روش هایی که جان ویک می تواند با آن تانوس را بکشد

سری فیلم های جان ویک یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین مجموعه فلم های اکشن دهه دوم قرن بیست و یک است. یک آدم‌کش حرفه‌ای به نام جان ویک (کیانو ریوز) که پس از ازدواج با همسرش از شغل آدم‌کشی بیرون آمده‌است، پس از حمله به منزلش و سرقت ماشین و کشتن سگ خانگیش که تنها یادگار همسر مرحومش بود، به خاطر انتقام دوباره پا به این عرصه می‌گذارد.

با توجه به فیلم های جان ویک، جان ویک هیچ حریفی ندارد و با توجه مهارتش در نبرد، عملا او به یک دستگاه کشتار غیر قابل توقف تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از صفحات و طرفداران این شخصیت، او را با دیگر شخصیت های سینمایی و کمیکی مقایسه می کنند که یکی از جدیدترین آنها تانوس است. اما آیا این مبارز مهار نشدنی شانسی در برابر تانوس که نصف دنیا را نیز نابود کرده است دارد؟ در ادامه به بررسی روش هایی می پردازیم که جان ویک به کمک آنها می تواند تانوس را شکست داده یا بکشد.


به کمک یک مداد:

جان ویک یک قاتل نخبه است که با همه چیز از سلاح های پرقدرت گرفته تا کوچکترین وسایل مانند کتاب یا مداد خلافکارها را می کشد و همه آنها به این دلیل است که او آموزش کشتن افراد به هر شیوه ای را دیده است. در فیلم های انقام جویان پایان بازی و اینفینیتی وار دیدیم که سلاح های سنگین یا برنده ای مثل استورم بریکر می توانند به تانوس آسیب زده یا او را بکشند. با توجه به این دلایل اگر جان ویک شانس بیاورد و بتواند به تانوس نزدیک شود، با چند تکنیک ساده می تواند یک مداد نوک تیز را در چشم و یا سر تانوس فرو کند و او را کور و یا بکشد.


به کمک دستکش ابدیت:

اگه بنا به دلایلی یا روش هایی، جان ویک بتونه به سنگ ها و دستکش ابدیت دسترسی پیدا کنه، شانس پیروزی ۸۰ درصدی در مقابل تانوس خواهد داشت. با کمک سنگ ها جان ویک به قدرت، سرعت، و دوام ابرانسانی دست پیدا میکنه و با توجه به مهارتش در نبرد تن به تن، عملا در دنیای سینمایی مارول بجز دورمامو، هیچ کسی نیست که بتونه جلوی جان ویک رو بگیره.

درسته که تانوس از دوام و قدرت بالایی برخورداره اما او در برابر سنگ ها آسیب پذیر است. جان ویک به راحتی میتونه ضربات سنگینی رو به تانوس وارد کنه و یا زمان رو به نفع خودش تغییر بده یا به کمک جادو مغز تانوس رو مختل بکنه و اون رو به راحتی بکشد.


به کمک هر یک از سلاح های دنیای سینمایی مارول:

جان ویک بخشی از دنیای سینمایی مارول نیست ولی احتمال این وجود داره که این نبرد در دنیای سینمایی مارول باشه. با این وجود جان ویک میتونه از تمامی سلاح های موجود در دنیای سینمایی مارول برای کشتن تانوس استفاده کنه، از لباس های تونی استارک گرفته تا ستورم بریکر یا نیزه اودین. احتمال بسیار بالایی داره که جان ویک به کمک این سلاح ها بتونه تانوس رو شکست بده. در ادامه به معرفی چند سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول می پردازیم که احتمالا جان ویک به کمک اونها میتونه تانوس رو شکست بده.

