قدرتمندترین زره های آسگاردیان در کمیک

سلاح ها نقش مهمی در دنیای کمیک ایفا می کنند و به کمک همین سلاح های قدرتمند، می توان نیمی از دنیا را نابود کرد یا قدرتمندترین شرورها و ابرقهرمانان را به راحتی شکست داد. یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین سلاح های کمیک، زره ها و بتل آرمور ها هستند که شخصیت های کمیک بوکی برای محافظت از خود و یا برای کمک در شکست دادن دشمنان از آنها استفاده می کنند. جهان آسگارد در کمیک های مارول دارای قدرتمندترین سلاح ها، جادو ها و زره های نبرد است. در این مقاله به معرفی قدرتمندترین لباس های نظامی آسگاردی ها و متحدینشان در کمیک ها مارول می پردازیم.


۱۰. Thor Scale Mail:

زره پوش Scale Mail لباس سنتی و همیشگی خدای تندر است. بدون شک این زره نظامی یکی از نمادین ترین لباس های ثور است و اگر مطالعه کمیکی تان خوب باشد، بیشتر اوقات ثور را با این زره خواهید دید. همچنین ثور MCU نیز از این زره استفاده میکند. این زره دارای محافظ بدن سیاه و نقره ای رنگ و پولک های فلزی در قسمت دستان خود می باشد. البته ثور در کمیک می تواند این قسمت های پولکی را به تن نکند. با وجود طراحی جالب این لباس، Scale Mail ضعیف ترین لباس این مقاله است که از فولاد آسگاردی ساخته شده است. فولادی که از ماده اورو ضعیف تر است.


۹. کنون بال آرمور:

کنون‌بال با نام اصلی ساموئل «سم» زکری گاتری یک جهش یافته بود که در کامبرلند، کنتاکی به دنیا آمده است و بزرگترین پسر در میان یازده فرزند لوسیندا و توماس گاتری، معدنکار زغال‌سنگ بود. او با توانایی‌های ابرانسانی شامل به حرکت درآوردن خود در هوا با سرعت جت مانند یک راکت انسان به دنیا آمده است.

در یک مقطع زمانی که کنون بال به آسگارد سفر کرده بود. به نیداولیر (محل زندگی دورف‌ها در جهان اسطوره‌ای نورس) رفت و با پادشاه ایتری ها آشنا شد. کنون بال و ایتری با هم دوست های صمیمی شدند و او برای کنون بال، زره و شمشیری ساخت که قدرت هایش را تقویت کند و او را راهی زمین کرد. می توان گفت زره کنون بال یکی از قدرتمندترین زره ای دنیای کمیک بوکی مارول است که مقاومت بسیار بالایی دارد.


۸. زره نبرد کال بورسان:

کال بورسان فرزند بور بوریسان و برادر اودین بورسان، فرمانروای آسگارد و عموی شخصیت ابرقهرمان ثور می باشد. کال بورسان به عنوان خدای ترس، از ترس دیگران تغذیه می کند تا قدرت بیشتری کسب کند و در نهایت قدرتش از اودین نیز قوی تر است. ولی اگر نتواند به اندازه کافی از ترس دیگران تغذیه کند، قدرتش تضعیف می شود و دیگر نمی تواند به خوبی بجنگد.

در طی رویداد Marvels Fear Itself کال بورسان به زمین و آسگارد حمله میکنه. در این نبرد، کال بورسان زرهی را که در تصویر بالا می بینید به تن میکند که بسیار قدرتمند و بادوام است. این زره آنقدر قدرتمند است که ضربات ثور و اودین هیچ تاثیری بر روی او ندارد. بدون شک ترس باعث افزایش اثر بخشی و قدرت این زره است. و زمانی که کال دیگر نتونست از ترس مردم تغذیه کند، این لباس نیز قدرتش را از دست داد و ضعیف شد.


۷. آنتی هلا بتل آرمور:

در دوره ای هلا، الهه مرگ نورس و دختر اودین، ثور را نفرین و طلسم کرد. طلسم هلا باعث شد که ثور بسیار ضعیف بشود. استخوان های ثور شکننده تر از شیشه شدند و توانایی زوددرمانی و نیز دیگر کار نمی کرد. برای مقابله با اثرات این طلسم، ثور زرهی که در تصویر بالا می بینید را بر تن می کرد. به کمک این زره ثور توانست قدرت خود را بعد از مدتی بدست بیاود ولی در پایان ثور این زره پوش را در نبرد در سیاره Pangoria از دست داد. ناگفته نماند که این زره بطور رسمی به عنوان زره آنتی هلا شناخته نمی شود و این نامگذاری از سوی هواداران صورت گرفته است.


۶. The Stormcaster Armor:

کنون بال تنها جهش یافته ای نیست که زرهی را از جهان اسگارد بدست آورده است. در همان زمانی که کنون بال زرهش را از ایتری ها گرفت، اورورو مونرو یا همان شخصیت استورم، قدرت های خود را از دست داد و دیگر قادر به کنترل آب و هوا نبود. لوکی که این مشکل استورم را حس کرد، با استورم معامله ای کرد تا در قبال کمک به او، قدرت هایش را به مراتب بیشتر از گذشته به او برگرداند و استورم نیز قبول کرد.

