۷ فکت از شخصیت سایبورگ + ۱۰ توانایی رباتیک او

سایبورگ (به انگلیسی: Cyborg) با نام اصلی ویکتور استون، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است؛ که توسط نویسنده مارو وولفمن و طراح جورج پرز خلق شده‌است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۲۶ مجلهٔ کامیک‌های دی‌سی (DC Comics Presents) در اکتبر ۱۹۸۰ معرفی شد. ویکتور استون پسر «سایلس استون» و «الینور استون» است؛ دو دانشمند شرکت استار است که قصد داشتند از تحقیقات و بررسی‌های خود استفاده کنند و بشریت را بهبود ببخشند.

سایبورگ از آن دست شخصیت های قدرتمند و دوست داشتنی کمیک بوکی است که مورد توجه کافی قرار نمی گیرد. شخصیتی نیمه انسانی و نیمه رباتی که اگر کمپانی دی سی بر روی او سرمایه گذاری کند. مطمعناً موفق خواهد شد زیرا پتانسیل آنرا دارد. در ادامه به بررسی چندین فکت و توانایی های جنگی این سایبورگ قدرتمند کمیک بوکی می پردازیم.


اریجین سایبورگ:

سایبورگ یکی از معدود شخصیت‌هایی به حساب می‌آید که تا به امروز، داستان گذشته‌ی او تا حد زیادی تغییر نکرده و تقریبا همچنان همان شکل اولیه را دارد. تا قبل از ارک داستانی نیو ۵۲ دنیای دی سی که به تغییرات زیادی در شخصیت های دی سی کامیکس منجر شد و تاریخچه سایبورگ دچار تغییر شد، او یک بازیکن فوتبال دبیرستانی و باهوش بود که پدر و ماردش در یک آزماشگاه پیشرفته به نام Star کار می کردند. در طی بازدیدی از این نمایشکاه، ویکتور پس از تصادف با یک پرتال چندبعدی بشدت مجروح شد اما کشته نشد. پدر او که دانشمندی خبره بود، به کمک نبوغ بالای خود، او را تبدیل به یک ربات نیمه انسانی کرد و از آن به به بعد، ویکتور استون به سایبورگ دی سی تبدیل شد.

بعد از اتفاقات نیو ۵۲، ویکتور بازیکن فوتبال دبیرستانی به حساب می‌آمد ولی هنوز به سایبورگ تبدیل نشده بود. بعد از حمله‌ی دارک ساید به زمین، ویکتور تا حد بسیار زیادی مجروح شد. او بعد از این جریان به دست پدر خود و به کمک مادر باکس ها، از لحاظ سایبرنتیکی پیشرفته و تبدیل به سایبورگ شد.


او یکی از اعضای تایتان های نوجوان بود:

در کمیک های دی سی، سایبورگ یکی از اصلی ترین شخصیت های گروه تایتان های نوجوان بود و سال های زیادی را با این تیم گذراند. افراد این گروه سایبروگ را به چشم خانواده خود نگاه میکردند و او را بسیار دوست داشتند و سایبورگ نیز به دلیل توانایی و قدرت های بیشمارش، مشکلات و دشمنان زیادی را از سر راه تایتان های نوجوان برداشت. می توان گفت همانقدر که سایبورگ به تایتان های نوجوان نیاز داشت، همان اندازه نیز تایتان ها به سایبورگ احتیاج داشتند.


سایبورگ رهبر لیگ عدالت بود:

سایبورگ یکی از قدرتمندترین اعضای تایتان های نوجوان و لیگ عدالت است و بارها به مقام رهبری در این گروه های ابرقهرمانی رسیده است. در بازه ای در دنیای دی سی، بتمن به دلایلی مجبور به کناره گیری از مقام رهبری لیگ عدالت می شود و سایبورگ را به عنوان جانشین خود انتخاب می کند. با توجه به تجربه و سن کمتر سایبورگ نسبت به اعضای دیگر لیگ عدالت، هوش و ذکاوت سایبورگ در این راه به کمک او آمد تا او را به یکی از بهترین رهبران لیگ عدالت تبدیل کند و دشمنان این گروه را شکست دهد.