  • نارنجک های سیاهچاله: این سلاح برد محدودی داره، اما اونقدر قدرتمنده که هر فردی رو که در محدوده نابودیش باشه، له کنه و حتی اثری هم ازش باقی نذاره. جان ویک اگه بتونه این سلاح رو به تانوس بزنه، تانوس در عرض چند ثانیه نابود میشه، یکی از دلایلی که دیگه در دنیای سینمایی مارول از این سلاح استفاده نشد، همین قدرت بی اندازش بود.
  • تیر یاکا: تیر یاکا سلاحی هستش که با سوت زدن کنترل میشه و از فلزی به نام یاکا تولید شده. این سلاح اونقدر قدرتمنده که میتونه از همه چیز و همه کس عبور کنه و به راحتی تانوس رو از پای دربیاره. در دنیای سینمایی مارول این سلاح رو در دست یاندو در فیلم های نگهبانان کهکشان دیدیم.
  • نیزه گانگنیر: سلاح قدرتمند اودین که به وسیله آن توانست غول های یخی را شکست دهد. متاسفانه در دنیای سینمایی مارول به این سلاح توجه چندانی نشد. اما جان ویک به کمک نیروی این سلاح و توانایی های رزمی خود، می تواند ضربات بسیار شدیدی را به تانوس وارد کند.
  • تمامی زره های موجود در دنیای سینمایی مارول مانند زره مرد آهنی و بلک پنتر.
  • سلاح های قدرتمندی مانند استورم بریکر و میولنیر در صورت داشتن لیاقت.

سفر در زمان و کشتن یا بزرگ کردن بیبی تانوس:

ابرقهرمانان مارول در فیلم انتقام جویان پایان بازی به این توانایی دست پیدا کردند که بتوانند در گذشته سفر کنند و با همین روش توانستند سنگ های ابدیت را جمع کنند. این مسئله که می توان با سفر در زمان تانوس را در کودکی کشت یا او را بزرگ کرد و نوع دیگری از زندگی را به او بخشید، احتمال بسیار بالایی دارد. جان ویک می تواند با سفر در زمان بیبی تانوس را بردارد و آنطور که می خواهد بزرگ کند تا روزی در برابر تانوس شرور بایستد، یا می تواند تانوس را در همان دوران بچگی بکشد. مطمعنا جان ویک برعکس ابرقهرمانان مراعات نمی کند و بیبی تانوس را می کشد. البته معلوم نیست که با کشتن بیبی تانوس در گذشته تانوس هم می میرد یا نه؟ البته ناگفته نماند که سفر زمانی فیلم انتقام جویان پایان بازی از نظر قوانین فیزیک یک اشتباه تمام عیار بود که هنوز هم این سفر زمانی، مورد تمسخر فیزیکدانان و حتی کارگردان های معروف سینماست.


جان ویک در واقع نئو (ماتریکس) است:

کیانو ریوز شهرت خود را مدیون شخصیت نئو در فیلم های ماتریکس است. خیلی از نظریه پردازان در فضایی مجازی این تئوری را مطرح کرده اند که جان ویک و نئو، ناجی بشر از دست ماشین ها در واقع یک شخصیت هستند.

بعیده که تانوس بخواد تو ماتریکس بجنگه، اما اگه قبول کنیم جان ویک همون نئوی فیلم ماتریکس هستش، جان ویک عملا یک خداست و میتونه به راحتی ماتریکس رو دستکاری کنه. با توجه به این، نتنها تانوس به کمک تمام سنگ ها حریف جان ویک نمیشه، بلکه از تمامی موجودات دنیای سینمایی مارول هم قویتر و تبدیل به خدای دنیای سینمایی مارول میشود.

17 Comments
  1. Sasan79 کاربر می‌گوید

    خخخ فقط اولی و آخری دمتون گرم ولی امیدوارم یعنی میدونم نمیشه ها، ولی امیدوارم تو ماتریکس جدید یه اشاراتی به جان ویک داشته باشن😅