لوکی چکشی با شباهت بسیار به میولنیر ثور به استورم داد که در هنگام استفاده از آن، زرهی که در تصویر بالا می بینید را بر تن می کرد. استورم به کمک این زره و چکش، به یک خدای بی همتا تبدیل شد و توانست ثور را هم شکست دهد. اما استورم بعد از مدتی فهمید که لوکی او را تحت کنترل گرفته است تا با دوستانش بجنگد. بنابراین چکش و لباس جنگی خود را کنار گذاشت.


۵. ثور باستر:

انگار کلمه غیرممکن در واژگان لغات تونی استارک وجود ندارد. تونی استارک نیز همانند همزادش بروس وین در دنیای دی سی، به همه کس و همه چیز شک دارد و برای هم موقعیتی خود را آماده می کند. زمانی که تونی استارک مجبور شد با هالک بجنگد، هالک باستر را ساخت، زمانی که می خواست با گالاکتوس بجنگد گالاکتوس باستر ر ا ساخت و برای فینیکس نیز فینیکس باستر را ساخت. ثور باستر زرهی است که اگر روزی ثور بخواهد راه بدی پیش بگیرد و یا از کنترل خارج شود، تونی استارک این زره را بپوشد و به جنگ با خدای تندر برود.

  • ثور باستر توسط یک عنصر عرفانی آسگاردی نیرو می گیرد.
  • بیشتر توانایی های این زره همچون پرواز، از نیرو و انرژی های جادویی تغذیه میشوند.
  • کریستال آسگاردی بکار رفته در این زره، این توانایی را به تونی استارک می دهد تا ضربات سلاح های آسگاردی نظیر میولنیر را جذب و دستکاری کند.
  • این زره توانایی مقاومت در برابر قدرتمندترین ضربات از جانب قدرتمندترین ابرقهرمانان کمیک را دارد و بطور کلی می توان گفت غیرقابل نفوذ است.
  • با وجود تمام مواردی که در بالا گفته شد، در نبرد بین ثور و تونی استارک، ثور که به نیروی اودین نیز دسترسی داشت، به سرعت رآکتور و سیستم مرکزی این لباس را از بین برد و تونی استارک را از آن بیرون کشید.

۴. رون کینگ آرمور:
در طی حوادث Avengers Disasembled لوکی و سورتور با هم متحد شدند و توانستند آزگارد را نابود کنند. ثور با درک اینکه برای نابودی دشمنانش به قدرت های بیشتری احتیاج دارد، به همان شیوه ای متوسل شد که پدرش اودین نیز انجام داده بود. برای مثال:
  • ادین یک چشمش را قربانی کرد، ثور هر دو چشمش را قربانی کرد.
  • اودین به مدت نه روز بر شاخه درخت ایگدراسیل (درخت جهان) آویزان شد، ثور اما خودش را آنقدر آویزان نگه داشت تا بمیرد.

مجموع این مصیبت ها قدرتی به مراتب بیشتر از اودین به ثور بخشید و او را به موجودی با قدرت های مطلق تبدیل کرد که آنرا با نام رون کینگ ثور می شناسیم. رون کینگ ثور قدرتمندترین نسخه شخصیت ثور در دنیای کمیک تا به امروز است. رون کینگ ثور از هر نظر قادر مطلق است و هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد. او پادشاه آسگارد است و هر پادشاهی نیاز به زرهی درخور دارد. این زره در برابر قدرتمندترین تسلیحات و انرژی های کیهانی مقاوم است و ضربات قدرتمندترین شخصیت های عالم مارول نیز تاثیری بر روی آن ندارد. ناگفته نماند که رون کینگ ثور قادر مطلق است و اصلا نیازی به زرهی ندارد که بخواهد از او محافظت کند.


۳. اورو باستر:

زمانی که خدای فراموش شده و براد ناتنی اودین و عموی ثور، کال بورسان در طی رویداد Marvels Fear Itself از زندانی که هزاران سال پیش اودین اونو در اونجا محسور کرده بود آزاد شد، دست به طغیان و جنگ بر علیه زمین و آسگارد زد. تونی استارک خیلی زود متوجه شد که حریف کال نمیشه. بنابراین از اودین خواست که بتونه به کمک زرادخانش یک سلاح قوی بسازه و اودین هم با او موافقت کرد. تونی استارک زره پوش خودش رو در مخزنی از uru همون فلزی که میولنیر و زره نابودگر آسگارد از اون ساخته شده بودن قرار داد و uru buster رو بوجود آورد که شباهت بسیاری با نابودگر داشت. توانایی هاش به دلیل قدرت عرفانی ای که اودین در اون قرار داده بود ناشناختس. در نهایت کال بورسان با رشادت های قهرمانان زمین و اودین شکست خورد.


