چرا وقت خواب سوالات عجیب به ذهنمون میاد؟ + راه حل

چرا افکار منفی به ذهن ما حمله می‌کنند ؟ چرا برای برخی از افراد، منفی بافی در شبها آغاز می‌شود ؟ مطمئنأ برای شما رخ داده است که با وجود داشتن یک روز بسیار خوب و عالی، به یک‌باره و به محض رسیدن شب و دقیقاً در زمانی که تلاش می‌کنید به خواب بروید همه افکار منفی جهان به شما حمله میکنند. چرا پنج سال پیش اون حرف رو به دوستم زدم؟ چرا تجربی رفتم، انسانی نرفتم؟ سایز پای سیندرلا چند بود که کفش فقط به پای خودش می خورد؟ و از این دست موارد.

اولین چیزی که باید آن را به خوبی متوجه شوید این است که افکار منفی یکی از راه‌هایی هستند که ذهن شما، برای یادآوری مشکلات حل نشده شما از آنها استفاده می‌کند. همچنین با این کار ذهن شما قصد دارد خطرات احتمالی در آینده را به شما هشدار دهد. اما اگر واقعاً این پاسخ واقعیت داشته باشد باید افکار منفی را در تمام طول روز تجربه کنید. درست است ؟
نه اصلاً این‌طور نیست. زیرا در بعضی از اوقات شما به ذهن خود این فرصت را نمی‌دهید که به شما هشدار دهد. اگر می‌خواهید پاسخ این سؤال را بگیرید، در ادامه این مقاله همراهمان باشید.

۱. آیا خود را مشغول نگاه میدارید ؟

اگر تلاش کنید که ذهن خود را مدام از مشکلات دور نگاه داشته و از سختی‌های زندگی خود فرار کنید ذهن شما همواره تلاش خواهد کرد که دوباره شما را با تولید افکار منفی به سمت مسیر مناسب هدایت کند.
اگر به محض شروع روز خود، سعی کنید خود را با چیزی مشغول نگاه دارید ذهن شما راه حلی بهتر از اینکه شب هنگام و حین خواب افکار منفی را برای شما تولید کند نخواهد داشت.

۲. آیا سعی دارید حواس خود را پرت کنید ؟

بسیاری از مردم از این که مستقیماً با مشکلات خود مواجه شوند متنفرند و به همین علت مدام خود را با چیزهای مختلف مشغول کرده و بمحض اینکه افکار منفی سراغ آنها می آید، حواس خود را پرت می‌کنند. بازی کردن، بیرون رفتن با دوستان و حتی غذا خوردن از روش‌های مشهوری هستند که مردم برای فراموشی مشکلاتشان به آنها پناه می‌آورند.
هرچند همه این استراتژی‌ها در کوتاه مدت خوب جواب می‌دهند اما پس از مدتی ذهن شما آشفته‌تر شده و افکار منفی بسیار قدرتمندتری را به شما خواهد داد تا شما را به مسیر صحیح بازگردانده و از این که از مشکلاتتان فرار کنید جلوگیری کند.

۳. بگذار ببینم امروز چه کار می‌کند

یک دلیل دیگر برای اینکه شما افکار منفی را در صبح‌ها تجربه نمی‌کنید این است که ذهن شما قصد دارد به شما یک فرصت جدید بدهد تا بتوانید روز جدید را صرف حل مشکلات خود کنید. درواقع در شروع روز جدید، ذهن شما امید دارد که این روز را در جهت اهدافتان سپری کنید. اما وقتی که روز به پایان می‌رسد و شما هیچ کاری نکرده‌اید ذهن شما متوجه می‌شود که شما روز خود را تلف کرده اید و به همین علت سعی میکند شما را با تولید احساسات منفی بیدار کند.

۴. آن افکار همانجا حضور داشتند

حالت دیگر این است که چه بسا همه آن افکار منفی در طول روز نیز وجود داشته‌اند اما از آنجایی که شما قصد داشتید دائما خود را با چیزهای مختلف مشغول کنید متوجه حضور آنها نشده اید. به همین علت به محض این که همه چیز آرام شده و می‌خواهید بخوابید این افکار پر رنگ تر به نظر رسیده و شما متوجه حضور آنها خواهید شد .

چگونه جلوی این که افکار منفی در شب ها به سراغ شما بیایند را بگیرید؟

شما باید بدانید که فقط یک راه برای پایان دادن به حس بد و افکار منفی وجود دارد
عمل کردن
تلاش برای انجام کاری در راستای اهدافتان
و تلاش برای حل مشکلات و ارضاء نیازهای اساسی تامین نشده تان.

ممکن است حس کنید که فرار از مشکلات حس بسیار خوبی به شما می‌دهد و قطعا نیز همین‌طور است، اما باید بدانید که به زودی ذهن شما با قوای بیشتری به سمت شما آمده و افکار منفی قوی‌تری را تولید خواهد کرد. پس بهتر است که هرچه سریع‌تر با مشکلات اصلی زندگی خود مواجه شده‌، و آنها را حل کنید. (منبع: قدرت نامحدود)

مدیتیشن کنید. شما با تمرکز روی زمان حال دیگر نه خود را به خاطر اشتباهات گذشته و فرصت های از دست سرزنش می کنید و نه بی دلیل نگران آینده خواهید بود. محققان هلندی پی برده اند که با ده دقیقه مدیتیشن خودآگاهانه قبل و بعد از کار به مدت دو هفته، آرامش ذهنی، کیفیت و زمان خواب بهبود پیدا می کند.

ورزش را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده که تمرینان فیزیکی نسبتا شدید با ایفای نقش موثر در کاهش تنش های فکری به خواب راحت تر شبانه کمک می کند، برای مثال با انجام ۳۰ دقیقه تمرین هوازی فشار ذهنی کاهش یافته و کیفیت خواب به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

با پیروی از راهکارهای ارائه شده در این مطلب خواب با کیفیتی را تجربه کرده و صبح ها با آمادگی ذهنی و جسمی بیشتری از خواب بیدار می شوید. ما انسانیم و انسان موجودیست به شدت توانمند که کافی است چیزی را بخواهد تا به آن برسد فقط به کمی صبر و حوصله نیاز دارد، در ضمن لازم نیست که شما از همه روش‌های بالا استفاده کنید.

دیدگاه ها غیر فعال است.