مرد آهنی از لباس های بسیاری استفاده می کند مانند زره شوالیه آهنی، زره عنکبوت آهنی، زره پوش فولادی دیترویت، زره آنتی مگنیتو، هالک باستر، آنتی ترنسفورمر آرمور و گالاکتوس باستر. ولی اینها قوی ترین زره های او نبودند. مرد آهنی زره هایی دارد که او را به راحتی از افرادی مثل هالک و آدام والاک قوی تر می کند. در ادامه به سه مورد از قوی ترین زره های مرد آهنی اشاره می کنیم.

  • ققنوس باستر: ققنوس باستر اولین بار در سری کمیک Marvel crossover با عنوان انتقامجویان علیه مردان ایکس ساخته و منتشر شد. این زره توسط تونی استارک و هنک پیم به منظور شکست دادن و جلوگیری از رسیدن ققنوس (نیروی عظیم کیهانی مارول) به زمین طراحی شده بود. همان طور که از نامش پیداست این زره به صورتی طراحی شده است که بتواند در برابر ققنوس مقاومت کرده و جلوی حمله او به زمین را بگیرد.
  • اروو باستر: زمانی که خدای فراموش شده و براد ناتنی اودین، کال بورسان از زندانی که هزاران سال پیش اودین اونو در اونجا محسور کرده بود آزاد شد، دست به طغیان و جنگ زد. تونی استارک خیلی زود متوجه شد که حریف کال نمیشه. بنابراین از اودین خواست که بتونه به کمک زرادخانش یک سلاح قوی بسازه و اودین هم با او موافقت کرد. تونی استارک زره پوش خودش رو در مخزنی از uru همون فلزی که میولنیر و زره نابودگر آسگارد از اون ساخته شده بودن قرار داد و uru buster رو بوجود آورد که شباهت بسیاری با نابودگر داشت. توانایی هاش به دلیل قدرت عرفانی ای که اودین در اون قرار داده بود ناشناختس. در نهایت کال بورسان با رشادت های مرد آهنی و اودین شکست خورد.
  • زره الهه کش: الهه کش سلاحی باستانی و قدرتمند بود که توسط آسپیان ها برای نبرد با سلستیال ها در طی نبرد آسمانی ها ساخته شده بود. با این وجود آسپیان ها شکست خوردند و این سلاح در مکانی به نام «کره دیسون» زخیره شد. بعدها این سلاح به زمین آمد و تونی استارک به دلیل ساخت سلاحی برای بازدارندگی و صلح جهانی، الهه کش رو مهندسی معکوس کرد ولی متوجه شد که توانایی هدایت این سلاح رو نداره و هر کاری کرد تا بتونه هدایتش کنه ولی به موفقیت نرسید. سالها بعد تونی استارک، زره الهه کش رو از روی این سلاح باستانی بوجود آورد.

۱۸. اودین:
اودین، خالق انسان ها در دنیای مارول، پدر ثور، حاکم آسگارد و محافظ نه قلمرو است. ما اودین رو در دنیای سینمایی مارول دیدیم ولی قدرتش یک صدم اودین کمیک هم نبود. اون قدرتهاش انقدر زیاده که به راحتی افرادی مثل تانوس و موج سوار نقره ای رو به زانو در آورده و گالاکتوس هم حریفش نمیشه.  منبع قدرت های اودین از یک انرژی کیهانی عظیم به نام «نیروی اودین» نشات می گیرد. نیروی اودین یکی از برترین انرژی های جادویی/کیهانی در جهان مارول است که از درخت جهان نشات می گیرد. این انرژی قدرت هایی همچون ذهن خوانی، جادو، دوام و قدرت کیهانی، تغییر در واقعیت و تله پاتی داره. این انرژی قابل انتقال دادن به شخص دیگری هم هست و منبع قدرت نیزه گانگنیر محسوب می شه. البته نکته مهم درباره این قدرت اینکه که این انرژی رو باید شارژ کرد. بنابراین اودین هر چند مدت به خواب میره تا این انرژی رو دوباره شارژ کنه.
بسته به نیاز اودین از سلاح های متعددی هم استفاده می کنه مثل گانگنیر و زره نابودگر اما مهم ترین سلاحش Odinsword هستش که میتونه باعث نابودی کل عالم بشه. با همین شمشیر بود که تونست دهن سلستیال ها رو سرویس کنه.

۱۷. رون کینگ ثور:
ثور، قویترین انتقامجوست. اما نسخه هایی از این شخصیت دوست داشتنی و پرطرفدار وجود دارد که می تواند به راحتی او را جز قدرتمند ترین های عالم مارول به حساب آورد. از نسخه های متفاوت ثور می توان به کینگ ثور پیر، کینگ ثور پیر فنیکس و نکرو ثور اشاره کرد. اما نسخه ای از ثور وجود دارد که از همه اینها قوی تر است و آن کسی نیست جز رون کینگ ثور. بنابراین ما قوی ترین نسخه ثور یعنی رون کینگ ثور رو مورد بررسی قرار می دیم که در سایتهای ایرانی به این نسخه کم توجهی بسیاری شده. هالا ثور چطور به رون کینگ ثور تبدیل شد و چه کارایی از دستش برمیاد.
در طی حوادث Avengers Disasembled لوکی و سورتور با هم متحد شدند و توانستند آزگارد را نابود کنند. ثور با درک اینکه برای نابودی دشمنانش به قدرت های بیشتری احتیاج دارد، به همان شیوه ای متوسل شد که پدرش اودین نیز انجام داده بود. برای مثال:
  • ادین یک چشمش را قربانی کرد، ثور هر دو چشمش را قربانی کرد.
  • اودین به مدت نه روز بر شاخه درخت ایگدراسیل (درخت جهان) آویزان شد، ثور اما خودش را آنقدر آویزان نگه داشت تا بمیرد.

مجموع این مصیبت ها قدرتی به مراتب بیشتر از اودین به ثور بخشید و او را به موجودی با قدرت های مطلق تبدیل کرد که آنرا با نام رون کینگ ثور می شناسیم. هالا قدرت های رون کینگ ثور در چه حدی است؟ باید بگوییم قدرت های او حدی ندارد و نمی توان نهایت قدرتش را تصور کرد اما شاکارهایی در کمیک توسط این نسخه انجام گرفته است که عبارتند از:

  • ثور سایه نشینان بالا که خالقان دنیای مارول هستند و خیلی ها آنها را بیاندر می دانند را شکست داده.
  • چرخه رگناروک را با قدرتش متوقف کرد و رشته سرنوشت را قطع کرد تا مطمعن بشه دیگر رگناروک اتفاق نمی افتد.
  • RKT می تواند مجموع همه انتقام جویان با هم در هر نسخه ای را به راحتی شکست دهد.
  • می تواند چهار شگفت انگیز و موج سوار نقره ای را بدون حرکت و تنها با فکر کردن شکست دهد.
  • به راحتی آدام وارلاک و سنتری را شکست دهد و هر جهشی در هر موجودی را از بین ببرد.
  • به آینده و گذشته دسترسی پیدا کند و نه عالم را به راحتی نابود کند.
  • و گالاکتوس، بی نهایت و آسمانی ها را به راحتی شکست دهد.

در دنیای مارول تنها کسانی که حریف رون کینگ ثور می شوند عبارتند از دادگاه زندگی (با شانس بسیار کم)، فالکرام (به احتمال زیاد) یکی پایین تر از همه و والای همگان. هالا برای چی دادگاه زندگی به اون عظمت شانس کمی برای پیروزی در برابر رون کینگ ثور داره؟ اشاره شد که رون کینگ ثور کسی بود که تونست سایه نشینان بالا رو شکست بده. در کمیک Loki: Agent of Asgard لوکی سایه نشینان بالا را بیاندر معرفی می کنه (البته لوکی خدای شرارت هستش و برای رسیدن به اهدافش دروغ های بسیاری میگه). بیاندر ها هم کسی بودند که تونستند دادگاه زندگی رو بکشند. بنابراین اگه ما این فرضیه رو مورد تایید قرار بدیم، رون کینگ ثور قوی تر از دادگاه زندگی و یکی از قدرتمندترین موجودات در عالم مارول محسوب می شود.

همچنین رون کینگ ثور در دنیای دی سی با سوپرمن وان میلیون پرایم مقایسه می شود که این مقایسه اشتباه هستش. با توجه به این که خودم طرفدار دوآتیشه دی سی هستم باید بگم سوپرمن پرایم شانس زیادی در برابر رون کینگ ثور نداره و به دلیل شباهت های سوپرمن و ثور با هم مقایسه میشند. البته ناگفته نمونه که سوپرمن پرایم جز ۱۰ شخصیت قدرتمند دی سی هم نیست و چهارمین (و باتوجه به نظراتی دیگر، دومین) فرد قدرتمند دی سی یعنی لوسیفر به راحتی رون کینگ ثور رو شکست میده.


۱۶. بیاندر:
بیاندر یک نهاد فوق‌العاده قدرتمند در فرضیه چندجهانی است و در اصل از قلمرویی بیکران فراتر از فرضیه چندجهانی مارول، با عنوان «قلمرو بیاند» سرچشمه گرفته‌است و مجموع همه چیز خارج از چندجهانی بود. در ابتدا او را میلیون‌ها بار قوی‌تر از تمامی چندجهانی توصیف کردند. بیاندر نخستین بار زمانی از جهان انسان‌ها آگاهی پیدا نمود که مولکول من قدرت خود را بواسطهٔ یک حادثه اتمی بدست آورد. بیاندر مخلوقی ابرقدرت در ابعاد بی‌پایان است و در ابتدا به عنوان قدرتمندترین موجود در تمام دنیای مارول تصویر می‌شد و قدرتی حتی بیش از نهادهای کیهانی از جمله دادگاه زندگی و اترنیتی در اختیار داشت. او توانایی انحراف واقعیت داشت، مخلوقات ابرقدرتی همانند گالاکتوس و افراد گروه سلستیال را به راحتی شکست داد؛ توانایی باز خلق نمودن چیزهایی که نابود ساخته بود را داشت؛ به راحتی از شلیک ضربه مولکول من، که قادر بود میلیاردها بُعد را به خاکستر تبدیل کند جان سالم به در برد؛ همچنین توانایی بسیار گسترده‌ای در زمینه دورکاری ذهن دارد به‌طوری‌که قادر به اسکن ذهن تمام انسان‌های جهان است.

۱۵. کاپیتان جهان:
کاپیتان جهان یا همان کاپیتان یونیورس موجودی بسیار شبیه به گرین لنترن های دی سی است. کاپیتان یونیورس نمایانگر فیزیکی قدرتی به نام یونی-پاور، و همچنین نگهبان و محافظ اترنیتی است. یه قدرت داره که اون رو قدرتمند ترین ابر قهرمان تمام دوران های مارول کرده، اونم اینه که وقتی زمان مرگش میرسه و یا وقتی داره میمیره قدرت هاشو انتقال میده به یه بدن دیگه،مثلا از بدن زن به بدن مرد انتقال پیدا میکنه و تا ابد زنده میمونه. وظیفش متعادل نگه داشتن فضاست و اگر تعادلش به هم بخوره وارد عمل میشه. قدرت هاش هم شامل سرعت، حواس و استقامت و چابکی ابر انسانی، قدرت تنظیم چگالی، قدرت انگیما، پرواز، سفر در زمان و دور جنبی هستش.

۱۴. نمسیس:
نمسیس یک موجود زن کیهانی باستانی و تجسم جسمی هر شش سنگ ابدیت است. نمسیس یک موجود کیهانی بود که از بدو خلقت وجود داشت ولی همیشه تنها بود. به همین منظور موجوداتی خلق کرد ولی به دلیل اینکه درک درستی از خیر و شر وجود نداشت، همه آنها به شیاطین تبدیل شدند. نمسیس شکست خود را پذیرفت و دست به خود کشی زد. اما او به این راحتی ها نابود نمی شد. بعد از نابودی او، بقایای جسمش به هفت سنگ تبدیل شدند که البته در کمیک تنها به شش سنگ اشاره شده و هفتمی نادیده گرفته می شود.

۱۳. سلستیال (آسمانی):
سلستیال ها مخلوقاتی مانند انسان و بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند و از قدیمی ترین نژادهای فضایی در جهان مارول  به‌شمار می‌روند. اریجین سلستیال ها و اینکه آنها از کجا آمده اند معلوم نیست اما آنچیزی که معلوم است این است که آنها نژادی با اندازه ۲۰۰۰ پایی از مهندسین فضایی هستند که روی نژاد های ضعیف آزمایش می کنند. از مخلوقات آنها می توان به «اترنالز» اشاره کرد که فیلم سینمایی آن در سال ۲۰۲۰ اکران می شود.

۱۲. گالاکتوس:
قبل از اینکه گالاکتوس، جهان خوار بشود، گالاکتوس فقط یک موجود بیگانه عادی بود. طی اتفاقاتی که در زمان بیگ بنگ رخ داد گالاکتوس دارای قدرت بسیار زیادی شد بطوری که می توانست سیارات را ببلعد و اگر سیاره ها را نخورد، قدرتش کم می شود بنابراین مجبور است برای زنده ماندن سیاره بخورد. اگر از گرسنگی بمیرد هر چیزی در فاصله ۵۰ سال نوری را نابود می کند. گلاکتوس از توانایی های کیهانی خاصی برخوردار است که هیچ کس در تاریخ کمیک چنین قدرت هایی را ندارد. همچنین یکی مخرب ترین سلاح عالم مارول که همان نفی کننده نهای است در اختیار اوست اما با تمام این قدرت ها، گالاکتوس قادر مطلق نیست و از افرادی همچون بیاندر، رون کینگ ثور، اودین و دختر سنجبی شکست خورده است. تاریخچه شخصیت گالاکتوس در کمیک بسیار طولانی است و از بحث ما خارج است. البته بد نیست بدانید که گالاکتوس یکبار به سیاره دارک ساید حمله کرد اما در نهایت از دارک ساید شکست خورد.

۱۱. آدام وارلاک:
شخصیت محبوب آدام وارلاک اولین بار در داستان «چهار شگفت انگیز» در سال ۱۹۶۷ معرفی شد. وارلاک توسط گروهی به نام The Enclave خلق و ساخته شد. او پس از آن که خالقان خود را انکار کرد و مبارزه‌ای که با ثور انجام می‌دهد، تصمیم می‌گیرد که به فضا سفر کند. آدام وارلاک توانسته جهان را چندین بار از نابود شدن نجات دهد. خیلی ها این شخصیت را با سوپرمن برابر و بعضی دیگر او را قوی تر از سوپرمن می دانند. او دارای سرعت، دوام و استقامت ابرانسانی است. توانایی دستکاری انرژی کیهانی را دارد، می تواند از جادوی کوانتومی استفاده کند و سرعتش نیز بیشتر از سرعت نور است.

۱۰. بی نهایت:
بی نهایت یا اینفینیتی، نوعی نهاد کیهانی با قدرت مطلق و تجسم فضا در جهان هستی است. او دارای هیچ شکل فیزیکی نمی‌باشد، اما به طور همزمان در تمامی مکان‌ها حضور دارد. البته او توانایی این را دارد که خود را به شکل یک موجود انسان گونه که زن نیز هست بوجود بیارود، به همین دلیل جنسیت او را مونث می دانند. او خواهر دوقلوی ابدیت، از دیگر نهاد های کیهانی مارول می باشد. قدرت های او شامل کنترل فضا و زمان، حضور در تمام مکان ها در آن واحد، علم بی حد و حصر و جاودانگی اشاره کرد.

۹٫ فراموشی:
Oblivion یا همان فراموشی، یکی دیگر از نهاد های کیهانی خداگونه قدرتمند در دنیای مارول است که تجسم سقوط و نابودی جهان است. آبلیویئن، اترنیتی، اینفینیتی و دث پس از خلقت گیتی شکل گرفتند و این چهار مخلوق کیهانی یکدیگر را به چشم هم‌نیا مشاهده می‌کنند. فراموش رابطه بسیار نزدیکی با مرگ دارد و نیمه دیگر او می باشد (دقیقاً مثل خواهران ابدیت و بی نهایت). این چهار شخصیت مسئولیت حفظ تعدل جهان و زندگی و مرگ را دارند. همچنین فراموشی، قوی ترین موجود در بین سه نهاد باستانی دیگر است.

۸. ققنوس:
مثل بی نهایت و ابدیت، ققنوس هم درست وسط بیگ بنگ ایجاد شد. ققنوس یا همان فینکس خودمان یکی از کهن‌ترین و قدرتمندترین نیروهای کیهانی در جهان به‌شمار می‌رود. این موجود در مواقعی برای زندگی میزبانی انتخاب می کند و فرد میزبان نیروهای عظیم ققنوس را بدست می آورد. یکی از معروف ترین این افراد جین گری است. ققنوس توانایی های بیشماری دارد که او را جز ۲۰ شخصیت قدرتمند مارول می کند که شامل: توانایی‌های گسترده در بکارگیری ماده و انرژی، دورآگاهی و دورجنبی کیهانی، بکارگیری حیات، پیشگویی کیهانی و ارتباط با عالم مردگان اشاره کرد.

۷. مرگ:
مرگ نیز یکی از موجوداتی است که از بیگ بنگ ایجاد شده است. او نیز مانند سه همتای کیهانی خود یک قادر مطلق است که عموماً در کمیک به شکل زن نشان داده می شود. مرگ در کمیک های مارول به عنوان یک اسکلت زن به تصویر کشیده می شود، با این وجود می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. او قادر مطلق است. مرگ برای او معنی ندارد برای اینکه او خود مرگ است و هر کسی در عالم را که بخواهد، می تواند نابود کند. او به ندرت صحبت می‌کند و معمولاً خادم‌هایش به جای او سخنوری می‌کنند. مرگ همان کسی است که تانوس عاشق او شده بود.

۶. کرونوس:
کرونوس دانشمند، یک تایتان باستانی و پدر بزرگ تانوس بود. در دوره ای او به برادر خود اورانوس خیانت می کند و وارد نبرد با او می شود، اما در این نبرد شکست سختی می خورد و به فضا تبعید می شود. بعدها کرونوس در آزمایشگاه خود، بطور ناگهانی باعث ایجاد یک انفجار شد و باعث شد بافت ذهنی و جسمیش تغییر کند و با فضا و زمان یکی شود. کرونوس یک دانشمند و با نبوغ بسیار بالا بود، بعد از این اتفاق نیز، تواناییهای کیهانی بسیاری پیدا کرد. کرونوس این توانایی را دارد که در زمان و اجسام دستکاری کند و به هر جایی که بخواهد برود.

۵. دادگاه زندگی:
لیوینگ ترایبیونال یا دادگاه زندگی یکی از معدود خدایان با توانایی مطلق در دنیای مارول است. او توسط والای همگان خلق شد و وظیفه اش محافظت از جهان در برابر بدی هاست. او قوی تر از موجوداتی مانند مرگ، ابدیت و فراموشی است و این توانایی را دارد که تمام عالم های موجود را به راحتی نابود کند. دادگاه زندگی دارای توانایی نامحدود است و قادر به محو کردن تمام واقعیت‌های هستی می‌باشد. او تقریباً قادر مطلق، عالم بی‌نهایت و در آن واحد در تمام مکان‌ها حضور دارد. او در دنیای مارول بعد از والای همگان، فالکرام، پروتژ و رون کینگ ثور رتبه پنجمین موجود قدرتمند را دارد.

۴. ابدیت:
ابدیت آخرین موجود کیهانی مانند بی نهایت، فراموشی و مرگ است. طبق رتبه بندی سایت های معتبر بسیاری، ابدیت بعد از شخصیت های مانند والای همگان و چند شخصیت کیهانی دیگر در بین ۷ شخصیت قدرتمند مارول قرار می‌گیرد. او برادر دوقلوی اینفینیتی نیز هست. جالبه که بدونید دکتر استرنج اولین انسانی بود که با ابدیت برخورد کرد.