  2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    سلام .
    نقد مفصل من بر این مقاله :
    راستش بخش هایی از مقاله خوب و جالب بود و بخش هایی هم بسیار بد و پر از ایراد و اشتباه . اصلا با یک سری از بخش های مقاله موافق نیستم و شدیدا مخالفم .
    جالبه که من چند روز پیش داشتم فیلم های جان ویک را میدیدم . جان ویک واقعا یک قاتل خبره هست . یک قاتل خیلی خبره . یجورایی اسطوره ای و افسانه ای هست .
    ۱_اولین ایرادی که میخوام بهش اشاره کنم ، استفاده از سنگ های ابدیت و دستکش ابدیت هست . جان ویک با وجود اینکه یک قاتل خبره هست ، ولی هنوزم یک موجود فانی مثل انسان ها هست . بنابراین نمیتواند از سنگ های ابدیت و دستکش ابدیت استفاده کند . مخصوصا از سنگ قدرت . ضمن اینکه دانش استفاده از سنگ های زمان و حقیقت و روح را هم ندارد . چون استفاده از این سنگ ها نیاز به دانش مارورایی و تمرینات خیلی زیادی دارد . درسته که استارک به عنوان یک موجود فانی از دستکش ابدیت استفاده کرد ، اما اولا که رزه آیرون من بیشتر فشار و نیروی سنگ های ابدیت را تحمل کرد . دوما تونی استارک ، فقط اون بکشن معروف را زد که اون نیازی به دانش خاصی ندارد . البته بکشن تونی استارک ، محدوده خیلی کوچکتری از بشکن تانوس دارد . چون فقط تانوس و افراد اون رو نابود کرد که مسلما در برابر نیمی از جمعیت تمام کیهان بسیار ناچیز هست . ضمن اینکه با همه این وجود ، استفاده از اون دستکش بینهایت ، تونی استارک را کشت .
    ۲_ جان ویک مطمئنا نمیتواند از استورم بریکر استفاده کند . چون موجودات فانی نمیتوانند از استورم بریکر استفاده کنند . کاپیتان آمریکا هم فقط استورم بریکر را در دست گرفت و دیده نشد که از آن استفاده کند . ضمن اینکه کاپیتان آمریکا بعد از به دست بلند کردن میولنیر ، تا حدودی قدرت ابر انسانی هم کسب کرد و این میتواند به دست گرفتن استورمبریکر پس از آن را توجیه کند . ضمن اینکه جان ویک مطمئنا لایق به دست گرفتن میولنیر نیست . یعنی نگم ۱۰۰ درصد ، به احتمال بیشتر از ۹۹/۹۹ درصد جان ویک لایق نیست . !! بنابراین استفاده از میولنیر هم کاملا رد و مردود میشود .
    ۳_ جان ویک میتواند نیزه اودین را به دست بگیرد و با استفاده از آن به تانوس ضربه بزند . اما ایراداتی به این نظریه و دیدگاه وارد است . یک ، اینکه از آنجایی که نیزه اودین در ازگارد است ، جان ویک چگونه میخواهد آن را به دست آورد ؟!؟! . دو ، اینکه این نیزه قدرت های جادویی و ماورایی بسیار زیادی دارد اما فقط اودین میتواند از تمام این قدرت ها استفاده کند . دیده شده که لوکی هم تا حدودی میتواند از قدرت های جادویی این نیزه استفاده کند . بنابراین میشه نتیجه گرفت که اشخاصی که تسلط حداقل نسبی بر قدرت های جادویی دارند ، میتوانند از قدرت های جادویی این نیزه استفاده کنند .
    ۴_ شخصا خیلی بعید میدانم که تیر یاندو بتواند آسیبات جدی به تانوس وارد کند . چون پوست تانوس حتی محکمتر از هالک هم هست و از طرفی دیده شد که این تیر بر اثر برخور به نوعی سنگ خاص در سیاره ایگو ، شکسته شد . بنابراین خیلی بعیده که این تی بتواند حداقل اسیب های جدی به تانوس وارد کند . ضمن اینکه استفاده از این تیر تمرین خیلی زیادی میطلبد . یعنی نیازمد سالها تمرین و کوشش است . یعنی بدون در نظر گرفتن مشکل اول ، جان ویک باید مدت ها نحوه استفاده از آن را تمرین کند تا مثل یادو در استفاده از آن استاد شود .
    ۵_ سفر در زمان و کشتن تانوس از بچگی ؟؟!!!! این کار رو که منم میتوانم انجام دهم . این ایده شاهکاری نیست . یعنی من و اکثر افراد دیگری اگر بتوانند تانوس نوزاد را داشته باشند ، میتوانند به راحتی او را بکشند .
    ۶_ جان ویک تبدیل به خدای سینمای مارول میشود ؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟!! تانوس با ۶ سنگ ابدیت حریف جان ویک نیست ؟؟؟؟!!؟؟؟!!؟
    الان چی شد ؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟ نه انصافا دیگه در این حد مارول ستیزی هم خیلی نوبره . من که با DC مشکلی ندارم و روی مارول هم تعصبی ندارم اما مارول ستیزی در این حد را از شما انتظار نداشتم . اقا اصلا جان ویک ، یک موجود فرا زمینی و حتی اصلا یک خدا . !! خوب ؟! مگه دنیای سینمایی مارول خودش خدا ندارد که جان ویک خدای دنیای سینمایی مارول بشود ؟! مگه سنگ های ابدیت بر روی ثور ، که یک خدای کامل هست ، تاثیری ندارد ؟؟!! . انصافا در این مقاله خیلی خیلی زیاده روی کردین .
    ایده استفاده از نارنجک های کرمچاله ای خیلی جالب بود . شخصا فکر میکنم که این نارنجک ها تقریبا به هر موجودی در دنیای سینمایی مارول ( به جز اودین ، سورتور ، ایگو ، دورمامو و شاید هلا . !! ) اسیب میزنه و در واقع هر موجودی را میبلعد .

