معرفی یارن بی یورن، تبر مخوف ثور

ثور را همه می شناسند، او ایزد آذرخش در اساطیر اسکاندیناوی است که در دنیای کمیک نیز به عنوان یک ابرقهرمان قدرتمند حضور دارد و نسخه کمیک و سینمایی آن، بسیار معروف تر از نسخه اساطیری آن است. ثور را با سلاح های معروفش می شناسند که از معروف ترین و قدرتمندترین آنها می توان به پتک میولنیر و استورم بریکر اشاره کرد. اما ثور تبری مخوفی به نام یارن بی یورن ( جارن بی جورن یا جارنبورن) دارد که کمتر به او توجه شده است. در ادامه به معرفی این سلاح فناناپذیر ایزد آذرخش می پردازیم می پردازیم.


این سلاح توسط دورف های کوتوله ساخته شده است

دورف‌ها در اساطیر، موجوداتی‌اند که در غارها و کوه‌های زمین زندگی می‌کنند و معمولاً آهنگر و معدنچی و صنعتگر هستند. دورف‌ها معمولاً کوتوله و زشت توصیف شده‌اند که برخی دانشمندان معتقدند که شاید اینگونه توصیفات بعدها توسط نقاشی‌ها در بین مردم القا شده باشد. آن‌ها به خاطر ساختن صنایع دستی شهرت داشتند، به ویژه در فلزکاری‌های ارزشمند و طلاکاری. آن‌ها با قدرت جادویی خود می‌توانستند اشیاء ارزشمندی بسازند. تبر یارن بی یورن نیز همانند میولنیر، به دستور اودین و توسط دورف های کوتوله در نیداولیر، قلمرو زندگی دورف ها ساخته شده است و آنقدر قدرتمند ساخته شده است که به آن لقب نابودگر دنیاها را دادند.


ثور به کمک آن آخرالزمان را شکست داده
ان صباح النور یا همان آپوکالیپس یکی از اولین و قدرتمندترین جهش یافته های دنیای مارول و همچنین دارای یکی از قدرتمندترین زره های دنیای کمیک می باشد. این زره توسط سلستیال ها ساخته شده و تقریباً به همان اندازه زره سلستیال ها قدرتمند است.
این لباس توانایی های آپوکالیپس را افزایش داده و به او این امکان را می دهد تا توانایی های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. زره آپوکالیپس تقریباً غیر قابل نابودی است اما قرن ها پیش، ثور و آپوکالیپس وارد نبردی شدند و ثور به کمک همین سلاح، توانست زره آپوکالیپس را نابود کرده و او را شکست دهد.

مدتی در اختیار کانگ فاتح بود

ناتانیل ریچاردز، دانشمند قرن ۳۱ و از فرزندان احتمالی رید ریچاردز است و فناوری سفر در زمان که توسط دکتر دووم ایجاد شده بود را کشف می کند. خیلی ها آپوکالیپس را وارث او می دانند. او همیشه سعی داشته تا زمین را تصاحب کند .کانگ هیچ توانایی فوق بشری ای ندارد. اما او یک تاریخ شناس و فیزیکدان کاربلد و مجهز به فناوری قرن ۴۰ ام است. او زره ای دارد که در مواقع نبرد از آن استفاده می کند. زره کانگ از آلیاژ مصنوعی تولید شده است و توانایی مقاومت در برابر حمله هسته ای را دارد.بعد از نبرد ثور و آپوکالیپس، ثور یارن بی یورن رو گم کرد و کانگ که شاهد این ماجرا بود، با سفر در زمان موف میشه این سلاح رو بدست بیاره. البته اون مدتها بعد این سلاح رو به دوقلوهای آپوکالیپس واگذار کرد.


خرس آهنین:

هر سلاح بزرگی به یک اسم بزرگ و درخور خودش احتیاج داره. برای مثال Odinsword شمشیری است که متعلق به پدر ثور است و می تواند خدایان را به راحتی نابود کند. و یا میولنیر که در اساطیر به معنی خرد کردن است. یارن بی یورن نیز از این قائده مستثنی نیست و در اساطیر به دلیل ترسناک بودن به او لقب خرس آهنین را داده اند.


این سلاح غیرقابل نابودی است

حتما ناراحت شدید وقتی دید هلا در فیلم ثور: رگناروک میولنیر رو به راحتی نابود کرد، ولی باید خوشحال باشیم که این حادثه هرگز در کمیک اتفاق نمیفته یا بسیار کم پیش میاد. دورف های کوتوله در ساخت سلاح ها از جادو استفاده می کنند تا سلاحی مثل میولنیر رو جادو کنند که تنها کسی که لایقش باشه بتونه بلندش کنه یا مثل یارن بی یورن نابودناپذیر بشه و از دوام و قدرت بی همتایی برخوردار بشه که در برابر ضربات انرژی شخصیت هایی از جمله آپوکالیپس دوام بیاره.


یارن بی یورن بجای میولنیر

ثور در دوران جوانی و هم در پیری قبل از اینکه لایق میولنیر بشود و باز لیاقت استفاده از آن را از دست بدهد، از یارن بی یورن استفاده می کرد. البته ناگفته نماند که این سلاح تفاوت های بسیاری با میولنیر دارد. یارن بی یورن توانایی هدایت کردن رعد را ندارد و نمی تواند به ثور توانایی پرواز کردن بدهد و یا نمی تواند مانند میولنیر آنقدر سریع بچرخد که امکان سفر بین ابعادی را ایجاد کند. با این وجود این سلاح بسیار برنده تر و کشنده تر از میولنیر است بطوری که ملکیث به راحتی و به کمک این سلاح توانست دست ثور را قطع کند.


