۱۵ حقیقتی که باید درباره اودین کمیک بدانید

اودین خدای خدایان، فرمانروای آسگارد و پدر ثور و یکی از قدرتمندترین شخصیت های جهان مارول است. او هزاران سال زندگی کرده است و از قدرت ها و توانایی های بسیار زیادی برخوردار است. مطمعنا حقایق بسیاری درباره اودین در دنیای کمیک وجود دارد که کمتر کسی آنها را می داند، به همین دلیل در این مطلب به بررسی ۱۵ حقیقت درباره اودین که احتمالا نمی دانستید می پردازیم.


۱۵. مل گیبسون نقش اودین را رد کرد:

هر کسی نمی تواند و نباید نقش اودین را بازی کند. کسی که قرار است نقش یک خدا را بازی کند، باید یک بازیگر افسانه ای هالیوود باشد، فردی معروف که نتنها از سابقه خوبی برخوردار باشد، بلکه به درآمد در گشیه نیز کمک کند. به نظر می رسید که مارول با جذب بازیگران محبوب میخواست همین کار را انجام دهد و فکر می کرد افسانه های قدیمی، روش خوبی برای کسب درآمد باشد. همه قبول داریم که آنتونی هاپکینز ستاره بزرگی است و به خوبی توانست از پس نقش اودین بر بیاید.

اما آنچه ممکن است باعث تعجب شما شود این است که آنتونی هاپکینز در واقع بازیگری نبود که مارول آنرا می خواست. اولین انتخاب مارول مل گیبسون بود که اگر بازی او در فیلم شجاع دل را به یاد داشته باشید، متوجه می شوید چرا سران مارول دنبال جذب او بودند. همچنین او یک بازیگر پول ساز نیز هست. با این حال او این نقش را رد کرد و شخصیت اودین به آنتونی هاپکینز رسید که به خوبی توانست از پس نقشش بر بیاید.


۱۴. داستان های مختلفی درباره چشم کور اودین وجود دارد:

یکی از مهم ترین ویژگی های جسمانی اودین این است که او یک چشم ندارد. او چشم راست ندارد و آنرا می پوشاند. با این حال دلیل اینکه او یک چشم خود را از دست داده است مقداری پیچیده است، به این دلیل که داستان های بسیاری درباره چشم از دست رفته او وجود دارد.

حداقل چهار داستان شناخته شده برای چشم از دست رفته او وجود دارد. یکی از آنها می گوید او در ازای خردمندی، چشم خود را فدای میمیر کرده است و دیگری که مشابه به همین داستان است می گوید که او چشمش را فدای میمیر برای پاسخ به تلاش خود برای نجات بالدر و جلوگیری از رگناروک کرده است. یا یک داستان دیگر می گوید که او در یک چنگ چشم خود را از دست داده است. یک داستان کاملا متفاوت دیگر نیز می گوید که او چشم خود را فدای ایگدراسیل کرده است تا خرد بدست آورد و برادرش کال را شکست دهد.


۱۳. اودین از حیوانات کمک می گیرد:

با وجود دانش بالای اودین، انگار هیچ کس به او نگفته است که نباید با حیوانات و کودکان کار کند. البته آنها حیوانات معمولی نیستند و اودین به درستی بهترین حیوانات و افرادی را که مهارت خوبی دارند انتخاب می کند. حیواناتی که اودین استفاده می کند شامل دو کلاغ و دو گرگ است. اولین کلاغ “مونین” نامیده می شود و دارای قدرت، استقامت و چابکی بالایی است. او بسیار باهوش است و توانایی گفتار و همچنین توانایی عبور از موانع بعدی را دارد. اودین برای پرواز در دنیای نهم و برای جمع آوری اطلاعات از او استفاده کرد.

زاغ دیگر او نیز “هوگین” نام دارد و قرار بود همان کار را انجام دهد، اما هنگام تحقیق در مورد آخرین توطئه سورتور علیه آسگارد کشته شد. از دیگر حیوانات اودین می توان به “فرکی” و “گری”، دو گرگ باهوش که به او خدمت می کنند اشاره کرد. او نسبت به گرگ های خود احترام زیادی قائل است و اغلب اجازه می دهد تا آنها از بشقاب خود سر میز غذا بخورند. این گرگ ها بهترین دوستان اودین هستند.


۱۲. او می تواند با همه زبان ها ارتباط برقرار کند:

اودین انواع بیشماری از قدرت ها و توانایی های دیوانه وار دارد. از قدرت های معمولی گرفته تا توانایی های منحصر به فرد او. با این حال یکی از بهترین آنها توانایی صحبت کردن به هر زبانی است. او می تواند به همه زبان های نه جهان، همه لحجه های زمین و زبان های مختلف بیگانه صحبت کند. به کمک این توانایی او می تواند با هر کسی ارتباط برقرار کند.

اودین به لطف قدرت Allspeak (یا همه زبان ها) این توانایی را دارد که هر چیزی را که بگوید، برای هر گونه در زبان مادری آنها قابل درک باشد. این توانایی را همه آسگاردیان دارند. این یعنی دیگر آسگاردی ها مجبور نیستند برای یادگیری زبان های دیگر به خود زحمت بدهند و بطور طبیعی زبان های دیگر را درک می کنند.


۱۱. وسیله حمل و نقل اودین:

اودین پادشاه آسگارد است و باید بهترین وسیله حمل و نقل را داشته باشد. اتوبوس با مترو به درد اودین نمی خورد. این پادشاه جالبترین وسیله نقلیه را دارد که به “اسلیپنیر” معروف است. اسلیپنیر اسب هشت پای اودین است که میتواند با سرعتی باورنکردنی در هوا پرواز کند. اودین این اسب را از کودکی می شناخت. دقیقا زمانی که می خواست او را رام کند.

یکی دیگر از وسیله های نقلیه خدای خدایان، “اسکیبلادنیر” که یک قایق به سبک وایکینگ ها با دارای بادبانها و پاروهای افسون شده است که قادر به عبور از فضا و دریا ها می باشد. این بدان معنی است که اودین به لطف توانایی های عرفانی خود این قایق را می تواند به هر جایی که دلش بخواهد ببرد. همچنین قایق این قابلیت را دارد که به اندازه یک مشت کوچک شود.


۱۰. اودین چند بار درگذشته است:

تقریبا همه شخصیت های کمیک یک بار مرده اند یا کشته شده اند که عموما برای مدتی طولانی نمی میرند و به سرعت به زندگی باز می گردند. هر شخصیت حتی اودین که خدای خدایان است نیز مرگ را تجربه کرده. او نیز چندین بار در کمیک ها مرده است. یکی از معروف ترین مرگ های او در کمیک Thor # 40 – By Fire Born است. بخش هایی از این کمیک بعد ها در Thor # 1: the Death of Odin تجدید چاپ شد. در این کمیک اودین هنگامی که به همراه ثور علیه سورتور می جنگیدند در گذشت.


۹. اودین یک بار با جین فاستر ازدواج کرد:

اودین و ثور در طول تاریخ مارول درگیری های زیادی داشته اند و بیشتر این درگیری ها بخاطر جوانی و بی پروا بودن ثور بود و اودین سعی می کرد با خرد خود جلوی مشکلات را بگیرد. اما در What If # 10 مارول تصمیم گرفت که رابطه این پدر و پسر را بیشتر از این شکرآب کند و این بود که اودین با عشق دیرین ثور، جین فاستر ازدواج کرد.

جین فاستر در این شماره به ثور مونث تبدیل شده بود، زیرا چکش ثور را پیدا کرده بود. پس از کمک او به آسگارد برای مقابله با لوکی و حمله یک بیگانه، او را به مقام یک الهه ارتقا دادند و علاوه بر اینها، با اودین نیز ازدواج کرد. بسیار ناراحت کننده است که پدرت با معشوقه ات ازدواج کند، نه؟


۸. اولین حضور او در کمیک سفر به راز شماره ۸۵ بود:

اودین اکنون یک شخصیت اصلی در کمیک و یک شخصیت درجه ۲ در جهان سینمایی مارول است. حتما با خود فکر می کنید که هر وقت اسم ثور در کمیک ها آمد، اودین نیز حضور داشته است اما اینطور نیست. اودین در واقع برای اولین بار در شمارهٔ ۸۵ از مجموعه کمیک سفر به راز (اکتبر ۱۹۶۲) معرفی شد. در اولین حضور اودین سرانجام آسگارد برای اولین بار در کمیک ها نشان داده شد. اودین نقش مهمی در کمیک ها و جهان سینمایی مارول دارد و در ۱۰۹۶ شماره کمیک ظاهر شده است که نشان می دهد چه شخصیت مهمی است.


۷. اودین به تاسیس شورای اسکای فادر ها کمک کرد:

وقتی خدای خدایان جهان خود باشید، مسلما دیگر خدایان حتی از جهان ها و سرزمین های دیگر نیز برای شما احترام زیاد قائل هستند و اودین هنگام تاسیس شورای سران خدا این را ثابت کرد. شورای سران که با عناوین دیگری همچون شورای نخبگان و شورای اسکای فادر ها شناخته می شود، یک کمیته متشکل از پانتئون های خدایان زمین است که برای اداره و بررسی موقعیت هایی که هیچ یک از خدایان به تنهایی نمی توانند آن را حل کنند، بوجود آمده است.

اودین وقتی متوجه خطر سلستیال ها شد، این کمیته را تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون فعال بوده است. رهبران این تیم شامل اودین، زئوس و ویشنو هستند. یعنی یک خدای یونانی، یک خدای اسکاندیناوی و یک خدای هندو. اعضای دیگر این کمیته نیز شامل هرکول، ثور، و آتنا می باشند که نشان از بزرگی و عظمت این گروه است.