۲. پدر آهنین:

تونی استارک را نابغه زره سازی در دنیای کمیک بدانید. این میلیاردر خوش گذران، همیشه و در مواقع حساس به کمک ابرقهرمانان می آید. این زره پوش توسط تونی استارک، شوری و کوتوله های نیداولیر به رهبری اسکروبارد برای اودین ساخته شد که در حال بهبودی از سوقصد الف های سیاه به رهبری ملکیث بود. اودین بعد از سوقصد در بکار گیری نیروی اودین دچار مشکل شد و تونی استارک The Iron All-Father را که توانایی های بیشمار آن تا امروز نامعلوم است را برای اودین به منظور کنترل بهتر بر قدرت هایش تا بهبودی کامل طراحی کرد. طرح این زره کیهانی فناناپذیر را تونی استارک ریخته بود، سپس جادوی دورف ها به آن اضافه شد و در پایان با ویبرانیوم خالص، پوشانده شد.


۱. زره نابودگر:

زره نابودگر قدرتمندترین زره نظامی جهان آسگارد و یکی از چند زره برتر در کمیک های مارول می باشد. در واقع زره نابودگر را می توان میولنیر متحرک خطاب کرد. این زره توسط اودین، زئوس و پانتئون‌های زمین از فلزی به نام uru ساخته شده بود تا در برابر سلتیال ها بجنگد و آنها را شکست دهد. این زره که وظیفه حفاظت از آزگارد را بر عهده داره به قدری قدرتنمنده که ثور و هالک را شکست داده و باعث شده فردی مانند گالاکتوس مثل سگ از دستش فرار کند.

  • زره نابودگر دارای قابلیت های بیشماری است که تنها در صورت فعال بودن و یا کنترل شدن توسط روح فردی قدرتمند، می توان از قدرت های آن استفاده کرد.
  • در درجه اول قدرت های این زره برای همه افرادی که از آن استفاده می کنند یکسان است، اما روح هر فرد، توانایی های متفاوتی را برای این زره به ارمغان می آورد.
  • زره نابودگر دارای قدرت عظیمی است و سهمگین ترین سلاح ها نظیر تسلیحات اتمی و انرژی های کیهانی تاثیری بر روی او نخواهد گذاشت.
  • این زره با توجه به جسه و وزن زیادش، می تواند با سرعت ابرانسانی حرکت کند و دشمنانش را غافلگیر کند.
  • این زره می تواند به راحتی، چندین برابر سریع تر از سرعت صوت که ۷۷۰ مایل در ساعت است، پرواز کند.
  • زره نابودگر می تواند پرتو های گرمایی سوزان، برق، پلاسما، ضد ماده و میدان مغناطیسی بوجود بیاورد.
  • این زره همچنین قادر است ساختار مولکولی اکثر مواد را دستکاری کرده و تغییر بدهد.
  • مخرب ترین سلاح این زره، پرتوی نابودکننده ای است که از سر این زره پوش شلیک می شود. این پرتو تقریبا می تواند هر ماده شناخته شده در جهان مارول را بطور کلی نابود کند، این پرتو حتی قادر به از بین بردن فلزاتی نظیر اورو و ویبرانیوم فشرده نیز می باشد.
  • این زره تنها برای نبرد و ویرانی ساخته شده و به او لقب سلاح رستاخیز را داده اند.
  • در حالی که این زره هیچ نقطه ضعفی ندارد، روح فرد ساکن در زره، در طولانی مدت دچار جنون می شود و ممکن است کنترل خود را از دست بدهد که در این صورت، این زره بر روح و نیروی زندگی آن فرد بطور کامل تسلط پیدا می کند.
  • تنها خدایانی نظیر زئوس، ثور و اودین قادر به کنترل این زره هستند.

منبع: CBR

38 Comments
  1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

    با سلام .
    مقاله خوبی بود . هرچند که من شخصا تا حدودی با رتبه بندی های این لیست و موارد ذکر شده مخالف هستم .
    به هر حال خسته نباشید .

  2. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    سلام دستتون درد نکنه مقاله ی خوبی بود با اینکه اغلبشو میدونستم اما بازم بهم کمک کرد .
    باتشکر

  3. mehranarzani71 کاربر می‌گوید

    یطوری از ثور باستر داشتی تعریف میکردی فک کردم الان اودین رو هم میزنه هخخخ

  4. Amir کاربر می‌گوید

    با سلام مقاله خوبی بود.
    ولی به نظرم آل فادر باستر از همشون قدرتمند تره چون از ترکیب دو فلز اورو و وبرانیوم ساخته شده و خیلی میتونه قوی باشه

    و یه سوال داشتم آیا اودین میتونه سلستیال ها رو شکست بده؟

    1. amirrr کاربر می‌گوید

      به ساختی اون هم به کمک بقیه اعضای انتقام جویان تونستند یک سلستیال بیمار رو شکست بدن . داخل کمیک اخرین میزبان