این سلاح به راحتی سلستیال ها را می کشد

سلستیال ها مخلوقاتی مانند انسان و بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند و از قدیمی ترین نژادهای فضایی در جهان مارول به‌شمار می‌روند. اریجین سلستیال ها و اینکه آنها از کجا آمده اند معلوم نیست اما آنچیزی که معلوم است این است که آنها نژادی با اندازه ۲۰۰۰ پایی از مهندسین فضایی هستند که روی نژاد های ضعیف آزمایش می کنند. از مخلوقات آنها می توان به «اترنالز» اشاره کرد. یارن بی یورن آنچنان برنده است که به راحتی می تواند یک سلستیال را از پای در بیاورد. در کمیکی ثور به کمک یارن بی یورن توانست گلوی اکسیتار پایان دهنده (یکی از قدرتمندترین های نژاد سلستیال را ببرد و به فرمانروایی ظالمانه او بر کیهان پایان دهد.

منبع: CBR

17 Comments
  1. کریتوس بزرگ کاربر می‌گوید

    به لحظات ملکوتی تبدیل ایرونی سنتر به ثور سنتر و کمیک سنتر داریم نزدیک میشیم. اینطور است؟

    1. Amir کاربر می‌گوید

      با سلام
      داداش شما میتونی مقالات رو دنبال نکنی از نظر من این سایت از بقیه ی سایتا خیلی بهتره

  2. g.o.w کاربر می‌گوید

    مقاله بسیار عالی بود. در مورد یارن بی یورن اطلاعات چندانی نداشتم ولی با این توصیفات معلومه سلاح بسیار قدرتمند و مخوفی هست که باعث شکست دادن آپوکالیپس یا یکی از قدرتمندترین های سیلیستیال ها شده! کلا ثور سلاحهای عجیب و غریب و بسیار قدرتمندی دارد. با تشکر

  3. Mostafa goldoust کاربر می‌گوید

    با این تبر بزنی تو کله اون مردک مختار و ترابی چه کیفی میده👻😝🤑🤬

    1. محمد کاربر می‌گوید

      شما توهرچی بالاخره باید توهینتو بکنی
      یکم ادب داشته باش
      همین حرف تو الان مقدمه یک جربحث دیگه است

  4. صادق کاربر می‌گوید

    سلاح باحالیه
    اصلا خوف کردم

    1. صادق کاربر می‌گوید

      واقعا سایتتون در زمینه کمیک داره پیشرفت زیادی میکنه
      دمتون گرم
      اگه ممکنه مقاله هایی درباره بازی های ویدیویی بزارید
      با تشکر

  5. حامد کاربر می‌گوید

    اونجا گفتین بهش توانایی پرواز رو نمیده چجوری پس تو کمیک امپراطوری مخفی میتونست باهاش پرواز کنه تا جایی که دیدم همین تبر داستش بود تو کمیک چون لیاقت میولنیر رو نداشت

  6. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    ببخشید ادمین محترم یک سوال داشتم
    تبر ثور قویتره یا پتکش

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      پتک میولنیر قویتره

  7. سید بهامین هاشمی کاربر می‌گوید

    خیلی ممنون از پاسخ شما

  8. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    مرسی بابت مقاله . واقعا خسته نباشید . 👍👍
    راستش حتی من که زیاد کمیک های مارول را دنبال میکردم ، زیاد با این سلاح آشنایی نداشتم . اطلاعات زیادی را از این مقاله کسب کردم .
    این سلاح شباهت زیادی به استورم بریکر در MCU دارد . در واقع استورم بریکر در MCU ، یجورایی ترکیب میولنیر و همین سلاح یعنی یارن بی یورن ( جارن بی یورن یا … . ! ) است . ! 😂
    فقط یک سوال از ادمین گرامی داشتم :
    آیا این سلاح هم مثل میولنیر از فلز اورو ساخته شده است ؟
    موفق باشید .

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      بله از همون فلزه

  9. سیلور سرفر کاربر می‌گوید

    خیلی شبیه استورم بریکر تو فیلمه چرا به جاش اون تبر تو فیلم رو یارن بی یورن معرفی نمیکردن تا بیشتر به کمیک شبیه باشه؟ اخه استورم بریکر هم مال ثور نیس هم شکلش مثل فیلم نیس تو کمیک

  10. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

    با سلام
    من یک سوال کاربر استیو راجرز داشتم که پاسخ بدهند ممنون میشم اینکه
    ۱ آیا آلتمیت میولنیر می تونه از استورم بریکر قویتر باشه یا نه
    ۲ ثور توانایی شکست دورمامو رو داره یا نه

    1. سیسکو رامون کاربر می‌گوید

      ۱-میولنیر در حالت عادی هم از استورم بریکر قویتره
      ۲-نمیدونم

  11. دساد کاربر می‌گوید

    والا ما تو کامیک دیدیم تور وقتی اینو داشت با یه مشت از هالک شکست خورد
    با سلاح های دیگش با یه بزن بزنی باهم میکردن

دیدگاه ها غیر فعال است.