    1. Amir کاربر می‌گوید

      آقای راجرز درست می‌فرمایند این دیگه ته مارول ستیزی هست خوب وقتی جان ویک میتونه تانوس با ۶ سنگ ابدیت رو به راحتی بکشه نمی تونه دارک ساید که از تانوس قویتره رو با معادله ی ضد زندگی رو به سختی بکشه ها ادمین جان لطفا جواب سوال منو بدید ممنون میششم

  3. hamed kamali کاربر می‌گوید

    شما هم که مثل زومجی چیزای عجیب و غریب میزاری. این چی ب.د دیگه؟ البته من با همون اولی فقط موافقم ولی دیگه مداد فک نکنم. ولی واقعا کیانا ریوز خیلی خوب می شد اگه نقش دکتر استرج رو بازی می کرد. واقعا بازیگر خوبیه.

    1. Mohamad کاربر می‌گوید

      زومجی معمو لا مقالاتش معرفی ابر قهرماناس منم به شخصه از مقالاتش خوشم میاد به عنوان این که منم بفهمم میشه بگین اشکالات مقالات زومجی کجاست

  4. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    راجب این مقاله در ادامه نظر قبلی ام ، یک نکته دیگر را هم اضافه کنم که اصلا تانوس با جان ویک قابل قیاس نیست . حتی همان تانوس موجود در MCU . !! حالا تانوس کمیک که دیگه در سطح دیگه ای از قدرت نسبت به تانوس MCU قرار دارد .
    جان ویک بیشتر متخصص کشتن انسان هست نه اشخاصی مثل تانوس که هیچ گلوله ای ، هیچ گونه صدمه ای به تانوس نخواهد زد . راستی گفتین به کمک یک مداد ؟!؟!؟! جان ویک به کمک یک مداد ، فکر میکنم که یک بار ۵ نفر را کشت اما تانوس قضیش نسبت به اون ۵ نفر متفاوته . شما ۵۰۰۰ انسان اموزش دیده را بگذارید جلوی تانوس ، ببینید با دست خالی چه بلایی سرشون میاره ؟! . اصلا فکر نمیکنم که مداد به تانوس هیچ صدمه ای بزند . حالا حتی اگه به چشمش هم بخورد ، باز هم فکر میکنم که هیچ صدمه ای به تانوس نخواهد زد . حتی فکر کنم که شلیک گوله اسلحه هم به چشم تانوس هیچ صدمه ای به او نخواهد زد . علاوه بر تمامی این موارد ، تانوس هم در جنگ بسیار خبره و ماهر هست . بسیار خبره و ماهر . به گونه ای که میتواند در یک مبارزه به راحتی هالک را با مهارتش زمین گیر کند و شکست دهد . در زمینه قدرت بدنی هم که تانوس به مراتب از هالک قویتره . حالا دیگه جان ویک که یک انسان معمولی هست که جای خود داره . !! فکر کنم که یک مشت تانوس برای مرگ جان ویک کافی باشه . ! اگر هم نباشه ، مطمئنا برای ناک اوت شدنش کافیه .
    در یک جمع بندی میخوام بگم که جان ویک هرچه هم که قاتل حرفه ای باشه و آدم کشته باشه ، باز هم تانوس یک موجود دیگست . یک موجود بسیار بسیار فرا زمینی . شخصی که با یک بشکن ، نمیمی از زندگی را در کیهان نابود میکند . حالا به نظرتون این شاهکار بزرگتریه یا کشتن ۵ نفر با یک مداد ؟!؟؟!
    به نظرم این مقایسه کاملا اشتباهه .
    موفق باشید .