۳. Fulcrum:
فالکرام دومین و در نظر بعضی دیگر، سومین فرد قدرتمند در دنیای مارول بعد از والای همگان می باشد. او قادر مطلق است و می توان گفت در قدرت چیزی کمتر از والای همگان ندارد اما گذشته ای نامشخص و پیشینه ای بسیار کم در کمیک دارد. برخی از سایت های کمیک بوک مطرح مدعی شده اند که فالکرام همان والای همگان است با جسم و ظاهری دیگر، برخی نیز معتقدند او هم مانند دادگاه زندگی، توسط والای همگان بوجود آمده که هر دو فرضیه هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

۲. پروتژ:

میتوان گفت پروتژ نقطه مقابل و نسخه ای بد از والای همگان مارول است. پروتژ یک خدای کودک مانند است که می تواند خود را به شکل هر موجود دیگری از جهان تبدیل کند. حتی به والای همگان و دادگاه زندگی. جدیدا پروتژ خود را والای همگان دنیای مارول معرفی کرده است. او دارای قدرت مطلق بیکران و توانایی تکثیر از هر موجودی را دارد. قدرت های او بحدی بود که توانست قدرت های دادگاه زندگی را کپی کند. اما سرانجام دادگاه زندگی توانست او را در درون خود جذب کند و از نابودی دنیا تا مدتی جلوگیری کند. البته تا به امروز والای همگان و پروتژ وارد نبرد نشده اند تا پیروز نبرد بین این دو مشخص شود. بنابراین والای همگان به عنوان قویترین موجود در تمام عوالم مارول معرفی می شود.


۱. والای همگان (یکی بالاتر از همه):
والای همگان خدای دنیای مارول و خالق هرچیزی در دنیای مارول است. اگر بخواهیم در یک جمله تمامی قدرت های او را خلاصه کنیم باید بگوییم والای همگان همان الله و خدای خودمان است که نویسندگان کمیک از او الگو برداری کرده اند. او توانای مطلق و عالم بر همه چیز و همه کس و همه زمان است و قدرت های او حد پایانی ندارد که بخواهیم بررسی کنیمشان. توصیه ما به شما نیز این است که به ذات این شخصیت اصلا فکر نکنید چون به هیچ جایی نخواهید رسید. البته ناگفته نماند والای همگان بعد از پرزنس دی سی، یکی از چندین موجود تمام مطلق در تمام کتاب های کمیک است.
253 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید .
    به نظر من واقعا مقاله خوبی بود . راستش من که چند سال هست در حال مطالعه کمیک هستم ، اطلاعات جدیدی از این مقاله کسب کردم .
    اول اینکه ۲ تا سوال از سایت شما دارم :
    ۱- اینطور که من متوجه شدم و همانطور که از اسم مقاله هم مشخصه ، در این مقاله رتبه ها نشان دهنده سطح قدرت نیست . ( یعنی اینکه اینطور نیست که مثلا منظورتون این باشه که شخصیت شماره ۲۰ قدرتمندتر از شخصیت شماره ۲۵ باشه . ) درسته ؟؟
    ۲- منبع این مقاله چیست ؟ اگه ممکنه لینک منبع رو قرار بدهین .
    دوم چند تا پیشنهاد دارم که به بهبود مقاله کمک میکنه . اینطور که من متوجه شدم ممکنه که بخش هایی از مقاله رو خودتون تدوین و تهیه کرده باشین .
    ۱- اینکه لطفا اگه ممکنه در بخش شخصیت اودین ، به پیوند خوردن و جنگ شخصیت اودین با شخصیت انتزاعی Infinity ( که این اتفاق در کمیک های Thor#185-#188 ، رخ میدهد . ) ، اشاره ای داشته باشید . اینجور مقاله هم کاملتر میشود . همچنین میتوانید در بخش شخصیت اودین ، به « نیروی اودین » هم اشاره ای داشته باشید که از قدرتمندترین نیروهای مارول به حساب میاد و اغلب با نیروی فونیکس مقایسه میشود .
    ۲- در بخش شخصیت Rune King Thor ، اگه ممکنه به تئوری و نظریه بیاندر بودن اشخاص « سایه نشینان بالا » ( که در کمیک Loki: Agent of Asgard #17 ، توسط شخصیت لوکی مطرح شد . ) ، اشاره ای داشته باشید . همچنین اگر این تئوری صحیح باشد ، دیگه شخصیت Rune King Thor قدرتمندتر از دادگاه زندگی به حساب میاد . بنابراین دیگه نمیشه گفت که احتمالا !!! دادگاه زندگی قویتره . چون دلایل و مدارک و شواهد خیلی زیادی برای صحیح بودن این تئوری و نظریه وجود دارد ( که فعلا اشاره کامل به این دلایل و شواهد خارج از بحث اصلی هست اما فعلا در همین حد و خیلی خلاصه بگم که در همان کمیک راگنورک ، که شخصیت Rune King Thor حضور داشت ، خود « سایه نشینان بالا » به طور غیر مستقیم گفتند که ما بیاندر هستیم و در واقع بعضی از جملات و سخنانشون عینا مثل جملات و سخنان بیاندر ها میماند . ضمن اینکه وقتی هم که به خواب شخصیت اودین آمدند ، باز سخنانی رو گفتند که احتمال بیاندر بودنشون رو افزایش میده . !!! ) و باید حتما آن را در نظر گرفت . پس اگه این نکته اضافه بشه مقاله خیلی کاملتر میشود . البته خیلی از منابع ( حتی منابع معتبر ) و خیلی از طرفداران از این تئوری اطلاه ندارند و بنابراین این تئوری کمتر شنیده شده و کمتر بهش پرداخته شده .
    همچنین یک موردی که به نظرم باید اصلاح بشه اینکه ، شما در ساییتون مقاله ای تحت عنوان « ۱۰ دلیل برای اینکه ثور قدرتمندترین انتقام جو هست . » ، قرار داده اید . در ضمن خود استن لی هم عنوان کرده بود که شخصیت ثور به دنیای مارول شد تا شخصیتی قدرتمندتر از هالک هم داشته باشیم . امروزه اکثر منابع معتبر و البته اکثر طرفداران شخصیت ثور را قدرتمندتر از هالک به حساب می آوردند . اینکه نسخه معمولی ثور نبود ، چون به جای نسخه معمولی ، قدرتمندترین نسخه شخصیت ثور را معرفی کرده اید ، درست اما اینکه در این مقاله گفته اید نسخه معمولی ثور در حدی نیست که بتواند در لیست قدرتمندترین ها قرار بگیرد ( آن هم در حای که خیلی از انتقام جویان دیگر و ابرقهرمانان دیگه مثل هالک ، آدام والارک ، سیلور سرفر و … ، در این لیست هستند . در واقع این جمله یعنی اینکه این شخصیت ها رو قویتر حساب کردین که این کاملا اشباه و غلط هست . ) ، کاملا اشتباه و غلط هست . پس لطفا این جمله را اصلاح و یا حذف کنید .
    اینها فقط پیشنهادات و نظرات من هست و من هم جهت بهبود این مقاله این پیشنهادات رو مطرح کردم . اگه میخواین میتوانید راجب صحت سخنان من تحقیق کنید .
    باز هم میگم که مقاله خوبی بود و واقعا کم ایراد داره . مرسی .

    1. امیر کاربر می‌گوید

      دوست عزیز من مطلبتو خوندم کامل بود ولی باید چندموضوع اصلاح بشه یکیش اینکه گفته ی استنلی ترجمه اصلیش این بود ک گفته بود من ثور را برای به چالش کشیدن هالک خلق کردم بعدهامشخص شد ک توسط طرفداری های ثور اینطور ترجمه شده نکته دوم اینکه ماهایی ک کمیک میخونیم رون کینگ ثورو قویترین نسخه ثور میدونم ولی چندی پیش سایت معتبر cbrاعلام کرد قوی ترین نسخه ثور نکرو ثوره موضوع سوم اینه که ایرانیا چون معمولا قدرت هارو از رو فیلم قضاوت میکنن میکن ثور قوی تره درحالی ک اگ کمیک خون باشی میدونی که به جز کمیک های اختصاصی توی کمیک های اصلی ثورهیچوقت حریف هالک نشده اکثر مبارزه هاشون بی نتیجه بوده و دوتاشم هالک پیروزشده توجه کن کمیک های اصلیوگفتم نه اختصاصی ،اختصاصی کلا بحثش جدا.موضوع چهارم اینه این مقاله یه ایراد داشت اونم اینه ک پروتژ اصلا ب گرد پای والای همگان نمیرسه حتی رتبه بندی قدرت هاوتوانایی هاهم نگاه کنی والای همگان یه سروگردن از پرزنس دی سی بالا تره .موضوع پنجمم اینه این لیست نسخه های متفاوتو معرفی نکرده وگرنه رون کینگ ثور یا نکرو ثور ک هنوز جروبحث اینه کودوم قوی تره هفتم این لیست قرار داره و اینکه دومین شخصیت قدرت مند این لیست باید هالک کازمیک ایمورتال میبود نسخه ای از هالک ک میزبان توبا یعنی نیمه تاریک والای همگانه متاسفم تعداد خیلی اندکی ازاین شخصیت شرور اطلاع دارن این شخصیت تونست ب راحتی گالاکتپسو بکشه و دنیای مارول و نابود کنه حتی یه طئوری ب وجوداومد ک چرا والا همگان دخالتی نکرد و اینکه اخیرا توی چندتا سایت معتبر اعلام شد ک کازمیک ایمورتال اخرین وقوی ترین و شرور ترین شخصیت هالکه چون جای بروس بنر و توبا عوض شده

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        # امیر
        اولا اون جمله اولتون کلا بی اساس و در یک کلا بدون تعارف چرت و پرته . بعدا مشخص شد که توسط طرفداران ثور اینجور ترجمه شده ؟!؟!؟!؟!؟! 😁😄😄😄 یعنی چی این حرف ؟!؟!؟!؟!؟!؟ 😳😳😱😳 من که اصلا متوجه نشدم چی گفتی . فکر نکنم خودتم فهمیده باشی .
        من نمیدونم چرا اینجوری گفتی . استن لی دقیقا و وضوحا اشاره کرد که میخواست شخصیتی وجود داشته باشد که از هالک قویتر باشد . او گفت : (( به دنبال شخصیتی بودم که از هالک قویتر باشد . اما چگونه یک نفر میتواند از قویترین ، قویتر باشد ؟! به این ترتیب متوجه شدم که این شخصیت نمیتواند یک انسان باشد . بلکه باید یک خدا باشد . ! بنابراین به سمت اساطیر اسکاندیناوی رفتم که کمتر به آن پرداخته شده است . )) . حالا شاید گفته او یک سری تغیرات کمی داشته اما همین بود به طور کلی . دیگه اینم توسط طرفداران ثور اینجور ترجمه شده ؟!؟!؟!؟ طرفدار پرو پا قرص هالکی یا نیستی برای من مهم نیست اما چرت نگو اگه ممکنه . دیگه حقیقت تغیر نمیکنه .
        در ضمن بعدا هم در یک مصاحبه با طرفداران که کلیپش هم موجود هست ، یک طرفداران تقریبا خردسال از استن لی سوال میپرسد که در یک نبرد تا حد مرگ بین ثور و هالک کدام یک برنده میشود ؟! استن لی تقریبا چنین جوابی داد : (( هالک از نظر قدرت فیزیکی تقریبا بین کل انتقامجویان بینظیره و اوله اما در نهایت یک موجود فانیه که توسط بنر مدام محدود میشه اما ثور یک خدا هست و علاوه بر قدرت فیزیکی تقریبا برابر با هالک از انرژی ذاتی خدایان و قدرتمندترین سلاح های خدایان نیز استفاده میکند . )) . نکنه این کلیپ و مصاحبه پرسش و پاسخ هم توسط طرفداران خاصی تولید شده و فیکه ؟!؟!؟!؟؟!! خلاصه حرفات کاملا بی اساسه .
        در کمیک هم که گفتی کلا هر شخصی پیروز میشه . هم ثور در مبارزه با هالک پیروز شده است و گاهی هم هالک برده . گفتی کمیک های اختصاصی رسمی نیست ؟!؟!؟!؟!؟!؟ 😳😳😁😄 اینو روی چه حساب و کتابی میگی ؟!؟!؟ همش بی نتیجه بوده و دو تا رو هالک برده ؟!؟!؟!؟! تو اینجور فکر کن .
        راجب اون مقاله CBR هم که باید بگم اگه حرف CBR رو حجت اول و آخر میدونی من دیگه حرفی ندارم . CBR کل مقالاتش با هم در تناقضه و اونجا هم نویسندگانی داره که بعضیاشون کلا در عالم های دیگه ای سیر میکنند . من در کامنت های خودم در همین سایت به قدر کافی توضیح دادم که چرا Necro Thor ، قدرتمندترین نسخه ثور نیست ؟ . به اندازه کافی توضیح دادم . دلایل اون مقاله CBR هم اصلا کافی نیست . البته راستی تا یادم نرفته CBR فکر نکنم گفته باشه Necro Thor قدرتمندترین هست . فکر کنم CBR نسخه و حالت Old King Thor را قدرتمندترین میداند که کاملا مشخصه این ادعا اصلا درست نیست و نیازی هم به فکر کردن آنچنانی نیست .
        باقی حرفات هم تقریبا ادعایی بیش نیست . اینجا کمیکه و تخیل و هر چیزی در کمیک با نظر نویسنده ممکنه . نمیشه گفت دومین شخصیت قدرتمند یا سومین یا چهارمین کیه ؟! چون اینجا کمیکه و تخیل و هر چیزی با نظر شخصی نویسنده ممکنه . البته این نظر منه . حالا شما دوست داری جور دیگه ای فکر کن .

        1. امیر کاربر می‌گوید

          ببخشید ولی نظرت کاملا چرتو پرته و واقعا مشخصه که کلا تعصبی حرف میزنی ترجمه اصلی این بود کلا مصاحبه به کنار دروغ چرا من اون مصاحبه رو ندیدم ولی توکاملا داری تعصبی حرف میزنی سی بی ار نکرو ثور رو قوی ترین نسخه ثور معرفی کرد چون معتقدن که با سلاح نکرو میتونه قدرت خدایان بیشتریو جذب کنه واینکه بله استنلی اگه متن واقعیشو خونده باشی به زبان انگلیسی درواقع کلمه چالشو ب کار برده نه شکست و اینکه اگه واقعا مطالعه داریو پیگیری رتبه بندی قدرت قهرمانان از نظر خود استنلیو ببین واقعا موندم یه ثورفن چقدرمیتونه باتعصب حرف بزنه خب هرکسی بگی حتی اگه تو تازه واردهم باشی اینو باید بدونی که کمیک اختصاصی به نفع خود شخصیت تموم میشه مثلا گفتم که توکمیک اختصاصی پانیشر کل انتقام جویانو میکشه باید بگیم قوی تره؟واینکه من میگم دومین شخصیت قدرتمند منظورم تاالانه ممکنه همین فردا یه کمیک نوشته بشه که نتیجه رو تغییر بده واقعا موندم چرا شما طرفدارای ثور اینقدر تعصبی حرف میزنین مشکل شما اینه که میرین فقط مطالب و کمیک هاییومیخونین ک ب ثور ربط داره دیگه بقیه رو نمیخونین ….کلا بایه ادم تعصبی نمیشه بحث کرد ثور و اودین و….خدانیستن لقب خدارو دارن اودین دراصل الفرده و جریانش طولانیه ثور خدای رعد و برقه ولی قادرمطلقش نیست پ نمیشه گفت خدای واقعیه اینا لقبشو دارن که اودین و برادراش بعداز نجات مردم لقب خداروگرفتن ک کلا داستانش طولانیه دیگه همشو نمیگم

      2. محمد کاربر می‌گوید

        سلام دوست عزیز میشه لطفا به من کمیک های مارول رو به ترتیب معرفی کنی بی زحمت

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با عرض سلام مجدد .
    خواستم یک مورد دیگه رو هم عرض کنم .
    به نظرم ۲ تا شخصیت مگنوگ و یمیر هم میتوانستند در لیست باشند . چون میتوانم با قاطعیت بگم که مگنوگ و یمیر ، حداقل از هالک و سیلور سرفر و البته آدام والارک بسیار قدرتمندتر هستند . اکثر منابع معتبر و طرفداران هم شخصیت مگنوگ را بسیار قدرتمندتر از هالک و سیلور سرفر و آدام والارک به حساب می آورند . خودتون هم میتوانید با یک تحقیق ساده به صحت این موضوع پی ببرید .
    کال بور سان هم هست که اکثر منابع معتبر قدرتش رو تقریبا برابر مگنوگ و یمیر ( یعنی تقریبا در حد اودین . ) ، براورد میکنند .
    شخصیت نال – KNULL هم به راحتی میتوانست در این لیست قرار بگیرد که اتفاقا بسیار قدرتمند به حساب میاد . یک نمومه از کار های او این هست که سلاح قدرتمند نکرو ( که سلاحی قدرتمند است و تخصص یافته برای کشتن و قتل خدایان . !!! ) ، به دست او خلق و ساخته شد . نال به قدری قدرتمند است که در گذشته های خیلی دور ، به راحتی یک سیلیستیال قدرتمند را زخمی کرده است . گفته میشود که قدرت او بیشتر از یک و حتی دو سیلیستیال به طور همزمان هست . !!!
    شخصیت پروتژ ( PROTÉGÉ ) هم هست که بسیار توانا هست و حتی ادعا کرده که میتونه خودش رو تبدیل به والای همگان هم بکنه . !!!
    فعلا همین شخصیت ها رو به یا آوردم که میتوانند در این لیست قرار بگیرند . یک ایده خوب این هست که مثلا این لیست ۵۰ تایی ، تبدیل به لیستی ۶۰ تایی شود و چنین شخصیت هایی هم اضافه شوند تا هم مقاله کاملتر و معتبرتر باشد و هم طرفداران بیشتر با آنها آشنا شوند .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      مقاله دوباره بررسی شد و پنج شخصیت جدید قرارداده شد، بخش اودین و ثور هم تغیراتی داده شد. در مورد نبرد نهایی و اودین هم باید بگم مورد بررسی قرار دادم ولی این نبرد داستان خیلی طولانی ای داره و از بحث این مقاله خارج هستش. امیده که بتونیم در آینده یه مقاله اختصاصی درباره اون نبرد بنویسیم. درکل ممنون از همراهی شما با ما.

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مجددا سلام .
        مرسی که به پیشنهادات من توجه کردین . این مقاله فعلا خیلی کامتر و بهتر شد . به جرات میگم که من که حدود ۱۰ سال هست در زمینه کمیک تحقیق و فعالیت دارم ، کمتر مقاله ای ( مخصوصا در زمینه قدرت شخصیت ها ) رو مثل این مقاله تقریبا کامل و بی نقص دیدم . ویژگی خاص این مقاله که اون رو از سایر مقالات مشابه در سایت های داخلی متمایز میکنه ، اینکه خیلی از بخش های اون رو خودتون تهیه و تدوین کردین و نتیجه تحقیق خودتون هست ( یعنی حداقلش اینکه عینا از یک منبع کپی و ترجمه نکردین . ) که اتفاقا به نظر من خیلی هم خوب این کار رو انجام دادین .
        فقط یک موردی هست که نمیشه اسمش رو ایراد گذاشت اما فکر کنم اگه اصلاح بشه بهتره . اینکه در مقاله گفتین شخصیت Rune King Thor ، چهارمین شخصیت قدرتمند مارول به حساب میاد و در مورد شخصیت ابدیت هم همین رو گفتین . در مورد دادگاه زندگی با اینکه گفتین احتمالا ضعیفتر از شخصیت Rune King Thor ، به حساب میاد ، اما گفتین که سومین شخصیت قدرتمند مارول هست . یا اینکه مثلا مشخص نکرده اید که پروتژ دومین شخصیت قدرتمند هست یا فالکرام . البته اینها به نظرم واقعا ایراد به حساب نمیاد ؛ اگر هم بیاد ، ایرادات خیلی کوچک و کاملا قابل چشم پوشی هست . چون مثلا در کل دادگاه زندگی رو اصطلاحا به عنوان سومین شخصیت قدرتمند مارول میشناسند . حال آنکه سومین شخصیت قدرتمند نباشد . در کل خواستم اطلاع بدم که در این مورد هر جور خودتون صلاح میدونید ، عمل کنید .
        در پایان باید بگم که واقعا امیدوارم که سایتتون در همه ابعاد پیشرفت داشته باشه .
        مورسی از سایت خوبتون و موفق باشید .