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Amir
      بستگی داره . اودین اوایل حضور در کمیک خیلی قدرتمند بود و حتی توانایی شکست دادن گالاکتوس را هم داشت . طبق گفته خودش که میگفت اگر « نیروی اودین » در اوج باشد ، میتواند گالاکتوس را شکست دهد . ! بنابراین فکر نکنم که شکست داذن یک سیلیستیال هم براش چندان ناممکن بوده باشه . البته سطح قدرت سیلیستیال هم خیلی متفاوته و بعضی از آنها بسیار قدرتمندتر از بعضی دیگر هستند و این نکته هم مهمه .
      در ضمن اودین با ۹ تا از قدرتمندترین سیلیستیال ها هم جنگیده است که درسته شکست خورد اما باید توجه کرد که تعدادشون ۹ تا بود و از قدرتمندترین سیلیستیال ها هم بودند . ! اودین هم البته بهشون آسیب های زیادی وارد کرد .
      در پایان باید بگم که اودین اگر در اوج قدرت باشد و از « زره نابودگر » و « شمشیر اودین » استفاده کند قطعا میتواند یک یا حتی دو سیلیستیال را شکست بدهد اما بدون این دو وسیله و سلاح کار سختی در برابر یک سیلیستیال قدرتمند داره اما باز هم شانس خوبی برای پیروزی دارد .

    3. Amir کاربر می‌گوید

      با سلام
      من دوباره به یه پرسش بر خوردم
      ادمین جان آیا امپراطوری آزگارد (اودین یا ثور) در اوج توان شکست امپراطوری آپوکالیپس (دارک ساید) رو داره یا نه البته اگر که دارک ساید اصلی بخاد بیاد باید آزگارد رو به رهبری نکرو یا رون کینگ یا کینگ ثور فونیکس حساب کنیم چون فقط این سه آزگاردی می‌توان با دارک ساید اصلی مقابله کنن اودین نمیتونه به احتمال زیاد

      1. admin
        admin کاربر می‌گوید

        اول اینکه این چیزی که شما گفتین رو تو یه مقاله کامل باید بررسی کرد و نه دو سه خط. دوم اینکه ما شخصیت های کیهانی مثل نکرو ثور دارک ساید اصلی رو نادیده می گیریم.
        آپوکالیپس سیاره ای هستش که منابع زیادتری نسبت به آسگارد داره و موجوداتی که در اون هستند به مراتب وحشی تر هستند.
        آسگارد هم نقطه قوت خوبی داره و اینکه یکی از مراکز جادویی در دنیای مارول هستش و جادوگر های بسیاری در اون ساکنن. زره نابودگر و کوتوله ها و ……
        ببینید، نمیدونم شما چقدر با ارتش ها و خدایانی که در این دو سیاره زندگی می کنند آشنایی دارین.
        خدایانی که در آسگارد زندگی می کنند به مراتب بیشتر از خدایانی هستند که در آپوکالیپس زندگی می کندد. شاید، استپن ولف، دیساید، کالیباک، اوریون، گریل و …. قدرتمند باشند، اما ثور، اودین، زره نابودگر، لوکی، بالدر، هایمدال و کلی شخصیت دیگه در آسگارد هستند که کار رو برای آپوکالیپسی ها سخت میکنه.
        البته اگه به کمک دارک ساید بتونن چند شخصیت اول یعنی اودین و ثور و چندنفر دیگه رو شکست بدن، راحت آسگارد رو میگیرن اما شکست دادن همون چند نفر کار حضرت فیله.
        شکست دادن ارتش شیطانی رده پایین آپوکالیپس بری ارتش آسگارد به کمک جادو کار بسیار بسیار سختی نیست اما باید بدونید که آپوکالیپس انرژیش رو از شخص درک ساید میگیره و تا وقتی دارک ساید زندست، آپوکالیپس هم هست.
        در کل من شانس پیروزی آزگارد به آپوکالیپس رو ۶۰ به ۴۰ میدونم.

        1. استیو راجرز کاربر می‌گوید

          با سلام .
          توضیح جامعی بود . مرسی .
          میخواستم بپرسم که آیا آپوکالیپس میتونه میدان نبرد رو تغیر بده ؟! یعنی مثل ازگارد که کنترل بایفراست را در اختیار دارد ، آنها هم سلاح یا وسیله ای با قابلیت مشابه ( یعنی برای تلپورت در حد یک ارتش کامل ) را دارند یا خیر ؟!
          و اینکه به نظر شما دانش زیاد اودین نمیتونه کلید این نبرد باشه ؟!چون دارک ساید حتی اگه حساب هم بشه فکر نکنم شخصی با دانش خیلی بالا باشه ( هرچند تاکید میکنم که مطمئن نیستم . ) . الان که بحث اودین و سلاح مطرح شد ناگفته نماند که ازگاردی ها میتوانند در صورت لزوم از سلاح های فوق قدرتمندی مثل « زره نابودگر » و « شمشیر اودین » ، استفاده کنند .
          یا مثلا با توجه به اینکه ازگاردی ها تقریبا بر کل ۹ قلمرو حکمرانی میکنند ، به نظرتون منطقیه که مثلا در صورت لزوم حمایت سرزمین هایی مثل الف هایم و وانهایم را هم داشته باشند ؟ آیا آپوکالیپسی ها هم میتونند متحدانی داشته باشند ؟
          یکم سوالاتم زیاد شد اما اگه ممکنه و وقت شد یک توضیحی در هر حدی که تونستید راجب موارد گفته شده بیان کنید .
          مرسی و موفق باشید .

