چند تئوری دیوانه کننده از لوکی سینما (MCU)

لوکی امروزه یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین شخصیت های دنیای سینما است. این شخصیت که در واقع یک خدای آسگاردی است، در کمیک های مارول و همچنین در دنیای سینمایی این شرکت کمیک بوکی نیز حضور دارد و در فیلم های بسیاری حضور داشته است. جدیدا هم سریالی از این شخصیت به نمایش در آمده است که نقد های بسیار مثبتی را تجربه کرده است. تئوری های بسیاری حول محور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول و سریالش وجود دارد که در ادامه به دیوانه کننده ترین آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.


۱. هلا مادر لوکی و ثور دایی او است:

مادر لوکی هرگز در جهان سینمایی مارول حضور نداشته است. اودین برای اولین بار لوکی را پس از نبرد با غول های یخی پیدا کرده و به عنوان پسر خود با خود به آسگارد می آورد. در ادامه به دلایلی اشاره می کنیم که چرا هلا با بازی کیت بلانشت می تواند مادر لوکی باشد و ثور عموی لوکی است.

مادر لوکی در کمیک:

مادر لوکی در کمیک یک غول یخی بود و در کمیک هایی نیز ملکه غول های یخی عنوان می شد. با اینحال حضور زیادی در کمیک ها نداشت. احتمالا او به دلیل به دنیا آوردن لوکی و برای اینکه بچه او موجودی بسیار ضعیف بود خودکشی کرد اما خود لوکی حدس می زد که لوفی او را کشته است.

لوکی به نظر نمی رسد یک غول یخی کامل باشد:

درست زمانی که اودین لوکی نوزاد را بر می دارد، پوست لوکی سفید می شود، تعداد بسیاری معتقدند که این توهم، یکی از توانایی های اودین بوده است. این احتمال با توجه به قدرت عظیم اودین وجود دارد، اما لوکی بطور کامل به نظر نمی رسید که یک غول یخی باشد و احتمالا تفاوت های ژنتیکی ای با آنها داشت.

هلا چطور می تواند مادر لوکی باشد:

لوکی مشترکات زیادی با هلا دارد، لوکی و هلا شباهت های زیادی با هم دارند، رنک لباس های یکسان، عقاید یکسان، شیوه مبارزه یکسان، تواناییی های شبیه به هم، رنگ مو و چشم و در کل شباهت های بدنی و…

طبق تاریخ دقیقی که خود مارول گفته است، هلا حدود ۱۵۰۰ سال دربند بوده است، یعنی درست زمانی که ثور به دنیا آمد و لوکی نیز در همین حدود سن دارد. این احتمال به شدت وجود دارد که هلا با یک غول یخی رابطه داشته و از او صاحب بچه شده است و او را همانجا ول کرده است تا توسط اودین بزرگ نشود. این یعنی اودین بدون اینکه بفهمد نوه خود را بزرگ کرده است و خبری از این قضیه ندارد. یک احتمال بسیار بزرگ دیگر وجود دارد که اودین این قضیه را میدانسته و به همین دلیل تا قلب امپراطوری غول های یخی پیش روی کرد تا با یک تیر چند نشان بزند.


۲. یک تئوری عجیب دیگر برای شباهت هلا و لوکی:

چند تئوری دیوانه کننده از لوکی سینما (MSU)نظریه پردازان یک تئوری عجیب دیگر را نیز درباره رابطه هلا و لوکی مطرح کرده اند و دلیل آنرا با دلایل خود پاسخ داده اند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. در فلش بک های فیلم اول ثور درست زمانی که اودین لوکی را پیدا کرد، لوکی از حالت آبی به یک بچه معصوم تغییر شکل داد. در سری سوم فیلم ثور یعنی رگناروک شاهد این بودیم که لوکی می تواند خاطرات گذشته افراد را ببیند. با این حساب این امکان وجود دارد که لوکی نوزاد خاطرات اودین و دخترش هلا را دیده باشد و غریزه دفاعی نوزادی لوکی، خود را شبیه فرزند اول اودین در اورده باشد تا اودین را دل رحم تر کند. این ظاهر نیز تا اخر با لوکی بود. این تئوری از عمق و باورپذیری بیشتری نسبت به تئوری هلا و مادر لوکی برخوردار است.