  3. avengers کاربر می‌گوید

    سلام و خسته نباشى ، فكر مي كنم كه اين مقاله يه ضعف هايى داره . اول اينكه شما از يه طرف اومدى ميگه مي تونه به راحتى ادام وارلاك رو شكسته بده بعد رتبش پايين تر از اونه ( البته فكر مي كنم اين ليست از ضعيف ترين تا قويترين نبوده ، اگه نبود مرا ببخش 😏) چون نميدونم از ضعيف ترين با قويترينه چيزي نميگم ، بعدشم كه اقاي استيو به نظرم وقتى نويسنده مياد ميگه ممكنه از نژاد بياندر ها باشن ، منظورش اينه كه هستن ديگه ، نميتونست بياد بگه حتما هستن مثل اينه كه بيان بگن روى كينگ تور ميتونه بينهايت رو بلند بكنه ( واقعا منظورش چي بود كه سوپرمن اين كارو كرده ، اصلا يعنى چي ميخواستن بگن خيلى قويه يا مثلا بى حد و مرز هستش و اين حرفا) فكر مي كنم كه ديگه جاي بحث نباشه يا مثلا طبق حرف شما اومدن تو خواب اودين ، به نظرم ميخوان به طور غير مستقيم بگن كه روى كينگ ثور توانايى مبارزه با بيادر و دادگاه زندگى رو داره ،بعدشم كه لطفا بگين اين مقاله از ضعيف ترين تا قويترين هست يا خير ????????????
    موفق باشيد

  4. Steve Rogers کاربر می‌گوید

    خیلی عزر میخوام میدونم داریم راجبه قوی ترین ها صحبت میکنیم ولی کاپیتان آمریکا و کاپیتان مارول نیستن کاپیتان مارول که خیلی قدرت منده و نیست کاپیتان آمریکا هم میتونه به عنوان یک فرمانده‌ی قوی اونتو باشه اون کسی بود که در دنیایه سینمایی البته نه کمیک همه‌ی انتقام جویان رو دور هم به کمک استارک جمع کرد و اگه اون نبود احتمالا تانوس شکست نخورده بود
    حالا شایدم من اشتباه میکنم ولی روی حرفام فکر کنید به نظر من جای کاپیتان مارول و کاپیتان آمریکا اونجا خالیه
    باتشکر از شما

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      ببین نه کاپیتان آمریکا و نه کاپیتان مارول نمیتونستن در این لیست باشن . اولا که این لیست ، همانطور که از عنوانش هم مشخصه ، بر اساس کمیک هست نه سینما و MCU و کاپیتان مارول فقط در MCU مزخرف تا این حد قوی و آسیب ناپذیر به تصویر کشیده شده وگرنه در کمیک که در حد هیچ کدوم از شخصیت های این لیست نیست . در کمیک ها کاپیتان مارول اصلا در حد امثال هالک نیست . این چیزیه که اکثر منابع معتبر و طرفداران کمیک خوان هم تایید میکنند . شما هر مقاله ای ( در واقع بیشتر از ۹۵ درصد مقالات ) که در منابع داخلی و خارجی ببینید ، هالک کمیک قدرتمندتر از کاپیتان مارول کمیک فرض شده . کاپیتان آمریکا رو خودمم طرفدارش هستم ولی چه از لحاظ کمیک و چه از لحاظ سینما و MCU ، نمیتونه در لیست قدرتمندترین ها جای بگیره .

      1. سید مرتضی کاربر می‌گوید

        با سلام خدمت اقای استیو راجرز
        ببخشید من یک مقاله ای در سایت اسپایدی خوندم که نوشته بود کاپیتان مارول رو در رتبه چهارم قرار داده بود و گفته بود که میتونه هفتاد تن وزن رو بلند کنه
        من خودم عاشق ثور و قبول دارم که ثور قوی ترین انتقام جو هست
        به نظر شما سایت اسپایدی درست گفته؟

        1. Ariyan کاربر می‌گوید

          میگم گوست رایدر تو این لیست نبود؟؟؟؟

  5. Steve Rogers کاربر می‌گوید

    خوب ببخشید من کمیک نخوندم که ببینم چجورین و کاپیتان رو هم گفتم میتونه از نظر یک فرمانده‌ی خوب توی این لیست جا داد
    ولی گفتم که شاید اشتباه میکنم
    (((:

  6. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام مجدد . فکر کنم که یک اشکال دیگر از این مقاله پیدا کردم . لطفا پیگیری کنید .
    در مورد شماره ۱۷ گفتین که شخصیت Rune King Thor ، به راحتی از لوسیفر شکست میخورد . !!!!! من مطمين نیستم اما فکر کنم منظورتون رو برعکس نوشتین . با توجه به صحبت هایی قبلیتون در همون بحث گفتم . از آنجایی که شخصیت Rune King Thor ، ممکنه به قدری قدرتمند بوده باشه که توانسته به راحتی چند بیاندر را به طور همزمان شکست دهد ، نمیدونم شما چطوری با اطمینان میگین که لوسیفر قویتره ؟؟؟!!! . البته من خیلی لوسیفر مورنینگ استار رو نمشناسم . حالا لطفا یک نگاهی بکنید و اگر هم من اشتباه میکنم ، یک توضیحی در این باره بدین . مرسی .

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      مرسی از پاسختون. اما در مقاله گفتین که لوسیفر چهارمین فرد قوی DC هست و اینجا میگین که سومین فرد قوی کمیک . !!! فکر کنم این دو با هم فرق داشته باشه . اینجور که شما گفتین لوسیفر باید دومین فرد قدرتمند DC به حساب بیاد در صورتی که نوشتین چهارمین . حالا هرچی . اصلا نمیدونم چه ربطی داشت این موضوع که شما در مقاله نوشتین . احتمالا میخواستین بگین که مثلا چهارمین شخصیت قدرتمند DC ، از چهارمین شخصیت قدرتمند مارول قویتره . !!!!! یعنی حتی در این مقاله تماما مارولی هم از DC طرفداری کردین . !! اشتباه میکنم ؟؟!
      باز هم میگم که سایتتون سایت خوبیه و همین مقاله هم عالیه اما بهتون پیشنهاد میکنم که با این حرف ها و این جملات ارزش مقالاتتون رو پایین نیارین .
      موفق باشید .

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        باز هم ممنون . من زیاد شیطان عظیم رو که میگین نمیشناسم و زیاد هم باهاش آشنایی ندارم . کلا زیاد کمیک های DC رو مطالعه نمیکنم . بیشتر در مقالات باهاشون آشنا میشوم . من بیشتر کمیک های مارول رو مطالعه میکنم .
        ببینید شما دارین میگین سومین شخصیت قوی کمیک هست و بعدش بلافاصله میگین چهارمین شخصیت قدرتمند DC . !! در همین مقاله هم نوشتین که چهارمین شخصیت قوی DC هست . خوب من میگم که آخر تکلیف چیه ؟ اگه میگین سومین شخصیت قوی کمیک هست ، باید در مقاله به جای چهارمین شخصیت قوی DC ، بنویسین دومین شخصیت قوی DC ، چون اینجور که شما توضیح دادین این شخصیت باید دومین شخصیت قدرتمند DC باشه نه چهارمین . یعنی فکر کنم که شما در مورد شماره ۱۷ ، باید بنویسید که لوسیفر دومین شخصیت قدرتمند DC هست .
        مرسی و موفق باشید .

    2. Amir کاربر می‌گوید

      داداش رون کینگ ثور به راحتی گلاکاتوس رد میرنه

  7. Black Arrow کاربر می‌گوید

    یه سوال بر چه حسابی میگی پرزنس از والای همگان قویتره؟؟؟
    من به شخصه دیسی فنم ولی فک نکنم بشه این دوتارو باهم مقایسه کرد
    چون نه کسی باهاشون نبرد داشته نه باهم دیگه جنگیدن

    1. کمیک فن کاربر می‌گوید

      پرنزس از والای همگان قوی تره
      بسته به نوع قدرت و وسعت قدرتش
      ولی نیرویی هست که پرنزس از اون به وجود آمده پس از اون قویتره
      و میشه موجود دیگری نیز خلق کرد

  8. CapitanAmerica کاربر می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید، به نظرم شخصیت کاپیتان آمریکا هم میتونست تو این لیست باشه چون چند جا خوندم که تونسته در نبرد تن به تن هالک و شکست بده و هم میتونه میولنیر رو بلند کنه که اینطوری خیلی قدرتش زیاد میشه و حتی یه خوندم که کاپیتان تو یه مبارزه شیطان رو شکست میده.

    1. Bob کاربر می‌گوید

      سلام میتونید اسم اون کمیک رو بهم بدین،من خودم یک کمیک دیدم که کاپیتان با کمک مرد عنکبوتی هالک رو شکست میده، اگر قدرت های میولنیر رو بهش بدیم شاید بتونه تو لیست دوستمون جا داشته باشه. ممکنه به خاطر اینکه کاپیتان یه جورایی میرا باشه توی این مقاله حسابش نکرده باشن. چون مثلاً هالک دارای عواملی هستش که اونو نامیرا می‌کنه.

      1. کمیک فن کاربر می‌گوید

        نه اگر این طور به قضیه نگاه کنیم باید هلا هم میبود
        ولی با اینکه تونست چکش رو نابود کنه نیست

  9. Bob کاربر می‌گوید

    سلام، مقاله واقعا عالی بود.
    یه سوال داشتم الان در این مقاله نسخه های شخصیت ها بر اساس MCU هستش یا کمیک؟ اگر کمیک هست،قویترین نسخه هارو حساب کردین یا جدید ترین نسخه هارو؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      کمیک هستش. نه بجز چندتا بقیه نسخه های عادی و اون چیزایی که در مقالات خارجی هستش لحاظ شده. منابع هم بیشتر مارول ویکی فندوم و ویکی‌پدیا خارجی هستن.

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        ادمین یه نظر حالا که rktرو حساب کردینsphهم حساب میکردین و پایین تر از همگان کو؟؟

  10. Bob کاربر می‌گوید

    با سلام یه سوال دیگه ای داشتم دقیقا فرانکلین ریچارد چقدر قویه؟ هرچی میگردم راجب این موضوع چیزی پیدا نمیکنم.
    تو یکی از سایت ها خوندم که یکی از قویترین هاست درسته؟

  11. mohamad کاربر می‌گوید

    ممنون بابت مقاله عالیتون قدرت نویسنده رو نشون دادید ولی یه سوال رون کینگ ثور خیلی از گالاکتوس و سلستیال ها قوی تره و خودتون تو یه مقاله از فونیکس بالاتر قرارش دادید پس چرا رتبش تو قدرت اینجا پایین تر از این هاست

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      رتبه بندی نیست عزیز

      1. کمیک فن کاربر می‌گوید

        نویسنده عزیز من علاقه زیاده به سرعتی های منفی دی سی دارم
        زوم ضد فلش و الان حضور ذهن ندارم دشمن فلش که میگفت خدا هست جاشون واقعا خالیه به خصوص این مورد آخر اسمش رو به یاد ندارم ولی اولینسرعتی هست فراتر از سرعت نور هست و میتونه زمان رو دستکاری کنه
        و زوم هم از فلش دی سی خیلی سریع تر بود
        ولی از همه مهم تر ضد فلش بود که همه ی این توانایی ها رو داره به علاوه ذهن قوی که میتونه زمان رو درک کنه و عواقب دستکاریش رو

        ولی اینا همشون یه پیشنهاد هستن

        1. دیسی کاربر می‌گوید

          ساویتار؟

          1. کمیک فن کاربر می‌گوید

            خیلی ممنون بله درست میگید

        2. parsa کاربر می‌گوید

          داداش این ی مقاله راجب مارول بود این ک ساویتار هم ک خدا بود از بین رفت برراحتی ک فلش خط زمانیو عوض کرد و اینکه دشمن های سرعتی قوی تر از ساویتار خیلی هست از جمله پارادوکس ک احتمالا فصل هشتم فلش ک منتظر اودنش هستیم بر اساس این خط داستانی پیش میره ک توی کمیک هم اومده فلش برای نابودی پارادوکس از ریورز فلش کمک میگیره . خلاصه کلام این ی مقاله مارولی بود خخخخخ

  12. قاسم کاربر می‌گوید

    چرا فرانکلین ریچاردز رو تو لیست قرار ندادین از خیلی ها تو این لیست قوی تره

  13. هیچکس کاربر می‌گوید

    ممنون از مقاله ی جامعه شما برایتان بسیار عالی بود ولی چند شخصیت دیگر هم می توانستند در این مقاله باشند:
    فرانکلین ریچاردز:او قدرتمندترین جهش یافته در تمام دوران هاست از قابلیت های او می توان اشاره کرد به:
    قدرت،سرعت،استقامت ابرانسانی،تغییر واقعیت در مقیاس دلخواه،دستکاری ماده و انرژی در تمام سطوح،گسیل و انفجار عظیم انرژی،توانایی های ذهنی-الکتریکی مانند تله پاتی،دورجنبی،الهام قبل از وقوع اتفاق،تلپورت،قابلیت هایی بوسیله ی ارتباط با ارواح،فناناپذیری،میدان نیرو،کنترل ذهن،اجرای توهم،پرواز،کنترل جاذبه و چگالی،دانش و آگاهی فراوان،سفر در زمان،خستگی ناپذیری،دیدن آینده و گذشته.از نظر من میتوان ان را در این لیست جا داد

    ردهالک:رد هالک همان ژنرال راس دشمن هالک و پدر همسر هالک بتی راس می باشد از شاهکار های رد هالک می توان اشاره کرد به شکست شی هالک و مبارزه ی پایاپای با ثور و شکست دادن هالک و موج سواری نقره ای از نظر من رد هالک هم می توانست در این لیست باشد

    مایسترو:او همان هالک است که با هوش بروس بنر تلفیق شده و فوق العاده خطرناک است و از خود هالک هم قوی تر است و هم باهوش تر از نظر من اگر هالک در این لیست باشد پس او هم شانس این را دارد.

    الهه ی زمین گایا:گایا الهه زمین، مادر زءوس به گفته بعضی از منابع قدرتمند ترین خدای المپیک و حتی قدرتمند تر از زءوس است او هم شانس این را دارد.

    ارباب آشوب و ارباب نظم:آنها یک نهاد انتزاعی هستند و از نظر قدرت با ابدیت و اینفینیتی برابر هستند. تعجب می کنم که در این لیست قرار ندارند.
    با این حال ممنون از شما

  14. Best کاربر می‌گوید

    رتبه بندی اصلی👇👇
    والای همگان
    پروتژ
    فالکرام
    بیاندرز
    ران کینگ ثور
    بیاندر
    دادگاه زندگی
    فرانکلین ریچارد
    ابدیت
    بینهایت
    فراموشی
    مرگ
    البته میدونم رتبه بندی هاتون همینجوری هست واصلی نیست راستی خواستم بگم اطلاعاتتون از مارول و دیسی زیاد است برای همین بنظرم از کمیک های مارول ودیسی هم با هم رتبه بندی بنویسید
    البته دوتا سوال یعنی دارک ساید از تانوس بادست کش ابدیت نیروش بیشتره؟
    والبته شما بیاندر رو بایه شخصی از دیسی به اسم مستر میکسیز تپیلیک برابر میدونید واون رو در رتبه ی ۲۷ قرار دادید یعنی اگه بیاندر در دیسی بود در رتبهی ۲۷ قرار میگرفت؟

    1. کمیک فن کاربر می‌گوید

      داداش دادگاه زندگی بسیار قدرتپند هست و چرا باید جایگاهش دستخوش تغییر بشه در این سایت بعضی از قدرت هاش نبوده

  15. Best کاربر می‌گوید

    باز هم سلام از پاسختان سپاس گذارم
    خواستن بگم که یعنی پرزنس از والای همگان قویتره؟
    یاهم اینکه درسته که والای همگان خدای مارول هست اما همینطور که خودتون گفتید پروتژ می تونه به هر چیزی تبدیل بشه اون می تونه تبدیل به پرزنس بشه!
    یا موجودی بسیار قویتر پس میشه اونو از والای همگان بالاتردونست درسته؟
    واین که همینطور که گفتید دادگاه زندگی می تونه کل عالمو محو کنه میدونم که والای همگان از دادگاه زندگی خیلی قویتره و کل کهکشان های مارول را اون آفریده اما سوال من اینه که منظورتون از اینکه دادگاه زندگی می تونه کل عالمو محو کنه از تمام کهکشان ها و……. هم میشه گفت یا خیر یامظورتون فقط سیاره هاست ؟
    بعدم اینجور که من متوجه شدم rune king thor بیاندر روکشته نه بیاندرز رو منظورم اینه که در نبرد rune king thor با یک بیاندر بوده واگه اوهم مثل دادگاه زندگی با چند بیاندر رودر رومیشد شاید شکست می خورد پس یعنی یه جورایی میشه گفت نیروی rune king thor با دادگاه زندگی برابره درسته؟
    بعد هم در خصوص اون قضیه ی تانوس با دارک ساید یعنی اگه تانوس در نبرد با اون بشکن میزد دارک ساید محود نمی شد؟
    من خیلی کمیک نخوندم و از نیرو های اونا تو کمیک خبر ندارم وشاید اصلا تانوس تو دنیای کمیک نمی تونه بابشکن زدن اون همه کار رو بکنه
    والبته شما هالک رو در این لیست گذاشتید میدونم اگه رتبه بندی بود هالک در رتبه های ۵۱ تا ۵۵ قرار داشت
    وthor در دنیای کمیک نیروش کمی از هالک قویتره پس thor میتونست تو شماره ی ۵۰ قرار بگیره درسته ؟
    و اینکه شما فرانکلین ریچارد رو در این لیست نذاشتین با اینکه اون میتونه موجوداتی مثل هالک و منگوگ و همیننطور حتی نیروی فونیکس رو شکست بده!

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اول اینکه قوانین مارول با دی سی خیلی فرق میکنه و شاید خیلی از قدرت ها در دنیاهای دیگه کارایی نداشته باشند. والا زیاد از دنیای مارول سررشته ندارم پس نظر کارشناسی نمیدم ولی فک نکن پروتژ دیگه بتونه تبدیل به پرزنس بشه یا حتی لوسیفر، لوسیفر خیی زرنگه و تا پروتژ بخواد کاری کنه دخلشو آورده. بنابراین فکر نکنم از والای همگان برتر باشه.
      در مورد رون کینگ ثور یکی از دوستان به نام آقای استیو راجرز در همین سایت هستند که خیلی در این مورد واردن ازشون بخواین بهتون کمک می کنند.
      اگه قدرتمنترین نسخه های هالک و ثور رو در نظر بگیریم هر دو جز ده شخصیت برتر هستند اما اگه عادی رو حساب کنیم بین ۴۰ الی ۴۵ شخصیت قدرتمند هستند. دیگه اونقدر ضعیف نیستند که حریف مرد آهنی یا زره نابودگر نشند.

