۱۳ تا از بهترین جهان های فانتزی که تاکنون خلق شده است

بیشمار جهان فانتزی در طول سالها خلق شده است و بسیاری از آنها نیز وارد سینما شده اند. بدون شک تمامی داستان های فانتزی دنیایی دارند که داستان و حوادث در آن رخ می دهد. جهان ها و سرزمین هایی با زیباشناختی خاص خود که خواننده را بوجود می آورد. در ادامه به معرفی ۱۳ جهان فانتزی برتر که تا به امروز در داستان ها خلق شده است می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱۳. آزروت:

درسال ۱۹۹۴ وقتی اولین بازی از سری بازی‌های وارکرفت با نام وارکرافت: ارک‌ها و انسان‌ها توسط مایکروسافت منتشر شد، جهان آزروت نیز در آن حضور داشت و تا به امروز در طرح ها و داستان های بیشماری از این جهان همچون فیلم وارکرافت به نمایش در آمده است. آزروت مرکز زندگی انسان ها در جهان وارکرافت است که توسط اورک ها مورد حمله قرار میگیرد. شاید این جهان همچون دیگر عناوین این لیست از محبوبیت بالایی برخوردار نباشد. اما جذابیت های فانتزی خاص خود همچون شهر های بی همتای باستانی و سرزمین های تماشایی و خیره کننده دارد که تنها افرادی که با بازی های وارکرافت آشنایی داشته، آنرا درک می کنند.


۱۲. آسگارد:

آسگارد جهان حمکرانی خدایان اساطیر اسکاندیناوی است. مکانی در ابعاد دیگر که اودین بر آنجا حمرانی می کند و دیگر خدایان همچون ثور نیز در آنجا حضور دارند. آسگارد تماما نمایانگر یک شهر بزرگ برای یک امپراطوری تمام عیار است. قسمت مرکزی، تالار، پایگاه های نظامی و هزاران مورد فانتزی و باورنکردنی در این دنیا وجود دارد که فکرش را هم نمی کنید. با توجه به اینکه این قلمرو از اساطیر بیرون آمده است، با این حال در طی سالها در بسیاری از داستان ها از آن استفاده شده است که مهم ترین آن، استفاده کمپانی مارول از آن در دنیای سینما است که به زیباترین نحو صورت گرفته است.


۱۱. دنیای سیاهچاله ها و اژدهایان:

دنیای Dungeons and Dragons دنیای بازی های the Forgotten Realms است که برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ خلق شد. سبک بازی اکشن است و داستان آن درباره نابودی شیطان و اهریمن ها می باشد و دنیای سیاهچاله و اژدها نیز پر است از موجودات عجیب و غریب فانتزی و شیطانی با پدیده هایی عجیب و جادویی و مکان های بیادماندنی که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب میکند. متاسفانه این جهان نیز به فراموشی سپرده شده و علقه مندان کمی را به خود جلب کرده است.


۱۰. هاگوارتز:

هر کسی که سری هری پاتر را بیاد داشته باشد، نام هاگوارتز را محال است فراموش کند. مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز یا مدرسه شبانه‌روزی جادوگری سری داستان‌های هری پاتر نوشته جی کی رولینگ است که از جذابیت فانتزی بالایی برخوردار می باشد. جدا از آموزش های جادویی که در این مدارس به علاقه مندان یاد داده می شد، عملا تمام ساختار این مدرسه جادویی بود و راه پله های متحرک، مکان های مخفی و مجسمه ها و تصاویری که زنده می شدند، همگی به زنده بودن این مدرسه شهادت می دهند. جدا از موارد بالا، مناطق اطراف این مدرسه که شامل چندین جنگل و دریاچه هستند، از موجودات فانتزی و ترسناکی برخوردار است و همین باعث شده تا این جنگل ها را منطقه ممنوعه اعلام کنند.


۹. اوز:

متاسفانه امروزه دنیای افسانه ای اوز همانند سابق از معروفیت برخوردار نیست، با اینحال یکی از برترین جهان های فانتزی است که تاکنون خلق شده است. دنیای اوز جهان سری داستان های جادوگر اوز است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ خلق و معرفی شد. این دنیا شهر ها و مکان های فانتزی زیبا و گاها تاریک بسیاری دارد و همانطور که از اسمش پیدا است، شخصیت های جادویی بسیاری در این جهان حضور دارند. برای آشنایی بیشتر شما با این جهان، فیلم اوز بزرگ و قدرتمند محصول سال ۲۰۱۳ را به شما پیشنهاد می کنیم.


۸. هیرول:

هیرول یا هایرول که جهان بازی افسانه های زلدا است، مکانی همچون قلمرو های قرون وسطایی در سبک فانتزی است که توسط سه الهه شکل گرفت و مقر فرمانورایی خاندان سلطنتی که شاهزاده زلدا در آن متولد می شود نیز هست. این جهان پول، زبان و مکان های خاصی دارد که مطمعنا به آن علاقه مند خواهید شد. در ادامه به معرفی چند مکان این قلمرو زیبا و دوست داشتنی می پردازیم.

