۱۵ تا از توانایی های باورنکردنی حلقه سپاه فانوس سبز

سپاهیان فانوس سبز یا همان گرین لنترن ها از بدو حضورشان در دنیای کمیک های دی سی، همیشه جزئی از ابرقهرمانان اصلی و تاثیرگذار در دنیای دی سی بودند. آن‌ها به عنوان نژادی نامیرا، در سیارهٔ اُوا ساکن هستند و در دوردست‌ ترین مناطق دنیای دی‌سی به نگهبانی و گشت‌ زنی می‌پردازند. سلاح معروف این سپاه نیز یک حلقه سبز رنگ با قدرت های جادویی است که توانایی های فوق بشری به فرد استفاده کننده از این سلاح می دهد و هر چقدر اراده و تخیل فرد قدرتمندتر باشد، این سلاح قوی تر می شود. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از توانایی های برتر حلقه های قدرت سبز که کمتر کسی با آنها آشنایی دارد می پردازیم.


۱۵. سیستم محافظتی هوشمند:

سپاه فانوس سبز یک نهاد کیهانی است، بنابراین افراد این سپاه نمی توانند فقط در زمین باشند. آنها مجبور در فضای بیکران، در اعماق اقیانوس ها و یا در درون آتشفشان ها و حتی خورشید ورود کنند و با خطرات روبرو شوند. فرد استفاده کننده از این بابت هیچ نگرانی ای ندارد زیرا حلقه قادر به ایجاد یک سیستم محافظتی ویژه از فرد استتفاده کننده در برابر خطرات می باشد.

این سیستم محافظتی می تواند گرین لنترن ها را از گرما و سرما، اشعه های مضر و گلوله، حملات جادویی و موارد بسیار دیگر در امان نگه دارد. حلقه فانوس سبز می تواند سدی ایجاد کند و در اعماق دریا و یا در فضای بیکران از لنترن ها مراقبت کند. این حلقه می تواند لنترن های سبز را تقریبا بصورت نامحدود زنده نگه دارد و لنترن ها به کمک این حلقه، هیچ نیازی به استراحت، آب و یا غذا در هنگام نبرد و در مواقع ضروری ندارند.


۱۴. میتونه تغییر لباس بده:

لنترن های سبز برای نبرد با نیروهای شرور نیاز به یک لباس قدرتمند دارند و در اولین لحظه استفاده از حلقه، خود حلقه یک لباس سبز جذاب را بر تن فرد استفاده کننده می پوشاند. اما آیا این لباس توانایی تغییر شکل دادن دارد؟ بله، قدرت حلقه بستگی به تخیل فرد دارد و به راحتی و تنها با یک اشاره ساده، لباس سبز اولیه به هر شکل و رنگ دلخواهی (بجز زرد) تغییر می کند.


۱۳. میتونه از خودش کپی بسازه:

حلقه قدرت سبز این توانایی را دارد که هر چه صاحبش تخیل کند بوجود بیاورد. آیا این حلقه می تواند یک نمونه دیگر از خودش را بسازد؟ بله، حلقه قدت سبز می تواند یک کپی با همان سطح قدرت از خودش بوجود بیاورد. در طی رویداد کمیکی «سیاه ترین شب» در دنیای دی سی، سپاهیان فانوس سبز تصمیم گرفتند یک نسخه دیگر از ابرقهرمانان زمین ایجاد کنند با این وجود این توانایی حلقه بیشتر از ۲۴ ساعت دوام نمی آورد.


۱۲. عبور از اشیا:

مارشن منهانتر و کیتی پراید ابرقهرمانانی هستند که توانایی عبور از اشیا را دارند. بسیاری از طرفداران دنیای دی سی نیز نمی دانند که حلقه قدرت سبز نیز اینچنین قدرتی به افراد می دهد. به کمک این حلقه، موانع جسمی برای فرد استفاده کننده از حلقه بی معنی می شود و فرد به راحتی می تواند از هر مانعی عبور کند، برای مثال می توانند کاری بکنند که گلوله از دورن بدن آنها رد شود اما لنترن های سبز معمولا ترجیح می دهند که بجای این تکنیک، سپر محافظتی بسازند. همچنین این حلقه این توانایی را دارد که از دیوار «بعد چهارم» نیز عبور کند.