      1. کمیک فن کاربر می‌گوید

        درست میگی مثل دستکش بینهایت که کار نکرد و قدرت تور که نتونست از آذرخش قدرت بگیره چون قواعد فرق داره و در دی سی آزگاردی نیست پس اودینی نیست و پس توری هم نیست پس آذرخش تحت اختیار موجودی هیچ نیست

        1. abas کاربر می‌گوید

          خب ببین اول اینکه اون کراس اور بود(کامیک رسمی نیست)دوم اینکه تانوس انقدر هوش داره که بدونه تو دنیای دیسی دستکشش کار نکنه پس نمیره به دنیای دیسی
          خیلیا گفتن که دارکساید تله پورتش میکنه دیسی و… درحالی که این ها باید تو دنیای بی طرف مقایسه بشن حتی نمیدونم یکی از کارکنان مارول اینو گفت
          پس تو دنیای بی طرف دستکش کار میکنه
          پس تانوس کار سختی مقابل دارکساید نداره
          حتی اگه دارکساید سرعت بالایی هم داشته باشه به موج سوار نقره ای که به سرعت نور هم میرسه رو شکست داده پس دارکساید هم همونجور درجا بشکن میزنه و دارکساید رو محو میکنه

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            abas #
            لطفا حرف الکی نزن تانوس فن دارکساید راحت تانوسو میزنه

          2. Dormamo کاربر می‌گوید

            کاملا حرفتون درسته اگه تانوس و دارک ساید رو هم روی نسخه های قویترشون حساب کنیم باز تانوس می‌بره چرا ؟ چون اون قدرت آواتار والای همگان رو گرفته و الان علاوه بر قدرت خودش و رگلاتور قدرت آواتار والای همگان رو هم داره و اگه دارک ساید حتی از نیروی سورس هم استفاده کنه باز شکست میخوره اگه هم از معادله ضد زندگی استفاده کنه باز هم شکست میخوره دلیل واضحی هم داره اون هم اینه که به عنوان سلاح تانوس علاوه بر داشتن رگلاتور قلب عالم هم داره که از معادله ضد زندگی قویتره و اگه دستکش بینهایت رو حساب کنیم مادر باکس ها و صندلی موبیوس باهم به دستکش بینهایت نمی‌رسند و نخواهد رسید خیلی ها میگن دارک ساید ولی به عرضتون برسونم شما دارک ساید رو خیلی دسته بالا گرفتید و تانوس رو دسته پایین گرفتید

            1. Goku
              Goku کاربر می‌گوید

              کاربر دورمامو

              ببخشید یعنی رگلاتور تانوس هر کسی رو که جذب میکنه، قدرت هاش رو به خودش اضافه میکنه(ببخشید من این شخصیت رو زیاد نمیشناسم اگه میشه بگید) در این صورت فکر کنم بعد از والای همگان اصلی باید قویترین شخصیت مارول باشه.

              1. بردیا کاربر می‌گوید

                گوکو
                در واقع رگلاتور توسط والا ساخته شد.تانوس به اون دسترسی پیدا میکنه و کله مارول از جمله اواتاره والا رو جذب میکنه.ولی خیر شخصیت هایه به تصتلاح بیاند او کمیک رو نمستونه بزنه مثله والایه اصلی و…

            2. Goku
              Goku کاربر می‌گوید

              کاربر دورمامو

              بعد این کاربر عباس زیاد چرت و پرت میگه(نمیدونم چرا بهش میگید حرفتون درسته)، میگه تانوس والای همگان اصلی رو جذب کرده و از کل کمیک قویتره😁و بدون دستکش ابدیت بیاندر رو شکست داده😁و زره نابودگر قویتر از رون کینگ ثوره خخخخ😂خوب خودتون ببینید چی میگه دیگه!!
              شاید فقط تنها حرف درستی که زده باشه اینه که استرال تانوس از دارک ساید اصلی قویتره(فقط همین).

      2. کمیک فن کاربر می‌گوید

        تو ضره الهه کش رو نمیشناسی
        تونی اون رو از باقی مانده سلسیتال ها ساخت

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      سلام .
      من با نظر شخصی خودم پاسخ شما را میدهم :
      ببینید ، من خودم چندین سال هست که در زمینه مطالعه کمیک فعالیت میکنم . مخصوصا در زمینه کمیک مارول . حالا خیلی وقت ها در کمیک نمیشه قضاوت قطعی انجام داد . یعنی باید بر حسب تئوری و احتمالات و شواهد و مدراک قضاوت کرد که در نهایت هم قطعی نیست . مثلا همین شخصیت پروتژ خودش ادعا کرده که میتواند به والای همگان تبدیل شود . اما تا حالا این کار را انجام نداده است . اما میشه گفت که خودش را به دادگاه زندگی تبدیل کرده است . !! دادگاه زندگی نتوانست با قدرت خام خودش ، پروتژ را شکست دهد . اما با یک سری ترفند های خاصی جلوی او را گرفت . ضمن اینکه دادگاه زندگی هم ادعا کرد که پروتژ پتانسیل تبدیل شدن به والای همگان را دارد . بنابراین حداقل حداقل در سطح دادگاه زندگی قرار میگیرد . اما خوب اینکه بگیم حالا بتواند به پرزنس هم تبدیل شود ، چندان عاقلانه نیست . حتی به قول ادمین محترم به نظرم به لوسیفر هم نمیتواند تبدیل شود . حتی اگه هم بتواند باز هم قدرت خام شخصیت هایی مثل والای همگان ، پرزنس و لوسیفر بسیار فراتر از این خدای کودک مانند هست و بنابراین میتوانند خیلی ساده و سریع شکستش بدهند . چون حتی دادگاه زندگی هم با ترفند خاصی متوقفش کرد . این استدلال و نظر شخصی من هست .
      در مورد شخصیت Rune King Thor ( RKT ) ، باید بگم که شخصیت بیاندر را شکست نداده و نکشته . شخصیت RKT ، اشخاصی را شکست داده است که در کمیک به « سایه نشینان بالا » ، معروف هستند . این اشخاص حداقل حداقل در سطح مولتی ورسال هستند و بسیار قدرتمندتر و قادر تر از شخصیت اودین به حساب میان . در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ بود که لوکی در کمیک های اختصاصی خودش ، وقتی داشت در تالار کتاب خانه ازگارد راجب تاریخچه و سرگذشت « سایه نشینان بالا » ، مطالعه میکرد ، به طرز عجیبی آنها را ملاقات کرد و در همین ملاقات بود که این اشخاص خود را بسیار فراتر از مولتی ورس مارول معرفی کردند . بعد هم شخصیت لوکی عنوان کرد که ممکنه بیاندر باشند . یعنی از نژاد بیاندر ها باشند . تعداد آنها هم فکر میکنم که ۵ یا ۶ تا باشد . راجب مدارک و شواهد این تئوری در کامنت هایم در مقاله ( ثور عیله هالک ؛ خدا پیروز میشود یا هیولا ؟ ) ، در همین سایت توضیح داده ام که اگر خواستید ، میتوانید این نظرات را ببینید .
      در مورد فراکلین ریچارد هم که بله قطعا میتوانست در این لیست باشد . چون یکی از قدرتمندترین جهش یافته های کمیک مارول هست .
      اما راجب رتبه ثور و هالک . راستش اگه نسخه ها و حالت های معمولی و اصلی در نظر گرفته بشه ، به نظر شخصی من هم رتبه بندی تقریبا به همان صورتی هست که ادمین محترم بهش اشاره کرد . هرچند اینکه دقیقا بشه رتبه خاصی را مشخص کرد ، واقعا مشکله . چون رتبه بندی دقیق شخصیت های دقیقا هم سطح واقعا کار سختیه . حالا هر کدومشون با توجه به نظر نویسنده و شرایط شانس پیروزی دارد . نظر شخصی من اینکه شخصیت ثور قدرتمندتر از هالک و البته قدرتمندترین انتقامجو هست . سیلور سرفر هم از نظر شخصی من باید قویتر از هالک باشه . البته اشخاص دیگری ممکنه که مخالف باشند . دیگه هر شخصی نظری دارد .

    3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      در ادامه کامنت قبلی ام ، اولین نکته اینکه میخواهم یک بخشی از کامنت قبلی ام را اصلاح کنم . در جایی از نظر و کامنت قبلی ام کفتم که : (( چون رتبه بندی دقیق شخصیت های دقیقا هم سطح واقعا کار سختیه . )) . اینجا باید بگم که منظورم رتبه بدنی شخصیت های تقریبا هم سطح بود . نه دقیقا هم سطح . در واقع جمله درست و صحیح این بود که : (( چون رتبه بندی دقیق شخصیت های تقریبا هم سطح واقعا کار سختیه . )) .
      اما راجب راجب دادگاه زندگی هم سوال کرده بودین که باید بگم که فکر میکنم دادگاه زندگی هم یک شخصیت مولتی ورسال باشد . یعنی در کل مولتی ورس هم یک نمونه ازش وجود دارد و نسخه دومی ندارد . در اینصورت قدرتش در حد کل مولتی ورس براورد میشود . یعنی کل کل سیاره ها و منظومه ها و کهکشان ها و یونیورس های مولتی ورس زیر نظر دادگاه زندگی هستند . لازمه که یاداوری کنم که چندین و چند و یعنی تعداد خیلی زیادی یونیورس ، یک مولتی ورس را تشکیل میدهند . شما هم برای درک بهتر این موضوع میتوانید مقاله ( معرفی کامل نظام مارول ) را در سایت کمیک اسکواد مطالعه کنید که اطلاعات خیلی خوب و جامعی از مارول کسب کنید . حتی تانوس با دستکش ابدیت حاوی ۶ سنگ ابدیت هم رقیبی برای دادگاه زندگی نیست . در واقع سنگ های ابدیت بر روی دادگاه زندگی هیچ اثری ندارند .

  16. Best کاربر می‌گوید

    سلام از جوابتان سپاس گذارم
    آقای ادمین همینطور که می گویید هالک و ثور نسخه هایی دارند که جزو ۱۰ رتبه ی اول است من با نسخه ی rune king thor آشنا شدم اما خبری از نسخه قدرتمند هالک ندیدم منظورم اینه که هالکی ندیدم که بتونه جزو ۱۰ نفر اول باشه سوالم اینه که اون هالکی که جزوه نفرات اوله کیه ؟ میشه که بگید ؟
    بعدم اینکه شما میگی پروتژ نمی تونه به لوسیفر هم تبدیل بشه پس فقط میتونه تا حد دادگاه زندگی بره درسته؟ بعد هم اگه اینجوری باشه پروتژ در رتبه ی ۲ قرار نمی گیره ودر رتبه ای زیر ران کینگ ثور قرار می گیره درسته؟ لطفا این هارو بهم بگید
    درسته که نیروی دادگاه زندگی از تانوس با ۶ سنگ ابدیت بیشتره اما از قلب جهان قویتر نیست و پروتژ هم که در حد دادگاه زندگی هست یعنی اینجوری میشه گفت تانوس با قلب جهان رتبه ی ۲ را داره درسته؟

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      سلام مجدد .
      ببینید رتبه بندی واقعی خیلی دشوار و سخته . یعنی دقیق نمیشه گفت که کی قدرتمندتر و قادرتر است .
      در مورد پروتژ توضیح دادم و گفتم که هنوز یک خدای کودک هست و بنابراین میشه تصور کرد که به پتانسیل واقعیش نرسیده . اگه به پتانسیل کاملش برسه ، احتمالش خیلی زیاده که بتواند دادگاه زندگی را پشت سر بگذارد . موردی که خود دادگاه زندگی هم بهش اعتراف کرده . بنابراین قضاوت واقعی خیلی سخته .
      نکته بعدی اینکه اینجا شخصیت ها را با قدرت اصلی و خام خودشان میبینید . نه یک شی خارجی . بنابراین تانوس با دستکش بینهایت و مکعب کیهانی و تانوس با قلب عالم حساب نیست . البته من فکر کنم که منظور ادمین هم همینجور بوده که مثلا تانوس با قلب عالم در لیست نیست .
      در کل اما چیزی که میشه قطعی گفت اینکه فعلا والای همگان قدرتمندترین و قادرترین شخصیت مارول هست . چون اون خالق تار و پود کل کل دنیای مارول هست و هر چیزی زیر سایه او قرار میگیرد . حالا نظر شخصی من را بخوای میگم که بیاندر ماقبل ریتکان نسل Ivory Kings رتبه دوم را دارد . رتبه سوم حتی میتواند در اختیار شخصیت Rune King Thor ، هم باشد . یا مثلا همان پروتژ یا فالکرام یا حتی دادگاه زندگی . البته دارم شخصیت ها را با قدرت خام خودشان حساب میکنم و مثلا تانوس با قلب عالم حساب نیست . البته یک جایی دیدم که میگفت فالکرام ممکنه که یک سیلیستیال باشه که دیگه در این صورت جز ۸ تا هم نیست و حتی میتواند جز ۱۵ تا هم نباشد . حالا یک تئوری هم هست که میگه این فالکرام خود والای همگان هست که شخصا خیلی خیلی بعید میدانم . البته این مقدار تناقض یعنی از یک سیلیستیال تا شخص والای همگان خیلی خیلی و بینهایت خیلی فاصله هست . !!!
      در مورد هالک که یک مقاله در همین سایت با نام ( ۱۰ تا از قدرتمندترین نسخه های هالک در کمیک ) هست که میتوانید مطالعه کنید . فکر میکنم که منظور ادمین اون نسخه رتبه ۱ ( SPH ) هستش . یک نسخه دیگر هالک هم هست به نام toba hulk که البته خود من شخصا و خیلی از منابع معتبر و اون رو یکی از نسخه های هالک محسوب نمیکنند که راجب علتش هم در یکی از نظراتم در همان مقاله توضیح داده ام . اما این نسخه SPH به نظر شخصی من نمیتواند جز ۱۰ شخصیت قدرتمند کمیک مارول باشد چون با نهایت نهایت ارفاق یک شخصیت یونیورسال هست .

      1. کمیک فن کاربر می‌گوید

        ببخشید یه سوال در یک کمیک دیدم که سنگ های ابدیت از بک موجود در بینگ بنگ به وجود آمده در یک سایت هم در‌موردش خوندم میتونه توز لیست باشه

      2. Dormamo کاربر می‌گوید

        سلام
        میشه جواب منو بدید که واقعا به چه حقی میگید اس پی اچ یونیورسال هست یعنی کسی که شش تا واچر رو میزنه یونیورسال هست اونم با نهایت نهایت ارفاق .
        نکته بعدی که توبا هالک یا همون کازمیک ایمورتال هالک که نیروی توبا رو در اختیار داره من کار به کار این ندارم که توبا اونو در اختیار داره یا هالک اونو در اختیار داره بالاخره از نسخه های هالک هست و شما به هیچ طریقی نمیتونید بگید نیست و این موجود هم موجودی امنی ورسال هست و از رون کینگ ثور بسیار بسیار قویتر و فراتر ه و فقط خوده شخصه والای همگان می‌تونه اونو از پا دربیاره درحالی شخصیت هایی مثل فالکرام و بیاندر و پروتز میتونن رون کینگ ثور رو شکست بدن

  17. Best کاربر می‌گوید

    سلام واز جوابهایتان سپاس گذارم
    همین امروز توی سایت پروشات مقاله ی قویترین نسخه های ثور رو خوندم نظر اونا با نظر شما فرق میکرد.
    ران کینک ثور در رتبه ی ۲
    و نکرو ثور در رتبه ی ۱ بود
    یعنی نکرو ثور از ران کینگ ثور قویتره؟
    و اینکه نسخه ای که از هالک گفتید بنظرم باید توی رتبه ی ۱۵ تا ۲۰ قرار بگیره یا حتی بالاتر یعنی اینکه بنظرم نسخه ی SPH هالک از حتی دهمین شخصیت این لیست خیلی ضعیف تره
    وهمینطور اینکه اگه ران کینگ در رتبه ی ۲ قرار داره در قویترین ثور ها پس هیچوقت نمی تونه بین حتی ۱۰ نفر اول باشه باشه !
    بعد هم مگه نیروی بیاندر از دادگاه زندگی بیشتر نیست پس دادگاه زندگی باید تو رتبه ی ۶ قرار بگیره نه رتبه ی ۵ ؛ وهمینطور اینکه اگه جایی دیدید که عکسی از زره مرد آهنی ققنوس باستر داره لطفا بهم بگید بعد هم یعنی نیروی مرد آهنی زره ققنوس باستر از نیروی ققنوس بیشتره یا خیر ؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سایت پروشات اون مطلب رو ترجمه کرده و اصلا هم براش مهم نیست که کدوم قویتره. در گوگل اگه ققنوس باستر رو به انگلیسی سرچ کنید براتون میاره البته خیلی قدیمیه. در مورد نبرد ققنوس باستر با خود ققنوس هم باید بگم که ققنوس باستر در کمیک با نیروی ققنوس جنگید و زرهی که تونی استارک ساخته بود شکست خورد.

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      راستش من شخصا اون مقاله را قبول ندارم .
      به نظر من رتبه اول متعلق به شخصیت RKT ، هست . اکثر طرفداران ثور ، که با دقت کمیک های ثور را دنبال کرده اند هم همین نظر را دارند . رتبه دوم هم از نظر من شخصیت Old King Phoenix Thor ، هست . شخصیت Necro Thor ، از نظر من باید در رتبه سوم باشد . کلا شخصیت های Old King Phoenix Thor و Nero Thor ، فقط در « نیروی فونیکس » و « سلاح نکرو » با هم تفاوت دارند . یعنی هر دو در واقع همان شخصیت Old King Thor ، هستند و هر دو « نیروی اودین » ، را در اختیار دارند . فقط شخصیت Old King Phoenix Thor ، به « نیری فونیکس » هم درسترسی دارد . شخصیت Necro Thor ، هم به « سلاح نکرو » ، دسترسی دارد . حالا به نظر من « نیروی فونیکس » از « سلاح نکرو » ، قدرتمندتر هست . در همین مقاله راجب نیروی فونیکس توضیح داده شده است .
      در ضمن اخیرا یک نسخه و حالت دیگر هم از شخصیت ثور معرفی شده است که به Cosmic King Thor ، معروف است و به نظرم رتبه چهارم را در قدرتمندترین نسخه های شخصیت ثور تا به امروز در اختیار دارد . این نسخه و حالت ثور ، هم « قدرت های پدر همگان » را در اختیار دارد و هم « قدرت های قاصد گالاکتوس » را . ! حالا « قدرت های پدر همگان » ، دقیقا یعنی چی ؟؟!! یعنی قدرت های محدود شده شخصیت اودین و یعنی محدود شده « نیروی اودین » . اخیرا در کمیک ها « نیروی اودین » ، نسبت به قبل به مراتب محدود تر شده است . قبلا « نیروی اودین » ، به حدی بود که عملا هر موجودیتی را در مولتی ورس میترساند . البته « نیروی اودین » ، الان هم منبع انرژی جادویی / کیهانی خیلی قدرتمندی به حساب میاد ولی مثل سابق نیست .
      راستش خود من SPH را جر ۱۵ شخصیت قدرتمند مارول هم نمیدانم .

  18. هیچکس کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید یک سوال داشتم می شه درباره ی کرونوس و سطح قدرتش یکم بیشتر توضیح بدید و آیا مو تواند از نظر قدرت کرونوس را با کسانی مثل ابدیت و اینفینیتی مقایسه کرد

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      راستش من شخصیت کرونوس وقدرتهای او را آنچنان دقیق نمیشناسم . اما طبق توضیحاتی که اینجا نوشته ، خیلی بعید میدونم که به سطح شخصیت های بینهایت و ابدیت برسد . در چندتا منبع معتبر هم دیدم که بعد از اون آزمایش که یجورایی بدن فیزیکی خودش را از دست داد و به نوعی با فضا و زمان یکی شد ، قدرت های کیهانی نامحدودی کسب کرد و در این حالت با گالاکتوس مقایسه میشود . اما باز هم شخصا خیلی بعید میدونم که به حد بینهایت و ابدیت رسیده باشد . چون آنها به مراتب قادرتر از گالاکتوس و مفاهیم انتزاعی کیهان و جهان مارول به حساب میان .
      حالا شاید ادمین محترم سایت بهتر بتواند پاسخ شما را بدهد .

    2. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر، کرنوس با موجوداتی مثل گالاکتوس و اودین مقایسه میشه و به ابدیت و بی نهایت نمیرسه. کرونوس از نظر قدرت و دوام میشه گفت یجورایی در حدود اینفینیتی هست، اما از هوشمندی، دوام، علوم کیهانی و قدرت های ذاتی کمتری برخورداره. ابدیت توانایی نامحدود در دستکاری در زمان واقعیت یا جادو داره که کرونوس ازش بی بهرس و اگه هم اینچنین قدرت هایی داشته باشه، در سطح پایینی قرار داره.