  • کوه مرگ: کوه آتشفشانی بزرگی است که در شمال هیرول واقع شده است که موجودات خاصی در آن زندگی می کنند.
  • قلعه گانون: معمولا مقری است که در چندین بازی به عنوان میدان جنگ مرود استفاده قرار گرقته است.
  • قلعه هیرول: مقر خانواده سلطنتی هیرول است.
  • دهکده kakariko: دهکده ای است که به عنوان یک شهر کوچک و مرفه در بازی نشان داده می شود.
  • دریاچه هیلیا: بزرگترین دریاچه آب شیریین هیرول.
  • جنگل گمشده: یک جنگل محسور شده در بازی.

۷. کهکشان جنگ ستارگان:

سری فیلم های جنگ ستارگان را همه می شناسند، فیلمی که در کهکشانی دوردست در جریان است و موجودات حاضر در آن برای بقا و به قدرت رسیدن می جنگند. این کهکشان پر است از نژاد ها، سیارات و امپراطوری های فانتزی. بیشتر ثروت و جمعت این کهکشان در مرکز دایره ای مانند آن قرار دارند. همچنین دارای چندین کهکشان کوتوله همراه بعلاوه چندین بخش ناشناخته و بیرونی است. این کهکشان سیارات بیشماری در خود دارد که در ادامه به معرفی چند تا از برترین آنها می پردازیم.

  • ابافر: یک سیاره بیابانی واقع در حاشیه بیرونی کهکشان است که به وید نیز شناخته می شود. به سختی می توان در این سیاره زندگی کرد، با این حال ابافر دارای مقادیر بسیار زیادی سوخت و انرژی است.
  • آگامار: سیاره ای عقیم و سنگی در حاشیه بیرونی این جهان که در سریال های تلویزیونی جنگ ستارگان به شهرت رسیده است.
  • آچ-تو: سیاره اقیانوسی که لوک اسکای واکر برای چندین سال در آن پنهان شد و محل اولین معبد جدی است.
  • آلین: دنیای زیرزمینی واقع در حاشیه میانی این جهان که موجوداتی به نام Aleena و Kindalo در آن ساکن هستند.
  • بسپین: سیاره ای گازی با لایه نازکی از فضای قابل سکونت که در آن شهر ابری واقع شده است. لایه های گازی این سیاره، منبعی از گازی نادر به نام تیبانا است.

۶. سرزمین عجایب:

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب نام کتابی است که لوئیس کارول در سال ۱۸۶۵ منتشر کرد. این کتاب که برای کودکان نوشته شده‌است داستان خیالی سفر دختری به نام آلیس را تعریف می‌کند که بطور ناخواسته وارد جهانی به نام سرزمین عجایب می شود. معلوم نیست که این مکان دقیقا کجا قرار دارد اما احتمالا باید نزدیک مرکز زمین باشد. این سرزمین توسط شخصی به نام ملکه قبل ها اداره می شود که احکام بد و ضد انسانی اش توسط شخصی دیگر به نام پادشاه قلب ها لغو می شود. دیگر شخصیت های این جهان فانتزی شامل درباریان، سربازان، خادمان قلعه و حیوانات هستند که قادر به صحبت کردن می باشند.


۵. نارنیا:

کیست که نارنیا را نشناسد؟ جهانی فانتزی با موجوداتی عجیب و غریب و سخنگو که در راس آنها شیری سخنگو به نام اصلان است که نارنیا را خلق کرده. نارنیا مجموعه‌ ای از هفت رمان نوشتهٔ سی اس لوئیس برای کودکان است که در ایران بیشتر با نام ماجراهای نارنیا شناخته می‌شود. این نویسنده به دلیل علاقه به دین مسیحیت، آموزه های آنرا در سرتاسر داستان های نارنیا و شخصیت اصلان بکار برده است. سری فیلم های نارنیا نیز که از این رمان اقتباس شده اند، شهرتی جهانی دارند.


۴. هیبوریا:

اگر جی آر آر تالیک پدر دنیاهای فانتزی است، رابرت ای هاوارد پدربزرگ آن است و قصه های کونان که در هیبوریا رخ می دهد، دلیلی برای این ادعا است. جهان هیبوریا ظاهرا دنیای ما است، منتها بسیار قبل تر از ظهور اولین تمدن بشری. شاید هیبریا همان سیاره زمین باشد، اما تفاوت های آن از زمین است تا آسمان. هیبوریا دنیایی پر از گنجینه های گمشده، هیولاهای ترسناک و جادوگرانی است که به سختی می توان آنها را کنترل کرد. دنیای بسیار تیره و تاریک تر از هر دنیایی که فکرش را بکنید.