نسخه های زیادی از سایبورگ وجود دارد:

در بازه های زمانی مختلف، سایبورگ نسخه های متفاوتی داشته است که معروف ترین آنها سایبورگ سری کمیک های تایتان های نوجوان است. یکی دیگر از متفاوت ترین نسخه های سایبورگ مربوط به سایبورگ سری داستان های فلش پوینت است که فلش، آن دنیا را برای نجات جان مادرش بوجود آورد. سایبورگ جهان فلش پوینت در غیاب لیگ عدالت، برترین، قدرتمندترین و نمادین ترین ابرقهرمان آمریکاست که همه مردم او را دوست دارند و به او احترام می گذارند. با این وجود سایبورگ جهان فلش پوینت، روابط خوبی با دیگر ابرقهرمانان جهان خود ندارد. همچنین او بارها در دنیای کمیک جان خود را از دست داده و در مواردی با شخصیتی شرور به زندگی بازگشته است.


سایبورگ DCEU:

سایبورگ در سینمای هالیوود و در دنیای فیلم ها ابرقهرمانی DCEU حضور دارد و ما این شخصیت را برای اولین بار در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت، دیدم که برای لحظات کوتاهی در فیلم حضور داشت. نقش این شخصیت کمیک بوکی را ری فیشر، بازیگر سیاه پوست آمریکایی تبار بازی می کند. ری فیشر ساخته شده است تا سایبورگ را بازی کند و به خوبی از پس این نقش بر می آید. جدیداً زمزمه های از شرکت برادران وارنر به گوش میرسدکه خواهان ساخت یک فیلم با محوریت شخصیت سایبورگ در دنیای سینمایی دی سی می باشند.


سایبورگ نماد و الگوی افراد قطع عضو شده در کمیک های دی سی است:

شخصیت سایبورگ دنیای دی سی، سمبل و نمادی از تمامی افرادی است که دچار نقص عضو شده اند ولی با تلاش و پشتکار به موفقیت رسیده اند. در داستانی از کمیک های تایتان های نوجوان، سایبورگ هنگامی که با گروهی از کودکان ورزشکار روبرو می شود، سعی می کند ظاهر انسانی خود را حفظ کند. سایبورگ به زودی متوجه می شود که تمامی آن بچه ها دارای نقص عضو و بدنی نیمه فلزی بودند که همگی آنها الگوی ابرقهرمانی شان، خود شخصیت سایبورگ بوده است. شخصیت سایبورگ به ما نشان می دهد که هر مشکلی که دارید، می توانید بر آن غلبه کنید و کارهای شگفت انگیزی انجام دهید.


سایبورگ هیچ وقت عاشق نشده است:

بیشتر ابرقهرمانان کمیک حداقل یکبار رابطه ای عاشقانه را تجربه کرده. با این وجود تعدادی کمی از ابرقهرمانان هستند که تا بحال هیچوقت عاشق نشده اند و سایبورگ نیز یکی از آن شخصیت هاست. سایبورگ یکی از معدود شخصیت‌هایی است که در زندگی خود هیچ شخصی مانند لوییس لین یا استیو ترور را نداشت و عشق واقعی را تجربه نکرد. البته او یکبار به دختری به نام سارا سیمز علاقه مند شد که بعد از مدتی یکدیگر را فراموش کردند. امیدورایم روزی سایبورگ، طعم عشق واقعی را بچشد.



↓↓↓توانایی ها و اسلحه های رباتیکی سایبورگ↓↓↓

حسگر اعلام خطر:

حسگر اعلام خطر سایبرنتیکی سایبورگ یک سلاح تحاجمی نیست. اما کارایی به مراتب بیشتر از هر سلاحی را برای او دارد. این توانایی به سایبورگ امکان می دهد خطر افرادی که قصد خرابکاری دارند و یا می خواهند بطور مخفیانه به سایبروگ حمله کنند را شناسایی کرده و دستور به مقابله با آن را بدهد. این توانایی سایبورگ را در فیلم لیگ عدالت دیدیم، هنگامی که سوپرمن زنده شده بود و لیگ عدالت را دشمن خود می پنداشت. در این لحظه این توانایی سایبورگ فعال شده و سوپرمن را هدفی خرابکار در نظر گرفته بود.