    3. کمیک فن کاربر می‌گوید

      نه آگاه بودن از جهان قدرتی هست که نداره و این بزرگ ترین نقطه ضعف هست

  19. هیچکس کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از پاسختان و یک سوال دیگه اینکه کسی اطلاعاتی از زره گالاکتوس باستر مرد آهنی و سطح قدرتش دارد یا خیر

  20. Best کاربر می‌گوید

    باسلام بنظر من مقاله باید ۶۰ شخصیته بشه
    حضور هالک sph در این لیست اجباریه شما گالاکتوس و گذاشتی اون وقت کسی که ۶ تا واچر( که هر کدوم از گالاکتوس قوی ترند) رو نذاشتی
    شخصیت های فرانکلین ریچارد و رد هالک هم باید در این لیست باشه و همینطور
    حالا اونوقت شما واچر هارو گذاشتی اون وقت بیاندر ها رو نذاشتی
    کاپتان مارولم تو این لیست جا داره بنظر من حالا دیگه نمیدونم من نظرمو دادم

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      راستش من که دقیق نمیدونم اما فکر میکنم که علت نبودن هالک SPH اینکه ، هالک معمولی در لیست هست . در مورد رد هالک هم یجورایی به همین صورت . چون دیگه یجورایی جالب نیست که از هر شخصیت چندین تا نسخه در این لیست باشن و فقط یک نسخه از هر شخصیت میتواند در اینجور لیست ها باشد . چون بعضی از شخصیت های این لیست چندین تا نسخه قدرتمند دارند که حالا شما خودت تصور کن که همه این نسخه ها بخواد در این مقاله قرار بگیره که اصلا جالب نیست .
      در مورد فراکلین ریچارد هم من شخصا با شما موفقم که به خوبی میتوانست در این لیست جای بگیرد . اما کاپیتان مارول به نظرم نباید جایی در این لیست داشته باشد . چون کاپیتان مارول کمیک به مراتب از ثور ، هالک ، سنتری و حتی شخصیت های دیگری مثل دکتر استرنج و اسکارلت ویچ هم ضعیفتر به حساب میاد . حالا بماند که در MCU بیخود ، اینقدر قوی و شکست ناپریر نشونش دادند . این مقاله هم که خوب مشخصا مربوط به کمیک هست .
      اما راجب بیاندر ها هم یجورایی با همان بیاندر رکر شده . یعنی یجورایی یک تیر و دو نشون دیگه . !! چون بیاندر که ذکر شده . حالا بیاندر ها هم تقریبا در همین رده هستند .
      در پایان همه اینها استدلال های شخصی من هست . حالا شاید ادمین سایت بهتر پاسخ شما را بدهند .

      1. Lucifer کاربر می‌گوید

        سلام ، خسته نباشید کامیک cp marvel رو خونده باشید ۵ قسمت اخرش که ی ارک ۵ قسمتیه که لست اونجر هم هست دیگه اسمش ! خب کاپیتان مارول برای نجات جان مردم با وکس همکاری میکنه تا انتقام جویان رو بهشون تقدیم کنن اونم فقط تو ۲۴ ساعت !! خب کاپیتان مارول اول با ثور نبرد میکنه بعد با تونی استارک و هالک و .. ترتیبش رو کار نداریم خب .. تو ۲۴ ساعت همه ی انتقام جویان رو میکشه ( فراموش نشه که تحویلی که به وکس داده شده همشون کلون بودن یعنی خود واقعیشون نبودن ) ولی خب درسته که بعضی جاها بخاطر احساساتی شدن مثلا هالک شکست خورد ولی خب درباره ی ثور همچین چیزی صدق نمیکنه خدای رعد در برابر کارول دنورز ثور و کاپیتان مارول جنگشون به فضا کشید و کاپیتان مارول میولنیر رو پرتاب کرد تو فضا و نا کجا اباد که جنگشون به قول خودش برابر باشه ! خب در نتیجه اون قدرا هم این قهرمان ضعیف نیست که شما میگید درسته که زمانی که ثور دستش میولنیر بود احساس ضعف برای کاپیتان مارول ایجاد میشد و فهمید نمیتونه اینجوری کاری پیش ببره همر ثور رو پرت کرد تا بتونن دوئل برابر داشته باشن .
        من هرگز نمیگم کاپیتان مارول = ثور البته که ضعیف تره و تو MCU اومدن بزرگش کردن بیش از حد ولی اون قدرا هم ضعیف نیست با تشکر از شما

  21. Amir کاربر می‌گوید

    ادمین جان اگه میشه یه لیست ۲۰ تایی از شخصیت‌های قدرتمند کمیک (کاری به نسخشون ندارم) بگذارید و به ترتیب قدرت باشه راستی اگه پروتژ بتونه به والای همگان تبدیل بشه فقط ۲ نفر در کمیک از اون قوی تر میشن که اونا هم والای همگان که باهاش برابری میکنه و پرزنش هست در ضمن اگه اون به والای همگان تبدیل بشه میکائیل دمیگوروس و لوسیفر مورنینگ استار هم حریفش نمی شوند

    1. Best کاربر می‌گوید

      با سلام جناب امیر من تو ضیحاتی رو به شما می دم ببینید پروتژ فقط یه ادعا کرده ولی تاحالا این کارو نکرده و فقط تونسته به دادگاه زندگی تبدیل بشه در مورد اینکه بتونه حتی لوسیفر و شکست بده هم کمی اشتباه می کنید
      دیدیم که حتی دادگاه زندگی هم با حقه هایی تونسته اونو کمی متوقف کنه برا همینم میشه گفت از لوسیفر و میکائیل ضعیف تره بنظر من پروتژ بین مارول و دیسی در رتبه ی
      ۶ بعد از : پرزنس
      والای همگان
      شیطان وحشی عظیم
      لوسیفر و میکائیل قرار میگیره بعد از اون فرشته های الهی وبعدش فالکرام ران کینگ ثور کلمه و استورم قرار میگیره
      بعد هم یه سوال داشتم آیا به جزء cbr چه سایت مطرح خارجی قرا داره؟

  22. Bob کاربر می‌گوید

    با سلام یه سوال داشتم، کسی می‌تونه بگه که تو یک نبرد بین والای همگان و پرزنس کی برنده میشه؟ لطفاً بیشتر از کمیک استفاده کنید.

  23. Best کاربر می‌گوید

    در نبرد والای همگانو پرزنس بنظرم برابرن.
    درسته در همین سایت گفته پرزنس قویتره !
    ولی بنظر من ۲تاشون برابراً چون ۲ تاشون قادر مطلقن
    و نابود نمی شن می تونن همرو نابود کنند پس بنظرم برابرن البته شخصیت هایی مثل toba hulk یا oba الآن اسمشو درست یادم نیست هم با والای همگان و پرزنس قدرتش برابری می کنه .
    الین بلکم هم قدرت میکائیله.
    پرزنس جدید که بشه یه جورایی با والای همگان و پرزنسم می تونه هم قدرت شه!!!!
    ولی خب تو مقایسشون که کدوم قویتره به مشکل می خوریم و بنظرم بهتره همرو مساوی اعلام کنبم

    1. Bob کاربر می‌گوید

      خوب درست میگید، این نکته رو بگم که من نه میخوام از مارول حمایت کنم نه از دی‌سی، اما به نظرم والای همگان برتره، چرا؟ مگه نمیگن یه بار لیوسیفر کاری کرد که قدرت های پرزنس یه بار به آلین بلیک انتقال پیدا بکنه؟ خوب این یعنی پرزنس ضعف داره، ضمن اینکه من صفحاتی از یک کمیک دیدم که انگار پرزنس مرده بود و جبرئیل هم رفته بود بهش سر بزنه تو سایت کوارا دیدم، لینک:
      https://www.quora.com/Who-is-stronger-The-Presence-DC-or-The-One-Above-All-MARVEL
      اما Toaa تا حالا نه مرده و نه شکست خورده، و تو دنیای مارول هیچ کسی حریف اون نیست، (البته به نظر میاد که Toba حریف اون باشه، چون یه بار تمام زندگی دنیای مارول رو نابود کرد ولی نمی‌دونیم که آیا اون Toaa رو کشته بود یا نه) پس نباید الان مبارزه به نفع Toaa باشه؟ درمورد سطح قدرت پرزنس من تو سایت character level fandom دیدم که سطح پرزنس High Outerverse level هستش، اما درمورد Toaa خوب برای اون سطح قدرتی نزده بود، اما به احتمال زیاد اونم یه همچین سطحی داره. Toba با Toaa برابر نیست، به نظرم تو نبرد بین Toba و Toaa این Toaa هست که برنده میشه در این مورد مدرکی ندارم و فقط نظرم رو گفتم. انتظار داشتم کاربر استیو راجرز بیان و این مقایسه رو انجام بدن، چونکه ایشون اطلاعات زیادی دارن. بازم میگم من فقط نظرم رو گفتم اگه کسی با کمیک این موارد رو رد کنه من حرفش رو قبول میکنم، از الان گفتم.

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        سلام . راستش من ترجیح میدهم که راجب این مورد هیچ نظری ندهم . چون اولا زیاد با دنیای DC آشنایی ندارم خیلی دقیق درزنس را نمیشناسم . فقط در همین حد شنیدم که اون قادر مطلق هست و همون والای همگان دنیای DC هست . دوما اصولا از نظر من این مقایسه اشتباهه چون هر دو شخصیت در دنیای خودشون قادر مطلق به حساب میان ، هیچ ضعفی ندارن و بر همه چیز واقف و مسلط هستن . حالا این نظر شخصی من هست .
        در پایان این نکته رو هم بگم که اینکه گفتین لوسیفر پرزنس رو عوض کرده بود ، خیلی ها در این مورد میگن که خود پرزنس از قصد و از عمد میخواسته تا این اتفاق بیافته . !! حالا یک سری مدارک و شواهدی هم دارن . شخصا هم از این مورد بی اطلاع هستم و هیچ نظری ندارم .

        1. دیسی کاربر می‌گوید

          موافقم

  24. Best کاربر می‌گوید

    والبته اینم در ادامه بگم ۱ مشکل در مقاله دیدم یکی اینکه شما خودتون گفتین بیاندر از دادگاه زندگی قویتره اونوقت دادگاه زندگیو از بیاندر بالاتر دونستین و اونو در رتبه ۵ قرار دادین و شخصیت هایی که گفتین تو هیچ کدوم بیاندر نبود

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      این مقاله بر اساس رتبه بندی نیست. بر اساس ۵۵ شخصیت قدرتمنده.

  25. علی کاربر می‌گوید

    به نظرم نکرو ثور رو جا انداختید. چون به گفته خیلی از سایت ها از رون کینگ ثور قوی تره.

  26. APG کاربر می‌گوید

    تمام شخصیت های قدرتمند مارول رو دیدم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم ولی وقتی میبینم بزرگ ترین و قدرتمند ترین رتبه مارول دومین هست بعد از پرزنس دیسی و اینکه یه عده هی دلایل الکی میارن تا مارول رو بهتر و قوی تر بدونن در حالی که خوده کامیک اینطوری گفته شده و اون موقع که مارول تازه تاسیس شد یه سال قبلش تازه دیسی شخصیت جوکر رو خلق کرد و الکی میان میگن این بهتره خندم میگیره

  27. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    ادمین محترم من یک سوال از شما داشتم . اگه ممکنه و وقت دارین پاسخ بدهید . مرسی . اما سوال :
    به نظر شما با معیار های سینمای مارول و MCU از بین هلا و تانوس ، کدام یک قدرتمندتر هستند ؟ اصلا اگه ممکنه یک رتبه بندی با نظر شخصی خودتون از ۱۰ شخصیت قدرتمند MCU انجام بدهید . مرسی .
    راستش فکر کنم که شما زیاد از MCU خوشتون نمیاد . اتفاقا من هم به دلایلی از MCU متنفرم و دیگه هم اصلا فیلم هاش رو دنبال نمیکنم اما خواستم نظر شما را در این مورد بدانم . البته اگر فیلم های بیخود MCU را تماشا کرده اید .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام. من متاسفانه تمامی فیلم های MCU را نگاه کردم و هر بار توبه میکنم که دیگه نگاه نکنم مخصوصاً این چند سال ولی بازم یکبار هر کدوم رو نگاه میکنم ببینم اصلا چی هستن و آخر فیلم به خودم میگم حیف نتم که رفت. من چون هر فیلم مارول رو تا بحال یکبار بیشتر نگاه نکردم شاید یکی دو موردی رو جا بندازم که به بزرگی خودتون ببخشین.
      اولی دورمامو هستش، در فیلم دکتر استرنج که معلوم نیست چندبار دکتر استرنج رو تو همون چند دقیقه فیلم کشته اگه دیده باشین فیبمو متوجه حرف من میشین.
      دومی ایگو هستش، مطمعناً اگه هسته مرکزیش نابود نمی شد، پسرش و نگهبانان کهکشان صد سال هم باهاش می جنگیدن نمیتونستن شکستش بدن.
      سومی تانوس با دستکش و سنگ های ابدیت هست که در کنار مهارت های مبارزاتیش، یه هیولایی هستش برا خودش.
      چهارمی سرتر در انتهای رگناروک هستش که به یه هیولای فناناپذیر تبدیل شده بود.
      پنجمی رو ثور میدونم چون اودین بهش گفته بود که تو از من قویتر هستی، مسلما ثور قدرت حقیقیش رو پیدا نکرده و امیدوارم قدرت هاش رو در عشق و صاعقه افزایش بدن.
      ششمی رو کرس میدونم، همونی که مادر ثور روکشت. با یه مشت پتک ثور رو صدها متر پرت کرد، حتی مقاومت ثور در برابر کرس بسیار زمانش کمتر از مقاومتش در برابر هلا بود و اگه لوکی نبود ثور رو همونجا می کشت.
      هفتمی رو اودین میدونم. هلا رو زندانی کرد، سرتر رو شکست داد، قدرت ثور رو ازش گرفت. البته این ثور یخورده پیر شده بود ولی جونیش رو تو ثور ۱ نشون داده بودن و لحظاتی در اون فیلم بسیار قدرتمند بود.
      هشتمی کاپیتان مارول، قدرتش رو در اندگیم دیدی و نیازی به توضیح نیست.
      نهمی هالک، البته نه اون هالک مزخرف این چند سال. منظورم هالک خود فیلم هالک چند سال پیش است که بسیار قدرتمند نشونش دادند و اگه همون هالک الان در ام سی یو بود تانوس رو با خاک یکسان می کرد. الته من نمیدونم این قبوله یا نه چون دیگه اون هالک رو کنار گذاشتن.
      دهمی هم هلا، اینم در فیلم ثور رگناروک شاهکار کرد. تانوس با دستکش و سنگ قدرتمند تر از هلاست ولی بدون سنگ، این هلا است که برنده می شه.

      1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

        مرسی بابت پاسخ میزارین و اینکه وقت میزارین . اتفاقا من هم تقریبا همین نظر را داشتم و میگفتم که هیچ شخصی مثل من فکر نمیکنه که شما هم نظرتونا تقریبا مشابه بود . البته در اول بودن دورمامو که فکر نکنم هیچ شخصی تردیدی داشته باشه .
        فقط یک سوال : یعنی به نظوتون ثور از تانوس بدون دستکش بینهایت قدرتمندتر هست ؟! لطفا هم در مورد کمیک و هم در مورد MCU نظرتون را بگویید .
        متاسفانه سوالاتم یک مقداری زیاد و طولانی شد . باز هم تشکر از شما .

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          متاسفانه از کمیک های مارول اطلاعات بالایی ندارم مثل شما پس نظر ندم بهتره ولی mcu باید بگم که بله، ثور از تانوس بدون دستکش قویتر هستش، و در نبرد بی نهایت نزدیک بود کارش رو تموم کنه، برای همین در پایان بازی ضعیفش کردن که تانوس قدرت مانور داشته باشه. دقت کنین در شروع اینفینیتی وار، تانوس هیچ صدمه ای ندیده بود و سنگ قدرت را هم همراه خودش داشت و نبرد در فضا بود که امکان دسترسی به انرژی صاعقه محدود است، فضای نبرد هم فضای بسته ای بود هم برای هالک و هم برای ثور. اگر تانوس بدون دستکش در برابر ثور اینفینیتی وار (با اون حجم از حس انتقام جویی و قدرت صاعقش) قرار بگیره، فکر نکنم چند دقیقه ای بیشتر دوام بیاره.

          1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            باز هم ممنون بابت پاسخ .
            با آرزوی موفقیت .

        2. کمیک فن کاربر می‌گوید

          از نظر مارول کمیک بله قوی تره ولی از نظر mcuکه به نظر من افتزاح هست نه
          به اون قسمت از پایان بازی اشاره میکنم که همراه با مرد آهنی و کاپیتان ❤❤ نتونست شکستش بده

          1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

            اصلا و ابدا قبول ندارم .
            اگر قرار به اشاره باشه باید به آن صحنه فیلم جنگ ابدیت اشاره بشه که تانوس با ۶ تا سنگ ابدیت نتوست ۱ دقیقه هم در برابر ثور دوام بیاره .
            فیلم مزخرف بیخود پایان بازی معیار خوبی برای سنجش نیست چون در اون فیلم ثور بینهایت ضعیف شده بود ( هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی . ! ) و حتی کاپیتان آمریکا هم در مبارزه با تانوس بهتر از ثور عمل کرد . !!

          2. کمیک فن کاربر می‌گوید

            در جواب به آقای استیو راجرز
            به خیلی از قسمت ها میشه اشاره کرد و مارول در بخش فیلم سازی ضد و نقیض های فراوان دارد مثل حرف شما و بنده
            صحنه ای از پایان بازی که تور و مرد آهنی و کاپیتان نتونستن تانوس رو شکست ردن
            ودر ابدیت تور با یک ضرب کارش رو تموم کرد

            تور رگنورک که تور بدون چکش قدرتش از هالک بیشتر بود انتقام جویان ۱

            اینا همش بسته به این داره نویسنده چی عشقش بکشه مثلا مارول ضعیف تبدیل شه به یه قدرت عظیم یا تور که توی کمیک خیلی قویه در فیلم انقدر ضعیف شده باشه

            ولی از همه بد تر اودین بود کهانقدر ضعیف شد
            یا مثلا نیزه ی اودین
            ولی درست میگی استیو جان فیلم معیار نیست

  28. جواد جعفریان کاربر می‌گوید

    از نظر من رابی ریس / گوست رایدر لیاقت حضور در این لیست رو داشت
    اون به سادگی ثور و کپ مارول و کپ امریکا رو همزمان شکست داد
    همچنین اون با اودین نشست و بر خواست داره و اون رو تا حد چیز زده ( چند تا عکس از صفحه های اون کمیک رو توی گوگل دیدم و سایت های خارجی اون کمیک رو برسی کردن ) و یه سلستیال هم بوده و یه سلستیال رو توی کمیک اونجرز ( ۲۰۱۹ ) یه سلستیال رو سوراخ کرده و قدرت بی حد و مرزی داره
    وقتی مفسیتو رابی رو تحت کنترل خودش در اورد بهش دستور داد تا کل اونجرز رو نابود کنه ولی بلید جلوشو گرفت
    رابی قدرت توانمدسازی خشم داره و هیولایی که امادئوس چو و ایکس – ۲۳ و چندین نفر دیگه نتونستن شکستش بدن رابی اون رو با باز کردن دهنش شکست داده ! و کاملا با گوست رایدر های قبلی فرق داره هم اریجینش و هم قدرتش و هم منبع قدرتش .
    ولی متاسفانه هنوز جزو کم شناخته ترین

  29. محمد حسین کاربر می‌گوید

    سلام خیلی لیستتون خوب بود فقط این شخصیت کلمه رو چرا رتبه ۸ تو دیسی قرار دادید لطفاً یه ذره توضیح بدید این شخصیت چیه تا حالا اسمشو نشنیده بودم با تشکر

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      با سلام و درود، توضیحاتش در همون پست ذکر شده و در سایت های خارجی بیشتر از این هم نیست، این شخصیت مثل اسپکتر مشهور نیست ولی از اسپکتر قویتر و ترسناک تره. ناگفته نمونه که اینا همشون فرشته های مقرب بهشتی هستند، ولی بعضی هاشون به مظاهر خلقت پرزنس نظیر خشم، انتقام و یا رحمت تبدیل شدند.