۱۱. ایجاد رنگ زرد:

بیشتر افرادی که سپاه فانوس سبز را می شناسند می دانند که تمام ساختارهای انرژی آنها سبز است و ضعف انگشتر آن، رنگ زرد است. ولی این رو میدونستید که همیشه اینطوری نبوده؟ در بازه ای رنگ زرد هیچ تاثیری بر روی لنترن های سبز نداشت. در دوره ای هال جردن بدون هیچ مشکلی می توانست سازه های زرد رنگ ایجاد کند. بعدها نیز معلوم شد که این مشکل، یک اثر جانبی از ترس پارالاکس است که مدتی در باتری برق مرکزی سپاهیان فانوس سبز در اُوا زندانی شده بود و فرد استفاده کننده از حلقه، با قدرت و اراده کافی می تواند بر این مشکل غلبه کند.


۱۰. توانایی ذهن کیهانی:

قدرت های حلقه های فانوس سبز را دست کم نگیرید. این حلقه ها در واقع یک سلاح چندبعدی است که توانایی تغییر زمان، مکان و قدرت های تقریباً نامحدود دارند. برای مثال حلقه ها می توانند قدرت نامحدودی به فرد استفاده کننده بدهند تا اندازه یک سیاره بزرگ شوند و یا همان سیاره را آنقدر کوچک کنند تا درون حلقه قرار بگیرد.

بگذارید برای شما مثالی بزنیم. کیلووگ یکی از اعضای سپاهیان فانوس سبز است که در سیاره بولووکس ویک متولد شده است، این مکان با ۱۶ میلیارد جمعیت، یکی از بزرگترین سیارات جهان بود. در طی حوادث بحران بر روی زمین های بی نهایت در دنیای دی سی، کیلووگ برای نجات جان مردم و سیاره اش، روح همه این ۱۶ میلیارد موجود را در حلقه قدرت خود اسیر کرد و در سیاره ای امن آنها را آزاد کرد تا به زندگی ادامه بدهند. البته ناگفته نماند بعد ها سینسترو با حمله به این سیاره تمامی ۱۶ میلیارد موجود آنرا نابود کرد.


۹. تله پاتی:

سپاهیان فانوس سبز به دور عالم سفر می کنند. آنها تمامی کهکشان ها را رصد می کنند و درصدد برقراری عدالت در آنها هستند. این سفر های فضایی و قطع ارتباط اعضای این سپاه با یکدیگر برای آنها مشکل ساز بود. به همین دلیل حلقه های قدرت را به توانایی تله پاتی مجهز کردند و این توانایی به آنها این امکان را داد تا با سرعتی سریع تر از نور، با دیگر اعضای این سپاه دورآگاهی داشته باشند. بیشتر اوقات اعضای سپاه فانوس سبز از این شیوه برای صحبت کردن استفاده می کنند تا دشمنانشان متوجه حرف های آنها نشوند. البته نگهبانان جهان در اُوا، هر چیزی که لنترن ها در این حالت می گویند را در همان لحظه می شنوند.


۸. مترجم کیهانی:

روی زمین هم گفتگو با افراد در کشورهای مختلف کار بسیار دشواری است، حالا تصور کنید اعضای سپاه فانوس سبز هنگام سفر در کهکشانی که هزاران گونه مختلف در آن است با چه مشکلی روبرو می شوند. خوشبختانه سپاهیان فانوس سبز با هیچ مشکلی روبرو نمی شوند زیرا حلقه سبز این قدرت دارد که تمامی زبان ها و گویش های موجود در کیهان را ترجمه کند. روت لپ فن (یک بیگانه فضایی کور با شنوایی قدرتمند) یکی از اعضای قدرتمند سپاه فانوس سبز است که در تاریک ترین نقطه هستی و بدون هیچ ارتباطی با کسی زندگی می کرد که به همین شیوه توسط کاتما، عضو سپاه فانوس سبز می شود.