          1. admin
            admin کاربر می‌گوید

            بله آپوکالیپس راحت تر میتونه میدان نبرد رو نسبت به آزگاردی ها تغییر بده. آونها مادر باکس ها رو دارند که یکی از کارایی هاشون تلپورت هستش. و به راحتی میتونن ارتششون رو به هر جایی که خواستن ببرن مثلا یدفعه سرو کلشون وسط میدگارد یا خود آسگارد پیدا بشه.
            من هم مثل شما قبول دارم دانش اودین بسیار زیاده و از خیلی از حقایق آگاهی داره، اما شما به هیچ وجه نباید دارک ساید رو دست کم بگیرید، اون ده ها هزار سال سنشه و نبرد های زیادی رو پشت سر گذاشته، اونقدر زرنگ هست که نقشش هم لو بره عین خیالش هم نیست. هیچوقت دارک ساید رو نباید دست کم گرفت چون اولین اشتباه آخرین اشتباه است.
            مادر باکس ها رو دست کم نگیرید، این سلاح بسیار قدرتمنده و میتونه برگ برنده آپوکالیپس باشه.
            در مورد سوالتون که آیا آسگاردی ها و آپوکالیپسی ها میتونن کمک بقیه سرزمین ها رو داشته باشن هم بله، مگه انتقام جویان بارها به ثور کمک نکردند؟ یا مرد آهنی به اودین کمک نکرد؟ در مورد آپوکالیپس یخورده داستان فرق میکنه. اول اینکه جمعیت و موجودات دون و بدذات آپوکالیپس اونقدر زیاد هست که نیاز به کمک از کسی نداشته باشن. اما باید معلوم بشه این کمکی که از بقیه میخوان بگیرن از جهان خودشونه یا جهان مارول، یعنی از شخصیت های شرور دنیای دی سی کمک بخوان که کاری براشون نداره یا از شخصیت هایی در مارول کمک بخوان که با آسگارد، اودین و ثور مشکل دارند.
            البته من آپوکالیپس رو با نهایت قدرتش حساب نکردم. اگه بخوام با نهایت قدرتش حساب کنم یعنی یوگا خان پدر دارک ساید رو هم باید به نیروهای آپوکالیپس اضافه کنیم، و در این صورت کار آسگارد خیلی خیلی سخت میشه. نمیدونم یوگا خان رو میشناسید یا نه. یوگا خان قدرتمندترین نیوگادز دی سی هستش و اونقدر قدرتمنده که حتی پسرش دارک ساید ازش میترسه و جرات نمیکنه با اون بجنگه، ایجاد توهم، تغییر واقعیت در مقیاس کیهانی، تله پاتی و تله کینزی و کنترل کامل بر انرژی درونی سیاره آپوکالیپس داره.

  5. g.o.w کاربر می‌گوید

    با سلام. مقاله خیلی خوبی بود اطلاعات خیلی خوبی به دست آوردم. واقعا خسته نباشید.

  6. amirrr کاربر می‌گوید

    مقاله خیلی خوبی بود ممنون

  7. Amir کاربر می‌گوید

    #ادمین و استیو راجرز
    تا یادم نرفته بگم که به یاد داشته باشید که اودین یک اسکای فادر هست و با دو اسکای فادر دیگه بقولا هم قسم شده که زئوس و زاواروس هستن که اونا هم خیلی قوین و ارتش ها و خدایان المپ و اترنالز رو دارن که خودش یه نیروی عظیم هست همچنین خدایان نورس هم قدرتمند هستن و نیرو های بزرگ و جادوگر های بزرگی داخلشون هست و همین هلا اونقدر دیوونه نیست که بذاره آزگارد به دست دارک ساید نابود بشه چون که اون بزرگ ترین آرزوش بدست آوردن آزگارده و از ارتش خودش استفاده میکنه به کسایی که در دیسی به آزگارد کمک میکنن کاری ندارم مثل نیو جنسیس و اوا مرکز سپاه گیرین لانترن
    همین طور بگم اودین به عنوان یک نیروی کیهانی میتونه از موجودات کیهانی کمک یا راه نمایی بگیره که خودش یه برگ برنده هست و اگر که نیروی فونیکس اونو حمایت کنه خدا میدونه چی به سر آپوکالیپس میاد همین طور اونا ( آزگاردی ها) چون موجودات خوب سرشتی هستن میتونن از گروه های مختلف ابر قهرمانان مثل انتقام جویان و لیگ عدالت یا ایکس من و تایتان های نوجوان کمک بگیرن که دیگه عالی میشه

    البته آپوکالیپس هم میتونه از خیلی شرور ها کمک بگیره ولی تقریبا بیشتر شرور ها با هم رابطه ی خوبی ندارن مثل اون بار که تریگون با دارک ساید جنگید و همین جریان ها