  30. محمدرضا کاربر می‌گوید

    مقاله توپی بود . آفرین به سایتتون . فقط فراکلین ریچاردز و وان بیلو ال و جا انداختین .

  31. MOHAMMAD EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    سلام خدمت شما و همکاراتون مقاله ی خفنی بود دمتون گرم چند نکته رو می خواستم بگم
    ۱ رده بندی بود عالی می شد
    ۲ باید ثور رو توی نسخه ی معمولی می زاشتین تا معلوم ثور می تونه توی این لیست باشه یا نه
    ۳ گوست رایدر و فرانکلین ریچاردز و جادوگر عالی رتبه ی مارول و زام و مگنیتو رو نذاشتین
    ۴ اگه میتونید یه رده بندی ده تایی انتقام‌جویان در کمیک بنویسید

  32. Mohamad کاربر می‌گوید

    مرسی مقاله خوبی بود و یه سوال آدمین جان اگه تونستین جواب بدین.شما رده بندی این چند نفر رو چجوری انجام میدین؟؟:سنتری،سیلور سرفر،ثور،هالک،آدام وارلاک،هایپریون،بلو مارول،گلادیاتور،سوپرمن،واندروومن،آکوامن.
    ممنون میشم جواب بدین☺ پس لطفا جواب بدین🙏🙏🙏
    باتشکر😘😘😘😘

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اول بگم که این مقاله بر اساس رتبه نیست و خودمم خیلی دیر متوجه اون شدم. بعد منبع ما هم مقالات معتبر خارجی هست بهمراه تحقیقاتی که خودمون انجام میدیم. برای مثال آیا سوپرمن قویتره یا آکوامن، مسلما سوپرمن. سوپرمن قویتره یا واندر وومن؟ مسلما شانس سوپرمن بیشتره. هلا واندر وومن قویتره یا آکوامن؟ مسلما واندر وومن. پس اول سوپرمن بعد واندر وومن و بعد آکوامن. بعد شاهکار ها و قدرت ها رو هم نگاه می کنن که کار رو ساده می کنه.

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        خودم میدونم رده بندی نیست گفتم شما اطلاعاتت از کمیک بیشتره رده بندی این چند نفر رو چجوری انجام میدی.منظورم روش کارت نیست☺نظرتو میخواستم بدونم.(ببخشید آمیانه صحبت کردما.اگه بهتون برخورد تأییدش نکنین یکی دیگه بنویسم)👍👍
        باتشکر😘😘😘

        1. admin
          admin کاربر می‌گوید

          روش کار رو هم که گفتم😂😂😂 یجورایی خود مارول و دی سی و سایت های معتبر تایین میکنن. ما به سلیقه شاید بخوایم جای چندتارو عوض کنیم. همون‌ها هم کار سختی ندارن. دسته بندی داره و عدد قدرت داره که بر اساس اون رتبه بندی میکنن.

  33. Captain_ragers کاربر می‌گوید

    خیلی ممنونم از مقاله جالب و خواندنی شما .. یه نقدی که دارم اینه که خودتون اشاره کردین که فن آتیشی دیسی هستین تو قسمت هایی از مقاله به مارول توهین کردین که مزخرفه و فلان .. بنظرم جواب این حرف غیر محترمانه شما اینه که مارول بیشتر به شخصیت اهمیت میده تا قدرت که اینم دلیل محکم داره .. در فیلم ما کم کردن قدرت کمیکی اشخاص مارول رو میبینیم .. با بالابردن سطح قدرت اشخاص هیچ چیز به جز خرج اضافی برای کمپانی بدست نمیاد بنظرتون اگه همه اشخاص تو وضعیت کمیکی خودشون بودن یه شاهکار احساسی و حماسی مثه اند گیم خلق میشد ؟؟ حالا کاری نداریم کدوم بهتره .. و قصد باز کردن مبحث مارول یا دیسی رو. ندارم .. شمام با احترام البته یا دیگه در مورد مارول مقاله ندید یا اگه میدین توهین نکنین که کار زیباتون خراب نشه

    خسته نباشید . اینا نظرات شخصی خودمه

  34. Dr Fate کاربر می‌گوید

    داداش سه تا سوال اول اینکه میگی رون کینگ ثور چهارمه بعد هفدهمش گزاشتی ، دوم سیلور سرفر دست تانوس با پنج سنگ ابدیتو قطع کرد پس نگو تانوس به راحتی شکستش داد (تو اولین برخورد شاید ولی بعدش خارشو … اره) سوال سوم چطوری والای همگان بعد پرزنسه؟ پرزنس خودش دومینه تو دیسی ، اینا شاید یکی باشن ولی برتر هم دیگه نیسن ، و یه سوال دیگه رون کینگ ثور اگه شمشیر نکرو ثور رو داشته باشه قوی تر میشه؟

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      عزیز رطبه بندی نبود واسه همینم هست که rktهفدهمه

      1. صادق کاربر می‌گوید

        محمد جان (حال نداشتم انگلیسی بنویسم)
        اون رتبه‌ست نه رطبه

        1. Mohamad کاربر می‌گوید

          من تورو خفه میکنم

    2. کمیک فن کاربر می‌گوید

      ببین پرنزس دوم از چه لحاظ اینو میگی بعدشم بگو

      پرنزس خودش اعلام کرده از یک نوع قدرت کیهانی به وجود آمده پس اون نیرو ازش قوی تره

  35. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

    چرا هميشه كاربر صادق و كاربر Mohamad باهم كل كل دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا چرا؟؟ من كه ميگم يا برادريد يا حر دوتاتون يك نفر هستيد

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      نه بابا منو صادق کی کل کل کردیم تا اونجا که یادمه سر سلام رسونی بوده😂😂😂😂😂و نه مادوتا برادریم نه یه نفریم.من ازبچگی املام بد بوده مرسی صادق جان😘😘و این که فکرکنم بیشتر وفتا فقط منو صادق و اون بنده خدا که بم گفت بهش بگم کریتوس(آقاgow رو میگم)آنلاینیم واسه همین خیلی باهم بحث میکنیم(خدتیی مگه چقدر بحث کردیم؟؟؟؟؟؟)

      1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

        من كه از همتون بيشتر آنلاينم ( اغراق ) هيچوقت با كسي بحث نكردم ( به جز سلام رسوندن) ( فكر كنم از بس به كازميك سلام رسونديم ديگه فارسي رو ياد گرفته كه هيچ از فردا بهش بگي سلام جواب ميده عليكم السلام)
        (: (:
        قصد جسارت ندارم ولي مگه شما چند سالتون هست ؟

        1. صادق کاربر می‌گوید

          چه بحثی عزیز من؟؟
          کدوم کل‌کل؟؟؟؟
          من و محمد جا هم فقط سر همون سلام با هم بحث کردیم که دیگه سامانه سلام رسانی هم بسته شد 😂😂😂😂😂
          و دو سه تا مورد دیگه که یادم نیست
          ولی خب زیاد نبود
          کازمیک هم دیگه خودش فارسی رو از ما بیشتر بلده
          تا میای سلام کنی میگه
          به‌به همه خوبا سلام عرض شد قربان نوکرم😂😂😂😂😂😂

  36. الف خ کاربر می‌گوید

    در مورد پروتژ باید اصلاح شود که ادعا به تبدیل شدن به والای همگان کرده و هیچ جا گفته نشده که او توانسته .
    بدر مورد هالک بهتر بود از هالک فنا ناپذیر استفاده میکردید در غیر این صورت هالک نباید در این رتبه قرار میداشت .
    و باید در مورد ایگو گفته میشد او نیمه سلستیال هم هست .

    1. parsa کاربر می‌گوید

      خب حجی چیو اصلاح کنن اینا کفته شده پروتژ {ادعا}کرده ک میتونح قدرت ها والای همگان رو اصکی برح نگفته ک توسته ک هنوز نبردی بینشون رخ نداده که

  37. محمد کاربر می‌گوید

    با سلام خدمت ادمین محترم . من خودم طرفدار مارول هستم اما برای دی سی احترام زیادی قائلم . اول از همه درخواست دارم که در یک مقاله جدا در مورد فالکرام پروتژ دادگاه زندگی بیاندر و رون کینگ ثور و سطح قدرت هاشون توضیح بدید .

    با تشکر

    با

  38. مهدی کاربر می‌گوید

    این چیزهایی که درمورد آخری نوشتی بشدت کفر آمیز بود والای همه همون خدای ماست آخه؟
    خدای ما شکل آدمه؟ که تو میگی

  39. کمیک فن کاربر می‌گوید

    ببخشید چرا نسخه معمولی هالک رو در لیست قرار دادین ولی یکی از قوی ترین نسخه های تور
    اگه عدالت باید ایجاد شه باید هالک مجازات کننده کهکشان در لیست باشه
    که رتبش هم بالا تر میره اونم خیلی بالا

  40. THOR کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود .لطفاً بازم از این مقاله ها بزارید

  41. […] حکمرانی شخصیت پلنگ سیاه در دنیای کمیک بوک و سینمایی مارول است. این کشور کمیک بوکی پر است از شخصیت های دوست داشتنی […]

  42. Bob کاربر می‌گوید

    ادمین یه سوال از شما دارم شاید شما یه جوابی بتونید بهم بدید (البته اگه کسی جواب رو می‌دونه لطفاً بگه)، تو کمیک های جدید ثور علت به وجود اومدن گالاکتوس زمستان سیاه بوده، اما تو کمیک های immortal hulk علت به وجود اومدن گالاکتوس موجودی به نام Sentience of the universe بوده، البته قبلاً هم بار ها تو کمیک های مختلف گفتن که همین موجود (sentience of the universe) باعث به وجود اومدن گالاکتوس شد، هرچند که خود گالاکتوس تو کمیک های ثور ۲۰۲۰ قبول نداشت که قاصد زمستان سیاه بوده، و می‌گفت که زمستان سیاه داره دروغ میگه. به نظر شما کدوم گالان رو به گالاکتوس تبدیل کرده؟

  43. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    راستش من با رتبه هالک ،دورمامو و بیاندر ها مخالفم! آپوکالیپس قدرت های غیر قابل تصور داره!!!! توانایی تله پاتی و
    جادو داره!!!!!!!!!!! آپوکالیپس از هالک قویتره!!! اما اگه نیست به من توضیح بدید لطفاً ؟؟؟؟؟؟؟ و دورمامو بعضی ها معتقدن از گالاکتوس قویتره!!! از نظر من هم دورمامو از گالاکتوس قویتره چون ارتش و متحدین داره که تا پای جان
    براش میجنگن!!!!! و مثل گالاکتوس قدرتش به تغذیه از سیارات وابسته نیست!!!! و اما بیاندر ها ، اونا موفق به قتل دادگاه زندگاني شدن و اگر اشتباه نکنم مرد مولکولی رو به وجود بیارن!!!!! پس از گالاکتوس قطعاً قویترن

    1. Batman کاربر می‌گوید

      رتبه بندی نیست جناب!!!!

    2. اودین کاربر می‌گوید

      درباره ایمورتال هالکم میتونی اینو بگی که آپوکالیپس ازش قویترع ، ایمورتال هالک از تانوس رگلاتور و رون کینگ ثور قویترع هالک عادی رو قبول دارم جاش تو این لیست نیست اما ایمورتال هالک باید رتبه اول را داشته باشه که توبا رو در اختیار داره و این هم بگم اگه این والای همگان اصلی باشه حرف من اشتباهه ولی اگه وان ابو ال باشه حرف من درستع و همچنین تانوس ریگلاتور باید دوم باشه چون قدرت وان ابو ال رو گرفته که الان انگار دوتا پرزنسه

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        نخوندم

  44. nimor کاربر می‌گوید

    پس تانوس کجاست تانوس ابدیت رو شکست داد

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      ثانوس با سنگ های بینهایت شکستش داد 😐

  45. Amir کاربر می‌گوید

    #دکتر منهتن
    ببیند اگه به کامنت های ادمین مراجعه کنید می‌بینید که گفته رتبه بندی نیست
    #نیمور
    اگه اشتباه نکنم تانوس توی رتبه ی ۲۳ این مقاله هست
    درضمن تانوس بدون ۶ سنگ ابدیت قدرت زیادی نداره
    و با اون ۶ سنگ ابدیت رو شکست داد

  46. Batman کاربر می‌گوید

    خب شماره ی بیست و سوم تانوسه دیگه!!!! و فکر نکنم تانوس با شش سنگ ابدیت حریف بی نهایت یا ابدیت بشود!!! چونکه همانطور که در اول مقاله نوشته شده تانوس با لشکر و شش سنگ ابدیت با ارفاق میتواند در ۳۰ نفر اول باشد اما بی نهایت به راحتی می تواند جز ۱۵ شخصیت برتر مارول باشد!!!! علاوه بر این فکر نکنم سنگ های ابدیت روی بی نهایت یا ابدیت اثر داشته باشد!!!!

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      سنگ های بینهایت بر شخصیت های بینهایت و ابدیت اثر داره . البته در حدی که بتونه بینهایت و ابدیت را بکشد و یا به طور کامل نابود کند نه اما در حد شکست دادن را میتواند . اگر کمیک دستکش بینهایت را بخوانید متوجه میشوید . شایدم کمیک جنگ بینهایت بود . دقیق در خاطرم نیست .

  47. nimor کاربر می‌گوید

    کمیک دستکش بی نهایت نخوندید مگه تانوس اونجا ابدیت رو نابود کرد

  48. nimor کاربر می‌گوید

    حتی مرگ گالاگتوس و کرونوس رو هم ناوبد کرد

  49. Batman کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    بله من متاسفانه هنوز اون کمیک رو نخوندم اما فکر نکنم حرفش درست باشد !!!! زیرا اگر حتی دستکش ابدیت روی بی نهایت یا ابدیت اثر داشته باشد آنها می‌توانند زمان رو نگه دارن و با یک اشاره تانوس را پودر کنند!!! یا مثلاً در همین لیست که در اولش اشاره شده تانوس با شش سنگ ابدیت و ارتش با ارفاق می تواند جزو ۳۰ شخصیت برتر مارول باشد اما در لیست های معتبر، ابدیت یا بی نهایت همیشه جزو ۱۵ شخصیت قدرتمند مارول هستند!!!

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      در این مورد رو دیگه زیاد باهاتون موافق نیستم . اگر شخصیت بینهایت امتیاز مکان و شخصیت ابدیت امتیاز زمان را در اختیار دارد ، تانوس هم با سنگ های بینهایت فضا و زمان این امتیاز را دارد . تازه تانوس سنگ بینهایت روح ، قدرت ، ذهن و حقیقت را هم در اختیارات دارد . منطقیش همینه که گفتم . تانوس با دستکش بینهایت حاوی ۶ سنگ بینهایت ، از شخصیت های بینهایت و ایدیت قادرتر است اما نمیتواند آنها را به طور کامل نابود کند .
      شما تانوس با دستکش بینهایت و سنگ های بینهایت MCU را در نظر نگیرید . چون کلا در MCU واقعا ضعیف بود . اما در کمیک قضیه خیلی فرق داره . در کل بهتون پیشنهاد میکنم اگر وقت کردید و مایل بودید کمیک مذکور را بخوانید .
      بعدشم منظورتون برتر هست یا قدرتمندتر ؟!؟ چون این دو با هم فرق دارند . هرچند که تانوس کلا برتر و معروف تر از شخصیت های بینهایت و ابدیت به حساب میاد . اگر دستکش بینهایت حاوی ۶ سنگ بینهایت را هم داشته باشد ، که دیگر قدرتمندتر هم هست . حالا هر مقاله ای هم میتونه اشتباه گفته باشه .

  50. کمیک فن کاربر می‌گوید

    ولی حالا جدا از بحث ها
    شخصیت مورد علاقتون چیه اونی که همیشه ته دلتون باهان بوده ؟
    ما حقیقتا از سارتور و دورمامو خوشم میاد ( و البته دارک ساید )

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      بتمن ، فلش ، ددپول ، دارک ساید ، دورمامو ، ریوس فلش ، گاد اسپید ، لوسیفر بازم هست ولی حضور ذهن ندارم ‌.

    2. Mohamad کاربر می‌گوید

      با اجازت بنده از:بیامدر،سنتری،لوسیفر،بتمن(فلش پوینت)،آنجل،موربیوس،گوست رایدر،اودین،زئوس هرکول،هالک،ثور،تانوسو…………….

    3. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

      سوپرمن-ولورین(سینما با بازی عالی هیو جکمن که به نظرم بهترین بازیگر کل فیلم های ابرقهرمانیه)-مرد آهنی(سینما)جاگرنات-بتمن-اسپایدرمن-ددپول-تور-ترایگان-راسل توی ددپول۲-هالک-دکتر اختاپوس تو اسپایدرمن۲-فلش(بری آلن)-گرین لنترن(هال جردن)-فلش(والی وست)-آنتی مانیتور-تانوس(سینما)-دارکساید-دکترمنهتن-سایکلاپس

  51. Amir کاربر می‌گوید

    در جواب کمیک فن
    من توی ابر شرور ها از لوکی در مارول و تریگون در دیسی خوشم میاد
    و توی قهرمان ها از مارول سنتری و ثور و هالک و در دیسی سوپرمن فانوس سبز و فلش خوشم میاد

  52. Batman کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    سلام عکس اون کمیک را دیدم!!! اساساً در عکس گفته بود که تانوس با دستکش ابدیت از دادگاه زندگی هم قوی تر است!!! البته تا شماره۳ اون کمیک رو هم خوندم!!!اما در مبارزه ی تانوس و ابدیت:خب تانوس برای ابدیت خیلی کند است !!!یعنی تا بیاد از سنگ های ابدیت استفاده کنه پودر شده است!!!

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Batman
      انگار اصلا نمیخوای حقیقت را قبول کنی . وللش و بیخیال . !

  53. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    در جواب کمیک فن:
    نووا ، ثور ، دکتر استرنج ، تانوس ، لوکی

  54. Batman کاربر می‌گوید

    #استیو راجرز
    حقیقت چیز دیگریست!!! به هر حال من دلایلم رو بر پیروز شدن ابدیت در مقابل تانوس با دستکش بی نهایت گفتم!!! حالا دیگه هر کی،یه نظری داره.

  55. Batman کاربر می‌گوید

    #کمیک فن
    من از شخصیت های بتمن، گرین ارو ،گرین لنترن ،نووا، بلک پنتر و مارشن منهانتر خوشم میاد.

  56. محمد کاربر می‌گوید

    اول از همه بگم قوی ترین موجود کیهان در مارول اسکارلت ویچ هست که اگه به خشم خود. دست پیدا کند بدون شک از دادگاه زندگی هم حتا قوی ترست اون قدرت ققنوس ها همون فونیکس رو نابود د کرد یعنی اون الان جاش اینجا نیست😑😒😒😒

  57. […] مارول و دی سی دو شرکت عظیم و برتر در زمینه فروش کتاب های کمیک هستند که به کمک ابرقهرمانانشان، دنیایی آرمانی را برای مردم بخصوص نسل جوان بوجود آورده اند. همیشه ی خدا بین طرفداران این دو شرکت کمیک بوکی بر سر قدرتمندتر بودن ابرقهرمانانشان درگیری است و هیچ کدام نیز به برتری شخصیت های ساخته شده شرکت مقابل راضی نمی شوند. در ادامه ابرقهرمانان این دو کمپانی که توانایی هایشان یکسان است را در برابر هم قرار می دهیم تا ببینیم کدام کمپانی کمیک بوکی، شخصیت های ابرقهرمان قدرتمندتری را خلق کرده است. […]

  58. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

    این مقاله رتبه بندی هست؟ اگه هست چرا ابدیت زیر دادگاه زندگی است؟ ابدیت از فراموشی و دادگاه زندگی ضعیفتر است ولی رتبه بهتری داره.

    1. batman کاربر می‌گوید

      رتبه بندی نیست مهدی جان.

