فکت هایی از نیک فیوری که نمی دانستید

سرهنگ نیکولاس جوزف فیوری که معمولاً با نام نیک فیوری شناخته می‌شود، یک قهرمان تخیلی جنگی جنگ جهانی دوم و یک فوق جاسوس در زمان حال در کتاب‌های کامیک مارول کامیکس می‌باشد. او توسط تصویرگر جک کربی و نویسنده استن لی خلق شد. فیوری در گروهبان فیوری و کماندوهای زوزه‌کش او شماره ۱ام (مه ۱۹۶۳) برای اولین بار به صورت یک فرماندهٔ گروهان نیروی زمینی آمریکایی سیگار به دهان به تصویر کشیده شد.

فیوری مدرن ابتدا به صورت یک مأمور سیا در چهار شگفت‌ انگیز شماره ۲۱ام (دسامبر ۱۹۶۳) به تصویر کشیده شد. در داستان‌های عجیب شماره ۱۳۵ام (دسامبر ۱۹۶۵) نیز به صورت یک جاسوس شبه جیمز باند تبدیل شد که فرماندهی یک سازمان جاسوسی به نام شیلد را بر عهده داشت به عنوان یک رابط بین ابرقهرمانان و سازمان ملل فعالیت می‌کرد. در ادامه به حقایقی از نیک فیوری می پردازیم که شاید از آنها بی اطلاع بوده اید، با ما همراه باشید.


او یک مبارز و جاسوس تمام عیار است:

فیوری در نبردهای مسلحانه و غیرمسلحانه بسیار حرفه‌ای است. او در ارتش (زمان جنگ جهانی دوم) بوکسور سنگین‌وزن بود و کمربند مشکی در تکواندو و کمربند قهوه‌ای در جوجیتسو دارد. فیوری کسی است که کاپیتان آمریکا را در هنرهای رزمی آموزش داده‌است.

فیوری کهنه سربازی است که در جنگ جهانی دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام شرکت داشت و در چندین نبرد مخفیانه «که حتی اسمشان را هم نخواهید شنید»، به عنوان یک «مشاور جنگی» حضور داشت و به زبان های روسی، ژاپنی و آلمانی نیز مسلط است. او به عنوان چترباز، رنجر، متخصص تخریب، متخصص وسایل نقلیه (از جمله هواپیما و کشتی) و کلاه سبز تعلیم دیده‌است.


او چطور یک چشمش را از دست داد؟

در دنیای کمک های مارول چندین داستان برای کور شدن چشم نیک فیوری وجود دارد اما اصلی ترین آن، Fury and Howling Commandos No 27 نوشته استن لی است که که در آن نیک فیوری پس از اصابت ترکش نارنجک و به تدریج، ۹۵ درصد از بینایی چشم خود را از دست داد، اما این اتفاق به سرعت منجر به کور شدن نیک فیوری نشد و چیزی حدود ۲۰ سال طول کشید تا نیک فیوری بینایی چشم چپ خود را از دست بدهد.


فیوری یک بار عاشق شده است:

نیک فیوری رو هرگز در حال خوردن یک شام عاشقانه و یا لاس زدن با دختر مردم نمی بینید. اما آیا نیک فیوری تا هالا عاشق کسی شده؟ بله اون در دوران جنگ جهانی دوم عاشق دختری به نام پاملا هاولی که در صلیب سرخ انگلیس کار می کرد شده بود. فیوری و هاولی خیلی همدیگر رو دوست داشتن و قرار بود که بعد از پایان جنگ جهانی با همدیگه ازدواج کنند.

متاسفانه این دو هرگز نتوانستند به هم برسند برای اینکه پاملا در یک بمب گذاری در لندن کشته شد و از اون موقع تا به امروز نیک فیوری هیچ وقت عاشق هیچ کسی نشده.