۶. اودین تا ۷۰۰ پوند وزن دارد:

اودین فرد قد بلندی است که به عنوان یک خدا باید نیز همینطور باشد. همچنین قدرت بالا و عظلات بزرگی دارد اما این چیزی نیست که باید برای آن تعجب کنید. آنچه عجیب است وزن اودین است. او وزنی معادل ۷۰۰ پوند (۳۱۷ کیلوگرم) دارد. بنظر نمی رسد او اینقدر سنگین باشد اما یک دلیل خاص پشت این موضوع نهته است.

وزن زیاد اودین به دلیل یکی از توانایی های او است. او دارای یک بافت فوق العاده قوی و متراکم است که دوام او را افزایش می دهد. با این وجود پوست، عضله و اسخوان های او سه برابر انسان چگالی بیشتری دارد و وزن او بیشتر می شود.


۵. او در برابر همه بیماری های زمینی مصون است:

خدا بودن نیز مزایایی دارد، یکی از آنها این است که مریض نمی شوید یا بیماری شما را از پای در نمی آورد و اودین نیز به عنوان خدای خدایان از این توانایی برخوردار است. او در برابر همه بیماری های زمینی مصون است، یعنی تب نمی کند، عطسه نمی کند، دچار آنفولانزا نمی شود، التهاب لوزه پیدا نمی کند و سرما هم نمی خورد. همچنین اودین در برابر بسیاری از بیماری های نادر کیهانی نیز مقاوم است.


۴. او سعی کرد ثور و جین را از هم جدا کند:

پدر ها ویژگی خاصی درباره انتخاب معشوقه فرزندان خود دارند و اودین نیز از این قائده مستثنی نیست. در حالی که اکثر مردم جین فاستر را یک معشوقه عالی برای ثور می دانند، اودین اینطور فکر نمی کند. فارق از اینکه اودین چه دلایلی دارد که جین را مناسب ثور نمی داند، تلاش های زیادی کرد که رابطه بین ثور و جین را خراب کند. یکی از آنها دستور به لوکی برای ترغیب افسونگر برای رفتن به زمین و اغوای ثور بود که البته این طرح به نتیجه نرسید.


۳. او انسان ها را آفرید:

مطمعنا این موضوع با عقاید دینی تداخل دارد، اما اودین یک قهرمان نیست، او یک خدای واقعی در اساطیر نورس است و اگر افسانه اودین در خلق زندگی بشر را در نظر بگیرید، این موضوع تا حدودی منطقی خواهد بود. این به ما می فهماند که چرا ثور اینقدر برای نجات انسان ها تلاش می کند، او می خواهد همان کاری را که پدرش شروع کرده را انجام دهد. در افسانه های مارول اودین برای خلق انسان ها به آیسهایم که بعد ها زمین نام گرفت رفت. این باعث نارضایتی پدرش بور شد و بور انسان ها را با رنج و عذاب روبرو کرد. در همین زمان که حدودا یک میلیون سال پیش بود، اودین انتقام جویان باستانی را تشکیل داد تا از زمین در برابر سلستیال ها دفاع کند.


۲. اودین یک بار خودش را تبعید کرد:

اودین به عنوان یک خدا شخصیتی بسیار منطقی است. به همین دلیل است که او هر کاری را نیازمند پاداش یا مجازات می داند. یکی از مجازات هایی که اودین به آن علاقه مند است و از اعمال آن نمی ترسد “تبعید” است. این مجازات اودین بسیار سخت است و او یک بار خودش را تبعید کرد. هنگامی که ثور در نبردی جان خود را از دست داد، باعث شد تا اودین به دلیل نجات ندادن خانواده اش احساس گناه کند و خود را به فضای آسگارد تبعید کرد. در نهایت تعجب، لوکی او را از تبعید خودش آزاد کرد.


۱. اودین از دروپنیر استفاده می کند:

حقایق ناشناخته زیادی درباره اودین چه در کمیک، سینما و چه در اساطیر وجود دارد. یکی از آن رمز و راز ها “دروپنیر” می باشد که به حلقه اودین نیز معروف است. در دنیای مارول این انگشتر یک راز بزرگ است و اطلاعات کمی درباره آن وجود دارد. دروپنیر در اساطیر اسکاندیناوی، حلقه یا بازوبند طلایی اودین بود که در طول نه روز، هشت بازوبند جدید همانند خود می‌سازد، و به اودین اجازه می‌داد تا سلطنت و جایگاه خود را در نه جهان اساطیر نورس مستحکم کند. دروپنیر توسط دو برادر دورف به نام‌های بروکر و ایتری (یا سیندری) ساخته شده‌است. بروکر و ایتری این بازوبند را به عنوان یکی از سه هدیه در کنار پتک میولنیر و گراز طلایی گولین‌بورستی ساخته بودند. اودین بازوبند را در مراسم تشییع جنازهٔ بالدر به عنوان پیشکش برای ایزدبانوی عالم مردگان هل، بر روی کشتی که برای سوزاندن جسد بود گذاشت. حلقه بعدها توسط هرمور بازگردانده شد و بوسیلهٔ قاصد فریر، اسکرنر به عنوان هدیه ازدواج به گرد داده شد.

منبع: Screen Rant

75 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود . خسته نباشید .
    واقعا کمتر مقاله ای راجب شخصیت اودین در سایت های داخلی وجود داره . راستش این مورد شماره ۹ خیلی جالبه هرچند من اطلاع داشتم اما الان که دوباره دیدم مجددا تعجب کردم یعنی در این حد عجیبه .
    اما دو تا مشکل املایی در مقاله مشاهده کردم . اولی در مورد شماره دو و در خط سوم که فکر کنم تبعید اشتباه نوشته شده . دومی هم در مورد شماره پنج و در خط دوم که کلمه اودین اشتباه نوشته شده .
    مرسی و موفق باشید .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بسیار ممنون از توجهتون.
      مشکلات املایی هم اصلاح گردید، ممنون.

  2. Mohamad کاربر می‌گوید

    باید ازتون تشکر کنم خیلی خیلی مقاله خوب و جالبی بود ممنون.ای کاش راجب توانایی های اودین هم صحبت میکردید.به هرحال خیلی ممنون

  3. Amir کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود ادمین جان گل کاشتین
    لطفا مقالات بیشتری راجب خدایان مارول و دیسی بذارید

  4. احمد کاربر می‌گوید

    اسم کمیکی که انساگلات توشه چیه

  5. بروس وین کاربر می‌گوید

    سلام مقاله خوب بود سپاس از ادمین.

    به نظرتون مستر مکسیزتپتلک علیه اودین با شمشیر اودین و زره نابودگر نتیجه اش چیه؟ نظر خود من مستر مکسیزتپتلک برنده میشه.

    1. Dark nobody کاربر می‌گوید

      #بروس وین
      دابش گلم جوابت مشخصه مکسیزتپتلک به اسانی هرچه تمام تر
      داری یه اسکای فادر رو با یه تغییر دهنده واقعیت مالتیورسال مقایسه میکنی که حد قدرتش نزدیک به بینهایته و می‌تونه یونیورس هارو مثل کشک نابود کنه و بقیه شاهکارش که بماند

      1. کیوان کاربر می‌گوید

        ولی اودین کمیک هم خیلی خرسه.

        1. Dark nobody کاربر می‌گوید

          تو شاخ بودن اودین شکی نیست اما خیخیخیخی مکسیزتپتلک به راحتی شکستش میده

  6. ارین حاجی بابایی کاربر می‌گوید

    به راحتی میتونم بگم یکی از بهترین مقالات سایت بود ادمین یه مدتی بود مقاله ی کمیکی نمی نوشتید ولی الان گل کاشتید عالی بود👍

  7. Amir کاربر می‌گوید

    ادمین من دیشب توی یکی از سایت های خارجی دیدم اودین سیلور سرفر و تانوسو مثل آب خوردن زد شما جریان دعوا ی اونا رو میدونید یا نه؟