    1. شرلوک کاربر می‌گوید

      البته به نظر من هر چیزی تو دنیای خیال و نویسندگی ممکنه و این همه تعصب روی این گونه مسائل یه مقدار عجیبه

  5. Amir کاربر می‌گوید

    از نظر من اگه جان ویک بتونه با یک مداد تانوس رو بکشه پس ثور استورم بریکر رو نشون تانوس میده تانوس میمیره

  6. Mohamad کاربر می‌گوید

    خدا از این مداد ها نصیب کنه فکر کنم جنسش خوب بوده چون مداد جان ویک جمجمه یک نفر رو سوراخ کرد اونوقت مداد من در حال تراشیدن میشکنه😂😂 چرا آخه😖

  7. […] تشخیص او اعمال تبهکارانه انجام داده‌اند. بنظر شما اگر جان ویک و فرانک کسل در برابر یکدیگر قرار بگیرند، کدام یک پیروز […]

  8. علی کاربر می‌گوید

    چه مقاله جالبی بود. 😘😘

  9. Attack titan کاربر می‌گوید

    مقاله جالب نبود یعنی ارزش تانوس رو اینقدر میدونید درسته خودم به شدت از تانوس متنفرم این دیگه نمیشه و قسمت آخر یعنی چی شما میگین میتونه ماتریکس دنیای کامپیوتر رو کنترل کنه میتونه خدایی مثل اودین ثور رو شکست بده اون هم تو دنیای خودشون به شخصه از این مقاله خوشم نیومد اگه تانوس با یه مداد کشته بشه اونوقت ثور فقط با فکر تانوس رو میکشه؟!!!!!!

  10. سجاد کاربر می‌گوید

    😲
    راستش من این مقاله رو درک نمیکنم
    اخه تانوس با دارک ساید مقایسه میشه بعد این کیه این وسط؟

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      البته شاید با تئوری اخر بتونه تانوس رو شکست بده.

  11. […] و قوی است که در مقاله دیگری در همین سایت یعنی مقاله (روش هایی که جان ویک می تواند با آن تانوس را بکشد) گفته ایم جان ویک با تیری از همین جنس با نام تیر یاکا […]

  12. سهراب کاربر می‌گوید

    حاجی تانوس به کل حرکات رزمی تسلط کامل داشت وقتی مبارزه تانوس استارک دیدید تو جنگ ابدیت که با تهجیزات کامل فقط توانست یک خراش بدهد صورت تانوس را.

  13. Dark Knight
    Dark Knight کاربر می‌گوید

    وقتی کپ مارول تونست وقتی کپ تونست وقتی آیرون من تونست وقتی ثور تونست وقتی هالک تونست باهاش در بیفته
    بنابراین جان ویک دهن تانوسو…….. میکنه

دیدگاه ها غیر فعال است.