  8. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    اقا یه سوال داشت از اقای راجرز . بنظرت سنتری یا اودین ؟ یا اصلاً قویترین انتقام جو کیه ، فکر کنم میگی ثور اما فکر کنم سنتری باشه . حالا منتظر نظرت هستم . البته هر کی خواست میتونه جوابمو بده . با تشکر

    1. Amir کاربر می‌گوید

      با سلام
      اگه بخواین من جوابتون رو میدم
      در نبرد سنتری و اودین باید به میزان قدرت نیروی اودین توجه کرد وقتی اون نیرو دوباره شارژ شده باشه اودین با گالاکتوس مقایسه میشه و قدرت خیلی زیادی در اختیار داره و میتونه سنتری رو شکست بده اما بازم وقتی اودین نیروی کمی در اختیار داره بنظرم سنتری اندکی قوی تر باشه اما همون موقع هم اودین میتونه از نابودگر استفاده کنه تا سنتری رو شکست بده اما ووید چندین برابر سنتری قدرت داره و پیتر پارکر قدرت ووید رو با گالاکتوس مقایسه کرده و گفته اگه گالاکتوس در حالت ضعیف باشه ووید میتونه شکستش بده و قدرتمند هست و نیروی عظیمی رو داره

      در مقایسه ی سنتری با ثور اگه در حالت ها و نسخه های عادی باشن یعنی ما ثور اودین سان رو با سنتری مقایسه کنیم شانس سنتری رو برای پیروزی بیشتر میدونم یعنی میشه گفت سنتری ۶۰ درصد و ثور ۴۰ درصد احتمال پیروزی دارن اما بازم نباید ثور رو دست کم گرفت اون تجربه ی ۱۰۰۰ ران ساله داره و مهارتش به مراتب بیشتر از سنتری هست و اگه از شمشیر اودین استفاده کنه دیگه ووید هم نمیتونه جلوش وایسه و اولین اشتباه سنتری آخرین اشتباه اون هست

      1. سبحان کاربر می‌گوید

        سلام
        من با نظر شما که میگین وید قویتر از سنتزی هست مخالف هستم وید دقیقا همون اندازه‌ی سنتزی قدرت داره ولی سنتزی دوست نداره از قدرت هاش استفاده کنه چون هرچقدر از قدرتش استفاده کنه وید هم همون قدر خرابی به بار میاره

    2. استیو راجرز کاربر می‌گوید

      # Mohammad Hossein
      سوالات تقریبا دو بخش داره . اول پرسیدی سنتری یا اودین ؟! اگه منظورت قدرت هست و سوالت اینکه کدام یک قدرتمندتر هستند ، باید بگم که این سوال را از یک نفر که حتی اطلاعات متوسط سطح پایینی داره بپرسی سریعا میگوید اودین به راحتی قدرتمندتر از سنتری است . اودین اگر در اوج باشد ، ۱۰ تا سنتری هم اصلا حریفش نمیشوند که هیچ ، حتی ۱۰ تا سنتری در حالت ووید هم حریفش نمیشوند . ! اودین در کمیک مارول خالق زندگی در زمین به حساب میاد و تقریبا با اشخاصی مثل گالاکتوس در اوج در یک رده قدرت قرار میگیرد . حالا سلاح های قدرتمندی مثل « زره نابودگر » ( که خود به تنهایی میتواند به راحتی سنتری در نسخه و حالت اصلی و معمولی را شکست بدهد . ) و « شمشیر اودین » ( که حداقل قدرت نابودی یک یونیورس کامل را دارد . ) و البته ارتش بزرگ ازگارد را اصلا در نظر نگرفتم .
      اما سوال بعدی راجب قویترین انتقامجو . قویترین انتقام جو خیلی از ابرقهرمانان میتوانند باشند و نویسنده میتواند با نظر شخصی خودش این مورد را تغیر دهد اما به نظر من لقب قدرتمندترین انتقامجو بیشتر از بقیه لایق ثور هست . به علت سلاح ها و انرژی ذاتی خدایان و البته قدرت ها و توانایی های جانبی بسیار زیاد و شاهکار ها و تاریچه غنی تر نسبت به بقیه که به طور نسبتا زیادی راجب این موارد در کامنت هایم در همین سایت و بعضی سایت های دیگر توضیح داده ام .

    3. Mohamad کاربر می‌گوید

      جواب سوال اولت(اودین یا سنتری)۱۰۰٪اودین.و جواب سوال دومت (قوی ترین انتقام جو)من فکر میکنم سنتری باشه