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Amir
      با اجازه من پاسخ میدهم .
      این داستان که میخوام بگم احتمالا دقیق دقیق تیست چون چندین سال پیش کمیک مربوطه ( در واقع کمیک های مربوطه ) را مطالعه کردم اما تقریبا اصل و خلاصه موضوع همینه . اگر خواستین بگین تا مشخصات تمام کمیک های این داستان را بگم .
      احتمال اسپویل این داستان
      .
      .
      .
      ثور وارد حالت دیوانگی جنگجویان شده بود که توسط اودین در ازگارد ممنوع اعلام شده . البته موقعی که این اتفاق افتاده بود در ازگارد نبود . بعد به بتاری بیل حمله میکنه اما قبل از اینکه آسیب جدی بهش بزنه سیف و سپس سیلور سرفر از راه میرسن و دخالت میکنن اما اونا هم شکست میخورن و سیلور سرفر فرار میکنه و به انتقامجویان خبر میده . دکتر استرنج و آدام والارک و درکس و بعضی های دیگه هم میان اما همشون شکست میخورن . در این بین ظاهرا درکس هم که سنگ بینهایت قدرت را داشته این سنگ را در حین مبارزه با ثور از دست میده و ثور سنگ قدرت را از درکس میگیره ظاهرا . ابرقهرمانان هم که میبینن دیگه نمیتونن ثور را شکست بدن دست به دامن تانوس میشن . تانوس مدتی با ثور میجنگه و بعد در یک محفظه انرژی ثور را زندانی میکند اما میگه که این حفظه در برابر شخصی مثل ثور چندان دوامی نداره و زود از بین میره . ابرقهرمانان تصمیم میگیرن که ثور را به ازگارد ببرن تا اونجا درمان بشه چون نمیدونستن باید چکار کنن . وقتی وارد ازگارد میشن تانوس چندتا سرباز ازگاردی را کنار میزنه پس جنگی رخ میده و اودین به تانوس و سیلور سرفر حمله میکنه و سرفر که همون اول با یک ضربه شکست میخوره اما تانوس کمی مقاومت میکنه و قبل از اینکه کار براش تموم بشه بتاری بیل و سیف ، با اودین صحبت میکنن که تانوس برای جنگ نیومده پس مبارزه همینجا متوقف میشه . اودین از ثور خشمگین میشه و تصمیم میگیره ثور را در یک زندان خاص زندانی کنه و شاید حتی بعدا مجازات هایی مثل اعدام . !! اما کاپیتان آمریکا به عنوان رهبر انتقامجویان شدیدا با اودین مخالفت میکنه و میگه طبق امضایی که ثور به من داده من هم قانونا میتونم در تصمیم گیری برای اون نقش داشته باشم و اجازه نمیدم ثور اینجا زندانی بشه . کاپیتان در ادامه میگه اگه نمیتونید درمانش کنید بزارید تا با ما بیاد زمین مسئولیتش هم با من اما در نهایت اودین هم قانونا به تصمیم کاپیتان احترام میگذاره و دستور زندانی شدن ثور را لغو میکنه . دکتر استرنج و اودین به کمک چندتا از پژشک های ازگاردی ثور را درمان میکنند .
      موفق باشید .

      1. امیررضا کاربر می‌گوید

        ایول چی نوشتی!! من بخواهم شش خط بنویسم میرم توی حالت بیهوشی

  8. احمد کاربر می‌گوید

    چرا کسی جواب منو نداد😔😔

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # احمد
      راستش یادم نبود برای همین جواب ندادم . الان در ویکیپدیا نگاه کردم چندتا کمیکی که در داستان های آنسالات ( Onslaught ) ذکر شده بود :
      X-Man #16 June 1996
      X-Men vol. 2, #53 June 1996
      X-Man #10 Dec. 1995
      Uncanny X-Men #333 June 1996
      Onslaught: X-Men Aug. 1996
      Onslaught: Marvel Universe Oct. 1996
      Heroes Reborn: The Return #4 Dec. 1997
      Onslaught Reborn #1–۵ Jan. 2007-Feb. 2008
      Onslaught Unleashed #1 Apr. 2011
      Onslaught Unleashed #2-3 May–June 2011
      Onslaught Unleashed #4 July 2011
      Uncanny Avengers #2 Jan. 2013
      Uncanny Avengers #25 Dec. 2014
      Avengers & X-Men: AXIS #4 Jan. 2015
      Avengers & X-Men: AXIS #8 Feb. 2015
      Avengers & X-Men: AXIS #9 Feb. 2015
      و … .
      البته دقیق نمیدونم شاید در بعضیاش فقط به آنسالات اشاره بشه و خودش نباشه .

  9. احمد کاربر می‌گوید

    من اون کمیکو میخام که میزنه دهن اونجر و ایکس من اسفالت میکنه

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # احمد
      اونو دیگه دقیق نمیدونم .
      اگه براتون مقدوره اون ۳ تای آخری رو چک کنید . فکر کنم یکی از اونا باشه .

  10. احمد کاربر می‌گوید

    باز هم ممنون

  11. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    دوستان من دیروز چهار شگفت انگیز سال ۱۹۹۴ رو دیدم اصلا حالم به هم خورد شد بدترین فیلم کمیک بوکی که تا حالا دیدم.راستی من اون ۵ ۶تا فیلمی که به نظرم بدترینشون هستن رو بر اساس بالا آوردن رتبه بندی میکنم اون هم با حساب اینکه به اندازه چندتا لگن بالا آوردم.
    چهار شگفت انگیز ۱۹۹۴ : ۶ لگن
    استیل:۵٫۵ لگن
    جوخه انتحار:۴لگن
    بتمن و رابین:۳ لگن
    کت وومن:۱٫۵ لگن
    چهار شگفت انگیز ۲۰۱۵ : ۰٫۵ لگن

    1. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂👌
      بارتبه بندیت هیچ مخالفتی ندارم داش، اما شخصا با چهار شگفت انگیز ۱۹۹۴، ۸ لگن بالا آوردم تازه یه لیوان چایی هم دستم بود اونم پرشد😐

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        ناموسا تو اصفهانی نیستی؟؟؟
        اگه هستی باید این سوال رو درست جواب بدی:حَج مَم جَفِر کیه؟😂اینو درست بگی اصفهاتی الاصلی

        1. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

          نه داش، اصفهانی نیستم

  12. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

    مقاله ی خیلی توپی بود، از این مقالات خیلی خوشم میاد، اطلاعات رو خوب میبره بالااا

  13. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    کِریم پِلَنگ
    واقعا داداش.؟.؟.؟.؟.؟.؟.؟.؟.؟.؟.؟ یعنی ۸ تا لگن و یه لیوان چایی بالا آوردی؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

    1. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

      باور کن، دیگه اخرا چیزی نمونده بود فقط معدم به هم میپیچید

  14. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    ببین بدترین فیلم کامیک بومی بتمن و رابین هست

    1. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

      اونو باید ناشتا ببینم

    2. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

      ولله همین فیلم بتمن و رابین کل ابرو حیثیت بتمن رو برد تو سینما، نه طراحی لباسش خوب بود، نه داستانش، کلا نکته ی مثبت نداشت بنظرم
      من فک میکنم اگه نولان سه گانه ی بتمن رو نمی ساخت فک کنم که دیگه کار بتمن تو سینما تموم بود

    3. محمد امید کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      بقیه سری بتمن تیم برتون خوب بودن اما بتمن و رابین افتضاح بود.

      1. کِریم پِلَنگ کاربر می‌گوید

        محمد امین
        داداش بتمن و رابین کارگردانش تیم برتون نبود، جوئل شوماخر بود

        1. محمد امید کاربر می‌گوید

          کریم پلنگ
          تو اون سری بود بالاخره دیگه اینو میدونستم جوئل شوماخر.

  15. Amir کاربر می‌گوید

    یه سوال داشتم
    دوستان آیا تا به حال توی یک کمیک شخصیت های ثور پسر اودین و آتنا دختر زئوس باهم ازدواج کردن؟؟؟
    آخه من همش همین رو حس میکنم که قوی ترین پسر اودین با قوی ترین دختر زئوس ( که از خیلی پسر هاش قوی تره) باهم ازدواج کردن

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      خیر
      منکه ندیدم

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Amir
      نه تا جایی که من اطلاع دارم .

    3. HaSSaN.J کاربر می‌گوید

      no i don’t think so
      :/

    4. Mohamad کاربر می‌گوید

      نه داداش نشده.همون مادربزرگ زئوس زن اودین و مامان ثوره بسه ناموسا

  16. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

    Mohamad
    مامان زئوس زن اودین و مادر ثوره داداش

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      واییییییییییییییییییییییییییییییی
      یک چیزی کشف کردم
      اگه مامان زیوس مادر ثور باشه ثور و زیوس برابرن
      تازه واندروومن دختر زیوسه یعنی ثور میشه عموی واندروومن
      یعنی ارس هم میشه برادرزاده ثور
      اودین میشه پدربزرگ واندروومن
      گایا میشه مادربزرگش
      لوکی هم میشه عموی واندروومن
      از همین الان فامیل بودن مارول و دیسی را تبریک میگم

      1. MARVEL AND DC کاربر می‌گوید

        داداش اودین با مادر زئوس دیسی نبوده که با مادر زئوس مارول هم نبوده!در اصل اودین با مادر زئوس در اساطیر ازدواج کرده

        1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

          در کل گفتم
          راستی ادمین یک مقاله قویترین سلاحهای کمیک بنویسید چون لیست های درستی نیست
          مثلا ویجیاتو زده بود قویترین شمشیر نکرو از همه شمشیرهای کمیک قویتره در صورتی که بطور بلامنازع و بااقتدار لایق این عنوان شمشیر میکاییله
          یا مثلا اسپایدی زده قلب عالم در صورتی که اینان:شمشیر میکاییل . شمشیر تاریکی لوسیفر . پلات . نیروی کیهانی فراتر از زمان و مکان . سورس و چنتای دیگه که از قلب عالم قویترن

  17. میلاد کاربر می‌گوید

    در مورد مورد ۳ باید بگم خواستگاه انسان در سری کمیک هایه مارول تغییر کرده در ابتدا در سری کمیک انتقام جویان ۲۰۱۸ به طبق روایتی اودین خالق انسان ها معرفی شده ولی بعدها در سری کمیک انتقام جویان ۲۰۱۹ در ۵ قسمت اولش این مظوع رد می شه و به عنوان یکی از دروغ های بزرگ اودین مترح می شه ، در اصل انسان ها در دونیایه مارول توست استفراغ خونین یک سلستیال بیمار به وجود می ایند ، از ترفی اودین زماتی که انسان هایه اولیه وجود داشتن قدرتی هم تراز با تور داشته و حتا توانایی خلق یک عامیب تک سلولی هم نداشته (البته در نوبه خود قوی بود و تنها کسی بوده که در حمله میزبان های اول زنده مونده ، حتی ققنوس اون زمانم مرد اما اودین نه)