  59. Old man logan کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود ولی به نظر من باید به جای دکتر دووم نسخه ی قدرتمندش یعنی پروردگار دووم رو قرار میدادید و اولتران هم نباید می بود اولتران هر چقدر هم قدرتمند باشه بازم یه رباته و مسلما یه ربات نمیتونه جز قویترین ها باشه

  60. آرش کاربر می‌گوید

    قسمت آخرش اشتباهه اولا والای همه گان مرد هست و دوما والای همه گان قوی تر از پرزنس هست و دلیلش اینه که پرزنس قدرتش رو از یک نیروی کیهانی قدرتمند میگیره ولی والای همه گان قدرتش رو از هیچ نیرویی نگرفته

    1. محمد امید کاربر می‌گوید

      آرش
      مگه گفته شده در مقاله زن؟ اون عکس یک کمیک بود که فکر کنم والای همگان در یک کمیک این شکلی بوده. دلیلت برای قویتر بودن والای همکان خیلی مسخره بود خب از اون نیرو قدرت گرفته همون نیرو از والای همکان قویتره پرنزس دیگه به اون موجود وابستگی نداره مثل این میمونه من بگم یک انسان عادی از هالک قویتره چون هالک از گاما قدرت گرفته اما یک انسان عادی از نیرویی قدرت نگرفته خب مسخرس دیگه. اول یکم تحقیق بعد فکر بعد نوشتن کامنت.
      متعصب نباشیم#
      تحقیق کنیم#

    2. مهدی رادمنش کاربر می‌گوید

      نوب زیاد شده مثل اینکه بزارید من جواب چند تاتون رو بدم.

      #آرش

      ببین نوب جون اولن که اینا مساوین اگه مساوی نباشن هم کسی که قویتره پرزنس هست چون والای همگان توسط تانوس رگلیتور جذب شد و اخیرا شایعه شده که کازمیک ایمورتال هالک هم اونو کشته واسه همین موفق شده که کل دنیای مارول رو نابود کنه بعلاوه اون گذاشته که پروتژ وایسه و واسه خودش ادعای خدایی کنه پس چرت و پرت نگو نوب متوجه شدی؟ نیمه تاریک اون اونو کشته در صورتی که پرزنس نیمه تاریک خودش رو نابود کرده.

      #محمد

      تو دیگه رد دادی اون یه کمیک مسخره بیش نبود به همه کمیک ها نسبت نده اسکارلت حتی قویترین جهش یافته‌ هم نیست چه برسه به قویترین تو مارول این حرفت مثل اون حرف اون سایت مطرح که اسمشو نمی‌برم بود که گفت سوپر پرایم وان میلیون من قویترین بعد ار پرزنس هست یه سایت دیگه هم که اسمشو نمیارم از پرزنس هم برتر میدونست اونو این حرفت هم دقیقا مثل حرف همون سایت ها بی ارزشه و نوب بودن خودت رو سابت میکنه مثل نوب بودن همون سایت ها.

      #Batman

      دوست عزیز درسته رتبه بندی نیست ولی چیزی که ضایع هست باید رعایت بشه دیگه الان این رتبه بندی نیست ولی میشه والای همگان رو گذاشت رتبه ۵۵ چون رتبه بندی نیست؟مسلما نه

      #Batman

      خیلی دستکش رو دست پایین گرفتیا ابدیت نابود میشه دستکش ابدیت از نهاد ها و حتی تو اوج اوج از دادگاه زندگی هم قویتره چی میگی واس خودت؟

      #مهدی

      دوست عزیز داره میگه که تو کمیک های مارول اون مثل خدای دنیای ما هست تو دنیای ما اون اصلا وجود نداره کفر چیه عزیز.

      #کمیک فن

      ابر نوب اون موجودی که خلقش کرده ازش قویتره والای همگان که قویتر نیست.

      البته این مقاله مشکلاتی داشت مثل اون بخش آخر اون دومین موجود قدرتمند کمیک نیست بعد مانیتور مایند و د اورسول و الین بلک پرزنس جدید و… کشک هستن اینجا؟ و یه مشکل دیگه اینه که نیمه تاریک والای همگان توش نیست.

  61. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببخشید یه سوال داشتم هرکدوم از کاربران سایت یا آقای رادمنش یا ادمین محترم ممنون میشم اگه تونستن جواب بدن
    :زئوس راستی راستی پدر خودشو کشته ؟؟؟؟؟؟؟ توی دیسی میدونم اینکارو کرده اما تو مارول چندجا راجعبش خوندم
    همچین چیزی ننوشته بود اما اگه کشته لطفا بهم بگید و ممنون میشم بهم بگید چجور شخصیتی داره دست به قتل میزنه ؟؟؟؟؟ آخه هرجا میرم یه چیزی نوشته یه جا آدم میخونه میگه چه شخصیت خوبیه یه جا میخونه ازش متنفر میشه و یک سوال دیگه ارتش زئوس تعدادش چقدره ؟؟؟ قادر به رقابت با ارتش آزگارد هست ؟؟؟

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      واقعا ممنون میشم که یک نفر جوابمو بده ممنون میشم

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً لطفاً بهم اطلاع بدید واقعاً ممنون میشم

    2. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      بله راسته و درباره سوال دومتون بله همینطوره شاید تا حدی هم قویتر

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        سیسکو رامون #
        ممنون بخاطر اطلاع رسانی ولی خداییش این زئوس چقدر شرور و بیرحمه

  62. Mahdi rahimi کاربر می‌گوید

    من اصلا این مقاله و قبول ندارم
    آخه چرا ثور و از هالک جلوتر گذاشتن
    چرا از ثور قویترین نسخه شو گذاشتن ولی هالک اولین نسخه شو
    رون کینگ ثور در مقابل هالک مجازات کننده جهانی یا ورلد ور هالک اصلا عددی به حساب نمیاد
    شرط میبندم اگه تو هالک قویترین نسخه شو میزاشتن جایگاه پنجم یا چهارم یا ششم و می‌گرفت
    هالک مجازات کننده جهانی تونسته شش برادری که ضعیف ترینشون تونسته بود گالاکتوس و با سه مشت شکست بده
    و بکشه
    سه تاشو نو صلاحی کرده و سه تا شو نو خفه کرده

  63. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

    ببنید تو اساطیر و دیسی این اتفاق افتاده اما تو مارول فکرکنن نه فکرکنم فقط زندانیش کرد اگه اشتباه میکنم بهم بگین

  64. امیررضا کاربر می‌گوید

    کاملا در اشتباهی ثور خیلی قویتر از هالکه. هالک مجازات کننده کیهانی حریف رون کینگ ثور نمیشه.
    هالک توی ۲۰ تا هم نیست چه برسه به ۵ یا۶.
    واچر ها اونقدر قوی نیستند فقط نظارت میکنند. هالک واچر کشته؟؟؟ رون کینگ ثور ۶ تا از سایه نشینان بالا رو زده که خیلی قویتر از گالاگتوس هستند.

    1. Dormamo کاربر می‌گوید

      سلام
      هالک آره رو حالت اس پی اچ نمیتونه اما رو حالت ایمورتال هالک شکست دادن رون کینگ ثور براش کاری نداره

  65. ثور کاربر می‌گوید

    ببینید خودتون گفتید که روند کینگ ثور از گالاگاتوس قوی تره پس چرا رتبه گالاگاتوس از روند کینگ ثور بیشتره
    یه مطلب دیگه. تو یکی از مقالهاتون خونده بودم که رون کینگ ثور در عالم مارول چهارمین پس چرا در این رتبه بندی ۱۷ است
    و در کل مقاله ی خوبی بود ممنون از سایتتون♥️♥️♥️

    1. امیررضا کاربر می‌گوید

      این مقاله رتبه بندی نیست

  66. البرز کاربر می‌گوید

    خب در حالی که چنتا اشتباه داشت ولی در کل مقاله جالبی بود خوشم اومد ولی یچیزو نفهمیدم توی قسمت یکی برتر از همه(one above all) من یچیزی رو متوجه نشدم شما آخرش نوشتید باید در نظر بگیریم که نسبت به پرنزس دیسی در مقامه دومه میشه بگید پرنزس دیسی کیه اصلا…. و یچیز دیگه که من نفهمیدم توی نگهبانان کهکشان کجاش به سر قطع شده یه سلستیال توسط نیکرو اشاره شده بود

    1. کمیک خون کاربر می‌گوید

      پرنزس دیسی والای همگان ماروله یعنی خدای دیسی

  67. […] خدای خدایان، فرمانروای آسگارد و پدر ثور و یکی از قدرتمندترین شخصیت های جهان مارول است. او هزاران سال زندگی کرده است و از قدرت ها و توانایی […]

  68. کمیک خون کاربر می‌گوید

    ایول خیلی مقاله خفن و باحالی بود به نظرم بیاندر پایینه چون میتونه راحت گالاکتوس رو شکست بده
    ولی خیلی سایت اسپایدی چرته تو قویترین اشخاص کمیک پرنزس،لوسیفر، میکائیل ، الین بلک نیست!!!!!
    حالا فهمیدم چرا میگین اسپایدی چرته الان قبول دارم خیلی سایت مضخرفیه ولی من سایت شما رو خیلی قبول دارم و کامیکان چون تمامی جوانب رو در نظر میگیرین ولی اسپایدی همین که پرنزس ، لوسیفر، بیاندر رو تو قویترین اعضای کمیک نیاورد ثابت شد سایت خوبی نیست. ممنون از شما

    1. کمیک خون کاربر می‌گوید

      ادمین من از شما سوال دارم یا سطح اطلاعات من پایینه یا مقاله ایراد داره چرا بیاندر تو اون رتبه قرار گرفته و پایین تر از گالاکتوس هست شما در مقاله نوشتید که اون می‌تونه گالاکتوس رو راحت شکست بده ولی تو رتبه بندی از گالاکتوس پایین تره!!!!!!!
      میشه توضیح بدین ما هم بفهمیم

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        برای بار یک میلیاردم، این مقاله رتبه بندی نیست.
        ولی ۵۰ تای اول دقیقا همینان.

        1. Goku کاربر می‌گوید

          سلام ادمین عزیز، میگم چرا یکی پایین تر از همه و بیاندر پری ریتکن نیستن،.

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            بیاندر که هست جون دل
            اون موقع که مقاله نوشته شد هنوز خبری از پایین تر از همه نبود. مقاله نیاز به بروزرسانی داره که احتمالا می‌ره برای تابستان آینده.

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              یعنی اپدیت میشه؟

              1. admin
                admin کاربر می‌گوید

                به امید خدا

            2. Dark Knight
              Dark Knight کاربر می‌گوید

              بیاندر بعد رتکنه البته عکسش
              دوما سپاه بیاندرز هم باید میبود
              سوما گالاکتوس و مفیستو و هالک و بلک بولت و یمیر و نال جایی در این لیست نداشتند
              چهارما نفی کننده نهایی تو مایه های سلاحه پس کازمیک کیوب و قلب عالم هم باید می‌بودند
              پنجما رون کینگ ثور جز ورژن ها هست
              پس چرا پروردگار دووم و تانوس استرال و با قلب عالم و لایف برینگر گالان نبودن؟
              ششما اودین هرگز گالاکتوس رو نزد

            3. Goku کاربر می‌گوید

              اها🙂 متوجه نشدم که این همون بیاندر پری رتکن هستش.
              بعد منظور شما از این که پایین تر از همه اون موقع نبود، یعنی هنوز توی دنیای مارول حضور پیدا نکرده بود یا شما اطلاع نداشتید.
              بعد ادمین عزیز مقاله که بروز رسانی شد، خواهش میکنم مقاله قویترین شخصیت دیسی هم بروز رسانی کنید.، مثلا برای دی سی ۴۰ تا نوشتین برای مارول ۵۵ برای دیسی کمتره، چرا؟؟؟؟؟
              تازه کازمیک امور سوپرمن و چند تا شخصیت دیگه هم نبود که اگه میشه اضافه کنید.

  69. امیر کاربر می‌گوید

    سلام خسته نباشید برای زحماتتون این مقاله چند تا ایراد داشت اولی این که تور به راحتی حتا بدون ضربه خوردن گالاگوس رو گشت و اون هم تور عادی و باید تو رتبه ی ۱۲ می‌بود و رون کینگ تور جای خود دارد دوم شما سرتو رو توی رتبه ی ۳۶ قرار دادین و گفتین اومدین از سور تور هراس داره و اومدین رو توی رتبه ی ۱۷ قرار دادین بازم ممنون زحمت کشیدید

    1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      امیر
      اون نسخه عادی ثور نبود نسخه کازمیک کینگ ثور بود

  70. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    امیر
    این مقاله رتبه بندی نیست برای بار یک میلیاردم!!!!!

    1. محمد پارسا خمسه کاربر می‌گوید

      پس چرا اسمش قوی ترین شخصیت های مارول است ؟

  71. توماس شلبی کاربر می‌گوید

    کی گفته اینا هم از والای همگان قویترند
    پرزنس
    دارک مانیتور
    الین بلیک
    تانوس رگلاتور فکر کنم ایمشه با قلب عالم
    کازمیک ارمور سوپرمن

  72. امیر کاربر می‌گوید

    به نظر من جای ثور تو رده ۱۷ نبود چون ثور تو حالت رون کینگ ثور از تنها کسی که شکست میخوره والای همگان و با احتمال کم دادگاه زندگیه

  73. TONI STARK کاربر می‌گوید

    مقاله ی خوبی بود
    ولی دو اشتباه داشت آقای ادمین
    یکی اینکه اون قسمتی که گفته شده دارک ساید عادی تانوس رو با شش گوهر ابدیت شکست میده اشتباهه
    تانوس با شش گوهر ابدیت تقریبا قادر مطلقه اونوقت دارک ساید چطور میخواد شکستش بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آقای ادمین موفیستو ماله دیسیه حاکم جهنم مارول نرون هست
    لطفا اصلاح کنید

    1. TONI STARK کاربر می‌گوید

      ببخشید اشتباه اول ماله مقاله ی خدایان مارول در برابر خدایان ماروله
      اشتباه شد ببخشید

      1. TONI STARK کاربر می‌گوید

        خدایان دیسی ببخشید

    2. TONI STARK کاربر می‌گوید

      نه ببخشید حرفم اشنباه بود کلا

    3. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

      دارکساید اصلی هم قادر مطلقه بعدهم دارکساید کلون اگه از سورس استفاده کنه از تانوس با شش سنگ قویتر میشه

  74. […] خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است. این شخصیت توسط جو سایمن و جک کربی خلق […]

  75. […] از وانداویژن نوبت به این رسید که مارول با سریالی متفاوت و جدید در سبکی متفاوت را همراه با اکشن […]

  76. […] دنیای انیمیشنی مارول در برابر دنیای انیمیشنی دی سی حرفی برای گفتن نداشته […]

  77. […] خانه، یکی از به یادماندنی ترین نبرد های دنیای سینمایی مارول است که جذابیت و حس و حال خاص خود را دارد. پیتر پارکر پس […]

  78. […] نایت جزو قدرتمند ترین و خطر ناک ترین مبارزان کمیک های مارول و دی سی هستند بنظر شما کدام یک پیروز این نبرد است […]

  79. بتوجه کاربر می‌گوید

    خارجیا اصلاً خدا رو ندیدن اگر قدرت خداوند را ببینند از این چرت و پرت هایی که می گن پشیمان می شن پرنزس بالاتر از همه حالا هر چی اینا خودشونو خدا می دونن خاک تو سرشون
    شما مسلموناهم اینا رو باور نکنید اینا فقط برای سرگرمی خوبن من هم طرفدار اسپایدی ام باید در حد خودت طرفدار باشی 😉

    1. حسین رون کینگ تور کاربر می‌گوید

      دادا فک کردی ما خریم دوما هم که من وتو بقیه درحدی نیستیم که وصف کنیم قدرت خدارا

    2. داور عادل کاربر می‌گوید

      اینا فقط برای دنیای کمیک هست والای همگان هم برای این خدای دنیای مارول هست چون خود استنلی نویسنده کمیک های مارول والای همگان همه ی اینا الکی و تخیلی هست و برای کمیک بوک هست وگرنه هر نویسنده ی کمیک برای خودش یه خداس

  80. رهام کاربر می‌گوید

    یه چیزی بالاتر ادمین گفته بود پرزنس قوی ترین شهصیت کامیک های دیسیه اما این استباهه و د رایتر قوی تربن تو دیسیه بعد از اون مخالف د رایتر یعنی امپتی هنده و بعد از اون هم پرایمال مانیتوره پس چرا سما همچین حرفی زدید 🤐

    1. بروس وین کاربر می‌گوید

      مطمئنی امپتی هند نسخه مخالف رایتره؟؟؟
      تا اونجایی که من میدونم امپتی هند نماد ما خواننده های کمیکه و راستش اطلاعات زیادی از امپتی هند ندارم برای همین بطور قطع حرفتونو رد نمیکنم چون شاید شما درست میگید

    2. nbp.hope کاربر می‌گوید

      فرم اصلی لوسیفر از پرایمال مانیتور چندین برابر قویتره
      امپتی هند فرم اصلی دارکسایدو به راحتی از بین برد اما نسخه ای از رایتر نیست

  81. حسین رون کینگ تور کاربر می‌گوید

    ادمین دادا رد دادیا تو قسمت دادگاه نوشتی رون کینگ تور جزو ۵تای اول قدرتمند کمیک مارول است بعد توی همین مقاله رتبه ی تور را ۱۷ کرده ای😑😑خواهش میکنم پیامم را بزار درضمن اصلا تور رو با گالاگتوس مقایسه نکنین چون در کمیکی گالاگتوس که ۵ سیاره ی بسیار مقوی خورده بود برابر تور پودر شدددد بدون هیچ نبرد و جدال سختی به قولی با یک مشت پکید اگر لینک کمیک هم میخواید بگید

    1. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      جناب اون کازمیک هارلد کینگ ثور بود نه ثور عادی !!! ثور عادی حریف جدی نیست برای گالاکتوس

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        دکتر منهتن
        اتفاقا یک بار ثور عادی با گالاگتوس عادی مبارزه کرد و نتیجه با اینکه به نفع گااگتوس شد اما ثور توانست صدمات زیادی به او وارد کنه

    2. مگنتو کاربر می‌گوید

      احسنت به اینهمه اطلاعات ولی متا سفانه غلط . جناب اون ثور عادی نبود

  82. ابوالفضل ایروانی کاربر می‌گوید

    خب خب خب مجدد سلام.
    یک نظر سنجی براتون دارم در حد جام جهانی،
    نظر سنجی
    بهترین و محبوبترین شخصیت آینده کمیک:
    ۱- ثور
    ۲- سایر شخصیت های کمیک
    لطفا عدد گزینه مورد نظر را بدون هیچ توضیح اضافه که در همین کامنت ریپلای کنین هرگونه توضیح اضافه ای نظر شما را بی اعتبار میکند. موفق باشید. 👋👋

    1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

      ۲

    2. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

      ابوالفضل ایروانی
      ساده است. گزینه ۲
      چون همین الان ثور جزو ۱۰ تای اول هم نیست.

      1. مگنتو کاربر می‌گوید

        اقای سعادتی اینکه بگیم قطعا نمیشه درست نیست به نظرم چون چیزی قابل پیش بینی نیست ولی احتمالش به نظر خودمم کمه و با این حال فیلم های اینده تعیین کننده هستن یه وقت دیددی ثور لاو اند تندر ترکوند ( ولی شایعاتش میگه که زیادی فمینیستی هستش) .. هر شخصیتی به اندازه خودش این پتانسیل رو داره که محبوب ترین بشه و برای هیچکس صفر نیست ولی تنها چیزی که قطعیه اینه که روند فیلمای مارول تعیین کننده هستش که چه کسی اول باشه مثلا همین روند رو اگه برای ایرون من ادامه داده بود قطعا محبوبیتش از این هم بالاتر میرفت . یه چیزی رو باید دقت کنیم که اسپایدرمن پشتوانه قویتر از فیلم داره که فکر نکنم زیاد روند فیلما تاثیر روی این شخصیت بزاره و کلا اینکه شخصیتی بخواد از اسپایدرمن جلو بزنه یه کم سخته . چون ثور حتی با فیلمای مارول یعنی اینفینیتی وار حتی به دومین شخصیت محبوب مارول هم رسید ولی به خاطر ضربه ای که توی اندگیم بهش زده شد اینقدر افت کرد .