توپ لیزری:

توپ لیزری یکی از قدرتمندترین سللح هایی است که سایبورگ از آن استفاده می کند. سایبورگ این توانایی را دارد که توپ لیزری از بازوی رباتیک خود شلیک کند و قدرت آن نیز به حدی است که به راحتی می تواند صدمات زیادی به شخصت هایی همچون زن شگفت انگیز و کالیباک وارد کند.


آینده نگری رباتیک:

یکی از برترین و کارآمدترین توانایی سایبورگ که به سیستم های ذهنی رباتیکی فوق قدرتمند او مربوط می شود، این است که او می تواند نتایج احتمالی اقدامات و وقایع را پیش بینی کند. یعنی می تواند آیده نگری کند و حوادث را قبل از اینکه اتفاق بیفتند، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. سطح پایین تر این توانایی به سایبورگ این امکان را می دهد که تکنیک های هر شخصیتی را بررسی کرده و ضد حمله بزند، برای مثال می تواند مسیر های احتمالی حرکت فلش را شناسایی کرده و یا تکنیک های نبرد با شمشیر زن شگفت انگیز را بطور کامل فرا بگیرد و آنها را بر علیه زن شگفت انگیز بکار بگیرد.


ساخت هر سلاحی که بخواهد:

سیستم های ذهنی سایبورگ به او این توانایی را می دهد که هر سلاحی را که تصور کند، در کمتر از چند لحظه آنرا بدست بیاورد. مهم نیست این سلاح موشک اتمی باشد یا سلاح لیزری یا سلاحی ناشناخته. ذهن او به سرعت آموزش ساخت علم آن سلاح را یا بدست آورده یا مانند یک دانشمند، بوجود می آورد.


ارتباط با تمام کامپیوتر های دنیا:

سایبورگ با تمام کامپیوترهای دنیا و همچنین ماهواره‌ها ارتباط دارد و به آنها متصل است؛ حتی کامپیوترها و ماهواره‌های سازمان‌های دولتی یا سرویس‌های مخفی مانند سازمان سیا یا MI6. او حتی به بت کامپیوتر هم متصل است. تنها همین نیست. سایبورگ می تواند به تمامی اطلاعات دنیا دسترسی داشته باشد، وسایل نقلیه را کنترل کند، هر سیستمی چه زمینی و چه کیهانی را هک کند و یا در صورت لزوم، تمامی سیستم های الکترونیکی سیاره زمین را از کار بیندازد.


زره اُمگادروم:

این توانایی سایبورگ به قبل از فلشپوینت باز می کردد. زمانی که عواطف انسانی در سایبورگ از بین رفته و او به سایبریون معروف شده بود. زره اُمگادروم، زرهی از فز مایع کیهانی است که توانایی تغییر شکل به هر شکلی که صاحب آن اراده کند را داراست. این زره مایع این توانایی را به ویکتور می داد که به شکل تمام انسانی خود در بیاید.


ایجاد پرتال برای تله پورت:

به لطف فناوری آپوکالیپسی ای که در بدن سایبورگ وچود دارد، او می‌تواند از بوم تیوب‌ها استفاده کند تا خود و همچنین دیگر اعضای تیم لیگ عدالت را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگری روی زمین یا کل جهان انتقال دهد. سایبورگ به تازگی این توانایی را تقویت کرده است بطوری که به او اجازه می‌دهد به نقطه‌ای که دوست دارد منتقل شود و حتی فردی مانند سوپرمن هم متوجه نشود که سایبورگ در حال آمدن است.


عنصر X:

عنصر ایکس که با نام دیگر Tenth Metal نیز آنرا می شناسند، خالص ترین شکل خلقت است که قادر به غلبه بر هر چیزی از مولتی ورس تاریکی است. این فلز که به عنوان «آتش بعد چهارم» نیز شناخته می شود، منبع قدرت فناوری های متعلق به خدایان جدید مانند جعبه های مادر و ماشین معجزه می باشد. این عنصر که در کمیک Dark Nights: Death Metal به دست لیگ عدالت و شخصیت سایبورگ رسید،  توانایی های فرد استفاده کننده را تا سطح کیهانی افزایش می دهد و به او امکان آگاهی از گذشته حال و آینده، و افزایش ده ها برابری قدرت را می دهد.