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # میلاد
      اگه کمیک انتقامجویان : میزبان نهایی رو با دقت خونده باشین ، سیلیستیال ها مسئول تکامل نژاد انسان هستند نه خلقت اولیه . اودین ابتدا میدگارد و بشر رو خلق کرده ولی تکامل نسل بشر کار سلستیال ها بود.
      برای همین لوکی به کاپیتان آمریکا میگه تو و دوستان جهش یافته ات، هالک و مردعنکبوتی باید سپاسگذار این مسئله (مردن سلستیال) باشید . کسی که یه عنکبوت رادیواکتیو نیشش میزنه نباید زنده باشه یا کسی که تحت اشعه گاما قرار میگیره یا …
      منظور لوکی از پایه گذار ، پایه گذار زندگی افرادی با قدرت های ماورا الطبیعه است ؛ مثل افراد ایکس ، کاپیتان آمریکا ، مردعنکبوتی و … .
      بعدشم اون آمیب هست نه عامیب . !! و اینکه قدرت اودین اون موقع هم خیلی زیاد بوده و نیروی اودین را در اختیار داشته .
      البته قضیه خلقت انسان یک بار ریتکان شد ( به تئوری داروین شبیه شد یعنی شکل گیری تدریجی حیات ) اما دوباره به همین صورت اولیه شد . قضیه خلقت زمین اما الان ریتکان شده و به بیگ بنگ نسبت داده میشه در بیشتر داستانها . هرچند هنوزم خود اودین ادعا داره خالق زمین ( میدگارد ) هست … .

  18. میلاد کاربر می‌گوید

    استیو راجرز

    اتفاقا لوکی می گه که حیات توست اون سلستیال شروع و به این نکته اشاره می کنه که پدرش توهم خلق انسان ها رو داره و بعد ها تور با شی هالک پی رفتن حقیقت میرن و تور اونجا از پدرش به عنوان دروغ گوی اعضم یاد میکنه

    اون حرف شما راجب جهش ژنی انسان ها هم توست لوکی پاسخ داده شد با این حرف که انسان ها از یک الودگی به وجود اومدن و برایه جهان اشتباهین(لوکی ادعا میکنه اگه سلستیال بیمار اونجا نبود الان همون تک سلولی ها بر زمین حکومت می کردن) اما سلستیال ها به انسان ها به چشم یک جور واکسنیسیون نگاه می کردن برایه همین ان ها رو نابود نکردن و جلویه سروع حیاط در زمین را نگرفتند

    همچنین روح سوار بعد از تساحب بدن یک سلستیال مرده داد میزنه که ما از استفراغ خدا به وجود اومدیم (همون سلستیال بیمار) و لوکی هم قبلش می گه که«شاید پدر من توهم خلقت انسان ها رو داشته باشه اما…»

    خداییش کسی هم سطح ثور توانایی خلق هیچ جانداری مگر با کامک جنس مخالف را ندارد چه برسه به یک سیاره که قدرت یک نیمه سلستیال را می طلبد

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # میلاد
      نه خیر . شما دارین داستان رو تحریف میکنین . اطلاعاتتون هم به همین کمیک محدود میشه و بیشتر از اینم نمیشه انتظاری داشت . هرچند من واضحا توضیح دادم اما هنوزم دارین همون داستان و تفسیر غلط خودتون رو میگین .
      منظور لوکی این بود که اودین تنها مسئول ایجاد حیات بر روی زومین نیست . چون جهش یافته ها ، نا انسان ها و موجوداتی با قدرت ماورا الطبیعه توسط سیلیستیال ها به وجود اومدن ( تا این لحظه این فرض قابول قبوله ) .
      ولی این همه سوال و جواب الکی دقیقاً توی پانل بعدی که گوست رایدر هست گفته شده:
      You are a giant cosmic , Captain. Born from death and disease.
      بعد توی همون پانل گوست رایدر تیکه میندازه:
      Whoa. We are God’s vomit.
      خب واضحه دیگه، خلقت اولیه رو اودین خلق کرد ولی تکاملش دست اودین نبود. شما الان فرض رو بر این بگیر که اودین اومده انسان های اولیه رو خلق کرده ، ولی سلستیال ها بودن که عملاً انسان های امروزی ، ناانسان ها و… رو به تکامل رسوندن و به چیزی که امروز هستن تبدیل کردن . تا به امروز هنوز داستان خلقت توسط اودین تغیر نکرده ( به جز یک بار که قبلا بهش اشاره کردم ) .
      اینی هم که میگین موجودی مثل اودین توانایی خلقت نداره کاملا خلافش اثبات شده و ثور زمان آینده هم بعد از اینکه زمین در حال نابودی رو نجات داد ، حیات جدیدی در زمین خلق کرد و سیاره زمین رو هم از نابودی به حیات دوباره برگردوند . در کمیک های اولیه ثور هم خیلی واضح اشاره شد که اودین سالها قبل به زمین میاد و حیات رو در زمین خلق میکنه .
      در مورد اون لقب دروغگو هم هیچ ربطی به خلقت نداره که ثور به اودین گفت . داستان رو درست بخونین که این ابهامات پیش نیاد . اون لقب دروغگو به رفتار گذشته اودین و جنگ با سیلیستیال ها و اولین میزبان مربوط میشه ( که در انتقامجویان یک میلیون سال پیش بهش پرداخته شده ) و اینکه اودین اجازه نداد کل انسانها و حتی موجودات زمین جهش یافته بشه . و اینکه به خاطر اودین بود که سر و کله یک سری نیروها و موجودات کیهانی به زمین کشیده شد .
      هرچند فکر نکنم متوجه شده باشین اما همه چیز خیلی واضحه و تنها دلیل شما هم یک حرف لوکی هست که راجب منظورش توضیح دادم .

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # میلاد
      ادامه کامنت قبل …
      بعدشم نمیدونم چقدر با سیلبستیال ها آشنایی دارین ولی ظاهرا شناخت زیادی ازشون ندارین چون تا جایی که یادمه سیلیستیال ها هیچ وقت به عنوان خالق زندگی نبودن در مارول بلکه مسئول تکامل بودن اونم ربطی به واکسیناسیون و اینا نداره اصلا . !! اونا فقط برای ازمایش میان کدکس گونه ها رو دستکاری میکنن و ابرگونه خلق میکنن . در نژاد های کری و اسکرال هم دست بردن و یک سری ابر گونه هم بین اون نژاد ها خلق کردن . ( منکه نفهمیدم اصلا این واکسیناسونی که گفتین چیه ؟!؟!؟ برا کرونا میگین دیگه آره ؟!؟!؟ 😄😅😁😄😅 ) .

  19. میلاد کاربر می‌گوید

    استیو راجرز

    جناب لطفا اون کمیک رو بخون یا اگرم خوندی دوباره بخون ، یک سلستیال سالم با اختیار خودش انسان ها رو خلق نکرده بلکه از خون ریزی یک سلستیال مرده انسان ها به و جود اومدن البته انسان ها که نه سلستیال آغاز گر حیات در زمین بود. و همون طور که لوکی گفت انسان ها به طور اشتباهی خلق شدن و از اون ها به عنوان بیماری کهکشانی یاد کرد اما بعد ها معلوم شد سلستیال های دیگه و قتی گونه مرده و اولین مریض در گونه خودشون رو دیدن فکر کردن که اگر زمین رشد کنه با جهشی ژنی موجوداتش عامل بیماری اصلی رو از بین میبرن پوروسه ای که بلک پنتر از ان به عنوان واکسناسیون یاد می کند(موجادت زاده شده از یک بیماری که عامل خودشون رو از بین میبرند) و خلاصه حقیقت اینه که اودین برایه سرپوش گذاشتن رویه کشتن اولین میزبان این دروغ را ساخته و ختاب به مجسمه قبلی ققنوس می گه که انتقام جویان گناه مارا جبران کردن و امید وارم به گناهان دیگر ما پی نبرند

    از طرفی کنال خدایه سمبوسیت ها و خدایه تاریکی که در سیاهی و خلع زندگی میرکرد از سلستیال ها به عنوان نقاشانی یاد می کرد که در سیاهی رنگ می دهند و از انان به عنوان منبع نور یاد کرده و سمبوسیت ها رو برا نابودی نور خلق می کنه اما ارطباتش رو با سمبوسیت هاش از دست میده ( برایه کسب اعطلاعات دقیق تر و بیشتر به کمیک ونوم رجوع کنید) خلاصه سلستیال ها عامل به وجود امدن بسیاری از سیاراتن و به طور کلی در خلق موجودات بی تاثیر نیستن کار اون ها که فقط جهش ژنی نیست برارد