۷. شفا بخشی و زوددرمانی:

اعضای سپاه فانوس سبز می توانند موانعی برای محافظت از خود ایجاد کنند، اما غیر قابل نفوذ نیستند و گاهی صدمات بسیار جدی ای را متحمل می شوند. برای مثال در داستانی مونگول، دست و پای هال جردن (یکی از اعضای سپاه لنترن سبز) را می شکند. هال جردن به کمک حلقه قدرت برای خود اسپلیت (از اسپلینت برای برخی از شکستگی ها ، اسپری های بافت نرم ، صدمات تاندون یا صدمات در انتظار درمان ارتوپدی استفاده می کنند) می سازد و به مبارزه ادامه می دهد.

یا برای مثال کایل رینر (یکی دیگر از اعضای فانوس های سبز) در طی نبردی با یک موجود بیگانه، دچار سوختگی شدید درجه سه می شود و این سوختگی به مغز استخوان بدنش می رسد. با این حال کایل رینر به کمک قدرت اراده خود توانست در کسری از ثانیه این سوختگی را بهبود ببخشد.


۶. سفر در زمان:

سفر در زمان نیز یکی دیگر از توانایی های باورنکردنی حلقه های قدرت در دنیای دی سی است با این وجود به ندرت انجام می شود و کار ساده ای نیست و فردی که بخواهد در زمان سفر کند باید اراده بسیار بالایی داشته باشد. در طی داستانی در دهه هفتاد در کمیک های دی سی، انسان ها از آینده دور هال جردن را به آینده می آورند تا با موجودات شرور بجنگد. متاسفانه هال جردن حافظه خود را از دست می دهد و دوباره او را به زمان حال بر می گردانند. بعد از مدتی هال جردن حافظه خود را بازیابی می کند و به کمک حلقه قدرت، دستگاه سفر در زمان می سازد و به آینده سفر می کند تا به آینده نسل بشر در برابر موجودات شیطانی کمک کند.


۵. ساخت ابعاد و دنیاهای دیگر:

در بالا به این نکته اشاره کردیم که حلقه های قدرت از توانایی کیهانی و ذهنی بسیار بالایی برخوردا می باشند. باید این نکته را به شما بگوییم که حلقه های قدرت سپاه فانوس سبز نتنها می توانند روح میلیارد ها موجود را درون خود اسیر کنند، بلکه می توانند یک جهان و بعد کاملاً متفاوت با هر چیز دیگری را در حلقه قدرت بوجود بیاورند.

در داستانی هال جردن متوجه می شود که دوستش آبین سور (یکی از قدرتمند ترین اعضای فانوس سبز) با جادوگری قدرتمند به نام میروهددن روبرو شده است که دارای قدرت های جادویی در مقیاس وسیعی بود. آبین سور، میروهیدن را در ابعاد میکروسکوپی کوچک کرد و دنیای دیگری درون حلقه ایجاد کرد که جادو درون آن کار نمی کرد. او جادوگر را درون حلقه زندانی کرد و بعد از مدتی که جادگر در حال شکستن آن بعد بود، هال جردن به درون حلقه قدرت دوستش رفت تا با جادوگر بجنگد و در نهایت او را شکست داد.


۴. دانش وسیع کیهانی:

هزاران سال قبل از بوجود آمدن اینترنت، سپاهیان فانوس سبز انباری از دانش کیهانی را روی انگشت خود داشتند. حلقه های قدرت سبز به باتری برق مرکزی اُوا، مقر فرماندهی لنترن های سبز، متصل است و اعضای این سپاه می توانند در هر زمان و مکانی به تمام دانش های کسب شده توسط فانوس ها دسترسی پیدا کنند. دلیل اصلی دانش  کیهانی این حلقه ها نیز این است که نگهبانان جهان، میلیارد ها سال جهان را گشته اند و دانش های زیادی را گردآوری کرده و درون حله قرار داده اند.