۳. امپراطوری شکسته:

سه گانه امپراطوری شکسته، رمان هایی فانتزی است که توسط نویسنده آمریکایی، مارک لارنس نوشته شده است. این سه گانه در اروپای پسا آخرالزمان در جریان است و داستان فردی به نام جورگ را روایت می کند که به دنبال قدرت و امپراطوری است. این جهان فانتزی تیره و تاریک پر است از موحودات شرور و ارواح و سرزمین هایی که در واقعیت، شباهت بسیار زیادی به اروپا دارند. کمپانی پارامونت در سال ۲۰۱۷ حق ساخت یک سه گانه سینمایی از این رمان را بدست آورد، با این حال هنوز فیلمبرداری این اثار را شروع نکرده است.


۲. وستروس:

وستروس به لطف سریال بازی تاج و تخت، نیاز به معرفی چندانی ندارد. وستروس یکی از چهار قاره در جهان known world است که توسط یک نهاد سیاسی به عنوان هفت پادشاهی رهبری می شود. وستروس یک قاره طولانی و نسبتا باریک است و دارای مناطق بسیار زیادی همچون جزایر آهن، سرزمین های رودخانه، دره ارن، سرزمین های تاج و… می باشد. این سرمین فانتزی مملو از موجودات اساطیری و داستانی همچون غول ها، آدرها، کراکن، اژدها، تک شاخ و… است و جادوگران بسیاری نیز در آن حضور دارند.


۱. سرزمین میانه:

شاید سرزمین میانی دنیای ارباب حلقه ها اولین جهان فانتزی نباشد، اما بدون شک مهمترین آنها است. دنیایی پر از مناطق و موجودات فانتزی همچون اورک ها و الف ها و جادوگران که سالها برای به قدرت رسیدن و نابودی طرف های مقابل، با یکدیگر درگیر نبردی خونبار بودند. تالکین گفته‌است که سرزمین میانی او، همان زمین ما است، ولی در زمانی بسیار قبل؛ به‌طوری‌که پایان دوران سوم تقریباً به ۶۰۰۰ سال پیش از زمان خودِ او برمی‌گردد. در سرتاسر منظومهٔ افسانهٔ تالکین، سرزمین میانی قسمتی از دنیای خلق شده او یعنی آرداست، که خود آن هم بخشی از دنیای بزرگ‌تری است که ائا نامیده می‌شود.

27 Comments
  1. ارن کاربر می‌گوید

    چرا هالو ارت یا همون زمین توخالی رو تو لیست نزاشتید

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      همونی که در فیلم گودزیلا علیه کونگ دیدیم؟

  2. مگنتو کاربر می‌گوید

    one
    اول
    دم خودم گرم

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      دمت سرد مثل یخ😂😂😂😂😂😂😂😂 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  3. Mhd.k کاربر می‌گوید

    خسته نباشید مقاله جالبی بود
    فقط یه سوال تمسکیرا نمی تونست باشه؟ یا المپ چی؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر به هیچ وجه تمیسکیرا نمی‌توانست باشه. اونجا یه جزیره کوچک با ساخت و سازی شبیه به معماری یونان باستانه و هیچ چیز فانتزی ای بجز خود زن شگفت انگیز نداره (شاید یکی دو مورد وجود داشته باشه).

  4. مگنتو کاربر می‌گوید

    Black Widow : 1400.04.17

    Shang-Chi and the Legend of The Rings : 1400.06.12

    Eternals : 1400.08.14

    Spider-man : No Way Home : 1400.09.26

    Doctor Strange : Multiverse of Madness : 1401.01.05

    Thor Love and Thunder : 1401.02.16

    Black Panther : Wakanda Forever : 1401.04.17

    The Marvels : 1401.08.20

    Ant-Man and The Wasp : Quantumania : 1401.11.28

    Guardian of The Galaxy 3 : 1402.02.15
    عزیزان این هم تاریخ فیلم های اینده مارول . کسی صحنه های فیلم اترنالز رو دیده ؟ واقعا حال و هوای متفاوتی نسبت به بقیه فیلم های مارول باید داشته باشه

    1. خشم قهوه ای کاربر می‌گوید

      آره عزیز دیشب فایگی بهم زنگ زد گفت به فیلمنامه یه نگاهی بکنم، در کل خوب بود😂😂
      راستی مقاله خیلی محشر بود، با تشکر از ادمین، واقعا رتبه بندی این همه دنیای فانتزی کار سختی بود که شما به آسونی از پسش براومدین، خسته نباشید.