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # میلاد
      پاسخ کامل کامل :
      باشه جناب اصلا اون سیلیستیال خلق کل مارول .
      هنوزم تمام منابع معتبر دارن میگن اودین خالق حیات در مارول هست . اگه تو فقط همون دو تا شماره رو خوندی من تقریبا کل کمیک های انتقامجویان ، ثور و ایکس من ها و بیشتر کمیک های نااسنان ها و انترال ها و اینا رو خوندم جناب و میگم دارین چرت میگین . برین یکم در منابع معتبر مثل دیتابیس فندوم که تقریبا هر هفته به روز میشه تحقیق کنین بعد بیاین چرت بگین . بعد به من میگین کمیک رو دوباره بخونم !!؟!؟!؟!
      اون داستان سیلبستیال که لوکی گفت مربوط به چهار میلیارد سال پیشه تقریبا که اون سیلیستیال در حال مرگ به زمین که اون موقع سرشار از گداخته بوده میاد و میمیره و بقایای اون باعث میشه تا زمینه های تکامل فراهم بشه . لوکی شاید ده بار به واژه تکامل اشاره کرد و در کمیک هم ده بار به همین واژه اشاره شد . هیچ وقت هیچ وقت سیلیستیال ها در خلقت اولیه نه انسان و نه هیچ گونه دیگه ای نقش نداشتن تا الان و فقط نقششون تکامل بود . دقیقا برای همین گفت انگل و آلودگی . اون آلودگی بود که باعث شد انسان های با قدرت ماورا الطبیعه به وجود بیان .
      ببین اون موجودات زاده شده از آلودگی در واقع همون موجودات با قدرت ماورا الطبیعه هستند نه انسان های معمولی . اون گناه بزرگی که اودین بهش اشاره میکنه هیچ ربطی به خلقت نداره . اون مربوط به کشتن اولین میزبان هست که به دنبال معشوقش به زمین اومده بود و انتقامجویان یک میلیون سال پیش اونو با بیرحمی کامل کشتن و بعدم به دنبالش سیل سیلیستیال ها به زمین رو شاهد بودیک که باعث شد خیلی از انتفامجویان یک میلیون سال پیش بمیرن . گناه اصلی اینه نه اون چیزایی که گفتی . جناب وقتی قبول نکنی حرف اشتباه زدی و بهش ادامه بدی همین طور ضایع و ضایعتر میشی . هرچند مهم نیست .
      در مورد نال اما ببینید درسته از سیلیستیال ها به عنوان آورنده نور یاد میشه چون اونا بودن که تاریکی رو از بین بردن و نال رو شکست دادن . قدمت سیلیستیال ها به اوایل تشکیل مولتی ورس برمیگرده اما واقعا هیچ وقت اونا خالق موجودات زنده معرفی نشدن خالق سیارات چرا بودن اما موجودات زنده تو یه کمیک بگو که واضح گفته باشه سیلیستیال ها خلق موجودی هستند ؟!؟! هیچ کمیکی اینو نگفته فقط و فقط اسم اونا با تکامل اجین شده . خلقت قبل از اینکه سیلیستیال ها به وجود بیان وجود داشته در مارول .
      ادامه در کامنت بعد …

  20. میلاد کاربر می‌گوید

    من داستان اون کمیک رو تحریف نکردم واقعیت چه شیرین چه تلخ اینه که اودین خاق انسان ها و یا هر مجود دیگه ای در زمین نیست چه برسه به خلق سیاره و اصلا و قتی انسان ها وجود داشتن اودین قدرتش مثل تور امروزی بود و همون طور که گفتم توانایی خلق یک عامیب(هم عامیب و هم آمیب درسته مثل تهران و طهران)هم نداشته

    کلا ازگاردیان خیلی الکی الکی دارن گنده میشن ، اودین یک مولتی مولتی ورسال باشه و در بین مولتی ورسال هایه مارول جزو تاپ ها هم نیست ، نمی خوام از تون ایراد بگیرم یا باعث خشمتون بشم اما کلا شما هرکی که مال ازگارد باشه رو ققوی تر از ان چه هست جلوه می دهید اون از همون اول که سخت بر سر این که رون کینگ امینی ورساله ایستاد بودید وهرچی که امید دی سی فن می گفت رو تکذیب می کردین(اون بنده خدا حتی از مارول ویکی که معتبر ترین سایت کمیک مارول هست هم براتون مدرک اورد ولی باز شما تکذیبش کردین) این از که تور رو همسطح تانوس می دونید و اینم از این که اودین رو خالق موجودات زمین و یاشاید حتی سیاره می دونید، البته من قسد سخره گرفتن شما رو ندارم من خودم یه زمان دکتر منهتن رو خبیث می دنستم😅 وخب همه اشتباه می کنن اما مهم اینه که قبولش کنیم که اکصر تو ایران بحث کم اوردن و ایناس کسی حاضر به عقب نشینی نیس و به هم مهلت قانع شدن نمی دیم اما خب الان فرصتش هست …

    به طور خلاصه اودین حتی نزدیک خلق موجودات زمین هم نبوده و خالق هیچ موجود زنده ای در زندگیش یا خلق هیچ سیاره ای هیچ و قت هیچ کجا در هیچ موردی به هیچ و جه نبوده

    1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # میلاد
      ادامه کامنت قبل …
      و اینکه بله داستان اون کمیک رو تحریف کردین چه خوشتون بیاد چه نیاد. حرف بی پایه و اساس خالص که برمیگرده به کمبود اطلاعاتتون . شرط میبندم این اولین کمیکیه که خوندین و به خلقت اشاره شده .
      جناب گوش کن . با دقت ببین چی میگم . اگه این خلقت توسط اودین ریتکان شده بود دیگه هیچ وقت بهش اشاره نمیشد . همچنین قطعا مارول ویکی فندوم دیتابیس هم دیگه تغیرش میداد . در صورتی که بعد از همون کمیک بیشتر از ۲۰ بار در کمیک های مختلف به خلقت حیات در زمین توسط اودین اشاره شد . حتی در همین کمیک جدید ثور در سال ۲۰۲۰ به نویسندگی دانی کیتس دوباره به این مورد اشاره شد . همین دانی کیتس کمیک پادشاه سیاه پوش رو نوشته که سیلیستیال ها به عنوان آورنده نور معرفی شدن که میشه به راحتی استنباط کرد که این آورنده نور ارتباطی با خلقت موجودات چه در زمین و چه در سبارات دیگه نداره … . در همون منبع دیتابیس فندوم هم هنوز داستان خلقت تغیر نکرده . بعد تو میگی فلان ؟!؟!؟
      جناب وقتی بهت گفتم ثور هم زندگی در زمین نابود شده از حیات رو خلق کرده بازم قبول نکردی . بازم میگی نمیتونه عامیب خلق کنه . !! هههههههههه هههههههههه دیگه کمیک رو قبول نداری و تهاران مهارن و عامیب مابیب میکنی حرفی باقی نمیمونه .
      مولتیورسال و اینام یه مشت لقب قرادادیه چندتا طرفدار در انجمن هایی مثل کوارا و کامیک واینه و حالت رسمی نداره . هرچند من نمیگم خود کمیک میگه اودین خالق زندگی در زمین هست . منابع معتبر میگن اودین خالق زندگی در زمین هست . خود کمیک گفته اودین میتونه کل مولتی ورس را نجات بده . من هیچکی رو بزرگ نکردم اینا منابع خود کمیکه و من از خودم نگفتم .
      در ضمن من هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت نگفتم RKT قطعا امنی ورسال هست . هیچ وقت . من گفتم اگه « سایه نشینان بالا » بیاندر ماقبل ریتکان باشن اصولا امنی ورسال میشه . پس بازم حرف از خودتون در نیارین . کم که میارین بحث رو عوض نکنین .
      به طور خلاصه تویی که میگی باید قبول کنیم خودت قبول کن . خود کمیک گفته اودین خالق زندگی در زمین هست . در کمیک انتقامجویان یک میلیون سال پیش به خلقت حیات توسط اودین و حتی خلقت خود میدگارد توسط اودین اشاره شده . حتی در کمیک جدید ثور هم بهش اشاره شده و در کمیک Old King Thor در سال ۲۰۱۹ هم بهش اشاره شده بارها در طی جنگ ثور و گور بهش اشاره شد بعد تویی که میگی حتی بهش نزدیک عم نشده نوبی یا من که ۱۰۰ تا مدرک از کمیک آوردم ؟!؟!؟! یکی نیست بهش بگه اگه ریتکان شده بود چرا هنوز که هنوزه داره بهش اشاره میشه ؟!؟!؟!؟
      در کمیک جدید نا انسان ها بارها اشاره شده که سیلیستیال ها باعث تکامل هستند نه خلقت اولیه .
      دیگه نمیدونم باید چی بگم ؟!؟!
      در بحث با شزم که قبول نکردی اشتباهاتت رو اینجام با وجود مدرک از معتبرترین منابع و خود کمیک دارین یچیز دیگه میگین . بعد جالبه اومدی به من میگی قبول کنم ؟!!؟!؟ جناب باید چی رو قبول کنم دقیقا ؟!؟!؟!؟ باید عذر خواهی کنم که حقیقت رو گفتم ؟!؟!؟!؟!؟!؟

      1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

        استیوراجرز #
        اودین ابدا قدرت نجات مالتی ورسو نداره اودین به زور شاید بع‌تونه یه یونیورسو نجات بده از هرکسی انتظار میرفت جز شما جناب مستر میکسیزپیتلیکه که میتونه مالتی ورسو بسازه و یا نابود کنه اودین اسکای فادری بیش نیست اودین اونقدراهم قوی نیست میدونم قویه اما نه در این حد بعد به نظر شما اگه اودین خالق انسان هاست پس چرا میخواسته برای کال زمینو بپوکونه ؟؟؟؟ البته بنده با تمام وجود هم از آزگارد متنفرم هم اودین هم ثور چون خیلی مستبد ،متکبر ،وحشی و خود بزرگ بینن نمیخوام عصبانیتون کنم خواستم بگم شاید دارم اشتباه میکنم اگه خالق انسان ها در کمیک ماروله چرا حاضر نیست چرا نه تنها کمکشون نکرد به غیر همون یه بار که با سیلیستال ها جنگید
        ببخشید دخالت کردم

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # دکتر منهتن
          برو ابهاماتت رو به کمیک و نویسندگان کمیک مارول بگو چون من نویسنده نیستم . اینکه چرا اودین کل مولتی ورس رو نجات داد رو از نویسندگان مارول بپرس نه من .
          در خیلی از موارد هم اطلاعاتتون ناقصه . اودین میخواسته به خاطر نال کل زمین رو بترکونه ؟!؟! جناب برو یکم تحقیق کن بعد بیا تحلیل کن . !!