هر وقت یک عضو این سپاه نیاز به تحقیق درباره چیزی را داشته باشد، می تواند از حلقه خود سوال کند و حلقه نتنها می تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار فرد قرار دهد، بلکه می تواند پیش بینی های هولوگرافیکی از تمامی روش های موازی و تکنولوژی های آینده را نیز در اختیار فرد قرار داده و هر حادثه و رویدادی در گذشته را بازآفرینی کند.


۳. ساخت کریپتونات:

حلقه های سبز می توانند هر چیزی را که در دنیا به رنگ سبز است بسازند. . معروف ترین شی سبز در جهان دی سی چیست؟ بله درست حدس زدید. آن شی همان سنگ سبز کریپتونات است که نقطه ضعف سوپرمن محسوب می شود. حلقه قدرت سبز می تواند هر نوع جسم سبز در هر سطح ساختاری را شبیه سازی کند و کریپتونایت نیز از این قائده مستثنی نیست. این شیوه برای مقاومت در برابر سوپرمن چند بار صورت گرفته است اما مشهورترین آن در سری کمیک سوپرمن: مرد فردا روی داد.

در شماره ۱۳ سری کمیک سوپرمن: مرد فردا در سال ۱۹۹۹ که توسط پل رایان نوشته شده بود، سوپرمن از کنترل خارج می شود و تسلیحات هسته ای را از بین می برد. برای متوقف کردن سوپرمن، مارشن منهانتر از توانایی تله پاتی خود برای خواندن فرمول کریپتونات از ذهن سوپرمن استفاده کرد و آنرا به کایل رینر برای ساخت کریپتونایت داد. نتیجه معلوم است. سوپرمن با دیدن کریپتونات پا به فرار گذاشت و بعد از مدتی به حالت اولیه و آرام خود بازگشت.


۲. دستکاری ذهنی:

اعضای سپاه فانوس سبز برای ایجاد سازه های خود و کنترل بر حلقه قدرت باید از توانایی ذهنی بالایی برخوردار باشند، با این حال خود حلقه قدرت نیز توانایی ذهنی بسیار بالایی داد. به کمک حلقه قدرت می توان افکار و خاطرات موجودات دیگر را خواند و آنها را به فرد استفاده کننده از حلقه بخشید. از این گذشته این حلقه می تواند ذهن دیگران را به کنترل خود در بیاورد. برای مثال هال جردن از حلقه خود برای پاک کردن حافظه Major disaster (یکی از دشمنان اعضای فانوس سبز) استفاده کرد تا دیگر خرابکاری و شرارت نکند.


۱. نامرئی شدن و پرواز:

یکی از توانایی های بسیار سودمند حلقه های قدرت این است که هر چقدر بخواهد، می توانند امواج نور را بشکند و به فرم دلخواه خود در بیاورد و به کمک همین توانایی فرد استفاده کننده خود را نامرئی کرده و یا افراد را دچار توهم کند.

همچنین این حلقه ها با استفاده از دستکاری مولکولی، به شیوه ای ساخته شده اند که بتوان با آنها پرواز کرد. سرعت فرد استفاده کننده در زمین دو برابر سرعت نور و در فضا برابر با سرعت نور می باشد.

منبع: CBR

27 Comments
  1. Bob کاربر می‌گوید

    سلام، مقاله خیلی خوبی بود. من که داشتم تو CBR کمی گشت میزدم، دوتا مقاله پیدا کردم که به نظرم خوب میان، یکی از اونها “پنج تن از شخصیت های دنیای دی‌سی که می‌توانند هالک رو شکست دهند و پنج تن که از او شکست میخورند” لینک اون مقاله این بود:
    https://www.google.com/amp/s/www.cbr.com/dc-heroes-hulk-defeat-and-cant/amp/
    یکی دیگه هم هست که مربوط به ثور میشه:
    https://www.google.com/amp/s/www.cbr.com/thor-5-dc-heroes-he-can-defeat-5-he-cant/amp/
    به نظرم مقالات خوبی هستند، تا اونجا که من می‌دونم منبعی نبوده که اینها رو ترجمه کنه، اگر هم نمی‌تونید که هیچی.