توپ صوتی سفید:

مشهور ترین سلاحی که سایبورگ بکار می گیرد، توپ صوتی سفید است. این سلاح صوتی که از هر سلاحی که سایبورگ تا به امروز بکار برده است قدرتمندتر است، انفجار صوتی عظیمی ایجاد می کند که هر چیزی در اطراف آن را به نابودی می کشاند. این توپ صوتی آنقدر قدرتمند است که هر فرد و هر چیزی را در فاصله ای معین، به تلی از خاکستر تبدیل میکند.


مادر باکس:

جعبه های مادر یا مادر باکس ها ابررایانه های قابل حمل کوچکی هستند که نیوگادز های دی سی اونها رو برای مقاصد مختلفی بوجود آوردند. مادر باکس همان وسیله ای است که ویکتور استون را به سایبورگی که امروز می شناسیم تبدیل کرده است. قدرت کامل جعبه های مادر تا به امروز آشکار نشده است و تنها سلاحی که توانایی برابری با این جعبه های قدرتمند را دارد، سنگ های ابدیت جهان مارول است. مادر باکس قادر به اعطای قدرتی بیکران به فردی که آنرا بکار می گیرد می باشد و با توجه به این، می تواند سایبورگ را که بیشترین رابطه با مادر باکس ها دارد، به قدرتمندترین ابرقهرمان جهان دی سی تبدیل کند. البته اگر سایبورگ بتواند بصورتی صحیح از این منبع قدرت کیهانی استفاده کند.

منبع: Screenrant / CBR

13 Comments
  1. دیسی کاربر می‌گوید

    هووورا کامنت اوووول

  2. amirrr کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون از ادمین محترم

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      ادمین ببخشید چرا با اینکه من اول کامنت گذاشتم ولی الان دوم هستم

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        به احتمال زیاد کامنت اول دیرتر از کامنت شما تایید شده، زیاد پیش میاد با توجه به حجم کامنت های زیادی که میاد.

      2. دیسی کاربر می‌گوید

        رقابته دیگه

  3. میلاد کاربر می‌گوید

    ادمین جان به نظر شما سایبرگ قوی تره یا آیرون من؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      سایبورگ که مسلما قدرتمندتره، البته بستگی داره که آیرون من با کدوم زرهش بیاد سراغ سایبورگ، با فینینکس باستر و گالاکتوس باستر بیاد یا با زره های معمولی ترش.

  4. ارین کاربر می‌گوید

    میتونم تو سایتتون مقاله بنویسم؟ ممنون میشم جواب بدید

  5. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام. مقاله خیلی جالب و خوبی بود مخصوصا برای فردی مثل من که سایبورگ رو برای اولین بار تو دنیای سینمایی دی سی دیده بودم و اطلاعات خیلی خوبی بدست آوردم. خسته نباشید

  6. Mohamad کاربر می‌گوید

    سلام ادمین عزیز ببخشید با این که به این مقاله ربطی نداره یه پیشنهادی دارم که احتمالا میتونه مقاله هاتونو بهتر و باحال تر بکنه(البته میدونم که ناآیز تر از این حرفام و یه کاربر ساده بیشتر نیستم☺)من میگم بیاین فیس آف هارو بیشتر کنید و بیاین قبل از برقراری فیس آف ها دوشخصیتی که میخواین تو مقاله به نتیجه مبارزشون بپردازین رو در مقاله جدا معرفی کنید.
    باتشکر😘😘

  7. […] خدایان تقریبا چند هزار سال عمر می کنند و شاید منظور سایبورگ از ۵۰۰۰ سال همان سن کلی واندروومن باشد و نه سن […]

  8. DC کاربر می‌گوید

    سلام میشه یه مقاله درباره مبارزه شزم و واندروومن بنویسید

  9. مجتبی کاربر می‌گوید

    فک کنم تو فیلم بتمن ۲۰۲۲ اولای فیلم تو گروه اشرار داخله مترو یه خودی نشون داد

دیدگاه ها غیر فعال است.