          1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

            جناب استیوراجرز کامنتمو کامل بخونین گفتم کال بورسان ،تکرار میکنم کال بورسان برادر اودین شما نخونده نظر ندین لطفا بله چرا برای کال بورسان میخواست زمینو نابود کنه بعدم شما باید دلیل بیارین اودین مالتی ورساله چون اودین یونیورساله و عضو ۲۰ شخصیت قدرتمند مارول هم نیست

            1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

              # دکتر منهتن
              اوه بله منظورم منم همون کال بود که اشتباهیی نوشتم نال . !!
              دلیل برای مولتی ورسال ؟!؟! دلیل که بماند کلا چون دونستنش هم دردی رو دوا نمیکنه و برای بار پانصدم میگم که یونیورسال و مولتیورسال و خلاصه این القاب القاب قراردادیه و فقط در انجمن هایی مثل کوارا و کامیک واین و … توسط یک سری طرفدار بیان میشه و در کل معیار دقیق و ثابتی براش نیست . برای همین میگم دونستنش هم دردی رو دوا نمیکنه .

              1. دکتر منهتن کاربر می‌گوید

                پس لطفا بفرمایید برای چی میخواسته ؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 ولی اودین کارهای بد بسیار زیاد کرده

          2. محمد امید کاربر می‌گوید

            استیو راجرز
            دوست عزیز مستر میکسیزپتلیک یک موجود تغییر دهنده مولتیورس راحت اودین و آزگارد اگه بخواد با یک اشاره نابود می کنه.

            1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

              # محمد امید
              جناب چه ربطی داره اصلا ؟!؟؟!؟!؟ من اینجا حرفی از میکسیزپتلیک زدم که اینو میگین ؟!؟!!؟
              ببینید من چی گفتم بعد سوال بپرسین و ایراد بگیرین .

      2. میلاد کاربر می‌گوید

        استیو راجرز

        برادر من شما کلا کامنت منم تحریف کردین ،من یه مدت سرم شلوغ بود نتوستم جوابتونو بدم اما امروز دقیقا درست این خود حرف هایه شخصی های اون کمیک رو براتون کپی پیس می کنم که دیگه به من انگ تحریف مریف و از این دست چیزا نزنید از طرفی تحریف های خدتونم میزارم جلو نوشته ها کمیک به همراه حرف های خودم که دیگه شکی توش پیش نیاد. اول از همه من کجا گفتم کمیک رو قبول ندارم که شما میگید «کمیک رو قبول نداری تهران طهران ، عامیب آمیب می کنی» برادر من این اصلا هیچ ربتی به مضوع نداشت من فقط گفتم هم عامیب و هم آمیب از لحاظ املایی درسته مثل طهران و تهران ، یعنی واقعا نتونستی اینو درک کنی بعد تازه به من می خندی😅😂🤣😆😄🤭😀🙂نکته بعدی این که من نگفت سلستیال ها خالق مجوداتن بلکه گفتم در خلق مجودات بی تاثیر نیستن هرچچی نباشه اون ها خالق سیاراتن و بدونه سیاره همون موجودات زنده وجود نخواهند داشت و حالا میریم سراغ مقایسه حرف هایه شما با خود ابر های کمیک:

        حرف شما «اون سلستیال خالق انسان ها نیستن و فقط باعث جهششون و کلا کار سلستیال ها همینه و ۱۰۰ بار هم در کمیک بهش اشاره شده»

        درست این حرف هایه لوکی به کپ امریکا:((کاپیتان امریکا:ممکنه من یک خدا نباشم ولی این قطعا اولین ردئو من نیست لوکی. من داستان هارو شنیدم در مورد که چطور سسلستیال ها در زمان های ماقبل تاریخ به زمین امادنند و ازمایش هایی بر روی نیاکان باستانی ما انجام دادند؛مارو به چیز هایی که الان هستیم تبدیل کردن ولی به عنوان کسی که به نوع خودش آزمایش هایی رو انجام داده،اعتقادم اینه که ما چیزی هستیم که از خودمون ساختیم.
        لوکی:بله،درست مثل یه کارت خوش امد گویی انسانی کاپیتان راجرز. تنها چیزی که در مورد شما امریکایی ها از جهالتتون فراتر میره تکبر شماست. در این مورد که سلستیال ها هزاران سال پیش یا یک میلیون سال پیش به زمین امدند و در تکامل حیات در زمین دخالت کردن حق دارید ولی دوست عزیز کاپیتان من اون داستان ها چیز هایی هستند که من بهشون می گم دروغ؛ این سسلستیال آلفا داره از بین میره نه به مدت یک میلیون سال بلکه به مدت چهار میلیارد سال. اون به زمین نیومد که رویه انسان ها آزمایش انجام بده. بلکه اومد تا بمیره . مرگی غم انگیز و به شدت دردناک که تصادفا شبیه سرنوشتی خواهد بود که برایه تو و گروه انتقام جویان قدرت مند تو خواهد افتاد))

        حالا تحریفی که شما انجام دادید اما از اونجایی که شاید شما معنی تحریف رو ندونید ،تحریف یعنی بیان واقعیت به گونه ای که خواننده برادشتش از اون اتفاق حقیقی متفاوت باشه با این که تمام حرف هایه شما درسته اما کامل نیست و فقط بخشی که خودتون دوست داشتید رو بیان کردید ، شما میگید سلستیال ها باعث جهش در موجودات شدن که حرفتون کاملا درسته و در حرف های کپ و لوکی اثبات شد و خب بله کار سلستیال ها هنینه ، خب تا این جا همه حرفاتون درسته اما شما گفتید اون سلستیال فقط باعث جهشش شوده و ربطی به خلقت انسان ها نداره که این حرف ۱۰۰٪ غلط هست ، همون طور که گفتم شما واقعیت رو کامل نگفتید و اون قسمت از صحبت لوکی که میگه من به اینا می گم دروغ(منظورش این نیست که این حرف اشتباه بلکه منظورش اینه که ربطی به ماجرا نداره) و به این نکته اشاره میشه که اون سلستیال با خواست خودش نیومده این جا و همچنین مضوع مال چهار میلیارد سال پیشه یعنی زمانی که هنوز حیاتی وجود نداشته از ترفی شما میگید اون سلستیال هیچ ربطی به خلق انسان ها نداره که اونم ۱۰۰٪ غلطه و در ادامه براتون با این حرف هایه خود لوکی اصبات می کنم که اون سلستیال آغاز گر حیات بر رویه زمینه

        خب حالا ادامه میدیم با دقیقا این حرف لوکی به کاپیتان امریکا:((لوکی:میفهمم اقایه امریکا،توهم به سر سختی پدرمن اودین هستی؛هنوز دوست داره باور کنه حیات رو رویه زمین اون به وجود اورده .ولی چه خوشش بیاد وچه نیاد حقیقت خدا اینه، تو بک حادثه بزرگ کیهنی هستی کاپیتان،تولد یافته از مرگ و مرض))