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      متاسفانه مقالات جالب نیستند. شزم از ثور شکست خورده ولی در مقاله دوم نوشته که شزم ثور را میبره. یا در یکی نوشته ثور از هالکمن میبازه ولی هالک هاکمن رو میبره یا این که دومزدی هالک رو میبره و اینکه ثور رو با اسپکتر که تقریبا مطلقه مقایسه کرده. کلا این نوع مقالات CBR خودش، مقالات دیگر سایتشون رو نقض میکنه و دچار نقطه ضعف هسش.

    2. میلاد کاربر می‌گوید

      از نظر من مقاله دوم درباره تور در CBRدرست، خود نویسنده کمیک مارول علیه دیسی گفته بوده که هدفش از مبارزه تور با شرم این بوده که بگه این دو برابرند و برد تور هم با چاشنی شانس همراه بوده
      اگر حالت عادی هردو قهرمان را در نظر بگیریم شزم شانسش بیشتره

      به نظر من مقاله دوم رو ترجمه کنید مقاله خوبیست 🌷⚘🌹

    3. یک تعصبی کاربر می‌گوید

      بنظرم هالکش اشتباهه..

  2. s.j.333 کاربر می‌گوید

    بسیار عاالیی بود. اگه میشه قدرتمندترین های سپاه گرین لنترنز رو هم معرفی کنید ممنون.

  3. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    ادمین محترم من یک سوال از شما داشتم .
    رشته تخصصی من فعلا مربوط به تجربه هست اما در مبحث برنامه نویسی اطلاعات نسبتا خوبی دارم . حالا میخواستم بپرسم که شرایط وبسایت چطوری ؟! یعنی شما اطلاع دارین که درآمدش چطوری هست ؟ من میتوانم با شما همکاری داشته باشم ؟ و اگر بله ، شرایط چطوری ؟؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      پیج اینستاگرام یا ای دی تلگرامتون رو بدید در ارتباط باشیم.

  4. ناشناس کاربر می‌گوید

    اون وقت سایت میشه همش درباره ثور و ازگارد 😂😂😂

    1. امپتی هند کاربر می‌گوید

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂خدا خیرت بده چقدر خندیدم

  5. arya کاربر می‌گوید

    سلام ادمین یک سوالی داشتم در مقاله گفته که ماشین منهانتر فرمول ساخت کریپتونایت از ذهن سوپرمن خونده و به فانوس سبز داده که اونو بوجود آورده یعنی اگه فرمول کریپتونایت رو نداشته باشه نمیتونه اونو بسازه چون فانوس سبز همه چی رو با تخیلش بوجود میاره سوال شد برام اگه میدونید جواب بدید ممنون میشم

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      خیر بدون فرمول نمیتونه بسازه. در کمیک که اینطور بوده

  6. DC &Marvel کاربر می‌گوید

    آقای ادمین لطفا اگر می شه درباره قدرتمندترین فانوس سبز و قدرتمندترین سپاه فانوس در دنیای دی سی مقاله بزارید باتشکر

    1. سيد بهامين هاشمي کاربر می‌گوید

      سلام ببخشيد دخالت ميكنم
      قدرتمند ترين فانوس رو نميدونم شايد هال جوردن كلا زياد اطلاع ندارم
      اما قدرتمند ترين سپاه فانوس…….. بستگي داره ولي در كل سه سپاه فانوس آبي فانوس سياه و فانوس سفيد قويترين هستند البته فانوس آبي و فانوس سفيد از فانوس سياه قويترند
      حالا چرا ميگم بستگي داره
      چون سپاهفانوس آبي

      1. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        سالاک . هل جوردن و سورانیک ناتو ارشدها هستن

  7. Mohamad کاربر می‌گوید

    سلام.من فکر میکنم هال جوردن قوی ترین عضو سپاه فانوس سبزه.به نظر شما در مقایسه بین ریچارد رایدر و هال جوردن کدوم قوی ترن.در نهایت قدرتشون(زمانی که ریچارد و هال هردوشون تمام انرژی هسته ایکه ازش قدرت میگیرن رو جذب کردن)چی؟