۳. لوکی به جدول زمانی اصلی باز خواهد گشت:

با پایان فصل اول سریال لوکی، تئوری های بسیار زیادی درباره این سریال مطرح شده است. نظریه هایی که امکان وقوع بسیار بالایی دارند. یک نظریه می گوید که لوکی بزودی به جهان اصلی انتقام جویان باز می گردد. آیا او می تواند به جهان اصلی که دنیای سینمایی مارول در آن جریان دارد برگردد؟ به احتمال زیاد جواب این سوال بله خواهد بود. اما بعد از آن چه اتفاقی خواد افتاد؟ جواب این سوال در تئوری بعدی تا حدودی پاسخ داده خواهد شد.


۴. لوکی با اسکارلت جادوگر و دکتر استرنج تیم می شود:

یکی از پرطرفدارترین تئوری های حال حاضر دنیای سینمای کمیک بوکی این است که لوکی با اسکارلت جادوگر و دکتر استرنج در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج با هم متحد شده تا بر علیه یک دشمن واحد بجنگند. آیا این احتمال وجود دارد؟ همه چیز چنجاه پنجاه است با این حال ما امیدواریم که این سه را با هم ببینیم. به احتمال زیاد نیز شرور این فیلم یا باید کنگ فاتح و یا کابوس (یک موجود جادویی در ابعاد دیگر) باشد.


۵. لوکی در اینفینیتی وار نمرده است:

یکی از بزرگترین تئوری های مارول که عده بسیاری دوست دارند واقعیت داشته باشد این است که لوکی در اینفینیتی وار توسط تانوس نمرده و مرگ خود را جعل کرده است. بسیاری معتقدند که او آنقدر احمق نیست که نداند با یک چاقو نمی تواند تانوس را شکست دهد، به همین دلیل تانوس را هم گول زده و اکنون در جهان اصلی MCU حضور دارد. اصلی ترین دلیل افرادی که به این تئوری باور دارند این است که لوکی از دست چپش برای ضربه زدن به تانوس استفاده کرده است، دقیقا همان کاری که در دنیای تاریک زمانی که در حال نقش بازی کردن برای ملکیث بود انجام داد.


۶. مت دیمون توسط لوکی استخدام شد:

حضور کوتاه مت دیمون در فیلم ثور رگنارک باعث تعجب و غافلگیری همگان شد. در زمان اکران فیلم ثور رگناروک تئوری های بسیاری از لوکی مطرح شد، یکی از آنها این است که او مت دیمون را از زمین برداشته و یا دزدیده است تا به آسگارد برده و در نمایش مرگ لوکی بازی کند. این تئوری جالب می تواند درست باشید زیرا لوکی قبلا بر روی زمین بود و این احتمال وجود داشته که لوکی از قبل مت دیمون را می شناسد.


۷. ایتری کوتوله در واقع همان لوکی بود:

پس از مرگ لوکی، ثور به نیداولیر رفت تا سلاحی بسازد. این تئوری می گوید که لوکی مرگ خود را جعل کرد تا ثور با ناراحتی به این سرزمین برود و سلاحی بسازد. این تئوری پا را از این هم فراتر می گذارد و می گوید که ایتری در واقع خود لوکی بود و لوکی خود را به شکل آن کوتوله در آورده بود تا برای ثور سلاحی بسازد. خوب دلایل بسیاری برای اثبات این تئوری وجود دارد. اولا ایتری نمی توانست سیستم خورشیدی سیاره خود را راه بیندازد، دوما ثانوس با توجه به علم ایتری ها و اینکه آنها خطرناک هستند و برای انتقام حتما کاری می کنند، چرا همه آنها را نکشت؟ و چند دلیل دیگر… البته دلایل بسیاری هم برای رد این تئوری وجود دارد.