        در این دیالگ لوکی به طور مستقیم خلق حیات و حتی انسان ها توست اودین نقض می شه ، قسمتی که شما خُدتونو به هر وری می کوبیدید تا کمرنگ و اشتباه نشونش بدید. چیز که شما اونو به عنوان سوال و جواب های الکی یاد کردید در اولین کامنتتون، چرا سوال جواباش الکی و بی احمیته؟چون توش خلقت انسان ها توست اودین نقض شده و باب میل شما نیست؟ در حرف های دیگرتون هم تلاش برایه کمرنگ نشون دادن این دیالوگ یافت میشد. بگذربم😑
        حالا این جا دقیقا چه اتفاقی افتاده؟! در این جا منظور از تولد یافته از مرگ و مرض و حادثه کیهانی چیه؟!  عرضمم به حضورتون در قسمت قبل این دیالگ سلستیالی بیمار به نمایش کشیده می شه که در حال استفراقی خونی و سیاه رنگه و به گفته لوکی اشک های رادیو اکتیوی هم میریزه که از همین استفراغ خونین حیات در زمین شروع می شه که در ادامه من این مضوع رو هم با دیالگ های خود کمیک براتون اصبات می کنم . اما قبلش شما به تیکه گوست رایدر در قسمت بعدی این دیالوگ اشاره کردید و بازم مثل قبل فقط جاییش رو گفتید که به نفعتون بود و حالا اون دیالوگ چی بود که شما به زبان انگلیسی ،نصفه نیمه بیانش کردید؟ خب اون دیالوگ از این قرار بود ((گوست رایدر:واو،ما استفراغ خداییم😅{شما فقط تا این جاشو اشاره کردید که تیکه کنایه امیز گست رایدر بود اما بقیش رو نگفتی که از این قرار…}  حالا می فهمم چرا🤔)) البته چیز زیادی نمیشه از این دیالگ گست رایدر کسب کرد اما دیالگی که در یری آخر ابن رویداد می گه خیلی مهمه که بعدا به اونم میرسیم اما بیاین دوباره بریم سراغ خود حرف های شما« اودین بوده که انسان های اولیه رو خلق کرده و سلستیال فقط باعث جهشش شده»همچنین به اون قسمتی هم که لوکی می گه تمام انسان های جهش یافته به خاطر همین وجود دارن هم اشاره کردین که نصفه نیمه تمام حرفاتون درسته البت به جز قسمتی که  می گید اودین خالق اانسان های اولیس . حالا خود لوکی در اون جا چی گفته((لوکی:اون ها جای تو بودند؛بله،تو کاپیتانآمربکا تو و گونه جهس یافته گاما خورده و تار افکنت؛این چیزی که باید ازش تشکر کنید))
        در اینجا لوکی در مورد این که چرا بعضی از انسان ها در سوانح مختلف مثل انفحار گاما و یا نیش یک عنکبوت رادیو اکتیو و … به جایی که بمیرن جهش پیدا می کنند توضیح می ده(شما فقط تا این جا شو اشاره کردین)،دلیلش اینه که اون سلستیال با خونن و اشک های خودش این پتانسیل رو در اون موجودات کاشت و وقتی دیگر سلستیال ها به این موضوع نگاه کردند به جایی که جلویه رشد موجودات در زمین رو بگیرند ، به این مسعله و این جهش ژنی موجوداتش در آینده به عنوان یک فرصت برای درمان نگاه کردن که بعد ها بلک پنتر از این مسعله به عنوان بک جور واکسناسیون یاد می کند که شما از این همه فقط به قسمت جهشش اشاره کردین و بقیش رو که اتفاقاخیلی هم مهم بود نگفتین . از طرفی لوکی درست در زیر همین جملش یک دیالگ دیگه می گه که عبارت است از ((لوکی:والد اصلی. منشا دنیایی که می شناسید. خدایی که مرد تا شما زندگی کنید)) در این جا هم لوکی باز با جمله(خدایی که مرد تا شما دوباره زندگی کنید)به ین که یک سلستیال به طور ناخواسته در دوران پیش از تاریخ و اولیه زمین با مرگ و خون ریزی خودش باعث به وجود اومدن حیات در زمین شد اشاره می کنه و در اول جملش رو به رو جسد اون سلستیال ، از اون به عنوان والد اصلی یاد می کند که دلیلی دیگر بر این که اون سلستیال خالق اصلی موجودات کره زمبنه و آغاز گر حیات بر روبه سیاره زمبنه، از طرفی می گه که اون سلستیال منشاء دنیایی که همکنون می شناسیم و امضایی محکم و سندی قاطع بر حرف های منه و از طرفی ای ن حرف شما که می گید اودین بوده که انسان های اولبه رو خلق کرده را نیز نقض می کند.
        این حرف شما«خب واضحه دیکه ، خلقت اولیه را اودین خلق کرده اما تکاملش با ادین نبوده»حالا درست این حرف های کپ آمریکا،آیرون من و گوست رایدر [این دیالگ مال زمانی هست که گست رایدر از بدن بک سلستیال مرده برا مبارزه با دیگر سلستیال استفاده کرد و بعد از کذشت زمانی دانش اون سلستیال مرده بر گست رایدر قلبه می کنه ، خلاصه که حرفاش رو بر اصاص دانش یک سلستیال می‌زنه]((گسد رایدر در بدن یک ساستیال مرده:انترال ها مردند؛تیغ سیاه خون فشان است و استفراغ خدا ، ما استفراغ خدا هستیم ، ما همه استفراغ خدا هستیم…
        آیرون من:استفراغ خدا؟!چرا همش داره همینو میگه؟ این برای کسی معنی داره؟
        کپ آمریکا:این داستانیه که وقتی زندونی لوکی بودم برام تعریف کرد. این که زندگی بر روی زمین نتیجه یه سلستیال در حال مرگه. اولین سلستیالی که توست هورد آلوده شد.
        بلک پنتر:اگه درست باشه…می‌تونه توضیحی باشه برای همه این اتفاقات غیر عادی این دنیا مثل خود ما. ما آلودگی این دنیا هستیم.))
        به طور خلاصه در اینجا هم به این اشاره می شه حیات بر روی زمین نتیجه یک سلستیال در حال مرگ بود درست همونطور که کپ آمریکا به نقل قول از لوکی گفت ولی شما در تمام کامنتاتون می گفتین اون سلستیال فقط باعث جهش شده و هیچ تاثیری بر رویه خلقت نداره که خب کاملا غلطه و چندین بار به این مظوع اشاره می شه که اون سلستیال باعث و بانی موجودات زنده زمینه از طرفی کست رایدر وقتی به درونه یک سلستیال مرده نفوظ می کنه چیز هایه زیادی میبنه و به ماجرا انترال ها هم اشاره می کنه و دوبار هم فریاد زنان می گه که (ما حاصل استفراغ خدا هستیم ) اون زمانی که نسبتا با دانش یک سلستیال پیوند خورده بود و در اینجا منظور از این که ما استفراغ خدا هستیم همون ماجرا اولین سلستیال مرد هست که به زمین اومد .
        به بیانی دیگر و ساده تر آغز کر حیات و استارت زن اصلی زندگی بر رویه زمین اون سلستیال آلوده به هورد بود که به خواست خودش به زمین نیونده بود و با خون و اشک های خودش نتنها زندگی بر روی زمین را خلق کرد بلکه بر جهش ژنی شونم تاثیر داشت اما شما از همه اینا فقط جهش ژنی اونو دیده بودید از طرفی اون جهش فقط مال اون سلستیال نیست و در دوره های مختلف سلستیال های مخطلف باعث جهش ژنی انسان ها شدن اما به گفته لوکی این ماجرا ، موضوع اصلی که اون سلستیال خالق موجودات رو عوض نمی‌کونه ، از طرفی اودین اون موقع با اودین فورس و دیگر قدرت هایی که اون روو یک مولتیورسال می کنند دست رسی نداشته و قابلیت خلق یک موجود زنده و یک نسل و گونه جدید را نداشته‌. در اصل اودین تنها ،شخصی بوده که بر بقا نسل انسان ها کمک کرده و از اونجایی که اودین یک مقدار خود بزرگ بینه این ما جرا رو به نام خودش ثبت کرده. برای همینم تمام کمیک هاییی که به خلقت اودین اشاره دارن به صورت روایت هستن ، نمی گم غلط هستن اما کامل نیستن ، ولی در این کمیک تنها نقل قول شد بلکه به تصویر هم کشیده شد و توست گست رایدر  در جسم یک سلستیال مرده اثبات هم شد.

        موفق باشید.

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          # میلاد
          این چرت و پرتا چیه نوشتی ؟!؟!؟!؟!
          ببین اون داستان فقط و فقط توسط لوکی و در هوون کمیک گفته شده . همین لحظه حرف لوکی کلا دو پهلو بود و در کمیک نمیشه به اینجور حرف ها تکیه کرد اصلا و ابدا . با توجه به اینکه همه جا این مورد تکذیب شده حتی در چندین کمیک انتشارات ۲۰۲۰ و هیچ سندی هم برای این ادعای لوکی وجود نداره نمیشه این حرف دو پهلو و دارای تناقض رو ملاک قرار داد . فقط یکی این حرف رو ملاک قرار میده که هیچی از کمیک اصطلاحا حالیش نیست .
          تو در همین چندتا کامنت بیخود و بی پایه پانصد بار حرف لوکی رو گفتی . آره فهمیدم و منم ششصد بار راجبش توضیح دادم فکر کنم .
          حوصله توضیح به یه بچه که یه صفحه کمیک خونده و قضاوت کرده رو ندارم . اصلا مهم نیست تو چجوری فکر میکنی . تمام منابع معتبر دنیا و تمام طرفداران حرفه ای و با تجربه و تمام کمیک ها دارن گفته من را تایید و ادعای پوچ تو رو تکذیب میکنن . به قدر کافیم توضیح دادم . حالا نمیفهمی مشکل من نیست .
          در پایان بشین و هر چرت و پرتی که دوست داری رو باور کن در ضمن نمیخواد معنی تحریف رو به من بگی . اینجا کلاس معنی لغت و املا نیست اما در هر صورت در این دو زمینه هم خودتی که عقبی پس خوپت رو اصلاح کن .