      1. دِ بیگِست مون نایت فن اِوِر کاربر می‌گوید

        از اسم جدید کینگ عرفان رونمایی می‌شود:
        دیدیدیددین دین دین …. دیدین …
        این شما و این ….. THE BIGEST MOON KNIGHT FAN EVER!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. King Elis reddy کاربر می‌گوید

          خواهش میکنم همین یک مون نایت برای ما مونده بود اون رو خراب نکن

          1. دِ بیگِست مون نایت فن اِوِر کاربر می‌گوید

            خیلی ….. چیزی … چیزه …. خیلی باحالی 😂😂😂😂

    2. پوریا کاربر می‌گوید

      ام سی یو لوس شد دیگه بکشید بیرون ازش

  5. Attack titan کاربر می‌گوید

    میقاله خوبی بود دم ادمین گرم

  6. محمد امید سعادتی کاربر می‌گوید

    من ادمین عزیز برای نبود دنیای سری بازی الدراسکرولز مجازات می کنم. پتانسیل این دنیا از سرزمین میانه هم بیشتره و تا حالا ۵ نسخه اصلی و چندین اسپین اف از این سری بازی ساخته شده است.
    الدراسکرولز ۱
    الدراسکرولز ۲
    الدراسکرولز ۳
    الدراسکرولز ۴: آبلیون
    الدراسکرولز ۵: اسکایریم
    الدراسکرولز آنلاین و کلی اسپین اف دیگر
    لطفا سریعا دنیای الدراسکرولز به لیست اضافه کنید. البته ادمین نمیتونم مجازات کنم ولی خب دنیای الدراسکرولز باید بذارید. بین سه رتبه اول هم باید باشه.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تو مقاله های خارجی همش بین ده تا بود. ولی من آشنایی زیادی نداشتم باهاش. 🥺😞
      دیگه گذاشتم سعادتی جان، به بزرگی خودت ببخش این یک بار رو.😎😁😊😅

  7. دکترمنهتن کاربر می‌گوید

    اگه این مقاله درباره کمیک هم هست بنظرم نیوجرسی میتونست باشه درکل ممنون

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      اونوقت نیوجرسی کجاش فانتزیه؟ 😁😅

  8. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

    خب
    الان میخوام درباره چند تا چیز بحث کنم
    ۱-متاورسی یا مولتیورسی نبودن ایگدراسیل

    خب این واقعا تابلوعه.. شما نگاه کنید. آزگارد یک سیاره است. حالا ما بگیم که ایگدراسیل که مثلا اندازه یک مولتیورس است. روی یک سیاره قرار گرفته؟ خب واقعا با عقل جور در نمیاد.. خب اینو با همین فکر ساده هم فهمیدیم.
    (اینم اضاف کنم ممد اودین سان خدایی کریتوس و درخت جهان در حد سورس؟ یا خدا)

    ۲-هوپ فورس در دیسی

    سه تا نیرو هست در دیسی که از امید. ایمان و اراده میاد. (که هرسه تاشونم به گفته کمیک توی سوپرمن بطور کامل وجود داره بعد از وقایع دومزدی و چیزای دیگه)
    ۱-هوپ فورس:نیرویی که از امید شخص قوی میشه.. چی از ایمان و اراده هم که معلومه

    همین بای

    1. Mhd.k کاربر می‌گوید

      نگا اشتب میزنی
      درخت ایگدارسیل فقط ریشه اش توی آزگارد هس
      تازه این درخت بینهایت شاخه داره که اندازه کل مولتیورس هس ینی در واقع شاخه هاش و تعدادشون کل جهان رو گرفته یعنی در هر قسمت جهان شاخه داره

    2. مگنتو کاربر می‌گوید

      خب حرفات از اساس اشتباهه و کلا جای هیچ بحثی هم نداره دیگه

  9. Attack titan کاربر می‌گوید

    اقا یه سوال کازمیک آرمور سوپرمن قویتره یا دکار منهتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. Attack titan کاربر می‌گوید

      منظور دکتر منهتن هستش

      1. دِ بیگِست مون نایت فن اِوِر کاربر می‌گوید

        بنظرم کازمیک آرمور یه پله بالاتره

        1. ایران کاربر می‌گوید

          دکتر منهتن از کازمیک آرمور سوپرمن ضعیفتره

  10. Mhd.k کاربر می‌گوید

    نگا اشتب میزنی
    درخت ایگدارسیل فقط ریشه اش توی آزگارد هس
    تازه این درخت بینهایت شاخه داره که اندازه کل مولتیورس هس ینی در واقع شاخه هاش و تعدادشون کل جهان رو گرفته یعنی در هر قسمت جهان شاخه داره

  11. […] ای درباره شخصیتی به همین نام که در دنیایی پر هرج و مرج و فانتزی زندگی میکند و باید دشمنانش را نابود کند. از سفیروث […]

  12. محمد شهسواری کاربر می‌گوید

    هاگوارتز که جهان فاتزی نیست یه مکانیه تو جهان فانتزی

دیدگاه ها غیر فعال است.