    4. MOHAMMAD REZA EBRAHIMI کاربر می‌گوید

      با سلام
      داداش من یکی میگم انتقامجویان هم حریف اودین نمی شن اون قویترین آسگاردی هست با نه تا سلسیتال نبرد بسیار جدی داشت شکست خورد ولی سلسیتال هم تقریباً چیزی ازشون نمونده بود
      یک در یک زمین دیگر تانوس عضو انتقامجویان شده و قویترین بود
      دوم قویترین نسخه ها معلومه که هالک
      سوم نسخه‌ی معمولی من از یک لحاظ میگم هالک و از یک لحاظ ثور
      اگر مقایسه‌ی قدرت هارا انجام بدیم ثور از هر کسی تواناتره بخاطر سلاح های قدرتمندی که داره از هر کسی تواناتر و قدرتمند تر است ولی اگر نبرد را حساب کنیم هالک قویتره در نبرد بین انتقامجویان مطمئنا هالک چون به هیچکس رحم نمی کنه و همه رو می ترکونه در کل میگم ۶۰ درصد هالک ۴۰ درصد ثور
      راستی کاربر امیر در مورد ثور سنتری ثور میلیارد ها سال سن داره و فقط ۲۰۰۰ سال بر میدگارد حکمرانی کرد اودین بخاطر غرور ثور حافظه اش پاک کرد و اورا به میدگارد فرستاد که حالا آدم خوبی شده

  9. میلاد کاربر می‌گوید

    ادمین جان، امکانش هست یک مقاله راجب یوگا خان بنویسید ؟

  10. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    یه سوال داشتم ، کسی بور رو میشناسه ؟؟؟؟؟ اخه خیلی بزرگش کردن و اینکه پدر اودینه . یه جا دیدم نوشته بود میتونه پرزنس یا والای همگان رو شکست بده 😮😮 ( اسم پیجش comic.dc.sh بود ) و میگفت ما سه تا مولیتورس داریم مولتیورس خدایان که راسش بوره . مولتیورس دیسی که راسش پرزنسه . مولتیورسه مارول که راسش والای همگانه . اصلاً من مونده بودم و بنظرم صد در صد غلط بوده .

    1. Amir کاربر می‌گوید

      فکر نکنم بور اینقدر قدرتمند باشه او فقط یک خدای آزگاردی هست که فیولوژی خدایان رو داره و قدرت های جادویی و جنگی و نیروی بدنی بالا اما شنیدم بوری حتی از اودین هم توانا تر بوده شاید منظورشون اون بوده که نخستین ایزد هست و به قبل از همه ی ایزدان بر میگرده اما اونم بعید میدونم که اونم در حد والای همگان و پرزنس باشه اما بازم خیلی قدرتمند بوده

  11. Amir کاربر می‌گوید

    ادمین من یک بار به موضوعی بر خوردم
    داخل مقاله قوی ترین های دیسی شما گفتن که اودین دیسی رفته که با لوسیفر بجنگه آیا اودین دیسی ایقدر ابر قدرته که بخاد با لوسیفر بجنگه؟؟؟؟؟؟؟
    اگه میشد یه مقاله راجب کپی های دیسی از مارول بگذارید خیلی خوب میشد

    1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

      عزیزم اینو بدون اودین که هیچ تمام بیاندر ها و رون کینگ ثورم حریف لوسیفر نمیشن مگر اینکه یا بخواد پروتژ دخالت کنه یا فالکرام یا خود والای همگان و یا پایین تر از همگان .

      درضم اون مقاله ای که گفتید رو ادمین خیلی وقت پیش گذاشته .

      1. Mohamad کاربر می‌گوید

        عزیز بهتره بدونید همین بیاندری که میگین نمیتونه به لوسیفر برشه.یه زمانی در حد فالکرام قدرت داشته.

        1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

          خودت داری میگی یه زمانی به قول شما که میگید اون سوپرمن قبل بحران بود و تموم شد اونم یه زمانب در حد فالکرام بوده و تموم شد و الان مهمه که چقدر قدرت داره .

      2. Amir کاربر می‌گوید

        داداش وقتی یچیزی رو میخونی همشو بخون یه دفعه جو ورت نداره

        لطفا تعصبت رو نگه دار میزنی میکشیمون

        من گفتم اودین دیسی نه اودین مارول

        اون وقت میگن دیسی کپی نکرده

        برا همین اودین و ثور و آزگارد رو وارد کارگاه خودش کرده

  12. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    اخه ببخشید من اشتباه کردم فکر کردم میگید مارول از دیسی امه الان دقیق تر خودنم گفتی کپی های دیسی از مارول اره اشتب شد
    من توی یه ویدیو دیدم که دیسی هم ۶۰ تا از مارول تقلب کرده و مارول انقدر زیاد بود حال نداشتم بشمورم .

  13. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

    فقط قابل توجه کاربر Gow شزم تو اینجاستیس خدایان یونانی تو رد چند تا بودن هرکول رو زد اطلس رو زد اپولو رو زد هرمس رو زد یکی دیگم زد اسمشو نمیدونم و فقط زئوس رو نتونست و من بشخصه قبول دارم سوپرمن فقط از زئوس و شایدن پوزیدون و همچنین هادس ضعیف تر باشه و گرنه از تمام خدایان یونانیت قویتره . ( نظر من اینه )
    و نمیخواستم بحث رو ادامه بدم فقط گفتم که در جریان باشی .