فیوری یک قرن سن داره:

فیوری از یک سری دارو مخصوص به نام فرمول ابدیت استفاده می‌کند که علی‌رغم سن بالا و نزدیک به یک قرن، هنوز به او اجازه فعالیت زیاد را می‌دهد. روند سالخوردگی به شدت به وسیلهٔ فرمول ابدیت که توسط دکتر برتهولد استرنبرگ ساخته شده بود، آهسته شده‌است. فیوری اولین کسی بود که در دهه ۱۹۴۰ از این سرم استفاده کرد. او برای حفظ این روند مجبور بود سالها از این دارو استفاده کند. به دلیل مصرف زیاد این سرم و انباشته شدن تأثیر آن، فیوری دیگر نیازی به تزریق مرتب این دارو ندارد. او علی‌رغم سن زیادش، ورزشکار نیز می‌باشد. امروزه به خاطر تعویض خون فیوری، تمام فرمول ابدیت از درون بدنش مکیده شده‌است و طول عمری معمولی دارد.


فیوری بدل دارد:

فیوری یک جاسوس و فرمانده نظامی است. ماهیت شغلی نیک فیوری ایجاب می کند که گاهی اوقات بهتر است فیوری شخصاً در امری دخالت نکند و اگر هم مجبور به دخالت بشود، با نهایت احتیاط وارد عمل بشود. به همین منظور نیک فیوری چندین بدل رباتیک دارد که بجای او قرار می گیرند. این بدل های رباتیک که به LMD مشهور هستند، توسط سازمان شیلد ساخته شده و وظیفه آنها نیز محافظت از نیک فیوری و ابرقهرمانان می باشد. این ربات ها از قدرت و دوام ابرانسانی بهره می برند و قادر به تقلید صدا و یا حتی الگوبرداری از اثر انگشت افراد نیز می باشند.


زندگی یک جاسوس:

فیوری باتجربه ترین و برترین جاسوس کمیک های مارول است. او در جنگ جهانی دوم جنگید و در آن زمان رهبری گروهی فوق سری به نام کماندوهای زوزه کش را بر عهده داشت. فیوری بعد از پایان جنگ جهانی به ریاست دفتر خدمات استراتژیک آمریکا که بخشی از سازمان سیا بود منصوب شد. مهارت های او باعث شد که به رهبری یک سازمان مخفی دست پیدا کند با این وجود این سازمان مدتها بعد بر اثر خیانت از درون منحل شد. در همین زمان بود که او به فرمول سرم ابدیت دست پیدا کرد و همین امر باعث طول عمر او تا به امروز شده است.


اولین کسی بود که اسکرال ها را پیدا کرد:

اسکرال ها یک نژاد قدرتمند فضایی در کمیک های مارول هستند. سالهای سال این موجودات در حال نفوذ به زمین بودند(همون رپتایل های خودمون) و سیاستمدارن و ابرقهرمانان را دزدیده و به کمک توانایی تغییر شکلشان، خود را بجای آنها قرار می دادند. نیک فیوری اولین کسی بود که ماهیت این موجودات را فهمیده بود. در کمیک Mighty Avengers #12 فیوری پس از قرار عاشقانه با یک اسکرال جاسوس و سپس شلیک به سر آن اولین کسی بود که متوجه حضور این نژاد فضایی بر روی زمین شد.


او یک واچر را کشته است:

سری داستان های کمیکی «Original Sin» کمپانی مارول حول و حوش مرگ وحشیانه اواتو (UATA)، یکی از قدرتمندترین های نژاد واچر می چرخد. ابرقهرمانان زمین برای تحقیق در باره مرگ دلخراش اواتو (شلیک به سر و از بین بردن چشمانش) به رهبری نیک فیوری به دنبال قاتل می گشتند غافل از اینکه قاتل کسی نبود جز نیک فیوری.

بعد ها که فیوری در حال پیر شدن بود فاش کرد که اواتو را کشته است و شکنجه کردن بیگانگان به قصد دفاع از زمین جزئی از کارهای همیشگی او بود. او اواتو را به این دلیل کشت که با نگاه کردن به چشمان فیوری اطلاعات فوق سری ای را بدست آورده بود که به هیچ وجه نباید لو می رفت و به همین دلیل فیوری او را کشته و چشمانش را نیز از بین برده است.