          1. میلاد کاربر می‌گوید

            استیو راجرز
            برادر کجایه حرفاش بی پایه و بیخود و به قول شما دو پهلو ، دیگه چه جوری باید می گفت ، اولا اگه واقعا اون کمیک رو با دقت خونده بودی می فهمیدی که بیشتر حرفای لوکی در اصل روایتی است که از معشوق اون سلستیال بیمار شنیده بود ، دوما در حین این که لوکی داستان رو تعریف می کرد ، در صفحه های مختلف کمیک داستان های اون به تصویر کشیده شده بود این یعنی هیچ یک از حرفاش بی پایه و بی خود نیست و به هیچ و جه دو پهلو حرف نمی زد بماند که گست رایدر با دانش یک سلستیال همه ینا رو تاید کرد .
            شما بخودت بگو در اون به اصتلاح۱۰۰تا کمیک با پایه و اساس که میگه اودین خالق انسان هاس ، کدومشون این موضوع رو به تصویر کشیدن؟! بعد اونا با پایه و اساس ولی این کمیک با این که همه چیشم کامل هست بی پایه و بی خوده😐😑😶
            اصلا من یک بچه ،دیگه حتی یک بچه هم می تونه درستی این کمیکو تشخیص بده ، اما شما فقط چیزی رو که می خوای رو می بینی و باز گو می کنی و برای همینم من تونستم در کامنتاتون یک عالم ایراد و تحریف بگیرم چون هیچ یک از حرفاتون کامل نبود ، جالب این که من تحریف هاو اشتباهات شما رو اصلاح کردم و کاملشو همراه با مدرک براتون کذاشت اما همچنان قبول نکردبد ، چون نمی خواین قبول کنین ، فقط می خواین اودینو رو خال انسان ها ببینین و اگر معنی تحریف رو می دونستید با وجود این که تقریباً ۷۰٪ حرفاتون نا کافی بود و پر از تحریف ، به من انگ تحریف نمی زدید .
            چه من به عنوان یک بچه تازه به دوران رسیده و چه بچه های دیگه یا بزرگ ترای دیگه که حتی ۲۰ تا کمیک خونده باشند،می فهمند که اودین به دونه ار تباط با اودین فورس و یا دیگر قدرت های مولتی ورسالش که اون موقع نداشت ، توانایی خلق نسل انسان ها رو نداره .
            ببینید داستان های کمیک در تول زمان تغییر می کننند، نمونش هم همین ما جرا اودین و انسان ها که در این کمیک ،خلقت انسان ها طوست اودین نقض شد ، از طرفی این کمیک هیچ جا غییر قابل قبول یا ریتکان شده محسوب نمی شه که هیچ ، تنها در این کمیک به طور مستقیم تریقه خلقت انسان ها رو نشون داد و فقط طبق یک روایت نبود، این کمیک بسیار واضح و در این کمیک چه خوشتون بیاد و چه نیاد ، خلقت انسان ها توست اودین نقض شده، البته می دونم که شما و کاربر دکتر استرنج هنوزم این موضوع رو قبول نکردید و فکر هم نکنم به همین راحتی ها قبول کنید .

            1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

              # میلاد
              اولا شما خودت میگی روایت معتبر نیست بعد داری میگی حرفای لوکی روایت فلانی بود پس قطعیه ؟!؟!؟!؟!؟! اگه این نتاقض نیست پس من در خواب دارم این کامنت رو تایپ میکنم .
              گوست رایدر با دانش سیلیستیال اینو تایید نکرد این از عدم اطلاعات شماست . این مشکلش از ادبیات شماست که فرق فاعل و مفعول رو نمیدونین. .
              من نمیدونم به چه زبانی به شما بگم اکثرش خلقت اودین را به تصویر کشیده ؟!؟!؟!؟ به هر زبانی میخوای بگو تا بهت بگم ؟!؟!
              بله و بله هیچ چیز واضحی در این کمیک نیست به جز ادعای دو پهلوی لوکی و حرف های متعارض او . همین . اونجا هم که میگی کمیک اینو تایید میکرد ، هیچ وقت هیچ وقت کمیک اینو تایید نکرد الان اگه بگم چرت نگو ناراحت میشین اما جا داره که بگم چرت نگو جناب . کمیک فقط به واژه تکامل و روند و تاثیر در تکامل اشاره کرده نه خلقت اولیه چه در همین کمیک چه در سایر کمیک های مربوطه .
              شما از حرفای من عیب و ایراد گرفتین ؟!؟!؟!؟ وااتتتت ؟!؟!؟!؟ کم بخندون . عیب و ایراد از خودتونه نه حرف های من . اتفاقا توضیحات من کامل بود اما شما در کل این چندتا طومارتون یه حرف بیخود و تکراری رو چندین بار تکرار کردی که هر دفعه بهت توضیح مفصلی ارائه شد اما …. نفهمیدی دیگه کاریتم نمیشه کرد . در کل هر جور مایلی فکر کن . تو فکر کن اون سیلیستیال خالقه اهمیتی نداره .
              اون حرفای پایانیتون هم تکراری ، مزخرف ، چرت و کاملا بچه گونه هست . شاید فقط در مغز شما این مورد خلقت تغیر کرده باشه و به سیلیستیال مربوط باشه ولی همه جا هنوز همون قضیه رو قبول دارن .
              بتزم تکرار میکنم هر جور دوست داری فکر کن اهمیتی نداره .

              1. میلاد کاربر می‌گوید

                استیو راجرز
                دابش دارم می گم این مضوع فقط روایت نبود و به تصویرم کشیده شد یعنی کاملا درسته و قطعی هست و به هیچ وجه تکرار می کنم به هیچ وجه دو پهلو نی ستش.

                برادر من گست رایدر با دانش اون سلستیال حرف زد و گفت ما استفرغ خداییم دیدین که به ما جرا انترال ها هم اشاره کرد
                دابش شرمنده و لی وقتی شما می گین اون کمیک فقط به تکامل اشاره کرده نه به خلقط انسان ها معلوم می شه که نتنها اون کمیک رو نخوندین بلکه حتی کامنت منم نخوندین

                برادر من در این تومارم که شما ادعا می کنید بیخود ۱۰۰٪ بر اساس کمیکه ، لطفا بعد از این که خندتون تموم شد بخونیدش الکی که تومار ننوشتم ، مگه بی کارم

                دابش بدونه اسنثنا همیه حرفاتون نا کافی و پر از طخریف بود بعد می گید من توضیحات کامل و درستی اراعه دادم😮😐😑😶

                دابش این حرف من نه چرت و نه بچه گانه اس اما شما کلا هر چی که یک از گاردیو پایین بکشه نمی بینی به معنای واقعی کلمه

  21. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

    میلاد
    تو که نصف حرفات غلط املایی داره حرف نزدن

    1. میلاد کاربر می‌گوید

      دکتر استرنج
      برادر من شما که می گید سرزمین خدایان قدرت شزم زیاد می کنه یا شزم عصاره قدرت داره یا چیز های من در اوردی دیگه…

      لطفا تو کار بزرگ ترات دخالت نکن و یک نصیحت دوستانه رو از من بشنو :((هیچ وقت برایه هیچ کس نشاخ))

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        من کی این حرف های که تو میگی رو گفتم میلاد؟؟

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      دکی ولش کن اینو . جوری به شما میگه در کار بزرگترات دخالت نکن که انگار هفتصد سالشه . !! طرف یه کمیک خونده دو تا عکس ازش دیده فکر کرده همه چیز دانه . اگه اون فقط اون یه دونه کمیک رو خونده من همه کمیک های قبل و بعدش که به خلقت مربوطه رو خواندم و با قاطعیت تمام اعلام میکنم که قضیه خلقت هنوز مربوط به اودین هست و سیلیستیال ها نقششون تکامل بوده و تا این لحظه این مورد رد نشده .
      موفق باشی دکتر .

      1. دکتر استرنج کاربر می‌گوید

        استیو راجرز
        کلا هنوز این حرف میلاد ثابت نشده.
        اما نصف حرفش چرته.

        1. میلاد کاربر می‌گوید

          دکتر استرنج
          برادر من شما در زیر مقاله ت
          ۵ دلیل برتری شزم به تور و بل عکس گفتید تور از شزم قوی تره بعد من گفتم که شزم ۷٪ خدایان دی‌سی رو در سزمین خدایان زده و بعد شما گفتید سرزمین خدایان قدرت شزمو زیاد می کنه 😑 اما من جوابتونو ندادم ، در مورد شزم و قدرتاش تغریبا هم شما و هم کاربر استیو راجرز می گفتید باور ندارید شزم قدرت کامل اون ۶ خدا رو داره و استیو راجرز نی گف اساره ای از قدرت اون ۶ خدا رو داره و تازه همونم بلد نیست استفاده کنه

          برادر من سما که معتقدی نصف حرفای من چرته با کمیکو قبول نداری، یا کامنتمو نخوندی، یا متعصبی که چشماش کوره

  22. Elis boyd redding کاربر می‌گوید

    دوستان عزیز در اون کمیک یک سلستیال یک میلیارد سال پیش روی زمین میمیره و باعث میشه حیات در زمین شکل بگیره ولی کسی که نژاد انسان ها رو به وجود آورد اودین بود

  23. […] دارای قدرت جمعی میلیاردها میلیارد موجوداتی است که از اودین کینه دارند. قدرت او بسیار بیشتر از ثور و دیگر آزگاردیان […]

  24. […] اودین پسر بور رئیس پانتئون نورس ، امپراطور قدرتمند آزگارد و رهبر شورا اسکای فادر ها است. او علاوه بر قدرت های خود نیرویی با نام اودین فورس دارد که قدرت اورا بسیار افزایش می‌دهد و اورا از دیگر خدایان و اسکای فادر ها برتری می‌بخشد او خدایی بسیار قدرتمند است و موجودات بسیار قدرتمند را شکست داده که لیست آنان بسیار طولانی است. […]

  25. […] جذب انرژی ذات اصلی سورتور که تقریبا معادل با نیروی خود اودین است یا جذب تمام نیروی تابوت باستانی زمستان ها که این […]

  26. […] بسیاری داشت. اگرچه او خدای قدرتمندی بود که به عنوان پسر اودین در آسگارد زندگی می کرد، اما همیشه در سایه برادر دیگر […]

  27. […] های تحت امر دوست خود یعنی اودین مبارزه کند پس به نزد اودین رفت و خواستار صلح شد. اودین صلح را پذیرفت و نبرد خاتمه […]

  28. […] خدایان اساطیر اسکاندیناوی است. مکانی در ابعاد دیگر که اودین بر آنجا حمرانی می کند و دیگر خدایان همچون ثور نیز در […]

  29. رون گینگ ثور کاربر می‌گوید

    سلام جالب و عالی بود
    یه سوال تو کدوم کمیک انتقام جویان یک میلیول سال پیش از میلاد مسیح هست ممنون میشم پاسخ بدید

دیدگاه ها غیر فعال است.