    1. g.o.w کاربر می‌گوید

      #mohammad hossein
      چرا من هی چیزی نمیگم تو ادامه میدی؟! من مگه نگفتم بحث ما تموم شده؟! حالا هی بیا بگو تو اینجاستیس شزم چیکارا کرده! صدبار هم بهت گفتم اینم برای بار هزارم خدایان یونان و کلا شخصیتهای اساطیری وقتی وارد کمیک میشن به مراتب ضعیفتر و محدودتر میشن و دلیلشم اینه که ابرقهرمانان کمیک به راحتی یکه تازی کنن! من بهت قبلا هم گفتم، گفتم خدایان یونان در نسخه اساطیری خودشون خیلی قدرتمندتر از نسخه کمیکی خودشون هستن و به مراتب نسبت به ابرقهرمانانی نظیر سوپرمن قدرتمندترن، حالا من نمیگم همشون ولی امثال زعوس و پوزیدون و هادس از دنیای اساطیری که کلا قابل مقایسه با سوپرمن نیستن و خیلی قدرتمندتر از سوپرمن هستن ولی فقط اینا نیستن، امثال آرس هرکول آپولو آتنا ( تعجب نکن از آتنا چون الهه جنگ و استراتژی جنگی و همچنین خرد و دانش بوده و علاوه بر قدرتهای خدایی و اینکه دختر زعوس هست، قدرتهای جادویی زیادی داشته و همیشه جز قدرتمندترین المپنشینان محسوب میشده ) و میشه تعدادی دیگه هم اضافه کرد ولی از اسامی که گفتم مطمعن باش بازم میگم تو کمیک کلا شخصیتهای اساطیری ضعیفتر از نسخه اساطیری خودشون هستن و حتی قابل توجه جنابعالی خودمم گفتم تو کمیک من فقط زعوس و پوزیدون و هادس رو قویتر از سوپرمن میدونم که اینطوری هم هست دیگه هر چه قدرم ضعیف باشن از پس سوپرمن برمیان و اینکه آرس کمیک رو حالا با سوپرمن تقریبا برابر میدونم ( البته نمیدونم تو کمیک قدرتش در چه حدیه ولی مسلما ضعیفتر از اساطیر هست ) ولی در مورد اساطیر همونطور که گفتم خیلیا از سوپرمن قدرتمندترن. تو مشخصه در زمینه اساطیر هیچگونه مطالعه و اطلاعاتی نداری پس وقتی میخوای حرفی بزنی باید بگی که منظورت نسخه کمیک خدایان یونانی هست نه نسخه اساطیری. در پایان بازم میگم وقتی اطلاعاتی در زمینه ای نداری پس در موردش اظهار نظر نکن و در مورد اطلس هم یادم رفت بگم ( البته من در بین اسامی به تایتانها اشاره نکردم چون اکثر اونا هم از امثال سوپرمن قویترن مانند اطلس. ) اطلس به عنوان خدای استقامت و یا نماد استقامت شناخته میشه با اینکه خودش تایتانه و حالا نمیدونم تو اینجاستیس شزم چیکار کرده ولی اطلس اساطیری امثال شزم و سوپرمن حتی بهش نزدیک هم نمیشن چون هم سطح با کرونوس هست از بابت قدرت و کرونوس پادشاه تایتانها کسیه که سه خدای اصلی باهم تونستن شکستش بدن وگرنه شاید تنهایی حریفش نمیشدن! اینم از این مورد که اطلس رو با اینا مقایسه نکنی! حالا بازم میگم کاری ندارم تو کمیک چه اتفاقی افتاده.

      1. Mohammad hossein کاربر می‌گوید

        تقریباً با همه ی حرفات موافقم
        👍👍👍👍👍👍👍👍

        1. Amir کاربر می‌گوید

          ولی شزم نمیتونه با خدایان اصلی مارولی مقابله کنه چون اونا به مراتب قوی تر از همتایان دیسی شون هستن
          هرگز حریف اینا نمیشه : اودین، ثور، لوکی، آمورا، ویلی و وه، بور، بوری ایزد اول، اورانوس، کرونوس، گایا، زئوس، پوزایدون، هادس، هرکول مارول و خیلی های دیگه

  14. st کاربر می‌گوید

    کسی می‌دونه زره شماره چهار در کدوم کمیک بوده

  15. سجاد کاربر می‌گوید

    سلام
    مطلب خیلی خوبی بود
    ببخشید یک سوال برای من پیش امده زره نابودگر قویتره یا دکتر منهتن؟ اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم

    1. کوروش کاربر می‌گوید

      قطعا دکتر منهتن
      دکترمنهتن تقریبا قادر مطلقه

  16. اَسگارد کاربر می‌گوید

    بنظیر بود

  17. Cosmic immortal hulk کاربر می‌گوید

    سلام مقاله عالی بود . دکتر منهتن قویترین از همه نظر جاودان ام هست
    قدرتش خفن تره و زره نابودگر م قویه ولی دیگه در حد دکی منهتن نیست
    بازم تشکر میکنم فقط به مقاله از قدرتمندترین نسخه های دارکساید بنویسید

  18. فرير کاربر می‌گوید

    مقاله خوبي بود ولي من قدرت هاي انتي هلا ارمور رو نفهميدم

دیدگاه ها غیر فعال است.