واچر ها فیوری را مجازات کردند:

ابرقهرمانان و واچر ها رابطه صمیمانه ای دارند، اما این بدان معنی نیست که آنها نخواهند انتقام اواتو را بگیرند و قاتل را بدون مجازات رها کنند. فیوری هم برای همیشه نمی توانست واچر ها را فریب دهد. بخاطر کشتن اواتو و جنایات دیگر، فیوری را در ماه حبس کردند و بعد از آن او مجبور شد حوادثی را که در زمین رخ می دهد را تماشا کند و قادر به مداخله در آنها و محافظت از زمین نبود.


ساموئل ال جکسون:

ساموئل لیروی جکسون زاده ۲۱ دسامبر ۱۹۴۸ در واشینگتن دی سی بازیگر آمریکایی و نامزد دریافت جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا است. او در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و با عملکرد فوق‌العاده‌ای که از خود به نمایش گذاشت تبدیل به یک ستاره در هالیوود شد و از آن زمان در بسیاری از فیلم‌هایی که فروش بالایی داشتند، حضور داشته و بارها از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفته‌است.

درسال ۲۰۰۲، جکسون موافقت خود با طراحی یک نسخهٔ «اولتیمیت» از شخصیت نیک فیوری توسط مارول کامیکس، که مشابه او باشد را اعلام کرده‌بود. در فیلم مرد آهنی محصول سال ۲۰۰۸، جکسون در نقش این شخصیت اجرای تک‌جلوه‌ای در سکانس پس از تیتراژ پایانی داشت. در فوریه سال ۲۰۰۹، او قراردادی را برای حضور در ۹ فیلم با مارول منعقد کرد که بر اساس آن، وی در فیلم‌های مرد آهنی ۲، ثور، کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو و انتقام‌ جویان، و همچنین هر دنبالهٔ دیگری که برای این فیلم‌ها ساخته‌شود، در قالب شخصیت نیک فیوری حضور می‌ یافت.


فیوری خیلی نترسه:

خوب کدوم ابرقهرمانیه که نترس نباشه؟ اما فیوری دیگه خیلی نترس تر از اون چیزیه که فکرشو بکنید و تحلیل هاش در مورد دشمنانش و موقعیت های سختی که در اون قرار میگیره بسیار عجیب و ترسناکه و این ها برمیگرده به روحیه نظامی گری فیوری. فقط کافیه به کمیک The Incredible Hulk: The Fury Files مراجعه کنید تا جوابتونو بگیرید. در این کمیک فیوری و هالک با همدیگه روبرو می شوند و هالک با تمام انرژی در چهره فیوری غرش میکنه ولی فیوری حتی پلک هم نمیزنه و عین خیالش هم نیست.

منبع: CBR

5 Comments
  1. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام
    عالی بود من خیلی هاشو نمی دونستم این فیوری اگه دستش برسه کله گالاکتوس هم میکنه

  2. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    من میدونستم که یه واچررو کشته و ولچر ها و اونو مجازات کردن و در کنیک گناه اصلی بود ادمین جان میشه بگید شماره ی چندم این کمیک بود الان یادم نیست

  3. Spidey کاربر می‌گوید

    هورا کامنت سوم

  4. Spidey کاربر می‌گوید

    خیلی از شما بابت این مقاله خوب متشکرم
    ادمین ی سوال به نظر شما قویترین نسخه ثور کیست
    ۱کینگ ثور پیر
    ۲کینگ ثور پیر فینیکس
    ۳رون کینگ ثور
    ۴نکرو ثور

  5. […] خوب هم داریم که بار احساسی داشته باشه. مثلا جایی که نیک فیوری بالا سر اعضای مرده انتقام جویان ایستاده از فعل گذشته […]

دیدگاه ها غیر فعال است.