11 Comments
  1. Doctor strange
    Doctor strange کاربر می‌گوید

    سلام.
    مقاله خوبی بود بسیار ممنون.
    فقط یک غلط در تیتر مقاله : اون ام سی یو mcu هست نه msu

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      تشکر از شما

  2. Dr.fate
    Dr.fate کاربر می‌گوید

    مقاله خوبی بود
    فقط یه اشتباه در مورد اول بود ، برادر مادر میشه دایی نه عمو

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      ممنون از شما
      اصلاح شد

  3. Mhd.k
    Mhd.k کاربر می‌گوید

    خسته نباشید خیلی خفن و جالب بود ولی همشون خیلی مشکوک هستن
    آخه مثلا چطور هلا با لوفی میتونه رابطه داشته باشه آخه مگه میشه یه تیکه یخ با دختر اودین 🙄 قحطی آدم بوده که بره با یه تیکه یخ رابطه داشته باشه 😐
    بعد مثلا تیم شدن با دکتر استرنج خیلی بعیده چون اصلا دکتر لوکی رو به عنوان یه تحدید واسه زمین میشناسه حتی حاضر نیس روی زمین نگهش داره چه برسه به اینکه باهاش تو یه تیم باشه کلا هر کسی بود نمی شد حتی منم بودم باهاش تیم نمیشدم چون لوکی ۹۹ درصد مواقع فقط واسه نفع خودش کار میکنه

    بعد به نظرتون ایتری یکم سایزش بزرگ نیس که لوکی نقشش رو بازی کنه چون توی سینما هیچوقت ندیدیم که به یکی بزرگتر از خودش تبدیل بشه تازه توی اون صحنه دیدیم ایتری ثور رو با یه مشت پرت کرد عقب گروت رو هم همینطور به نظرتون لوکی هم میتونه؟

    1. admin
      admin کاربر می‌گوید

      درباره تیم شدن استرنج با لوکی هیچی قطعی نیست، شاید استرنج مجبور شه ازش کمک بگیره.
      بله تغییر سایز لوکی رو ندیدیم، خوب تئوریه دیگه
      ولی اون جلمه آخرتون، بله لوکی میتونه حتی در قسمت اول فیلم ثور هم نزدیک بود ثور رو بکشه

    2. King Venom
      King Venom کاربر می‌گوید

      mhd
      بجز قسمت تیم شدن لوکی با استرنج با بقیه چیزایی که گفتی کاملا موافقم.
      خب ببین داداش اگه اون لوکی لوکی جدید باشه قضیه کاملا فرق میکنه چون درسته که استرنج به لوکی اعتماد نداره اما با توجه به سریال لوکی و روندی که طی شد تا شخصیت لوکی متحول بشه حتی دکتر استرنج هم خیلی طول نمیکشه که متوجه این موضوع بشه که این لوکی با لوکی که به یاد داشته کاملا فرق میکنه پس بنظرم خیلیم محتمل و منطقی هست اگه اون لوکی لوکی سریال باشه

    3. Mhd.k
      Mhd.k کاربر می‌گوید

      خب شما میگی طبق روند سریال لوکی ولی نمیگی چطوری اینطوری شد خب معلومه دیگه به خاطر سیلوی بود و آیا لوکی همونجور که به سیلوی اعتماد کرد به استرنج هم اعتماد میکنه؟ این لوکی حتی به برادرش هم رحم نکرد بعد دیگه با استرنج کنار میاد؟

      1. King Venom
        King Venom کاربر می‌گوید

        اگه یه هدف مشترک داشته باشن و یا داستان جوری پیش بره که چاره ای نداشته باشن تیم اپ کنن مث ثور ۲ و ۳ بله کنار میان. حالا اون هدف میتونه متوقف کردن اسکارلت ویچ باشه یا نجات مولتیورس یا مبارزه با شما گراث یا دورمامو باشه کما اینکه درسته سیلوی دلیل اصل متحول شدن لوکی بود اما ما اخر سریال دیدیم که اون بین سیلوی و نجات خط زمانی نجات خط زمانی رو انتخاب کرد و سعی کرد جلوی سیلوی رو بگیره که نشون میده این تغییر شخصیت خیلی به سیلوی وابسته نیست
        و کلا شخصیتش دگرگون شده
        اتفاقا همین مسئله اعتماد میتونه خیلی رو داستان فیلم تاثیر بزاره و رابطش با استرنج رو پیچیده تر بکنه و نتیجتا حضور لوکی رو جذاب تر کنه یا حتی موقعیت های بحرانی و غیر قابل پیشبینی برای فیلم رقم بزنه

  4. […] ترکیب های مختلفی رو دیدیم ولی این یکی بیشک بهترین بوده. لوکی و سیلوی یک عشق تسلیم ناپذیر، واندا ویژن عشق با غم، بروس […]

  5. کاربر می‌گوید

    قطعا لوکی و واندا و دکی استرنج تیم میشن

دیدگاه ها غیر فعال است.