    1. DC &Marvel کاربر می‌گوید

      بظرم می شه گفت برابر هستند اما هال اندکی قویتر است هردو توانایی های یکسانی دارند اما هال میتونه به وسیله تخلیه و اراده خود هر قدرتی تصور کنه به دست بیاره همچین هال توانایی سفر در زمان و ساخت سازه ای مختلف و لمس ناپذیر داره که ریچارد رایدر هچنین قدرتی نداره مبارزه سختی خواهد بود ولی به احتمال خیلی نزدیک هال پیروز می شه ولی سخت خواهد بود با تشکر و احترامه

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        من نظرم قدری فرق دارن مخصوصا در بخش قدرتمند ترین(حالاقدرتمند ترینم نمیشه گفت)حالتشون .چون رایدر تونست خود انایلوس رو بزنه و این اصلا شوخی بردار نیست!!

        1. DC &Marvel کاربر می‌گوید

          کاربر Mohamad
          نظر شما درست بله انایلوس شخصیت قدرتمندیست ولی هال هم شاهکار های زیادی داشته هال تونسته دسپرو یک موجود کهکشانی با نیروی کیهانی بیکران شکست بده و همچنین سینستر و آسروتیتوس شکست داده این دو رهبران فانوس های زرد و قرمز هستند حلقه فانوس سبز دربرابر قدرت فانوس های زرد وقرمز ضعف داره ولی هال با اراده تونست بر ضعفش غلبه کنه و قدرت حلقه فانوس سبز بستگی به اراده و شجاعت فرد داره هر چقدر اراده فرد قوی باشه می تونه بر هر چیزی غلبه کنه و هال تونسته با اراده خودش از بیگ بنگ جون سالم بدربره همچین هال تو کمیک نکرون کشت ولی نکرون درباره برگشت ولی مهم این که شکست داد بازم میگم نبرد برابری است ولی کفه ترازو اندکی برای هال سنگینی میکنه باتشکر و احترامه

    2. DC &Marvel کاربر می‌گوید

      سلام درباره خواستم بگویم کاربر Mohamad قویترین فانوس سبز موگو سیاره زنده و بعد از ان هال جوردن هستش

      1. . کاربر می‌گوید

        نگا موگو یه سیاره زنده هست که قدرتش هم زیاده ولی در کل هال جردن قوی ترین فانوس سبز هستش

  8. Green Lantern کاربر می‌گوید

    مقاله عالی بود ببخشید اگه میشه درباره فانوس سبز هال جودرن هم مقاله بزارید
    باتشکر

  9. Black knight کاربر می‌گوید

    مقاله ی خفنی بود. ادمین جان فقط حلقه های فانوس سبز این توانایی ها رو دارن یا بقیه حلقه های فانوس های دیگه هم این توانایی ها رو دارن؟ یه سوال دیگه هم دارم که خیلی دنبال جوابشم به نظر شما قوی ترین سپاه فانوس چیه؟

  10. MNL کاربر می‌گوید

    # Black Knight
    قویترین لنترن کورپس ، وایت لنترن کورپس هست که میتواند تمام قدرت های لنترن های دیگه هم جدب کند و اونهارو یکی کند .
    البته به من ربطی نداشت ولی کلاً گفتم .

  11. ناشناس کاربر می‌گوید

    سلام ادمین جان نگاه کن گرین لانترن میتونه دستکش تانوس رو درست که و بعد با تمام سنگ های ابدیت اگه بشکن بزنه دستکشش واقعی هست و میشه باهاش بشکن زد و هرچی بخواد انجام بشه

    1. سجاد نامیرا کاربر می‌گوید

      خیر داداش فک نکنم بتونه چنین قدرت عظیمی رو کپی کنه

      1. ناشناس کاربر می‌گوید

        واقعا نمیتونه

      2. یک تعصبی کاربر می‌گوید

        اتفاقا تو یه وات ایف این بود

        اسم انیمیشن وات ایف: چه میشد اگر بتمن آخرین کسی بود که به لیگ میامد ؟ تو یوتیوب کمپانی کارهو هست

دیدگاه ها غیر فعال است.