۵ فکت راجب برینیاک شرور بزرگ دی سی

برینیاک یک مخلوق رایانه ای در سیاره کریپتون بود که اندکی قبل از نابودی کریپتون از آنجا به کهکشان سفر کرد و تلاش کرد تا با نابودی سیارات دیگر دانش آنها را بگیرد و خود را قدرتمندتر کند. برینیاک مخلوقی تکنو ارگانیک با هوشی باورنکردنی در سطح دوازدهم  و فناوری ابر پیشرفته است. برینیاک معمولاً به شکل یک سایبورگ یا اندروید زیست فرازمینی، کچل و پوستی سبز رنگ به تصویر کشیده می‌شود. برینیاک یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دشمنان شخصیت ابرقهرمان سوپرمن به‌شمار می‌رود. در ادامه این مقاله میخوایم به ۵ فکت مهم راجب برینیاک، یکی از بزرگترین شرور های دنیای دی سی بپردازیم که هر دی سی فنی باید از اونها آگاهی داشته باشه. با ما همراه باشید.


۵. برینیاک با لکس لوتر ادغام شده:

در سری کمیک های پیش از بحران یا همان عصر برنزی در دنیای دی سی؛ برینیاک مرده بود. اما بعد از مدتها لکس لوتر سر برینیاک را پیدا می کند و به کمک تکنولوژی هایی که داشت، خود را با آن ادغام کرد و باعث شد لکس لوتر جاودانه شود. متاسفانه برینیاک کنترل بدن لکس لوتر را در دست گرفت. البته بعدها به کمک فلش لکس لوتر از برینیاک جدا شد.


۴. کنترل سیاره Warworld رو به دست گرفته:

سیاره جنگ جهانی یک سیاره نظامی بود که توسط شخصیت شرور مانگول رهبری می شد. در حقیقت این جرم کیهانی یک سلاح بود که این توانایی را داشت تا به کمک سلاح هایش، سیارات زیادی را از بین ببرد. این سیاره توسط یک سیستم ارتباط دهنده ذهنی کنترل می شد. در طی حوادثی برینیاک کنترل سیاره وارورلد رو بر عهده گرفت و باعث مشکلات بسیاری شد. در طی این حوادث برینیاک سوپرگرل رو هم شستشوی مغزی داده بود و به خدمت خودش در آورده بود.


۳. برینیاک یک پسر دارد:

مگه مخلوقات رایانه ای هم فرزند دارند؟ بله برینیاک نیز فرزندی به نام Vril Dox داشت که با نام برینیاک ۲ نیز شناخته می شد. داکس در نهایت بر علیه ظالمان رایانه ای قیام کرد و حاکمیت اونها رو نابود کرد.  داکس بعدها در نقش یک ابرقهرمان ظاهر شد.


۲. میراث برینیاک:

برینیاک تنها یک فرزند نداشت. او فرزند های بیشماری داشت که بغیر از Vril Dox می توان به شخصیت Querl dox یا همان برینیاک ۵ اشاره کرد یا موجودات شروری مانند Indigo (برینیاک ۸) یا برینیاک ۱۳ قرن ۶۴ که اهداف پلیدی داشت و در نهایت توسط سوپرمن و لکس لوتر متوقف شد.


۱. توسط آماندا والر نابود شده:

دیوار سورس سوراخ می شود و جهان در معرض نابودی کامل قرار می گیرد. برینیاک به زمین می آید و تیم های تایتان های جوان، لیگ عدالت و جوخه انتحاری را در اختیار خود می گیرد. برینیاک این افراد را نه برای از بین بردن جهان بلکه نجات آن بکار گرفته بود. متاسفانه همه از نقشه قهرمانانه برینیاک آگاهی نداشتند و این باعث مرگ ناگهانی وی شد.

برینیاک برای قهرمانان توضیح داد که گروهی از موجودات باستانی به نام چهار برادر از طریق نفوذ در دیوار منبع دی سی وارد دنیای ما شده اند، بنابراین هر کدام از قهرمانان را در گروه های خاص خود قرار داده تا با این چهار برادر بجنگند. به محض شروع صحبت درباره چگونه شکست دادن چهار برادر، سر برینیاک منفجر شد. باعث مرگ برینیاک نیز کسی نبود جز آماندا والر. آماندا والر فکر می کرد برینیاک قهرمانان زمین را ربوده و کشته است برای همین دستگاهی ساخت و به ذهن برینیاک متصل شد و این کار در نهایت باعث منفجر شدن سر و مردن برینیاک شد.

2 Comments
  1. milad کاربر می‌گوید

    خودشو بکشه هم به دارک ساید و جوکر نمیرسه.

  2. بهرام ملکی کاربر می‌گوید

    ممنون جالب بود کلاً برینیاک کاراکتر قدرتمندیه ولی متاسفانه با این وضعی که dceu داره پیش میره تا ۱۰ سال دیگه هم برینیاک رو تو سینما نمیبینیم.

دیدگاه ها غیر فعال است.