        1. مگنتو کاربر می‌گوید

          در ضمن وقتی واندروومن با بازی نه چندان خوب گال گدوت به اینجا رسید خب معلومه که ثور هم میتونه به این درجه از محبوبیت برسه

          1. king venom کاربر می‌گوید

            مگنتو
            والا با توجه به چیزی که تایکا وایتیتی تو ثور رگناروک نشون داد امید هست « اسم شخصیت هلا رو نیارین چون تو کمیک هاهم از ثور قویتره» ولی تاجایی که من شنفتم و خود کریس همسورث گفته ثور قراره توی قویترین حالتش باشه (من حدس میزنم قراره به ال فادر تبدیل بشه) ولی چیزی که مهمه اینه که نقش ثور جین فاستر باید به اندازه ثور همسورث توی داستان مهم باشه البته نباید اشتباه اندگیم رو تکرار کنن
            ولی من بیشتر از همه برای ورود گور قصاب خدایان هایپم که احتمالا قدرتش از تانوس هم بیشتر باشه و احتمال زیاد شخصیت پردازیش هم میتونه بهتر باشه

            1. king venom کاربر می‌گوید

              اگه تایکا وایتیتی بتونه موفقیت فیلم قبل رو تکرار کنه و حتی بهترش کنه شکی نیست که ثور رو دوباره سر زبونا میندازه چون ثور تا قبل از اندگیم جزو پنج شخصیت محبوب مارول بود

    3. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

      خیر ثور پتانسیل اینو که به محبوبترین برسه نداره الان هم عضو ۱۰ تای اولم نیست

    4. کاربر می‌گوید

      اصلا ثور پتانسیلش رو نداره
      تا ده سال بعد هم نمیشه بنابراین گزینه ۲

  83. مگنتو کاربر می‌گوید

    ۳

  84. داریوش کاربر می‌گوید

    قویترین نسخه هالک چی پس حرفی نزدید

  85. ناشناس کاربر می‌گوید

    سلام خوبید .. خب الان قوی ترین شخصیت های عالم مارول رو شما ۱٫والای همگان …۲٫فالکام….۳٫پروتژ…..۴٫رون کینگ ثور …۵٫٫دادگاه زندگی.. معرفی کردید که منم موافقم با این رتبه بندی .اما شما تو یه موضوع انتقام جویان یا لیگ عدالت .لیگ عدالت رو برنده اعلام کردید … من یه سوال دارم .. یعنی این افراد همین ۵ شخصیت اول مارول نمیتونن لیگ عدالت رو بکوبن بعد از اون سمت هم که قوی ترین شخصیت داخل کمیک ها والای همگان هست بعدش دکتر منهتن … اگه اینجوری حساب کنید مارول و انتقام جویان برنده بازی میشن . با تشکر از شما

    1. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      جناب ظاهرا متوجه نشدید که مقایسه مارول و لیگ عدالت نیست مقایسه اونجرز و لیگ عدالته که جزئی از مارول و دیین و والای همگان کجا عضو اونجرزه دادگاه کی عضو اونجرزه در دیسی هم هستن کسانی که بتونن دادگاه رو بزنن یا رایتر که مثلا برابر با والای همگانه کلادیسی مقداری قویتر از مارول و لیگ عدالت کمی قویتر از انتقام جویانن

      1. nbp.hope کاربر می‌گوید

        در اینکه لیگ عدالت قویتر از اونجرزه موافقم اما تو اینکه دیسی قویتره خیر
        بنده مارول فن نیستم اما مارول کامیکس قدرتمندتره
        یکی پایین تر از همه با پرزنس برابری میکنه
        بیاندر با لوسیفر برابری میکنه درحالی که پری رتکان بیاندر قدرتمندتر از پرزنسه و با پرایمال مانیتور برابره(پرایمال مانیتور یا اورووید خالق پرزنس و پری رتکان بیاندر خالق والای همگان)
        فرم اصلی پری رتکان بیاندر یک نویسنده خارج از کمیکه که با فرم اصلی رایتر برابری میکنه.
        والای همگان با رایتر برابره
        فالکرام با پرزنس برابره درحالی که فرم اصلی اون با فرم اصلی رایتر برابری میکنه.
        پروتژ که توانایی تبدیل به هر موجودیو داره پس میشه گفت با لوسیفر و یا حتی پرزنس برابری میکنه اگر قدرتاشونو کپی کنه
        و والاب همگان فرم اصلی یا استن لی با فرم اصلی رایتر یا گرند موریسون برابری و تا حدودی بهتره
        از اون طرف فرم اصلی لوسیفر که با فرم اصلی دادگاه زندگی برابری میکنه(فرم اصلی دادگاه زندگی با پرزنس برابره)
        تانوس رگلاتور با پرزنس برابره اما بعضیا اونو قویتر میدونن.
        دادگاه زندگی با وورد برابر و تا حدودی بهتره.

        مارول بیش از چندین تجسم نویسنده تو کمیک هاش داره درحالی که دیسی فقط یدونست

        (هرکدوم از این نویسنده ها به تنهایی توانایی نابودی دیسی کامیکس رو به راحتی دارن)

    2. Superman
      Superman کاربر می‌گوید

      خیر والای همگان قویترین نیست بلکه برابر با رایتره

      1. _ کاربر می‌گوید

        پس قوی ترین موجود کیه؟

      2. Goku کاربر می‌گوید

        والای همگان برابر با پرزنسه نه رایتر. تازه از پرزنس هم یه سرو گردن پایین تره.

        1. بردیا کاربر می‌گوید

          اون ابو الل ادرزه که با پرزنس برابره که پایین تر نیست.والای همگان با رایتر برابره

          1. Goku کاربر می‌گوید

            ابو الل ادرز ۸۰ درصد قدرت والای همگان اصلی رو داره ولی از پرزنس ضعیفتره.،رایتر کلا خارج از دنیای کمیکه در حالی که والای همگان یه شخصیت داخل کمیکه.والا هرگز قابل قیاس با رایتر نیست.در حده پرزنس هستش.
            بعد آواتار والای همگان که توسط تانوس جذب شده به هیچ وجه در حد پرزنس نیست.

            1. بردیا کاربر می‌گوید

              میشه اون هشتاد در۱دو بگین کجا گفته شده؟؟؟برام سواله.خیر برایره.من منظورم والای همگانه اصلیه که خارج از کمیک تو هوس اف ایدیا هست که کمیکای مارولو طراحی میکنه(نمونه کمیکه فنتستیک فور#۵۱۱)

              1. nbp.hope کاربر می‌گوید

                چیزی به اسم یکی بالاتر از دیگران وجود نداره و این اطلاعات اشتباه داره میپیچه.
                والای همگان رو به شکل های متفاوت دیدیم اما ایا همه اونا اواتاری از اون بودن؟
                خیر
                والای همکان تو سری کمیک های اسپایدرمن حتی به شکل سگ هم دیده شده.
                به شکل پیر مرد دیده شده
                به شکل پیرمرد بزرگ دیده شده
                اما شکل اصلی اون یک شعی زرد رنگه که میتونید هدس بزنید.

                شخصیت رایتر هم فرم اصلی مربوط به خودش رو داره که گرند موریسون هست مثل والای همگان که فرم اصلیش استن لیه
                گرمد موریسون ابدا به اندازه استن لی حرفه نیست.
                فرد عادیشون هم برابره و این اشتباهه که والای همگان با پرزنس و پرایمال مانیتور مقایسه میشه.
                طبق گفته بعضی ها حتی تو یوتیوب رایتر چون گرمد موریسون برای مارول کار نکرده تو دنیای مارول فقط یه انسانه معمولیه درخالی که استن لی سابقه کار تو دیسی رو داشته که یجورایی میشه گفت ترو فورم ان اباو ال کنترل کامل رو دنیای دیسی و مارول کامیکس داره

    3. _ کاربر می‌گوید

      رون کینگ ثور رتبه ۲۷ رو تو مارول داره تو یه سایت خارجی خوندم

  86. _ کاربر می‌گوید

    والای همگان بینهایت نیست اصلا بینهایت و نامحدود تو تخیل وجود نداره

  87. spider
    spider کاربر می‌گوید

    من همین الان مقاله رو خوندم.کااااااااملا غلط بود.از بیخ و بن غلط بود.آقادو تا سوال.نویسنده این مقاله چه کسی است؟
    آیا این مقاله بر اساس رتبه بندی نوشته شده؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر بر اساس رتبه بندی نیست

      1. کاربر می‌گوید

        همش خوب بود ولی پروتژ رتبه ۲؟ جان من؟ اها منظورتون همون بچه خداست که دادگاه زندگی و اسکاتان دی پاورش کردن!! اوکی فهمیدم یکی پایین تر از همه کجاست؟ البته بقول خودتون رتبه بندی نبود اگه بود که….

        1. کاربر می‌گوید

          ادمین خداییش رتبه بندیم نباشه بیاندر خیلی پایین نیست؟ اخه دادگاه زندگی رو بدجور… ایترنیتی اون جا؟ حالا کلا چندتا شخصیت اضافه میکنم با اجازه ات
          یکی پایین تر از همه
          اون یارو آر کی تی
          عععممم بگذار اندکی فکر کرده اوه بلک وینتر!!
          کازمیک کینگ ثور
          گور باتچر آو د گادز
          اولد کینگ ثور
          نکرو کینگ ثور
          تجسم کمیک بوکی استن لی
          وایت فونیکس
          خب دیگه…… یادم نمیاد😂😑
          تا کشفیات دیگر بدرود 👋👋👋

          1. بردیا کاربر می‌گوید

            ارکی تی همون رون کینگ ثوره.مخففشه.والای همگان همون استنلیه دیگه.ادمین نسخه های قدرتمندو تاجای ممکن نداشت

            1. کاربر می‌گوید

              نه
              ترکیبی از استن لی و جک کربیه یه استن لی دیگه بود با والای همگان کلا فرق داشت

        2. admin
          admin کاربر می‌گوید

          این مقاله قدیمیه
          اون موقع که این مقاله نوشته شد هنوز خبری از پایین تراز همگان و خیلی های دیگه که الان هستن نبود.

          1. کاربر می‌گوید

            عععههه واقعا؟ مگه کی وارد کمیک شد؟

            1. spider
              spider کاربر می‌گوید

              خدا رو شکر که رتبه بندی نیست
              وگرنه من اینجارو به خاک و خون میکشوندم.

              1. کاربر می‌گوید

                عجب پس به خاک و خون می‌کشیدی؟ اول باید از سد کاربرانی که سربازان وفادار ادمینن رد می‌شدی بعد از سد نویسندگان ابتدا جناب سعادتی جناب قاسمی و بعد جناب ایروانی کبیر که حتی من هم موفق به شکستش نشدم البته جناب ایروانی هم موفق به شکست من هم نشد برای اولین بار نتونست کسی رو عقب برونه یه چی تو مایه های مساوی
                اما سخت ترین بخش ادمینه که دکمه دیلیت کیبوردش همچون قلم رایتر کار می‌کنه😂😂😂😂😂😂😂 بنابراین با یه فشار دادن دکمه دیلیت کیبوردش اکانتت رو مث آب خوردن حذف می‌کنه بقول انگلیسی ها:
                Easy peasy

                1. spider
                  spider کاربر می‌گوید

                  Dark night
                  اول از همه اینکه من نظرم رو میگم.وقتی مقاله ای نوشته میشه من یا هر کس دیگه ای میتونه نظرش رو بده و مانعی وجود نداره.
                  .
                  دوم اینکه خیالت راحت.اکانتم رو پاک نمیکنن:)

                  1. کاربر می‌گوید

                    اقا شوخی کردم
                    بعد اخه گفتی به خاک و خون می‌کشی منم گفتم که به این راحتیا نمیشه به خاک و خون کشوند

                    1. spider
                      spider کاربر می‌گوید

                      منظورم از خاک و خون چیزی نبود که باعث بن شدنم بشه.
                      .
                      اعتراض سنگین بود

            2. Randall
              Randall کاربر می‌گوید

              ال اوینگ کارکشته به وجود اوردش

          2. بردیا کاربر می‌گوید

            اینم درسته.میشه بروزش کنید؟

  88. کاربر می‌گوید

    بنظرم اینطوری بهتر بود:
    ۱- استن لی
    ۲-فالکرام ، اگر این فرضیه درست باشه که تجسم جک کربیه
    ۳-والای همگان-یکی پایین تر از همه
    ۴-پروتژ
    ۵-بیاندرز
    ۶-دادگاه زندگی
    ۷-دیگه چیزی یادم نمیاد 😂😂😑

  89. کاربر می‌گوید

    اها
    ۷-اسکاتان
    رتبه ۵ هم یا واسه بیاندرز یا واسه وایت فونیکس
    دیگه چیزی یادم نمیاد 😂😑

    1. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      رتبه بندید بد نیست!!
      اینم نظر منه
      ۱-استن لی
      ۲- والای همگان هوس اف ایدیا
      ۳- والای دیگران
      ۴- وان بلو ال
      ۵- فراموشی
      ۶-فیرست فیرمیمنت
      ۷-اسکاتان
      ۸-پروتژ
      ۹-دادگاه زندگی
      ۱۰-دیواین کریتور

      1. Dark Knight
        Dark Knight کاربر می‌گوید

        داش انصافا این چه رتبه بندی سمیه؟
        گرفتی اسکاتان و پروتژ رو گذاشتی بالای دادگاه به اون عظمت
        بعد پری رتکن کجاست؟
        دا پری رتکن از فراموشی هم قدرتمندترع

  90. رون گینگ ثور کاربر می‌گوید

    با سلام چرا خبری از ارباب نظن و سرور بینظمی نیست اونا هم خیلی قدرت مندن

  91. عاشق مارول کاربر می‌گوید

    به نظر من سایت خیلی خوبه و مطالب وبلاگ درستند اما بیاد شخصیت های کاپیتان آمریکا و کاپیتان مارول هم اضافه کنید و به نظرم اسکارلت ویچ هم جا داره در رتبه ۵۴
    اگه دکتر استرنج هم باشد ایرادی ندارد

    1. بردیا کاربر می‌گوید

      اینا خیلی واسه بودن ضعیفه

    2. Dark Knight
      Dark Knight کاربر می‌گوید

      داش
      نصف بیشتر اینا جایی در این لیست نداشتند

      1. بردیا کاربر می‌گوید

        قبول دارم

    3. Goku کاربر می‌گوید

      داش منگوگ به زور توی رتبه ۵۵ جا شده😂 بعد تو داری میگی کاپیتان آمریکا کجاست!!؟!؟!!!!

  92. Dormamo کاربر می‌گوید

    سلام
    در جواب کاربران ثور فن که کازمیک ایمورتال هالک راحت رون کینگ ثور رو نابود می‌کنه
    و در جواب کاربران دیگه که میگن پرزنس از والای همگان قویتره در اشتباه بزرگی هستید که والای همگان از پرایمال مانیتور دی‌سی هم قویتره منظورم والای همگان اصلی هست که با د رایتر برابره

    1. Amir کاربر می‌گوید

      سلام کسی از ثور فن ها به جوابت اهمیت نمیده🙂 چون قبلاً معلوم شده کی قوی تره rkt

      1. آنسلات کاربر می‌گوید

        کسی که سواد داشته باشه میگه کازمیک امورتال

      2. بردیا کاربر می‌گوید

        عزیزم به عنوانه ثور فنی که بخاطره ثور با هزار جور تعصبی و نوب در افتادم میگم که کازمیک ایمورتال هالک قوی تره🙂

        1. Amir کاربر می‌گوید

          سلام ببخشید این کازمیک ایمورتال هالک همون توبا هالکه؟ اگه اینطور باشه rkt ضعیف تره
          البته در نسخه (توبا هالک) خود هالک هم از خودش قدرتی نداره مثل rkt نیست ولی تمام قدرت هاش ماله یکی پایین تر از همه هست

          1. Steve rogers کاربر می‌گوید

            چی چی از خودش قدرتی نداره مثل رون کینگ ثور نیست رون کینگ ثور با نیروهای ایگدراسیل و اودین و رونز قوی شده و تمام قدرتش برای خودش نیست اگه اون ثور از جهان دیگه ای بود میشد اینو قبول کرد اما اینطور نیست

            در یک کلام فقط اوریجین شخصیت ها قدرت کاملشون برای خودشونه

            1. amir کاربر می‌گوید

              خب همون رون کینگ ثور برای اینکه اون قدرت هارو به دست بیاره خودشو کشت یعنی الان دیگه کاملا مال خودشه قدرتاش نه اینکه وان بیلو ال یکی رو به عنوان میشه گفت میزبان خودش انتخاب کنه
              الان مثلا تانوس با قلب های جهان در بیشتر رتبه بندی ها نیست با اینکه از دادگاه زندگی هم قوی تره چون تمام قدرتشو از اون وسیله ها به دست میاره الان اگه یه شخصیت دیگه ای هم مثلا بیاد قلب های جهان رو برداره اندازه تانوس با قلب های جهان قوی میشه حتی قدرتمند تر

          2. بردیا کاربر می‌گوید

            امیر
            توبا هالک خودش مخففه د وان بیلو الل هالک هستش و اره ارکی تی ضعیف تره

      3. Boss of Gotham کاربر می‌گوید

        الان گفتی رون کینگ ثور از بریکر اپارت قویتره؟::::/

  93. Amir کاربر می‌گوید

    سلام ببخشید میشه یه مقاله برای مقایسه ثور و آدام وارلاک و بقیه جهش یافته ها بنویسید.
    باتشکر

  94. مارول فن کاربر می‌گوید

    سلام
    خب ببخشید ولی هالک از واچر قوی‌تر نیست اگر نیشه بررسی‌ای بفرمایید من فکر کنم واچر دست کم گرفته شد

    1. بردیا(کوروش،افسانه ی تکرار نشدنی) کاربر می‌گوید

      دادا رتبه بندی نیست

  95. nbp.hope کاربر می‌گوید

    Pre Retcon beyonder که خالق والای همگان هم شناخته میشه میتونست رتبه اول رو واسه خودش کنه.
    Astral Regulator Thanos که به راحتی هرچه تمام والای همگان(چیزی به اسم شخصیت بالا تر از دیگران وجود ندارد) رو جذب و از بین برد میتونست رتبه دو رو داشته باشه.
    یکی پایین تر از دیگران میتونست رتبه ۳ و ۴ رو بگیره.
    فرم اصلی والای همگان یاtrue form the one above all یا استن لی بی شک رتبه اول رو میتونست داشته باشه.
    true form the fulcrum یا جک کربی میتونست حضور داشته باشه.
    God Venom که به راحتی کنال رو شکست داد هم میتونست حضور داشته باشه.
    طبق گفته ها و تحقیقات طرفداران،کازمیک کینگ ثور قدرتمند تر از رون کینگ ثور است و به دلیل طرفداران زیاد رون کینگ ثور طرفداران اطلاعات غلط رو میدن که رون کینگ ثور قویترینه.
    the one above all selectial که با افرادی مثل پرزنس و والای همگان مقایسه میشه هم میتونست حضور داشته باشه.(خیلی ها حتی این شخصیت رو قوی تر از پرزنس میدونن).
    cosmic spiderman هم میتونست حضور داشته باشه این شخصیت با دکتر منهتن مقایسه میشه.
    beyonder spiderman هم میتونست باشه که میلیون ها بار از خود شخصیت بیاندر قدرتمندتر است.
    از نظر بنده شخصیت های مارول قدرتمندترینشون باید اینجور میبود:

    ۱ true form the one above all (stan lee)
    ۲ true form the fulcrum (jack kirby)
    ۳ true form pre retcon beyonder (jim shotter)
    ۴ the one below all
    ۵ pre retcon beyonder
    ۶ the one above all
    ۷ beyonder spiderman
    ۸ the fulcrum
    ۹ astral regulator and
    ۱۰ true form living tribunal

    1. Reza
      Reza کاربر می‌گوید

      مطالب بسیار مشکوکی بود دا

      1. ولادیمیر رندال ابوعلی ( 👈 آقام سورنا ) کاربر می‌گوید

        آقا رضا لینک گپ تلگرام بدهید تا مریدتان شویم

دیدگاه ها غیر فعال است.